Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:09
Geen matches
Marcie schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:26:
[...]

Precies dat........... dat heeft een naam.....oplichting?
Ik noem het teleurstelling ;-)

Specs

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-01 13:36
Geen matches
Een aantal dingen herken ik, maar bij mij irriteert het gewoon wat minder. Hierdoor geniet ik van de goede rij eigenschappen, ruimte en het mooie design. Wat niet wegneemt dat ik het erg zou waarderen als zeekr er wat meer vaart achter zou zetten om dit op te lossen.
Echter lees ik ook aardig wat reviews van andere merken zoals:
https://www.autoweek.nl/r...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Waarbij het toch ook wel duidelijk begint te worden dat het niet enkel bij zeekr een ding is. Bij de meeste merken kom je deze klachten toch ook tegen.

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:09
Geen matches
Heelsum schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:55:
Een aantal dingen herken ik, maar bij mij irriteert het gewoon wat minder. Hierdoor geniet ik van de goede rij eigenschappen, ruimte en het mooie design. Wat niet wegneemt dat ik het erg zou waarderen als zeekr er wat meer vaart achter zou zetten om dit op te lossen.
Echter lees ik ook aardig wat reviews van andere merken zoals:
https://www.autoweek.nl/r...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Waarbij het toch ook wel duidelijk begint te worden dat het niet enkel bij zeekr een ding is. Bij de meeste merken kom je deze klachten toch ook tegen.
Ik realiseer me dat andere merken ook hun eigen problemen hebben. Maar voor mij is een electrische auto ook een rijdende computer waarbij ik de verwachting had dat die in de loop van de tijd steeds beter zou worden. Als het dan na een jaar duidelijk wordt dat er geen verdere ontwikkeling plaatsvindt (behalve dan bugfixes en bugfixes van de bugfixes :) ) dan ondergraaft dat mijn vertrouwen in het merk.

Specs

• Classicline
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22-01 22:45
Geen matches
Ik vind het ook een geweldige auto, door dit topic heb ik toen sterk getwijfeld of het de juiste keus was en herken vooralsnog niks van de onderwerpen in dit topic.

Ben tot op heden erg blij met de auto en ben blij dat ik dit topic als luchtig heb ingeschaald en toch de aanschaf doorgezet heb.

• Tweakiers
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:07
Geen matches
ronaldvs schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:11:
[...]

Ik realiseer me dat andere merken ook hun eigen problemen hebben. Maar voor mij is een electrische auto ook een rijdende computer waarbij ik de verwachting had dat die in de loop van de tijd steeds beter zou worden. Als het dan na een jaar duidelijk wordt dat er geen verdere ontwikkeling plaatsvindt (behalve dan bugfixes en bugfixes van de bugfixes :) ) dan ondergraaft dat mijn vertrouwen in het merk.
Gelukkig heb ik geen last van echt vervelende bugs. Het klopt wel nieuwe features zijn er niet (en features die wel in de folder stonden). Dat blijft met alles, koop het product wat het op dat moment heeft en niet beloftes van wat het mogelijk krijgt.

Kleine bugs wel, zoals een in de zoveel keer dat het systeem herstart (handmatig of automatisch) dat de shortcut icoontjes van snelheidswaarschuwing etc weg zijn en je deze weer opnieuw moet toevoegen. (wat ook bij Zeekr bekend is) Of wanneer je de koplampen niet wil laten pulseren bij het beginnen van opladen, dit zet je uit maar komt bij elke herstart weer terug sinds 1.4.

Voor de rest heb ik eigenlijk niet echt gekke dingen sinds de laatste update. Al met al ben ik zeer tevreden met de auto. Ja software is zeker voor verbetering vatbaar, maar wat ik bij andere merken heb gezien van kennissen/collega's zoals Hyundai, Stellantis modellen, Audi, Mercedes (EQS) (elektrische modellen) is daar ook genoeg gezeur mee zeker m.b.t. software. Waar ze ook genoeg beloven maar niet waar maken (niet dat dit goedpraat, wat Zeekr belooft heeft in communicatie en folders)

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakiers op 21-01-2026 22:38 ]

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-01 07:37
Geen matches
Het enige fysieke manco tot op heden vind ik de audio kwaliteit. In mijn geval de Business Edition, ik irriteer me mateloos aan het karige geluid. Ik heb al aardig met die equalizer zitten rommelen maar het zit er gewoon niet in. Dat het geen Yamaha premium is a-la, maar dit lijkt nergens op.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-01 23:10
Geen matches
ronaldvs schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:01:
[...]

Ik noem het teleurstelling ;-)
Het is in ieder geval duidelijk dat men de klant een rad voor ogen heeft gedraaid en ze dat geen bal uitmaakt….. nog geen dag zonder issues gehad en kan nu al maanden sinds ik de nwe iPhone 17 Pro heb nog steeds niks met de telefoon als digisleutel bv.

Echt op papier ziet het er allemaal erg belovend uit ook nu weer met de 7gt of bv de Volvo ex60 maar het is en blijft Geely zooi!

Kan niet wachten tot het jaar voorbij is en ik die auto ad straat kan zetten en dan eindelijk weer eens iets rijden dat hopelijk wel doet wat je mag verwachten, zowel kwalitatief (daar heb ik bij Zeekr niet veel commentaar op trouwens) als vwbt de software.

• AkaiS
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-01 10:11
Matched: url
Classicline schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:00:
[...]

Je hoeft je niet te verdedigen dat doe jezelf.
Ik reageer alleen op jouw posts.

Ik zet de acc niet uit bij drukte omdat die van zeekr niet goed is maar omdat dit bij niet één merk fatsoenlijk werkt als het druk is. Dus ook bij andere auto’s gebruik ik het dan niet.

Ik heb de luchtvering erop zitten en daar is helemaal niks mis mee, er zit ook een aanzienlijk verschil in prijs dus ook niet zo gek dat het beter is.

Misschien een paar goede veren erop Laten zetten en je hebt de komende jaren wat meer vreugde aan de auto. (Is die paar honderd euro altijd waard)
Dan moet je echt een keer een VAG of Mazda proberen. Die hebben naar mijn ervaring echt de allerbeste ACC. Die rijdt net als je zelf zou doen, ook bij drukte. De ACC van KIA heeft de laatste jaren ook een zekere sprong gemaakt en komt ook goed in de buurt. Het grootste probleem met de Zeekr is de afstand die het ding wil aanhouden met man en macht. Dat werkt gewoon niet met wat drukker verkeer.

Dit alles is natuurlijk al tig keer in de builder app aangegeven, maar goed dat is natuurlijk wel een beetje een farce. Idem voor trekhaak met ACC, prima door Volvo opgeloist voor haar modellen zelfs de EX30 die op hetzelfde platfrom staat als de X. Zeekr? dikke nope...

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-01 16:16
AkaiS schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:14:
[...]

Dan moet je echt een keer een VAG of Mazda proberen. Die hebben naar mijn ervaring echt de allerbeste ACC. Die rijdt net als je zelf zou doen, ook bij drukte. De ACC van KIA heeft de laatste jaren ook een zekere sprong gemaakt en komt ook goed in de buurt. Het grootste probleem met de Zeekr is de afstand die het ding wil aanhouden met man en macht. Dat werkt gewoon niet met wat drukker verkeer.

Dit alles is natuurlijk al tig keer in de builder app aangegeven, maar goed dat is natuurlijk wel een beetje een farce. Idem voor trekhaak met ACC, prima door Volvo opgeloist voor haar modellen zelfs de EX30 die op hetzelfde platfrom staat als de X. Zeekr? dikke nope...
Werkt prima voor met drukker verkeer hoor. Gewoon beetje aanpassen en 2 seconden aanhouden, zoals ook wettelijk is verplicht. Dat de overgrote meerderheid niet genoeg afstand houdt - is ook de reden waarom we zoveel ongelukken hebben. Mochten mensen er tussen willen, prima toch?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Prinsjes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 26-01 03:31
Geen matches
spidertje schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:23:
[...]

Het is in ieder geval duidelijk dat men de klant een rad voor ogen heeft gedraaid en ze dat geen bal uitmaakt….. nog geen dag zonder issues gehad en kan nu al maanden sinds ik de nwe iPhone 17 Pro heb nog steeds niks met de telefoon als digisleutel bv.

Echt op papier ziet het er allemaal erg belovend uit ook nu weer met de 7gt of bv de Volvo ex60 maar het is en blijft Geely zooi!

Kan niet wachten tot het jaar voorbij is en ik die auto ad straat kan zetten en dan eindelijk weer eens iets rijden dat hopelijk wel doet wat je mag verwachten, zowel kwalitatief (daar heb ik bij Zeekr niet veel commentaar op trouwens) als vwbt de software.
Dat je altijd het zelfde standaard antwoord krijgt en geen oplossing…. Het interesseert Zeekr geen ruk, de buit is binnen op naar het volgende slachtoffer.

Ik heb mijne nu ook uit de bijtelling, de privé auto maar wat meer gebruiken ik moet nog 3 jaar met de Zeekr :-(

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:13
AkaiS schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:14:
[...]

VAG goed? ik heb de afgelopen 2 jaar VW Golf gereden en 2x proef gereden in een Enyaq en dat heeft mij juist doen bssluiten om na 24 jaar europees te hebben gereden te kiezen voor een Chinees merk, ik vind de ACC implementatie van VW gewoon kort gezegd ruk. Toyota, die doet het beter, maar de kwaliteits achteruit gang bij VAG (Afgelopen 12 jaar VAG auto's gereden) tegen de prijs die je er nu voor betaald. Heeft mij doen beslutien er volledig van af te stappen.

• Marcie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 29-01 12:56
Geen matches
Weer iets nieuws: Nu geeft de app niet meer aan hoeveel de auto is opgeladen. Staat al de hele morgen op 23%. De laadtijd wordt wel korter.
De ellende blijft maar doorgaan...........

[ Voor 20% gewijzigd door Marcie op 28-01-2026 13:40 ]

• Tirinium
Geen matches
Bobs garage schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 07:57:
[...]

Dit valt mij ook op.

Naast dit punt heb ik ook de indruk dat de de kortste afstand bij ACC langer is geworden. De auto blijft dus op grotere afstand van zijn voorligger. Zijn er anderen die dit ook opvalt? Hij is wel rustiger tussen de lijnen.
Dat is mij ook opgevallen, zou je eens kunnen testen of het uitmaakt als je de achter iemand rijd en je de ACC insteld op meer afstand houden, Naar wat ik nu zie lijkt 1 / 2 / 3 blokjes afstand geen verschil te maken, mijn vorige auto's gingen dan meer afstand houden. Bovendien heb ik het idee dat het systeem voor het herkennen van verkeers situaties na de update slechter werkt. Bijvoorbeeld iemand haalt mij links in gaat op ruimte afstand naar rechts en accelereerd nog steeds, maar de auto remt wel af, gebeurt alleen niet elke keer.

• Tirinium
Geen matches
TheDude84 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:40:
Hallo allemaal, ik rijd de 001 nu een kleine twee maanden en ben over het algemeen erg te spreken over de auto. Er zijn een paar dingen waar ik mij wel aan stoor en die deel ik hieronder. Het zijn wel kleine dingen, laat dat duidelijk zijn en ongetwijfeld ook bewuste keuzes vanuit Zeekr.

- Android auto start soms automatisch op, maar meestal niet (lijkt te liggen aan welke deur geopend wordt?)
Heb dit zitten testen, bij mij start Android Auto altijd op als ik een van de andere deuren, de kofferbak of de laadklep open, maar niet als ik het bestuurders portier open, dan moet ik handmatig Android Auto inschakelen

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 16:51
Geen matches
Ik blijf het probleem houden dat wanneer ik thuis in mijn kantoor zit te werken mijn telefoon automatisch connect met die Zeekr. Die dan al een week heeft stilgestaan. Hoe kan dat nou. Hoe kan de auto altijd verbinden zijn als ik in de buurt ben zelfs al hij uit staat?!

Enige wat ik kan bedenken is de auto loskoppelen van mijn wifi netwerk of CarPlay helemaal niet meer gebruiken.

Maar tis nogal lullig als ik een klant aan de telefoon hebt dat hij ineens in de auto verder gaat…

• Tirinium
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:59:
Gaan we nu de hele tijd kleine updates krijgen van onderdelen waar we (of in ieder geval ik) helemaal geen last van hebben?
[Afbeelding]
Wel appart dat jij in december al een update naar 1.4.2 hebt gekregen, ik zit vandaag nog steeds op 1.4.1

• Tirinium
Geen matches
Wutroe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:42:
Het was dat een Privilege niet in mijn budget paste, maar vanwege de luchtvering had ik 'm heel graag willen hebben. Het onderstel van de LR is inderdaad niet heel denderend. Bij rustig cruisen is het prima, maar inderdaad de afwikkeling na een drempel of hobbel is echt ondermaats.
Mag ik vragen wanneer jou auto is geleverd? ik heb namelijk gemerkt bij de levering van die van mijn dat er wel stilletjes wat verbeteringen zijn doorgevoerd welke niet geadverteerd worden. Mijn 001 is beduidend strakker geveerd dat bij de 300km proefrit die ik een jaar geleden heb gedaan, toen deinde de auto bij harde wind en ook na een drempel, dat is nu weg en rijd gelijk aan de Polestar 4. Daarnaast is er ook veel meer isolatie materiaal toegeveogd rondom en in de bodem, de auto is merkbaar stiller dan een jaar geleden, minder omgevings geluid en ook minder van het wegdek.

• Tirinium
Geen matches
911GT2 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:52:
Ik blijf het probleem houden dat wanneer ik thuis in mijn kantoor zit te werken mijn telefoon automatisch connect met die Zeekr. Die dan al een week heeft stilgestaan. Hoe kan dat nou. Hoe kan de auto altijd verbinden zijn als ik in de buurt ben zelfs al hij uit staat?!

Enige wat ik kan bedenken is de auto loskoppelen van mijn wifi netwerk of CarPlay helemaal niet meer gebruiken.

Maar tis nogal lullig als ik een klant aan de telefoon hebt dat hij ineens in de auto verder gaat…
Een elektrische auto staat denk ik nooit helemaal uit, zelfs "gewone: auto's staan soms gedeeltelijk aan voor tracking, bijvoorbeeld mijn vorige diesel had GPS tracking + internet dus stond altijd wel iets aan. Overigens is jouw specifieke probleem wel van een andere orde, ik zou verwachten dat telefoongesprekken via Bluetooth lopen en niet via de Wifi verbinding, dus dan ligt het er aan hoe dicht je kantoor op je auto staat. Wat je zou kunnen testen is om de bluetooth op de telefoon uit te schakelen als je thuis werkt, of je keyfob verder weg te leggen / digitale sleutel op telefoon uitschakelen.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 16:51
Geen matches
Volgens mij werkt CarPlay in essentie op wifi nadat er een BT handshake heeft plaatsgevonden

• Tirinium
Geen matches
Zou kunnen dat Apple airplay anders werkt, daar heb ik geen ervaring mee. Bij Android auto, gaat bellen via bluetooth en overige zaken via WiFi.

• Tweakiers
Geen matches

Ik heb met Android auto hetzelfde. Maar dat is pas als ik met mijn telefoon bij de deur ben (en de auto daar 1m van af staat). Dit is bij mij gelukkig niet spannend. Je kan eventueel draadloos Apple Carplay uitzetten. Settings>General>CarPlay en dan uitzetten (heb geen iphone bij de hand, dus kan de exacte locatie niet controleren).
Als het goed is werkt dan alleen nog bedraad Apple Carplay. Zul je even moeten testen, heb geen Iphone gekoppeld aan mijn zeekr. (Of dit helpt met bellen, dat ie mogelijk alsnog schakelt met BT, weet ik niet)

• Tweakiers
Geen matches
ervh schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:49:
Het enige fysieke manco tot op heden vind ik de audio kwaliteit. In mijn geval de Business Edition, ik irriteer me mateloos aan het karige geluid. Ik heb al aardig met die equalizer zitten rommelen maar het zit er gewoon niet in. Dat het geen Yamaha premium is a-la, maar dit lijkt nergens op.
Klopt, de audio echt bagger in de Business/ RWD en Perfomance AWD.
Demping bij drempels is ook te slap, maar daar ben ik aan gewend en voor normaal cruisen is het prima.

Ik laat waarschijnlijk in februari of maart de audio upgraden. Zodra ik dit gedaan hebben zal ik hier een update geven. (het is niet goedkoop...)

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakiers op 28-01-2026 22:24 ]

• Tirinium
Geen matches
Tweakiers schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:22:
[...]

Demping bij drempels is ook te slap, maar daar ben ik aan gewend en voor normaal cruisen is het prima.

Ik laat waarschijnlijk in februari of maart de audio upgraden. Zodra ik dit gedaan hebben zal ik hier een update geven. (het is niet goedkoop...)
Ik heb 20 februari een afspraak staan om de audio te laten upgraden, hoewel ik het nog heel redelijk heb gekregen, mis ik toch nog bas en lage tonen, hoewel bas soms wel te horen is maar niet consistent.

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-01 13:36
Geen matches
Tweakiers schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:22:
[...]

Laat je het bij Schut doen?
Daar heb ik het anderhalf jaar geleden laten doen en ik ben nog steeds dik tevreden.

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 11:35
Geen matches
Tirinium schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:57:
[...]

Mag ik vragen wanneer jou auto is geleverd? ik heb namelijk gemerkt bij de levering van die van mijn dat er wel stilletjes wat verbeteringen zijn doorgevoerd welke niet geadverteerd worden. Mijn 001 is beduidend strakker geveerd dat bij de 300km proefrit die ik een jaar geleden heb gedaan, toen deinde de auto bij harde wind en ook na een drempel, dat is nu weg en rijd gelijk aan de Polestar 4. Daarnaast is er ook veel meer isolatie materiaal toegeveogd rondom en in de bodem, de auto is merkbaar stiller dan een jaar geleden, minder omgevings geluid en ook minder van het wegdek.
November 2024, al stond ie in september 2024 al klaar.

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-01 15:47

S60

Geen matches

Ik heb dat alleen als ik de sleutel bij mij heb. Ik heb de auto dan niet geopend, maar alleen het feit dat de sleutel in de buurt is van de auto zorgt ervoor dat telefoon, muziek in de auto verder gaat.. Als ik de sleutel in huis leg, 5m. verder weg van de auto, is het "probleem" over. Ik heb trouwens een Android telefoon en de optie WIFI uitgeschakeld in de auto

[ Voor 4% gewijzigd door S60 op 29-01-2026 15:46 ]

• Tweakiers
Geen matches
Heelsum schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:21:
[...]

Laat je het bij Schut doen?
Daar heb ik het anderhalf jaar geleden laten doen en ik ben nog steeds dik tevreden.
Ja
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste