• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01-12 21:02
beyazz06 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Even mijzelf quoten. Las net dit op tomsguide, is exact wat ik ook ervaar:

Some iPhone 13 models have an unresponsive touch screen

Several users say that the new iPhones aren't responding to taps. Specifically, it sometimes takes several taps for the iPhone to recognize your input. The problem flares up with Tap to Wake and on the lock screen as well as iOS-wide incidents. Upper corners of the screen seem to be most vulnerable to this issue.

How to fix it: This sounds like a software update rather than a problem with the iPhone 13 hardware. In fact, some iPhone 12 users have also reported this problem after upgrading to iOS 15. That leads us to believe a fix is coming in a future iOS update.

----

Maar hopen dat het idd met een Software update opgelost gaat worden.
Dat hoop ik ook....

Ik heb de iPhone 13 pro in bestelling staan, maar mijn huidige iPhone XS Max heeft het vervelende probleem dat pinch to zoom op diverse plekken (safari, mail etc) niet werkt en het 3,4 of 5 keer op nieuw moet proberen. Dat is pas SINDS er iOS 15.X op draait. Daarvoor geen enkel probleem.

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:55
crypt0rr schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 06:41:
[...]

Je kan, wanneer je wat tijd hebt om alles te controleren, gebruik maken van de volgende App om alle functionaliteit te testen. Hiermee test je van camera tot speaker tot faceID op juiste werking.

https://apps.apple.com/nl...-report/id1242371446?l=en

Als je wilt checken of er aan de iPhone gesleuteld is kan je gebruik maken van 3utools.

https://www.3u.com/

Online checken of bijvoorbeeld ‘Find My iPhone’ aan staat kan via de volgende site.

https://ifreeicloud.co.uk/free-check
3utools heeft tegenwoordig een miner aan boord las ik ergens.

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:55
Toppe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Een proefrit. Ga er niet mee op vakantie.

Dat je wat wilt testen, prima, maar verwacht niet dat je ruim een half uur binnen kunt komen omdat je zo nodig een of andere, niet geautoriseerde app wilt installeren om te kijken of een toestel wel goed werkt. Dat kan prima in 2 minuten zonder app.

Maar goed, dat is het verschil tussen jou en mij. Laten we nu weer ontopic gaan voordat we straks weer modbreaks krijgen.
Als jij verwacht dat ik binnen een paar minuten bepaal of ik je toestel van meerdere honderden euro’s overneem heb je het mis. In die paar minuten kun je van alles over het hoofd zien.

[Voor 5% gewijzigd door Dancing_Animal op 29-10-2021 10:55]

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:07
_Bailey_ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:26:
[...]

sterker nog, tijdens de inspectie krijgt de aankomende koper van mijn waar een heerlijk vers kopje koffie.

alles voor een 5 sterren feedbackscore ;)
Ja wij weten wel hoe dat werkt hè :+

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Dancing_Animal schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:52:
[...]

Als jij verwacht dat ik binnen een paar minuten bepaal of ik je toestel van meerdere honderden euro’s overneem heb je het mis. In die paar minuten kun je van alles over het hoofd zien.
Heb ondertussen heel wat iPhones verkocht in m’n leven en nog nooit iemand gehad die langer dan 5 minuten binnen was. Ook nog nooit een klacht gehad.

Als iemand bij mij komt en een iPhone wilt testen, prima en logisch maar ik heb dus echt nul vertrouwen in dit soort applicaties en dat zouden jullie ook niet moeten hebben.

Testen is prima, zonder app. Vertrouw je me niet? Maken we wel een afspraak bij Apple, kan je hem daar laten testen.

[Voor 98% gewijzigd door Toppe op 29-10-2021 11:11]

Nee is ook een antwoord

• WouterL
Toppe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:05:
[...]

Heb ondertussen heel wat iPhones verkocht in m’n leven en nog nooit iemand gehad die langer dan 5 minuten binnen was. Ook nog nooit een klacht gehad.

Als iemand bij mij komt en een iPhone wilt testen, prima en logisch maar ik heb dus echt nul vertrouwen in dit soort applicaties en dat zouden jullie ook niet moeten hebben.

Testen is prima, zonder app. Vertrouw je me niet? Maken we wel een afspraak bij Apple, kan je hem daar laten testen.
Ik denk dat weinig mensen meer iPhones dan ik heb verkocht, en ik heb eigenlijk ook nooit iemand langer dan 10 minuten binnen gehad. De enige uitzondering was een eenzame mafklapper van marktplaats die ik na drie uur het huis heb moeten uitzettten :p

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:13
Dancing_Animal schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

3utools heeft tegenwoordig een miner aan boord las ik ergens.
*knip*

Graag een bron naar je bewering.

Alleen vragen naar de bron is voldoende :)

[Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 01-11-2021 14:53]

AdGuard Home

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07:35

Hoedje

Moderator Apple Talk
Modbreak:Hoe lang je iemand thuis ontvangt om een (oude) iPhone te verkopen heeft natuurlijk niets te maken met dit topic... Graag weer ontopic over de iPhone 13 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01-12 17:50
Heb zitten googlen maar niet echt wat kunnen vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Het zit als volgt. Wanneer ik tijdens het luisteren van muziek of een video kijk word gebeld blijft dit actief tijdens het telefoongesprek. Ik moet de iphone van men oor afhalen en handmatig muziek/video pauzeren. Best irritant..

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 30-11 20:45
beyazz06 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:56:
Heb zitten googlen maar niet echt wat kunnen vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Het zit als volgt. Wanneer ik tijdens het luisteren van muziek of een video kijk word gebeld blijft dit actief tijdens het telefoongesprek. Ik moet de iphone van men oor afhalen en handmatig muziek/video pauzeren. Best irritant..
Of voordat je wordt gebeld, muziek/video stoppen :P

Het is weer bijna september 2022 :)

• beyazz06
Jaymone schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:28:
[...]

Of voordat je wordt gebeld, muziek/video stoppen :P
Als ik een glazenbol had, had ik die wel beter benut 😄😄

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01-12 05:32
Hoe bevalt bij jullie de 13 Pro (Max)? Klopt het trouwens dat alleen de 128GB versie van de iPhone 13 Pro (Max) geen 4K ProRes ondersteund? Is de 256GB gelijk aan de 1TB variant op opslag na?

[Voor 143% gewijzigd door turkeyhakan op 30-10-2021 14:18]

• xbeautifulx
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 31-10 21:09
De prijzen zijn wel heel uit eenlopend. Via mobiel.nl is de 256 GB (provider T-mobile) voor €1174 te krijgen, dat is naar mijn weten de goedkoopste optie). Tenzij je het via bkr registratie wilt doen, geeft Vodafone hem je voor €1100 (wel met abbonnement en afbetaling). Werkt wel alleen als je een medewerker te spreken krijgt via de chat, die mogen dan van hun supervisor een (goede, uitzonderlijke) korting geven.

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 30-11 18:10
turkeyhakan schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:17:
Hoe bevalt bij jullie de 13 Pro (Max)? Klopt het trouwens dat alleen de 128GB versie van de iPhone 13 Pro (Max) geen 4K ProRes ondersteund? Is de 256GB gelijk aan de 1TB variant op opslag na?
De 128gb ondersteund alleen 1080p ProRes. Heb het even bekeken en op het scherm ziet het er best goed uit maar dan moet je het nog exporteren naar normaal formaat wil je het op de TV kunnen bekijken.

256 en hoger ondersteunen 4K ProRes.

• WouterL
Garret1410 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

De 128gb ondersteund alleen 1080p ProRes. Heb het even bekeken en op het scherm ziet het er best goed uit maar dan moet je het nog exporteren naar normaal formaat wil je het op de TV kunnen bekijken.

256 en hoger ondersteunen 4K ProRes.
De vraag is of je ProRes gaat gebruiken. Ik gok de gemiddelde consument niet.

• Garret1410
@WouterL

Ik denk het ook niet. Is totaal niet praktisch dus alleen mensen die echt video enthousiast zijn en na de tijd hun filmpje gaan bewerken. Iemand die z’n geld ermee verdiend zal een betere camera gebruiken.
Maar het is wel leuk om een keer te proberen want kwaliteit is best goed.

• tch
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-11 09:44
Na een aantal jaren de iPhone X gebruikt te hebben, ben ik nu overgestapt naar de 13 mini. Hiervoor heb ik een weekje rondgelopen met de 13 Pro Max vanwege de batterijduur en het scherm, maar het begon toch aan mijn geweten te knagen dat ik met een €1300+ telefoon in de broekzak liep, waar mijn use-case met flink minder overweg zou kunnen. Heb deze dus geretourneerd en na ~234 YT videos te hebben bekeken de rode mini besteld, ongeveer een weekje geleden.

Daar ben ik tot nu toe heel erg tevreden mee. Ik had eerst mijn bedenkingen bij het kleinere scherm, accu en gebrek aan variable refresh rate, maar dat valt eigenlijk allemaal wel mee. Foto's en videos zien er iets minder indrukwekkend uit dan op een groot scherm, maar voor mij is de meeste content text-based en dan verlies je eigenlijk helemaal niet zoveel screen real-estate. De accuduur is voor mij prima, maar mijn instellingen zijn redelijk energie-zuinig, en waar ik redelijk veel uren kan maken op zo'n mobieltje, zijn de applicaties zelf lightweight. Het bevalt me ook goed hoe fijn dat kleine ding vasthouden is; ik ben niet bang om hem te laten vallen. Datzelfde geldt ook wanneer ik hem uit mijn broekzak haal tijdens het lopen. Een polar opposite vergeleken met de Pro Max wat dat betreft; daar ging ik redelijk "zenuwachtig" mee om. Enige wat me een beetje tegenvalt zijn de kleine toetsjes, maak nogal eens een typo. Maar omdat ik langere teksten altijd uitstel tot ik achter een computer zit, vind ik het wel prima.

Hieronder twee plaatjes van de rode kleur in zon en kamer belichting :)

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@tch Prachtige kleur dat rood, veel mooier dan het rood van de iPhone 12. Ik had zelf vroeger een iPod nano 4G (generatie) in het rood. Daarna vaak voor de rode leren iPhone-hoesjes gegaan.

[Voor 43% gewijzigd door syltheboy op 01-11-2021 14:51]

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Nou nu we een paar weken verder zijn kan ik mijn gebruik ook even melden.
Na jaren lang de Plus/Max modellen gebruikt te hebben dit keer voor het eerst weer eens met een normale pro aan de slag.

Formaat vind ik fantastisch, met de 12 Pro Max zijn ze voor mij net een grens over gegaan waardoor ik hem niet meer comfortabel kon gebruiken. Nu met de 13 pro is dat weer terug, toestel voelt na jaren het grote formaat zelfs lekker klein en niet zo zwaar. Op dat gebied bevalt de overstap mij dus enorm.

Het batterij verbruik is iets waar ik toch wel wat moeite mee heb na deze eerste paar weken. Als ik zuinig doe en maar een enkele sim gebruik kom ik de dag net door maar zodra er wat actiever gebruik gemaakt wordt van het toestel en alle twee de sims aan staan is de koek wel erg snel op heb ik gemerkt. 08:00 van de lader en 20:30 onder de 10% met 6 uur SOT is geen uitzondering helaas.

Al met al wel tevreden en ga dit jaar niet meer voor een max, wel hoop ik dat ze volgend jaar nog wat uit de hoge hoed toveren rond batterij verbruik zodat ik ook dat jaar op de normale pro kan blijven.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 30-11 20:45
Donstil schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:03:
Na jaren lang de Plus/Max modellen gebruikt te hebben dit keer voor het eerst weer eens met een normale pro aan de slag.

Formaat vind ik fantastisch, met de 12 Pro Max zijn ze voor mij net een grens over gegaan waardoor ik hem niet meer comfortabel kon gebruiken. Nu met de 13 pro is dat weer terug, toestel voelt na jaren het grote formaat zelfs lekker klein en niet zo zwaar. Op dat gebied bevalt de overstap mij dus enorm.

Het batterij verbruik is iets waar ik toch wel wat moeite mee heb na deze eerste paar weken. Als ik zuinig doe en maar een enkele sim gebruik kom ik de dag net door maar zodra er wat actiever gebruik gemaakt wordt van het toestel en alle twee de sims aan staan is de koek wel erg snel op heb ik gemerkt. 08:00 van de lader en 20:30 onder de 10% met 6 uur SOT is geen uitzondering helaas.

Al met al wel tevreden en ga dit jaar niet meer voor een max, wel hoop ik dat ze volgend jaar nog wat uit de hoge hoed toveren rond batterij verbruik zodat ik ook dat jaar op de normale pro kan blijven.
Was al benieuwd naar je ervaring, mooi dat je voor jezelf een goede keuze hebt gemaakt. Batterij ben ik het met je eens, de ene keer is het voldoende en de andere keer spant het erom. In ieder geval wel beter dan de 12 pro, lijkt het tot dusver.

Het is weer bijna september 2022 :)

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

turkeyhakan schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:17:
Ik maak bijna nooit video's en heb hooguit zo'n 40 GB opslag in gebruik. Toch heeft de marketing van Apple er blijkbaar voor gezorgd dat ik nu een iPhone met 256 GB heb. Geval van FOMO, denk ik.

Vorig jaar ben ik van een iPhone 11 Pro (64 GB) naar een 12 mini (128 GB) gegaan en hoewel ik het formaat van de mini ideaal vond, merkte ik steeds vaker dat mijn ogen moeite hadden met sommige teksten. Ik had de display zoom al op 'zoomed' ingesteld, dat hielp een beetje maar toch niet voldoende.

Nu kan ik voorlopig weer alles lezen, dus ja, de 13 Pro bevalt prima :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• tch
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-11 09:44
syltheboy schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:47:
@tch Prachtige kleur dat rood, veel mooier dan het rood van de iPhone 12. Ik had zelf vroeger een iPod nano 4G (generatie) in het rood. Daarna vaak voor de rode leren iPhone-hoesjes gegaan.
Ja dit jaar hebben ze het goed aangepakt :) . Moest even Googelen maar idd die Nano 4G lijkt zo'n zelfde diepe rode kleur te hebben, nice.

Ik heb ten tijde van de iPhone 7 getwijfeld om de rode te nemen (ik vond die rode glans op dat aluminium zo mooi), maar heb toen toch de 'safe' zwarte optie gekozen, waar ik stiekem wel een beetje spijt van had haha.

• syltheboy
  • Niet online
tch schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:25:
[...]

Ja dit jaar hebben ze het goed aangepakt :) . Moest even Googelen maar idd die Nano 4G lijkt zo'n zelfde diepe rode kleur te hebben, nice.

Ik heb ten tijde van de iPhone 7 getwijfeld om de rode te nemen (ik vond die rode glans op dat aluminium zo mooi), maar heb toen toch de 'safe' zwarte optie gekozen, waar ik stiekem wel een beetje spijt van had haha.
Uiteindelijk maakt het weinig uit welke kleur ik kies, ik gebruik mijn iPhone namelijk nooit zonder hoesje (Leather Case).

De rode iPhone 7 had nog een witte voorkant, wat ik minder geslaagd vond.

[Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 01-11-2021 20:30]

• Donstil
  • Niet online
Voor iedereen die nog over ProRes (Jaja het is niet voor iedereen. bla, bla) twijfelt. Dit is toch wel serieus indrukwekkend voor een smartphone sensor.

• WouterL
Donstil schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:03:

Volgens mij heeft de huidige 13 pro betere accuduur dan de 12 pro max.

• Donstil
  • Niet online
WouterL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:52:
[...]

Volgens mij heeft de huidige 13 pro betere accuduur dan de 12 pro max.
In de praktijk voelt dat niet zo, al kreeg ik de 12 pro Max ook wel leeg in een dagje, zeker met 2 Sims actief.

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:01
Tijdje nu 13 pro in gebruik (na de xr) en eigenlijk valt het allemaar maar tegen wbr upgrade. Enige is de ultrawide lens. Verder merk ik in dagelijks gebruik niet veel verschil tov xr. Ohja de accu is goed.

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• beyazz06
Donstil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 17:53:
[...]

In de praktijk voelt dat niet zo, al kreeg ik de 12 pro Max ook wel leeg in een dagje, zeker met 2 Sims actief.
İk krijg de normale 13 met 2 sims nauwelijks onder de 20%, laat staan naar 0%. Ben dan ook positief verrast betreffende het batterij verbruik. Had laatst nog een SOT van 7 uur, waarvan dikke 1 uur netflix en nog rond de 20% over.

• Grimmbeard
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-12 15:24
Na lange tijd Android (sinds iPhone 6 meen ik) weer eens overgestapt naar iPhone, een 13 Pro. Eigenlijk bevalt alles me geweldig aan deze telefoon, al heb ik over de batterij nog mijn bedenkingen. Ik heb het idee dat hij wel erg snel leeg loopt, en vind het gebruik wat moeilijk te testen omdat ik met thuiswerken mijn telefoon minder vaak gebruik als ik dat normaal zou doen, en ook hele dag op wifi zit.

Afgelopen nacht ging ik rond 2 uur naar bed met 22% batterij, en toen ik om 8 uur op stond was deze leeg. Uitgevallen om 5 uur volgens de battery app, zonder enige activiteit vanaf 2 uur. Behoorlijk vreemd.

Op een dag als vandaag dan tot 92% opgeladen om 9:30, en nu 10 uur later op 72% met zo'n 50 minuten SOT (waarschijnlijk minder omdat iedere keer dat je een app opent en <1 minuut gebruikt er toch 1 minuut SOT wordt bijgeteld), dus de telefoon amper gebruikt. Zodra ik iets actiefs aan het doen ben, heb ik het idee dat de batterij smelt als sneeuw voor de zon. Blijft toch een stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat er misschien iets niet helemaal goed zit. Zeker als je leest over wat voor goede ervaringen sommige mensen hebben met de batterij en de SOT.

• syltheboy
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:30:
Tijdje nu 13 pro in gebruik (na de xr) en eigenlijk valt het allemaar maar tegen wbr upgrade. Enige is de ultrawide lens. Verder merk ik in dagelijks gebruik niet veel verschil tov xr. Ohja de accu is goed.
Toen ik van de 7 naar de XS ging vond ik het OLED-scherm een hele verbetering, maar ook FaceID vond ik veel handiger dan TouchID. De upgrade naar de 12 Pro Max vond ik afgezien van de veel betere accu minder groot.

[Voor 14% gewijzigd door syltheboy op 04-11-2021 20:12]

• Martinus
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-12 15:14
zou die stuk zijn of weet iemand nog iets

telefoon na 3 dagen 24/7 uitgedaan en herstart. daarna haperende wifi en 4g verbinding
  • wifi aan uit --> geen resultaat
    mobiele data aan uit -> geen resultaat
    sim gewisseld --> niks
    wifi gewisseld --> niks
    nieuwe gast netwerk --> niks
    netwerk setting reset --> 2 minuten plezier, daarna weer dood beide.
    alle settingen reset --> wifi in 45 min dood, 4g dut nog (fingers crossed)
im out of options, stuk? de communicatie module?

no comment

• MaSw85
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-12 21:06
Martinus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:09:

telefoon na 3 dagen 24/7 uitgedaan en herstart. daarna haperende wifi en 4g verbinding
    sim gewisseld --> niks
    wifi gewisseld --> niks
'Harde' soft reset van de telefoon? Vol + knop indrukken, Vol - knop indrukken, en vervolgens de aan/uit knop ingedrukt houden totdat je het Apple logo ziet. Wellicht doet het iets.

Alle settingen reset is een fabrieksreset? Dat is een last resort, anders zou ik inderdaad aankloppen bij de verkoper voor evt. garantie.

Komoot

• Martinus
MaSw85 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:16:
[...]

'Harde' soft reset van de telefoon? Vol + knop indrukken, Vol - knop indrukken, en vervolgens de aan/uit knop ingedrukt houden totdat je het Apple logo ziet. Wellicht doet het iets.

Alle settingen reset is een fabrieksreset? Dat is een last resort, anders zou ik inderdaad aankloppen bij de verkoper voor evt. garantie.
dat laatste is zeker last resort. Heb die er vlak voor gedaan, zonder alle data te wissen.
zal die andere proberen, zodra die weer misloopt.

no comment

• beyazz06
Grimmbeard schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:40:
Na lange tijd Android (sinds iPhone 6 meen ik) weer eens overgestapt naar iPhone, een 13 Pro. Eigenlijk bevalt alles me geweldig aan deze telefoon, al heb ik over de batterij nog mijn bedenkingen. Ik heb het idee dat hij wel erg snel leeg loopt, en vind het gebruik wat moeilijk te testen omdat ik met thuiswerken mijn telefoon minder vaak gebruik als ik dat normaal zou doen, en ook hele dag op wifi zit.

Afgelopen nacht ging ik rond 2 uur naar bed met 22% batterij, en toen ik om 8 uur op stond was deze leeg. Uitgevallen om 5 uur volgens de battery app, zonder enige activiteit vanaf 2 uur. Behoorlijk vreemd.

Op een dag als vandaag dan tot 92% opgeladen om 9:30, en nu 10 uur later op 72% met zo'n 50 minuten SOT (waarschijnlijk minder omdat iedere keer dat je een app opent en <1 minuut gebruikt er toch 1 minuut SOT wordt bijgeteld), dus de telefoon amper gebruikt. Zodra ik iets actiefs aan het doen ben, heb ik het idee dat de batterij smelt als sneeuw voor de zon. Blijft toch een stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat er misschien iets niet helemaal goed zit. Zeker als je leest over wat voor goede ervaringen sommige mensen hebben met de batterij en de SOT.
İk zou bijna zeggen dat er iets niet klopt. Je zou via de instellingen toch kunnen zien welke app er zoveel accu vreet?

Zie hier een SOT van vandaag met nog 53% sap:

• WouterL
TweakerVincent schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:30:
Tja, dan ben je niet het doelpubliek denk ik. Wat had je nu eigenlijk precies voor ogen? Dat die zelfstandig zichzelf aan de kabel legt? Je van A naar B brengt?
Op smartphone gebied is de 13 pro op elk vlak een enorme upgrade. Ik weet nu eigenlijk niet wat je dan precies verwacht had. Misschien komt het stiekem ook een beetje omdat het een iPhone is, nog steeds hetzelfde iOS draait, en ook de XR nog plenty snel is.

[Voor 20% gewijzigd door WouterL op 04-11-2021 22:09]

• TweakerVincent
WouterL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:08:
[...]

Tja, dan ben je niet het doelpubliek denk ik. Wat had je nu eigenlijk precies voor ogen? Dat die zelfstandig zichzelf aan de kabel legt? Je van A naar B brengt?
Op smartphone gebied is de 13 pro op elk vlak een enorme upgrade. Ik weet nu eigenlijk niet wat je dan precies verwacht had. Misschien komt het stiekem ook een beetje omdat het een iPhone is, nog steeds hetzelfde iOS draait, en ook de XR nog plenty snel is.
wat zijn dan de geweldige upgrades? Van 7 naar xr vond ik echt mooi. Maar 13 pro niet.

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08:35

pdavie2311

Live life to the fullest..

TweakerVincent schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:25:
[...]

wat zijn dan de geweldige upgrades? Van 7 naar xr vond ik echt mooi. Maar 13 pro niet.
Precies wat hierboven wordt gezegd! Jij bent klaarblijkelijk niet het doel publiek. Misschien ben je ook zeer tevreden met een iPhone 11 bijvoorbeeld..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• WouterL
TweakerVincent schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:25:
[...]

Wat niet? De smartphone is letterlijk op elk vlak flink verbeterd:

scherm, camera, snelheid, accu etc.

Dus daarom weer de vraag: wat mis jij nu precies?

• Grimmbeard
beyazz06 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:41:
[...]

İk zou bijna zeggen dat er iets niet klopt. Je zou via de instellingen toch kunnen zien welke app er zoveel accu vreet?

Zie hier een SOT van vandaag met nog 53% sap:
[Afbeelding]
Tja, dat gevoel krijg ik inmiddels jammer genoeg ook. Zou wel echt teleurstellend zijn, aangezien er met mijn eerste model ook iets was waardoor ik hem meteen om moest ruilen. Als ik nu weer een "foutief" model zou hebben zou dat wel redelijk bizar zijn. Maar zie onderstaande screenshot. Op het moment dat hij leeg liep midden in de nacht, is er geen enkele activiteit gemeten. Vanochtend geladen naar 92% en nu 57%, maar heb de telefoon echt amper gebruikt vandaag. Er staat 1u40m SOT, maar veel zal nog komen van app openen en er een seconde naar kijken (=1 minuut SOT) dus is in werkelijkheid nog minder. Weet ook niet wat ik ervan moet maken...

• beyazz06
Grimmbeard schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 01:23:
[...]

Tja, dat gevoel krijg ik inmiddels jammer genoeg ook. Zou wel echt teleurstellend zijn, aangezien er met mijn eerste model ook iets was waardoor ik hem meteen om moest ruilen. Als ik nu weer een "foutief" model zou hebben zou dat wel redelijk bizar zijn. Maar zie onderstaande screenshot. Op het moment dat hij leeg liep midden in de nacht, is er geen enkele activiteit gemeten. Vanochtend geladen naar 92% en nu 57%, maar heb de telefoon echt amper gebruikt vandaag. Er staat 1u40m SOT, maar veel zal nog komen van app openen en er een seconde naar kijken (=1 minuut SOT) dus is in werkelijkheid nog minder. Weet ook niet wat ik ervan moet maken...

[Afbeelding]
Zie dat signal op de achtergrond lang draait? Wellicht signal beperken om te kijken of het aan signal ligt?

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ik heb nu een paar keer gehad dat als ik gebeld wordt en opneem, dat ik de beller niet kan horen. De oorspeaker maakt geen enkel geluid. De beller kan mij wel horen en verstaan. Als ik dan wordt terug gebeld werkt alles weer normaal. Herkent iemand dit?

Betreft iPhone 13 Pro Max met E-sim van KPN.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Martinus
Martinus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:18:
[...]

dat laatste is zeker last resort. Heb die er vlak voor gedaan, zonder alle data te wissen.
zal die andere proberen, zodra die weer misloopt.
best bizar het gaat een uur of 3 goed (na bijna max reset) en is dan weer de boel beuh. ff uurtje flightmodus en is weer ff klaar....

no comment

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier nu ook de 13 Pro in gebruik. Ben er zeer content mee! Formaat t.o.v. de 8 valt wel mee (zie mijn eerdere foto). Overzetten moest via iCloud, want direct (naast elkaar leggen) faalde 4x helaas. Uiteindelijk dik 2u bezig geweest.

Eerste ervaringen:

Face ID: Dat werkt fenomenaal, ik mis TouchId nu al niet meer. Wel is het wennen aan de gevolgen daarvan: waar zit nu het bedieningspaneel ineens? En hoe maak ik een screenshot, of hoe zet ik het toestel uit? Google redde mij ;) Het enige lastige is, als het toestel plat ligt en mij niet gelijk herkent, dan wil ik met de code inloggen maar dat duurt even voordat die in beeld komt.

Force Touch mis ik nog wel een beetje, hoewel de 'long press' van dit toestel prettig kort is, eigenlijk. Toch is het niet net zo 'direct'.

Ook heel fijn, in stand-by: even op het scherm tikken om te kijken of er notificaties zijn. Dat vond ik op mijn watch al handig, maar miste ik op mijn iPhone.

Grotere scherm: uiteraard! Simpele dingen, zoals ik nu bijv. een foto in een gedeelde map wil plaatsen, dan hoef ik niet meer te scrollen omdat die keuze net buiten beeld staat. Overall net even wat fijner. En die 120hz is ook erg prettig. Enige (wist ik vooraf) is wel jammer dat je niet een extra rij apps op je homescreen krijgt, dat zou makkelijk passen. En OLED natuurlijk. Het verschil is aanzienlijk met mijn oude toestel.

Camera's: een wereld van verschil. Niet dat de 8 beroerd was, maar dit is een hele nieuwe wereld, vooral bij weinig licht is het verschil gigantisch. En natuurlijk ook door modernere algoritmes die het plaatje ongemerkt mooier maken, waar je dus ook de snellere processor mogelijkheden benut uiteindelijk.

AirTags vinden gaat nog nauwkeuriger, ook wel handig :)

De grootste gewenning vraagt het gewicht. Het toestel is aanzienlijk zwaarder dan mijn 8.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• turkeyhakan
Mijn iPhone 13 Pro Max gaat retour. Een super gave telefoon, erg mooi scherm maar helaas te groot. En het verschil met de 12 Pro is niet heel groot.

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 08:07
Daar bestel je toch geen toestel voor?

• TweakerVincent
WouterL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:08:
[...]

Het is een mooi product maar de innovatie is er gewoon echt uit. Ik heb 2 maanden terug een Airpod MAX gekocht en man wat een gaaf product! Dat verwacht ik ook met de Macbook MAX te hebben die binnenkort komt.

Ik heb 1500 euro neergelegd voor een iphone die prima is, maar niet echt boeiend oid. Gelukkig heb ik genoeg geld dus vind ik het niet erg, maar ik raad hem niet aan (tenzij je echt een oud toestel hebt), in tegenstelling tot de Airpod MAX en wss de macbook max :P

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:35
TweakerVincent schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:47:
[...]

Het is een mooi product maar de innovatie is er gewoon echt uit. Ik heb 2 maanden terug een Airpod MAX gekocht en man wat een gaaf product! Dat verwacht ik ook met de Macbook MAX te hebben die binnenkort komt.

Ik heb 1500 euro neergelegd voor een iphone die prima is, maar niet echt boeiend oid. Gelukkig heb ik genoeg geld dus vind ik het niet erg, maar ik raad hem niet aan (tenzij je echt een oud toestel hebt), in tegenstelling tot de Airpod MAX en wss de macbook max :P
Die MacBook Max doet nog minder anders. Het is gewoon een Mac die sneller is. Met de AirPods max begrijp ik je punt iets beter.

• WouterL
[...]

Maar wat had je dan gedacht :p dat die je koelkast automatisch aanvult?

• pdavie2311
  • Laatst online: 08:35

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

Zoals hier al eerder wordt vermeldt, wat had je dan verwacht? Daarbij, check je de specs niet voordat je iets koopt? Dan kun je in principe zo goed als verwachten wat je in huis haalt. Nee, ben geen fanboy, kan ook kritisch zijn, maar dit had je gewoon kunnen weten of uitzoeken lijkt me.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• lijphoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:17
Grimmbeard schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 01:23:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben het hier wel mee eens, ik denk dat ik op een volle batterij 6 uur SOT zou halen (13 pro), ja het is goed maar niet echt blown away zeg maar. Meeste verbruik zit bij mij in de browser en heb het gevoel dat ik daar nogal zwaar beslag leg op het scherm met continue klein beetje scrollen (zal hij de 120 hz wel aanzetten). Browser staat daarom ook altijd bovenaan...

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Het is een mooi product maar de innovatie is er gewoon echt uit.
Ben ik niet met je eens. De cameramodule van de 13 is gewoon geweldig en kan heel veel. Ik fotografeer veel met spiegelreflex en ken de ins en outs van de mogelijkheden ervan en een smartfoon zal nooit beter worden dan een spiegelreflex. Maar wat Apple doet is de chips zelf een stukje beter maken en de verwerking ervan slimmer. Die A15 geeft zoveel Rekenkamer extra dat de camera zelf weet wat deze fotografeert en zo pixel voor pixel de foto kan tunen. De telefoon is dus niet ‘beter’ maar wel aanzienlijk ‘slimmer’ en dat verschil merk je.

Ik heb een 13 mini, maar baal nu enorm omdat de camera zo goed is dat ik de zoom-functie mis en achteraf liever een Pro had gehad. Zo tevreden ben ik dus paradoxaal genoeg.

Dat de iPhone trouwens sneller is dan een recente en courante laptop maakt het overigens wel af. De batterij kan moeiteloos een dag volhouden.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 06:25
Heeft de iPhone 13 ook Dex zoals de S21 dat heeft ?

• 038Robijno
  • Nu online
Albert020 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:06:
Heeft de iPhone 13 ook Dex zoals de S21 dat heeft ?
Nee.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 06:25
Jammer, dan geen iPhone :O

• timmey83
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-11 09:22
Yes heb mijn 13 pro max binnen. Dat scherm is erg nice

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01-12 16:44
Martinus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:09:

sim gewisseld --> niks
    wifi gewisseld --> niks
Ik heb al 2x gehad dat ik bij thuiskomst geen WiFi kan vinden. Hij geeft aan te scannen maar vindt geen netwerken. Een herstart is dan het enige wat werkt.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kan iemand mij vertellen bij welke toepassing de meerwaarde van ProMotion duidelijk zichtbaar is? Ik merk en zie het namelijk niet :o

Ik zag het verschil niet toen ik op m'n iPhone 12 mini en nieuwe 13 Pro naast elkaar door dezelfde website scrollde. Ook niet toen ik een Pixel 4a (60 Hz) en een Pixel 5 (90 Hz) op dezelfde manier met elkaar vergeleek.
En op de iPad Pro met ProMotion zie ik 'het' ook niet.

Wat ik wel altijd direct merk en zie is als het externe beeldscherm van m'n MacBook Pro op 30 Hz staat. Dat gebeurt af en toe na ontwaken uit slaapstand en in dat geval voel ik de stroperigheid als een soort kramp in mijn pols zodra ik nog geen 50 pixels met de muis heb afgelegd.

Ik vind het heel leuk dat ik nu ProMotion op m'n iPhone heb, net als ProRes 4K, maar eigenlijk voegt het voor mij niet zoveel toe. Ik ben wel heel blij dat het scherm van m'n nieuwe 13 Pro zowel met als zonder True Tone witter oogt dan dat van de 12 mini. Dat scherm had in vergelijking een groengele warnere tint, al stoorde me dat niet en heb ik van verschillende onlinebronnen begrepen dat dát het echte wit is zoals een kleurecht kwaliteitsscherm wit zou moeten weergeven.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:39
@Canaria Grappig dat je het echt niet ziet, weet je zeker dat je gebruik maakt van ProMotion? :p Het werkt namelijk niet als je het uit heb gezet (Accessibility optie of in Low Power Mode).

Ik merk het verschil het beste in het OS en Safari, wanneer ik door verschillende pagina’s ga.
Het verschil is summier totdat ik een oudere iPhone in mijn hand krijg, dan moet ik echt even schakelen om de degradatie in soepelheid niet irritant te vinden.

• Sorbo
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:11

Sorbo

Uw hulp in huis!

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:01:
Hier nu ook de 13 Pro in gebruik. Ben er zeer content mee! Formaat t.o.v. de 8 valt wel mee (zie mijn eerdere foto). Overzetten moest via iCloud, want direct (naast elkaar leggen) faalde 4x helaas. Uiteindelijk dik 2u bezig geweest.

Eerste ervaringen:

Face ID: Dat werkt fenomenaal, ik mis TouchId nu al niet meer. Wel is het wennen aan de gevolgen daarvan: waar zit nu het bedieningspaneel ineens? En hoe maak ik een screenshot, of hoe zet ik het toestel uit? Google redde mij ;) Het enige lastige is, als het toestel plat ligt en mij niet gelijk herkent, dan wil ik met de code inloggen maar dat duurt even voordat die in beeld komt.

Force Touch mis ik nog wel een beetje, hoewel de 'long press' van dit toestel prettig kort is, eigenlijk. Toch is het niet net zo 'direct'.

Ook heel fijn, in stand-by: even op het scherm tikken om te kijken of er notificaties zijn. Dat vond ik op mijn watch al handig, maar miste ik op mijn iPhone.

Grotere scherm: uiteraard! Simpele dingen, zoals ik nu bijv. een foto in een gedeelde map wil plaatsen, dan hoef ik niet meer te scrollen omdat die keuze net buiten beeld staat. Overall net even wat fijner. En die 120hz is ook erg prettig. Enige (wist ik vooraf) is wel jammer dat je niet een extra rij apps op je homescreen krijgt, dat zou makkelijk passen. En OLED natuurlijk. Het verschil is aanzienlijk met mijn oude toestel.

Camera's: een wereld van verschil. Niet dat de 8 beroerd was, maar dit is een hele nieuwe wereld, vooral bij weinig licht is het verschil gigantisch. En natuurlijk ook door modernere algoritmes die het plaatje ongemerkt mooier maken, waar je dus ook de snellere processor mogelijkheden benut uiteindelijk.

AirTags vinden gaat nog nauwkeuriger, ook wel handig :)

De grootste gewenning vraagt het gewicht. Het toestel is aanzienlijk zwaarder dan mijn 8.
Voor het invullen van de code als je geen FaceID kunt gebruiken: Even op het woordje FaceID tikken dat midden in je scherm verschijnt brengt meteen het keypad naar voren waar je je code in kunt vullen.

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
Als ik met mijn Iphone muziek via AirPlay naar een AirPlay apparaat stream en vervolgens een andere app of website open waar een filmpje of muziek wordt afgespeeld stopt het afspelen van muziek en wordt het geluid van die app/website afgespeeld via AirPlay, is er een manier om dat uit te schakelen?

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• Grimmbeard
lijphoofd schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:26:
[...]

Ik ben het hier wel mee eens, ik denk dat ik op een volle batterij 6 uur SOT zou halen (13 pro), ja het is goed maar niet echt blown away zeg maar. Meeste verbruik zit bij mij in de browser en heb het gevoel dat ik daar nogal zwaar beslag leg op het scherm met continue klein beetje scrollen (zal hij de 120 hz wel aanzetten). Browser staat daarom ook altijd bovenaan...
Dat denk ik ook ja. Alles met scrollen / browsen en zeker als je niet op wifi zit zorgt bij mij voor forse drain. Een gemiddelde dag waar ik de telefoon met 97% van de lader haal om 12 uur 's middags, ongeveer 3 uur 15 minuten SOT in 6-7 uur tijd, en de batterij is op 35% rond 7 uur. Misschien is er niets mis en waren mijn verwachtingen gewoon wat te hoog. Indrukwekkend vind ik het in ieder geval niet. Maar kan ook nog altijd niet uitsluiten dat er wel iets mis is, zeker na het uitvallen van de telefoon midden in de nacht na 20% drain in 2 uur tijd.

Edit: betreft een 13 Pro.

• Davidas
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 01-12 21:23
Grimmbeard schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:05:
[...]

Dat denk ik ook ja. Alles met scrollen / browsen en zeker als je niet op wifi zit zorgt bij mij voor forse drain. Een gemiddelde dag waar ik de telefoon met 97% van de lader haal om 12 uur 's middags, ongeveer 3 uur 15 minuten SOT in 6-7 uur tijd, en de batterij is op 35% rond 7 uur. Misschien is er niets mis en waren mijn verwachtingen gewoon wat te hoog. Indrukwekkend vind ik het in ieder geval niet. Maar kan ook nog altijd niet uitsluiten dat er wel iets mis is, zeker na het uitvallen van de telefoon midden in de nacht na 20% drain in 2 uur tijd.

[Afbeelding]
Vooral Safari pakt veel batterij, dat merk ik bij mezelf ook. Echter gaat de batterij bij mij niet zo snel achteruit als wat jij benoemt. In dezelfde situatie is bij mij de batterij avonds nog zeker boven de 50 procent. Ik heb de Pro Max, jij ook?

• Grimmbeard
Davidas schreef op zondag 7 november 2021 @ 12:08:
[...]

Vooral Safari pakt veel batterij, dat merk ik bij mezelf ook. Echter gaat de batterij bij mij niet zo snel achteruit als wat jij benoemt. In dezelfde situatie is bij mij de batterij avonds nog zeker boven de 50 procent. Ik heb de Pro Max, jij ook?
Sorry vergeten te vermelden in de vorige post, maar heb een reguliere Pro. Een Pro Max zou dus inderdaad wel wat meer batterij moeten overhouden.

• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 01-12 16:27
Canaria schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:58:
Kan iemand mij vertellen bij welke toepassing de meerwaarde van ProMotion duidelijk zichtbaar is? Ik merk en zie het namelijk niet :o

Ik zag het verschil niet toen ik op m'n iPhone 12 mini en nieuwe 13 Pro naast elkaar door dezelfde website scrollde. Ook niet toen ik een Pixel 4a (60 Hz) en een Pixel 5 (90 Hz) op dezelfde manier met elkaar vergeleek.
En op de iPad Pro met ProMotion zie ik 'het' ook niet.

Wat ik wel altijd direct merk en zie is als het externe beeldscherm van m'n MacBook Pro op 30 Hz staat. Dat gebeurt af en toe na ontwaken uit slaapstand en in dat geval voel ik de stroperigheid als een soort kramp in mijn pols zodra ik nog geen 50 pixels met de muis heb afgelegd.

Ik vind het heel leuk dat ik nu ProMotion op m'n iPhone heb, net als ProRes 4K, maar eigenlijk voegt het voor mij niet zoveel toe. Ik ben wel heel blij dat het scherm van m'n nieuwe 13 Pro zowel met als zonder True Tone witter oogt dan dat van de 12 mini. Dat scherm had in vergelijking een groengele warnere tint, al stoorde me dat niet en heb ik van verschillende onlinebronnen begrepen dat dát het echte wit is zoals een kleurecht kwaliteitsscherm wit zou moeten weergeven.
Ik vind juist mijn 12 witter dan de 13, heb ze beide naast elkaar gelegd en vind de 12 echt een superscherm hebben.

• turkeyhakan
danjan2411 schreef op zondag 7 november 2021 @ 14:24:
[...]

Ik vind juist mijn 12 witter dan de 13, heb ze beide naast elkaar gelegd en vind de 12 echt een superscherm hebben.
Mijn 12 Pro is ook geler dan mijn oude 13 Pro Max.

• Bulletdodger
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
Ik ben helemaal geen goede fotograaf maar hoe zie je nu in de eigenschappen van de foto of je een goede macro foto hebt genomen?

• Garret1410
Bulletdodger schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:39:
Ik ben helemaal geen goede fotograaf maar hoe zie je nu in de eigenschappen van de foto of je een goede macro foto hebt genomen?
Ik denk dat je met je eigen ogen wel ziet of je een goede foto hebt genomen. Of wil je weten of de macro of gewone lens is gebruikt. Vaak zie je dat aan de achtergrond blur of bokeh zoals dat met een mooi woord heet. Is alles scherp op de achtergrond dan is waarschijnlijk de macro canera ingeschakeld.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Grimmbeard al eens geforceerd je toestel afgesloten en herstart ?
Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de zijknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.
[kort en los]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Grimmbeard
Hackus schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:32:
@Grimmbeard al eens geforceerd je toestel afgesloten en herstart ?
Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de zijknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.
[kort en los]
Zou dat ook nog zinvol zijn na een factory reset? Die heb ik gisteren uitgevoerd. Helemaal opnieuw geïnstalleerd. Vooralsnog niet echt het gewenste resultaat. Dacht in het begin even dat het wel beter was, maar vandaag een podcast aan het luisteren met het scherm uit op speaker, en de batterij smolt als sneeuw voor de zon. In minder dan een uur ineens 15% minder batterij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grimmbeard schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:48:
[...]

Zou dat ook nog zinvol zijn na een factory reset? Die heb ik gisteren uitgevoerd. Helemaal opnieuw geïnstalleerd. Vooralsnog niet echt het gewenste resultaat. Dacht in het begin even dat het wel beter was, maar vandaag een podcast aan het luisteren met het scherm uit op speaker, en de batterij smolt als sneeuw voor de zon. In minder dan een uur ineens 15% minder batterij.
Nee, dan niet. Kijk het even paar dagen aan, en laat anders je toestel uitlezen door Apple.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Misschien een lullige/noob vraag, maar ik loop een beetje te pielen met Apple Pay sinds ik een iPhone 13 Pro heb.

Iphone 8 was: vinger op de TouchId laten rusten (dit kon gewoon in gelockte toestand), tegen de betaalautomaat aan houden, Apple Payscherm popt-op, ping, en klaar.

Het meest handige wat ik nu met Face ID heb bedacht:
-Toestel unlocken met Face ID
-Toestel naast de betaalautomaat houden, Apple Pay scherm popt-op
-Toestel vraagt nu wederom Face ID, dus toestel van de betaalautomaat weghalen en Face ID scannen
-Toestel weer tegen de betaalautomaat aan houden > betaald.

De eerste stap sla ik inmiddels over, maar ik vind het nog steeds omslachtig.

• Licko
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:47

Licko

ZVDK

BeQuietAndDrive schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:54:
Misschien een lullige/noob vraag, maar ik loop een beetje te pielen met Apple Pay sinds ik een iPhone 13 Pro heb.
.
Twee keer op de side button klikken. Kan ook zonder eerst te unlocken.

Mannen die hun partner 'vrouwlief' noemen...please shut the fuck up

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:36
Zo doe ik het inderdaad ook.

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Licko schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:00:
[...]

Twee keer op de side button klikken. Kan ook zonder eerst te unlocked.
Ah, ok. Dat moet je net ff weten :) ik ga het proberen.

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

BeQuietAndDrive schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:13:
[...]

Ah, ok. Dat moet je net ff weten :) ik ga het proberen.
Je kunt het nu al testen, ook zonder dat je bij een betaalautomaat staat.

Gewoon twee keer indrukken en dan komt je kaart tevoorschijn. Als je dit doet terwijl je naar je telefoon kijkt wordt hij instant goedgekeurd en hoef je hem alleen nog maar eenmalig tegen de terminal te houden, zonder opnieuw te bevestigen.

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

-

[Voor 100% gewijzigd door Ethiron op 09-11-2021 21:24]

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ethiron schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:23:
[...]

Je kunt het nu al testen, ook zonder dat je bij een betaalautomaat staat.

Gewoon twee keer indrukken en dan komt je kaart tevoorschijn. Als je dit doet terwijl je naar je telefoon kijkt wordt hij instant goedgekeurd en hoef je hem alleen nog maar eenmalig tegen de terminal te houden, zonder opnieuw te bevestigen.
Klopt, thanks. Alsnog extra handeling t.o.v. TouchID, maar dit is al een stuk beter dan hoe ik het deed :)

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

Nee is ook een antwoord

• Mrgoodtobi
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 30-11 10:34
Vraagje: hoeveel procent verlies je over de nacht van je iPhone 13 pro? Bij mij is dat ongeveer 7% terwijl er geen activiteit is. Als ik de telefoon zet op niet storen dan verlies ik ongeveer 3%. Die 3% is redelijk, maar ik vind de 7% wel aan de hoge kant. Iemand die hetzelfde heeft of juist totaal niet?

• The GUI
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-12 21:30

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Doen we nog foto's in dit topic? Heb laatst de macro lens even geprobeerd.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 16GB Trident Z 3733C16 | GTX 1070 Ti | 3 x 1TB SSD

• Vincent91
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 01-12 16:03
iemand ervaring met snelladers voor iphone 13 ?

hoeveel watt ondersteund de iphone 13 ? ik zit te kijken op coolblue maar de keuze is nogal hoog

• Bulletdodger
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
Ligt het aan mij of zijn de 3rd party apps nog helemaal niet voorzien van de 120hz aanpassing, heb het idee dat het alleen bij de Apple apps zoals Safari lekker werkt.

• BigF25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:03
Bulletdodger schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:01:
Ligt het aan mij of zijn de 3rd party apps nog helemaal niet voorzien van de 120hz aanpassing, heb het idee dat het alleen bij de Apple apps zoals Safari lekker werkt.
Klopt. Oa Gmail app is nog altijd 60hz

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:21
Sinds een week nu de iPhone 13 Pro Max in bezit maar ik ben wel verbaasd over die batterij. Mails gecheckt, podcast geluisterd paar keer nieuws gecheckt... sinds 06:37 van de lader af en zit nu om 14:41 nog op 96%. WTF :)

• dasystemcheck
  • Laatst online: 01-12 18:53
Mrgoodtobi schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:25:
Vraagje: hoeveel procent verlies je over de nacht van je iPhone 13 pro? Bij mij is dat ongeveer 7% terwijl er geen activiteit is. Als ik de telefoon zet op niet storen dan verlies ik ongeveer 3%. Die 3% is redelijk, maar ik vind de 7% wel aan de hoge kant. Iemand die hetzelfde heeft of juist totaal niet?
Exact hetzelfde gedrag, maar dan met de normale iPhone 13.
NB. Iphone op vliegtuigmodus zetten t.o.v. 'slaapstand' (slaapstand heeft bluetooth/wifi aan) heeft vergelijkbaar verbruik (3%)

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The GUI schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:52:
Doen we nog foto's in dit topic? Heb laatst de macro lens even geprobeerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja man. Was best tevreden :) let op, 8 MB per stuk:

• nigeljordann
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 23:20
Eindelijk de upgrade gedaan van de iPhone XS Max naar iPhone 13 (Base variant)
Merk toch dat kleiner mij beter ligt, vooral als ik met 1 hand bezig ben. Dingen zoals macro ook niet echt nodig, leuk om is keer te proberen, maar zie ik niet in het dagelijks leven gebruiken.
Samen met de MacBook Air 2020 M1 8 GB editie mijn favo aankoop van het jaar. Kan hier voorlopig weer mee door.

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 07:20
Heb mijn iPhone 13 mini (zwart) nu een weekje in gebruik. Bevalt prima! Lang getwijfeld over kleur en formaat. (te lang! :X ). Wel erg tevreden.

Perfect formaat (had echt geen mm groter moeten zijn) en perfecte kleur.

De overige kleurtjes zijn zeker interessant en erg mooi. Maar ik vermoed dat ik er waarschijnlijk snel op uitgekeken zou zijn. Heb erg getwijfeld tussen rood, blauw, en zwart. Dat rood is bvb geweldig! Maar denk ik dat over drie maand nog? Geen idee. Ik hoop (behalve onvoorziene omstandigheden, val, schade, ...) een telefoon meerdere jaren te gebruiken (3 a 4 voor iPhones is zeker mogelijk en mijn doel). En dan is een neutraler kleurtje op lange termijn waarschijnlijk beter. Eventueel kan ik tijdelijk van kleuren switchen door andere kleur hoesjes te gebruiken.

Voor mezelf zijn te opvallend gekleurde telefoons waarschijnlijk zoiets als erg opvallende fashion items (rode schoenen, ...) Leuk op korte termijn, maar niet altijd wat je wil.

Dat zwart is trouwens niet echt zwart, er zit een zweem van erg diep donkerblauw in. Heel erg geslaagd.

Meer ervaringen later. Ik kan wel zeggen dat ik de Spigen hoesjes erg kan aanraden. Heb ze ook steeds gehad voor m'n iPhone SE 2020. Ik zoek steeds de dunst mogelijke en minst 'in de weg zittende' hoesjes, en Spigen heeft steeds een mooi aanbod aan slim fit cases. Ik gebruik de Spigen Liquid Air. De textuur van dat driehoekig patroontje voelt erg fijn, geeft veel extra grip, en voegt weinig grootte toe aan de telefoon.

Ik zou de iPhone prima zonder hoesje willen gebruiken, maar de laatste generaties zijn me te glad. Gebruikschade op de body (liefst niet het scherm) boeit me niet, maar als 'ie uit de handen glijdt (of uit zichzelf uit de zetel glijdt) riskeer je barsten, en dat is toch extra jammer.

[Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 12-11-2021 18:23]

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:21:
[...]

Ja man. Was best tevreden :) let op, 8 MB per stuk
Mooi hoor!
8MB? Hoe doe je dat dan? :o

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Amos_x schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:18:
Heb mijn iPhone 13 mini (zwart) nu een weekje in gebruik. Bevalt prima! Lang getwijfeld over kleur en formaat. (te lang! :X ). Wel erg tevreden.

De overige kleurtjes zijn zeker interessant en erg mooi. Maar ik vermoed dat ik er waarschijnlijk snel op uitgekeken zou zijn. Heb erg getwijfeld tussen rood, blauw, en zwart. Dat rood is bvb geweldig! Maar denk ik dat over drie maand nog? Geen idee. Ik hoop (behalve onvoorziene omstandigheden, val, schade, ...) een telefoon meerdere jaren te gebruiken (3 a 4 voor iPhones is zeker mogelijk en mijn doel). En dan is een neutraler kleurtje op lange termijn waarschijnlijk beter. Eventueel kan ik tijdelijk van kleuren switchen door andere kleur hoesjes te gebruiken.

Voor mezelf zijn te opvallend gekleurde telefoons waarschijnlijk zoiets als erg opvallende fashion items (rode schoenen, ...) Leuk op korte termijn, maar niet altijd wat je wil.

Dat zwart is trouwens niet echt zwart, er zit een zweem van erg diep donkerblauw in. Heel erg geslaagd.

Meer ervaringen later. Ik kan wel zeggen dat ik de Spigen hoesjes erg kan aanraden. Heb ze ook steeds gehad voor m'n iPhone SE 2020. Ik zoek steeds de dunst mogelijke en minst 'in de weg zittende' hoesjes, en Spigen heeft steeds een mooi aanbod aan slim fit cases. Ik gebruik de Spigen Liquid Air. De textuur van dat driehoekig patroontje voelt erg fijn, geeft veel extra grip, en voegt weinig grootte toe aan de telefoon.

Ik zou de iPhone prima zonder hoesje willen gebruiken, maar de laatste generaties zijn me te glad. Gebruikschade op de body (liefst niet het scherm) boeit me niet, maar als 'ie uit de handen glijdt (of uit zichzelf uit de zetel glijdt) riskeer je barsten, en dat is toch extra jammer.
Spigen heeft mooie bumpers, ook lekker stroef, maar worden snel geel als je transparant neemt. Speck is gladder, maar blijft langer helder en mooi. .

Specs van pc

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 07:20
honey schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:26:
[...]

Spigen heeft mooie bumpers, ook lekker stroef, maar worden snel geel als je transparant neemt. Speck is gladder, maar blijft langer helder en mooi. .
Ben geen fan van transparante bumpers. Ziet er imo niet uit bij de meeste mensen waarbij ik dit waarneem. Het idee is om de luxueuze originele finish van de iPhone zelf goed te laten zien, maar vaak heb het volgende:
  • inderdaad gelig als je niet oplet op kwaliteit,
  • door de transparantie zie je alle hoekjes en vlakken 2 keer, buitenvlak en binnenvlak, dus oogt vaak nogal 'druk' en 'diep', ook al zijn ze mss niet diep
  • je ziet veel gemakkelijker het vuil (broekzakpluis) dat er tussen kruipt (heb je ook met de normale bumpers, maar zie je minder van)
  • heb slechte ervaringen met el-cheapo transparante covers op een (tijdelijke) cheape Sony -weet niet meer welke- telefoon. Die hoes zat op zijn plaats en slaagde er toch in om tussen de case en de phone wrijfschade te maken. Weet niet of dat representatief is, waarschijnlijk slechte pasvorm.

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The GUI schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:51:
[...]

Mooi hoor!
8MB? Hoe doe je dat dan? :o
Exporteer (op de mac) vanuit foto's naar JPG, meer niet. Verder doe ik nooit wat met foto's qua bewerking en zo.

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Amos_x schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:34:
[...]

Ben geen fan van transparante bumpers. Ziet er imo niet uit bij de meeste mensen waarbij ik dit waarneem. Het idee is om de luxueuze originele finish van de iPhone zelf goed te laten zien, maar vaak heb het volgende:
  • inderdaad gelig als je niet oplet op kwaliteit,
  • door de transparantie zie je alle hoekjes en vlakken 2 keer, buitenvlak en binnenvlak, dus oogt vaak nogal 'druk' en 'diep', ook al zijn ze mss niet diep
  • je ziet veel gemakkelijker het vuil (broekzakpluis) dat er tussen kruipt (heb je ook met de normale bumpers, maar zie je minder van)
  • heb slechte ervaringen met el-cheapo transparante covers op een (tijdelijke) cheape Sony -weet niet meer welke- telefoon. Die hoes zat op zijn plaats en slaagde er toch in om tussen de case en de phone wrijfschade te maken. Weet niet of dat representatief is, waarschijnlijk slechte pasvorm.
We vinden de iPhone Pro 13 te mooi en luxe om te verstoppen. Met de Speck Presidio Perfect-Clear blijft het m.i. wel behouden. Helaas is het te kwetsbaar om zonder hoes te gebruiken. Vooral het camera eiland lijkt kwetsbaar voor stoten.

Specs van pc

• beyazz06
Vandaag officieel de 13 voor het eerst op steen laten vallen 😖 gelukkig zit er een stevig hoesje omheen en is de schade nihil 😄 dus ja ook al is het toestel zonder hoes eleganter, met geeft veel rust! 😄

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het valt me op de iPhone 13 Pro op dat 'blootstellingsmeldingen' zo'n 7% accu per etmaal pakt. Op de iPhone 8 was dit 1%.

Dit wordt volgens mij aangezet voor de coronamelder app. Die app zelf pakt < 1% accu per etmaal. Desondanks heb ik die even opnieuw geïnstalleerd, en heb ik ook de blootstellingsmeldingen uit- en aan gezet.

Enig idee hoe ik dit weer rond de 1% krijg?

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:04:
[...]

Exporteer (op de mac) vanuit foto's naar JPG, meer niet. Verder doe ik nooit wat met foto's qua bewerking en zo.
Heb geen Mac dus kan het niet vergelijken, maar als ik bij de foto info kijk dan is de foto 1,2 MB op HEIF formaat. Tweakjes fotoalbum knijpt het naar ~650 KB jpg.

• Donstil
  • Niet online
The GUI schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:18:
[...]

Heb geen Mac dus kan het niet vergelijken, maar als ik bij de foto info kijk dan is de foto 1,2 MB op HEIF formaat. Tweakjes fotoalbum knijpt het naar ~650 KB jpg.
Maar Tweakers fotoalbum heeft ook wel een erg heftige compressie natuurlijk. Dat kan je zo niet vergelijken.

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@Donstil Klopt, en dat doe ik ook niet. Ik wilde het alleen aangeven.
De HEIF is bij mij maar 1,2MB groot dus een 8MB JPEG verbaasde mij gewoon.

• JaxTeller
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 29-11 01:11
Amos_x schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:18:

vraag me af of de 13 series ook last zullen hebben van color chipping aan de zijkanten en op de cameraring. Veel mensen hadden klachten dat hun blauwe iPhone 12 (niet de pro) makkelijk chipte, met name de cameraring en de zijkanten, ook al was de iPhone in een case en waren ze super voorzichtig.
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee