Jammer dat deze app er niet is voor IOS.vdr01 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:39:
[...]
Met https://www.stryder-it.de/simdashboard/ kun je wel de bandentemperaturen zien in GT7.
[Afbeelding]
Ja, dat is jammer hoewel ik geen Apple devices heb. Het is Android telefoon/tablet of via een Windows PC/Laptop via een Android emulator. Meer smaken zijn er niet zo te zien.The Jackel schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:11:
[...]
Jammer dat deze app er niet is voor IOS.
[ Voor 5% gewijzigd door vdr01 op 01-02-2024 14:40 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Verwijderd
Gran Tourismo Netflix 24 februari
GRAN TURISMO - Official Trailer (HD)
GRAN TURISMO - Official Trailer 2 (HD)
GRAN TURISMO - Official Trailer (HD)
GRAN TURISMO - Official Trailer 2 (HD)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2024 22:46 ]
Weet iemand toevallig een link waar all collectible cars als screenshot gepost zijn?
Zoals deze
https://preview.redd.it/j...8db5ae09e825b8f687015d683
Zoals deze
https://preview.redd.it/j...8db5ae09e825b8f687015d683
Ik heb ook een leuke computer..
De Daily Race C is deze week 20 laps op Suzuka. Helaas geen vrije banden keuze maar een stap in de goede richting wmb
Ja, leuk.
Helaas bij mijn eerste race vandaag maar 7 spelers die tot het eind bleven. Na een rondje of 5 waren er al 7 gestopt.
Helaas bij mijn eerste race vandaag maar 7 spelers die tot het eind bleven. Na een rondje of 5 waren er al 7 gestopt.
Zoek eens op EzioDash in de App Store.The Jackel schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:11:
[...]
Jammer dat deze app er niet is voor IOS.
Is niet zo uitgebreid als de Android apps, maar wel gratis.
Is tenminste ook de bandentemperatuur te zien.
Thnx! Zal hem eens testen. Deze is alleen voor GT7 zie ik. Zal nog eens verder zoeken voor ACC.SgtSpeedy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:20:
[...]
Zoek eens op EzioDash in de App Store.
Is niet zo uitgebreid als de Android apps, maar wel gratis.
Is tenminste ook de bandentemperatuur te zien.
Wel erg jammer dat er geen andere banden keuzes mogelijk zijn, en willekeurige kansje op regen had ook wel leuk geweest.FMS schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:34:
De Daily Race C is deze week 20 laps op Suzuka. Helaas geen vrije banden keuze maar een stap in de goede richting wmb
Heb het online racen weer een beetje opgepakt, maar vraagje; ik meen me ooit eens gelezen te hebben dat de Daily A race niet meetelt voor ranking en dat dat alleen het geval is bij de B en C race. Klopt dat?
Staat altijd bij de omschrijving, maar volgens mij klopt het wel jaTimbox88 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:07:
Heb het online racen weer een beetje opgepakt, maar vraagje; ik meen me ooit eens gelezen te hebben dat de Daily A race niet meetelt voor ranking en dat dat alleen het geval is bij de B en C race. Klopt dat?
Staat die omschrijving gewoon in-game? Eerlijk gezegd nooit gezien...McGti schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:00:
[...]
Staat altijd bij de omschrijving, maar volgens mij klopt het wel ja
Telt niet voor de CR. Enkel voor de SR.Timbox88 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:07:
Dus enkel je sportiviteitsrating word beïnvloed.
Staat boven de Race A normaal.
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
Thanks! B en C tellen wel altijd voor CR?Moechy schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:58:
[...]
Telt niet voor de CR. Enkel voor de SR.
Dus enkel je sportiviteitsrating word beïnvloed.
Staat boven de Race A normaal.
Normaal wel.Timbox88 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:38:
[...]
Thanks! B en C tellen wel altijd voor CR?
Nog een vraagje; ik volg eigenlijk altijd netjes de rijlijn en heb ook een S voor de SR-ranking. Soms zit ik dan in mooie strijd met auto's voor me, rij ik er dicht op en zonder hen aan te raken, worden ze ineens 'doorzichtig' en kan ik er gewoon doorheen rijden. Hebben zij dan niet netjes genoeg gereden, ofzo? Of heb ik een fout gemaakt? Meer dan eens krijgen we in dat geval geen van beiden een tijdstraf, maar kan ik er dus wel moeiteloos voorbij omdat ik er niet meer omheen hoef...(ter info: dit is niet in de strafzone, maar gewoon op willekeurige plekken op de baan)
Dit gebeurd vooral als de game denkt dat jij of zij gaan crashen, soms is dit voordelig soms niet. Het werkt ook niet altijd even goed.Timbox88 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:13:
Nog een vraagje; ik volg eigenlijk altijd netjes de rijlijn en heb ook een S voor de SR-ranking. Soms zit ik dan in mooie strijd met auto's voor me, rij ik er dicht op en zonder hen aan te raken, worden ze ineens 'doorzichtig' en kan ik er gewoon doorheen rijden. Hebben zij dan niet netjes genoeg gereden, ofzo? Of heb ik een fout gemaakt? Meer dan eens krijgen we in dat geval geen van beiden een tijdstraf, maar kan ik er dus wel moeiteloos voorbij omdat ik er niet meer omheen hoef...(ter info: dit is niet in de strafzone, maar gewoon op willekeurige plekken op de baan)
Of als je op options duwt dan word je ook een ghost maar dit had geloof ik wel invloed op je CR of SR.
Heel apart want het gebeurt gewoon in meer dan prima race-situaties waarbij we allebei mooi op de lijn zitten...Moechy schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:13:
[...]
Dit gebeurd vooral als de game denkt dat jij of zij gaan crashen, soms is dit voordelig soms niet. Het werkt ook niet altijd even goed.
Of als je op options duwt dan word je ook een ghost maar dit had geloof ik wel invloed op je CR of SR.
De ghost functie kan soms wel raar doen inderdaad.Timbox88 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:42:
[...]
Heel apart want het gebeurt gewoon in meer dan prima race-situaties waarbij we allebei mooi op de lijn zitten...
Heeft me zo wel eens 2 plaatsen opgeleverd 😅
Ahh haha!Moechy schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:26:
[...]
De ghost functie kan soms wel raar doen inderdaad.
Heeft me zo wel eens 2 plaatsen opgeleverd 😅
Wel echt heerlijke game online hoor. Blijft mooi!
Ik heb het met momenten dat ik het leuk vind. Daily C is weer een Mazdacup, met iets anders moet je het niet eens proberen.Timbox88 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:01:
[...]
Ahh haha!
Wel echt heerlijke game online hoor. Blijft mooi!
Speel je meer offline?Moechy schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:29:
[...]
Ik heb het met momenten dat ik het leuk vind. Daily C is weer een Mazdacup, met iets anders moet je het niet eens proberen.
Of soms gewoon even niet, maar als ik speel doe ik meestal de weekly en dan even die daily races tot ik het beu ben en ga dan iets anders gamen 😅
Ah ja!Moechy schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:45:
[...]
Of soms gewoon even niet, maar als ik speel doe ik meestal de weekly en dan even die daily races tot ik het beu ben en ga dan iets anders gamen 😅
Ik hoor mensen vaker over de weekly, dus dit zal ongetwijfeld een hele domme vraag zijn; maar wat is dat/waar vind ik dat? Of is dat die time trial die je naast de daily's vindt?
Dat zijn 5 geselecteerde races die je vind bij het offline race deel. Een groen balkje met 5 bolletjes rechtsbovenin.
Het geeft een prima bonus als je ze voltooid.
Timbox88 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:27:
[...]
Ah ja!
Ik hoor mensen vaker over de weekly, dus dit zal ongetwijfeld een hele domme vraag zijn; maar wat is dat/waar vind ik dat? Of is dat die time trial die je naast de daily's vindt?
Zoals de post hierboven uitgelegd, belangrijk detail is dat je ze wel pas vrijspeelt vanaf Menukaart 34 (als ik mij niet vergis) .Timbox88 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:27:
[...]
Ah ja!
Thanks! Straks ff kijken!EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:38:
Dat zijn 5 geselecteerde races die je vind bij het offline race deel. Een groen balkje met 5 bolletjes rechtsbovenin.
[...]
Thanks! Menukaarten heb ik vorig jaar allemaal uitgespeeld, dus dat is prima!Moechy schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:45:
[...]
Zoals de post hierboven uitgelegd, belangrijk detail is dat je ze wel pas vrijspeelt vanaf Menukaart 34 (als ik mij niet vergis) .
Gisteravond de GT film gekeken. Is wel tof hoor!
Leuk, nieuwe auto's. Die Evo IX werd wel ff tijd. Renault 5 en Audi TTS zijn de andere 2 geloof ik
Als bestuurder van een Audi TTS durf ik wel te stellen dat dit dé belangrijkste update voor GT7 gaat worden.
Morgen begint de Nations Cup weer en niet veel later ook de Manufacturer Cup!
Is mij eigenlijk nog geen enkele keer gelukt om er tijd voor te hebben om mee te doen.Timbox88 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:25:
Morgen begint de Nations Cup weer en niet veel later ook de Manufacturer Cup!
Dit keer ga ik er eens tijd voor maken!Moechy schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:22:
[...]
Is mij eigenlijk nog geen enkele keer gelukt om er tijd voor te hebben om mee te doen.
Net de eerste race van de Nations Cup kunnen rijden! Was wel genieten hoor; een prachtige strijd van start tot finish. Ging als zesde van start, werd in de eerste bocht (net) weggetikt, toen dertiende en me weer omhoog gewerkt naar de zevende plaats. Hele mooi race!
Hoe werkt het eigenlijk met punten? Ik kreeg nu drie punten, maar op basis van wat gaat dat? De nummer 1 kreeg er volgens mij ook drie en de rest trouwens ook. Kan er online niet echt iets over vinden; stata het ergens uitgelegd?
En hoe zit het als je de race opnieuw doet? Telt je beste resultaat? Of telt je laatste resultaat, ook als 'ie slechter is?
Hoe werkt het eigenlijk met punten? Ik kreeg nu drie punten, maar op basis van wat gaat dat? De nummer 1 kreeg er volgens mij ook drie en de rest trouwens ook. Kan er online niet echt iets over vinden; stata het ergens uitgelegd?
En hoe zit het als je de race opnieuw doet? Telt je beste resultaat? Of telt je laatste resultaat, ook als 'ie slechter is?
Ik probeer die eigenlijk ook wel iedere week te doen. 3 races zijn altijd kort en eenvoudig, en dan meestal 2 in een PP800 (of gelijkaardig) klasse, rondje of 7 a 10, die iets langer duren. Enkel al uit het halen van die daily races krijg je volgens mij 800k. 100k bij de eerste (willekeurig), 200k bij 3, en 500k bij 5 races. Kleine moeite, af en toe wel eens leuk om nog eens een event te doen waar je misschien niet aan dacht. Ik zit aan een 5-6M credits nu, en spaar nog even op om eens iets uit de legendary cars te halen.EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:38:
[...]
Af en toe is zo'n weekly race ook nog een event die je nog niet hebt gereden in de books, dus de totale 'event completion' gaat ook iedere week licht omhoog.
Had gisteren rond 20u ook toevallig tijd om hem te rijden. Startte 13des (had geen goede kwalificatie neergezet) en ben uiteindelijk 7de geworden, door een foutje in de laatste ronde ben ik 7de gebleven. Plaats 6 en 5 lagen binnen handbereik maar helaas.Timbox88 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:33:
Net de eerste race van de Nations Cup kunnen rijden! Was wel genieten hoor; een prachtige strijd van start tot finish. Ging als zesde van start, werd in de eerste bocht (net) weggetikt, toen dertiende en me weer omhoog gewerkt naar de zevende plaats. Hele mooi race!
Ik snap de puntentelling ook nog niet zo goed. Ik kreeg geloof ik 8 punten en ondanks mijn goede comeback ging mijn DR toch naar beneden, volgens mij is het je laatste resultaat dat telt. Dus als je volgende keer slechter rijdt telt dat. Maar nu is ronde 1 afgelopen.
Zaterdag is het ronde 2 en dat is met een Suzuki Cappucino '91, word lachen.
Thanks!Moechy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:10:
[...]
Had gisteren rond 20u ook toevallig tijd om hem te rijden. Startte 13des (had geen goede kwalificatie neergezet) en ben uiteindelijk 7de geworden, door een foutje in de laatste ronde ben ik 7de gebleven. Plaats 6 en 5 lagen binnen handbereik maar helaas.
Ik snap de puntentelling ook nog niet zo goed. Ik kreeg geloof ik 8 punten en ondanks mijn goede comeback ging mijn DR toch naar beneden, volgens mij is het je laatste resultaat dat telt. Dus als je volgende keer slechter rijdt telt dat. Maar nu is ronde 1 afgelopen.
Zaterdag is het ronde 2 en dat is met een Suzuki Cappucino '91, word lachen.
Moet zeggen, vond Suzuka onder deze settings erg tof om te rijden! Was echt een spannende race!
Welke League zit je?
Het aantal punten dat je kan verdienen, hangt af van je DR. Hoe hoger je DR, hoe sterker de tegenstanders, en hoe meer punten je voor een bepaalde positie krijgt.Moechy schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:10:
[...]
Ik snap de puntentelling ook nog niet zo goed. Ik kreeg geloof ik 8 punten en ondanks mijn goede comeback ging mijn DR toch naar beneden,
Over het algemeen gaat de top 8 in DR omhoog en 9-16 omlaag, maar dat kan natuurlijk wat verschillen afhankelijk van de sterkte van je tegenstanders. Dus een dalende DR voor P7 is niet zo gek.
GT3.Timbox88 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:28:
[...]
Thanks!
Moet zeggen, vond Suzuka onder deze settings erg tof om te rijden! Was echt een spannende race!
Welke League zit je?
Zit momenteel in Dr D en blijf schommelen op 50%, heb tijdje in C gezeten ook maar paar slechte lobby's en je Dr keldert meteen.
Sr zegt ook weinig, daar heb ik S en meeste lobby's zijn ook volledig S maar als je een paar zuiderse nationaliteiten hebt is je race al voorbij voor je goed begonnen bent. Lijkt soms wel botsautofestijn.
Morgen ronde 2 met de cappuccino, zo meteen maar al ff oefenen. Op comfort zacht is ook weer wennen en minste foutje word afgestraft aangezien hij zo weinig power heeft.
Same, zit daar ook!Moechy schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:50:
[...]
GT3.
Zit momenteel in Dr D en blijf schommelen op 50%, heb tijdje in C gezeten ook maar paar slechte lobby's en je Dr keldert meteen.
Sr zegt ook weinig, daar heb ik S en meeste lobby's zijn ook volledig S maar als je een paar zuiderse nationaliteiten hebt is je race al voorbij voor je goed begonnen bent. Lijkt soms wel botsautofestijn.
Morgen ronde 2 met de cappuccino, zo meteen maar al ff oefenen. Op comfort zacht is ook weer wennen en minste foutje word afgestraft aangezien hij zo weinig power heeft.
Morgen pas laat thuis, dus zal rechtstreeks de race in duiken vermoed ik. Ben benieuwd haha!
Sinds een dag nu de Thristmaster T300RS GT in gebruik gewoon op de automatische instellingen. Wat ik mijn afvroeg is, heeft iemand zicht verdiept in de beste hulp instellingen met dit stuur, wil je die delen? Ik snap dat de instellingen persoonlijk zijn. Maar ik ben wel benieuwd.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Whoop. Cappuccino 4des gestart en 2des geëindigd in de nations cup. Spannendste en leukste race die ik al gehad heb
Gewonnen in het eerste slot, was een kort Nations-dagje voor mij.Moechy schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:37:
Whoop. Cappuccino 4des gestart en 2des geëindigd in de nations cup. Spannendste en leukste race die ik al gehad heb
/f/image/LYKWlfxByHbeQ5t4qxdWRvQO.webp?f=fotoalbum_large)
Wow, nice! Hier erg teleurstellend. Was helaas laat thuis en kon nog net op tijd aanhaken voor het laatste tijdslot van 1900. Kende de baan niet goed genoeg en kwalificeerde me als dertiende. Uiteindelijk opgerukt naar een tiende plaats.Moechy schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:37:
Wat ik zo gek vind: werd op de lange rechte stukken soms knetterhard ingehaald door achterliggens, alsof ik stil stond. Hoe kan dat joh?
Wow, sterk!Arumes schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:37:
[...]
Gewonnen in het eerste slot, was een kort Nations-dagje voor mij.![]()
[Afbeelding]
De truc met die cappuccino was om te schakelen op 70 a 75% van je toerental balkje. Eens ik dat doorhad, vloog ik ook alles voorbij.Timbox88 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:49:
[...]
Wow, nice! Hier erg teleurstellend. Was helaas laat thuis en kon nog net op tijd aanhaken voor het laatste tijdslot van 1900. Kende de baan niet goed genoeg en kwalificeerde me als dertiende. Uiteindelijk opgerukt naar een tiende plaats.
Wat ik zo gek vind: werd op de lange rechte stukken soms knetterhard ingehaald door achterliggens, alsof ik stil stond. Hoe kan dat joh?
Niet alle auto's hebben voordeel om tot tegen de toerental limiet te gaan. Meestal zakt het vermogen ineens na een bepaald toerental.
Tegenover als je juist schakelt blijf je in die powerband zitten.
De Cappuccino heeft weinig vermogen bovenin. Je moet opschakelen tussen 7000-7500 rpm, zoals hier te zien is.Timbox88 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:49:
(Dus niet op 70% van het balkje, ook dan ben je al te laat.)
Of 60% dan 😜Arumes schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:05:
[...]
De Cappuccino heeft weinig vermogen bovenin. Je moet opschakelen tussen 7000-7500 rpm, zoals hier te zien is.
Update 1.43, release 4 maart 2024
We zetten alle toevoegingen hieronder even voor je op een rijtje:
Voertuigen
Audi TTS Coupé ’09
Mitsubishi Lancer Evolution IX MR GSR ’06
Renault R4 GTL ’85
Deze auto’s zijn te bewonderen in de onderstaande trailer en je kunt ze vinden bij Brand Central of in de Used Car Dealership. Andere toevoegingen zijn:
Café / Extra menu’s
Extra Menu No. 36: Lamborghini (Collector Level 43 and above)
World Circuits (Events)
Sunday Cup Classic – Tsukuba Circuit
Japanese Clubman Cup 550 – WeatherTech Raceway Laguna Seca
European Clubman Cup 600 – Tsukuba Circuit
Tot slot wordt er nog een nieuwe Scape toegevoegd, waarop de Pyreneeën afgebeeld staan.
We zetten alle toevoegingen hieronder even voor je op een rijtje:
Voertuigen
Audi TTS Coupé ’09
Mitsubishi Lancer Evolution IX MR GSR ’06
Renault R4 GTL ’85
Deze auto’s zijn te bewonderen in de onderstaande trailer en je kunt ze vinden bij Brand Central of in de Used Car Dealership. Andere toevoegingen zijn:
Café / Extra menu’s
Extra Menu No. 36: Lamborghini (Collector Level 43 and above)
World Circuits (Events)
Sunday Cup Classic – Tsukuba Circuit
Japanese Clubman Cup 550 – WeatherTech Raceway Laguna Seca
European Clubman Cup 600 – Tsukuba Circuit
Tot slot wordt er nog een nieuwe Scape toegevoegd, waarop de Pyreneeën afgebeeld staan.
Dan had ik handgeschakeld moeten rijden haha, ipv automaat!Moechy schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:58:
[...]
De truc met die cappuccino was om te schakelen op 70 a 75% van je toerental balkje. Eens ik dat doorhad, vloog ik ook alles voorbij.
Niet alle auto's hebben voordeel om tot tegen de toerental limiet te gaan. Meestal zakt het vermogen ineens na een bepaald toerental.
Tegenover als je juist schakelt blijf je in die powerband zitten.
Yes, ik rijd dus automaat, haha!Arumes schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:05:
[...]
De Cappuccino heeft weinig vermogen bovenin. Je moet opschakelen tussen 7000-7500 rpm, zoals hier te zien is.
Rijd je ook met assists aan?
Voor mij werkt Abs op weak, Tcs op 1. Al de rest uit. En zelf schakelen en racelijn ook uit (enkel die gele driehoekjes aan laten).
Dit werkt voor mij best, heb geprobeerd met tcs en abs uit maar dat krijg ik niet onder controle met een controller. (Haha)
Sowieso zelf al schakelen en je schakelmoment leren per wagen doet echt wonderen.
Voor mij werkt Abs op weak, Tcs op 1. Al de rest uit. En zelf schakelen en racelijn ook uit (enkel die gele driehoekjes aan laten).
Dit werkt voor mij best, heb geprobeerd met tcs en abs uit maar dat krijg ik niet onder controle met een controller. (Haha)
Sowieso zelf al schakelen en je schakelmoment leren per wagen doet echt wonderen.
De meeste assists staan hier inderdaad aan. Ben maar een casual speler hoor. Heb wel een dik Fanatec stuur + seat staan, maar speel eigenlijk veel vaker met controller omdat ik het gemak van de bank dan toch prefereer haha.Moechy schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:48:
Rijd je ook met assists aan?
En ben ook helemaal niet goed, vind het vooral gewoon leuk om lekker te racen!
Het schakelen zou ik wel eens willen leren, maar weet niet zo goed hoe. Heb het idee dat ik daar zoveel tijd aan ga kwijt zijn en dat ik met automaat dan wss toch sneller ben..
[ Voor 10% gewijzigd door Timbox88 op 04-03-2024 09:59 ]
Dat valt goed mee. Casual of niet, beter al die assists uitzetten behalve Abs en Tcs.
Word het spel leuker van en je rondetijden sneller.
Opschakelen op R1 en terugschakelen op L1.
zal het een proberen. Vooral het terugschakelen lijkt me zo kut, vooral om te weten wanneer en tot welke versnelling...Moechy schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:39:
Dat valt goed mee. Casual of niet, beter al die assists uitzetten behalve Abs en Tcs.
Heb je irl wel een rijbewijs en zoja, gehaald in een schakelauto? Dan komt het wel goed hoor. Zoniet, komt het ook goed maar snap ik dat je er tegenop ziet. Maar op een gegeven moment 'muscle memory' kicks in en dan gaat het bijna vanzelf. Uiteindelijk zal je betere tijden dan met een automaat rijden. Maar voel je vooral niet verplicht.Timbox88 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:24:
[...]
zal het een proberen. Vooral het terugschakelen lijkt me zo kut, vooral om te weten wanneer en tot welke versnelling...
[ Voor 11% gewijzigd door vdr01 op 04-03-2024 13:05 ]
Dit zit ook mee in de leercurve, je rempunten en terugschakelmomenten leren per circuit.Timbox88 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:24:
[...]
zal het een proberen. Vooral het terugschakelen lijkt me zo kut, vooral om te weten wanneer en tot welke versnelling...
Onderaan zit ook een aangewezen versnelling per bocht (ongeveer) die helpt wel in het begin. Na een tijdje neem je die meer met een korreltje zout. De circuitexperiences helpen ook vaak en netjes je menu's doen.
Yes, heb gewoon een rijbewijs! Maar - en misschien zit ik er dus helemaal naast - ik had het idee dat het ingame toch heel anders is omdat het allemaal zo snel gaat en je met je vingers schakelt ipv voeten, etc etc. Nog los van het feit dat racen uiteraard iets heel anders is dan het dagelijkse verkeer weer ik me in begeef, haha!vdr01 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:01:
[...]
Heb je irl wel een rijbewijs en zoja, gehaald in een schakelauto? Dan komt het wel goed hoor. Zoniet, komt het ook goed maar snap ik dat je er tegenop ziet. Maar op een gegeven moment 'muscle memory' kicks in en dan gaat het bijna vanzelf. Uiteindelijk zal je betere tijden dan met een automaat rijden. Maar voel je vooral niet verplicht.
Ja , maar heb de menu's al gereden! Waar zie je die aangewezen versnelling per bocht?Moechy schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:10:
[...]
Dit zit ook mee in de leercurve, je rempunten en terugschakelmomenten leren per circuit.
Onderaan zit ook een aangewezen versnelling per bocht (ongeveer) die helpt wel in het begin. Na een tijdje neem je die meer met een korreltje zout. De circuitexperiences helpen ook vaak en netjes je menu's doen.
Moet je even iets in de hulpmiddelen aanzetten. Weet niet uit mijn hoofd hoe het heet. iets met "BRAKING ......". Ik gebruik zelf nog steeds die rode lijnen op het wegdek die voor een bocht aangeven wanneer je moet gaan remmen en de indicator die aangeeft in welke versnelling je de bocht moet nemen. Maar als je een zeker circuit vaak gereden hebt is dat ook niet meer nodig omdat het dan op gevoel gaat. Bovendien rijden de aliens altijd in hogere versnellingen door bochten dan die indicator aangeeft maar dat is van later zorg.Timbox88 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:53:
[...]
Ja , maar heb de menu's al gereden! Waar zie je die aangewezen versnelling per bocht?
P.s. niet meteen proberen te leren in de snelste auto's met 7 versnellingen en dan zal je zien dat het reuze meevalt. En vlak voor een bocht flink terugschakelen levert door mede remmen op de motor ook nog wat extra remvermogen op.
[ Voor 14% gewijzigd door vdr01 op 04-03-2024 14:25 ]
Inmiddels wat wijzer. Torque op 4 en Sensitivity op 1. Fan mode op always on en blijkbaar moet ik een Noctua Fan mod doen.Jumpman schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:51:
Sinds een dag nu de Thristmaster T300RS GT in gebruik gewoon op de automatische instellingen. Wat ik mijn afvroeg is, heeft iemand zicht verdiept in de beste hulp instellingen met dit stuur, wil je die delen? Ik snap dat de instellingen persoonlijk zijn. Maar ik ben wel benieuwd.
Sorry, had dit berichtje even gemist! Ik denk dat ik even de Nations Cup afmaak (straks ronde 3) en dan eens ga experimenteren met het schakelen! Thanks voor de tips!vdr01 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:11:
[...]
Moet je even iets in de hulpmiddelen aanzetten. Weet niet uit mijn hoofd hoe het heet. iets met "BRAKING ......". Ik gebruik zelf nog steeds die rode lijnen op het wegdek die voor een bocht aangeven wanneer je moet gaan remmen en de indicator die aangeeft in welke versnelling je de bocht moet nemen. Maar als je een zeker circuit vaak gereden hebt is dat ook niet meer nodig omdat het dan op gevoel gaat. Bovendien rijden de aliens altijd in hogere versnellingen door bochten dan die indicator aangeeft maar dat is van later zorg.
P.s. niet meteen proberen te leren in de snelste auto's met 7 versnellingen en dan zal je zien dat het reuze meevalt. En vlak voor een bocht flink terugschakelen levert door mede remmen op de motor ook nog wat extra remvermogen op.
Nice one! Vandaag weer knallen!Moechy schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:11:
Brakingzones en racelijn staan uit, ik heb enkel aangewezen versnelling aanstaan, luister ik vaak niet naar maar het geeft ook ongeveer een rempunt weer.
Overigens even een livery gemaakt voor komende nationswedstrijd met de GR 2.[Afbeelding]
Voorheen had ik de 5 weekly challenges zichtbaar staan bij het offline race-gedeelte.
Sinds de laatste update niet meer, zijn deze er weer uit gehaald?
Sinds de laatste update niet meer, zijn deze er weer uit gehaald?
Nee, die komen vrijdag weer terug. Was aangekondigd en er stond ook in de laatste patch notes dat de refresh van de weekly challenges naar de vrijdag zou verhuizen.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Het was Mercedes CLK-LM cup zo bleek.
12des begonnen, 6des geëindigd, mooi resultaat vind ik.
12des begonnen, 6des geëindigd, mooi resultaat vind ik.
Pfff, gister weer veel pech in de Nations Cup. In de eerste ronde twee keer weggetikt en daardoor twaalfde geworden. Het zit me nog niet echt mee so far ;-)
Zaterdag nieuwe kansen!Timbox88 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:00:
Pfff, gister weer veel pech in de Nations Cup. In de eerste ronde twee keer weggetikt en daardoor twaalfde geworden. Het zit me nog niet echt mee so far ;-)
Pay out is wel goed so far.
Zou op het einde 1,5miljoen krijgen.
Ja, dan Interlagos! Ik hou van die baan, dus goede hoop op een mooi resultaat! Zit er wel lekker in hoor, die cups zijn leuk vermaak!Moechy schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:28:
[...]
Zaterdag nieuwe kansen!![]()
Pay out is wel goed so far.
Zou op het einde 1,5miljoen krijgen.
Toch maar weer begonnen met de laatste licenties op goud halen (enige Trophy die ik nog moet voor Platinum). A10 en alle S moeten nog van zilver naar goud. Maar dit lijkt toch wel een stuk pittiger geworden dan voor de 1.31 patch. Had ik toen maar doorgepakt, maar was toen begonnen met online racen.
Pfoeh, lijkt me lastig! Ik heb alles op brons, een aantal op zilver en een enkele op goud.Jumpman schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:14:
Toch maar weer begonnen met de laatste licenties op goud halen (enige Trophy die ik nog moet voor Platinum). A10 en alle S moeten nog van zilver naar goud. Maar dit lijkt toch wel een stuk pittiger geworden dan voor de 1.31 patch. Had ik toen maar doorgepakt, maar was toen begonnen met online racen.
Ik heb tot I-A goud.
Wat een anticlimax was dat, dacht echt iets cool te kriigen. Krijg je als beloning een Alpine A110 (nieuwe) die ik al had.. 😅
Wat een anticlimax was dat, dacht echt iets cool te kriigen. Krijg je als beloning een Alpine A110 (nieuwe) die ik al had.. 😅
Moechy schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 01:04:
Ik heb tot I-A goud.

GR3 race deze week echt alleen maar eraf gebeukt in de races. Wat een gezeik om zo te moeten racen. Mensen willen niet racen, ze willen kost wat kost winnen.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Helaas het is waar maar het geldt niet voor iedereen. Geeft wel aan dat het systeem dat ze gebruiken om te meten of je een sportieve rijder bent niet optimaal functioneert.Capo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:03:
GR3 race deze week echt alleen maar eraf gebeukt in de races. Wat een gezeik om zo te moeten racen. Mensen willen niet racen, ze willen kost wat kost winnen.

Eindelijk de laatste licentie gehaald. Wat een schijtopdracht met die natte baan op Francorchamps, whaha!
Op GTPlanet zag ik dit over de daily race C van deze week (monza)
You’ll need to take one trip down pit lane — no fuel or tire change is required — during the race, and you’ll want to execute this at the right time so you don’t lose the slipstream. Failing to do so will earn you a one-minute penalty after the race.
Jullie enig idee wat ze daarmee bedoelen? Wanneer krijg je die 1 minuut penalty dan? Alleen als je de pitstop niet doet, toch?
You’ll need to take one trip down pit lane — no fuel or tire change is required — during the race, and you’ll want to execute this at the right time so you don’t lose the slipstream. Failing to do so will earn you a one-minute penalty after the race.
Jullie enig idee wat ze daarmee bedoelen? Wanneer krijg je die 1 minuut penalty dan? Alleen als je de pitstop niet doet, toch?
Zo zou ik het ook opvatten. Maar geen garantie.Timbox88 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:15:
Op GTPlanet zag ik dit over de daily race C van deze week (monza)
Klopt, gisteravond paar races gedaan. Wanneer je de pitstop niet doet krijg je een minuut erbij.vdr01 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:44:
[...]
Zo zou ik het ook opvatten. Maar geen garantie.
Tanken en banden hoeft inderdaad niet, enkel even een korte stop.
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Alle licenties recent op goud gehaald? Chapeau! Met stuur of zonder en met schakelen of zonder?Timbox88 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:12:
Eindelijk de laatste licentie gehaald. Wat een schijtopdracht met die natte baan op Francorchamps, whaha!
Nee, helaas niet alles goud nog haha. Heb vrijwel alles goud, maar kreeg die laatste niet eens op brons. Nu dus eindelijk wel!Jumpman schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:06:
[...]
Alle licenties recent op goud gehaald? Chapeau! Met stuur of zonder en met schakelen of zonder?
Ik rij zowel met fanatec stuur als met controller (afhankelijk van waar ik zin in heb, in setup of lekker relaxed op de bank)
Heb jij alles op goud?Jumpman schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:06:
[...]
Alle licenties recent op goud gehaald? Chapeau! Met stuur of zonder en met schakelen of zonder?
Ik ben er mee bezig, alleen S1, de rest op zilver en de laatste op brons volgens mij.
Hier voorlopig enkel tot I-A op goud. Wat een pain in the ass was die op de nurburgring met die AMG. Zat elke keer 0.1 of 0.05 boven de tijd. Uiteindelijk gehaald met 0.2 onder de tijd.
Krijg je zo'n waardeloze Alpine A110 (nieuwe) over een anti-climax gesproken.
Krijg je zo'n waardeloze Alpine A110 (nieuwe) over een anti-climax gesproken.
Ik zit vast op licentie met de F1 wagen op Laguna Seca. Ik durf hem niet hard genoeg te gooien om goud te halen. En na lang met die F1 te spelen is het gevoel voor andere auto's ook helemaal weg.
Heb tijdje alleen maar de weekly races gedaan. Totaal blind geweest voor het feit dat Sophy geïntroduceerd is.
Dat is wel ff andere koek. Sophy is overigens ook niet vies van wat duw en trek werk. Single player is opeens weer stuk leuker geworden wel. Hopelijk rolt ze snel uit naar meerdere circuits en worden de races wat langer ook.
Dat is wel ff andere koek. Sophy is overigens ook niet vies van wat duw en trek werk. Single player is opeens weer stuk leuker geworden wel. Hopelijk rolt ze snel uit naar meerdere circuits en worden de races wat langer ook.
PSN: bollsie
Waar kan je tegen Sophy racen?
Vandaag de eerste race van de manufacturers-cup gereden.
Pff wat een drama. Duwen, trekken. Elkaar er af beuken.
Minste dat je beetje van het circuit afgaat of de rand raakt 0,5seconde of 1,5seconde straf.
Nee dit word het niet voor mij. 15des gekwalificeerd, 10des geworden, dan er af geduwd met 8 seconden straf aan mijn broek. Uiteindelijk laatste geworden met een achterstand van 20seconden op de voorlaatste..
Even genoeg GT7 voor mij.
Minste dat je beetje van het circuit afgaat of de rand raakt 0,5seconde of 1,5seconde straf.
Nee dit word het niet voor mij. 15des gekwalificeerd, 10des geworden, dan er af geduwd met 8 seconden straf aan mijn broek. Uiteindelijk laatste geworden met een achterstand van 20seconden op de voorlaatste..
Je kunt tegen Sophy racen op onder andere Le Mans, Spa, RB Ring. Er staat een roze/blauw icoontje (hartje?) bij. Uiteindelijk kun je kiezen tussen drie verschillende niveau's.Moechy schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:18:
PSN: bollsie
Zoals hierboven gezegd, niet elke track heeft 'sophy' beschikbaar. Ga naar world circuits en kies daar waar dat paarse hartje bij staat. Onder andere inderdaad laguna seca.Moechy schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:18:
Je ervaring online herken ik niet echt. Je kan af en toe pech hebben, maar baseer je je nu op een klein aantal races? Ik speel vooralsnog met controller (mijn playseat setup kan ik nu even niet uithalen), en ik ben pas onlangs online begonnen, dus driver ranking nog steeds D.
Je kan pech hebben, maar globaal genomen kan je toch redelijk goed racen. Dat er af en toe wat geduwd wordt, ligt volgens mij gewoon aan het niveau in 'D'. Je positie, remmen en plaats haarfijn tot op de meter inschatten, vraagt echt wel fijne motoriek en precieze controle. Je moet in elk geval al de radar weergeven wil je daar geen fouten in maken, en in 'D' doet wellicht niemand dat. Ook met de controller is het iets horkiger rijden.
Uiteindelijk probeer ik in het begin uit de problemen te blijven, en daarna met een beetje beleid kijken wie er rond je rijdt, hoe ze rijden, en of je fair zal kunnen racen. Desnoods 'settling in' en er een eigen raceje van maken tussen groepjes, gewoon een 'track experience' online dan.
Ik begrijp ook niet dat je track limit penalties als oneerlijk beschouwt alsof je er niets aan kan doen. Dat ligt toch echt enkel helemaal aan jezelf. Het is wat het is, door van de track te gaan kan je echt wel tijd winnen, dus goed dat het afgestraft wordt. Heb je zelf in de hand door preciezer te rijden. Wat misschien ook weer het duwen en trekken verklaart?
Ik maak ook nog wel genoeg foutjes (eenzijdig, even een rempunt missen of zo), dus ik ben dan ook niet te hard voor mederacers. Ik hoop dat straks met de playseat ik wat kan grinden en verbeteren, en in C terecht kom. Daarna wordt het waarschijnlijk enkel beter.
Andere vraag, is er een livery 'store'? Ik zie superGT (steve) op youtube met de gekste liveries, maar no way dat ik die zelf zou kunnen maken. Is het betalend? Ik heb wat gezocht maar niet meteen gevonden waar ik dat kan vinden. Zelf maken wel, maar daar heb ik geen talent voor. Een gele blob met een verloren race stripe is zowat het maximum dat ik er kan uithalen
In de gewone dailies heb ik er minder last van, de nations cup was ook goed te doen.Amos_x schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:57:
[...]
Zoals hierboven gezegd, niet elke track heeft 'sophy' beschikbaar. Ga naar world circuits en kies daar waar dat paarse hartje bij staat. Onder andere inderdaad laguna seca.
Je ervaring online herken ik niet echt. Je kan af en toe pech hebben, maar baseer je je nu op een klein aantal races? Ik speel vooralsnog met controller (mijn playseat setup kan ik nu even niet uithalen), en ik ben pas onlangs online begonnen, dus driver ranking nog steeds D.
Je kan pech hebben, maar globaal genomen kan je toch redelijk goed racen. Dat er af en toe wat geduwd wordt, ligt volgens mij gewoon aan het niveau in 'D'. Je positie, remmen en plaats haarfijn tot op de meter inschatten, vraagt echt wel fijne motoriek en precieze controle. Je moet in elk geval al de radar weergeven wil je daar geen fouten in maken, en in 'D' doet wellicht niemand dat. Ook met de controller is het iets horkiger rijden.
Uiteindelijk probeer ik in het begin uit de problemen te blijven, en daarna met een beetje beleid kijken wie er rond je rijdt, hoe ze rijden, en of je fair zal kunnen racen. Desnoods 'settling in' en er een eigen raceje van maken tussen groepjes, gewoon een 'track experience' online dan.
Ik begrijp ook niet dat je track limit penalties als oneerlijk beschouwt alsof je er niets aan kan doen. Dat ligt toch echt enkel helemaal aan jezelf. Het is wat het is, door van de track te gaan kan je echt wel tijd winnen, dus goed dat het afgestraft wordt. Heb je zelf in de hand door preciezer te rijden. Wat misschien ook weer het duwen en trekken verklaart?
Ik maak ook nog wel genoeg foutjes (eenzijdig, even een rempunt missen of zo), dus ik ben dan ook niet te hard voor mederacers. Ik hoop dat straks met de playseat ik wat kan grinder en verbeteren, en in C terecht kom. Daarna wordt het waarschijnlijk enkel beter.
Maar die manufacturers cup was echt drama.
Ik zit inderdaad ook in D en heb eventjes C geweest ook.
Uiteraard krijg je penalties door de tracklimits, maar als je die krijgt door een P.I.T manoeuvre of door iemand die je er moedwillig afduwt is het wel sneu of niet soms?
Radar staat standaard aan in online races, ikzelf probeer steeds zo clean mogelijk te racen en eventueel ruimte te laten als je ziet dat iemand je overduidelijk gaat passeren doordat hij/zij een betere lijn of dat je zelf een foutje gemaakt hebt.
Maar het hangt echt vzn circuit tot circuit af en in welke lobby je terecht komt. Valt me op dat je vooral de zuiderse types (italie, spanje etc) vooral vuil rijden.
Je kan in GT auto wel livery's zoeken voor de wagen waar je momenteel mee bent. Dit doe je door rechtsonder in de balk, livery laden en dan kan je bij "content zoeken" een livery zoeken die voldoet aan je trefwoorden.Amos_x schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:59:
Andere vraag, is er een livery 'store'? Ik zie superGT (steve) op youtube met de gekste liveries, maar no way dat ik die zelf zou kunnen maken. Is het betalend? Ik heb wat gezocht maar niet meteen gevonden waar ik dat kan vinden. Zelf maken wel, maar daar heb ik geen talent voor. Een gele blob met een verloren race stripe is zowat het maximum dat ik er kan uithalen
Of je kan via showcase iemand anders' livery's bekijken.
Ik heb er ook wel een deel gemaakt, er kruipt vaak veel tijd in en als je dan tevreden bent en je kijkt naar wat andere uit hun liverydesigner kunnen toveren..
Wat ook helpt is je baseren op bestaande livery's, zoek een livery via google die je leuk vind en probeer die na te maken met een eigen toets, hier leer je vaak het meeste uit.
Ik zou eigenlijk eens in de lijst van de psn-gebruikers van dit topic moeten kijken en een deel toevoegen voor meer competitie qua rondetijden. Daar hebben nu 2 mensen mij van toegevoegd volgens mij.
[ Voor 8% gewijzigd door Moechy op 14-03-2024 09:10 ]
Het hangt inderdaad erg af van het circuit. En ik doe inderdaad ook alleen de daily's (ik ben echt niet goed genoeg voor die andere, want dat beschouw ik als 'sweaty' gamer lobbies, miisschien ten onrechte, durf ik niet aan)Moechy schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:06:
[...]
Maar het hangt echt vzn circuit tot circuit af en in welke lobby je terecht komt. Valt me op dat je vooral de zuiderse types (italie, spanje etc) vooral vuil rijden.
Een lang circuit met veel plaats is al een stuk beter. Onlangs was er die korte versie van grand valley in de dailies. Drama!
Er was (of is) ook een korte track met een soort rally cross (op tarmac). Daar wordt ook wel licht geduwd en daar doe ik dan oo kaan mee...
Maar in de dailies mijd ik de korte 'go kart' tracks. Kan niets goed van komen...
Ik denk dat m'n controller linea recta het raam uitvliegt dan...Moechy schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:09:
[...]
Wat ook helpt is je baseren op bestaande livery's, zoek een livery via google die je leuk vind en probeer die na te maken met een eigen toets, hier leer je vaak het meeste uit.
Insert meme van artiest die naarstig werkt en dan een kleutertekening laat zien. Zoiets...
Deze is wel creatief:
Die livery's vereisen wat feeling, ik heb er zelf wel een paar maar dat zijn echt amateurlivery's in vergelijking met 90% online.
Ik rij zelf in DR B en SR S en daar wordt nog vaak genoeg 'vuil' gereden.Amos_x schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:57:
[...]
Dus hoe het is in DR D / SR D wil ik niet eens weten
Het belangrijkste van online racen is dat je het zelf netjes houd, maar dat wil niet zeggen dat anderen dat ook doen. Als je voldoende netjes blijft rijden kom je vanzelf in goede lobby's. En in dat soort lobby's zul je dan ook alleen winnen als je goed kwalificeert en absoluut niets fout doet.
Ik rij zelf niet voor het winnen en ik heb genoeg leuke races gehad waar ik in de middenmoot ben geëindigd.
Als er wat misgaat altijd rustig blijven en de race uitrijden. Na incidenten altijd de replay opslaan en kijken wat je zelf beter had kunnen doen. Ik leer altijd hoe ik het de volgende keer beter kan doen. In de replay zie je ook veel beter wat je zelf fout doet.
Als je klaagt over de penalty's, dan vraag ik mij serieus af hoe netjes je zelf rijdt.... Kijk eens een replay van jezelf zou ik zeggen
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik klaag niet over penalty's als deze terecht zijn.
Als ik zelf een stuur of remfout maak en een stuk afsnijd of de muur raak, heb ik dat enkel en alleen aan mezelf te danken.
Verschil zit em in serieus aangetikt te worden of een PIT manoeuvre te verwerken krijgen en daarna tegen de muur te gaan. Krijg je alsnog doe 1,5seconde er bij hoor. Ongeacht dat het niet je eigen fout is.
Ik zit in DR D en SR S. Dus aan mijn sportiviteit ligt het niet.
Als ik zelf een stuur of remfout maak en een stuk afsnijd of de muur raak, heb ik dat enkel en alleen aan mezelf te danken.
Verschil zit em in serieus aangetikt te worden of een PIT manoeuvre te verwerken krijgen en daarna tegen de muur te gaan. Krijg je alsnog doe 1,5seconde er bij hoor. Ongeacht dat het niet je eigen fout is.
Ja ik begrijp die frustratie, maar ik denk dat de game niet zo goed is in het onderscheid maken.Moechy schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:12:
Bovendien is 1s penalty erbij na een pit manoeuvre niet echt een groot probleem.
Ik zou vooral aanraden bij zulke incidenten de herhaling te kijken. Toen ik net online begon had ik veel van dat soort momenten. Bij het bekijken van de herhaling kon ik leren wat ik zelf beter kon doen om het de volgende keer te voorkomen. Vergeet ook niet dat het beter is voor je DR / SR om een race op een goede plek te eindigen i.p.v. achteraan.
Als je daadwerkelijk veel sneller bent, dan is het een kwestie van goed kwalificeren en een stuk of ~5 á 10 races winnen en je zit zo in een betere DR klasse.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69