Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Gebruik al jaren de plus en later de Max. Ben erg tevreden. De spijkerbroeken hebben inmiddels grote zakken voor de Maxxen. Met name de iets grotere accu is een pre. Is meer en kwestie van smaak en gebruiksgemak. Succes met je keus.Gerwin schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
Ik bezit zelf een 'normale' iPhone 11 en zit erover te denken ook een iPhone 13 Pro Max te kopen. ik vraag me wel af of deze telefoon bij normaal gebruik niet te groot is voor je handen of broekzak. Ben nieuwsgierig naar je bevindingen hierover. De 'gewone' Pro schijnt ongeveer even groot te zijn als de iPhone die ik nu heb.
Edit: 4k30 ProRess is dus 6GB per minuut
[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 07-10-2021 04:09 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb mijn 13 Pro Max ingeruild voor de normale 13 Pro. Het scherm is heerlijk voor thuis op de bank maar voor buitenhuis is hij mij echt te groot en te zwaar.Gerwin schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
Ik bezit zelf een 'normale' iPhone 11 en zit erover te denken ook een iPhone 13 Pro Max te kopen. ik vraag me wel af of deze telefoon bij normaal gebruik niet te groot is voor je handen of broekzak. Ben nieuwsgierig naar je bevindingen hierover. De 'gewone' Pro schijnt ongeveer even groot te zijn als de iPhone die ik nu heb.
Succes met je keuze.
Na de iPhone 5 alleen maar Blackberry's gehad, nu weer terug naar Apple. Zal wel weer even wennen worden. Morgenavond klooien met alles overzetten van Android naar iOS.
Vraagje: ik heb een iPad, als ik nu met hetzelfde Apple-ID inlog, krijg ik dan een soort kopie van de iPad op mijn telefoon, qua apps en instellingen van agenda enzo? Dan is het denk ik zo gebeurd.
Als jij dat wil is dat zeker mogelijk, je kunt dan een iCloud reservekopie van de iPad op je iPhone laden.Rjvries schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:54:
Vraagje: ik heb een iPad, als ik nu met hetzelfde Apple-ID inlog, krijg ik dan een soort kopie van de iPad op mijn telefoon, qua apps en instellingen van agenda enzo? Dan is het denk ik zo gebeurd.
Ja, ik denk dat ik dat wel wil ja.Donstil schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:57:
[...]
Als jij dat wil is dat zeker mogelijk, je kunt dan een iCloud reservekopie van de iPad op je iPhone laden.
Maar heb al vrij snel 2 uitlegfilmpjes gevonden van overzetten van Android naar IOS, en de speciale app voor de Android maar alvast gedownload, ben er helemaal klaar voor.
Met pijn in het hart afscheid nemen van BlackBerry, maar zoals een echte relatie: de liefde moet van 2 kanten komen, en mijn liefde is al heel lang niet meer door de ander beantwoord. Sterker nog, vanaf maart stoppen ze met support van hun eigen apps. Zelfs mijn ex heeft het destijds subtieler laten blijken dat de liefde over is…
Alleen even alle foto’s van de Google Drive halen en op een externe hdd zetten, Apple en Google Drive vinden elkaar niet aardig natuurlijk. Maar goed, kan ik die bende van gemaakte kiekjes ook weer eens lekker opschonen en bewaren wat ik wil, wegflikkeren wat onnodig is.
Verwijderd
Ik ben zelf van een 13 Pro naar de 13 Pro Max gegaan.Gerwin schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je het toestel gebruikt, maar voor mij persoonlijk is het het waard geweest. Ik gebruik m’n Max veel voor filmpjes bekijken en veel websites bezoeken en dan is het grote scherm echt een uitkomst. Ook spelletjes spelen op de Max is echt super. Qua batterij krijg ik met mijn gebruik de batterij niet onder de 40% als ik hem om 8 uur s’ochtends van de lader af haal en s’avonds rond 12 hem aan de lader doe.
Enige minpunt vind ik toch wel dat ie erg zwaar is, maar alle met alle pluspunten kan ik met dit leven.
Hier een zelfde weg bewandeld. Sinds de iphone 5 geen iphone meer gehad op korte probeersels met een 8 en X na, die beide na een paar dagen retour gingen. Nu ook de 13 midnight bijna 2 weken in bezit icm met een ipad die ik wel al had. De echte Apple ecosysteem handigheidjes moeten vast nog komen, maar copy/paste tussen ipad en iphone heb ik al ontdekt, net als dat de ipad ook inkomende opropen weergeeft en de shared foto galerij natuurlijk niet vergeten.Rjvries schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:54:
Zo, besluit is genomen, zojuist via Belsimpel de iPhone 13 midnight besteld, als het goed is morgen in huis. Voor € 816 (kon mijn abonnement verlengen, al 3 jaar zo'n beetje). Scheelt toch weer met "kale" winkelprijs, van het verschil ga ik van het weekend Sushi bestellen
Na de iPhone 5 alleen maar Blackberry's gehad, nu weer terug naar Apple. Zal wel weer even wennen worden. Morgenavond klooien met alles overzetten van Android naar iOS.
Er komt vast nog meer als ik langer gebruik van beide maak.
Wat was er mis met de X? Dat is samen met de iPhone 4 het beste toestel (lees: grootste stap) geweest.Erik11 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:42:
[...]
Hier een zelfde weg bewandeld. Sinds de iphone 5 geen iphone meer gehad op korte probeersels met een 8 en X na, die beide na een paar dagen retour gingen. Nu ook de 13 midnight bijna 2 weken in bezit icm met een ipad die ik wel al had. De echte Apple ecosysteem handigheidjes moeten vast nog komen, maar copy/paste tussen ipad en iphone heb ik al ontdekt, net als dat de ipad ook inkomende opropen weergeeft en de shared foto galerij natuurlijk niet vergeten.
Er komt vast nog meer als ik langer gebruik van beide maak.
I don't have dreams, I have goals!!
Ik had een Xiaomi MiT 9 Pro op dat moment en die maakte gewoon betere foto's en dat vond ik op dat moment belangrijker. Ik had me toen wel voorgenomen het een nieuwe kans te geven zodra er een echt nieuw toestel beschikbaar zou komen. ( De X had ik vorig jaar voorjaar geprobeerd, dus was toen ook al wat ouder)Redondo1982 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:45:
[...]
Wat was er mis met de X? Dat is samen met de iPhone 4 het beste toestel (lees: grootste stap) geweest.
Nou, ik was de volgende ochtend weer online, de eSIM was gelukkig NIET van de telefoon, dus door hem als nieuwe iPhone te configureren kon ik het SMSje ontvangen. Dat wist ik niet, maar je moet dus echt je eSIM verwijderen met een reset, een standaard reset laat ie de eSIM gekoppeld.Vorkie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:33:
[...]
Als nieuw instellen gaat goed, Apple support nu ingeschakeld, want er is geen foutmelding bij de restore, toch reboot ie tijdens het opstarten (dus nog voor alle apps...)
Andere bijkomstigheid, mijn esim... ja dat dus, ben totaal onbereikbaar op mijn telefoon nu, want bij KPN kan je met SMS... een nieuwe esim activeren, maar uh dat toestel was ook stuk.
Morgenochtend dus eerst naar KPN, morgenmiddag zal ik weer met Apple support contact hebben.
Maar over de back-up, daar verwachten ze een beschadigd configuratie-bestand die niet is opgepakt tijdens het maken van de back-up en sinds mijn back-up encrypted is, nou, je raadt het al, heb ik er niets meer aan en ben ik dus die back-up kwijt.
Per geluk stond mijn iCloud sync voor de meeste zaken nog aan, zoals WhatsApp en heb ik een 200GB plan, dus voor mij is de impact nu vooral de gezondsheidsdata die ik mis, de inrichting en alle instellingen die ik opnieuw moet doen, inclusief wat gedoe met MFA/2FA.
Ik weet wel dat ik dus iets beter ga letten op mijn data syncs naar mijn Synology en back-ups van mijn 2FA tokens.
Ben zelf overgestapt van Pro max naar Pro. De Pro Max is imo zo'n verschrikkelijk groot en lomp ding. 13 (pro) heeft genoeg scherm en heeft imo de perfecte schermgrootte. Heb je de 13 Pro Max al eens vastgehouden? Ik zou je adviseren om dat iig even te doen zodat je het zelf kunt ervaren.Gerwin schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
Ik vond het meevallen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mINULVB3XC4kE1zs7pPf9pXH.jpg?f=user_large)
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Hoef je dus geen 13 te kopenBeQuietAndDrive schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:15:
Voor de twijfelaars: ik had mijn 8 met Apple hoesje, even in een hoesje van de 13 Pro gelegd. In de breedte is er geen beweegruimte, in de hoogte natuurlijk wel iets. Tot zover deze totaal non-wetenschappelijke test
Ik vond het meevallen.
[Afbeelding]
ik ga overstappen van oneplus nord naar de iphone13 pro sierra blauw
het is de eerste keer dat ik overstap naar ios van android
bij android krijg je om de maand beveiligingsupdates ,hoe zit dit bij apple ??
en snelladen ,bij oneplus is er een extra techniek aanwezig om geen verhittingsproblemen te hebben ,is dit bij apple hetzelfde ?
ik heb via smartphonehoesjes een bookcase en een snelllader aangekocht omdat deze niet bij het toestel inbegrepen zit wat ik jammer vind
er zijn wel wat aanleveringsproblemen bij apple dus nog even afwachten
[iOS 15] Ervaringen & DiscussieVincent91 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:08:
hoi
en snelladen ,bij oneplus is er een extra techniek aanwezig om geen verhittingsproblemen te hebben ,is dit bij apple hetzelfde ?
ik heb via smartphonehoesjes een bookcase en een snelllader aangekocht omdat deze niet bij het toestel inbegrepen zit wat ik jammer vind
V&A aangeboden: Apple iPhone 13 Pro, 128GB opslag Blauw
[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 07-10-2021 17:19 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Updates krijg je wel want daar staat Apple om bekend. Verder werken sommige dingen net even anders maar dat is even wennen in het begin.Vincent91 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:08:
hoi
De 13 Pro is wel de beste iPhone om mee over te stappen mocht je van een OP8 of 9 Pro overstappen.
Wat betreft snelladen moet je niet de snelheid verwachten zoals bij Oneplus maar ondanks dat heeft de iPhone natuurlijk ook beveiligingen ingebouwd om de levensduur van de batterij zo optimaal mogelijk te houden. Één daarvan is dat de telefoon tot 80% snel oplaad en daarna heel langzaam. Dit is in of uit te schakelen.
Verschil tussen iPhone en Android wordt steeds kleiner maar voor een iPhone is alles voor jouw uitgedacht is en het is zoals het is en wat het moet doen dat doet het ook goed, vooral als je nog meer Apple spul hebt.
Bij Android kun je zelf veel pielen en veranderen en heeft wat meer features en omwegen en op zich werkt dat ook goed maar ook wel eens wat minder goed en voor sommigen is dat irritant.
Persoonlijk vind ik het lastig om te zeggen of een iPhone beter is dan bijv gelijkwaardige Android maar ik kan wel zeggen dat ik wat betreft de iPhone 13 Pro erg tevreden ben, een prachtig scherm, snel, top camera en goede accuduur. Aan de andere kant heb ik ook nog een S21 Ultra die mij ook goed bevalt. Plussen en minnen.
Ik had de 8 van m’n vrouw en m’n oude 11 Pro nog vast… zucht… de 13 Pro is ook een lomp ding. Maar fantastische camera dus ik moet er maar aan wennen. Ook gelukt van 8 naar 11 Pro…Marleytjuh schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
Ben zelf overgestapt van Pro max naar Pro. De Pro Max is imo zo'n verschrikkelijk groot en lomp ding. 13 (pro) heeft genoeg scherm en heeft imo de perfecte schermgrootte. Heb je de 13 Pro Max al eens vastgehouden? Ik zou je adviseren om dat iig even te doen zodat je het zelf kunt ervaren.
Zou hem even vasthouden in de winkel…. van 11 (evt Pro) naar 13 Pro is niet precies dezelfde ervaring… de 13 Pro is hoekiger, dikker en zwaarder. Verder fantastisch toestel maar voelt wel degelijk anders (wennen zeg maar).Gerwin schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
sacaji schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:01:
Vet debiel.. kom van 12 pro naar 13 pro max en dacht dat je een extra rij icons kon plaatsen 😂
Ik teken nergens meer voor
Vandaag in diverse omstandigheden de film functie gebruikt in Legoland Scheveningen, Sealife en op de pier van Scheveningen. Ook met fotografie de macro functie goed kunnen benutten, ik begin de automatische omschakeling al beter te snappen.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Bedoelde meer van, de 12 pro of 13 pro max kan je maar 7 rijen van 4 apps.foekebooij schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:20:
Zelf op de mini heb je (volgens mij) een zelfde aantal app’s die je op een Home Screen kan plaatsen…
[...]
Ik dacht voor een of andere reden dat door de grote scherm je 8 rijen had 😂
Promotion is wel een verademing!
[ Voor 4% gewijzigd door sacaji op 07-10-2021 22:22 ]
Oh?!?!? Ik heb een 11 Pro Max en ga overstappen naar de 13 Pro Max, maar heb nooit beseft, omdat het scherm formaat min of meer hetzelfde is, dacht ik, dat er wel een extra rij apps bij past. Nu heb ik er 6. Een extra rij is altijd welkom!sacaji schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:22:
[...]Bedoelde meer van, de 12 pro of 13 pro max kan je maar 7 rijen van 4 apps.
Ik dacht voor een of andere reden dat door de grote scherm je 8 rijen had 😂
Nee dat is allemaal hetzelfde. Het is 6x4 en het Dock.RicoK schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:21:
[...]
Oh?!?!? Ik heb een 11 Pro Max en ga overstappen naar de 13 Pro Max, maar heb nooit beseft, omdat het scherm formaat min of meer hetzelfde is, dacht ik, dat er wel een extra rij apps bij past. Nu heb ik er 6. Een extra rij is altijd welkom!
Is dit serieus... dit is echt super super smerig.
Hoe had ik dit vooraf kunnen weten? Ik heb juist de iPhone 13 Pro gekocht omdat ProRes eraan zit te komen.
Edit: na wat googlen blijkt het echt zo te zijn... ik ben best pissed.
[ Voor 9% gewijzigd door Boost9898 op 08-10-2021 09:50 ]
Yup, 1080/30 op het 128Gb model 4K/30 op 256/512/1024.Boost9898 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:48:
[...]
Is dit serieus... dit is echt super super smerig.
Hoe had ik dit vooraf kunnen weten? Ik heb juist de iPhone 13 Pro gekocht omdat ProRes eraan zit te komen.
Verder is dat al een tijdje bekend hoor. Tweet die je nu quote is van een paar dagen voor de pre-orders en het wordt vermeld op de Apple website, dus dat had je inderdaad vooraf kunnen weten.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 08-10-2021 09:54 ]
Hele smerige praktijken van Apple toch weer.Donstil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
Yup, 1080/30 op het 128Gb model 4K/30 op 256/512/1024.
Verder is dat al een tijdje bekend hoor. Tweet die je nu quote is van een paar dagen voor de pre-orders, dus dat had je inderdaad vooraf kunnen weten.
Dit heeft niets te maken met technische limieten, het draait allemaal om softwarematige beperkingen.
Als gebruiker is het toch aan mij om te bepalen of ik m'n 128GB vol wil laten lopen met ProRes of niet...
Ja dat is de vraag idd. Is het puur vanwege het vollopen of gaat het om de snelheid van het flash geheugen. Dat is op dit moment nog niet bekend.Boost9898 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
Hele smerige praktijken van Apple toch weer.
Dit heeft niets te maken met technische limieten, het draait allemaal om softwarematige beperkingen.
Als gebruiker is het toch aan mij om te bepalen of ik m'n 128GB vol wil laten lopen met ProRes of niet...
Ik hoop oprecht dat ze hier een shitload aan kritiek op gaan krijgen en het gaan fixen.Donstil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
Ja dat is de vraag idd. Is het puur vanwege het vollopen of gaat het om de snelheid van het flash geheugen. Dat is op dit moment nog niet bekend.
Eerlijk gezegd verwacht ik het niet maar ja, laten we het hopen.
En zou het eventueel mogelijk zijn met een 3rd party app? Ik weet wel dat ik op mijn iPhone XR een app genaamd Manual had waarmee ik RAW foto's kon nemen voordat iOS dat by default had.
Filmic (sowieso een aanrader) heeft met de laatste update ProRes ondersteuning gekregen.Boost9898 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:03:
[...]
Ik hoop oprecht dat ze hier een shitload aan kritiek op gaan krijgen en het gaan fixen.
Eerlijk gezegd verwacht ik het niet maar ja, laten we het hopen.
En zou het eventueel mogelijk zijn met een 3rd party app? Ik weet wel dat ik op mijn iPhone XR een app genaamd Manual had waarmee ik RAW foto's kon nemen voordat iOS dat by default had.
Helaas ben je wel gebonden aan technische limieten. Het verschil tussen opslaghoeveelheid was bij eerdere iPhones namelijk ook merkbaar. Meer opslag staat bij deze gelijk aan meer fysieke chips die je tegelijk kan aansturen. Door meer opslag is de schrijfsnelheid dus veel hoger.Boost9898 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
Hele smerige praktijken van Apple toch weer.
Dit in combinatie met de vele opslag die het kost om ProRes te filmen op 4K is doorslaggevend geweest. Daarbij was het ook al van tevoren bekend. In mijn ogen is het dus geen beperking die je bewust wordt opgelegd voor upselling. Het is puur om de gebruiker te beschermen voor eigen onwetendheid.
Edit: ga er maar vanuit dat Apple berekend heeft of het limiteren van 4K ProRes of een tragere/haperende iPhone voor een tijdje na het schieten van ProRes slechtere PR oplevert. Ik denk dat we hier beiden het antwoord op weten
[ Voor 10% gewijzigd door TheDuJa op 08-10-2021 10:43 ]
Laat ik op een jaar eens 2 video's maken .. de rest is allemaal fotografie.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik kom van een Oneplus 6 met Google agenda maar mis nu bij de iPhone 13 een overzichtelijke week en maand weergave gecombineerd voor verschillende agenda’s.
Haha zozo, ik kom net terug van vakantie en in dat album alleen zitten al 250 video’sRivanov schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:49:
ProRes boeit me werkelijk waar geen ene moer. Dus die 128GB was voor mij sowieso voldoende.

ProRes is alleen relevant voor hooguit 10% van de gebruikers die de video's ook gebruiken voor professionele of semi-professionele toepassingen. Voor de gemiddelde gebruiker neemt dat formaat veel te veel ruimte in beslag, kost het teveel moeite om van je telefoon af te krijgen, en heb je best een pittige computer nodig om te bewerken/gebruiken.Donstil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:03:
[...]
Haha zozo, ik kom net terug van vakantie en in dat album alleen zitten al 250 video’s(en de rest is allemaal fotografie).
Juich ik het toe? Zeker weten! Ik wil nog wel eens keer experimenteren om er een B-roll mee te schieten icm met mijn Nikon Z6 ii voor A-roll.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 08-10-2021 11:16 ]

Ik ben voor de veilige neutrale midnight gegaan. De kleurtjes vind ik erg mooi, maar ben bang dat dat snel gaat vervelen. En als er geen 14Mini komt wil ik hier nog wel een jaar of 3 mee gaan doenAmos_x schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:21:
Ik zit met de vinger boven de bestel knop voor 13 mini. Enkel twijfel ivm blauw of zwart !!![]()
![]()
Blauw!Amos_x schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:21:
Ik zit met de vinger boven de bestel knop voor 13 mini. Enkel twijfel ivm blauw of zwart !!![]()
![]()
Krijg de mijne vandaag. Zal eens een kleurverschil-foto proberen te maken icm met de 12 Mini (ook blauw). Die gaat hopelijk morgen naar een ander.
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 08-10-2021 11:27 ]
Mijn boefje is liev!
StarlightAmos_x schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:21:
![]()
ZwakkelingDennisdn schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:15:
Ik heb mijn ruggegraat gebroken, ben weer in de "ik wil hem gewoon hebben"-val getrapt en toch de 13Mini besteld. De 12Mini (samen met een PS4 die ik nog had liggen) aangemeld bij Rebuy. Benieuwd hoe dat gaat. Lees verschillende ervaringen van heel positief tot heel negatief, dus moet het zelf maar eens proberen bij die club
Precies hetzelfde gedaan hoor haha.
Hier ook zo. Lang leven HEVCRivanov schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:49:
ProRes boeit me werkelijk waar geen ene moer. Dus die 128GB was voor mij sowieso voldoende.
6GB per minuut, nu snap ik die 1TB optie ineens een stuk beter
Ja zoals met elke functie toch? Niet iedereen gebruikt alles.OMX2000 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:15:
[...]
ProRes is alleen relevant voor hooguit 10% van de gebruikers die de video's ook gebruiken voor professionele of semi-professionele toepassingen. Voor de gemiddelde gebruiker neemt dat formaat veel te veel ruimte in beslag, kost het teveel moeite om van je telefoon af te krijgen, en heb je best een pittige computer nodig om te bewerken/gebruiken.
Juich ik het toe? Zeker weten! Ik wil nog wel eens keer experimenteren om er een B-roll mee te schieten icm met mijn Nikon Z6 ii voor A-roll.
Ja dat is ook best wel zo. Maar dan denk ik dat je de feature en de gevolgen ervan onderschat. iOS en iPhones lopen qua video al een tijd voorop. En een device wat zo handzaam is en toch serieus goed bruikbaar beeld materiaal oplevert opent nieuwe mogelijkheden voor film-/contentmakers. En door ProRes ondersteuning toe te voegen geeft mij aan dat Apple het ook serieus neemt, en er in de toekomst mogelijk nog meer mee wil doen. Ze hadden dit niet hoeven doen, maar ik denk dat ze er meer van plan mee zijn.Donstil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:44:
[...]
Ja zoals met elke functie toch? Niet iedereen gebruikt alles.
En ik blijf het best indrukwekkend dat een telefoon, 735 Mbit/s sustained kan wegschrijven.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik heb op zich wel goede ervaringen bij hun. Verzenden en uitbetalen is goed geregeld. Wel vind ik dat ze streng zijn in in het beoordelingsproces (krasjes, deukjes etc.). Oke ik zet vaak hoog inDennisdn schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:15:
De 12Mini (samen met een PS4 die ik nog had liggen) aangemeld bij Rebuy. Benieuwd hoe dat gaat. Lees verschillende ervaringen van heel positief tot heel negatief, dus moet het zelf maar eens proberen bij die club
Veel plezier met de 13 mini!
Ik onderschat helemaal niets, ik ben er juist heel blij mee en ga het zeker gebruiken!OMX2000 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:18:
[...]
Ja dat is ook best wel zo. Maar dan denk ik dat je de feature en de gevolgen ervan onderschat. iOS en iPhones lopen qua video al een tijd voorop. En een device wat zo handzaam is en toch serieus goed bruikbaar beeld materiaal oplevert opent nieuwe mogelijkheden voor film-/contentmakers. En door ProRes ondersteuning toe te voegen geeft mij aan dat Apple het ook serieus neemt, en er in de toekomst mogelijk nog meer mee wil doen. Ze hadden dit niet hoeven doen, maar ik denk dat ze er meer van plan mee zijn.
En ik blijf het best indrukwekkend dat een telefoon, 735 Mbit/s sustained kan wegschrijven.
Google Calendar kan meerdere agenda's in meerdere kleuren tegelijk laten zienarjan bregman2 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:57:
Iemand een tip voor een betere agenda app dan de standaard Apple agenda?
Ik kom van een Oneplus 6 met Google agenda maar mis nu bij de iPhone 13 een overzichtelijke week en maand weergave gecombineerd voor verschillende agenda’s.
Ja ik heb ook wel wat verhalen gelezen van volledig schadevrije iPhones die uiteindelijk met dikke krassen terug kwamen. Maar ik ga er voorzichtig vanuit dat dat incidenten zijn en dat het meerendeel goed zal gaan. Het blijft een dure gok om een perfecte 12Mini op te sturen, maar live life to the max zeiden we vroegerswv schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:20:
[...]
Leuk verhaal kuch: zo had ik een keer mijn iPad Pro opgestuurd, was het niet eens met de prijs en wilde hem terug laten sturen. Kreeg ik een andere (buitenlandse) iPad Pro terug. Na een belletje werd het wel geregeld en kwam het allemaal goed maar ik stond raar te kijken.

HEVC is eigenlijk best ruk als je er nog iets mee wilt doen. ProRes is juist ideaal omdat het zo groot is edit het heel soepeltjes. Terwijl iets als h.265 juist erg zwaar is om te editen.Cloud_VII schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:40:
[...]
Hier ook zo. Lang leven HEVC
6GB per minuut, nu snap ik die 1TB optie ineens een stuk beter
Ik weet niet met welke broeken u rond loopt maar ik krijg geen baksteen in mijn broeken... mooi staaltje overdrijven is ook een kunstMarleytjuh schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:36:
Zo, de 13 pro is binnen. Wat ben ik blij dat ik ben overgestapt van 13 Pro Max naar de 13 Pro. Natuurlijk is de 13 pro niet super licht, maar het verschil vergeleken met de 13 Pro Max is imo wel enorm. Ik heb niet meer het gevoel dat ik een baksteen in mijn broekzak heb zitten![]()

Klopt, maar voor mij is HEVC prima. Ik edit niks. Dus ProRes gebruik ik dus niet, heeft geen enkele zin voor mijn gebruikBoost9898 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:04:
[...]
HEVC is eigenlijk best ruk als je er nog iets mee wilt doen. ProRes is juist ideaal omdat het zo groot is edit het heel soepeltjes. Terwijl iets als h.265 juist erg zwaar is om te editen.
Amos_x schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:21:
![]()
:strip_exif()/f/image/l3AImMTeVJsuVXYUZpD6gqLz.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Ik heb hetzelfde.BramViking schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:21:
Ik kan mijn abonnement verlengen, maar met al die geruchten over de iPhone 14 en het verdwijnen van de notch, wacht ik er nog even mee. Heb nu een toestel wat nog makkelijk een paar jaar mee kan. Zou het alleen zonde vinden, als er een grote wijziging in het uiterlijk plaatsvindt. De notch is al jaren van toepassing. Een grote update op dat gebied zou wenselijk zijn.
Maar mijn XR is langzaam toch aan vervanging toe,hele kleine barst in het scherm en een grote achter.. ook loopt de batterij snel leeg..
Ik heb al meerdere keren op het punt gestaan om een 13 te kopen maar toch nog niet gedaan.
Ik wil het ook nog zolang mogelijk volhouden, ook omdat de notch volgend jaar misschien weg is en ik las geruchten dat alle modellen volgend jaar 120hz scherm hebben
Had verwacht dat ik voor licht blauw zou gaan zonder een aarzeling. Nu ik het zo zie neig ik toch naar blauwe van vorig jaar.
Afgaande op de foto begrijp ik je een beetje. In het echt vind ik de nieuwe blauw minder nep/IKEAQuakie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:35:
[...]
Had verwacht dat ik voor licht blauw zou gaan zonder een aarzeling. Nu ik het zo zie neig ik toch naar blauwe van vorig jaar.
Mijn boefje is liev!
Voor de rest mooi apparaat.
Ik heb een paar weken geleden een Sequoia case en Wallet besteld, alleen de Wallet wordt niet herkend.
Wat ik zo lees is dit een bekend probleem. Heb al mijn netwerk instellingen gereset wat het soms op zou lossen maar dat lost het helaas niet op.
Iemand nog andere ideeen? Telefoon net helemaal opnieuw ingesteld dus weinig zin om hem te resetten want dat wordt ook nog als oplossing gegeven.
Mwah het verschil is klein. Op papier 36 gram. Een AA batterij weegt al 25 gram.Marleytjuh schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:36:
Zo, de 13 pro is binnen. Wat ben ik blij dat ik ben overgestapt van 13 Pro Max naar de 13 Pro. Natuurlijk is de 13 pro niet super licht, maar het verschil vergeleken met de 13 Pro Max is imo wel enorm. Ik heb niet meer het gevoel dat ik een baksteen in mijn broekzak heb zitten![]()
Rivanov schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:49:

Is dat Apple lederen mag safe hoesje ook geschikt om via een Samsung lader op te laden?
Volgens mij wel, dat heeft geen invloed op het QI-laden zelf. Ik heb zelf een QI-lader van Satechi en dat werkt prima.Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:15:
Zojuist een iPhone 13 pro 256gb besteld welke morgen geleverd word.
Is dat Apple lederen mag safe hoesje ook geschikt om via een Samsung lader op te laden?
[ Voor 11% gewijzigd door syltheboy op 08-10-2021 20:34 ]
Gauw in het echt bekijken. Ben op zich dik tevreden. Heb nu een witte 12 mini.JB schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:10:
[...]
Afgaande op de foto begrijp ik je een beetje. In het echt vind ik de nieuwe blauw minder nep/IKEA
Ik hoop dat geruchten niet waar zijn en dat er gewoon een 14 mini komt.
:strip_exif()/f/image/TB7hpnitYIzgsrmJrToAa7Ax.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FFNwj9De2pkyvtyanJfG3Trs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AZ7NXTHZLU4o7ewPPzkkx7z4.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou ik ben ook weer thuis dus de 13 Pro lag te wachten. Eerste indrukken zijn goed, na een uurtje gebruik toch wel blij dat ik niet weer voor een Max gegaan ben. Gewicht is prima. Camera ga ik de komende dagen eens goed uit proberen.
120Hz vind ik zo zo. Merk wel dat het net iets soepeler is maar ben nog niet echt weg geblazen.
Nu 15.1 Beta erop fietsen zodat ik met ProRes aan de slag kan.
Nieuwe iPhone, 4000 bandjes voor je AW, dikke Bugatti… jij hebt een goed levenDonstil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nou ik ben ook weer thuis dus de 13 Pro lag te wachten. Eerste indrukken zijn goed, na een uurtje gebruik toch wel blij dat ik niet weer voor een Max gegaan ben. Gewicht is prima. Camera ga ik de komende dagen eens goed uit proberen.
120Hz vind ik zo zo. Merk wel dat het net iets soepeler is maar ben nog niet echt weg geblazen.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik gebruik fantastical en die bevalt me eigenlijk het beste. Maar is ook een kwestie van smaak.arjan bregman2 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:57:
Iemand een tip voor een betere agenda app dan de standaard Apple agenda?
Hahah, niet goed genoeg want hij is van LegoToppe schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:57:
[...]
Nieuwe iPhone, 4000 bandjes voor je AW, dikke Bugatti… jij hebt een goed leven
Verwijderd
Heb je 15.1 beta via een OTA update gedaan? Ik deed dat woensdag, maar m’n iPhone 13 Pro Max bleef constant heet en de batterij ging snel leeg. Heb je dit ook?Donstil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja OTA gedaan idd. Nog niet gemerkt maar staat er pas een half uurtje op.Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:43:
[...]
Heb je 15.1 beta via een OTA update gedaan? Ik deed dat woensdag, maar m’n iPhone 13 Pro Max bleef constant heet en de batterij ging snel leeg. Heb je dit ook?
Verwijderd
Ah okay, dan misschien nog maar een keer proberen opnieuw de OTA te doen.Donstil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:58:
[...]
Ja OTA gedaan idd. Nog niet gemerkt maar staat er pas een half uurtje op.
Haha, Nova Launcher is idd een heerlijke app. Maar hier vanavond ook de knoop doorgehakt. Er komt na de iphone 4S eindelijk weer eentje in huis. Met name voor Apple's goede update beleid.Huigie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:17:
Hoop alleen dat ik een beetje kan wennen aan iOS... Er is zeker geen Nova voor iOS?
Twijfelde - nog steeds - over de 13 pro vanwege het 120hz scherm. Uiteindelijk toch de iphone 13 besteld. Gun het Apple niet om nog 250 extra uit m'n zak te kloppen. Voor die 909,- had het best op de reguliere 13 mogen zitten.
Morgen komt ie binnen. Ga er vast blij mee zijn. Tenzij iemand echt vind dat die 120 hz xr meerprijs waard is. #featurefomo
Oefff nu twijfel ik weer over de kleur. Zat aan de sierra blue te denken maar nu ik jouw foto’s zie ga ik toch twijfelen. Ondanks het eigenlijk sfeer foto’s zijn (in mijn ogen) maar zag ook een foto in het accessoires topic en dan is ie wel erg mooi hoor..Donstil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Desalniettemin veel plezier ermee! Ik ga nog even verder twijfelen met twijfelen
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Mooi! Ben wel benieuwd hoe je de batterij gaat ervarenDonstil schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:55:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is weer September 2025 :)
Kijk eens fysiek in een winkel, daar hebben ze vaak 'meer' liggen.Huigie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:17:
Zat vanavond op Bol te kijken, alleen een blauwe en een zilveren Pro Max in voorraad. Wil de 256Gb grafiet hebben maar die was er niet. Nergens niet btw. Kijk voor de grap een paar minuten geleden nog eens en er stond dat het uit voorraad leverbaar was. Dafuq... Meteen besteld dus als het geen foutje in dan heb ik morgen na tig HTC's, Samsungs en de laatste jaren OnePlus eindelijk weer een iPhone! De accu en de kwaliteit van de macro camera gaven de doorslag. Hoop alleen dat ik een beetje kan wennen aan iOS... Er is zeker geen Nova voor iOS?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Alleen Apple in de Passage had wat voorraad maar geen 256gb/grafiet. Had het bij mezelf in bestelling staan maar de distri gaven levertijden door van begin November. En ben niet zo van het geduld en wachten...Hackus schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:54:
Kijk eens fysiek in een winkel, daar hebben ze vaak 'meer' liggen.
kijk eens bij mobiel.nl, daar komt mijn pro ook vandaan (5 minuten terug geleverd) ze hebben de graphite 256gb in voorraadHuigie schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:09:
[...]
Alleen Apple in de Passage had wat voorraad maar geen 256gb/grafiet. Had het bij mezelf in bestelling staan maar de distri gaven levertijden door van begin November. En ben niet zo van het geduld en wachten...
[ Voor 9% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 09-10-2021 10:34 ]
Ik ben er nog niet uit of ik van 11pro over ga naar een nieuw model of toch maar weer eens een keer naar Android overstap. Tot die tijd lees ik maar gezellig mee. Luxeproblemen.
Je vergelijkt toestellen op hardware gebied, (in dit geval mn. gewicht). Behalve de camera, verschilt het tegenwoordig kwa hardware weinig tot niets.Teletekst schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:44:
Ik was gisteren in Utrecht en heb in de Mediamarkt de nieuwe iPhones bekeken. Het gewicht vond ik eigenlijk wel meevallen, totdat ik een Samsung s21 utra in mijn hand had. Dat lijkt dan ineens een hele lichte telefoon.
Ik ben er nog niet uit of ik van 11pro over ga naar een nieuw model of toch maar weer eens een keer naar Android overstap. Tot die tijd lees ik maar gezellig mee. Luxeproblemen.
Volgens mij blijft dan nog enkel gebruikservaring/beleving (totale plaatje) over en dan vind ik "overstappen" met als reden gewicht geen goede beredenering. Het is appels met peren vergelijken, uiteraard afhankelijk van je uiteindelijke doel.
Ik vermeld het ook niet als reden voor overstappen eigenlijk. Het is meer dat ik niet had verwacht dat het gewicht zo enorm zou verschillen tussen beide telefoons. Ik lees veel reacties dat het gewicht zo tegenvalt. Na het voelen van het verschil in gewicht begrijp ik deze reacties inmiddels wat beter.Jaymone schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
Je vergelijkt toestellen op hardware gebied, (in dit geval mn. gewicht). Behalve de camera, verschilt het tegenwoordig kwa hardware weinig tot niets.
Volgens mij blijft dan nog enkel gebruikservaring/beleving (totale plaatje) over en dan vind ik "overstappen" met als reden gewicht geen goede beredenering. Het is appels met peren vergelijken, uiteraard afhankelijk van je uiteindelijke doel.
Camera is voor mij het belangrijkst. Ik vermoed dat de iPhone dit zal winnen van de komende Samsung telefoon. Maar ik wacht nog even af.
[ Voor 7% gewijzigd door Teletekst op 09-10-2021 11:16 ]
Helder, maar wat is dan wel je reden tot een mogelijke "overstap"? Ben alleen maar benieuwd, mij maakt het uiteraard niet uit, maar kan je anderen er mogelijk wel mee helpenTeletekst schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:15:
[...]
Ik vermeld het ook niet als reden voor overstappen eigenlijk. Het is meer dat ik niet had verwacht dat het gewicht zo enorm zou verschillen tussen beide telefoons. Ik lees veel reacties dat het gewicht zo tegenvalt. Na het voelen van het verschil in gewicht begrijp ik deze reacties inmiddels wat beter.
Camera is voor mij het belangrijkst. Ik vermoed dat de iPhone dit zal winnen van de komende Samsung telefoon. Maar ik wacht nog even af.
iemand ervaring met samsung buds2 op een iphone ?
ik zit nog op android en dat werkt perfect maar ik ga overschakelen naar ios
Buds2 weet ik niet maar de Buds Pro werken goed wat betreft connectie en geluidskwaliteit maar het is wel jammer dat je geen Wearable app hebt die de Buds Pro ondersteunen. Dus de extra functies werken niet.Vincent91 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:18:
hoi
De grootste reden is voor mij het voornemen van Apple om alle foto's op de telefoon zelf te gaan scannen. Ik weet alle discussiepunten hierover en dat je icloud aan moet hebben staan. Ik zal er verder ook niet op in gaan, maar dit vind ik een glijdende schaal van Apple. Kortom heeft niets met de sorftware te maken maar met de richting waar Apple op gaat.Jaymone schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:21:
[...]
Helder, maar wat is dan wel je reden tot een mogelijke "overstap"? Ben alleen maar benieuwd, mij maakt het uiteraard niet uit, maar kan je anderen er mogelijk wel mee helpen
Voordeel van Android vind ik zelf:
- meer mogelijkheden tot aanpassingen.
- Ik heb het idee dat er meer apps in de google playstore staan waar geen abonnementsmodel achter zit. Bij Apple vind ik deze apps vaak lastiger te vinden.
- Er zijn een aantal apps die voor mij fijner en uitgebreider werken op android dan ios.
Andersom zijn er natuurlijk ook apps die minder goed werken op Android, maar ik ben geen fervente instagrammer, dus dat vind ik niet zo'n ramp.
Wat ik verder een nadeel vind bij Android:
- Ik kan niet bovenin het scherm tikken om omhoog te scrollen. (blijkbaar ben ik daar erg aan gewend)
- Service bij Samsung heb ik niet al te beste ervaringen mee
- Updates komen minder snel door, maar misschien is dit tegenwoordig al veel beter.
Zo zijn er vast veel meer voor- en nadelen, maar dit is waar ik zo snel op kom.
Over het algemeen maakt het niet meer zoveel uit wat je gebruikt qua telefoon. Het is meer wat je prettig vindt werken.
Tot zover,,,ga nu maar weer verder met iPhone ervaringen voordat het een Android vs IOS discussie wordt
Ik heb de Buds+ en doen het op mijn iPhone 12 evengoed als op mijn S20.Vincent91 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:18:
hoi
Het scannen van je foto’s doet android al jaren, maar dan in de vorm van malwareTeletekst schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
De grootste reden is voor mij het voornemen van Apple om alle foto's op de telefoon zelf te gaan scannen. Ik weet alle discussiepunten hierover en dat je icloud aan moet hebben staan. Ik zal er verder ook niet op in gaan, maar dit vind ik een glijdende schaal van Apple. Kortom heeft niets met de sorftware te maken maar met de richting waar Apple op gaat.
Voordeel van Android vind ik zelf:
- meer mogelijkheden tot aanpassingen.
- Ik heb het idee dat er meer apps in de google playstore staan waar geen abonnementsmodel achter zit. Bij Apple vind ik deze apps vaak lastiger te vinden.
- Er zijn een aantal apps die voor mij fijner en uitgebreider werken op android dan ios.
Andersom zijn er natuurlijk ook apps die minder goed werken op Android, maar ik ben geen fervente instagrammer, dus dat vind ik niet zo'n ramp.
Wat ik verder een nadeel vind bij Android:
- Ik kan niet bovenin het scherm tikken om omhoog te scrollen. (blijkbaar ben ik daar erg aan gewend)
- Service bij Samsung heb ik niet al te beste ervaringen mee
- Updates komen minder snel door, maar misschien is dit tegenwoordig al veel beter.
Zo zijn er vast veel meer voor- en nadelen, maar dit is waar ik zo snel op kom.
Over het algemeen maakt het niet meer zoveel uit wat je gebruikt qua telefoon. Het is meer wat je prettig vindt werken.
Tot zover,,,ga nu maar weer verder met iPhone ervaringen voordat het een Android vs IOS discussie wordt
Dat is inderdaad meer reden dan enkel gewicht. Ikzelf heb eenmaal mijn keuze doelbewust gemaakt en daar komt voorlopig geen wijziging in. Iedere ‘kamp’ heeft wel wat, echter heeft Apple een bepaalde visie neergezet, daar kan je natuurlijk in mening verschillen maar het is in ieder geval wel duidelijk zodat je weet waarom je voor Apple kiest (of niet
Hier alleen een beetje ‘last’ van als de zon fel op het toestel schijnt. Voor de rest geen issues.Beun schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:00:
Weet niet of dit het goede topic is… Face ID van mijn 13 Pro werkt steeds vaker niet dan wel. Meer mensen hier last van? Kan hem natuurlijk altijd opnieuw instellen.
Ik zou graag notificaties op mijn scherm krijgen van whatsapp, deze wil ik krijgen zonder tril of geluid als de iPhone in mijn broekzak zit.
Als ik hem in gebruik heb, met b.v. safari zou ik graag wel een tril signaal krijgen als iemand mij een berichtje stuurt.
Wat er nu gebeurd is, is dat er dus helemaal niks gebeurd als ik hem in gebruik heb. Op mijn X was het gewoon in "niet storen" modus zetten. Maar dat is nu dus helemaal veranderd.
Het lijkt erop dat de opstaande rand van het cameraeiland ergens tegenaan gestoten is. Zit namelijk wat verpulverd glas.
:strip_exif()/f/image/NhJlEoSQ6qfL0YOLhm7o1a6H.jpg?f=fotoalbum_large)
SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort
Oei dat is zuur! Heb je het toestel nog los verzekerd?jorbit schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:40:
Hier is bij de eerste IPhone 13 pro de achterkant al kapot. Nog nooit gevallen. Kan mij ook echt niet voorstellen wanneer kapot is gegaan.
Het lijkt erop dat de opstaande rand van het cameraeiland ergens tegenaan gestoten is. Zit namelijk wat verpulverd glas.
[Afbeelding]
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets