Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

• Marcie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 29-01 12:56
Geen matches
Classicline schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:03:
[...]

Lol als ik jou was zou ik dan een CLA aanschaffen en de Zeekr eruit doen.

Ik heb wel het gevoel dat jou auto ofwel meer dan gemiddeld problemen heeft of dat je jezelf erg druk maakt.

De meeste dingen die ik lees heeft volgens mij niet direct wat met Zeekr te maken, ik heb ook een RS6 met verkeersbord herkenning (of hoe dat bij audo ook heet) en ook die knalt hem gewoon op de rem als die opeens denkt dat je maar 50 mag ipv 100, de S3 vd vrouw net zo en mijn vorige Model S ook.
Ik heb nooit in een CLA gereden maar heb niet de verwachting dat die dat niet doet.

Ik moet wel zeggen dat ikzelf geen acc gebruik bij drukte ivm de veiligheidsmarges die alle moderne auto’s aan alle kanten hebben tegenwoordig.
Ikzelf heb dan ook niet de verwachting dat dit bij de Zeekr wel goed werkt (de afstand is sowieso al “vrij” ruim afgesteld 😂)
Ik zit vast aan 4 jaar lease. Maar dat overleef ik wel. Het is een mooie auto en het rijdt.
Ik word wel een beetje moe van dit gezeur hoor, om me de hele tijd te verdedigen.
Ik vind het gewoon een slechte auto met premium uitstraling. De wegligging vind ik ook erg slecht, vooral als je een beetje pittig rijdt. Het "zeilt" de bocht door. Maar ik heb een business uitvoering dus gewone vering. Maar dan nog,.... erg slecht. Geen goede balans en te weinig progressieve vering. En ik weet waarover ik het heb. Dat was bij mijn vorige auto's heel veel beter, een Mercedes C 350 en een Skoda Kodiaq Sport.
Kijk ik snap heus wel dat als je maar 25k km/jaar op de weg aanwezig bent en je kachelt rustig door dat er niet zoveel gebeurt. Maar goed, je geeft zelf al aan dat je de acc al uit zet.........
Ik heb echt het gevoel dat ze in China deze wagen produceren en elke wagen die niet door de kwaliteitskeuring komt wordt naar Europa gestuurd.
Just my two cents....

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:50
Geen matches
Zeekr heeft bevestigd dat de 7GT vanaf januari 2026 in Nederland besteld kan worden.
In Australië worden de eerste uitgeleverd rond juni 2026, zal voor Europa naar verwachting hetzelfde zijn.

Afhankelijk van de prijs lijkt het me met dit model erbij erg lastig worden voor de 001

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:56:
[...]

Ik zit vast aan 4 jaar lease. Maar dat overleef ik wel. Het is een mooie auto en het rijdt.
Ik word wel een beetje moe van dit gezeur hoor, om me de hele tijd te verdedigen.
Ik vind het gewoon een slechte auto met premium uitstraling. De wegligging vind ik ook erg slecht, vooral als je een beetje pittig rijdt. Het "zeilt" de bocht door. Maar ik heb een business uitvoering dus gewone vering. Maar dan nog,.... erg slecht. Geen goede balans en te weinig progressieve vering. En ik weet waarover ik het heb. Dat was bij mijn vorige auto's heel veel beter, een Mercedes C 350 en een Skoda Kodiaq Sport.
Kijk ik snap heus wel dat als je maar 25k km/jaar op de weg aanwezig bent en je kachelt rustig door dat er niet zoveel gebeurt. Maar goed, je geeft zelf al aan dat je de acc al uit zet.........
Ik heb echt het gevoel dat ze in China deze wagen produceren en elke wagen die niet door de kwaliteitskeuring komt wordt naar Europa gestuurd.
Just my two cents....
Jammer dat je zo ontevreden bent over je auto.
Ik heb wel de indruk dat er veel verschil is met de privilege.
Ik heb tijdens het orienteren zowel een LR als een Privilege gereden, maar vondt de LR niet zo fijn rijden. Vooral het deinen na een drempel of opstakel. Maar ook bij scherpe bochten voelde de auto lomp aan. Dat is echt een heel groot verschil met de Privilege. Daarom toen besloten voor een Privilege te gaan :)
Bij mij werkt ACC overigens ook prima. Zeker niet de beste maar ook niet extreem minder.
LCC nog niet kunnen testen, dat werkt namelijk niet bij mij en gaat ie binnenkort voor naar een service center.
Fantom breaking (nog) geen last van gehad. Ook het klikkend geluid herken ik niet.
Heb de auto nog niet zo lang. Nu ongeveer 4500km gereden waarvan ruim 80% snelweg en rijdt dan vrijwel altijd met ACC.

[ Voor 2% gewijzigd door mestief op 18-12-2025 06:39 . Reden: Typo ]

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 11:35
Geen matches
Het was dat een Privilege niet in mijn budget paste, maar vanwege de luchtvering had ik 'm heel graag willen hebben. Het onderstel van de LR is inderdaad niet heel denderend. Bij rustig cruisen is het prima, maar inderdaad de afwikkeling na een drempel of hobbel is echt ondermaats.

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-01 07:37
Geen matches
Is dat het onderstel of gewoon de vering? Ik heb er alleen last van bij 80km wegen, in 30km woonwijken stoort het me niet zo of is het niet merkbaar.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• Wutroe
Geen matches
Wat versta jij onder het onderstel t.o.v. vering?

Hoe dan ook, het is inderdaad de vering die het gewicht slecht kan verwerken na een drempel of hobbel. Hij slaat door en blijft doordeinen. Hoe hoger de snelheid, hoe heftiger het effect.

• Marcie
Geen matches
ervh schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:33:
Is dat het onderstel of gewoon de vering? Ik heb er alleen last van bij 80km wegen, in 30km woonwijken stoort het me niet zo of is het niet merkbaar.
Dit is de vering. Ze hadden hier progressieve vering moeten toepassen dat is blijkbaar niet gedaan of gewoon onvoldoende. Als je wel goede progressieve vering hebt dan deint het veel minder na. Vooral in de sportieve bochten merk je dat. Bij vluchtheuvels kun je vaart minderen en dan komt het wel goed. Alhoewel dat bij deze wagon ook niet heel denderend is.
Bij progressieve vering is de wikkel van de veer niet evenredig maar neemt naar gelang de lengte van de veer toe.
Corrigeer me maar als ik het fout heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcie op 18-12-2025 13:22 ]

• Marcie
Geen matches
Ik heb de verwarming van mijn stuur op automatisch staan.
Vanmorgen om 8 uur in de auto gestapt. Het was 7 graden ........geen stuurverwarming. Dat is prima want zo koud is dat niet.
Vanmiddag om 13:00 stap ik in de auto, het is 11 graden......bam, stuurverwarming.

• Classicline
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22-01 22:45
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:56:
[...]

Just my two cents....
Je hoeft je niet te verdedigen dat doe jezelf.
Ik reageer alleen op jouw posts.

Ik zet de acc niet uit bij drukte omdat die van zeekr niet goed is maar omdat dit bij niet één merk fatsoenlijk werkt als het druk is. Dus ook bij andere auto’s gebruik ik het dan niet.

Ik heb de luchtvering erop zitten en daar is helemaal niks mis mee, er zit ook een aanzienlijk verschil in prijs dus ook niet zo gek dat het beter is.

Misschien een paar goede veren erop Laten zetten en je hebt de komende jaren wat meer vreugde aan de auto. (Is die paar honderd euro altijd waard)

• Marcie
Geen matches
Classicline schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:00:
[...]

Ik zet de acc niet uit bij drukte omdat die van zeekr niet goed is maar omdat dit bij niet één merk fatsoenlijk werkt als het druk is. Dus ook bij andere auto’s gebruik ik het dan niet.

Ik heb de luchtvering erop zitten en daar is helemaal niks mis mee, er zit ook een aanzienlijk verschil in prijs dus ook niet zo gek dat het beter is.

Misschien een paar goede veren erop Laten zetten en je hebt de komende jaren wat meer vreugde aan de auto. (Is die paar honderd euro altijd waard)
Voor goede vering ben je een paar duizend kwijt, niet een paar honderd...... :? . Ik rijd lease dus dat ga ik niet doen.

Ik gebruikte altijd acc juist bij drukte (anders heb je toch niks aan dat adaptieve? Daarom werkt het ook zo fijn normaal gesproken) totdat ik de Zeekr kreeg.

Maar goed, het is wat het is. Ik mis de Skoda wel maar kan er verder wel mee leven. Dusss let go, let go :)

[ Voor 13% gewijzigd door Marcie op 18-12-2025 20:34 ]

• Classicline
Geen matches
Marcie schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:38:
[...]

Voor goede vering ben je een paar duizend kwijt, niet een paar honderd...... 8)7 . Ik rijd lease dus dat ga ik niet doen.

Ik gebruikte altijd acc juist bij drukte (anders heb je toch niks aan dat adaptieve? Daarom werkt het ook zo fijn normaal gesproken) totdat ik de Zeekr kreeg.
Haha er is een middenweg maar als alleen het beste goed genoeg is ben je idd een paar duizend kwijt, maar als je zo precies bent had je bij de eerste testrit in een Zeekr al wel gemerkt dat het ruk was en had je hem toen al wel laten staan.

Voor een paar 100 koop je gewoon een redelijke veren upgrade van Eibach bijv. wat een goede investering is als je er nog een paar jaar in moet rijden en je het daadwerkelijk beter wilt, wordt het echt een stuk beter van.

Heb ik bij iedere VW lease auto gedaan die ik in het verleden gehad heb en is nooit weggegooid geld.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51

Bever!

3

Geen matches
Classicline schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:39:
[...]

Haha er is een middenweg maar als alleen het beste goed genoeg is ben je idd een paar duizend kwijt, maar als je zo precies bent had je bij de eerste testrit in een Zeekr al wel gemerkt dat het ruk was en had je hem toen al wel laten staan.

Voor een paar 100 koop je gewoon een redelijke veren upgrade van Eibach bijv. wat een goede investering is als je er nog een paar jaar in moet rijden en je het daadwerkelijk beter wilt, wordt het echt een stuk beter van.

Heb ik bij iedere VW lease auto gedaan die ik in het verleden gehad heb en is nooit weggegooid geld.
Als er dan iets binnen garantie aan de hand in het onderstel sta je waarschijnlijk buitenspel..

• ervh
Geen matches
Ander vraagje: ik heb mijn 001 business Edition nu een week. Bij het van buiten openen van de deur aan de passagierszijde lijkt het raam te klemmen ofzo. Hij opent bij lange na niet zo netjes als de overige ramen doen. Bij het sluiten van de deur of van binnenuit openen lijkt het gewoon netjes te werken. Herkent iemand dit? Denk dat dit weer een ritje Zeist wordt maar daar heb ik niet echt trek in...

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• Wutroe
Geen matches
Ik ben bang dat je daar inderdaad even voor naar Zeist moest, dit herken ik niet.

• mestief
  • Nu online
Geen matches
ervh schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:31:
Ander vraagje: ik heb mijn 001 business Edition nu een week. Bij het van buiten openen van de deur aan de passagierszijde lijkt het raam te klemmen ofzo. Hij opent bij lange na niet zo netjes als de overige ramen doen. Bij het sluiten van de deur of van binnenuit openen lijkt het gewoon netjes te werken. Herkent iemand dit? Denk dat dit weer een ritje Zeist wordt maar daar heb ik niet echt trek in...
Probeer eens de deur even te blokkeren met je knie en dan aan de hendel te trekken. Gaat de raam dan wel verder naar beneden?
Zo ja dan is ws een sensor/schakelaar niet helemaal in orde. Als je dan nog steeds hetzelfde hebt dan zal het ws opnieuw afgesteld moeten worden.
Je hoeft hiervoor niet persé naar Zeist, je kunt ook bij een service center terecht.

• Marcie
Geen matches
ervh schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:31:
Klinkt wel als een defect.
Maar voordat je naar Zeist gaat kun je het ms resetten. Dat doe je door het raam in de hoogste stand (dus dicht), en dan 5 seconden de knop langer in die stand te houden (knop omhoog houden). Dan het raam helemaal naar beneden en dan de knop nog 5 seconden langer in die stand houden (ingedrukt houden). Dan is het gereset.
Hopelijk helpt dat.

• Marcie
Geen matches
Auto had vandaag de hele dag stilgestaan. Om 19:00 uur stap ik in en wil wegrijden.....ruiten beslaan helemaal dicht. Duurt ook even voordat ik er weer doorheen kan kijken en weg kan rijden...... Vocht in de kanalen?

[ Voor 7% gewijzigd door Marcie op 19-12-2025 22:07 ]

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:47
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6c6BeTTk_u-6rQJoA8BJVxGq38=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OOU1KxYVZ0qZtyJda0zvNBCr.png?f=fotoalbum_large

Nou dit vind ik nou een fijne toevoeging! (niet dat ik überhaupt die zeekr pas veel heb gebruikt, maar toch!)

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Geen matches
Gister een eerste rit gemaakt met de 1.4.2 software versie. Het lijkt er op dat de waarschuwing voor de afstand tot de voorganger nu later wordt gegeven. Zo ver ik kon nagaan is kortste afstand van ACC gelijk gebleven, maar als je geen rijhulp systemen aan hebt is de afstand nu volgens mij kleiner geworden voor de melding komt.

Zijn er meer mensen die dit ervaren, of is dit een placebo’tje ?

• ervh
Geen matches
mestief schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:37:
[...]

Probeer eens de deur even te blokkeren met je knie en dan aan de hendel te trekken. Gaat de raam dan wel verder naar beneden?
Zo ja dan is ws een sensor/schakelaar niet helemaal in orde. Als je dan nog steeds hetzelfde hebt dan zal het ws opnieuw afgesteld moeten worden.
Je hoeft hiervoor niet persé naar Zeist, je kunt ook bij een service center terecht.
Dank voor de reacties. Ja het raam gaat wel verder naar beneden en op zich lijkt het ook allemaal prima, ook bij de deur openen van binnenuit. Maar het lijkt wel of hij ergens klemt als je hem te snel (lees: gewoon normaal) open trekt. Als je het heel rustig de deur open trekt gaat het beter.
Marcie schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:53:
[...]

Klinkt wel als een defect.
Maar voordat je naar Zeist gaat kun je het ms resetten. Dat doe je door het raam in de hoogste stand (dus dicht), en dan 5 seconden de knop langer in die stand te houden (knop omhoog houden). Dan het raam helemaal naar beneden en dan de knop nog 5 seconden langer in die stand houden (ingedrukt houden). Dan is het gereset.
Hopelijk helpt dat.
Dat ga ik even proberen. Ga ook nog even checken of het raam niet gewoon wat strak tegen de rubbers "plakt".
Marcie schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:56:
Auto had vandaag de hele dag stilgestaan. Om 19:00 uur stap ik in en wil wegrijden.....ruiten beslaan helemaal dicht. Duurt ook even voordat ik er weer doorheen kan kijken en weg kan rijden...... Vocht in de kanalen?
Ik reed gisteren mee met een collega in een Renault Scenic Electric (of E-Scenic?, in elk geval die nieuwe), die had het zelfde probleem. Het was gewoon ontzettend vochtig, denk niet per sé een Zeekr probleem

• Marcie
Geen matches
ervh schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:52:
[...]

Ik reed gisteren mee met een collega in een Renault Scenic Electric (of E-Scenic?, in elk geval die nieuwe), die had het zelfde probleem. Het was gewoon ontzettend vochtig, denk niet per sé een Zeekr probleem
Ah, goed om te horen. Gelukkig maar...

• SXZ
  • Laatst online: 27-01 23:24

SXZ

Geen matches
Ik vraag me af of een aparte toets/snelkoppeling voor 360gr-camera op de onderste werkbalk beschikbaar is voor Business/LR? Ik kan de camera alleen activeren op de startpagina in het eerste menu. Of kan je de snelkoppelingen wel wijzigen?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 16:51
Geen matches
Ik merk de laatste tijd dat mijn HUD in het dashbord begint te kraken, vroeger was het heel sporadisch, maar nu is het eigenlijk bij iedere oneffenheid.

• Marcie
Geen matches
911GT2 schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:01:
Ik merk de laatste tijd dat mijn HUD in het dashbord begint te kraken, vroeger was het heel sporadisch, maar nu is het eigenlijk bij iedere oneffenheid.
Bij mij valt ie, nu nog af en toe, even weg. Maar dan weet ik wat me te wachten staat......

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-01 22:37
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gkb_T_-izRHuHW04_7Rk_MgXpLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cpj5NRJXVQtD2GlqxONi0n1q.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand al meer, ....zal waarschijnlijk de Zeekr 007 shooting brake zijn ......

• ervh
Geen matches
GT?

• JohnPS2
Geen matches
Yep 007 GT, of in Europa waarschijnlijk 7GT

• Tweakiers
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:07
Geen matches
Sinds de laatste update gaat mijn oplaad klep niet meer open 1.4.2 als je er op drukt (via het scherm en app gaat deze wel netjes open) meer mensen hier last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakiers op 22-12-2025 20:01 ]

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 09:34
Geen matches
Tweakiers schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:59:
Sinds de laatste update gaat mijn oplaad klep niet meer open 1.4.2 als je er op drukt (via het scherm en app gaat deze wel netjes open) meer mensen hier last van?
Vermoedelijk niet gerelateerd aan de update. Ik heb ook 1.4.2 en de oplaadklep werkt prima. Wel is deze al 2x eerder gerepareerd, dus het is een vaker voorkomend probleem.

• EV angelist
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-01 22:04
Geen matches
JohnPS2 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:41:
[Afbeelding]

Weet iemand al meer, ....zal waarschijnlijk de Zeekr 007 shooting brake zijn ......
Dit moet haast wel de 8x zijn

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 24-01 11:45
Geen matches
Tweakiers schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:59:
Ik had hetzelfde probleem na de update 1.4.1. Werkt sinds de update naar 1.4.2 wel weer ... :)

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 00:34
Geen matches
Vind de nieuwe look/design-taal van Zeekr niet echt een verbetering. Als ik de 7x zie rijden dan lijkt hij erg op een XPENG G9 of IONIQ 9, Nio el-nogwat (of een van de andere merken met SUV). Ben bang dat ze met de GT7 hetzelfde "probleem" inslaan. De 001 heeft iets wat opvalt, en heb afgelopen (bijna) 2 jaar alleen maar positieve opmerkingen gehad. Vooral van kids die iets met auto's hebben krijg ik altijd een "wow wat is dat voor auto/merk?" als je hem ergens parkeert. En dat gevoel heb ik zelf ook nog steeds als mijn vrouw aan komt rijden ;) en krijg ik niet bij het nieuwe model helaas.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-01 16:16
Geen matches
Ik ga binnenkort even voor een 20k inspectie - ik mag mijn eigen HEPA filter meenemen - iemand aanbevelingen? Ik vind de standaard filter niet zo goed, ik ruik veel te vaak die stomme stink diesels.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Marcie
Geen matches
RuudBurger schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:44:
Vind de nieuwe look/design-taal van Zeekr niet echt een verbetering. Als ik de 7x zie rijden dan lijkt hij erg op een XPENG G9 of IONIQ 9, Nio el-nogwat (of een van de andere merken met SUV). Ben bang dat ze met de GT7 hetzelfde "probleem" inslaan. De 001 heeft iets wat opvalt, en heb afgelopen (bijna) 2 jaar alleen maar positieve opmerkingen gehad. Vooral van kids die iets met auto's hebben krijg ik altijd een "wow wat is dat voor auto/merk?" als je hem ergens parkeert. En dat gevoel heb ik zelf ook nog steeds als mijn vrouw aan komt rijden ;) en krijg ik niet bij het nieuwe model helaas.
Ja, ik deel die mening wel. Ik haak echt helemaal af bij Zeekr. Mijn volgende auto wordt 100% geen Zeekr meer. Vanwege alle andere (nieuwe) modellen en vanwege de extreem onacceptabele service en de huidige software problemen. Ik voel me ook echt genaaid, dan wel opgelicht door Zeekr.

En dan die "bouwers - uw feedback" mogelijkheid. Daar staan gewoon stomme dingen bovenaan het lijstje die vrijwel niets oplossen. Alleen maar leuke extra features.

Ik heb serieus elke dag wel één of meerdere issues. Gister gaf die opeens 0% energie aan in de app. Android werkte weer eens niet en ga zo maar door.
Je hoeft ook echt niet met een probleem aan te komen in Zeist. Ze zijn er alleen maar voor de verkoop.
Ze kunnen zelf ook niets.

[ Voor 12% gewijzigd door Marcie op 23-12-2025 13:20 ]

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:13
Geen matches
911GT2 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:41:
[...]

Ik vind de audio van mijn performance (zelfde systeem) zo slecht dat ik liever geen muziek meer luister in de auto…
Nu dat ik mijn business edition heb ontvangen heb ik het geluid toch heel redelijk gekregen niet zo goed als mijn vorige auto met Dolby pro logic, maar toch niet slecht.

Wat ik doe is als volgt: gebruik spotify op hoogste kwaliteit (niet raw) en activeer Dolby atmos verbetering op mijn telefoon, dat geeft een ruimtelijker effect. Vervolgens heb ik de equalizer ingesteld als volgt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVukHkvZ-DR7Wwt0zjevrWNrAgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpdnIN6hvTYZfPcEbQTWIBsj.jpg?f=fotoalbum_large

• Tirinium
Geen matches
SXZ schreef op maandag 22 december 2025 @ 12:31:
Ik vraag me af of een aparte toets/snelkoppeling voor 360gr-camera op de onderste werkbalk beschikbaar is voor Business/LR? Ik kan de camera alleen activeren op de startpagina in het eerste menu. Of kan je de snelkoppelingen wel wijzigen?
Er is een knop parkeer camera op het hoofdscherm, je moet enkel de linkerkant een stukje naar beneden scrollen daarop, dan kan je van daaruit de 360 camera aanzetten. Overigens kan je snelkoppelingen aanpassen, staat een pen tekentje naast (rechts boven) waar je op kan klikken, je kijgt dan alle widgets te zien en kan ze verplaatsen naar een eigen indeling.

[ Voor 15% gewijzigd door Tirinium op 23-12-2025 14:09 ]

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 23:10
Geen matches
JohnPS2 schreef op maandag 22 december 2025 @ 19:34:
Yep 007 GT, of in Europa waarschijnlijk 7GT
Zou kunnen... hoewel... gisteren reed ik naast een geheel in camouflage (dat er echt heel erg gebruikt uitzag overigens...) verpakte Zeekr 007 sedan of wellicht de Lyn&Co/Geely vergelijkbare auto maar dan wel met een Zeekr interieur toen ik ff opzij gluurde. De bestuurder keek me bewust niet aan trouwens.... :-)

Uiteraard geen NL/EU kenteken :-)

• spidertje
Geen matches
Wutroe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:20:
Wat versta jij onder het onderstel t.o.v. vering?

Hoe dan ook, het is inderdaad de vering die het gewicht slecht kan verwerken na een drempel of hobbel. Hij slaat door en blijft doordeinen. Hoe hoger de snelheid, hoe heftiger het effect.
Het hoge gewicht onder controle krijgen inclusief voldoende comfort, grip en wegcontact is enorm lastig met klassieke vering/demping. Progressieve vering (dat zal echt wel gebruikt zijn) + demping kan dat wellicht iets opvangen zodat je bij lagere snelheden over voldoende comfort beschikt en bij hogere snelheden de wegligging goed kan houden.

Meestal probeert men dit met een wat hardere afstelling op te lossen. Kost namelijk heel veel tijd dus kosten om dat echt goed te krijgen. Oplossing is dan veelal luchtvering gebruiken, alles boven de 2200kg zou ik dat echt adviseren want met klassieke oplossing is dat amper echt goed te krijgen.

Als ik zo lees wat je zegt dan zal zowel de vering als de demping wat te zacht zijn (voor jouw gevoel). Wellicht eens iets grotere/plattere maat banden/velgen testen en als dat niks helpt eens rondkijken of er wellicht andere progressievere dempers te vinden zijn icm iets hardere veren :-)

• Marcie
Geen matches
"Geplande rit" via de app doet het bij mij niet meer.
Met geplande rit kun je de auto (en accu's) pre-conditioneren. Vooral bij koud weer (volgens Zeekr) belangrijk om te gebruiken.
Dat deed het wel toen het nog niet zo koud was..........

(Ik heb de app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, cache geleegd,....werkt allemaal niet)

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:50
Geen matches
Marcie schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:33:
"Geplande rit" via de app doet het bij mij niet meer.
Met geplande rit kun je de auto (en accu's) pre-conditioneren. Vooral bij koud weer (volgens Zeekr) belangrijk om te gebruiken.
Dat deed het wel toen het nog niet zo koud was..........

(Ik heb de app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, cache geleegd,....werkt allemaal niet)
Het kan zijn dat je auto op een plek staat met slechte verbinding.
Vanuit de auto werkt het wel?

• Wutroe
Geen matches
Keer uit- en inloggen in de app doet bij dit soort haperingen vaak wonderen. Heb al heel vaak gehaald dat deze functie tijdelijk niet meer werkte, dit was meestal de oplossing.

• JohnPS2
Geen matches
Ik heb begrepen dat de Zeekr 7GT op de Auto Salon van Brussel, wordt geïntroduceerd, 9 t/m 18 januari 2026, dus al over twee weken !!

Ik ga er zo wie zo heen .... ben benieuwd

• Marcie
Geen matches
itsme9x schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:00:
[...]

Het kan zijn dat je auto op een plek staat met slechte verbinding.
Vanuit de auto werkt het wel?
Heb wel een goede verbinding in de auto.
Vanuit auto werkt het prima.

• Marcie
Geen matches
Wutroe schreef op zondag 28 december 2025 @ 12:48:
Keer uit- en inloggen in de app doet bij dit soort haperingen vaak wonderen. Heb al heel vaak gehaald dat deze functie tijdelijk niet meer werkte, dit was meestal de oplossing.
Helpt ook niet. Had de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Naja, zonder lukt ook wel.
Thanks voor de tips!

• mestief
  • Nu online
Geen matches
Ik kan het in de App alleen wijzigen als het in de auto al is aangezet.
Bij mij is het altijd zo geweest. Maar ik heb de auto pas 1,5 maand, dus geen idee of het anders hoort te zijn.

• Wutroe
Geen matches
Wisselend gedrag hier. Soms werkt het ook wel zonder dat ik het in de auto ingesteld heb, soms werkt het dan ook niet. Maar als het in de auto ingesteld is, werkt het bij mij ook altijd via de app.

• SEG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08-01 11:10

SEG

Geen matches
Hey Zeekr rijders,
SInds enkele dagen doet mijn keyfob het niet meer. Geen melding in display maar had al wel een aantal dagen dat de keyfob af en toe haperde. Ik had geen CR3032 op voorraad dus deze moesten eerst besteld worden. Vandaag nieuwe batterij erin en keyfob werkt nog steeds niet. Opnieuw een andere nieuwe batterij erin en weer niks. Heeft iemand van jullie deze ervaring ook en belangrijker nog.....de oplossing:-)

• Tweakiers
Geen matches
SEG schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:00:
Hey Zeekr rijders,
SInds enkele dagen doet mijn keyfob het niet meer. Geen melding in display maar had al wel een aantal dagen dat de keyfob af en toe haperde. Ik had geen CR3032 op voorraad dus deze moesten eerst besteld worden. Vandaag nieuwe batterij erin en keyfob werkt nog steeds niet. Opnieuw een andere nieuwe batterij erin en weer niks. Heeft iemand van jullie deze ervaring ook en belangrijker nog.....de oplossing:-)
In de auto is een app om de keyfob te updaten (die moet je wel downloaden uit de store). Heb je die al geprobeerd om te kijken of die daar mee verbinding kan maken? Zo ja kan je eventueel een update doen als die beschikbaar is. (Ja de sleutel heeft firmware..)

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-01 23:01
Geen matches
JohnPS2 schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:24:
Ik heb begrepen dat de Zeekr 7GT op de Auto Salon van Brussel, wordt geïntroduceerd, 9 t/m 18 januari 2026, dus al over twee weken !!

Ik ga er zo wie zo heen .... ben benieuwd
Goed om te weten, ik ben er sowieso ook vanuit mijn werk. Loop ik even bij Zeekr langs, ben benieuwd.

• SEG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 08-01 11:10

SEG

Geen matches
Hi Tweakers, dank voor je reactie. Ik heb deze app inderdaad gevonden in de App Store, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Ik vermoed dat de keyfob daadwerkelijk defect is, aangezien de auto de sleutel helemaal niet meer herkent. Ook wanneer ik de keyfob tegen de deurstijl houd, is er geen NFC-verbinding, terwijl dit wel zou moeten werken.

Vervolgens heb ik contact gehad met de servicelocatie in Assen. Zij geven aan dat ik langs moet komen (2 × 60 min reistijd :-( ). Aangezien ik momenteel ook al in afwachting ben van een nieuwe laadklep vanwege een storing (vochtprobleem), waarvan de levertijd nog onbekend is, zie ik een bezoek aan Assen niet echt zitten om daar te horen te krijgen wat ik eigenlijk al weet en vervolgens onverrichter zake weer naar huis te gaan om te wachten op een nieuwe keyfob.

• EV angelist
Geen matches
Marshall schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Goed om te weten, ik ben er sowieso ook vanuit mijn werk. Loop ik even bij Zeekr langs, ben benieuwd.
De introductie van de nieuwe Zeekr in Brussel wordt zo goed als zeker de 8X. Denk dat ze voor een Hybride versie gaan met een bereik van rond de 1200 km.
Qua afmeting X5/X7/Cayenne vermoed ik....

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:02
Geen matches
EV angelist schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:36:
[...]

De introductie van de nieuwe Zeekr in Brussel wordt zo goed als zeker de 8X. Denk dat ze voor een Hybride versie gaan met een bereik van rond de 1200 km.
Qua afmeting X5/X7/Cayenne vermoed ik....
Are you Zeekr?
Hybride?
zie onder foto: https://www.zeekrlife.com/en-hk/about

• EV angelist
Geen matches
"The Zeekr 8X is built on the SEA-S (Sustainable Experience Architecture) platform and is expected to feature a 900V high-voltage architecture, Haohan AI Digital Chassis, and a similar plug-in hybrid powertrain as the Zeekr 9X, including three electric motors and 6C fast-charging battery." aldus carnewschina

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:02
Geen matches
EV angelist schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:34:
[...]

"The Zeekr 8X is built on the SEA-S (Sustainable Experience Architecture) platform and is expected to feature a 900V high-voltage architecture, Haohan AI Digital Chassis, and a similar plug-in hybrid powertrain as the Zeekr 9X, including three electric motors and 6C fast-charging battery." aldus carnewschina
Ik geloof je maar maakt het niet minder bijzonder voor een full electric automotive company.
Ik ga er ook niet wakker van liggen, ze doen maar.
Waar ik wel bij wegblijf zijn auto’s die een model hebben voor zowel EV en hybride zoals de Kona en XC40.

• Turbotokkie
  • Laatst online: 24-01 11:45
Geen matches

• Wutroe
Geen matches

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-01 21:04

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Matched: url
SEG schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 15:00:
Hey Zeekr rijders,
Je kunt met een lege batterij (als dat het probleem is) de auto openen door de keyfob tegen de b-stijl (bestuurderskant) aan te houden. En rijden door ‘m op de telefoonoplader te leggen. Maar telefoon en kaart werken natuurlijk ook in noodgevallen.

Zeekr 001 Privilege 2024

• mestief
  • Nu online
Geen matches
Ligt het aan mij of is het de laatste tijd rustig hier?

Zijn er Zeekr 001 (bij voorkeur Privilege) rijders in het noorden?
Zo ja dan zou ik graag eens willen afspreken.

Ik krijg in mijn auto Snelweg assistent maar niet geactiveerd.
Ik had een storing in een sensor maar dat is inmiddels verholpen door een service center en alle modules zijn waar mogelijk was voorzien van de laatste software versies. Maar ik krijg het nog steeds niet aan de praat. Helaas heeft de service center geen Zeekr ter beschikking om e.e.a te vergelijken.
Zou graag iemand anders die het vaker heeft gebruikt eens willen laten testen in mijn auto. Als het aan mijn auto ligt zou ik graag eens bij een andere auto willen testen hoe het hoort te werken.
Mocht iemand willen/kunnen helpen dan onvang ik graag een PB.

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-01 21:56
Geen matches
mestief schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:58:

Ik had een storing in een sensor maar dat is inmiddels verholpen door een service center en alle modules zijn waar mogelijk was voorzien van de laatste software versies. Maar ik krijg het nog steeds niet aan de praat. Helaas heeft de service center geen Zeekr ter beschikking om e.e.a te vergelijken.
Zou graag iemand anders die het vaker heeft gebruikt eens willen laten testen in mijn auto. Als het aan mijn auto ligt zou ik graag eens bij een andere auto willen testen hoe het hoort te werken.
Ik ben contact op .

• Classicline
Geen matches

Wss steeds minder te zeiken en dan word het rustig op forums als dit🤪

• MattMax
Geen matches
In het Zeekr 7GT topic kwam ik een Github repository tegen waarmee je de Zeekr 7GT kan integreren met Home Assistant. Let op, dit vereist behoorlijk wat handmatig werk en is zeker geen kant-en-klare oplossing.

Met behulp van deze code heb ik ook een simpele test gedaan om de SoC van de Zeekr 001 uit te lezen. Dat werkt prima. Nadeel van de huidige oplossing (ook bij de 7GT) is dat je iedere week het authenticatie-token moet vernieuwen. Wellicht komt daar later nog een slimmere oplossing voor, maar dit is een goed startpunt om te kijken hoe dit uitgebouwd kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbbG5rKWaEQjSUMM6wp7QjSX7dM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6iRXp11N5APNY72pKLDiEhy7.png?f=fotoalbum_large

• MattMax
Ter aanvulling, de Zeekr 7GT integratie werkt ook met de Zeekr 001. Met behulp van de volgende stappen kan je het werkend krijgen. Voorwaarde is het gebruik van Home Assistant.
  1. Installeer HACS in Home Assistant. Hiermee kan je ook niet-officiële integraties installeren.
  2. Klik op de 3 puntjes rechtsboven in HACS om een "Custom Repository" toe te voegen. Gebruik deze URL: https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant/tree/main. Kies als type "Integration".
  3. Zoek op "Zeekr" en de "Zeekr 7GT" integratie verschijnt. Download de integratie. Let op: de integratie is hiermee nog niet geïnstalleerd, maar alleen gedownload. Installatie komt in de volgende stap.
  4. Ga vervolgens naar Settings => Integrations en zoek hier op "Zeekr". Installeer de integratie. Vervolgens wordt er gevraagd naar een VIN en naar een token. Die gaan we nu opzoeken.
  5. Er zijn verschillende manieren om deze informatie te vinden. Ik heb de open source tool "HTTP Toolkit" gebruikt. Deze installeer je op je telefoon (via de app store) en op je laptop/desktop (downloaden).
  6. Volg de instructies in de app. Je moet wat extra rechten toekennen en een CA certificaat installeren. Vervolgens kan je in de desktop/laptop app kiezen voor "Android Device via QR code" of "iOS via manual setup". Tip: je kan de mobiele app zo instellen dat alleen het verkeer van de Zeekr app wordt gemonitord.
  7. Als dat werkt, open je de Zeekr app en vervolgens zie je diverse requests verschijnen in de desktop app van HTTP Toolkit". Aan de rechterkant van het scherm kan je de Headers vinden. De "Authorization" string (die start met het woord "Bearer") is het token dat je nodig hebt voor de HA integratie. Let op dat je de hele string kopieert. Het woord "Bearer" hoef je niet te kopiëren, alleen de lange string die daarna komt. Tot slot ook de X-VIN string overnemen en je hebt alles voor de integratie.
  8. Vul deze gegevens in in Home Assistant (tijdens de setup van de integratie) en vervolgens zou alles moeten werken. Nadeel is dat het token slechts een week geldig is. Daar is nu nog geen automatische refresh voor beschikbaar.
Voorbeeldje met een deel van de beschikbare informatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSgD0qvrnUYlHyfKNocOo48RHXo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P1EUigLZomyZDQWEzVnHUtab.png?f=fotoalbum_large

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-01 11:07
MattMax schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:41:
Ter aanvulling, de Zeekr 7GT integratie werkt ook met de Zeekr 001. Met behulp van de volgende stappen kan je het werkend krijgen. Voorwaarde is het gebruik van Home Assistant.
  1. Installeer HACS in Home Assistant. Hiermee kan je ook niet-officiële integraties installeren.
  2. Klik op de 3 puntjes rechtsboven in HACS om een "Custom Repository" toe te voegen. Gebruik deze URL: https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant/tree/main. Kies als type "Integration".
  3. Zoek op "Zeekr" en de "Zeekr 7GT" integratie verschijnt. Download de integratie. Let op: de integratie is hiermee nog niet geïnstalleerd, maar alleen gedownload. Installatie komt in de volgende stap.
  4. Ga vervolgens naar Settings => Integrations en zoek hier op "Zeekr". Installeer de integratie. Vervolgens wordt er gevraagd naar een VIN en naar een token. Die gaan we nu opzoeken.
  5. Er zijn verschillende manieren om deze informatie te vinden. Ik heb de open source tool "HTTP Toolkit" gebruikt. Deze installeer je op je telefoon (via de app store) en op je laptop/desktop (downloaden).
  6. Volg de instructies in de app. Je moet wat extra rechten toekennen en een CA certificaat installeren. Vervolgens kan je in de desktop/laptop app kiezen voor "Android Device via QR code" of "iOS via manual setup". Tip: je kan de mobiele app zo instellen dat alleen het verkeer van de Zeekr app wordt gemonitord.
  7. Als dat werkt, open je de Zeekr app en vervolgens zie je diverse requests verschijnen in de desktop app van HTTP Toolkit". Aan de rechterkant van het scherm kan je de Headers vinden. De "Authorization" string (die start met het woord "Bearer") is het token dat je nodig hebt voor de HA integratie. Let op dat je de hele string kopieert. Het woord "Bearer" hoef je niet te kopiëren, alleen de lange string die daarna komt. Tot slot ook de X-VIN string overnemen en je hebt alles voor de integratie.
  8. Vul deze gegevens in in Home Assistant (tijdens de setup van de integratie) en vervolgens zou alles moeten werken. Nadeel is dat het token slechts een week geldig is. Daar is nu nog geen automatische refresh voor beschikbaar.
Voorbeeldje met een deel van de beschikbare informatie:
[Afbeelding]
Bedankt voor het uitschrijven van de instructies! De Git is ook goed beschreven.

Voor mij nog niet bruikbaar ivm de wekelijkse validatie, maar zodra hier een oplossing voor is. Ben ik een gebruiker

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Geen matches
Vandaag heb ik in de ZEEKR app op mijn OP13 voor het eerst een sleutel kunnen aanmaken.
Opende de app om het laden te checken en kreeg de melding dat er nog geen sleutel aangemaakt was.
(Dit kon voorheen nog niet) Dus waarschijnlijk voor meer mensen nu mogelijk :)

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-01 23:01
Geen matches
Ik weet het, geen Zeekr 001 dus officieel off topic, maar wellicht interessant om te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9R9DF9LAOAYMN7lxlgZLobvIlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfXLWsm4RuDl40vCbp4YKgKz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bV2j0IoBvWEL3SE_PxaBvYvGFzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YALu5uEoV3q6QRvC6rSAiH1e.jpg?f=fotoalbum_large

• Tirinium
Geen matches
Als iemand nog een goede (zonne)bril houder zoekt. Ik heb deze geïnstalleerd: https://niceevs.com/produ...e-sunglasses-storage-case

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_bur_1OQtOYYL7qwXSDKzHC2VE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSYSmBF66IoVjpkblVeRGevx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Tirinium op 17-01-2026 18:28 ]

• Prinsjes
  • Laatst online: 26-01 03:31
Geen matches

Heeft het zin om iets te delen als Zeekr er toch geen reet mee doet?

• 911GT2
Geen matches
Classicline schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:01:
[...]

Wss steeds minder te zeiken en dan word het rustig op forums als dit🤪
Ik ben gestopt met zeiken... Het heeft geen zin en maakt het er hier niet gezelliger op. Ik krijg nog bijna dagelijks meldingen van de app dat mijn ritregistratie gestopt is of dat er iets anders niet in orde is.

Ik heb besloten de auto uit de bijtelling te halen en op zoek te gaan naar een beter alternatief voor privé ritten. Zakelijk hoef ik binnenkort nog maar 10 km per dag te rijden, dus dat overleef ik wel.

• Marcie
Geen matches
911GT2 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:38:
[...]

Ik ben gestopt met zeiken... Het heeft geen zin en maakt het er hier niet gezelliger op. Ik krijg nog bijna dagelijks meldingen van de app dat mijn ritregistratie gestopt is of dat er iets anders niet in orde is.

Ik heb besloten de auto uit de bijtelling te halen en op zoek te gaan naar een beter alternatief voor privé ritten. Zakelijk hoef ik binnenkort nog maar 10 km per dag te rijden, dus dat overleef ik wel.
Dat geldt ook voor mij. Helemaal klaar mee. Het is nog steeds een auto die alles zelf willekeurig bepaalt. Elke dag zijn er wel issues. Nog niet 1 x gehad dat er niks aan de hand was. Laatst had ik nog een nieuw issue erbij. Dat was dat de rechter touchpad op het stuur niet meer deed. En toen opeens wel weer. Of dat ik weg wil rijden en het kleine scherm is nog zwart. Komt heel soms ook voor.
Ik ga kijken of ik het contract kan ontbinden.

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-01 13:17
Pohh, vervelend heren! Dat zou niet moeten mogen en passend opgelost moeten worden door Zeekr... je zou toch verwachten dat klanttevredenheid wel prioriteit zou moeten hebben bij een opkomend merk (in Europa).

Ik mag blijkbaar van geluk spreken dat ik het allemaal niet herken en ik het echt een fantastische reiswagen vindt. Zou zonder twijfel direct dezelfde bestellen. Tuurlijk zijn verbeteringen mogelijk en is niet alles 100%, maar dat geldt ook voor onze andere auto en mijn vorige wagens.

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:59

S60

Dydody schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:07:
Pohh, vervelend heren! Dat zou niet moeten mogen en passend opgelost moeten worden door Zeekr... je zou toch verwachten dat klanttevredenheid wel prioriteit zou moeten hebben bij een opkomend merk (in Europa).

Ik mag blijkbaar van geluk spreken dat ik het allemaal niet herken en ik het echt een fantastische reiswagen vindt. Zou zonder twijfel direct dezelfde bestellen. Tuurlijk zijn verbeteringen mogelijk en is niet alles 100%, maar dat geldt ook voor onze andere auto en mijn vorige wagens.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Heb nu 60k gereden met mijn Privilege. Buiten het feit dat regeneratief remmen opeens niet meer werkte na de laatste update, wat inmiddels weer is opgelost met een nieuwe update, ervaar ik geen problemen.

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:05
Geen matches
S60 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 12:21:
[...]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Heb nu 60k gereden met mijn Privilege. Buiten het feit dat regeneratief remmen opeens niet meer werkte na de laatste update, wat inmiddels weer is opgelost met een nieuwe update, ervaar ik geen problemen.
Ik heb nog steeds dat regeneratief remmen regelmatig niet werkt, zelfs na de laatste update. Dan verschijnt er een melding en stopt het regeneratief remmen terwijl ik al een tijdje aan het rijden ben (met ruim minder dan 90% lading). Verder is mijn laadpoort nu al 2x vervangen en mis ik bijvoorbeeld de consistentie in het opslaan van instellingen. Tenslotte zijn er veel functies, die zijn beloofd bij de verkoop 2 jaar geleden, niet waargemaakt. Op basis van wat ik hoor gaat dat ook niet meer gebeuren. Misschien is dat wel mijn grootste teleurstelling: dat het platform nooit ontwikkelt is op de manier die was beloofd met de co-creation, de builders app etc.

Verder vermaak ik me prima in de auto maar weet ik niet of ik na deze weer een Zeekr zal nemen.

Specs

• Marcie
Geen matches
ronaldvs schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:54:
[...]

Ik heb nog steeds dat regeneratief remmen regelmatig niet werkt, zelfs na de laatste update. Dan verschijnt er een melding en stopt het regeneratief remmen terwijl ik al een tijdje aan het rijden ben (met ruim minder dan 90% lading). Verder is mijn laadpoort nu al 2x vervangen en mis ik bijvoorbeeld de consistentie in het opslaan van instellingen. Tenslotte zijn er veel functies, die zijn beloofd bij de verkoop 2 jaar geleden, niet waargemaakt. Op basis van wat ik hoor gaat dat ook niet meer gebeuren. Misschien is dat wel mijn grootste teleurstelling: dat het platform nooit ontwikkelt is op de manier die was beloofd met de co-creation, de builders app etc.

Verder vermaak ik me prima in de auto maar weet ik niet of ik na deze weer een Zeekr zal nemen.
Precies dat........... dat heeft een naam.....oplichting?

• ronaldvs
Geen matches
Marcie schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:26:
[...]

Precies dat........... dat heeft een naam.....oplichting?
Ik noem het teleurstelling ;-)

Specs

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-01 13:36
Geen matches
Een aantal dingen herken ik, maar bij mij irriteert het gewoon wat minder. Hierdoor geniet ik van de goede rij eigenschappen, ruimte en het mooie design. Wat niet wegneemt dat ik het erg zou waarderen als zeekr er wat meer vaart achter zou zetten om dit op te lossen.
Echter lees ik ook aardig wat reviews van andere merken zoals:
https://www.autoweek.nl/r...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Waarbij het toch ook wel duidelijk begint te worden dat het niet enkel bij zeekr een ding is. Bij de meeste merken kom je deze klachten toch ook tegen.

• ronaldvs
Geen matches
Heelsum schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:55:
Een aantal dingen herken ik, maar bij mij irriteert het gewoon wat minder. Hierdoor geniet ik van de goede rij eigenschappen, ruimte en het mooie design. Wat niet wegneemt dat ik het erg zou waarderen als zeekr er wat meer vaart achter zou zetten om dit op te lossen.
Echter lees ik ook aardig wat reviews van andere merken zoals:
https://www.autoweek.nl/r...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Waarbij het toch ook wel duidelijk begint te worden dat het niet enkel bij zeekr een ding is. Bij de meeste merken kom je deze klachten toch ook tegen.
Ik realiseer me dat andere merken ook hun eigen problemen hebben. Maar voor mij is een electrische auto ook een rijdende computer waarbij ik de verwachting had dat die in de loop van de tijd steeds beter zou worden. Als het dan na een jaar duidelijk wordt dat er geen verdere ontwikkeling plaatsvindt (behalve dan bugfixes en bugfixes van de bugfixes :) ) dan ondergraaft dat mijn vertrouwen in het merk.

Specs

• Classicline
Geen matches
Ik vind het ook een geweldige auto, door dit topic heb ik toen sterk getwijfeld of het de juiste keus was en herken vooralsnog niks van de onderwerpen in dit topic.

Ben tot op heden erg blij met de auto en ben blij dat ik dit topic als luchtig heb ingeschaald en toch de aanschaf doorgezet heb.

• Tweakiers
Geen matches
ronaldvs schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:11:
[...]

Ik realiseer me dat andere merken ook hun eigen problemen hebben. Maar voor mij is een electrische auto ook een rijdende computer waarbij ik de verwachting had dat die in de loop van de tijd steeds beter zou worden. Als het dan na een jaar duidelijk wordt dat er geen verdere ontwikkeling plaatsvindt (behalve dan bugfixes en bugfixes van de bugfixes :) ) dan ondergraaft dat mijn vertrouwen in het merk.
Gelukkig heb ik geen last van echt vervelende bugs. Het klopt wel nieuwe features zijn er niet (en features die wel in de folder stonden). Dat blijft met alles, koop het product wat het op dat moment heeft en niet beloftes van wat het mogelijk krijgt.

Kleine bugs wel, zoals een in de zoveel keer dat het systeem herstart (handmatig of automatisch) dat de shortcut icoontjes van snelheidswaarschuwing etc weg zijn en je deze weer opnieuw moet toevoegen. (wat ook bij Zeekr bekend is) Of wanneer je de koplampen niet wil laten pulseren bij het beginnen van opladen, dit zet je uit maar komt bij elke herstart weer terug sinds 1.4.

Voor de rest heb ik eigenlijk niet echt gekke dingen sinds de laatste update. Al met al ben ik zeer tevreden met de auto. Ja software is zeker voor verbetering vatbaar, maar wat ik bij andere merken heb gezien van kennissen/collega's zoals Hyundai, Stellantis modellen, Audi, Mercedes (EQS) (elektrische modellen) is daar ook genoeg gezeur mee zeker m.b.t. software. Waar ze ook genoeg beloven maar niet waar maken (niet dat dit goedpraat, wat Zeekr belooft heeft in communicatie en folders)

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakiers op 21-01-2026 22:38 ]

• ervh
Geen matches
Het enige fysieke manco tot op heden vind ik de audio kwaliteit. In mijn geval de Business Edition, ik irriteer me mateloos aan het karige geluid. Ik heb al aardig met die equalizer zitten rommelen maar het zit er gewoon niet in. Dat het geen Yamaha premium is a-la, maar dit lijkt nergens op.

• spidertje
Geen matches
ronaldvs schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:01:
[...]

Ik noem het teleurstelling ;-)
Het is in ieder geval duidelijk dat men de klant een rad voor ogen heeft gedraaid en ze dat geen bal uitmaakt….. nog geen dag zonder issues gehad en kan nu al maanden sinds ik de nwe iPhone 17 Pro heb nog steeds niks met de telefoon als digisleutel bv.

Echt op papier ziet het er allemaal erg belovend uit ook nu weer met de 7gt of bv de Volvo ex60 maar het is en blijft Geely zooi!

Kan niet wachten tot het jaar voorbij is en ik die auto ad straat kan zetten en dan eindelijk weer eens iets rijden dat hopelijk wel doet wat je mag verwachten, zowel kwalitatief (daar heb ik bij Zeekr niet veel commentaar op trouwens) als vwbt de software.

• AkaiS
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-01 10:11
Classicline schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:00:
[...]

Dan moet je echt een keer een VAG of Mazda proberen. Die hebben naar mijn ervaring echt de allerbeste ACC. Die rijdt net als je zelf zou doen, ook bij drukte. De ACC van KIA heeft de laatste jaren ook een zekere sprong gemaakt en komt ook goed in de buurt. Het grootste probleem met de Zeekr is de afstand die het ding wil aanhouden met man en macht. Dat werkt gewoon niet met wat drukker verkeer.

Dit alles is natuurlijk al tig keer in de builder app aangegeven, maar goed dat is natuurlijk wel een beetje een farce. Idem voor trekhaak met ACC, prima door Volvo opgeloist voor haar modellen zelfs de EX30 die op hetzelfde platfrom staat als de X. Zeekr? dikke nope...

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-01 16:16
AkaiS schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:14:
[...]

Dan moet je echt een keer een VAG of Mazda proberen. Die hebben naar mijn ervaring echt de allerbeste ACC. Die rijdt net als je zelf zou doen, ook bij drukte. De ACC van KIA heeft de laatste jaren ook een zekere sprong gemaakt en komt ook goed in de buurt. Het grootste probleem met de Zeekr is de afstand die het ding wil aanhouden met man en macht. Dat werkt gewoon niet met wat drukker verkeer.

Dit alles is natuurlijk al tig keer in de builder app aangegeven, maar goed dat is natuurlijk wel een beetje een farce. Idem voor trekhaak met ACC, prima door Volvo opgeloist voor haar modellen zelfs de EX30 die op hetzelfde platfrom staat als de X. Zeekr? dikke nope...
Werkt prima voor met drukker verkeer hoor. Gewoon beetje aanpassen en 2 seconden aanhouden, zoals ook wettelijk is verplicht. Dat de overgrote meerderheid niet genoeg afstand houdt - is ook de reden waarom we zoveel ongelukken hebben. Mochten mensen er tussen willen, prima toch?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Prinsjes
  • Laatst online: 26-01 03:31
Geen matches
spidertje schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:23:
[...]

Het is in ieder geval duidelijk dat men de klant een rad voor ogen heeft gedraaid en ze dat geen bal uitmaakt….. nog geen dag zonder issues gehad en kan nu al maanden sinds ik de nwe iPhone 17 Pro heb nog steeds niks met de telefoon als digisleutel bv.

Echt op papier ziet het er allemaal erg belovend uit ook nu weer met de 7gt of bv de Volvo ex60 maar het is en blijft Geely zooi!

Kan niet wachten tot het jaar voorbij is en ik die auto ad straat kan zetten en dan eindelijk weer eens iets rijden dat hopelijk wel doet wat je mag verwachten, zowel kwalitatief (daar heb ik bij Zeekr niet veel commentaar op trouwens) als vwbt de software.
Dat je altijd het zelfde standaard antwoord krijgt en geen oplossing…. Het interesseert Zeekr geen ruk, de buit is binnen op naar het volgende slachtoffer.

Ik heb mijne nu ook uit de bijtelling, de privé auto maar wat meer gebruiken ik moet nog 3 jaar met de Zeekr :-(

• Tirinium
AkaiS schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:14:
[...]

VAG goed? ik heb de afgelopen 2 jaar VW Golf gereden en 2x proef gereden in een Enyaq en dat heeft mij juist doen bssluiten om na 24 jaar europees te hebben gereden te kiezen voor een Chinees merk, ik vind de ACC implementatie van VW gewoon kort gezegd ruk. Toyota, die doet het beter, maar de kwaliteits achteruit gang bij VAG (Afgelopen 12 jaar VAG auto's gereden) tegen de prijs die je er nu voor betaald. Heeft mij doen beslutien er volledig van af te stappen.

• Marcie
Geen matches
Weer iets nieuws: Nu geeft de app niet meer aan hoeveel de auto is opgeladen. Staat al de hele morgen op 23%. De laadtijd wordt wel korter.
De ellende blijft maar doorgaan...........

[ Voor 20% gewijzigd door Marcie op 28-01-2026 13:40 ]

• Tirinium
Geen matches
Bobs garage schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 07:57:
[...]

Dit valt mij ook op.

Naast dit punt heb ik ook de indruk dat de de kortste afstand bij ACC langer is geworden. De auto blijft dus op grotere afstand van zijn voorligger. Zijn er anderen die dit ook opvalt? Hij is wel rustiger tussen de lijnen.
Dat is mij ook opgevallen, zou je eens kunnen testen of het uitmaakt als je de achter iemand rijd en je de ACC insteld op meer afstand houden, Naar wat ik nu zie lijkt 1 / 2 / 3 blokjes afstand geen verschil te maken, mijn vorige auto's gingen dan meer afstand houden. Bovendien heb ik het idee dat het systeem voor het herkennen van verkeers situaties na de update slechter werkt. Bijvoorbeeld iemand haalt mij links in gaat op ruimte afstand naar rechts en accelereerd nog steeds, maar de auto remt wel af, gebeurt alleen niet elke keer.

• Tirinium
Geen matches
TheDude84 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:40:
Hallo allemaal, ik rijd de 001 nu een kleine twee maanden en ben over het algemeen erg te spreken over de auto. Er zijn een paar dingen waar ik mij wel aan stoor en die deel ik hieronder. Het zijn wel kleine dingen, laat dat duidelijk zijn en ongetwijfeld ook bewuste keuzes vanuit Zeekr.

- Android auto start soms automatisch op, maar meestal niet (lijkt te liggen aan welke deur geopend wordt?)
Heb dit zitten testen, bij mij start Android Auto altijd op als ik een van de andere deuren, de kofferbak of de laadklep open, maar niet als ik het bestuurders portier open, dan moet ik handmatig Android Auto inschakelen

• 911GT2
Geen matches
Ik blijf het probleem houden dat wanneer ik thuis in mijn kantoor zit te werken mijn telefoon automatisch connect met die Zeekr. Die dan al een week heeft stilgestaan. Hoe kan dat nou. Hoe kan de auto altijd verbinden zijn als ik in de buurt ben zelfs al hij uit staat?!

Enige wat ik kan bedenken is de auto loskoppelen van mijn wifi netwerk of CarPlay helemaal niet meer gebruiken.

Maar tis nogal lullig als ik een klant aan de telefoon hebt dat hij ineens in de auto verder gaat…

• Tirinium
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:59:
Gaan we nu de hele tijd kleine updates krijgen van onderdelen waar we (of in ieder geval ik) helemaal geen last van hebben?
[Afbeelding]
Wel appart dat jij in december al een update naar 1.4.2 hebt gekregen, ik zit vandaag nog steeds op 1.4.1

• Tirinium
Geen matches
Wutroe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:42:
Het was dat een Privilege niet in mijn budget paste, maar vanwege de luchtvering had ik 'm heel graag willen hebben. Het onderstel van de LR is inderdaad niet heel denderend. Bij rustig cruisen is het prima, maar inderdaad de afwikkeling na een drempel of hobbel is echt ondermaats.
Mag ik vragen wanneer jou auto is geleverd? ik heb namelijk gemerkt bij de levering van die van mijn dat er wel stilletjes wat verbeteringen zijn doorgevoerd welke niet geadverteerd worden. Mijn 001 is beduidend strakker geveerd dat bij de 300km proefrit die ik een jaar geleden heb gedaan, toen deinde de auto bij harde wind en ook na een drempel, dat is nu weg en rijd gelijk aan de Polestar 4. Daarnaast is er ook veel meer isolatie materiaal toegeveogd rondom en in de bodem, de auto is merkbaar stiller dan een jaar geleden, minder omgevings geluid en ook minder van het wegdek.

• Tirinium
Geen matches
911GT2 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:52:
Ik blijf het probleem houden dat wanneer ik thuis in mijn kantoor zit te werken mijn telefoon automatisch connect met die Zeekr. Die dan al een week heeft stilgestaan. Hoe kan dat nou. Hoe kan de auto altijd verbinden zijn als ik in de buurt ben zelfs al hij uit staat?!

Enige wat ik kan bedenken is de auto loskoppelen van mijn wifi netwerk of CarPlay helemaal niet meer gebruiken.

Maar tis nogal lullig als ik een klant aan de telefoon hebt dat hij ineens in de auto verder gaat…
Een elektrische auto staat denk ik nooit helemaal uit, zelfs "gewone: auto's staan soms gedeeltelijk aan voor tracking, bijvoorbeeld mijn vorige diesel had GPS tracking + internet dus stond altijd wel iets aan. Overigens is jouw specifieke probleem wel van een andere orde, ik zou verwachten dat telefoongesprekken via Bluetooth lopen en niet via de Wifi verbinding, dus dan ligt het er aan hoe dicht je kantoor op je auto staat. Wat je zou kunnen testen is om de bluetooth op de telefoon uit te schakelen als je thuis werkt, of je keyfob verder weg te leggen / digitale sleutel op telefoon uitschakelen.

• 911GT2
Geen matches
Volgens mij werkt CarPlay in essentie op wifi nadat er een BT handshake heeft plaatsgevonden

• Tirinium
Geen matches
Zou kunnen dat Apple airplay anders werkt, daar heb ik geen ervaring mee. Bij Android auto, gaat bellen via bluetooth en overige zaken via WiFi.

• Tweakiers
Geen matches

Ik heb met Android auto hetzelfde. Maar dat is pas als ik met mijn telefoon bij de deur ben (en de auto daar 1m van af staat). Dit is bij mij gelukkig niet spannend. Je kan eventueel draadloos Apple Carplay uitzetten. Settings>General>CarPlay en dan uitzetten (heb geen iphone bij de hand, dus kan de exacte locatie niet controleren).
Als het goed is werkt dan alleen nog bedraad Apple Carplay. Zul je even moeten testen, heb geen Iphone gekoppeld aan mijn zeekr. (Of dit helpt met bellen, dat ie mogelijk alsnog schakelt met BT, weet ik niet)

• Tweakiers
Geen matches
ervh schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:49:
Het enige fysieke manco tot op heden vind ik de audio kwaliteit. In mijn geval de Business Edition, ik irriteer me mateloos aan het karige geluid. Ik heb al aardig met die equalizer zitten rommelen maar het zit er gewoon niet in. Dat het geen Yamaha premium is a-la, maar dit lijkt nergens op.
Klopt, de audio echt bagger in de Business/ RWD en Perfomance AWD.
Demping bij drempels is ook te slap, maar daar ben ik aan gewend en voor normaal cruisen is het prima.

Ik laat waarschijnlijk in februari of maart de audio upgraden. Zodra ik dit gedaan hebben zal ik hier een update geven. (het is niet goedkoop...)

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakiers op 28-01-2026 22:24 ]

• Tirinium
Geen matches
Tweakiers schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:22:
[...]

Demping bij drempels is ook te slap, maar daar ben ik aan gewend en voor normaal cruisen is het prima.

Ik laat waarschijnlijk in februari of maart de audio upgraden. Zodra ik dit gedaan hebben zal ik hier een update geven. (het is niet goedkoop...)
Ik heb 20 februari een afspraak staan om de audio te laten upgraden, hoewel ik het nog heel redelijk heb gekregen, mis ik toch nog bas en lage tonen, hoewel bas soms wel te horen is maar niet consistent.

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-01 13:36
Geen matches
Tweakiers schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:22:
[...]

Laat je het bij Schut doen?
Daar heb ik het anderhalf jaar geleden laten doen en ik ben nog steeds dik tevreden.

• Wutroe
Geen matches
Tirinium schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:57:
[...]

Mag ik vragen wanneer jou auto is geleverd? ik heb namelijk gemerkt bij de levering van die van mijn dat er wel stilletjes wat verbeteringen zijn doorgevoerd welke niet geadverteerd worden. Mijn 001 is beduidend strakker geveerd dat bij de 300km proefrit die ik een jaar geleden heb gedaan, toen deinde de auto bij harde wind en ook na een drempel, dat is nu weg en rijd gelijk aan de Polestar 4. Daarnaast is er ook veel meer isolatie materiaal toegeveogd rondom en in de bodem, de auto is merkbaar stiller dan een jaar geleden, minder omgevings geluid en ook minder van het wegdek.
November 2024, al stond ie in september 2024 al klaar.

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:59

S60

Geen matches

Ik heb dat alleen als ik de sleutel bij mij heb. Ik heb de auto dan niet geopend, maar alleen het feit dat de sleutel in de buurt is van de auto zorgt ervoor dat telefoon, muziek in de auto verder gaat.. Als ik de sleutel in huis leg, 5m. verder weg van de auto, is het "probleem" over. Ik heb trouwens een Android telefoon en de optie WIFI uitgeschakeld in de auto

[ Voor 4% gewijzigd door S60 op 29-01-2026 15:46 ]

• Tweakiers
Geen matches
Heelsum schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:21:
[...]

Laat je het bij Schut doen?
Daar heb ik het anderhalf jaar geleden laten doen en ik ben nog steeds dik tevreden.
Ja
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste