Die kan je toch ook alleen aanzetten bij gebruik van de app? En ook daar kan je locatie etc gewoon uitzetten. Alleen zal je bluetooth aanmoeten hebben om de auto te openen.ocf81 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 00:54:
[...]
Dat is appels met peren vergelijken. Die trackers in de auto koppelen jouw activiteiten alleen als je er mee rijdt. De apps van GW, MW en SC doen veel meer dan dat en ook als je niet de auto gebruikt en daarmee is het gebruik daarvan voor mij gewoon niet acceptabel.
De combinatie trackers en permissies is gewoon niet iets wat ik kan dulden. Ik ga echt geen 25 à 50 permissies aanpassen voor een ritje. Daar komt nog bij dat sommige van de apps al worden opgestart als je jouw telefoon aanzet. Apps zijn in deze gevallen regelrechte spyware, terwijl dat conceptueel helemaal niet nodig is. Dat maakt de apps gewoon niet geïnstalleerd gaan worden.loki504 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:43:
[...]
Die kan je toch ook alleen aanzetten bij gebruik van de app? En ook daar kan je locatie etc gewoon uitzetten. Alleen zal je bluetooth aanmoeten hebben om de auto te openen.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Is dat alleen bij Android of is dat bij apple ook zo? Vraag me gewoon af, betaald meer bij apple krijg je dan ook meer privacy?ocf81 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:44:
[...]
De combinatie trackers en permissies is gewoon niet iets wat ik kan dulden. Ik ga echt geen 25 à 50 permissies aanpassen voor een ritje. Daar komt nog bij dat sommige van de apps al worden opgestart als je jouw telefoon aanzet. Apps zijn in deze gevallen regelrechte spyware, terwijl dat conceptueel helemaal niet nodig is. Dat maakt de apps gewoon niet geïnstalleerd gaan worden.
Ik kan dat niet controleren, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit anders zou zijn op iOS. Sowieso, waarom zou ik in de kooi van Apple willen stappen? Een versie van Android zonder Google diensten is al een offer als het om je vrijheid gaat.mark777 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:11:
[...]
Is dat alleen bij Android of is dat bij apple ook zo? Vraag me gewoon af, betaald meer bij apple krijg je dan ook meer privacy?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!