Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Gister de A race gedaan, leuk hoor, in een auto die ik ongeveer gehad heb (Honda Civic uit 94). Leuk herkenbaar, werd er helaas afgetikt waardoor ik de muur raakte, kreeg ik straf voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Dag Allen, ik heb een vraagje.
Bij de release heb ik dit spel gespeeld, maar na alle menu's te hebben voltooid had ik het spel weer verkocht.
Kan iemand mij vertellen of er nu (veel) meer nieuwe menu's bij zijn gekomen? en of die gratis zijn?

Alvast bedankt!

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:12

Oxigeon

En zo is dat!

daltona schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:57:
Dag Allen, ik heb een vraagje.
Bij de release heb ik dit spel gespeeld, maar na alle menu's te hebben voltooid had ik het spel weer verkocht.
Kan iemand mij vertellen of er nu (veel) meer nieuwe menu's bij zijn gekomen? en of die gratis zijn?

Alvast bedankt!
Sowieso zijn alle menu's gratis. Echter zitten er wel sommige verborgen achter een bepaald collector level. Voor sommige menu's moet je bijvoorbeeld een collector level hebben van 50.

Misschien anders even zoeken op welke menu books er op moment van schrijven zijn. Ze zijn in elk geval een stukje pittiger dan die wat standaard in de game zaten

Edit: even snel opgezocht. Standaard zitten er 39 books in de base game. Dit zijn er via updates 50 geworden (+11 dus).

Verder heb je nog 37 extra menu books (waar je bepaalde autos aan je verzameling moet toevoegen. Geen idee hoeveel er in de base game zaten.

Zie de volgende link (niet klikken al je de rewards wilt weten)
https://gamerant.com/gran...-every-menu-book-rewards/

[ Voor 21% gewijzigd door Oxigeon op 01-07-2024 18:57 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Oxigeon schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:53:
[...]

Sowieso zijn alle menu's gratis. Echter zitten er wel sommige verborgen achter een bepaald collector level. Voor sommige menu's moet je bijvoorbeeld een collector level hebben van 50.

Misschien anders even zoeken op welke menu books er op moment van schrijven zijn. Ze zijn in elk geval een stukje pittiger dan die wat standaard in de game zaten

Edit: even snel opgezocht. Standaard zitten er 39 books in de base game. Dit zijn er via updates 50 geworden (+11 dus).

Verder heb je nog 37 extra menu books (waar je bepaalde autos aan je verzameling moet toevoegen. Geen idee hoeveel er in de base game zaten.

Zie de volgende link (niet klikken al je de rewards wilt weten)
https://gamerant.com/gran...-every-menu-book-rewards/
Wauw toppie, dit wilde ik weten. Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21

DaWaN

'r you wicked ??

daltona schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:08:
[...]

Wauw toppie, dit wilde ik weten. Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord!
Ook de weekly challenges en master licenties van de GT7 Spec II v1.40 update zijn de moeite waard wat mij betreft :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
DaWaN schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Ook de weekly challenges en master licenties van de GT7 Spec II v1.40 update zijn de moeite waard wat mij betreft :)
Oke bedankt! Ik denk dat ik hem weer ga aanschaffen 🤭

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Best een flinke lijst deze update.

https://www.gtplanet.net/...te-149-revealed-20240706/

New tires, new wheels, and, interestingly, “new physics” are also touted

That’s not quite everything in the update though, as there’s an expansion of the Gran Turismo Sophy offering to include two new circuits: the Nurburgring 24h course and Autodrome Lago Maggiore’s Full Course.

BMW M3 (E36) 1997
Ferrari F430 Scuderia 2007
Genesis Gran X Racer Vision Gran Turismo Concept
Lamborghini Gallardo LP560-4 2008
Ruf RGT 4.2 2016
Subaru Impreza WRC 1998

En eindelijk weer eens een "nieuw circuit (in gt7 dan).
Eiger Nordwand uit nog gran turismo HD en later gt5 prologue, gt5 en gt6. Masr die hadden ook rally banen erbij die nu niet lijken mee te komen.

Nice nieuwe wielen. En hopelijk dat die michelin banden met die stickers aan de zijkant ook kunnen op straat autos. Want dat staat wel mooi denk onder hoop dikke getunde bakken.

Begrijp alleen wel dat het pas 25 juli released... Das wel nog een flinke wachttijd helaas.

[ Voor 56% gewijzigd door v8power67 op 07-07-2024 00:32 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:21
Leuke update maar weer een "time trial" track..
Wanneer nog eens een echt circuit?

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Zou men Midfield ook toe gaan voegen aan GT7 of zitten we wel aan het einde van de nieuwe banen? Ik vond Midfield altijd geweldig leuk.

*edit*

En is er ook een mogelijkheid om die emoji's van Sophy uit te schakelen (of in ieder geval de bijbehorende geluiden?) Volgens mij is de AI een prima toevoeging, de toeters en bellen zijn alleen wat afleidend.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 1456976 op 08-07-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HJbGw_TXc01l_LU2oTxlKgYmlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FsfciKLwwzKSTdDFuoI7k4Bi.webp?f=fotoalbum_large
Zag deze voorbij komen is schijnbaar een insider.
Punctures klinkt interessant. Maar hoop wel dat het duidelijk is hoe te vermijden. Bv doorijden op banden die op zijn. Niet dat het een soort loterij word.

Ze zeggen op reddit ook dat de ffb beter gaat worden voor de stuur gebruikers( is een van de gt Academy mensen die dat schijnbaar had gemeld ergens).

Owh en nieuwe physics ook benieuwd naar. Vind gt7 nu echt heerlijk spelen. Dus hoop niet dat het ineens heel anders word.

[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 09-07-2024 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

v8power67 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:33:
[Afbeelding]
Zag deze voorbij komen is schijnbaar een insider.
Punctures klinkt interessant. Maar hoop wel dat het duidelijk is hoe te vermijden. Bv doorijden op banden die op zijn. Niet dat het een soort loterij word.

Ze zeggen op reddit ook dat de ffb beter gaat worden voor de stuur gebruikers( is een van de gt Academy mensen die dat schijnbaar had gemeld ergens).

Owh en nieuwe physics ook benieuwd naar. Vind gt7 nu echt heerlijk spelen. Dus hoop niet dat het ineens heel anders word.
Qua punctures gok ik op een lekke band vanaf 15% beschikbare band ofzo. Ga er niet vanuit dat je bij een bepaalde wear acuut een lekke band krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:15:
[...]

Qua punctures gok ik op een lekke band vanaf 15% beschikbare band ofzo. Ga er niet vanuit dat je bij een bepaalde wear acuut een lekke band krijgt
Ja precies dat klinkt logisch. Ben benieuwd of het erin komt en hoe maar zal vast over nagedacht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Een aantal vragen aan de deskundigen hier:

1. Zou men Midfield Raceway ook toe gaan voegen aan GT7 of zitten we wel aan het einde van de nieuwe banen? Ik vond Midfield altijd geweldig leuk.

2. En is er ook een mogelijkheid om die emoji's van Sophy uit te schakelen (of in ieder geval de bijbehorende geluiden?) Volgens mij is de AI een prima toevoeging, de toeters en bellen zijn alleen wat afleidend.

3. Is er een optie om de zogenaamde 'Rolling Start' uit te schakelen en over te gaan op een reguliere start? Als ik een endurance o.i.d. start lig ik 40 seconden achter binnen 1 of 2 rondes.

4. De sport modus bevat op dit moment 2 time trials. Daarin zie ik wereldwijde tijden van andere spelers voorbij komen. Wisselt deze time trial om de zoveel dagen? Of zijn alle banen toegankelijk om je te meten met 's werelds snelste spelers?

5. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een Ford Mustang Gr.3 (gemiddeld 750pp) en een getunede Ford Mustang street car? De PP's en de HP zijn nagenoeg hetzelfde, maar je kunt de Gr.3 niet tunen in de GT Tuning shop. Is dan de reguliere auto niet gewoon veel beter dan de duurdere Gr.3?

*Wilde bovenstaande post verwijderen/wijzigen, maar dit lukte niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-06 08:31
Anoniem: 1456976 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:33:
Een aantal vragen aan de deskundigen hier:

1. Zou men Midfield Raceway ook toe gaan voegen aan GT7 of zitten we wel aan het einde van de nieuwe banen? Ik vond Midfield altijd geweldig leuk.

2. En is er ook een mogelijkheid om die emoji's van Sophy uit te schakelen (of in ieder geval de bijbehorende geluiden?) Volgens mij is de AI een prima toevoeging, de toeters en bellen zijn alleen wat afleidend.

3. Is er een optie om de zogenaamde 'Rolling Start' uit te schakelen en over te gaan op een reguliere start? Als ik een endurance o.i.d. start lig ik 40 seconden achter binnen 1 of 2 rondes.

4. De sport modus bevat op dit moment 2 time trials. Daarin zie ik wereldwijde tijden van andere spelers voorbij komen. Wisselt deze time trial om de zoveel dagen? Of zijn alle banen toegankelijk om je te meten met 's werelds snelste spelers?

5. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een Ford Mustang Gr.3 (gemiddeld 750pp) en een getunede Ford Mustang street car? De PP's en de HP zijn nagenoeg hetzelfde, maar je kunt de Gr.3 niet tunen in de GT Tuning shop. Is dan de reguliere auto niet gewoon veel beter dan de duurdere Gr.3?

*Wilde bovenstaande post verwijderen/wijzigen, maar dit lukte niet.
1. wie weet, komen nog steeds regelmatig updates.
2. kan niet volgens mij.
3. niet mogelijk.
4. einddatum staat erbij, daarna volgt weer een nieuwe timetrial.
5. volgens mij is een gr3 al professionally tuned en zit alles erop, hiermee kun je niet deelnemen aan road car races en/of andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Is er inmiddels al iets van info over een eventuele opvolger van GT7? Of ben ik een (paar) jaar te vroeg met deze vraag?

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Organiseert er hier iemand een onderlinge competitie? Ik had deed jaren terug mee hier op Tweakers, maar dan voor Project Cars, was altijd gezellig en sportief, geen gebeuk etc., maar reed toen nog met een controller. Nu wat meer tijd + stuurtje, dus lijkt mij wel leuk :)

PSN: MrMistral

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-06 15:11
vdr01 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 17:50:
Is er inmiddels al iets van info over een eventuele opvolger van GT7? Of ben ik een (paar) jaar te vroeg met deze vraag?
Mijn geheime on-the-very-inside bronnen melden nog niet heel veel, maar ik hoor dat het GT8 gaat worden >:) . Spannend hoor..

Alle gekheid op het bekende stokje, geen echt nieuws, sorry. :?

Ik vraag me wel af of de geruchten dat GT7 ( of GT8) ooit naar de PC komen al nieuws laten horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_3114934.html
1. Physics Simulation Model
 - The behavioral models for the suspensions and the steering have been adjusted:
  ・The calculation of suspension geometry has been improved, resulting in more natural cornering physics and acceleration/deceleration stability levels.
  ・The calculation of steering geometry has been improved, resulting in more accurate simulation of steering forces.
  ・Damper attenuation behavior was adjusted, resulting in more natural physics on road bumps and curbs.

- The tire physics simulation model has been enhanced by:
  ・Turning stability on low speed corners and curbing has been improved.
  ・Surface resistance (rolling resistance) has been optimized.
  ・Heat and wear behavior were adjusted on racing tires.
  ・Grip reduction on the racing line in wet conditions, and hydroplaning physics were adjusted.

- Default settings have been improved.
  ・Initial suspension and aerodynamics settings have been changed on all race cars and certain road cars.

- Performance Points (PP) for all featured cars have been updated.

- The wireless controller steering algorithm was updated.
  ・The steering algorithm when using the analogue sticks and the directional pad were enhanced, resulting in better handling.

- Controller behavior for steering wheels have been updated.
  ・The force feedback algorithm has been adjusted, allowing devices to use their full torque range.
  ・The steering geometry calculation have improved, resulting in better force feedback feeling.

- The effects of the following driving assists have been improved.
  ・The Traction Control (TCS) assist intervention has been optimized;
  ・Corner braking control for ABS (anti-lock brakes) has been optimized.

2. Controllers
 - We addressed an issue in which force feedback vibration on the Logitech® G923 was too sensitive.
 - The strength of the vibration effect on the Logitech® PRO Racing Wheel has been adjusted.
- The performance stability for all Fanatec® steering controllers has improved.
 - The LEDs of the four sticks on the Fanatec® GT DD Extreme will now light up in the color of the corresponding MFD.
 - We also adjusted the Tuning Menu Auto Setup parameters for the Fanatec® GT DD Pro/Extreme, and Podium.

Selecting "Auto Setup" (AS or A SET) from the Tuning Menu on the wheel will load the optimal parameters for playing Gran Turismo. A firmware update may be required in order to enable the Auto Setup function on your device. In Podium mode, Auto Setup is intended for use in Low Torque mode. The use of High Torque mode will require manual adjustments.
Damn grote wijzigingen aan physics dus.

Plus 10 nieuwe engine swap opties :

BMW M3 Sport Evolution '89 | B58-GR-Supra-'20
・BMW M3 '97 | LS7-BRZ
・BMW M3 Coupé '07 | P65B44-Z4
・BMW M4 Coupé '14 | P65B44-Z4
・BMW M4 Gr.4 | LS7-BRZ
・Honda S2000 '99| K24A-Civic
・Hyundai Genesis Coupe 3.8 Track '13 | 690T-Giulia
・Mazda Atenza Sedan XD L Package '15 | 690T-Giulia
・Mini Cooper S '05 | K24A-Civic
・Nissan Skyline GTS-R (R31) '87 | RB26DETT-GTR-R34

[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 25-07-2024 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Vanavond een avondje gespeeld en de physics update voelt echt super op mijn GT DD Pro.
Voornamelijk de force feedback is wat mij betreft stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja physics bevallen goed. Speel met controller, maar merk veel verschil. Zeker met aanremmen op een bocht is de auto veel levendiger. Wil kanten optrekken. Ook is rijdrn in regen nu wel anders. Zeker met slicks kan je lijkt wel langer doorrijden. En intermediates gaan snel kapot als het regen balkje nog niet over de helft is.
Maar tot nu goede update. Bevalt prima. De engine swaps zijn ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 09:05

BiLo

PSN: toiletcleaner

DaWaN schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:19:
Vanavond een avondje gespeeld en de physics update voelt echt super op mijn GT DD Pro.
Voornamelijk de force feedback is wat mij betreft stukken beter!
Heb jij je settings op auto staan? (op je stuur)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

BiLo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:56:
[...]
Ik draaide gisteren nog een oude firmware, dus die ondersteunde het automatisch instellen nog niet.
Mijn instellingen op het stuur stonden dus op de standaard waardes.
Inmiddels draai ik de nieuwste firmware die GT7 de mogelijkheid geeft het stuur in te stellen, maar nog geen tijd gehad dit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het is dus blijkbaar behoorlijk kapoet de nieuwe physics. Zelf niks van gemerkt.

Aan einde heeft hij het over de veelste veel grip in de regen met slicks. Dat viel me dus ook op. Ik race eigenlijk alleen maar de wtc700 op le mans. En daar kan je met meeste autos gewoon door rijden op slicks in regen. Sommige is het niet te doen. Maar kan aan setup liggen.

[ Voor 47% gewijzigd door v8power67 op 26-07-2024 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

v8power67 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:15:
[YouTube: Gran Turismo 7 Is Broken!]

Het is dus blijkbaar behoorlijk kapoet de nieuwe physics. Zelf niks van gemerkt.

Aan einde heeft hij het over de veelste veel grip in de regen met slicks. Dat viel me dus ook op. Ik race eigenlijk alleen maar de wtc700 op le mans. En daar kan je met meeste autos gewoon door rijden op slicks in regen. Sommige is het niet te doen. Maar kan aan setup liggen.
Die gast maakt het ook wel erg bont qua instellingen met de Samba bus en dat kleine autootje _/-\o_ Moest er wel om lachen. Daar zal ik geen last van hebben. Het issue met de banden als het regent is wel een dingetje maar dat patchen ze er wel weer uit. Maanden geleden voor het laatst GT7 gespeelt en net weer eens opgestart. Moet er echt weer even inkomen gezien mijn matige tijden in vergelijking met voor de stop.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ik vind de WTC700 races best pittig. Zit er nu een in de weekly challenge. 10 Laps op laguna seca.

Geprobeerd in de Supra, die remt slecht.
Daarna Porsche GT3RS. Lichte onderstuur, aardige snelheid. Moet wel naar FM6 om het 5 rondjes uit te houden.
Maar ik verlies mega veel tijd met de pitstop, van pit entry, totdat de monteur banden wisselen kost 27sec, ik krijg niet d'r indruk dat de AI die tijden rijdt, die rijden veel sneller weer weg. :F

Qua racepace gaat het aardig. Rij wel naar voren, maar het gaat gewoon te langzaam, ben in rondje 10 maar zo rond de 6e/7e plek. Ondanks dat ik dat ik maar 1/2 tienden van m'n eigen paarse tijd afzit.

Er moet sneller gereden worden, maar de AI rijdt dan in de weg feitelijk.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Je kan een beetje "cheaten".
Gr. 3 auto downtunen met minder vermogen en/of ballast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wtc 700 races kun je heel makkelijk halen met wat autos met engine swaps.nissan skyline R34 met de v8tt uit de nissan r93cp bv. Die gaat op fuel heel zuinig en gaat als de absolute brandweer.
Of een rx7 met r26b uit de 787b die rijd ook als een malle en zeer zuinig. Zelf tune ik zo een beetje elke auto naar 700pp. ( Mirs mogelijk) Heb al heel veel verschillende leuke wagens gevonden die zuinig zijn en snel. Let wel ik doe ze altijd op le mans afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
De physics zijn wel wennen.
Die weekly challenge met die lambo heb ik 3 of 4x opnieuw moeten spelen omdat ik hem telkens weer opnieuw kwijt was 😅
Daily B is op Spa met Gr3. 1 van de tofste circuits die er zijn.
Wel ook hier weer enorm wennen.
Reed veel met die ford Gt Lm spec 2, maar die ben ik na een halve ronde telkens weer kwijt.
Heb mijn alfa 4c terug genomen en daar ging het gelukkig goed mee.
9des begonnen (geen goeie kwali gezet) naar 3de geraakt, 1 en 2 lag binnen handbereik. Helaas foutje gemaakt en beginnen spinnen en met een stuurtje sta je helaas niet meteen in de goeie richting.. laatste geworden en uiteindelijk nog teruggekomen naar 6de positie.
Hele deelnemersveld was vooral die Porsche RSR maar de Alfa kon tot mijn verbazing goed mee 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Wat vinden jullie van de nieuwe rallyphysics?

Ja, de auto's zijn nu makkelijker te besturen, maar is PD niet een beetje doorgeschoten naar de arcade-kant?
Ik heb Weekly Challenge 2 (Fishermans Ranch - World Rally Challenge) gisteren gewonnen met een Jeep Willys, zonder engine swap. Dus (uit m'n hoofd) 261 pk en 474 PP. En dat tegen 700 PP rallymonsters... Dat kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Weer een heerlijke update zeg. Die E36 is lekker rond te rossen op de Nordschleife.

Ik zit na een pauze er weer helemaal in en dit is echt een fantastische racegame. Wel jammer dat de economy nog steeds gewoon streng is en veel wagens asociaal duur dus je kunt niet alles rijden, maar ene nieuwe bak kopen en die naar je eigen wensen instellen en een likje verf eroverheen, dat gevoel is echt ongeëvenaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SemperFidelis schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:51:
Weer een heerlijke update zeg. Die E36 is lekker rond te rossen op de Nordschleife.

Ik zit na een pauze er weer helemaal in en dit is echt een fantastische racegame. Wel jammer dat de economy nog steeds gewoon streng is en veel wagens asociaal duur dus je kunt niet alles rijden, maar ene nieuwe bak kopen en die naar je eigen wensen instellen en een likje verf eroverheen, dat gevoel is echt ongeëvenaard
Ik vind het wel meevallen. Een half uurtje lemans wtc700 en je bent 850k rijker.
Ik heb bijna 60mil staan, maar ik doe elke sessie die ik speel minimaal 1x lemans maar vaak meer.
Ik tune al mn autos ook altijd eerst naar 700pp om te kijken of ze nuttig zijn voor die race.
Heb al maanden elke auto in het spel, en koop ook meestal meteen elke auto na een update.
Dus voor mijn gevoel is de game niet echt streng. Ong 1.6 mil per uur is eigenlijk best netjes. En dan zijn er nog snellere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Sardagena is ook een leuke moneygrinder.
@v8power67 gebruik je dan ook straat auto's voor Le Mans?
Heb die race nog nooit gedaan eigenlijk 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moechy schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:34:
Sardagena is ook een leuke moneygrinder.
@v8power67 gebruik je dan ook straat auto's voor Le Mans?
Heb die race nog nooit gedaan eigenlijk 😅
Ja eigenlijk alleen maar straat autos. De leukste zijn met engine swaps. Dan worden ze of rocket ships met zieke snelheden. Of als er een race motor in kan heel zuinig.
Mijn truc is de auto altijd eerst zo licht mogelijk maken en dan pas verder tunen. Dan gaan banden vaak langste mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ik kan Sardegna en LeMans niet meer zien. Om nou 10 uur lang te rijden voor 1 wagen vind ik nog steeds beetje te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Nu ben ik niet zo van het hevig tunen van auto's, maar heb het de laatste tijd toch 2x gedaan.

1x bij een oude Corolla, E30 M3 en gisteren bij de E36 M3. Alles gekocht van verbreding, tot onderstel, diffs, alle motor tuning, remmen, gewichtsbesparing en versnellingsbak (degene voor volwaardig racebak).
Alleen geen compressor/turbo. Lekker atmo :)

Alleen rijden ze voor geen meter. Lift off oversteer allover the place. Op eieren rollen door de bocht en zelfs dan komt de achterkant komt om.
Op het gas, heel voorzichtig, heeft hetzelfde effect.

Ik heb wat met de diff instellingen zitten spelen, dat doet wel wat maar het zijn nog steeds geen lekker rijdende auto's. Wat moet ik aanpassen om dat wel voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:30:
Nu ben ik niet zo van het hevig tunen van auto's, maar heb het de laatste tijd toch 2x gedaan.

1x bij een oude Corolla, E30 M3 en gisteren bij de E36 M3. Alles gekocht van verbreding, tot onderstel, diffs, alle motor tuning, remmen, gewichtsbesparing en versnellingsbak (degene voor volwaardig racebak).
Alleen geen compressor/turbo. Lekker atmo :)

Alleen rijden ze voor geen meter. Lift off oversteer allover the place. Op eieren rollen door de bocht en zelfs dan komt de achterkant komt om.
Op het gas, heel voorzichtig, heeft hetzelfde effect.

Ik heb wat met de diff instellingen zitten spelen, dat doet wel wat maar het zijn nog steeds geen lekker rijdende auto's. Wat moet ik aanpassen om dat wel voor elkaar te krijgen?
Heb je er ook de aero onderdelen op gezet ? Ze gaan nu denk te hard en hebben downforce nodig voor meer stabiliteit.
Wat je ook kan doen is met rembalans spelen.

Maar sinds laatste update gebeurt dit meer. Ook is abs systeem aangepast. Dus het is aan te raden niet vol op de rem te trappen en abs alles laten doen want daardoor word de auto snel onstabiel.

Vooral oudere autos hebben er last van. Denk doordat de gewichts verdeling vaak niet al te best is. Je kan dus ook met gewichts plaatsing spelen. Om die perfecte 50/50 verdeling te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Aero eigenlijk niet, ik wil ze zo clean mogelijk houden.
Rembalans zou het deels op kunnen lossen, maar heb het ook als ik de auto gewoon laat rollen in een bocht.

Bijv. Dragons Tail Garden. Ik laat de auto de bocht inrollen, nagenoeg dezelfde snelheid als de andere straat auto's die mee rijden. Achterkant breekt uit, tegensturen helpt niet keer op keer glijd ik haaks linksaf de vangrail in.
Aero zou daarbij iets kunnen helpen, maar is een gevalletje "genezen ipv voorkomen" denk ik :)

Had het voor de update ook al. Kan zo niet zeggen of het erger of juist beter is geworden met de update.

Ik vermoed echt een afstellingsding. Want alles tunen en vervolgens niks afstellen werkt ook niet. Maar wat?
Ik vind het mooi dat je alles kunt afstellen, maar haal daar echt geen plezier uit om mij daar in te verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja zonder aero maak je het jezelf zeer lastig haha. Omdat dit soort autos van zichzelf dus bijna geen downforce genereren en je hem dusdanig sneller gemaakt hebt kom je dus uit bij meer downforce om het te fixen.

Heb je al met de onderste van de 3 diff settings gespeeld. Die is voor de-acceleratie. Als je in een bocht van het gas gaat( wat je eigenlijk moet proberen te voorkomen met de meeste autos) dan stelt die setting dus in wat de diffdoet bij de-acceleratie. Ben geen tuning wizard maar hoe ik het begrijp hoe hoger het getal hoe meer de 2 wielen gelocked worden aan mekaar. Dus wat krijg je als je een bocht in duikt als de setting hoog staat, links en rechts blijven even hard draaien. Wat niet de bedoeling is want als je een bocht neemt heeft altijd een wiel een kortere bocht. Dus wat je kan proberen is deze setting lager zetten.
Maar nogmaals dit is mijn uitleg eraan en zal vast compleet verkeerd zitten.
Je kan in settings ook de uitleg even lezen bij de setting( je moet san op een knop drukken ben even vergeten welke).

Maar mijn grootste tip is zorg ervoor dat je niet remt of gas loslaat in een bocht. Remmen in rechte lijn, en zodra je gaat sturen minimaal beetje gas erop laten. Zo probeer ik het altijd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

BiLo schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:56:
[...]
Ik heb inmiddels de nieuwste firmware op mijn GT DD-Pro en gebruik nu auto set.
Groot verschil met de defaults van de oude firmware en oudere versies van GT7, maar wel positief, ik merk nu beter wat de auto doet.
In-game force feedback sterkte heb ik nu wel op 8 staan i.p.v. 5
B-Real schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:21:
Ik vermoed echt een afstellingsding. Want alles tunen en vervolgens niks afstellen werkt ook niet. Maar wat?
Ik vind het mooi dat je alles kunt afstellen, maar haal daar echt geen plezier uit om mij daar in te verdiepen.
Het goed laten rijden van auto's met veel upgrades zit hem inderdaad grotendeels in de afstelling.
Ik heb zelf o.a. een zeer cleane Porsche 964 getuned naar 600 PP, maar als je dat doet met de standaard afstelling die de upgrades geven rijdt het voor geen meter. Uiteindelijk heb ik zo'n beetje alles qua afstelling moeten veranderen (balans neerwaartse druk, rijhoogte, vering, demping, anti rol, versnellingen, bandendruk, etc.) bij al mijn auto's met veel upgrades. Goed afstellen met een controller is denk ik ook lastig, omdat je minder goed voelt wat de auto nu precies doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zag vandaag trouwens dat Race C bij de daily races een vergoeding geeft van 600% tov normaal. Misschien de moeite waard om die eens te gaan grinden. Vanavond maar eens gaan kijken. Heb de game al zeker een half jaar als het niet langer is aangeraakt

Edit: vond normaal gesproken de earnings bij de online races zo laag dat ik me er eigenlijk nooit echt in verdiept heb. Speel altijd veel liever online in games. Maar als ik met een race die ik offline speel in vele malen kortere tijd meer verdien ga ik niet online racen

[ Voor 35% gewijzigd door Oxigeon op 07-08-2024 12:53 ]

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06 09:03
Oxigeon schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:44:
Ik zag vandaag trouwens dat Race C bij de daily races een vergoeding geeft van 600% tov normaal. Misschien de moeite waard om die eens te gaan grinden. Vanavond maar eens gaan kijken. Heb de game al zeker een half jaar als het niet langer is aangeraakt

Edit: vond normaal gesproken de earnings bij de online races zo laag dat ik me er eigenlijk nooit echt in verdiept heb. Speel altijd veel liever online in games. Maar als ik met een race die ik offline speel in vele malen kortere tijd meer verdien ga ik niet online racen
Online races doe je ook niet voor de earnings, maar juist voor de competitie die AI niet kan bieden (Sophy AI wel, maar die is nog erg beperkt). Voor credits kan je beter online time trails doen, 2 miljoen cr. per keer. Of circuit experiences, meestal 1 miljoen per circui. Als dat niet genoeg is kan je AFK methods proberen (geven meer dan 1 miljoen per uur zonder het spel daadwerkelijk te spelen).

Ik vind persoonlijk de offline races saai omdat je altijd achteraan begint en AI moet inhalen, die ook niet echt capabel zijn om intense races te bieden.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
OnderDeMotorkap schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:02:
[...]

Online races doe je ook niet voor de earnings, maar juist voor de competitie die AI niet kan bieden (Sophy AI wel, maar die is nog erg beperkt). Voor credits kan je beter online time trails doen, 2 miljoen cr. per keer. Of circuit experiences, meestal 1 miljoen per circui. Als dat niet genoeg is kan je AFK methods proberen (geven meer dan 1 miljoen per uur zonder het spel daadwerkelijk te spelen).

Ik vind persoonlijk de offline races saai omdat je altijd achteraan begint en AI moet inhalen, die ook niet echt capabel zijn om intense races te bieden.
Time Trials geven idd 2 miljoen credits per keer, maar dan moet je wel gold halen :+

Ik ben echt geen race veteraan, maar gold halen is imho best pittig. Maar ik speel alleen in VR, dus misschien dat dat nog wel mee speelt.
En een nadeeltje is dat je meestal een weekje(?) reset timer hebt voor de volgende begint. Maar met je eens, het is een prima bron van inkomsten. Tijd neerzetten en een tijdje later bij inloggen je credits ophalen.

Verder zijn online races idd ongeëvenaard. Zeker in VR giert de adrenaline door je lijf als je in een gevecht om plek 1-3 zit. Kijk regelmatig naast / achter me om te kijken waar de tegenstanders zitten en als het even kan kijk ik ze in de auto aan om te intimideren :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Denman schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:14:
Verder zijn online races idd ongeëvenaard. Zeker in VR giert de adrenaline door je lijf als je in een gevecht om plek 1-3 zit.
Mee eens. Onderstaande finish is van een Daily Race C van gisteren. Ik ben de middelste auto. Na 6 rondes Nürburgring finish ik op P3, op de achterbumper (0,15 seconde) van P2, en P4 zit maar 1,84 seconde achter mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwgTHR7BeR5IIIBJxqK8LBKypVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qYwZJFOpApa9ArfYUOeHZRhM.png?f=fotoalbum_large

Of deze race van drie uur, waar de top 3 binnen 4 seconden finisht. 😅 (Vrees niet: het schokkende beeld lag aan de oude hardware van de streamer, niet aan jouw verbinding)

Credits stellen niks voor voor zo'n lange race, maar daar gaat het helemaal niet om. Zonder credits-beloning had ik ze ook gedaan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Arumes schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:52:
[...]

Mee eens. Onderstaande finish is van een Daily Race C van gisteren. Ik ben de middelste auto. Na 6 rondes Nürburgring finish ik op P3, op de achterbumper (0,15 seconde) van P2, en P4 zit maar 1,84 seconde achter mij.

[Afbeelding]

Of deze race van drie uur, waar de top 3 binnen 4 seconden finisht. 😅 (Vrees niet: het schokkende beeld lag aan de oude hardware van de streamer, niet aan jouw verbinding)

Credits stellen niks voor voor zo'n lange race, maar daar gaat het helemaal niet om. Zonder credits-beloning had ik ze ook gedaan. :)
Die beloning bij online races vind ik ook belabberd. Dit weerhoudt mij juist om online te spelen. Als ze de beloningen hoger maakten zouden ook meer mensen multiplayer spelen denk ik.

Meestal wordt er vrij clean geraced maar de beloningen zorgen er gewoon voor dat ik meestal single player speel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Zo het eerste rijbewijs helemaal goud gehaald en nu kan ik weer verder met de carreer :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38
Oxigeon schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

Die beloning bij online races vind ik ook belabberd. Dit weerhoudt mij juist om online te spelen. Als ze de beloningen hoger maakten zouden ook meer mensen multiplayer spelen denk ik.

Meestal wordt er vrij clean geraced maar de beloningen zorgen er gewoon voor dat ik meestal single player speel.
Eens. Zeker als je kijkt hoeveel tijd je kwijt bent, voordat je eindelijk in de race zit, de race doet en dan een fooitje krijgt qua beloning.

Ik speel tegenwoordig alleen nog de weekly challenges, zodat ik geld kan sparen voor de nieuwe auto's. Heb alle auto's compleet, 94% van alle races gedaan en moet alleen nog de gold license van die verrekte Porsche 918k halen op Spa. En dan nog een paar foto's maken voor de platinum trophy.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://www.gran-turismo.com/us/gt7/news/00_3392985.html

Highlights :

Update Notice (1.52)

1. Cars
- The following three car models have joined the lineup:
 ・Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR GSR '04  *Available for purchase in the Brand Central/Used Car Dealer
 ・Nissan GT-R Premium edition T-spec '24 *Available for purchase in the Brand Central
 ・Toyota Hiace Van DX '16 *Available for purchase in the Brand Central

3. Gran Turismo Sophy
- GT Sophy is now compatible with the following tracks:
 ・Brands Hatch・GP Circuit
 ・Dragon Trail Seaside

6. GT Auto
- Maintenance & Service
The following cars are now compatible with Engine Swaps (Unlocked at Collector Level 50):
 ・Mazda Roadster NR-A (ND) '22
 ・Mazda Roadster Touring Car
 ・Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition '15
 ・Mitsubishi GTO Twin Turbo '91
 ・Nissan Silvia Q's (S13) '88
 ・Nissan Silvia spec-R Aero (S15) Touring Car
 ・Toyota 86 Gr.4
 ・Toyota 86 GRMN '16
 ・Toyota 86 GT '15
 ・Toyota Hiace Van DX '16

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mazda Roadster NR-A (ND) '22| R26B-787B
・Mazda Roadster Touring Car | R26B-787B
・Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition '15 | Evo-Final-Gr.B
・Mitsubishi GTO Twin Turbo '91 | Demon-Challenger
・Nissan Silvia Q's (S13) '88 | SR20DET-Silvia-S15
・Nissan Silvia spec-R Aero (S15) Touring Car | VK45DE-GT-R
・Toyota 86 Gr.4 | VR38DETT-GT-R-NISMO
・Toyota 86 GRMN '16 | 3UZ-FE-SC430
・Toyota 86 GT '15 | K24A-Civic
・Toyota Hiace Van DX '16 | LS7-BRZ

Dit zijn de swaps ! Zitten hele hele dikke tussen damn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 09:05

BiLo

PSN: toiletcleaner

Mazda Roadster Touring Car | R26B-787B

hahah krijgt deze er ook vleugels bij?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb zo een beetje elke swap geprobeerd.
Mijn favos zijn:
Toyota 86 GRMN '16 | 3UZ-FE-SC430
Mitsubishi GTO Twin Turbo '91 | Demon

De 86 grmn is echt een monster op lemans 700pp race. Haalt op fuel 1 op race hard een 3:52 met gemak en dan haal je 4 laps op de tank.
En met medium slicks een 3:49 gehaald.
Hij is volledig getuned en dan nog steeds geen max 700pp. Maar gaat als de brandweer.
Ook op de ring is hij heel stabiel en snel. Een 6:33 ermee gereden in een tourist fahren lobbie.

De roadster met 787b motor erin is ook rete snel en klinkt ook nog eens ubergeil.
Gaat ook goed op lemans en met die motor extreem zuinig.

De Mitsubishi gto met demon v8 erin is gewoon een monster. 1180pk op 1280kg. Ding is op de.ring oncontroleerbaar soms maar thats part of the fun ! Lage 6 min ermee gereden maar moet setup verbeteren want aantal punten moet je veelate langzaam rijden anders teipt hij en verlies je controle. Maar dat geluid icm die looks heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:39
Oxigeon schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

Dat is het hele nadeel van het puntensysteem van GT. in plaats van te spelen wat je echt leuk vind ben je vooral aan het grinden met races die je liever niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
v8power67 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:16:
Mijn favos zijn:
Mitsubishi GTO Twin Turbo '91 | Demon

De 86 grmn is echt een monster op lemans 700pp race. Haalt op fuel 1 op race hard een 3:52 met gemak en dan haal je 4 laps op de tank.
Hij is volledig getuned en dan nog steeds geen max 700pp. Maar gaat als de brandweer.
Ook op de ring is hij heel stabiel en snel. Een 6:33 ermee gereden in een tourist fahren lobbie.

De roadster met 787b motor erin is ook rete snel en klinkt ook nog eens ubergeil.
Gaat ook goed op lemans en met die motor extreem zuinig.

De Mitsubishi gto met demon v8 erin is gewoon een monster. 1180pk op 1280kg. Ding is op de.ring oncontroleerbaar soms maar thats part of the fun ! Lage 6 min ermee gereden maar moet setup verbeteren want aantal punten moet je veelate langzaam rijden anders teipt hij en verlies je controle. Maar dat geluid icm die looks heerlijk!
De GT86 '15 met K24 Turbo is echt fantastisch. Is heel mooi te tunen met meer vermogen en onderstuur/overstuur balans.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Capo schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:06:
[...]

De GT86 '15 met K24 Turbo is echt fantastisch. Is heel mooi te tunen met meer vermogen en onderstuur/overstuur balans.
klopt heb ik gisteren even mee gespeeld. Had een 700pp setup gemaakt en lemans ermee gedaan. Niet zo snel als de grmn 86 met lexus motor en zeker niet zo zuinig. Maar prima rijdbaar en je kan voor 700pp ook gewoon race soft eronder knallen voor een time attack laptijd in die race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

v8power67 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:16:
Mijn favos zijn:

Heb je ook een turbo erop geschroefd? Want zonder turbo haal ik maximaal zo'n 315 km/h op de rechte stukken en dat is niet genoeg om ruim onder de vier minuten te duiken. Ik blijf steken op een 3:58.329.

Met een turbo ben ik op de rechte stukken flink sneller maar dan wordt de rear end toch wel erg levendig bij het uitaccelereren van bochten. Zelfs met een zeer relaxed diff eet 'ie dan toch wel erg graag de achterbanden op met een bak zijwaartse actie en wielspin in de eerste drie versnellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 07-10-2024 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtleX schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:03:
[...]

Heb je ook een turbo erop geschroefd? Want zonder turbo haal ik maximaal zo'n 315 km/h op de rechte stukken en dat is niet genoeg om ruim onder de vier minuten te duiken. Ik blijf steken op een 3:58.329.

Met een turbo ben ik op de rechte stukken flink sneller maar dan wordt de rear end toch wel erg levendig bij het uitaccelereren van bochten. Zelfs met een zeer relaxed diff eet 'ie dan toch wel erg graag de achterbanden op met een bak zijwaartse actie en wielspin in de eerste drie versnellingen.
Jup met turbo. Ja beetje spelen met de setup en rustig met gaspedaal doet wonderen. En een erg lange eerste versnelling helpt ook veel. En downforce erop helpt ook veel uiteraard!
Vond hem zelf eigenlijk erg controleerbaar zeker gezien het vermogen en de snelheid die die haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 19:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVznkZcYj3oVXO-ZKgV0sIPvH7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0I1HDDziE2v0EdtnfJWzGcWZ.png?f=fotoalbum_large

De nieuwe update wordt verwacht op 20 november

Mogelijk de nieuwe voertuigen
spoiler:
  • Suzuki Jimny (xl)
  • Ford Escort RS Cosworth
  • Porsche 911 Turbo S (992)
  • Porsche Mission X Concept
  • Mercedes-Benz W196 Monoposto (Juan Manuel Fangio)

[ Voor 8% gewijzigd door Racing-Paradise op 15-11-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:54
Hoop altijd nog op een straat versie van de Audi RS3 en Audi RS5. Dat zijn toch populaire (bereikbare) auto's hier in Europa.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrolijkepatrick
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-12-2024
Hoi Allemaal,

Ben nieuw op dit forum en voordat ik alle 295 pagina’s met threads moet doorzoeken is dit wellicht handiger. Is er ook een Nederlandse uitleg hoe je je auto moet tunen ? Ik heb al diverse filmpjes op youtube gevonden maar dat is in het Engels. Door mijn hersenletsel lukt het me niet om die filmpjes te vertalen waardoor ik niet precies begrijp hoe je je auto het beste moet tunen. Wellicht is er iemand die al eens kort en bondig uitleg heeft gegeven

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FRXNSJE
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-06 19:26
vrolijkepatrick schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:28:
Hoi Allemaal,

Ben nieuw op dit forum en voordat ik alle 295 pagina’s met threads moet doorzoeken is dit wellicht handiger. Is er ook een Nederlandse uitleg hoe je je auto moet tunen ? Ik heb al diverse filmpjes op youtube gevonden maar dat is in het Engels. Door mijn hersenletsel lukt het me niet om die filmpjes te vertalen waardoor ik niet precies begrijp hoe je je auto het beste moet tunen. Wellicht is er iemand die al eens kort en bondig uitleg heeft gegeven
Ik heb chatgpt om hulp gevraagd. Die zei het volgende:

In Gran Turismo 7 is het afstellen van je auto een cruciaal onderdeel van het verbeteren van je prestaties op het circuit. Het kan enige tijd duren om de juiste instellingen te vinden die passen bij je rijstijl en het type auto dat je gebruikt, maar hier zijn enkele basistips om je op weg te helpen:

1. Bandenspanning

• Bandenspanning beïnvloedt de grip van de auto. Te lage spanning kan leiden tot teveel grip, wat de snelheid vertraagt, terwijl te hoge spanning de grip kan verminderen en tot slijtage leidt.
• Normaal: Start met de standaard spanning en pas deze aan als je merkt dat je grip te veel varieert in bochten of bij accelereren.
• Aanpassingen: Verlaag de spanning voor meer grip op de voorwielen of verhoog deze voor meer stabiliteit achterin.

2. Rijhoogte

• Rijhoogte beïnvloedt de aerodynamica en de algemene stabiliteit van de auto.
• Lagere rijhoogte zorgt voor minder luchtweerstand en meer stabiliteit, maar kan de ophangingsgeometrie verstoren.
• Hogere rijhoogte kan de grip verbeteren op onregelmatige wegen of circuits met veel hobbels.

3. Veerhardheid

• Veerhardheid regelt hoe stijf de ophangingsveren zijn.
• Stijvere veren zorgen voor een scherpere handling, maar kunnen de auto minder vergevingsgezind maken op oneffen oppervlakken.
• Zachtere veren bieden meer comfort en grip op oneffen terreinen, maar kunnen de stabiliteit in snelle bochten verminderen.

4. Demperinstellingen (Dempingskracht)

• Demperinstellingen beïnvloeden hoe snel de ophangingssystemen reageren op oneffenheden in het wegdek.
• Hogere demping betekent dat de ophangingssystemen sneller reageren en de auto beter stabiel blijft, vooral in snelle bochten.
• Lagere demping zorgt voor een soepeler rijgedrag, maar kan de auto minder goed in balans houden in snelle bochten.

5. Camberhoek (Wielhoek)

• Camber is de helling van de wielen ten opzichte van het wegdek.
• Negatieve camber (wielen naar binnen gekanteld) kan de grip in bochten verbeteren, omdat het contactvlak van de band meer in lijn is met de bocht.
• Positieve camber (wielen naar buiten gekanteld) is zelden wenselijk, tenzij je te maken hebt met specifieke auto- of rijomstandigheden.

6. Toe-in en Toe-out

• Toe-in en toe-out beïnvloeden de stuurrespons en stabiliteit.
• Toe-in (de wielen wijzen naar elkaar toe) verhoogt de stabiliteit in een rechte lijn, maar kan het sturen trager maken.
• Toe-out (de wielen wijzen van elkaar af) zorgt voor snellere reacties in bochten, maar kan de rechtuitstabiliteit verminderen.

7. Anti-rollbars

• Anti-rollbars helpen de carrosserie van de auto recht te houden in bochten door de rolbeweging te verminderen.
• Zwaardere anti-rollbars aan de voorkant zorgen voor meer stabiliteit in bochten, maar kunnen de auto onderstuur veroorzaken.
• Lichtere anti-rollbars geven de achterkant van de auto meer vrijheid, wat kan leiden tot meer overstuur.

8. Differentiëelinstellingen

• Het differentiëel regelt hoe het vermogen wordt verdeeld over de wielen van de auto.
• Lagere instellingen zorgen voor meer stabiliteit bij het uitaccelereren, maar kunnen de reacties in bochten vertragen.
• Hogere instellingen geven meer vermogen naar de achterwielen (of voorwielen in sommige auto’s), wat kan helpen bij het accelereren, maar het kan de stabiliteit in bochten verminderen.

9. Reminstellingen

• Rembalans is essentieel voor goede prestaties bij het remmen.
• Voorste remkracht zorgt voor snellere reacties bij het remmen, maar kan leiden tot blokkeren van de voorwielen.
• Achterste remkracht kan helpen bij het stabiliseren van de achterkant bij het remmen, maar kan overstuur veroorzaken als het niet goed is ingesteld.

10. Versnellingsbak en Overbrengingsverhouding

• Afhankelijk van de auto en het circuit kan het nuttig zijn om de versnellingsbak af te stellen om de motor op het ideale toerental te houden voor maximale kracht.
• Kortere versnellingen zorgen voor sneller accelereren, maar verliezen snelheid op lange rechte stukken.
• Langere versnellingen geven meer snelheid op rechte stukken, maar maken de acceleratie trager.

Praktische Stappen:

1. Begin met een standaardinstelling en probeer een paar ronden op het circuit.
2. Evalueer de prestaties: Heb je te veel onderstuur (voorkant schuift) of overstuur (achterkant verliest grip)?
3. Pas één instelling per keer aan. Dit helpt je begrijpen hoe elke wijziging het gedrag van de auto beïnvloedt.
4. Blijf testen en aanpassen totdat je de juiste balans vindt voor het specifieke circuit.

Elke auto reageert anders, dus het kan zijn dat je meer tijd moet besteden aan het afstemmen van de instellingen, afhankelijk van het type auto en het circuit waar je rijdt. Als je de instellingen goed afstemt, kun je veel tijd winnen, dus experimenteer rustig en evalueer voortdurend je prestaties!

Ik houd dit forum al een tijdje in de gaten en weet zeker dat er hier mensen zijn met meer ervaring omtrent het tunen/afstellen van je auto.

Hopelijk heb je hier wat aan! 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrolijkepatrick
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-12-2024
Helemaal niet aan gedacht om Chat GPT om hulp te vragen voor dit probleem. Ik ga het gewoon eens proberen. Dank je wel voor het meedenken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

https://www.gran-turismo.com/hk/news/00_4217133.html

Nieuwe wagens :

Ford Escort RS Cosworth '92
Afbeeldingslocatie: https://www.gran-turismo.com/images/c/i1zkVS7sE3oGCz.jpg

Mercedes-Benz W 196 R '55
Afbeeldingslocatie: https://www.gran-turismo.com/images/c/i1uPHTBLzUVkQO.jpg

Porsche 911 Turbo S (992) '20
Afbeeldingslocatie: https://www.gran-turismo.com/images/c/i1LJMR9yg0Y3C7E.jpg

Porsche Mission X '23
Afbeeldingslocatie: https://www.gran-turismo.com/images/c/i13vrrQVYCAW1uB.jpg

Suzuki Jimny Sierra JC '18
Afbeeldingslocatie: https://www.gran-turismo.com/images/c/i1qNLfwjsHeav7c.jpg

Nieuwe velgen van rotiform:
Afbeeldingslocatie: https://www.gran-turismo.com/images/c/i1b9L18fSggJbz.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2024 14:30 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Die W196 zal wel weer een 20 miljoern credits gaan kosten. :( Ik ben zelf vooral enthousiast over de Escort en de Mission X.

Zojuist ook m'n PS5 Pro aangesloten, dus ik ben benieuwd wat de Pro Enhanced changes gaan inhouden. Zelf hoop ik wel op een merkbare bump qua grafische pracht en praal. (GT7 op de PS5 is sowieso al een flinke upgrade tov op mijn oude PS4 Pro. Dat was direct al duidelijk.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 19:03
AtleX schreef op donderdag 21 november 2024 @ 00:23:
Die W196 zal wel weer een 20 miljoern credits gaan kosten. :( Ik ben zelf vooral enthousiast over de Escort en de Mission X.
De W196 is inderdaad 20M credits bij de legends dealer. Ik moest nog 8M credits voor de laatste 11 wagens bij brand central, daar is dit nu bijgekomen :9
Ik heb de W196 maar op mijn wishlist gezet, hij zal wel uitverkocht/weg zijn tegen de tijd dat ik die 20M bij elkaar heb gereden. :+

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 18:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Weet ook niet zo goed wat dit moet voorstellen, soort veredelde demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Laatst online: 21:56
Leuk die 20 ronden Spa. Tot ze je in ronde 17 de rondte in tikken om die derde plaats te pakken |:(

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ace schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:04:
[YouTube: My First Gran Turismo Trailer | PS5 & PS4 Games]

Weet ook niet zo goed wat dit moet voorstellen, soort veredelde demo?
Zoiets. Ook berichtje op de homepage bij Tweakers: nieuws: Sony brengt binnenkort gratis proefversie van Gran Turismo 7 uit voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:53
sjufke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:55:
Leuk die 20 ronden Spa. Tot ze je in ronde 17 de rondte in tikken om die derde plaats te pakken |:(
Inderdaad weer een leuke uitdagende daily c. Wat wel jammer is dat meer dan de helft van de spelers afhaakt tijdens de regen. Zelf vind ik het al een uitdaging om in de groep te blijven (niveau c).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

sjufke schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:55:
Ja dat heb je soms, wel extra zuur na 50 minuten racen.

Ik vermaak mij ook geweldig met daily race C, de strategie en opdrogende baan blijft leuk.
Gisteren leuke race met regen van ronde 6-16 waarbij ik op Inters op het einde op een drogende baan nog weer wat mensen terug kon pakken die op full wets waren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Laatst online: 21:56
Gisterenavond ook een erg vermakelijke race gehad. 18 van de 20 ronde een natte baan. In ronde 5 naar inters gegaan en in ronde 12 naar full wets. Lang tussen positie 6-9 gejojood, maar uiteindelijk tweede geworden door de race op full wets uit te rijden ipv weer terug te gaan naar inters wat vele wel deden rond ronde 17-18.

Dat alles in een Alfa 4C. Leuk autootje is dat.

PSN: bollsie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gisteren kwam de PSVR2 uit de schoorsteen. Dus na installatie even GT7 gespeeld. Wat vet! En dan heeft mijn zoon niet eens een playseat of iets dergelijks, gewoon met controller. Het blijft een boel geld, maar op deze manier wordt GT7 echt een ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:27
Net my first gran turismo aan het downloaden. Nu GT7 voor 40 euro in de store staan aan het twijfelen om te kopen.

Is My first gran turismo een soort demo en vergelijkbaar qua gameplay/grapics als GT7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 14:15

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:12:
Net my first gran turismo aan het downloaden. Nu GT7 voor 40 euro in de store staan aan het twijfelen om te kopen.

Is My first gran turismo een soort demo en vergelijkbaar qua gameplay/grapics als GT7?
100%. Alhoewel het me opviel het lettertype in My First iets groter is. Maar wellicht is dat in te stellen.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-06 11:07
DerOllie schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:53:
[...]

100%. Alhoewel het me opviel het lettertype in My First iets groter is. Maar wellicht is dat in te stellen.
Dat is bewust. De bedenker van de GT serie heeft dit specifiek benoemd in een interview:
A lot of people have also noted the larger typefaces throughout the MFGT demo, and this too is a choice designed at expanding GT’s accessibility.

“Whenever we have these events like the World Series, after the event when we’re taking photographs and giving autographs and things, I’ve had multiple people come up to me and asking about how the game appears now,” says Yamauchi.

“Back in GT1, because we had lower resolutions, the fonts are really big. People with impaired vision still could see the marks, the characters, and actually play the game. But they tell me now that, in GT7 and the recent titles, the font is so small that they can’t really read it any more and they have a very difficult time playing”.

“They asked us if there’s anything we can do about that. So that’s something else that I wanted to do in My First Gran Turismo as well; that’s kind of what one of the other driving factors in developing that”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 19:03
Ik zag net dat de Merc W196 out of stock is bij de legend dealer, gelukkig had ik afgelopen weekend precies genoeg credits om hem te kopen.
Nu rustig verder sparen om de resterende wagens te kopen 8) .

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:43
Gister gt7 nmaar weer eens aangeslingerd maar ik kan nu niet meer insturen tijdens het remmen. Zodra ik rem is er een mogelijkheid en dat is rechtdoor gaan tot ik de rem loslaat. Dit was eerst niet.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Marcievg schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:08:
Gister gt7 nmaar weer eens aangeslingerd maar ik kan nu niet meer insturen tijdens het remmen. Zodra ik rem is er een mogelijkheid en dat is rechtdoor gaan tot ik de rem loslaat. Dit was eerst niet.
Anders is het “moving under braking” :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Marcievg schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:08:
Rij je met controller of stuurtje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:43
_Apache_ schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:02:
[...]

Rij je met controller of stuurtje?
Ik rij met controller. Ik heb het probleem net gevonden. De ABS stond uit en die heb ik weer op standaard gezet

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:38
Aangename verrassing dat je tijdens de laatste update ook custom races kan maken met sophy! Dus eindelijk wat langere races rijden.

https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_4957003.html

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:39
PHiXioN schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Dat is het hele nadeel van het puntensysteem van GT. in plaats van te spelen wat je echt leuk vind ben je vooral aan het grinden met races die je liever niet doet.
Kleine correctie, je bent vooral aan het grinden met optochten die je liever niet doet. Ik heb nog nooit een race meegemaakt met GT7.

Al is het rijden fantastisch, vooral in VR, snap ik niet waarom Polyphony het racen niet op orde krijgt. Bij de meeste races zit er altijd een enorm overpowered auto tussen met een hogere PP dan de rest, of zelfs het aangegeven maximum.

Verder vind ik het heel vervelend hoe ze het weer hebben toegevoegd. Welke real life coureurs moeten tijden het rijden nu een meteorologische kaart bekijken? Ik zou verwachten dat GT7 je zou adviseren net zoals coureurs ook een team hebben die dat doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
mithrandirrr schreef op zondag 30 maart 2025 @ 10:11:
Aangename verrassing dat je tijdens de laatste update ook custom races kan maken met sophy! Dus eindelijk wat langere races rijden.

https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_4957003.html
Een geweldige toevoeging voor degenen die houden van singleplayerraces. Eindelijk een manier om echt goed gebruik te maken van alle 500+ auto's en tientallen racebanen. _/-\o_

Voor de grootste uitdaging is het belangrijk in deze custom races om de optie 'Boost' op 'Weak' te zetten in plaats van 'Off' of 'Strong'. Het lijkt er namelijk op dat de opties verwisseld zijn en 'Weak' betekent in de praktijk dat Sophy niet onnodig zal inhouden of versnellen (en zou dus eigenlijk 'Off' moeten heten). In de praktijk zal Sophy dan de snelste rondetijden neerzetten.

Bij het instellen van 'Off' is er dan juist wél weer een vorm van rubberbanding te zien, waarbij de AI juist wel zal vertragen of versnellen om de speler dichterbij te houden (boost staat dan juist zeker weten aan), dus ik ben vrijwel zeker dat deze opties verkeerd gelabeld zijn. Hopelijk wordt dit nog een keer gerepareerd zonder de uitdaging weg te halen, maar in mijn ervaring is deze verwisseling al een hele lange tijd zo in de custom races, ook met de reguliere AI.

Indien je snel genoeg bent, is boost op weak echt het allerleukst om tegen te rijden, aangezien Sophy een redelijke snelheid heeft van ongeveer een rijder met DR A, zoniet heel lichtjes in de onderste regio van A+. Voor degenen die dit te pittig vinden, is boost instellen op 'Off' juist weer een goede optie, omdat deze dan juist weer aan gaat. Ik weet dan niet welke van de twee overgebleven opties voor weinig en veel rubberbanding zorgen, maar dat is redelijk snel te testen door twee dezelfde races te doen met als enige variabele de boostsetting.

Hier worden er veel praktijkervaringen uitgewisseld over custom races: https://www.gtplanet.net/...ustom-race-thread.404820/

[ Voor 30% gewijzigd door CaptainPanda op 30-03-2025 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:53
Inderdaad een leuke toevoeging. Alleen jammer dat je geen custom race met regen kunt instellen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-06 09:47
Thrustmaster t598: Iemand hier ervaring met deze set ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-06 12:36
Hi! Ik heb het racen weer opgepakt en een rig aangeschaft. Ik was benieuwd of er vanuit hier nog races georganiseerd werden zoals voorheen op GT Sport via psnracing. Zijn er nog oude leden actief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-06 09:47
NiQo schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:43:
Hi! Ik heb het racen weer opgepakt en een rig aangeschaft. Ik was benieuwd of er vanuit hier nog races georganiseerd werden zoals voorheen op GT Sport via psnracing. Zijn er nog oude leden actief?
Ik na dik 4 jaar ook weer.Heb een nieuwe playseat en stuurtje in bestelling staan. :)
Komende maanden ga ik genoeg aan de SP mode hebben. ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:31

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Mochten jullie wat nieuwe liveries willen dan bij deze:

PostNL Renault Kangoo LNG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkHnwtAvuyn4_hAxytpT_Ad_-f4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFocs6CPJulQGIxdmiHuBLhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Linkje

KLPD Nissan GT-R SSIV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiSVGKr7OFTSY7ak055teuDC8Eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4XLwNo0XYaVk8rsnS7YMEn8.jpg?f=fotoalbum_large

Linkje

[ Voor 6% gewijzigd door Ram-G-maN op 22-04-2025 00:08 ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

Fuelke

Forza Ferrari

Ik meld me ook maar even. De laatste GT die ik speelde was nog op de PS2 denk ik maar deze week hakte ik de knoop door en heb ik me een PS5 gekocht met Gran Turismo 7 er bij.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Fuelke schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:24:
Ik meld me ook maar even. De laatste GT die ik speelde was nog op de PS2 denk ik maar deze week hakte ik de knoop door en heb ik me een PS5 gekocht met Gran Turismo 7 er bij.
Deze week een stuur, pedalen en een race rig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Race nu sinds enkele weken met de PlaySeat Trophy en een Logitech G29 setje (stuur, pedalen en shifter). Ik heb ook nog een PlaySeat Challenge met een Thrustmaster T300RS GT en T-LCM pedalen. De T300 RS GT en T-LCM is wel spartaanser en voelt wat echter, het G29 setje speelt verder wel heel chill. Voordat ik alles om ga bouwen, eerst maar eens nadenken over een Direct Drive setje voor GT7. Fanatec valt op dit moment nog even af, gezien de vele moeizame garantieclaims die ik zie op Reddit. Ze hebben duidelijk het hele proces nog niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:53:
Race nu sinds enkele weken met de PlaySeat Trophy en een Logitech G29 setje (stuur, pedalen en shifter). Ik heb ook nog een PlaySeat Challenge met een Thrustmaster T300RS GT en T-LCM pedalen. De T300 RS GT en T-LCM is wel spartaanser en voelt wat echter, het G29 setje speelt verder wel heel chill. Voordat ik alles om ga bouwen, eerst maar eens nadenken over een Direct Drive setje voor GT7. Fanatec valt op dit moment nog even af, gezien de vele moeizame garantieclaims die ik zie op Reddit. Ze hebben duidelijk het hele proces nog niet op orde.
Gaan die verhalen niet vooral over gevallen in de US? In EU is het volgens mij prima geregeld bij Fanatec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ProfaNe schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:05:
[...]

Gaan die verhalen niet vooral over gevallen in de US? In EU is het volgens mij prima geregeld bij Fanatec.
Geen idee eigenlijk, maar goed punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Fuelke schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:24:
Veel plezier,

Ondanks dat ik maar af en toe race, en dan met controller, spat de liefde voor de motorsport uit het scherm.
Wat een mooi spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:41
Misschien een domme vraag maar is er een manier om alle opgeslagen gamedata te deleten? Bij instellingen staat de optie om zowel lokaal als cloud gegevens te deleten maar dat werkt niet.
Ik wil namelijk helemaal opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 10:20
Edwinlzv schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:29:
Misschien een domme vraag maar is er een manier om alle opgeslagen gamedata te deleten? Bij instellingen staat de optie om zowel lokaal als cloud gegevens te deleten maar dat werkt niet.
Ik wil namelijk helemaal opnieuw beginnen.
Misschien wel als je een 2de account maakt op je ps, misschien als gast account?

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

Fuelke

Forza Ferrari

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:12:

Sorry om deze oude reactie te quoten, maar door een tip op FB deze gratis versie gedownload in de PS store. Na het afronden van dit hele spel (paar licenties, drie races en een aantal timetrails) unlock je 18 auto's. Deze 18 auto's krijg je vervolgens via een voucher ook in GT7.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:41
Floks schreef op zondag 11 mei 2025 @ 01:54:
[...]

Misschien wel als je een 2de account maakt op je ps, misschien als gast account?
Dat is het helaas wel geworden. Ik had de hoop dat ik gewoon met één account aan de gang kon blijven. Jammer dat de makers deze optie in de game niet voorzien.
Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69