Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Redondo1982 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 08:00:
Ik zie echt heel veel mensen die zich op de accu richten en zich zorgen maken, maar hebben die helemaal geen enkele laadmogelijkheid tussendoor?
Ik kom van een Oneplus 9 Pro, die moest na 4 a 5 uur gebruik al aan de beademing. Klopt, altijd wel een laadpunt in de buurt en het is binnen een half uur weer vol maar het is gedoe. Ben blij dat ik voor een flagship ben gegaan ipv een flagship-‘killer’. Met de Pro Max hoef ik er gewoon niet aan na te denken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Amos_x schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:40:

Echter, en Misschien een domme opmerking, maar klopt het dat 256 GB sneller kan zijn dan een 128 GB door hoe de geheugenchips aangesproken worden? Wil in de toekomst wel iets meer video opnemen, en dan zou het fijn zijn indien video (of foto's) steeds snel wegschrijven en geen lag creëren in de interface.
Iemand een mening hierover? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hulleman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:47:
Een 13 is net geen €800. Zouden jullie die €150 in de zak houden of toch voor de 13 gaan?
Altijd voor de 13 gaan:

1. Camera is veel beter.
2. Accu gaat langer mee.
3. Nog wel wat redenen…

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:35
Huigie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Altijd voor de 13 gaan:

1. Camera is veel beter.
2. Accu gaat langer mee.
3. Nog wel wat redenen…
Ok, accu vind ik wel belangrijk. De accuduur van de XR bevalt me goed namelijk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hulleman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:47:
Eind dit jaar wil ik mijn XR vervangen. Ik twijfel tussen een normale iphone 12 of 13. Wat is jullie advies? Een iphone 12 (64gb) met abo en de de telefoon meteen afbetalen kost zo’n €650 bij mobiel.nl (tmobile). Een 13 is net geen €800. Zouden jullie die €150 in de zak houden of toch voor de 13 gaan?

Opslag boeit me niet, dus ik zou denk ik geen 12 met 128gb kopen.
De verschillen tussen 12 en 13 komen eigenlijk hier op neer:

- Betere camera
- Betere accuduur
- Snellere chip
- Scherm kan iets helderder
- 13 is standaard minimaal 128 GB

In principe kun je beide kanten op: als je bovenstaande verschillen belangrijk vindt, dan is het de €150 waard.

Aan de andere kant geldt ook: tot een maand geleden was de iPhone 12 nog hét topmodel. Met nog steeds hele goede camera's. Nog steeds een extreem snelle chip. De accuduur is nog steeds beter vergeleken met de XR.

Wat dat betreft is het dus ook geen slechte keuze om die €150 te besparen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Blij dat ik al een 13Pro heb! 😎

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ItsFlokkie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-08 11:34
Nou ik heb 'm dan ook eindelijk! De iPhone 13 Pro Max 128GB Sierra Blue. Wat een verademing t.o.v mijn oude iPhone X. Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik zou upgraden. Voornamelijk omdat mijn oude iPhone het eigenlijk prima deed. Een paar punten waar mijn mond echt van open viel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSwwUYBKWou-zg8ClpeBzA5MMhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63EjYKlmJqRUCpqNRHQ2oEXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Batterijduur
Ik vind het echt ongelofelijk hoelang deze telefoon het volhoudt. Afgelopen maandag (11 oktober) voor het slapen gaan tot 97% opgeladen. Nu vandaag (13 oktober) heb ik de telefoon pas opgeladen met nog 20% over. Hierbij heb ik in de anderhalve dag zo'n 3 uur screen-on-time gehad en heb ik apps gebruik die op mijn vorige telefoon toch aardig wat batterij vroegen (Flitsmeister, Sleep Cycle). Zelfs met de nog steeds nare Spotify bug (die 41% accu wegsnoept) heb ik gewoon het idee dat het ding niet leeg loopt.

Camera's
Vanaf een iPhone X is dit zo'n grote stap. Night Mode is echt fantastisch. In een donkere kamer krijg ik nog best veel detail op de foto. Verder is de macro mode zo ontzettende leuke toevoeging voor de hobby fotografen. Een maat van mij vroeg zich af of ik de foto van het blad van de keynote na kon maken met de macro modus. Oordeel zelf. Verder is de ultra-wide en de telelens echt prachtig. Kunnen we weer een paar jaar mee voorruit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTULzaoSwkuoIr4cIH8pbxVwIgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26vRSN7G1wruDOyCbGKd4GCI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6x5xuo5we7vBdXNftHaviYd9RS0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gdme5nlG6eWPojcgBkCvHV25.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_klLh52NnpAgAxwiCjP7GbZsWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euiEz7iGQDW8qquh9vJrs9AI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWIZIBbywoguo9Ns4bh953EblJE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60APEDeWRRqeIeeZ5X71MK9I.jpg?f=fotoalbum_tile

120Hz
Ja het was er al jaren op Android. Nee ik heb het niet gemist op een iPhone. Ja ik ga het nu in de toekomst wel missen op een iPhone. De hele ervaring wordt zoveel beter. Het voelt snappy aan en ik ben hele dagen nu aan het swipen op mijn iPhone. Heerlijk! Het scherm is ook een stuk feller ten opzichte van mijn vorige telefoon. Mooie bijkomstigheid voor buiten.

Speakers
Deze is een beetje onder belicht in alle reviews. Maar met de overgang van de iPhone X naar de iPhone 13 Pro Max is het echt ongelofelijk hoeveel de speakers in de telefoon zijn verbeterd. Veel meer details in het laag en het geluid voelt gewoon veel voller aan.

Gewicht
De iPhone 13 Pro Max voelt wel een stuk zwaarder aan dan de iPhone X. Dit is natuurlijk logisch omdat ik gewoonweg een grotere telefoon heb gekregen. Het is daarom ook lastig te bepalen of de telefoon niet te zwaar is. Maar het is wel een zware telefoon. Echter geen probleem om hem in de broekzak te stoppen.

Neural Engine
De iPhone X heeft geen Neural Engine. Daarom kunnen bepaalde zaken die in iOS 15 (zoals Live Text) niet gebruikt worden op het toestel. Het is dan ook een verademing om het wel te kunnen gebruiken. En dan heb ik het nog niet over de Spatial Audio die opeens ging werken toen ik een Twitch Stream aan het kijken was op mijn iPhone. Ook weer zo'n moment dat mijn mond open viel van verbazing.

Edit: Schermtijd was minder. Blijkbaar had hij mijn iPad erbij opgeteld. Alsnog wel onder de indruk van de accu.

[ Voor 5% gewijzigd door ItsFlokkie op 13-10-2021 14:26 . Reden: Foutieve schermtijd opgenomen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:16
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:25 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Uniciteit schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:52:
[...]

De verschillen tussen 12 en 13 komen eigenlijk hier op neer:

- Betere camera
- Betere accuduur
- Snellere chip
- Scherm kan iets helderder
- 13 is standaard minimaal 128 GB

In principe kun je beide kanten op: als je bovenstaande verschillen belangrijk vindt, dan is het de €150 waard.

Aan de andere kant geldt ook: tot een maand geleden was de iPhone 12 nog hét topmodel. Met nog steeds hele goede camera's. Nog steeds een extreem snelle chip. De accuduur is nog steeds beter vergeleken met de XR.

Wat dat betreft is het dus ook geen slechte keuze om die €150 te besparen. :)
Thnx voor je reactie! Accuduur en mooi scherm is het belangrijkst voor me. Dat gaat er met de 12 en 13 mooi op vooruit tov de XR. Vooral het OLED scherm is een gigantische vooruitgang en dat hebben beide modellen. De 13 heeft dit dus weer beter voor elkaar dan de 12. Stof tot nadenken :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 11:29
SgtElPotato schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

Ja, ik denk dat het verschil minimaal zal zijn. Vroeger was er wel een verschil tussen de lage en hoge opslagopties, dat merkte je vrijwel niet in de praktijk, maar dat is er tegenwoordig niet meer. Je krijgt wel vanaf de 256GB toegang tot ProRes in 4k30 in plaats van 1080p30 op de 128GB modellen. ProRes 4k30 neemt ongeveer 6GB per minuut in beslag, dus als je dat wilt gaan gebruiken zou ik echt 512GB of hoger aanraden.
Het schil is best groot eigenlijk, dit is eigenlijk een basis regel op gebied van SSD opslag, Hoe groter de NAND, hoe meer cache, hoe sneller de controller en meer Chanels. Waarom denkje dat je geen 4K30 ProRes op de 128gb hebt? Puur omdat de storage niet snel genoeg kan wegschrijven.

Meetbaar is het heel erg goed, in gevallen van de iPhone 8 bijv is de 64GB 139mb/s en de 128GB 328mb/s.
Op de Iphone 12 Pro Max bijvoorbeeld:

128GB versie
596mb/s Write
806mb/s Read

256GB versie
907mb/s Write
903mb/s Read

Uiteraard is er nog het "probleem" van NAND storage in het algemeen, hoe voller het zit, hoe trager hij wordt want de controller heeft meer werk om te zoeken waar bepaalde data staat.

Hoeveel je dit echt gaat merken in de praktijk?? Dat is heel lastig meet baar en echt per use case verschillend aangezien je telefoon voor gebruik niet heel snel zoveel weg schrijft (uitzonderingen daargelaten met filmen etc.)

Stel een video is 6GB dan doet de Iphone 12 Pro max (heb nog geen getallen van een 13 gevonden) er grofweg iets minder dan 10 seconden over om weg te schrijven, en de 256GB pro max er iets meer dan 6,5 seconden over. Maarja ga jij iets downloaden, dan is je internet snelheid toch de bottleneck en zal je het verschil niet eens merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 13:53
Hulleman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Thnx voor je reactie! Accuduur en mooi scherm is het belangrijkst voor me. Dat gaat er met de 12 en 13 mooi op vooruit tov de XR. Vooral het OLED scherm is een gigantische vooruitgang en dat hebben beide modellen. De 13 heeft dit dus weer beter voor elkaar dan de 12. Stof tot nadenken :)
Niet teveel gaan nadenken want anders ga je ook nog twijfelen of je een pro model moet nemen.. zoals ik nu haha
En ik heb nu ook de XR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@thetakman dit is de info die ik zocht, bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
koekkop schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Niet teveel gaan nadenken want anders ga je ook nog twijfelen of je een pro model moet nemen.. zoals ik nu haha
En ik heb nu ook de XR
Echt he… een promodel is met eigenlijk te prijzig. Al is de 13pro wel heel interessant met dat 120hz scherm. Of toch nog een jaartje wachten op de 14? Schijnt een heel nieuw model/uiterlijk te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
Hulleman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:11:
[...]

Echt he… een promodel is met eigenlijk te prijzig. Al is de 13pro wel heel interessant met dat 120hz scherm. Of toch nog een jaartje wachten op de 14? Schijnt een heel nieuw model/uiterlijk te krijgen :9
De 13 pro is mij eigenlijk ook te duur, maar ik kan verlengen en ik zag via mobiel.nl dat het 256gb model “maar” 1117 euro kost.
De batterij van de pro gaat bij veel tests vaak toch iets langer mee en het 120hz scherm is natuurlijk ook een plus.. de camera boeit mij eigenlijk niet zoveel maar als ik het verschil in fotos zie heb ik toch zoiets van wow nice..

Het liefste wil ik ook nog een jaar wachten, maar mijn XR heeft eigenlijk wat reparaties nodig en dat laten fixen zou mij ook al gauw 300/400 euro kosten.
Dus dan liever een nieuwe iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
koekkop schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:35:
[...]

Het liefste wil ik ook nog een jaar wachten, maar mijn XR heeft eigenlijk wat reparaties nodig en dat laten fixen zou mij ook al gauw 300/400 euro kosten.
Dus dan liever een nieuwe iPhone
Same here. Mijn faceID sensor heeft het begeven. Niet te repareren, kosten nieuwe XR a €500…. Telefoon werkt nog prima verder, maar de pincode om te unlocken is wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Hoe zit dat nu eigenlijk met 120hz en third party apps, moet elke ontwikkelaar daar nog een update voor uitbrengen? Ik scroll bijvoorbeeld vaak in de AD app, maar dat lijkt (nog) niet vloeiend te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Bulletdodger schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:50:
moet elke ontwikkelaar daar nog een update voor uitbrengen?
Dat ja.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc10cue
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Bulletdodger schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:50:
Hoe zit dat nu eigenlijk met 120hz en third party apps, moet elke ontwikkelaar daar nog een update voor uitbrengen? Ik scroll bijvoorbeeld vaak in de AD app, maar dat lijkt (nog) niet vloeiend te gaan.
durf geen zekere uitspraken te doen, maar volgens mij moeten ontwikkelaars daarvoor inderdaad hun app updaten

ik merk het vooral het ergst bij de google maps app bij het swipen over de kaart. lijkt ook echt unresponsive ten opzichte van apple kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 13:46
Hulleman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Same here. Mijn faceID sensor heeft het begeven. Niet te repareren, kosten nieuwe XR a €500…. Telefoon werkt nog prima verder, maar de pincode om te unlocken is wel vervelend.
Hoe is die kapot gegaan dan? Slijtage of gevallen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55
Modbreak:Een groot aantal reacties zijn verplaatst. Bezint eer ge post en bekijk eerst in welk topic het hoort:

[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 13, Mini & Pro] Accessoires, hoesjes & wallets

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2021 16:20 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 16:11
Ik moet mededelen dat helaas mijn FaceID kaduuk lijkt op mn iPhone 13 van nog geen 4 weken oud.
Gisteren merkte ik al dat ik continue mijn passcode moest invoeren.

Vandaag pas merkte ik dat wanneer ik de camera app open en naar selfie portret mode ga, het scherm helemaal bevriest (permanente blur). Wanneer ik m'n faceID delete en opnieuw wil toevoegen krijg ik dat faceID niet beschikbaar is, probeer het later opnieuw. Soft reset / opnieuw starten helpt niet. Na het opnieuw starten lijkt FaceID het even te doen en vervolgens niet meer.

Contact gehad met Apple, op afstand diagnostiek gedraaid, leek in orde. Medewerker heeft me toch maar doorverwezen naar de apple store. Morgen even langs bij de Genius. Had niet verwacht dat ik nu al problemen zou hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Raymond7 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:10:
Ik moet mededelen dat helaas mijn FaceID kaduuk lijkt op mn iPhone 13 van nog geen 4 weken oud.

Vandaag pas merkte ik dat wanneer ik de camera app open en naar selfie portret mode ga, het scherm helemaal bevriest (permanente blur). Wanneer ik m'n faceID delete en opnieuw wil toevoegen krijg ik dat faceID niet beschikbaar is, probeer het later opnieuw. Soft reset / opnieuw starten helpt niet. Na het opnieuw starten lijkt FaceID het even te doen en vervolgens niet meer.

Contact gehad met Apple, op afstand diagnostiek gedraaid, leek in orde. Medewerker heeft me toch maar doorverwezen naar de apple store. Morgen even langs bij de Genius. Had niet verwacht dat ik nu al problemen zou hebben :')
Gewoon domme pech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
inmiddels de 13 pro max ingeruild voor een normale 13 :+ Ik hou nu eenmaal van “deals” en kon een normale 13 256 voor 750 op de kop tikken :9

[ Voor 61% gewijzigd door WouterL op 13-10-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:23

Toppe

Oké ✅

Jerry Rig Everything teardown!
https://fb.watch/8CO0INP0CQ/

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:01
Raymond7 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:10:

Even voor de zekerheid: je hebt geen screen protector op de iPhone zitten, toch? :) En als je de iPhone als nieuw instelt werkt het ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Dennisweb schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:55:
[...]
Even voor de zekerheid: je hebt geen screen protector op de iPhone zitten, toch? :) En als je de iPhone als nieuw instelt werkt het ook niet?
Ik heb sinds het begin al een tempered glass erop zitten. Al die tijd ging het goed tot gister avond.

Ik heb nog niet ingesteld als nieuw, misschien kan ik dat ook nog even proberen voordat ik morgen langs ga bij een genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 11:24
ItsFlokkie schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:15:
Nou ik heb 'm dan ook eindelijk! De iPhone 13 Pro Max 128GB Sierra Blue. Wat een verademing t.o.v mijn oude iPhone X. Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik zou upgraden. Voornamelijk omdat mijn oude iPhone het eigenlijk prima deed. Een paar punten waar mijn mond echt van open viel.

[Afbeelding]

Batterijduur
Ik vind het echt ongelofelijk hoelang deze telefoon het volhoudt. Afgelopen maandag (11 oktober) voor het slapen gaan tot 97% opgeladen. Nu vandaag (13 oktober) heb ik de telefoon pas opgeladen met nog 20% over. Hierbij heb ik in de anderhalve dag zo'n 3 uur screen-on-time gehad en heb ik apps gebruik die op mijn vorige telefoon toch aardig wat batterij vroegen (Flitsmeister, Sleep Cycle). Zelfs met de nog steeds nare Spotify bug (die 41% accu wegsnoept) heb ik gewoon het idee dat het ding niet leeg loopt.

Camera's
Vanaf een iPhone X is dit zo'n grote stap. Night Mode is echt fantastisch. In een donkere kamer krijg ik nog best veel detail op de foto. Verder is de macro mode zo ontzettende leuke toevoeging voor de hobby fotografen. Een maat van mij vroeg zich af of ik de foto van het blad van de keynote na kon maken met de macro modus. Oordeel zelf. Verder is de ultra-wide en de telelens echt prachtig. Kunnen we weer een paar jaar mee voorruit!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

120Hz
Ja het was er al jaren op Android. Nee ik heb het niet gemist op een iPhone. Ja ik ga het nu in de toekomst wel missen op een iPhone. De hele ervaring wordt zoveel beter. Het voelt snappy aan en ik ben hele dagen nu aan het swipen op mijn iPhone. Heerlijk! Het scherm is ook een stuk feller ten opzichte van mijn vorige telefoon. Mooie bijkomstigheid voor buiten.

Speakers
Deze is een beetje onder belicht in alle reviews. Maar met de overgang van de iPhone X naar de iPhone 13 Pro Max is het echt ongelofelijk hoeveel de speakers in de telefoon zijn verbeterd. Veel meer details in het laag en het geluid voelt gewoon veel voller aan.

Gewicht
De iPhone 13 Pro Max voelt wel een stuk zwaarder aan dan de iPhone X. Dit is natuurlijk logisch omdat ik gewoonweg een grotere telefoon heb gekregen. Het is daarom ook lastig te bepalen of de telefoon niet te zwaar is. Maar het is wel een zware telefoon. Echter geen probleem om hem in de broekzak te stoppen.

Neural Engine
De iPhone X heeft geen Neural Engine. Daarom kunnen bepaalde zaken die in iOS 15 (zoals Live Text) niet gebruikt worden op het toestel. Het is dan ook een verademing om het wel te kunnen gebruiken. En dan heb ik het nog niet over de Spatial Audio die opeens ging werken toen ik een Twitch Stream aan het kijken was op mijn iPhone. Ook weer zo'n moment dat mijn mond open viel van verbazing.

Edit: Schermtijd was minder. Blijkbaar had hij mijn iPad erbij opgeteld. Alsnog wel onder de indruk van de accu.
Helemaal mee eens! Toevallig vanochtend wat op YouTube gekeken en daar viel mij ook op dat de speakers zo verbeterd zijn t.o.v. de X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
WouterL schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:15:
inmiddels de 13 pro max ingeruild voor een normale 13 :+ Ik hou nu eenmaal van “deals” en kon een normale 13 256 voor 750 op de kop tikken :9
Dat is lekker.
Bij een winkel? of via via?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Raymond7 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:06:
[...]

Ik heb sinds het begin al een tempered glass erop zitten. Al die tijd ging het goed tot gister avond.

Ik heb nog niet ingesteld als nieuw, misschien kan ik dat ook nog even proberen voordat ik morgen langs ga bij een genius.
Bij de Genius Bar gaan ze je ongetwijfeld vragen of de screen protector eraf mag. Maar je kan inderdaad even de iPhone opnieuw instellen nog proberen. Gezien je Face ID het heel even wel doet, lijkt het me een software probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
koekkop schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:14:
[...]

Dat is lekker.
Bij een winkel? of via via?
Hier op tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
Dennisweb schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:14:
[...]

Bij de Genius Bar gaan ze je ongetwijfeld vragen of de screen protector eraf mag. Maar je kan inderdaad even de iPhone opnieuw instellen nog proberen. Gezien je Face ID het heel even wel doet, lijkt het me een software probleem.
Status updatetje. Ik heb m'n iphone zojuist gereset. Helaas freezed selfie portret nog steeds waardoor face ID niet meer werkt. Na het resetten(fabrieksinstellingen) leek face ID het weer te doen. Heb toen de camera even 1 a 2 min aangelaten met selfie portret mode en toen freezede hij weer. En toen was face ID weer kaduuk...

Als dit later een bug blijkt, dan is dit wel een hele gore bug zeg :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Raymond7 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:28:
[...]

Status updatetje. Ik heb m'n iphone zojuist gereset. Helaas freezed selfie portret nog steeds waardoor face ID niet meer werkt. Na het resetten(fabrieksinstellingen) leek face ID het weer te doen. Heb toen de camera even 1 a 2 min aangelaten met selfie portret mode en toen freezede hij weer. En toen was face ID weer kaduuk...

Als dit later een bug blijkt, dan is dit wel een hele gore bug zeg :')
Dat lijkt me geen bug. Lijkt me eerder dat je Face ID dan inderdaad stuk is. Volgens mij zou je dan gewoon een replacement toestel mee moeten krijgen. Apple Store houdt over het algemeen een kleine voorraad apart voor dit soort gevallen. Maar gezin de chiptekorten zou het maar zo kunnen zijn dat je langer moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 13:19
Zitten er bij de 13 pro nog beperkingen tussen 4k30 en 4k60 filmen?
Kon mij herinneren dat bij mijn 11 pro max, bepaalde features wegvielen bij de 60fps optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koekkop
Zojuist toch maar de gewone 13 besteld, 256GB.

Ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wouter36 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:52:
Zitten er bij de 13 pro nog beperkingen tussen 4k30 en 4k60 filmen?
Kon mij herinneren dat bij mijn 11 pro max, bepaalde features wegvielen bij de 60fps optie.
Nope de enige beperking die er is zit hem in proress, (Jaja ik weet het niet iedereen gebruikt dat, bla bla :P ) 1080p op het 128 GB model, 4K op 256/512/1024.

Normaal filmen heeft die beperking niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dennisweb schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:40:
[...]

Dat lijkt me geen bug. Lijkt me eerder dat je Face ID dan inderdaad stuk is. Volgens mij zou je dan gewoon een replacement toestel mee moeten krijgen. Apple Store houdt over het algemeen een kleine voorraad apart voor dit soort gevallen. Maar gezin de chiptekorten zou het maar zo kunnen zijn dat je langer moet wachten.
De geniusbar heeft eigen voorraad. Heb nog nooit mis gegrepen met een iPhone swap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
lifeguard schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

Hoe is die kapot gegaan dan? Slijtage of gevallen?
Geen idee precies. Telefoon valt wel eens, maar ben er vrij zuinig op. Was ook zo ineens toen ik met de telefoon bezig was. Dacht eerst op een bug in een ios update die ik had gedaan. Maar helaas. 4 maand buiten de garantie ook echt…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Begin toch steeds meer te geloven dat ik naar een 13 mini wil. Formaat van de normale 13 lijkt toch wel veel op dat van de 11, zo op het eerste gevoel. Typen en schermformaat prima tov mini. Maar past alleen in broekzak zolang ik sta of loop, zodra ik wil zitten is het direct vervelend. Kweenie. Morgen eens zien hoe groot een pro max is ten opzichte van een mini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:11
Na 10jr weer aan de iPhone.
13 Pro Graphite.

Tot dusver (dagje spelen) mijn bevindingen;

*Hardware is uitmunted, zeer solide gebouwd
*Mooi scherm
*Goede taptic engine/trilmotor. Een onderbelicht feature als je het mij vraagt.
*Camera, solide, maakt snel goede kiekjes. Frontcam niet heel wauw, de s21u is er beter in.
*Software, oefff... daar moet ik aan wennen zeg.. heb in recente jaren wel eens de iphone sporadisch moeten gebruiken maar niet voor heel lang, nu na een uitgebreidere sessie ben ik er nog niet over uit.
Het zit (vooralsnog) onlogisch in elkaar voor mij. Alles is wel te vinden maar soms is het ver zoeken.
Locatietoegang geven bijv, dit kan je niet per app bepalen/instellen?

Afijn, ik moet er even aan wennen, we geven het de tijd :)

Tips, adviezen zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
BigF25 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:05:
13 Pro Graphite.

*Software, oefff... daar moet ik aan wennen zeg.. heb in recente jaren wel eens de iphone sporadisch moeten gebruiken maar niet voor heel lang, nu na een uitgebreidere sessie ben ik er nog niet over uit.
Het zit (vooralsnog) onlogisch in elkaar voor mij. Alles is wel te vinden maar soms is het ver zoeken.
haha, dit heb ik in het verleden dus gehad met mijn uitstapjes naar Android phones. In mijn ogen zaten bepaalde zaken daar echt op onlogische plekken ;)

Het is natuurlijk vooral wennen, overstap iOS naar Android of andersom.

Ik werd hondsdol van de tientallen instellingen her en der in Android.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 13:19

Instellingen, algemeen, privacy, locatievoorzieningen. Is per app in te stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:50
_Bailey_ schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:17:
[...]

haha, dit heb ik in het verleden dus gehad met mijn uitstapjes naar Android phones. In mijn ogen zaten bepaalde zaken daar echt op onlogische plekken ;)

Het is natuurlijk vooral wennen, overstap iOS naar Android of andersom.

Ik werd hondsdol van de tientallen instellingen her en der in Android.
Grappig, ik snap juist niet de logica van IOS-instellingen. Soms vind je een instelling in de apps zelf, soms in de algemene instellingen onder een apart kopje van de app, of op een andere plek waar je het niet verwacht.
Ik vind de instellingen van Android juist steeds beter geworden, sinds Android 10 en nu 11. Uiteraard zijn er in Android nog wel steeds méér dingen die je kunt instellen naar je eigen voorkeur, dus dat maakt het instellingenmenu wel uitgebreider.
Ik heb zowel Android (de grootste premium telefoon die te koop is) als IOS (de kleinste die te koop is ;)), en beiden hebben hun voordelen, nadelen, charmes en irritatiepunten.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
13 Pro Graphite.

*Hardware is uitmunted, zeer solide gebouwd
*Mooi scherm
*Goede taptic engine/trilmotor. Een onderbelicht feature als je het mij vraagt.
*Camera, solide, maakt snel goede kiekjes. Frontcam niet heel wauw, de s21u is er beter in.

Tip: Zoekfunctie gebruiken binnen Instellingen. Maar moet je wel weten op welk woord je moet zoeken, alhoewel je daar steeds beter in wordt :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmobiel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 14:56
epoman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 00:05:
Begin toch steeds meer te geloven dat ik naar een 13 mini wil. Formaat van de normale 13 lijkt toch wel veel op dat van de 11, zo op het eerste gevoel. Typen en schermformaat prima tov mini. Maar past alleen in broekzak zolang ik sta of loop, zodra ik wil zitten is het direct vervelend. Kweenie. Morgen eens zien hoe groot een pro max is ten opzichte van een mini.
Als m'n (oude) ogen het toelieten zou ik het zeker doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HensAanDek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:59
epoman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 00:05:
Ik ben zelf erg tevreden over het 13 mini formaat, verreweg het fijnste feature van het toestel naast de betere camera en de batterij (komende van een S10+).

Wat zou de doorslag voor je kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
Is er een manier het toetsenbord te vergroten, lees; hoger in te stellen?
Heb gboard geïnstalleerd maar heeft niet dezelfde mogelijkheden als op android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
HensAanDek schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:13:
[...]

Ik ben zelf erg tevreden over het 13 mini formaat, verreweg het fijnste feature van het toestel naast de betere camera en de batterij (komende van een S10+).

Wat zou de doorslag voor je kunnen geven?
Formaat is wat mij betreft ook helemaal prima. Heb nu een 12 mini maar gebruik die vrij intensief en voel daar een doorlopende mentale belasting voor het 'plannen' van laadmomenten.

Probeer nu mezelf te overtuigen dat tussendoor bijladen misschien minder erg is dan altijd moeten jongleren met een baksteen die wel het einde van de dag haalt, maar ben er nog niet helemaal uit :)

Wat misschien ook nog meespeelt is dat ik bij een upgrade vaak van formaat wisselde, maar dat ik de 11 op een bepaald moment echt een vervelend formaat vond en die ervaring nu op de normale 13 projecteer.

[ Voor 12% gewijzigd door epoman op 14-10-2021 12:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Of-Aaargh schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:36:

Grappig, ik snap juist niet de logica van IOS-instellingen.
Auto brightness verwacht je bij Display & Brightness, toch? Nee, dat zit bij accessibility/display & text/auto brightness. 8)7

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:50
BigF25 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:26:
Is er een manier het toetsenbord te vergroten, lees; hoger in te stellen?
Heb gboard geïnstalleerd maar heeft niet dezelfde mogelijkheden als op android.
Als je Swiftkey gebruikt, kun je de grootte van het toetsenbord naar wens instellen.

[edit] Oh wacht, nee dat kan alleen in Android Swiftkey, Apple heeft het toetsenbord in IOS kreupel gemaakt. Nadeel van zowel werken met IOS als Android dat je soms niet meer weet welke functie welk besturingssysteem heeft 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Of-Aaargh op 14-10-2021 14:30 ]

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmobiel
Of-Aaargh schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:26:
[...]

Als je Swiftkey gebruikt, kun je de grootte van het toetsenbord naar wens instellen.

[edit] Oh wacht, nee dat kan alleen in Android Swiftkey, Apple heeft het toetsenbord in IOS kreupel gemaakt. Nadeel van zowel werken met IOS als Android dat je soms niet meer weet welke functie welk besturingssysteem heeft 8)7
Nu je kan swipen op het native keyboard en zelfs twee talen door elkaar gebruiken (en swipen) heb ik geen Swiftkey of Gboard meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
Nu weer even de ''normale'' 13 in bezit/gebruik. Het gemis van 120hz is minder groot dan verwacht moet ik heel eerlijk bekennen. Ja, de pro/max voelt smoother, maar het is nu ook weer niet zo dat 60hz ondragelijk is. Ik vind het sowieso een groter verschil uitmaken naarmate het scherm groter wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond7
Toppe schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:00:
[...]

De geniusbar heeft eigen voorraad. Heb nog nooit mis gegrepen met een iPhone swap.
Heb intussen een nieuwe gekregen. Er was inderdaad iets mis met de TrueDepth sensor, dat kwam naar voren na een wat in depth diagnose test. Nu maar hopen dat deze het probleem niet gaat krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-10 14:31
WouterL schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:23:
Nu weer even de ''normale'' 13 in bezit/gebruik. Het gemis van 120hz is minder groot dan verwacht moet ik heel eerlijk bekennen. Ja, de pro/max voelt smoother, maar het is nu ook weer niet zo dat 60hz ondragelijk is. Ik vind het sowieso een groter verschil uitmaken naarmate het scherm groter wordt.
Met dat laatste ben ik het met je eens. Heb het idee dat 100Hz op de Max beter tot zn recht komt, dit tijdens mijn vergelijk-periode.

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:26
Ik zou nog even een terugkoppeling geven over mijn ervaring met Rebuy. Ik had aangegeven, alles in nieuw staat, maar ze kwamen met foto’s waarop een krasje op het scherm zichtbaar was.
Iets wat ik zelf niet had gezien, ik had er toen ik hem (tweedehands) kocht een screenprotector op gezet en er niet afgehaald voor verzending.

Ik kreeg daarom niet de eerst geïndiceerde 743 euro, maar 707 wat ik alsnog erg schappelijk vond voor de weinige energie die het me had gekost. Ik ben ermee akkoord gegaan.

——————
Nu klein weekje de 13 mini. Heerlijk formaat om in de hand te hebben of bij je te dragen tijdens het sporten, maar voor lezen of langere berichten (waar deze al onder valt) is het wel wat minder comfortabeler.
Accu is dikke prima, camera schijnt top te zien maar foto’s komen op zo’n klein scherm niet echt tot hun recht.

Nog geen onverdeeld oordeel tot heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:27
foekebooij schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:28:
Ik zou nog even een terugkoppeling geven over mijn ervaring met Rebuy. Ik had aangegeven, alles in nieuw staat, maar ze kwamen met foto’s waarop een krasje op het scherm zichtbaar was.
Iets wat ik zelf niet had gezien, ik had er toen ik hem (tweedehands) kocht een screenprotector op gezet en er niet afgehaald voor verzending.

Ik kreeg daarom niet de eerst geïndiceerde 743 euro, maar 707 wat ik alsnog erg schappelijk vond voor de weinige energie die het me had gekost. Ik ben ermee akkoord gegaan.

——————
Nu klein weekje de 13 mini. Heerlijk formaat om in de hand te hebben of bij je te dragen tijdens het sporten, maar voor lezen of langere berichten (waar deze al onder valt) is het wel wat minder comfortabeler.
Accu is dikke prima, camera schijnt top te zien maar foto’s komen op zo’n klein scherm niet echt tot hun recht.

Nog geen onverdeeld oordeel tot heden.
Ik vind juist dat het lang lezen erg aangenaam is, omdat het toestel zo mooi klein is en hierdoor erg licht. Als je moeite hebt met lezen ligt het aan je ogen. Misschien even (opnieuw) naar de opticien?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:39
Redondo1982 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:23:
[...]

Ik vind juist dat het lang lezen erg aangenaam is, omdat het toestel zo mooi klein is en hierdoor erg licht. Als je moeite hebt met lezen ligt het aan je ogen. Misschien even (opnieuw) naar de opticien?
Hier spreekt helaas de persoonlijke ervaring, maar op een bepaalde leeftijd kan de opticien nog maar tot op zekere hoogte helpen :( en moet je toch aan de Pro Max.
Ik moet wel zeggen dat ik veel sneller dan gedacht gewend ben aan de grootte van de Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 11:40
Inderdaad op een bepaalde leeftijd ben je blij dat de Max er is. Moet zeggen dat de nieuwe iPad mini het gebruik van de Max heeft verminderd. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulkokkie
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 18:57
Gisteren de iPhone 13 opgehaald in de Apple store in Den Haag, waar ik wel een muilkorf moest dragen, maar dat terzijde.

Overstap van de Xr naar de 13, mooie stap. Geen Pro of Max.

Voelt beter aan dan de Xr, is sneller en mooier beeld.

Tot mu toe tevreden.

Wat ik wel vreemd vind is dat de lader lightning naar usb-c is, en niet beiden usb-c

[ Voor 14% gewijzigd door paulkokkie op 16-10-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foekebooij schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:28:

——————
Haha dat klinkt herkenbaar. Ze vinden altijd wel iets daar.

De iPhone 12 Pro Max van mijn vrouw is ook onderweg naar rebuy. Rebuy gaf 125€ meer dan Sobby en €50 dan swappie. Ben benieuwd wat ze bij haar weer vinden (ook “als nieuw” opgestuurd”)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik kreeg 701,- voor mijn 12 Pro in Nieuwstaat bij sobbie. Daar ga ik niet voor MP om 50,- meer te krijgen.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmobiel
Redondo1982 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:23:
[...]

Ik vermoed dat jij nog onder de 40 bent ;)

De meeste mensen boven de 40 moeten vroeger of later aan de leesbril... en die vergeet je de eerste 956 keer en daarna nog met regelmaat. Die heb je dus niet altijd bij je en wil je ook niet voor ieder appje of pingetje op.
Dus, dan een groter scherm en grotere letters :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Spud82 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:09:
Hebben meer mensen last van haperingen m.b.t. het touchscreen? Het valt mij vooral op dat de onderkant van m'n scherm (iPhone 13 pro) lang niet altijd even goed reageert, gebruik de laatste versie van iOS 15.

Een beetje dit verhaal dus.
Hier enorm veel last van, begint zelfs storend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
paulkokkie schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:42:
Gisteren de iPhone 13 opgehaald in de Apple store in Den Haag, waar ik wel een muilkorf moest dragen, maar dat terzijde.

Overstap van de Xr naar de 13, mooie stap. Geen Pro of Max.

Voelt beter aan dan de Xr, is sneller en mooier beeld.

Tot mu toe tevreden.

Wat ik wel vreemd vind is dat de lader lightning naar usb-c is, en niet beiden usb-c
Wees blij dat valse honden naar binnen mogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:04
WouterL schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Ik ervaar dit niet met mijn Pro Max op de laatste iOS 15 versie.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
basmobiel schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Ik vermoed dat jij nog onder de 40 bent ;)

De meeste mensen boven de 40 moeten vroeger of later aan de leesbril... en die vergeet je de eerste 956 keer en daarna nog met regelmaat. Die heb je dus niet altijd bij je en wil je ook niet voor ieder appje of pingetje op.
Dus, dan een groter scherm en grotere letters :'(
Geloof ik! Daarom ook de verwijzing naar een opticien, want anders kan je het prima aflezen op het scherm. Je hebt ook nog zoiets als persoonlijke voorkeur uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Marieke2006 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:04:
[...]

Hier spreekt helaas de persoonlijke ervaring, maar op een bepaalde leeftijd kan de opticien nog maar tot op zekere hoogte helpen :( en moet je toch aan de Pro Max.
Ik moet wel zeggen dat ik veel sneller dan gedacht gewend ben aan de grootte van de Max.
Gewone Pro ook niet toereikend voor de ogen? Pro Max is gaaf hoor, maar ik moet denken aan het draaggemak/comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spud82 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:09:
Hebben meer mensen last van haperingen m.b.t. het touchscreen? Het valt mij vooral op dat de onderkant van m'n scherm (iPhone 13 pro) lang niet altijd even goed reageert, gebruik de laatste versie van iOS 15.

Een beetje dit verhaal dus.
Ik heb sinds de iOS 15 bèta’s (hiervoor dus iPhone 12 generatie) al dat de homebar-swipe-ding slecht reageert. Soms moet ik daar wel 10x overheen vegen.

Nu met iOS 15.1 op de 13Pro iets minder maar zeker nog storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
Enig idee waarom de phone niet trilt als ik stille modus aan heb zodra ik gebeld word?

Alle overige trillingen zijn wel actief (bericht, whatsapp etc)

Trillen bij geluid uit staat gewoon aan.

Snap er niets van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmobiel
Redondo1982 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Gewone Pro ook niet toereikend voor de ogen? Pro Max is gaaf hoor, maar ik moet denken aan het draaggemak/comfort.
Ik heb de gewone Pro idd ;-)
Ook voor de briljante camera’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:50
WouterL schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Ik ook, waarbij ik niet echt kan aanwijzen waar of wanneer het is, maar in vergelijk met mijn P30 Pro heb ik nu wel vaak dat ik opnieuw moet drukken, en op de Huawei nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
Wat vinden jullie van dit batterijgebruik?
Ik heb nu nog 46% over, ik had een redelijke lange treinreis ongeveer 45 minuten toon blast ( :') ) gespeeld en constant muziek via spotify en tussendoor wat browsen.
Rond 14:30 had ik nog 80% batterij over… een kennis vertelde mij dat hij wel eens in de ochtend een serie kijkt op Netflix van ongeveer 40 minuten en dan ook nog wat muziek streamen, en tussendoor ook nog een beetje gebruiken voor whatsapp en zo.
maar hij zegt dat 5 uur nadat hij hem van de lader haalde nog dik over de 80% zit

Ik heb 5G uitstaan,schermhelderheid op nog geen 50% en ook locatievoorzieningen uitstaan.
Doe ik iets fout?
Beide een gewone 13

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4P_wA30JQW4QLBL12Ndz4fEIH8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZumrBEEnHQuFha3MQkwJ3cf5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekkop schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:27:
Wat vinden jullie van dit batterijgebruik?
Ik heb nu nog 46% over, ik had een redelijke lange treinreis ongeveer 45 minuten toon blast ( :') ) gespeeld en constant muziek via spotify en tussendoor wat browsen.
Rond 14:30 had ik nog 80% batterij over… een kennis vertelde mij dat hij wel eens in de ochtend een serie kijkt op Netflix van ongeveer 40 minuten en dan ook nog wat muziek streamen, en tussendoor ook nog een beetje gebruiken voor whatsapp en zo.
maar hij zegt dat 5 uur nadat hij hem van de lader haalde nog dik over de 80% zit

Ik heb 5G uitstaan,schermhelderheid op nog geen 50% en ook locatievoorzieningen uitstaan.
Doe ik iets fout?
Beide een gewone 13

[Afbeelding]
T lastige met batterijverbruik is dat er zo veel variabelen meespelen dat je t lastig met elkaar kan vergelijken.

Maar als ik het zo zie, zie ik niet heel veel geks. Ik zie dat FaceTime het meeste heeft gebruikt. In mijn ervaring slurpt FaceTime vrij veel batterij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

T lastige met batterijverbruik is dat er zo veel variabelen meespelen dat je t lastig met elkaar kan vergelijken.

Maar als ik het zo zie, zie ik niet heel veel geks. Ik zie dat FaceTime het meeste heeft gebruikt. In mijn ervaring slurpt FaceTime vrij veel batterij.
Ik heb ook bijna 3 kwartier FaceTime video gedaan, ik begrijp dat dat veel batterij gebruikt.

Maar het gaat mij erom dat ik na 2/3 uur muziek streamen, een beetje browsen en een game spelen dat de batterij van 100% naar 80% is gegaan, het is niet slecht ofzo.
Maar ik heb gewoon het idee dat de batterij van mijn XR het beter kon volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekkop schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:15:
[...]

Ik heb ook bijna 3 kwartier FaceTime video gedaan, ik begrijp dat dat veel batterij gebruikt.

Maar het gaat mij erom dat ik na 2/3 uur muziek streamen, een beetje browsen en een game spelen dat de batterij van 100% naar 80% is gegaan, het niet slecht ofzo.
Maar ik heb gewoon het idee dat de batterij van mijn XR het beter kon volhouden.
Hmm, wat was je gemiddelde percentage op je Xr met dit gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Hmm, wat was je gemiddelde percentage op je Xr met dit gebruik?
Dat weet ik niet meer precies, het is lang geleden dat de batterij van mijn XR optimaal werkte :+
Maar met mijn nieuwe XR had ik in het begin 10% tot hooguit 15% dat ervan afging met hetzelfde soort gebruik.

En gisteravond was ik een paar uur film kijken zonder de iPhone te gebruiken en 3 uur later was het percentage ook iets van 4% gezakt, dat is toch ook wel veel? Mijn XR verloor in het begin een paar % in de nacht als ik hem niet deed opladen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

koekkop schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:48:
[...]

Dat weet ik niet meer precies, het is lang geleden dat de batterij van mijn XR optimaal werkte :+
Maar met mijn nieuwe XR had ik in het begin 10% tot hooguit 15% dat ervan afging met hetzelfde soort gebruik.

En gisteravond was ik een paar uur film kijken zonder de iPhone te gebruiken en 3 uur later was het percentage ook iets van 4% gezakt, dat is toch ook wel veel? Mijn XR verloor in het begin een paar % in de nacht als ik hem niet deed opladen..
Hahaha misschien is t gewoon gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkop
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Hahaha misschien is t gewoon gevoel.
Ik zie het wel de komende dagen..
Het komt voor mij gewoon niet echt overeen met wat ik van andere hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

De graphite 13 pro max binnen en wat een geweldig toestel, voor iemand met grote handen een mooi formaat. De overstap naar Apple gemaakt vanwege security policy van mijn nieuwe baan en om weer eens wat nieuws te ervaren. Ik doe zelf ook veel aan fotografie dus het is geweldig om redelijke bokeh en macro heel snel bij de hand te hebben, wat ik eigenlijk een stuk belangrijker vindt dan extreme zoom (waar je toch eigenlijk wel een standaard of tripod voor nodig zal hebben). Het grootste pluspunt is de batterijduur en ik ben blij dat de gekte om het dunste toestel te krijgen zo'n beetje over is.

Wat ik niet uitvoerig in heel veel reviews terug zie zijn toch wel echt een paar dubieuze keuzes van Apple die het toestel in sommige aspecten gedateerd laat voelen. Ik vermoed dat dit puur gaat om terughouden van features ten gunste van hun volgende toestellen in hun timeline. Vooral ironisch dat dit in gaat tegen hun ambitie om meer milieubewust te zijn.
  • Een 9 jaar oude lightning port, terwijl al hun nieuwe toestellen op USB-C zitten. Overzetten van ProRes wordt onbegonnen werk. Naar mijn idee echt puur gedaan zodat je Apple's proprietary producten moet kopen, en laat naar mijn inzien ook zien dat de charger is verwijderd om meer geld los te kloppen en niet voor het milieu. Dit is een veel groter minpunt dan dat Apple enkel geen lader er bij doet zoals bij de Tweakers review wordt beweerd.
  • Geen always-on display, een feature die zelfs op de meest budget toestellen onderhand zit. Ik heb het idee dat ook dit achter wordt gehouden voor een iphone 14. Jammer want dit zou juist erg fijn zijn met een magsafe standaard voor een klokje en notifications, en bespaart ook nog eens wat energie en frustratie t.o.v. regelmatig unlocken. Ik hoop dat dit nog in een iOS update gaat komen want dit is mijn grootste gemis in mijn workflow.
  • Geen reverse-wireless charging, hele rare keuze vooral omdat dit prima zou gaan met de hoge batterijcapaciteit en airpods of magsafe apparaatjes. Dit zit al jaren in de high-end Android toestellen, alhoewel geen feature die je vaak zal gebruiken is het wel ontzettend handig in de enkele gevallen dat je het nodig hebt.
  • Geen apple pencil support, naar mijn idee ook echt iets zodat de consument die een pen wil gebruiken een ipad moet aanschaffen. De pro max is gewoon groot genoeg om als kleine tablet te voldoen en een digitale pen is heel handig voor notities, maar dat zit er niet in. Een zelfde soort verhaal als het gebrek aan touchscreen versie van macbooks, zodat je meer producten moet kopen binnen het ecosysteem, wat eigenlijk gewoon heel slecht is voor het milieu.
Desondanks toch een geweldig apparaat die uitblinkt in de belangrijkste aspecten, en dat is ook waarom ik er uiteindelijk voor ben gegaan. Ik zal zien of de positieve aspecten zoals de uitblinkende kwaliteit van de telefoon en de souplesse van iOS opwegen tegen de dubieuze praktijken van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:39
Redondo1982 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Draagcomfort went gelukkig snel :)
Pro gaat nog wel (ben van 11 pro naar 13 pro max gegaan), maar dat beetje extra is toch wel erg fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foekebooij
@Donstil geinig dat je ze een tweede kans geeft. De telefoon terug laten sturen, als je het niet eens bent met hun voorstel, kan altijd.

@Fox Ik snap de vier punten die je noemt goed. Ik hoop vooral (misschien tegen beter weten in) dat usb-c op de pro’s vrij vlot komen. De andere punten zouden leuk zijn, maar mis ik minder.

@giantgiantus excuus de tekst was inderdaad weinig scherp.
Ik heb de 13 mini, maar heb die afgelopen week twee keer laten uitvallen doordat de accu leeg was. De afwezigheid van stress om zonder accu (telefoon) te komen zitten, heeft me besluiten naar de (12) Max variant te gaan.

[ Voor 94% gewijzigd door foekebooij op 17-10-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
-

[ Voor 100% gewijzigd door foekebooij op 17-10-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:17
@foekebooij zefs na 2 keer lezen snap ik niet wat je met de meeste zinnen wil zeggen. Biertje teveel op gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:17
giantgiantus schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:44:
@foekebooij zefs na 2 keer lezen snap ik niet wat je met de meeste zinnen wil zeggen. Biertje teveel op gisteren?
Edit: thanks. En snap de overweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-10 15:00
Hallo heb nu een 12 pro max sinds december vorig jaar.
Ligt het aan mij of zie ik er echt geen upgrade in om een 13 te halen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jovinho99 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:16:
Ik denk dat je even moet beginnen te lezen vanaf het moment dat de 13 geïntroduceerd werd, daar is genoeg besproken over een overstap vanaf de 12 naar de 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmobiel
Nee, lijkt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:06
Mooi toch als je je eigen vraag al beantwoord hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Scrtz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:46:
[...]

Mooi toch als je je eigen vraag al beantwoord hebt ;)
Ja is wel handig 😜nee wil gewoon de meningen van anderen eens horen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baran2411
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-06 23:32
Ik heb steeds het gevoel dat de voor camera van mijn nieuwe iphone 13 pro max niet heel goed is (in vergelijking met de achter camera want die zijn geweldig), en vandaag dacht ik is even om het te vergelijken met de iPhone X van mijn vriendin en je ziet echt een duidelijk verschil. Weet iemand hier meer over? moet ik wat settings veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Jovinho99 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Hangt ervan af voor hoeveel je je 12 kan verkopen.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 19:40
Jovinho99 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Deze vraag is veel voorbij gekomen en of een upgrade zinvol is ligt helemaal aan jouw zelf.
Zet op een rijtje wat je echt belangrijk vind.

Ik vind 120hz belangrijk maar ook camera dus dat rechtvaardigt voor mij om een Pro te kopen. Voor jouw kan dat bijvoorbeeld helemaal niet belangrijk zijn.

De 13 heeft iets betere camera (voornamelijk low light en stabilisatie), paar uurtjes langere accuduur en 200nits helderder scherm. Als jij geen problemen ondervindt met deze drie dingen dan is er geen reden om over te stappen.

Vaak wil je iets nieuws omdat het nieuw is en niet omdat je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Garret1410 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:10:
[...]

Deze vraag is veel voorbij gekomen en of een upgrade zinvol is ligt helemaal aan jouw zelf.
Zet op een rijtje wat je echt belangrijk vind.

Ik vind 120hz belangrijk maar ook camera dus dat rechtvaardigt voor mij om een Pro te kopen. Voor jouw kan dat bijvoorbeeld helemaal niet belangrijk zijn.

De 13 heeft iets betere camera (voornamelijk low light en stabilisatie), paar uurtjes langere accuduur en 200nits helderder scherm. Als jij geen problemen ondervindt met deze drie dingen dan is er geen reden om over te stappen.

Vaak wil je iets nieuws omdat het nieuw is en niet omdat je het nodig hebt.
Precies dat laatste dus ..
Vanaf de 11 tot nu de 13 is er niet veel nieuws aan vind ik, spreek over max model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Jovinho99 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:53:
[...]

Precies dat laatste dus ..
Vanaf de 11 tot nu de 13 is er niet veel nieuws aan vind ik, spreek over max model.
Mee eens. De upgrades de afgelopen jaren zijn weinig spannend tenzij je actief aan de slag gaat met de camera of echt een veeleisende gebruiker bent inzake batterijgebruik.

Verder wel heel mooie toestellen en top in gebruik, maar ik zie geen noodzaak om een 11 of 12 te upgraden naar een 13. Maar goed, dat is voor ieder persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

Alleen het 120 Hz scherm wellicht?

Hier heb ik dat met de X > Xs gehad. De enige die ik niet geupgrade heb toen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:10
Meer mensen hier met battery drain in de nacht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csb6nVi7U2U5rIIvjxhzBWtKUBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SO3f0YbJNRUr60bnjWu9ExDI.jpg?f=fotoalbum_large
(Periode 0200/0600)
Er is geen background activity, staat ook voor bijna iedere applicatie uit. Maar alsnog gaat die grafiek best rap naar beneden. Op mijn oude 11 Pro geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je kunt per app zien hoeveel batterij ze gebruiken, dan ben je er snel genoeg achter toch?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:49:
Je kunt per app zien hoeveel batterij ze gebruiken, dan ben je er snel genoeg achter toch?
Ja, alleen is het overzicht in dit voorbeeld van 2 tot 6 leeg, met geen apps geopend/achtergrondactiviteit, toch daalt mijn percentage met minimaal 10% in een nacht, wat mijn vorige iPhone niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Comilion schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:29:
[...]

Ja, alleen is het overzicht in dit voorbeeld van 2 tot 6 leeg, met geen apps geopend/achtergrondactiviteit, toch daalt mijn percentage met minimaal 10% in een nacht, wat mijn vorige iPhone niet deed.
Voor de zekerheid: heb je hem misschien pas een paar dagen geleden in gebruik genomen? Dan is hij wellicht nog aan het indexeren. Dat is een soort van “spook-activiteit” die je nergens in de getallen terug ziet.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 18-10-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
Dennisdn schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:25:
[...]

Voor de zekerheid: heb je hem misschien pas een paar dagen geleden in gebruik genomen? Dan is hij wellicht nog aan het indexeren. Dat is een soort van “spook-activiteit” die je nergens in de getallen terug ziet.
Hoeveel dagen duurt dit ongeveer? Ik heb ‘m sinds release binnen dus dat zou het denk ik niet zijn, heb wel 4/5 dagen geleden de 15.0.2 gedownload.
Pagina: 1 ... 28 ... 44 Laatste