SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort
Ik kom alleen maar op obscure sites van Wondershare uit. Thanks a lot!
had zelf een backup van 11gb het is mij gelukt met wutsapper (uit de play store) welk ook van wondershare is. meer mensen die het zo hebben gedaan hierGraft schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:20:
Misschien niet helemaal de plaats hier maar iemand dé tip om m’n Whatsapp backup ~ 10GB over te zetten van m’n Huawei P20 Pro naar m’n nieuwe iphone 13?
Ik kom alleen maar op obscure sites van Wondershare uit. Thanks a lot!
Gister besteld bij Vodafone en vandaag al in huis, de bezorger was zelfs op tijd. Totaal geen tijd gehad voor een beetje voorpret. Dan de oude naast de nieuwe leggen verliep vlekkeloos, super saai. Daarna de esim van Voda van de ene naar de andere verplaatsen, hier had ik wat uitdaging verwacht of gehoopt, maar het ging in één keer goed. Zelfs de bankapps doen het meteen. Toch niks meer aan zo voor een tweaker
Retourneren en Galaxy S21 bestellen.Dennisdn schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:28:
Bij deze mijn negatieve ervaringen bij het migreren naar de 13....
Gister besteld bij Vodafone en vandaag al in huis, de bezorger was zelfs op tijd. Totaal geen tijd gehad voor een beetje voorpret. Dan de oude naast de nieuwe leggen verliep vlekkeloos, super saai. Daarna de esim van Voda van de ene naar de andere verplaatsen, hier had ik wat uitdaging verwacht of gehoopt, maar het ging in één keer goed. Zelfs de bankapps doen het meteen. Toch niks meer aan zo voor een tweaker
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik ben zelfs speciaal van een iPhone 7 uit 2016 (Launch) naar een iPhone 13 Pro Max gegaan om toch maar 'iets' aan uitdagingen te kunnen genereren voor mezelf....Dennisdn schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:28:
Bij deze mijn negatieve ervaringen bij het migreren naar de 13....
Valt ook weer vies tegen. Overzetten van data was binnen een half uur gebeurd en vervolgens werkte alles ook nog eens gewoon als vanouds
Waardeloos spul, die meuk van van Apple....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Schermformaat is inmiddels serieus véél prettiger voor m'n ogen en aangaande 't gewicht: Ding ligt meestal op m'n bureau (thuis / kantoor) óf in de auto in het vak onder de Climat-Control bediening waar 't ding middels QI geladen kan worden.syltheboy schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:51:
@Will_M Dat is gelijk een flinke stap groter en zwaarder.
Als je de hele dag met zo'n apparaat in je broekzak moet gaan lopen óf 't ding continue in je hand gaat houden dan is de Pro-Max inderdaad wel wat 'érg veel' qua telefoon. Zelfs een 'jasje/dasje' outfit hangt scheef als je de 13 Pro-Max in een binnenzak van 't jasje steekt
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hier zitten kosten aan verbonden toch?Hc10cue schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:23:
[...]
had zelf een backup van 11gb het is mij gelukt met wutsapper (uit de play store) welk ook van wondershare is. meer mensen die het zo hebben gedaan hier
(zo ja hoeveel?)
I love watercooling
Thanks, toch maar gedownload en gekocht. Alles leek te werken. M’n iphone geeft netjes “bestanden overzetten” weer. Maar zodra Wutsapper de 100% aantikt doet m’n iphone een reboot en zegt wutsapper “failed retry”.Hc10cue schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:23:
[...]
had zelf een backup van 11gb het is mij gelukt met wutsapper (uit de play store) welk ook van wondershare is. meer mensen die het zo hebben gedaan hier
Iemand tips?
100%aantikken van het “uitpakken van je back up bestand” of het daadwerkelijk overzetten? indien het 1e zou ik ervoor zorgen dat je genoeg opslagruimte hebt op je android. indien het tweede; let erop dat je wel bent ingelogd op whatsapp op je iphone zoals wordt aangegeven, in de pop up melding, net als je zoek mijn iphone uitzetten. Dit is wat als eerste in me opkomt, heb zelf nu in de afgelopen 2 weken 2 devices succesvol overgezet.Graft schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:16:
[...]
Thanks, toch maar gedownload en gekocht. Alles leek te werken. M’n iphone geeft netjes “bestanden overzetten” weer. Maar zodra Wutsapper de 100% aantikt doet m’n iphone een reboot en zegt wutsapper “failed retry”.
Iemand tips?
als het nog niet lukt zou ik op
je android de backup terugzetten en een nieuwe maken, en het proces opnieuw doorlopen. (let wel op dat je waarschijnlijk door whatsapp tegengewerkt zal worden doordat je zovaak het verificatieproces doorloopt). als dat ook niet werkt gewoon even contact opnemen met wondershare, zijn opzich wel echt ondersteunend per mail
in de play store koop je een jaarlicentie voor ik geloof 22 euro was hetGarrett schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:35:
[...]
Hier zitten kosten aan verbonden toch?
(zo ja hoeveel?)
Ik heb mijn 13Pro nog geen 1x onder 20% gekregen. Ook niet met 48 uur zonder ladenschumi1986 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:45:
Echt heel erg tevreden met de accuduur van mijn 13pro.
In de 2 weken dat ik de iphone in gebruik heb heb ik nog niet 1x de accu is een dag leeg gekregen
[Afbeelding]
Gebruik je hem wel dan? 48 uur en dan nog niet onder de 20%?Dirk0s schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:05:
[...]
Ik heb mijn 13Pro nog geen 1x onder 20% gekregen. Ook niet met 48 uur zonder laden
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Eerste hele dag was oké. Niet weg geblazen maar was ik op voorbereid.Jaymone schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:48:
[...]
Mooi! Ben wel benieuwd hoe je de batterij gaat ervaren
10:30 van de lader.
- 5:30 screen on.
- 45 minuten draadloos CarPlay
- uurtje vakantie foto’s streamen via AirPlay.
- 1 Sim actief
00:30 op de lader met nog iets van 15%
Geen functies uitgeschakeld verder.
Ben benieuwd hoe dat morgen gaat als heel de dag de tweede Sim aan staat en er weer veel teams gebruikt gaat worden.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Op zich niet slecht natuurlijk en al helemaal niet als je het vergelijkt met de 12 Pro (Max). Dubbele sim, team-sessies, Carplay..dat zijn wel de dingen die we tegenwoordig steeds meer gebruiken en dan merk ik wel dat het de ene keer net genoeg is en de andere keer ik me afvraag of het de hele dag redt.Donstil schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:28:
[...]
Eerste hele dag was oké. Niet weg geblazen maar was ik op voorbereid.
10:30 van de lader.
- 5:30 screen on.
- 45 minuten draadloos CarPlay
- uurtje vakantie foto’s streamen via AirPlay.
- 1 Sim actief
00:30 op de lader met nog iets van 15%
Geen functies uitgeschakeld verder.
Ben benieuwd hoe dat morgen gaat als heel de dag de tweede Sim aan staat en er weer veel teams gebruikt gaat worden.
Als je de iPhone enkel nog zou gebruiken zoals we dat eerder deden, even browsen, appen, social en thats it, dan heb je een fenomenaal batterij dit jaar aan de reguliere Pro. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre het met deze activiteiten ons nog steeds gaat bedienen naarmate we enkele maanden verder zijn.
De keuze tussen de reguliere Pro en Pro Max vind ik nog steeds een lastige: comfort en redelijk acceptabel batterijduur of meer batterij/scherm en minder comfort. Balans op dit moment: Pro 51% en Pro Max 49%
Het is weer September 2025 :)
Na mijn korte tijd met de normale pro ben ik wel al afgekickt van de Max. Toch wel de goeie beslissing gemaakt, als ik dan wat vaker moet laden zij het maar zo. Ga ik wel bedraad CarPlay gebruiken ipv draadloos bijvoorbeeld.Jaymone schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
Op zich niet slecht natuurlijk en al helemaal niet als je het vergelijkt met de 12 Pro (Max). Dubbele sim, team-sessies, Carplay..dat zijn wel de dingen die we tegenwoordig steeds meer gebruiken en dan merk ik wel dat het de ene keer net genoeg is en de andere keer ik me afvraag of het de hele dag redt.
Als je de iPhone enkel nog zou gebruiken zoals we dat eerder deden, even browsen, appen, social en thats it, dan heb je een fenomenaal batterij dit jaar aan de reguliere Pro. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre het met deze activiteiten ons nog steeds gaat bedienen naarmate we enkele maanden verder zijn.
De keuze tussen de reguliere Pro en Pro Max vind ik nog steeds een lastige: comfort en redelijk acceptabel batterijduur of meer batterij/scherm en minder comfort. Balans op dit moment: Pro 51% en Pro Max 49%
Dan hoop ik voor je dat ze volgend jaar de Pro Max niet weer gaan onderscheiden op camera gebied oidDonstil schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:34:
[...]
Na mijn korte tijd met de normale pro ben ik wel al afgekickt van de Max. Toch wel de goeie beslissing gemaakt, als ik dan wat vaker moet laden zij het maar zo. Ga ik wel bedraad CarPlay gebruiken ipv draadloos bijvoorbeeld.
Het is weer September 2025 :)
Hehe ja ik ookJaymone schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:35:
[...]
Dan hoop ik voor je dat ze volgend jaar de Pro Max niet weer gaan onderscheiden op camera gebied oid

#Fomo
Volgens mij op dit moment je telefoon een paar cm van het object houden. De camera gaat dan vanzelf naar macro stand.sacaji schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:32:
Iemand een idee hoe je macro foto kan forceren op 13 pro max? Heb online gelezen naar verschillende websites maar lukt mij niet echt zoals wat ik online zie
Zonder eigen risico ?jorbit schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:50:
[...]
Ja heb 14 dagen geleden een losse mobiele apparaten verzekering afgesloten. Nu al zin in dat telefoontje
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het formaat is in mijn ogen prima te doen en ik was hier eigenlijk met een dag of 2 al wel aan gewend.Gerwin schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
Ik bezit zelf een 'normale' iPhone 11 en zit erover te denken ook een iPhone 13 Pro Max te kopen. ik vraag me wel af of deze telefoon bij normaal gebruik niet te groot is voor je handen of broekzak. Ben nieuwsgierig naar je bevindingen hierover. De 'gewone' Pro schijnt ongeveer even groot te zijn als de iPhone die ik nu heb.
Zelf draag ik slim/skinny spijkerbroeken en ook dat gaat zonder problemen!
Het gewicht en formaat (van de camera's) was voor mij daarentegen wel even wennen.
Zeker als je dan later de X/XR erbij pakt merk je dat het een big boy is.
Doordat de lenzen zo groot zijn had ik ook constant mijn wijsvinger op de lenzen zitten.
Maar ook dat is een kwestie van gewenning en zal bij de 13 Pro niet anders zijn dan bij de Max.
Beste is om even langs een winkel te gaan en ze beide even vast te houden.
Ik ben iig blind voor de Max gegaan en heb er geen moment spijt van gehad!
We zijn eruit! Fijne klantenservice idd. Ik had al m’n werk apps er al opstaan en daarmee ook MDM settings van mijn werkgever. Die settings verwijderd en opnieuw geprobeerd. Worked like a charm.Hc10cue schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:32:
[...]
Als dat ook niet werkt gewoon even contact opnemen met wondershare, zijn opzich wel echt ondersteunend per mail
En thanks nog voor je tips!
[ Voor 6% gewijzigd door Graft op 10-10-2021 13:11 ]
Een beetje dit verhaal dus.
Is dit bij meer mensen opgevallen. Heb ook nog een S21 er naast gehouden en dan haal 75mbps wat prima is op die afstand.
Gave foto! Waar is dit?Toppe schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:51:
Toch een feestje om zo wakker te worden! Was een Click & Drive vanuit de achtertuin
[Afbeelding]
Gieten, Drenthe
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ja ik heb gekozen voor geen eigenrisico. Kleine meerprijs per maand.
Waar heb je deze verzekering afgesloten?jorbit schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:15:
[...]
Ja ik heb gekozen voor geen eigenrisico. Kleine meerprijs per maand.
Bij NN. Betreft een losse verzekering voor al je mobiele apparatuur. Premie voor mij is 17 euro per maand.
Laatste iPhone die ik heb gebruikt was de 8. Toen waren de suggesties van Nederlandse woorden ronduit slecht.
Met Engels ging het al een stuk beter.
En Google Keyboard was niet zo uitgebreid als op Android.
Nu gebruik ik op m'n S21 Gboard, die leert zelfs van mijn gebruik in verloop van tijd én suggereert eigenlijk altijd het juiste woord, hoe 'verkeerd' ik het ook getypt heb.
Ben van plan om eventueel een iPhone 13 pro aan te schaffen namelijk.
Mocht het standaard toetsenbord niet bevallen, op iOS kan je ook Gboard installerenGuzanni schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:05:
Hoe zit het met het toetsenbord op de iPhone tegenwoordig?
Laatste iPhone die ik heb gebruikt was de 8. Toen waren de suggesties van Nederlandse woorden ronduit slecht.
Nu gebruik ik op m'n S21 Gboard, die leert zelfs van mijn gebruik in verloop van tijd én suggereert eigenlijk altijd het juiste woord, hoe 'verkeerd' ik het ook getypt heb.
Werkt bij mij prima hoor. Lijkt wel of hij zelf leert wat je bedoeld, ik gebruik het alleen nooitGuzanni schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:05:
Hoe zit het met het toetsenbord op de iPhone tegenwoordig?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Amos_x schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:21:
Ik zit met de vinger boven de bestel knop voor 13 mini. Enkel twijfel ivm blauw of zwart !!![]()
![]()
Dennisdn schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:24:
[...]
Ik ben voor de veilige neutrale midnight gegaan. De kleurtjes vind ik erg mooi, maar ben bang dat dat snel gaat vervelen. En als er geen 14Mini komt wil ik hier nog wel een jaar of 3 mee gaan doen
JB schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Blauw!
Krijg de mijne vandaag. Zal eens een kleurverschil-foto proberen te maken icm met de 12 Mini (ook blauw). Die gaat hopelijk morgen naar een ander.
Ik ben toch maar even langs een apple store geweest om alle kleurtjes in het echt te zien. Indien ik een iPhone 13 (mini) koop, wil ik er toch best lang mee doen, net als @Dennisdn , min. jaar of 3, misschien wel 4. Tot nu toe haal ik gemiddeld vier jaar indien ik geen domme dingen doe

Toch wel bizar hoe apple het apple het voor elkaar krijgt om van de kleurtjes mijn primair selectiecriterium te maken
Dus wordt het juiste kleurtje kiezen het belangrijkst

Ik was de store binnengewandeld met een duidelijke voorkeur voor blauw of zwart (vanop de website) en ben de store buitengewandeld met wit en rood als meest interessante opties
Vond het blauw in het echt niet 100% een voltreffer. Wel mooi, maar iets te 'baby-blauw' misschien? En ook erg verschillend in fel daglicht (minder mooi) en meer in de schaduw (beter).
Rood vond ik dan weer de meest in het oog springende kleur, en best wel mooi. Roze wordt 'm niet, en hoewel ik wit ook erg mooi vond, denk ik dat ik wit best snel beu zal worden. Wit en roze trekken duidelijk het minste vingerafdrukken aan trouwens, indien dat belangrijk is.
Alles welbeschouwd wordt het hoogstwaarschijnlijk wel weer zwart. Op termijn toch wel de meest 'veilige' neutrale kleur die er is, denk ik dan... Het zwart heeft trouwens ook een soort donkerblauwe (??) diepe glans. Best wel ok! Maar dan wordt het dus mijn vierde zwarte iPhone.
Telkens hetzelfde proces trouwens, steeds wil ik voor een kleurtje gaan met een zekere 'style' en persoonlijkheid, wat kleur in m'n dagelijkse tech brengen. Eens niet de saaie zwarte iPhone, en telkens eindig ik toch weer bij zwart. Ach, het zij zo... Waar is de tijd dat iPhones enkel zwart of wit waren, en dat je daar maar mee moest doen
Toch erg blij dat ik ze in het echt eens ben heb gezien. Wie twijfelt over de kleur, zeker doen! Er gaat niets boven een inspectie in de handen. Ik weet dat het hier gebruikelijk is om van alles in vijfvoud te bestellen, weekje te bepotelen en dan 'als nieuw' terug sturen onder het 'koop of afstand' recht, maar dat vind ik persoonlijk op het randje. Ben liever zeker en dan 1 maal bestellen.
Ik twijfel nog steeds wel een beetje ivm de iPhone 13 pro. Enkel omwille van de kleuren. (het wordt een iPhone 13 mini trouwens). Wel erg jammer dat de pro, zelfs de normale, zo zwaar in de hand voelt. Ik ben lichte telefoons gewend en houd het graag zo, ook al heb ik kolenschoppen van handen. Telefoons moeten vooral 'verdwijnen' in gebruik, en in de broekzak, en niet nadrukkelijk aanwezig zijn. In dat aspect kan ik enkel voor de mini gaan.
Vond trouwens ook dat het camera-eiland op de pro's absurd groot is, en erg de aandacht trekt. Ook op het randje van het belachelijke. Ik kan prima camera's zeker appreciëren in een gsm en is zeker een criterium, maar wil ook graag dat m'n telefoon er subtiel uitziet, als een telefoon. De Pro ziet er uit als een camera waarmee je kan bellen. Dat eiland is echt prominent op die achterkant, en vind de normale 13 dan ook een stuk gebalanceerder, visueel dan.
Het liefst had ik dan ook een 13 pro gehad, zonder de RVS rails (alu!) en de graphite of sierra blue. Of anders gezegd een normale 13 mini met graphite kleurstelling.
Ach ja, binnenkort dus nieuwe zwarte iPhone 13 mini! Kijk er naar uit.

Mijn boefje is liev!
Moet zeggen dat ik na 2 dagen dezelfde ervaring heb. De batterij lijkt echt veel beter dan de 12Mini. Nog geen meting gedaan ofzo, maar het lijkt veel meer te zijn dan de 1,5u extra die Apple opgeeft.JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:10:
Hier inmiddels paar dagen onderweg met de Mini 13. Voelt net wat “snappier”, maar vooral de accu is heerlijk. Weer vertrouwd voor mijn gevoel zoals pre Mini. Als dit zo blijft, ben ik heel blij. Jammer dat er geen Mini Pro is, maar formaat weegt hier gewoonweg het zwaarst.
Ik zou ook graag een Mini Pro zien. Maar aan de andere kant… op de Pro is het camerading al erg groot, stel je voor dat die achterop de Mini zou zitten
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 11-10-2021 08:42 ]
Dat gevoel heb ik ook. Nu was mijn 12 Mini wel "gaar" met 84% capacity, maar dat lukte normaliter met geen gekke dingen alsnog tot bedtijd (wel onder de 20% en dan gaat het hard).Dennisdn schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:41:
[...]
Moet zeggen dat ik na 2 dagen dezelfde ervaring heb. De batterij lijkt echt veel beter dan de 12Mini. Nog geen meting gedaan ofzo, maar het lijkt veel meer te zijn dan de 1,5u extra die Apple opgeeft.
Nu (nog) netjes in de 40% range, dus happy camper alhier.
Mijn boefje is liev!

Edit: Ontopic
[ Voor 68% gewijzigd door Daedalus op 11-10-2021 18:14 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Nu zit ik in twijfel of mijn iPhone 13 Pro verkopen en mijn 12 Pro nog een jaar gebruiken.
Of ze allebei verkopen en overstappen op een iPhone 13 mini.
Ik heb van het weekend een 12 mini van een vriend in mijn handen gehad, en dat formaat is toch ook wel erg fijn moet ik zeggen.
Is het een grote stap terug van een iPhone 12 Pro naar een iPhone 13 mini?
Ervaringen hier met de overstap van een 12 Pro naar een 13 mini?
Fly or Die
Enige waar je noemenswaardig op inlevert is kwaliteit camera’s en de batterij. De eerste moet echt een hobby zijn denk ik om een Pro te verantwoorden voor foto’s. En de batterij… tja dat is een concessie die je doet in ruil voor een fantastisch formaat. Al lijkt de batterij 13Mini echt veel beter te zijn dan de 12Mini. Zelfs in de eerste dagen als ie nog kan indexeren.Fjeze schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:41:
Even een vraag… Ik heb nu een iPhone 13 Pro, echter vind ik deze toch wel redelijk zwaar. Ik heb ook nog mijn iPhone 12 Pro.
Nu zit ik in twijfel of mijn iPhone 13 Pro verkopen en mijn 12 Pro nog een jaar gebruiken.
Of ze allebei verkopen en overstappen op een iPhone 13 mini.
Ik heb van het weekend een 12 mini van een vriend in mijn handen gehad, en dat formaat is toch ook wel erg fijn moet ik zeggen.
Is het een grote stap terug van een iPhone 12 Pro naar een iPhone 13 mini?
Ervaringen hier met de overstap van een 12 Pro naar een 13 mini?
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 11-10-2021 18:57 ]
Ik heb een hoesje die geen knoppen beschermen en ik vraag me af of je dat wel moet willen.
Lever je ook echt in qua kwaliteit van de camera’s t.o.v. de iPhone 12 Pro. Ik begreep dat er een betere (mail) camera in de 13 mini zit dan in de 12 Pro?Dennisdn schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:56:
[...]
Enige waar je noemenswaardig op inlevert is kwaliteit camera’s en de batterij. De eerste moet echt een hobby zijn denk ik om een Pro te verantwoorden voor foto’s. En de batterij… tja dat is een concessie die je doet in ruil voor een fantastisch formaat. Al lijkt de batterij 13Mini echt veel beter te zijn dan de 12Mini. Zelfs in de eerste dagen als ie nog kan indexeren.
De camera van de 12 Pro vond ik erg goed, enige wat ik jammer vind is het ontbreken van de telelens (deze heb ik liever dan de 0,5 lens eerlijk gezegd).
Batterijduur is wel een dingetje, alhoewel ik overdag makkelijk kan laden als ik aan het werk ben.
Fly or Die
Nooit wat aan gemerkt. Dat is al jaren hetzelfde materiaal als het frame.Dennisweb schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:38:
Gekke vraag, maar voor degene die ‘naakt’ de vorige iPhones hebben gebruikt: hoe houden de knoppen zich aan de zijkant? Krassen de knoppen, behouden ze hun lak of bladdert het af?
Ik heb een hoesje die geen knoppen beschermen en ik vraag me af of je dat wel moet willen.
Over de kwaliteit van de camera’s kunnen anderen hier verstandigere dingen zeggen dan ik. Voor mij zijn ze allemaal prima omdat ik vrijwel nooit foto’s maak.Fjeze schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:12:
[...]
Lever je ook echt in qua kwaliteit van de camera’s t.o.v. de iPhone 12 Pro. Ik begreep dat er een betere (mail) camera in de 13 mini zit dan in de 12 Pro?
De camera van de 12 Pro vond ik erg goed, enige wat ik jammer vind is het ontbreken van de telelens (deze heb ik liever dan de 0,5 lens eerlijk gezegd).
Batterijduur is wel een dingetje, alhoewel ik overdag makkelijk kan laden als ik aan het werk ben.
Het ligt echt aan je usercase of de batterij voldoende is of niet. Het lijkt erop alsof ie een beetje bedoeld is voor degenen die thuis eerder een iPad pakken enzo. Als je er gewoon wat mee belt, surft, mailt en browsed dan haal je op de 12Mini al makkelijk de dag. En met de 13 nog beter. Maar als ik er echt uren radio mee luister of als hotspot gebruik tijdens werk dan zorg ik wel dat er een stekker in de buurt is.
Als het goed is niet. De 13 (non pro) krijgt een betere DxO score dan de 12 Pro.Fjeze schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:12:
[...]
Lever je ook echt in qua kwaliteit van de camera’s t.o.v. de iPhone 12 Pro. Ik begreep dat er een betere (mail) camera in de 13 mini zit dan in de 12 Pro?
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 11-10-2021 21:31 ]
Ik heb er 1 gekocht voor bij de Anker Powerwave en ik heb zo'n kleine 30Watt gekocht voor het snel opladen met een kabeltje (27watt @ Pro Max).glnk schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:55:
Welke poweradapters gebruiken jullie? Ik heb vannacht twee witte Anker Nano Pro's besteld (pre-order). Nu alweer uitverkocht op de site...
Onderweg gebruik ik deze.glnk schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:55:
Welke poweradapters gebruiken jullie? Ik heb vannacht twee witte Anker Nano Pro's besteld (pre-order). Nu alweer uitverkocht op de site...
Thuis deze.
Ik heb een Anker Nano sinds Anker usb-c naar lightning kabeltjes had. Daarna de Anker Nano ii 30 Watt en laatst de Nano Pro om te color matchen met blauwe iPhone Pro 13.glnk schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:55:
Met mijn X gebruikte ik ze om snel overdag bij te laden. Nu met de Pro 13 laad ik alleen ‘s nachts met een trage originele 1A (5 Watt) Apple lader.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik haal m'n foto's er regelmatig af en bewaar ze zelf op m'n NAS en PC. Geen gebruiker van iCloud photos. Verder weinig video, en ik kijk ook geen offline film/video's op een iPhone (bvb via offline netflix of VLC). Of althans heel weinig (hoogstens enkele filmpjes voor op vakantie of vliegtuig). Dus ik kom met 128 GB wel toe.
Echter, en Misschien een domme opmerking, maar klopt het dat 256 GB sneller kan zijn dan een 128 GB door hoe de geheugenchips aangesproken worden? Wil in de toekomst wel iets meer video opnemen, en dan zou het fijn zijn indien video (of foto's) steeds snel wegschrijven en geen lag creëren in de interface.
Iets anders, op m'n SE 2020 is na een jaar de batterij health al gezakt tot 88%. Geen idee wat ik verkeerd doe, maar vind dit wel vrij schokkend. Ik laad naar mijn weten niet al te bruut op. (anker lader met "iQ", wat dat ook moge zijn). Soms blijft die 's nachts wel eens aan de lader hangen, maar ik mag hopen dat met alle inzichten in battery tech van de laatste 10 jaar een slim en duur apparaat als een iPhone zelf stopt met laden aan 80-90%? Er zit zelfs een functie in de iPhones om aan de hand van m'n typisch gebruik zelf te beslissen wanneer 'ie doorlaadt tot 100% (en dus tussentijds stopt aan 80%).
Dus de iPhone kan zelf prima het laden pauzeren. Ik vind het in 2021 nogal vreemd om nog het nog steeds te hebben over 'hele nacht aan de lader hangen' symptomen. Daar zouden we nu toch al vanaf moeten zijn?
Ach, we gaan het zien, maar waar ik dergelijke degradatie bij een 'goedkopere' iPhone iets minder erg vind, hoop ik dat het op de 13 beperkt zal blijven. Mijn gewoontes aanpassen (indien ik al iets verkeerd doe?) zal sowieso lastig worden.
Mijn 12 Pro Max heb ik vanaf november tot september gebruikt. De capaciteit lag toen nog op 94%. En ik heb ‘m ook de hele nacht aan het stroom. Als ik ‘s morgens te vroeg wakker ben, staat ‘ie ook netjes op 80%. Dus het slimme systeem zou gewoon moeten werken.
Jup op 84% in 10 maanden tijd met 268 laadcycli (van de 500)... Echt slechtDennisweb schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:57:
@Amos_x Ik geloof dat @JB hetzelfde probleem had. I stand corrected als het iemand anders was.
Als ik ‘s morgens te vroeg wakker ben, staat ‘ie ook netjes op 80%. Dus het slimme systeem zou gewoon moeten werken.

Wat bedoel je met "als ik 's morgens te vroeg wakker ben"? Ik heb mijn telefoon na een nacht laden nog nooit op 80% zien staan met geoptimaliseerd laden standaard op "AAN". Doe ik iets fout, of slaap jij heel kort?
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 11-10-2021 23:05 ]
Mijn boefje is liev!
Dat heeft inderdaad te maken met mijn compleet kapotte slaapritme. Door de Meniere heb ik nog weleens nachten dat ik om 4 uur ‘s nachts wakker ben. Dan trek ik de telefoon van de lader en ga ik ‘s nachts aan het werk in de woonkamer. Ik ben zzp’er. Na het werken ga ik dan weer terug op bed en slaap ik een paar uurtjes.JB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:03:
[...]
Jup op 84% in 10 maanden tijd...
Wat bedoel je met "als ik 's morgens te vroeg wakker ben"? Ik heb mijn telefoon na een nacht laden nog nooit op 80% zien staan met geoptimaliseerd laden standaard op "AAN". Doe ik iets fout, of slaap jij heel kort?
Het is een werkelijke verschrikking, dat slaapritme van mij. Ik heb er al ruim 12 jaar last van.

Ik ook hoor! Zou niet weten wat ik anders moet, het andere kamp is op verschillende vlakken een complete dumpster fire. En een derde concurrent met een strak, fijn en efficiënt besturingsysteem is er niet. De smartphone markt is net zo kaduuk als de pc markt maar we moeten het er mee doen.
In mijn ervaring is software >>>> hardware. Goede software eerst, en tegenwoordig is de smartphone qua hardware wel helemaal uitontwikkeld, dus dat komt altijd wel goed.
Vind de 12 mini fantastisch qua formaat maar moet bijna elke dag ergens bijladen. Uur in de auto (navi/fm) of bellen/facetime kost nu ~25% batterij per uur, dat is echt om te huilen. Batterij slijt als een malle nu. Hoe is dat bij de 13 mini?
Zou het liefst zien dat de 'problemen' zijn verholpen met een 13 mini, maar de batterijtijd van een pro max klinkt inmiddels ook erg aanlokkelijk. Kan niet helemaal inschatten of ik naar het reguliere formaat wil, dat voelt als een rare tussenmaat. Vond de 8plus ooit prima maar een 11 juist vervelend om vast te houden.. Misschien toch eerst maar eens naar een winkel.
Omwille van dezelfde redenen ook veel twijfel hier. Je moet zeker eens naar een winkel, ik kan me niet inbeelden hoe je anders de juiste keuze kan maken. (tenzij door je alles te laten opsturen en dan wat je niet wenst terug te sturen).epoman schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:35:
Kan niet helemaal inschatten of ik naar het reguliere formaat wil, dat voelt als een rare tussenmaat. Vond de 8plus ooit prima maar een 11 juist vervelend om vast te houden.. Misschien toch eerst maar eens naar een winkel.
Al was het maar op de kleurstellingen in het echt te kunnen bekijken. Er gaan niets boven een 'look and feel'.
Dus hier ook zelfde twijfel. Ben absoluut fan van kleine telefoons. Dus het wordt hoe dan ook de 13 mini, tenzij ik mij op het allerlaatste moment bedenk. Kan bijna niet anders, 13 mini is het ultieme perfecte formaat voor mij. Enige reden tot twijel zou, zoals jij benoemt, inderdaad de overmatige batterij-slijtage kunnen zijn. Tussentijds opladen is niet echt een probleem (desnoods klein powerbankje als het moet), maar dan trek je natuurlijk vaker je telefoon leeg in grotere ranges (zeg 100 naar 10) ipv een grotere batterij in kleinere ranges (zeg 80 naar 30% bvb) .Meer cycles, grotere ranges, meer batterij-slijtage. Ook al kan je overdag op werk/auto/met powerbank vaker opladen.
Blijft een moeilijke keuze. De 13 pro max is asociaal groot. Met zo een tablet wil ik niet gezien worden
Ik vind de normale 13/13 pro dus uitdrukkelijk niet de tussenmaat. Eerder de normale maat. De max de absurde 'extreme' maat, en de mini voor wie echt een kleinere, minder opvallende en minder 'prominente' telefoon verkiest. Zowel in de broekzak, naar gewicht, en naar grootte toe.
Overwoog het te laten opsturen tot ik het totaalbedrag zagAmos_x schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 00:05:
[...]
Omwille van dezelfde redenen ook veel twijfel hier. Je moet zeker eens naar een winkel, ik kan me niet inbeelden hoe je anders de juiste keuze kan maken. (tenzij door je alles te laten opsturen en dan wat je niet wenst terug te sturen).
Al was het maar op de kleurstellingen in het echt te kunnen bekijken. Er gaan niets boven een 'look and feel'.
Ik ondervond dat de mini altijd in een broekzak past, de 'normale' soms wel / soms niet, en de pro max sowieso niet. Dan bieden de extremen wel een vorm van duidelijkheid waardoor ik niet telkens ga nadenken over hoe/waar ik m'n telefoon die dag kan laten. Maar idd, pro max lijkt nogal een baksteen, zelfs vergeleken met een 8 plus. Hoe blij ik van die accu ga worden en of dat voldoende zou compenseren kan ik nog niet inschatten.Dus hier ook zelfde twijfel. Ben absoluut fan van kleine telefoons. Dus het wordt hoe dan ook de 13 mini, tenzij ik mij op het allerlaatste moment bedenk. Kan bijna niet anders, 13 mini is het ultieme perfecte formaat voor mij. Enige reden tot twijel zou, zoals jij benoemt, inderdaad de overmatige batterij-slijtage kunnen zijn. Tussentijds opladen is niet echt een probleem (desnoods klein powerbankje als het moet), maar dan trek je natuurlijk vaker je telefoon leeg in grotere ranges (zeg 100 naar 10) ipv een grotere batterij in kleinere ranges (zeg 80 naar 30% bvb) .Meer cycles, grotere ranges, meer batterij-slijtage. Ook al kan je overdag op werk/auto/met powerbank vaker opladen.
Blijft een moeilijke keuze. De 13 pro max is asociaal groot. Met zo een tablet wil ik niet gezien worden![]()
Ik vind de normale 13/13 pro dus uitdrukkelijk niet de tussenmaat. Eerder de normale maat. De max de absurde 'extreme' maat, en de mini voor wie echt een kleinere, minder opvallende en minder 'prominente' telefoon verkiest. Zowel in de broekzak, naar gewicht, en naar grootte toe.
ik verkocht mijn 12 Mini met een battery health van 94%. Ik moest regelmatig tussentijds een keer bijladen gedurende de dag.epoman schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:35:
Kan iemand iets zeggen over de batterijduur van de 13 mini tov de 12 mini in een situatie waarbij je twee simkaarten actief hebt en vrijwel alles via 4G/5G doet? Reviews op yt zijn altijd via wifi, kan ik weinig mee. Batterijverbruik ligt bij mobiel netwerk bijna altijd hoger.
Vind de 12 mini fantastisch qua formaat maar moet bijna elke dag ergens bijladen. Uur in de auto (navi/fm) of bellen/facetime kost nu ~25% batterij per uur, dat is echt om te huilen. Batterij slijt als een malle nu. Hoe is dat bij de 13 mini?
Zou het liefst zien dat de 'problemen' zijn verholpen met een 13 mini, maar de batterijtijd van een pro max klinkt inmiddels ook erg aanlokkelijk. Kan niet helemaal inschatten of ik naar het reguliere formaat wil, dat voelt als een rare tussenmaat. Vond de 8plus ooit prima maar een 11 juist vervelend om vast te houden.. Misschien toch eerst maar eens naar een winkel.
Nu de 13 Mini; met gemak haal ik een volledige dag (zo'n 75% van de dag op 4G) en hoef me geen zorgen te maken om halverwege de dag bij te laden. Sowieso is het bijladen van de Mini natuurlijk een verademing.
Maar nogmaals; de batterijduur met de 13 Mini is aanzienlijk beter dan zijn voorganger (oa door de nieuwe zuinigere A15 chip)
Moet ik er wel bij zeggen dat ik nauwelijks tot geen social media gebruik; gebruik je deze apps wel regelmatig gedurende de dag, dan gaat je batterij vlot leeg.
Maar de Mini is ook niet gemaakt voor zeer lang gebruik achter elkaar, imho. Voor mij is mijn Mini een aanvulling op mijn iPads en Mac.
Maar leef je op je smartphone (vanaf zo'n 5 a 6 uur SOT per dag) , dan zou ik sowieso geen Mini aanraden, ook nu niet met de 13 Mini
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 12-10-2021 03:32 ]
Hier een 12 mini met 90% conditie en altijd op 5/4G. Batterij is voor mij redelijk maar laad op school altijd ff op aan de laptop en tijdens het eten avonds ook nog even.epoman schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:35:
Kan iemand iets zeggen over de batterijduur van de 13 mini tov de 12 mini in een situatie waarbij je twee simkaarten actief hebt en vrijwel alles via 4G/5G doet? Reviews op yt zijn altijd via wifi, kan ik weinig mee. Batterijverbruik ligt bij mobiel netwerk bijna altijd hoger.
/f/image/sxKu5T5ronCVTNjR2GxgfkIx.png?f=fotoalbum_large)
Nu in bezit van de 11 Pro en twijfel tussen alle formaten iPhone 13's (behalve Pro Max). Ik wil er niet op inleveren qua specs, maak af en toe wel eens een foto - en die vind ik van goede kwaliteit op mijn 11 Pro.
Maar of ik de features van de 13 Pro dan echt ga gebruiken.. betwijfel het.
Ik neig toch naar de 13 of 13 Mini, vanwege het formaat. Maar wat lever ik dan allemaal in tenopzichte van de 11 Pro?
PS: batterijconditie momenteel op 85% na 2 jaar gebruik. De 13 Mini zal qua batterijduur niet beter zijn dan mijn huidige 11 Pro, verwacht ik. Dit vanwege de kleinere batterij.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
In ieder geval de telelens en iets aan schermoppervlak, al lijkt me dat laatste verwaarloosbaar. De batterij van de 13 mini zou ongeveer net zo lang meegaan als die van de normale 12, aldus sommige tests op yt.-Muncky- schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:27:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of en naar wat ik moet overstappen.
Nu in bezit van de 11 Pro en twijfel tussen alle formaten iPhone 13's (behalve Pro Max). Ik wil er niet op inleveren qua specs, maak af en toe wel eens een foto - en die vind ik van goede kwaliteit op mijn 11 Pro.
Ik neig toch naar de 13 of 13 Mini, vanwege het formaat. Maar wat lever ik dan allemaal in tenopzichte van de 11 Pro?
PS: batterijconditie momenteel op 85% na 2 jaar gebruik. De 13 Mini zal qua batterijduur niet beter zijn dan mijn huidige 11 Pro, verwacht ik. Dit vanwege de kleinere batterij.
Ik kom van een 11 Pro en vond dat een superfijn toestel. Hoewel ik de eerste dagen ook moest wennen toen ik van de 8 overstapte op de 11 Pro.-Muncky- schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:27:
Nu met de 13 hetzelfde... ik heb voor de 13 Pro gekozen vanwege de telefoto camera, daar maak ik veel gebruik van. Anders had ik de gewone 13 genomen ivm goedkoper en lichter. En als mijn ogen het toelieten had ik zelfs de 13 Mini genomen.
Voor mij zou de afweging komende van de 11 Pro dus zijn:
1) heb ik een nieuw toestel nodig of zit ie toch in de verlenging? fors bijbetalen? => zou de 11 Pro nog even houden
2) heb ik de telefoto camera nodig? ja => 13 Pro, nee => 13 of 13 Mini
3) zijn mijn ogen goed genoeg voor een kleiner toestel ja => 13 Mini
Hier eentje die vanwege formaat van de 11 Pro naar de 12 Mini ging en nu weer naar de 13 Mini is gegaan.-Muncky- schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:27:
Ik mis geen zaken van de Pro tot op heden, behalve misschien de telelens. Dat vond ik fijn aan de X/Xs, maar goed de groothoek lens is vaak ook prettig.
Je afweging mbt formaat begrijp ik niet helemaal want de 11 Pro is toch net zo groot als de 13 alsmede 13 Pro?
Mijn boefje is liev!
Dat is bij de mini ook 5,4" tov een 8 met 4,7". 3 kraaien welke groter issyltheboy schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:42:
@JB De schermgrootte van de 13 is wel 6,1” ipv 5,8”.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 12-10-2021 10:46 ]
Mijn boefje is liev!
Qua formaat schelen ze inderdaad nauwelijks. Dat kun je hier mooi zien. Als ik de XS Max van mijn vader pak en die vergelijk met mijn 12 Pro Max, dan voelt die van mij enorm groot en zwaar. Maar dat komt doordat de rand vlak is ipv rond loopt.JB schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Dat is bij de mini ook 5,4" tov een 8 met 4,7". 3 kraaien welke groter isMaar ik wist niet dat de 13/13 Pro weer groter is gemaakt
[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 12-10-2021 10:55 ]
De capaciteit is logischerwijs alleen wat minder, dat maakt het nog geen "probleem". Als je die ProMAx alleen overweegt vanwege de batterij.... dat ding is groter en zwaarder dan een iPhone Mini én 2 extra MagSave-batterijen in je zakepoman schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:35:
Zou het liefst zien dat de 'problemen' zijn verholpen met een 13 mini, maar de batterijtijd van een pro max klinkt inmiddels ook erg aanlokkelijk.
Eens. Daarbij ging het al met de Mini 12, maar de Mini 13 is nog beter qua accuDennisdn schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:04:
[...]
De capaciteit is logischerwijs alleen wat minder, dat maakt het nog geen "probleem". Als je die ProMAx alleen overweegt vanwege de batterij.... dat ding is groter en zwaarder dan een iPhone Mini én 2 extra MagSave-batterijen in je zak
Mijn boefje is liev!
I don't have dreams, I have goals!!
13 Mini zo'n 8 uur schermtijd. Niet slecht voor zo'n klein toestel / kleine batterij.
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 12-10-2021 12:03 ]
Maar door dat lage gewicht kun je 'm juist héél lang vasthouden zonder dat 't vervelend wordt. Sommige mensen willen gewoon graag op een draagbare smartphone kunnen leven_Bailey_ schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 03:30:
[...]
Moet ik er wel bij zeggen dat ik nauwelijks tot geen social media gebruik; gebruik je deze apps wel regelmatig gedurende de dag, dan gaat je batterij vlot leeg.
Maar de Mini is ook niet gemaakt voor zeer lang gebruik achter elkaar, imho. Voor mij is mijn Mini een aanvulling op mijn iPads en Mac.
Maar leef je op je smartphone (vanaf zo'n 5 a 6 uur SOT per dag) , dan zou ik sowieso geen Mini aanraden, ook nu niet met de 13 Mini
Misschien ga ik eerst een paar cases bestellen om het verschil beter te ervaren en te zien wat wel/niet in m'n broekzakken past. Dat soort testjes zijn in de winkel vaak wat lastiger.
Zou me kunnen voorstellen dat 'ie over een jaar of twee de SE gaat vervangen. Ze willen vast een keer van die home buttons af.Redondo1982 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:55:
Allemaal eens, de iPhone 13 Mini kopen ipv de 12 Mini is echt een goede stap gebleken -achteraf. Dit toestel heeft alles wat ik me wens en ook zie ik steeds meer mensen hiervoor kiezen. Ik kan het me niet voorstellen dat Apple dit uit het assortiment gaat halen.
Hahaha nou zo zwaar is de Pro Max nou ook weer niet hoorDennisdn schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:04:
[...]
De capaciteit is logischerwijs alleen wat minder, dat maakt het nog geen "probleem". Als je die ProMAx alleen overweegt vanwege de batterij.... dat ding is groter en zwaarder dan een iPhone Mini én 2 extra MagSave-batterijen in je zak
De Pro Max is 238 Gram. De Mini met twee MagSafe batterijen is 370 gram

Een iPad mini is 293 gramDonstil schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:08:
[...]
Hahaha nou zo zwaar is de Pro Max nou ook weer niet hoor![]()
De Pro Max is 238 Gram. De Mini met twee MagSafe batterijen is 370 gram
Vanmiddag even kort gedaan. Maar toen kreeg ik een “average”. Dus vanavond nog ff, hij is nu onder de 20%.
Ik heb nu 31% batterij, vanmorgen om 7:08 iPhone van lader gehaald.
Laatste 24 uur 5 uur en 9 min scherm aan, 18 uur 3 min scherm uit. 50% van batterijgebruik middels bellen
Maar heb wel 7 uur screen time inmiddels. Waarvan 3 uur video bellen via teams

Edit: Mijn zakelijke Sim heeft heel de dag uitgestaan overigens. Anders was hij op zeker al leeg geweest.
[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 12-10-2021 20:25 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Van de lader op 100% of ?Donstil schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:24:
Mijn pro zit op 11% nu, 08:00 van de lader.
Edit: Mijn zakelijke Sim heeft heel de dag uitgestaan overigens. Anders was hij op zeker al leeg geweest.
Ik laadt tot 80% en kom ruim de dag door. Verlies wel veel batterijpercentage bij bellen via WA-Business (ook prive WA) zal wel ongeveer vergelijkbaar zijn met bellen via Teams
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Kan natuurlijk ook met een ander apparaat video bellen, vast beter ook, alleen dit is vaak wel makkelijk mobiel blijven enz.
Zelfs mijn iPad Pro vliegt leeg met teams of webex. Ik vind 3 uur videobellen plus een dag je iPhone flink gebruiken niet slecht op 1 lading. En kan je niet in je auto een qi lader in (laten) bouwen?Donstil schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:08:
Ja 100% van de lader idd maar tussendoor niet geladen. Dus met een half uurtje laden of een ritje met CarPlay (dan maar niet draadloos) kom ik er dan wel.
Kan natuurlijk ook met een ander apparaat video bellen, vast beter ook, alleen dit is vaak wel makkelijk mobiel blijven enz.
Nee is ook niet heel slecht hoor. Met de 12 Max ging dat iets beter maar daar heb ik nu wel het handzamere formaat voor terug.giantgiantus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:20:
[...]
Zelfs mijn iPad Pro vliegt leeg met teams of webex. Ik vind 3 uur videobellen plus een dag je iPhone flink gebruiken niet slecht op 1 lading. En kan je niet in je auto een qi lader in (laten) bouwen?
QI in de auto kan niet netjes, dashboard is daar te minimalistisch voor. Maar aansluiten met een kabel kan in de armsteun, dus als dat nodig is doe ik dat wel.
Dat is dan wel weer info waar ik iets aan hebDonstil schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:24:
Mijn pro zit op 11% nu, 08:00 van de lader.
Normale Pro? Trekt tweede sim zoveel extra? En is dit nog met/zonder batterijbesparing oid?
Normale pro, geen batterij besparing, geen functies uitgeschakeld.epoman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:09:
[...]
Dat is dan wel weer info waar ik iets aan heb
Normale Pro? Trekt tweede sim zoveel extra? En is dit nog met/zonder batterijbesparing oid?
Op de 12 Pro Max had ik met Dual sim aan na een dagje heavy use ongeveer 10% meer verbruikt dan met een enkele sim. Met de 13 Pro (non max) moet die dag nog komen dus weet ik dat nog niet precies.
I don't have dreams, I have goals!!
Tja, zorgen maken om de accu.Redondo1982 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:00:
Ik zie echt heel veel mensen die zich op de accu richten en zich zorgen maken, maar hebben die helemaal geen enkele laadmogelijkheid tussendoor? Óf heeft het te maken met de aankomende prijsstijgingen op energiegebied?
Dit is wat mij betreft de telefoon die het langst meegaat op 1 voeding.
Voor het eerst dat ik de telefoon in de ochtend van de lader haal en pas 's avonds weer op de lader zet en nog nooit onder de 25% ben gekomen.
Als je het met deze telefoon al niet redt, dan had je het met je vorig toestel al helemaal niet gered.
Opslag boeit me niet, dus ik zou denk ik geen 12 met 128gb kopen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets