Ervaringen met Auto delen (GreenWheels/My Wheels/Amber)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
150 nieuwe MG4's voor Mywheels. Zouden deze de oude citroën C3's vervangen of zou dat nog op te veel plekken met een vaste plek lastig zijn met opladen. benieuwd wanneer deze te boeken zijn, de eDS3's met mywheels bestickering die ik in april op een trailer zag heb ik ook in de app nog niet terug kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m-aAp90Y5UPNWLmFe3Zdsg0L-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K38EuovJNMicI4xiladKYUIx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NAzekCuFG83BEbKDWBKtmTO7Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZcy9YD1p5gtVieFouivmCBD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lejI_K0DhiBC028fVBzfqQQOAb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgnH4rxfnkRZmBvPLzCQLGJY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 05:46

JointFillah

Techno Addict

Bij ons in de buurt staat sinds een week zo'n MG4 van MyWheels een laadpaal bezet te houden. Ik kan hem echter ook nog niet boeken in de app.

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 19:46

nlboy

Alles kitz?

Ik vermoed dat de MG4's enkele reis auto's (voorheen Amber) gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 11:09
De DS3 en de MG4 zijn beiden inderdaad bestemd voor MyWheels enkele reis en Amber. De DS3 vond ik niet verkeerd, hij kwam een stuk verder dan de versie die ik jaren geleden bij Sixt huurde.

Alleen het opladen duurde even, omdat ik niet doorhad hoe de achterklep open moest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcxfczEf3oCiLvMS5u_SBd_2uN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THcSjrsInjhHaBD9bHyBoBDx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind wel dat MyWheels niet altijd even efficiënt met haar auto's omgaat. Hier in de wijk staat inmiddels al enkele maanden een Aygo stof te vangen, terwijl MW-team daar wel op de hoogte van is.

[ Voor 13% gewijzigd door exelletor op 06-07-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-06 22:12
Wellicht een offtopic vraag, maar waarom is een platform zoals airbnb voor huis verhuur nooit aangeslagen op de auto markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-06 22:12
Ja precies. Ik bedoel aangeslagen op grote schaal.

[ Voor 10% gewijzigd door tony-stark op 19-07-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Omdat het makkelijker voor mij was om een deelauto te huren, dan een afspraak te maken met iemand van een SnappCar auto.
Teveel gedoe als je het mij vraagt.

Maar ik vond deelautos uiteindelijk ook teveel gedoe en ben dus weer voor een eigen auto gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
tony-stark schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:23:
Wellicht een offtopic vraag, maar waarom is een platform zoals airbnb voor huis verhuur nooit aangeslagen op de auto markt?
Het is veel makkelijker om een slaapkamer te verhuren dan een zitplaats. En voor mensen met meerdere huizen is het makkelijker om geld te verdienen op iets wat redelijk waardevast is (huis) dan op een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Van de week in de MG4 van MyWheels gereden. Blijkbaar zijn wordt deze auto zowel Enkele Reis als Retour aangeboden. Sinds kort sleutelfiguur geworden van een MG4 in de buurt.

Fijne auto om in te rijden. Rijdt erg prettig en lekker ruim. Bediening van o.a. de radio is even wennen en ook viel bij mij regelmatig Android auto uit. Mogelijk is de aansluiting gevoelig voor een usb-c/usb-a kabel van de Action. Ook moet je de auto openen en sluiten met de Mywheels app. Dat ging prima, maar moest wel mijn Wifi op mobiel uitzetten vanwege de zwakker wifi signaal van thuis die ik buiten had. Dit laatste is natuurlijk niet te wijten aan de app. Om de auto 'uit te zetten' moet je de automaat op P-stand zetten en vervolgens de rem goed indrukken.

Maar van de Mywheels elektrische auto's staat de Kia e-Niro nog steeds bovenaan. Onderaan de lijst de Peugeot E-208.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jknockaert
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-12-2023
nlboy schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:19:Maar van de Mywheels elektrische auto's staat de Kia e-Niro nog steeds bovenaan. Onderaan de lijst de Peugeot E-208.
Wat zijn je ervaringen met de E-208?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

Inmiddels ook ervaring met de MG4 via MyWheels (een vaste auto in de buurt). Prima auto, vergelijkbaar met een VW ID.3 maar rijdt en remt naar mijn gevoel iets beter dan de VW. De plastic knopjes onder het scherm doen wat goedkoop aan allemaal, maar het zijn tenminste nog fysieke knoppen (geen touch rommel zoals bij VW). Ook de interface zelf is even zoeken, maar wel gebruiksvriendelijker dan VW (maar dat geen wonder).

Oh en het geluid van de richtingaanwijzer in de MG4 is ronduit belachelijk 8)7

Eens met @nlboy dat de e-Niro bovenaan staat. Overall kwaliteit en nooit issues gehad met laden of wat dan ook. De e-208 is vind ik een mooie auto, rijdt heel lekker en je zit mooi laag... echter het aantal issues met de boordcomputer en niet willen laden zijn te extreem. Zeker in combinatie met MyWheels is dat funest (want dan kon de app weer niet zien waar de auto stond of welk accupercentage er nog was). Volgens mij is dat ook de reden dat de e-208's langzaam verdwijnen bij MyWheels...?

[ Voor 4% gewijzigd door JointFillah op 27-07-2023 15:53 ]

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:35
Jelte schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:57:
Die €200 per maand is aan de ene kant niet veel voor een auto. Maar over 7,5 jaar is dat wel ruim €18.000 geweest. Das best veel. En dan rij ik nog zo'n oude bak. Wat geven mensen een geld uit aan een auto.

Het valt me trouwens op dat er nog geen topic was over deelauto's. Blijkbaar willen Tweakers graag een eigen auto hebben? Of zijn er veel Tweakers die een lease auto hebben?
Tot nu toe maar één ervaring met een deel auto.
Maar wat zijn je kosten per kilometer dan.. dat zou vergelijken makkelijker maken? Toch?

Ik snap je 200 eur per maand (all-in neem ik aan, benzine, verzekering, afschrijving, onderhoud, wassen, parkeren, etc?), maar als je ineens 2x zoveel gaat rijden dan zou het budget ook naar 400 moeten..

Ik rij zelf voor 25.5ct/km all-in. Evt een oude seicento pakken waar eigenlijk niks aan kapot kan maar ja daar kan je niet mee op vakantie, veel lager dan 20ct/km zal denk ik niet kunnen, maar dan mis je wat.

Wat voor prijzen hebben die aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@grasmanek94 Je beseft dat je reageert op een post van bijna 2 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Jelte schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:14:
@grasmanek94 Je beseft dat je reageert op een post van bijna 2 jaar geleden?
Oops 8)7 dacht dat ik nog op de 'nieuwe topics' forum sorteer lijst zat hehe. Maar je bent voor eigen auto gegaan, dan ben ik wel benieuwd of de kosten per km een rol speelden? Want ik lees dat je nu vooral op gedoe / comfort let?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
grasmanek94 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:09:
[...]

Wat voor prijzen hebben die aanbieders?
Mijn gemiddelde is de laatste tijd ver boven 30ct, eventuele sleutelfiguur + ontladen + opladen vergoeding niet meegerekend. Om een beeld te geven van mijn ritten afgelopen maand:
Goedkoopste was Lynk & Co - 320km in 1 dag voor EUR90, dus zo'n 29ct/km. Wel een brakke app waar ik niet blij van word.
Zelf opgehaalde en elders ingeleverde Amber 293km in 1 dag voor EUR93, dus 32ct/km.
GreenMobility 200km in 1 dag voor EUR85, dus 43ct/km. Nu is er ook een actie waarbij ik 550km over drie dagen heb gereden voor 32ct/km.
Afgelopen maand niet meer met ShareNow, MyWheels, GreenWheels gereden - allemaal te duur. Sixt doordeweeks zou nog kunnen, ben benieuwd naar de MG's die ze nu hebben.

Oplaadvergoeding van GreenMobility dekt wel de kosten van mijn ritten in de stad. Voor 3 dagen een Zoe/Megane gehuurd - 3x moeten opladen, levert 60 minuten karren op, dus 3/4 ritten richting een winkel, station of een andere bestemming.

