Ook voor mij voelt de migratie naar MyWheels als achteruitgang: :
* Vooralsnog(?) geen enkele reis naar hubs
* Tot 100% hogere kosten, ook al neem je een abonnement
* Niet karren in de nacht
* Geen mogelijkheid om met creditcard te betalen
* Niet voortijdig de rit afkappen
* Van tevoren is enkele reis (nog?) niet te reserveren
Nu MyWheels ook WeDriveSolar heeft overgenomen, kan ik mij voorstellen dat het ook voor die gebruikers even omschakelen wordt. Dit ligt wel in lijn met de strategie en het halfjaarbericht van de aandeelhouder:
Na een jaar waarin het aantal auto’s op het MyWheels-platform enorm is toegenomen, stond het eerste halfjaar van 2023 in het teken van optimalisatie van de bezettingsgraad. Het aantal auto’s is in de eerste jaarhelft bescheiden gegroeid, waarbij de groei jaar-op-jaar vooral te danken is aan de overname van Amber. Het aantal ritten en de opbrengsten per auto zijn gedurende de eerste zes maanden van dit jaar toegenomen. Als gevolg hiervan zijn de inkomsten jaar-op-jaar bijna verdubbeld tot € 15,8 miljoen. De brutomarge is omgezet naar een solide positief getal. Tegelijkertijd bleef de operationele ontwikkeling van de organisatie achter bij de verwachtingen, wat leidde tot aanzienlijk grotere opschalingsverliezen. Omdat de marktomstandigheden een gezonde bedrijfseconomie vereisen, heeft TSG momenteel een sterke focus op positieve kasstromen op de korte termijn. Dit zal onderstrepen en bewijzen dat een duurzaam en winstgevend autodeelbedrijf mogelijk is. In het licht van deze ontwikkelingen heeft TSG besloten het management te versterken met vertegenwoordigers van TSG om de weg naar operationele winstgevendheid te versnellen. Tegelijkertijd heeft de CEO van MyWheels, na zeven jaar lang met succes de overvloedige groei van het bedrijf te hebben beheerd, besloten af te treden. De groeps-CEO van TSG treedt momenteel op als CEO ad interim van MyWheels.