Ervaringen met Auto delen (GreenWheels/My Wheels/Amber)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:22
exelletor schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 00:18:
Ik had het niet door, maar per 1 augustus gooit GreenWheels de tarieven fors omhoog. Was te verwachten. Dan wordt MyWheels goedkoper.
Dat wist ik niet, ff checken. De uurprijs van het gratis 'Soms' abo gaat van 6 euro/uur naar 3,90, maar de km-prijs van 34 cent naar 39. Tja, de brandstof wordt duurder, daar hebben de elektrische auto's van MyWheels minder last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:28

nlboy

Alles kitz?

grun93 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:03:
[...]

Nee, ik hou een Greenwheels abo aan omdat zij een Caddy hebben waarmee ik wel eens grote(re) dingen naar de stort breng. Overigens betaal ik voor dat abonnement ook 0 euro.
Ik heb een tweet voorbij zien komen dat MyWheels er mee bezig is om elektrische bestelbussen aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
Bij Sixt Share zijn ondertussen de vakantietarieven ingegaan. Voor een rit van 1 dag en 200km in een Nissan Leaf wordt €109,- gevraagd. Eerder deze maand betaalde ik op een doordeweekse dag nog €69. MyWheels, waar je per kilometer betaalt, zou zonder abonnement en borg €98,50 in rekening brengen. Met een pro abonnement (€25 per maand) kom je op € 71,25. Zo wordt dat toch een aantrekkelijke(re) optie.

Zijn er alternatieven? In Amsterdam is er tegenwoordig ook GreenMobility. Die rekenen voor 1 dag en 200km een redelijk schappelijke €77 en voor 10 uur en 150km €60.

Tijd voor een nieuwe analyse. Hoe duur is dat autorijden nou, worden die autootjes nou een beetje gebruikt en hoe redelijk is de prijs per km? Een ex Golf van Sixt Share staat nu te koop bij een autodealer in Waalwijk. Deze Golf heeft in de tijd bij Sixt zo'n 1950km per maand gereden. De catalogusprijs is € 35.668 en hij staat nu te koop voor € 27.945. Volgens de ANWB kost zo'n Golf bij een gebruiksduur van 2 jaar zo'n 40ct per km, waarvan 26ct afschrijving. Als ik de huidige verkoopprijs van de cataloguswaarde aftrek*, dan kom ik op € 7723 uit, oftewel 19ct afschrijving per km. Dan zou de km-prijs op zo'n 33ct per km uitkomen. Mijn gemiddelde deze maand is tot nu toe 39ct per km bij Sixt of 31ct als ik het gemiddelde over alle deelauto aanbieders na korting bereken. Dank aan Lynk&Co waarmee ik voor 21ct per km heb rondgetoerd. Als je het zo redeneert, zijn de huidige verhuurtarieven niet zo gek.

* - In deze berekening ga ik gemakshalve van uit dat Sixt net zoveel of meer korting heeft ontvangen bij de initiële koop als de huidige verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het zonde dat Sixt de auto zo snel inwisselt. Wat is er mis met een auto met meer dan 40.000?
Zolang de auto netjes (voor mij niet zo'n punt, voor vele andere wel vermoed ik) is en goed functioneert, dan kan die prima door tot minimaal 100.000?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Jelte schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:04:
Ik vind het zonde dat Sixt de auto zo snel inwisselt. Wat is er mis met een auto met meer dan 40.000?
Zolang de auto netjes (voor mij niet zo'n punt, voor vele andere wel vermoed ik) is en goed functioneert, dan kan die prima door tot minimaal 100.000?
Die auto's wordt ruiger mee gereden dan botsauto's op de kermis. Bij mij in de buurt is ook een greenwheels punt maar dat is onvoorstelbaar wat er met die auto's gebeurt. Aankomen rijden op volle snelheid en dan de stoeprand op, ook nog een hoge. Auto parkeren met de banden een paar centimeter op de stoeprand en die blijft daar een dag staan.

Zijn allemaal mensen zonder rijervaring die vinden dat ze goede chauffeurs zijn, die auto's moeten versneld worden afgeschreven.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jknockaert
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-12-2023
Jelte schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:45:
Ik ga eens contact opnemen, want dit is zeer onduidelijk gecommuniceerd en als ze het gaan handhaven zou ik het gooien op misleiding.
Heb je al reactie ontvangen van MyWheels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@jknockaert zoals verwacht nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo terug van twaalf dagen een Mywheels auto huren. Een Opel Astra Tourer, benzine dus, met trekhaak. En dat alles om onze kampingspullen te brengen naar de camping in Drenthe. Uiteindelijk 626 kilometer gereden. en dan komt het uit op zo'n €560. Dat is op zich prima te doen.
De auto zelf was ook prima. Alles past erin en hij trekt de bagagekar prima. Al zal een caravan waarschijnlijk te zwaar zijn.

Wel viel het me zwaar tegen dat op de dag dat we weer naar huis wilde de accu leeg bleek te zijn. Terwijl ik twee dagen ervoor nog aardig gereden had. De auto had zeker niet al die tijd stil gestaan. Kon zo snel niet bedenken waarom de accu leeg zou zijn. Kan me niet bedenken wat ik als gebruiker daar in ieder geval voor invloed op zou hebben. Gelukkig kwam ik er op tijd tegen en was de via Mywheels en de pechhulp ingeschakelde ANWB meneer vlot ter plaatsen (sneller dan de telefoontjes duurde...) en reden we gewoon om 12:00 weg van de camping.

Wel moet ik echt schakelen om zuinig op deze auto te zijn. Juist bij kamperen stop je de auto vol met spullen en kan er zeker een krasje in het interieur optreden. Bij mijn eigen auto's (oude barrels) kon me dat echt niet schelen, maar bij een huurauto moet je voorzichtig zijn.
Ook vind ik het lastig dat ik bij elke kilometer die ik omrijd denk: 'Shit, dat kost weer extra geld'.

Ook het ritje naar mijn oma gisteren (die werd 95! *O*) met een Renault Zoe was helemaal prima. Zeker omdat die deze keer lekker dichtbij stond. Als er zo'n Zoe voor de deur stond was ik daar helemaal content mee (al zou ik voor de vakantie even een autoruil doen met iemand die en station met trekhaak heeft).
Dus misschien komt er in januari wel zo'n Zoe hier.

Al met al blijft Mywheels iets wat ik aan blijf raden aan mensen die slechts soms een auto nodig hebben. Zeker goedkoper en je hebt de keuze welke auto je neemt en Elektrisch is daar een belangrijk pluspunt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ik heb afgelopen maand voor een vergelijkbaar aantal dagen een auto nodig gehad en vergelijkbare kosten gemaakt. Dat extra kilometers ook tot extra kosten leiden, herken ik ook en ik probeer nog altijd van dat denken af te komen.

Als ik mijn kosten per km bekijk, dan lijkt het huren per minuut iets voordeliger uit te pakken dan het afnemen van een (dag)pakket, al had ik eigenlijk een groter verschil verwacht. Eigenlijk kan ik niet wachten totdat een groot deel van Nederland onder de servicegebieden van Sixt, Amber of andere aanbieders valt.

Daarentegen is het huren per minuut momenteel niet bevorderlijk voor de rijstijl. In bananenrepublieken is het gangbaar dat je een pushbericht krijgt als je bijvoorbeeld boven de maximumsnelheid zit, snel optrekt of iemand anders in de auto laat rijden. Bij herhaaldelijk wangedrag word je dan geblokkeerd. Ik ben benieuwd of wij deze technologie ooit bij de plaatselijke aanbieders gaan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48Yo0w0GPlbIvr6kH8XIz80Q0s8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WHqlNz2DtL54FtVSaaKnjRYv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Na bijna een jaar zonder auto het met de auto's van MyWheels gedaan te hebben, heb ik toch weer zelf een auto aangeschaft.

Waarom? Financieel is het geen handige keus. Het telkens huren als je er één nodig hebt is goedkoper. Ook voor kampeervakantie (in Nederland, naar zuid-frankrijk weet ik niet). Maar het bracht me teveel ongemak en was telkens bezig met dat extra kilometers me meer geld kostte. En dat je de tijd continu in de gaten houdt om op tijd terug te zijn is ook niet tof.
En dan heb ik het er nog niet over dat ik extra zuinig moet zijn op die huurauto's. Bij mijn eigen auto's maakte me dat extra krasje nooit uit.

Kortom ik ga betalen voor het extra comfort dat eigendom van een eigen auto brengt.

(Groot minpunt is dat ik geen geld heb voor een elektrische en ik dus weer meer kilometers op dinosaurussap ga rijden. Hopelijk zijn er over een jaar of 5 wel betaalbare functionele elektrische auto's beschikbaar)

edit: Even wat cijfers:
11 keer een auto gehuurd in de afgelopen 11 maanden. Totaal kosten circa €900 voor circa 1200 kilometer. Oftewel circa €0,75/km.
Met het idee in mijn achterhoofd dat ik een stuk minder vaak een auto heb gepakt dan ik eigenlijk zou willen. Is die €200 per maand die mijn focus kostte zeker een bedrag wat ik zou halen als ik onbeperkt een deelauto zou pakken.
Goed de auto die ik heb gekocht, zal wel iets duurder zijn dan die €200/maand. Alleen al omdat de aanschaf prijs drie keer zo hoog is. We gaan het zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Jelte op 06-08-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
jknockaert schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:39:
[...]

Heb je al reactie ontvangen van MyWheels?
Inmiddels wel:
Het eigen risico bij schade bedraagt 500 euro per gebeurtenis. Je betaald standaard 3,50 euro per gereserveerde dag waarmee je automatisch het eigen risico verlaagd naar 250 euro. Daarmee is de auto dus tijdens de rit verzekerd.

Er zijn echter een aantal situaties waarin de huurder niet verzekerd is. Voorbeelden hiervan zijn het rijden met de auto na de rittijd (zonder te verlengen of bellen naar ons) en bijvoorbeeld iemand anders in de auto laten rijden die niet als 'Extra bestuurder' bij de rit is toegevoegd.
Tja, daar moet je het maar mee doen en erop vertrouwen dat het zo goed is geregeld. Ben benieuwd naar ervaringen. Dus als iemand een keer schade rijdt met MyWheels; graag je ervaring in dit topic delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jknockaert
Tja, daar moet je het maar mee doen en erop vertrouwen dat het zo goed is geregeld. Ben benieuwd naar ervaringen. Dus als iemand een keer schade rijdt met MyWheels; graag je ervaring in dit topic delen.
Dat is het dus niet. De auto staat op naam van MyWheels, en MyWheels is dan ervoor verantwoordelijk dat de auto verzekerd is. De Wet Aansprakelijkheid Motorrijtuigen is dwingend en er kan dus niet van afgeweken worden.

Dit soort geknutsel met voorwaarden doet helaas een algemeen amateurisme vermoeden. Wellicht gaat het meestal wel goed, maar voor die gevallen heb je natuurlijk geen verzekering nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Daar ben ik het mee eens. Denk niet dat MyWheels hieronder uit zou kunnen komen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat ze dat gaan proberen, tenzij je het misschien heel bond maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jelte op 09-08-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jknockaert
Jelte schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:38:
Daar ben ik het mee eens. Denk niet dat MyWheels hieronder uit zou kunnen komen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat ze dat gaan proberen, tenzij je het misschien heel bond maakt.
Dat of dat de verzekering afgesloten door MyWheels besluit dat ze niet hoeven uit te keren omdat het volgens de voorwaarden de verantwoordelijkheid van de huurder is om zicht te verzekeren. Dan sta je daar als huurder opeens in de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@jknockaert ik denk dat je nu te veel problemen zoekt.
1. Waarom zou een bedrijf als MyWheels het zo aanpakken? Die willen dat dit soort dingen gewoon goed verzekerd zijn en geen gezeik met klanten. Want daarmee verlies je klanten.
2. Als ze wel moeilijk doen, kun je makkelijk aanvechten bij een rechter oid, dat je toch aan alle communicatie van MyWheels kan concluderen dat je als gebruiker goed verzekerd bent.

Maak je niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Deelauto in het nieuws:

https://www.amstelveenz.n...l-gaat-in-vlammen-op.html

Stiekem ben ik wel benieuwd naar de schades en de verzekeringspremies van verschillende autoverhuurders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Mailtje van MyWheels ontvangen:

Hi exelletor,

Per 19 oktober 2022 passen we onze tarieven aan. De stijgende kosten als gevolg van inflatie vormen hiervoor de belangrijkste reden. In deze mail vertellen we je meer.

Voor alle categorieën auto's verhogen we het uurtarief met € 0,25 en het kilometertarief met € 0,03.

Ik ben benieuwd wanneer het vergelijkbare mailtje van GreenMobility komt. Tot die tijd rij ik voornamelijk met hun auto's. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Het mailtje van GreenMobility liet niet lang op zich wachten. Waar MyWheels het netjes 30 dagen van tevoren communiceerde, doet GreenMobility dat twee dagen van tevoren. :X Dit is voor mij de bevestiging waarom ik niet een voorstander ben van prepaid tegoeden, abonnementen en vergelijkbare zaken - bedrijven kunnen best makkelijk de spelregels aanpassen.

Wat verandert er? Er wordt een energietoeslag van 15ct per km geintroduceerd. De laatste tijd rij ik met enige regelmaat ritjes van zo'n 250km. Als ik het mailtje juist interpeteer, betekent dat op zo'n afstand een stijging van € 37,50 of zo'n 40%. Ten opzichte van de tarieven in mei, gaat het om een stijging van bijna 50%.

Als ik reken met het verbruik van 15 kWh / 100km en een toelsag van € 15, dan zou dat betekenen dat de oplaadkosten "eventjes" met € 1,- / kWh gestegen zijn. Dat lijkt mij flauwe kul - zelfs bij FastNed betaal je dat bedrag niet en ik geloof dat de meeste openbare laadpaalbeheerders tussen 30 en 50 ct in rekening brengen.

Nee, ik ben er niet blij mee, terwijl ik juist een beetje gewend raakte aan de relatieve betrouwbaarheid en prijs/kwaliteit verhouding van deze aanbieder. De vloot van Sixt wordt er niet jonger en groter op en ook MyWheels lijkt hier in de wijk te stagneren. Amber lijkt landelijk als enige stappen te zetten, maar deze is nog altijd zo'n 2km van mijn gehucht verwijderd.

Dat gezegd hebbende, het is niet zo dat GreenMobility woekerwinsten boekt. Volgens de jaarrekening van 2021 maakten ze op een omzet van 8 miljoen euro een verlies van zo'n 7 miljoen. Deze ratio verschilt wel per land - In Denemarken is het bedrijf winstgevender dan in bijvoorbeeld België.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robotap
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-03 10:53
Jelte schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:54:
[...]

Inmiddels wel:

[...]

Hoi, ik heb gewerkt bij MyWheels, veel schades behandeld. Verzekering is gewoon goed geregeld, daar hoef je je geen zorgen over te maken. De verzekeraar keert gewoon uit, en eigen risico wordt gerekend, behalve als er drank/drugs of andere gekkigheden zoals een niet-geregistreerde bestuurder in het spel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 01:16

ThE_ED

Stuffed Animal

Ik heb net een rijbewijs, nog geen eigen auto of een op het oog, dus af en toe huren om er een beetje in te blijven en vrienden buiten handig OV-bereik te bezoeken lijkt me nu een handig optie. Ik heb alleen automaat (jaaa..) dus MyWheels lijkt me qua aanbod het handigste bij mij in de buurt. (Arnhem)

Voorlopig nog een echte vragen, behalve algemene vragen over elektrisch rijden, maar... als ik later ook eens de kinderen mee wil nemen, waar passen de stoeltjes het beste in? (Stoeltjes - met mogelijkheid ze met riem te plaatsen - hebben we al, voor opa en oma) We hebben 2 van die bakbeesten voor 12mnd tot 4 jaar, want het is ook nog een tweeling. Mij viel wel eens op dat heel kleine auto's ws. net niet gaat passen dan, maar volgens mij zitten die voor mijn selectie dan toch niet in het aanbod. Maar is er nog iets waar ik dan op moet letten zodat ik geen auto selecteer waarin ze niet mee kunnen?

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dit is natuurlijk een algemene vraag over auto's in het algemeen.
Maar opzich is ook de kleinste Citigo ook prima met die stoeltjes. Zolang de benen nog niet te lang zijn. Anders voel je die wel in je rug ;)

En op een gegeven moment kun je weer over naar die zitverhogers en dan is het niet zo'n probleem meer.

Gewoon proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnfreda
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06 09:17
ThE_ED schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:02:
Ik heb net een rijbewijs, nog geen eigen auto of een op het oog, dus af en toe huren om er een beetje in te blijven en vrienden buiten handig OV-bereik te bezoeken lijkt me nu een handig optie. Ik heb alleen automaat (jaaa..) dus MyWheels lijkt me qua aanbod het handigste bij mij in de buurt. (Arnhem)

Voorlopig nog een echte vragen, behalve algemene vragen over elektrisch rijden, maar... als ik later ook eens de kinderen mee wil nemen, waar passen de stoeltjes het beste in? (Stoeltjes - met mogelijkheid ze met riem te plaatsen - hebben we al, voor opa en oma) We hebben 2 van die bakbeesten voor 12mnd tot 4 jaar, want het is ook nog een tweeling. Mij viel wel eens op dat heel kleine auto's ws. net niet gaat passen dan, maar volgens mij zitten die voor mijn selectie dan toch niet in het aanbod. Maar is er nog iets waar ik dan op moet letten zodat ik geen auto selecteer waarin ze niet mee kunnen?
Mywheels is een goede optie, maar bekijk het autpdeelplarform Amber ook eens. Amber is als consument zeer voordeling omdat je flinkje kortingen op het uurtarief krijgt als je niet onder werktijden aan het rijden bent. Ik gebruik amber het liefste als vervanging van het OV voor mijn prive leven. Auto kan je van een zone naar een andere zone rijden en gewoon laten staan. Of op een later moment weer oproepen om je terugreis te starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
johnfreda schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:03:
[...]

Mywheels is een goede optie, maar bekijk het autpdeelplarform Amber ook eens. Amber is als consument zeer voordeling omdat je flinkje kortingen op het uurtarief krijgt als je niet onder werktijden aan het rijden bent. Ik gebruik amber het liefste als vervanging van het OV voor mijn prive leven. Auto kan je van een zone naar een andere zone rijden en gewoon laten staan. Of op een later moment weer oproepen om je terugreis te starten.
Omdat Amber op dit moment nog de enige verhuurder is die minder dan 30ct per km rekent, probeer ik die zelf ook zoveel mogelijk te kiezen. Rijden in de nacht is inderdaad spotgoedkoop, maar de uurtarieven op zaterdag en zondag overdrag zijn ondertussen redelijk normaal. In mijn geval zijn de zones wel erg onhandig gelegen, maar met mijn principes heb ik dat wel voor over. Wat ik wel raar vind - in de faq beloven ze dat je onderweg niet hoeft te laden voor een aangemelde rit tot 190km, maar hier heb ik weleens een auto afgeleverd gekregen met op vertrektijd volgens de app een actieradius van 140km. :S

MyWheels neemt trouwens wel het concept over van Amber - straks kun je daar ook een enkele reis boeken en de auto in een ander gebied achterlaten.

[ Voor 6% gewijzigd door exelletor op 22-12-2022 06:50 ]

• johnfreda
exelletor schreef op donderdag 22 december 2022 @ 06:48:
[...]

Omdat Amber op dit moment nog de enige verhuurder is die minder dan 30ct per km rekent, probeer ik die zelf ook zoveel mogelijk te kiezen. Rijden in de nacht is inderdaad spotgoedkoop, maar de uurtarieven op zaterdag en zondag overdrag zijn ondertussen redelijk normaal. In mijn geval zijn de zones wel erg onhandig gelegen, maar met mijn principes heb ik dat wel voor over. Wat ik wel raar vind - in de faq beloven ze dat je onderweg niet hoeft te laden voor een aangemelde rit tot 190km, maar hier heb ik weleens een auto afgeleverd gekregen met op vertrektijd volgens de app een actieradius van 140km. :S

MyWheels neemt trouwens wel het concept over van Amber - straks kun je daar ook een enkele reis boeken en de auto in een ander gebied achterlaten.
Wow hoe kom jij aan een tarief onder de 30cent er per km? Ik betaal 35 cent per kilometer. 2,5 eur per uur tijdens werkuren. 1eur per uur in het weekend. Ik wist niet dat Amber verschillende tarieven hanteert. Weet jij dat te verklaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
johnfreda schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:55:
[...]

Wow hoe kom jij aan een tarief onder de 30cent er per km? Ik betaal 35 cent per kilometer. 2,5 eur per uur tijdens werkuren. 1eur per uur in het weekend. Ik wist niet dat Amber verschillende tarieven hanteert. Weet jij dat te verklaren?
Wellicht komt het doordat ik geen zakelijke account heb. Als ik nu een rit van Best naar Amsterdam plan, kom ik op 25ct / km en dat vind ik een zeer schappelijk tarief. Op mijn uurtarieven is geen peil op te trekken. Omdat Amber niet wil dat men in de spits rijdt, heb ik bijvoorbeeld ontdekt dat een boeking van 21:00 tot 19:00 goedkoper is dan van 07:00 tot 19:00. Om 23:00 vertrekken is dan weer duurder dan om 21:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Ik heb nu een reservering gedaan bij MyWheels (voor over 2 weken pas) maar ik heb alleen mijn rekening moeten bevestigen en nog niets betaald? Is dat veranderd of moet ik nog gewoon even wachten tot ik iets kan/mag betalen omdat het de eerste keer is? Ik heb ook geen 'achteraf betalen' optie in mijn account.

edit: Oh, betalen verschijnt denk ik pas als ik een rit start?

[ Voor 10% gewijzigd door ThE_ED op 30-12-2022 08:59 ]

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 13:45
exelletor schreef op donderdag 22 december 2022 @ 06:48:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik heb na het fusie bericht niks meer gelezen over wat dat dan gaat betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:04
marcel067 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:35:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik heb na het fusie bericht niks meer gelezen over wat dat dan gaat betekenen.
Stond iets over in de sleutelfiguren nieuwsbrief. Dat ze een test doen voor 50 man tot 7 januari met one-way huren via 'onze vrienden van Amber'.

[ Voor 3% gewijzigd door boozzz op 30-12-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
[...]

Qua informatie die in het openbaar beschikbaar is, lees je in het verslag over hun laatste community event het volgende:

En er werd nog veel meer gedeeld. Zo onderzoeken we momenteel bijvoorbeeld of we MyWheels ook aan kunnen bieden voor een enkele reis. We vroegen onze Sleutelfiguren naar hun visie wat leidde tot interessante gesprekken, discussies en nieuwe inzichten waar wij weer wat meer kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnfreda
[...]

yes hier is de bron: https://mywheels.nl/blog/...-wil-ik-even-met-je-delen geen officiele aankondiging onlkine te vinden, maar op het event was het zeer duidelijk dat ze deze richting op willen gaan :) wanneer precies zou ik niet weten.

[ Voor 19% gewijzigd door johnfreda op 30-12-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
Interessant, dank voor het delen alle drie. Wat mij betreft een goede ontwikkeling.

[ Voor 6% gewijzigd door marcel067 op 31-12-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Nieuwe prijsaanpassing bij MyWheels:

Per 20 januari:
• Het kilometertarief van elektrische auto's verhogen we met € 0,02.
• De kosten voor het verlagen van het eigen risico van €500 naar €250 worden €3,99 per dag.

Daarmee worden elektrische auto's (vooralsnog) even duur als hun benzine broertjes. Overigens lijkt de Yaris hier in de wijk met de laatste tijd 3000km+ / maand de meeste kilometers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Opvallend; ik heb een automaat rijbewijs (ja..) maar daar houdt MyWheels bij het omboeken bij technische problemen blijkbaar geen rekening mee. Dus maar zelf even omgeboekt naar een andere.

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Ik dacht dat de Renault Zoe een incourant model was geworden, maar niets is minder waar - binnenkort breidt MyWheels de vloot uit met enkele tientallen van die dingen. Ondertussen heeft Sixt afscheid genomen van de Kona's - jammer, de i3 (nu in overvloed) heeft mij nooit bekoren en de Kona was een van mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

ThE_ED schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:13:
Ik heb nu een reservering gedaan bij MyWheels (voor over 2 weken pas) maar ik heb alleen mijn rekening moeten bevestigen en nog niets betaald? Is dat veranderd of moet ik nog gewoon even wachten tot ik iets kan/mag betalen omdat het de eerste keer is? Ik heb ook geen 'achteraf betalen' optie in mijn account.

edit: Oh, betalen verschijnt denk ik pas als ik een rit start?
Ik heb nu mijn eerste rit via MyWheels er op zitten, maar nog niets betaald. Op zich leuk, maar ben benieuwd of ze nu automatische incasso gaan doen. Die optie 'achteraf betalen' die in je account zou moeten zitten heb ik niet eens? (Maar wel een gekoppeld rekeningnummer.)

Benieuwd hoe snel de factuur zichtbaar wordt. :D
Maar zo kan ik ook geen kortingcode verwerken, bv?

Edit: als ik de ritten van de site download heet mijn contract wel 'MyWheels Start Achteraf Betalen', dus dat Achteraf Betalen zal dan wel! Toch opmerkelijk, heb ik nou wat gemist?

[ Voor 9% gewijzigd door ThE_ED op 11-01-2023 15:54 ]

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
En weer verdwijnt er een merknaam van deelauto's. Na Fetch, Juuve, ConnectCar en anderen, worden er nu auto's van Amber in de komende weken omgestickerd naar MyWheels. Men geeft aan dat de rest vooralsnog hetzelfde blijft, maar het lijkt een kwestie van tijd voordat de twee bedrijven verder samengevoegd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Je kan nu geld lenen aan MyWheels:

https://thesharinggroup.com/nl/invest/mywheels/

Nu lig ik niet wakker van 1000€ ofzo, dus denk dat ik het maar doe, maar wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:19
exelletor schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:23:

Nu lig ik niet wakker van 1000€ ofzo, dus denk dat ik het maar doe, maar wat vinden jullie ervan?
laatste tijd mindere ervaring met mywheels. heb mijn abbo ook maar opgezegd. Auto is niet vol geladen. staat niet op de afgesproken plek. Is erg smerig en als klap op de vuurpijl: de bandenspanning is veels te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnfreda

Ik geloof wel in de visie van mywheels dus ik heb inderdaad 1k geinvesteerd. 5% lijkt op dit moment ook wel een mooie return.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:42

Interessant. Ik heb zelf (nog) geen MyWheels gebruikt, maar ik ben zeker voorstander van het concept. Wel ben ik benieuwd naar de risico's van deze 'belegging.' Iemand een idee?

Edit: in hoofdstuk 4 van de Prospectus zijn een aantal dingen kwalitatief na te lezen. Maar er staat bijvoorbeeld niet wat de kredietwaardigheid van het bedrijf is.

[ Voor 22% gewijzigd door Opxah op 02-03-2023 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Ik heb uiteindelijk ook ingelegd. Ondertussen heeft MyWheels nog een auto hier uit de wijk weggehaald. Ik heb wel begrepen dat er een aantal DS3'en aan de vloot toegevoegd gaan worden, hopelijk plaatsen ze hier ook eentje. Toen Sixt deze auto nog had, vond ik het wel een geinige auto om mee te rijden.

GreenMobility heeft na een half jaar hun energieheffing van 15ct/km geschrapt en in ruil daarvoor de prijzen van uurpakketten verhoogd. Wat mij betreft een verstandig besluit en zo wordt het voor mij weer een aantrekkelijke aanbieder in Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jknockaert
exelletor schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:54:
Ik dacht dat de Renault Zoe een incourant model was geworden, maar niets is minder waar - binnenkort breidt MyWheels de vloot uit met enkele tientallen van die dingen. Ondertussen heeft Sixt afscheid genomen van de Kona's - jammer, de i3 (nu in overvloed) heeft mij nooit bekoren en de Kona was een van mijn favorieten.
Die Kona is inderdaad een fijne auto. Sixt schuift met die auto's heen en weer tussen deel, huur en lease en die Kona's zijn niet weg maar zitten wellicht in lease waar de voorkeur van de klant wat zwaarder doorweegt. Recent zie ik ze ook weer opduiken in huur.

De Zoe is een fijne auto om mee te rijden maar irritant om op te laden. Je kan de auto niet aan laten staan terwijl hij laadt, en als je met de sleutel op zak naar het laadklepje loopt gaat het automatisch op het slot....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maxboone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 16:11
Afgelopen week hadden wij om half 12 's avonds een auto nodig van MyWheels om naar een familielid te rijden die met spoed naar het ziekenhuis moest, en het OV die kant niet meer op ging.

Volgens de MyWheels app was er niets (in heel Nederland) beschikbaar tot 05:00.

Na een paar mailtjes gaf MyWheels aan dat het beleid is dat je pas na 20 ritten een "spontane" rit in de nacht kan maken want er wordt vaak schade gereden.

Uitgelegd dat ik dat niet netjes vind dat ze dat ook bij abonnees doen en het niet in de algemene voorwaarden staat, er wordt dus verwacht dat je onbehoorlijk gebruik maakt. En het oneerlijk is naar mensen die op andere tijden leven, zoals nooddiensten in de zorg of zoals ikzelf oncalls waarbij ik wel eens naar het DC zou willen.

Maar, beleid is beleid. Kortingsvoucher van €10,- gekregen omdat ik aangaf uit te moeten wijken naar een duurder alternatief.

tl;dr pas na 20 ritten kun je tussen 23:00 en 05:00 een auto boeken bij MyWheels, dus vertrouw daar niet op voor noodsituaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
maxboone schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:16:
Afgelopen week hadden wij om half 12 's avonds een auto nodig van MyWheels om naar een familielid te rijden die met spoed naar het ziekenhuis moest, en het OV die kant niet meer op ging.

Volgens de MyWheels app was er niets (in heel Nederland) beschikbaar tot 05:00.

Na een paar mailtjes gaf MyWheels aan dat het beleid is dat je pas na 20 ritten een "spontane" rit in de nacht kan maken want er wordt vaak schade gereden.

Uitgelegd dat ik dat niet netjes vind dat ze dat ook bij abonnees doen en het niet in de algemene voorwaarden staat, er wordt dus verwacht dat je onbehoorlijk gebruik maakt. En het oneerlijk is naar mensen die op andere tijden leven, zoals nooddiensten in de zorg of zoals ikzelf oncalls waarbij ik wel eens naar het DC zou willen.

Maar, beleid is beleid. Kortingsvoucher van €10,- gekregen omdat ik aangaf uit te moeten wijken naar een duurder alternatief.

tl;dr pas na 20 ritten kun je tussen 23:00 en 05:00 een auto boeken bij MyWheels, dus vertrouw daar niet op voor noodsituaties.
Een paar dagen geleden voor het eerst een rit gepland bij MyWheels voor 23:15 uur vandaag tot 18:30 morgen. Vorige bestuurder zat om 23:00 nog op een half uur rijden van de zone. Ik dus een SMS gekregen van MyWheels dat de auto niet op tijd is teruggebracht met het advies de rit te annuleren en een nieuwe rit te boeken.

Dus ik annuleer de rit en probeer een nieuwe auto te boeken... Tada alle auto's pas vanaf 05:00 uur beschikbaar.

Ik bellen en ja hoor: het is niet mogelijk om een auto te boeken tussen 23:00 en 05:00 voor nieuwe klanten.

Ook de dame aan de telefoon kon dit niet overrulen. Krijg ik als antwoord: "Tja als u de rit niet had geannuleerd kon ik hem nog omboeken..." Lekker gevalletje "victim" blaming. Bouw dan een beter systeem. |:( |:( |:(

Klassiek gevalletje computer says no en met zulke ervaringen gaat auto delen natuurlijk nooit wat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPPNUcPuj2EFp3Pc4M2E3E8HmXs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qhbsKaiXrytgB916015eELQR.jpg?f=user_large

[/rant]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxboone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-05 16:11
weebl15 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:29:
[...]

Ik bellen en ja hoor: het is niet mogelijk om een auto te boeken tussen 23:00 en 05:00 voor nieuwe klanten.
Ik heb al sinds 2021 een account bij MyWheels, als ze nou daadwerkelijk "nieuwe klanten" (nieuw account, nog geen rit gehad, whatever) beleid zouden voeren en duidelijk zouden zijn hierover van te voren dan vind ik dat nog redelijk.

Met name dat het meerdere e-mails kost om er achter te komen dat het een regel is vind ik krom. Dat moet gewoon in de algemene voorwaarden staan IMO.

Maar ook als je de borg vooruit betaalt, en al meerdere keren hebt gehuurd (de 25x huren norm vind ik ook bizar), kun je na 11 geen auto huren. Laat dat nou net de tijd zijn wanneer veel streekvervoer niet meer rijdt.

[/rant deel II]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb MyWheels als "backupvervoer", en wist inderdaad niet dat ik 's avonds geen auto zou kunnen huren. Beetje jammer, als er meer schade gereden wordt verhoog dan het eigen risico of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blooperdebloop
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-03 14:32
Als ik een auto wil huren bij mywheels voor 2 uur en 25km kost mij dit €19,49 volgens de calculator.

Als ik dezelfde 25km rij en de auto voor 6 uur huurt kost dat €10,49 volgens de calculator.

Weet iemand of dit ook daadwerkelijk klopt? Dat langer huren voor weinig kilometers voordeliger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Blooperdebloop schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:21:
Als ik een auto wil huren bij mywheels voor 2 uur en 25km kost mij dit €19,49 volgens de calculator.

Als ik dezelfde 25km rij en de auto voor 6 uur huurt kost dat €10,49 volgens de calculator.

Weet iemand of dit ook daadwerkelijk klopt? Dat langer huren voor weinig kilometers voordeliger is?
Nee, bij MyWheels betaal je altijd per uur + per km, dus langer huren is altijd duurder. 6 uur huur is al meer dan €10,49.
Alleen rond 30-34-48 uur heb je ergens een omslagpunt, omdat de meerdagenkorting van 25% korting op een gegeven moment ingaat.
Bij Amber by MyWheels is voor particulieren het starten van een rit buiten de spits goedkoper dan in de spits, dus daar kan het inderdaad zo werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
In navolging op mijn eerste ervaring bij MyWheels die heel erg tegenviel heb ik inmiddels drie ritten gemaakt met MyWheels.

2x een Renault Zoë, 1x een Seat Mii Electric. Proces zelf verloopt goed, afrekening nauwkeurig. De Seat trof ik aan met allemaal afval erin, dit heb ik opgeruimd en gemeld bij MyWheels. Dan krijg je toch als goedmakertje een tegoedbon van 10 euro dus dat is ook helemaal prima.

Inderdaad ook 1x zoals exelletor zegt dat ik twee dagen achtereen een auto nodig had waar ik volgens mij net wat minder betaalde als ik 48 uur boekte ipv 40 uur. Ik heb het niet nagerekend, maar ook die korting na 48+ uur is wat mij betreft een goed idee en geeft je net wat meer comfort: gewoon de auto voor je deur/op je parkeerplek hebben een aantal dagen.

Enige nadeel: na 3x een elektrische auto te hebben gereden zou ik er zelf ook wel een willen... >:)

[ Voor 6% gewijzigd door weebl15 op 04-05-2023 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
Zo te zien heeft GreenWheels eindelijk kleine auto's met parkeersensoren besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lD3UzUr7M5E_Y9zHitPY6G-371Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7LwTUkSFTYU4lofyITg8CLg.jpg?f=fotoalbum_large

Verder eindelijk eens met een Megane van GreenMobility op pad geweest. Momenteel een prima prijs/kwaliteit verhouding voor de gebruikers in Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5YJN7LrTDX7E_W2_zogw_-qwAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmxL36msKjY9U5pIwZugvg5e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Weet iemand of er al deelauto's zijn waar je duidelijk hoger zit? Familie overweegt zo'n deelauto abonnement. Maar alleen voor zo'n type auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnfreda
@Noorderling
Hoger in de vorm van een SUV? bij Mywheels hebben ze een Hyunday Kona: zie hier https://mywheels.nl/tarieven .

[ Voor 7% gewijzigd door johnfreda op 22-05-2023 14:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jknockaert
Voor het eerst GreenWheels geprobeerd. Bij ophalen van de auto bleek deze niet op de lader aangesloten en er bleken ook diverse schades. In de app zou je moeten kunnen zien wat al gemeld is, maar bij mij kwam er gewoon een groen (of was het rood?) scherm. Dan maar met de klantenservice gebeld, die me aangaf een andere functie in de app te gebruiken om de schade te melden. Dat leverde een foutmelding op. Opnieuw gebeld met de klantenservice en op hun aangeven een webformulier gebruikt.

Bij terugbrengen was de vaste plek ingenomen. Op de website staan hiervoor aanwijzingen, waarbij je in de automap moet kijken waar de parkeervergunning geldig is, de auto zo dicht mogelijk moet parkeren, en tenslotte aan de klantenservice moet melden waar de auto staat. In de map zat geen informatie, in dezelfde straat was sowieso geen vrije parkeerplaats meer, maar een straat verderop kon ik de auto wel net parkeren. Na afsluiten en beëindigen huur de klantenservice gebeld, en die waren niet zo vriendelijk (laat ik het netjes houden). Het kwam erop neer dat de auto enkel een vergunning had voor dezelfde straat en dat het verder mijn probleem was (en als er een boete zou komen zou die doorbelast worden).

Heb dezelfde avond nog mijn abonnement opgezegd.

Vandaag kwam nog een mail achteraan met de vraag om in de toekomst geen bestaande schades meer te melden. De mail was door mijn provider in quarantaine gezet omdat de Greenwheels mailserver niet zo goed ingesteld staat.

Al enige tijd geleden dat ik nog zo'n brakke service meegemaakt heb. Maar ze kunnen op hun beide oren slapen: ik zal geen bestaande schades meer melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zolang het goed gaat is het prima. Maar een bedrijf leer je pas echt kennen als we iets misgaat.
Dat blijkt wel weer :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-06 21:43
Kreeg zojuist een mail van MyWheels dat het uurtarief omhoog gaat met 25 cent en eigen risico afkoop met 1 euro. Was te verwachten met de huidige inflatie maar het wordt wel prijzig zo :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• exelletor
Ik ben al een tijd lang in dubio of ik mijn MyWheels-abonnement wil aanhouden of beter kan opzeggen. Nu de tarieven geëxplodeerd zijn, probeer ik in ieder geval vaker voor de trein of iets anders te kiezen. Tegelijkertijd maandelijks krijg ik een paar euro aan sleutelfiguurvergoeding en mijn obligatie-tegoed moet ook nog op, dus af en toe stap ik nog altijd in. Dat gezegd hebbende, MyWheels pakt het zo gek nog niet aan. De MyWheels Yaris hier in de wijk heeft in minder dan twee jaar tijd al zo'n 60k km gereden en daarmee een van de hogere bezettingsgraden.

Zolang het nog kan, blijf ik nog rijden met Amber (25ct/km is onverslaanbaar, helaas nog altijd 1.5km verwijderd van mijn wijk, dus ik moet daar echt moeite voor doen) en GreenMobility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
150 nieuwe MG4's voor Mywheels. Zouden deze de oude citroën C3's vervangen of zou dat nog op te veel plekken met een vaste plek lastig zijn met opladen. benieuwd wanneer deze te boeken zijn, de eDS3's met mywheels bestickering die ik in april op een trailer zag heb ik ook in de app nog niet terug kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m-aAp90Y5UPNWLmFe3Zdsg0L-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K38EuovJNMicI4xiladKYUIx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NAzekCuFG83BEbKDWBKtmTO7Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZcy9YD1p5gtVieFouivmCBD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lejI_K0DhiBC028fVBzfqQQOAb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgnH4rxfnkRZmBvPLzCQLGJY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Laatst online: 14-06 05:46

JointFillah

Techno Addict

Bij ons in de buurt staat sinds een week zo'n MG4 van MyWheels een laadpaal bezet te houden. Ik kan hem echter ook nog niet boeken in de app.

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik vermoed dat de MG4's enkele reis auto's (voorheen Amber) gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
De DS3 en de MG4 zijn beiden inderdaad bestemd voor MyWheels enkele reis en Amber. De DS3 vond ik niet verkeerd, hij kwam een stuk verder dan de versie die ik jaren geleden bij Sixt huurde.

Alleen het opladen duurde even, omdat ik niet doorhad hoe de achterklep open moest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcxfczEf3oCiLvMS5u_SBd_2uN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THcSjrsInjhHaBD9bHyBoBDx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind wel dat MyWheels niet altijd even efficiënt met haar auto's omgaat. Hier in de wijk staat inmiddels al enkele maanden een Aygo stof te vangen, terwijl MW-team daar wel op de hoogte van is.

[ Voor 13% gewijzigd door exelletor op 06-07-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:06
Wellicht een offtopic vraag, maar waarom is een platform zoals airbnb voor huis verhuur nooit aangeslagen op de auto markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:06
Ja precies. Ik bedoel aangeslagen op grote schaal.

[ Voor 10% gewijzigd door tony-stark op 19-07-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Omdat het makkelijker voor mij was om een deelauto te huren, dan een afspraak te maken met iemand van een SnappCar auto.
Teveel gedoe als je het mij vraagt.

Maar ik vond deelautos uiteindelijk ook teveel gedoe en ben dus weer voor een eigen auto gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
tony-stark schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:23:
Wellicht een offtopic vraag, maar waarom is een platform zoals airbnb voor huis verhuur nooit aangeslagen op de auto markt?
Het is veel makkelijker om een slaapkamer te verhuren dan een zitplaats. En voor mensen met meerdere huizen is het makkelijker om geld te verdienen op iets wat redelijk waardevast is (huis) dan op een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Van de week in de MG4 van MyWheels gereden. Blijkbaar zijn wordt deze auto zowel Enkele Reis als Retour aangeboden. Sinds kort sleutelfiguur geworden van een MG4 in de buurt.

Fijne auto om in te rijden. Rijdt erg prettig en lekker ruim. Bediening van o.a. de radio is even wennen en ook viel bij mij regelmatig Android auto uit. Mogelijk is de aansluiting gevoelig voor een usb-c/usb-a kabel van de Action. Ook moet je de auto openen en sluiten met de Mywheels app. Dat ging prima, maar moest wel mijn Wifi op mobiel uitzetten vanwege de zwakker wifi signaal van thuis die ik buiten had. Dit laatste is natuurlijk niet te wijten aan de app. Om de auto 'uit te zetten' moet je de automaat op P-stand zetten en vervolgens de rem goed indrukken.

Maar van de Mywheels elektrische auto's staat de Kia e-Niro nog steeds bovenaan. Onderaan de lijst de Peugeot E-208.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jknockaert
nlboy schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:19:Maar van de Mywheels elektrische auto's staat de Kia e-Niro nog steeds bovenaan. Onderaan de lijst de Peugeot E-208.
Wat zijn je ervaringen met de E-208?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JointFillah
  • Laatst online: 14-06 05:46

JointFillah

Techno Addict

Inmiddels ook ervaring met de MG4 via MyWheels (een vaste auto in de buurt). Prima auto, vergelijkbaar met een VW ID.3 maar rijdt en remt naar mijn gevoel iets beter dan de VW. De plastic knopjes onder het scherm doen wat goedkoop aan allemaal, maar het zijn tenminste nog fysieke knoppen (geen touch rommel zoals bij VW). Ook de interface zelf is even zoeken, maar wel gebruiksvriendelijker dan VW (maar dat geen wonder).

Oh en het geluid van de richtingaanwijzer in de MG4 is ronduit belachelijk 8)7

Eens met @nlboy dat de e-Niro bovenaan staat. Overall kwaliteit en nooit issues gehad met laden of wat dan ook. De e-208 is vind ik een mooie auto, rijdt heel lekker en je zit mooi laag... echter het aantal issues met de boordcomputer en niet willen laden zijn te extreem. Zeker in combinatie met MyWheels is dat funest (want dan kon de app weer niet zien waar de auto stond of welk accupercentage er nog was). Volgens mij is dat ook de reden dat de e-208's langzaam verdwijnen bij MyWheels...?

[ Voor 4% gewijzigd door JointFillah op 27-07-2023 15:53 ]

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 15:37
Jelte schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:57:
Die €200 per maand is aan de ene kant niet veel voor een auto. Maar over 7,5 jaar is dat wel ruim €18.000 geweest. Das best veel. En dan rij ik nog zo'n oude bak. Wat geven mensen een geld uit aan een auto.

Het valt me trouwens op dat er nog geen topic was over deelauto's. Blijkbaar willen Tweakers graag een eigen auto hebben? Of zijn er veel Tweakers die een lease auto hebben?
Tot nu toe maar één ervaring met een deel auto.
Maar wat zijn je kosten per kilometer dan.. dat zou vergelijken makkelijker maken? Toch?

Ik snap je 200 eur per maand (all-in neem ik aan, benzine, verzekering, afschrijving, onderhoud, wassen, parkeren, etc?), maar als je ineens 2x zoveel gaat rijden dan zou het budget ook naar 400 moeten..

Ik rij zelf voor 25.5ct/km all-in. Evt een oude seicento pakken waar eigenlijk niks aan kapot kan maar ja daar kan je niet mee op vakantie, veel lager dan 20ct/km zal denk ik niet kunnen, maar dan mis je wat.

Wat voor prijzen hebben die aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@grasmanek94 Je beseft dat je reageert op een post van bijna 2 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Jelte schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:14:
@grasmanek94 Je beseft dat je reageert op een post van bijna 2 jaar geleden?
Oops 8)7 dacht dat ik nog op de 'nieuwe topics' forum sorteer lijst zat hehe. Maar je bent voor eigen auto gegaan, dan ben ik wel benieuwd of de kosten per km een rol speelden? Want ik lees dat je nu vooral op gedoe / comfort let?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
grasmanek94 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:09:
[...]

Wat voor prijzen hebben die aanbieders?
Mijn gemiddelde is de laatste tijd ver boven 30ct, eventuele sleutelfiguur + ontladen + opladen vergoeding niet meegerekend. Om een beeld te geven van mijn ritten afgelopen maand:
Goedkoopste was Lynk & Co - 320km in 1 dag voor EUR90, dus zo'n 29ct/km. Wel een brakke app waar ik niet blij van word.
Zelf opgehaalde en elders ingeleverde Amber 293km in 1 dag voor EUR93, dus 32ct/km.
GreenMobility 200km in 1 dag voor EUR85, dus 43ct/km. Nu is er ook een actie waarbij ik 550km over drie dagen heb gereden voor 32ct/km.
Afgelopen maand niet meer met ShareNow, MyWheels, GreenWheels gereden - allemaal te duur. Sixt doordeweeks zou nog kunnen, ben benieuwd naar de MG's die ze nu hebben.

Oplaadvergoeding van GreenMobility dekt wel de kosten van mijn ritten in de stad. Voor 3 dagen een Zoe/Megane gehuurd - 3x moeten opladen, levert 60 minuten karren op, dus 3/4 ritten richting een winkel, station of een andere bestemming.

Langere ritten met die huurauto's rijden is funest voor mijn portemonnee. :+ Hely kan voordelig uitvallen, maar dat is 5 min fietsen van waar ik woon + abonnement nemen, dus niet handig.

___
Iets anders, per 1 augustus sluit MyWheels de enkele reis zones in Arnhem, Tilburg en Den Bosch. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Oh die 32ct/km dat valt nog mee, lager dan vele prive auto's die rondrijden. Die Lync & Co heb ik wel goede (en idd goedkope) verhalen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
grasmanek94 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:19:
[...]

Oops 8)7 dacht dat ik nog op de 'nieuwe topics' forum sorteer lijst zat hehe. Maar je bent voor eigen auto gegaan, dan ben ik wel benieuwd of de kosten per km een rol speelden? Want ik lees dat je nu vooral op gedoe / comfort let?
Tja het zal duurder zijn. Auto kostte €7500, dus rest waarde zal een rol spelen. Verder behalve apk met één nieuwe band nog geen extra kosten gehad.

Comfort van het voor de deur hebben staan van dat ding is het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

jknockaert schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:32:
[...]
Wat zijn je ervaringen met de E-208?
Ik vind de rijstijl niet echt super (gevoelig stuur), de ligging niet geweldig en ik merk ook dat het 'remmen' op de accu te aanwezig is. Wellicht is dit aan te passen, maar ik vind het mwah voor default.

Verder wat JointFillah beschrijft qua boordcomputer, laden, etc. pakt ie niet goed. Ik heb gisteren ontladen (auto van de de paal afhalen en daarvoor 2,50 euro tegoed krijgen) was niet goed geregistreerd. En dit gebeurd vaker met de Peugeot dat de accupijl niet goed doorgegeven wordt. Gelukkig is de support van Mywheels niet de moeilijkste.

Ik vermoed ook dat ze die uiteindelijk uit de pool gaan halen.

update: Vanochtend een Zoe & MG4 ontlaad en meteen de bonus op mijn account gestort gekregen, dus daar gaat het gelukkig wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door nlboy op 28-07-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel067
exelletor schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:25:
...

Iets anders, per 1 augustus sluit MyWheels de enkele reis zones in Arnhem, Tilburg en Den Bosch. ;w
Hier heb ik niks over gelezen, ik kan er nu ook niks over vinden. Wil je de bron linken?
Het klinkt als slecht nieuws voor mij ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
marcel067 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Hier heb ik niks over gelezen, ik kan er nu ook niks over vinden. Wil je de bron linken?
Ik vind het ook raar dat er niks gecommuniceerd is. Amersfoort verdwijnt ook. Je ziet alleen dat de helpsecties bijgewerkt zijn: https://help.mywheels.nl/hc/nl/articles/8511334633756

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

marcel067 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Ik heb dit te horen gekregen via de Amber nieuwsbrief:
Een update met betrekking tot onze servicegebieden: per 1 augustus sluiten de servicegebieden in Tilburg, ‘s-Hertogenbosch, Arnhem en Amersfoort. Amber by MyWheels blijft wel beschikbaar in de andere bestaande servicegebieden en hubs. Dit betekent dat je binnen deze gebieden gewoon de auto kunt ophalen en achterlaten zoals je gewend bent. Bekijk de FAQ voor meer informatie.

Direct instappen? Dan hebben we goed nieuws!
Met het sluiten van enkele servicegebieden breiden we het aantal auto’s in de servicegebieden die open blijven namelijk uit. Dit komt ten goede aan de beschikbaarheid in de app en zo heb je nog vaker direct een auto op loopafstand.

Fijne dag!
Team Amber & MyWheels
Waarschijnlijk niet door Mywheels gecommuniceerd, omdat Enkele Reis van Mywheels nog enkel voor beta testers (sleutelfiguren) gebruikt kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door nlboy op 28-07-2023 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Oooh, ik dacht al dat ik gek geworden was. Wilde laatst van Amsterdam naar Arnhem maar kreeg 't maar niet werkend. That explains it.

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Sinds enkele jaren was ik veelvuldig gebruiker van Amber. Maar helaas houdt Amber 31 oktober definitief op met bestaan.

https://help.mywheels.nl/...ratie-Amber-naar-MyWheels

De prijzen van MyWheels zijn hoger, ik kan geen enkele reizen plannen met MyWheels, kan niet met creditcard betalen en 's nachts kan ik in noodgevallen geen auto meer pakken.

Ook de klantenservice van MyWheels was nog niet echt veelbelovend. Een verkeerd geparkeerde auto lieten ze liever wegslepen tegen honderden euro's kosten dan dat ze mij 5 minuten gratis rijtijd geven zodat ik die voor ze kon weghalen voor het te laat was. Dat mocht alleen de sleutelbeheerder namelijk doen.

Volgend jaar komt er waarschijnlijk toch een eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jammer, ik vond het altijd wel aantrekkelijk van Amber dat je een auto niet op dezelfde plek terug hoefde te brengen. Dat bracht veel flexibiliteit.
Maarja, ook hier moeten natuurlijk kosten worden gedekt. EN dan is het al snel aantrekkelijker om toch maar gewoon een eigen auto aan te schaffen die gewoon altijd voor je deur staat.

Ook al rij ik regelmatig 2 weken niet met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Zou het echt door de kosten komen? Ik vond de prijzen van Amber best scherp. Ik heb Amber veel gebruikt voor ritjes naar Eindhoven Airport. Dat was ideaal. Met een taxi is het 120 euro enkele reis, met Amber 20 euro. Dus als ze er meer voor hadden gevraagd had ik dat ook betaald.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Mywheels gaat enkele reis aanbieden hoor: https://info.mywheels.nl/binnenkort-bij-mywheels-enkele-reis

Ik heb dit al 3x getest door van/naar Utrecht Amsterdam te gaan. Op de kilometer en uur tarieven krijg je ook korting als je een Plus (10%) of Pro (30%) abonnement hebt. De enkele reis auto's hebben geen sleutelfiguur, omdat sleutelfiguren (zoals ik) alleen auto's kunnen beheren die een vaste zoneplek in de buurt hebben.

Het enige nadeel is inderdaad wel dat je volgens mij niet (nu) meer een auto kunt 'inplannen'. Misschien dat deze functie na de beta test wel beschikbaar wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exelletor
Ook voor mij voelt de migratie naar MyWheels als achteruitgang: :
* Vooralsnog(?) geen enkele reis naar hubs
* Tot 100% hogere kosten, ook al neem je een abonnement
* Niet karren in de nacht
* Geen mogelijkheid om met creditcard te betalen
* Niet voortijdig de rit afkappen
* Van tevoren is enkele reis (nog?) niet te reserveren

Nu MyWheels ook WeDriveSolar heeft overgenomen, kan ik mij voorstellen dat het ook voor die gebruikers even omschakelen wordt. Dit ligt wel in lijn met de strategie en het halfjaarbericht van de aandeelhouder:

Na een jaar waarin het aantal auto’s op het MyWheels-platform enorm is toegenomen, stond het eerste halfjaar van 2023 in het teken van optimalisatie van de bezettingsgraad. Het aantal auto’s is in de eerste jaarhelft bescheiden gegroeid, waarbij de groei jaar-op-jaar vooral te danken is aan de overname van Amber. Het aantal ritten en de opbrengsten per auto zijn gedurende de eerste zes maanden van dit jaar toegenomen. Als gevolg hiervan zijn de inkomsten jaar-op-jaar bijna verdubbeld tot € 15,8 miljoen. De brutomarge is omgezet naar een solide positief getal. Tegelijkertijd bleef de operationele ontwikkeling van de organisatie achter bij de verwachtingen, wat leidde tot aanzienlijk grotere opschalingsverliezen. Omdat de marktomstandigheden een gezonde bedrijfseconomie vereisen, heeft TSG momenteel een sterke focus op positieve kasstromen op de korte termijn. Dit zal onderstrepen en bewijzen dat een duurzaam en winstgevend autodeelbedrijf mogelijk is. In het licht van deze ontwikkelingen heeft TSG besloten het management te versterken met vertegenwoordigers van TSG om de weg naar operationele winstgevendheid te versnellen. Tegelijkertijd heeft de CEO van MyWheels, na zeven jaar lang met succes de overvloedige groei van het bedrijf te hebben beheerd, besloten af te treden. De groeps-CEO van TSG treedt momenteel op als CEO ad interim van MyWheels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW7v25kREpC1mdtyZNDdZb5Yj2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R4yJM5CpgEtyVp57vPBIlPiK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
exelletor schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:12:

(...)
[Afbeelding]
Hier wil ik nog aan toevoegen:
* Geen auto kunnen huren binnen 6 uur van de vorige rit (dus als je eerst boodschappen hebt gedaan kun je niet meer weg voor een spoedgeval)
* Weer moeten wennen aan nieuwe auto's (iedere keer andere navigatie, radio, laadproces, cruise control)
* Bij een storing is er geen alternatief meer om alsnog een auto te kunnen huren
* Iedere maand uitrekenen of je een hoger of lager abonnement nodig hebt, terwijl je geen garantie hebt op beschikbaarheid op de jouw gewenste tijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeaxZuska
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:28

Nu MyWheels ook WeDriveSolar heeft overgenomen, kan ik mij voorstellen dat het ook voor die gebruikers even omschakelen wordt. Dit ligt wel in lijn met de strategie en het halfjaarbericht van de aandeelhouder:
Het is jammer dat WeDriveSolar is overgenomen. Vanuit mijn perspectief boden ze een exclusief aanbod voor mensen die meerdere dagen per maand de auto nodig hebben met een goed prijskaartje. In mijn geval was dat 8 dagen per maand. Het was 1 van de redenen dat ik geen leaseauto meer koos nadat ik ergens anders ben gaan werken.

Na de overstap zal met hetzelfde autogebruik bij MyWheels de kosten 12 euro per dag meer zijn voor mij. Dan gaat het toch weer de trein worden voor mij en incidenteel een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
Mywheels kapt weer met de enkele reis functionaliteit. Te weinig mensen maakten er gebruik van, aldus Mywheels. Op zich niet raar, en toch niet zo snugger in de markt gezet, want qua prijs is Sixt Share vele malen aantrekkelijker voor enkele reizen tussen de grote steden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Meer info: https://mailchi.mp/3dd903a83189/enkele-reis-test

Op zich is Mywheels niet veel duurder als je een abonnement hebt (korting is daar ook van toepassing), want bij Sixt krijg je nog een toeslag als je de auto in een andere stad achter laat.

Waar ik vooral tegen aanliep is dat er weinig enkele reis auto's beschikbaar zijn, steden & hub's van de hand werden gedaan, gebieden kleiner werden en de luxe van Amber met de mobiliteit garantie (auto klaargezet).

Dus eindelijk ben ik toch maar retour gaan gebruiken, omdat je iig veel meer zekerheid hebt. Of Sixt die veel meer auto's heeft waardoor je bijna altijd een auto in de buurt hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door nlboy op 25-10-2023 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Courses
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 13:10

Ik heb al heel wat kilometers met MyWheels gereden en zag dit punt recent ook een keer voorbij komen, maar ik heb dit nog nooit zo ervaren. Heb met regelmaat wat later op de avond een auto nodig gehad voor ad-hoc dingen, maar dit was tot dusver altijd mogelijk. Is dat puur met de migratie een nieuw iets?

Ik ben nooit fan geweest van WeDriveSolar en de partij die dat runde, heb destijds zo'n naar stuk communicatie met hun ervaren dat ze mij direct kwijt waren toen ik nog aan 't oriënteren was. Daardoor vind ik het in dat opzicht een verbetering dat het is overgenomen, al merk je wel dat de Klantenservice van MyWheels hier en daar wat onderbezetting heeft.

Inmiddels ben ik Sleutelfiguur van een aantal auto's in de wijk en al heel wat ritten met MyWheels verder. Ben erg tevreden over de service, als eigen ondernemer alles achteraf kunnen betalen en het gemak van de facturen in de boekhouding is voor mij echt een uitkomst.
boozzz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:38:
Mywheels kapt weer met de enkele reis functionaliteit. Te weinig mensen maakten er gebruik van, aldus Mywheels. Op zich niet raar, en toch niet zo snugger in de markt gezet, want qua prijs is Sixt Share vele malen aantrekkelijker voor enkele reizen tussen de grote steden.
In alle eerlijkheid verbaast mij dit niet. Er stonden hier met regelmaat 4 a 5 enkele reis auto's dagen lang niks te doen, dat kon niet duurzaam te onderhouden zijn. We hadden de 'rand' van de zone in de wijk verderop en dat was ook sterk te merken in de hoeveelheid auto's die daar keer op keer geparkeerd werden. Toen die straat op de schop ging en er een wegsleepregeling ingesteld was, heb ik ze toch maar even gebeld met de vraag of het een idee was dat ik die auto's weg reed anders hadden ze die bij het depot (a 300 euro per auto) kunnen ophalen.

[ Voor 22% gewijzigd door Courses op 23-11-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
Courses schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:09:
[...]
In alle eerlijkheid verbaast mij dit niet. Er stonden hier met regelmaat 4 a 5 enkele reis auto's dagen lang niks te doen, dat kon niet duurzaam te onderhouden zijn. We hadden de 'rand' van de zone in de wijk verderop en dat was ook sterk te merken in de hoeveelheid auto's die daar keer op keer geparkeerd werden. Toen die straat op de schop ging en er een wegsleepregeling ingesteld was, heb ik ze toch maar even gebeld met de vraag of het een idee was dat ik die auto's weg reed anders hadden ze die bij het depot (a 300 euro per auto) kunnen ophalen.
Toch erg jammer, het principe is goed en toen het nog Amber was werkte het blijkbaar beter? Althans, die hebben een stuk langer rondgereden. Sixt zie ik ook nog altijd best veel hier (hoewel ook minder dan een jaar of twee terug).

Dat is sympathiek van je trouwens. Als sleutelfiguur raakte ik de motivatie mijn best te doen helaas vrij rap kwijt, werd altijd erg lauw gereageerd door Mywheels op de moeite die ik deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

boozzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:59:
[...]

Toch erg jammer, het principe is goed en toen het nog Amber was werkte het blijkbaar beter? Althans, die hebben een stuk langer rondgereden. Sixt zie ik ook nog altijd best veel hier (hoewel ook minder dan een jaar of twee terug).

Dat is sympathiek van je trouwens. Als sleutelfiguur raakte ik de motivatie mijn best te doen helaas vrij rap kwijt, werd altijd erg lauw gereageerd door Mywheels op de moeite die ik deed.
Verschilt ook per medewerker heb ik het idee. Soms krijg je zo een kortingscode als waardering dat je bijv. een auto (die niet onder jou als sleutelfiguur valt) in een nieuwe zone zet tijdens het ontladen. Maar ook soms weer niet. Ik denk inderdaad dat de onderbezetting een grote rol in speelt dat ze nu sneller meldingen willen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
De klantenservice is in mijn beleving erg hit or miss, mede door het opschalen. Ik heb zelf wat ervaring binnen de B2C communicatie en merk wel dat de ene medewerker een stuk meer op de hoogte is van wat er gebeurt dan de ander. Met die auto's die in de wegsleepzone stonden had ik iemand direct van Amber zelf (doorgeschakeld via MyWheels) te pakken en zij had echt verstand van zaken. Afgelopen zaterdag had ik iets heel bijzonders met een auto die voor de deur stond, toen ik belde kreeg ik ook een jongen aan de lijn die zo te horen al heel wat ervaring had en z'n zaken direct wist te vinden.

Een paar weken terug belde ik ze rondom het gedoe met twee 'nieuwe' auto's (voorheen WeDriveSolar) die verplaatst waren naar een openbare laadpaal en daardoor waren hun vaste plekken elders in de straat een soort zombie plekken geworden. Wel gereserveerd voor die auto's, maar niet in gebruik. Ik heb die beste meid 3x het verhaal opnieuw moeten uitleggen, vervolgens ging ze een scriptje af wat eigenlijk niet op de vraag/comment sloeg. Ik heb d'r toen op 't hart gedrukt dat ik na 150+ ritten en meerdere beheerauto's inmiddels echt wist hoe je een auto moest koppelen aan de laadpaal en of ze hier een algemene melding van kon maken zodat ze het hogerop konden aanpakken. Ik weet niet of ze aan 't eind van 't gesprek nou wel begreep wat ik precies bedoelde, maar goed. Iedereen moet 't leren dus ik heb er in dat opzicht weinig moeite mee, maar ik kan mij goed voorstellen als je een eerste rit met ze maakt, een auto hebt die het niet doet en dan zo'n dame te spreken krijgt je daar iets anders in staat.

Al met al tot dusver eigenlijk nooit gedoe gehad met de auto's, maar dat kan ook liggen aan de wijk waar je woont en hoe de mensen daar met de auto's omgaan.
boozzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:59:
[...]

Ik snap zeker wat je bedoeld, maar dat heeft met een aantal factoren te maken (gok ik). Het is al langere tijd enorm moeilijk om (goed) personeel voor welke klantenservice dan ook te krijgen, als er veel nieuwe mensen zijn zijn die sowieso niet snel geneigd zulke incentives uit te geven of die mogen dat wellicht ook niet doen. Ik heb een paar keer wat losse kortingscodes van ze ontvangen voor wat kleine dingen, maar ik doe het ook niet met het idee om daar wat aan over te houden. Niet iedereen 'boeit' het wat, zolang ze aan 't einde van de maand maar betaald krijgen.

Ik vind het persoonlijk tof dat ik, zeker toen de MG geintroduceerd werd, hier zelf ook mee aan de slag kon. De auto's waren toen nieuw, enorm veel dingen waren (nog) niet duidelijk en ik heb over de jaren heen wel wat meer waardering voor automotive gekregen dus daardoor sluit dit goed aan op mijn eigen interesses. Het is erg low key vrijwilligerswerk in dat opzicht en ik steek er zelf ook nog wat van op. Plus, het geeft mij de ruimte te oriënteren op wat ik zelf wil aanschaffen. Voor nu is MyWheels een tussenoplossing, maar uiteindelijk komt er een eigen auto. Wellicht een beetje tegendraads met waar MyWheels voor staat, maar dit geeft wel de ruimte wat dingen te proberen en te zien wat voor mij wel/niet werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Courses op 27-11-2023 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
Courses schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:29:
Ik snap zeker wat je bedoeld, maar dat heeft met een aantal factoren te maken (gok ik). Het is al langere tijd enorm moeilijk om (goed) personeel voor welke klantenservice dan ook te krijgen, als er veel nieuwe mensen zijn zijn die sowieso niet snel geneigd zulke incentives uit te geven of die mogen dat wellicht ook niet doen. Ik heb een paar keer wat losse kortingscodes van ze ontvangen voor wat kleine dingen, maar ik doe het ook niet met het idee om daar wat aan over te houden. Niet iedereen 'boeit' het wat, zolang ze aan 't einde van de maand maar betaald krijgen.

Ik vind het persoonlijk tof dat ik, zeker toen de MG geintroduceerd werd, hier zelf ook mee aan de slag kon. De auto's waren toen nieuw, enorm veel dingen waren (nog) niet duidelijk en ik heb over de jaren heen wel wat meer waardering voor automotive gekregen dus daardoor sluit dit goed aan op mijn eigen interesses. Het is erg low key vrijwilligerswerk in dat opzicht en ik steek er zelf ook nog wat van op. Plus, het geeft mij de ruimte te oriënteren op wat ik zelf wil aanschaffen. Voor nu is MyWheels een tussenoplossing, maar uiteindelijk komt er een eigen auto. Wellicht een beetje tegendraads met waar MyWheels voor staat, maar dit geeft wel de ruimte wat dingen te proberen en te zien wat voor mij wel/niet werkt.
Ik doe het zeker ook niet voor kortingscodes (die kreeg ik sowieso nooit), maar een gemeend bedankje had ik wel op prijs gesteld als ik ze bijvoorbeeld opbelde om te vertellen dat iemand de bumper eraf had gereden, of als ik 's avonds werd gebeld of ik de banden even op wou pompen, of een paar uur kwijt was met de auto naar de (ver weg) garage brengen en halen. Heb wel het idee dat ze tegenwoordig ook veel minder van hun sleutelfiguur verwachten. Naar de garage en schoonmaken vallen allemaal niet meer onder de taken. Hier in Amsterdam wordt er soms wel behoorlijk geragd in de auto's (al dan niet opzettelijk), dus de boel netjes houden was sowieso een wat ondankbaar klusje :D

Maar net als jij wel veel ervaring met ze opgedaan met elektrisch rijden in vrij veel soorten auto's. Rij zelf wel sinds een paar maanden decadent genoeg in een elektrische Ioniq (met een baby erbij was het toch wel handig uiteindelijk), maar vind het nog steeds mooie initiatieven en ideaal voor de grote steden. En voor noodgevallen voor mijzelf :)

[ Voor 3% gewijzigd door boozzz op 27-11-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Courses
Garage is inderdaad geen taak meer van de Sleutelfiguren, al heb ik mijn beheer MG al wel twee keer door de wasstraat gehaald. Die was echt niet meer om aan te zien en ik rijd ermee naar opdrachtgevers, dus dan ga ik niet zitten wachten totdat het Schoonmaakteam langs komt, haha.

Wel fijn dat je op die manier hebt kunnen oriënteren voor een eigen auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:42
... Daarom geven we jou als MyWheels lid een cadeautje om deze feestmaand mee af te sluiten. Gebruik code MWBDAY10 bij het boeken van je volgende rit en profiteer van €10,- korting! De korting is geldig tot en met 15 december.
Ziet er uit als een algemene code, dus ik denk door iedereen bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
In regio Utrecht is er geen enkel auto beschikbaar vandaag. Bug of Kerst?! Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:32
Syn3rgi schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:35:
In regio Utrecht is er geen enkel auto beschikbaar vandaag. Bug of Kerst?! Meer mensen last van?
In Den Haag zie ik nu 1 auto beschikbaar. Ik vermoed Kerst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
visje2305 schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:38:
[...]

In Den Haag zie ik nu 1 auto beschikbaar. Ik vermoed Kerst
Doen ze goed dan! Tientallen, zo niet honderden, auto's in Utrecht.

Thanks. Fijne Kerst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
GreenMobility had vandaag nog wat auto's beschikbaar in Amsterdam, maar die hebben al aangegeven de Nederlandse markt te gaan verlaten. Jammer, ik ga ze wel missen.
Sixt, ShareNow, GreenWheels en MyWheels waren grotendeels verhuurd. Dit fenomeen zie je ook met bijvoorbeeld pasen en lange warme weekenden in het voorjaar.

In Utrecht speelt ook nog een rol dat MyWheels langzamerhand het aantal WDS Tesla's omlaag brengt om ze elders in te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door exelletor op 25-12-2023 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 12:05

Honesty

kattenneus!

Vandaag met kerst een mywheels kia nero gehuurt, had wel 25 euro korting omdat ik overstapte van amber maar wat een ellende. De auto van van binnen en van buiten goor(echt goor, ik ben met de bedrijfsbus altijd een van de sloomste wassers, maar zoals als deze zal ik het ook niet laten komen) en volgens mij was het een stuk duurder van amber was.
4 euro per uur en 43 cent per kilometer.
Maar was voor een goed doel(familie bezoek) dus dat maakt het wel dragelijk. En die ene keer dat ik een auto nodig heb is veel goedkoper dan een eigen auto hebben.

Festina lente

Pagina: 1 2 3 Laatste