Langere ritten met die huurauto's rijden is funest voor mijn portemonnee. :+ Hely kan voordelig uitvallen, maar dat is 5 min fietsen van waar ik woon + abonnement nemen, dus niet handig.

___
Iets anders, per 1 augustus sluit MyWheels de enkele reis zones in Arnhem, Tilburg en Den Bosch. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Oh die 32ct/km dat valt nog mee, lager dan vele prive auto's die rondrijden. Die Lync & Co heb ik wel goede (en idd goedkope) verhalen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
grasmanek94 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:19:
[...]

Oops 8)7 dacht dat ik nog op de 'nieuwe topics' forum sorteer lijst zat hehe. Maar je bent voor eigen auto gegaan, dan ben ik wel benieuwd of de kosten per km een rol speelden? Want ik lees dat je nu vooral op gedoe / comfort let?
Tja het zal duurder zijn. Auto kostte €7500, dus rest waarde zal een rol spelen. Verder behalve apk met één nieuwe band nog geen extra kosten gehad.

Comfort van het voor de deur hebben staan van dat ding is het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

jknockaert schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:32:
[...]
Wat zijn je ervaringen met de E-208?
Ik vind de rijstijl niet echt super (gevoelig stuur), de ligging niet geweldig en ik merk ook dat het 'remmen' op de accu te aanwezig is. Wellicht is dit aan te passen, maar ik vind het mwah voor default.

Verder wat JointFillah beschrijft qua boordcomputer, laden, etc. pakt ie niet goed. Ik heb gisteren ontladen (auto van de de paal afhalen en daarvoor 2,50 euro tegoed krijgen) was niet goed geregistreerd. En dit gebeurd vaker met de Peugeot dat de accupijl niet goed doorgegeven wordt. Gelukkig is de support van Mywheels niet de moeilijkste.

Ik vermoed ook dat ze die uiteindelijk uit de pool gaan halen.

update: Vanochtend een Zoe & MG4 ontlaad en meteen de bonus op mijn account gestort gekregen, dus daar gaat het gelukkig wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door nlboy op 28-07-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:46
exelletor schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:25:
...

Iets anders, per 1 augustus sluit MyWheels de enkele reis zones in Arnhem, Tilburg en Den Bosch. ;w
Hier heb ik niks over gelezen, ik kan er nu ook niks over vinden. Wil je de bron linken?
Het klinkt als slecht nieuws voor mij ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
marcel067 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Hier heb ik niks over gelezen, ik kan er nu ook niks over vinden. Wil je de bron linken?
Ik vind het ook raar dat er niks gecommuniceerd is. Amersfoort verdwijnt ook. Je ziet alleen dat de helpsecties bijgewerkt zijn: https://help.mywheels.nl/hc/nl/articles/8511334633756

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

marcel067 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Ik heb dit te horen gekregen via de Amber nieuwsbrief:
Een update met betrekking tot onze servicegebieden: per 1 augustus sluiten de servicegebieden in Tilburg, ‘s-Hertogenbosch, Arnhem en Amersfoort. Amber by MyWheels blijft wel beschikbaar in de andere bestaande servicegebieden en hubs. Dit betekent dat je binnen deze gebieden gewoon de auto kunt ophalen en achterlaten zoals je gewend bent. Bekijk de FAQ voor meer informatie.

Direct instappen? Dan hebben we goed nieuws!
Met het sluiten van enkele servicegebieden breiden we het aantal auto’s in de servicegebieden die open blijven namelijk uit. Dit komt ten goede aan de beschikbaarheid in de app en zo heb je nog vaker direct een auto op loopafstand.

Fijne dag!
Team Amber & MyWheels
Waarschijnlijk niet door Mywheels gecommuniceerd, omdat Enkele Reis van Mywheels nog enkel voor beta testers (sleutelfiguren) gebruikt kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door nlboy op 28-07-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-02 20:56

ThE_ED

Stuffed Animal

Oooh, ik dacht al dat ik gek geworden was. Wilde laatst van Amsterdam naar Arnhem maar kreeg 't maar niet werkend. That explains it.

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Sinds enkele jaren was ik veelvuldig gebruiker van Amber. Maar helaas houdt Amber 31 oktober definitief op met bestaan.

https://help.mywheels.nl/...ratie-Amber-naar-MyWheels

De prijzen van MyWheels zijn hoger, ik kan geen enkele reizen plannen met MyWheels, kan niet met creditcard betalen en 's nachts kan ik in noodgevallen geen auto meer pakken.

Ook de klantenservice van MyWheels was nog niet echt veelbelovend. Een verkeerd geparkeerde auto lieten ze liever wegslepen tegen honderden euro's kosten dan dat ze mij 5 minuten gratis rijtijd geven zodat ik die voor ze kon weghalen voor het te laat was. Dat mocht alleen de sleutelbeheerder namelijk doen.

Volgend jaar komt er waarschijnlijk toch een eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jammer, ik vond het altijd wel aantrekkelijk van Amber dat je een auto niet op dezelfde plek terug hoefde te brengen. Dat bracht veel flexibiliteit.
Maarja, ook hier moeten natuurlijk kosten worden gedekt. EN dan is het al snel aantrekkelijker om toch maar gewoon een eigen auto aan te schaffen die gewoon altijd voor je deur staat.

Ook al rij ik regelmatig 2 weken niet met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Zou het echt door de kosten komen? Ik vond de prijzen van Amber best scherp. Ik heb Amber veel gebruikt voor ritjes naar Eindhoven Airport. Dat was ideaal. Met een taxi is het 120 euro enkele reis, met Amber 20 euro. Dus als ze er meer voor hadden gevraagd had ik dat ook betaald.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Mywheels gaat enkele reis aanbieden hoor: https://info.mywheels.nl/binnenkort-bij-mywheels-enkele-reis

Ik heb dit al 3x getest door van/naar Utrecht Amsterdam te gaan. Op de kilometer en uur tarieven krijg je ook korting als je een Plus (10%) of Pro (30%) abonnement hebt. De enkele reis auto's hebben geen sleutelfiguur, omdat sleutelfiguren (zoals ik) alleen auto's kunnen beheren die een vaste zoneplek in de buurt hebben.

Het enige nadeel is inderdaad wel dat je volgens mij niet (nu) meer een auto kunt 'inplannen'. Misschien dat deze functie na de beta test wel beschikbaar wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Ook voor mij voelt de migratie naar MyWheels als achteruitgang: :
* Vooralsnog(?) geen enkele reis naar hubs
* Tot 100% hogere kosten, ook al neem je een abonnement
* Niet karren in de nacht
* Geen mogelijkheid om met creditcard te betalen
* Niet voortijdig de rit afkappen
* Van tevoren is enkele reis (nog?) niet te reserveren

Nu MyWheels ook WeDriveSolar heeft overgenomen, kan ik mij voorstellen dat het ook voor die gebruikers even omschakelen wordt. Dit ligt wel in lijn met de strategie en het halfjaarbericht van de aandeelhouder:

Na een jaar waarin het aantal auto’s op het MyWheels-platform enorm is toegenomen, stond het eerste halfjaar van 2023 in het teken van optimalisatie van de bezettingsgraad. Het aantal auto’s is in de eerste jaarhelft bescheiden gegroeid, waarbij de groei jaar-op-jaar vooral te danken is aan de overname van Amber. Het aantal ritten en de opbrengsten per auto zijn gedurende de eerste zes maanden van dit jaar toegenomen. Als gevolg hiervan zijn de inkomsten jaar-op-jaar bijna verdubbeld tot € 15,8 miljoen. De brutomarge is omgezet naar een solide positief getal. Tegelijkertijd bleef de operationele ontwikkeling van de organisatie achter bij de verwachtingen, wat leidde tot aanzienlijk grotere opschalingsverliezen. Omdat de marktomstandigheden een gezonde bedrijfseconomie vereisen, heeft TSG momenteel een sterke focus op positieve kasstromen op de korte termijn. Dit zal onderstrepen en bewijzen dat een duurzaam en winstgevend autodeelbedrijf mogelijk is. In het licht van deze ontwikkelingen heeft TSG besloten het management te versterken met vertegenwoordigers van TSG om de weg naar operationele winstgevendheid te versnellen. Tegelijkertijd heeft de CEO van MyWheels, na zeven jaar lang met succes de overvloedige groei van het bedrijf te hebben beheerd, besloten af te treden. De groeps-CEO van TSG treedt momenteel op als CEO ad interim van MyWheels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW7v25kREpC1mdtyZNDdZb5Yj2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R4yJM5CpgEtyVp57vPBIlPiK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
exelletor schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:12:

