GT7 ID: ONYX_PdeG69
Zelf zit ik meest in de DR c en SR S. Afhankelijk van het type wedstrijd en de baan ga ik soms naar DR b of soms naar DR d. Deze week vind ik Imola een lastige wedstrijd, baan ligt me niet zo. De tips van het bekijken van de herhalingen heeft mij ook veel geholpen. Verder bemoei ik me niet met “beukende deelnemers”, probeer die te negeren. In SR s vind ik het over het algemeen prima racen.
Ook onder top vijf ga je vaak nog omhoog in ratingBas.013 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:30:
Na afloop van de race kun je zien of je na een wedstrijd omhoog of juist omlaag bent gegaan in de DR en SR rating. Top 5 is voldoende om omhoog te gaan in de DR. Natuurlijk krijg je wel meer punten als je wint.
Zelf zit ik meest in de DR c en SR S. Afhankelijk van het type wedstrijd en de baan ga ik soms naar DR b of soms naar DR d. Deze week vind ik Imola een lastige wedstrijd, baan ligt me niet zo. De tips van het bekijken van de herhalingen heeft mij ook veel geholpen. Verder bemoei ik me niet met “beukende deelnemers”, probeer die te negeren. In SR s vind ik het over het algemeen prima racen.
Eigenlijk geldt (bijna) altijd: als je bij de bovenste helft van het veld zit, stijg je in ranking. Dus 16 deelnemers? Finish top 8 en je stijgt. 12 deelnemers? top 6, etc etc.
Probeer het maar eens op de moeilijkste stand.Timbox88 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:09:
Wat is de bedoeling van Sophie eigenlijk? Past dat zich automatisch aan aan jouw skills? Want ik had dus een hele lastige tegenstanders verwacht, maar racete net ff twee rondes op normal op de Red Bull Ring en ging meteen van startplaats 12 naar een 4e plek..Merkte weinig verschil met de normale tegenstanders eigenlijk.
Ah ja, dat geloof ik hoor! Maar het zijn helaas gewoon losse races, met weinig rondes.vdr01 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:16:
[...]
Probeer het maar eens op de moeilijkste stand.
Het heeft te maken met of je iemand verslaat die een hogere DR ranking heeft dan jij.
Dus als dit D is maar zijn balkje is meer gevuld dan dat van jou, ga je normaal omhoog.
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Dat zal ongetwijfeld meespelen dat het dan sneller gaat, maar je eindklassering speelt wel degelijk de grootste rol. Kijk maar eens bij de finish: je ziet altijd dat de eerste helft pijltje omhoog heeft en de onderste helft pijltje naar beneden of niks.Moechy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:32:
Stijgen in ranking heeft niks te maken met de positie van je finish.
Het heeft te maken met of je iemand verslaat die een hogere DR ranking heeft dan jij.
Dus als dit D is maar zijn balkje is meer gevuld dan dat van jou, ga je normaal omhoog.
Jullie hebben beiden gelijk; iedereen ontvangt punten van alle mensen die onder diegene is geëindigd, terwijl er ook weer punten af worden gestaan aan alle mensen boven diegene. Daarnaast is het aantal punten dat van de ene speler naar de ander gaat, meer als het verschil in DR tussen die mensen ook groter is.Timbox88 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:45:
[...]
Dat zal ongetwijfeld meespelen dat het dan sneller gaat, maar je eindklassering speelt wel degelijk de grootste rol. Kijk maar eens bij de finish: je ziet altijd dat de eerste helft pijltje omhoog heeft en de onderste helft pijltje naar beneden of niks.
In een lobby waarin DR vrijwel gelijk is voor iedereen en zestien mensen telt, is het dus vaak zo dat de top acht finishers punten verdient, waarbij de nummer één uiteraard de meeste punten verdient, aangezien die van alle andere vijftien mensen punten afsnoept. Terwijl bijvoorbeeld de nummer acht finisher niet zoveel netto DR-punten verdient of verliest, aangezien die punten krijgt van nummers negen t/m zestien, maar weer punten moet afstaan aan één t/m zeven.
Als je DR veel afwijkt van de gemiddelde DR in de lobby, dan kun je disproportioneel veel punten verliezen of winnen en dan verschuift vaak de evenwichtspositie iets weg van de nummer acht-positie. Dus je kan als je DR laag is voor de lobby, maar als negende eindigt, toch nog DR winnen, terwijl iemand met een bovengemiddelde DR al vanaf plek zes of zeven netto punten kan verliezen.
Yes, makes sense!CaptainPanda schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:50:
[...]
Jullie hebben beiden gelijk; iedereen ontvangt punten van alle mensen die onder diegene is geëindigd, terwijl er ook weer punten af worden gestaan aan alle mensen boven diegene. Daarnaast is het aantal punten dat van de ene speler naar de ander gaat, meer als het verschil in DR tussen die mensen ook groter is.
In een lobby waarin DR vrijwel gelijk is voor iedereen en zestien mensen telt, is het dus vaak zo dat de top acht finishers punten verdient, waarbij de nummer één uiteraard de meeste punten verdient, aangezien die van alle andere vijftien mensen punten afsnoept. Terwijl bijvoorbeeld de nummer acht finisher niet zoveel netto DR-punten verdient of verliest, aangezien die punten krijgt van nummers negen t/m zestien, maar weer punten moet afstaan aan één t/m zeven.
Als je DR veel afwijkt van de gemiddelde DR in de lobby, dan kun je disproportioneel veel punten verliezen of winnen en dan verschuift vaak de evenwichtspositie iets weg van de nummer acht-positie. Dus je kan als je DR laag is voor de lobby, maar als negende eindigt, toch nog DR winnen, terwijl iemand met een bovengemiddelde DR al vanaf plek zes of zeven netto punten kan verliezen.
En dan die laatste twee rondes gewoon zenuwachtig zijn om die tweede plaats vast te houden, terwijl de nummers drie, vier én vijf op 0,3 seconden rijden en bij iedere bocht aandringen. Dat zijn wel de momenten dat GT7 écht tot z'n recht komt en je zo'n beetje alle andere dingen even vergeet hoor. Echt tof!
Bring it on!Lekkerboeie86 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 09:47:
Ik voel veel enthousiasme hier! Tijd om weer is mn racestoel voor de tv te zetten. Het is erg lang geleden. Denk dat er weer genoeg te beleven is inmiddels.
Jaa zat ff te kijken. 24 mei 2022 heb ik mn platinum trophy gehaald in GT7 en toen ging ik verder met andere games. Dus hoog tijd. Er is vast genoeg content weer toegevoegd en natuurlijk de online races.
Wow, platinum. Respect! Netjes om alle licenties op goud te halen haha!Lekkerboeie86 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:21:
[...]
Jaa zat ff te kijken. 24 mei 2022 heb ik mn platinum trophy gehaald in GT7 en toen ging ik verder met andere games. Dus hoog tijd. Er is vast genoeg content weer toegevoegd en natuurlijk de online races.
Jaa was wel een flinke uitdaging hoor. Zeker S-10 daar ben ik heel wat avonden druk mee geweest. Als amateur racer, merkte ik wel dat ik door de licenties steeds beter ging racen. Ook de circuit experiences hebben me veel geholpen. Zeker de moeite waard om hier werk van te maken als je graag beter wilt worden.Timbox88 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:26:
[...]
Wow, platinum. Respect! Netjes om alle licenties op goud te halen haha!
Er zijn wel wat nieuwe namen in de lijst (waaronder ikzelf) misschien leuk om toe te voegen?
Zou er zelf ook eens werk vzn moeten maken.
Heb afgelopen weekend alle Gr.1 races gehaald. Was even uitvogelen welke auto en strategie het handigste was én je moet echt even leren rijden met zo'n auto en dus gebruik maken van de downforce in de bochten.
Heb uiteindelijk alles gehaald met de Porsche 919 Hybrid en toch echt wel genoten van alle races.
En dan kom ik vervolgens op het punt dat ik weer een nieuwe reeks met races wil doen die net zo leuk zijn en die vind ik dan niet...
Her en der nog wat losse races gedaan, maar dan is de uitdaging toch minder. Ik ga de komende tijd nog even verder zoeken, maar vermoed dat het spel dan weer even in de la komt te liggen.
Toch jammer, want GT7 is de reden dat hier een PS5 staat. Heb als klein jongetje ooit een PS One gekregen, verslaafd geraakt aan GT en alle andere GT delen ook grijs gespeeld.
Respect! Ik heb hier wel een dikke Fanatec setup, maar val eigenlijk ook te vaak terug op mijn controller omdat ik dan relaxed op de bank kan spelen haha. Geniet vooral van het 'gewoon' lekker racen. Eerste wat ik vanaf nu wil doen is weer wat meer in de setup racen en hand gaan schakelen!Lekkerboeie86 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:00:
[...]
Jaa was wel een flinke uitdaging hoor. Zeker S-10 daar ben ik heel wat avonden druk mee geweest. Als amateur racer, merkte ik wel dat ik door de licenties steeds beter ging racen. Ook de circuit experiences hebben me veel geholpen. Zeker de moeite waard om hier werk van te maken als je graag beter wilt worden.
Welke lijst bedoel je?Moechy schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:40:
Kom er maar bij herintreders 😁
Er zijn wel wat nieuwe namen in de lijst (waaronder ikzelf) misschien leuk om toe te voegen?
Zou er zelf ook eens werk vzn moeten maken.
https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Die lijst die in de pop-upmelding staat.
Heb deze ingevuld maar weet er iemand hoe je enkel op de lijst komt en niet op het invulformulier?
[ Voor 18% gewijzigd door Moechy op 18-03-2024 17:57 ]
Kwali op inters gedaan (lap 2 was het regen) 3de gekwalificeerd.
Lap 1 van de race op race hard gedaan, voor lap 2 gepit naar inters en beetje bijgetankt. Teruggezakt naar 4de, halverwege lap 2 begon het te regenen, die 3 voor mij reden verder op hard, dus die netjes zonder veel moeite ingehaald en dan de race uitgereden.
Had uiteindelijk tussen mij en nr2 een gat geslagen van 25seconden
Ik las meerdere mensen over regen, maar ik snap het niet. Bij mij was het gewoon droog...
Het is random weer.Timbox88 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:20:
Netjes!
Ik las meerdere mensen over regen, maar ik snap het niet. Bij mij was het gewoon droog...
Maar je kwali bepaalt je race.
Regen in 2de ronde kwali? Exact hetzelfde in de race.
Ahhhh ok! Dan had ik geluk, haha! Had me weinig opgeleverd want was 11e hahaMoechy schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:43:
[...]
Het is random weer.
Maar je kwali bepaalt je race.
Regen in 2de ronde kwali? Exact hetzelfde in de race.
De regen heeft mij veel opgeleverd eigenlijk.Timbox88 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:03:
[...]
Ahhhh ok! Dan had ik geluk, haha! Had me weinig opgeleverd want was 11e haha
Alhoewel ik me al meteen naar de 1ste plek had geknokt nog voordat we op nordshleife zelf kwamen 😅
Sterk! Ik heb zo'n moeite met die baan, haha!Moechy schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:42:
[...]
De regen heeft mij veel opgeleverd eigenlijk.
Alhoewel ik me al meteen naar de 1ste plek had geknokt nog voordat we op nordshleife zelf kwamen 😅
Dit is 1 van mijn beste banen eigenlijk. (Moet wel altijd wennen aan de circuitversie er van) de nurburgring zelf ben ik wel redelijk goed ik, die kan ik eigenlijk altijd wel foutloos rijden. Volgens mij komt dat omdat ik daar meer met de flow van het circuit kan rijden, een beetje zoals motorrijdenTimbox88 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 05:21:
[...]
Sterk! Ik heb zo'n moeite met die baan, haha!
Snap ik! maar wat ik zo lastig vind - omdat 'ie zo lang is - om te onthouden welke bochten er komen. Ik ga daar echt heel vaak de mist mee in...Moechy schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:21:
[...]
Dit is 1 van mijn beste banen eigenlijk. (Moet wel altijd wennen aan de circuitversie er van) de nurburgring zelf ben ik wel redelijk goed ik, die kan ik eigenlijk altijd wel foutloos rijden. Volgens mij komt dat omdat ik daar meer met de flow van het circuit kan rijden, een beetje zoals motorrijden
Werd al door iemand geleaked paar dagen terug.
Update is coming next week.
— 山内 一典 / Kaz Yamauchi (@Kaz_Yamauchi) 23 maart 2024
来週、アップデート来ます。 #GT7 #GranTurismo7 #グランツーリスモ #GranTurismo pic.twitter.com/MWB5AKEAHz

Zou gaan om de 2016 audi r8, de lambo urus en de famous toyota gt one ts020!!!
Die laatste was wel ren van mijn favo autos in vroegere games.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
De nieuwe auto's die worden toegevoegd moeten altijd gekocht worden neem ik aan? Of zijn ze soms ook gratis?v8power67 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:22:
Nieuwe update komendr week. Met 3 autos.
Werd al door iemand geleaked paar dagen terug.
[Twitter]
[Afbeelding]
Zou gaan om de 2016 audi r8, de lambo urus en de famous toyota gt one ts020!!!
[YouTube: Onboard: Toyota GT-One racing Le Mans - Highlights - HQ V8 sound]
Die laatste was wel ren van mijn favo autos in vroegere games.
Gratis toegevoegd in games(alsin game update) . Maar wel vaak moeten kopen voor creditsTimbox88 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:26:
[...]
De nieuwe auto's die worden toegevoegd moeten altijd gekocht worden neem ik aan? Of zijn ze soms ook gratis?
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 24-03-2024 14:35 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Kopen inderdaad, ter verduidelijking; met in game credits die je wint door races te doen/winnen, of rijbewijzen halen, missies te doen (racen dus) of auto's verkopen die je niet wilt. Je kan credits kopen met echt geld via de PS Store, maar persoonlijk zou ik dat nooit doen, die bedragen die je in game nodig bent haal je makkelijk door het doel van de game te doen: Racen!Timbox88 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:26:
[...]
De nieuwe auto's die worden toegevoegd moeten altijd gekocht worden neem ik aan? Of zijn ze soms ook gratis?
www.youtube.com/DerOllie
Vandaar go with the flow en meer het circuit leren lezen.Timbox88 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:19:
[...]
Snap ik! maar wat ik zo lastig vind - omdat 'ie zo lang is - om te onthouden welke bochten er komen. Ik ga daar echt heel vaak de mist mee in...
Het is 1 van mijn favo circuits net omdat het zo lang is.
bijzonders tegen: in ronde 10 a 11 begint het te stort regenen en het circuit wordt spekglad
dus een bandenwissel is een aanrader, de auto's die niet de banden wisselen en door rijden
kom je later op het circuit tegen glijdend en zoekend naar grip die er uiteraard niet is ...
Nadat die regenbui na ronde 13 stopt en de baan langzaam begint op te drogen en naar
mijn gevoel het te vroeg is terug te gaan naar slicks - komen de auto's die niet naar inters
zijn over gegaan weer als een raket terug op je bumper terwijl de wet track indicator nog
zeker op 1/3 staat - en dat is op slicks toch bijna niet te doen. Wat zijn jullie ervaringen ?
control alt oeps deleted
Hangt ook sterk van je lijnen af, soms ontstaat er al een droge lijn terwijl op sommige plekken op de baan de wet indicator nog zeker 1/3e of meer is inderdaad.cazzie schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:10:
terwijl de wet track indicator nog
zeker op 1/3 staat - en dat is op slicks toch bijna niet te doen. Wat zijn jullie ervaringen ?
Ik kijk zelf eigenlijk meer naar het oppervlakte van de baan dan naar die wet indicator.
De licentie S-10 is een goede om te leren hoe belangrijk de lijnen zijn als het nat is, in VR kun je perfect het asfalt 'lezen'. Was voor mij in VR één van de makkelijkste licenties om goud te halen
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Idd, 1 uur rijden. Pfoeh daar moet ik eens voor gaan zitten 😅Timbox88 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:29:
Daily C van deze week is echt vet! 20 rondes op Spa met dynamic weather!
Maar echt hoor, hahaha. Een uur, wtf hahahaMoechy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:42:
[...]
Idd, 1 uur rijden. Pfoeh daar moet ik eens voor gaan zitten 😅
Bedankt voor de tip, gisteren 2 races gereden.Timbox88 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:29:
Daily C van deze week is echt vet! 20 rondes op Spa met dynamic weather!
Beide keren de strategie volledig verknald, maar ik denk dat ik nu de baan en de regenradar redelijk goed kan lezen. De indicator in de HUD is vrij waardeloos in het hele verhaal...
Welkom!DaWaN schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:40:
[...]
Bedankt voor de tip, gisteren 2 races gereden.
Beide keren de strategie volledig verknald, maar ik denk dat ik nu de baan en de regenradar redelijk goed kan lezen. De indicator in de HUD is vrij waardeloos in het hele verhaal...
Ja, dat laatste lees ik inderdaad overal terug. Ik begrijp ook dat de meesten gewoon kiezen voor slicks en dat je dan het beste gaat (zelf nog niet geprobeerd, vanwege de lengte van de race hoop ik hem later deze week te doen!)
Ik had gisteren één race waar het zeker essentieel was om op inters te gaan op een gegeven moment.Timbox88 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:52:
[...]
Ja, dat laatste lees ik inderdaad overal terug. Ik begrijp ook dat de meesten gewoon kiezen voor slicks en dat je dan het beste gaat (zelf nog niet geprobeerd, vanwege de lengte van de race hoop ik hem later deze week te doen!)
De andere race kwam tot het punt waar in de laatste 2-3 rondes de inters ongeveer even snel waren (wet indicator zat toen ongeveer op 35-40%), maar daar had je prima de hele race op slicks kunnen rijden.
Hangt dus heel erg af van het weer.
Inters zijn op droog met een ronde of 5 al klaar, dus met weinig regen is het eigenlijk beter om op slicks te blijven, helemaal als je ziet op de radar dat het droog wordt.
Mijn tip is om tijdens de warm-up snel naar buiten te rijden en dan de regenradar uit te zoomen naar 100 km om te kijken wat het weer gaat doen. Nooit op inters starten als het droog is en/of zeer licht regent.
Alleen wisselen naar inters als de regen relatief donkerblauw wordt, zeker lichtblauw op de regenradar is nog (lang) snel op slicks. Qua brandstof hoef je volgens mij nauwelijks bij te tanken.
Wel heerlijk om in een daily zo tactisch bezig te zijn! Da's wel eens anders, haha!DaWaN schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:16:
[...]
Ik had gisteren één race waar het zeker essentieel was om op inters te gaan op een gegeven moment.
De andere race kwam tot het punt waar in de laatste 2-3 rondes de inters ongeveer even snel waren (wet indicator zat toen ongeveer op 35-40%), maar daar had je prima de hele race op slicks kunnen rijden.
Hangt dus heel erg af van het weer.
Inters zijn op droog met een ronde of 5 al klaar, dus met weinig regen is het eigenlijk beter om op slicks te blijven, helemaal als je ziet op de radar dat het droog wordt.
Mijn tip is om tijdens de warm-up snel naar buiten te rijden en dan de regenradar uit te zoomen naar 100 km om te kijken wat het weer gaat doen. Nooit op inters starten als het droog is en/of zeer licht regent.
Alleen wisselen naar inters als de regen relatief donkerblauw wordt, zeker lichtblauw op de regenradar is nog (lang) snel op slicks. Qua brandstof hoef je volgens mij nauwelijks bij te tanken.
Nieuwe licenties, menu books. Heb slechts 19% van alle cups gedaan blijkbaar. Er is echt heel veel content!
Bij GT Sport viel heel veel toe te voegen omdat we met heel weinig begonnen.Tim01 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:56:
Blijft toch echt jammer hoe weinig nieuwe tracks wij vergeleken met GT Sport krijgen. Doe af en toe de online time trials maar verder al in maanden het spel niet echt aangeraakt. Als er om de twee maanden een nieuwe track zou komen geeft dit toch net wat meer reden om het spel weer eens op te pakken
https://www.gtplanet.net/gran-turismo-7/#h-track-list
"At launch GT7 had 34 circuit locations and 97 courses, matching with the confirmed official tallies in both regards. As with the car list, the majority of these will be directly from GT Sport, though most have been visually reworked. Sport’s final tally is 29 locations and 83 routes, which means five more locations and 14 tracks."
Dus in GT7 zijn we al met een groter aanbod begonnen dan waar GTS mee geëindigd is. En dat aanbod is al gegroeid:
"The full current list, of 38 locations and 116 courses, is as follows"
Wat is het probleem nu precies? Was je liever met een kleiner aanbod begonnen zodat je iedere twee maanden een nieuw circuit zou kunnen krijgen?
Spa was een goeie afwisseling (ben er niet geraakt om te spelen maar dat ligt aan mezelf en niet aan GT7).
Wel een beetje mee eens idd, daar mag wat meer variatie in zitten!Moechy schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:33:
Ik vind het "probleem" vooral dat het steeds dezelfde soort races of circuits zijn in Sport.
Spa was een goeie afwisseling (ben er niet geraakt om te spelen maar dat ligt aan mezelf en niet aan GT7).
Ik heb me wel prima vermaakt met daily race C deze week. Een wedstrijd duurt wel lang, dat is een uitdaging om al die rondjes foutloos door te komen. Met een goede strategie (of geluk met de bandenkeuze) deze week 1 keer gewonnen.
/f/image/6bYAvzMXmJdNPChwhsgC3VfY.png?f=fotoalbum_large)
Ik kon tot het einde door met de inters, anderen moesten nog een keer pitten om de regenbanden te vervangen. In de regen waren ze sneller, maar bij een opdrogende baan slijten deze snel af.
[ Voor 27% gewijzigd door Bas.013 op 30-03-2024 11:37 ]
Deze video vat het mooi samen: YouTube: The Greatest Gran Turismo 7 Update Of All Time (1.46)
Geen baan. 2 compleet nutteloze autos en een oude klassieker die best nice is maar ook niet heel nuttig.
En de engine swaps zijn dit keer ook zeer teleurstellend. Alleen maar ls motoren dus geen zuinige lemans setups weer.
Hopen maar dat ze de volledige focus op gt8 hebben dan maar.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Online vaak ook dezelfde circuits.
Vorige week was de Daily B op Spa en moet zeggen heb me er echt goed op geamuseerd. Ben zelfs terug in C geraakt. Racen was ook veel cleaner.
Deze week was voor mij echt een drama op High Mountain Valley. Circuit ligt me sowieso niet echt dus een goeie kwali zat er niet in maar minste duwtje dat je krijgt en en je raakt daardoor een rand. 1,5second straf er bij. Ben na een paar races maar gestopt. Zat halverwege Dr C maar nu op het randje van terug naar D te gaan.
Tsja, dat was al een probleem tijdens de GT Sport periode. Steeds nieuwe auto's waar je in de prakijk toch niets mee doet. Ondertussen bleef het aanbod aan Gr.4 en Gr.3 auto's beperkt tot vooral de launch auto's. Doodzonde, want dat soort auto's gebruikt iedereen toch het meest online (lijkt mij).Moechy schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:40:
Weer 2 nutteloze auto's en een amerikaan waar amper echte races voor zijn.
Online vaak ook dezelfde circuits.
Vorige week was de Daily B op Spa en moet zeggen heb me er echt goed op geamuseerd. Ben zelfs terug in C geraakt. Racen was ook veel cleaner.
Deze week was voor mij echt een drama op High Mountain Valley. Circuit ligt me sowieso niet echt dus een goeie kwali zat er niet in maar minste duwtje dat je krijgt en en je raakt daardoor een rand. 1,5second straf er bij. Ben na een paar races maar gestopt. Zat halverwege Dr C maar nu op het randje van terug naar D te gaan.
Nu ik het toch over GT Sport heb... Die game heb ik behoorlijk grijs gespeeld destijds. Het online racen vond ik echt geweldig
Nu zijn we jaren verder, staat er eindelijk een PS5 in huis en rijdt ik af en toe wat offline en online in GT7. En iedere keer valt mij hetzelfde op; ik heb in GT7 niet de controle over de auto zoals ik dat in GTS had. Vooral remmen vind ik lastiger in te schatten met die adaptive triggers op de PS5. Herkent iemand dit?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik denk dat PD daar betere cijfers over heeft dan jij. Tot en met GTS heb ik juist vrijwel alleen straatauto's gebruikt. In GT7 ben ik meer Gr.4/Gr.3 auto's gaan racen omdat het PP-/tuningsysteem gewoon stuk is.Rossi46 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:55:
[...]
Tsja, dat was al een probleem tijdens de GT Sport periode. Steeds nieuwe auto's waar je in de prakijk toch niets mee doet. Ondertussen bleef het aanbod aan Gr.4 en Gr.3 auto's beperkt tot vooral de launch auto's. Doodzonde, want dat soort auto's gebruikt iedereen toch het meest online (lijkt mij).
Nee. Natuurlijk waren de nieuwe physics in het begin even wennen, maar ook niet meer dan dat. Dat wennen is lastig als je maar af en toe speelt, en zelfs als je GTS nu nog maar af en toe zou spelen zou je niveau flink omlaag zijn gegaan omdat je gewoon veel minder oefent.Nu ik het toch over GT Sport heb... Die game heb ik behoorlijk grijs gespeeld destijds. Het online racen vond ik echt geweldigWel met controller helaas.
Nu zijn we jaren verder, staat er eindelijk een PS5 in huis en rijdt ik af en toe wat offline en online in GT7. En iedere keer valt mij hetzelfde op; ik heb in GT7 niet de controle over de auto zoals ik dat in GTS had. Vooral remmen vind ik lastiger in te schatten met die adaptive triggers op de PS5. Herkent iemand dit?
Nice, ik toevallig vorige week ook een set met G29. Moet nog steeds erg wennen, vooral het stijve remblok, en merk dat ik nog niet sneller ben dan met de controller.Moechy schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:26:
Heb een kleine aankoop gedaan, was het racen met controller beetje zat.
Dus 2dehands aan het afstruinen geweest.
Leuke playseat challenger gevonden en een logitech G923.
[Afbeelding]
Dat is echt gigantisch wennen, een stuurtje tegenover controller. Damn.EL-Nino-1980 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:27:
[...]
Nice, ik toevallig vorige week ook een set met G29. Moet nog steeds erg wennen, vooral het stijve remblok, en merk dat ik nog niet sneller ben dan met de controller.
Vooral de rempunten en het controleren van het gaspedaal is gigantisch verschil.
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1
Ik heb nog wel een 5 euro coupon voor Amazon mocht iemand interesse hebben. Je kunt deze zelf ook via ING Rentepuntenwinkel halen.
[ Voor 7% gewijzigd door SemperFidelis op 08-05-2024 15:59 ]
Zou graag nog wel wat mensen toevoegen om tijden te vergelijken op Psn/GT7.
Voeg me gerust toe
Svenz0r_93
Mijn setup ziet er vergelijkbaar uit met met een G29. Recentelijk dezelfde playseat gekocht van een Tweaker. Bedankt @Fraaank voor de nette prijs.Moechy schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:26:
Heb een kleine aankoop gedaan, was het racen met controller beetje zat.
Dus 2dehands aan het afstruinen geweest.
Leuke playseat challenger gevonden en een logitech G923.
[Afbeelding]
GT7 erbij gekocht en nu Gold proberen te halen voor alle licenses. Best verslavend.
Het was even wennen maar stilletjes aan worden mijn tijden wel beter en beter.Rijstbal schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:27:
[...]
Mijn setup ziet er vergelijkbaar uit met met een G29. Recentelijk dezelfde playseat gekocht van een Tweaker. Bedankt @Fraaank voor de nette prijs.
GT7 erbij gekocht en nu Gold proberen te halen voor alle licenses. Best verslavend.
Je krijgt er alleszins veel meer voldoening van 😁
Voor mij is het echt een work-out. Als ik me niet fit voel, of een paar biertjes op heb, probeer ik het niet eens want dan wordt het niks. As je de force feedback (te) hoog opschroeft kun je spierballen kwekenMoechy schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:22:
[...]
Het was even wennen maar stilletjes aan worden mijn tijden wel beter en beter.
Je krijgt er alleszins veel meer voldoening van 😁
[ Voor 4% gewijzigd door vdr01 op 28-05-2024 18:16 ]
FFB staat op max bij mijvdr01 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:30:
[...]
Voor mij is het echt een work-out. Als ik me niet fit voel, of een paar biertjes op heb, probeer ik het niet eens want dan wordt het niks. As je de force feedback (te) hoog opschroeft kun je spierballen kweken
Vind het nog meevallen, zou gerust meer mogen zijn.
Ook met een Playseat en T300RS.
De keuze van deze modellen begrijp ik niet zo. Wie wil er rijden in een Volvo 240 uit ‘93? Of een V40 uit 2013?
Die laatste ik!! Want die heb ik gehadmannetje19 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:26:
Weer een update met wat nieuwe auto’s…
De keuze van deze modellen begrijp ik niet zo. Wie wil er rijden in een Volvo 240 uit ‘93? Of een V40 uit 2013?
Wie wil dit niet?😁mannetje19 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:26:
Weer een update met wat nieuwe auto’s…
Ik loop vast bij de melding banden wisselen voor race bandjes.
En ik loop vast bij het Gr.3.
Ik kom niet verder.
Dit moet gewoon heel eenvoudig wezen.
Ik heb ook al geprobeerd een nieuwe auto te kopen
met racebandjes of Gr.3
Idd mijn Playstation Plus abbo is verlopen.
Komt dit omdat hij geen save game opslaat mischien?
:strip_exif()/f/image/WchYusJ0DVdgI2fX2yBn4XDB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SY6wT9eezfl5oaBNRVF4kiHL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UlZg2vL4pdPZ34PN0w0kHRMA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/anrfLNtu5LCaK3Pw1LbbhFMW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Water_824 op 10-06-2024 22:21 ]
En de Sport Hard banden die je selecteert zijn geen racebanden. Je moet Race Hard, Intermediates of Full Wets hebben, zoals aangegeven.
Of zie ik iets over het hoofd?
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 10-06-2024 22:23 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die optie wisselen bandjes is er niet.Superkiwi schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:22:
Zoals ik het zie heb je een Megane R.S. Trophy 11 geselecteerd, dat is geen Gr.3 auto.
En de Sport hard banden die je selecteert zijn geen racebanden. Je moet Race Hard, Intermediates of Full Wets hebben, zoals aangegeven.
Of zie ik iets over het hoofd?
Maar zoals Kiwi al zegt, met de geselecteerde auto kun je niet mee doen want die valt niet in de Gr.3 categorie.
Het lukt niet.B-Real schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:36:
Jawel, als je de banden gekocht hebt moet je ze nog monteren onder “auto instellingen” (te zien op je laatste foto).
Maar zoals Kiwi al zegt, met de geselecteerde auto kun je niet mee doen want die valt niet in de Gr.3 categorie.
Alles check.
Het lukt me niet om een auto te vinden Gr.3.
Het lukt niet om bandjes te kopen of te verwisselen met race bandjes.
Het lukt niet om een auto te kopen met Gr.3 + race bandjes.
Het enigste is dat dit komt omdat hij geen save game opslaat.
Mijn Playstation Plus Abbo is verlopen.
:strip_exif()/f/image/l5CsE5DrPvkZBjRDsZD5GeWl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kad6A6tCEaACwqipf97hBQ0d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TvUWwgwFR0g3620p7jT23AYw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LeKKljbowIjdx3GeJJcEgmyY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AXqjRXjqbHRqrSEazKS4xQ1u.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Water_824 op 10-06-2024 23:14 ]
Je hebt maar 1 type band, dus er valt niks anders te monteren. Of bedoel je wat anders te zeggen met je screenshots?
Merk zelf dat als ik dit topic lees ik ook altijd zin krijg om te spelen. Misschien komende week nog maar een keertje aanslingeren.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Idd ik ben pas begonnen....Oxigeon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:56:
Ik weet ook niet hoe dit exact zit. Ben je pas met begonnen? Misschien moet je dan gewoon even wat menu books spelen. Misschien moet je het Turing gedeelte nog unlocken voor zover dat mogelijk is. Misschien krijg je daar ook nog wat gratis gr3 auto's mee.
Merk zelf dat als ik dit topic lees ik ook altijd zin krijg om te spelen. Misschien komende week nog maar een keertje aanslingeren.
Mischien heb je gelijk.
Aah. Dat kan verklaren waarom het eea nog gelockt is. Ik heb eerst de singleplayer uitgespeeld waarna ik dingen zelf ben gaan uitzoeken. Op een paar dagen tijd (paar uurtjes per dag) ben je daar doorheen en heb je een flink aantal wagens in je garage staan.Water_824 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:59:
[...]
Idd ik ben pas begonnen....
Mischien heb je gelijk.
Daarna kun je ook de multiplayer etc in omdat die nu verborgen zit achter een menu book in het gt cafe.
Voor een complete lijst van unlocks moet je even op het wereldwijde web zoeken dan zie je precies wat je unlockt met welk menu book
Mijn eerste indruk is dat GT7 een fijne besturing heeft, natuurlijk wel wennen maar na een paar rondes rijdt het zo weg als je andere race spellen hebt gespeeld. Het gaat in vergelijking met F1 spellen wel sloom en stroef haha, daar kwam ik in het begin nog wel een paar keer mee op de koffie..
Persoonlijk vind ik het heel leuk hoe de carrière in elkaar zit, je krijgt rustig stap voor stap uitleg en klimt zo langzaam omhoog op de ladder richting snellere auto's. Speel het dan af en toe dus ik ga ook niet snel door de carrière heen..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De carrière is gewoon het beste om de game te leren kennen. Nadeel persoonlijk aan de game is dat de mp wedstrijden vastzitten aan een bepaald tijdstip. Voordeel is wel dat ze je redelijk kunnen indelen op hoe goed je bent.G_Dragon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:26:
Begonnen aan de single player van GT7, om zo even wat afwisseling te hebben tussen spellen.
Mijn eerste indruk is dat GT7 een fijne besturing heeft, natuurlijk wel wennen maar na een paar rondes rijdt het zo weg als je andere race spellen hebt gespeeld. Het gaat in vergelijking met F1 spellen wel sloom en stroef haha, daar kwam ik in het begin nog wel een paar keer mee op de koffie..
Persoonlijk vind ik het heel leuk hoe de carrière in elkaar zit, je krijgt rustig stap voor stap uitleg en klimt zo langzaam omhoog op de ladder richting snellere auto's. Speel het dan af en toe dus ik ga ook niet snel door de carrière heen..
Leuk is ook om wat vrienden/tweakers toe te voegen. Dan heb je qua tijden wat vergelijk.
Ik speel om heel eerlijk te zijn dit spel puur voor de single player, denk niet dat ik snel online zal gaan rijdenOxigeon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:43:
[...]
De carrière is gewoon het beste om de game te leren kennen. Nadeel persoonlijk aan de game is dat de mp wedstrijden vastzitten aan een bepaald tijdstip. Voordeel is wel dat ze je redelijk kunnen indelen op hoe goed je bent.
Leuk is ook om wat vrienden/tweakers toe te voegen. Dan heb je qua tijden wat vergelijk.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Nee maar het is wel leuk om verschillende tijden te hebben bij licentie's, missies, circuit ervaringen etc..G_Dragon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:44:
[...]
Ik speel om heel eerlijk te zijn dit spel puur voor de single player, denk niet dat ik snel online zal gaan rijden
@Water_824 speel eerst ff verder de menu's, word het een en ander sneller duidelijk.
Overigens is dit een always online game dus je hebt eigenlijk wel psn nodig om te spelen..
Gr.3 auto's zijn btw een aparte categorie, die vind je niet bij used dealer. Daarvoor moet je naar de merkdealer en specifiek een Gr. 3 kopen. Die megane die je hebt is gewoon een straatauto.
Je hebt ps+ toch enkel nodig wanneer je mp races wilt rijden?Moechy schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:45:
[...]
Nee maar het is wel leuk om verschillende tijden te hebben bij licentie's, missies, circuit ervaringen etc..
@Water_824 speel eerst ff verder de menu's, word het een en ander sneller duidelijk.
Overigens is dit een always online game dus je hebt eigenlijk wel psn nodig om te spelen..
Gr.3 auto's zijn btw een aparte categorie, die vind je niet bij used dealer. Daarvoor moet je naar de merkdealer en specifiek een Gr. 3 kopen. Die megane die je hebt is gewoon een straatauto.
Klopt. Dus de Gr3 auto's zijn gewoon te koop als je in single player speelt.Oxigeon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:03:
[...]
Je hebt ps+ toch enkel nodig wanneer je mp races wilt rijden?
Mind you, je zult wel wat centjes bij elkaar moeten rijden om de - wat duurdere - Gr3 auto's te kunnen kopen.
Ow ja je hebt gelijk.Oxigeon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:03:
[...]
Je hebt ps+ toch enkel nodig wanneer je mp races wilt rijden?
Voor singleplayer moet je enkel interconnectie hebben geloof ik.
Je vind jezelf en anderen hier terugRogar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:26:
Stomme vraag misschien, maar ik heb mijn gegevens in dat google document ingevuld. Maar wat gebeurd er nu? Ik kan niks inzien ofzo 🙈
https://docs.google.com/s...rmpCUZnE/edit?usp=sharing
Kwestie van toevoegen en je kan de tijden van hen zien.
Edit: ik heb je toegevoegd.
Toch kunnen de tijden bij sommige races flink anders zijn. Het kan zijn dat je een race 2e wordt en je gewoon een snellere tijd rijd dan iemand anders die 1e wordt.
Tijden zijn voornamelijk leuk bij de rijbewijzen
[ Voor 28% gewijzigd door Oxigeon op 11-06-2024 18:33 ]
Aanvullend op de reacties; je moet de banden per auto altijd nog wel los erbij kopen. Ik doe dat standaard direct, de 3 soorten racebanden + de inters en de wets. Zal niet de eerste zijn dat je bij een regenrace niet kunt wisselen omdat je deze niet in bezit hebt,Water_824 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:05:
[...]
Het lukt niet.
Alles check.
Het lukt me niet om een auto te vinden Gr.3.
Het lukt niet om bandjes te kopen of te verwisselen met race bandjes.
Het lukt niet om een auto te kopen met Gr.3 + race bandjes.
Het enigste is dat dit komt omdat hij geen save game opslaat.
Mijn Playstation Plus Abbo is verlopen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
hetzelfde heb ik ook bij ghost of tsushima. ik denk dat ze mensen naar hun premium abonnement proberen te pushen. als ze het te goedkoop wegzetten zal niemand zich meer abonneren.scorpie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:48:
Waarom is deze game in hemelsnaam na 2 jaar nog steeds 50,-?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Voor mij was het die prijs meer dan waard. Zeer goede game die nog steeds onderhouden wordt.scorpie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:05:
Oh, dat zou inderdaad heel goed kunnen. Maar ik als casual gamer ga geen abonnement afnemen of een game van 2 jaar oud voor 50,- kopen als ik incidenteel kan gamen. Ik (wij) zullen wel niet (meer) tot de doelgroep behoren.
Ik ben ook een casual/incidentele gamer en kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst de volle mep voor een spel betaald heb.
Omdat er nog steeds updates komen?scorpie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:48:
Waarom is deze game in hemelsnaam na 2 jaar nog steeds 50,-?
Goed, over de kwaliteit van de updates kunnen we het hebben, maar ze komen nog regelmatig.
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69