Sinds 2014 hebben we een Ford Focus station uit 2001 en die is aan het einde. Vandaag waarschijnlijk stuurbekrachtiging kapot. Daar wil ik geen geld meer aan uitgeven.
Ik loop met de gedachten om gewoon geen andere auto te kopen, maar over te stappen op deelauto's. Ik woon midden in Nijmegen, dus genoeg aanbod. Maar is het ook wat?
Ik heb de kosten nagerekend en de Focus heeft in zijn leven circa €200 per maand gekost. Dat is dus ook het budget voorlopig voor de deelauto. We gaan ook minder rijden. Binnen Nijmegen en omgeving kan alles op de fiets en ik vervoer mezelf met mijn motor (eventueel +1 persoon)
Gezin van 2 volwassenen en twee schoolkinderen.
Wat is mijn beoogd gebruik:
- Op bezoek bij oma, 25km enkele reis
- Klusmateriaal halen (2-3 keer per jaar) (aanhanger?)
- Bezoek Milieustraat (2-3 keer per jaar) (aanhanger?)
- Incidenteel dagje uit
- Vakantie met grote grote tent (2 keer per jaar) (trekhaak nodig)
- Weekendjes met kleinere tent (2 keer per jaar) (grotere auto nodig)
Voor de meeste ritjes is een deelauto prima, maar wanneer we een trekhaak nodig hebben wordt het lastig. Dat hebben die dingen niet. En om een deelauto nu vol te laten met klusmateriaal of milieustraat zaken, lijkt me niet slim. Ik heb gezien wat dat doet met een auto.
Welke aanbieders zijn er in de buurt:
- Greenwheels (alleen klein ICE auto's)
- MyWheels (Elektrische UP en Leaf in de buurt)
- Amber (Verder weg, maar handig om ergens anders weer in te leveren)
- Snapcar (ouwe meuk, handig voor klusmateriaal en milieustraat?)
Dus voor alles is wat te vinden, behalve die vakanties. Dan zou het huren worden, maar in het hoogseizoen een middenklasse station met trekhaak huren voor 2 of 3 weken achter elkaar is duur. Daar gaat mijn budget.
Wat zijn de ervaringen met deel auto bedrijven en het simpelweg niet paraat hebben van een auto?
Ik loop met de gedachten om gewoon geen andere auto te kopen, maar over te stappen op deelauto's. Ik woon midden in Nijmegen, dus genoeg aanbod. Maar is het ook wat?
Ik heb de kosten nagerekend en de Focus heeft in zijn leven circa €200 per maand gekost. Dat is dus ook het budget voorlopig voor de deelauto. We gaan ook minder rijden. Binnen Nijmegen en omgeving kan alles op de fiets en ik vervoer mezelf met mijn motor (eventueel +1 persoon)
Gezin van 2 volwassenen en twee schoolkinderen.
Wat is mijn beoogd gebruik:
- Op bezoek bij oma, 25km enkele reis
- Klusmateriaal halen (2-3 keer per jaar) (aanhanger?)
- Bezoek Milieustraat (2-3 keer per jaar) (aanhanger?)
- Incidenteel dagje uit
- Vakantie met grote grote tent (2 keer per jaar) (trekhaak nodig)
- Weekendjes met kleinere tent (2 keer per jaar) (grotere auto nodig)
Voor de meeste ritjes is een deelauto prima, maar wanneer we een trekhaak nodig hebben wordt het lastig. Dat hebben die dingen niet. En om een deelauto nu vol te laten met klusmateriaal of milieustraat zaken, lijkt me niet slim. Ik heb gezien wat dat doet met een auto.
Welke aanbieders zijn er in de buurt:
- Greenwheels (alleen klein ICE auto's)
- MyWheels (Elektrische UP en Leaf in de buurt)
- Amber (Verder weg, maar handig om ergens anders weer in te leveren)
- Snapcar (ouwe meuk, handig voor klusmateriaal en milieustraat?)
Dus voor alles is wat te vinden, behalve die vakanties. Dan zou het huren worden, maar in het hoogseizoen een middenklasse station met trekhaak huren voor 2 of 3 weken achter elkaar is duur. Daar gaat mijn budget.
Wat zijn de ervaringen met deel auto bedrijven en het simpelweg niet paraat hebben van een auto?
[Voor 9% gewijzigd door Jeltel op 05-09-2021 21:23]