Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

• AkaiS
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-12 16:35
Geen matches
Bobs garage schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 07:57:
[...]

Dit valt mij ook op.

Naast dit punt heb ik ook de indruk dat de de kortste afstand bij ACC langer is geworden. De auto blijft dus op grotere afstand van zijn voorligger. Zijn er anderen die dit ook opvalt? Hij is wel rustiger tussen de lijnen.
Dat gevoel heb ik dus ook. Echt het tegenovergestelde van wat moest gebeuren…

Ik heb geen illusie meer dat ze ook maar iets doen met die Builder pagina. Man, wat een kansloos beleid. Ondertussen wel elke maand uitbreiden naar een ander Europees land erbij. Nu DE.

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:29
Geen matches
Marcie schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:35:
[...]

Dat staat echt nergens. Heb je het wel goed gelezen vriend. Ik zeg dat de software niet werkt. That's it. En het is waar ook. Iedereen ervaart dat.
Ik voer geen discussie met jou,....jij regeert negatief op een reactie van mij. Ik vind dat je iedereen met respect moet behandelen. Dat doe jij niet. Daarom vind ik eigenlijk dat jij je beter niet kunt mengen in een discussie die je niet begrijpt.
Dus hou het respectvol alsjeblieft.
Ik ben de draad een beetje kwijt aan het raken in dit stukje. Reageer je nu op de software of op het artikel waar je het (ook) over hebt?
Linksom of rechtsom, iedereen met vriend aanspreken en vervolgens over respect praten is net zo verwarrend als je laatste reacties.

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-12 12:35
Geen matches
Marcie schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:35:
[...]

Dat staat echt nergens. Heb je het wel goed gelezen vriend. Ik zeg dat de software niet werkt. That's it. En het is waar ook. Iedereen ervaart dat.
Ik voer geen discussie met jou,....jij regeert negatief op een reactie van mij. Ik vind dat je iedereen met respect moet behandelen. Dat doe jij niet. Daarom vind ik eigenlijk dat jij je beter niet kunt mengen in een discussie die je niet begrijpt.
Dus hou het respectvol alsjeblieft.
Ik vermoed dat je toe bent aan een grotere auto. Je ego past er niet in. 😘

• Marcie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:25
Geen matches
AkaiS schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:03:
[...]

Dat gevoel heb ik dus ook. Echt het tegenovergestelde van wat moest gebeuren…

Ik heb geen illusie meer dat ze ook maar iets doen met die Builder pagina. Man, wat een kansloos beleid. Ondertussen wel elke maand uitbreiden naar een ander Europees land erbij. Nu DE.
Ja dat is wel jammer. Ik ben wel benieuwd naar een volgende update. Met, zoals ze zelf aankondigen, geavanceerde nieuwe navigatiefuncties.

• Meubelmakert
Geen matches
Marcie schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:41:
[...]

Backend processen worden niet opnieuw opgestart vriend. Om backend-processen opnieuw op te starten, moet je de specifieke server of het systeem identificeren dat de processen host en vervolgens een herstart uitvoeren.
Wat je doet is de bestaande connectie afbreken en opnieuw weer aanleggen. En dat kan helpen hoor. Wat dan ook verstandig is om te doen is het cachegeheugen van de app te legen voordat je dat doet.
Hier heb je gelijk in. Dat werkt eigenlijk alleen als de app is geupdate.

• Marcie
Geen matches
Meubelmakert schreef op maandag 1 december 2025 @ 21:44:
[...]

Ik vermoed dat je toe bent aan een grotere auto. Je ego past er niet in. 😘
Thanks

[ Voor 17% gewijzigd door Marcie op 01-12-2025 21:54 ]

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:24
Geen matches
Even wat anders an software....
Hebben jullie ook zoveel last van condens in de achterlicht? Condens is met de huidige lampontwerpen redelijk normaal. Maar bii mij heb ik gewoon druppels in de unit.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
Geen matches
Condens ken ik wel, vochtdruppels nog niet gezien. Condens vormt zich bij mij op het 'staande' stuk van de achterlicht.

• mestief
Geen matches
Ik heb het in de hele unit. Druppels wat meer aan de zijkanten. Maar ook condens meer naar het midden in de horizontale stuk. Vanochtend overigens een heelnstuk minder. Ben vooral benieuwd of dit een 'producteigenschap' is of dat er toch wat mis is.

• bigkevx2
Geen matches
mestief schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:40:
Ik heb het in de hele unit. Druppels wat meer aan de zijkanten. Maar ook condens meer naar het midden in de horizontale stuk. Vanochtend overigens een heelnstuk minder. Ben vooral benieuwd of dit een 'producteigenschap' is of dat er toch wat mis is.
Dit is het gevolg van het design, en dit zie je bij meerdere merken die tegenwoordig full led gegaan zijn.
De unit zelf is gesloten, de verlichting, de kap eroverheen kan 'ademen' en er zitten ook kleine gaatjes in om vocht af te voeren.
Het ziet er even vreemd uit maar kan totaal geen kwaad.
Mocht het zo zijn dat het echt nat nat is dan zal Zeekr hier een andere unit voor je opzetten. Dit uit ervaringen die ik gelezen heb o.a. op dit forum.

• Tweakiers
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:01
Geen matches
mestief schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:40:
Ja ik heb condens, echte druppels volgens mij niet (zal er extra op letten aankomende week)
Na de levering van de 001 had ik de eerste 1,5 maand echt druppels (in de zomer). Dit werd wel steeds minder en uiteindelijk was het weg. Zou het in de gaten houden, als het erger wordt contact opnemen met Zeekr.

• Meubelmakert
Geen matches
Nu zijn er updates geweest voor zowel iOS als Android op 17 november. Dus vandaar.

• Meubelmakert
Geen matches
bigkevx2 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:23:
[...]

Dit is het gevolg van het design, en dit zie je bij meerdere merken die tegenwoordig full led gegaan zijn.
De unit zelf is gesloten, de verlichting, de kap eroverheen kan 'ademen' en er zitten ook kleine gaatjes in om vocht af te voeren.
Het ziet er even vreemd uit maar kan totaal geen kwaad.
Mocht het zo zijn dat het echt nat nat is dan zal Zeekr hier een andere unit voor je opzetten. Dit uit ervaringen die ik gelezen heb o.a. op dit forum.
En niet te vergeten dat led veel minder warmte ontwikkelt waardoor vocht minder snel verdampt.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:13
Geen matches
In de configuratie is de normale Long Range verdwenen en is de de Business Edition zonder meerprijs leverbaar in blauw en wit.

[ Voor 34% gewijzigd door itsme9x op 03-12-2025 09:57 ]

• Marcie
Geen matches
itsme9x schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:54:
In de configuratie is de normale Long Range verdwenen en is de de Business Edition zonder meerprijs leverbaar in blauw en wit.
Ja klopt. Ik had wel graag een blauwe gehad maar was toen net buiten mijn lease budget.
Maar goed, dat grijs (met licht groenig?) vind ik ook wel mooi.

Trouwens, op lange snelweg ritten gebruik ik veel LCC. incl automatisch inhalen / in- uitvoegen. Dat werkt fantastisch (behalve dan die lange afstand op voorganger). En soms moet ik ingrijpen maar hey, het is een machine hè, die moet anticiperen op soms onbegrijpelijk rijgedrag van overige weggebruikers. Maar over het algemeen werkt dat wel fijn hoor _/-\o_ .

[ Voor 6% gewijzigd door Marcie op 03-12-2025 12:02 ]

• Marcie
Geen matches
Meubelmakert schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:23:
[...]

Nu zijn er updates geweest voor zowel iOS als Android op 17 november. Dus vandaar.
Ok...... is er een causaal verband of zo? Tussen mijn ego (die volgens jou te groot is voor deze auto) en een update..... :(:)

[ Voor 22% gewijzigd door Marcie op 03-12-2025 12:10 ]

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:00:
[...]

Ja klopt. Ik had wel graag een blauwe gehad maar was toen net buiten mijn lease budget.
Maar goed, dat grijs (met licht groenig?) vind ik ook wel mooi.

Trouwens, op lange snelweg ritten gebruik ik veel LCC. incl automatisch inhalen / in- uitvoegen. Dat werkt fantastisch (behalve dan die lange afstand op voorganger). En soms moet ik ingrijpen maar hey, het is een machine hè, die moet anticiperen op soms onbegrijpelijk rijgedrag van overige weggebruikers. Maar over het algemeen werkt dat wel fijn hoor _/-\o_ .
Het automatisch in en uitvoegen gebruik ik niet, maar LCC vind ik op de snelweg heerlijk werken. Ik moet in andere auto's dan echt weer even wennen dat ze niet zo koersvast zijn.

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-12 09:17

S60

Matched: url
ronaldvs schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:00:
[...]

Ik heb de auto nu bijna 2 jaar en tot de laatste update was regeneratief remmen voorspelbaar. Met deze update is het niet voorspelbaar meer en dat vindt ik een probleem. Daarnaast wordt er niet gecommuniceerd waardoor iedere berijder zelf maar moet uitvinden wat er speelt en of dit een bewuste verandering of een bug is.
Ik heb de auto ook bijna twee jaar en regeneratief remmen werkte altijd goed. Behalve als de accu 100% opgeladen was en daar kreeg je een melding van. Nu lijkt het erop dat de auto zelf het regeneratief remmen uitschakelt. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet en dit heeft helemaal niets te maken met de temperatuur van de accu. Per mail heb ik dit gemeld aan Zeekr Support met de vraag hoe zij dit euvel, wat is ontstaan na de 1.4 update, gaan oplossen.
Deze melding verschijnt dan na verloop van tijd waarbij ikzelf natuurlijk geen instellingen heb gewijzigd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02jeFMHuFwdGSYHcup6Gd2bmtdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sjfTak80yqpwaslxbu1pXrJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door S60 op 03-12-2025 13:44 ]

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-12 09:17

S60

Geen matches
|

[ Voor 100% gewijzigd door S60 op 03-12-2025 13:56 ]

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 13:11
S60 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:43:
[...]

Ik heb de auto ook bijna twee jaar en regeneratief remmen werkte altijd goed. Behalve als de accu 100% opgeladen was en daar kreeg je een melding van. Nu lijkt het erop dat de auto zelf het regeneratief remmen uitschakelt. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet en dit heeft helemaal niets te maken met de temperatuur van de accu. Per mail heb ik dit gemeld aan Zeekr Support met de vraag hoe zij dit euvel, wat is ontstaan na de 1.4 update, gaan oplossen.
Deze melding verschijnt dan na verloop van tijd waarbij ikzelf natuurlijk geen instellingen heb gewijzigd
[Afbeelding]
Ik herken alles wat je zegt en krijg ook met regelmaat die melding.

Specs

• mestief
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:00:
[...]
.......
Hoe werkt automatisch inhalen?
Als ik ACC aan heb en rijstrook wissel hulp aanzet doet dit niks bij mij. Ik dacht dat bij knipperlicht aan op de snelweg, de auto automatisch van rijstrook zou wisselen. Maar ik doe ws iets fout.
Als ik Zeekr AD inschakel via de knop op het stuur doet deze ook niks. Ik dacht dat dit de travelassist / autopilot variant van Zeekr was.

• mestief
Geen matches
Meubelmakert schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:49:
[...]

En niet te vergeten dat led veel minder warmte ontwikkelt waardoor vocht minder snel verdampt.
Dat snap ik allemaal.
Ik rijd al bijna 10 jaar in auto's met Led verlichting. De ene heeft afhankelijk van het ontwerp van de lampen meer condensvorming dan de andere. Maar bij mijn Zeekr vind ik het wat extreem. Was benieuwd of er meer zijn met ook echt druppelvorming. Ik heb dat namelijk wel en vooral aan de linker kant. Ik vermoed daarom dat deze mss wel lek is.

• Meubelmakert
Geen matches
Marcie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:05:
[...]

Ok...... is er een causaal verband of zo? Tussen mijn ego (die volgens jou te groot is voor deze auto) en een update..... :(:)
Geen idee. Wellicht is dat ook een vraag die je aan ChatGPT kunt stellen. Mogelijk is er sprake van correlatie. Die 2 willen mensen nogal eens door elkaar halen.

• ronaldvs
Geen matches
Sint zat te scrollen door dit draadje heen,
En de sfeer die hij zag, was de afgelopen posts koud als steen.
Wat is er gebeurd met de gezelligheid?
Jullie zijn nu wel het oorspronkelijke onderwerp kwijt.

Waar ging het ook alweer over in het begin?
Deze woordenwisseling heeft toch totaal geen zin?
Laten we stoppen met dit moddergooien,
En de discussie weer richting de Zeekr plooien.

Groeten van Sint en Piet

Specs

• Wutroe
Geen matches
ronaldvs schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:04:
[...]

Ik herken alles wat je zegt en krijg ook met regelmaat die melding.
Same here. Heb er de afgelopen extra op gelet en zie deze melding om de haverklap staan. Omdat ik heel veel op ACC rijdt merk ik het niet elke keer, maar wel irritant dat ie zo vaak verminderd werkt.

• bigkevx2
S60 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:43:
[...]
[Afbeelding]
Ik als X bestuurder heb deze melding al vanaf de het begin, het staat los van het regeneratief remmen.
Ook is dit al een hele tijd geleden in het builders form gemeld als 'bug'.

Wat betekend de melding?
Het bevestigd dit volledig ten onrechte als alarm melding dat je regen niet zou werken.
Dit is niet zo, het meldt alleen maar dat de ACC het gas, rem gedrag heeft overgenomen van je eigen rechtervoet. That's all.

Persoonlijk vind ik een melding van een gevolg van een actie die je zelf initieert totale onzin.

• Marcie
Geen matches
mestief schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:13:
[...]

Hoe werkt automatisch inhalen?
Als ik ACC aan heb en rijstrook wissel hulp aanzet doet dit niks bij mij. Ik dacht dat bij knipperlicht aan op de snelweg, de auto automatisch van rijstrook zou wisselen. Maar ik doe ws iets fout.
Als ik Zeekr AD inschakel via de knop op het stuur doet deze ook niks. Ik dacht dat dit de travelassist / autopilot variant van Zeekr was.
Je moet (mag) dubbelklikken op de acc button. Dan krijg je acc incl. hele exacte lane assist, het zogenaamde LCC. Een soort van automatische piloot. En dan nog wel handmatig de wisselstrook hulp bediening aanzetten. Maar dat kun je dus ook uitlaten.
Dan hoef je alleen nog maar een hand aan het stuur te laten hangen of je benen tegen het stuur te houden voor een beetje tegenwerking. Maar die wagen rijdt dan heel goed zelfstandig.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcie op 04-12-2025 16:38 ]

• Wutroe
Geen matches
bigkevx2 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:17:
[...]

Ik als X bestuurder heb deze melding al vanaf de het begin, het staat los van het regeneratief remmen.
Ook is dit al een hele tijd geleden in het builders form gemeld als 'bug'.

Wat betekend de melding?
Het bevestigd dit volledig ten onrechte als alarm melding dat je regen niet zou werken.
Dit is niet zo, het meldt alleen maar dat de ACC het gas, rem gedrag heeft overgenomen van je eigen rechtervoet. That's all.

Persoonlijk vind ik een melding van een gevolg van een actie die je zelf initieert totale onzin.
Ah ok, dan is het wel een bijzondere en vooral onnodige melding inderdaad.

• mestief
Geen matches
Marcie schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:29:
[...]

Je moet (mag) dubbelklikken op de acc button. Dan krijg je acc incl. hele exacte lane assist, het zogenaamde LCC. Een soort van automatische piloot. En dan nog wel handmatig de wisselstrook hulp bediening aanzetten. Maar dat kun je dus ook uitlaten.
Dan hoef je alleen nog maar een hand aan het stuur te laten hangen of je benen tegen het stuur te houden voor een beetje tegenwerking. Maar die wagen rijdt dan heel goed zelfstandig.
Dankjewel. Kan ik ook zien dat lcc aanstaat?

• Marcie
Geen matches
mestief schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:24:
[...]

Eueuh,....Ja, in de HUB. Even uit mn hoofd; je ziet dan een groen stuur en nog iets.....

• itsme9x
Geen matches
mestief schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:24:
[...]

Zowel als in je Head up display als in het scherm achter het stuur wordt dan het stuurtje groen. Tevens krijg je een melding bij het activeren, iets in de trant van LCC Activated.

Zie ook de handleiding:
https://www.zeekr.eu/nl-n...n=Long+Range+RWD&dl=nl_NL --> Klik in de 2e alinea op --> Zie informatie bestuurdersdisplay

[ Voor 37% gewijzigd door itsme9x op 05-12-2025 11:27 ]

• Wutroe
Geen matches
Dit is overigens ook allemaal prima in de handleiding te lezen. Best handig om die even goed door te lezen, zeker gezien de grote hoeveelheid functies die je anders misschien niet/verkeerd gebruikt.

• bigkevx2
Geen matches
Wutroe schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:01:
Dit is overigens ook allemaal prima in de handleiding te lezen. Best handig om die even goed door te lezen, zeker gezien de grote hoeveelheid functies die je anders misschien niet/verkeerd gebruikt.
So true!
Ik volg dit en andere Zeekr forums nu al meer dan een jaar en het meerendeel van irritaties en 'bugs' hebben een direct verband met:
- EU toelatingseisen
- Moderne systemen / EV rijden
- RTFM

• mestief
Geen matches
Ik heb de handleiding zeker een paar keer doorgelezen. Zelf al voordat ik de auto had. Maar kan niet zeggen dat ik deze op alle vlakken even duidelijk vindt. Maar zal wel met de vertaling te maken hebben.
Ik denk dat er dan toch wat mis is met mijn auto. Ik krijg met geen mogelijkheid LCC aan. 1 x op de knop drukken is meestal ACC. Ik krijg dan ook netjes aan de rechter kant in de HUD de optie op te bevestigen. Druk ik 2x dan krijg ik af en toe de optie "Zeekr AD" links te zien. Eerst is deze wit/grijs en als ik bevestig wordt deze even groen en verdwijnt uit beeld. Het icoontje van max speed wordt veranderd dan in de snelheid welke op dat moment is ingesteld. Maar er gebeurd verder niks. Als ik gas loslaat remt de auto gewoon af ACC is op dat moment dus uitgeschakeld. Ik kan dan wel gewoon met de "cursor" de ingestelde max snelheid aanpassen. Als ik dan vervolgens mijn richtingwijzer aandoe accelereert de auto tot de ingestelde max speed om even later de gaspedaal weer los te laten. Ik ken dit van andere auto's als een 'inhaal hulp'
Maar wat ik ook doe ik krijg geen LCC of stuurtje in beeld. Heb inmiddels van alles geprobeerd op verschillende snelheden en met verschillende intervallen van achterelkaar drukken op de knop. Tips blijven welkom.
Uiteraard heb ik dit getest op (snel)wegen met duidelijk zichtbare markeringen.
Over een paar weken gaat de auto naar een service center voor wat andere issues en zal dit dan ook wel melden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrCcQRD06_udbcc9LMAGPhEoc0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D66R4mzKYLJfF96r9x1G0Zrj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkufaxDrBJ1IFasiEUravGIg9yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGBJP6KxD0wob54zdgwuQiph.jpg?f=fotoalbum_large

• Marcie
Geen matches
mestief schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:06:
Ik heb de handleiding zeker een paar keer doorgelezen. Zelf al voordat ik de auto had. Maar kan niet zeggen dat ik deze op alle vlakken even duidelijk vindt. Maar zal wel met de vertaling te maken hebben.
Ik denk dat er dan toch wat mis is met mijn auto. Ik krijg met geen mogelijkheid LCC aan. 1 x op de knop drukken is meestal ACC. Ik krijg dan ook netjes aan de rechter kant in de HUD de optie op te bevestigen. Druk ik 2x dan krijg ik af en toe de optie "Zeekr AD" links te zien. Eerst is deze wit/grijs en als ik bevestig wordt deze even groen en verdwijnt uit beeld. Het icoontje van max speed wordt veranderd dan in de snelheid welke op dat moment is ingesteld. Maar er gebeurd verder niks. Als ik gas loslaat remt de auto gewoon af ACC is op dat moment dus uitgeschakeld. Ik kan dan wel gewoon met de "cursor" de ingestelde max snelheid aanpassen. Als ik dan vervolgens mijn richtingwijzer aandoe accelereert de auto tot de ingestelde max speed om even later de gaspedaal weer los te laten. Ik ken dit van andere auto's als een 'inhaal hulp'
Maar wat ik ook doe ik krijg geen LCC of stuurtje in beeld. Heb inmiddels van alles geprobeerd op verschillende snelheden en met verschillende intervallen van achterelkaar drukken op de knop. Tips blijven welkom.
Uiteraard heb ik dit getest op (snel)wegen met duidelijk zichtbare markeringen.
Over een paar weken gaat de auto naar een service center voor wat andere issues en zal dit dan ook wel melden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat werkt ook niet in combinatie met BNR nieuwsradio. Werkt alleen met Kink fm.

Nee hoor,.....das niet goed, die van jou. Effe laten checken.
Succes met de Zeekr garage :|

• Marcie
Geen matches
bigkevx2 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:14:
[...]

So true!
Ik volg dit en andere Zeekr forums nu al meer dan een jaar en het meerendeel van irritaties en 'bugs' hebben een direct verband met:
- EU toelatingseisen
- Moderne systemen / EV rijden
- RTFM
So not true..... Best wel denigrerend om alles op die manier weg te bagatelliseren.
De bugs die ik heb gehad en sommige nog steeds heb zijn dat bepaalde instellingen willekeurig worden aangepast en ingesteld door de software.
En soms werkt iets wel en dan opeens weer niet. Dat heeft niets te maken met wat jij schrijft.
Om maar een paar zaken te noemen:
  • Radio in combinatie met nav deed niet
  • Zeekr service was (of ms wel nog steeds) extreem belabberd.
  • Bij levering in okt dit jaar zat mijn stuur niet goed in de auto.
  • Instelling afstand voorganger wordt telkens willekeurig ingesteld.
  • En ga zo maar door....
En de fucking manual is best summier.
Maar goed, heeft geen zin om alles weer te benoemen......
Dat sommige zaken gewoon wetgeving zijn dat begrijpt iedereen wel hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Marcie op 05-12-2025 16:54 ]

• bigkevx2
Geen matches
Marcie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:50:
[...]

So not true..... Best wel denigrerend om alles op die manier weg te bagatelliseren.
De bugs die ik heb gehad en sommige nog steeds heb zijn dat bepaalde instellingen willekeurig worden aangepast en ingesteld door de software.
En soms werkt iets wel en dan opeens weer niet. Dat heeft niets te maken met wat jij schrijft.
  • En ga zo maar door....
Aiaiai,

Mijn advies, eerst (alles) lezen en dan reageren, oké?
Zoals ik al eerder heb gezien op berichten van @Meubelmakert ga je weer volop in de slachtofferrol en ligt het aan ons die de nuance zoeken.
Ik schreef dus: MEERENDEEL (ik schreeuw niet maar benadruk even). Dus veel van de posts hier en in het X forum zijn toe te schrijven aan exact dat wat ik schrijf. Nergens schrijf ik dat ALLE punten van jou dus aan jou liggen, echt niet.
Maar sommige instellingen die vergeten worden mogen niet onthouden worden van de EU, hey ik zeg dus niet dat al jouw problemen hier onder vallen hè, ik zeg alleen dat bij veel posts hier precies dat aan de hand is.
Als je het als denigrerend ervaart moet je je misschien afvragen of een online forum, met achter nickname schuilgaande individuen zoals ik, wel het juiste platform is voor je.
About the manual, hangt van je referentiekader af, ik heb voor de X een manual van meer dan 500 pagina’s en ik ben de l*l die dat ook nog leest, ik noem dat niet summier.

• Tweakiers
Heeft iemand met de business editie of long range ook problemen met audio?
Specifiek de balans links/rechts (waar in mijn geval de bestuurder speaker voor niet klopt)
Ben al keer bij zeekr in zeist geweest die doen niks, alleen software opnieuw er op zetten wat natuurlijk geen verschil maakt. Daarna zeggen ze dat er niks mis mee is, omdat ze in de bestuurder stoel gaan zitten als deze in de instap modes staat en dus vooral de speakers van achter horen.

Iemand ervaring met aftermarket speaker upgrade? (dit is nog het enige waar ik me aan irriteer, de audio kwaliteit) vooral onbalans bij de linker speaker t.o.v. de rechter voor speaker. Ik heb de business editie.

Alvast bedankt.

• 911GT2
Tweakiers schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:27:
Specifiek de balans links/rechts (waar in mijn geval de bestuurder speaker voor niet klopt)
Ben al keer bij zeekr in zeist geweest die doen niks, alleen software opnieuw er op zetten wat natuurlijk geen verschil maakt. Daarna zeggen ze dat er niks mis mee is, omdat ze in de bestuurder stoel gaan zitten als deze in de instap modes staat en dus vooral de speakers van achter horen.

Iemand ervaring met aftermarket speaker upgrade? (dit is nog het enige waar ik me aan irriteer, de audio kwaliteit) vooral onbalans bij de linker speaker t.o.v. de rechter voor speaker. Ik heb de business editie.

Alvast bedankt.
Ik vind de audio van mijn performance (zelfde systeem) zo slecht dat ik liever geen muziek meer luister in de auto…

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12 10:07
Tweakiers schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:27:

Alvast bedankt.
Nog geen ervaring mee, maar wel al wat informatie ingewonnen voor als over 2 weken mijn business edition wordt geleverd. ik heb navraag gedaan bij: https://schutcarsystems.nl/zeekr-001-audio-upgrade/ daar wil ik eerst nog eens gaan proef luisteren, wat ze kunnen doen is een subwoover en beter DSP er insteken zonder aanpassingen aan de auto en deze aan het einde van de leasse ook weer herstellen. Dit is belangrijk want als je wijzigingen gaat aanbrengen die de auto beschadigen vervalt de garantie volgens Zeekr en daar zal waarschijnlijk de lease maatschappij niet akkoord mee gaan.

Wat je ook zeker eens moet doen is contact opnemen met je lease maatschappij, vaak werken ze al samen met bedrijven voor aftermarket upgrades, bijvoorbeeld bovengenoemde is een goedgekeurde partner bij Athlon carlease.

[ Voor 7% gewijzigd door Tirinium op 05-12-2025 17:59 ]

• Marcie
Geen matches
bigkevx2 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:09:
[...]

Aiaiai,

Mijn advies, eerst (alles) lezen en dan reageren, oké?
Zoals ik al eerder heb gezien op berichten van @Meubelmakert ga je weer volop in de slachtofferrol en ligt het aan ons die de nuance zoeken.
Ik schreef dus: MEERENDEEL (ik schreeuw niet maar benadruk even). Dus veel van de posts hier en in het X forum zijn toe te schrijven aan exact dat wat ik schrijf. Nergens schrijf ik dat ALLE punten van jou dus aan jou liggen, echt niet.
Maar sommige instellingen die vergeten worden mogen niet onthouden worden van de EU, hey ik zeg dus niet dat al jouw problemen hier onder vallen hè, ik zeg alleen dat bij veel posts hier precies dat aan de hand is.
Als je het als denigrerend ervaart moet je je misschien afvragen of een online forum, met achter nickname schuilgaande individuen zoals ik, wel het juiste platform is voor je.
About the manual, hangt van je referentiekader af, ik heb voor de X een manual van meer dan 500 pagina’s en ik ben de l*l die dat ook nog leest, ik noem dat niet summier.
Wij hebben het over de auto. Daar gaat dit forum over.
Jij en nog een paar gasten hier denken als een soort rechter een waardeoordeel over de inhoud van de posts te moeten geven.
Ik vind het jammer dat je je boven de mensen plaatst. Je praat mee, of zegt niets.
Maar niet als hoofddocent overkoepelend een waardeoordeel geven, of alle forums samenvatten en dan een conclusie trekken. Maak jezelf niet zo groot......

• Heelsum
  • Laatst online: 22-12 15:08
Tirinium schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:54:
[...]

Nog geen ervaring mee, maar wel al wat informatie ingewonnen voor als over 2 weken mijn business edition wordt geleverd. ik heb navraag gedaan bij: https://schutcarsystems.nl/zeekr-001-audio-upgrade/ daar wil ik eerst nog eens gaan proef luisteren, wat ze kunnen doen is een subwoover en beter DSP er insteken zonder aanpassingen aan de auto en deze aan het einde van de leasse ook weer herstellen. Dit is belangrijk want als je wijzigingen gaat aanbrengen die de auto beschadigen vervalt de garantie volgens Zeekr en daar zal waarschijnlijk de lease maatschappij niet akkoord mee gaan.

Wat je ook zeker eens moet doen is contact opnemen met je lease maatschappij, vaak werken ze al samen met bedrijven voor aftermarket upgrades, bijvoorbeeld bovengenoemde is een goedgekeurde partner bij Athlon carlease.
In augustus 2024 heb ik mijn performance bij Schut in Arnhem laten upgraden. Het is niet goedkoop, maar het eindresultaat is fantastisch. Aangezien ik de eerste was hebben ze eerst de auto helemaal bekeken en doorgemeten en hierna de offerte gemaakt. Deze mannen weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Na de installatie die een volledige dag duurt zie je werkelijk niets van de aanpassingen. De subwoofer die erbij komt neemt de halve bak onder de laadvloer van de kofferruimte in en is eenvoudig te verwijderen. Maar deze ruimte heb ik in al die tijd nog niet nodig gehad.
Zelf woon ik in de buurt van Arnhem dus mochten geïnteresseerden willen komen luisteren is dat natuurlijk mogelijk.

• Marcie
Geen matches
911GT2 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:41:
[...]

Ik vind de audio van mijn performance (zelfde systeem) zo slecht dat ik liever geen muziek meer luister in de auto…
Hmm, Ik gebruik Qobuz (hi-res) en het geluid is met regelmaat juist heel erg goed. Bij wat oudere muziek kan het wat krasserig zijn.

Ben wel benieuwd naar een eventuele upgrade en wat dat dan doet.

• Marcie
Heelsum schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:36:
[...]

In augustus 2024 heb ik mijn performance bij Schut in Arnhem laten upgraden. Het is niet goedkoop, maar het eindresultaat is fantastisch. Aangezien ik de eerste was hebben ze eerst de auto helemaal bekeken en doorgemeten en hierna de offerte gemaakt. Deze mannen weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Na de installatie die een volledige dag duurt zie je werkelijk niets van de aanpassingen. De subwoofer die erbij komt neemt de halve bak onder de laadvloer van de kofferruimte in en is eenvoudig te verwijderen. Maar deze ruimte heb ik in al die tijd nog niet nodig gehad.
Zelf woon ik in de buurt van Arnhem dus mochten geïnteresseerden willen komen luisteren is dat natuurlijk mogelijk.
Ja die bak gebruik ik ook nooit. Mooie plek voor een subwoofer idd.
Maar, als ik zo vrij mag zijn, wat koste dat dan?

• bigkevx2
Geen matches
Marcie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:42:
[...]

Ja die bak gebruik ik ook nooit. Mooie plek voor een subwoofer idd.
Maar, als ik zo vrij mag zijn, wat koste dat dan?
Ja sorry, ik had beter een betere nickname kunnen kiezen maar helaas was GodtheAllmighty al bezet.

• Tirinium
Heelsum schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:36:
[...]

Welke versie van de upgrade heb je laten uitvoeren als ik vragen mag, gezien je aangeeft een dag neem ik aan de eerste, aangezien ze voor de overige upgrades meer dan een dag nodig hebben?

• Marcie
Geen matches
Yamaha boxen zijn doorgaans toch niet slecht (?) Misschien is alleen een versterker wel genoeg..... Of op z'n minst al een verbetering. Of werkt dat niet zomaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Marcie op 05-12-2025 22:10 ]

• Heelsum
Geen matches
Tirinium schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:00:
[...]

Welke versie van de upgrade heb je laten uitvoeren als ik vragen mag, gezien je aangeeft een dag neem ik aan de eerste, aangezien ze voor de overige upgrades meer dan een dag nodig hebben?
Het advanced set is er bij mij in gezet met geluidsisolatie in alle vier de deuren. Ik denk dat ze nu voor de zekerheid de auto anderhalve dag vragen. Het is prijzig maar het resultaat is geweldig, had iemand op visite met een privilege en dan is het verschil goed hoorbaar. En de privilege heeft toch ook al behoorlijk mooi geluid.

• Heelsum
Geen matches
Marcie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:07:
Yamaha boxen zijn doorgaans toch niet slecht (?) Misschien is alleen een versterker wel genoeg..... Of op z'n minst al een verbetering. Of werkt dat niet zomaar?
De boxen in de long range en de performance zijn zo goed als zeker niet van Yamaha. De enige tekst op de speaker zelf is: Made in China, en verder helemaal niets. Het schijnt dat enkel de privilege met echte Yamaha speakers is uitgerust

• Marcie
Geen matches
Meubelmakert schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:00:
[...]

Geen idee. Wellicht is dat ook een vraag die je aan ChatGPT kunt stellen. Mogelijk is er sprake van correlatie. Die 2 willen mensen nogal eens door elkaar halen.
Doen mensen in jouw wereld dat......? Haha grappig,
Nee, ik bedoelde wel echt een causaal verband,....als gevolg van. So, heb je weer wat geleerd :D .

[ Voor 12% gewijzigd door Marcie op 05-12-2025 22:38 ]

• Marcie
Geen matches
Heelsum schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:33:
[...]

De boxen in de long range en de performance zijn zo goed als zeker niet van Yamaha. De enige tekst op de speaker zelf is: Made in China, en verder helemaal niets. Het schijnt dat enkel de privilege met echte Yamaha speakers is uitgerust
Oh damn, dat wist ik niet. Dacht dat die ook van Yamaha waren, Dan is een upgrade niet verkeerd idd.

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-12 16:19
Geen matches
Sinds enige tijd, ik verwacht dat het sinds de laatste upgrade is, krijg ik doorlopend meldingen dat de ritten registratie gestopt is. Ik weet niet eens dat die gestart was. Iemand enig idee? Ergens een knopje omgezet per ongeluk ofzo?

• mestief
Geen matches
Marcie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:39:
[...]

Dat werkt ook niet in combinatie met BNR nieuwsradio. Werkt alleen met Kink fm.

Nee hoor,.....das niet goed, die van jou. Effe laten checken.
Succes met de Zeekr garage :|
Ik luister over het algemeen meer naar Fun X. Maar dacht mss luisteet de auto bwter als ik een serieuze zender op heb 😀

Ik heb ondertussen al aardig wat kwaaltjes verzameld die de vorige eigenaar niet eens zijm opgevallen. Gelukkig lijkt het allemaal nog onder de garantie te vallen..
Maar ik rijd nog steeds elke dag met veel plezier in deze auto.

• Tweakiers
Geen matches
Marshall schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 23:56:
Sinds enige tijd, ik verwacht dat het sinds de laatste upgrade is, krijg ik doorlopend meldingen dat de ritten registratie gestopt is. Ik weet niet eens dat die gestart was. Iemand enig idee? Ergens een knopje omgezet per ongeluk ofzo?
Dit doe je in de app. Na de update is dit uitgezet.
Open de Zeekr app op je mobiel > (Links onderin dat je op het voertuig icoontje zit) > Auto- en softwareversie > Reisgeschiedenis. Daar kan je reisverslag uit of aan zetten.

• Tweakiers
Geen matches
Bedankt iedereen voor de reacties m.b.t. audio.

Ik heb ook al contact gehad met schut, ik twijfel nog m.b.t. de prijs voor de advanced set (niet de achter speakers), wat je er voor krijgt en hoe de audio zich verhoudt. Ik neig er wel aan om het te doen. De audio is echt de slechtste kant van de auto.

• Tweakiers
Geen matches
Marcie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:50:
[...]

• En ga zo maar door....
Stuur had ik ook. 2x bij zeist geweest hun uitlijn machine was stuk of hadden er geen tijd voor. Uiteindelijk pas deze week bij een lokale zeekr partner opgelost (na 5 maanden).

• Marcie
Geen matches
Tweakiers schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:14:
[...]

Stuur had ik ook. 2x bij zeist geweest hun uitlijn machine was stuk of hadden er geen tijd voor. Uiteindelijk pas deze week bij een lokale zeekr partner opgelost (na 5 maanden).
Die uitlijn-machine was bij mij ook stuk (in okt). Ik ben meteen nar Profile gestuurd om het op te lossen.
Stuur zat toen recht en de auto reed daarna veeeeel fijner, rustiger.
Daarna zouden ze me nog bellen voor een nieuwe afspraak om de overige bugs op te lossen maar ik heb nooit meer iets gehoord. Ben er ook een beetje moe van om achteraan te zitten dus ik dacht ik ga eerst maar een tijdje rijden. En gek genoeg, en dat is wel vreemd eigenlijk, wordt het langzaam aan steeds beter. Sommige bugs komen nog sporadisch terug.

• Tweakiers
Geen matches
Marcie schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:02:
[...]

Die uitlijn-machine was bij mij ook stuk (in okt). Ik ben meteen nar Profile gestuurd om het op te lossen.
Stuur zat toen recht en de auto reed daarna veeeeel fijner, rustiger.
Daarna zouden ze me nog bellen voor een nieuwe afspraak om de overige bugs op te lossen maar ik heb nooit meer iets gehoord. Ben er ook een beetje moe van om achteraan te zitten dus ik dacht ik ga eerst maar een tijdje rijden. En gek genoeg, en dat is wel vreemd eigenlijk, wordt het langzaam aan steeds beter. Sommige bugs komen nog sporadisch terug.
De uitlijning was bij mij pas gister, nog maar paar km gereden maar inderdaad het rijdt nu beter (vond het al niet heel storend, maar nu geen klachten meer)
Wat betreft software heb ik sinds de laatste update nog geen gekke dingen gehad.

Bij mij was de grootse klacht het interieur alarm die random afging bij regen (soms). Was toen naar Zeist, firmware geüpdatet maar alsnog gebeurde het soms. Sinds deze update heb ik volgens mij niet meer gehad. (ik krijg er uberhoud geen app meldingen van, want het is alleen het alarm, geen toeter of lichten etc).
Dus enige klacht die nu nog echt heb is de audio. Dat zal ik zelf moeten oplossen als ik dat opgelost wil hebben (betalen).

• Heelsum
Geen matches
Tweakiers schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:12:
Bedankt iedereen voor de reacties m.b.t. audio.

Ik heb ook al contact gehad met schut, ik twijfel nog m.b.t. de prijs voor de advanced set (niet de achter speakers), wat je er voor krijgt en hoe de audio zich verhoudt. Ik neig er wel aan om het te doen. De audio is echt de slechtste kant van de auto.
Dat er een behoorlijk prijskaartje aanhangt ben ik met je eens. Maar de auto moet behoorlijk gedemonteerd worden, iets wat ik liever door een bedrijf met veel ervaring laat doen. Ook hebben ze de kennis om via de computer instellingen aan te passen. En er is kosteloze service als je de instellingen achteraf nog aan wilt laten passen. Met andere bedrijven heb ik geen ervaring, maar Schut kan ik in ieder geval aanraden { en nee, ik werk er niet :D }

• Marshall
Geen matches
Tweakiers schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:07:
[...]

Dit doe je in de app. Na de update is dit uitgezet.
Open de Zeekr app op je mobiel > (Links onderin dat je op het voertuig icoontje zit) > Auto- en softwareversie > Reisgeschiedenis. Daar kan je reisverslag uit of aan zetten.
Dat is volgens mij wat anders. Bij mij staat deze uit maar ik krijg dus pushmeldingen dat de rittenregistratie is gestopt. Ik wil die pushmeldingen niet én ik wil rittenregistratie niet (heb het niet nodig voor mijn werk en ik zie zo de kilometerstand wel). Hoe zet ik die pushmeldingen uit?

• Tweakiers
Geen matches
Marshall schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:11:
[...]

Dat is volgens mij wat anders. Bij mij staat deze uit maar ik krijg dus pushmeldingen dat de rittenregistratie is gestopt. Ik wil die pushmeldingen niet én ik wil rittenregistratie niet (heb het niet nodig voor mijn werk en ik zie zo de kilometerstand wel). Hoe zet ik die pushmeldingen uit?
Zover ik weet kan je pushmeldingen, welke meldingen je wel/niet krijgt niet instellen van de zeekr app. Het is alles uit of alles aan. Je zou de ritregistratie in de app even aan en dan weer uit kunnen zetten?

• Meubelmakert
Geen matches
Marcie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:40:
[...]

Hmm, Ik gebruik Qobuz (hi-res) en het geluid is met regelmaat juist heel erg goed. Bij wat oudere muziek kan het wat krasserig zijn.

Ben wel benieuwd naar een eventuele upgrade en wat dat dan doet.
Wat wel een voorwaarde is, is een bekabelde verbinding bij gebruik van hi-res aanbieders. De degradatie via draadloos is enorm. Voor het beste geluid kun je gebruik maken van de Tidal app die je kunt installeren vanuit de Zeekr appstore. En ik moet zeggen, dan klinken de speakers van de privilege erg lekker.

• Marshall
Geen matches
Tweakiers schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:22:
[...]

Zover ik weet kan je pushmeldingen, welke meldingen je wel/niet krijgt niet instellen van de zeekr app. Het is alles uit of alles aan. Je zou de ritregistratie in de app even aan en dan weer uit kunnen zetten?
Geprobeerd, helaas…
Niemand krijgt deze verder?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/czHr2ty6S_rPEYCW5DG4I8UhDeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8vllqn4kAQ80kZvVLcewPdq.jpg?f=fotoalbum_large

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12 12:21
Geen matches
Marshall schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:43:
[...]

Geprobeerd, helaas…
Niemand krijgt deze verder?[Afbeelding]
Ja, had ik ook dit weekend.

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:46
Geen matches
Meubelmakert schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:20:
[...]

Wat wel een voorwaarde is, is een bekabelde verbinding bij gebruik van hi-res aanbieders. De degradatie via draadloos is enorm. Voor het beste geluid kun je gebruik maken van de Tidal app die je kunt installeren vanuit de Zeekr appstore. En ik moet zeggen, dan klinken de speakers van de privilege erg lekker.
Tidal en Qobuz zal ongetwijfeld beter klinken, maar voor wie het niet weet: in Spotify kun je tegenwoordig ook je streaming kwaliteit wat opkrikken in de instellingen.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• SEG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-12 09:01

SEG

Geen matches
Hallo mede Zeekr001 rijders,
Ik ben in het bezit van een Privilege en ervaar sinds enkele weken dat de laadklep niet meer opengaat wanneer je deze indrukt/aanraakt. Ik moet nu steeds in de auto in het laadmenu gaan om de klep te openen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? en zijn er mensen bij wie dit al opgelost is?
Groet,

• ronaldvs
Geen matches
SEG schreef op maandag 8 december 2025 @ 11:21:
Ik ben in het bezit van een Privilege en ervaar sinds enkele weken dat de laadklep niet meer opengaat wanneer je deze indrukt/aanraakt. Ik moet nu steeds in de auto in het laadmenu gaan om de klep te openen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? en zijn er mensen bij wie dit al opgelost is?
Groet,
Ik herken dit en heb daarnaast ook een laadlampje dat nu paars is. Heb een serviceverzoek bij Zeekr gedaan maar heb wat moeite om ze te pakken te krijgen.

Specs

• Meubelmakert
Geen matches
ervh schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:48:
[...]
Tidal en Qobuz zal ongetwijfeld beter klinken, maar voor wie het niet weet: in Spotify kun je tegenwoordig ook je streaming kwaliteit wat opkrikken in de instellingen.
Klopt. Spotify levert nu op cd kwaliteit en dat klinkt niet onaardig, maar niet in de app uit de Zeekr appstore. En ook een bekabelde telefoon geeft toch wat kwaliteitsverlies tenzij je in goede kabels wilt investeren.

• mestief
Geen matches
Groet,
Ik heb dat ook. Ik ben de 2e eigenaar en dacht dat het een instelling of zo was. Maar schijnt een meer vokrkomend probleem te zijn. Ik heb een service afspraak gemaakt bij een servicepartner om o.a. dit te laten verhelpen.

• Tweakiers
Geen matches
[...]

Geprobeerd, helaas…
Ik heb zelf de melding niet, ik heb zelf de ritregistratie aan staan.
Enige wat ik nog kan bedenken is in de auto het profiel af en aanmelden. (de QR code dan weer opnieuw scannen). Echter kan het zijn dat je weer settings opnieuw moet instellen als je weer de QR code scant. Voor de rest zou ik het ook niet weten. Mogelijk in de builder app iets posten...

• Marcie
Meubelmakert schreef op maandag 8 december 2025 @ 07:20:
[...]

Ja daar heb je natuurlijk een punt met de bekabeling.
Ik was net overgestapt van Spotify naar Qobuz. Toen kreeg ik de Zeekr en die heeft Tidal....... :?

• Prinsjes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:32
Geen matches
Groet,
Bekend probleem. Bij mij al 2 gerepareerd onder garantie

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10
Geen matches
Groet,
Helaas een bekend probleem inderdaad. Net als de voorgaande reactie is het bij mij inmiddels ook al 2x gerepareerd. Een lokaal service center van Zeekr kan deze reparatie ook uitvoeren. Ik was na ruim een uurtje weer onderweg.

• Wutroe
Geen matches
Net na de uitrol van 1.4, ervaarde ik dat bijv. het inplannen van een rit via de app beter en sneller verliep. Inmiddels krijg ik alleen maar weer time-outs. Tot zover het positieve effect van de verbeterde back-end? Hoe gaat dit bij anderen hier?

• itsme9x
Geen matches
Wutroe schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:24:
Net na de uitrol van 1.4, ervaarde ik dat bijv. het inplannen van een rit via de app beter en sneller verliep. Inmiddels krijg ik alleen maar weer time-outs. Tot zover het positieve effect van de verbeterde back-end? Hoe gaat dit bij anderen hier?
Emmm, ik dacht dat we nog op de oude back-end zaten en dat deze rond de jaarwisseling pas overging op basis van de mail van Zeekr omtrent de update:
Zeekr Mail 18 november 2025
Belangrijk:Installeer OS 1.4 vóór 1 januari 2026 om verbonden diensten te blijven gebruiken.
Na deze datum verbinden Zeekr-voertuigen met onze nieuwe serveromgeving ter ondersteuning van toekomstige functies.

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-12 09:45
Geen matches
Ik kreeg net deze update binnen voor 1.4.1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wJVvxLAYahn7u51KK5AFeJGRTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyK7Z0mf6tzgzl4g67zgiPlS.jpg?f=fotoalbum_large

• Wutroe
Geen matches
itsme9x schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:38:
[...]

Emmm, ik dacht dat we nog op de oude back-end zaten en dat deze rond de jaarwisseling pas overging op basis van de mail van Zeekr omtrent de update:

[...]
Dan heb ik het verkeerd begrepen en was de betere/snellere werking een placebo-effect.

Overigens kreeg ik vanochtend melding dat update 1.4.1 klaar staat. Ben benieuwd wat ze hierin voor Zeekr-doorlooptijden in gehotfixt hebben.

• ronaldvs
Geen matches
Wutroe schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 16:00:
[...]

Dan heb ik het verkeerd begrepen en was de betere/snellere werking een placebo-effect.

Overigens kreeg ik vanochtend melding dat update 1.4.1 klaar staat. Ben benieuwd wat ze hierin voor Zeekr-doorlooptijden in gehotfixt hebben.
Bij mij is in ieder geval de one pedal/regeneration weer als vanouds.

Specs

• Bobs garage
  • Laatst online: 20:08
mestief schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:45:
[...]

Ik heb dat ook. Ik ben de 2e eigenaar en dacht dat het een instelling of zo was. Maar schijnt een meer vokrkomend probleem te zijn. Ik heb een service afspraak gemaakt bij een servicepartner om o.a. dit te laten verhelpen.
Heb ik ook. Klepje opent alleen via scherm en sluit automatisch na het lostrekken van de kabel. Service partner heeft aangegeven dat hiervoor een nieuw klepje gemonteerd moet worden (garantie als ik me niet vergis). Was natuurlijk niet voorradig, dus komt volgende keer wel.

• 911GT2
Geen matches
[...]

Geprobeerd, helaas…
Ja vrij regelmatig zelfs.

• joopkw70
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-12 14:48
Geen matches
Goedendag,
Ik ben mij aan het oriënteren op een 001 Sport Edition. Nu zie ik alleen dat er in China een facelift met nieuwe techniek is. Is het bekend of, en zo ja wanneer, deze in Nederland beschikbaar komt?

• itsme9x
Geen matches
joopkw70 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:40:
Goedendag,
Ik ben mij aan het oriënteren op een 001 Sport Edition. Nu zie ik alleen dat er in China een facelift met nieuwe techniek is. Is het bekend of, en zo ja wanneer, deze in Nederland beschikbaar komt?
Niet bekend

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:05
Geen matches
Dat zal nog wel even gaan duren ben ik bang. Ze zijn niet zo snel met het doorvoeren van modelupdate in Europa.

• A.Donis
  • Laatst online: 21-12 18:11
Geen matches
Sinds vanochtend en al dan niet toevallig na de laatste software-update stopt de achterklep halverwege het openen. Zowel handmatig als vanuit de cockpit. Na verder omhoog duwen sluit die dan wel weer helemaal. In mijn MB kon ik de stand opnieuw instellen maar dat vind ik bij m’n 001 niet. Iemand nog een andere oplossing dan langs Zeist te rijden?

• Tweakiers
Geen matches
A.Donis schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:43:
Sinds vanochtend en al dan niet toevallig na de laatste software-update stopt de achterklep halverwege het openen. Zowel handmatig als vanuit de cockpit. Na verder omhoog duwen sluit die dan wel weer helemaal. In mijn MB kon ik de stand opnieuw instellen maar dat vind ik bij m’n 001 niet. Iemand nog een andere oplossing dan langs Zeist te rijden?
https://www.zeekr.eu/nl-n...NL&ln=Nederlands&dl=nl_NL

Mocht dat niet werken, heb je je systeem al een keer opnieuw opgestart? https://www.zeekr.eu/nl-n...NL&ln=Nederlands&dl=nl_NL

• bigkevx2
Geen matches
A.Donis schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:43:
@Marcie lees je even mee? 🤓 (behulpzaam doch kritisch en bijna Godlike)
Als ik me niet vergis, op basis van het systeem in de Zeekr X die fundamenteel hetzelfde zijn, Kijk even onder het menu item 'Doors and Windows) (ik heb alles in het Engels). Daar kun je die hoek eenvoudig aanpassen.
Na een factory reset op mijn X liep ik hier ook tegenaan.
Als het goed is staat het ook heel goed verwoord in de handleiding.

• A.Donis
  • Laatst online: 21-12 18:11
Geen matches
Dank @Tweakiers

Oplossing 1 werkte

• Tirinium
Geen matches
joopkw70 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:40:
Goedendag,
Niet bekend, doch is al aangegeven dat zeekr refreshes niet voor 2027 zullen ariveren, kans is dat teegn die tijd het prijs kaartje ook significant hoger zal uitvallen.

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Geen matches
Hallo allemaal, ik rijd de 001 nu een kleine twee maanden en ben over het algemeen erg te spreken over de auto. Er zijn een paar dingen waar ik mij wel aan stoor en die deel ik hieronder. Het zijn wel kleine dingen, laat dat duidelijk zijn en ongetwijfeld ook bewuste keuzes vanuit Zeekr.

- Android auto start soms automatisch op, maar meestal niet (lijkt te liggen aan welke deur geopend wordt?)
- Muziek niet te bedienen via het stuur zodra de afstand tot de voorganger te klein is (en die moet echt ruim zijn met ±3 sec)
- Dit gaat hand in hand met de kleinste afstand van ACC, erg ruim voor Europese begrippen
- De rij modus wordt niet opgeslagen (altijd terug naar comfort stand bij nieuwe rit)
- Vloeistof van de ruitenwisser gaat erg snel langs het raam van de bestuurder (kan aan de mix liggen die ze bij het afleveren er in hebben gedaan en de verhouding wat 'waterig' is)
- De rubberen mat past mooi in de auto als de laadplank op het hoogste niveau staat, op het lagere niveau is dit matig.
- Laadkabel is erg stug en de handgreep steekt ver uit als de auto wordt geladen
- Dashboard kastje opent vrij lomp/hard na het drukken op de knop
- Telefoon/app niet te gebruiken als sleutel (wel via de app openen en andere functies & info). Kan aan mijn OP13 liggen, maar bij sleutels staat er bij mij dat deze optie wellicht binnenkort komt.

• Marcie
Geen matches
TheDude84 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 10:40:
Hallo allemaal, ik rijd de 001 nu een kleine twee maanden en ben over het algemeen erg te spreken over de auto. Er zijn een paar dingen waar ik mij wel aan stoor en die deel ik hieronder. Het zijn wel kleine dingen, laat dat duidelijk zijn en ongetwijfeld ook bewuste keuzes vanuit Zeekr.

- Android auto start soms automatisch op, maar meestal niet (lijkt te liggen aan welke deur geopend wordt?)
- Muziek niet te bedienen via het stuur zodra de afstand tot de voorganger te klein is (en die moet echt ruim zijn met ±3 sec)
- Dit gaat hand in hand met de kleinste afstand van ACC, erg ruim voor Europese begrippen
- De rij modus wordt niet opgeslagen (altijd terug naar comfort stand bij nieuwe rit)
- Vloeistof van de ruitenwisser gaat erg snel langs het raam van de bestuurder (kan aan de mix liggen die ze bij het afleveren er in hebben gedaan en de verhouding wat 'waterig' is)
- De rubberen mat past mooi in de auto als de laadplank op het hoogste niveau staat, op het lagere niveau is dit matig.
- Laadkabel is erg stug en de handgreep steekt ver uit als de auto wordt geladen
- Dashboard kastje opent vrij lomp/hard na het drukken op de knop
- Telefoon/app niet te gebruiken als sleutel (wel via de app openen en andere functies & info). Kan aan mijn OP13 liggen, maar bij sleutels staat er bij mij dat deze optie wellicht binnenkort komt.
De rubberen mat past bij mij op de bovenste stand helemaal niet. Is veel te groot. Ik heb de plank nu op de onderste stand geplaatst en een nieuwe mat besteld. Die past wel gelukkig.
Dashboardkastje opent bij mij rustig en gedempt. Dus ik denk dat er bij jou een defect is.
Ruitenwisservloeistof heb ik geen probleem mee. Dat werkt eigenlijk fantastisch goed. Geen gesproei maar netjes uit de wisser zelf. Dus heb je maar heel weinig nodig. Gewoon heel kort even activeren en dan is je ruit weer schoon.

De rest herken ik wel.
Wat mij vooral stoort is de willekeur van alles. De ene keer doet iets het en dan weer niet. Dat ervaar ik echt als super irritant.

En sinds de update 1.4.1 ervaar ik de acc weer als onbruikbaar. Behalve op wegen weer nauwelijks verkeer is.

• Turbotokkie
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-12 16:17
Geen matches
Groet,
Ik ervaar hetzelfde probleem sinds de update na 1.4. Toeval of software probleem?

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:04

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Marcie schreef op maandag 8 december 2025 @ 22:15:
[...]

Ja daar heb je natuurlijk een punt met de bekabeling.
Ik was net overgestapt van Spotify naar Qobuz. Toen kreeg ik de Zeekr en die heeft Tidal....... :?
Ik heb een Privilege en speel Tidal via (draadloos) AppleCarplay af. Ik kan het me verbeelden, maar via Carplay lijkt het geluid net iets transparanter. Gok dat je Qobuz ook via je telefoon kunt afspelen.

Zeekr 001 Privilege 2024

• ronaldvs
Geen matches
Turbotokkie schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:51:
[...]

Ik ervaar hetzelfde probleem sinds de update na 1.4. Toeval of software probleem?
Ik heb hetzelfde en daarbij is het laadlampje paars. Ik probeer een afspraak te maken in Zeist maar dat schiet niet op.

Specs

• Marcie
Geen matches
Daveypayvey schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 20:55:
[...]

Ik heb een Privilege en speel Tidal via (draadloos) AppleCarplay af. Ik kan het me verbeelden, maar via Carplay lijkt het geluid net iets transparanter. Gok dat je Qobuz ook via je telefoon kunt afspelen.
Ja dat was het probleem ook niet :-). Het ging om de geluidskwaliteit. Omdat ik Qobuz heb zal het geluid beter zijn als ik de telefoon met kabel verbind ipv via bluetooth. Maar ik zal het eens een keer testen.

[ Voor 13% gewijzigd door Marcie op 13-12-2025 22:54 ]

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:18
Geen matches
Onderwerp: Advies over keuze tussen 001 en 7X leaseauto

Goedemorgen heren,

Ik heb binnenkort de mogelijkheid om een nieuwe leaseauto uit te zoeken (in januari). Enkele maanden geleden ben ik al op de shortlist gezet voor de 001 of de 7X. Inmiddels heb ik alle beschikbare YouTube-video’s bekeken en ben ik gisteren in Zeist geweest om beide modellen in het echt te bewonderen. Wat een prachtige auto's! 😊

Nu zit ik echter met het volgende dilemma: mijn gevoel zegt dat ik voor de 001 moet gaan (ik vind het stiekem de mooiste van de twee). Maar aangezien ik de auto vijf jaar zal rijden, speelt er ook iets anders mee: in 2026 komt er een nieuw refresh-model van de 001 uit. Aan de andere kant zegt mijn verstand dat ik, gezien de recente updates, het beste voor de 7X kan kiezen, omdat dit model beschikt over de nieuwste technologieën en updates.

Daarom zou ik graag jullie advies willen vragen: als ik puur kijk naar de toekomst, met oog op de technische innovaties, gebruikservaring en de feedback die mensen momenteel hebben over de 001, wat zouden jullie mij dan adviseren?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie en hulp!

Met vriendelijke groet,
Een zeer enthousiaste fan 😊

• Marcie
Geen matches
Tommyniesje1980 schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:15:

Goedemorgen heren,

Ik heb binnenkort de mogelijkheid om een nieuwe leaseauto uit te zoeken (in januari). Enkele maanden geleden ben ik al op de shortlist gezet voor de 001 of de 7X. Inmiddels heb ik alle beschikbare YouTube-video’s bekeken en ben ik gisteren in Zeist geweest om beide modellen in het echt te bewonderen. Wat een prachtige auto's! 😊

Nu zit ik echter met het volgende dilemma: mijn gevoel zegt dat ik voor de 001 moet gaan (ik vind het stiekem de mooiste van de twee). Maar aangezien ik de auto vijf jaar zal rijden, speelt er ook iets anders mee: in 2026 komt er een nieuw refresh-model van de 001 uit. Aan de andere kant zegt mijn verstand dat ik, gezien de recente updates, het beste voor de 7X kan kiezen, omdat dit model beschikt over de nieuwste technologieën en updates.

Daarom zou ik graag jullie advies willen vragen: als ik puur kijk naar de toekomst, met oog op de technische innovaties, gebruikservaring en de feedback die mensen momenteel hebben over de 001, wat zouden jullie mij dan adviseren?

Met vriendelijke groet,
Als ik nu weer zou kunnen kiezen, dan zou ik geen van beide kiezen maar voor een elektrische Mercedes CLA gaan. En dan upgraden tot aan het max leasebedrag.

• Tweakiers
Geen matches

Goedemorgen heren,

Met vriendelijke groet,
Ik zat ook tussen de 001 en de zeekr 7x. Heb uiteindelijk voor de 001 gekozen. Simpelweg omdat die goedkoper was bij de lease maatschappij (de 7 was boven het budget met de gewenste uitvoering). Heb geen spijt van de 001. Zeker na de laatste update ronden vind ik de software niet echt slechter dan in de gemiddelde Kia of iets in die richting. Je zou ook nog begin volgend jaar kunnen kijken of er dan wat bekend wordt van de Zeekr 7gt. De 001 is wel echt breed, dit is in parkeergarages nog wel eens vervelend. Is geen probleem maar hou er wel rekening mee.

• itsme9x
Geen matches

Goedemorgen heren,

Met vriendelijke groet,
Die refresh komt in china, niet in europa.

• Tommyniesje1980
Marcie schreef op zondag 14 december 2025 @ 13:57:
[...]

Als ik nu weer zou kunnen kiezen, dan zou ik geen van beide kiezen maar voor een elektrische Mercedes CLA gaan. En dan upgraden tot aan het max leasebedrag.
Beste,

Bedankt voor je reactie, echter persoonlijk vind ik de CLA echt te klein….het is ook een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur natuurlijk😉

• Tommyniesje1980
Geen matches
itsme9x schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:29:
[...]

Die refresh komt in china, niet in europa.
Ah, duidelijk, bedankt hiervoor👌
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste