Toon posts:

Ervaringen met Auto delen (GreenWheels/My Wheels/Amber)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:22
exelletor schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 00:18:
Ik had het niet door, maar per 1 augustus gooit GreenWheels de tarieven fors omhoog. Was te verwachten. Dan wordt MyWheels goedkoper.
Dat wist ik niet, ff checken. De uurprijs van het gratis 'Soms' abo gaat van 6 euro/uur naar 3,90, maar de km-prijs van 34 cent naar 39. Tja, de brandstof wordt duurder, daar hebben de elektrische auto's van MyWheels minder last van.

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-03 13:02

nlboy

Alles kitz?

grun93 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:03:
[...]

Nee, ik hou een Greenwheels abo aan omdat zij een Caddy hebben waarmee ik wel eens grote(re) dingen naar de stort breng. Overigens betaal ik voor dat abonnement ook 0 euro.
Ik heb een tweet voorbij zien komen dat MyWheels er mee bezig is om elektrische bestelbussen aan te schaffen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:07
Bij Sixt Share zijn ondertussen de vakantietarieven ingegaan. Voor een rit van 1 dag en 200km in een Nissan Leaf wordt €109,- gevraagd. Eerder deze maand betaalde ik op een doordeweekse dag nog €69. MyWheels, waar je per kilometer betaalt, zou zonder abonnement en borg €98,50 in rekening brengen. Met een pro abonnement (€25 per maand) kom je op € 71,25. Zo wordt dat toch een aantrekkelijke(re) optie.

Zijn er alternatieven? In Amsterdam is er tegenwoordig ook GreenMobility. Die rekenen voor 1 dag en 200km een redelijk schappelijke €77 en voor 10 uur en 150km €60.

Tijd voor een nieuwe analyse. Hoe duur is dat autorijden nou, worden die autootjes nou een beetje gebruikt en hoe redelijk is de prijs per km? Een ex Golf van Sixt Share staat nu te koop bij een autodealer in Waalwijk. Deze Golf heeft in de tijd bij Sixt zo'n 1950km per maand gereden. De catalogusprijs is € 35.668 en hij staat nu te koop voor € 27.945. Volgens de ANWB kost zo'n Golf bij een gebruiksduur van 2 jaar zo'n 40ct per km, waarvan 26ct afschrijving. Als ik de huidige verkoopprijs van de cataloguswaarde aftrek*, dan kom ik op € 7723 uit, oftewel 19ct afschrijving per km. Dan zou de km-prijs op zo'n 33ct per km uitkomen. Mijn gemiddelde deze maand is tot nu toe 39ct per km bij Sixt of 31ct als ik het gemiddelde over alle deelauto aanbieders na korting bereken. Dank aan Lynk&Co waarmee ik voor 21ct per km heb rondgetoerd. Als je het zo redeneert, zijn de huidige verhuurtarieven niet zo gek.

* - In deze berekening ga ik gemakshalve van uit dat Sixt net zoveel of meer korting heeft ontvangen bij de initiële koop als de huidige verkoper.

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het zonde dat Sixt de auto zo snel inwisselt. Wat is er mis met een auto met meer dan 40.000?
Zolang de auto netjes (voor mij niet zo'n punt, voor vele andere wel vermoed ik) is en goed functioneert, dan kan die prima door tot minimaal 100.000?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jeltel schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:04:
Ik vind het zonde dat Sixt de auto zo snel inwisselt. Wat is er mis met een auto met meer dan 40.000?
Zolang de auto netjes (voor mij niet zo'n punt, voor vele andere wel vermoed ik) is en goed functioneert, dan kan die prima door tot minimaal 100.000?
Die auto's wordt ruiger mee gereden dan botsauto's op de kermis. Bij mij in de buurt is ook een greenwheels punt maar dat is onvoorstelbaar wat er met die auto's gebeurt. Aankomen rijden op volle snelheid en dan de stoeprand op, ook nog een hoge. Auto parkeren met de banden een paar centimeter op de stoeprand en die blijft daar een dag staan.

Zijn allemaal mensen zonder rijervaring die vinden dat ze goede chauffeurs zijn, die auto's moeten versneld worden afgeschreven.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jknockaert
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-11-2022
Jeltel schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:45:
Ik ga eens contact opnemen, want dit is zeer onduidelijk gecommuniceerd en als ze het gaan handhaven zou ik het gooien op misleiding.
Heb je al reactie ontvangen van MyWheels?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
@jknockaert zoals verwacht nog niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Zo terug van twaalf dagen een Mywheels auto huren. Een Opel Astra Tourer, benzine dus, met trekhaak. En dat alles om onze kampingspullen te brengen naar de camping in Drenthe. Uiteindelijk 626 kilometer gereden. en dan komt het uit op zo'n €560. Dat is op zich prima te doen.
De auto zelf was ook prima. Alles past erin en hij trekt de bagagekar prima. Al zal een caravan waarschijnlijk te zwaar zijn.

Wel viel het me zwaar tegen dat op de dag dat we weer naar huis wilde de accu leeg bleek te zijn. Terwijl ik twee dagen ervoor nog aardig gereden had. De auto had zeker niet al die tijd stil gestaan. Kon zo snel niet bedenken waarom de accu leeg zou zijn. Kan me niet bedenken wat ik als gebruiker daar in ieder geval voor invloed op zou hebben. Gelukkig kwam ik er op tijd tegen en was de via Mywheels en de pechhulp ingeschakelde ANWB meneer vlot ter plaatsen (sneller dan de telefoontjes duurde...) en reden we gewoon om 12:00 weg van de camping.

Wel moet ik echt schakelen om zuinig op deze auto te zijn. Juist bij kamperen stop je de auto vol met spullen en kan er zeker een krasje in het interieur optreden. Bij mijn eigen auto's (oude barrels) kon me dat echt niet schelen, maar bij een huurauto moet je voorzichtig zijn.
Ook vind ik het lastig dat ik bij elke kilometer die ik omrijd denk: 'Shit, dat kost weer extra geld'.

Ook het ritje naar mijn oma gisteren (die werd 95! *O*) met een Renault Zoe was helemaal prima. Zeker omdat die deze keer lekker dichtbij stond. Als er zo'n Zoe voor de deur stond was ik daar helemaal content mee (al zou ik voor de vakantie even een autoruil doen met iemand die en station met trekhaak heeft).
Dus misschien komt er in januari wel zo'n Zoe hier.

Al met al blijft Mywheels iets wat ik aan blijf raden aan mensen die slechts soms een auto nodig hebben. Zeker goedkoper en je hebt de keuze welke auto je neemt en Elektrisch is daar een belangrijk pluspunt van.

• exelletor
Ik heb afgelopen maand voor een vergelijkbaar aantal dagen een auto nodig gehad en vergelijkbare kosten gemaakt. Dat extra kilometers ook tot extra kosten leiden, herken ik ook en ik probeer nog altijd van dat denken af te komen.

Als ik mijn kosten per km bekijk, dan lijkt het huren per minuut iets voordeliger uit te pakken dan het afnemen van een (dag)pakket, al had ik eigenlijk een groter verschil verwacht. Eigenlijk kan ik niet wachten totdat een groot deel van Nederland onder de servicegebieden van Sixt, Amber of andere aanbieders valt.

Daarentegen is het huren per minuut momenteel niet bevorderlijk voor de rijstijl. In bananenrepublieken is het gangbaar dat je een pushbericht krijgt als je bijvoorbeeld boven de maximumsnelheid zit, snel optrekt of iemand anders in de auto laat rijden. Bij herhaaldelijk wangedrag word je dan geblokkeerd. Ik ben benieuwd of wij deze technologie ooit bij de plaatselijke aanbieders gaan zien.

• Jeltel
  • Niet online
Na bijna een jaar zonder auto het met de auto's van MyWheels gedaan te hebben, heb ik toch weer zelf een auto aangeschaft.

Waarom? Financieel is het geen handige keus. Het telkens huren als je er één nodig hebt is goedkoper. Ook voor kampeervakantie (in Nederland, naar zuid-frankrijk weet ik niet). Maar het bracht me teveel ongemak en was telkens bezig met dat extra kilometers me meer geld kostte. En dat je de tijd continu in de gaten houdt om op tijd terug te zijn is ook niet tof.
En dan heb ik het er nog niet over dat ik extra zuinig moet zijn op die huurauto's. Bij mijn eigen auto's maakte me dat extra krasje nooit uit.

Kortom ik ga betalen voor het extra comfort dat eigendom van een eigen auto brengt.

(Groot minpunt is dat ik geen geld heb voor een elektrische en ik dus weer meer kilometers op dinosaurussap ga rijden. Hopelijk zijn er over een jaar of 5 wel betaalbare functionele elektrische auto's beschikbaar)

edit: Even wat cijfers:
11 keer een auto gehuurd in de afgelopen 11 maanden. Totaal kosten circa €900 voor circa 1200 kilometer. Oftewel circa €0,75/km.
Met het idee in mijn achterhoofd dat ik een stuk minder vaak een auto heb gepakt dan ik eigenlijk zou willen. Is die €200 per maand die mijn focus kostte zeker een bedrag wat ik zou halen als ik onbeperkt een deelauto zou pakken.
Goed de auto die ik heb gekocht, zal wel iets duurder zijn dan die €200/maand. Alleen al omdat de aanschaf prijs drie keer zo hoog is. We gaan het zien.

[Voor 22% gewijzigd door Jeltel op 06-08-2022 17:26]

• Jeltel
  • Niet online
jknockaert schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:39:
[...]

Heb je al reactie ontvangen van MyWheels?
Inmiddels wel:
Het eigen risico bij schade bedraagt 500 euro per gebeurtenis. Je betaald standaard 3,50 euro per gereserveerde dag waarmee je automatisch het eigen risico verlaagd naar 250 euro. Daarmee is de auto dus tijdens de rit verzekerd.

Er zijn echter een aantal situaties waarin de huurder niet verzekerd is. Voorbeelden hiervan zijn het rijden met de auto na de rittijd (zonder te verlengen of bellen naar ons) en bijvoorbeeld iemand anders in de auto laten rijden die niet als 'Extra bestuurder' bij de rit is toegevoegd.
Tja, daar moet je het maar mee doen en erop vertrouwen dat het zo goed is geregeld. Ben benieuwd naar ervaringen. Dus als iemand een keer schade rijdt met MyWheels; graag je ervaring in dit topic delen.

• jknockaert
Tja, daar moet je het maar mee doen en erop vertrouwen dat het zo goed is geregeld. Ben benieuwd naar ervaringen. Dus als iemand een keer schade rijdt met MyWheels; graag je ervaring in dit topic delen.
Dat is het dus niet. De auto staat op naam van MyWheels, en MyWheels is dan ervoor verantwoordelijk dat de auto verzekerd is. De Wet Aansprakelijkheid Motorrijtuigen is dwingend en er kan dus niet van afgeweken worden.

Dit soort geknutsel met voorwaarden doet helaas een algemeen amateurisme vermoeden. Wellicht gaat het meestal wel goed, maar voor die gevallen heb je natuurlijk geen verzekering nodig.

• Jeltel
  • Niet online
Daar ben ik het mee eens. Denk niet dat MyWheels hieronder uit zou kunnen komen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat ze dat gaan proberen, tenzij je het misschien heel bond maakt.

[Voor 13% gewijzigd door Jeltel op 09-08-2022 10:38]

• jknockaert
Jeltel schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:38:
Daar ben ik het mee eens. Denk niet dat MyWheels hieronder uit zou kunnen komen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat ze dat gaan proberen, tenzij je het misschien heel bond maakt.
Dat of dat de verzekering afgesloten door MyWheels besluit dat ze niet hoeven uit te keren omdat het volgens de voorwaarden de verantwoordelijkheid van de huurder is om zicht te verzekeren. Dan sta je daar als huurder opeens in de kou.

• Jeltel
  • Niet online
@jknockaert ik denk dat je nu te veel problemen zoekt.
1. Waarom zou een bedrijf als MyWheels het zo aanpakken? Die willen dat dit soort dingen gewoon goed verzekerd zijn en geen gezeik met klanten. Want daarmee verlies je klanten.
2. Als ze wel moeilijk doen, kun je makkelijk aanvechten bij een rechter oid, dat je toch aan alle communicatie van MyWheels kan concluderen dat je als gebruiker goed verzekerd bent.

Maak je niet druk.

• exelletor
Deelauto in het nieuws:

https://www.amstelveenz.n...l-gaat-in-vlammen-op.html

Stiekem ben ik wel benieuwd naar de schades en de verzekeringspremies van verschillende autoverhuurders...

• exelletor
Mailtje van MyWheels ontvangen:

Hi exelletor,

Per 19 oktober 2022 passen we onze tarieven aan. De stijgende kosten als gevolg van inflatie vormen hiervoor de belangrijkste reden. In deze mail vertellen we je meer.

Voor alle categorieën auto's verhogen we het uurtarief met € 0,25 en het kilometertarief met € 0,03.

Ik ben benieuwd wanneer het vergelijkbare mailtje van GreenMobility komt. Tot die tijd rij ik voornamelijk met hun auto's. :D

• exelletor
Het mailtje van GreenMobility liet niet lang op zich wachten. Waar MyWheels het netjes 30 dagen van tevoren communiceerde, doet GreenMobility dat twee dagen van tevoren. :X Dit is voor mij de bevestiging waarom ik niet een voorstander ben van prepaid tegoeden, abonnementen en vergelijkbare zaken - bedrijven kunnen best makkelijk de spelregels aanpassen.

Wat verandert er? Er wordt een energietoeslag van 15ct per km geintroduceerd. De laatste tijd rij ik met enige regelmaat ritjes van zo'n 250km. Als ik het mailtje juist interpeteer, betekent dat op zo'n afstand een stijging van € 37,50 of zo'n 40%. Ten opzichte van de tarieven in mei, gaat het om een stijging van bijna 50%.

Als ik reken met het verbruik van 15 kWh / 100km en een toelsag van € 15, dan zou dat betekenen dat de oplaadkosten "eventjes" met € 1,- / kWh gestegen zijn. Dat lijkt mij flauwe kul - zelfs bij FastNed betaal je dat bedrag niet en ik geloof dat de meeste openbare laadpaalbeheerders tussen 30 en 50 ct in rekening brengen.

Nee, ik ben er niet blij mee, terwijl ik juist een beetje gewend raakte aan de relatieve betrouwbaarheid en prijs/kwaliteit verhouding van deze aanbieder. De vloot van Sixt wordt er niet jonger en groter op en ook MyWheels lijkt hier in de wijk te stagneren. Amber lijkt landelijk als enige stappen te zetten, maar deze is nog altijd zo'n 2km van mijn gehucht verwijderd.

Dat gezegd hebbende, het is niet zo dat GreenMobility woekerwinsten boekt. Volgens de jaarrekening van 2021 maakten ze op een omzet van 8 miljoen euro een verlies van zo'n 7 miljoen. Deze ratio verschilt wel per land - In Denemarken is het bedrijf winstgevender dan in bijvoorbeeld België.

• Robotap
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-02 12:32
Jeltel schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:54:
[...]

Inmiddels wel:

[...]

Hoi, ik heb gewerkt bij MyWheels, veel schades behandeld. Verzekering is gewoon goed geregeld, daar hoef je je geen zorgen over te maken. De verzekeraar keert gewoon uit, en eigen risico wordt gerekend, behalve als er drank/drugs of andere gekkigheden zoals een niet-geregistreerde bestuurder in het spel zijn.

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-03 10:42

ThE_ED

Stuffed Animal

Ik heb net een rijbewijs, nog geen eigen auto of een op het oog, dus af en toe huren om er een beetje in te blijven en vrienden buiten handig OV-bereik te bezoeken lijkt me nu een handig optie. Ik heb alleen automaat (jaaa..) dus MyWheels lijkt me qua aanbod het handigste bij mij in de buurt. (Arnhem)

Voorlopig nog een echte vragen, behalve algemene vragen over elektrisch rijden, maar... als ik later ook eens de kinderen mee wil nemen, waar passen de stoeltjes het beste in? (Stoeltjes - met mogelijkheid ze met riem te plaatsen - hebben we al, voor opa en oma) We hebben 2 van die bakbeesten voor 12mnd tot 4 jaar, want het is ook nog een tweeling. Mij viel wel eens op dat heel kleine auto's ws. net niet gaat passen dan, maar volgens mij zitten die voor mijn selectie dan toch niet in het aanbod. Maar is er nog iets waar ik dan op moet letten zodat ik geen auto selecteer waarin ze niet mee kunnen?

Ik ben fan van dingen

• Jeltel
  • Niet online
Dit is natuurlijk een algemene vraag over auto's in het algemeen.
Maar opzich is ook de kleinste Citigo ook prima met die stoeltjes. Zolang de benen nog niet te lang zijn. Anders voel je die wel in je rug ;)

En op een gegeven moment kun je weer over naar die zitverhogers en dan is het niet zo'n probleem meer.

Gewoon proberen :)

• johnfreda
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:47
ThE_ED schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:02:
Ik heb net een rijbewijs, nog geen eigen auto of een op het oog, dus af en toe huren om er een beetje in te blijven en vrienden buiten handig OV-bereik te bezoeken lijkt me nu een handig optie. Ik heb alleen automaat (jaaa..) dus MyWheels lijkt me qua aanbod het handigste bij mij in de buurt. (Arnhem)

Voorlopig nog een echte vragen, behalve algemene vragen over elektrisch rijden, maar... als ik later ook eens de kinderen mee wil nemen, waar passen de stoeltjes het beste in? (Stoeltjes - met mogelijkheid ze met riem te plaatsen - hebben we al, voor opa en oma) We hebben 2 van die bakbeesten voor 12mnd tot 4 jaar, want het is ook nog een tweeling. Mij viel wel eens op dat heel kleine auto's ws. net niet gaat passen dan, maar volgens mij zitten die voor mijn selectie dan toch niet in het aanbod. Maar is er nog iets waar ik dan op moet letten zodat ik geen auto selecteer waarin ze niet mee kunnen?
Mywheels is een goede optie, maar bekijk het autpdeelplarform Amber ook eens. Amber is als consument zeer voordeling omdat je flinkje kortingen op het uurtarief krijgt als je niet onder werktijden aan het rijden bent. Ik gebruik amber het liefste als vervanging van het OV voor mijn prive leven. Auto kan je van een zone naar een andere zone rijden en gewoon laten staan. Of op een later moment weer oproepen om je terugreis te starten.

• exelletor
johnfreda schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:03:
[...]

Mywheels is een goede optie, maar bekijk het autpdeelplarform Amber ook eens. Amber is als consument zeer voordeling omdat je flinkje kortingen op het uurtarief krijgt als je niet onder werktijden aan het rijden bent. Ik gebruik amber het liefste als vervanging van het OV voor mijn prive leven. Auto kan je van een zone naar een andere zone rijden en gewoon laten staan. Of op een later moment weer oproepen om je terugreis te starten.
Omdat Amber op dit moment nog de enige verhuurder is die minder dan 30ct per km rekent, probeer ik die zelf ook zoveel mogelijk te kiezen. Rijden in de nacht is inderdaad spotgoedkoop, maar de uurtarieven op zaterdag en zondag overdrag zijn ondertussen redelijk normaal. In mijn geval zijn de zones wel erg onhandig gelegen, maar met mijn principes heb ik dat wel voor over. Wat ik wel raar vind - in de faq beloven ze dat je onderweg niet hoeft te laden voor een aangemelde rit tot 190km, maar hier heb ik weleens een auto afgeleverd gekregen met op vertrektijd volgens de app een actieradius van 140km. :S

MyWheels neemt trouwens wel het concept over van Amber - straks kun je daar ook een enkele reis boeken en de auto in een ander gebied achterlaten.

[Voor 6% gewijzigd door exelletor op 22-12-2022 06:50]

• johnfreda
exelletor schreef op donderdag 22 december 2022 @ 06:48:
[...]

Omdat Amber op dit moment nog de enige verhuurder is die minder dan 30ct per km rekent, probeer ik die zelf ook zoveel mogelijk te kiezen. Rijden in de nacht is inderdaad spotgoedkoop, maar de uurtarieven op zaterdag en zondag overdrag zijn ondertussen redelijk normaal. In mijn geval zijn de zones wel erg onhandig gelegen, maar met mijn principes heb ik dat wel voor over. Wat ik wel raar vind - in de faq beloven ze dat je onderweg niet hoeft te laden voor een aangemelde rit tot 190km, maar hier heb ik weleens een auto afgeleverd gekregen met op vertrektijd volgens de app een actieradius van 140km. :S

MyWheels neemt trouwens wel het concept over van Amber - straks kun je daar ook een enkele reis boeken en de auto in een ander gebied achterlaten.
Wow hoe kom jij aan een tarief onder de 30cent er per km? Ik betaal 35 cent per kilometer. 2,5 eur per uur tijdens werkuren. 1eur per uur in het weekend. Ik wist niet dat Amber verschillende tarieven hanteert. Weet jij dat te verklaren?

• exelletor
johnfreda schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:55:
[...]

Wow hoe kom jij aan een tarief onder de 30cent er per km? Ik betaal 35 cent per kilometer. 2,5 eur per uur tijdens werkuren. 1eur per uur in het weekend. Ik wist niet dat Amber verschillende tarieven hanteert. Weet jij dat te verklaren?
Wellicht komt het doordat ik geen zakelijke account heb. Als ik nu een rit van Best naar Amsterdam plan, kom ik op 25ct / km en dat vind ik een zeer schappelijk tarief. Op mijn uurtarieven is geen peil op te trekken. Omdat Amber niet wil dat men in de spits rijdt, heb ik bijvoorbeeld ontdekt dat een boeking van 21:00 tot 19:00 goedkoper is dan van 07:00 tot 19:00. Om 23:00 vertrekken is dan weer duurder dan om 21:00.

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Ik heb nu een reservering gedaan bij MyWheels (voor over 2 weken pas) maar ik heb alleen mijn rekening moeten bevestigen en nog niets betaald? Is dat veranderd of moet ik nog gewoon even wachten tot ik iets kan/mag betalen omdat het de eerste keer is? Ik heb ook geen 'achteraf betalen' optie in mijn account.

edit: Oh, betalen verschijnt denk ik pas als ik een rit start?

[Voor 10% gewijzigd door ThE_ED op 30-12-2022 08:59]

Ik ben fan van dingen

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 21:24
exelletor schreef op donderdag 22 december 2022 @ 06:48:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik heb na het fusie bericht niks meer gelezen over wat dat dan gaat betekenen.

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:05
marcel067 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:35:
[...]

Heb je daar een bron van? Ik heb na het fusie bericht niks meer gelezen over wat dat dan gaat betekenen.
Stond iets over in de sleutelfiguren nieuwsbrief. Dat ze een test doen voor 50 man tot 7 januari met one-way huren via 'onze vrienden van Amber'.

[Voor 3% gewijzigd door boozzz op 30-12-2022 12:39]

• exelletor
[...]

Qua informatie die in het openbaar beschikbaar is, lees je in het verslag over hun laatste community event het volgende:

En er werd nog veel meer gedeeld. Zo onderzoeken we momenteel bijvoorbeeld of we MyWheels ook aan kunnen bieden voor een enkele reis. We vroegen onze Sleutelfiguren naar hun visie wat leidde tot interessante gesprekken, discussies en nieuwe inzichten waar wij weer wat meer kunnen.

• johnfreda
[...]

yes hier is de bron: https://mywheels.nl/blog/...-wil-ik-even-met-je-delen geen officiele aankondiging onlkine te vinden, maar op het event was het zeer duidelijk dat ze deze richting op willen gaan :) wanneer precies zou ik niet weten.

[Voor 19% gewijzigd door johnfreda op 30-12-2022 13:50]

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 21:24
Interessant, dank voor het delen alle drie. Wat mij betreft een goede ontwikkeling.

[Voor 6% gewijzigd door marcel067 op 31-12-2022 12:27]

• exelletor
Nieuwe prijsaanpassing bij MyWheels:

Per 20 januari:
• Het kilometertarief van elektrische auto's verhogen we met € 0,02.
• De kosten voor het verlagen van het eigen risico van €500 naar €250 worden €3,99 per dag.

Daarmee worden elektrische auto's (vooralsnog) even duur als hun benzine broertjes. Overigens lijkt de Yaris hier in de wijk met de laatste tijd 3000km+ / maand de meeste kilometers te maken.

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

Opvallend; ik heb een automaat rijbewijs (ja..) maar daar houdt MyWheels bij het omboeken bij technische problemen blijkbaar geen rekening mee. Dus maar zelf even omgeboekt naar een andere.

Ik ben fan van dingen

• exelletor
Ik dacht dat de Renault Zoe een incourant model was geworden, maar niets is minder waar - binnenkort breidt MyWheels de vloot uit met enkele tientallen van die dingen. Ondertussen heeft Sixt afscheid genomen van de Kona's - jammer, de i3 (nu in overvloed) heeft mij nooit bekoren en de Kona was een van mijn favorieten.

• ThE_ED

ThE_ED

Stuffed Animal

ThE_ED schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:13:
Ik heb nu een reservering gedaan bij MyWheels (voor over 2 weken pas) maar ik heb alleen mijn rekening moeten bevestigen en nog niets betaald? Is dat veranderd of moet ik nog gewoon even wachten tot ik iets kan/mag betalen omdat het de eerste keer is? Ik heb ook geen 'achteraf betalen' optie in mijn account.

edit: Oh, betalen verschijnt denk ik pas als ik een rit start?
Ik heb nu mijn eerste rit via MyWheels er op zitten, maar nog niets betaald. Op zich leuk, maar ben benieuwd of ze nu automatische incasso gaan doen. Die optie 'achteraf betalen' die in je account zou moeten zitten heb ik niet eens? (Maar wel een gekoppeld rekeningnummer.)

Benieuwd hoe snel de factuur zichtbaar wordt. :D
Maar zo kan ik ook geen kortingcode verwerken, bv?

Edit: als ik de ritten van de site download heet mijn contract wel 'MyWheels Start Achteraf Betalen', dus dat Achteraf Betalen zal dan wel! Toch opmerkelijk, heb ik nou wat gemist?

[Voor 9% gewijzigd door ThE_ED op 11-01-2023 15:54]

Ik ben fan van dingen

• exelletor
En weer verdwijnt er een merknaam van deelauto's. Na Fetch, Juuve, ConnectCar en anderen, worden er nu auto's van Amber in de komende weken omgestickerd naar MyWheels. Men geeft aan dat de rest vooralsnog hetzelfde blijft, maar het lijkt een kwestie van tijd voordat de twee bedrijven verder samengevoegd worden...

• exelletor
Je kan nu geld lenen aan MyWheels:

https://thesharinggroup.com/nl/invest/mywheels/

Nu lig ik niet wakker van 1000€ ofzo, dus denk dat ik het maar doe, maar wat vinden jullie ervan?

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17:17
exelletor schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:23:

Nu lig ik niet wakker van 1000€ ofzo, dus denk dat ik het maar doe, maar wat vinden jullie ervan?
laatste tijd mindere ervaring met mywheels. heb mijn abbo ook maar opgezegd. Auto is niet vol geladen. staat niet op de afgesproken plek. Is erg smerig en als klap op de vuurpijl: de bandenspanning is veels te laag.

• johnfreda

Ik geloof wel in de visie van mywheels dus ik heb inderdaad 1k geinvesteerd. 5% lijkt op dit moment ook wel een mooie return.

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:45

Interessant. Ik heb zelf (nog) geen MyWheels gebruikt, maar ik ben zeker voorstander van het concept. Wel ben ik benieuwd naar de risico's van deze 'belegging.' Iemand een idee?

Edit: in hoofdstuk 4 van de Prospectus zijn een aantal dingen kwalitatief na te lezen. Maar er staat bijvoorbeeld niet wat de kredietwaardigheid van het bedrijf is.

[Voor 22% gewijzigd door Opxah op 02-03-2023 10:33]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee