Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:41
basmobiel schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:35:
[...]

Weet niet wat je allemaal in je Whatsapp hebt zitten? (waarmee ik bedoel te vragen of je dat allemaal nog nodig hebt)
Ik ruim altijd even flink op en zou dan de 128 Gb kiezen. Als jij dat niet doet of wil kan je o.b.v. prijsverschil kiezen.

Ik schuif ook altijd telefoons door en heb nog nooit klachten gehad, ook niet over oude 16 Gb en 32 Gb modellen. Ik ben de grootgebruiker, niet m'n vrouw en schoonouders.
Grootste wat er in zit zijn videos. Kunnen inderdaad wel eens opgeruimd worden, kan nu ook een stuk gemakkelijker zag ik. Dank!
Davidas schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:28:
[...]

Dan lijkt mijns inziens dat je aan 128GB echt wel genoeg gaat hebben.
Dat denk ik ook, maar is meer i.v.m. toekomst. Als voorbeeld iPhone 6S met 16GB was in de eerste jaren voor mij voldoende, maar is nu echt te weinig voor degene die hem nu nog gebruikt. I.v.m. apps die steeds groter worden etc. Maar goed, 128 is wel heel wat anders dan 16 natuurlijk ;)
Ruud0012 schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:08:
[...]

Ik zou voor de 256 GB gaan. Beter te veel als te weinig. Dat is mijn motto.
Succes in je keuze!
Meer is altijd beter >:)
Slasher schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:21:
[...]

Gebruik je Garageband? Zo nee scheelt weer 1.5gig.
Die kan idd verwijderd worden.
Tonton schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:29:
nodige ruimte heeft vooral met hoe je met je photo's en muziek omgaat.

Google photo gebruik ik voor photo mgt
muziek is online

ik zou voor 128gb gaan en genoeg MB's op je mobiele abo, we leven toch in de cloud?
net Simyo eSim geplaatst voor data naast mijn zakelijke fysieke sim.
15gb+5gb gratis =20gb 8)7 voor 13 euro per maand... lijkt me genoeg ... 10 kost 9e
Dat is zeker waar. Foto's sync ik met iCloud waarbij ik de optie aan heb staan dat ik een kleinere versie op mijn telefoon bewaar. 30k foto's en 2k video's neemt zo lokaal maar 5,14 GB opslag in gebruik. Muziek gaat via Spotify. Heb alleen wat lokale muziek op iPhone staan voor sync met Apple Watch voor hardlopen.

Denk dat ik voor de 128GB ga i.c.m. bestaand onbeperkt data abo + 200GB iCloud abo. Thanks voor jullie input.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Famous schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:43:
Met de 12 Pro naast me en de 13 Pro merk ik wel dat de bereik'streepjes' minder zijn op de 13.
Bellen gaat overigens prima maar het viel wel op.

Het scherm, wat een verschil..
Ik was juist iemand die zei ach, dat 120hz boeit toch niet..

Maar _/-\o_
Sommige hier merken bijna geen verschil tov 60hz maar telkens als ik de iPhone ontgrendel waardeer ik het hoe smooth het is tov de iPhone 12. Echt heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:15
Famous schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:43:
Met de 12 Pro naast me en de 13 Pro merk ik wel dat de bereik'streepjes' minder zijn op de 13.
Bellen gaat overigens prima maar het viel wel op.

Het scherm, wat een verschil..
Ik was juist iemand die zei ach, dat 120hz boeit toch niet..

Maar _/-\o_
Heel goed..diep blijven buigen voor Apple _/-\o_ ;) :P

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46

Toppe

Oké ✅

Jaymone schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:52:
[...]

Buig liever voor Apple dan voor de belastingdienst. Genaaid worden we toch wel :9

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:24
CyBeR schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:40:
[...]

Waarom zou je dat uit willen eigenlijk?
Als ik mijn telefoon oppak om het b.v. in mijn broekzak te stoppen, dan hoeft die dus niet aan te gaan. Heb dat liever zelf in de hand. Ben dat ook nog gewend van versie 6, vandaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 19:04
Meer mensen last van dat de iPhone 13 erg warm wordt tijdens normaal gebruik? Ik had hiervoor een XS en deze had dat niet (alleen tijdens gebruik + laden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Zojuist mijn 13 mini geïnstalleerd nadat ik twee jaar een 11 Pro heb gebruikt.

Moet zeggen dat ik al volledig aan het formaat gewend ben, voelt voor mij als een normale telefoon en niet als ‘mini’. Sterker nog, moet er niet aan denken om terug te gaan naar het formaat van de 13 en 13 Pro.

Blij mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
Hoeveel gb ram zit er eigenlijk in en 13 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Fl
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-03-2024
Oeps verkeerde topic

[ Voor 85% gewijzigd door Frank Fl op 27-09-2021 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w1ckedlunat1c
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 14:03
TweakerVincent schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:14:
6GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
TweakerVincent schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:14:
6GB in de 13 en de 13 Pro, alleen de 13 Mini heeft 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
tijnn schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:59:
[...]

Als ik mijn telefoon oppak om het b.v. in mijn broekzak te stoppen, dan hoeft die dus niet aan te gaan. Heb dat liever zelf in de hand. Ben dat ook nog gewend van versie 6, vandaar :D
Als je hem oppakt dan heb je hem toch in de hand? :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

tijnn schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:59:
[...]

Mja maar als je er dan niks mee doet gaat 'ie gewoon na een paar seconden weer uit. Ik zou 't lekker aan laten staan als ik jou was. Is best een fijne functie namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ethiron schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:10:
Zojuist mijn 13 mini geïnstalleerd nadat ik twee jaar een 11 Pro heb gebruikt.

Moet zeggen dat ik al volledig aan het formaat gewend ben, voelt voor mij als een normale telefoon en niet als ‘mini’. Sterker nog, moet er niet aan denken om terug te gaan naar het formaat van de 13 en 13 Pro.

Blij mee! _/-\o_
Ik sta net op het punt om de 13 Pro te bestellen na een jaar lang 12 Mini. Is inderdaad geweldig formaat, en nu ga ik weer twijfelen haha. Allemaal door jou! :Y)

Ik ben toen van een 11 pro naar een 12 Mini gegaan om de eenvoudige reden dat ik de Pro's voel zitten in m'n broek en ik kleine handen heb, maar op de één of andere manier zoek je altijd de andere kant op haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:09
Toppe schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:54:
[...]

Buig liever voor Apple dan voor de belastingdienst. Genaaid worden we toch wel :9
Hahhaha precies dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Toppe schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:54:
[...]

Je wordt indirect toch wel genaaid door de BD, want Apple betaald weinig belasting en die moeten wij ophoesten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:28:
[...]

Ik sta net op het punt om de 13 Pro te bestellen na een jaar lang 12 Mini. Is inderdaad geweldig formaat, en nu ga ik weer twijfelen haha. Allemaal door jou! :Y)

Ik ben toen van een 11 pro naar een 12 Mini gegaan om de eenvoudige reden dat ik de Pro's voel zitten in m'n broek en ik kleine handen heb, maar op de één of andere manier zoek je altijd de andere kant op haha.
Sorry. >:)

Maar serieus. Ik zou er nog een keer over nadenken.. heb hier ook nog de 12 Pro van een collega in mijn handen. Prachtig toestel maar in combinatie met de hoekige randen gewoon niet meer comfortabel vind ik.. wat ergonomie betreft deden ze dat met de 11 Pro beter.

Qua formaat vond ik ook de 11 Pro net iets te groot in mijn broekzak. De mini is echt precies de sweet spot (en het scheelt in scherm maar 0.3 inch, maar in totale vormfactor is het enorm).

Tel daarbij op dat je nu in de 13 mini qua camera alsnog een 12 Pro hebt (wat meeer dan zat is voor die foto van je kat) en verder exact dezelfde chip als de 13 Pro..

Veel plezier met je nieuwe 13 Mini. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ethiron schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:38:
[...]

Sorry. >:)

Maar serieus. Ik zou er nog een keer over nadenken.. heb hier ook nog de 12 Pro van een collega in mijn handen. Prachtig toestel maar in combinatie met de hoekige randen gewoon niet meer comfortabel vind ik.. wat ergonomie betreft deden ze dat met de 11 Pro beter.

Qua formaat vond ik ook de 11 Pro net iets te groot in mijn broekzak. De mini is echt precies de sweet spot (en het scheelt in scherm maar 0.3 inch, maar in totale vormfactor is het enorm).

Tel daarbij op dat je nu in de 13 mini qua camera alsnog een 12 Pro hebt (wat meeer dan zat is voor die foto van je kat) en verder exact dezelfde chip als de 13 Pro..

Veel plezier met je nieuwe 13 Mini. :+
Haha, echt hoor. Neig nav jouw uitleg nu echt naar de 13 Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shagie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-08 18:52
Jaymone schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:52:
[...]

En voor de prijs van de iPhone mag je ook diep buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:50
Ik neig ook heel erg om mijn 13 pro om te wisselen voor de 13mini. Ik vind de pro redelijk zwaar en de vorm factor vind ik ook maar apart breed maar niet lang (komende van een samsung)

Wel ben ik bang dat ik de 120hz en de lange batterij duur ga missen want damm wat is deze accu goed ( na een dag werken nog 85% batterij over ipv 40-50 wat ik op mijn samsung overhield als ik thuis kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Die lenzen zijn wel echt een stuk groter zeg.

* Famous is wat later gezien die zijn levering per ongeluk verzet had :p

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
shagie schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:42:
[...]

En voor de prijs van de iPhone mag je ook diep buigen.
Valt mee, gewoon via de bank betaald dus hoefde het geld niet uit de kluis te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Inhumanous schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:45:
Ik neig ook heel erg om mijn 13 pro om te wisselen voor de 13mini. Ik vind de pro redelijk zwaar en de vorm factor vind ik ook maar apart breed maar niet lang (komende van een samsung)

Wel ben ik bang dat ik de 120hz en de lange batterij duur ga missen want damm wat is deze accu goed ( na een dag werken nog 85% batterij over ipv 40-50 wat ik op mijn samsung overhield als ik thuis kwam)
Batterij staat hier nu op 46% sinds 7.30 vanmorgen met 100% gepakt. Vind dat nog tegenvallen moet ik zeggen. Mijn 12 Pro was wel net zo goed. Ook niet overdreven veel op de telefoon gezeten. 3 uur Flitsmeister aangehad in de auto en heel af toe ff appen…

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Inhumanous schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:45:

Ik vermoed dat je dan wel héél erg gaat schrikken. Ik vind de 13 Pro qua scherm echt torenhoog uitsteken tov de Mini 12. Mini 13 durf ik niet te zeggen, maar vermoed daar weinig verbetering in (op wat nits na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn mini staat nu op 46% sinds 6:45. Best intensief gebruikt tot heden.

Irritatie punt blijft wel de vorm. De grootte is top maar de vierkanten rand irriteert als ik de mini met 1 hand gebruik. De XS die ik hiervoor had is veel fijner in de hand. Vraag me af of ik hier aan ga wennen. Maar de XS is al verkocht. Heb een Nudient Thin v3 besteld in de hoop dat deze het comfort verbetert tegenover de Spigen Thin Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Tonton schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:47:
zelfs naar paar dagen went het blauwere scherm nog niet.
maarja zal aan een jaar naar een geel scherm kijken liggen

EDIT: ja die truetone checkte ik als eerste, leek of hij uitstond... zo blauw voor mijn gevoel.. maar nee
het zal gewoon ff wat langer wennen zijn
Ik kom van een Oneplus met een veel geler (oled) scherm, maar ik heb wel echt moeite met het blauwe van de iPhone 13. Overall lijken de kleuren veel fletser, als ik foto's vergelijk met mensen erop dan lijken op mijn Oneplus babywangetje mooi roze, op de iPhone 'doods' en grijsachtig. Ook in icoontjes op het bureaublad valt het me op dat de kleuren er niet echt uitspringen. Ervaar jij dat ook zo?

Het lijkt alsof rood en blauw niet verzadigd worden weergegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door shag-me op 27-09-2021 18:18 ]

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Gisteren toevallig mijn 13 mini naast een S10 gehad en eerste wat opviel was dat de iPhone heel grauw oogt qua scherm. Ik heb er geen verstand van maar het lijkt een combi van brightness en contrast te zijn, waarbij helderheid verhogen niet de oplossing was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 18:35
iPhone ontvangen, prachtig design! nu even alles overzetten.
Gewicht ten opzichte van de X vind ik best meevallen, voelt voor mij niet ineens veel zwaarder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32

JTfoto

Work hard

De 13 pro en 13 mini doen het goed:
https://www.dxomark.com/

13 pro met 137 punten, plek 4 overall (144 voor P50 pro, 143 Mi 11 ultra, 139 mate 40 pro+)
13 mini met 130 punten, plek 11 overall (gelijk met 12 pro max, 2 punten meer dan 12 pro)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Aghanim schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:24:
Gisteren toevallig mijn 13 mini naast een S10 gehad en eerste wat opviel was dat de iPhone heel grauw oogt qua scherm. Ik heb er geen verstand van maar het lijkt een combi van brightness en contrast te zijn, waarbij helderheid verhogen niet de oplossing was.
Protip: Nooit 2 toestellen naast elkaar leggen :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Aghanim schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:24:
inderdaad, grauw! Contrast is niet in te stellen en trucjes met de filterfunctie maken het ook maar marignaal beter en het scherm minder helder.

Hoe ervaren jullie de weergave van rood en blauw? Vooral bij huidtinten op foto's en bij logo's van apps die ik goed ken valt het heel erg op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 14-09 18:57
Jaymone schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:03:
[...]

Zowel on- als off-topic: Is altijd al een beetje zo geweest. Een zware tafel voelt "degelijker" aan en degelijk zorgt dan weer voor premium gevoel. Zo ook bijv de portieren van een auto, hoe zwaarder, zowel in gewicht als uiteindelijk effect, het dichtvalt (zonder een blikkerig geluid), hoe meer premium het aanvoelt voor de eigenaar/gebruiker. Of dit ook daadwerkelijk zo is, kan je over discussieren maar dat het over het algemeen zo wordt beschouwd en ervaren..ja, zo gaat het wel :)

[...]

Ook met andere apps inderdaad
Vind het knap dat jullie elk jaar weer zo lovend over Apple praten. Geweldig dit, geweldig dat etc etc… echt knap 😊😊

Ik ben ook een Apple fan maar de tijd dat ik echt elk jaar moet gaan upgraden is echt voorbij..

Ik blijf nog wel even met m’n 12 mini..

Veel plezier met jullie 13 serie allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Slasher schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:56:
[...]

Protip: Nooit 2 toestellen naast elkaar leggen :)
Het was mij in eerste instantie opgevallen zonder ze naast elkaar te leggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:40

RnB

Ik denk dat de weergave van het beeldscherm (Samsung vs Apple voor dit voorbeeld) een kwestie van smaak is. In mijn ogen zijn de beeldschermen van Samsung veel te gesatureerd. Alles popt wat meer en ziet er daardoor fantastisch uit, maar is een totale verbloeming van de werkelijkheid.
Het beeldscherm van Apple is niet perfect, maar wel wat natuurgetrouwer.

Ik vergelijk het altijd met de OLED tv die ik heb hangen. Out of the box ziet het beeld er fantastisch uit, maar is totaal niet hoe het in de werkelijkheid eruit ziet. Na calibratie ziet alles er wat donkerder en minder "poppy" uit, maar daardoor wel natuurlijker.

Ik neig zelf meer naar het natuurgetrouwer, maar genoeg mensen die het niet met me eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Mijn vriend heeft net de iPhone 13 binnen (komt van een OnePlus 5T dus wordt wennen voor hem). Ik was een beetje door de settings aan het neuzen (ik heb zelf een iPhone 11 Pro) en wat me opviel is dat ik totaal geen verschil zie tussen Truetone uit en Truetone aan, bij mijn telefoon wordt het veel blauwer als ik Truetone uit zet en veel geler als ik hem aan zet, maar bij hem zie ik 0 verschil. Iemand anders daar last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Slowchatten is niet de bedoeling :)

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 28-09-2021 13:29 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 28-09-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Van een grote/tegenwoordig normaal formaat mi 9t en android overgestapt naar iphone 13 mini. Perfect formaat eigenlijk. Past gewoon in je hand, past gewoon in je broek. Batterijduur is top, 2x 45 min naar werk navigeren met tussendoor gebruik en eind van de dag uitkomen op ong. 45 - 50% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 14-09 18:35
Op mijn X had ik altijd "niet storen" aanstaan, het enige verschil nu is dat ik op de 13Pro ineens geen meldingen meer krijg op het beginscherm, deze worden achter gehouden in "niet storen" mode.

Weet iemand hoe ik wel gewoon meldingen op beginscherm krijg, maar dat de meldingen wel gewoon stil blijven?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
dkawa schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:58:
[...]

Vind het knap dat jullie elk jaar weer zo lovend over Apple praten. Geweldig dit, geweldig dat etc etc… echt knap 😊😊

Ik ben ook een Apple fan maar de tijd dat ik echt elk jaar moet gaan upgraden is echt voorbij..

Ik blijf nog wel even met m’n 12 mini..

Veel plezier met jullie 13 serie allemaal
Dankje voor je bijdrage. Ik geniet lekker verder van m’n 13 Pro.
M’n schoonmoeder geniet nu van mijn 12 Pro.
Andere kennis geniet van mijn 11 Pro.

Sociale jongen ben ik hè. Was ik niet als ik niet ieder jaar het beste wilde. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Laatst online: 20:15

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 28-09-2021 13:29 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:04:
[...]

Dankje voor je bijdrage. Ik geniet lekker verder van m’n 13 Pro.
M’n schoonmoeder geniet nu van mijn 12 Pro.
Andere kennis geniet van mijn 11 Pro.

Sociale jongen ben ik hè. Was ik niet als ik niet ieder jaar het beste wilde. ;)
Jouw bijdrage voegt net zo min als het bericht dat je quote :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 14-09 18:57
Graag inhoudelijk reageren over de iPhone 13.

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 28-09-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baran2411
  • Laatst online: 25-06 23:32
Iemand een oplossing voor het probleem dat je android whatsapp backup niet kan overzetten naar apple? Zonder te betalen voor een random software dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
@Baran2411 ik ken alleen een topic waar ze diverse betaalde tools bespreken

hier besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Simone96 schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:41:
Mijn vriend heeft net de iPhone 13 binnen (komt van een OnePlus 5T dus wordt wennen voor hem). Ik was een beetje door de settings aan het neuzen (ik heb zelf een iPhone 11 Pro) en wat me opviel is dat ik totaal geen verschil zie tussen Truetone uit en Truetone aan, bij mijn telefoon wordt het veel blauwer als ik Truetone uit zet en veel geler als ik hem aan zet, maar bij hem zie ik 0 verschil. Iemand anders daar last van?
Bij mij ook geen verschil tussen aan of uit (13 mini).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 18:58
Dirk0s schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:54:
Op mijn X had ik altijd "niet storen" aanstaan, het enige verschil nu is dat ik op de 13Pro ineens geen meldingen meer krijg op het beginscherm, deze worden achter gehouden in "niet storen" mode.

Weet iemand hoe ik wel gewoon meldingen op beginscherm krijg, maar dat de meldingen wel gewoon stil blijven?
Niet echt een verschillend toestel dingetje maar een iOS versie verschilletje. Settings > focus > do not disturb > lockscreen > show on lock screen, geen Nederlandstalig OS dus sorry voor het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 16:52
Vandaag kwam eindelijk mijn iPhone 13 Pro Max binnen nadat UPS er vrijdag te snel vandoor ging.
Maar gelukkig alsnog binnen.

Ik kom van een iPhone X dus er zijn genoeg features die nieuw zijn (QuickTake, Ultrawide, nachtmodus, Deep Fusion, 5G) naast de standaard features van de 13-reeks.

Ik heb direct een iCloud-backup gemaakt van mijn iPhone X en daarna de nieuwe iPhone geïnstalleerd. In eerste instantie wouden de apps niet downloaden dus even een reboot en daarna werden de apps als een speer gedownload. Hetzelfde geldt voor mijn Apple Watch S4, die kon niet gevonden worden maar na een reboot kon deze alsnog aan mijn nieuwe iPhone verbonden worden. Ook al mijn Health en activiteitsringen zijn meegenomen van de back-up dus eind goed, al goed.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met de 13 Pro Max. Het formaat is exact wat ik verwachtte en het zit goed in beide handen. ProMotion display was ik al gewend van mijn iPad Pro maar toch is het meer merkbaar op de iPhone. De batterij is veel beter dan de X maar ik ben benieuwd of ik last zal krijgen van de Spotify-bug. De camera bevat de meeste vernieuwingen dus die zal ik rustig moeten doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 28-09-2021 13:30 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
Knoop doorgehakt en een iPhone Mini 13 128gb besteld. Dit keer een sterrenlicht ipv zwart, waar ik wel beetje klaar mee was.

iPhone 13 Pro echt vele malen mooier scherm, maar het formaat is me echt teveel.

@Ethiron
Jij je zin! >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 27-09-2021 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Sinds vrijdag in bezit van de 13 Pro Sierra Blue als vervanger van mijn 11 Pro. Eerste ervaringen:

- De Sierra Blue kleur is echt prachtig. Veranderd in verschillend licht van ijzig blauw tot licht lilac tot metallic.
- Het 120Hz scherm is iets dat me persoonlijk minder opvalt.
- De camera’s zijn fantastisch, macro modus is echt zeer goed, en de portretcamera naar 3x zoom is echt een gigantische verbetering qua portret perspectief. Camera’s zijn voor mij altijd de primaire reden geweest voor iPhones en ja, dit zijn echt de beste ooit… (De XS was daarin overigens echt een teleurstelling destijds en de reden om meteen naar de 11 Pro te gaan toen die uit kwam).
- Het formaat en de vorm ben ik toch echt minder blij mee. De ronde afwerking van de 11 pro lag echt vele malen prettiger in de hand. Daar moeten we helaas maar mee leven…
- De accuduur is echt absurd goed.
- Er zit een irritante bug in iOS 15 icm de 13 Pro waarbij het Lock Screen soms (1/50x ofzo) vast hangt na een FaceID Unlock. Even scherm uit/aan lost het op, maar mega irritant.
- Verder is het gewoon een iPhone, zoals al mijn voorgangers (3G, 4S, 5, 6, 8, SE1, XS, 11P) en dat is positief :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:33
RobbieB schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:56:
Sinds vrijdag in bezit van de 13 Pro Sierra Blue als vervanger van mijn 11 Pro. Eerste ervaringen:

- De Sierra Blue kleur is echt prachtig. Veranderd in verschillend licht van ijzig blauw tot licht lilac tot metallic.
- Het 120Hz scherm is iets dat me persoonlijk minder opvalt.
- De camera’s zijn fantastisch, macro modus is echt zeer goed, en de portretcamera naar 3x zoom is echt een gigantische verbetering qua portret perspectief. Camera’s zijn voor mij altijd de primaire reden geweest voor iPhones en ja, dit zijn echt de beste ooit… (De XS was daarin overigens echt een teleurstelling destijds en de reden om meteen naar de 11 Pro te gaan toen die uit kwam).
- Het formaat en de vorm ben ik toch echt minder blij mee. De ronde afwerking van de 11 pro lag echt vele malen prettiger in de hand. Daar moeten we helaas maar mee leven…
- De accuduur is echt absurd goed.
- Er zit een irritante bug in iOS 15 icm de 13 Pro waarbij het Lock Screen soms (1/50x ofzo) vast hangt na een FaceID Unlock. Even scherm uit/aan lost het op, maar mega irritant.
- Verder is het gewoon een iPhone, zoals al mijn voorgangers (3G, 4S, 5, 6, 8, SE1, XS, 11P) en dat is positief :)
Wat was er mis met de camera van de XS?
De X heb ik gehad en vond die al geweldig destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjwenker
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Iemand ook last dat nord vpn de batterij leeg trekt?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier wat camerasamples van de 13 Pro Max van vandaag. Erg tevreden met het resultaat. Alle foto’s zijn verder niet bewerkt. Alleen “rijk contrast” geselecteerd in de camera app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdAUApPtl3wd9XYgGmhbzDMpta0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XL42q4UMJhZJRfNmLw8hnTDV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B83_LVbIzOwVESy95DgaMLso9Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDzrwtRjXn51bjDtiEJRseDe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N74oVMbGssOouQoy095RMeh90ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rgd58CsIZu1wQnWXpGnt7ZXp.jpg?f=fotoalbum_large

3x zoom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wP7uKqigZBJJ_LDGl17tyf65pJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQ5yYzibYObZvgCSbv2nMLfR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zd5CwU8Q0pP6BTWMCw1odQLnqgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEdnq0uv5B7GBsTYfbnBQGlB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 28-09-2021 03:44 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:27
BillSpaarbank schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 03:41:
Hier wat camerasamples van de 13 Pro Max van vandaag. Erg tevreden met het resultaat. Alle foto’s zijn verder niet bewerkt. Alleen “rijk contrast” geselecteerd in de camera app.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

3x zoom:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Foto,s zijn bijna onrealistisch mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:14:
Knoop doorgehakt en een iPhone Mini 13 128gb besteld. Dit keer een sterrenlicht ipv zwart, waar ik wel beetje klaar mee was.

iPhone 13 Pro echt vele malen mooier scherm, maar het formaat is me echt teveel.

@Ethiron
Jij je zin! >:)
Veel plezier er mee! Ik heb ook sterrenlicht genomen. Ik ben benieuwd hoe je de kleur vind. Hij is namelijk niet spierwit met zilveren bezels (zoals de 12 Mini). Er zit een licht geeltintje in en de zilveren bezels zitten tussen zilver en champagnekleur in.

Coolblue noemt het ook geen sterrenlicht maar witgoud, en eerlijk gezegd vind ik dat een passendere naam.

Desondanks mooie kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

3x zoom:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
mooie foto's! (jij hebt of een US passport of een PRC :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:01:
[...]

mooie foto's! (jij hebt of een US passport of een PRC :P )
Optie 2 ;)

Vandaag een ontspan dagje en de komende drie dagen aan het werk. Vandaag was ontzettend indrukwekkend.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ethiron schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 07:17:
[...]

Veel plezier er mee! Ik heb ook sterrenlicht genomen. Ik ben benieuwd hoe je de kleur vind. Hij is namelijk niet spierwit met zilveren bezels (zoals de 12 Mini). Er zit een licht geeltintje in en de zilveren bezels zitten tussen zilver en champagnekleur in.

Coolblue noemt het ook geen sterrenlicht maar witgoud, en eerlijk gezegd vind ik dat een passendere naam.

Desondanks mooie kleur.
Aha, we gaan het zien. Was echt even klaar met zwart.

Op de filmpjes zag het er in iig mooi uit. Thanks iig voor de info.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 12:58
Na een paar dagen voelt de iPhone 13 Pro al helemaal eigen. :)

Vanmorgen was het weer tijd om het toestel een keer op te laden. Ik heb even de energiemeter aangesloten.

20 watt lader van de iPad Air (2020) gebruikt. Dit is het verloop:

20 tot 50% accu: 20 watt
50 tot 70% accu: 17 watt
70 tot 80% accu: 10 watt

Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4668/as-images.apple.com/is/MU7V2_AV2_GEO_EMEA?wid=572&hei=572&fmt=jpeg&qlt=95&.v=1544468115124

[ Voor 19% gewijzigd door Haas op 28-09-2021 09:14 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Cloud_VII schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 01:08:
[...]

Wat was er mis met de camera van de XS?
De X heb ik gehad en vond die al geweldig destijds
Veel te veel nabewerking vanuit de ISP die niet te herstellen was. ver’smoothen’ van gezichten waardoor portretten onrealistisch werden. Low light foto’s liepen ver achter bij de concurrentie.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
RobbieB schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:44:
[...]

Veel te veel nabewerking vanuit de ISP die niet te herstellen was. ver’smoothen’ van gezichten waardoor portretten onrealistisch werden. Low light foto’s liepen ver achter bij de concurrentie.
Dat ervaarde ik zo met de iPhone 7. Was daar ook niet van onder de indruk. Maar met mijn X, 11 Pro en nu 13 Pro ben ik erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barneveld1991
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:55
Ik kan mijn abonnement verlengen/overstappen. En zie 2 mooie aanbiedingen.
Wat zouden jullie kiezen?
- iPhone 12 Pro 128GB - blauw
- iPhone 13 128GB - blauw

Kan ze krijgen voor vrijwel dezelfde prijs. Lastig, de pro 12 of de ‘gewone 13’?! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 15:41
zjwenker schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 01:22:
Iemand ook last dat nord vpn de batterij leeg trekt?
Ja, echt bizar. Ben sinds een maand over van Proton naar NordVPN en overweeg gebruik te maken van de 30 dagen geld terug garantie om weer terug te stappen. Niet alleen vanwege de batterij issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 14-09 18:51
Barneveld1991 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:32:

Kan ze krijgen voor vrijwel dezelfde prijs. Lastig, de pro 12 of de ‘gewone 13’?! :-)
Pro 12 doen dan. Of geld bijleggen voor de pro 13 :P (zegt iemand met een non pro 12) :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 14-09 19:29

Zou dan de gewone 13 nemen, heeft een betere primaire camera. De 12 Pro heeft als enige voordeel de telelens, de 13 is op alle andere opzichten superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 19:26
Knul schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:57:
[...]

Zou dan de gewone 13 nemen, heeft een betere primaire camera. De 12 Pro heeft als enige voordeel de telelens, de 13 is op alle andere opzichten superieur.
Ik ook. Betere camera, batterij, en chip. Lichter gewicht en bij een lichtere kleur niet die ellendige vingerafdrukken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online

Ik zou je aanraden zelf wat voorwerk en onderzoek te doen. Zonder te weten wat voor jou belangrijk is aan een telefoon is het onmogelijk te bepalen wat voor jou specifiek de beste keuze is. Voor zo'n geld bedrag zou ik dat risico niet willen lopen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

13 heeft 4GB ram tov 6GB ram van de 12 Pro.
13 heeft een nieuwer SoC A15 v A14
13 heeft een grotere batterij/accu, en betere main camera
3240 mAh v 2815 mAh

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

E-Sim activeren Vodafone lukt trouwens voor geen meter. Als je ze belt kom je ook niks verder. Profiel alweer verwijderd van mijn 13 Pro en weer op de oude Sim door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:53
Hoe weet je of je gebruik maakt van digital zoom en optische zoom op de camera? En kun je digitale zoom ook eventueel uitzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39
honey schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:51:
Hoe weet je of je gebruik maakt van digital zoom en optische zoom op de camera? En kun je digitale zoom ook eventueel uitzetten?
0,5x - 1x - 3x is Optische Zoom.
Wat je extra inzoomed via het "wiel" is digitaal.

Toch?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:01:
[...]

Toch?
Idd, allen die drie stappen zijn optisch.
Alles ertussen of boven 3x is digitaal, 0,6x is digitaal op de ultra wide lens, 1,1x op de wide lens, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
Rivanov schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:01:
[...]

Toch?
en @Donstil

Ooh, dus de drie camera's zijn eigenlijk fixed focal lenzen die zelf niet optisch kunnen veranderen? Je kunt alleen kiezen tussen de drie camera's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

3x zoom:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor!

Ik moet er nog even aanwennen.. wilde een foto schieten van een mooie *kuch* BMW maar de focus bleef op de regeldruppel in plaats van die mooie uitlaten 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdM5mc8yaVVMpwl-hqE9sQV9UBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zku2M6t0hrKNKzwE5V2Oxvyg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:11:
[...]

Mooi hoor!

Ik moet er nog even aanwennen.. wilde een foto schieten van een mooie *kuch* BMW maar de focus bleef op de regeldruppel in plaats van die mooie uitlaten 8)7

[Afbeelding]
Ooh M3, nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:27
Als het de voorkant was geweest die je wilde kieken dan zouden de regendruppels indd een betere foto hebben opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Meer geld erin zitten dan de 320D waard is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
honey schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:10:
[...]

en @Donstil

Ooh, dus de drie camera's zijn eigenlijk fixed focal lenzen die zelf niet optisch kunnen veranderen? Je kunt alleen kiezen tussen de drie camera's.
Ja kiezen tussen die drie camera’s met de daarbij horende X waarde op je scherm.
Hou je een van die waarden ingedrukt krijg je een zoom wieltje (pinch to zoom kan ook), je voelt bij de optische waarde ook wat haptic feedback.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jbuc6mTC1VoQqVau9hAxf45V71k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ews9B55ijWEhHUliZFgXlXQm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:20:
[...]

Meer geld erin zitten dan de 320D waard is :D
Ooh ja issie fake? Gadverdamme dat vind ik altijd zo smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Donstil schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:22:
[...]

Ooh ja issie fake? Gadverdamme dat vind ik altijd zo smerig.
Het neppe spatte ervan af en die uitlaattips waren ook zo ontzettend lelijk..
Ik dacht, hé, dikke camera op zak dat gaan we even vastleggen!

De focus dacht er alleen anders over, ook tikken voor de focus werkte niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Laten we on topic blijven :+

Blijft gaaf de M's :9~

Ahaha, fake lees ik net |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 28-09-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Famous schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:34:
[...]

Tip: dat is vanwege de LIDAR sensor die gebruikt wordt voor focus. Die (zwarte cirkeltje) even afschermen met je vinger kan helpen in dat soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Laatst online: 21:08
Sinds vrijdag heb ik mijn 13 mini, mijn eerste iPhone. Ik kom van een S9 waar mij 2 zaken aan stoorden: ik haalde niet altijd het einde van de dag meer en hij was echt traag geworden met momenten.

Ben er momenteel helemaal weg van. Werkt echt supersnel en batterij is voor mij ook méér dan voldoende, ik kan er bijna 2 dagen mee doen (beperkte gebruiker). Ik had wat schrik voor het niet hebben van een vingerafdrukscanner, maar die FaceID werk zo goed en snel dat ik het alleen nog mis in de winkel... Maar dat is maar tijdelijk :).
CarPlay werkt ook beter dan de Android Auto die bij mijn S9 voor een of andere reden regelmatig de connectie verloor. En dan het gewicht en de grootte: precies wat ik wil.

Het enige wat ik wat minder vind is dat bij het scrollen van pagina's de tekst voor een of andere reden minder scherp lijkt dan die van de S9. Nochtans allebei 60 Hz OLED.
En cijfers op de bovenste rij van mijn toetsenbord, dat mis ik ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:34:
[...]

Er is een speciaal plekje in de hel voor die mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
CyBeR schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:48:
[...]

Tip: dat is vanwege de LIDAR sensor die gebruikt wordt voor focus. Die (zwarte cirkeltje) even afschermen met je vinger kan helpen in dat soort situaties.
Of hij is naar Macro mode geschoten?
Hoop dat die optie snel komt dat hij niet automatisch over gaat naar Macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cloud_VII schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:11:
[...]

Of hij is naar Macro mode geschoten?
Hoop dat die optie snel komt dat hij niet automatisch over gaat naar Macro.
Nah macro mode komt pas tevoorschijn als je op een paar cm afstand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

n3z

Mee_ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:49:
Sinds vrijdag heb ik mijn 13 mini, mijn eerste iPhone. Ik kom van een S9 waar mij 2 zaken aan stoorden: ik haalde niet altijd het einde van de dag meer en hij was echt traag geworden met momenten.

Ben er momenteel helemaal weg van. Werkt echt supersnel en batterij is voor mij ook méér dan voldoende, ik kan er bijna 2 dagen mee doen (beperkte gebruiker). Ik had wat schrik voor het niet hebben van een vingerafdrukscanner, maar die FaceID werk zo goed en snel dat ik het alleen nog mis in de winkel... Maar dat is maar tijdelijk :).
CarPlay werkt ook beter dan de Android Auto die bij mijn S9 voor een of andere reden regelmatig de connectie verloor. En dan het gewicht en de grootte: precies wat ik wil.

Het enige wat ik wat minder vind is dat bij het scrollen van pagina's de tekst voor een of andere reden minder scherp lijkt dan die van de S9. Nochtans allebei 60 Hz OLED.
Je kan third party toetsenbord installeren en dan krijg je je rijtje met cijfers weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Oh man wat jeukt die iPhone 13 Pro. Wil wel overstappen maar heb nu al jaren door Android tig USB-C kabels verzameld, om dan nu weer lightning te kopen... De camera's zijn echt wel indrukwekkend dit jaar. Stomme Apple, stomme lightning. ;)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 11:10
Huigie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:37:
Oh man wat jeukt die iPhone 13 Pro. Wil wel overstappen maar heb nu al jaren door Android tig USB-C kabels verzameld, om dan nu weer lightning te kopen... De camera's zijn echt wel indrukwekkend dit jaar. Stomme Apple, stomme lightning. ;)
De iPhone komt met een USB-C naar Lightning kabel. Werkt dus prima als je een adapter (oplader) met USB-C hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
Interessant artikel misschien of je 5G aan kunt laten of beter uit kunt zetten:

reviews: Getest: de accuduur op 5G

Ik kan het vrijdag pas lezen, maar wel benieuwd of er een duidelijke conclusie en advies uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

@honey moet ook wachten tot oct.. ben ook benieuwd. Ik heb nu op auto 5G staan (kpn netwerk 12 mini). Geen idee of het impact heeft.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Laatst online: 21:08
n3z schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:36:
[...]

Je kan third party toetsenbord installeren en dan krijg je je rijtje met cijfers weer terug.
Inderdaad, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Laatst online: 12-09 15:51
Mee_ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:49:

Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Hoe ben je bij de mini uitgekomen (vs de gewone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik zit nog te twijfelen wat ik doe met de lader:
  • Oude 5 Watt lader
  • Nieuwe 20 Watt lader
  • Qi Draadloos laden 5/7.5 Watt
  • MagSafe laden 15Watt
Wat zou de accu het fijnst vinden? Gewoon langzaam laden op 5 Watt? Wat doen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

pdavie2311 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:38:
E-Sim activeren Vodafone lukt trouwens voor geen meter. Als je ze belt kom je ook niks verder. Profiel alweer verwijderd van mijn 13 Pro en weer op de oude Sim door..
Oh dat is wel minder... Inmiddels al wat verder gekomen? Juist gisteren een overstap naar e-sim bij Vodafone aangevraagd vanwege de e-sim-mogelijkheid. Ook al bevestiging van opzegging huidige provider binnen... Hopelijk kan e.e.a. nog teruggedraaid worden als het niet lukt werkend te krijgen.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Danielson schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:19:
Ik zit nog te twijfelen wat ik doe met de lader:
  • Oude 5 Watt lader
  • Nieuwe 20 Watt lader
  • Qi Draadloos laden 5/7.5 Watt
  • MagSafe laden 15Watt
Wat zou de accu het fijnst vinden? Gewoon langzaam laden op 5 Watt? Wat doen jullie?
Gebruik een Qi Draadloze lader. Snelladen hoeft voor mij niet. Ik laad s' nachts.
Pagina: 1 ... 20 ... 44 Laatste