Acties:
  • +2 Henk 'm!
carpebios schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:15:
Ik zag een filmpje waarin hij zei: nu zie je niets, maar als we het super vertragen dan zie je het verschil.....
Als je al twijfelt, zie je het ook niet echt. Daarbij past de iPhone zich aan tussen de 1 tot 120 afhankelijk wat je doet.
Het scherm det geen 1Hz toch?
30-120 ofz dacht ik.

Edit: 10 dus (Zie onder)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 26-09-2021 20:31 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

quote: Apple
The iPhone 13 Pro and iPhone 13 Pro Max ProMotion displays can present content on the display using the following refresh rates and timings:
120Hz (8ms)
80Hz (12ms)
60Hz (16ms)
48Hz (20ms)
40Hz (25ms)
30Hz (33ms)
24Hz (41ms)
20Hz (50ms)
16Hz (62ms)
15Hz (66ms)
12Hz (83ms)
10Hz (100ms)
The iPad Pro’s ProMotion display can present content on the display using the following refresh rates and timings:
120Hz (8ms)
60Hz (16ms)
40Hz (25ms)
30Hz (33ms)
24Hz (41ms)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:26
Vandaag even de nieuwe phones wezen bewonderen. Ik vind het toch wel jammer dat de camera bump en de nieuwe dikte van de telefoon alles nog groter en bulkier doet aanvoelen. Als je dat dan met de de vroegere 6 vergelijkt dan weet ik wel wat mijn voorkeur heeft qua form factor. Mooi bevestiging gekregen dat ik vorig jaar met een 12 mini de juiste aankoop heb gedaan. Voor mij persoonlijk het beste van alle werelden. Deze gaat nog wel een jaartje mee en hopelijk komt er dan een 120hz naar de non pros.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Als ik de 13 Pro vergelijk met mijn 12 Mini zie ik een klein beetje verschil. Met name als je snel scrolt, dat tekst beter leesbaar blijft bij 120Hz.
Als ik vergelijk met mijn Samsung die ook 120Hz adaptieve schermverversing heeft, is het gelijkwaardig. Maar ik moet zeggen dat ik het noch bij de Samsung noch bij de 13 Pro mindblowing vind. Ik zie echt maar een subtiel verschil. Maar het schijnt van persoon tot persoon te verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
ed14n schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:55:
Vandaag even de nieuwe phones wezen bewonderen. Ik vind het toch wel jammer dat de camera bump en de nieuwe dikte van de telefoon alles nog groter en bulkier doet aanvoelen. Als je dat dan met de de vroegere 6 vergelijkt dan weet ik wel wat mijn voorkeur heeft qua form factor. Mooi bevestiging gekregen dat ik vorig jaar met een 12 mini de juiste aankoop heb gedaan. Voor mij persoonlijk het beste van alle werelden. Deze gaat nog wel een jaartje mee en hopelijk komt er dan een 120hz naar de non pros.
Ik ben ook vandaag naar de Amac geweest en specifiek gekeken naar de nieuwe Pro’s, maar ik was wel enorm onder de indruk. En dan niet van Promotion, maar wel van de helderheid en de kleuren van het scherm. Dit was echt een gigantisch verschil met mijn iPhone 12 Mini, wat voor mij ook het allerbeste formaat is gezien mijn wat kleinere handen.

Die camerabump slaat overigens nergens op en maakt de foon een stuk lelijker. Hij is wel een héél stuk groter en zwaarder dan de Mini, dus dat zal wennen zijn mocht ik de overstap maken.

Mijn favo kleuren zijn Sierra Blue en dan Gold.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Hoe heb je deze gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
Macro foto gemaakt met iPhone, en bewerkt in Photoshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Of-Aaargh schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:57:
Als ik de 13 Pro vergelijk met mijn 12 Mini zie ik een klein beetje verschil. Met name als je snel scrolt, dat tekst beter leesbaar blijft bij 120Hz.
Als ik vergelijk met mijn Samsung die ook 120Hz adaptieve schermverversing heeft, is het gelijkwaardig. Maar ik moet zeggen dat ik het noch bij de Samsung noch bij de 13 Pro mindblowing vind. Ik zie echt maar een subtiel verschil. Maar het schijnt van persoon tot persoon te verschillen.
Als ik mijn oude 11 niet pro ernaast houdt dan is het scherm vooral veel scherper en mooier. Dat 120 Hz vind ook niet super spannend :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06
Het enige waar ik tegen aanloop is dat de foto optimalisatie naar iCloud nog niet goed werkt. Had altijd 6GB aan rest fotos op mijn XR, nu is dat 50GB. Probeer hem nu te forceren het te optimaliseren, maar er gebeurt nog weinig. Systeembestanden neemt ook nog dik 20GB in :s

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Ophidian schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:33:
Het enige waar ik tegen aanloop is dat de foto optimalisatie naar iCloud nog niet goed werkt. Had altijd 6GB aan rest fotos op mijn XR, nu is dat 50GB. Probeer hem nu te forceren het te optimaliseren, maar er gebeurt nog weinig. Systeembestanden neemt ook nog dik 20GB in :s
Pas zodra je iPhone tegen de limiet van je opslag aan zit gaat je iOS je foto opslag optimaliseren. Daar hoef je dus eigenlijk niet over na te denken en niks te forceren; pas als iets anders de ruimte nodig heeft maakt iOS dit vrij door je foto’s te vervangen met een kleine lokale versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
De batterij van die 13 pro Max is echt niet stuk te krijgen. Allemachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:24
carpebios schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:15:
Ik zag een filmpje waarin hij zei: nu zie je niets, maar als we het super vertragen dan zie je het verschil.....
Als je al twijfelt, zie je het ook niet echt. Daarbij past de iPhone zich aan tussen de 1 tot 120 afhankelijk wat je doet.
Komt ook omdat zoiets lastig te filmen is. 120Hz is iets dat je moet zien/ervaren of met een high speed camera te waarnemen is.
Of hij gelijk heeft weet ik niet maar daar kom ik vanzelf achter want het is te zien.

Aanpasbaar tussen 10-120hz is wat Apple zegt maar als je snel scrolled (is vegen het Nederlandse woord?) zou het zeker 120Hz moeten zijn want wat heb er anders aan.

Ik hoop echt dat het gewoon werkt en net zo goed is of beter dan andere 120hz schermen.
Of-Aaargh schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:57:
Zal per persoon verschillen maar voor mij is het niet subtiel. 60Hz is gewoon wazig voor mij. Zal aan mij liggen want ik zie ook verschil tussen FHD en QHD op een smartphone.
Uiteindelijk went het wel maar als je iets eenmaal gewend bent is het lastig terug te gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Garret1410 op 26-09-2021 22:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Ik heb 60 Hz nooit als vervelend ervaren eigenlijk. Als ik 120 Hz zie dan is het mooi mee genomen, naar zoeken ga ik niet doen.

Voelt een beetje als de 30 en 60 FPS “discussie” bij de nieuwe consoles. De ene ziet het niet en de andere is alleen maar bezig met “is dit wel 60 Fpf?” En “zie ik het wel”.

Gewoon gebruiken dat ding joh, dan heb je er het meeste plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14

Saninl

Redondo1982 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:29:
[...]

Wat een topding is dat! Beste aankoop op mijn bureau geweest 2021. Zo goed zelfs dat ik er twee heb gekocht, zakelijk en prive.
Ik ben nog steeds ontzettend aan het twijfelen tussen de Belkin 3-1 en de Apple Duo charger… Ik begrijp dat de use cases anders kunnen zijn, maar voor mij lijken beide prettig als volgende aanschaf… De duo omdat die zowel op mijn nachtkastje kan staan, als simpel mee kan nemen op reis of een weekendje weg. En aan de andere de Belkin die niet gemakkelijk mee op reis kan, maar wel mooier op mijn nachtkastje staat en een product meer kan laden tegelijkertijd. Lastige first world problems ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Saninl schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:04:
[...]

Ik ben nog steeds ontzettend aan het twijfelen tussen de Belkin 3-1 en de Apple Duo charger… Ik begrijp dat de use cases anders kunnen zijn, maar voor mij lijken beide prettig als volgende aanschaf… De duo omdat die zowel op mijn nachtkastje kan staan, als simpel mee kan nemen op reis of een weekendje weg. En aan de andere de Belkin die niet gemakkelijk mee op reis kan, maar wel mooier op mijn nachtkastje staat en een product meer kan laden tegelijkertijd. Lastige first world problems ;-)
Ja, haha...succes dan maar d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
Donstil schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:59:
Ik heb 60 Hz nooit als vervelend ervaren eigenlijk. Als ik 120 Hz zie dan is het mooi mee genomen, naar zoeken ga ik niet doen.

Voelt een beetje als de 30 en 60 FPS “discussie” bij de nieuwe consoles. De ene ziet het niet en de andere is alleen maar bezig met “is dit wel 60 Fpf?” En “zie ik het wel”.

Wat mij betreft is het promotion display het laatste puzzelstukje wat IOS nog nodig had voor een echt soepele ervaring. Het gewicht van de IPhone is voor mij echt een tegenvaller maar alleen door het promotion display twijfel ik of ik hem toch moet houden en dus niet moet omruilen voor een andere IPhone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
Ik ook mooi mn 13 pro max binnen vandaag. Wat een heerlijk apparaat! Foto’s prachtig en pro motion is toch wel heerlijk i.c.m. IOS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Wij hebben ze alle twee. Ik een Belkin 3-1 op mijn nachtkastje en mijn vrouw de duo.

De duo kan idd makkelijker op reis, dat is handig (maar daar heb ik deze 3-1 lader voor) maar dat is wel direct het enige voordeel. Wat mijn vrouw als nadeel ervaart is dat de iPhone helemaal plat ligt en niet zoals op de Belkin “rechtop” staat. Hierdoor is het lastiger aflezen. Om die reden had mijn vrouw liever ook de Belkin gehad achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPF7BNcmoOBKFlLv34WJMKpA67g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N2s4oW1Tp9hgLL5e2rDbU6Qy.png?f=fotoalbum_large
Best respectabele batterijduur, had stiekem toch iets meer verwacht.

Heb wel een bug met het keyboard, hij ‘knippert’ soms met typen (springt een halve seconde weg en komt dan weer terug) en dit lijkt alleen te gebeuren in Chrome…
(Zie hier: https://youtube.com/shorts/thlyGzJ43n8?feature=share)

Moet wel zeggen dat niet alles optimized is voor 120Hz, sommige animaties (zoals dropdown voor meldingen) in iOS zelf zijn nog op 60fps…

[ Voor 7% gewijzigd door d22wth op 27-09-2021 02:26 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo te lezen heb je gewoon beide nodig, dus gewoon kopen die twee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 13:21
Donstil schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:59:

Nou is Apple z’n implementatie van 60Hz ook wel erg vloeiend, ben het dan ook met je eens. 120Hz is de feature die ik graag wou, maar om nu te zeggen dat dit momenteel ‘je van het’ is, nee.

Nu is het natuurlijk zo dat vele apps nog moeten worden ge-update alvorens ze optimaal gebruik kunnen maken van de variabele refresh rate.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:35
d22wth schreef op maandag 27 september 2021 @ 02:24:
[Afbeelding]

Heb wel een bug met het keyboard, hij ‘knippert’ soms met typen (springt een halve seconde weg en komt dan weer terug) en dit lijkt alleen te gebeuren in Chrome…
(Zie hier: https://youtube.com/shorts/thlyGzJ43n8?feature=share)

Moet wel zeggen dat niet alles optimized is voor 120Hz, sommige animaties (zoals dropdown voor meldingen) in iOS zelf zijn nog op 60fps…
Zo'n accu moet in het begin nog wat "inwerken". En je telefoon is ook nog bezig met optimalisatie / indexering waardoor het e.e.a. ook aan batterijduur kost.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

Iemand die al een klein vergelijk kan doen tussen de 12 Mini en 13 Mini? Hoe bevalt dat?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:36:
Iemand die al een klein vergelijk kan doen tussen de 12 Mini en 13 Mini? Hoe bevalt dat?
Ook super benieuwd naar, want de verschillen lijken op papier niet erg groot te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:53:
[...]

Ook super benieuwd naar, want de verschillen lijken op papier niet erg groot te zijn.
Het verschil in accuduur is wel groot, de 13mini gaat zelfs langer mee dan de IPhone12

YouTube: iPhone 13 Pro Max vs 13 Pro / 13 / 13 Mini / 12 / 11 / SE - Battery ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

schumi1986 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:10:
[...]

Het verschil in accuduur is wel groot, de 13mini gaat zelfs langer mee dan de IPhone12

YouTube: iPhone 13 Pro Max vs 13 Pro / 13 / 13 Mini / 12 / 11 / SE - Battery ...
Dat is het sowieso, want die mijn 12 Mini accu is in nog geen jaar al helemaal klaar...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:12:
[...]

Dat is het sowieso, want die mijn 12 Mini accu is in nog geen jaar al helemaal klaar...
Grappig, die van mij zit nog op 99% capacity na een jaar. Maar ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik nooit 's nachts oplaadt (altijd overdag aan de laptop en/of in de auto) en ook maar iets van 90min average screentime per dag heb. Ik doe ook echt 2-3 dagen met een volle batterij. Maarja eerlijk is eerlijk, ik doe ook geen reet me telefoon, ben echt nog van de oude stempel die alles op de Mac doet :). Probeer wel langzaam veel taken over te stappen naar een iPad, gewoon om met de tijd mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ed14n schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:26:
[...]

Grappig, die van mij zit nog op 99% capacity na een jaar. Maar ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik nooit 's nachts oplaadt (altijd overdag aan de laptop en/of in de auto) en ook maar iets van 90min average screentime per dag heb. Ik doe ook echt 2-3 dagen met een volle batterij. Maarja eerlijk is eerlijk, ik doe ook geen reet me telefoon, ben echt nog van de oude stempel die alles op de Mac doet :). Probeer wel langzaam veel taken over te stappen naar een iPad, gewoon om met de tijd mee te gaan.
Grappige is in tijden van Corona dat mijn gebruik ook veel lager is. Dus dan is het na een jaar al helemaal drama (althans hier met de 12 Mini) met 84% accu en 268 laadcycli... Heb goede hoop dat de accu van de 13 Mini inderdaad veel beter gaat zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 27-09-2021 09:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed14n
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:33:
[...]

Grappige is in tijden van Corona dat mijn gebruik ook veel lager is. Dus dan is het na een jaar al helemaal drama (althans hier met de 12 Mini) met 84% accu en 268 laadcycli... Heb goede hoop dat de accu van de 13 Mini inderdaad veel beter gaat zijn.
98,8% met 186 laadcycli hier. Misschien heb ik een lot uit de loterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Zijn er meer mede-tweakers die er last van hebben dat je je Apple Watch niet kan gebruiken om je iPhone te ontgrendelen? Ik krijg steeds de melding dat er geen communicatie mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:05
tom.cx schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:46:
Zijn er meer mede-tweakers die er last van hebben dat je je Apple Watch niet kan gebruiken om je iPhone te ontgrendelen? Ik krijg steeds de melding dat er geen communicatie mogelijk is.
Zie dit artikel. ;)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 17:30

Satom

Verzamel ervaringen

tom.cx schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:46:
Ja, Apple heeft al aangekondigd met een fix te komen.

Edit: net te laat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Ah die had ik gemist. Hopelijk komt er snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:58
2 vraagjes, ik heb perongeluk de "rich contrast" photographic style veranderd, zou iemand willen kijken wat de standaard instellingen hier voor zijn? En hebben jullie een van die styles aangepast? Of zien jullie het als een niche functie die je eigelijk niet gaat gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
Comilion schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:51:
2 vraagjes, ik heb perongeluk de "rich contrast" photographic style veranderd, zou iemand willen kijken wat de standaard instellingen hier voor zijn? En hebben jullie een van die styles aangepast? Of zien jullie het als een niche functie die je eigelijk niet gaat gebruiken?
Dit zijn de standaard instellingen. Ik vind het wel een toegevoegde waarde. Ik heb ook zulke instellingen op mijn systeemcamera zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45_zO0FkJbLyU_W1Etp-bwIk1uc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mHoyCz3gfjSzgKNlVbnzWX7z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:58
tom.cx schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:52:
[...]

Dit zijn de standaard instellingen. Ik vind het wel een toegevoegde waarde. Ik heb ook zulke instellingen op mijn systeemcamera zitten.

[Afbeelding]
Heel erg bedankt! En wissel je dan ook vaak tussen de modi? Of vooral fan van een bepaalde stijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:50
schumi1986 schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:19:
[...]

Wat mij betreft is het promotion display het laatste puzzelstukje wat IOS nog nodig had voor een echt soepele ervaring. Het gewicht van de IPhone is voor mij echt een tegenvaller maar alleen door het promotion display twijfel ik of ik hem toch moet houden en dus niet moet omruilen voor een andere IPhone
Ik heb hetzelfde, gewicht valt me tegen en zit toch te kijken of ik niet naar een generatie hiervoor moet overstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tom.cx
Comilion schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:55:
[...]

Heel erg bedankt! En wissel je dan ook vaak tussen de modi? Of vooral fan van een bepaalde stijl?
Ik heb er nog niet veel aandacht aan besteed. Ben met namen bezig geweest met Macro fotografie. Ben daar wel erg van onder de indruk. Hieronder twee mooie exemplaren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa2yuRaDuNbxPVw-sljVnL2mstY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4c8QcmInMGzkSbtFehgGa1W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-P2Dh3vAucBANxzH2YofH7mTAM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwQU2PxlnheJM7I1GYjfcuqU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[Afbeelding]

(Zie hier: YouTube: YouTube)

Verwijder Google maps en Chrome eens ;-)
Nu heb je een privacy gerichte/beschermde telefoon *O* ga je tracking tools van het grootste reclame bedrijf ter wereld er opzetten -O- voor navigatie vindt ik persoonlijke Apple kaarten/maps tegenwoordig veel beter. Apple heeft een grote inhaal slag gemaakt en is veel rustiger en duidelijke in het naviger.

Wat betreft browser staat Safari veel minder track en volgen van websites toe.

Zie hoe Google de laatste release achter Apple aan loopt met maps/navigatie

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik worstel wel nog steeds met de overgang van de 12 Mini naar de 13 Pro. Ben erg blij met 120Hz, de camera's, het formaat kom ik denk ik nog overheen.

Maar het gewicht kan ik maar niet aan wennen, zoals iemand anders dit weekend al aanhaalde; het gewicht lijkt vooral bovenin het toestel te zitten.

Als Apple een iPhone 13 Mini Pro had gemaakt, hadden die als warme broodjes over de toonbank gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Inhumanous schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:55:
[...]

Ik heb hetzelfde, gewicht valt me tegen en zit toch te kijken of ik niet naar een generatie hiervoor moet overstappen.
Als ik mijn IPhone 12 nog niet verkocht had was mijn 13pro waarschijnlijk al retour :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
xbeam schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:00:
[...]

Nu heb je een privacy gerichte/beschermde telefoon *O*
ga je tracking tools van het grootste reclame bedrijf ter wereld er op zitten -O- voor navigatie vindt ik persoonlijke Apple kaarten/maps tegenwoordig beter. Ze hebben een grote inhaal slag gemaakt en het veel rustiger. Ook wat betreft browser staat Safari veel minder track en volgen van websites toe.
[YouTube: New Apple Maps vs New Google Maps (Watch their latest reveals)]
Ben het hier inderdaad mee eens. Ik heb Google Maps echter wel nog op mijn iphone staan omdat Maps van Apple simpelweg geen fietsroutes heeft voor Nederland. Voor Maps heb ik echter wel de locatievoorziening aangepast dat het alleen voor een sessie is en op de achtergrond mag de app niet bijwerken.

Safari is na de update zeker mijn favoriete browser op de iphone geworden. Alleen vind ik de Privédoorgifte niet fijn. Als je eigen DNS-servers gebruikt of aangepast werkt dit niet. Dus dit staat bij mij uit.
schumi1986 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:03:
[...]

Als ik mijn IPhone 12 nog niet verkocht had was mijn 13pro waarschijnlijk al retour :p
Het gewicht hoor ik wel vaker. Als je hem eenmaal een tijd gebruikt wen je er aan. Ik ben van een iphone 11 naar de 13 pro max gegaan. Ik wist dat hij sowieso zwaarder zou worden maar ow wat ben ik blij met deze update.

[ Voor 15% gewijzigd door tom.cx op 27-09-2021 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Het gewicht hoor ik wel vaker. Als je hem eenmaal een tijd gebruikt wen je er aan. Ik ben van een iphone 11 naar de 13 pro max gegaan. Ik wist dat hij sowieso zwaarder zou worden maar ow wat ben ik blij met deze update.
Ja ik kijk het nog maar even aan, ik hoop dat het gaat wennen maar omdat het gewicht meer in de bovenkant zit kan ik er moeilijker aan wennen zo lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmobiel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 14:56
tom.cx schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:03:
[...]

Ben het hier inderdaad mee eens. Ik heb Google Maps echter wel nog op mijn iphone staan omdat Maps van Apple simpelweg geen fietsroutes heeft voor Nederland. Voor Maps heb ik echter wel de locatievoorziening aangepast dat het alleen voor een sessie is en op de achtergrond mag de app niet bijwerken.

Safari is na de update zeker mijn favoriete browser op de iphone geworden. Alleen vind ik de Privédoorgifte niet fijn. Als je eigen DNS-servers gebruikt of aangepast werkt dit niet. Dus dit staat bij mij uit.

[...]

Ik vind Google Maps ok nog absoluut het allerbest, veel beter dan Apple Maps. Maar om dezelfde reden probeer ik met regelmaat Apple Kaarten, ook de integratie op homescherm en met Apple Watch is beter (want afgeschermd :( ).

Voor fietsen zou je kunnen kijken naar GuruMaps Pro of Maps.me: https://apps.apple.com/nl...e-kaarten-gps/id510623322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Zo, veel klachten over het gewicht van de 13 Pro. In mijn omgeving merkte ik het ook al, echter wel druppelsgewijs. Nog niet iedereen bezit immers een 13 Pro haha.

Het topzware zal wel komen door die achterlijk grote camerabult.

Hierdoor ga ik zelf ook steeds meer twijfelen over de 13 Pro. Het scherm is echt zoveel beter dan mijn 12 Mini, maar comfort is ook belangrijk. Misschien dat 13 Mini dan toch weer in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
[...]

Nu heb je een privacy gerichte/beschermde telefoon *O* ga je tracking tools van het grootste reclame bedrijf ter wereld er opzetten -O- voor navigatie vindt ik persoonlijke Apple kaarten/maps tegenwoordig veel beter. Apple heeft een grote inhaal slag gemaakt en is veel rustiger en duidelijke in het naviger.

Privacy is ook de reden dat ik geen google producten gebruik, alleen eerlijk is eerlijk, al die leuke maps features werken alleen als je in USA of London woont. Rest of the world is toch allemaal wel erg basaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kom van de XS af en moet zeggen dat het gewicht mij wel erg meevalt. Ja, hij is een stuk zwaarder maar dat voelt ook wel premium ergens?

Ik ervaar het zeker niet als een probleem. (13 Pro)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmobiel
Ferruginous Hwk schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:24:
Ik kom van de XS af en moet zeggen dat het gewicht mij wel erg meevalt. Ja, hij is een stuk zwaarder maar dat voelt ook wel premium ergens?

Ik ervaar het zeker niet als een probleem. (13 Pro)
Vond het vierkante gevoel en het gewicht even schrikken. Toen bedacht ik me dat ik hem had gekocht vanwege de fantastische camera (en Whatsapp ;) ). Ga er vast en zeker aan wennen. Een spiegelreflex is nog véél zwaarder (en zelfs m'n Canon G7X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Batterij vannacht voor het eerst opgelaten en vanmorgen met 100% van de lader gehaald om 7.30, Denk dat hij aan het kalibreren is of zo want staat nu al op 80%. En met weinig gebruiik.13 Pro

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ferruginous Hwk schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:24:
Ja, hij is een stuk zwaarder maar dat voelt ook wel premium ergens?
die begrijp ik nooit zo goed; de link tussen zwaarte en het gevoel van premium.
Ik zou zelfs eerder zeggen dat hoe zwaarder een smartphone wordt, des te meer het aan premium verliest en juist een last wordt.
Maar goed, een ieder heeft zo zijn of haar eigen gevoel bij premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:20:
Zo, veel klachten over het gewicht van de 13 Pro. In mijn omgeving merkte ik het ook al, echter wel druppelsgewijs. Nog niet iedereen bezit immers een 13 Pro haha.

Het topzware zal wel komen door die achterlijk grote camerabult.

Hierdoor ga ik zelf ook steeds meer twijfelen over de 13 Pro. Het scherm is echt zoveel beter dan mijn 12 Mini, maar comfort is ook belangrijk. Misschien dat 13 Mini dan toch weer in beeld komt.
Mij valt het gewicht ook tegen.
Heb nu de 13 pro, en dat is mijn eerste Iphone.
Had ervoor een P30 Pro die bijna hetzelfde weegt, maar toch veel lichter aanvoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 14:42
Hmm. Dat gewicht doet mij niets. Ik merkte het pas toen mijn dochter het opmerkte en ik beide toestellen 12 Pro Max en 13 Pro Max in beide handen hield. Maar om nou te zeggen zo'n groot verschil...
De 13 is sowieso al iets dikker. Nee, geen last van.
Kwestie van gevoel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
Donstil schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:55:
[...]

Ja idd, maak jij hem even?
Das niet mijn ding maar ik heb een voorzet gedaan - kan alle AppleCare discussie die kant op en kunnen we het hier weer over de iPhone 13 hebben. Aanvullingen welkom aangezien eerste topic.

[AppleCare] Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:54
_Bailey_ schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:30:
[...]

Ik zou zelfs eerder zeggen dat hoe zwaarder een smartphone wordt, des te meer het aan premium verliest en juist een last wordt.
Ligt heel erg aan het product. Bijvoorbeeld een zware cameralens is doorgaans van betere (bouw)kwaliteit dan een lichte.

Bij een telefoon is het voor mij inderdaad niet hetzelfde en vind de 13 pro wel op het randje qua gewicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
renegrunn schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:37:
[...]

Ligt heel erg aan het product.
uiteraard ligt het aan het product. Maar we zitten hier in een smartphone topic en specifiek de iPhone ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 17:54

Nitai

Live the life you love.

(Zie hier: YouTube: YouTube)

Dat heb ik ook op m'n iPhone 12 Pro Max sinds de upgrade naar iOS 15. Ik heb niet opgelet of dit in Chrome is alleen (dat is wel m'n standaard browser) of ook andere applicaties.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Over de foto kwaliteit ben ik wel zeer te spreken, lijkt wel of deze telefoon altijd een goed plaatje weet te schieten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1yOn_ipUj93yjrdDfQGw6qZi6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7WnZlumtMscs3Q12BTGxQEC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
[...]

Bij Google kan ik navigeren naar het resultaat van een zoekopdracht. Apple maps komt bijna nooit met het goede resultaat. Helaas is voor mij Apple maps dus nog totaal geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

[...]

Dat vind ik wel meevallen. Wat je bij Apple vooral ziet is flitsende features die alleen in New York en San Francisco werken, totdat ze uitgefaseerd worden. Maar, toegegeven: ik vind Apple Maps nu voor het eerst daadwerkelijk bruikbaar. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
gday schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:58:
[...]

Dat vind ik wel meevallen. Wat je bij Apple vooral ziet is flitsende features die alleen in New York en San Francisco werken, totdat ze uitgefaseerd worden. Maar, toegegeven: ik vind Apple Maps nu voor het eerst daadwerkelijk bruikbaar. :)
En dan zit Nederland helaas er nog niet bij, wij lopen altijd achter :'(
Zal nog wel een tijd duren voor wij alle features hebben die er momenteel inzitten, ondanks er zat auto's van Apple Maps rijden.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmobiel
gday schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:58:
[...]

Ik vind het zoeken naar dingen als supermarkt, bakker, enz nog steeds niet goed werken. De resultaten zijn veel minder. Ik blijf bij Google Maps vooralsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
basmobiel schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:20:
[...]

Ik vind het zoeken naar dingen als supermarkt, bakker, enz nog steeds niet goed werken. De resultaten zijn veel minder. Ik blijf bij Google Maps vooralsnog
Zit er in Google Maps eigenlijk ook een veredelde Flitsmeister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Davidas schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:22:
[...]

Zit er in Google Maps eigenlijk ook een veredelde Flitsmeister?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• senergy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 15:23
Ik kom van een XS naar de 13 Pro. Ik was eigenlijk best wel blij met mijn XS en hoefde niet persé een upgrade maar mijn vrouw wilde een andere telefoon. Dus mooie kans om te upgraden.

Het gewicht staat mij ook best wel tegen. Het is een prachtige telefoon en ook de 120hz is heerlijk. Alleen twijfel ik toch sterk om misschien voor de 13 mini te gaan. Ach, ik heb nog bijna twee weken om het te overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
Nou moet ik eerlijk zijn? 60 of 120 Hz. Je ziet het, maar dat het nou echt zo “geweldig” is. Denk eerlijk gezegd dat de “normale” gebruiker er weinig van merkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
Ruud0012 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:34:
Nou moet ik eerlijk zijn? 60 of 120 Hz. Je ziet het, maar dat het nou echt zo “geweldig” is. Denk eerlijk gezegd dat de “normale” gebruiker er weinig van merkt.
Ik merk echt een groot verschil. Ik moest net even wat op mijn oude iphone 11 checken en merkte tijdens het scrollen al gelijk het verschil. Natuurlijk is het wel zo (zoals al eerder gezegd) de een dit zal merken en de ander het echt een worst zou wezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmobiel
senergy schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:31:
Ik kom van een XS naar de 13 Pro. Ik was eigenlijk best wel blij met mijn XS en hoefde niet persé een upgrade maar mijn vrouw wilde een andere telefoon. Dus mooie kans om te upgraden.

Het gewicht staat mij ook best wel tegen. Het is een prachtige telefoon en ook de 120hz is heerlijk. Alleen twijfel ik toch sterk om misschien voor de 13 mini te gaan. Ach, ik heb nog bijna twee weken om het te overwegen.
Ik vind de Mini ook erg mooi. Het scherm vind ik meer dan goed genoeg.
Voor mij wel de Pro vanwege a) de Telephoto camera (die gebruik ik echt vaak) en b) de schermgrootte (moeite met lezen, groter scherm ook nog hoor)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

60Hz is niet om aan te staren als je 1maal 120Hz gewend bent.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
basmobiel schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:36:
[...]

Ik vind de Mini ook erg mooi. Het scherm vindt ik meer dan goed genoeg.
Voor mij wel de Pro vanwege a) de Telephoto camera (die gebruik ik echt vaak) en b) de schermgrootte (moeite met lezen, groter scherm ook nog hoor)
Nouja, dat zijn inderdaad sterke redenen om voor de Pro te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Ruud0012 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:34:
Dat klopt inderdaad.
Waar ik het Promotion beeldscherm fantastisch geweldig vind, zag mijn stiefpa 0,0 verschil tussen zijn iPhone 12 Pro en mijn 13 Pro Max. :P Nu is hij wel een persoon die pas voordelen ziet, als hij ze zelf in zijn bezit heeft, maar zo zijn de meeste consumenten wel volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
Huigie schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:38:
60Hz is niet om aan te staren als je 1maal 120Hz gewend bent.
Ik heb het op mijn iPads Pro en het verschil zie ik gelijk met een andere iPad die nog op 60hz draait. Op de iPhone is het verschil echt te verwaarlozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb het op mijn iPads Pro en het verschil zie ik gelijk met een andere iPad die nog op 60hz draait. Op de iPhone is het verschil echt te verwaarlozen.
Dat is precies wat ik bedoel... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:40:
[...]

Op mijn iPad Pro merk ik het juist veel minder dan op mijn iPhone. 8)7

Edit: Net even m'n iPad Pro gelocked op 60Hz en ok ... ja, dan is het inderdaad toch wel een wereld van verschil. Zal het wel gewend zijn geraakt omdat ik die iPad al een tijdje heb.

[ Voor 20% gewijzigd door gday op 27-09-2021 12:04 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:15
_Bailey_ schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:30:
[...]

Zowel on- als off-topic: Is altijd al een beetje zo geweest. Een zware tafel voelt "degelijker" aan en degelijk zorgt dan weer voor premium gevoel. Zo ook bijv de portieren van een auto, hoe zwaarder, zowel in gewicht als uiteindelijk effect, het dichtvalt (zonder een blikkerig geluid), hoe meer premium het aanvoelt voor de eigenaar/gebruiker. Of dit ook daadwerkelijk zo is, kan je over discussieren maar dat het over het algemeen zo wordt beschouwd en ervaren..ja, zo gaat het wel :)
Nitai schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:42:
[...]

Dat heb ik ook op m'n iPhone 12 Pro Max sinds de upgrade naar iOS 15. Ik heb niet opgelet of dit in Chrome is alleen (dat is wel m'n standaard browser) of ook andere applicaties.
Ook met andere apps inderdaad

[ Voor 15% gewijzigd door Jaymone op 27-09-2021 12:07 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmobiel
Jaymone schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:03:
[...]

Zowel on- als off-topic: Is altijd al een beetje zo geweest. Een zware tafel voelt "degelijker" aan en degelijk zorgt dan weer voor premium gevoel. Zo ook bijv de portieren van een auto, hoe zwaarder, zowel in gewicht als uiteindelijk effect, het dichtvalt (zonder een blikkerig geluid), hoe meer premium het aanvoelt voor de eigenaar/gebruiker. Of dit ook daadwerkelijk zo is, kan je over discussieren maar dat het over het algemeen zo wordt beschouwd en ervaren..ja, zo gaat het wel :)

[...]

Ook met andere apps inderdaad
Ik vond mijn "oude" 11 Pro premium genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:41
Ik wil voor een iPhone 13 Pro gaan ter vervanging van mijn 11 Pro 256GB. Nu zit ik te twijfelen tussen 128 en 256GB opslag.

Dit is mijn huidige iPhone-opslag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtX-HxaNK3J9ItGBH65tG7A9oGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyDa3pLsAW6HMpjI6JTbHINH.jpg?f=fotoalbum_large

Ben van plan om hem weer 2 jaar te gebruiken waarna hij weer naar één van mijn familieleden gaat. Lijkt me sterk dat ik binnen 2 jaar meer dan 50 GB opslag extra nodig heb dan ik nu gebruik. Dus dan zou ik genoeg hebben aan 128GB. Qua toekomstbestendigheid (6+ jaar?) is 256GB echter fijner, niet voor mezelf maar voor de volgende eigenaren.

4K ProRes video is voor mij geen reden om voor een 256GB model te gaan.

Wat is wijsheid? :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
gday schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:01:
[...]

Op mijn iPad Pro merk ik het juist veel minder dan op mijn iPhone. 8)7

Edit: Net even m'n iPad Pro gelocked op 60Hz en ok ... ja, dan is het inderdaad toch wel een wereld van verschil. Zal het wel gewend zijn geraakt omdat ik die iPad al een tijdje heb.
Ja, ik kwam erachter bij Amac gisteren. Daar even gespeeld met de Air (ik dacht dat het de Mini was :F ) en hij was erg stroef in de animaties e.d. De Pro daarentegen was echt werelds. Ik ben ook gewoon gewend aan de Pro en dan merk je het gelijk met een andere iPad. Met de iPhones heb ik deze test ook gedaan en toen was het effect echt verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-08 11:04
[SNIP] verkeerde topic. sorry. carry on.

[ Voor 90% gewijzigd door nullr0ute op 27-09-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:46
nullr0ute schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:01:
Meer mensen die hebben besteld bij Amac en nog wachten op hun iPhone? Ik heb mijn 13 Pro op de 17e besteld maar Amac geeft aan dat ze de toestellen nog niet binnen hebben en ook niet weten wanneer ze wel komen. Ik vind het een beetje een raar verhaal.
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ed14n schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:24:
[...]

Privacy is ook de reden dat ik geen google producten gebruik, alleen eerlijk is eerlijk, al die leuke maps features werken alleen als je in USA of London woont. Rest of the world is toch allemaal wel erg basaal.
Klopt net zo als 3D satelliet dat werkt ook alleen in de grote steden. Maar gewoon voor navigatie /spraak over de radio in de auto vind ik Apple maps veel rustiger en duidelijk dan Google maps.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tegelen1981
  • Laatst online: 20-01-2022
Ben benieuwd. De batterijen in de 12 series versleten redelijk snel van wat ik lees op het internet. Hopelijk zit hier een betere batterij in.

Verder, ik geniet met volle teugen van het 120hz scherm en fantastische camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmobiel
nMad schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:17:
Ik wil voor een iPhone 13 Pro gaan ter vervanging van mijn 11 Pro 256GB. Nu zit ik te twijfelen tussen 128 en 256GB opslag.

[Afbeelding]

Ben van plan om hem weer 2 jaar te gebruiken waarna hij weer naar één van mijn familieleden gaat. Lijkt me sterk dat ik binnen 2 jaar meer dan 50 GB opslag extra nodig heb dan ik nu gebruik. Dus dan zou ik genoeg hebben aan 128GB. Qua toekomstbestendigheid (6+ jaar?) is 256GB echter fijner, niet voor mezelf maar voor de volgende eigenaren.

Weet niet wat je allemaal in je Whatsapp hebt zitten? (waarmee ik bedoel te vragen of je dat allemaal nog nodig hebt)
Ik ruim altijd even flink op en zou dan de 128 Gb kiezen. Als jij dat niet doet of wil kan je o.b.v. prijsverschil kiezen.

Ik schuif ook altijd telefoons door en heb nog nooit klachten gehad, ook niet over oude 16 Gb en 32 Gb modellen. Ik ben de grootgebruiker, niet m'n vrouw en schoonouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
zelfs naar paar dagen went het blauwere scherm nog niet.
maarja zal aan een jaar naar een geel scherm kijken liggen

EDIT: ja die truetone checkte ik als eerste, leek of hij uitstond... zo blauw voor mijn gevoel.. maar nee
het zal gewoon ff wat langer wennen zijn

[ Voor 39% gewijzigd door Tonton op 27-09-2021 14:31 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tonton schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:47:
zelfs naar paar dagen went het blauwere scherm nog niet.
maarja zal aan een jaar naar een geel scherm kijken liggen
Stel night shift in om 'm wat geler te maken? Oh en vergeet niet True Tone aan te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 27-09-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012

[Afbeelding]

Ik zou voor de 256 GB gaan. Beter te veel als te weinig. Dat is mijn motto.
Succes in je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[Afbeelding]

Gebruik je Garageband? Zo nee scheelt weer 1.5gig.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas

[Afbeelding]

Dan lijkt mijns inziens dat je aan 128GB echt wel genoeg gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
nodige ruimte heeft vooral met hoe je met je photo's en muziek omgaat.

Google photo gebruik ik voor photo mgt
muziek is online

ik zou voor 128gb gaan en genoeg MB's op je mobiele abo, we leven toch in de cloud?
net Simyo eSim geplaatst voor data naast mijn zakelijke fysieke sim.
15gb+5gb gratis =20gb 8)7 voor 13 euro per maand... lijkt me genoeg ... 10 kost 9e

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
karimmm schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:25:
Heeft iemand succesvol Carplay kunnen gebruiken met zijn iPhone 13? Mijn pro max geeft de melding op mijn carplay device "Deze iPhone ondersteunt geen Carplay" -- settings zijn gewoon prima om Carplay te laten werken...

[Afbeelding]
schijnbaar is er een bug als je EQ of late night EQ oid aan hebt staan, mss heeft dat er iets mee te maken?

https://developer.apple.com/forums/thread/690876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanooooo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:46
Ervaren meer mensen hier dat op de iPhone 13 Pro de functie "tik om te activeren/tap to wake" op willekeurige momenten niet werkt? Zowel zacht als hard op het scherm drukken heeft geen nut. Via de powerknop en dan ontgrendelen werkt wel, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Ja, same.
Moet wel zeggen dat ik er ook last van had op mijn 12 Pro Max.
Ik vermoed zelf dat het een iOS 15 dingetje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Lanooooo schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:55:
Ervaren meer mensen hier dat op de iPhone 13 Pro de functie "tik om te activeren/tap to wake" op willekeurige momenten niet werkt? Zowel zacht als hard op het scherm drukken heeft geen nut. Via de powerknop en dan ontgrendelen werkt wel, maar toch.
ja, is in dit topic al meerdere keren voorbij gekomen. Ook elders, Reddit en macrumors forums, zijn er topics over te vinden.

Samen met de problemen van de Apple Watch en iPhone 13 Pro, verwacht ik al morgen of uiterlijk woensdag iOS 15.0.1. waar onder andere deze problemen zullen worden aangepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met SmartHDR op de iPhone 13 (Pro)? Ik zie deze optie niet beschikbaar in de camera-settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
*snip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 27-09-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:24
Ik heb nu net mijn Iphone 13 Pro binnen en had totdusver nog een Iphone 6. Voor mij is het dus enorm wennen, omdat ik die knop in het middel onderin zo gewend ben, maar dit is tegenwoordig (waarschijnlijk al een aantal jaren) full touch geworden.

Ik merk dat ik nu elke keer als ik het toestel vastpak, het scherm hiermee actief wordt. Is dit iets wat ingesteld kan worden of is dit een kwestie van wennen en kan niet anders?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
tijnn schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:24:
Ik heb nu net mijn Iphone 13 Pro binnen en had totdusver nog een Iphone 6. Voor mij is het dus enorm wennen, omdat ik die knop in het middel onderin zo gewend ben, maar dit is tegenwoordig (waarschijnlijk al een aantal jaren) full touch geworden.

Ik merk dat ik nu elke keer als ik het toestel vastpak, het scherm hiermee actief wordt. Is dit iets wat ingesteld kan worden of is dit een kwestie van wennen en kan niet anders?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik denk de raise to wake functie. Die kan uitgezet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door keepitfrosty op 27-09-2021 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijnn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:24
keepitfrosty schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:30:
[...]

Ik denk de raise to wake functie. Die kan uitgezet worden.
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
Ongelooflijk wat een briljant accuverbruik tov mijn xr (13 pro). Erg happy mee!

8 uur op, nu 88%

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 27-09-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom zou je dat uit willen eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Met de 12 Pro naast me en de 13 Pro merk ik wel dat de bereik'streepjes' minder zijn op de 13.
Bellen gaat overigens prima maar het viel wel op.

Het scherm, wat een verschil..
Ik was juist iemand die zei ach, dat 120hz boeit toch niet..

Maar _/-\o_

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste