Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

• Tweakiers
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:01
Geen matches
Marcie schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:02:
[...]

Die uitlijn-machine was bij mij ook stuk (in okt). Ik ben meteen nar Profile gestuurd om het op te lossen.
Stuur zat toen recht en de auto reed daarna veeeeel fijner, rustiger.
Daarna zouden ze me nog bellen voor een nieuwe afspraak om de overige bugs op te lossen maar ik heb nooit meer iets gehoord. Ben er ook een beetje moe van om achteraan te zitten dus ik dacht ik ga eerst maar een tijdje rijden. En gek genoeg, en dat is wel vreemd eigenlijk, wordt het langzaam aan steeds beter. Sommige bugs komen nog sporadisch terug.
De uitlijning was bij mij pas gister, nog maar paar km gereden maar inderdaad het rijdt nu beter (vond het al niet heel storend, maar nu geen klachten meer)
Wat betreft software heb ik sinds de laatste update nog geen gekke dingen gehad.

Bij mij was de grootse klacht het interieur alarm die random afging bij regen (soms). Was toen naar Zeist, firmware geüpdatet maar alsnog gebeurde het soms. Sinds deze update heb ik volgens mij niet meer gehad. (ik krijg er uberhoud geen app meldingen van, want het is alleen het alarm, geen toeter of lichten etc).
Dus enige klacht die nu nog echt heb is de audio. Dat zal ik zelf moeten oplossen als ik dat opgelost wil hebben (betalen).

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:08
Geen matches
Tweakiers schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:12:
Bedankt iedereen voor de reacties m.b.t. audio.

Ik heb ook al contact gehad met schut, ik twijfel nog m.b.t. de prijs voor de advanced set (niet de achter speakers), wat je er voor krijgt en hoe de audio zich verhoudt. Ik neig er wel aan om het te doen. De audio is echt de slechtste kant van de auto.
Dat er een behoorlijk prijskaartje aanhangt ben ik met je eens. Maar de auto moet behoorlijk gedemonteerd worden, iets wat ik liever door een bedrijf met veel ervaring laat doen. Ook hebben ze de kennis om via de computer instellingen aan te passen. En er is kosteloze service als je de instellingen achteraf nog aan wilt laten passen. Met andere bedrijven heb ik geen ervaring, maar Schut kan ik in ieder geval aanraden { en nee, ik werk er niet :D }

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-12 16:19
Geen matches
Tweakiers schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:07:
[...]

Dit doe je in de app. Na de update is dit uitgezet.
Open de Zeekr app op je mobiel > (Links onderin dat je op het voertuig icoontje zit) > Auto- en softwareversie > Reisgeschiedenis. Daar kan je reisverslag uit of aan zetten.
Dat is volgens mij wat anders. Bij mij staat deze uit maar ik krijg dus pushmeldingen dat de rittenregistratie is gestopt. Ik wil die pushmeldingen niet én ik wil rittenregistratie niet (heb het niet nodig voor mijn werk en ik zie zo de kilometerstand wel). Hoe zet ik die pushmeldingen uit?

• Tweakiers
Geen matches
Marshall schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:11:
[...]

Dat is volgens mij wat anders. Bij mij staat deze uit maar ik krijg dus pushmeldingen dat de rittenregistratie is gestopt. Ik wil die pushmeldingen niet én ik wil rittenregistratie niet (heb het niet nodig voor mijn werk en ik zie zo de kilometerstand wel). Hoe zet ik die pushmeldingen uit?
Zover ik weet kan je pushmeldingen, welke meldingen je wel/niet krijgt niet instellen van de zeekr app. Het is alles uit of alles aan. Je zou de ritregistratie in de app even aan en dan weer uit kunnen zetten?

• Meubelmakert
  • Laatst online: 22-12 12:35
Geen matches
Marcie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:40:
[...]

Hmm, Ik gebruik Qobuz (hi-res) en het geluid is met regelmaat juist heel erg goed. Bij wat oudere muziek kan het wat krasserig zijn.

Ben wel benieuwd naar een eventuele upgrade en wat dat dan doet.
Wat wel een voorwaarde is, is een bekabelde verbinding bij gebruik van hi-res aanbieders. De degradatie via draadloos is enorm. Voor het beste geluid kun je gebruik maken van de Tidal app die je kunt installeren vanuit de Zeekr appstore. En ik moet zeggen, dan klinken de speakers van de privilege erg lekker.

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-12 16:19
Geen matches
Tweakiers schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:22:
[...]

Zover ik weet kan je pushmeldingen, welke meldingen je wel/niet krijgt niet instellen van de zeekr app. Het is alles uit of alles aan. Je zou de ritregistratie in de app even aan en dan weer uit kunnen zetten?
Geprobeerd, helaas…
Niemand krijgt deze verder?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czHr2ty6S_rPEYCW5DG4I8UhDeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8vllqn4kAQ80kZvVLcewPdq.jpg?f=fotoalbum_large

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12 12:21
Geen matches
Marshall schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:43:
[...]

Geprobeerd, helaas…
Niemand krijgt deze verder?[Afbeelding]
Ja, had ik ook dit weekend.

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:46
Geen matches
Meubelmakert schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:20:
[...]

Wat wel een voorwaarde is, is een bekabelde verbinding bij gebruik van hi-res aanbieders. De degradatie via draadloos is enorm. Voor het beste geluid kun je gebruik maken van de Tidal app die je kunt installeren vanuit de Zeekr appstore. En ik moet zeggen, dan klinken de speakers van de privilege erg lekker.
Tidal en Qobuz zal ongetwijfeld beter klinken, maar voor wie het niet weet: in Spotify kun je tegenwoordig ook je streaming kwaliteit wat opkrikken in de instellingen.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• SEG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-12 09:01

SEG

Geen matches
Hallo mede Zeekr001 rijders,
Ik ben in het bezit van een Privilege en ervaar sinds enkele weken dat de laadklep niet meer opengaat wanneer je deze indrukt/aanraakt. Ik moet nu steeds in de auto in het laadmenu gaan om de klep te openen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? en zijn er mensen bij wie dit al opgelost is?
Groet,

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 13:11
Geen matches
SEG schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:21:
Ik ben in het bezit van een Privilege en ervaar sinds enkele weken dat de laadklep niet meer opengaat wanneer je deze indrukt/aanraakt. Ik moet nu steeds in de auto in het laadmenu gaan om de klep te openen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? en zijn er mensen bij wie dit al opgelost is?
Groet,
Ik herken dit en heb daarnaast ook een laadlampje dat nu paars is. Heb een serviceverzoek bij Zeekr gedaan maar heb wat moeite om ze te pakken te krijgen.

Specs

• Meubelmakert
  • Laatst online: 22-12 12:35
Geen matches
ervh schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:48:
[...]
Tidal en Qobuz zal ongetwijfeld beter klinken, maar voor wie het niet weet: in Spotify kun je tegenwoordig ook je streaming kwaliteit wat opkrikken in de instellingen.
Klopt. Spotify levert nu op cd kwaliteit en dat klinkt niet onaardig, maar niet in de app uit de Zeekr appstore. En ook een bekabelde telefoon geeft toch wat kwaliteitsverlies tenzij je in goede kabels wilt investeren.

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:24
Geen matches
Groet,
Ik heb dat ook. Ik ben de 2e eigenaar en dacht dat het een instelling of zo was. Maar schijnt een meer vokrkomend probleem te zijn. Ik heb een service afspraak gemaakt bij een servicepartner om o.a. dit te laten verhelpen.

• Tweakiers
Geen matches
[...]

Geprobeerd, helaas…
Ik heb zelf de melding niet, ik heb zelf de ritregistratie aan staan.
Enige wat ik nog kan bedenken is in de auto het profiel af en aanmelden. (de QR code dan weer opnieuw scannen). Echter kan het zijn dat je weer settings opnieuw moet instellen als je weer de QR code scant. Voor de rest zou ik het ook niet weten. Mogelijk in de builder app iets posten...

• Marcie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:25
Matched: url
Meubelmakert schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:20:
[...]

Ja daar heb je natuurlijk een punt met de bekabeling.
Ik was net overgestapt van Spotify naar Qobuz. Toen kreeg ik de Zeekr en die heeft Tidal....... :?

• Prinsjes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:32
Geen matches
Groet,
Bekend probleem. Bij mij al 2 gerepareerd onder garantie

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
Geen matches
Groet,
Helaas een bekend probleem inderdaad. Net als de voorgaande reactie is het bij mij inmiddels ook al 2x gerepareerd. Een lokaal service center van Zeekr kan deze reparatie ook uitvoeren. Ik was na ruim een uurtje weer onderweg.

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17
Geen matches
Net na de uitrol van 1.4, ervaarde ik dat bijv. het inplannen van een rit via de app beter en sneller verliep. Inmiddels krijg ik alleen maar weer time-outs. Tot zover het positieve effect van de verbeterde back-end? Hoe gaat dit bij anderen hier?

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:13
Geen matches
Wutroe schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:24:
Net na de uitrol van 1.4, ervaarde ik dat bijv. het inplannen van een rit via de app beter en sneller verliep. Inmiddels krijg ik alleen maar weer time-outs. Tot zover het positieve effect van de verbeterde back-end? Hoe gaat dit bij anderen hier?
Emmm, ik dacht dat we nog op de oude back-end zaten en dat deze rond de jaarwisseling pas overging op basis van de mail van Zeekr omtrent de update:
Zeekr Mail 18 november 2025
Belangrijk:Installeer OS 1.4 vóór 1 januari 2026 om verbonden diensten te blijven gebruiken.
Na deze datum verbinden Zeekr-voertuigen met onze nieuwe serveromgeving ter ondersteuning van toekomstige functies.

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-12 09:45
Geen matches
Ik kreeg net deze update binnen voor 1.4.1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wJVvxLAYahn7u51KK5AFeJGRTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyK7Z0mf6tzgzl4g67zgiPlS.jpg?f=fotoalbum_large

• Wutroe
Geen matches
itsme9x schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:38:
[...]

Emmm, ik dacht dat we nog op de oude back-end zaten en dat deze rond de jaarwisseling pas overging op basis van de mail van Zeekr omtrent de update:

[...]
Dan heb ik het verkeerd begrepen en was de betere/snellere werking een placebo-effect.

Overigens kreeg ik vanochtend melding dat update 1.4.1 klaar staat. Ben benieuwd wat ze hierin voor Zeekr-doorlooptijden in gehotfixt hebben.

• ronaldvs
Geen matches
Wutroe schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:00:
[...]

Dan heb ik het verkeerd begrepen en was de betere/snellere werking een placebo-effect.

Overigens kreeg ik vanochtend melding dat update 1.4.1 klaar staat. Ben benieuwd wat ze hierin voor Zeekr-doorlooptijden in gehotfixt hebben.
Bij mij is in ieder geval de one pedal/regeneration weer als vanouds.

Specs

• Bobs garage
  • Laatst online: 20:08
mestief schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:45:
[...]

Ik heb dat ook. Ik ben de 2e eigenaar en dacht dat het een instelling of zo was. Maar schijnt een meer vokrkomend probleem te zijn. Ik heb een service afspraak gemaakt bij een servicepartner om o.a. dit te laten verhelpen.
Heb ik ook. Klepje opent alleen via scherm en sluit automatisch na het lostrekken van de kabel. Service partner heeft aangegeven dat hiervoor een nieuw klepje gemonteerd moet worden (garantie als ik me niet vergis). Was natuurlijk niet voorradig, dus komt volgende keer wel.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
Geen matches
[...]

Geprobeerd, helaas…
Ja vrij regelmatig zelfs.

• joopkw70
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-12 14:48
Geen matches
Goedendag,
Ik ben mij aan het oriënteren op een 001 Sport Edition. Nu zie ik alleen dat er in China een facelift met nieuwe techniek is. Is het bekend of, en zo ja wanneer, deze in Nederland beschikbaar komt?

• itsme9x
Geen matches
joopkw70 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:40:
Goedendag,
Ik ben mij aan het oriënteren op een 001 Sport Edition. Nu zie ik alleen dat er in China een facelift met nieuwe techniek is. Is het bekend of, en zo ja wanneer, deze in Nederland beschikbaar komt?
Niet bekend

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:05
Geen matches
Dat zal nog wel even gaan duren ben ik bang. Ze zijn niet zo snel met het doorvoeren van modelupdate in Europa.

• A.Donis
  • Laatst online: 21-12 18:11
Geen matches
Sinds vanochtend en al dan niet toevallig na de laatste software-update stopt de achterklep halverwege het openen. Zowel handmatig als vanuit de cockpit. Na verder omhoog duwen sluit die dan wel weer helemaal. In mijn MB kon ik de stand opnieuw instellen maar dat vind ik bij m’n 001 niet. Iemand nog een andere oplossing dan langs Zeist te rijden?

• Tweakiers
Geen matches
A.Donis schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:43:
Sinds vanochtend en al dan niet toevallig na de laatste software-update stopt de achterklep halverwege het openen. Zowel handmatig als vanuit de cockpit. Na verder omhoog duwen sluit die dan wel weer helemaal. In mijn MB kon ik de stand opnieuw instellen maar dat vind ik bij m’n 001 niet. Iemand nog een andere oplossing dan langs Zeist te rijden?
https://www.zeekr.eu/nl-n...NL&ln=Nederlands&dl=nl_NL

Mocht dat niet werken, heb je je systeem al een keer opnieuw opgestart? https://www.zeekr.eu/nl-n...NL&ln=Nederlands&dl=nl_NL

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:29
Geen matches
A.Donis schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:43:
@Marcie lees je even mee? 🤓 (behulpzaam doch kritisch en bijna Godlike)
Als ik me niet vergis, op basis van het systeem in de Zeekr X die fundamenteel hetzelfde zijn, Kijk even onder het menu item 'Doors and Windows) (ik heb alles in het Engels). Daar kun je die hoek eenvoudig aanpassen.
Na een factory reset op mijn X liep ik hier ook tegenaan.
Als het goed is staat het ook heel goed verwoord in de handleiding.

• A.Donis
  • Laatst online: 21-12 18:11
Geen matches
Dank @Tweakiers

Oplossing 1 werkte

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12 10:07
Geen matches
joopkw70 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:40:
Goedendag,
Niet bekend, doch is al aangegeven dat zeekr refreshes niet voor 2027 zullen ariveren, kans is dat teegn die tijd het prijs kaartje ook significant hoger zal uitvallen.

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Geen matches
Hallo allemaal, ik rijd de 001 nu een kleine twee maanden en ben over het algemeen erg te spreken over de auto. Er zijn een paar dingen waar ik mij wel aan stoor en die deel ik hieronder. Het zijn wel kleine dingen, laat dat duidelijk zijn en ongetwijfeld ook bewuste keuzes vanuit Zeekr.

- Android auto start soms automatisch op, maar meestal niet (lijkt te liggen aan welke deur geopend wordt?)
- Muziek niet te bedienen via het stuur zodra de afstand tot de voorganger te klein is (en die moet echt ruim zijn met ±3 sec)
- Dit gaat hand in hand met de kleinste afstand van ACC, erg ruim voor Europese begrippen
- De rij modus wordt niet opgeslagen (altijd terug naar comfort stand bij nieuwe rit)
- Vloeistof van de ruitenwisser gaat erg snel langs het raam van de bestuurder (kan aan de mix liggen die ze bij het afleveren er in hebben gedaan en de verhouding wat 'waterig' is)
- De rubberen mat past mooi in de auto als de laadplank op het hoogste niveau staat, op het lagere niveau is dit matig.
- Laadkabel is erg stug en de handgreep steekt ver uit als de auto wordt geladen
- Dashboard kastje opent vrij lomp/hard na het drukken op de knop
- Telefoon/app niet te gebruiken als sleutel (wel via de app openen en andere functies & info). Kan aan mijn OP13 liggen, maar bij sleutels staat er bij mij dat deze optie wellicht binnenkort komt.

• Marcie
Geen matches
TheDude84 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:40:
Hallo allemaal, ik rijd de 001 nu een kleine twee maanden en ben over het algemeen erg te spreken over de auto. Er zijn een paar dingen waar ik mij wel aan stoor en die deel ik hieronder. Het zijn wel kleine dingen, laat dat duidelijk zijn en ongetwijfeld ook bewuste keuzes vanuit Zeekr.

- Android auto start soms automatisch op, maar meestal niet (lijkt te liggen aan welke deur geopend wordt?)
- Muziek niet te bedienen via het stuur zodra de afstand tot de voorganger te klein is (en die moet echt ruim zijn met ±3 sec)
- Dit gaat hand in hand met de kleinste afstand van ACC, erg ruim voor Europese begrippen
- De rij modus wordt niet opgeslagen (altijd terug naar comfort stand bij nieuwe rit)
- Vloeistof van de ruitenwisser gaat erg snel langs het raam van de bestuurder (kan aan de mix liggen die ze bij het afleveren er in hebben gedaan en de verhouding wat 'waterig' is)
- De rubberen mat past mooi in de auto als de laadplank op het hoogste niveau staat, op het lagere niveau is dit matig.
- Laadkabel is erg stug en de handgreep steekt ver uit als de auto wordt geladen
- Dashboard kastje opent vrij lomp/hard na het drukken op de knop
- Telefoon/app niet te gebruiken als sleutel (wel via de app openen en andere functies & info). Kan aan mijn OP13 liggen, maar bij sleutels staat er bij mij dat deze optie wellicht binnenkort komt.
De rubberen mat past bij mij op de bovenste stand helemaal niet. Is veel te groot. Ik heb de plank nu op de onderste stand geplaatst en een nieuwe mat besteld. Die past wel gelukkig.
Dashboardkastje opent bij mij rustig en gedempt. Dus ik denk dat er bij jou een defect is.
Ruitenwisservloeistof heb ik geen probleem mee. Dat werkt eigenlijk fantastisch goed. Geen gesproei maar netjes uit de wisser zelf. Dus heb je maar heel weinig nodig. Gewoon heel kort even activeren en dan is je ruit weer schoon.

De rest herken ik wel.
Wat mij vooral stoort is de willekeur van alles. De ene keer doet iets het en dan weer niet. Dat ervaar ik echt als super irritant.

En sinds de update 1.4.1 ervaar ik de acc weer als onbruikbaar. Behalve op wegen weer nauwelijks verkeer is.

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:17
Geen matches
Groet,
Ik ervaar hetzelfde probleem sinds de update na 1.4. Toeval of software probleem?

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:04

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Marcie schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:15:
[...]

Ja daar heb je natuurlijk een punt met de bekabeling.
Ik was net overgestapt van Spotify naar Qobuz. Toen kreeg ik de Zeekr en die heeft Tidal....... :?
Ik heb een Privilege en speel Tidal via (draadloos) AppleCarplay af. Ik kan het me verbeelden, maar via Carplay lijkt het geluid net iets transparanter. Gok dat je Qobuz ook via je telefoon kunt afspelen.

Zeekr 001 Privilege 2024

• ronaldvs
Geen matches
Turbotokkie schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:51:
[...]

Ik ervaar hetzelfde probleem sinds de update na 1.4. Toeval of software probleem?
Ik heb hetzelfde en daarbij is het laadlampje paars. Ik probeer een afspraak te maken in Zeist maar dat schiet niet op.

Specs

• Marcie
Geen matches
Daveypayvey schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:55:
[...]

Ik heb een Privilege en speel Tidal via (draadloos) AppleCarplay af. Ik kan het me verbeelden, maar via Carplay lijkt het geluid net iets transparanter. Gok dat je Qobuz ook via je telefoon kunt afspelen.
Ja dat was het probleem ook niet :-). Het ging om de geluidskwaliteit. Omdat ik Qobuz heb zal het geluid beter zijn als ik de telefoon met kabel verbind ipv via bluetooth. Maar ik zal het eens een keer testen.

[ Voor 13% gewijzigd door Marcie op 13-12-2025 22:54 ]

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:18
Geen matches
Onderwerp: Advies over keuze tussen 001 en 7X leaseauto

Goedemorgen heren,

Ik heb binnenkort de mogelijkheid om een nieuwe leaseauto uit te zoeken (in januari). Enkele maanden geleden ben ik al op de shortlist gezet voor de 001 of de 7X. Inmiddels heb ik alle beschikbare YouTube-video’s bekeken en ben ik gisteren in Zeist geweest om beide modellen in het echt te bewonderen. Wat een prachtige auto's! 😊

Nu zit ik echter met het volgende dilemma: mijn gevoel zegt dat ik voor de 001 moet gaan (ik vind het stiekem de mooiste van de twee). Maar aangezien ik de auto vijf jaar zal rijden, speelt er ook iets anders mee: in 2026 komt er een nieuw refresh-model van de 001 uit. Aan de andere kant zegt mijn verstand dat ik, gezien de recente updates, het beste voor de 7X kan kiezen, omdat dit model beschikt over de nieuwste technologieën en updates.

Daarom zou ik graag jullie advies willen vragen: als ik puur kijk naar de toekomst, met oog op de technische innovaties, gebruikservaring en de feedback die mensen momenteel hebben over de 001, wat zouden jullie mij dan adviseren?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie en hulp!

Met vriendelijke groet,
Een zeer enthousiaste fan 😊

• Marcie
Geen matches
Tommyniesje1980 schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:15:

Goedemorgen heren,

Ik heb binnenkort de mogelijkheid om een nieuwe leaseauto uit te zoeken (in januari). Enkele maanden geleden ben ik al op de shortlist gezet voor de 001 of de 7X. Inmiddels heb ik alle beschikbare YouTube-video’s bekeken en ben ik gisteren in Zeist geweest om beide modellen in het echt te bewonderen. Wat een prachtige auto's! 😊

Nu zit ik echter met het volgende dilemma: mijn gevoel zegt dat ik voor de 001 moet gaan (ik vind het stiekem de mooiste van de twee). Maar aangezien ik de auto vijf jaar zal rijden, speelt er ook iets anders mee: in 2026 komt er een nieuw refresh-model van de 001 uit. Aan de andere kant zegt mijn verstand dat ik, gezien de recente updates, het beste voor de 7X kan kiezen, omdat dit model beschikt over de nieuwste technologieën en updates.

Daarom zou ik graag jullie advies willen vragen: als ik puur kijk naar de toekomst, met oog op de technische innovaties, gebruikservaring en de feedback die mensen momenteel hebben over de 001, wat zouden jullie mij dan adviseren?

Met vriendelijke groet,
Als ik nu weer zou kunnen kiezen, dan zou ik geen van beide kiezen maar voor een elektrische Mercedes CLA gaan. En dan upgraden tot aan het max leasebedrag.

• Tweakiers
Geen matches

Goedemorgen heren,

Met vriendelijke groet,
Ik zat ook tussen de 001 en de zeekr 7x. Heb uiteindelijk voor de 001 gekozen. Simpelweg omdat die goedkoper was bij de lease maatschappij (de 7 was boven het budget met de gewenste uitvoering). Heb geen spijt van de 001. Zeker na de laatste update ronden vind ik de software niet echt slechter dan in de gemiddelde Kia of iets in die richting. Je zou ook nog begin volgend jaar kunnen kijken of er dan wat bekend wordt van de Zeekr 7gt. De 001 is wel echt breed, dit is in parkeergarages nog wel eens vervelend. Is geen probleem maar hou er wel rekening mee.

• itsme9x
Geen matches

Goedemorgen heren,

Met vriendelijke groet,
Die refresh komt in china, niet in europa.

• Tommyniesje1980
Marcie schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:57:
[...]

Als ik nu weer zou kunnen kiezen, dan zou ik geen van beide kiezen maar voor een elektrische Mercedes CLA gaan. En dan upgraden tot aan het max leasebedrag.
Beste,

Bedankt voor je reactie, echter persoonlijk vind ik de CLA echt te klein….het is ook een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur natuurlijk😉

• Tommyniesje1980
Geen matches
itsme9x schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:29:
[...]

Die refresh komt in china, niet in europa.
Ah, duidelijk, bedankt hiervoor👌

• Tommyniesje1980
Geen matches
Tweakiers schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:27:
[...]

Ik zat ook tussen de 001 en de zeekr 7x. Heb uiteindelijk voor de 001 gekozen. Simpelweg omdat die goedkoper was bij de lease maatschappij (de 7 was boven het budget met de gewenste uitvoering). Heb geen spijt van de 001. Zeker na de laatste update ronden vind ik de software niet echt slechter dan in de gemiddelde Kia of iets in die richting. Je zou ook nog begin volgend jaar kunnen kijken of er dan wat bekend wordt van de Zeekr 7gt. De 001 is wel echt breed, dit is in parkeergarages nog wel eens vervelend. Is geen probleem maar hou er wel rekening mee.
Bedabkt voor je reactie en nuttige info, dit neem ik mee! 👍

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@Tommyniesje1980 Houd in het geval van de 7x het forum daar goed in de gaten of het uitlijn/rechtuit rijden issue is opgelost. Heb gereden in de 7x van een collega die dit issue ook heeft en dat is echt niet prettig. Voor de rest wel een mooie wagen, maar heel anders van binnen (en buiten natuurlijk) dan de 001.

• mestief
Geen matches
Marcie schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:57:
[...]

Smaken verschillen.... De CLA is een hele efficiente EV. Niet echt mijn smaak (wel van mijn vrouw :) ) Maar wel heel erg plastic fantastic naar mijn mening. Ik vond m van binnen gewoon goedkoop uitzien en aanvoelen. Het gaf mij een goedkope chinees gevoel. Terwijl Zeeker juist heel premium oogt en aanvoelt.
Ook niet geheel onbelangrijk de CLA is een heel stuk kleiner en krapper van binnen.

@Tommyniesje1980 Heb je al een proefrit in beide gedaan? Ik vind de 001 mooier en sportiever maar de 7x lijkt mij praktischer. De software en bediening van de 7X vond ik wel prettiger. Ook heeft deze geen capacitive knoppen gelukkig. Ik zou eerst wat info opdoen op de verschillende fora en dan een paar lange testritten plannen in de uitvoering zoals je het ook eventueel zou bestellen en op basis daarvan je keuze maken.
Succes!

[ Voor 24% gewijzigd door mestief op 15-12-2025 19:40 ]

• Marcie
Geen matches
mestief schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:32:
[...]

Smaken verschillen.... De CLA is een hele efficiente EV. Niet echt mijn smaak (wel van mijn vrouw :) ) Maar wel heel erg plastic fantastic naar mijn mening. Ik vond m van binnen gewoon goedkoop uitzien en aanvoelen. Het gaf mij een goedkope chinees gevoel. Terwijl Zeeker juist heel premium oogt en aanvoelt.
Ook niet geheel onbelangrijk de CLA is een heel stuk kleiner en krapper van binnen.

@Tommyniesje1980 Heb je al een proefrit in beide gedaan? Ik vind de 001 mooier en sportiever maar de 7x lijkt mij praktischer. De software en bediening van de 7X vond ik wel prettiger. Ook heeft deze geen capacitive knoppen gelukkig. Ik zou eerst wat info opdoen op de verschillende fora en dan een paar lange testritten plannen in de uitvoering zoals je het ook eventueel zou bestellen en op basis daarvan je keuze maken.
Succes!
Ik vind de 001 ook mooier, punt.
Maar ik vind het dashboard van de Merc echt fantastisch mooi. Maar dat is gewoon smaak (of wansmaak, wat je maar wil _/-\o_ ).
Maarrrrrrr....... alles werkt, en dan ook echt tot in perfectie.

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:04

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Geen matches

Goedemorgen heren,

Met vriendelijke groet,
Ik rij de 001 Privilege nu 2 jaar. Als ik ‘m morgen total loss zou rijden, dan bestel ik precies dezelfe opnieuw. Ik ben nog steeds erg blij met de mijne.

Zeekr 001 Privilege 2024

• Classicline
  • Registratie: Oktober 2025
Geen matches
Marcie schreef op maandag 15 december 2025 @ 21:34:
[...]

Ik vind de 001 ook mooier, punt.
Maar ik vind het dashboard van de Merc echt fantastisch mooi. Maar dat is gewoon smaak (of wansmaak, wat je maar wil _/-\o_ ).
Maarrrrrrr....... alles werkt, en dan ook echt tot in perfectie.
Eerder wansmaak idd🤣

Alles werkt idd en de reden is dat bijv. Mercedes VW etc. Alles tot in den treuren test en het dan uitbrengt. (Dit verzin ik niet maar ken een aantal mensen van de Audi Tech afdeling Ingolstad) ook die mannen zouden het stiekum liever anders zien omdat ze vaak achter de feiten aanlopen hierdoor.

Voordeel: Het werkt (vaak) top
Nadeel: gedateerd als het op de markt komt en hierdoor weinig ruimte voor aanpassingen na uitlevering.

Merken als Tesla en ook Zeekr is de strategie andersom, het lijkt goed dan uitbrengen en updaten als het niet goed is in de praktijk.
Tesla reageert hier sneller op maar dat was de eerste 6 jaar ook niet zo.

Keuze van de fabrikant maar ik heb liever de strategie van Tesla & Zeekr en heb er dan ook minder moeite mee als er even een paar dingen minder werken als de bedoeling is.

• Tommyniesje1980
Geen matches
Hallo, zouden de 001 rijders ook kunnen aangeven wat de actieradius is op een 100% batterijlading realworld? En dan graag in de winter en zomer?
Alvast hartelijk dank!
Groeten

• ronaldvs
Geen matches
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:26:
Hallo, zouden de 001 rijders ook kunnen aangeven wat de actieradius is op een 100% batterijlading realworld? En dan graag in de winter en zomer?
Alvast hartelijk dank!
Groeten
Goed om aan te geven welke uitvoering je op het oog hebt. Dat verschilt nogal. Met deze temperaturen is het voor mijn Privilege 440km. In de zomer heb ik net boven de 500km gehaald en als het onder nul wordt dan zat ik rond de 400km.

Specs

• Tommyniesje1980
Geen matches
ronaldvs schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:55:
Klopt, ik wil kijken voor de “long range”
Bedankt👍

Goed om aan te geven welke uitvoering je op het oog hebt. Dat verschilt nogal. Met deze temperaturen is het voor mijn Privilege 440km. In de zomer heb ik net boven de 500km gehaald en als het onder nul wordt dan zat ik rond de 400km.

• Wutroe
Geen matches
Met mijn Long Range zit ik op zomerbanden (en dus ook in de warmere maanden) net iets onder 20 kWh/100 km verbruik, op winterbanden rond de 22,5 kWh/100km.

• Tommyniesje1980
Geen matches
Wutroe schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:23:
Met mijn Long Range zit ik op zomerbanden (en dus ook in de warmere maanden) net iets onder 20 kWh/100 km verbruik, op winterbanden rond de 22,5 kWh/100km.
Dat is dan ongeveer 450 a 500 km op een volle lading? Bedankt👍

• Wutroe
Yes, als je er vanuit gaat dat je 'm helemaal leeg rijdt wat je in de praktijk natuurlijk niet volledig doet.

• Marcie
Classicline schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:22:
[...]

Eerder wansmaak idd🤣

Alles werkt idd en de reden is dat bijv. Mercedes VW etc. Alles tot in den treuren test en het dan uitbrengt. (Dit verzin ik niet maar ken een aantal mensen van de Audi Tech afdeling Ingolstad) ook die mannen zouden het stiekum liever anders zien omdat ze vaak achter de feiten aanlopen hierdoor.

Voordeel: Het werkt (vaak) top
Nadeel: gedateerd als het op de markt komt en hierdoor weinig ruimte voor aanpassingen na uitlevering.

Merken als Tesla en ook Zeekr is de strategie andersom, het lijkt goed dan uitbrengen en updaten als het niet goed is in de praktijk.
Tesla reageert hier sneller op maar dat was de eerste 6 jaar ook niet zo.

Keuze van de fabrikant maar ik heb liever de strategie van Tesla & Zeekr en heb er dan ook minder moeite mee als er even een paar dingen minder werken als de bedoeling is.
Ik vind juist de software van de Zeekr van het jaar nul. Oud, traag en alsof dat niet erg genoeg is, het werkt soms, soms niet en soms willekeurig ingesteld. Hoe kun je dit nou goed vinden?? 8)7 . Of wil je dat het goed is omdat je de auto zo mooi vindt?
Vanavond nog 130 gereden met acc aan op een lege snelweg en plots keihard remmen. Ook dat geklik onder het dashboard als de acc aan het werk is bij drukker verkeer..... vindt iedereen dat echt prima.? Dat hoort erbij??

Elke rit is er wel iets. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand de acc fijn en goed vind werken..... Bij een Skoda, mijn vorige auto met een acc software uit 2021, werkte gewoon 1000x beter en was gewoon prima bruikbaar. En ik gebruik het veel. Maar nu dus niet meer omdat dat gewoon niet kan! Het is niet goed genoeg.

Die software van de CLA is juist super up to date, nieuwste van het nieuwste en mooi, en supersnel, en werkt altijd. Het doet gewoon altijd. En gelukkig, echt gelukkig goed getest. Hadden ze dat bij Zeekr maar gedaan.
Natuurlijk ken jij mannetjes die dat zogenaamd kunnen weten maar ze maken en testen het niet toch?, die verkopen alleen.
Ik had het zo slecht niet verwacht anders had ik het ook echt niet gekozen. Ik moet er nog 4 jaar mee en dan weg ermee. Het enige wat positief is, is dat het een erg mooie vormgeving heeft.
Maarr, misschien bij de volgende update......... misschien...... 8)7

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:27
Geen matches
Alvast hartelijk dank!
Groeten
Als ik met 100 begin en hem vrijwel leeg rij, zou ik ongeveer op 450 in de winter en tegen de 600km in de zomer komen.. Ik heb een LR. (Ervaring 400 km in winter nog 13% over, in zomer 35%)

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-12 08:26
Geen matches
Marcie schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 23:01:
[...]

Ik vind juist de software van de Zeekr van het jaar nul. Oud, traag en alsof dat niet erg genoeg is, het werkt soms, soms niet en soms willekeurig ingesteld. Vanavond nog 130 gereden met acc aan op een lege snelweg en plots keihard remmen. Ook dat geklik onder het dashboard als de acc aan het werk is bij drukker verkeer..... vindt iedereen dat echt prima.? Dat hoort erbij??

Elke rit is er wel iets. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand de acc fijn en goed vind werken..... Bij een Skoda, mijn vorige auto met een acc software uit 2021, werkte gewoon 1000x beter en was gewoon prima bruikbaar. En ik gebruik het veel. Maar nu dus niet meer omdat dat gewoon niet kan! Het is niet goed genoeg.
Rijdt echt super bij mijn versie (001 privilege) en ik rijd veel KM. Alleen de afstand met de voorganger is wat mij betreft te 'veilig' ingesteld, maar daar hebben meer merken last van. Ik kom van Tesla vandaan en heb ruime ervaring met veel 'A-merken' op het gebied van ACC... dat is erg vergelijkbaar, zeker niet (veel) beter. Misschien jouw auto een keer goed laten testen? 'geklik' onder het dashboard hoort iig wat mij betreft niet en heb ik zeker niet. Ook herken ik het plots keihard remmen niet gecombineerd met het willekeurige gedrag van de ACC...

• ervh
Wutroe schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 20:20:
Yes, als je er vanuit gaat dat je 'm helemaal leeg rijdt wat je in de praktijk natuurlijk niet volledig doet.
Hoezo niet? Je kunt twisten over “volledig” natuurlijk maar tot 1% leegrijden gebeurt mij regelmatig met elektrische auto’s :*) :+

Mijn LR geeft momenteel 465 aan, maar ik heb er nog geen 1.000km op staan dus hoe reëel die getallen zijn durf ik niet te zeggen.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• itsme9x
Geen matches
Dydody schreef op woensdag 17 december 2025 @ 00:22:
[...]

Rijdt echt super bij mijn versie (001 privilege) en ik rijd veel KM. Alleen de afstand met de voorganger is wat mij betreft te 'veilig' ingesteld, maar daar hebben meer merken last van. Ik kom van Tesla vandaan en heb ruime ervaring met veel 'A-merken' op het gebied van ACC... dat is erg vergelijkbaar, zeker niet (veel) beter. Misschien jouw auto een keer goed laten testen? 'geklik' onder het dashboard hoort iig wat mij betreft niet en heb ik zeker niet. Ook herken ik het plots keihard remmen niet gecombineerd met het willekeurige gedrag van de ACC...
Geklik onder het dashboard bij de stuurkolom hoor ik ook met ACC en LCC aan.
Het klinkt (zal wel niet zo zijn) alsof een ouderwets relais de pedalen bediend.

• Wutroe
ervh schreef op woensdag 17 december 2025 @ 08:53:
[...]

Hoezo niet? Je kunt twisten over “volledig” natuurlijk maar tot 1% leegrijden gebeurt mij regelmatig met elektrische auto’s :*) :+

Mijn LR geeft momenteel 465 aan, maar ik heb er nog geen 1.000km op staan dus hoe reëel die getallen zijn durf ik niet te zeggen.
Gebeurt mij ook wel af en toe hoor, maar op de meeste ritten gebruik ik in één keer 10% of meer stroom, dus helemaal uitmikken lukt niet altijd.
itsme9x schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:00:
[...]

Het klinkt (zal wel niet zo zijn) alsof een ouderwetst relais de pedalen bediend.
Herken ik ook, apart geluid inderdaad.

• ronaldvs
Geen matches
itsme9x schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:00:
[...]

Het klinkt (zal wel niet zo zijn) alsof een ouderwets relais de pedalen bediend.
Dat geldt ook voor mij. Ik heb me er in het begin over verbaasd omdat het nogal "industrieel" klinkt.

Specs

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-12 09:17

S60

Geen matches
Alvast hartelijk dank!
Groeten
Ik reed afgelopen weekend vanuit Sauerland, +/- 8 graden en winterbanden. 4 personen + bagage. Startte met 100% en thuis nog ongeveer 15% over. Was ongeveer 340km. Op de snelweg in Duitsland 130 gereden en in NL 110

• Marcie
Geen matches
Gaan we nu de hele tijd kleine updates krijgen van onderdelen waar we (of in ieder geval ik) helemaal geen last van hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBg8QzAuLWbR8ZvWsaH9EjiN9bw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNzsBwIUDzOYxHMYmn0srcIq.jpg?f=fotoalbum_large

• itsme9x
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:59:
Gaan we nu de hele tijd kleine updates krijgen waar we (of in ieder geval ik) helemaal geen last van hebben?
[Afbeelding]
Ik ben voor.

Liever veel kleine updates dan elke keer 5-6 maanden wachten.
Laat in ieder geval zien dat ze iets doen met de issues die er zijn i.p.v. wat er tot nu toe gebeurde nergens op reageren.

Nu nog de ritregistratie (app geeft in de lijst continue dezelfde adressen weer, route is wel goed) en de sentry mode camera weergave (je ziet 2x dezelfde camera i.p.v. links en rechts) en de bugs uit 1.4 zijn volgens mij verholpen.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-12 16:42
Geen matches
itsme9x schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:13:
[...]

Ik ben voor.

Laat in ieder geval zien dat ze iets doen met de issues die er zijn i.p.v. wat er tot nu toe gebeurde nergens op reageren.

Nu nog de ritregistratie (app geeft in de lijst continue dezelfde adressen weer, route is wel goed) en de sentry mode camera weergave (je ziet 2x dezelfde camera i.p.v. links en rechts) en de bugs uit 1.4 zijn volgens mij verholpen.
Er zijn echt meer bugs dan die je nu noemt.....

• SXZ
  • Laatst online: 17:18

SXZ

Geen matches
itsme9x schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:13:
[...]

Ik ben voor.

Ik krijg de updates niet, maar heb wel last van de punten die je noemt. Hoe kan ik de update 1.4.2 oproepen?

• itsme9x
Geen matches
SXZ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:55:
[...]

Ik krijg de updates niet, maar heb wel last van de punten die je noemt. Hoe kan ik de update 1.4.2 oproepen?
De updates worden meestal gefaseerd uitgevoerd, en zijn binnen 24 uur voor iedereen beschikbaar.
Bij de app als in de auto kun je zelf controleren of je de laatste versie hebt, krijg je hier beide de melding dat je de laatste versie al hebt?

• itsme9x
Geen matches
spidertje schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:42:
[...]

Er zijn echt meer bugs dan die je nu noemt.....
Generiek ja, vanuit 1.4 nieuwe bugs zou kunnen, maar dan heb ik geen last daarvan.
Er zijn ondanks dat het in de changelog niet staat met 1.4.1 ook al een aantal dingen weer opgelost, zoals regeneratief remmen en dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door itsme9x op 17-12-2025 17:01 ]

• Classicline
Marcie schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 23:01:
[...]

Ik vind juist de software van de Zeekr van het jaar nul. Oud, traag en alsof dat niet erg genoeg is, het werkt soms, soms niet en soms willekeurig ingesteld. Hoe kun je dit nou goed vinden?? 8)7 . Of wil je dat het goed is omdat je de auto zo mooi vindt?
Vanavond nog 130 gereden met acc aan op een lege snelweg en plots keihard remmen. Ook dat geklik onder het dashboard als de acc aan het werk is bij drukker verkeer..... vindt iedereen dat echt prima.? Dat hoort erbij??

Die software van de CLA is juist super up to date, nieuwste van het nieuwste en mooi, en supersnel, en werkt altijd. Het doet gewoon altijd. En gelukkig, echt gelukkig goed getest. Hadden ze dat bij Zeekr maar gedaan.
Natuurlijk ken jij mannetjes die dat zogenaamd kunnen weten maar ze maken en testen het niet toch?, die verkopen alleen.
Ik had het zo slecht niet verwacht anders had ik het ook echt niet gekozen. Ik moet er nog 4 jaar mee en dan weg ermee. Het enige wat positief is, is dat het een erg mooie vormgeving heeft.
Maarr, misschien bij de volgende update......... misschien...... 8)7
Lol als ik jou was zou ik dan een CLA aanschaffen en de Zeekr eruit doen.

Ik heb wel het gevoel dat jou auto ofwel meer dan gemiddeld problemen heeft of dat je jezelf erg druk maakt.

De meeste dingen die ik lees heeft volgens mij niet direct wat met Zeekr te maken, ik heb ook een RS6 met verkeersbord herkenning (of hoe dat bij audo ook heet) en ook die knalt hem gewoon op de rem als die opeens denkt dat je maar 50 mag ipv 100, de S3 vd vrouw net zo en mijn vorige Model S ook.
Ik heb nooit in een CLA gereden maar heb niet de verwachting dat die dat niet doet.

Ik moet wel zeggen dat ikzelf geen acc gebruik bij drukte ivm de veiligheidsmarges die alle moderne auto’s aan alle kanten hebben tegenwoordig.
Ikzelf heb dan ook niet de verwachting dat dit bij de Zeekr wel goed werkt (de afstand is sowieso al “vrij” ruim afgesteld 😂)

• Marcie
Geen matches
Classicline schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:03:
[...]

Lol als ik jou was zou ik dan een CLA aanschaffen en de Zeekr eruit doen.

Ik heb wel het gevoel dat jou auto ofwel meer dan gemiddeld problemen heeft of dat je jezelf erg druk maakt.

De meeste dingen die ik lees heeft volgens mij niet direct wat met Zeekr te maken, ik heb ook een RS6 met verkeersbord herkenning (of hoe dat bij audo ook heet) en ook die knalt hem gewoon op de rem als die opeens denkt dat je maar 50 mag ipv 100, de S3 vd vrouw net zo en mijn vorige Model S ook.
Ik heb nooit in een CLA gereden maar heb niet de verwachting dat die dat niet doet.

Ik moet wel zeggen dat ikzelf geen acc gebruik bij drukte ivm de veiligheidsmarges die alle moderne auto’s aan alle kanten hebben tegenwoordig.
Ikzelf heb dan ook niet de verwachting dat dit bij de Zeekr wel goed werkt (de afstand is sowieso al “vrij” ruim afgesteld 😂)
Ik zit vast aan 4 jaar lease. Maar dat overleef ik wel. Het is een mooie auto en het rijdt.
Ik word wel een beetje moe van dit gezeur hoor, om me de hele tijd te verdedigen.
Ik vind het gewoon een slechte auto met premium uitstraling. De wegligging vind ik ook erg slecht, vooral als je een beetje pittig rijdt. Het "zeilt" de bocht door. Maar ik heb een business uitvoering dus gewone vering. Maar dan nog,.... erg slecht. Geen goede balans en te weinig progressieve vering. En ik weet waarover ik het heb. Dat was bij mijn vorige auto's heel veel beter, een Mercedes C 350 en een Skoda Kodiaq Sport.
Kijk ik snap heus wel dat als je maar 25k km/jaar op de weg aanwezig bent en je kachelt rustig door dat er niet zoveel gebeurt. Maar goed, je geeft zelf al aan dat je de acc al uit zet.........
Ik heb echt het gevoel dat ze in China deze wagen produceren en elke wagen die niet door de kwaliteitskeuring komt wordt naar Europa gestuurd.
Just my two cents....

• itsme9x
Geen matches
Zeekr heeft bevestigd dat de 7GT vanaf januari 2026 in Nederland besteld kan worden.
In Australië worden de eerste uitgeleverd rond juni 2026, zal voor Europa naar verwachting hetzelfde zijn.

Afhankelijk van de prijs lijkt het me met dit model erbij erg lastig worden voor de 001

• mestief
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:56:
[...]

Ik zit vast aan 4 jaar lease. Maar dat overleef ik wel. Het is een mooie auto en het rijdt.
Ik word wel een beetje moe van dit gezeur hoor, om me de hele tijd te verdedigen.
Ik vind het gewoon een slechte auto met premium uitstraling. De wegligging vind ik ook erg slecht, vooral als je een beetje pittig rijdt. Het "zeilt" de bocht door. Maar ik heb een business uitvoering dus gewone vering. Maar dan nog,.... erg slecht. Geen goede balans en te weinig progressieve vering. En ik weet waarover ik het heb. Dat was bij mijn vorige auto's heel veel beter, een Mercedes C 350 en een Skoda Kodiaq Sport.
Kijk ik snap heus wel dat als je maar 25k km/jaar op de weg aanwezig bent en je kachelt rustig door dat er niet zoveel gebeurt. Maar goed, je geeft zelf al aan dat je de acc al uit zet.........
Ik heb echt het gevoel dat ze in China deze wagen produceren en elke wagen die niet door de kwaliteitskeuring komt wordt naar Europa gestuurd.
Just my two cents....
Jammer dat je zo ontevreden bent over je auto.
Ik heb wel de indruk dat er veel verschil is met de privilege.
Ik heb tijdens het orienteren zowel een LR als een Privilege gereden, maar vondt de LR niet zo fijn rijden. Vooral het deinen na een drempel of opstakel. Maar ook bij scherpe bochten voelde de auto lomp aan. Dat is echt een heel groot verschil met de Privilege. Daarom toen besloten voor een Privilege te gaan :)
Bij mij werkt ACC overigens ook prima. Zeker niet de beste maar ook niet extreem minder.
LCC nog niet kunnen testen, dat werkt namelijk niet bij mij en gaat ie binnenkort voor naar een service center.
Fantom breaking (nog) geen last van gehad. Ook het klikkend geluid herken ik niet.
Heb de auto nog niet zo lang. Nu ongeveer 4500km gereden waarvan ruim 80% snelweg en rijdt dan vrijwel altijd met ACC.

[ Voor 2% gewijzigd door mestief op 18-12-2025 06:39 . Reden: Typo ]

• Wutroe
Geen matches
Het was dat een Privilege niet in mijn budget paste, maar vanwege de luchtvering had ik 'm heel graag willen hebben. Het onderstel van de LR is inderdaad niet heel denderend. Bij rustig cruisen is het prima, maar inderdaad de afwikkeling na een drempel of hobbel is echt ondermaats.

• ervh
Geen matches
Is dat het onderstel of gewoon de vering? Ik heb er alleen last van bij 80km wegen, in 30km woonwijken stoort het me niet zo of is het niet merkbaar.

• Wutroe
Geen matches
Wat versta jij onder het onderstel t.o.v. vering?

Hoe dan ook, het is inderdaad de vering die het gewicht slecht kan verwerken na een drempel of hobbel. Hij slaat door en blijft doordeinen. Hoe hoger de snelheid, hoe heftiger het effect.

• Marcie
Geen matches
ervh schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:33:
Is dat het onderstel of gewoon de vering? Ik heb er alleen last van bij 80km wegen, in 30km woonwijken stoort het me niet zo of is het niet merkbaar.
Dit is de vering. Ze hadden hier progressieve vering moeten toepassen dat is blijkbaar niet gedaan of gewoon onvoldoende. Als je wel goede progressieve vering hebt dan deint het veel minder na. Vooral in de sportieve bochten merk je dat. Bij vluchtheuvels kun je vaart minderen en dan komt het wel goed. Alhoewel dat bij deze wagon ook niet heel denderend is.
Bij progressieve vering is de wikkel van de veer niet evenredig maar neemt naar gelang de lengte van de veer toe.
Corrigeer me maar als ik het fout heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcie op 18-12-2025 13:22 ]

• Marcie
Geen matches
Ik heb de verwarming van mijn stuur op automatisch staan.
Vanmorgen om 8 uur in de auto gestapt. Het was 7 graden ........geen stuurverwarming. Dat is prima want zo koud is dat niet.
Vanmiddag om 13:00 stap ik in de auto, het is 11 graden......bam, stuurverwarming.

• Classicline
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:56:
[...]

Just my two cents....
Je hoeft je niet te verdedigen dat doe jezelf.
Ik reageer alleen op jouw posts.

Ik zet de acc niet uit bij drukte omdat die van zeekr niet goed is maar omdat dit bij niet één merk fatsoenlijk werkt als het druk is. Dus ook bij andere auto’s gebruik ik het dan niet.

Ik heb de luchtvering erop zitten en daar is helemaal niks mis mee, er zit ook een aanzienlijk verschil in prijs dus ook niet zo gek dat het beter is.

Misschien een paar goede veren erop Laten zetten en je hebt de komende jaren wat meer vreugde aan de auto. (Is die paar honderd euro altijd waard)

• Marcie
Geen matches
Classicline schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:00:
[...]

Je hoeft je niet te verdedigen dat doe jezelf.
Ik reageer alleen op jouw posts.

Ik zet de acc niet uit bij drukte omdat die van zeekr niet goed is maar omdat dit bij niet één merk fatsoenlijk werkt als het druk is. Dus ook bij andere auto’s gebruik ik het dan niet.

Ik heb de luchtvering erop zitten en daar is helemaal niks mis mee, er zit ook een aanzienlijk verschil in prijs dus ook niet zo gek dat het beter is.

Misschien een paar goede veren erop Laten zetten en je hebt de komende jaren wat meer vreugde aan de auto. (Is die paar honderd euro altijd waard)
Voor goede vering ben je een paar duizend kwijt, niet een paar honderd...... :? . Ik rijd lease dus dat ga ik niet doen.

Ik gebruikte altijd acc juist bij drukte (anders heb je toch niks aan dat adaptieve? Daarom werkt het ook zo fijn normaal gesproken) totdat ik de Zeekr kreeg.

Maar goed, het is wat het is. Ik mis de Skoda wel maar kan er verder wel mee leven. Dusss let go, let go :)

[ Voor 13% gewijzigd door Marcie op 18-12-2025 20:34 ]

• Classicline
Geen matches
Marcie schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:38:
[...]

Voor goede vering ben je een paar duizend kwijt, niet een paar honderd...... 8)7 . Ik rijd lease dus dat ga ik niet doen.

Ik gebruikte altijd acc juist bij drukte (anders heb je toch niks aan dat adaptieve? Daarom werkt het ook zo fijn normaal gesproken) totdat ik de Zeekr kreeg.
Haha er is een middenweg maar als alleen het beste goed genoeg is ben je idd een paar duizend kwijt, maar als je zo precies bent had je bij de eerste testrit in een Zeekr al wel gemerkt dat het ruk was en had je hem toen al wel laten staan.

Voor een paar 100 koop je gewoon een redelijke veren upgrade van Eibach bijv. wat een goede investering is als je er nog een paar jaar in moet rijden en je het daadwerkelijk beter wilt, wordt het echt een stuk beter van.

Heb ik bij iedere VW lease auto gedaan die ik in het verleden gehad heb en is nooit weggegooid geld.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:14

Bever!

3

Geen matches
Classicline schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:39:
[...]

Haha er is een middenweg maar als alleen het beste goed genoeg is ben je idd een paar duizend kwijt, maar als je zo precies bent had je bij de eerste testrit in een Zeekr al wel gemerkt dat het ruk was en had je hem toen al wel laten staan.

Voor een paar 100 koop je gewoon een redelijke veren upgrade van Eibach bijv. wat een goede investering is als je er nog een paar jaar in moet rijden en je het daadwerkelijk beter wilt, wordt het echt een stuk beter van.

Heb ik bij iedere VW lease auto gedaan die ik in het verleden gehad heb en is nooit weggegooid geld.
Als er dan iets binnen garantie aan de hand in het onderstel sta je waarschijnlijk buitenspel..

• ervh
Geen matches
Ander vraagje: ik heb mijn 001 business Edition nu een week. Bij het van buiten openen van de deur aan de passagierszijde lijkt het raam te klemmen ofzo. Hij opent bij lange na niet zo netjes als de overige ramen doen. Bij het sluiten van de deur of van binnenuit openen lijkt het gewoon netjes te werken. Herkent iemand dit? Denk dat dit weer een ritje Zeist wordt maar daar heb ik niet echt trek in...

• Wutroe
Geen matches
Ik ben bang dat je daar inderdaad even voor naar Zeist moest, dit herken ik niet.

• mestief
Geen matches
ervh schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:31:
Ander vraagje: ik heb mijn 001 business Edition nu een week. Bij het van buiten openen van de deur aan de passagierszijde lijkt het raam te klemmen ofzo. Hij opent bij lange na niet zo netjes als de overige ramen doen. Bij het sluiten van de deur of van binnenuit openen lijkt het gewoon netjes te werken. Herkent iemand dit? Denk dat dit weer een ritje Zeist wordt maar daar heb ik niet echt trek in...
Probeer eens de deur even te blokkeren met je knie en dan aan de hendel te trekken. Gaat de raam dan wel verder naar beneden?
Zo ja dan is ws een sensor/schakelaar niet helemaal in orde. Als je dan nog steeds hetzelfde hebt dan zal het ws opnieuw afgesteld moeten worden.
Je hoeft hiervoor niet persé naar Zeist, je kunt ook bij een service center terecht.

• Marcie
Geen matches
ervh schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:31:
Klinkt wel als een defect.
Maar voordat je naar Zeist gaat kun je het ms resetten. Dat doe je door het raam in de hoogste stand (dus dicht), en dan 5 seconden de knop langer in die stand te houden (knop omhoog houden). Dan het raam helemaal naar beneden en dan de knop nog 5 seconden langer in die stand houden (ingedrukt houden). Dan is het gereset.
Hopelijk helpt dat.

• Marcie
Geen matches
Auto had vandaag de hele dag stilgestaan. Om 19:00 uur stap ik in en wil wegrijden.....ruiten beslaan helemaal dicht. Duurt ook even voordat ik er weer doorheen kan kijken en weg kan rijden...... Vocht in de kanalen?

[ Voor 7% gewijzigd door Marcie op 19-12-2025 22:07 ]

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 07:57
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6c6BeTTk_u-6rQJoA8BJVxGq38=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OOU1KxYVZ0qZtyJda0zvNBCr.png?f=fotoalbum_large

Nou dit vind ik nou een fijne toevoeging! (niet dat ik überhaupt die zeekr pas veel heb gebruikt, maar toch!)

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Geen matches
Gister een eerste rit gemaakt met de 1.4.2 software versie. Het lijkt er op dat de waarschuwing voor de afstand tot de voorganger nu later wordt gegeven. Zo ver ik kon nagaan is kortste afstand van ACC gelijk gebleven, maar als je geen rijhulp systemen aan hebt is de afstand nu volgens mij kleiner geworden voor de melding komt.

Zijn er meer mensen die dit ervaren, of is dit een placebo’tje ?

• ervh
Geen matches
mestief schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:37:
[...]

Probeer eens de deur even te blokkeren met je knie en dan aan de hendel te trekken. Gaat de raam dan wel verder naar beneden?
Zo ja dan is ws een sensor/schakelaar niet helemaal in orde. Als je dan nog steeds hetzelfde hebt dan zal het ws opnieuw afgesteld moeten worden.
Je hoeft hiervoor niet persé naar Zeist, je kunt ook bij een service center terecht.
Dank voor de reacties. Ja het raam gaat wel verder naar beneden en op zich lijkt het ook allemaal prima, ook bij de deur openen van binnenuit. Maar het lijkt wel of hij ergens klemt als je hem te snel (lees: gewoon normaal) open trekt. Als je het heel rustig de deur open trekt gaat het beter.
Marcie schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:53:
[...]

Klinkt wel als een defect.
Maar voordat je naar Zeist gaat kun je het ms resetten. Dat doe je door het raam in de hoogste stand (dus dicht), en dan 5 seconden de knop langer in die stand te houden (knop omhoog houden). Dan het raam helemaal naar beneden en dan de knop nog 5 seconden langer in die stand houden (ingedrukt houden). Dan is het gereset.
Hopelijk helpt dat.
Dat ga ik even proberen. Ga ook nog even checken of het raam niet gewoon wat strak tegen de rubbers "plakt".
Marcie schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:56:
Auto had vandaag de hele dag stilgestaan. Om 19:00 uur stap ik in en wil wegrijden.....ruiten beslaan helemaal dicht. Duurt ook even voordat ik er weer doorheen kan kijken en weg kan rijden...... Vocht in de kanalen?
Ik reed gisteren mee met een collega in een Renault Scenic Electric (of E-Scenic?, in elk geval die nieuwe), die had het zelfde probleem. Het was gewoon ontzettend vochtig, denk niet per sé een Zeekr probleem

• Marcie
Geen matches
ervh schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:52:
[...]

Ik reed gisteren mee met een collega in een Renault Scenic Electric (of E-Scenic?, in elk geval die nieuwe), die had het zelfde probleem. Het was gewoon ontzettend vochtig, denk niet per sé een Zeekr probleem
Ah, goed om te horen. Gelukkig maar...

• SXZ
  • Laatst online: 17:18

SXZ

Geen matches
Ik vraag me af of een aparte toets/snelkoppeling voor 360gr-camera op de onderste werkbalk beschikbaar is voor Business/LR? Ik kan de camera alleen activeren op de startpagina in het eerste menu. Of kan je de snelkoppelingen wel wijzigen?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
Geen matches
Ik merk de laatste tijd dat mijn HUD in het dashbord begint te kraken, vroeger was het heel sporadisch, maar nu is het eigenlijk bij iedere oneffenheid.

• Marcie
Geen matches
911GT2 schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:01:
Ik merk de laatste tijd dat mijn HUD in het dashbord begint te kraken, vroeger was het heel sporadisch, maar nu is het eigenlijk bij iedere oneffenheid.
Bij mij valt ie, nu nog af en toe, even weg. Maar dan weet ik wat me te wachten staat......

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:26
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gkb_T_-izRHuHW04_7Rk_MgXpLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cpj5NRJXVQtD2GlqxONi0n1q.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand al meer, ....zal waarschijnlijk de Zeekr 007 shooting brake zijn ......

• ervh
Geen matches
GT?

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:26
Geen matches
Yep 007 GT, of in Europa waarschijnlijk 7GT

• Tweakiers
Geen matches
Sinds de laatste update gaat mijn oplaad klep niet meer open 1.4.2 als je er op drukt (via het scherm en app gaat deze wel netjes open) meer mensen hier last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakiers op 22-12-2025 20:01 ]

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
Geen matches
Tweakiers schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:59:
Sinds de laatste update gaat mijn oplaad klep niet meer open 1.4.2 als je er op drukt (via het scherm en app gaat deze wel netjes open) meer mensen hier last van?
Vermoedelijk niet gerelateerd aan de update. Ik heb ook 1.4.2 en de oplaadklep werkt prima. Wel is deze al 2x eerder gerepareerd, dus het is een vaker voorkomend probleem.

• EV angelist
  • Registratie: November 2023
Geen matches
JohnPS2 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:41:
[Afbeelding]

Weet iemand al meer, ....zal waarschijnlijk de Zeekr 007 shooting brake zijn ......
Dit moet haast wel de 8x zijn
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste