Bedabkt voor je reactie en nuttige info, dit neem ik mee! 👍Tweakiers schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:27:
[...]
Ik zat ook tussen de 001 en de zeekr 7x. Heb uiteindelijk voor de 001 gekozen. Simpelweg omdat die goedkoper was bij de lease maatschappij (de 7 was boven het budget met de gewenste uitvoering). Heb geen spijt van de 001. Zeker na de laatste update ronden vind ik de software niet echt slechter dan in de gemiddelde Kia of iets in die richting. Je zou ook nog begin volgend jaar kunnen kijken of er dan wat bekend wordt van de Zeekr 7gt. De 001 is wel echt breed, dit is in parkeergarages nog wel eens vervelend. Is geen probleem maar hou er wel rekening mee.
@Tommyniesje1980 Houd in het geval van de 7x het forum daar goed in de gaten of het uitlijn/rechtuit rijden issue is opgelost. Heb gereden in de 7x van een collega die dit issue ook heeft en dat is echt niet prettig. Voor de rest wel een mooie wagen, maar heel anders van binnen (en buiten natuurlijk) dan de 001.
Smaken verschillen.... De CLA is een hele efficiente EV. Niet echt mijn smaak (wel van mijn vrouwMarcie schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:57:
[...]
Als ik nu weer zou kunnen kiezen, dan zou ik geen van beide kiezen maar voor een elektrische Mercedes CLA gaan. En dan upgraden tot aan het max leasebedrag.
Ook niet geheel onbelangrijk de CLA is een heel stuk kleiner en krapper van binnen.
@Tommyniesje1980 Heb je al een proefrit in beide gedaan? Ik vind de 001 mooier en sportiever maar de 7x lijkt mij praktischer. De software en bediening van de 7X vond ik wel prettiger. Ook heeft deze geen capacitive knoppen gelukkig. Ik zou eerst wat info opdoen op de verschillende fora en dan een paar lange testritten plannen in de uitvoering zoals je het ook eventueel zou bestellen en op basis daarvan je keuze maken.
Succes!
[ Voor 24% gewijzigd door mestief op 15-12-2025 19:40 ]
Ik vind de 001 ook mooier, punt.mestief schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:32:
[...]
Smaken verschillen.... De CLA is een hele efficiente EV. Niet echt mijn smaak (wel van mijn vrouw) Maar wel heel erg plastic fantastic naar mijn mening. Ik vond m van binnen gewoon goedkoop uitzien en aanvoelen. Het gaf mij een goedkope chinees gevoel. Terwijl Zeeker juist heel premium oogt en aanvoelt.
Ook niet geheel onbelangrijk de CLA is een heel stuk kleiner en krapper van binnen.
@Tommyniesje1980 Heb je al een proefrit in beide gedaan? Ik vind de 001 mooier en sportiever maar de 7x lijkt mij praktischer. De software en bediening van de 7X vond ik wel prettiger. Ook heeft deze geen capacitive knoppen gelukkig. Ik zou eerst wat info opdoen op de verschillende fora en dan een paar lange testritten plannen in de uitvoering zoals je het ook eventueel zou bestellen en op basis daarvan je keuze maken.
Succes!
Maar ik vind het dashboard van de Merc echt fantastisch mooi. Maar dat is gewoon smaak (of wansmaak, wat je maar wil
Maarrrrrrr....... alles werkt, en dan ook echt tot in perfectie.
Ik rij de 001 Privilege nu 2 jaar. Als ik ‘m morgen total loss zou rijden, dan bestel ik precies dezelfe opnieuw. Ik ben nog steeds erg blij met de mijne.Tommyniesje1980 schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:15:
Onderwerp: Advies over keuze tussen 001 en 7X leaseauto
Goedemorgen heren,
Ik heb binnenkort de mogelijkheid om een nieuwe leaseauto uit te zoeken (in januari). Enkele maanden geleden ben ik al op de shortlist gezet voor de 001 of de 7X. Inmiddels heb ik alle beschikbare YouTube-video’s bekeken en ben ik gisteren in Zeist geweest om beide modellen in het echt te bewonderen. Wat een prachtige auto's! 😊
Nu zit ik echter met het volgende dilemma: mijn gevoel zegt dat ik voor de 001 moet gaan (ik vind het stiekem de mooiste van de twee). Maar aangezien ik de auto vijf jaar zal rijden, speelt er ook iets anders mee: in 2026 komt er een nieuw refresh-model van de 001 uit. Aan de andere kant zegt mijn verstand dat ik, gezien de recente updates, het beste voor de 7X kan kiezen, omdat dit model beschikt over de nieuwste technologieën en updates.
Daarom zou ik graag jullie advies willen vragen: als ik puur kijk naar de toekomst, met oog op de technische innovaties, gebruikservaring en de feedback die mensen momenteel hebben over de 001, wat zouden jullie mij dan adviseren?
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie en hulp!
Met vriendelijke groet,
Een zeer enthousiaste fan 😊
Zeekr 001 Privilege 2024
Eerder wansmaak idd🤣Marcie schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:34:
[...]
Ik vind de 001 ook mooier, punt.
Maar ik vind het dashboard van de Merc echt fantastisch mooi. Maar dat is gewoon smaak (of wansmaak, wat je maar wil).
Maarrrrrrr....... alles werkt, en dan ook echt tot in perfectie.
Alles werkt idd en de reden is dat bijv. Mercedes VW etc. Alles tot in den treuren test en het dan uitbrengt. (Dit verzin ik niet maar ken een aantal mensen van de Audi Tech afdeling Ingolstad) ook die mannen zouden het stiekum liever anders zien omdat ze vaak achter de feiten aanlopen hierdoor.
Voordeel: Het werkt (vaak) top
Nadeel: gedateerd als het op de markt komt en hierdoor weinig ruimte voor aanpassingen na uitlevering.
Merken als Tesla en ook Zeekr is de strategie andersom, het lijkt goed dan uitbrengen en updaten als het niet goed is in de praktijk.
Tesla reageert hier sneller op maar dat was de eerste 6 jaar ook niet zo.
Keuze van de fabrikant maar ik heb liever de strategie van Tesla & Zeekr en heb er dan ook minder moeite mee als er even een paar dingen minder werken als de bedoeling is.
Hallo, zouden de 001 rijders ook kunnen aangeven wat de actieradius is op een 100% batterijlading realworld? En dan graag in de winter en zomer?
Alvast hartelijk dank!
Groeten
Alvast hartelijk dank!
Groeten
Goed om aan te geven welke uitvoering je op het oog hebt. Dat verschilt nogal. Met deze temperaturen is het voor mijn Privilege 440km. In de zomer heb ik net boven de 500km gehaald en als het onder nul wordt dan zat ik rond de 400km.Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:26:
Hallo, zouden de 001 rijders ook kunnen aangeven wat de actieradius is op een 100% batterijlading realworld? En dan graag in de winter en zomer?
Alvast hartelijk dank!
Groeten
Specs
ronaldvs schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:55:
Klopt, ik wil kijken voor de “long range”
Bedankt👍
Goed om aan te geven welke uitvoering je op het oog hebt. Dat verschilt nogal. Met deze temperaturen is het voor mijn Privilege 440km. In de zomer heb ik net boven de 500km gehaald en als het onder nul wordt dan zat ik rond de 400km.
Met mijn Long Range zit ik op zomerbanden (en dus ook in de warmere maanden) net iets onder 20 kWh/100 km verbruik, op winterbanden rond de 22,5 kWh/100km.
Dat is dan ongeveer 450 a 500 km op een volle lading? Bedankt👍Wutroe schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:23:
Met mijn Long Range zit ik op zomerbanden (en dus ook in de warmere maanden) net iets onder 20 kWh/100 km verbruik, op winterbanden rond de 22,5 kWh/100km.
Yes, als je er vanuit gaat dat je 'm helemaal leeg rijdt wat je in de praktijk natuurlijk niet volledig doet.
Ik vind juist de software van de Zeekr van het jaar nul. Oud, traag en alsof dat niet erg genoeg is, het werkt soms, soms niet en soms willekeurig ingesteld. Hoe kun je dit nou goed vinden??Classicline schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:22:
[...]
Eerder wansmaak idd🤣
Alles werkt idd en de reden is dat bijv. Mercedes VW etc. Alles tot in den treuren test en het dan uitbrengt. (Dit verzin ik niet maar ken een aantal mensen van de Audi Tech afdeling Ingolstad) ook die mannen zouden het stiekum liever anders zien omdat ze vaak achter de feiten aanlopen hierdoor.
Voordeel: Het werkt (vaak) top
Nadeel: gedateerd als het op de markt komt en hierdoor weinig ruimte voor aanpassingen na uitlevering.
Merken als Tesla en ook Zeekr is de strategie andersom, het lijkt goed dan uitbrengen en updaten als het niet goed is in de praktijk.
Tesla reageert hier sneller op maar dat was de eerste 6 jaar ook niet zo.
Keuze van de fabrikant maar ik heb liever de strategie van Tesla & Zeekr en heb er dan ook minder moeite mee als er even een paar dingen minder werken als de bedoeling is.
Vanavond nog 130 gereden met acc aan op een lege snelweg en plots keihard remmen. Ook dat geklik onder het dashboard als de acc aan het werk is bij drukker verkeer..... vindt iedereen dat echt prima.? Dat hoort erbij??
Elke rit is er wel iets. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand de acc fijn en goed vind werken..... Bij een Skoda, mijn vorige auto met een acc software uit 2021, werkte gewoon 1000x beter en was gewoon prima bruikbaar. En ik gebruik het veel. Maar nu dus niet meer omdat dat gewoon niet kan! Het is niet goed genoeg.
Die software van de CLA is juist super up to date, nieuwste van het nieuwste en mooi, en supersnel, en werkt altijd. Het doet gewoon altijd. En gelukkig, echt gelukkig goed getest. Hadden ze dat bij Zeekr maar gedaan.
Natuurlijk ken jij mannetjes die dat zogenaamd kunnen weten maar ze maken en testen het niet toch?, die verkopen alleen.
Ik had het zo slecht niet verwacht anders had ik het ook echt niet gekozen. Ik moet er nog 4 jaar mee en dan weg ermee. Het enige wat positief is, is dat het een erg mooie vormgeving heeft.
Maarr, misschien bij de volgende update......... misschien......
Als ik met 100 begin en hem vrijwel leeg rij, zou ik ongeveer op 450 in de winter en tegen de 600km in de zomer komen.. Ik heb een LR. (Ervaring 400 km in winter nog 13% over, in zomer 35%)Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:26:
Alvast hartelijk dank!
Groeten
Rijdt echt super bij mijn versie (001 privilege) en ik rijd veel KM. Alleen de afstand met de voorganger is wat mij betreft te 'veilig' ingesteld, maar daar hebben meer merken last van. Ik kom van Tesla vandaan en heb ruime ervaring met veel 'A-merken' op het gebied van ACC... dat is erg vergelijkbaar, zeker niet (veel) beter. Misschien jouw auto een keer goed laten testen? 'geklik' onder het dashboard hoort iig wat mij betreft niet en heb ik zeker niet. Ook herken ik het plots keihard remmen niet gecombineerd met het willekeurige gedrag van de ACC...Marcie schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 23:01:
[...]
Ik vind juist de software van de Zeekr van het jaar nul. Oud, traag en alsof dat niet erg genoeg is, het werkt soms, soms niet en soms willekeurig ingesteld. Vanavond nog 130 gereden met acc aan op een lege snelweg en plots keihard remmen. Ook dat geklik onder het dashboard als de acc aan het werk is bij drukker verkeer..... vindt iedereen dat echt prima.? Dat hoort erbij??
Elke rit is er wel iets. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand de acc fijn en goed vind werken..... Bij een Skoda, mijn vorige auto met een acc software uit 2021, werkte gewoon 1000x beter en was gewoon prima bruikbaar. En ik gebruik het veel. Maar nu dus niet meer omdat dat gewoon niet kan! Het is niet goed genoeg.
Hoezo niet? Je kunt twisten over “volledig” natuurlijk maar tot 1% leegrijden gebeurt mij regelmatig met elektrische auto’sWutroe schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 20:20:
Yes, als je er vanuit gaat dat je 'm helemaal leeg rijdt wat je in de praktijk natuurlijk niet volledig doet.
Mijn LR geeft momenteel 465 aan, maar ik heb er nog geen 1.000km op staan dus hoe reëel die getallen zijn durf ik niet te zeggen.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Geklik onder het dashboard bij de stuurkolom hoor ik ook met ACC en LCC aan.Dydody schreef op woensdag 17 december 2025 @ 00:22:
[...]
Rijdt echt super bij mijn versie (001 privilege) en ik rijd veel KM. Alleen de afstand met de voorganger is wat mij betreft te 'veilig' ingesteld, maar daar hebben meer merken last van. Ik kom van Tesla vandaan en heb ruime ervaring met veel 'A-merken' op het gebied van ACC... dat is erg vergelijkbaar, zeker niet (veel) beter. Misschien jouw auto een keer goed laten testen? 'geklik' onder het dashboard hoort iig wat mij betreft niet en heb ik zeker niet. Ook herken ik het plots keihard remmen niet gecombineerd met het willekeurige gedrag van de ACC...
Het klinkt (zal wel niet zo zijn) alsof een ouderwets relais de pedalen bediend.
Gebeurt mij ook wel af en toe hoor, maar op de meeste ritten gebruik ik in één keer 10% of meer stroom, dus helemaal uitmikken lukt niet altijd.ervh schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:53:
[...]
Hoezo niet? Je kunt twisten over “volledig” natuurlijk maar tot 1% leegrijden gebeurt mij regelmatig met elektrische auto’s![]()
![]()
Mijn LR geeft momenteel 465 aan, maar ik heb er nog geen 1.000km op staan dus hoe reëel die getallen zijn durf ik niet te zeggen.
