Ervaringen met Auto delen (GreenWheels/My Wheels/SnappCar)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:59
ocf81 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 00:54:
[...]

Dat is appels met peren vergelijken. Die trackers in de auto koppelen jouw activiteiten alleen als je er mee rijdt. De apps van GW, MW en SC doen veel meer dan dat en ook als je niet de auto gebruikt en daarmee is het gebruik daarvan voor mij gewoon niet acceptabel.
Die kan je toch ook alleen aanzetten bij gebruik van de app? En ook daar kan je locatie etc gewoon uitzetten. Alleen zal je bluetooth aanmoeten hebben om de auto te openen.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

loki504 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 07:43:
[...]

Die kan je toch ook alleen aanzetten bij gebruik van de app? En ook daar kan je locatie etc gewoon uitzetten. Alleen zal je bluetooth aanmoeten hebben om de auto te openen.
De combinatie trackers en permissies is gewoon niet iets wat ik kan dulden. Ik ga echt geen 25 à 50 permissies aanpassen voor een ritje. Daar komt nog bij dat sommige van de apps al worden opgestart als je jouw telefoon aanzet. Apps zijn in deze gevallen regelrechte spyware, terwijl dat conceptueel helemaal niet nodig is. Dat maakt de apps gewoon niet geïnstalleerd gaan worden.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 09:09
ocf81 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:44:
[...]

De combinatie trackers en permissies is gewoon niet iets wat ik kan dulden. Ik ga echt geen 25 à 50 permissies aanpassen voor een ritje. Daar komt nog bij dat sommige van de apps al worden opgestart als je jouw telefoon aanzet. Apps zijn in deze gevallen regelrechte spyware, terwijl dat conceptueel helemaal niet nodig is. Dat maakt de apps gewoon niet geïnstalleerd gaan worden.
Is dat alleen bij Android of is dat bij apple ook zo? Vraag me gewoon af, betaald meer bij apple krijg je dan ook meer privacy?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

mark777 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:11:
[...]

Is dat alleen bij Android of is dat bij apple ook zo? Vraag me gewoon af, betaald meer bij apple krijg je dan ook meer privacy?
Ik kan dat niet controleren, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit anders zou zijn op iOS. Sowieso, waarom zou ik in de kooi van Apple willen stappen? Een versie van Android zonder Google diensten is al een offer als het om je vrijheid gaat.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-04 12:44
ocf81 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:44:
[...]

Ik kan alleen over MyWheels spreken, Greenwheels heb ik nooit gebruik en die 100 euro ga ik niet inleggen :p.

Ik denk sowieso dat er een stuk minder van die permissies gebruikt worden dan je denk, maar die discussie lijkt mij niet nuttig om te voeren. Welke permissies zijn voor jou het grootste probleem? Locatie is geen permissie die verplicht is, bluetooth ook niet (al wel handig om auto's sneller te kunnen openen in parkeergarages e.d.). Camera heb je alleen maar nodig bij het scannen van je rijbewijs of als je een foto moet maken van een schade. Zijn er dan nog die ik over het hoofd zie die nog significant zijn?
mark777 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:11:
[...]

Apps kunnen zichzelf wel opstarten bij bepaalde events zoals locatie veranderingen of als een widget wordt getoond. Heel erg veel kunnen ze dan niet, maar wel genoeg om alvast data opgehaald te hebben op de achtergrond. Dit kan je overigens ook per app uitzetten (General → Background App Refresh).

[ Voor 3% gewijzigd door Marijn100 op 11-04-2026 17:42 . Reden: Duiding over dat het om MyWheels gaat ]

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 09:09
Wel goed waardeloos van my wheels is dat ze de Renault zoe weg hebben gedaan uit centrum van Gorinchem en er nu citroens voor in de plaats zijn gekomen. Ten eerste moet ik nu gaan schakelen en het ergste is nog dat de binnenspiegel gigantisch in de weg zit. Ik zie gewoon een heel stuk voor me niet door de positie van de binnenspiegel. Had ik bij de renault helemaal geen last van

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

@Marijn100 Het gegeven dat je een telefoon moet gebruiken an sich is al een probleem. Het heeft weinig zin om dan te gaan bakkeleien over welke permissies precies het probleem zijn, want dat is een irrelevante discussie als je gewoon telefoonloos wil kunnen rijden. De privacyaspecten komen er dus bovenop, zoals ik eerder ook al aangaf.

[ Voor 25% gewijzigd door ocf81 op 11-04-2026 20:30 ]

© ocf81 1981-infinity

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:54
@ocf81 is https://deelauto.nl/ voor jou iets? Ik weet niet of er aanbod is bij jou in de buurt. Het is volgens mij wel heel low key qua techniek.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

DrSpixel schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:34:
@ocf81 is https://deelauto.nl/ voor jou iets? Ik weet niet of er aanbod is bij jou in de buurt. Het is volgens mij wel heel low key qua techniek.
Dank voor de tip!

Ik heb de site bekeken en ik zie dat je kan reserveren met een browser. Of het goed werkt is nog niet helemaal vast te stellen. Ik kan zonder in te loggen niet zien waar de auto's staan etc. Maar ik kan ze wel eens een mailtje sturen. Zeker wel iets om verder uit te zoeken :)

© ocf81 1981-infinity

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:54
ocf81 schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:21:
[...]

Dank voor de tip!

Ik heb de site bekeken en ik zie dat je kan reserveren met een browser. Of het goed werkt is nog niet helemaal vast te stellen. Ik kan zonder in te loggen niet zien waar de auto's staan etc. Maar ik kan ze wel eens een mailtje sturen. Zeker wel iets om verder uit te zoeken :)
Ik ben benieuwd! Ik vond de site ook al zo low key dat ik ook moeilijk vond aanbod te vinden.. :) al klinkt het het goed!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste