Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ipv rubberband kan je ook gebruik maken van gyro sturen. Zag mensen die dit aanhebben en dan controller iets schuinleggen en dan denk wel een elastiek voor gasgeven.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:19

lord_fh

PS5

Scherm ge-herpositioneert op zolder, stuur helemaal afgesteld, hopelijk komt er snel een Black friday korting actie in de ps store zodat ik GT7 kan binnen harken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
v8power67 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:09:
Ipv rubberband kan je ook gebruik maken van gyro sturen. Zag mensen die dit aanhebben en dan controller iets schuinleggen en dan denk wel een elastiek voor gasgeven.
Nu dat ook gedaan. Stapel Uno kaarten naast elkaar en steeds eentje verplaatst tot ik de juist hoek kreeg. 23,5minuut en toch clean race bonus met 1.5mil. Doe dit nog 2 avonden dan genoeg credits om te kopen wat ik nog leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Kadett schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:00:
[...]

Nu dat ook gedaan. Stapel Uno kaarten naast elkaar en steeds eentje verplaatst tot ik de juist hoek kreeg. 23,5minuut en toch clean race bonus met 1.5mil. Doe dit nog 2 avonden dan genoeg credits om te kopen wat ik nog leuk vindt.
Hoeveel heb je al gegrind?

Denk er ook aan maar ziet er zo uit als een "gedoe"... en voelt een beetje als cheaten. Aan de andere kant is een paar extra centen om bijvoorbeeld die dure Hagarty legend cars te kopen wel lekker.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Gedoe? Het is een eitje, idd met gyroscoop.
Zal binnenkort wel gepatcht worden zag ik in de notes, dus nog snel maar ff wat miljoenen binnenharken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Wanneer denk je dat de patch komt? Kan je trouwens een update tegen gaan als je even je internet uit de ps5 haalt? Werkt dat?

[ Voor 19% gewijzigd door Tranzy op 09-11-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Tranzy schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:50:
[...]

Hoeveel heb je al gegrind?

Denk er ook aan maar ziet er zo uit als een "gedoe"... en voelt een beetje als cheaten. Aan de andere kant is een paar extra centen om bijvoorbeeld die dure Hagarty legend cars te kopen wel lekker.
Handmatig een miljoen of 20-25. Vandaag toch maar op motion steering gezet. Verbaasde mij dat ik elke keer de CRB pakte terwijl handmatig ik de race nog wel eens verpestte.

Vandaag in iets meer dan 4 uur tijd iets van 16-17 miljoen gepakt. Race duurt ongeveer 23:30-23:50. Rondetijden van 54-55sec.

Timer op telefoon en serie gaan kijken op HBO :)

Alleen de eerste 1.5 ronde handmatig zodat ik iedereen op een ronde gezet heb. Daarna wordt niemand meer ingehaald in 26 ronden. Topsnelheid van de Tomahawk is iets van 240kmh bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Tranzy schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:20:
Wanneer denk je dat de patch komt? Kan je trouwens een update tegen gaan als je even je internet uit de ps5 haalt? Werkt dat?
Kan een quick patch worden die komt dan over een week. Meestal is de donderdag een update dag. Maar oudere exploits hebben ook na erkenning weken ongepatched gebleven.

Alleen deze glitch verwacht ik wel dat volgende week het over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik heb de stap genomen met de jeep. Elke 9 min haal ik rond 600k. (10 ronden) full NOS

Zonder AFK.

Voordeel ten opzichte van Sargegna is dat je niet hoeft te doen. Ik rijd Sardegna ongeveer dacht ik in 26 min voor 1.4m

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 09-11-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Tranzy schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:20:
Kan volgende week zijn, kan ook nog iets langer duren. Die vorige exploit was 2 weken te doen.

En ja, je kunt elke update uiteraard tegengaan als je je PS5 van het internet haalt. Enige punt is dat je om GT7 uberhaupt fatsoenlijk te kunnen spelen je internet nodig hebt :+ Dus je kunt het na een patch niet meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Staat hier gewoon rondjes te rijden. Iets van 70 miljoen inmiddels waarvan 17miljoen uitgegeven.

Ieder half uur 1.94 miljoen

Wel halverwege de dag olie verversen :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
Ben geswitched van Jeep naar Abarth. Geen idee waarom ik de Jeep had gekozen maar ga van 1:02 per ronde naar 51 seconden. Scheelt weer 10 minuten per race.

@Capo Goede tip van het Olie verversen. Helemaal niet bij stil gestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Tranzy op 10-11-2023 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
Tranzy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:07:
Ben geswitched van Jeep naar Abarth. Geen idee waarom ik de Jeep had gekozen maar ga van 1:02 per ronde naar 51 seconden. Scheelt weer 10 minuten per race.

@Capo Goede tip van het Olie verversen. Helemaal niet bij stil gestaan.
Snelste voor mij nu de VW Beetle. Zelfde payout als de Abarth (Cappucinno betaald minder uit) maar je komt racend de bochten van de oval door ipv wallgrind en ronde tijden van 39.2-40. 10 rondjes met vol nitrous. De Abarth krijg ik met moeite op 40 en dat met vaak de muur raken.

Ik wilde alleen nieuwe settings sheet maken voor de Tomahawk. Kan ik die in ene niet meer lager dan 440kmh krijgen in de versnellingsbak instellingen.

Stiekem een mini update erdoor gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Tranzy schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:38:
Ik heb de stap genomen met de jeep. Elke 9 min haal ik rond 600k. (10 ronden) full NOS

Zonder AFK.

Voordeel ten opzichte van Sargegna is dat je niet hoeft te doen. Ik rijd Sardegna ongeveer dacht ik in 26 min voor 1.4m
6minuut 40 met de VW Beetle. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:05
Kadett schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 05:54:
[...]

Snelste voor mij nu de VW Beetle. Zelfde payout als de Abarth (Cappucinno betaald minder uit) maar je komt racend de bochten van de oval door ipv wallgrind en ronde tijden van 39.2-40. 10 rondjes met vol nitrous. De Abarth krijg ik met moeite op 40 en dat met vaak de muur raken.

Ik wilde alleen nieuwe settings sheet maken voor de Tomahawk. Kan ik die in ene niet meer lager dan 440kmh krijgen in de versnellingsbak instellingen.

Stiekem een mini update erdoor gezet.
Welke settings heb je voor die VW gebruikt als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
schumi2004 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:11:
[...]

Welke settings heb je voor die VW gebruikt als ik vragen mag?
YouTube: GT7 - 5.1 Million Credits an Hour!! 500,000 in 6 mins! (Gran Turismo...

Deze alleen heb ik de topsnelheid van 5de versnelling wel verlaagd met iets van 30kmh omdat dat de rondetijden ten goede kwam. Is echt heel stabiel.

Probeer niet aan de achtervleugel te zitten. Ik dacht zet hem wat lager om rondetijden te verbeteren. Zelfs 5 punten omlaag zorgde al dat de achterkant toch soms naar buiten kwam. Op 100 is hij stabiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
Ik heb gemerkt dat de Abarth niet altijd een clean bonus krijgt. De Jeep wel.

Abart is met elastiek voor gas en gyro sturen ongeveer 52 sec. per ronde

Inmiddels heb ik 100m maxed al een paar keer en mijn cafe collection is practisch vol. Ook een paar leuke dure bolides gekocht en weer terug naar 100 max. Verwacht dat het donderdag over is. Dus nog even gebruik van maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Tranzy op 14-11-2023 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 00:16
Nu ik eindelijk ook een Ps5 heb, kan ik beter genieten van deze game.
Ik game maar casual met controller maar die haptic triggers geven toch meer immersie en controle vind ik. Zo had ik op de ps4 toch meer moeite met die licenses, nu wals ik er iets makkelijker door. En de GFX zijn natuurlijk wel top!
Heb het formuliertje ingevuld, geen idee waar dit terecht komt?

Maar feel free to add me op psn : Svenz0r_93

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo heb de max credits van 100mil behaald met de grind.
Heb om minder gezeik te krijgen gekozen de tomahawk iets harder te laten lopen. En doe altijd de eerste lap even zelf. Soms gebeurt namelijk wel eens dat de ai zover naar rechts rijd dat je tegen ze aan rijd en dan ben je de bonus kwijt en soms vlieg je van de baan. Nu rijden ze eigenlijk hele tijd best in de buurt. Hoeven niet meer gelapt te worden.
Dan is het 26 laps laten rijden kijk ik effe een aflevering van een serie. Enzovoorts.
Nu kan mn arme abarthtje even rusten. Die heeft de nodige kms gemaakt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Bezig met de licenties.
A en B allemaal goud.
Vanaf I-B heb ik het opgegeven om goud te halen, werd soms iets te frustrerend 😅
Nu met I-A bezig. (Brons is genoeg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

RBH

v8power67 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:38:
Zo heb de max credits van 100mil behaald met de grind.
Heb om minder gezeik te krijgen gekozen de tomahawk iets harder te laten lopen. En doe altijd de eerste lap even zelf. Soms gebeurt namelijk wel eens dat de ai zover naar rechts rijd dat je tegen ze aan rijd en dan ben je de bonus kwijt en soms vlieg je van de baan. Nu rijden ze eigenlijk hele tijd best in de buurt. Hoeven niet meer gelapt te worden.
Dan is het 26 laps laten rijden kijk ik effe een aflevering van een serie. Enzovoorts.
Nu kan mn arme abarthtje even rusten. Die heeft de nodige kms gemaakt :P
Het valt me mee dat de update er nog niet is. Ben dus maar vrolijk door aan het gaan, nu op 63 miljoen, even kijken of ik ook de 100 nog kan halen dit weekend. :) wel weer een heerlijke grind zeg.

Vond die Weekly Challenges ook erg leuk trouwens, goeie payouts en toch wel leuke races. Toch wel weer een incentive om wekelijks de game op te starten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door RBH op 16-11-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Moechy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:01:
Bezig met de licenties.
A en B allemaal goud.
Vanaf I-B heb ik het opgegeven om goud te halen, werd soms iets te frustrerend 😅
Nu met I-A bezig. (Brons is genoeg)
Ben ook bezig met licenties, heel lang niet meer gespeeld, weer begonnen, alleen kom ik niet echt verder nu, kan niet veel races rijden die ik nog niet heb gedaan, voor de races die openstaan moet ik een a licentie hebben of een dikke gt auto

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Mars18 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:31:
[...]

Ben ook bezig met licenties, heel lang niet meer gespeeld, weer begonnen, alleen kom ik niet echt verder nu, kan niet veel races rijden die ik nog niet heb gedaan, voor de races die openstaan moet ik een a licentie hebben of een dikke gt auto
Als je niet perse overal goud wil halen op de Licenties wals je er normaal wel vlot door.
Zilver en brons zijn vaak goed te halen.

• Tranzy
Ik ben nu bijna een jaar aan het racen en mijn learning curve is best ok.

Ik wil graag de Fanatec GT DD Pro omdat het schijnbaar een aardige upgrade is tov een Logitech G29.

Wat is jullie ervaring met een dergelijke overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Tranzy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:19:

Ik wil graag de Fanatec GT DD Pro omdat het schijnbaar een aardige upgrade is tov een Logitech G29.

Ik heb deze overstap gemaakt (fanatec GT DD pro) en ik vind dat je het meteen moet doen. Wel heb ik een playseat en die beweegt wel wat mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:19

lord_fh

PS5

Playseat Evolution + G29 klaar staan: CHECK
GT7 in de black friday van de PS Store aangeschaft voor de PS5: CHECK!
Downloaden en de nieuwe rig testen: TONIGHT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:24
Idd, zowel GT7 als TCM staan in korting. Wou al een tijdje GT kopen, maar doordat ik totaal een leek ben m.b.t. racegames wou ik er ook niet zoveel geld aan spenderen. Dewelke raden jullie aan voor iemand die af en toe eens wilt "racen", maar liefst zo "realistisch" mogelijk. Liefst ook een game waarbij je zo snel mogelijk kan opstarten, 't is te zeggen, als ik bijvoorbeeld maar een half uurtje de tijd heb, wil ik niet al een kwartier spenderen aan het afstellen van de wagen. GT7 heeft mijn voorkeur, al is dat persoonlijk gebaseerd puur op naam en reviews...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Tranzy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:19:

Ik ben zelf van een Wingman FF -> Driving Force Pro -> G25 -> G27 -> T500 RS -> GT DD Pro gegaan.
Toen ik naar de GT DD Pro ben gegaan heb ik ook meteen een load cell rempedaal en complete rig gekocht.

Grootste voordelen van de GT DD Pro t.o.v. G29:
Volledig stil
Sterkere en gedetailleerde force feedback

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

DaWaN schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:06:
[...]

Ik ben zelf van een Wingman FF -> Driving Force Pro -> G25 -> G27 -> T500 RS -> GT DD Pro gegaan.
Toen ik naar de GT DD Pro ben gegaan heb ik ook meteen een load cell rempedaal en complete rig gekocht.

Grootste voordelen van de GT DD Pro t.o.v. G29:
Volledig stil
Sterkere en gedetailleerde force feedback
Een load cell of de pedalen die standaard bij de G29 zitten lijkt mij ook een groot voordeel? Heb zelf de G29.

Edit: @DaWaN okay, bedankt voor de uitleg in onderstaande reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door vdr01 op 17-11-2023 13:12 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

vdr01 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:08:
[...]

Een load cell of de pedalen die standaard bij de G29 zitten lijkt mij ook een groot voordeel? Heb zelf de G29.
Standaard zit er geen load cell bij de pedalen. De pedalen van de GT DD Pro zijn wel iets beter: gemaakt van metaal en contactloze sensoren. Maar niet zodanig beter dat het echt een wereld van verschil is.

Load cell pedaal is dat uiteraard wel; maar die moet je dus als extra erbij kopen. Als je investeert in een GT DD Pro, zou ik ook zeker investeren in een load cell.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:21
Desperation schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:05:
Dewelke raden jullie aan voor iemand die af en toe eens wilt "racen", maar liefst zo "realistisch" mogelijk. (...) niet al een kwartier spenderen aan het afstellen van de wagen.
Al eens gekeken naar Assetto Corsa Competizione?
Gaat die heel diep qua afstellingen? Jazeker.
Is afstellen per se nodig? Absoluut niet.
Er zitten een drietal pre-sets in de game waar je als tuning-nono prima op kunt leunen.
Ik speel die game nu ca 2 jaar en rij nog altijd met één van de vooraf ingestelde setups.
De AI is heel goed, de races intens en audiovisueel stelt het ook zeker niet teleur.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 13:28
Bij de weekly challenges blijft het laatste event wtc 900 aangeven not yet available, iemand die weet waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:31
EL-Nino-1980 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:16:
Bij de weekly challenges blijft het laatste event wtc 900 aangeven not yet available, iemand die weet waarom?
Dat vroeg ik me gisteren ook al af…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Moet je daar niet een bepaald niveau voor hebben? Ik kan hem gewoon spelen namelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door RBH op 19-11-2023 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:09
Blommie01 schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:11:
[...]

Dat vroeg ik me gisteren ook al af…
Je moet het vanuit cafe doen, world touring car 900. Wanneer je deze gehaald hebt is hij voltooid

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Desperation schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:05:
Idd, zowel GT7 als TCM staan in korting. Wou al een tijdje GT kopen, maar doordat ik totaal een leek ben m.b.t. racegames wou ik er ook niet zoveel geld aan spenderen. Dewelke raden jullie aan voor iemand die af en toe eens wilt "racen", maar liefst zo "realistisch" mogelijk. Liefst ook een game waarbij je zo snel mogelijk kan opstarten, 't is te zeggen, als ik bijvoorbeeld maar een half uurtje de tijd heb, wil ik niet al een kwartier spenderen aan het afstellen van de wagen. GT7 heeft mijn voorkeur, al is dat persoonlijk gebaseerd puur op naam en reviews...
Ik vind daarom juis GT7 wel fijn. Omdat je BoP of "tuning disallowed" races hebt is het speelveld best gelijk.

Zelf ben ik een jonge vader en heb zelden langer dan een half uurtje tijd. Het opstarten van de PS4 duurt langer dan een race starten / preppen. Dus dat is wel fijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

EL-Nino-1980 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:16:
Antwoord is even eerder ook gegeven, maar net ff anders werkt ook: je moet vanuit het cafe het menu starten, dan komt die race beschikbaar, en dan is hij ook vanuit het weekly menu te starten...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02

Acradavos

Poetsfanaat

Mijn vriendenklassement is leeg. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Je hebt geen vrienden meer 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Acradavos schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:04:
Mijn vriendenklassement is leeg. Hebben meer mensen daar last van?
Ja ik heb dit ook.
Ik zie enkel bepaalde vrienden, 1 vriend ziet alles van mij maar ik zie maar heel af en toe een tijd van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Met BF voor de boeg ben ik aan het kijken naar een goed stuurtje, ik merk namelijk dat ik de controller aan het ontgroeien ben. Ik heb alle licenties op goud en momenteel met de master licenties ben ik hetzelfde aan het doen :P

Het lijkt me dus ontzettend tof om het spel te ervaren met en stuurtje icm racing stoel. Ik ben nu aan het kijken naar een T300RS GT set icm Playseat challenge, echter lees ook veel verhalen over oververhitting bij met name GT7 spelen en dat je de FFB tenminste moet terugschroeven naar 4 of lager. In hoeverre is dit nu echt een issue met dit stuurtje?

Als alternatief ben ik naar de Logitech G923 aan het kijken waarbij de Logitech's steviger lijken te zijn gebouwd maar dat lijkt me gezien door de wijze van aansturen met tandwielen, het net niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Miki schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:11:
Met BF voor de boeg ben ik aan het kijken naar een goed stuurtje, ik merk namelijk dat ik de controller aan het ontgroeien ben. Ik heb alle licenties op goud en momenteel met de master licenties ben ik hetzelfde aan het doen :P

Het lijkt me dus ontzettend tof om het spel te ervaren met en stuurtje icm racing stoel. Ik ben nu aan het kijken naar een T300RS GT set icm Playseat challenge, echter lees ook veel verhalen over oververhitting bij met name GT7 spelen en dat je de FFB tenminste moet terugschroeven naar 4 of lager. In hoeverre is dit nu echt een issue met dit stuurtje?

Als alternatief ben ik naar de Logitech G923 aan het kijken waarbij de Logitech's steviger lijken te zijn gebouwd maar dat lijkt me gezien door de wijze van aansturen met tandwielen, het net niet te zijn.
Ik kan er niet over meepraten. We hebben een apart topic op tweakers wat gaat over de stuurtjes. Verder is op dit moment de G923 in de aanbieding op amazon.nl

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
https://www.gran-turismo....nce_notice/?id=1700476221

Heb zo'n idee dat de Daytona grind binnenkort niet meer werkt.
Ik start nog even mn Abarth op. Zonder remote play script toch 70 miljoen bij elkaar geharkt gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

SemperFidelis schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:08:
https://www.gran-turismo....nce_notice/?id=1700476221

Heb zo'n idee dat de Daytona grind binnenkort niet meer werkt.
Ik start nog even mn Abarth op. Zonder remote play script toch 70 miljoen bij elkaar geharkt gok ik zo.
Ah, jammer, had nog gehoopt op een paar dagen extra. Ah well, tot nu toe zo'n 100 miljoen bij elkaar gegrind op deze manier, dus ik mag niet klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De grind is gepatched.

Sta op 33 miljoen maar heb op 4 auto’s na de hele brand central leeg gekocht. Moet er nog stuk of 30 in totaal. Veelal legend cars maar ook daar al veel van gekocht.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
Lees net dat het niet meer werkt, bummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net master license gehaald alles op goud. Viel me best mee. Alleen erg moeite met sneeuw, dat heb ik nog niet hellemaal door.
Maar had wel idee dat er iets niet hellemaal klopte. Laatste super license heb ik meerdere in 1x gehaald met eigenlijk best wel bagger laps. Veel fouten en zat dan toch ruim onder de tijd voor goud. Hebben ze de tijden versoepelt met laatste patch misschien?
Anyway goud binnen plus de autos die ik al had maja beter iets dan niets :p

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:22
Wat is, nu de glitch gepatcht is (sowieso niet gebruikt, ben zo'n persoon die het eerlijk wil verdienen 8)7), de beste/snelste manier om credits te verdienen? Heb de laatste tijd veel gekocht voor die extra menu's, dus kan wel weer wat credits gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
rubbels schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:55:
Wat is, nu de glitch gepatcht is (sowieso niet gebruikt, ben zo'n persoon die het eerlijk wil verdienen 8)7), de beste/snelste manier om credits te verdienen? Heb de laatste tijd veel gekocht voor die extra menu's, dus kan wel weer wat credits gebruiken.
Dan krijg je de standaard riedel.

Le Mans 700PP 1.6mil per uur
Sardegna 800 PP 1.8 mil per uur
Spa 1 uur race 1.5 mil per uur
Tokyo 600PP 1.6 mil per uur

• Moechy
Als ik moet kiezen, dan ga ik voor Spa. Leukste circuit uit dat rijtje.

• Tranzy
Fanatec heeft een upgrade kit in de aanbieding.

8nm
Pedals load cell upgrade
Pedals Tuning kit

Normaal 369 nu 155.

Ik had gehoopt op een BF deal voor de GT DD Pro bundel maar helaas.

Wat krijg je tegenwoordig voor een Logitech G29 op marktplaats?

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:22
Tranzy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:58:
[...]

Wat krijg je tegenwoordig voor een Logitech G29 op marktplaats?
Voor die van mij een paar maanden geleden €150 inclusief verzendkosten gevangen. Was inclusief shifter.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:05
Gratis gifts is altijd leuk!
GT7 komt met een Holiday Season Campaign.
Eventjes inloggen tussen 15 en 25 December en nog eens tussen 26 December en 7 Januari.
Per periode kun je tot maximaal 5 gifts ontvangen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-F0xBpxWxfSfhkrZZmWir4cMbI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZtYOBevXUmUBQ04RPZ5anKuT.webp?f=user_large

bron: https://www.gtplanet.net/...ampaign-bonuses-20231212/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moechy
6 sterren bonusroulettes waar je waarschijnlijk elke keer het slechtste krijgt. 🙈😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met parts voor een auto die je niet hebt of nooit gebruikt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 13:14
Die gratis Kerstmelodietjes in het hoofdmenu hadden van mij niet gehoeven, man wat irritant. Ik heb de menu BGM maar uitgezet, ik zie zo snel geen andere optie. GT is altijd wat apart geweest met de muziek, de meeste tunes kon ik wel waarderen - maar dit niet, ook niet in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 22:05
Ik heb het spel al maaaaaanden niet gespeeld, ik weet oprecht niet wanneer de laatste keer was. Ik had de leukste races naar mijn mening wel gehad. Er resteerden nog veel lange races, waar ik niet de tijd voor had/wilde maken.

Inmiddels heeft mijn broertje mij weer aangestoken en heb ik het spel weer aan geslingerd. Er zijn nieuwe licenties te halen, daar heb ik mij al aardig mij vermaakt.
Er zijn weekly challenges, die best vermakelijk waren. Of waren die er altijd al? Ik had destijds volgens mij geen PS+ en inmiddels wel.

Makkelijker overzicht om te zien wat je aan races nog moest halen.

Al met al wat veranderingen die ik zo snel merkte en waardoor ik het spel de komende tijd wellicht weer wat vaker opstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jaa, en de change car en regenbandne kunnen kopen vlak voor se race zijn ook wel goede "quality of life" updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Inderdaad, die zijn echt wel noodzakelijk.
Ik amuseer me vooral in multiplayer.
Was aan de Wtc 600 begonnen maar ik heb het nu echt volledig gehad met die inhaalraces. Na 1 lap moet je al 40 seconden goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorus2828
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-08 17:31
Kan iemand mij helpen??
Hoe ze ik de audio melding in de online lobby uit?

Steeds in de race wordt mijn race geluid gedempt om door te geven "is de ruimte binnen gekomen". Dat haalt mij zo uit het spel dat ik uit de bocht vlieg...
Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Heb GT7 in de afgelopen vakantie weer herontdekt. Heerlijk spel, en wat stuurt het toch lekker in vergelijking met Forza Motorsport.

Blijf wel tegen een punt aanlopen: het is met het stuurtje bijna niet mogelijk om een grote drift of overstuurmoment op te vangen, terwijl dit met de controller geen enkel probleem is.

Goed voorbeeld is de license uitdaging met de 911 (993). Als je met de controller net een stukje nat meepakt, kan je gemakkelijk een epische drift neerleggen en (weliswaar trager) doorgaan. Met het stuurtje is het bijna niet te houden.

Meer mensen die dit herkennen? Ik rij met een G29 op volgens mij de standaard settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Licht minder aan het sturen en meer aan het doseren van de gas volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Laatst online: 09-09 12:34
Aangezien mijn (vorige) echte auto recent aan het spel is toegevoegd ben ik er weer eens mee begonnen. De wrap ed. geprobeerd na te maken :)

Het betreft een Tesla model 3.

Nu wil ik graag met deze auto tegen verschillende sportauto's racen. Maar dit lukt mij niet, ik kan alleen tegen andere model 3's.

Terwijl ik als ik een andere auto kies en dan de grid aanpas de Tesla wel voor de AI kan toevoegen tussen alle andere auto's.

Is er iets dat ik over het hoofd zie?
Het lijkt me raar dat dit wel kan, maar alleen met de AI in de Tesla en niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@jongf7 zou het er mee te maken kunnen he ben dat het dan mogelijk zou zijn een race te maken die brandstof verbruik heeft, wat dan niet fair is met een Tesla?
Dus dan maar Tesla's tegen elkaar, en niet vs de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
_Apache_ schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 22:29:
@jongf7 zou het er mee te maken kunnen he ben dat het dan mogelijk zou zijn een race te maken die brandstof verbruik heeft, wat dan niet fair is met een Tesla?
Dus dan maar Tesla's tegen elkaar, en niet vs de rest?
Mwa, het is alleen niet fair voor jezelf met een Tesla. Die dingen zijn nog sneller leeg dan een opgefokte ferrari.
De races passen zich ook niet aan, aan jouw voertuig.

Kan enkel bij een custom race of die weekly challenge van vorige week, dat waren allemaal tesla's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ja, maar bij custom race lukt het me dus wel een tesla toe te voegen als tegenstander. Ook als ik zelf een andere auto heb en de andere tegenstanders ook allemaal verschillende auto’s.

Maar als ik zelf de tesla wil kan ik alleen tegen de zelfde Tesla’s racen. De optie om zelf de auto’s op de grid aan te passen is dat helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Ik heb een vraag over de pitstops. Tijdens online racen moet ik soms een pitstop maken.
Is het mogelijk om het tanken op een bepaalde hoeveelheid te stoppen? Nu gaat de tank iedere keer helemaal vol wat meestal niet nodig is maar wel onnodig veel tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
martin484 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:28:
Ik heb een vraag over de pitstops. Tijdens online racen moet ik soms een pitstop maken.
Is het mogelijk om het tanken op een bepaalde hoeveelheid te stoppen? Nu gaat de tank iedere keer helemaal vol wat meestal niet nodig is maar wel onnodig veel tijd kost.
Ik weet vrijwel zeker dat dit kan. Je kan gewoon op X drukken zodra er voldoende in zit. Je hoeft niet perse vol te tanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
martin484 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:28:
Vanaf je genoeg hebt, moet je op het balkje cancel/no tanking klikken.

Zelfde als je zegt, no tyre change.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin484
Moechy schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:26:
[...]

Vanaf je genoeg hebt, moet je op het balkje cancel/no tanking klikken.

Zelfde als je zegt, no tyre change.
Top! bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Vraagje. De laatste Weekly challenge is niet available bij mij.

Trial mountain WTC900.

Bug of ligt het aan mij?

Nevermind. gevonden

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 17-01-2024 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Tranzy schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:00:
Vraagje. De laatste Weekly challenge is niet available bij mij.

Trial mountain WTC900.

Bug of ligt het aan mij?

Nevermind. gevonden
Sommige moet je inderdaad vrijspelen via de menu's en die moet je dan weer vrijspelen door je collector level omhoog te krijgen.

Goeie hersenloze grind is WTC 600 op tokyo expressway met de Ford Focus Gr. B rallycar.
Hark je zonder clean race bonus 550k binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 20:07
Moechy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Sommige moet je inderdaad vrijspelen via de menu's en die moet je dan weer vrijspelen door je collector level omhoog te krijgen.

Goeie hersenloze grind is WTC 600 op tokyo expressway met de Ford Focus Gr. B rallycar.
Hmm, ik zit op collectors level 50, maar tref de zelfde melding. Mis ik nog een puzzelstukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Thinlanet schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:17:
[...]

Hmm, ik zit op collectors level 50, maar tref de zelfde melding. Mis ik nog een puzzelstukje?
Heb je alle extra menu's al uitgespeeld?
Kan zijn dat die menu nog ergens achter verstopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Pfff die weekly challenge van nu is weer jammer.

De rally baan op Catalunya is op zich best tof, maar rally rijden in GT werkt gewoon voor geen meter. De tegenstanders rijden ook weg van me alsof ze op slicks over asfalt gaan. Of ben ik zo slecht?

Zelfde verhaal met Super GT. onmogelijk bij te houden. Ben ik zo slecht of hebben meer mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Super GT zegt me zo snel niets, maar de rally race bij de weekly challenge heb ik gewoon gehaald. Dus dat ligt aan jou ;)

Vond er overigens niet veel aan nee, kan het wel missen in GT7.
Het rally parcours op Catalunya gaat daarnaast ook nergens over met gekke krappe, haakse bochten.

Waarbij je soms ook nog penalties krijgt als je te dicht langs de barriers gaat, terwijl juist die dingen je al afstraffen als je ze raakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GavinTom
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik hou van GT7 omdat het het meest realistische racespel is dat ik ooit heb gespeeld. De auto's zien er geweldig uit en voelen geweldig aan, en de circuits zijn ongelooflijk gedetailleerd. Ik vind het ook geweldig dat er zoveel variatie in het spel zit, van de verschillende soorten auto's tot de verschillende racetypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
in online races, als de dailies, blijft bumping een probleem; ik vind ze leuk om te doen, maar een bump te veel en ik ben rage-quit

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
CynicRelief schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:54:
in online races, als de dailies, blijft bumping een probleem; ik vind ze leuk om te doen, maar een bump te veel en ik ben rage-quit
Doorbijten, zelf proberen proper te rijden. Vanaf DR C en SR A en S word het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

PHiXioN schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 21:32:
Pfff die weekly challenge van nu is weer jammer.

De rally baan op Catalunya is op zich best tof, maar rally rijden in GT werkt gewoon voor geen meter. De tegenstanders rijden ook weg van me alsof ze op slicks over asfalt gaan. Of ben ik zo slecht?
Ik heb 1 rally wagen flink getuned, ruim 700 pk vs anderen met 500, en andere upgrades. Dan worden die races stuk makkelijker.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Moechy schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:32:
[...]

Doorbijten, zelf proberen proper te rijden. Vanaf DR C en SR A en S word het beter.
git gud, mja, haal de beste tijd in de trials, true; maar ik was ooit A en S, maar moet elk weekend opnieuw beginnen, niet consistent dus; daarbij, iedereen wordt beter, wat goed is vanzelf, maar die geniepige rijders, veelal uit dat land ten zuiden van ons met dezelfde kleuren, maar dan haaks, worden ook beter … geniepig rammen is niet uit de lucht

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
CynicRelief schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:32:
[...]

git gud, mja, haal de beste tijd in de trials, true; maar ik was ooit A en S, maar moet elk weekend opnieuw beginnen, niet consistent dus; daarbij, iedereen wordt beter, wat goed is vanzelf, maar die geniepige rijders, veelal uit dat land ten zuiden van ons met dezelfde kleuren, maar dan haaks, worden ook beter … geniepig rammen is niet uit de lucht
Hmm ja in de weekends is het soms drama.
Ik probeer mijn eigen lijn te rijden, meestal vechten ze dan zo hard met elkaar dat je ze wel makkelijk passeert als je zelf weinig of geen foutjes maakt.

Scheelt ook enorm als je bv ergens hoger kwalificeery.

Ik heb minder last van duitsers maar enorm last van alles dat zuiders is, Spaans, braziliaans, italiaans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Gisteravond even alle weekly challenges gedaan. Ik vond die met de F1 auto's op Watkins Glenn wel het lastigst. Wat me het meeste opviel, en meer dan bij andere races, is dat je gewoon serieus van de baan gebeukt wordt. Of je er op het rechte stuk naast zit; je wordt in het gras geduwd of tegen je achterband aan waardoor je haaks komt en crasht. Of in een bocht waarbij je aan de binnenkant zit en zij gewoon insturen.
Is wel vaker zo bij races, maar bij deze race was het wel heel erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:02
Heb de game al maanden niet aangeraakt, zit nog steeds in het begin stuk om de menu kaarten vrij te spelen.
Moet altijd zin maken om die dingen te halen, wil gewoon racen. Niet alles leren qua remmen en insturen. Ga je weer net over een curve, ja overnieuw.

Al met al toch wel top game grafisch en realistisch gezien. Alleen geluid van de auto's vind ik wel ruk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 13:28
Giel schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:32:
Gisteravond even alle weekly challenges gedaan. Ik vond die met de F1 auto's op Watkins Glenn wel het lastigst. Wat me het meeste opviel, en meer dan bij andere races, is dat je gewoon serieus van de baan gebeukt wordt. Of je er op het rechte stuk naast zit; je wordt in het gras geduwd of tegen je achterband aan waardoor je haaks komt en crasht. Of in een bocht waarbij je aan de binnenkant zit en zij gewoon insturen.
Is wel vaker zo bij races, maar bij deze race was het wel heel erg.
Ja ik had die al eerder gedaan toen die bij de menubooks stond, echt heel erg wennen ook het extreem laat kunnen remmen en snelheid door de bochten onder de knie te krijgen. Idd erg frustrerend dan om vd baan gebeukt te worden. Ik pas er dan ook even voor deze weekly challenge ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

G.Scholtens schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:58:
Heb de game al maanden niet aangeraakt, zit nog steeds in het begin stuk om de menu kaarten vrij te spelen.
Moet altijd zin maken om die dingen te halen, wil gewoon racen. Niet alles leren qua remmen en insturen. Ga je weer net over een curve, ja overnieuw.

Al met al toch wel top game grafisch en realistisch gezien. Alleen geluid van de auto's vind ik wel ruk
Je hoeft toch niet overnieuw te beginnen als je de menukaarten speelt? Ik gok dat je de licenties aan het doen bent. Sla die dan gewoon eventjes over en ga gewoon missions doen of races van de menu kaarten dan maak je het snelst progressie en verdien je ook nog een klein centje en wat auto's

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 16:02
Oxigeon schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Je hoeft toch niet overnieuw te beginnen als je de menukaarten speelt? Ik gok dat je de licenties aan het doen bent. Sla die dan gewoon eventjes over en ga gewoon missions doen of races van de menu kaarten dan maak je het snelst progressie en verdien je ook nog een klein centje en wat auto's
Geen idee, al even geleden. Maar dacht toch echt menu kaarten, zit echt nog in het begin. Zo weinig de game aangeraakt. Vind het dan ook wel fijn om dat stuk eerst te voltooien voor het echte werk begint zeg maar.

Misschien ga ik binnenkort wel verder, te veel met andere games bezig waardoor ik hier gewoon niet aan toe kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Moechy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Hoe dan? Want het hele veld rijd gewoon bij je weg, in die ford sowieso, met de RS5 dtm hou je ze iets beter bij maar alsnog rij je vrij achteraan.

En die rs5 rijdt superstrak in de wtc 700 en 800 races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Shanquish schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:50:
[...]

Hoe dan? Want het hele veld rijd gewoon bij je weg, in die ford sowieso, met de RS5 dtm hou je ze iets beter bij maar alsnog rij je vrij achteraan.

En die rs5 rijdt superstrak in de wtc 700 en 800 races
https://youtu.be/DQwZhSORxy0?si=v672IEe51-gcSrdR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Laatst online: 13-08 13:34
Gisteren S-9 weer geprobeerd goud te halen. Kom wel structureel dichterbij, maar blijft zuur om het eerst op 0.020 niet te halen en een dag later te verbeteren, maar dan alsnog 0.008 tekort te komen :'(

Dan alleen nog S-10 en de laatste trofee is binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Werkt niet

Geef mij maar 24h spa met de RS5, levert anderhalf miljoen op.
Dat is nog leuker rijden ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Shanquish op 31-01-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Shanquish schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:55:
[...]

Werkt niet

Geef mij maar 24h spa met de RS5, levert anderhalf miljoen op.
Dat is nog leuker rijden ook.
Hoezo, werkt niet?

Akkoord spa of Sardagena is leuker, maar als je alles doet volgens het filmpje werkt het echt wel.
Je linkervoorband is helemaal op in de laatste ronde maar je moet niet tanken en maakt je tijd goed doordat je niet moet pitten.

Ik heb het ondertussen al paar keer gedaan en elke keer met succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Vraagje.

Assetto Corsa is 12 euro nu in de Playstation store. Ik vind GT7 echt leuk om te spelen. Is dit een toevoeging of?

Heb een Fanatec set dus leek me leuk om ook wat andere race spellen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:31
Tranzy schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:05:
Vraagje.

Assetto Corsa is 12 euro nu in de Playstation store. Ik vind GT7 echt leuk om te spelen. Is dit een toevoeging of?

Heb een Fanatec set dus leek me leuk om ook wat andere race spellen te proberen.
Asetto Corsa Competizione is zeker een aanrader… (Gratis bij PS Plus Extra)

Is wel een heel ander spel dan GT7

[ Voor 5% gewijzigd door Blommie01 op 31-01-2024 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Vergeleken met Assetto Corsa is GT7 echt bijna een arcade racer.

Als je dus op zoek bent naar een racegame waarbij je netjes en gecontroleerd moet rijden om hard te gaan en geen foutje mag maken, dan is AC echt wel leuk.

Als voorbeeld, je weet in GT7 dat je banden harder slijten als je lomp op het gas gaat en veel glijdt dat is in AC uiteraard ook zo. Wat in AC bijv. ook meespeelt is dat als je hard pusht, en te hard door een bocht wilt, je banden te warm worden, je minder grip hebt etc etc

Ik vind het bij tijden een leuk spul, waarbij je echt geconcentreerd moet racen. Qua afstellingen kun je ook helemaal los gaan, daar doe ik persoonlijk niets mee. De basis afstellingen zijn voor mijn gebruik al prima.

Oh en de tegenstanders in AC racen wél op het scherpst van de snede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

B-Real schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:24:

Als je dus op zoek bent naar een racegame waarbij je netjes en gecontroleerd moet rijden om hard te gaan en geen foutje mag maken, dan is AC echt wel leuk.

Als voorbeeld, je weet in GT7 dat je banden harder slijten als je lomp op het gas gaat en veel glijdt dat is in AC uiteraard ook zo. Wat in AC bijv. ook meespeelt is dat als je hard pusht, en te hard door een bocht wilt, je banden te warm worden, je minder grip hebt etc etc

Ik vind het bij tijden een leuk spul, waarbij je echt geconcentreerd moet racen. Qua afstellingen kun je ook helemaal los gaan, daar doe ik persoonlijk niets mee. De basis afstellingen zijn voor mijn gebruik al prima.

Oh en de tegenstanders in AC racen wél op het scherpst van de snede :P
Ik vind het lastig de twee hard tegen elkaar te zetten. Je weet niet bij GT7 wat voor metrics er allemaal gebruikt worden, dus er niet met zekerheid te zeggen wat bijv de bandentemperatuur doet / invloed heeft. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het wel meegerekend word (maar niet in beeld gebtacht word).

Zo ga ik als het regent in GT7 vanuit dat de pit exit ALTIJD nat is, want buiten de lijn enzo, en als de banden dan nog niet warm zijn..
Het is niet de eerste keer dat ik al achterstevoren sta voor bocht 1.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:49

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

_Apache_ schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:18:
[...]

Ik vind het lastig de twee hard tegen elkaar te zetten. Je weet niet bij GT7 wat voor metrics er allemaal gebruikt worden, dus er niet met zekerheid te zeggen wat bijv de bandentemperatuur doet / invloed heeft. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het wel meegerekend word (maar niet in beeld gebtacht word).

Zo ga ik als het regent in GT7 vanuit dat de pit exit ALTIJD nat is, want buiten de lijn enzo, en als de banden dan nog niet warm zijn..
Het is niet de eerste keer dat ik al achterstevoren sta voor bocht 1.. -O-
Met https://www.stryder-it.de/simdashboard/ kun je wel de bandentemperaturen zien in GT7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sU76J92uvu2RvWuatu-iNxSp31Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b72LqLQBKSWKdpZTGo6Y0YQw.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door vdr01 op 01-02-2024 11:52 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Ik neem even pauze van GT7, was veel online aan het racen in Sport laatste tijd maar geraak er soms te gefrustreerd door.
Penaltysysteem speelt meestal in het nadeel van de geramde en niet de rammer en ook die rammers kunnen echt keer op keer je race verpesten.
Dus mezelf maar even een pauze toegekend om het plezier er niet in te verliezen 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:24:

(...)

Dit is de reden dat ik niet graag AC(C) speel, omdat de banden in het echt zeker geen marshmallows worden als je je auto een paar ronden hard pusht op het circuit. AC laat je geloven dat de banden al oververhit zijn na twee bochten, want er worden allerlei berekeningen verzonnen, zoals bandengrip die afhangt en een optimum heeft rondom een bandendrukwaarde. Ga je momentaan boven of onder deze waarde en je grip verdwijnt als sneeuw in de zon. Als ingenieur vind ik dit waanzin en Kunos-sims zijn de enige die het op deze manier berekenen; alle andere simulatiespellen doen gelukkig wèl de grip berekenen aan de hand van de rubbertemperatuur. In het echt wordt de bandendruk ook veranderd tussen kwalificatie en race, omdat het veel meer een tool is om snel of minder snel op de optimale temperatuur te komen (dus grip) en er zijn in het echt in F1 en GT3 ook voorbeelden waarin een zo laag mogelijke druk het meeste grip biedt, zodanig dat teams hierin zo ver gaan dat banden lek gaan.

Ze hebben het recentelijk ook impliciet toegegeven door in ACC vrij recentelijk de gripafname rondom de verzonnen 'optimumdruk' te verminderen, dat dus jarenlang compleet verkeerd is geweest. AC is onaangepast gebleven. Nee, AC voelt voor mij absoluut niet natuurlijk aan en het vergt teveel aanpassing in bestuurdersinputs ten opzichte van het echte leven.

Aan de andere kant is GT7 wat simpeler, want je kan niet eens een bandendruk instellen. Maar dat betekent niet dat GT7 ineens 'arcade' is, want deze data zit impliciet in de opzoektabellen van grip tegen sliphoek en grip tegen bandenbelasting.

De manier van inputs dat leidt tot de beste rondetijden laat in games goed zien of ze overeenkomen met de werkelijkheid. Als je vervolgens kijkt naar World Tour-spelers en hoe precies ze remmen en sturen, dan zie je juist hoe realistisch GT7 is betreffende de 'grip circle/ellipse' en hoe er meer grip is als je de banden op de juiste manier belast (niet teveel remmen in de ABS, trailbraking, combinatie van sturen en gas) en dat alleen de allerbeste spelers consistent op deze limiet kunnen rijden. Allemaal zeer realistisch in de basis en het voelt voor mij zeer natuurlijk tot aan de griplimiet. Zodra je over de limiet gaat, wordt de fout in GT7 een stuk groter en voelt het ook verkeerd.

Waar het in GT7 namelijk aan mankeert, is dat er minder kleine, hoogfrequente effecten merkbaar zijn, omdat deze zaken niet expliciet worden berekend of met genoeg detail. Zo is wheelspin onder gasgeven een beetje gek en driften dus ook, omdat de grip behoorlijk abrupt weg kan vallen, maar niet snel genoeg terugkomt. In het midden van een bocht de auto bijsturen met kleine bewegingen met het gas is daarom een stuk lastiger dan in het echt. Waar de 'macro' van GT7 zeer behoorlijk is, ontbreekt de 'micro' enigszins. Maar dit maakt het geenszins een arcadespel, want er wordt helemaal niks aan de gripberekeningen overdreven, tenminste met een stuurwiel. Met een Dualsense is het een ander verhaal, want daar voel je meteen dat je niet eens hoeft te trailbraken of een fatsoenlijke lijn hoeft te nemen en je veel meer grip hebt.

En als je me niet gelooft dat GT7 heus wel een goede simulator is, dan raad ik je aan om meer trackdays te rijden en in deze video te kijken naar Suellio Almeida, die weleens F4 rijdt in het echt, hooggeplaatst is in iRacing (dus weet hoe je de hoogste grip bereikt in een simulator) en ook een uitmuntende coach is.

YouTube: Gran Turismo 7 vs iRacing - Arcade vs True Simulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Als die berekeningen bij GT7 al gemaakt worden, vind ik het jammer dat men dat niet laat zien. Lijkt me een kleine moeite om dat op het scherm te toveren. Beetje meer data is altijd leuk toch!
Pagina: 1 ... 71 ... 74 Laatste

Let op:
Samen rijden met andere Tweakers? Zie daarvoor deze lijst: https://forms.gle/BA5tjmdL8ej9Y9n69