Toon posts:

Whatsapp overzetten van Android naar iOS

Pagina: 1
Acties:

• AFNJL511
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-03 14:27
Hey allen,
Na lang wikken en wegen wil ik dan toch overstappen van android naar IOS. Nu ben ik er al uit dat het de Iphone 12 pro wordt, maar werd ik gewaarschuwd in de winkel dat veel data 1:1 overgezet kan worden op de Iphone, maar dat whatsapp een probleem is. Nu ben ik al even aan het zoeken geweest en lees ik dat het iig gratis niet kan, maar mogelijk wel via third party software zoals backuptrans en dr. fone. Van beiden kan ik niet veel terug vinden of het wel of niet werkt. Dus is dit verantwoord? Of is het gewoon niet mogelijk en is dat de consequentie van het over willen stappen?

Alvast dank

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt een backup maken in Whatsapp, die uploadt je naar Google Drive en importeer je op iOS? Ik zie niet wat daar moeilijk aan is?

En anders is dit nog een optie; https://mobiletrans.wonde...ogle-drive-to-iphone.html

[Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 25-10-2020 11:09]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:46

Osxy

Holy crap on a cracker

Dat kan niet op iOS.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12
CH4OS schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:05:
Je kunt een backup maken in Whatsapp, die uploadt je naar Google Drive en importeer je op iOS? Ik zie niet wat daar moeilijk aan is?
Wat ik zo even snel Googlend vind lijkt het erop dat je Google Drive niet zomaar kan gebruiken op iOS voor WhatsApp backups ;)

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 25-10-2020 11:08]

The devil is in the details.

• AFNJL511
Schijnt dat android idd de backup naar google drive maakt en de iphone naar iCloud en dat matcht niet...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zie mijn edit; er is klaarblijkelijk een export functie in Whatsapp.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Je kan een maand subscription nemen op de betaalde apps, en dan alles overzetten.
Vergeet alleen niet om de sub gelijk te annuleren, dat was ik dus vergeten...

Gaat om https://www.imyfone.com/transfer-backup-restore-whatsapp/

• AFNJL511
CH4OS schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:10:
Zie mijn edit; er is klaarblijkelijk een export functie in Whatsapp.
Klopt, dan mail je jezelf de chats. Maar dan komen ze dus niet in je whatsapp zelf te staan. Dit is juist de bedoeling.

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:28
AFNJL511 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:02:
Of is het gewoon niet mogelijk en is dat de consequentie van het over willen stappen?

Alvast dank
Er is helaas (nog) geen (normale/eenvoudige) manier om je Whatsapp geschiedenis van Android over te zetten naar IOS of andersom.

Iedereen die zegt dat het eenvoudig is of naar een website met een work-around verwijst, heeft het waarschijnlijk zelf nog niet eerder geprobeerd.

Er zijn betaalde apps die zeggen dat ze het wel kunnen, maar zelfs dan lukt het vaak niet en zekerheid dat het überhaupt lukt heb je allerminst.

Mijn tip: Ga er niet teveel tijd aan besteden en begin gewoon met een schone lei in Whatsapp.

• be3a18
  • Laatst online: 26-03 10:40
Dit onderwerp is vaker besproken. Kijk daar eens bij.

Het schijnt wel te kunnen maar alleen met een betaalde tool en je moet de instructies zeer nauw gezet volgen.Met echt de nadruk op zeer nauw gezet.

• AFNJL511
be3a18 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:58:
Dit onderwerp is vaker besproken. Kijk daar eens bij.

Het schijnt wel te kunnen maar alleen met een betaalde tool en je moet de instructies zeer nauw gezet volgen.Met echt de nadruk op zeer nauw gezet.
Daar heb ik inderdaad bij gekeken en over gelezen. Vervolgens die programma's opgezocht en wat verder ingedoken, maar het is allemaal nogal vaag met veel gemixte reviews. Vandaar nogmaals de vraag hier.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Ik heb het zelf ook gebruikt, het duurt wel een aantal uur, maar het werkt.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Dat backuptrans werkt prima. Duidelijk beschreven en heb t zelf dus ook gebruikt.

Wel oppassen met de grootte van grote chats of veel media enz

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:35

lasharor

7 december 2004

Ik heb gebruik gemaakt van Anytrans bij het overzetten chats. Ging van een Oneplus 6 naar de iPhone 12.

Werkt prima. Enige minpunt is dat het wat lang duurde voordat al mijn media "geindexeerd" was door whatsapp. Het stond wel in de chats zelf maar niet in de mediaoverzichten bij de informatie over de chat. Dat laatste lijkt nu ook vanzelf opgelost te zijn.

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-03 11:17
Ik heb de whatsapp transfer tool gebruikt van dr.fone. Kostte me iets van EUR 22,- voor een jaarlicentie.
Ik was in het begin wat huiverig, maar uiteindelijk is het goed gelukt en is m'n Whatsapp historie van circa 16gb overgezet van een Galaxy S10e naar de iPhone 12 Pro. Het overzetten duurt wel eventjes, maar is vrij simpel verder met goede instructies in de app.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
AFNJL511 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Daar heb ik inderdaad bij gekeken en over gelezen. Vervolgens die programma's opgezocht en wat verder ingedoken, maar het is allemaal nogal vaag met veel gemixte reviews. Vandaar nogmaals de vraag hier.
Gebruik dan hetzelfde topic, scheelt weer fragmentatie en tig keer dezelfde antwoorden. :P Backuptrans werkt prima, maar je moet wel goed voorbereiden en lezen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik had dit laatst ook voor iemand gedaan. Gebruikte ‘Dr.Fone Whatsapp Transfer’ en kostte €22,37 voor 1 jaar gebruik. Het blijft vervelend dat er binnen Whatsapp nogsteeds geen officiele ondersteuning is voor cross-platform backups.

Overzetten gebeurde van een Galaxy A8 naar een iPhone 12. Het programma gaf duidelijke instructies, maar voert best ingrijpende acties uit om het voor elkaar te krijgen. Het installeert schijnbaar een aangepaste versie van Whatsapp op Android om de backup compatible te maken. Wel gaf het netjes de optie om nieuwere berichten die al op de in gebruik genomen iPhone stonden samen te voegen met de geimporteerde berichten van de A8, en dat gebeurde ook netjes inclusief mediabestanden.

Of dit werkt met elk Android toestel betwijfel ik, maar root is in elk geval niet nodig, wel USB Debugging.

En of dit het waard is? Tja, de een geeft meer om zijn/haar chatgeschiedenis dan de ander en wij waren tevreden met het resultaat.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:38
WhatsappHack schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:32:
[...]

Gebruik dan hetzelfde topic, scheelt weer fragmentatie en tig keer dezelfde antwoorden. :P Backuptrans werkt prima, maar je moet wel goed voorbereiden en lezen.
Gisteren geprobeerd gesprekken over te zetten. Dit resulteerde in een bootloop waarna ik een restore heb moeten uitvoeren via iTunes. Uiteraard had ik geen reservekopie, dus alles opnieuw moeten doen.

Vanochtend een tweede poging: dit ging goed. 👍

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-11-2022
Backuptrans deed het voor mij perfect, zaten een paar grote groepsgesprekken bij

• edwinjm
  • Laatst online: 22-01 00:47

edwinjm

Webdeveloper

Backuptrans heb ik geprobeerd en het is erg slechte software. De gebruikersinterface is erg slecht, vooral door de onduidelijkheid. Veel handelingen moet je alsnog handmatig uitvoeren. Het heeft me twee uur frustratie gekost en het was nog steeds niet gelukt.

Vandaag heb ik iCareFone geprobeerd en dat ging gelijk goed. Het enige dat je handmatig moet doen is op de Android USB debugging aanzetten, maar er wordt duidelijk uitgelegd hoe je dat moet doen. Je hoeft geen software op de mobieltjes te installeren. Het kost wel € 36, dus dat is een minpuntje.

https://www.tenorshare.ne...nsfer-backup-restore.html

Ook een minpunt: je sluit een abonnement af, dus zodra je Whatsapp hebt overgezet, gelijk het abonnement stopzetten.

[Voor 26% gewijzigd door edwinjm op 03-01-2021 18:35]

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:41
Mochten mensen nog op dit topic terecht komen, hierbij een gratis optie (Wutsapper adroid app):

Edit: blijkt dat dit 7 dollar is voor 1 jaar..

[Voor 9% gewijzigd door GadgetJunkPhone op 11-03-2021 14:51]

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-03 08:36
Zelf mocht ik ook tegen het probleem van de overstap naar iOS aanlopen.

Natuurlijk forums doorgespit en de verschillende software oplossingen bekeken.

Uiteindelijk gekozen voor de 1 maand licentie van ultfone.com en meteen via PayPal de subscription stopgezet, duurt even voordat deze in PayPal zichtbaar is.

De software is simpel met mooi UI en duidelijke instructies. Whatsapp was snel overgezet zonder foutmeldingen.

Ook WhatsApp business kan apart overgezet worden, wel dan met de beperking op dit moment dat alleen de 06 nummers ondersteuning hebben. Vaste WhatsApp nummers met bijv. 073 kan het programma dus niet.

Daarop moest ik dus hun support aanschrijven en hebben we een compromis gesloten. Maar ze reageren redelijk snel en overzichtelijk.

Ik dacht dat het wel handig was als er meerdere ervaringen zijn van de verschillende programma's.

Of imyfone wel vaste WhatsApp nummers kan herkennen en verifiëren?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 21:10

Thomix

cAFFEÏNE!

Ik heb net Wutsapper gebruikt zoals @GadgetJunkPhone voorstelde, werkte top -- 5 jaar geschiedenis overgezet in een half uur van een Xperia X Compact naar een Iphone 12 mini. Kostte wel 20 euro voor een jaarabonnement, meteen stopgezet, was me de het geld wel waard.

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:11
@Ersus heb ook Ultpfone gekocht. Mooie software wel alleen wil whatsapp niet de sms sturen met de code. De bron telefoon geeft wel aan dat iemand het opvraagt maar de doel telefoon (iphone) krijgt geen sms binnen. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Afbreken anders maar?

Het is wel de bedoeling dat de sim in het nieuwe toestel zit toch?

[Voor 11% gewijzigd door Megalomania op 01-10-2021 10:09]

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ter aanvulling op dit topic:

Ben er met dr. Fone in geslaagd om in minder dan 2 uur mijn WhatsApp history van bijna 7 jaar over te zetten van een Sony XZ2 Compact (Android 10) via een Macbook naar een iPhone 13 mini (iOS 15).

Ik lijk alleen alle video's te missen ondanks dat die wel aan stonden in de backup naar Google Drive. Maar daar kan ik prima mee leven.

Kosten waren eenmalig iets van 25 euro

En met deze handleiding ook mijn eigen geluidjes van Android mee kunnen nemen naar de iPhone. Ik hoor weer gewoon ICQ-style, 'O ow' als er een nieuw berichtje is. :+

[Voor 23% gewijzigd door Farmerwood op 15-10-2021 11:01]

• johannesberg740
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-03 21:51
Ook even ter aanvulling voor de mensen die hiermee stoeien:

Omdat mijn Pixel 3xl bricked was, moest ik overstappen op een andere telefoon. Gelukkig kon ik via een kennis een iPhone8 overnemen voor niet teveel geld, maar dat betekend ook dat je Whatsapp moet overzetten. Na lang wikken en wegen en dit forum te hebben gekeken, voor de tool Dr.Fone gekozen.

Dr.Fone is een easy-to-use tool. Doormiddel van een wizard wordt je meegenomen in het proces. Er zijn een aantal stappen die je op de telefoon moet uitvoeren, maar worden uitgebreid beschreven aan de hand van screenshots! Erg handig.

Met de migratie zijn alle berichten meegekomen (Geschiedenis tot 2014). Ook de Stared berichten hebben nog steeds een star. Het enige wat mist zijn de referenties naar berichten. Als je bijvoorbeeld reageert op berichten, is deze referentie weg. Maar er zijn ergere dingen in het leven ;-)

Kortom, voor 23 euro je volledige geschiedenis van Android naar iOS met Dr.Fone. Wat mij betreft een aanrader.

(P.s. Er wordt een aparte versie van Whatsapp op je Android gedownload om deze migratie te kunnen doen. Nadat je bent ingelogd, zet je de backup terug en is Dr.Fone in staat om de backup te lezen. Voor de zekerheid heb ik wel even mijn twee-stap-verificatie gewijzigd. Hou je hier niet van?

• djpinkster
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-02 12:13
edwinjm schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:30:
Backuptrans heb ik geprobeerd en het is erg slechte software. De gebruikersinterface is erg slecht, vooral door de onduidelijkheid. Veel handelingen moet je alsnog handmatig uitvoeren. Het heeft me twee uur frustratie gekost en het was nog steeds niet gelukt.

Vandaag heb ik iCareFone geprobeerd en dat ging gelijk goed. Het enige dat je handmatig moet doen is op de Android USB debugging aanzetten, maar er wordt duidelijk uitgelegd hoe je dat moet doen. Je hoeft geen software op de mobieltjes te installeren. Het kost wel € 36, dus dat is een minpuntje.

https://www.tenorshare.ne...nsfer-backup-restore.html

Ook een minpunt: je sluit een abonnement af, dus zodra je Whatsapp hebt overgezet, gelijk het abonnement stopzetten.
Ook ik heb iCareFone (op Windows) gebruikt en dat ging ook in 1 keer goed. Duidelijke uitleg in zowel de applicatie als op de site. Met een kortingscode (deze: TS30EN) was het iets minder dan € 17,- wat ik een best goede prijs vind, vergeleken met de andere oplossingen (dat dit überhaupt geld moet kosten is al een jammer verhaal). Via Paypal kun je het abonnement ook weer stopzetten.

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:03
ff repost van het algemene iphone topic ;)

Ik heb ook de overstap gemaakt van android naar ios. Mijn oneplus 5T mocht na 4 jaar rusten en krijgt een tweede leven voor de dochters. Iphone installeren was wat moeilijk want app store werkte niet, na een nachtje gerust laten werkte het wel, vermoedelijk te vaak geprobeerd in te loggen.

Whutsapper heeft me wel teleurgesteld. Ik heb de betaalde versie genomen maar kon niets overzetten. Kleine noot, ik heb een debian als basisos en heb gebruik gemaakt van vmware.

Zonder pc liep hij altijd vast (key not found) en met de pc zag de vip versie wel de beide telefoons maar stopte hij er ook snel mee. Zonde van de whatsapp berichten die ik kwijt ben, life goes on.

Voor mensen met dezelfde setup als mij, wees gewaarschuwd ;)

• SuzyQ13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-01-2022
Wij proberen Whatsapp geschiedenis over te zetten van Samsung S7 naar iPhone11 met Dr.Fone. Qua stappen gaat het mis met nummerverificatie van Whatsapp. Ik begin met de simkaart gekoppeld in het oude toestel (ja?) maar wanneer zet ik de kaart dan over naar het nieuwe toestel? En moet op het nieuwe toestel nu wel of niet WA al geinstalleerd zijn of maakt dat niet uit? Help...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-03 14:41
SuzyQ13 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:26:
Wij proberen Whatsapp geschiedenis over te zetten van Samsung S7 naar iPhone11 met Dr.Fone. Qua stappen gaat het mis met nummerverificatie van Whatsapp. Ik begin met de simkaart gekoppeld in het oude toestel (ja?) maar wanneer zet ik de kaart dan over naar het nieuwe toestel? En moet op het nieuwe toestel nu wel of niet WA al geinstalleerd zijn of maakt dat niet uit? Help...
En ondertussen gelukt?

Er wordt inderdaad niet uitgelegd wanneer en hoe je op je nieuwe iphone whatsapp moet installeren. En in wilde telefoon je Simkaart moet zitten met het nummer wat gekoppeld is aan whatsapp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:13
Ik heb dit een paar weken geleden met Dr.Fone wel voor elkaar gekregen. Het is een kwestie van even logisch nadenken en precies de instructies volgen. De volgorde waarin ik dit heb gedaan weet ik niet meer precies, maar ik heb een paar keer de simkaart overgezet tussen de twee telefoons. Ik zat bijna tegen de limiet aan van het activeren van Whatsapp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-03 16:17
Wat een drama om de gegevens over te zetten. Heb dr fone geprobeerd om de gegevens voor whatsapp business van Android naar iOS over te hevelen.

Volgens dit programma heb ik een encrypted backup op m'n nieuwe iPhone, terwijl dat niet zo is. Er is geen iTunes of iCloud backup eerder aangemaakt. All meermaals geprobeerd, maar ik kom niet voorbij deze stap en daardoor kan de backup niet hersteld worden.

Workaround door de backup op laptop te zetten en daarna over te zetten, werkt ook niet, want dan gaat de iPhone op het allerlaatste moment, wanneer dr fone 100% gelukt bij herstel aangeeft, rebooten.

Wilde eerst m'n whatsapp business backup overzetten voordat ik m'n privé nummer overzet, maar als ik nu al zoveel problemen heb, ben ik ontzettend huiverig en teleurgesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-03 21:44
Net zo'n zelfde truc uit moeten halen. Jammer dat Whatsapp nog geen officiële transfer-mogelijkheid heeft. Er staat op hun site wel dat ze eraan werken en het in de komende maanden beschikbaar zal zijn, maar dit schijnt er al een halfjaar op te staan.

Na wat wikken en wegen heb ik gekozen voor iCareFone van Tenorshare (zie https://www.tenorshare.ne...fer-backup-restore-2.html). Deze gekozen boven Dr. Fone, omdat het iets goedkoper was (met een kortingscode die op hun pricing-site stond was het 25 euro) en ik voor beide ongeveer evenveel goede en slechte ervaringen voorbij had zien komen. Niet vergeten om de "1 month subscription" stop te zetten alleen. Echt, ik krijg wel een beetje de kriebels van al deze programma's... Maar goed, ik wil ook niet al m'n gegevens kwijt zijn...

Het kostte mij uiteindelijk ongeveer een half uur en het ziet ernaar uit dat alles netjes is overgekomen (inclusief foto's, videos, geluidsberichten, verwijzingen naar andere berichten). Enige dat mist lijken de likes op berichten te zijn, maar daar kan ik mee leven.

Ik had voor de zekerheid op beide telefoons ingesteld dat het scherm niet zomaar zichzelf zou vergrendelen. Verder moest 2-factor authentication in Whatsapp uit staan op je Android en Find My Phone op je iPhone. Tijdens het proces word je hier ook aan herinnerd.

Als je goed oplet en de instructies op het scherm netjes volgt (vooral opletten als er dingen staan als "doe eerst dit voordat je dat doet", etc), komt het goed. Je zal twee keer een verificatiecode van Whatsapp in moeten voeren die je via sms krijgt. Hiervoor maakt het niet uit in welke telefoon je simkaart zit, als je maar sms binnen kan krijgen. Ik heb mijn simkaart de hele tijd in mijn Android gelaten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-03 21:44
Net te laat voor mij, maar goed nieuws voor anderen: het kan inmiddels via de officiële weg. Zie https://faq.whatsapp.com/...ta-from-android-to-iphone

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Smemi schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:43:
Net te laat voor mij, maar goed nieuws voor anderen: het kan inmiddels via de officiële weg. Zie https://faq.whatsapp.com/...ta-from-android-to-iphone
Heeft iemand dit al met succes gedaan? Ik probeer te migreren naar een iPhone 13, met t stappenplan uit bovenstaande link.

Alleen mist Whatsapp als optie in het Transfer Screen.

Ik heb de iPhone geupdate naar 15.5 en daarna weer een factory reset gedaan. In t stappenplan zeggen ze dat je op je iPhone Whatsapp geinstalleerd moet hebben, maar ook dat 'ie 'factory new' moet zijn. Dat kan niet tegelijk lijkt me :?

Simkaart is overgezet, whatsapp (op android) geupdate naar de laatste versie, beide toestellen netjes aan de lader. Iemand een tip?

Edit: mijn ongeduld was groter dan 24 euro en heb daarom met iCarePhone de data overgezet. Works like a charm.

[Voor 6% gewijzigd door unifi op 19-06-2022 21:40]

• Archer_VC10
unifi schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:55:
[...]Ik heb de iPhone geupdate naar 15.5 en daarna weer een factory reset gedaan. In t stappenplan zeggen ze dat je op je iPhone Whatsapp geinstalleerd moet hebben, maar ook dat 'ie 'factory new' moet zijn. Dat kan niet tegelijk lijkt me :?
Volgens mij hoort je iPhone 'factory new', dus leeg en klaar om in te stellen, te zijn aan het begin van het proces. Je gaat dan eerst vanaf je Android telefoon via 'Move to iOS' alles klaar zetten, daarbij zal vanzelf je iPhone betrokken worden en de data overgezet worden. Pas daarna (stap 8 in de lijst waar je naar linkte) kan je op je iPhone verder en ga je WhatsApp hierop installeren.

• unifi
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:20:
[...]

Volgens mij hoort je iPhone 'factory new', dus leeg en klaar om in te stellen, te zijn aan het begin van het proces. Je gaat dan eerst vanaf je Android telefoon via 'Move to iOS' alles klaar zetten, daarbij zal vanzelf je iPhone betrokken worden en de data overgezet worden. Pas daarna (stap 8 in de lijst waar je naar linkte) kan je op je iPhone verder en ga je WhatsApp hierop installeren.
Klopt. Op je Android toestel hoort dan de optie 'Whatsapp' te verschijnen in het Transfer Screen. Maar dat gebeurde niet.

iPhone werd geleverd met iOS 15.4, die heb ik geupdate naar 15.5 en daarna een factory reset gedaan. Dan blijft 15.5 actief zag ik. Maar wat ik ook probeerde, geen Whatsapp.

• Archer_VC10
Kan het zo zijn dat je Android versie, of de versie van de 'Move to iOS' app niet nieuw genoeg waren? Het probleem zit denk ik aan de Android kant als je daar die optie niet ziet.

[Voor 27% gewijzigd door Archer_VC10 op 20-06-2022 12:41]

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 09:59

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

[...]

Heeft iemand dit al met succes gedaan? Ik probeer te migreren naar een iPhone 13, met t stappenplan uit bovenstaande link.

Alleen mist Whatsapp als optie in het Transfer Screen.

Ik heb de iPhone geupdate naar 15.5 en daarna weer een factory reset gedaan. In t stappenplan zeggen ze dat je op je iPhone Whatsapp geinstalleerd moet hebben, maar ook dat 'ie 'factory new' moet zijn. Dat kan niet tegelijk lijkt me :?

Simkaart is overgezet, whatsapp (op android) geupdate naar de laatste versie, beide toestellen netjes aan de lader. Iemand een tip?

Edit: mijn ongeduld was groter dan 24 euro en heb daarom met iCarePhone de data overgezet. Works like a charm.
Hier op dit moment bezig. Je moest wat naar beneden scrollen in de 'Move to iOS app' en daar stond ie. Van een Huawei-antiek naar een Iphone SE 2022. Of het werkt, weet ik over 2 uur...

Edit: Na opstarten van WhatsApp in de nieuwe foon alleen een melding dat er geen iCloud backup aanwezig is. Geen melding oid dat er bestanden op de telefoon zelf klaarstaan dus helaas het werkt niet. Dit met IOS15.5 volgens de requirements.

[Voor 13% gewijzigd door Rempage0611 op 25-06-2022 12:16]

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-03 22:05

ken-dj

Life is short break the rules

[...]
Bedoel je deze :

https://www.tenorshare.co...nsfer-backup-restore.html

Alle berichten worden overgezet inclusief media ? Of in html opgeslagen ?

[Voor 3% gewijzigd door ken-dj op 28-06-2022 23:05]

>  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  Iphone 12 Pro Max < S10+<Garmin Fenix Pro 6X < Gear Sport < S8+ <  Iphone 8/6s/4S/2G - Nokia - Motorola - Swing - Panasonic - Spacemaxer - Beeper

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Archer_VC10
Daarmee kan je inderdaad alle berichten en media overzetten, maar als je een keuze hebt zou ik voor de 'officiele' route gaan want 3rd-party software gebruikt een minder nette manier om dit te doen. Zie https://faq.whatsapp.com/...ta-from-android-to-iphone

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unifi
  • Niet online
@ken-dj yes, die. Alle berichten zijn overgezet maar ben het eens met @Archer_VC10 , de officiele weg zal beter werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03 07:43
Blijkbaar werkt dit nog niet naar behoren via de Stap over naar IOS app. Ik probeer het met een Nokia 7 plus en een iPhone 13. Ik kan wel in het menu de WhatsApp map selecteren maar na de transfer is mijn geschiedenis in WhatsApp niet zichtbaar.

Is het iemand wel gelukt en hoe?

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 09:59

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Baudu schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:20:
Blijkbaar werkt dit nog niet naar behoren via de Stap over naar IOS app. Ik probeer het met een Nokia 7 plus en een iPhone 13. Ik kan wel in het menu de WhatsApp map selecteren maar na de transfer is mijn geschiedenis in WhatsApp niet zichtbaar.

Is het iemand wel gelukt en hoe?
Zelfde resultaat als ik had, het werkt gewoon nog niet ben ik bang.

• Jak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03 08:48
Zit ook met het probleem dat ik whatsapp niet over kan zetten van Android naar Ios. Op internet vind ik dat dit per mei 2022 makkelijker zou moeten gaan, het lukt mij alleen niet. Wie heeft er ervaring mee? Tips zijn heel welkom!

• Archer_VC10
'Het lukt niet' is niet een heel duidelijke omschrijving. Geef eens aan welke stappen je hebt gezet en wat je als resultaat krijgt. De meest nuttige tip stond hierboven in mijn vorige post: https://faq.whatsapp.com/...ta-from-android-to-iphone

• Jak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-03 08:48
Bedankt! Die stappen heb ik gezet, daarna zie ik alleen niet de chatgeschiedenis op mijn iPhone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archer_VC10
Gebruik je wel hetzelfde telefoonnummer? Was je nieuwe telefoon verder leeg toen je begon?

• johannemie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-03 20:55
Vandaag ook overgestapt van een Samsung S9 naar Iphone 13 mini en Stap over naar IOS app gebruikt. Jammer genoeg stond Whatsapp niet in het menu om te selecteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archer_VC10
Rempage0611 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:08:
[...]Je moest wat naar beneden scrollen in de 'Move to iOS app' en daar stond ie.
Misschien even scrollen?

• SmorkMidas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-02 21:10
Net dit topic en een aantal andere inmiddels doorgenomen hier.

Mijn Galaxy S10 mag gaan rusten en gebruikt gaan worden op moment dat ik vooral niet bereikbaar wil zijn.

Ik krijg van mijn werkgever een Iphone 13 mini, ik zou graag mijn (privé)WhatsApp geschiedenis willen overzetten. Whatsapp Business staat inmiddels ingesteld en geïnstalleerd op de telefoon met mijn zakelijke nummer.

Ik heb ruim acht jaar aan Whatsapp geschiedenis, mijn Iphone is dus niet fabrieksnieuw (alle werkgegevens zijn al geïnstalleerd) en dus valt Move to IOS af.

Hebben er hier mensen ervaringen met andere software, terwijl hun nieuwe telefoon al in gebruik is? Ik kan mijn nieuwe telefoon niet terugzetten op fabrieksinstellingen.

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen Dr.fone en MobileShare, maar kan geen eenduidige antwoord vinden of dit werkt met een Iphone die al in gebruik is. :)
Whatsapp zelf is dus nog niet eerder geïnstalleerd. Whatsapp business is met een ander nummer ingeschakeld en werkzaam.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vanwege de struggles en ellende die dit kan steeds lijkt op te leveren, een kleine topic-bump om mijn ervaringen te delen. Vandaag met succes Whatsapp gemigreerd van Android naar iOS.

Betrof migratie van Whatsapp van Oneplus 6 (laatste OxygenOS versie, 128GB opslag, bijna vol) naar iPhone 13 256GB (iOS 16). Totale hoeveelheid Whatsapp data: 4.1GB. Na 2 avonden verprutst te hebben zonder een meter verder te zijn, is het toch gelukt via iCareFone Transfer. Hieronder mijn bevindingen.

Eerst de Move to IOS-app geprobeerd op Android en een geresette iPhone: werkte niet omdat (zoals vaker online terug te lezen is), in het lijstje met over te dragen data, er geen Whatsapp gekozen kon worden. Online alle manuals gevolgd qua juiste versies en instellingen, maar kreeg het niet voor elkaar met deze app. Daarom toch overgegaan tot betaalde programma's via PC (win10).

Als eerste betaalde app WatsGo geprobeerd, met kortingscode voor een 1-month license (12 euro), aangeschaft. Deze app kreeg het niet voor elkaar en liep om onverklaarbare reden vast. Het programma sloot zichzelf af tijdens het genereren van te migreren data. Mogelijk omdat brontelefoon vol was, maar reden blijft onduidelijk.

Vervolgens na veel online lezen gegaan voor iCareFone Transfer van Tenorshare. Met online coupon €16,93 voor 1 maand. Hier had ik wel succes mee, onder meer door de instructies hier te volgen: YouTube: iCareFone Transfer User Guide: How to Transfer WhatsApp from Android...

Een paar opmerkingen/tips tot slot:
- Ik heb voor de zekerheidshalve ruimte vrij gemaakt op de brontelefoon, wellicht dat dit heeft geholpen.
- door de vele migratiepogingen, liep ik vast in het "verificatie-SMS' proces van Whatsapp, zodanig dat ik na dag 2, 24 uur moest wachten op een nieuw SMSje. Hou hier rekening mee: bij iedere migratiepoging wordt Whatsapp op de brontelefoon uitgelogd.
- Om de SMS-verificatie 1x te verminderen, heb ik een de in Whatsapp te maken backup, gemaakt via end-to-end encrypted backup en de 64-digit key. Hiermee verliep de verificatie van de accountsdata soepel zonder weer een verificatie SMS op te hoeven vragen (scheelde 12 uur wachten..)
- Het Move to IOS werkt wel soepel voor andere data (SMS, notities etc.). Ik zou daarom aanraden om eerst met die app 'andere data' (m.u.v. foto's, die doe ik handmatig via USB/iCloud'want te groot) te migreren, en dan via PC de Whatsapp data over te zetten.

• Archer_VC10
Tip vanuit mijn ervaring: je kan de 24 uur wachten op het volgende SMSje omzeilen door er voor te kiezen dat ze jou bellen. Dan kan je wel meteen weer Whatsapp activeren. De eerste keer kreeg ik gewoon het SMSje, maar de tweede of derde keer (ik moest een paar keer heen en weer) vraagt het systeem om 24 uur te wachten.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:19:
Tip vanuit mijn ervaring: je kan de 24 uur wachten op het volgende SMSje omzeilen door er voor te kiezen dat ze jou bellen. Dan kan je wel meteen weer Whatsapp activeren. De eerste keer kreeg ik gewoon het SMSje, maar de tweede of derde keer (ik moest een paar keer heen en weer) vraagt het systeem om 24 uur te wachten.
Na mijn 2e avond aanklooien was inmiddels ook de optie ‘bel mij’ uitgesteld met 24 uur.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nu eind 2022 nog betere opties?

Mijn vriendin wil het graag doen om naar iphone over te gaan. Wat is een beetje foolproof voor haar (betalen is geen probleem). Ik brand er liever mijn vingers niet aan.. :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:59

Speedmaster

Make my day...

Cyberpope schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:55:
Nu eind 2022 nog betere opties?

Mijn vriendin wil het graag doen om naar iphone over te gaan. Wat is een beetje foolproof voor haar (betalen is geen probleem). Ik brand er liever mijn vingers niet aan.. :P
Is tegenwoordig makkelijker volgens whatsapp FAQ: https://faq.whatsapp.com/686469079565350

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Helaas is dat geen optie. Is een dual sim van het werk. Dus reset naar nul is geen optie.
Er staat al het nodig op voorgeinstalleerd wat niet te wissen is.

En ja, het mag wel van haar werkgever (zakelijk is gekoppeld aan whatsapp zakelijk).
Die hebben zelfs speciaal (na vraag) gekozen voor esim zodat ze haar eigen sim erin kon doen.

[Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 30-12-2022 17:44]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou een even een update hoe we hier gevaren zijn.

Mijn vriendin heeft het zelf eerst geprobeerd met mobitrix. Dat ging dus niet omdat haar iphone 13 met dual sim valt onder devicebeheer van het werk en dus een mdm wachtwoord heeft. Helaas dus.

Ze had ook nog een iphone 6 van het werk, die wel leeg mocht (mag ze houden voor eigen gebruik).
Dus heb ik daar geprobeerd om de whatsapp naar over te zetten.

Via movetoIOS of stap over naar IOS wilde dat niet lukken. Hij gaf niet de optie van whatsapp op de oude android telefoon. En dat terwijl alles toch goed stond en voldeed aan de vereiste versies. Raar maar waar.

Kwam dat gekochte Mobitrix toch nog van pas. Daarmee konden we wel de whatsapp over zetten naar de iphone 6. Op deze iphone een backup gemaakt naar de icloud.

Hierna op de iphone 13 whatsapp geinstalleerd en hier een restore vanaf de icloud gedaan. En hoppa alle berichten stonden ook op de dual sim telefoon.

Dus via een omweg toch nog gelukt. Wellicht een optie voor meer mensen die whatsapp willen overzetten zonder hun telefoon weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Pak een oude iphone die je wel kunt terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee