Comilion schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:49:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide reactie

Ik ga nog een volledige reset proberen en anders laat ik het hier maar bij. Voor nu heb het nu ook altijd aan de lader liggen s’nachts, de wekker missen kan ik momenteel niet veroorloven haha. Ja, over die background refresh… nu 3x contact gehad met apple support, en alles stond uit maar blijf dezelfde melding krijgen.
Het stoort me alleen dat ik er hier op het vorige toestel geen last van heb.
Een beetje late reactie.
Ik had er op het vorige toestel (iPhone 7) ook geen last van. Het lijkt echt wel een loterij te zijn. Vannacht weer prijs. Van ongeveer 82% naar ongeveer 68%. Van (1/3 van 25%) boven 75% batterij naar (1/3 van 25%) onder 75% => het grafiekje laat zich, met opzet waarschijnlijk, ook heel moeilijk aflezen. Op een nacht van 00h tot 07h, zonder gebruik, zonder screen on time. Dus ongeveer 14%.
Gezien wat 'ie op andere momenten soms doet (25%-30%) kijk ik hier nauwelijks van op. Maar het hoort gewoon niet, mijn iPhone 7 deed enkele procent max. Nogmaals, het maakt me niet uit wat de mogelijke redenen _kunnen_ zijn (achtergrond processen, bestanden indexeren, photos scannen met AI, ...) het hoort niet en Apple hoort mijn batterij niet te taxeren met loze, ongevraagde, cpu cycles.
Als ik het een beetje goed lees heb je dit dus ook niet iedere nacht waarbij de telefoon niet op de lader ligt?
Om mezelf minder te frustreren (en aangezien Apple toch niet wil helpen), probeer ik er gewoon niet op te letten en dus ook dat grafiekje niet meer op te zoeken. Beter wordt het er toch niet van.
Ik kan je dus niet zeggen hoe vaak, of in welke mate, het fenomeen zich nog voordoet. Heb het actief wat 'gefilterd' zeg maar. De iPhone ligt nu regelmatig overdag eens op de wireless charger mat. Vanuit die positie dan kom ik de avond en nacht wel door. En als het moet 's avonds aan een lader naast het bed.
Mocht Apple je geholpen hebben, dan ben je waarschijnlijk aanhoudender dan mezelf. Ergens vertik ik het om er heel hard een zaak van te maken ('smeken' of verantwoordden dat het toch echt niet aan mezelf ligt) indien een bedrijf met jaarlijks miljarden winsten niet even snel een batterijtje kan vervangen in wat uiteindelijk een ondeugdelijk product blijkt te zijn.
Zoals gezegd, volledige reset en slechts een handjevol apps terug zetten heeft niet echt geholpen. De vele .dot relase iOS version updates ook niet.
En toch blijven we maar steeds meer geld naar Apple dragen

Mijn iPhone 13 mini is besteld. Dus nu maar hopen op correct battery drain gedrag.
Maar wat moeten we anders? Ze maken naar mijn mening nu eenmaal de beste telefoons voor wat betreft de combinatie hardware en software. [/mening]
Android is helemaal geen optie voor mij, en de markt voor smartphones is een duopolie (als je het bekijkt naar eco-systemen/software). Dus geen andere keus