(...)
[Afbeelding]
Hier wil ik nog aan toevoegen:
* Geen auto kunnen huren binnen 6 uur van de vorige rit (dus als je eerst boodschappen hebt gedaan kun je niet meer weg voor een spoedgeval)
* Weer moeten wennen aan nieuwe auto's (iedere keer andere navigatie, radio, laadproces, cruise control)
* Bij een storing is er geen alternatief meer om alsnog een auto te kunnen huren
* Iedere maand uitrekenen of je een hoger of lager abonnement nodig hebt, terwijl je geen garantie hebt op beschikbaarheid op de jouw gewenste tijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeaxZuska
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-06 12:32

Nu MyWheels ook WeDriveSolar heeft overgenomen, kan ik mij voorstellen dat het ook voor die gebruikers even omschakelen wordt. Dit ligt wel in lijn met de strategie en het halfjaarbericht van de aandeelhouder:
Het is jammer dat WeDriveSolar is overgenomen. Vanuit mijn perspectief boden ze een exclusief aanbod voor mensen die meerdere dagen per maand de auto nodig hebben met een goed prijskaartje. In mijn geval was dat 8 dagen per maand. Het was 1 van de redenen dat ik geen leaseauto meer koos nadat ik ergens anders ben gaan werken.

Na de overstap zal met hetzelfde autogebruik bij MyWheels de kosten 12 euro per dag meer zijn voor mij. Dan gaat het toch weer de trein worden voor mij en incidenteel een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
  • Laatst online: 06:47
Mywheels kapt weer met de enkele reis functionaliteit. Te weinig mensen maakten er gebruik van, aldus Mywheels. Op zich niet raar, en toch niet zo snugger in de markt gezet, want qua prijs is Sixt Share vele malen aantrekkelijker voor enkele reizen tussen de grote steden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Meer info: https://mailchi.mp/3dd903a83189/enkele-reis-test

Op zich is Mywheels niet veel duurder als je een abonnement hebt (korting is daar ook van toepassing), want bij Sixt krijg je nog een toeslag als je de auto in een andere stad achter laat.

Waar ik vooral tegen aanliep is dat er weinig enkele reis auto's beschikbaar zijn, steden & hub's van de hand werden gedaan, gebieden kleiner werden en de luxe van Amber met de mobiliteit garantie (auto klaargezet).

Dus eindelijk ben ik toch maar retour gaan gebruiken, omdat je iig veel meer zekerheid hebt. Of Sixt die veel meer auto's heeft waardoor je bijna altijd een auto in de buurt hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door nlboy op 25-10-2023 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 13:10

Ik heb al heel wat kilometers met MyWheels gereden en zag dit punt recent ook een keer voorbij komen, maar ik heb dit nog nooit zo ervaren. Heb met regelmaat wat later op de avond een auto nodig gehad voor ad-hoc dingen, maar dit was tot dusver altijd mogelijk. Is dat puur met de migratie een nieuw iets?

Ik ben nooit fan geweest van WeDriveSolar en de partij die dat runde, heb destijds zo'n naar stuk communicatie met hun ervaren dat ze mij direct kwijt waren toen ik nog aan 't oriënteren was. Daardoor vind ik het in dat opzicht een verbetering dat het is overgenomen, al merk je wel dat de Klantenservice van MyWheels hier en daar wat onderbezetting heeft.

Inmiddels ben ik Sleutelfiguur van een aantal auto's in de wijk en al heel wat ritten met MyWheels verder. Ben erg tevreden over de service, als eigen ondernemer alles achteraf kunnen betalen en het gemak van de facturen in de boekhouding is voor mij echt een uitkomst.
boozzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:38:
Mywheels kapt weer met de enkele reis functionaliteit. Te weinig mensen maakten er gebruik van, aldus Mywheels. Op zich niet raar, en toch niet zo snugger in de markt gezet, want qua prijs is Sixt Share vele malen aantrekkelijker voor enkele reizen tussen de grote steden.
In alle eerlijkheid verbaast mij dit niet. Er stonden hier met regelmaat 4 a 5 enkele reis auto's dagen lang niks te doen, dat kon niet duurzaam te onderhouden zijn. We hadden de 'rand' van de zone in de wijk verderop en dat was ook sterk te merken in de hoeveelheid auto's die daar keer op keer geparkeerd werden. Toen die straat op de schop ging en er een wegsleepregeling ingesteld was, heb ik ze toch maar even gebeld met de vraag of het een idee was dat ik die auto's weg reed anders hadden ze die bij het depot (a 300 euro per auto) kunnen ophalen.

[ Voor 22% gewijzigd door Courses op 23-11-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
Courses schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:09:
[...]
In alle eerlijkheid verbaast mij dit niet. Er stonden hier met regelmaat 4 a 5 enkele reis auto's dagen lang niks te doen, dat kon niet duurzaam te onderhouden zijn. We hadden de 'rand' van de zone in de wijk verderop en dat was ook sterk te merken in de hoeveelheid auto's die daar keer op keer geparkeerd werden. Toen die straat op de schop ging en er een wegsleepregeling ingesteld was, heb ik ze toch maar even gebeld met de vraag of het een idee was dat ik die auto's weg reed anders hadden ze die bij het depot (a 300 euro per auto) kunnen ophalen.
Toch erg jammer, het principe is goed en toen het nog Amber was werkte het blijkbaar beter? Althans, die hebben een stuk langer rondgereden. Sixt zie ik ook nog altijd best veel hier (hoewel ook minder dan een jaar of twee terug).

Dat is sympathiek van je trouwens. Als sleutelfiguur raakte ik de motivatie mijn best te doen helaas vrij rap kwijt, werd altijd erg lauw gereageerd door Mywheels op de moeite die ik deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

boozzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:59:
[...]

Toch erg jammer, het principe is goed en toen het nog Amber was werkte het blijkbaar beter? Althans, die hebben een stuk langer rondgereden. Sixt zie ik ook nog altijd best veel hier (hoewel ook minder dan een jaar of twee terug).

Dat is sympathiek van je trouwens. Als sleutelfiguur raakte ik de motivatie mijn best te doen helaas vrij rap kwijt, werd altijd erg lauw gereageerd door Mywheels op de moeite die ik deed.
Verschilt ook per medewerker heb ik het idee. Soms krijg je zo een kortingscode als waardering dat je bijv. een auto (die niet onder jou als sleutelfiguur valt) in een nieuwe zone zet tijdens het ontladen. Maar ook soms weer niet. Ik denk inderdaad dat de onderbezetting een grote rol in speelt dat ze nu sneller meldingen willen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
De klantenservice is in mijn beleving erg hit or miss, mede door het opschalen. Ik heb zelf wat ervaring binnen de B2C communicatie en merk wel dat de ene medewerker een stuk meer op de hoogte is van wat er gebeurt dan de ander. Met die auto's die in de wegsleepzone stonden had ik iemand direct van Amber zelf (doorgeschakeld via MyWheels) te pakken en zij had echt verstand van zaken. Afgelopen zaterdag had ik iets heel bijzonders met een auto die voor de deur stond, toen ik belde kreeg ik ook een jongen aan de lijn die zo te horen al heel wat ervaring had en z'n zaken direct wist te vinden.

Een paar weken terug belde ik ze rondom het gedoe met twee 'nieuwe' auto's (voorheen WeDriveSolar) die verplaatst waren naar een openbare laadpaal en daardoor waren hun vaste plekken elders in de straat een soort zombie plekken geworden. Wel gereserveerd voor die auto's, maar niet in gebruik. Ik heb die beste meid 3x het verhaal opnieuw moeten uitleggen, vervolgens ging ze een scriptje af wat eigenlijk niet op de vraag/comment sloeg. Ik heb d'r toen op 't hart gedrukt dat ik na 150+ ritten en meerdere beheerauto's inmiddels echt wist hoe je een auto moest koppelen aan de laadpaal en of ze hier een algemene melding van kon maken zodat ze het hogerop konden aanpakken. Ik weet niet of ze aan 't eind van 't gesprek nou wel begreep wat ik precies bedoelde, maar goed. Iedereen moet 't leren dus ik heb er in dat opzicht weinig moeite mee, maar ik kan mij goed voorstellen als je een eerste rit met ze maakt, een auto hebt die het niet doet en dan zo'n dame te spreken krijgt je daar iets anders in staat.

Al met al tot dusver eigenlijk nooit gedoe gehad met de auto's, maar dat kan ook liggen aan de wijk waar je woont en hoe de mensen daar met de auto's omgaan.
boozzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:59:
[...]

Ik snap zeker wat je bedoeld, maar dat heeft met een aantal factoren te maken (gok ik). Het is al langere tijd enorm moeilijk om (goed) personeel voor welke klantenservice dan ook te krijgen, als er veel nieuwe mensen zijn zijn die sowieso niet snel geneigd zulke incentives uit te geven of die mogen dat wellicht ook niet doen. Ik heb een paar keer wat losse kortingscodes van ze ontvangen voor wat kleine dingen, maar ik doe het ook niet met het idee om daar wat aan over te houden. Niet iedereen 'boeit' het wat, zolang ze aan 't einde van de maand maar betaald krijgen.

Ik vind het persoonlijk tof dat ik, zeker toen de MG geintroduceerd werd, hier zelf ook mee aan de slag kon. De auto's waren toen nieuw, enorm veel dingen waren (nog) niet duidelijk en ik heb over de jaren heen wel wat meer waardering voor automotive gekregen dus daardoor sluit dit goed aan op mijn eigen interesses. Het is erg low key vrijwilligerswerk in dat opzicht en ik steek er zelf ook nog wat van op. Plus, het geeft mij de ruimte te oriënteren op wat ik zelf wil aanschaffen. Voor nu is MyWheels een tussenoplossing, maar uiteindelijk komt er een eigen auto. Wellicht een beetje tegendraads met waar MyWheels voor staat, maar dit geeft wel de ruimte wat dingen te proberen en te zien wat voor mij wel/niet werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Courses op 27-11-2023 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
Courses schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:29:
Ik snap zeker wat je bedoeld, maar dat heeft met een aantal factoren te maken (gok ik). Het is al langere tijd enorm moeilijk om (goed) personeel voor welke klantenservice dan ook te krijgen, als er veel nieuwe mensen zijn zijn die sowieso niet snel geneigd zulke incentives uit te geven of die mogen dat wellicht ook niet doen. Ik heb een paar keer wat losse kortingscodes van ze ontvangen voor wat kleine dingen, maar ik doe het ook niet met het idee om daar wat aan over te houden. Niet iedereen 'boeit' het wat, zolang ze aan 't einde van de maand maar betaald krijgen.

Ik vind het persoonlijk tof dat ik, zeker toen de MG geintroduceerd werd, hier zelf ook mee aan de slag kon. De auto's waren toen nieuw, enorm veel dingen waren (nog) niet duidelijk en ik heb over de jaren heen wel wat meer waardering voor automotive gekregen dus daardoor sluit dit goed aan op mijn eigen interesses. Het is erg low key vrijwilligerswerk in dat opzicht en ik steek er zelf ook nog wat van op. Plus, het geeft mij de ruimte te oriënteren op wat ik zelf wil aanschaffen. Voor nu is MyWheels een tussenoplossing, maar uiteindelijk komt er een eigen auto. Wellicht een beetje tegendraads met waar MyWheels voor staat, maar dit geeft wel de ruimte wat dingen te proberen en te zien wat voor mij wel/niet werkt.
Ik doe het zeker ook niet voor kortingscodes (die kreeg ik sowieso nooit), maar een gemeend bedankje had ik wel op prijs gesteld als ik ze bijvoorbeeld opbelde om te vertellen dat iemand de bumper eraf had gereden, of als ik 's avonds werd gebeld of ik de banden even op wou pompen, of een paar uur kwijt was met de auto naar de (ver weg) garage brengen en halen. Heb wel het idee dat ze tegenwoordig ook veel minder van hun sleutelfiguur verwachten. Naar de garage en schoonmaken vallen allemaal niet meer onder de taken. Hier in Amsterdam wordt er soms wel behoorlijk geragd in de auto's (al dan niet opzettelijk), dus de boel netjes houden was sowieso een wat ondankbaar klusje :D

Maar net als jij wel veel ervaring met ze opgedaan met elektrisch rijden in vrij veel soorten auto's. Rij zelf wel sinds een paar maanden decadent genoeg in een elektrische Ioniq (met een baby erbij was het toch wel handig uiteindelijk), maar vind het nog steeds mooie initiatieven en ideaal voor de grote steden. En voor noodgevallen voor mijzelf :)

[ Voor 3% gewijzigd door boozzz op 27-11-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
Garage is inderdaad geen taak meer van de Sleutelfiguren, al heb ik mijn beheer MG al wel twee keer door de wasstraat gehaald. Die was echt niet meer om aan te zien en ik rijd ermee naar opdrachtgevers, dus dan ga ik niet zitten wachten totdat het Schoonmaakteam langs komt, haha.

Wel fijn dat je op die manier hebt kunnen oriënteren voor een eigen auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:16
... Daarom geven we jou als MyWheels lid een cadeautje om deze feestmaand mee af te sluiten. Gebruik code MWBDAY10 bij het boeken van je volgende rit en profiteer van €10,- korting! De korting is geldig tot en met 15 december.
Ziet er uit als een algemene code, dus ik denk door iedereen bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
In regio Utrecht is er geen enkel auto beschikbaar vandaag. Bug of Kerst?! Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 15:55
Syn3rgi schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:35:
In regio Utrecht is er geen enkel auto beschikbaar vandaag. Bug of Kerst?! Meer mensen last van?
In Den Haag zie ik nu 1 auto beschikbaar. Ik vermoed Kerst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
visje2305 schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:38:
[...]

In Den Haag zie ik nu 1 auto beschikbaar. Ik vermoed Kerst
Doen ze goed dan! Tientallen, zo niet honderden, auto's in Utrecht.

Thanks. Fijne Kerst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
GreenMobility had vandaag nog wat auto's beschikbaar in Amsterdam, maar die hebben al aangegeven de Nederlandse markt te gaan verlaten. Jammer, ik ga ze wel missen.
Sixt, ShareNow, GreenWheels en MyWheels waren grotendeels verhuurd. Dit fenomeen zie je ook met bijvoorbeeld pasen en lange warme weekenden in het voorjaar.

In Utrecht speelt ook nog een rol dat MyWheels langzamerhand het aantal WDS Tesla's omlaag brengt om ze elders in te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door exelletor op 25-12-2023 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:08

Honesty

kattenneus!

Vandaag met kerst een mywheels kia nero gehuurt, had wel 25 euro korting omdat ik overstapte van amber maar wat een ellende. De auto van van binnen en van buiten goor(echt goor, ik ben met de bedrijfsbus altijd een van de sloomste wassers, maar zoals als deze zal ik het ook niet laten komen) en volgens mij was het een stuk duurder van amber was.
4 euro per uur en 43 cent per kilometer.
Maar was voor een goed doel(familie bezoek) dus dat maakt het wel dragelijk. En die ene keer dat ik een auto nodig heb is veel goedkoper dan een eigen auto hebben.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

exelletor schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:37:
GreenMobility had vandaag nog wat auto's beschikbaar in Amsterdam, maar die hebben al aangegeven de Nederlandse markt te gaan verlaten. Jammer, ik ga ze wel missen.
Sixt, ShareNow, GreenWheels en MyWheels waren grotendeels verhuurd. Dit fenomeen zie je ook met bijvoorbeeld pasen en lange warme weekenden in het voorjaar.

In Utrecht speelt ook nog een rol dat MyWheels langzamerhand het aantal WDS Tesla's omlaag brengt om ze elders in te zetten.
Waar is dat aangekondigd dat GreenMobility gaat stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
nlboy schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:24:
[...]

Waar is dat aangekondigd dat GreenMobility gaat stoppen?
Zelf ben ik zo'n nerd die GreenMobility op hun LinkedIn volgt en daar werd een nieuwsbericht gepubliceerd over een forse uitbreiding in Kopenhagen. Verderop in het bericht kon je lezen dat het gerealiseerd zou worden door de activiteiten in Finland en Nederland te stoppen:

https://tools.eurolandir....B&companycode=dk-green&v=

Inmiddels is er ook deze pagina online: https://www.greenmobility...loses-in-the-netherlands/

Er is nu dus nog geen datum bekend en ik heb geen glazen bol, maar het zou mij zeker niet verbazen als wij in de loop van januari de gevolgen op straat zullen merken (afname auto's, geen acties meer etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricZ
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-01-2024
Greenwheels is een oplichtersbende.
Ik zit even zonder eigen auto (tussen 2 leaseauto's in) en had had voor vrijdag 17 januari een auto nodig.
Ik probeer dat op donderdag te regelen. Schrijf mezelf in, betaal 100 Euro borg en krijg vervolgens een mail dat mijn inschrijving aan een steekproef wordt onderworpen en dat dit 3 dagen kan duren.
Daar heb ik dus niets aan en ik maak mijn inschrijving dus direct weer ongedaan.
Kan ik gewoon doodleuk 8 weken op mijn borg gaan wachten. Als ik 1 meter in een Greenwheelsauto had gereden dan zou ik hier alle begrip voor hebben. Ik heb echter geen auto aangeraakt en mijn inschrijving direct weer ongedaan gemaakt. Schandalig dat ik dan toch 8 weken op mijn geld moet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 22:54
EricZ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:52:
Greenwheels is een oplichtersbende.
Ik zit even zonder eigen auto (tussen 2 leaseauto's in) en had had voor vrijdag 17 januari een auto nodig.
Ik probeer dat op donderdag te regelen. Schrijf mezelf in, betaal 100 Euro borg en krijg vervolgens een mail dat mijn inschrijving aan een steekproef wordt onderworpen en dat dit 3 dagen kan duren.
Daar heb ik dus niets aan en ik maak mijn inschrijving dus direct weer ongedaan.
Kan ik gewoon doodleuk 8 weken op mijn borg gaan wachten. Als ik 1 meter in een Greenwheelsauto had gereden dan zou ik hier alle begrip voor hebben. Ik heb echter geen auto aangeraakt en mijn inschrijving direct weer ongedaan gemaakt. Schandalig dat ik dan toch 8 weken op mijn geld moet wachten!
Staat toch duidelijk op hun website (met een cc hadden ze alleen een reservering gemakt)?

Wanneer je kiest voor betaling van de Greenwheels kosten met een creditcard, dan betaal je de borg niet, maar wordt er alleen een reservering van € 100* gemaakt op je creditcard. Bij betaling met iDeal of automatische incasso wordt dit bedrag na inschrijving van je rekening afgeschreven en ontvang je dit uiterlijk 8 weken na beëindiging van het contract met Greenwheels terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:46
Het nieuws is officieel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJ-vzvOcGVVj25ro7NJzy6t0rNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2LG8zMV7zfeEGwk7etQOuvH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyjTXi8bcNz4H9hV5m0mjSu1SC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRR1AO76QUcODl7NH2TP3feh.jpg?f=fotoalbum_large

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:46
En deze aankondiging op hun Investor pagina: https://tools.eurolandir....B&companycode=dk-green&v=

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Kortingscodes voor nieuwe en bestaande klanten :)

Mywheels 30 euro korting
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Geldig tm eind april.
SnappCar 10 euro korting
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Geldig tm 16 februari.

[ Voor 25% gewijzigd door nlboy op 23-01-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Wellicht ook voor anderen interessant: GreenMobility zei per 1 februari te stoppen, maar ik zag vandaag nog een ruim aanbod van auto's in de app. Navraag bij de helpdesk leerde dat je nog tot eind februari bij ze terecht kan, ook al neemt het aanbod af.

Wel fijn dat ze mij als bestaande MyWheels gebruiker ook een pro-abonnement gegeven hebben. Dit maakt MyWheels de komende drie maanden (of iig twee, als GM echt weg is) qua prijs/kwaliteit een no brainer. Ik vind wel lastig om mijn strategie voor erna te bepalen. Een abonnement is leuk, maar die kosten moet ik wel over alle losse ritten uitsmeren. Lynk&Co is tov vorig jaar nu ~30% duurder geworden en ondertussen ben ik vanwege afstand geblokkeerd bij Hely, dus het aantal alternatieven neemt af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Dank je wel voor het delen, ik zie inderdaad nog wat GM's in de buurt staan.

Mijn pro abo. is per 1 februari gestart bij Mywheels ondanks dat ik een bestaande gebruiker ben, dus dat scheelt een boel voor nu.

Hely ken ik nog niet, maar helaas woon ik blijkbaar te ver van de Zuidas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• j7449
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-05 14:35
Ik hield alle deelauto prijzen handmatig bij in een Excel sheet. Ook ten opzichte van een eigen auto.

Inmiddels is het wat uit de hand gelopen en heb ik er een tooltje van gemaakt op: https://www.deelautovergelijker.nl .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:27
Ik heb nu 2 ritjes gehad met MyWheels 1 renault zoe en 1 MG4(was eerst een Zoe maar werd omgeboekt). beide auto waren schoon en geen rare dingen mee gemaakt. en het niet extreem veel betalen van borg is erg prettig zeker als je op vakantie gaat en je 1500 euro borg voor de auto moet betalen voor uiteindelijk 500 euro huur/kosten.. dus ik ben blij met MyWheels in Almere. al merk ik wel dat ik wat sneller geneigd ben om een luxe auto te nemen als pro gebruiker. binnen kort maar eens e-2008 proberen die in de buurt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
j7449 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:11:
Ik hield alle deelauto prijzen handmatig bij in een Excel sheet. Ook ten opzichte van een eigen auto.

Inmiddels is het wat uit de hand gelopen en heb ik er een tooltje van gemaakt op: https://www.deelautovergelijker.nl .
ziet er goed uit. alleen hoe kom jij aan de OV prijzen? want van mij adres in Almere naar bv de efteling kost volgen jou site 16.95 terwijl 9292.nl uitkomt op 26,69 en is het mogelijk om de abonement kosten uit de totaal prijs te halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j7449
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-05 14:35
loki504 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:17:
[...]

ziet er goed uit. alleen hoe kom jij aan de OV prijzen? want van mij adres in Almere naar bv de efteling kost volgen jou site 16.95 terwijl 9292.nl uitkomt op 26,69 en is het mogelijk om de abonement kosten uit de totaal prijs te halen?
Helaas heb ik geen connectie met een OV API. Daarom heb ik een simpele prijs per km gebruikt. Dat heb ik als volgt berekend: https://www.deelautoverge...rein-kosten-per-kilometer . Ik heb nu ook op de site aangepast dat het een schatting is.

En de abonnementskosten uit de totaalprijs halen zou zeker iets voor de toekomst kunnen zijn. Goed idee.

Edit: Ik heb dit aangepast. Onder het knopje filter is er nu een vinkje: "Neem de prijs van het abonnement als €0 mee in de vergelijking".

[ Voor 16% gewijzigd door j7449 op 16-02-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Het is weer een gitzwarte dag voor autodelen.

De autodeelgroep GreenMobility verlaat België en plooit zich terug op haar Deense thuismarkt. Dat is een grote verrassing, want amper drie maanden geleden had het beursgenoteerde bedrijf nog aangekondigd dat het weliswaar stopte in Brussel en Gent, maar wel volop zou doorgaan in Antwerpen, zijn lucratiefste markt. Nu blijkt dat na de eerdere exit van GreenMobility uit Duitsland, Nederland, Finland en Zweden ook de Belgische tak zal worden verkocht of opgedoekt.
https://www.tijd.be/onder...t-in-belgie/10533225.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

Deelmobiliteit is vermoedelijk een zaak van lange adem en veel investeren voor deze bedrijven. Als je geen nieuw kapitaal binnenkrijgt voor verdere groei, dan moet je wel afstoten...

TheSharingGroup (moederbedrijf MyWheels) geeft obligaties uit. De bijsluiters die ze daarbij leveren met de balans cijfers (van eind 2022) zijn ook niet fantastisch (kan erger, maar goed):
- 21 miljoen uitstaande leningen
- 20 miljoen eigen vermogen
- Negatief werkkapitaal van 2,5 miljoen.

Ze kunnen wel wat liquiditeit gebruiken. Zolang ze dat blijven vinden, prima natuurlijk (lange adem).

Als al die deelbedrijven in Europa zo erin zitten is het niet gek dat er uiteindelijk maar een paar overblijven?

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Kreeg net een mailtje van Mywheels
Ze hebben nu ook km bundels waarbij je vooraf een minimale hoeveelheid km afspreekt en daar op korting krijgt(en dan nog eventueel je abonnement korting).

Net even gekeken en bij mijn vakantie van 6 dagen(luxe auto). Met een pro abonnement en 750 km zou ik 401 euro kwijt zijn(inc verlaging eigenrisico) met een km bundle van 1000 km zou ik op 393 euro komen. Dat scheelt toch wel wat als je toch weet dat je minimaal aantal km gaat rijden. Je kan kiezen uit 50/100/150/200/1000/2000 km

Helaas kan ik mijn bestaande reserveringen niet aanpassen om trips toe te voegen.

En ergens hoop ik nog dat je met je NL account auto's van hun in het Buitenland kan huren. Met de trein naar Italië/zuid Frankrijk en daar een auto huren is goedkoper en duurzamer als er 1 huren in NL en daar minimaal 2 duizend km mee rijden.

[ Voor 16% gewijzigd door loki504 op 21-03-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
loki504 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:25:
Kreeg net een mailtje van Mywheels
Helaas kan ik mijn bestaande reserveringen niet aanpassen om trips toe te voegen.
Gelukkig is het annuleren en opnieuw reserveren gratis. ;) In jouw ritje van 750km zou ik trouwens voor 200km bundel kiezen, deze lijkt goedkoper.

[ Voor 13% gewijzigd door exelletor op 21-03-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
exelletor schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:41:
[...]

Gelukkig is het annuleren en opnieuw reserveren gratis. ;) In jouw ritje van 750km zou ik trouwens voor 200km bundel kiezen, deze lijkt goedkoper.
klopt dit was alleen een voorbeeld omdat je met de nieuwe layout geen prijs indicatie meer kan zien... en schijven met de kmers. dus had ik het verwachte verbuik genomen bij een nieuwe reservering.

weet jij eigenlijk hoe het zit met terug betalen? ik had nog wat auto gereserveert dus heb voor de vakantie 400 euro alvast betaald en heb geen zin om die nog eens te betalen om vervolgens weer x dagen te moeten wachten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door loki504 op 21-03-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
loki504 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:55:
[...]

klopt dit was alleen een voorbeeld omdat je met de nieuwe layout geen prijs indicatie meer kan zien... en schijven met de kmers. dus had ik het verwachte verbuik genomen bij een nieuwe reservering.

weet jij eigenlijk hoe het zit met terug betalen? ik had nog wat auto gereserveert dus heb voor de vakantie 400 euro alvast betaald en heb geen zin om die nog eens te betalen om vervolgens weer x dagen te moeten wachten ;)
Bij mij (geen borg etc) komt het bedrag bij het saldo te staan en kan ik het meteen inzetten voor een nieuwe reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
exelletor schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:11:
[...]

Bij mij (geen borg etc) komt het bedrag bij het saldo te staan en kan ik het meteen inzetten voor een nieuwe reservering.
kijk dat is goed om te weten. ik heb ook geen borg maar wel een limiet van 250 euro :'(

/edit net bericht van MyWheels er kom op 25 maart(staat nu als datum in de planning) komt er ook een 500km bundel _/-\o_ . Nu ook nog een 2k/3k bundle voor zuid Frankrijk en het is helemaal feest.

[ Voor 22% gewijzigd door loki504 op 23-03-2024 13:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tombee
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-02 20:19
Er zijn inmiddels meer bundels toegevoegd, de opties zijn nu:
50 km (10% korting)
100 km (15% korting)
150 km (18% korting)
200, 400, 1000, 2000 en 3000 km (30% korting)

Ik heb de afgelopen 2 maanden MyWheels gebruikt met een pro abonnement omdat onze auto ermee opgehouden was. Alle kosten meegenomen heb ik gemiddeld 58 cent/km betaald (1500 km totaal).

Er staan hier veel MyWheels auto's in de buurt, maar ze zijn voor ons gezin allemaal net te klein. En alleen de Opel Astra heeft een trekhaak (wat een saaie auto is dat zeg). Daarom heb ik deze week toch een eigen auto gekocht.

Het was echt een prima oplossing voor de afgelopen 2 maanden. Ik hoop dat ze in de toekomst meer en grotere auto's gaan aanbieden, dan kom ik wel weer terug als klant.

[ Voor 16% gewijzigd door Tombee op 06-04-2024 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-02 20:56

ThE_ED

Stuffed Animal

Wat is het raarste dat jullie in een auto gevonden hebben?

Ik vind best vaak een vergeten flesje, pakje snoep, etc. (Denk dat ik ongeveer 2x per maand met MyWheels rijd) dat is op zich te begrijpen, maar ik vond ook al een keer een jas en gelopen weekend... een sleutel van een heel andere auto!

(Echt gevonden voorwerpen zoals die jas en de sleutel pik ik niet in natuurlijk, ik gooi eten weg en flesjes bij het statiegeld.)

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Ik heb bij een huur auto een kinder jas en rugtas gevonden😀. Heb hem na inleveren maar aangegeven dat het er nog in zat. Bij deel auto een saus bakje van de mac😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 11:48
Als sleutelfiguur vond ik een pakje ongebruikte condooms nog het vreemdste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
DrSpixel schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:17:
Als sleutelfiguur vond ik een pakje ongebruikte condooms nog het vreemdste.
Gelukkig was hij ongebruikt🤣 maar het is een best goedkope manier om aan je privacy te komen😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barhangen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 10:18
Heeft Mywheels net de meerdagenkorting van 25% geschrapt? In Google search zie ik hem nog en de help pagina is 4 uur gelden bijgewerkt:
https://help.mywheels.nl/...ls-ik-meerdere-dagen-huur

Edit: zit nog wel in de app en website planning bij mij.

[ Voor 13% gewijzigd door barhangen op 17-04-2024 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
In het nieuwsbrief geven ze aan per 1 mei ermee te stoppen.

Gisteren was er weer een sleutelfiguren bijeenkomst, maar niet zo groots als de vorige keer. De goodiebag was ook wat kariger gevuld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_8kT5VQhMzHnCMGRrHOSDuNp_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djp0pTH4uNEv2zcT675hl3oI.jpg?f=fotoalbum_large

Wel nog steeds leuk, dus hopelijk blijven ze zulke events organiseren.

[ Voor 22% gewijzigd door exelletor op 18-04-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barhangen
Vanaf per 22 mei verlagen ze de abonnementen korting van Plus naar 10% lees ik.
Zou Pro dan naar 20% of 25% gaan?
Ze schrijven dat je die korting kunt stapelen op de Trips km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
barhangen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:55:
Vanaf per 22 mei verlagen ze de abonnementen korting van Plus naar 10% lees ik.
Zou Pro dan naar 20% of 25% gaan?
Ze schrijven dat je die korting kunt stapelen op de Trips km's.
Pro gaat naar 25% maar als ik naar mijn laatste factuur kijk is Pro korting ook over trips gerekend. Ze zeggen dat ik er op vooruit ga maar dat betwijfel ik. Over 2 weken staat er weer een auto op mij te wachten(net voor 1 mei) dus dan toch maar even kijken en bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Prijsverlaging bij MyWheels - de "comfort" auto's, zoals de Zoe en Yaris, worden 5 ct/uur goedkoper. :D
https://mywheels.nl/tarieven

Daarentegen is een Tesla nu een Premium auto en betaal je daar 45ct/uur + 3ct/km meer voor dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barhangen
https://www.greenwheels.nl/nieuws/wijzigingen-juni-2024

Greenwheels introduceert per juni gewijzigde categorieën:
- Budget-auto's;
- Compact en elektrisch;
- Grote auto's en busjes.

Wat ik ervan begrijp:

Zouden de brandstof Up!'s naar de budget categorie gaan, dan worden die goedkoper.

Als de e-Up! in 'Compact en Elektrisch' terecht komt wordt die per km iets prijziger. Benieuwd of er andere auto's in deze categorie komen.

Bij Greenwheels lijken de tarieven voor Budget en Compact scherper per uur te zijn en hebben zij een voordeliger weektarief. Hoewel bij meerdere dagen voor mij ook autoverhuur in beeld komt met als bijkomend nadeel het ophalen/inchecken/borg etc.

Hoe korting op korting met Mywheels Trips uitpakt heb ik nog niet berekend, mogelijk kun je daar met km's voordeliger uit zijn. Met als kanttekening dat hun Compact klasse dungezaaid lijkt te zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door barhangen op 24-04-2024 10:26 . Reden: Update na beter lezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Na woekerprijzen bij Uber en andere taxibedrijven, binnenkort woekerprijzen bij autoverhuurders als NS weer een NS'je doet?

Snappcar heeft nieuws!

Smart-pricing zijn slimme tarieven voor het verhuren van je auto via SnappCar. Slim, omdat ons platform dagelijks automatisch de optimale prijs voor jouw auto berekent. Dat gebeurt op basis van verschillende factoren, waaronder vraag en aanbod op ons platform, de populariteit van jouw auto en seizoenstrends.

Hoe ziet dat er in de praktijk uit?

Zoals altijd bepaal je zelf de dagprijs van jouw auto. Op basis van de dagprijs die je hebt gekozen en de actuele vraag naar auto’s op SnappCar zal onze smart-pricing de dagprijs verhogen of verlagen.
Dat werkt zo. Wanneer de vraag naar auto’s hoger is, gaat de prijs van jouw auto omhoog. Zo verdien je meer op drukke dagen.
Wanneer de vraag naar auto’s minder is, gaat de prijs van jouw auto omlaag. Met een lagere prijs heb je een grotere kans om op rustige dagen tóch je auto te verhuren. Gaat de prijs omlaag? Dan is dat nooit met meer dan 10% van je zelf bepaalde dagprijs. Dat garanderen we!
Daarmee is smart-pricing dus best slim, want het levert jou meer geld op. Op drukke dagen én op rustige dagen.

Wat gaat er veranderen?

In de afgelopen tijd hebben we hard aan onze smart-pricing gewerkt om te zorgen dat iedereen de beste prijs voor hun auto krijgt. Als verhuurder verdien je meer geld met smart-pricing als iedereen het gebruikt. Vanaf volgende week activeren we smart-pricing dan ook op het hele platform. Ondertussen zorgen onze techneuten ervoor dat smart-pricing voor iedereen slim is én blijft. Zo gaan we aan de slag om nóg sneller pieken in de vraag te kunnen verwerken, bij mooi weer of als er een treinstaking is. Ook gaan we werken aan een groter onderscheid tussen vraag en aanbod in verschillende steden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 22:34
loki504 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:28:
[...]

Pro gaat naar 25% maar als ik naar mijn laatste factuur kijk is Pro korting ook over trips gerekend. Ze zeggen dat ik er op vooruit ga maar dat betwijfel ik. Over 2 weken staat er weer een auto op mij te wachten(net voor 1 mei) dus dan toch maar even kijken en bellen.
Het is niet goedkoper geworden, ondanks het 'nieuwe' stapelen. Dat was al zo namelijk. Heb even een factuur van begin april erbij gepakt met een trip erin en probeer nu dezelfde rit te boeken. Toen werkte de korting inderdaad ook over de gehele rit inclusief trips zie ik. Dus die is nu 25% ipv 30%. De auto is zelf 0,05 euro goedkoper maar dat maakt weinig uit natuurlijk.

Maar met trips en zonder trips is wel degelijk goedkoper. Je krijgt al korting op de KM prijs en daar gaat dan nog eens je Pro abonnement overheen dus.

Ik heb dit weekend een auto geboekt die ik nog met de 30% korting geboekt heb, dat laat ik dus nog maar gewoon staan. Wilde zelf even uitrekenen of opnieuw boeken voordeliger zou zijn. Maar niet dus.

Ik merk nu wel dat je eigenlijk nergens kan zien wat een aanstaande reservering kost (dus iets dat je al gereserveerd en betaalt hebt). Heel irritant. Zeker als je meerdere boekingen doet en wat in je 'potje' over hebt van eerdere ritten, zegt het bedrag dat vooraf is afgeschreven niks. Die break down die je krijgt tijdens het boeken, kun je pas weer terugzien na het afronden van de rit lijkt het.

[ Voor 25% gewijzigd door Leauwie op 06-05-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
exelletor schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:58:

Gisteren was er weer een sleutelfiguren bijeenkomst, maar niet zo groots als de vorige keer. De goodiebag was ook wat kariger gevuld:

[Afbeelding]

Hoe wordt je eigenlijk sleutelfiguur? Lijkt een beetje willekeurig bepaald te worden?
Er staat bij ons een auto om de hoek zonder sleutelfiguur die we zelf super vaak gebruiken, zou dat best leuk vinden te doen. Er staat altijd een knop bij Sleutelfiguur worden? En dan kom je alleen op een pagina uit met wat het is, niet hoe je dat nu wordt (buiten een 'exclusieve uitnodiging'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 11:48
Volgens mij onder het kopje korting sparen, kan je kiezen voor sleutelfiguur en dan volgen wat daar staat. Andes kan je de support een berichtje sturen dat je het leuk vind om te doen. Meestal heb je dan snel reactie en een geadopteerde auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
wat ik ergens had gelezen.
minimaal

6 maanden actief
10 ritten(schade vrij)
5 ritten in de desbetrevende auto)

https://help.mywheels.nl/...-ook-Sleutelfiguur-worden

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 06-05-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

Leauwie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Hoe wordt je eigenlijk sleutelfiguur? Lijkt een beetje willekeurig bepaald te worden?
Er staat bij ons een auto om de hoek zonder sleutelfiguur die we zelf super vaak gebruiken, zou dat best leuk vinden te doen. Er staat altijd een knop bij Sleutelfiguur worden? En dan kom je alleen op een pagina uit met wat het is, niet hoe je dat nu wordt (buiten een 'exclusieve uitnodiging'.
Die pagina werkt inderdaad niet (meer).
Je kunt gewoon MyWheels Support mailen en vermelden dat je graag sleutelfiguur wil worden van auto met kenteken XXXXXX.

De voorwaarden zijn vooral dat je ten minste een aantal maanden (6?) schadevrij lid bent en ook een beetje in de buurt van de gekozen auto woont.

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

exelletor schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:58:

[Afbeelding]

Grappig, ik heb namelijk helemaal geen uitnodiging ontvangen van het event.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barhangen
In de app en site van Greenwheels zie ik nu twee rood-witte ID.3's in Rotterdam en die vallen vooralsnog in hun 'Compact & elektrisch' tarief. Dezelfde auto staat bij Mywheels in het duurdere Extra tarief dus dat zou goed nieuws zijn mbt concurrentie. Ik ben benieuwd naar de landelijke uitrol.
Als je de auto filteropties in app en site vergelijkt dan komen de termen als 'compact', 'middenklasse' etc. niet overeen en ik ben dan ook benieuwd of het per 1 juni wordt gestandaardiseerd op hun nieuwsbericht van afgelopen 23 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:15
Hoi! Wij zijn net begonnen met Greenwheels en wij zouden graag van een kortingsactie gebruik maken. Het gaat om de 25 euro vriendenrijtegoed actie. Hiervoor kan een van jullie ons een code geven waarbij wij én jijzelf 25 euro korting krijgen. Graag even een pb sturen met de code. Dan helpen we elkaar :)

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 13:44

Flitskikker

Forumkikker

exelletor schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:00:
Prijsverlaging bij MyWheels - de "comfort" auto's, zoals de Zoe en Yaris, worden 5 ct/uur goedkoper. :D
https://mywheels.nl/tarieven
Zijn de compact-auto's bij MyWheels bij jullie ook zo dun gezaaid?
Hier in Leiden zijn er gewoon 0 (zegge: nul). Zelfs niet onder reeds gereserveerd of momenteel niet beschikbaar.
Leuk adverteren met "vanaf 3,50/u en 0,37/km" en dan dat tarief gewoon niet aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Flitskikker schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:53:
[...]

Hier in Leiden zijn er gewoon 0 (zegge: nul). Zelfs niet onder reeds gereserveerd of momenteel niet beschikbaar.
Leuk adverteren met "vanaf 3,50/u en 0,37/km" en dan dat tarief gewoon niet aanbieden...
In heel NL zijn er maar weinig die compact aanbieden. De meeste zijn zoe minder als 10% is compact. Maar je kan ze altijd even bellen en vragen of er plannen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Flitskikker schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:53:
Je kunt er op filteren in de app (gewoon op model: Skoda Citygoe, Toyota Aygo en Seat Mii Electric). Het lijkt erop dat de echte compact modellen eigenlijk vooral in en rond de grote steden een veel voorkomende verschijning zijn: Amsterdam, Den Haag, Groningen, Utrecht, Nijmegen en Rotterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wpyeU06Bcy34kEj_9Li3HPHv4c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/YD3F3pni1e4llnazvohhvoc3.png?f=fotoalbum_medium

Het beeld is wel iets vertekend: want bijvoorbeeld rond Amsterdam staan ze ook in Haarlem, Amstelveen, Zaandam, Purmerend etc. Bij de andere grote steden is dat minder. Enige echte uitzonderingen zijn twee eenzame compact auto's in respectievelijk Almere Buiten en Breda.

In Hilversum zijn er overigens wel meer dan genoeg kleinere auto's, maar die vallen inderdaad allemaal al in de "Comfort"-klasse (Zoë's in overvloed, maar ook Toyota Yaris, Peugeot E-208, Opel (E-)Corsa, etc). Van Greenwheels zijn er daarentegen wel voldoende (zo goed als alleen maar) VW UP!-jes, dus de keuze is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 13:44

Flitskikker

Forumkikker

Ja hoor, net m'n tarief bij Greenwheels dan maar opgehoogd naar Regelmatig omdat MyWheels geen compact-modellen hier heeft, en dan nu opeens een banner:

"De prijs per kilometer wijzigt met + € 0,02 voor elke rit die start op of na 1 januari."

:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leauwie
Is het zo dat de 50km bundel niet voor alle auto's beschikbaar is bij MyWheels?

Wilde dit voor een Skoda CitiGo (uit de compact categorie) gebruiken, maar zie daar ineens alleen 100km en grotere bundels.

Kies ik een Zoë (Comfort categorie) dan kan ik wel 50km bundel kiezen. Een Opel Astra Tourer (Extra) en Tesla (Premium), net als de Skoda CitiGo, dan weer niet.
Raar verschil.

Of het is een foutje, of dit verandert. Vorige maand nog een VW ID-3 (Extra categorie) met 50km bundel geboekt, dat kan nu niet (meer). Alleen vanaf 100km.

[ Voor 23% gewijzigd door Leauwie op 02-01-2025 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
@Leauwie Net even gekeken maar ook bij mij voor de zoe een 50km trips.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 03-01-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Net bericht gekregen dat mywheels de tarieven gaat aanpassen vanaf 3 maart. Was ergens wel te verwachten.

https://mcusercontent.com...6b1-d96c-f4f7dfcb900c.png

Bestaande reserveringen blijven wel tegen het huidige tarief. Dus toch maar even voor de zomervakantie alvast boeken voor die tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 31-01-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
loki504 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:22:
Net bericht gekregen dat mywheels de tarieven gaat aanpassen vanaf 3 maart. Was ergens wel te verwachten.

https://mcusercontent.com...6b1-d96c-f4f7dfcb900c.png

Bestaande reserveringen blijven wel bestaan. Dus toch maar even voor de zomervakantie alvast boeken voor die tijd.
Ja inderdaad, jaarlijks fenomeen denk ik. Parkeertarieven gaan natuurlijk ook telkens omhoog, benzine nog steeds duur en wegenbelasting voor elektrische auto's erbij..

Toch jammer dat ze daar dan in de tarieven geen onderscheid in maken. Elektrisch rijden heeft minder onderhoud, minder belasting, goedkoper laden. Maar ik weet niet wat de verhouding elektrisch versus benzine auto is bij ze.

Kijkende naar de uurtarieven dan gaan Comfort en Extra met 6% en 8,5% omhoog. Premium gaat met bijna 9% omhoog.

Compact categorie blijft hetzelfde overigens (0,01 euro per uur goedkoper zelfs haha). Maar daar hebben we hier in Utrecht maar weinig auto's voor beschikbaar.
loki504 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:56:
@Leauwie Net even gekeken maar ook bij mij voor de zoe een 50km trips.
Ja, ik denk dat het een tijdelijke bug was. Was op gegeven moment overal weer te kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Leauwie op 31-01-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
mywheels heeft momenteel 1981 EV's en 731 benzine auto's. 36,9% dus:P nog best een hoop als je ziet dat almere maar een paar benzine auto's heeft. maar wegenbelasting voor EV is een flinke kostenpost volgens mij en fastnet die zijn tarieven verhoogd heeft:(

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 31-01-2025 12:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leauwie
MyWheels promoot nu hun Lentedeals, maar dat is toch niks anders dan wat het altijd al kost met Trips? Dit zijn toch geen hogere kortingen nu dan anders?

Tot wel 30% korting met MyWheels Trips
https://mywheels.nl/trips/lentedeals

Nog gekker vind ik deze zin:
Bij ritten vanaf 200 km profiteer je van maar liefst 30% korting.

Wat dus niet klopt, want het is bij 200km altijd 25% korting. Bij 400km is het 30%.

Of lees ik dit nu allemaal verkeerd?

Overigens kwam ik deze AH aanbieding tegen: 40 euro voor een voucher die 60 euro waard is. Scheelt toch 20 euro. https://www.ah.nl/producten/product/wi591570/mywheels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barhangen
Snapte ik ook niet inderdaad!
Als ik die AH bestelling doorloop krijg ik steeds 'Bestelling geannuleerd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

Nog een tip voor mensen met MyWheels en ING rentepunten: je kunt 1x per 12 maanden een MyWheels cadeaubon/tegoed kopen met korting in de Rentepunten shop (en gewoon te gebruiken met je abo en eventuele kortingen die je al hebt).

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 10:42

corny

And his yellow flame

In de AH voordeelshop is het mij wel gelukt om de vouchers te kopen. Maar let op, je kan er maar 1 per kalenderjaar per account gebruiken 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leauwie schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:55:
Overigens kwam ik deze AH aanbieding tegen: 40 euro voor een voucher die 60 euro waard is. Scheelt toch 20 euro. https://www.ah.nl/producten/product/wi591570/mywheels
Let daarbij wel op dat de voucher voor één rit geldig is. Als je dus een rit van minder van €40 maakt, heb je d'r niets aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

JointFillah schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:13:
Nog een tip voor mensen met MyWheels en ING rentepunten: je kunt 1x per 12 maanden een MyWheels cadeaubon/tegoed kopen met korting in de Rentepunten shop (en gewoon te gebruiken met je abo en eventuele kortingen die je al hebt).
Waar kan ik die vinden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

nlboy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:52:
[...]
Waar kan ik die vinden? :)
Ai, ik kan hem ook niet meer vinden!