• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10:42
Comilion schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Hoeveel dagen duurt dit ongeveer? Ik heb ‘m sinds release binnen dus dat zou het denk ik niet zijn, heb wel 4/5 dagen geleden de 15.0.2 gedownload.
Nee dan kan dat het niet zijn. Indexeren is in lange gevallen met een dag of 2 echt wel gebeurd. Dan kunnen we dat in ieder geval wel uitsluiten als mogelijk probleem.

Ik ben bang dat er dan niet heel veel anders opzit dan resetten. Maar ik zou het zelf eerst nog een paar dagen aankijken voor ik verdere maatregelen zou nemen.

• DateTime.Now
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Gisteren een hele tijd de 13 en de 13-mini vastgehad. De mini heeft enorm de voorkeur qua formaat maar ik ben toch bang dat de accuduur, net als bij de SE2 gaat tegenvallen.

Zijn er nog mensen met recente accu ervaringen van de mini?
Of zijn er mensen die dachten dat de 13 te groot was maar waar het toch begint te wennen ?

Heb nu een xperia 5 en die is net zo smal als de mini.

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:07
DateTime.Now schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:01:
Gisteren een hele tijd de 13 en de 13-mini vastgehad. De mini heeft enorm de voorkeur qua formaat maar ik ben toch bang dat de accuduur, net als bij de SE2 gaat tegenvallen.

Of zijn er mensen die dachten dat de 13 te groot was maar waar het toch begint te wennen ?

Ik ben geen zware gebruiker (daar is de Mini denk ik ook niet echt geschikt voor met het relatief kleine scherm), maar ik heb in de weken dat ik de Mini 13 heb nog geen enkele keer gehad dat ik tussen 06:30 en 23:00 uur de telefoon tussentijds moest opladen. Dat was met mijn Mini 12 echt wel anders.
Ik heb de links niet direct bij de hand, maar in batterij-tests komt de Mini 13 ongeveer gelijk uit met de reguliere 12. Echt niet te vergelijken met de SE2, die echt een dramatische batterijduur heeft (zelfs minder dan de 12 Mini).
Ik had de 12 Mini, even de 13 Pro ge-Pro-beerd :P, maar ik kon niet wennen aan het gewicht in m'n broekzak en als ik 'm met een hand vasthield. Ja, de batterij is beter, en de camera's ook. Maar ik troost me dat ik met een mini-telefoon nu dezelfde kwaliteit van de hoofdcamera heb als van de 12 Pro Max.

• mawi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 29-11 11:09
Sinds gisteren ook in het bezit van een iPhone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue. Overzetten leek in eerste instantie soepel te gaan (device naar device, vanaf een iPhone X); kreeg ook de melding dat overzetten gereed was. Maar sinds gisteravond worden de apps verder niet gedownload, ze blijven 'hangen'. Heb artikel van Apple al gevolgd, helaas geen oplossing. Nieuwe apps zijn gewoon te downloaden, behalve dus de apps die ik al had, daar blijft een wolkje bij staan. Klik je op het wolkje, dan gebeurd er verder ook niets.

Iemand nog een idee? Anders ga ik maar contact opnemen met Apple.

Update
Zojuist nog maar eens App Store een keer uit- en weer ingelogd en wonder boven wonder, de apps beginnen te downloaden!

[Voor 9% gewijzigd door mawi op 19-10-2021 10:38]

• Dennisdn

Ondanks ik persoonlijk al niks te kort kwam aan de 12 Mini is de 13 Mini batterij echt heel erg veel beter geworden. Op dit moment ben ik voor werk in Suriname en moet dagelijks het bos in. Ik heb wel een MagSafe-batterij bij me voor de zekerheid, maar nog niet eens nodig gehad. Terwijl ik de hele heen en terugweg zit te surfen, vaak slecht bereik wat ook een drainer kan zijn én dag en nacht de VPN-lijn aan. Prima dus 😁

• basmobiel
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 01-12 10:34
Dennisdn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Ondanks ik persoonlijk al niks te kort kwam aan de 12 Mini is de 13 Mini batterij echt heel erg veel beter geworden. Op dit moment ben ik voor werk in Suriname en moet dagelijks het bos in. Ik heb wel een MagSafe-batterij bij me voor de zekerheid, maar nog niet eens nodig gehad. Terwijl ik de hele heen en terugweg zit te surfen, vaak slecht bereik wat ook een drainer kan zijn én dag en nacht de VPN-lijn aan. Prima dus 😁
d:)b (y)

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09:38
mawi schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:27:
....Maar sinds gisteravond worden de apps verder niet gedownload, ze blijven 'hangen'. Heb artikel van Apple al gevolgd, helaas geen oplossing. Nieuwe apps zijn gewoon te downloaden, behalve dus de apps die ik al had, daar blijft een wolkje bij staan. Klik je op het wolkje, dan gebeurd er verder ook niets.

Iemand nog een idee? Anders ga ik maar contact opnemen met Apple.

Update
Zojuist nog maar eens App Store een keer uit- en weer ingelogd en wonder boven wonder, de apps beginnen te downloaden!
Kan het zijn gekomen vanwege het Apple Event van gisteren en dat sowieso de Apple Store 'werd vernieuwd. We zijn zo bij terug.'?
Mijn gezinsleden konden gisteravond namelijk ook geen apps downloaden op hun bestaande iPhones.

• Redondo1982
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:52
Dennisdn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Ja, is echt een veel completere foon geworden zo. Ik merk het ook en dat icm de verbeterde camera e.d. gewoon goud.

I don't have dreams, I have goals!!

• mawi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 29-11 11:09
RicoK schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Kan het zijn gekomen vanwege het Apple Event van gisteren en dat sowieso de Apple Store 'werd vernieuwd. We zijn zo bij terug.'?
Mijn gezinsleden konden gisteravond namelijk ook geen apps downloaden op hun bestaande iPhones.
Vermoeden heb ik ook idd

• Dennisdn
Redondo1982 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:36:
[...]

Ja, is echt een veel completere foon geworden zo. Ik merk het ook en dat icm de verbeterde camera e.d. gewoon goud.
Laten we hopen dat Apple hiermee iets goed gemaakt heeft, velen alsnog toch overtuigd raken van de MIni en hij in het assortiment blijft :)

• Redondo1982
Dennisdn schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Laten we hopen dat Apple hiermee iets goed gemaakt heeft, velen alsnog toch overtuigd raken van de MIni en hij in het assortiment blijft :)
Ding vindt gretig aftrek heb ik het idee. Zowel in dit topic, bij de accessoires en ook om me heen. Ze zijn een beetje klaar met die kolossen allemaal. De Mini werd eerst weggezet als foon die je minder gebruikt, maar dat is niet waar. Ik gebruik hem dag en nacht, juist door het super handige formaat.

• _Bailey_
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Ding vindt gretig aftrek heb ik het idee. Zowel in dit topic, bij de accessoires en ook om me heen. Ze zijn een beetje klaar met die kolossen allemaal. De Mini werd eerst weggezet als foon die je minder gebruikt, maar dat is niet waar. Ik gebruik hem dag en nacht, juist door het super handige formaat.
ik zie ook meer en meer mensen (prive/werk) om me heen met een 12 Mini of 13 Mini. En wat je zegt; ook overstappers van grotere iPhones naar de Mini zie ik steeds meer.

Dit terwijl toch de laatste jaren de trend groter en groter was, qua formaat.
Wat ik verder veel op buitenlandse fora tegenkom is dat met het gewicht en formaat van de 13 Pro, Apple een soort van grens over is gegaan qua handzaamheid.

• Redondo1982
_Bailey_ schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:06:
[...]

ik zie ook meer en meer mensen (prive/werk) om me heen met een 12 Mini of 13 Mini. En wat je zegt; ook overstappers van grotere iPhones naar de Mini zie ik steeds meer.

Wat ik verder veel op buitenlandse fora tegenkom is dat met het gewicht en formaat van de 13 Pro, Apple een soort van grens over is gegaan qua handzaamheid.
En terecht. Ik heb dat ding (lees: 13 Pro) in m'n handen gehad en is echt geen fijne foon, wel erg mooi! Helaas heb ik kleine handen en draag ik veel strakke kledij en dan is het goed zichtbaar waar de foon zit, als ie al niet uitsteekt boven m'n broekzakken.

• Dennisdn
[...]

Ik hoop vooral dat de "SE-mensen" die een iPhone hebben maar niet perse de beste willen en geen jaarlijkse vervanging doen, de Mini als goede opvolger zien. De prijs zit in het midden, maar wel een high-end toestel. Dan kan het vooral op de zakelijke markt die nu vooral SE's heeft best wel eens snel kunnen gaan.

• Fjeze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:41

Fjeze

AllesPerfect!

[...]

Hier kan ik mijnzelf wel in vinden, als zogenaamde Appel Fanboy (koop elk jaar de nieuwe iPhone, afgelopen jaren standaard de "gewone" Pro).
Dit jaar ook de iPhone 13 Pro besteld, maar deze toch vrijwel direct weer verkocht ivm het toegenomen gewicht wat ik toch echt niet prettig vond.
Nu een iPhone 13 mini in gebruik om te kijken of ik het kleine formaat fijner vind. Mijn grootste twijfel was ook de "mindere" camera in de Mini aangezien ik de camera regelmatig gebruik. Maar mijn 12 Pro camera beviel ook zeer goed, en de 13 mini zou de camera van de 12 Pro Max hebben, dus zou moeten voldoen.

We gaan het dus eens even uitproberen, en kijken hoe het gaat bevallen.

Fly or Die

• Ruud0012
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 03-11 16:26
Denk dat iedereen zo zijn eigen ideeën heeft over formaat en gewicht. Maar voor mij is de mini echt te mini. Maar zoals ik al zei, ieder zijn voorkeur. Ik vind de Max echt heel fijn om mee te werken. Lekker een grote accu voor meer dan een dag intensief gebruik. Voor mij geen andere meer.

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:36

Ik heb een 13 mini, accuduur overtreft mijn verwachting. dagelijks 2x45 min navigeren + gewoon gebruik zorgt bij mij voor 30-40% accuduur over aan het einde van de dag afhankelijk hoe veel ik hem gebruik uiteraard. Iig zat om de dag door te komen

Formaat van de mini vind ik echt goed. Past gewoon in je hand en je broekzak ipv die tablets die wegen als een baksteen

• Toppe
  • Laatst online: 10:37
PainkillA schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:41:
[...]

Ik heb een 13 mini, accuduur overtreft mijn verwachting. dagelijks 2x45 min navigeren + gewoon gebruik zorgt bij mij voor 30-40% accuduur over aan het einde van de dag afhankelijk hoe veel ik hem gebruik uiteraard. Iig zat om de dag door te komen

Formaat van de mini vind ik echt goed. Past gewoon in je hand en je broekzak ipv die tablets die wegen als een baksteen
iPad mini weegt 293 gram, een baksteen 1,9 kilo. 18% hè! Lichtste iPad mini gen 6 ooit!!

[Voor 3% gewijzigd door Toppe op 19-10-2021 23:16]

Nee is ook een antwoord

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 07:20
Comilion schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:00:
Meer mensen hier met battery drain in de nacht?

[Afbeelding]
(Periode 0200/0600)
Er is geen background activity, staat ook voor bijna iedere applicatie uit. Maar alsnog gaat die grafiek best rap naar beneden. Op mijn oude 11 Pro geen last van.
Je kan er mijn posts in het iPhone SE 2020 topic op nagaan. Mijn iPhone SE is nooit gestopt met dit soort gedrag.

Soms gaat het goed. Paar procent verlies per nacht, exact wat mijn iPhone 7 er voor ook deed. En wat je zou verwachten van een telefoon die 's nachts helemaal niets doet en niets hoeft te doen. Als er echt iets draait dan zou ik dat maar matig vinden van apple. Geen idee wat er zou moeten draaien, en ga geen cpu cycles en batterijen van je klanten verspillen met loze acties 's nachts, dus het lijkt me sterk dat dit 'met opzet' zou zijn. :?

Maar van dit soort screen shots heb ik er ondertussen al 30 of 40 in een mapje zitten. Na een tijdje gestopt met screenshots bijhouden, het was toch steeds een gelijkaardig fenomeen. Ik dacht ze bij te houden om ooit eens een garantie claim hard te maken in de apple store (dit gedrag hoort niet). Heb dit geprobeerd in een apple store en natuurlijk was dit 'niets bijzonder' en wezen ze me op 1 of andere loze 'refresh apps in de background' setting die je kon uitzetten.

Alsof ik daar zelf niet aan gedacht heb, en alsof dat nodig zou moeten zijn. Kom nou... :F

Ik heb toen vanalles geprobeerd. Airplane mode (ook niet echt een oplossing natuurlijk als je 's nachts bereikbaar wil blijven). Weet zo snel niet meer of dit hielp of niet. Verder bij elke 0.0.x of 0.x of zelfs major release update de hoop dat dit gedrag zou stoppen. Er is geen lijn op te trekken. Inderdaad ging het soms goed, en dan soms weer hetzelfde.

Ben maar gestopt met er aandacht aan te besteden. 's Nachts gaat 'ie aan de lader (heb al wekkers gemist als 'ie 's nachts van 30% naar 0 viel of zo), batterij health nog 88% :') :') Op een SE met z'n 1800 mah batterijtje.

Ik zie mezelf in deze markt nooit iets anders dan een apple smartphone kopen, maar van dit soort onverklaarbare 'apple nonsens' kan ik toch best pissig worden.

Een aantal maand geleden heb ik nog proberen te zoeken naar oorzaken, of dat er misschien een lijn in te trekken viel. Het meest plausibele wat ik las is iets met antennes die blijven vermogen uitzenden bij het zoeken naar verbindingen (?). Ken er zelf niet zoveel van. De oorzaak zou dus eerder bij het netwerk liggen dan de telefoon? Al deed m'n oude 7 dat niet op dezelfde locatie, en nog steeds niet trouwens.

• Comilion
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 30-11 23:33
Amos_x schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:21:
[...]

Je kan er mijn posts in het iPhone SE 2020 topic op nagaan. Mijn iPhone SE is nooit gestopt met dit soort gedrag.

Soms gaat het goed. Paar procent verlies per nacht, exact wat mijn iPhone 7 er voor ook deed. En wat je zou verwachten van een telefoon die 's nachts helemaal niets doet en niets hoeft te doen. Als er echt iets draait dan zou ik dat maar matig vinden van apple. Geen idee wat er zou moeten draaien, en ga geen cpu cycles en batterijen van je klanten verspillen met loze acties 's nachts, dus het lijkt me sterk dat dit 'met opzet' zou zijn. :?

Maar van dit soort screen shots heb ik er ondertussen al 30 of 40 in een mapje zitten. Na een tijdje gestopt met screenshots bijhouden, het was toch steeds een gelijkaardig fenomeen. Ik dacht ze bij te houden om ooit eens een garantie claim hard te maken in de apple store (dit gedrag hoort niet). Heb dit geprobeerd in een apple store en natuurlijk was dit 'niets bijzonder' en wezen ze me op 1 of andere loze 'refresh apps in de background' setting die je kon uitzetten.

Alsof ik daar zelf niet aan gedacht heb, en alsof dat nodig zou moeten zijn. Kom nou... :F

Ik heb toen vanalles geprobeerd. Airplane mode (ook niet echt een oplossing natuurlijk als je 's nachts bereikbaar wil blijven). Weet zo snel niet meer of dit hielp of niet. Verder bij elke 0.0.x of 0.x of zelfs major release update de hoop dat dit gedrag zou stoppen. Er is geen lijn op te trekken. Inderdaad ging het soms goed, en dan soms weer hetzelfde.

Ben maar gestopt met er aandacht aan te besteden. 's Nachts gaat 'ie aan de lader (heb al wekkers gemist als 'ie 's nachts van 30% naar 0 viel of zo), batterij health nog 88% :') :') Op een SE met z'n 1800 mah batterijtje.

Ik zie mezelf in deze markt nooit iets anders dan een apple smartphone kopen, maar van dit soort onverklaarbare 'apple nonsens' kan ik toch best pissig worden.

Een aantal maand geleden heb ik nog proberen te zoeken naar oorzaken, of dat er misschien een lijn in te trekken viel. Het meest plausibele wat ik las is iets met antennes die blijven vermogen uitzenden bij het zoeken naar verbindingen (?). Ken er zelf niet zoveel van. De oorzaak zou dus eerder bij het netwerk liggen dan de telefoon? Al deed m'n oude 7 dat niet op dezelfde locatie, en nog steeds niet trouwens.
Bedankt voor de uitgebreide reactie :) Ik ga nog een volledige reset proberen en anders laat ik het hier maar bij. Voor nu heb het nu ook altijd aan de lader liggen s’nachts, de wekker missen kan ik momenteel niet veroorloven haha. Ja, over die background refresh… nu 3x contact gehad met apple support, en alles stond uit maar blijf dezelfde melding krijgen.

Het stoort me alleen dat ik er hier op het vorige toestel geen last van heb.

Als ik het een beetje goed lees heb je dit dus ook niet iedere nacht waarbij de telefoon niet op de lader ligt?

• Toppe
Links iPhone 13 Max, rechts iPhone 13.

Beide schermen volledige helderheid, beide truetone aan. Toch zit er aanzienlijk verschil in beide schermen. De Max vindt ik veel fletser. Wat jullie?

Nee is ook een antwoord

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:00:

Beide schermen volledige helderheid, beide truetone aan. Toch zit er aanzienlijk verschil in beide schermen. De Max vindt ik veel fletser. Wat jullie?
[Afbeelding]
Staat night shift aan op de Max?

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• Toppe
Ophidian schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Staat night shift aan op de Max?
Nee, dan wordt het nog geler…

Nee is ook een antwoord

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Nee, dan wordt het nog geler…
Zo kan je de tint bijstellen. Blijkbaar merken meer mensen het. Truetype maakt mijn 13 Pro ook geler dan mijn iPad Pro idd

ZO SE LG Neon 2 - 5,76 kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84 kWp - Shade: High - PVoutput | Daikin L/L Warmtepomp | Zappi V2 | Corsa-E GS-Line

• RoyVi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-12 16:29
Ik heb nog een iphone 8 en twijfel heel erg tussen de 12 mini en 13 mini, de 12 mini is nu wel lekker goedkoop. Maar als ik lees dat de 13 mini een stuk betere camera heeft en accu vraag ik het mij af of het de hogere prijs waard is.

• Dennisdn
RoyVi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:48:
Ik heb nog een iphone 8 en twijfel heel erg tussen de 12 mini en 13 mini, de 12 mini is nu wel lekker goedkoop. Maar als ik lees dat de 13 mini een stuk betere camera heeft en accu vraag ik het mij af of het de hogere prijs waard is.
Simpel antwoord: ja het is het prijsverschil waard. De batterij is aanzienlijk beter. De camera een beetje beter. Zeker omdat het er vooralsnog op lijkt dat dit (voorlopig) de laatste Mini zal zijn, ben je iets toekomstbestendiger met een 13 Mini.

• Redondo1982
Dennisdn schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:40:
[...]

Simpel antwoord: ja het is het prijsverschil waard. De batterij is aanzienlijk beter. De camera een beetje beter. Zeker omdat het er vooralsnog op lijkt dat dit (voorlopig) de laatste Mini zal zijn, ben je iets toekomstbestendiger met een 13 Mini.
De camera is zelfs stukken beter bij minder (dag)licht. Alles is veel scherper en minder verzadigd.

• MaSw85
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-12 21:06
Ik heb ook een 8 en wil upgraden naar de 13 Mini of 13. Accuduur van de 13 Mini schijnt idd flink beter te zijn dan de 12 Mini en qua camera zal beide een flinke upgrade zijn ten opzichte van de 8. Zeker omdat blijkbaar de camera van de 12 Pro (Max?) nu in de 13 Mini zit. Dat is voor mij in ieder geval goed genoeg. Enige waar ik nog over twijfel is dus de grootte. De 13 is iets groter dan de 8 maar ook zwaarder dus vraag me af hoe dat in de broekzak zit. En de Mini is qua scherm natuurlijk groter dan de 8, ondanks dat ie kleiner is. Anyway, vasthouden in de winkel en dan een keuze maken...

Komoot

• Oppernerd
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 29-11 00:01
De 13 series is niet zo bijzonder als je van de 12 series af zou komen, behalve voor de mini. Tegen iedereen die een 12(pro) heeft zou ik zeggen dat het zonde is om te upgraden, behalve de mini. Dit jaar heeft de mini juist de beste upgrade gehad. Grootste zwakke punt van de 12 mini is aangepakt, waardoor het toestel een stuk betrouwbaarder is geworden. Ik ben van de 12 mini naar de 13 mini gegaan en de batterij is significant beter.

Niet de hele tijd zorgen maken om de batterij is het prijsverschil sws waard.

• RoyVi
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-12 16:29
Nou het is voor mij wel duidelijk, iig een 13 mini. De 13 vind ik eigenlijk te groot en dan zou ik liever voor een pro gaan vanwege de telelens.

Mijn vrouw heeft een Samsung s10 en de telelens is soms wel erg handig.

• Licko
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:34

Licko

ZVDK

Voor de mensen met een 13 mini, hoeveel schermtijd hebben jullie gemiddeld per dag?

Ik heb momenteel een iPhone X met 86% batterij capaciteit. Ik kan m'n abonnement verlengen en twijfel tussen de 13 en de 13 mini. Reden om te upgraden zou de betere batterij, scherm met hogere helderheid en in mindere mate de camera zijn.
De vorm factor van de mini is nice, maar ga ik geen spijt krijgen van 't kleinere scherm en is de batterij toereikend...daarnaast is de speaker van de 13 mini minder goed dan die van de 13.

Ik heb de pro ook even bekeken en hoewel ik 't verschil 60-120 duidelijk zie, erger ik me niet aan m'n huidige 60hz scherm. Ik stel 120hz nog maar even uit ;) Misschien bij m'n volgende upgrade wanneer hopelijk de camera bump weg is.

Het wordt dus een 13 mini of een 13, maar ik ben er nog steeds niet uit |:(

Mannen die hun partner 'vrouwlief' noemen...please shut the fuck up

• Dennisdn
Zojuist antwoord gekregen van Rebuy… ze geven de volle prijs voor 12Mini (64gb) van 467 euro.

Ik had ook nog een PS4 erbij gedaan, daar hebben ze wel 2 tientjes afgehaald. Dat is netjes. Ik zag bij het versturen pas dat er verfvlekken op zaten. Dus bij deze: een prima ervaring met Rebuy!

• Rolzer
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 21-10 15:55
Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:00:

[Afbeelding]
Ik heb de mijne vandaag teruggebracht. Ik merkt dat vooral 's avonds, ten opzichte van soortgelijke iphones van familie en vrienden, dat het scherm behoorlijk geel was. En dat komt best wel onrustig over.

De suggestie van het aanpassen, zelf calibreren van de kleuren, zorgt ervoor dat je in helderheid achteruit gaat. Ik vind dit voor een telefoon van 1.000+ een volstrekt zwaktebod. Maar dat is een persoonlijke mening.

De medewerkers erkennen wel het probleem, maar de marge is behoorlijk groot (of groot geworden), maar ze zagen wel dat de kleur significant afwijkt als die naast hun telefoon werd neergelegd. En toen kwam langzaam naar voren dat ik niet de enige was die de telefoon heeft teruggebracht om deze reden ;).

Dus ik wacht eventjes binnenkort tot de lokale voorraad weer wat aangroeit (wat wel betekend dat het qua beeldscherm een lotterij blijft), maar voor de rest, top toestel! Mooi respondsief en batterij gaat heel lang mee!

En het is mij gelukt om whatsapp mee te nemen van android naar de iphone, was ik ook superblij mee :) (viel achteraf qua moeilijkheid reuze mee, maar kostte me wel een tientje, prima).

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 30-11 20:45
Hoe verhoudt de levensduur van de batterij t.o.v. het laden op een QI charger terwijl de iPhone nog ruim geladen is, iemand enig idee/ervaring daarnee? Dit i.vm. een QI charger in de auto waar je de iPhone automatisch op legt.

Het is weer bijna september 2022 :)

• PainkillA
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:36
Licko schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:50:
Voor de mensen met een 13 mini, hoeveel schermtijd hebben jullie gemiddeld per dag?

Ik heb momenteel een iPhone X met 86% batterij capaciteit. Ik kan m'n abonnement verlengen en twijfel tussen de 13 en de 13 mini. Reden om te upgraden zou de betere batterij, scherm met hogere helderheid en in mindere mate de camera zijn.
De vorm factor van de mini is nice, maar ga ik geen spijt krijgen van 't kleinere scherm en is de batterij toereikend...daarnaast is de speaker van de 13 mini minder goed dan die van de 13.

Ik heb de pro ook even bekeken en hoewel ik 't verschil 60-120 duidelijk zie, erger ik me niet aan m'n huidige 60hz scherm. Ik stel 120hz nog maar even uit ;) Misschien bij m'n volgende upgrade wanneer hopelijk de camera bump weg is.

Het wordt dus een 13 mini of een 13, maar ik ben er nog steeds niet uit |:(
De accuduur van de 13 mini is in veel gevallen zelfs beter dan de reguliere 12 dus dat lijkt mij voldoende? Tenzij je de hele dag gamed of youtube kijkt

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Jaymone schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:33:
Hoe verhoudt de levensduur van de batterij t.o.v. het laden op een QI charger terwijl de iPhone nog ruim geladen is, iemand enig idee/ervaring daarnee? Dit i.vm. een QI charger in de auto waar je de iPhone automatisch op legt.
Geen idee. Dan zou je een iPhone die je niet draadloos oplaadt en 1 waarbij je het wel doet en beiden iPhones precies hetzelfde gebruiken. Best lastig.

Ik laad hem draadloos op en bedraad. Soms ligt ie de hele nacht op de draadloze lader. Prima!
Ik zou hem gewoon gebruiken en opladen zoals jou dat uitkomt. Genieten van dat ding! :) Mocht de accu slecht worden, garantie of vervangen.

Edit: Mijn accu is na een jaar 1% achteruit gegaan, iPhone 12 Pro

[Voor 4% gewijzigd door Hulliee op 22-10-2021 13:20]

• MaSw85
Jaymone schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:33:
Bij mij gaat het meer andersom. Elke nacht ligt mijn iPhone (8, aangeschaft ~ een maand na release dus inmiddels vier jaar oud) standaard op een Qi lader en in de auto zit ie standaard aan een kabel die via USB oplaadt. Ook tussendoor nog wel eens aan de kabel of op een Qi lader. Batterijcapaciteit is na vier jaar nog steeds hoog (86%). Helpt dit je?

Komoot

• THE_BASE
  • Niet online
Heb een iPhone 12 Pro en wil graag naar een iPhone 13 Pro omdat ik eigenlijk elk jaar Switch, kosten maken me niet veel uit.

Alleen dit jaar twijfel ik voor het eerst of het zinvol is: 120 Hz is nice, maar went snel. De camera iets beter? Valt best mee? Batterij beter? Zal best, haal nu ook met gemak anderhalve dag.

Kortom: waarom zou ik als het ding ook nog een stuk zwaarder is? Voor het eerst sinds iPhone in 2007 een twijfel om te upgraden.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• Redondo1982
THE_BASE schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:07:
Heb een iPhone 12 Pro en wil graag naar een iPhone 13 Pro omdat ik eigenlijk elk jaar Switch, kosten maken me niet veel uit.

Alleen dit jaar twijfel ik voor het eerst of het zinvol is: 120 Hz is nice, maar went snel. De camera iets beter? Valt best mee? Batterij beter? Zal best, haal nu ook met gemak anderhalve dag.

Kortom: waarom zou ik als het ding ook nog een stuk zwaarder is? Voor het eerst sinds iPhone in 2007 een twijfel om te upgraden.
Oh echt, twijfel elk jaar en na een dag ben ik om en koop ik weer de nieuwe :+

• Vorkie
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Doen, zonder twijfel :+

Heb dezelfde upgrade gedaan vanuit oogpunt dat ik 2 devices uit hetzelfde jaar wilde gekoppeld hebben, (Watch 7 en iPhone 13 pro) en ik ervaar die 13 echt een stuk fijner dan die 12 pro. Juist vanwege dat scherm.

Sneller is het niet, foto’s zijn mooier en de beleving is fijner.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 30-11 18:10

iPhone 13 Pro is voor mij juist voor het eerst zinvol. Verschil vind ik nu juist groter dan voorheen omdat nu het hele camerasysteem verbeterd ipv wat kleine aanpassingen. 120Hz is nieuw en voor mij een hele belangrijke upgrade, niet alleen omdat het vloeiender is maar alles voelt ook sneller. Accuduur is flink verbeterd maar als je het niet nodig hebt dan heeft het geen toegevoegde waarde maar dat is met alles zo.

Of je moet upgraden is aan jezelf maar dit is hoe ik er over denk. Elk jaar een nieuwe telefoon is ook niet nodig maar ik switch elk jaar omdat ik het leuk vind. Het is een soort hobby van me geworden om steeds wat nieuws te hebben.

• THE_BASE
  • Niet online
Helder. Kleine verbeteringen en toch voldoende voor een nieuw gevoel.

Nu maar wachten tot het ding wat beter leverbaar wordt.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• syltheboy
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 21:50:
Helder. Kleine verbeteringen en toch voldoende voor een nieuw gevoel.

Nu maar wachten tot het ding wat beter leverbaar wordt.
Of wachten op de 14 Pro. ;)

• THE_BASE
  • Niet online
Die komt dan na de iPhone 13 Pro ;)

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:19
*snip* offtopic

[Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 23-10-2021 11:18]

• Jovinho99
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 21-11 19:14
Hallo, sinds ik de ios 15 update heb gedaan merk ik dat mijn batterij wat sneller leeg gaat, zal wel normaal zijn door de nieuwe serie iphone 13, maar nu werkt de nieuwe lader er van ook niet meer en moet ik voorlopig opladen met de oudere versie. Heeft dit ook invloed op de batterijduur door met een oudere lader op te laden of speelt dit geen rol?

• Dennisdn
Jovinho99 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:53:
Hallo, sinds ik de ios 15 update heb gedaan merk ik dat mijn batterij wat sneller leeg gaat, zal wel normaal zijn door de nieuwe serie iphone 13, maar nu werkt de nieuwe lader er van ook niet meer en moet ik voorlopig opladen met de oudere versie. Heeft dit ook invloed op de batterijduur door met een oudere lader op te laden of speelt dit geen rol?
Dit geeft weinig aanknopingspunten. Batterij issues veel besproken in dit topic, blader een poosje terug. Maar hoezo werkt een nieuwe lader niet? Wat voor lader?

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 30-11 20:45

Op basis van wat je allemaal noemt, zie ik echt niet in waarom je zou upgraden dit jaar, met die tegen argumenten zou ik ook niet hebben ge-upgrade. Ikzelf upgrade gewoon omdat het inmiddels een traditie is geworden en het kan.

Het is weer bijna september 2022 :)

• Jovinho99
Dennisdn schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:20:
[...]

Dit geeft weinig aanknopingspunten. Batterij issues veel besproken in dit topic, blader een poosje terug. Maar hoezo werkt een nieuwe lader niet? Wat voor lader?
De usb c oplader werkt opeens niet meer..

• Dennisdn
Jovinho99 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

De usb c oplader werkt opeens niet meer..
En je hebt het een crosscheck gedaan om te kijken of die het op een andere device wel doet?

• Jovinho99
Dennisdn schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:05:
[...]

En je hebt het een crosscheck gedaan om te kijken of die het op een andere device wel doet?
Ja zeker , heb het geprobeerd op de X van men vriendin en doet het ook niet.
Ik heb gebruik nu de lader van mijn ipad voorlopig, geen idee of dat verschil maakt, buiten dat hij niet kan snelladen.

• Dennisdn
Jovinho99 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 08:48:
[...]

Ja zeker , heb het geprobeerd op de X van men vriendin en doet het ook niet.
Ik heb gebruik nu de lader van mijn ipad voorlopig, geen idee of dat verschil maakt, buiten dat hij niet kan snelladen.
En je hebt niet het vermoeden dat de lader zelf gewoon kapot is?

• Jovinho99
Dennisdn schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:34:
[...]

En je hebt niet het vermoeden dat de lader zelf gewoon kapot is?
Ja ik veronderstel van wel ..
Mijn vraag is maakt het veel uit dat ik nu met een oudere oplader laadt ?

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 30-11 18:10
Jovinho99 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:41:
[...]

Andere of oudere lader maakt niet uit. Enige verschil kan zijn dat het minder snel laad.

• Jovinho99
Garret1410 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:51:
[...]

Andere of oudere lader maakt niet uit. Enige verschil kan zijn dat het minder snel laad.
Dat dacht ik dus ook in eerste instantie.
Alleen de batterij gaat sneller leeg dan anders dus ik dacht dat het aan de lader lag, maar het zal wel door io 15 komen.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:23
Jovinho99 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 09:41:
[...]

Beter voor de accu, dat het minder snel laad. Verder laad een minder krachtige lader , de accu gewoon vol, alleen dat gaat natuurlijk langzamer

• Extraxyz
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:08
M'n vorige telefoon, een Huawei P30 Pro, heb ik tweeënhalf jaar lang alleen maar opgeladen met de 50W Supercharger of met de wireless charger, en hield het ook na al die tijd nog met gemak 2 volle dagen vol.

Dan valt me van m'n 13 Pro toch wel tegen hoor, gisteren om 9 uur met 100% naar de Rotterdamse Marathon vertrokken en kom om 19uur 's avonds met 20% weer thuis. Hoe dan ook gaat ook die de komende jaren gewoon op de magsafe charger, ik heb er echt geen zin in om opeens weer zó actief aan de gezondheid van m'n batterij te moeten denken..

• Toppe
Extraxyz schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 06:53:
M'n vorige telefoon, een Huawei P30 Pro, heb ik tweeënhalf jaar lang alleen maar opgeladen met de 50W Supercharger of met de wireless charger, en hield het ook na al die tijd nog met gemak 2 volle dagen vol.

Dan valt me van m'n 13 Pro toch wel tegen hoor, gisteren om 9 uur met 100% naar de Rotterdamse Marathon vertrokken en kom om 19uur 's avonds met 20% weer thuis. Hoe dan ook gaat ook die de komende jaren gewoon op de magsafe charger, ik heb er echt geen zin in om opeens weer zó actief aan de gezondheid van m'n batterij te moeten denken..
Je hoeft niet op te lette. MagSafe pompt hem niet constant vol met vol vermogen.

Nee is ook een antwoord

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:23

Tja dat bepaal je zelf natuurlijk. Wat betreft de korte batterijduur, dat heb ik ook. Maar naar mijn idee ligt dat vooral aan IOS 15, die mijn 13 pro heeft. Mijn XR zit nog op 14 en die gaat langer mee op een acculading. Hopelijk brengt 15.1 bij wat verbetering daarin. Hoop het in elk geval

• MaSw85
Hoeveel batterij verbruikt de Signal app op een iPhone 13 of 13 Mini? Mijn iPhone 8 gaat er erg slecht op, en de vervanger (voorkeur voor de 13 Mini) moet het wel beter kunnen trekken.

Ter vergelijking: Signal trekt 31% batterij met slechts 17 min op scherm en 42 min op de achtergrond...

Komoot

• Hulliee
  • Niet online
MaSw85 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:14:
Hoeveel batterij verbruikt de Signal app op een iPhone 13 of 13 Mini? Mijn iPhone 8 gaat er erg slecht op, en de vervanger (voorkeur voor de 13 Mini) moet het wel beter kunnen trekken.

Ter vergelijking: Signal trekt 31% batterij met slechts 17 min op scherm en 42 min op de achtergrond...
Signal opnieuw installeren? Want dat hoort niet.

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

13 mini hier. Ik heb Signal vandaag niet zoveel gebruikt: 1 minuut op scherm en 10 minuten op de achtergrond resulteert in < 1% batterijverbruik.

Wat jij aangeeft is niet okè. Zou het opnieuw installeren denk ik.

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Had je toevallig de NN Marathon app gedownload/gebruikt? Ik wel op mijn 13 mini en merkte echt een enorme battery drain. Van 67 naar 22 % tussen 09:00 en 13:00.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

2 minuten op scherm, 8 op achtergrond. 1% (13 pro max)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Extraxyz
Ethiron schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Had je toevallig de NN Marathon app gedownload/gebruikt? Ik wel op mijn 13 mini en merkte echt een enorme battery drain. Van 67 naar 22 % tussen 09:00 en 13:00.
Dat zal 'm dan inderdaad geweest moeten zijn

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ik kom er eigenlijk nu pas achter dat mijn iPhone (13 pro) helemaal geen Cinematic mode heeft.
Online zie ik dat deze gewoon tussen de verschillende modes moet staan (Video, foto, portret, etc) maar dat is hier niet het geval. Binnen instellingen > Camera zie ik het ook nergens terug.

Iemand dit ook toevallig?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• boe.i
  • Laatst online: 10:39
Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:51:
Ik kom er eigenlijk nu pas achter dat mijn iPhone (13 pro) helemaal geen Cinematic mode heeft.
Online zie ik dat deze gewoon tussen de verschillende modes moet staan (Video, foto, portret, etc) maar dat is hier niet het geval. Binnen instellingen > Camera zie ik het ook nergens terug.

Iemand dit ook toevallig?
De optie heet 'Film' in de Nederlandstalige iOS.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
boe.i schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

De optie heet 'Film' in de Nederlandstalige iOS.
Haha soms is het leven zo simpel, glad overheen gekeken 8)7
Thanks!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 07:20
Comilion schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:49:
[...]

Bedankt voor de uitgebreide reactie :) Ik ga nog een volledige reset proberen en anders laat ik het hier maar bij. Voor nu heb het nu ook altijd aan de lader liggen s’nachts, de wekker missen kan ik momenteel niet veroorloven haha. Ja, over die background refresh… nu 3x contact gehad met apple support, en alles stond uit maar blijf dezelfde melding krijgen.

Het stoort me alleen dat ik er hier op het vorige toestel geen last van heb.
Een beetje late reactie.

Ik had er op het vorige toestel (iPhone 7) ook geen last van. Het lijkt echt wel een loterij te zijn. Vannacht weer prijs. Van ongeveer 82% naar ongeveer 68%. Van (1/3 van 25%) boven 75% batterij naar (1/3 van 25%) onder 75% => het grafiekje laat zich, met opzet waarschijnlijk, ook heel moeilijk aflezen. Op een nacht van 00h tot 07h, zonder gebruik, zonder screen on time. Dus ongeveer 14%.

Gezien wat 'ie op andere momenten soms doet (25%-30%) kijk ik hier nauwelijks van op. Maar het hoort gewoon niet, mijn iPhone 7 deed enkele procent max. Nogmaals, het maakt me niet uit wat de mogelijke redenen _kunnen_ zijn (achtergrond processen, bestanden indexeren, photos scannen met AI, ...) het hoort niet en Apple hoort mijn batterij niet te taxeren met loze, ongevraagde, cpu cycles.
Als ik het een beetje goed lees heb je dit dus ook niet iedere nacht waarbij de telefoon niet op de lader ligt?
Om mezelf minder te frustreren (en aangezien Apple toch niet wil helpen), probeer ik er gewoon niet op te letten en dus ook dat grafiekje niet meer op te zoeken. Beter wordt het er toch niet van.

Ik kan je dus niet zeggen hoe vaak, of in welke mate, het fenomeen zich nog voordoet. Heb het actief wat 'gefilterd' zeg maar. De iPhone ligt nu regelmatig overdag eens op de wireless charger mat. Vanuit die positie dan kom ik de avond en nacht wel door. En als het moet 's avonds aan een lader naast het bed.

Mocht Apple je geholpen hebben, dan ben je waarschijnlijk aanhoudender dan mezelf. Ergens vertik ik het om er heel hard een zaak van te maken ('smeken' of verantwoordden dat het toch echt niet aan mezelf ligt) indien een bedrijf met jaarlijks miljarden winsten niet even snel een batterijtje kan vervangen in wat uiteindelijk een ondeugdelijk product blijkt te zijn.

Zoals gezegd, volledige reset en slechts een handjevol apps terug zetten heeft niet echt geholpen. De vele .dot relase iOS version updates ook niet.

En toch blijven we maar steeds meer geld naar Apple dragen :X :X :X Mijn iPhone 13 mini is besteld. Dus nu maar hopen op correct battery drain gedrag. :')

Maar wat moeten we anders? Ze maken naar mijn mening nu eenmaal de beste telefoons voor wat betreft de combinatie hardware en software. [/mening]
Android is helemaal geen optie voor mij, en de markt voor smartphones is een duopolie (als je het bekijkt naar eco-systemen/software). Dus geen andere keus :D

• beyazz06
Inhumanous schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:39:
[...]

Ja dit ervaar ik ook!! Ik denk/hoop dat het een software fout is
Even hierop aanhakend, overal heb ik soms/eigenlijk best vaak dat het scherm (iphone 13) mijn vinger niet registreert. Moet soms echt tig keer drukken, of soms juist iets "onder" een button (kruisje/drop down menu oid) tikken om door te kunnen..

Anderen hier ook last van?
beyazz06 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:06:
[...]

Even hierop aanhakend, overal heb ik soms/eigenlijk best vaak dat het scherm (iphone 13) mijn vinger niet registreert. Moet soms echt tig keer drukken, of soms juist iets "onder" een button (kruisje/drop down menu oid) tikken om door te kunnen..

Screenprotector erop of kaal?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• beyazz06
Met protector, zo een hydrogel film..

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:59
Ik heb vaak, vooral als ik in bed lig, dat als ik aan het typen ben dat de telefoon omhoog scrollt.
Zit dus net met mijn linker wijsvinger op de bovenste hoek wat blijkbaar nu 'scherm/touch' is wat voorheen niet zo was.

Hoe ik hem vast houd zit er alleen zo ingeslopen dat het elke dag wel gebeurd.
Meer mensen dit opgevallen? 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Dennisdn
beyazz06 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:47:
[...]

Dan ben ik bang dat die eraf moet om het uit te sluiten.

• Redondo1982
beyazz06 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 07:47:
[...]

Met case? Is een tijdje ook geweest dat ie minder reageerde met bepaalde cases. Probeer dat ook even.

• Redondo1982
Famous schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:19:
Ik heb vaak, vooral als ik in bed lig, dat als ik aan het typen ben dat de telefoon omhoog scrollt.
Zit dus net met mijn linker wijsvinger op de bovenste hoek wat blijkbaar nu 'scherm/touch' is wat voorheen niet zo was.

Hoe ik hem vast houd zit er alleen zo ingeslopen dat het elke dag wel gebeurd.
Meer mensen dit opgevallen? 8)7
Het scherm is wel een stuk gevoeliger geworden, dat heb ik ook door. Het schijnt ook op oudere modellen merkbaar te zijn, althans dat hoor ik van de mensen om me heen. Dan is het een iOS15 dingetje.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:59
Redondo1982 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Het scherm is wel een stuk gevoeliger geworden, dat heb ik ook door. Het schijnt ook op oudere modellen merkbaar te zijn, althans dat hoor ik van de mensen om me heen. Dan is het een iOS15 dingetje.
Op de 12 Pro draaide ik alle beta's maar daar is het mij niet opgevallen.
De 13 Pro eigenlijk al vanaf dag één.

Opzich niet heel storend want je kan gewoon lekker doortypen maar ik dacht in het begin wel 'wat is dat nou weer', tot ik wist dat ik het blijkbaar zelf deed :X

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• beyazz06
Dennisdn schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Dan ben ik bang dat die eraf moet om het uit te sluiten.
Zou wel raar zijn though... maar als niemand anders soortgelijke problemen heeft, dan zit er niks anders op dan troubleshooting 😅
Redondo1982 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:06:
[...]

Met case? Is een tijdje ook geweest dat ie minder reageerde met bepaalde cases. Probeer dat ook even.
Yep, heb de caseology parallax case erom zitten..

• Dennisdn
beyazz06 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Zou wel raar zijn though... maar als niemand anders soortgelijke problemen heeft, dan zit er niks anders op dan troubleshooting 😅

[...]

Yep, heb de caseology parallax case erom zitten..
Natuurlijk kun je nog een reset of reinstall proberen. Maar als je contact opneemt met Apple is protector verwijderen het eerste wat ze zullen zeggen.

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 05:32
Hoe bevalt de iPhone 13 Pro Max t.o.v. een 12 Pro (geen max)? Dit is wel een groot verschil denk ik zo.

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-12 22:35
Baran2411 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:59:
Ik heb steeds het gevoel dat de voor camera van mijn nieuwe iphone 13 pro max niet heel goed is (in vergelijking met de achter camera want die zijn geweldig), en vandaag dacht ik is even om het te vergelijken met de iPhone X van mijn vriendin en je ziet echt een duidelijk verschil. Weet iemand hier meer over? moet ik wat settings veranderen?
Dat hebben we ook gemerkt. De gewone camera’s zijn echt super. De selfiecamera vind ik heel erg matig. Kleuren zijn vaak slecht (bij tegenlicht ) en details lijken verdwenen. Hoop dat ze het verbeteren.

Specs van pc

• tegelen1981
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 01-12 16:43
Ik sluit me bij aan de mensen die de voor camera matig vinden.

Back camera’s zijn gewoon top momenteel.

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
en nu weer de Iphone 13 pro max sierra blue :P Moet zeggen, puik kleurtje.

• beyazz06
beyazz06 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:06:
[...]

Even mijzelf quoten. Las net dit op tomsguide, is exact wat ik ook ervaar:

Some iPhone 13 models have an unresponsive touch screen

Several users say that the new iPhones aren't responding to taps. Specifically, it sometimes takes several taps for the iPhone to recognize your input. The problem flares up with Tap to Wake and on the lock screen as well as iOS-wide incidents. Upper corners of the screen seem to be most vulnerable to this issue.

How to fix it: This sounds like a software update rather than a problem with the iPhone 13 hardware. In fact, some iPhone 12 users have also reported this problem after upgrading to iOS 15. That leads us to believe a fix is coming in a future iOS update.

----

Maar hopen dat het idd met een Software update opgelost gaat worden.

• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 01-12 16:27
WouterL schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:01:
en nu weer de Iphone 13 pro max sierra blue :P Moet zeggen, puik kleurtje.
Wanneer gaat ie weer weg? Haha

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
beyazz06 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Even mijzelf quoten. Las net dit op tomsguide, is exact wat ik ook ervaar:

Some iPhone 13 models have an unresponsive touch screen

Several users say that the new iPhones aren't responding to taps. Specifically, it sometimes takes several taps for the iPhone to recognize your input. The problem flares up with Tap to Wake and on the lock screen as well as iOS-wide incidents. Upper corners of the screen seem to be most vulnerable to this issue.

How to fix it: This sounds like a software update rather than a problem with the iPhone 13 hardware. In fact, some iPhone 12 users have also reported this problem after upgrading to iOS 15. That leads us to believe a fix is coming in a future iOS update.

----

Maar hopen dat het idd met een Software update opgelost gaat worden.
Heb hier letterlijk op alle iPhone 13 series veelvuldig last van. Zeker op de tweakers pagina. (13 pro max, en 13)

• Extraxyz
Extraxyz schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:47:
[...]

Dat zal 'm dan inderdaad geweest moeten zijn
Niet alleen de NN Marathon app is een battery drainer; zojuist in één uur vergadering in Teams van 60% naar 20% gegaan. Ja, camera aan en alles maar toch, wat een drama :-(

• syltheboy
  • Niet online
danjan2411 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:51:
[...]

Wanneer gaat ie weer weg? Haha
Ik gok dat hij hem binnen een paar dagen weer zat is. Apple is blij met klanten zoals @WouterL. :P

• Drials
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 02:09
WouterL schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:05:
[...]

Heb hier letterlijk op alle iPhone 13 series veelvuldig last van. Zeker op de tweakers pagina. (13 pro max, en 13)
Heb hier ook last van op mijn 13 pro.

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-12 21:25

Vuvuzela

My spire is forming

He bah.. ik was foto's aan het maken en de camera app liep vast. Daarna kreeg ik het ook niet meer aan de praat. iPhone opnieuw opgestart en meteen een melding dat hij niet kan verifiëren dat de camera origineel is 8)7 iPhone 13 plus van een maand.. lijkt me een bug. Hoop dat ios 15.1 het fixt, die is hij nu aan het installeren. helaas

I served in a company of heroes.

• Cloud_VII
  • Registratie: februari 2020
honey schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:44:
[...]

Dat hebben we ook gemerkt. De gewone camera’s zijn echt super. De selfiecamera vind ik heel erg matig. Kleuren zijn vaak slecht (bij tegenlicht ) en details lijken verdwenen. Hoop dat ze het verbeteren.
Exact. Ook heel veel ruis en niet scherp. Mijn X en 11 Pro vond ik beter

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:28
Ik kan van iemand met wat goede reviews een nieuwe iPhone Pro overnemen.

Nu weet ik dat originele seals en screen protectors zeer goed nagemaakt worden tegenwoordig. Een factuur zal vast ook te regelen zijn als men echt kwaad wilt. Ik doe natuurlijk een check bij Apple: https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/. Wat zou ik nog meer kunnen doen, iemand nog goede tips?

Het prijsverschil vind ik interessant, maar niet onrealistisch laag zoals bij de x dagen accounts op Marktplaats. Zeker gezien ik naar een Apple iPhone 14 Pro zou upgraden als deze eruit komt te zien zoals de 'gelekte' renders bijvoorbeeld. Ik heb sowieso een jaar Apple garantie (mits echt niet geactiveerd) en kan altijd nog Apple Care aanschaffen mocht ik dat willen.

[Voor 31% gewijzigd door Jumpman op 28-10-2021 23:29]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:25:

Nu weet ik dat originele seals en screen protectors zeer goed nagemaakt worden tegenwoordig. Een factuur zal vast ook te regelen zijn als men echt kwaad wilt. Ik doe natuurlijk een check bij Apple: https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/. Wat zou ik nog meer kunnen doen, iemand nog goede tips?

Het prijsverschil vind ik interessant, maar niet onrealistisch laag zoals bij de x dagen accounts op Marktplaats. Zeker gezien ik naar een Apple iPhone 14 Pro zou upgraden als deze eruit komt te zien zoals de 'gelekte' renders bijvoorbeeld. Ik heb sowieso een jaar Apple garantie (mits echt niet geactiveerd) en kan altijd nog Apple Care aanschaffen mocht ik dat willen.
Ophalen en ter plekke iPhone openen en serienummer controleren. Ik zou niet weten wat je nog meer zou willen controleren. Gaat het om een iPhone 13? Dan heeft deze geen plastic cellofaan meer zoals vroeger.

MBP 16 i9/64GB/8TB -  MBP M1 16GB/512GB -  13 Pro Max 512GB SB -  iPad Pro 2018 SG - Ryzen 5900X with AMD 6900XT

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:13
Jumpman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 23:25:

Je kan, wanneer je wat tijd hebt om alles te controleren, gebruik maken van de volgende App om alle functionaliteit te testen. Hiermee test je van camera tot speaker tot faceID op juiste werking.

https://apps.apple.com/nl...-report/id1242371446?l=en

Als je wilt checken of er aan de iPhone gesleuteld is kan je gebruik maken van 3utools.

https://www.3u.com/

Online checken of bijvoorbeeld ‘Find My iPhone’ aan staat kan via de volgende site.

https://ifreeicloud.co.uk/free-check

[Voor 5% gewijzigd door crypt0rr op 29-10-2021 06:43]

AdGuard Home

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:28
crypt0rr schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 06:41:
[...]

Je kan, wanneer je wat tijd hebt om alles te controleren, gebruik maken van de volgende App om alle functionaliteit te testen. Hiermee test je van camera tot speaker tot faceID op juiste werking.

Als je wilt checken of er aan de iPhone gesleuteld is kan je gebruik maken van 3utools.

https://www.3u.com/

Online checken of bijvoorbeeld ‘Find My iPhone’ aan staat kan via de volgende site.

https://ifreeicloud.co.uk/free-check
Klopt, maar als de Apple serienummer check al niet goed is, dan haak ik af. Anders wel garantie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Toppe
crypt0rr schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 06:41:
[...]

App kost een hoop tijd, je kan alles zelf 3 keer zo snel testen… zeker die stress test. Kan 20 minuten duren.

Als iemand mijn iPhone zou overnemen en een half uur gaan zitten testen dan ga ik toch wel zeggen dat ik daar weinig zin in heb. Niet dat ik wat te verbergen heb maar vaak zijn dat ook mensen die dan met een microscoop krasjes gaat zoeken om nog paar tientjes te kunnen zakken.

Nee is ook een antwoord

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:13
Toppe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:49:
[...]

App kost een hoop tijd, je kan alles zelf 3 keer zo snel testen… zeker die stress test. Kan 20 minuten duren.

Als iemand mijn iPhone zou overnemen en een half uur gaan zitten testen dan ga ik toch wel zeggen dat ik daar weinig zin in heb. Niet dat ik wat te verbergen heb maar vaak zijn dat ook mensen die dan met een microscoop krasjes gaat zoeken om nog paar tientjes te kunnen zakken.
Het zijn ook enkel tips, zoals gevraagd.

AdGuard Home

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 30-11 23:26
Toppe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:49:
[...]

Koop jij ook een auto zonder proefrit ;).

Als ik iets verkoop wil ik dat de koper tevreden weggaat. Dus prima als hij/zij de tijd neemt om alles te checken voordat hij zuurverdiende centjes aan mij overmaakt.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

• Toppe
alexhooven schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Koop jij ook een auto zonder proefrit ;).

Als ik iets verkoop wil ik dat de koper tevreden weggaat. Dus prima als hij/zij de tijd neemt om alles te checken voordat hij zuurverdiende centjes aan mij overmaakt.
Een proefrit. Ga er niet mee op vakantie.

Dat je wat wilt testen, prima, maar verwacht niet dat je ruim een half uur binnen kunt komen omdat je zo nodig een of andere, niet geautoriseerde app wilt installeren om te kijken of een toestel wel goed werkt. Dat kan prima in 2 minuten zonder app.

Maar goed, dat is het verschil tussen jou en mij. Laten we nu weer ontopic gaan voordat we straks weer modbreaks krijgen.

Nee is ook een antwoord

• _Bailey_
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
alexhooven schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Dus prima als hij/zij de tijd neemt om alles te checken voordat hij zuurverdiende centjes aan mij overmaakt.
sterker nog, tijdens de inspectie krijgt de aankomende koper van mijn waar een heerlijk vers kopje koffie.

alles voor een 5 sterren feedbackscore ;)
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee