De klantenservice is in mijn beleving erg hit or miss, mede door het opschalen. Ik heb zelf wat ervaring binnen de B2C communicatie en merk wel dat de ene medewerker een stuk meer op de hoogte is van wat er gebeurt dan de ander. Met die auto's die in de wegsleepzone stonden had ik iemand direct van Amber zelf (doorgeschakeld via MyWheels) te pakken en zij had echt verstand van zaken. Afgelopen zaterdag had ik iets heel bijzonders met een auto die voor de deur stond, toen ik belde kreeg ik ook een jongen aan de lijn die zo te horen al heel wat ervaring had en z'n zaken direct wist te vinden.
Een paar weken terug belde ik ze rondom het gedoe met twee 'nieuwe' auto's (voorheen WeDriveSolar) die verplaatst waren naar een openbare laadpaal en daardoor waren hun vaste plekken elders in de straat een soort zombie plekken geworden. Wel gereserveerd voor die auto's, maar niet in gebruik. Ik heb die beste meid 3x het verhaal opnieuw moeten uitleggen, vervolgens ging ze een scriptje af wat eigenlijk niet op de vraag/comment sloeg. Ik heb d'r toen op 't hart gedrukt dat ik na 150+ ritten en meerdere beheerauto's inmiddels echt wist hoe je een auto moest koppelen aan de laadpaal en of ze hier een algemene melding van kon maken zodat ze het hogerop konden aanpakken. Ik weet niet of ze aan 't eind van 't gesprek nou wel begreep wat ik precies bedoelde, maar goed. Iedereen moet 't leren dus ik heb er in dat opzicht weinig moeite mee, maar ik kan mij goed voorstellen als je een eerste rit met ze maakt, een auto hebt die het niet doet en dan zo'n dame te spreken krijgt je daar iets anders in staat.
Al met al tot dusver eigenlijk nooit gedoe gehad met de auto's, maar dat kan ook liggen aan de wijk waar je woont en hoe de mensen daar met de auto's omgaan.
Ik snap zeker wat je bedoeld, maar dat heeft met een aantal factoren te maken (gok ik). Het is al langere tijd enorm moeilijk om (goed) personeel voor welke klantenservice dan ook te krijgen, als er veel nieuwe mensen zijn zijn die sowieso niet snel geneigd zulke incentives uit te geven of die mogen dat wellicht ook niet doen. Ik heb een paar keer wat losse kortingscodes van ze ontvangen voor wat kleine dingen, maar ik doe het ook niet met het idee om daar wat aan over te houden. Niet iedereen 'boeit' het wat, zolang ze aan 't einde van de maand maar betaald krijgen.
Ik vind het persoonlijk tof dat ik, zeker toen de MG geintroduceerd werd, hier zelf ook mee aan de slag kon. De auto's waren toen nieuw, enorm veel dingen waren (nog) niet duidelijk en ik heb over de jaren heen wel wat meer waardering voor automotive gekregen dus daardoor sluit dit goed aan op mijn eigen interesses. Het is erg low key vrijwilligerswerk in dat opzicht en ik steek er zelf ook nog wat van op. Plus, het geeft mij de ruimte te oriënteren op wat ik zelf wil aanschaffen. Voor nu is MyWheels een tussenoplossing, maar uiteindelijk komt er een eigen auto. Wellicht een beetje tegendraads met waar MyWheels voor staat, maar dit geeft wel de ruimte wat dingen te proberen en te zien wat voor mij wel/niet werkt.
[
Voor 31% gewijzigd door
Courses op 27-11-2023 10:33
]