Ervaringen met Auto delen (GreenWheels/My Wheels/Amber)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:46

nlboy

Alles kitz?

exelletor schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:37:
GreenMobility had vandaag nog wat auto's beschikbaar in Amsterdam, maar die hebben al aangegeven de Nederlandse markt te gaan verlaten. Jammer, ik ga ze wel missen.
Sixt, ShareNow, GreenWheels en MyWheels waren grotendeels verhuurd. Dit fenomeen zie je ook met bijvoorbeeld pasen en lange warme weekenden in het voorjaar.

In Utrecht speelt ook nog een rol dat MyWheels langzamerhand het aantal WDS Tesla's omlaag brengt om ze elders in te zetten.
Waar is dat aangekondigd dat GreenMobility gaat stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 11:09
nlboy schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:24:
[...]

Waar is dat aangekondigd dat GreenMobility gaat stoppen?
Zelf ben ik zo'n nerd die GreenMobility op hun LinkedIn volgt en daar werd een nieuwsbericht gepubliceerd over een forse uitbreiding in Kopenhagen. Verderop in het bericht kon je lezen dat het gerealiseerd zou worden door de activiteiten in Finland en Nederland te stoppen:

https://tools.eurolandir....B&companycode=dk-green&v=

Inmiddels is er ook deze pagina online: https://www.greenmobility...loses-in-the-netherlands/

Er is nu dus nog geen datum bekend en ik heb geen glazen bol, maar het zou mij zeker niet verbazen als wij in de loop van januari de gevolgen op straat zullen merken (afname auto's, geen acties meer etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricZ
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-01-2024
Greenwheels is een oplichtersbende.
Ik zit even zonder eigen auto (tussen 2 leaseauto's in) en had had voor vrijdag 17 januari een auto nodig.
Ik probeer dat op donderdag te regelen. Schrijf mezelf in, betaal 100 Euro borg en krijg vervolgens een mail dat mijn inschrijving aan een steekproef wordt onderworpen en dat dit 3 dagen kan duren.
Daar heb ik dus niets aan en ik maak mijn inschrijving dus direct weer ongedaan.
Kan ik gewoon doodleuk 8 weken op mijn borg gaan wachten. Als ik 1 meter in een Greenwheelsauto had gereden dan zou ik hier alle begrip voor hebben. Ik heb echter geen auto aangeraakt en mijn inschrijving direct weer ongedaan gemaakt. Schandalig dat ik dan toch 8 weken op mijn geld moet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:54
EricZ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:52:
Greenwheels is een oplichtersbende.
Ik zit even zonder eigen auto (tussen 2 leaseauto's in) en had had voor vrijdag 17 januari een auto nodig.
Ik probeer dat op donderdag te regelen. Schrijf mezelf in, betaal 100 Euro borg en krijg vervolgens een mail dat mijn inschrijving aan een steekproef wordt onderworpen en dat dit 3 dagen kan duren.
Daar heb ik dus niets aan en ik maak mijn inschrijving dus direct weer ongedaan.
Kan ik gewoon doodleuk 8 weken op mijn borg gaan wachten. Als ik 1 meter in een Greenwheelsauto had gereden dan zou ik hier alle begrip voor hebben. Ik heb echter geen auto aangeraakt en mijn inschrijving direct weer ongedaan gemaakt. Schandalig dat ik dan toch 8 weken op mijn geld moet wachten!
Staat toch duidelijk op hun website (met een cc hadden ze alleen een reservering gemakt)?

Wanneer je kiest voor betaling van de Greenwheels kosten met een creditcard, dan betaal je de borg niet, maar wordt er alleen een reservering van € 100* gemaakt op je creditcard. Bij betaling met iDeal of automatische incasso wordt dit bedrag na inschrijving van je rekening afgeschreven en ontvang je dit uiterlijk 8 weken na beëindiging van het contract met Greenwheels terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:16
Het nieuws is officieel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJ-vzvOcGVVj25ro7NJzy6t0rNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2LG8zMV7zfeEGwk7etQOuvH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyjTXi8bcNz4H9hV5m0mjSu1SC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRR1AO76QUcODl7NH2TP3feh.jpg?f=fotoalbum_large

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:16
En deze aankondiging op hun Investor pagina: https://tools.eurolandir....B&companycode=dk-green&v=

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Kortingscodes voor nieuwe en bestaande klanten :)

Mywheels 30 euro korting
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Geldig tm eind april.
SnappCar 10 euro korting
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Geldig tm 16 februari.

[ Voor 25% gewijzigd door nlboy op 23-01-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Wellicht ook voor anderen interessant: GreenMobility zei per 1 februari te stoppen, maar ik zag vandaag nog een ruim aanbod van auto's in de app. Navraag bij de helpdesk leerde dat je nog tot eind februari bij ze terecht kan, ook al neemt het aanbod af.

Wel fijn dat ze mij als bestaande MyWheels gebruiker ook een pro-abonnement gegeven hebben. Dit maakt MyWheels de komende drie maanden (of iig twee, als GM echt weg is) qua prijs/kwaliteit een no brainer. Ik vind wel lastig om mijn strategie voor erna te bepalen. Een abonnement is leuk, maar die kosten moet ik wel over alle losse ritten uitsmeren. Lynk&Co is tov vorig jaar nu ~30% duurder geworden en ondertussen ben ik vanwege afstand geblokkeerd bij Hely, dus het aantal alternatieven neemt af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Dank je wel voor het delen, ik zie inderdaad nog wat GM's in de buurt staan.

Mijn pro abo. is per 1 februari gestart bij Mywheels ondanks dat ik een bestaande gebruiker ben, dus dat scheelt een boel voor nu.

Hely ken ik nog niet, maar helaas woon ik blijkbaar te ver van de Zuidas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• j7449
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-05 14:35
Ik hield alle deelauto prijzen handmatig bij in een Excel sheet. Ook ten opzichte van een eigen auto.

Inmiddels is het wat uit de hand gelopen en heb ik er een tooltje van gemaakt op: https://www.deelautovergelijker.nl .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39
Ik heb nu 2 ritjes gehad met MyWheels 1 renault zoe en 1 MG4(was eerst een Zoe maar werd omgeboekt). beide auto waren schoon en geen rare dingen mee gemaakt. en het niet extreem veel betalen van borg is erg prettig zeker als je op vakantie gaat en je 1500 euro borg voor de auto moet betalen voor uiteindelijk 500 euro huur/kosten.. dus ik ben blij met MyWheels in Almere. al merk ik wel dat ik wat sneller geneigd ben om een luxe auto te nemen als pro gebruiker. binnen kort maar eens e-2008 proberen die in de buurt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
j7449 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:11:
Ik hield alle deelauto prijzen handmatig bij in een Excel sheet. Ook ten opzichte van een eigen auto.

Inmiddels is het wat uit de hand gelopen en heb ik er een tooltje van gemaakt op: https://www.deelautovergelijker.nl .
ziet er goed uit. alleen hoe kom jij aan de OV prijzen? want van mij adres in Almere naar bv de efteling kost volgen jou site 16.95 terwijl 9292.nl uitkomt op 26,69 en is het mogelijk om de abonement kosten uit de totaal prijs te halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j7449
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-05 14:35
loki504 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:17:
[...]

ziet er goed uit. alleen hoe kom jij aan de OV prijzen? want van mij adres in Almere naar bv de efteling kost volgen jou site 16.95 terwijl 9292.nl uitkomt op 26,69 en is het mogelijk om de abonement kosten uit de totaal prijs te halen?
Helaas heb ik geen connectie met een OV API. Daarom heb ik een simpele prijs per km gebruikt. Dat heb ik als volgt berekend: https://www.deelautoverge...rein-kosten-per-kilometer . Ik heb nu ook op de site aangepast dat het een schatting is.

En de abonnementskosten uit de totaalprijs halen zou zeker iets voor de toekomst kunnen zijn. Goed idee.

Edit: Ik heb dit aangepast. Onder het knopje filter is er nu een vinkje: "Neem de prijs van het abonnement als €0 mee in de vergelijking".

[ Voor 16% gewijzigd door j7449 op 16-02-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Het is weer een gitzwarte dag voor autodelen.

De autodeelgroep GreenMobility verlaat België en plooit zich terug op haar Deense thuismarkt. Dat is een grote verrassing, want amper drie maanden geleden had het beursgenoteerde bedrijf nog aangekondigd dat het weliswaar stopte in Brussel en Gent, maar wel volop zou doorgaan in Antwerpen, zijn lucratiefste markt. Nu blijkt dat na de eerdere exit van GreenMobility uit Duitsland, Nederland, Finland en Zweden ook de Belgische tak zal worden verkocht of opgedoekt.
https://www.tijd.be/onder...t-in-belgie/10533225.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 05:46

JointFillah

Techno Addict

Deelmobiliteit is vermoedelijk een zaak van lange adem en veel investeren voor deze bedrijven. Als je geen nieuw kapitaal binnenkrijgt voor verdere groei, dan moet je wel afstoten...

TheSharingGroup (moederbedrijf MyWheels) geeft obligaties uit. De bijsluiters die ze daarbij leveren met de balans cijfers (van eind 2022) zijn ook niet fantastisch (kan erger, maar goed):
- 21 miljoen uitstaande leningen
- 20 miljoen eigen vermogen
- Negatief werkkapitaal van 2,5 miljoen.

Ze kunnen wel wat liquiditeit gebruiken. Zolang ze dat blijven vinden, prima natuurlijk (lange adem).

Als al die deelbedrijven in Europa zo erin zitten is het niet gek dat er uiteindelijk maar een paar overblijven?

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Kreeg net een mailtje van Mywheels
Ze hebben nu ook km bundels waarbij je vooraf een minimale hoeveelheid km afspreekt en daar op korting krijgt(en dan nog eventueel je abonnement korting).

Net even gekeken en bij mijn vakantie van 6 dagen(luxe auto). Met een pro abonnement en 750 km zou ik 401 euro kwijt zijn(inc verlaging eigenrisico) met een km bundle van 1000 km zou ik op 393 euro komen. Dat scheelt toch wel wat als je toch weet dat je minimaal aantal km gaat rijden. Je kan kiezen uit 50/100/150/200/1000/2000 km

Helaas kan ik mijn bestaande reserveringen niet aanpassen om trips toe te voegen.

En ergens hoop ik nog dat je met je NL account auto's van hun in het Buitenland kan huren. Met de trein naar Italië/zuid Frankrijk en daar een auto huren is goedkoper en duurzamer als er 1 huren in NL en daar minimaal 2 duizend km mee rijden.

[ Voor 16% gewijzigd door loki504 op 21-03-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
loki504 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:25:
Kreeg net een mailtje van Mywheels
Helaas kan ik mijn bestaande reserveringen niet aanpassen om trips toe te voegen.
Gelukkig is het annuleren en opnieuw reserveren gratis. ;) In jouw ritje van 750km zou ik trouwens voor 200km bundel kiezen, deze lijkt goedkoper.

[ Voor 13% gewijzigd door exelletor op 21-03-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
exelletor schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:41:
[...]

Gelukkig is het annuleren en opnieuw reserveren gratis. ;) In jouw ritje van 750km zou ik trouwens voor 200km bundel kiezen, deze lijkt goedkoper.
klopt dit was alleen een voorbeeld omdat je met de nieuwe layout geen prijs indicatie meer kan zien... en schijven met de kmers. dus had ik het verwachte verbuik genomen bij een nieuwe reservering.

weet jij eigenlijk hoe het zit met terug betalen? ik had nog wat auto gereserveert dus heb voor de vakantie 400 euro alvast betaald en heb geen zin om die nog eens te betalen om vervolgens weer x dagen te moeten wachten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door loki504 op 21-03-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
loki504 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:55:
[...]

klopt dit was alleen een voorbeeld omdat je met de nieuwe layout geen prijs indicatie meer kan zien... en schijven met de kmers. dus had ik het verwachte verbuik genomen bij een nieuwe reservering.

weet jij eigenlijk hoe het zit met terug betalen? ik had nog wat auto gereserveert dus heb voor de vakantie 400 euro alvast betaald en heb geen zin om die nog eens te betalen om vervolgens weer x dagen te moeten wachten ;)
Bij mij (geen borg etc) komt het bedrag bij het saldo te staan en kan ik het meteen inzetten voor een nieuwe reservering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
exelletor schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:11:
[...]

Bij mij (geen borg etc) komt het bedrag bij het saldo te staan en kan ik het meteen inzetten voor een nieuwe reservering.
kijk dat is goed om te weten. ik heb ook geen borg maar wel een limiet van 250 euro :'(

/edit net bericht van MyWheels er kom op 25 maart(staat nu als datum in de planning) komt er ook een 500km bundel _/-\o_ . Nu ook nog een 2k/3k bundle voor zuid Frankrijk en het is helemaal feest.

[ Voor 22% gewijzigd door loki504 op 23-03-2024 13:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tombee
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-02 20:19
Er zijn inmiddels meer bundels toegevoegd, de opties zijn nu:
50 km (10% korting)
100 km (15% korting)
150 km (18% korting)
200, 400, 1000, 2000 en 3000 km (30% korting)

Ik heb de afgelopen 2 maanden MyWheels gebruikt met een pro abonnement omdat onze auto ermee opgehouden was. Alle kosten meegenomen heb ik gemiddeld 58 cent/km betaald (1500 km totaal).

Er staan hier veel MyWheels auto's in de buurt, maar ze zijn voor ons gezin allemaal net te klein. En alleen de Opel Astra heeft een trekhaak (wat een saaie auto is dat zeg). Daarom heb ik deze week toch een eigen auto gekocht.

Het was echt een prima oplossing voor de afgelopen 2 maanden. Ik hoop dat ze in de toekomst meer en grotere auto's gaan aanbieden, dan kom ik wel weer terug als klant.

[ Voor 16% gewijzigd door Tombee op 06-04-2024 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-02 20:56

ThE_ED

Stuffed Animal

Wat is het raarste dat jullie in een auto gevonden hebben?

Ik vind best vaak een vergeten flesje, pakje snoep, etc. (Denk dat ik ongeveer 2x per maand met MyWheels rijd) dat is op zich te begrijpen, maar ik vond ook al een keer een jas en gelopen weekend... een sleutel van een heel andere auto!

(Echt gevonden voorwerpen zoals die jas en de sleutel pik ik niet in natuurlijk, ik gooi eten weg en flesjes bij het statiegeld.)

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
Ik heb bij een huur auto een kinder jas en rugtas gevonden😀. Heb hem na inleveren maar aangegeven dat het er nog in zat. Bij deel auto een saus bakje van de mac😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 11:48
Als sleutelfiguur vond ik een pakje ongebruikte condooms nog het vreemdste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
DrSpixel schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:17:
Als sleutelfiguur vond ik een pakje ongebruikte condooms nog het vreemdste.
Gelukkig was hij ongebruikt🤣 maar het is een best goedkope manier om aan je privacy te komen😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barhangen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 10:18
Heeft Mywheels net de meerdagenkorting van 25% geschrapt? In Google search zie ik hem nog en de help pagina is 4 uur gelden bijgewerkt:
https://help.mywheels.nl/...ls-ik-meerdere-dagen-huur

Edit: zit nog wel in de app en website planning bij mij.

[ Voor 13% gewijzigd door barhangen op 17-04-2024 20:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
In het nieuwsbrief geven ze aan per 1 mei ermee te stoppen.

Gisteren was er weer een sleutelfiguren bijeenkomst, maar niet zo groots als de vorige keer. De goodiebag was ook wat kariger gevuld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_8kT5VQhMzHnCMGRrHOSDuNp_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djp0pTH4uNEv2zcT675hl3oI.jpg?f=fotoalbum_large

Wel nog steeds leuk, dus hopelijk blijven ze zulke events organiseren.

[ Voor 22% gewijzigd door exelletor op 18-04-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barhangen
Vanaf per 22 mei verlagen ze de abonnementen korting van Plus naar 10% lees ik.
Zou Pro dan naar 20% of 25% gaan?
Ze schrijven dat je die korting kunt stapelen op de Trips km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
barhangen schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:55:
Vanaf per 22 mei verlagen ze de abonnementen korting van Plus naar 10% lees ik.
Zou Pro dan naar 20% of 25% gaan?
Ze schrijven dat je die korting kunt stapelen op de Trips km's.
Pro gaat naar 25% maar als ik naar mijn laatste factuur kijk is Pro korting ook over trips gerekend. Ze zeggen dat ik er op vooruit ga maar dat betwijfel ik. Over 2 weken staat er weer een auto op mij te wachten(net voor 1 mei) dus dan toch maar even kijken en bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Prijsverlaging bij MyWheels - de "comfort" auto's, zoals de Zoe en Yaris, worden 5 ct/uur goedkoper. :D
https://mywheels.nl/tarieven

Daarentegen is een Tesla nu een Premium auto en betaal je daar 45ct/uur + 3ct/km meer voor dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barhangen
https://www.greenwheels.nl/nieuws/wijzigingen-juni-2024

Greenwheels introduceert per juni gewijzigde categorieën:
- Budget-auto's;
- Compact en elektrisch;
- Grote auto's en busjes.

Wat ik ervan begrijp:

Zouden de brandstof Up!'s naar de budget categorie gaan, dan worden die goedkoper.

Als de e-Up! in 'Compact en Elektrisch' terecht komt wordt die per km iets prijziger. Benieuwd of er andere auto's in deze categorie komen.

Bij Greenwheels lijken de tarieven voor Budget en Compact scherper per uur te zijn en hebben zij een voordeliger weektarief. Hoewel bij meerdere dagen voor mij ook autoverhuur in beeld komt met als bijkomend nadeel het ophalen/inchecken/borg etc.

Hoe korting op korting met Mywheels Trips uitpakt heb ik nog niet berekend, mogelijk kun je daar met km's voordeliger uit zijn. Met als kanttekening dat hun Compact klasse dungezaaid lijkt te zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door barhangen op 24-04-2024 10:26 . Reden: Update na beter lezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Na woekerprijzen bij Uber en andere taxibedrijven, binnenkort woekerprijzen bij autoverhuurders als NS weer een NS'je doet?

Snappcar heeft nieuws!

Smart-pricing zijn slimme tarieven voor het verhuren van je auto via SnappCar. Slim, omdat ons platform dagelijks automatisch de optimale prijs voor jouw auto berekent. Dat gebeurt op basis van verschillende factoren, waaronder vraag en aanbod op ons platform, de populariteit van jouw auto en seizoenstrends.

Hoe ziet dat er in de praktijk uit?

Zoals altijd bepaal je zelf de dagprijs van jouw auto. Op basis van de dagprijs die je hebt gekozen en de actuele vraag naar auto’s op SnappCar zal onze smart-pricing de dagprijs verhogen of verlagen.
Dat werkt zo. Wanneer de vraag naar auto’s hoger is, gaat de prijs van jouw auto omhoog. Zo verdien je meer op drukke dagen.
Wanneer de vraag naar auto’s minder is, gaat de prijs van jouw auto omlaag. Met een lagere prijs heb je een grotere kans om op rustige dagen tóch je auto te verhuren. Gaat de prijs omlaag? Dan is dat nooit met meer dan 10% van je zelf bepaalde dagprijs. Dat garanderen we!
Daarmee is smart-pricing dus best slim, want het levert jou meer geld op. Op drukke dagen én op rustige dagen.

Wat gaat er veranderen?

In de afgelopen tijd hebben we hard aan onze smart-pricing gewerkt om te zorgen dat iedereen de beste prijs voor hun auto krijgt. Als verhuurder verdien je meer geld met smart-pricing als iedereen het gebruikt. Vanaf volgende week activeren we smart-pricing dan ook op het hele platform. Ondertussen zorgen onze techneuten ervoor dat smart-pricing voor iedereen slim is én blijft. Zo gaan we aan de slag om nóg sneller pieken in de vraag te kunnen verwerken, bij mooi weer of als er een treinstaking is. Ook gaan we werken aan een groter onderscheid tussen vraag en aanbod in verschillende steden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 22:34
loki504 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:28:
[...]

Pro gaat naar 25% maar als ik naar mijn laatste factuur kijk is Pro korting ook over trips gerekend. Ze zeggen dat ik er op vooruit ga maar dat betwijfel ik. Over 2 weken staat er weer een auto op mij te wachten(net voor 1 mei) dus dan toch maar even kijken en bellen.
Het is niet goedkoper geworden, ondanks het 'nieuwe' stapelen. Dat was al zo namelijk. Heb even een factuur van begin april erbij gepakt met een trip erin en probeer nu dezelfde rit te boeken. Toen werkte de korting inderdaad ook over de gehele rit inclusief trips zie ik. Dus die is nu 25% ipv 30%. De auto is zelf 0,05 euro goedkoper maar dat maakt weinig uit natuurlijk.

Maar met trips en zonder trips is wel degelijk goedkoper. Je krijgt al korting op de KM prijs en daar gaat dan nog eens je Pro abonnement overheen dus.

Ik heb dit weekend een auto geboekt die ik nog met de 30% korting geboekt heb, dat laat ik dus nog maar gewoon staan. Wilde zelf even uitrekenen of opnieuw boeken voordeliger zou zijn. Maar niet dus.

Ik merk nu wel dat je eigenlijk nergens kan zien wat een aanstaande reservering kost (dus iets dat je al gereserveerd en betaalt hebt). Heel irritant. Zeker als je meerdere boekingen doet en wat in je 'potje' over hebt van eerdere ritten, zegt het bedrag dat vooraf is afgeschreven niks. Die break down die je krijgt tijdens het boeken, kun je pas weer terugzien na het afronden van de rit lijkt het.

[ Voor 25% gewijzigd door Leauwie op 06-05-2024 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
exelletor schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:58:

Gisteren was er weer een sleutelfiguren bijeenkomst, maar niet zo groots als de vorige keer. De goodiebag was ook wat kariger gevuld:

[Afbeelding]

Hoe wordt je eigenlijk sleutelfiguur? Lijkt een beetje willekeurig bepaald te worden?
Er staat bij ons een auto om de hoek zonder sleutelfiguur die we zelf super vaak gebruiken, zou dat best leuk vinden te doen. Er staat altijd een knop bij Sleutelfiguur worden? En dan kom je alleen op een pagina uit met wat het is, niet hoe je dat nu wordt (buiten een 'exclusieve uitnodiging'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 11:48
Volgens mij onder het kopje korting sparen, kan je kiezen voor sleutelfiguur en dan volgen wat daar staat. Andes kan je de support een berichtje sturen dat je het leuk vind om te doen. Meestal heb je dan snel reactie en een geadopteerde auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
wat ik ergens had gelezen.
minimaal

6 maanden actief
10 ritten(schade vrij)
5 ritten in de desbetrevende auto)

https://help.mywheels.nl/...-ook-Sleutelfiguur-worden

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 06-05-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

Leauwie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Hoe wordt je eigenlijk sleutelfiguur? Lijkt een beetje willekeurig bepaald te worden?
Er staat bij ons een auto om de hoek zonder sleutelfiguur die we zelf super vaak gebruiken, zou dat best leuk vinden te doen. Er staat altijd een knop bij Sleutelfiguur worden? En dan kom je alleen op een pagina uit met wat het is, niet hoe je dat nu wordt (buiten een 'exclusieve uitnodiging'.
Die pagina werkt inderdaad niet (meer).
Je kunt gewoon MyWheels Support mailen en vermelden dat je graag sleutelfiguur wil worden van auto met kenteken XXXXXX.

De voorwaarden zijn vooral dat je ten minste een aantal maanden (6?) schadevrij lid bent en ook een beetje in de buurt van de gekozen auto woont.

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

exelletor schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:58:

[Afbeelding]

Grappig, ik heb namelijk helemaal geen uitnodiging ontvangen van het event.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barhangen
In de app en site van Greenwheels zie ik nu twee rood-witte ID.3's in Rotterdam en die vallen vooralsnog in hun 'Compact & elektrisch' tarief. Dezelfde auto staat bij Mywheels in het duurdere Extra tarief dus dat zou goed nieuws zijn mbt concurrentie. Ik ben benieuwd naar de landelijke uitrol.
Als je de auto filteropties in app en site vergelijkt dan komen de termen als 'compact', 'middenklasse' etc. niet overeen en ik ben dan ook benieuwd of het per 1 juni wordt gestandaardiseerd op hun nieuwsbericht van afgelopen 23 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-06 10:54
Hoi! Wij zijn net begonnen met Greenwheels en wij zouden graag van een kortingsactie gebruik maken. Het gaat om de 25 euro vriendenrijtegoed actie. Hiervoor kan een van jullie ons een code geven waarbij wij én jijzelf 25 euro korting krijgen. Graag even een pb sturen met de code. Dan helpen we elkaar :)

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 13:44

Flitskikker

Forumkikker

exelletor schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:00:
Prijsverlaging bij MyWheels - de "comfort" auto's, zoals de Zoe en Yaris, worden 5 ct/uur goedkoper. :D
https://mywheels.nl/tarieven
Zijn de compact-auto's bij MyWheels bij jullie ook zo dun gezaaid?
Hier in Leiden zijn er gewoon 0 (zegge: nul). Zelfs niet onder reeds gereserveerd of momenteel niet beschikbaar.
Leuk adverteren met "vanaf 3,50/u en 0,37/km" en dan dat tarief gewoon niet aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Flitskikker schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:53:
[...]

Hier in Leiden zijn er gewoon 0 (zegge: nul). Zelfs niet onder reeds gereserveerd of momenteel niet beschikbaar.
Leuk adverteren met "vanaf 3,50/u en 0,37/km" en dan dat tarief gewoon niet aanbieden...
In heel NL zijn er maar weinig die compact aanbieden. De meeste zijn zoe minder als 10% is compact. Maar je kan ze altijd even bellen en vragen of er plannen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Flitskikker schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:53:
Je kunt er op filteren in de app (gewoon op model: Skoda Citygoe, Toyota Aygo en Seat Mii Electric). Het lijkt erop dat de echte compact modellen eigenlijk vooral in en rond de grote steden een veel voorkomende verschijning zijn: Amsterdam, Den Haag, Groningen, Utrecht, Nijmegen en Rotterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wpyeU06Bcy34kEj_9Li3HPHv4c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/YD3F3pni1e4llnazvohhvoc3.png?f=fotoalbum_medium

Het beeld is wel iets vertekend: want bijvoorbeeld rond Amsterdam staan ze ook in Haarlem, Amstelveen, Zaandam, Purmerend etc. Bij de andere grote steden is dat minder. Enige echte uitzonderingen zijn twee eenzame compact auto's in respectievelijk Almere Buiten en Breda.

In Hilversum zijn er overigens wel meer dan genoeg kleinere auto's, maar die vallen inderdaad allemaal al in de "Comfort"-klasse (Zoë's in overvloed, maar ook Toyota Yaris, Peugeot E-208, Opel (E-)Corsa, etc). Van Greenwheels zijn er daarentegen wel voldoende (zo goed als alleen maar) VW UP!-jes, dus de keuze is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitskikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 13:44

Flitskikker

Forumkikker

Ja hoor, net m'n tarief bij Greenwheels dan maar opgehoogd naar Regelmatig omdat MyWheels geen compact-modellen hier heeft, en dan nu opeens een banner:

"De prijs per kilometer wijzigt met + € 0,02 voor elke rit die start op of na 1 januari."

:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leauwie
Is het zo dat de 50km bundel niet voor alle auto's beschikbaar is bij MyWheels?

Wilde dit voor een Skoda CitiGo (uit de compact categorie) gebruiken, maar zie daar ineens alleen 100km en grotere bundels.

Kies ik een Zoë (Comfort categorie) dan kan ik wel 50km bundel kiezen. Een Opel Astra Tourer (Extra) en Tesla (Premium), net als de Skoda CitiGo, dan weer niet.
Raar verschil.

Of het is een foutje, of dit verandert. Vorige maand nog een VW ID-3 (Extra categorie) met 50km bundel geboekt, dat kan nu niet (meer). Alleen vanaf 100km.

[ Voor 23% gewijzigd door Leauwie op 02-01-2025 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
@Leauwie Net even gekeken maar ook bij mij voor de zoe een 50km trips.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 03-01-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Net bericht gekregen dat mywheels de tarieven gaat aanpassen vanaf 3 maart. Was ergens wel te verwachten.

https://mcusercontent.com...6b1-d96c-f4f7dfcb900c.png

Bestaande reserveringen blijven wel tegen het huidige tarief. Dus toch maar even voor de zomervakantie alvast boeken voor die tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 31-01-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
loki504 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:22:
Net bericht gekregen dat mywheels de tarieven gaat aanpassen vanaf 3 maart. Was ergens wel te verwachten.

https://mcusercontent.com...6b1-d96c-f4f7dfcb900c.png

Bestaande reserveringen blijven wel bestaan. Dus toch maar even voor de zomervakantie alvast boeken voor die tijd.
Ja inderdaad, jaarlijks fenomeen denk ik. Parkeertarieven gaan natuurlijk ook telkens omhoog, benzine nog steeds duur en wegenbelasting voor elektrische auto's erbij..

Toch jammer dat ze daar dan in de tarieven geen onderscheid in maken. Elektrisch rijden heeft minder onderhoud, minder belasting, goedkoper laden. Maar ik weet niet wat de verhouding elektrisch versus benzine auto is bij ze.

Kijkende naar de uurtarieven dan gaan Comfort en Extra met 6% en 8,5% omhoog. Premium gaat met bijna 9% omhoog.

Compact categorie blijft hetzelfde overigens (0,01 euro per uur goedkoper zelfs haha). Maar daar hebben we hier in Utrecht maar weinig auto's voor beschikbaar.
loki504 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:56:
@Leauwie Net even gekeken maar ook bij mij voor de zoe een 50km trips.
Ja, ik denk dat het een tijdelijke bug was. Was op gegeven moment overal weer te kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Leauwie op 31-01-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
mywheels heeft momenteel 1981 EV's en 731 benzine auto's. 36,9% dus:P nog best een hoop als je ziet dat almere maar een paar benzine auto's heeft. maar wegenbelasting voor EV is een flinke kostenpost volgens mij en fastnet die zijn tarieven verhoogd heeft:(

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 31-01-2025 12:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leauwie
MyWheels promoot nu hun Lentedeals, maar dat is toch niks anders dan wat het altijd al kost met Trips? Dit zijn toch geen hogere kortingen nu dan anders?

Tot wel 30% korting met MyWheels Trips
https://mywheels.nl/trips/lentedeals

Nog gekker vind ik deze zin:
Bij ritten vanaf 200 km profiteer je van maar liefst 30% korting.

Wat dus niet klopt, want het is bij 200km altijd 25% korting. Bij 400km is het 30%.

Of lees ik dit nu allemaal verkeerd?

Overigens kwam ik deze AH aanbieding tegen: 40 euro voor een voucher die 60 euro waard is. Scheelt toch 20 euro. https://www.ah.nl/producten/product/wi591570/mywheels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barhangen
Snapte ik ook niet inderdaad!
Als ik die AH bestelling doorloop krijg ik steeds 'Bestelling geannuleerd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

Nog een tip voor mensen met MyWheels en ING rentepunten: je kunt 1x per 12 maanden een MyWheels cadeaubon/tegoed kopen met korting in de Rentepunten shop (en gewoon te gebruiken met je abo en eventuele kortingen die je al hebt).

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 10:42

corny

And his yellow flame

In de AH voordeelshop is het mij wel gelukt om de vouchers te kopen. Maar let op, je kan er maar 1 per kalenderjaar per account gebruiken 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leauwie schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:55:
Overigens kwam ik deze AH aanbieding tegen: 40 euro voor een voucher die 60 euro waard is. Scheelt toch 20 euro. https://www.ah.nl/producten/product/wi591570/mywheels
Let daarbij wel op dat de voucher voor één rit geldig is. Als je dus een rit van minder van €40 maakt, heb je d'r niets aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

JointFillah schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 12:13:
Nog een tip voor mensen met MyWheels en ING rentepunten: je kunt 1x per 12 maanden een MyWheels cadeaubon/tegoed kopen met korting in de Rentepunten shop (en gewoon te gebruiken met je abo en eventuele kortingen die je al hebt).
Waar kan ik die vinden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JointFillah

JointFillah

Techno Addict

nlboy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:52:
[...]
Waar kan ik die vinden? :)
Ai, ik kan hem ook niet meer vinden!