Herken ik ook, apart geluid inderdaad.itsme9x schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:00:
[...]
Geklik onder het dashboard bij de stuurkolom hoor ik ook met ACC en LCC aan.
Het klinkt (zal wel niet zo zijn) alsof een ouderwetst relais de pedalen bediend.
Dat geldt ook voor mij. Ik heb me er in het begin over verbaasd omdat het nogal "industrieel" klinkt.itsme9x schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:00:
[...]
Geklik onder het dashboard bij de stuurkolom hoor ik ook met ACC en LCC aan.
Het klinkt (zal wel niet zo zijn) alsof een ouderwets relais de pedalen bediend.
Specs
Ik reed afgelopen weekend vanuit Sauerland, +/- 8 graden en winterbanden. 4 personen + bagage. Startte met 100% en thuis nog ongeveer 15% over. Was ongeveer 340km. Op de snelweg in Duitsland 130 gereden en in NL 110Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:26:
Alvast hartelijk dank!
Groeten
Ik ben voor.Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:59:
Gaan we nu de hele tijd kleine updates krijgen waar we (of in ieder geval ik) helemaal geen last van hebben?
[Afbeelding]
Liever veel kleine updates dan elke keer 5-6 maanden wachten.
Laat in ieder geval zien dat ze iets doen met de issues die er zijn i.p.v. wat er tot nu toe gebeurde nergens op reageren.
Nu nog de ritregistratie (app geeft in de lijst continue dezelfde adressen weer, route is wel goed) en de sentry mode camera weergave (je ziet 2x dezelfde camera i.p.v. links en rechts) en de bugs uit 1.4 zijn volgens mij verholpen.
Er zijn echt meer bugs dan die je nu noemt.....itsme9x schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:13:
[...]
Ik ben voor.
Laat in ieder geval zien dat ze iets doen met de issues die er zijn i.p.v. wat er tot nu toe gebeurde nergens op reageren.
Nu nog de ritregistratie (app geeft in de lijst continue dezelfde adressen weer, route is wel goed) en de sentry mode camera weergave (je ziet 2x dezelfde camera i.p.v. links en rechts) en de bugs uit 1.4 zijn volgens mij verholpen.
Ik krijg de updates niet, maar heb wel last van de punten die je noemt. Hoe kan ik de update 1.4.2 oproepen?itsme9x schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:13:
[...]
Ik ben voor.
De updates worden meestal gefaseerd uitgevoerd, en zijn binnen 24 uur voor iedereen beschikbaar.SXZ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:55:
[...]
Ik krijg de updates niet, maar heb wel last van de punten die je noemt. Hoe kan ik de update 1.4.2 oproepen?
Bij de app als in de auto kun je zelf controleren of je de laatste versie hebt, krijg je hier beide de melding dat je de laatste versie al hebt?
Generiek ja, vanuit 1.4 nieuwe bugs zou kunnen, maar dan heb ik geen last daarvan.spidertje schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:42:
[...]
Er zijn echt meer bugs dan die je nu noemt.....
Er zijn ondanks dat het in de changelog niet staat met 1.4.1 ook al een aantal dingen weer opgelost, zoals regeneratief remmen en dergelijke.
[ Voor 4% gewijzigd door itsme9x op 17-12-2025 17:01 ]
Lol als ik jou was zou ik dan een CLA aanschaffen en de Zeekr eruit doen.Marcie schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 23:01:
[...]
Ik vind juist de software van de Zeekr van het jaar nul. Oud, traag en alsof dat niet erg genoeg is, het werkt soms, soms niet en soms willekeurig ingesteld. Hoe kun je dit nou goed vinden??. Of wil je dat het goed is omdat je de auto zo mooi vindt?
Vanavond nog 130 gereden met acc aan op een lege snelweg en plots keihard remmen. Ook dat geklik onder het dashboard als de acc aan het werk is bij drukker verkeer..... vindt iedereen dat echt prima.? Dat hoort erbij??
Die software van de CLA is juist super up to date, nieuwste van het nieuwste en mooi, en supersnel, en werkt altijd. Het doet gewoon altijd. En gelukkig, echt gelukkig goed getest. Hadden ze dat bij Zeekr maar gedaan.
Natuurlijk ken jij mannetjes die dat zogenaamd kunnen weten maar ze maken en testen het niet toch?, die verkopen alleen.
Ik had het zo slecht niet verwacht anders had ik het ook echt niet gekozen. Ik moet er nog 4 jaar mee en dan weg ermee. Het enige wat positief is, is dat het een erg mooie vormgeving heeft.
Maarr, misschien bij de volgende update......... misschien......
Ik heb wel het gevoel dat jou auto ofwel meer dan gemiddeld problemen heeft of dat je jezelf erg druk maakt.
De meeste dingen die ik lees heeft volgens mij niet direct wat met Zeekr te maken, ik heb ook een RS6 met verkeersbord herkenning (of hoe dat bij audo ook heet) en ook die knalt hem gewoon op de rem als die opeens denkt dat je maar 50 mag ipv 100, de S3 vd vrouw net zo en mijn vorige Model S ook.
Ik heb nooit in een CLA gereden maar heb niet de verwachting dat die dat niet doet.
Ik moet wel zeggen dat ikzelf geen acc gebruik bij drukte ivm de veiligheidsmarges die alle moderne auto’s aan alle kanten hebben tegenwoordig.
Ikzelf heb dan ook niet de verwachting dat dit bij de Zeekr wel goed werkt (de afstand is sowieso al “vrij” ruim afgesteld 😂)
Ik zit vast aan 4 jaar lease. Maar dat overleef ik wel. Het is een mooie auto en het rijdt.Classicline schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:03:
[...]
Lol als ik jou was zou ik dan een CLA aanschaffen en de Zeekr eruit doen.
Ik heb wel het gevoel dat jou auto ofwel meer dan gemiddeld problemen heeft of dat je jezelf erg druk maakt.
De meeste dingen die ik lees heeft volgens mij niet direct wat met Zeekr te maken, ik heb ook een RS6 met verkeersbord herkenning (of hoe dat bij audo ook heet) en ook die knalt hem gewoon op de rem als die opeens denkt dat je maar 50 mag ipv 100, de S3 vd vrouw net zo en mijn vorige Model S ook.
Ik heb nooit in een CLA gereden maar heb niet de verwachting dat die dat niet doet.
Ik moet wel zeggen dat ikzelf geen acc gebruik bij drukte ivm de veiligheidsmarges die alle moderne auto’s aan alle kanten hebben tegenwoordig.
Ikzelf heb dan ook niet de verwachting dat dit bij de Zeekr wel goed werkt (de afstand is sowieso al “vrij” ruim afgesteld 😂)
Ik word wel een beetje moe van dit gezeur hoor, om me de hele tijd te verdedigen.
Ik vind het gewoon een slechte auto met premium uitstraling. De wegligging vind ik ook erg slecht, vooral als je een beetje pittig rijdt. Het "zeilt" de bocht door. Maar ik heb een business uitvoering dus gewone vering. Maar dan nog,.... erg slecht. Geen goede balans en te weinig progressieve vering. En ik weet waarover ik het heb. Dat was bij mijn vorige auto's heel veel beter, een Mercedes C 350 en een Skoda Kodiaq Sport.
Kijk ik snap heus wel dat als je maar 25k km/jaar op de weg aanwezig bent en je kachelt rustig door dat er niet zoveel gebeurt. Maar goed, je geeft zelf al aan dat je de acc al uit zet.........
Ik heb echt het gevoel dat ze in China deze wagen produceren en elke wagen die niet door de kwaliteitskeuring komt wordt naar Europa gestuurd.
Just my two cents....
Zeekr heeft bevestigd dat de 7GT vanaf januari 2026 in Nederland besteld kan worden.
In Australië worden de eerste uitgeleverd rond juni 2026, zal voor Europa naar verwachting hetzelfde zijn.
Afhankelijk van de prijs lijkt het me met dit model erbij erg lastig worden voor de 001
In Australië worden de eerste uitgeleverd rond juni 2026, zal voor Europa naar verwachting hetzelfde zijn.
Afhankelijk van de prijs lijkt het me met dit model erbij erg lastig worden voor de 001
Jammer dat je zo ontevreden bent over je auto.Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:56:
[...]
Ik zit vast aan 4 jaar lease. Maar dat overleef ik wel. Het is een mooie auto en het rijdt.
Ik word wel een beetje moe van dit gezeur hoor, om me de hele tijd te verdedigen.
Ik vind het gewoon een slechte auto met premium uitstraling. De wegligging vind ik ook erg slecht, vooral als je een beetje pittig rijdt. Het "zeilt" de bocht door. Maar ik heb een business uitvoering dus gewone vering. Maar dan nog,.... erg slecht. Geen goede balans en te weinig progressieve vering. En ik weet waarover ik het heb. Dat was bij mijn vorige auto's heel veel beter, een Mercedes C 350 en een Skoda Kodiaq Sport.
Kijk ik snap heus wel dat als je maar 25k km/jaar op de weg aanwezig bent en je kachelt rustig door dat er niet zoveel gebeurt. Maar goed, je geeft zelf al aan dat je de acc al uit zet.........
Ik heb echt het gevoel dat ze in China deze wagen produceren en elke wagen die niet door de kwaliteitskeuring komt wordt naar Europa gestuurd.
Just my two cents....
Ik heb wel de indruk dat er veel verschil is met de privilege.
Ik heb tijdens het orienteren zowel een LR als een Privilege gereden, maar vondt de LR niet zo fijn rijden. Vooral het deinen na een drempel of opstakel. Maar ook bij scherpe bochten voelde de auto lomp aan. Dat is echt een heel groot verschil met de Privilege. Daarom toen besloten voor een Privilege te gaan
Bij mij werkt ACC overigens ook prima. Zeker niet de beste maar ook niet extreem minder.
LCC nog niet kunnen testen, dat werkt namelijk niet bij mij en gaat ie binnenkort voor naar een service center.
Fantom breaking (nog) geen last van gehad. Ook het klikkend geluid herken ik niet.
Heb de auto nog niet zo lang. Nu ongeveer 4500km gereden waarvan ruim 80% snelweg en rijdt dan vrijwel altijd met ACC.
[ Voor 2% gewijzigd door mestief op 18-12-2025 06:39 . Reden: Typo ]
Het was dat een Privilege niet in mijn budget paste, maar vanwege de luchtvering had ik 'm heel graag willen hebben. Het onderstel van de LR is inderdaad niet heel denderend. Bij rustig cruisen is het prima, maar inderdaad de afwikkeling na een drempel of hobbel is echt ondermaats.
Is dat het onderstel of gewoon de vering? Ik heb er alleen last van bij 80km wegen, in 30km woonwijken stoort het me niet zo of is het niet merkbaar.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Wat versta jij onder het onderstel t.o.v. vering?
Hoe dan ook, het is inderdaad de vering die het gewicht slecht kan verwerken na een drempel of hobbel. Hij slaat door en blijft doordeinen. Hoe hoger de snelheid, hoe heftiger het effect.
Hoe dan ook, het is inderdaad de vering die het gewicht slecht kan verwerken na een drempel of hobbel. Hij slaat door en blijft doordeinen. Hoe hoger de snelheid, hoe heftiger het effect.
Dit is de vering. Ze hadden hier progressieve vering moeten toepassen dat is blijkbaar niet gedaan of gewoon onvoldoende. Als je wel goede progressieve vering hebt dan deint het veel minder na. Vooral in de sportieve bochten merk je dat. Bij vluchtheuvels kun je vaart minderen en dan komt het wel goed. Alhoewel dat bij deze wagon ook niet heel denderend is.ervh schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:33:
Is dat het onderstel of gewoon de vering? Ik heb er alleen last van bij 80km wegen, in 30km woonwijken stoort het me niet zo of is het niet merkbaar.
Bij progressieve vering is de wikkel van de veer niet evenredig maar neemt naar gelang de lengte van de veer toe.
Corrigeer me maar als ik het fout heb.
[ Voor 15% gewijzigd door Marcie op 18-12-2025 13:22 ]
Ik heb de verwarming van mijn stuur op automatisch staan.
Vanmorgen om 8 uur in de auto gestapt. Het was 7 graden ........geen stuurverwarming. Dat is prima want zo koud is dat niet.
Vanmiddag om 13:00 stap ik in de auto, het is 11 graden......bam, stuurverwarming.
Vanmorgen om 8 uur in de auto gestapt. Het was 7 graden ........geen stuurverwarming. Dat is prima want zo koud is dat niet.
Vanmiddag om 13:00 stap ik in de auto, het is 11 graden......bam, stuurverwarming.
Je hoeft je niet te verdedigen dat doe jezelf.Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:56:
[...]
Ik zit vast aan 4 jaar lease. Maar dat overleef ik wel. Het is een mooie auto en het rijdt.
Just my two cents....
Ik reageer alleen op jouw posts.
Ik zet de acc niet uit bij drukte omdat die van zeekr niet goed is maar omdat dit bij niet één merk fatsoenlijk werkt als het druk is. Dus ook bij andere auto’s gebruik ik het dan niet.
Ik heb de luchtvering erop zitten en daar is helemaal niks mis mee, er zit ook een aanzienlijk verschil in prijs dus ook niet zo gek dat het beter is.
Misschien een paar goede veren erop Laten zetten en je hebt de komende jaren wat meer vreugde aan de auto. (Is die paar honderd euro altijd waard)
Voor goede vering ben je een paar duizend kwijt, niet een paar honderd......Classicline schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:00:
[...]
Je hoeft je niet te verdedigen dat doe jezelf.
Ik reageer alleen op jouw posts.
Ik zet de acc niet uit bij drukte omdat die van zeekr niet goed is maar omdat dit bij niet één merk fatsoenlijk werkt als het druk is. Dus ook bij andere auto’s gebruik ik het dan niet.
Ik heb de luchtvering erop zitten en daar is helemaal niks mis mee, er zit ook een aanzienlijk verschil in prijs dus ook niet zo gek dat het beter is.
Misschien een paar goede veren erop Laten zetten en je hebt de komende jaren wat meer vreugde aan de auto. (Is die paar honderd euro altijd waard)
Ik gebruikte altijd acc juist bij drukte (anders heb je toch niks aan dat adaptieve? Daarom werkt het ook zo fijn normaal gesproken) totdat ik de Zeekr kreeg.
Maar goed, het is wat het is. Ik mis de Skoda wel maar kan er verder wel mee leven. Dusss let go, let go
[ Voor 13% gewijzigd door Marcie op 18-12-2025 20:34 ]
Haha er is een middenweg maar als alleen het beste goed genoeg is ben je idd een paar duizend kwijt, maar als je zo precies bent had je bij de eerste testrit in een Zeekr al wel gemerkt dat het ruk was en had je hem toen al wel laten staan.Marcie schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:38:
[...]
Voor goede vering ben je een paar duizend kwijt, niet een paar honderd....... Ik rijd lease dus dat ga ik niet doen.
Ik gebruikte altijd acc juist bij drukte (anders heb je toch niks aan dat adaptieve? Daarom werkt het ook zo fijn normaal gesproken) totdat ik de Zeekr kreeg.
Voor een paar 100 koop je gewoon een redelijke veren upgrade van Eibach bijv. wat een goede investering is als je er nog een paar jaar in moet rijden en je het daadwerkelijk beter wilt, wordt het echt een stuk beter van.
Heb ik bij iedere VW lease auto gedaan die ik in het verleden gehad heb en is nooit weggegooid geld.
Als er dan iets binnen garantie aan de hand in het onderstel sta je waarschijnlijk buitenspel..Classicline schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:39:
[...]
Haha er is een middenweg maar als alleen het beste goed genoeg is ben je idd een paar duizend kwijt, maar als je zo precies bent had je bij de eerste testrit in een Zeekr al wel gemerkt dat het ruk was en had je hem toen al wel laten staan.
Voor een paar 100 koop je gewoon een redelijke veren upgrade van Eibach bijv. wat een goede investering is als je er nog een paar jaar in moet rijden en je het daadwerkelijk beter wilt, wordt het echt een stuk beter van.
Heb ik bij iedere VW lease auto gedaan die ik in het verleden gehad heb en is nooit weggegooid geld.
Ander vraagje: ik heb mijn 001 business Edition nu een week. Bij het van buiten openen van de deur aan de passagierszijde lijkt het raam te klemmen ofzo. Hij opent bij lange na niet zo netjes als de overige ramen doen. Bij het sluiten van de deur of van binnenuit openen lijkt het gewoon netjes te werken. Herkent iemand dit? Denk dat dit weer een ritje Zeist wordt maar daar heb ik niet echt trek in...
Ik ben bang dat je daar inderdaad even voor naar Zeist moest, dit herken ik niet.
Probeer eens de deur even te blokkeren met je knie en dan aan de hendel te trekken. Gaat de raam dan wel verder naar beneden?ervh schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:31:
Ander vraagje: ik heb mijn 001 business Edition nu een week. Bij het van buiten openen van de deur aan de passagierszijde lijkt het raam te klemmen ofzo. Hij opent bij lange na niet zo netjes als de overige ramen doen. Bij het sluiten van de deur of van binnenuit openen lijkt het gewoon netjes te werken. Herkent iemand dit? Denk dat dit weer een ritje Zeist wordt maar daar heb ik niet echt trek in...
Zo ja dan is ws een sensor/schakelaar niet helemaal in orde. Als je dan nog steeds hetzelfde hebt dan zal het ws opnieuw afgesteld moeten worden.
Je hoeft hiervoor niet persé naar Zeist, je kunt ook bij een service center terecht.
Klinkt wel als een defect.ervh schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:31:
Maar voordat je naar Zeist gaat kun je het ms resetten. Dat doe je door het raam in de hoogste stand (dus dicht), en dan 5 seconden de knop langer in die stand te houden (knop omhoog houden). Dan het raam helemaal naar beneden en dan de knop nog 5 seconden langer in die stand houden (ingedrukt houden). Dan is het gereset.
Hopelijk helpt dat.
Auto had vandaag de hele dag stilgestaan. Om 19:00 uur stap ik in en wil wegrijden.....ruiten beslaan helemaal dicht. Duurt ook even voordat ik er weer doorheen kan kijken en weg kan rijden...... Vocht in de kanalen?
[ Voor 7% gewijzigd door Marcie op 19-12-2025 22:07 ]
Gister een eerste rit gemaakt met de 1.4.2 software versie. Het lijkt er op dat de waarschuwing voor de afstand tot de voorganger nu later wordt gegeven. Zo ver ik kon nagaan is kortste afstand van ACC gelijk gebleven, maar als je geen rijhulp systemen aan hebt is de afstand nu volgens mij kleiner geworden voor de melding komt.
Zijn er meer mensen die dit ervaren, of is dit een placebo’tje ?
Zijn er meer mensen die dit ervaren, of is dit een placebo’tje ?
Dank voor de reacties. Ja het raam gaat wel verder naar beneden en op zich lijkt het ook allemaal prima, ook bij de deur openen van binnenuit. Maar het lijkt wel of hij ergens klemt als je hem te snel (lees: gewoon normaal) open trekt. Als je het heel rustig de deur open trekt gaat het beter.mestief schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:37:
[...]
Probeer eens de deur even te blokkeren met je knie en dan aan de hendel te trekken. Gaat de raam dan wel verder naar beneden?
Zo ja dan is ws een sensor/schakelaar niet helemaal in orde. Als je dan nog steeds hetzelfde hebt dan zal het ws opnieuw afgesteld moeten worden.
Je hoeft hiervoor niet persé naar Zeist, je kunt ook bij een service center terecht.
Dat ga ik even proberen. Ga ook nog even checken of het raam niet gewoon wat strak tegen de rubbers "plakt".Marcie schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:53:
[...]
Klinkt wel als een defect.
Maar voordat je naar Zeist gaat kun je het ms resetten. Dat doe je door het raam in de hoogste stand (dus dicht), en dan 5 seconden de knop langer in die stand te houden (knop omhoog houden). Dan het raam helemaal naar beneden en dan de knop nog 5 seconden langer in die stand houden (ingedrukt houden). Dan is het gereset.
Hopelijk helpt dat.
Ik reed gisteren mee met een collega in een Renault Scenic Electric (of E-Scenic?, in elk geval die nieuwe), die had het zelfde probleem. Het was gewoon ontzettend vochtig, denk niet per sé een Zeekr probleemMarcie schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:56:
Auto had vandaag de hele dag stilgestaan. Om 19:00 uur stap ik in en wil wegrijden.....ruiten beslaan helemaal dicht. Duurt ook even voordat ik er weer doorheen kan kijken en weg kan rijden...... Vocht in de kanalen?
Ah, goed om te horen. Gelukkig maar...ervh schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:52:
[...]
Ik reed gisteren mee met een collega in een Renault Scenic Electric (of E-Scenic?, in elk geval die nieuwe), die had het zelfde probleem. Het was gewoon ontzettend vochtig, denk niet per sé een Zeekr probleem
Ik vraag me af of een aparte toets/snelkoppeling voor 360gr-camera op de onderste werkbalk beschikbaar is voor Business/LR? Ik kan de camera alleen activeren op de startpagina in het eerste menu. Of kan je de snelkoppelingen wel wijzigen?
Ik merk de laatste tijd dat mijn HUD in het dashbord begint te kraken, vroeger was het heel sporadisch, maar nu is het eigenlijk bij iedere oneffenheid.
Bij mij valt ie, nu nog af en toe, even weg. Maar dan weet ik wat me te wachten staat......911GT2 schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:01:
Ik merk de laatste tijd dat mijn HUD in het dashbord begint te kraken, vroeger was het heel sporadisch, maar nu is het eigenlijk bij iedere oneffenheid.
GT?
Yep 007 GT, of in Europa waarschijnlijk 7GT
Sinds de laatste update gaat mijn oplaad klep niet meer open 1.4.2 als je er op drukt (via het scherm en app gaat deze wel netjes open) meer mensen hier last van?
[ Voor 4% gewijzigd door Tweakiers op 22-12-2025 20:01 ]
Vermoedelijk niet gerelateerd aan de update. Ik heb ook 1.4.2 en de oplaadklep werkt prima. Wel is deze al 2x eerder gerepareerd, dus het is een vaker voorkomend probleem.Tweakiers schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:59:
Sinds de laatste update gaat mijn oplaad klep niet meer open 1.4.2 als je er op drukt (via het scherm en app gaat deze wel netjes open) meer mensen hier last van?
Dit moet haast wel de 8x zijnJohnPS2 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:41:
[Afbeelding]
Weet iemand al meer, ....zal waarschijnlijk de Zeekr 007 shooting brake zijn ......
:strip_exif()/f/image/uNzsBwIUDzOYxHMYmn0srcIq.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/OOU1KxYVZ0qZtyJda0zvNBCr.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cpj5NRJXVQtD2GlqxONi0n1q.jpg?f=fotoalbum_large)