Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 17:50
Marshall schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:52:
[...]
Maar ik vind het belangrijker dat ik gewoon mijn ‘homescreen’ kan zien incl Navi
Maar CarPlay navigatie (Google Maps en Apple kaarten) komen toch ook op je homescreen? En zelfs op je HUD.

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:06
Marshall schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:52:
[...]

Yeps, vanwaar de dubbele vraagtekens?
In basis werkt het best goed. Reed hiervoor Volvo dus ben wel wat gewend ;-)
Verkeer schat ie verkeerd in maar dat bekijk ik toch op Flitsmeister. Op de dagen dat ie een bug heeft schakel ik naar CarPlay of Android Auto. Maar ik vind het belangrijker dat ik gewoon mijn ‘homescreen’ kan zien incl Navi
Puur gebaseerd op verbazing.
De navi uit de Zeekr app store is echt WAY BETTER.
De route en laadplanning is spot-on tot zelfs wat behouden en het enige wat ik ooit zie is dat hij wat itchy kan reageren. Na een laadbeurt staat mijn verbruik altijd best hoog maar na een paar km. zie je de correctie en uiteindelijk haal je zonder zweet makkelijk de snellader weer.
Kleine bugs zijn er nog wel maar die zijn eerder kolderiek dan vervelend.
Denk hierbij aan een laadbeurt bij mij in de straat van 1 minuut om met 20% thuis te kunnen komen, ik heb nog kramp van het lachen.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22
bigkevx2 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Puur gebaseerd op verbazing.
De navi uit de Zeekr app store is echt WAY BETTER.
De route en laadplanning is spot-on tot zelfs wat behouden en het enige wat ik ooit zie is dat hij wat itchy kan reageren. Na een laadbeurt staat mijn verbruik altijd best hoog maar na een paar km. zie je de correctie en uiteindelijk haal je zonder zweet makkelijk de snellader weer.
Kleine bugs zijn er nog wel maar die zijn eerder kolderiek dan vervelend.
Denk hierbij aan een laadbeurt bij mij in de straat van 1 minuut om met 20% thuis te kunnen komen, ik heb nog kramp van het lachen.
Tsja, ik zit echt te wachten op integratie van de nieuwe navi op het homescreen d.m.v. een widget.
Persoonlijk vindt ik het irritant dat de navigatie op zo'n groot scherm geen andere informatie kan laten zien, zoals bijvoorbeeld muziek of andere knoppen / info.

Al jaren standaard bij Android en Apple auto maar Zeekr heeft dit deels opgelost met de widgets, maar deze dan bij de nieuwe navigatie geen aangepaste widget geleverd.

• bigkevx2
itsme9x schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:16:
[...]

Tsja, ik zit echt te wachten op integratie van de nieuwe navi op het homescreen d.m.v. een widget.
Persoonlijk vindt ik het irritant dat de navigatie op zo'n groot scherm geen andere informatie kan laten zien, zoals bijvoorbeeld muziek of andere knoppen / info.

Al jaren standaard bij Android en Apple auto maar Zeekr heeft dit deels opgelost met de widgets, maar deze dan bij de nieuwe navigatie geen aangepaste widget geleverd.
?? Wederom verbazing.
Een widget links ergens achter je stuur (bij de X) of in de treat met als, wat is het verschil?

• itsme9x
bigkevx2 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:05:
[...]

?? Wederom verbazing.
Een widget links ergens achter je stuur (bij de X) of in de treat met als, wat is het verschil?
Het kan zijn dat jij je erover verbaast, maar zoveel mensen zoveel wensen.
Ik vindt het nou eenmaal prettig om op het grote scherm in de auto meer te zien dan alleen een navigatie app.

• bigkevx2
itsme9x schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:53:
[...]

Het kan zijn dat jij je erover verbaast, maar zoveel mensen zoveel mensen.
Ik vindt het nou eenmaal prettig om op het grote scherm in de auto meer te zien dan alleen een navigatie app.
Oke, dan begrepen we elkaar niet helemaal, net als de autocorrect zie ik net....
Tja, in dat geval....AA of CarPlay is je vriend.

• 911GT2
Ik krijg na een jaar de melding dat de auto onderhoud nodig heeft. Na een jaar al, is dat normaal?

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-11 19:40
911GT2 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:22:
Ik krijg na een jaar de melding dat de auto onderhoud nodig heeft. Na een jaar al, is dat normaal?
Wat is het onderhoud dat de auto nodig heeft?
- nieuwe banden
- nieuwe ruitenwissers
- ruitenwisservloeistof bijvullen?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• 911GT2
Geen idee hij zegt alleen dat het onderhoudsinterval is aangebroken en dat ik een afspraak moet maken bij een garage.

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-11 22:15
Ik heb precies hetzelfde. Zoals ik het begrijp is de auto nu 2 jaar oud. Dus dan begin okt 2024 gekomen. Ik heb hem pas in juli 2024 gekregen en nu ca 25k gereden. Een andere verklaring heb ik niet. Via zeekr.eu kun je online bij een zeekr servicecenter een onderhoudsafspraak regelen. Zij weten wat er moet gebeuren, een andere garage niet. Ik ben benieuwd wat ze zoal doen.

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 19:56
Ik heb hetzelfde. Die van mij heb ik half november vorig jaar opgehaald en staat nu op bijna 30k.

Ik heb al via de app een serviceverzoek ingediend voor een aangesloten servicepartner hier in de buurt. Zou binnen een dag reactie krijgen, die is inmiddels om. Ik wacht nog even af, en anders bel ik Zeist maar.

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 14:27
Hmm, ik heb het ook met 40k na een jaar. Wel heel toevallig dat we het allemaal tegelijk krijgen.

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-11 22:15
Ik denk dat t dus weinig met de km stand te maken heeft, maar ze zijn allemaal even oud en zaten op dezelfde boot. Lijkt dus 2 jaar geleden, toen kwamen ze dacht ik net op de markt.

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:09
Wutroe schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:50:
Ik heb hetzelfde. Die van mij heb ik half november vorig jaar opgehaald en staat nu op bijna 30k.

Ik heb al via de app een serviceverzoek ingediend voor een aangesloten servicepartner hier in de buurt. Zou binnen een dag reactie krijgen, die is inmiddels om. Ik wacht nog even af, en anders bel ik Zeist maar.
Ik zou direct bellen. Heb het ook via de app geprobeerd maar geen enkele reactie op gehad. Mijn pogingen om het via de app te doen staan ook nog steeds open.

Specs

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 01:22
911GT2 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:22:
Ook gehad afgelopen zomer bij 40K: onderhoud laten doen bij lokale dealer, melding bleef echter dagelijks terugkomen. Ik moest naar Zeist om van de melding af te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Alex_N op 10-10-2025 23:40 ]

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-11 18:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTfno9stAns338FJKY_ZoDKkcvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1borW0O9WbLJQD0HbATCe6Hs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxwiGesv6mQufmiKrAHGShYhSMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYrvvOy6awnWFwDw3foVqAPz.jpg?f=fotoalbum_large

• spidertje
Wie is het gelukt om met een iFoon 17 (pro) een digitale sleutel aan te maken?

Lijkt niet te werken….. heerlijk premium gevoel zon Zeekr…. 🤮🤮🤮

• bigkevx2
spidertje schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:33:
Wie is het gelukt om met een iFoon 17 (pro) een digitale sleutel aan te maken?

Lijkt niet te werken….. heerlijk premium gevoel zon Zeekr…. 🤮🤮🤮
Oh oh oh Spidertje wat ga je weer lekker.
De 17 is nog niet opgenomen in de lijst met ondersteunde telefoons.
Kwestie van wachten op een update.

• 911GT2
Euh...

• hendrik001
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 03-11 16:50
Dit is wat ze gedaan hebben bij de 40.000 km beurt (dit is het interval vanuit Zeekr):

Onderhoudshistorie
datum naam omschrijving kilometerstand excl. btw
6 aug 2025 Zeekr Netherlands B.V. 39.999 EUR419,6

40.000 kilometer beurt, differentieel olie
het ruitenwisserblad voorzijde

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 23:50
Je kan TestFlight downloaden.
Dan de Zeekr app zoeken in TestFlight met google.

Dan kan je klagen bij ze in de TestFlight app waar de beta’s van de Zeekr app staan.

• spidertje
bigkevx2 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:34:
[...]

Oh oh oh Spidertje wat ga je weer lekker.
De 17 is nog niet opgenomen in de lijst met ondersteunde telefoons.
Hopeloze implementatie bij de Geely groep…. Zou gewoon naadloos moeten werken en als je ze specifiek programmeert dan weet je dat je in sep elk jaar klaar moet zijn voor een nieuwe iFoon….

Bij bv BMW en Merc werkt het naadloos en perfect.

• spidertje
Wachten tot je een ons weegt….. dat is Zeekr…:(

Kan bv nu ook niet de achterklep openen of sluiten met de app…. Slot erop en eraf kan wel maar daar heb je niks aan als je met tas boodschappen in je hand staat…..

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-11 14:04

S60

spidertje schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

Hopeloze implementatie bij de Geely groep…. Zou gewoon naadloos moeten werken en als je ze specifiek programmeert dan weet je dat je in sep elk jaar klaar moet zijn voor een nieuwe iFoon….

Bij bv BMW en Merc werkt het naadloos en perfect.
Waarom rijd je geen Mercedes of BMW? Had 80 of 90k uitgegeven voor een vergelijkbare auto als de 001. Maar waarschijnlijk ben je ook een typisch zuinige Nederlander die dat nou net teveel geld vond en voor minder een 001 heeft gekocht.
Alle waar naar zijn geld en natuurlijk mag je wel wat verwachten voor €70k.
Maar voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rij zitten...

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 09:02
spidertje schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:26:
[...]

Wachten tot je een ons weegt….. dat is Zeekr…:(

Kan bv nu ook niet de achterklep openen of sluiten met de app…. Slot erop en eraf kan wel maar daar heb je niks aan als je met tas boodschappen in je hand staat…..
Als je die hand toch al vrij had om je telefoon vast te houden kun je toch ook gewoon met de hand je klep open doen? 😄

Niks mis mee hoor dat die functie er in zit en je hem gebruikt, ik ben schijnbaar van een andere generatie en zou dat nooit gebruiken.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• 911GT2
S60 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:21:
[...]

Waarom rijd je geen Mercedes of BMW? Had 80 of 90k uitgegeven voor een vergelijkbare auto als de 001. Maar waarschijnlijk ben je ook een typisch zuinige Nederlander die dat nou net teveel geld vond en voor minder een 001 heeft gekocht.
Alle waar naar zijn geld en natuurlijk mag je wel wat verwachten voor €70k.
Maar voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rij zitten...
Ik weet niet of die vergelijking helemaal eerlijk is. Een Model Y is minder dan een 001 en daar werkt alles wel goed. Ik denk dat er in de stal van BYD ook wel iets vergelijkbaars te vinden is. Dus om zou te zeggen dat omdat het goedkoop(er) is je minder mag verwachten vind ik wel een beetje de omgekeerde wereld. Uiteindelijk is het nog steeds wel 70K. En het is niet eens de prijs, maar vooral de niet nagekomen beloftes die het vervelend maken. De auto is verkocht met features die nog zouden komen die gewoon niet geleverd worden. Dat is op ze minst niet chique, maar zou je ook gewoon bedrog kunnen noemen.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-11 09:41
Ik denk dat de eerstvolgende uitdaging voor Zeekr gaat zijn om de modellen wereldwijd te upgraden. Hoeft niet per direct, maar een half jaar na lancering in China zou toch niet teveel gevraagd moeten zijn.

De Zeekr 001 zit in Europa nu op 400v en in China op 900v, de versie die hier rondrijdt is intussen toch echtwel aan een upgrade toe. Het is echt niet dezelfde auto meer.

Andere uitdaging lijkt de software, stokt de ontwikkeling daarvan in Europa omdat ze in China al op een ander platform zitten en gaat daar dan alle aandacht naartoe? Dat is voor kopers buiten China dan een extra motivatie om de auto niet te kopen.

Zonde wel, qua looks echt een mooie wagen, en met de specs van de Chinese versie echt een mooie aanbieding in Europa.

• Classicline
  • Laatst online: 23:10
Goedenavond,

Nieuw hier op tweakers en kwam hier terecht na wat Zeekr gegoogle.

Ik ga mijn 001 Sport Edition over een paar weken in ontvangst nemen en ben na het lezen van wat posts hier niet overtuigd of ik moet juichen of janken 🙈

Maar we gaan het zien en ga een poging doen het hier een beetje in de gaten te houden.

Ondertussen ga ik nog even verder met de posts hier door te lezen en kijken of ik nog wat positiefs kan vinden🤣

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 09:00
Classicline schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:29:
Goedenavond,

Ik ga mijn 001 Sport Edition over een paar weken in ontvangst nemen en ben na het lezen van wat posts hier niet overtuigd of ik moet juichen of janken 🙈

Maar we gaan het zien en ga een poging doen het hier een beetje in de gaten te houden.

Ondertussen ga ik nog even verder met de posts hier door te lezen en kijken of ik nog wat positiefs kan vinden🤣
Aah de meeste zijn hier positief hoor!
Er zijn wel wat software dingetjes, maar de ene heeft er meer last van dan een ander.

Ik ben uitermate tevreden over de auto en heb er ruim 50000 op zitten! :)

Software matig mogen ze nog wel wat dingen aanpassen, dat duurt soms wat lang. Maar ach, welk bedrijf heeft dat niet!

• 911GT2
Vandaag werd voor de tweede keer zonder toelichting mijn service verzoek in Zeist geannuleerd. Eerste keer dacht ik dat dat wellicht mijn fout was, maar nu wist ik zeker dat dat vanuit Zeekr kwam (de eerste keer dus ook).

Dus ik heb er even achteraan gebeld. Ik sprak een vriendelijke jongeman die duidelijk niet op locatie zat. Zijn letterlijke woorden "Ze hebben geen tijd voor onderhoud door het succes van de 7X..." Dat maakte me geïrriteerd. Omdat Zeekr dus nog steeds de focus heeft liggen op verkoop en niet op service. Dus ik gaf aan dat ik dat geen gang van zaken vond en vroeg hem of ik iemand in Zeist kon spreken. Hij zei en ook dit is een quote "Dat wil ik wel doen, maar ik ga er niet vanuit dat ze u terug gaan bellen..."

Dus zo ga je met je kanten om. Ik ben echt verbijsterd over die gang van zaken.

• 911GT2
Rokz schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:52:
[...]
Software matig mogen ze nog wel wat dingen aanpassen, dat duurt soms wat lang. Maar ach, welk bedrijf heeft dat niet!
Euh Tesla pusht iedere maand een nieuwe update.

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:04
911GT2 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:55:
Vandaag werd voor de tweede keer zonder toelichting mijn service verzoek in Zeist geannuleerd. Eerste keer dacht ik dat dat wellicht mijn fout was, maar nu wist ik zeker dat dat vanuit Zeekr kwam (de eerste keer dus ook).

Dus ik heb er even achteraan gebeld. Ik sprak een vriendelijke jongeman die duidelijk niet op locatie zat. Zijn letterlijke woorden "Ze hebben geen tijd voor onderhoud door het succes van de 7X..." Dat maakte me geïrriteerd. Omdat Zeekr dus nog steeds de focus heeft liggen op verkoop en niet op service. Dus ik gaf aan dat ik dat geen gang van zaken vond en vroeg hem of ik iemand in Zeist kon spreken. Hij zei en ook dit is een quote "Dat wil ik wel doen, maar ik ga er niet vanuit dat ze u terug gaan bellen..."

Dus zo ga je met je kanten om. Ik ben echt verbijsterd over die gang van zaken.
Ik heb helaas dezelfde ervaring. Klepje bij de laadpoort gaat niet meer open als je erop drukt. Dit is de 2e keer dat ik dit probleem heb. Vorige keer is dit onderdeel vervangen in Zeist.

Afspraak ingepland via de app, maar geen bevestiging gehad. Vervolgens na 3 weken een nieuwe afspraak gemaakt en weer geen bevestiging ontvangen. Na contact via telefoon en email te horen gekregen dat het heel erg druk is vanwege de 7X, maar dat ik ook bij een service-center in de buurt terecht kan en dat het onderdeel op voorraad is.

Contact opgenomen met lokaal service center en die zijn gelukkig een stuk sneller qua communicatie. Helaas wel een update na een aantal dagen dat de reparatie niet ingepland kan worden, omdat het onderdeel niet op voorraad is. Qua service vanuit Zeekr dus geen fijne ervaring. Wat mij betreft een grote gemiste kans voor Zeekr om te zorgen dat klanten ook klant blijven door een goede service, luisteren naar feedback en het regelmatig uitbrengen van updates.

• Wutroe
Ik heb inmiddels de onderhoudsbeurt bij een aangesloten servicepunt ingepland. Ben benieuwd hoe dit gaat. De afstand (2 vs. 120 km) is in elk geval een stuk prettiger. En als ik de berichten lees over de communicatie (of het gebrek er aan) in Zeist, dan hoop ik dat me dit goed bevalt zodat ik daar niet meer heen hoef.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:41
Ook ik heb mijn onderhoud voor as maandag gepland bij een van de serviceverleners. Hadden ook netjes de kofferbakknop op voorraad ter vervangen van het ingezakte knopje

• Wutroe
Overigens kom ik de laatste tijd steeds vaker een Zeekr's tegen. 001's, X-en maar ook al de nodige 7X-en. Vandaag nog in een tijdsbestek van minder dan een minuut 2x een 001 die mij tegemoet reden op de A1 ter hoogte van Deventer. Los van het gedoe rondom software en service, is dat toch prettig voor het netvlies :)

• A.Donis
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 07-11 16:26
Ik heb mijn nieuwe 001 LR nu een maand. Is mijn eerste EV.
Merk dat mijn batterij met ongeveer 1 Kw per 2 dag en terugloopt als auto voor deur stilstaat.
Is dat normaal en wordt herkent?

• 911GT2
A.Donis schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:56:
Ik heb mijn nieuwe 001 LR nu een maand. Is mijn eerste EV.
Merk dat mijn batterij met ongeveer 1 Kw per 2 dag en terugloopt als auto voor deur stilstaat.
Is dat normaal en wordt herkent?
Nee helemaal niet. Ik had hiervoor een Tesla model Y die snoept inderdaad wel van de accu. Maar de Zeekr doet dat echt helemaal niet.

• ronaldvs
911GT2 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:29:
[...]

Nee helemaal niet. Ik had hiervoor een Tesla model Y die snoept inderdaad wel van de accu. Maar de Zeekr doet dat echt helemaal niet.
Ik heb dezelfde ervaring: zelfs na een week parkeren bij Schiphol nauwelijks minder accu. Wat wel accu kost is als je sentry mode gebruikt. Ik zou controleren of de auto wel afsluit.

Specs

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-11 12:18
Goedenavond,

Mijn persoonlijke mening : De auto rijdt top 👌. Zolang je 1 profiel gebruikt, je stoel zelf instelt en ADAS met beleid gebruikt dan is het een top auto.

• ervh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHq81OLzJiq4lOvWbgZ2PPasXkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTFssRpEHpTITG7pRo4UqJ2m.jpg?f=fotoalbum_large

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

• Wutroe
Zou leuk zijn als het nog een keer het on-board navigatiesysteem wordt.

• 911GT2
Ik snap dit niet? Welke app dan precies? En is het geïntegreerd met de rest van de auto? Is het de moeite om te DL-en of is het net zo slecht als alle andere Zeekr software?

• ronaldvs
911GT2 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:50:
[...]

Ik snap dit niet? Welke app dan precies? En is het geïntegreerd met de rest van de auto? Is het de moeite om te DL-en of is het net zo slecht als alle andere Zeekr software?
Dit is de app uit de Zeekr store, die als standalone werkt. Ik heb het idee dat development alweer maanden stilstaat als ik naar het gebrek aan updates kijk. En deze is niet geïntegreerd als de standaard navigatie app.

Specs

• Wutroe
Hij werkt wel stukken beter dan de standaard app, maar verder is het inderdaad jammer dat er (ook hier) weinig gebeurt.

• 911GT2
ronaldvs schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:06:
[...]

Dit is de app uit de Zeekr store, die als standalone werkt. Ik heb het idee dat development alweer maanden stilstaat als ik naar het gebrek aan updates kijk. En deze is niet geïntegreerd als de standaard navigatie app.
Ik snap daar dus niets van... je doet de moeite om software te bouwen specifiek voor klanten van de auto zónder hem te integreren in de auto... |:(

Had je tijd dan besteed aan het integreren van ABRP ipv deze onzin. Sorry hoor, maar echt verkeerde prio's wat mij betreft. Van alle dingen die moesten gebeuren was het het makkelijkste om met bijvoorbeeld CarPlay om je brakke navigatie heen te werken.

• bigkevx2
Wat zijn we toch weer heerlijk aan het azijn zeiken hier.
Geïntegreerd of niet geïntegreerd, kan iemand mij het verschil in het dagelijks gebruik toelichten?
Of je nu op die ene geïntegreerde knop drukt of op die andere…wat is in hemelsnaam het verschil??
Werkt verder perfect, geeft percentage bij aankomst redelijk weer en werkt perfect op je HUD.

Wat wel telt is dat het updaten via de Appstore waarschijnlijk velen malen eenvoudiger gaat dan via het geïntegreerde deel, iets met regelgeving en testen.
En hoezo gebeurd er weinig??
Deze week nog een update geweest en ik heb er nog niemand over gehoord maar de veel gevraagde filter op laadstations is er nu gewoon, precies zoals bij ABRP….

• 911GT2
Ik weet niet over welke update jij het hebt. Maar ik zit al bijna een jaar op 1.3.1.

• ronaldvs
Mijn indruk is dat de discussies hier (op een enkele uitzondering na) altijd feitelijk en zonder onnodige kwalificaties worden gevoerd.

Wat betreft het punt over geïntegreerde versus losse navigatie: zoals ik het begrijp, verbruikt de geïntegreerde navigatie geen data uit je Zeekr bundel, terwijl de losse app dat wel doet. Daarnaast vraagt de losse app om extra handelingen, omdat je na het afsluiten terug moet naar de store om de app opnieuw te openen. Dit is allemaal goed te overzien, maar het belangrijkste punt blijft dat de softwareontwikkeling traag verloopt. Dat geldt niet alleen voor de apps, maar ook voor de auto-software, die – zoals 911GT2 al aangaf – al geruime tijd op versie 1.3.1 blijft steken.

Specs

• bigkevx2
ronaldvs schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:55:
Mijn indruk is dat de discussies hier (op een enkele uitzondering na) altijd feitelijk en zonder onnodige kwalificaties worden gevoerd.

Wat betreft het punt over geïntegreerde versus losse navigatie: zoals ik het begrijp, verbruikt de geïntegreerde navigatie geen data uit je Zeekr bundel, terwijl de losse app dat wel doet. Daarnaast vraagt de losse app om extra handelingen, omdat je na het afsluiten terug moet naar de store om de app opnieuw te openen. Dit is allemaal goed te overzien, maar het belangrijkste punt blijft dat de softwareontwikkeling traag verloopt. Dat geldt niet alleen voor de apps, maar ook voor de auto-software, die – zoals 911GT2 al aangaf – al geruime tijd op versie 1.3.1 blijft steken.
Beiden systemen gebruiken data en dat zie je als je out of the blue ergens die geïntegreerde navi opstart, die heeft ook tijd nodig om beeld op te bouwen. Dat is pure data download.
Waarschijnlijk gebruikt de navi uit de store wel extra data maar daar krijg je ook veel extra eye candy voor terug.
Als je de navi iedere keer vanuit de app store start en dat ziet als een extra handeling dan zou ik toch even teruglezen hier of in de handleiding want ik kom nooit in de app store (nu 3 x in 16.000 km) en heb de navi altijd aan staan. Concreet: zet die app in je app stray onderaan in je scherm.

• bigkevx2
911GT2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 06:28:
Ik weet niet over welke update jij het hebt. Maar ik zit al bijna een jaar op 1.3.1.
De update van de navi app uit de app store, die heel eenvoudig is te realiseren in tegenstelling tot updates van het geïntegreerde systeem, zoals ik schrijf.
Je ziet vanzelf een nieuwe vraag om akkoord te gaan met de voorwaardes, als je die ziet dan is de app geüpdatet.

• Wutroe
De 'nieuwe' navi-app is niet geïntegreerd in het Home-scherm, dat vind ik om te beginnen al een nadeel. En het komt gewoon erg knullig over dat er nu 2 navi-apps beide niet 'af' zijn.

• ronaldvs
Wutroe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:39:
De 'nieuwe' navi-app is niet geïntegreerd in het Home-scherm, dat vind ik om te beginnen al een nadeel. En het komt gewoon erg knullig over dat er nu 2 navi-apps beide niet 'af' zijn.
Het is precies dat.

Ik begrijp dat beide apps data gebruiken. Het punt is dat de losse app data verbruikt uit de Zeekr-bundel. Ter info: de versie in mijn auto is voor het laatst bijgewerkt op 7 mei 2025.

We hoeven het hier niet met elkaar eens te zijn, maar laten we in elk geval bij de feiten blijven.

Specs

• bigkevx2
Klopt, meningen verschillen maar bij is het feit daar dat de app zeer recent een update heeft gehad.
Mijn mening is dat de app niet overkomt als 'niet af'.
Mijn mening is ook dat de standaard app dusdanig lachwekkend is dat ik hem na een eerste keer nooit meer aan heb gezet.
Mijn mening is ook dat een tegel geïntegreerd in het hoofdscherm totaal hetzelfde is als een tegel die in een app tray staat op hetzelfde scherm, Klikken, draaien.

• 911GT2
Mijn mening is dat ze iets aan het fixen geweest zijn geweest wat totaal niet de prioriteit heeft. Er zijn zo veel veel betere apps om te navigeren dan die rommel van Zeekr. Wat ik eerder al aangaf had ABRP toegang gegeven tot je SOC status van de auto en je had je 95% van de moeite kunnen besparen. Al die tijd had je kunnen spenderen aan dingen die echt gewoon aandacht nodig hebben. En dan zijn niet dingen die je sporadisch gebruikt zoals navigatie, maar dingen die dagelijks blijven irriteren zoals stoel instellingen, toegang met je telefoon, de telefoon app die uit het niets uitlogt soms meerdere keren per dag, verbeter of verwijder die onzinnige Zeekr AI. Echt van alle dingen die gefixt moesten worden was de navigatie prio 326,5...

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11-11 14:04

S60

911GT2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:03:
Mijn mening is dat de iets aan het fixen geweest zijn geweest wat totaal niet de prioriteit heeft. Er zijn zo veel veel betere apps om te navigeren dan die rommel van Zeekr. Wat ik eerder al aangaf had ABRP toegang gegeven tot je SOC status van de auto en je had je 95% van de moeite kunnen besparen. Al die tijd had je kunnen spenderen aan dingen die echt gewoon aandacht nodig hebben. En dan zijn niet dingen die je sporadisch gebruikt zoals navigatie, maar dingen die dagelijks blijven irriteren zoals stoel instellingen, toegang met je telefoon, de telefoon app die uit het niets uitlogt soms meerdere keren per dag, verbeter of verwijder die onzinnige Zeekr AI. Echt van alle dingen die gefixt moesten worden was de navigatie prio 326,5...

[ Voor 3% gewijzigd door S60 op 29-10-2025 10:21 ]

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-11 12:18
ronaldvs schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:55:

Zowel de standaard ingebouwde navigatie als de Zeekr Nav app gebruiken GEEN data uit je bundel!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Hallo allemaal, ik ben sinds een paar weken ook gaan rijden in de 001 LR/Business editie.
Begin volgend jaar wil ik met de auto naar de wintersport en ik las in de handleiding dat er geen sneeuwkettingen onder mogen, maar de zogenaamde sneeuwsokken. Nu heb ik al wat online gezocht voor de bandenmaat 255/45/21, maar ik kan ze niet vinden bij de ANWB of Bol.com.

Heeft iemand hier tips voor een merk of webshop die ze verkoopt?
Andere optie is via Zeekr zelf, daar heb ik nog geen contact mee gehad tot nu toe.

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:53
TheDude84 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:18:
Hallo allemaal, ik ben sinds een paar weken ook gaan rijden in de 001 LR/Business editie.
Begin volgend jaar wil ik met de auto naar de wintersport en ik las in de handleiding dat er geen sneeuwkettingen onder mogen, maar de zogenaamde sneeuwsokken. Nu heb ik al wat online gezocht voor de bandenmaat 255/45/21, maar ik kan ze niet vinden bij de ANWB of Bol.com.

Heeft iemand hier tips voor een merk of webshop die ze verkoopt?
Andere optie is via Zeekr zelf, daar heb ik nog geen contact mee gehad tot nu toe.
Heb zelf deze (ander formaat, want 20"): https://sneeuwkettingenwe...ive-sno-16285-p25-1023049

• ervh
Die van mij is qua levering een maand uitgesteld. Zou de 14e komen maar wordt nu begin december ivm “staat nog op de boot.”

Meer mensen met vertraging?

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-11 20:47

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Goedenavond,

Gewoon juichen hoor! Ik rij al bijna 2 jaar met mijn Privilege. Ik wil echt niets anders. Heerlijke auto! Mocht ik m morgen total loss rijden, dan bestel ik weer een nieuwe.

Veel negatievelingen hier zijn notoire zure klagers, over elke auto die ze gehad hebben. Kijk maar een bij Hyundai, dan kom je vast een spinnetje tegen 😊
[/quote]
bigkevx2 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:58:
Klopt, meningen verschillen maar bij is het feit daar dat de app zeer recent een update heeft gehad.
Mijn mening is dat de app niet overkomt als 'niet af'.
Mijn mening is ook dat de standaard app dusdanig lachwekkend is dat ik hem na een eerste keer nooit meer aan heb gezet.
Mijn mening is ook dat een tegel geïntegreerd in het hoofdscherm totaal hetzelfde is als een tegel die in een app tray staat op hetzelfde scherm, Klikken, draaien.
Ik heb van de zomer een roadtrip van ruim 2 maanden door Zuid Europa gemaakt van 7.000 km en de Zeekrapp gebruikt. Heeft het voortreffelijk gedaan, inclusief gefilterde laadstops en voorverwarmen/afkoelen zodat ik snel kon snelladen. Auto heeft het ook geweldig gedaan. Geen centje pijn. Heb genoten van mijn heerlijke ‘Grand Tourer’. Stapte steeds uitgerust uit.

[ Voor 101% gewijzigd door Daveypayvey op 31-10-2025 23:04 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

• NickdeJong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:11
ervh schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:23:
Die van mij is qua levering een maand uitgesteld. Zou de 14e komen maar wordt nu begin december ivm “staat nog op de boot.”

Meer mensen met vertraging?
Nog geen bericht ontvangen, mijn sport edition moet 25 november geleverd worden maar zal vast op dezelfde boot staan 😅

• spidertje
Daveypayvey schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:38:
[...]

Gewoon juichen hoor! Ik rij al bijna 2 jaar met mijn Privilege. Ik wil echt niets anders. Heerlijke auto! Mocht ik m morgen total loss rijden, dan bestel ik weer een nieuwe.

Veel negatievelingen hier zijn notoire zure klagers, over elke auto die ze gehad hebben. Kijk maar een bij Hyundai, dan kom je vast een spinnetje tegen 😊
[/quote]

[...]

Ik heb van de zomer een roadtrip van ruim 2 maanden door Zuid Europa gemaakt van 7.000 km en de Zeekrapp gebruikt. Heeft het voortreffelijk gedaan, inclusief gefilterde laadstops en voorverwarmen/afkoelen zodat ik snel kon snelladen. Auto heeft het ook geweldig gedaan. Geen centje pijn. Heb genoten van mijn heerlijke ‘Grand Tourer’. Stapte steeds uitgerust uit.
Niet elke auto, heb er momenteel 5 en al 50 ofzo achter de rug en 100n en 100n korter of langer mee gereden…… je moet niet overdrijven en zowel Zeekr als Hyundai geven toe dat men de genoemde issues herkent en (deels) erkent.

• spidertje
ervh schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

Als je die hand toch al vrij had om je telefoon vast te houden kun je toch ook gewoon met de hand je klep open doen? 😄

Niks mis mee hoor dat die functie er in zit en je hem gebruikt, ik ben schijnbaar van een andere generatie en zou dat nooit gebruiken.
Op afstand doe ik dat bv bij de AH zodat ik zo bam de boodschappen erin kan schuiven. Helaas kun je niet meerdere profielen gebruiken of met je profiel de auto laten zakken zoals dat bv bij Nio wel kan…. En nu kan ik deze functie dus helemaal niet gebruiken want Zeekr leeft met telefoon ondersteuning nog ergens in het Nokia tijdperk geloof ik….. :+

• 911GT2
Mijn Zeekr heeft iets nieuws bedacht, als ik nu op mijn kantoor zit thuis en de auto staat op de oprit, UIT. Dan maakt het te pas en te onpas verbinding met Apple CarPlay. Heel vervelend want zo vallen zakelijke conversaties soms weg. Hoe kan het nou dat hij connect met een auto die uit staat??

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11 16:17

jelmo

A.K.A. jelmo

Ik heb me rotgezocht, maar nog niet kunnen vinden. Hopelijk is de oplossing simpel.
Ik rijd alweer een paar maandjes in de 001. Ik heb ook zo m'n mening (zowel positief als negatief) over de auto, maar ik probeer hier geen nieuwe vete te starten ;)

Ik zag dat je zowel je kalender uit Microsoft kan koppelen als Teams, beide met apps uit de "zeekr store" of iets soortgelijks.

Als ik die installeer en wil inloggen in m'n M$ account, moet de app nog goedgekeurd worden. Nu wil onze IT-afdeling wel meewerken, mits ze weten welke app goed te keuren. i.t.t. andere apps die na inloggen melden welke app goedgekeurd moet worden, krijg ik dit niet te zien als ik probeer in te loggen in de zeekr apps. Ik zeg niet dat 't meteen de schuld is van Zeekr, maar verder kom ik ook niet.

Iemand ervaring mee en/of wellicht een oplossing?

Elke hulp is welkom!

I don't ride fast, i fly low

• 911GT2
Bespaar je de moeite ik heb die app goedgekeurd en ingelogd, maar je krijgt geen extra functionaliteit ten opzichte van de app op je telefoon en CarPlay. Ik had gehoopt dat hij native de interieurcamera zou gebruiken maar dat doet hij niet.

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11 16:17

jelmo

A.K.A. jelmo

911GT2 schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:13:
Bespaar je de moeite ik heb die app goedgekeurd en ingelogd, maar je krijgt geen extra functionaliteit ten opzichte van de app op je telefoon en CarPlay. Ik had gehoopt dat hij native de interieurcamera zou gebruiken maar dat doet hij niet.
Ah. Daar ging ik wel vanuit. Tegenvaller. Zoals met veel in de Zeekr 001; "So close, but no sigar".
Thanks!

Ps: Weet je nog welke apps je goedgekeurd had?

I don't ride fast, i fly low

• 911GT2
Eerlijk gezegd niet, je systeembeheerder krijgt 'gewoon' een verzoek zodra je dat probeert maar geen idee meer welke dat was.

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:24
911GT2 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:14:
Mijn Zeekr heeft iets nieuws bedacht, als ik nu op mijn kantoor zit thuis en de auto staat op de oprit, UIT. Dan maakt het te pas en te onpas verbinding met Apple CarPlay. Heel vervelend want zo vallen zakelijke conversaties soms weg. Hoe kan het nou dat hij connect met een auto die uit staat??
Dit heb ik ook al een tijdje. Hij maakt de stap voor Carplay is dat er een bluetooth verbinding tot stand komt. Begrijp ook niet waarom dit gebeurt wanneer de auto op slot staat. Storend, maar nog hierover nog geen contact gezocht meet zeekr. Ga ik binnenkort eens doen.

• Jkremer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11 10:35
Update komt eraan! Geen idee wanneer hij wordt uitgerold

https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/softwareupdate-zeekr001-1-4

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
Zeekr 001 software-update OS 1.4: Releaseopmerkingen

We hebben een nieuwe software-update uitgerold om jouw rijervaring nog soepeler, slimmer en comfortabeler te maken — vooral nu het koudere seizoen eraan komt. Dit is er verbeterd:

Installatie van de update
Wanneer je auto klaar is om de update te ontvangen, verschijnt er een melding op het scherm.

Om de update te installeren, zorg ervoor dat je auto in Basis- of Geavanceerde privacymodus staat. Dit doe je als volgt:

Instellingen (druk op het auto-icoon linksonder)

Veiligheid & Beveiliging

Privacy

Selecteer Basis of Geavanceerde privacymodus

Daarna ontvang je alle software-updates automatisch zodra ze beschikbaar zijn voor jouw auto.

Slimmere start bij koud weer
Wanneer de temperatuur onder de 10 °C zakt, schakelt de verwarming van de frontcamera automatisch in bij de start van elke rit.

Zo blijft de camera vrij van ijs of vocht, waardoor hulpsystemen direct kunnen werken.

Betere klimaatprestaties
We hebben het klimaatsysteem verbeterd om de luchtverdeling te optimaliseren en de ontvochtigingsprestaties in vochtige omstandigheden te verhogen.

Dit zorgt voor een comfortabeler interieur en sneller heldere ramen.

Snellere connected services
Je auto is nu verbonden met een nieuw cloudplatform, waardoor de app stabieler en betrouwbaarder werkt.

Opdrachten op afstand, zoals vergrendelen/ontgrendelen en voorverwarmen, reageren sneller.

Eenvoudigere laadcontrole
Wanneer je de auto ontgrendelt tijdens AC-laden, wordt het laden automatisch gepauzeerd.

Als de kabel niet wordt verwijderd, hervat het laden na 90 seconden. Handig wanneer je wilt loskoppelen.

Navigatie, audio & interface
Navigatie: Algemene stabiliteits- en prestatieverbeteringen

Radio: Soepelere DAB/FM-overgangen in gebieden met gemiddelde dekking

Laadlicht: De voorkeur voor het ademlicht wordt nu onthouden

Kleine bugfixes voor een stabielere ervaring

Nieuwe functies & verbeteringen
Bandencontrole:

Het waarschuwingspictogram van het TPMS is nu geel (in plaats van rood) bij een lichte afwijking van de bandenspanning.

Levensdetectie:

Wordt pas opnieuw geactiveerd bij de volgende rit.

Wordt alleen geactiveerd wanneer alle deuren en de achterklep gesloten zijn.

Profielprivacy:

Alleen de ingelogde accounteigenaar kan foto’s en video’s bekijken.

Navigatiegeschiedenis en opgeslagen adressen zijn nu profielgebonden.

Trekken & rijmodi:

Je kunt nu elke rijmodus selecteren tijdens het trekken van een aanhanger of fietsendrager.

(Op auto’s met luchtvering blijven bepaalde instellingen beperkt om veiligheidsredenen.)

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 10:31
Altijd genieten bij een nieuwe software update van Zeekr. Het commentaar, van dezelfde users, dat gaat komen. Eindelijk weer --> in 3, 2, 1... popcorn er alvast bij gepakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dydody op 04-11-2025 12:16 ]

• 911GT2
Het is van 1.3.1 naar 1.4 dat is ook te zien aan wat geüpdatet wordt. Vrij weinig. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik denk dat het commentaar vooral zal gaan wat ze niet gedaan hebben.

• ronaldvs
911GT2 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:25:
Het is van 1.3.1 naar 1.4 dat is ook te zien aan wat geüpdatet wordt. Vrij weinig. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik denk dat het commentaar vooral zal gaan wat ze niet gedaan hebben.
Het houdt inderdaad niet over, maar we krijgen wel een geel TPMS lampje!

Specs

• ervh
Rijmodus bij trekhaak betekent zeker nog niet dat ACC werkt?

• Classicline
Daveypayvey schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:38:
[...]

[/quote]

[...]

Stelt me een beetje gerust, nu ben ik in de basis geen klager dus ga ervan uit dat de dingen die ik gelezen heb mij niet per definitie heel erg zullen storen maar we gaan het zien.

Ben erg benieuwd over een week of 2 kan ik hem ophalen 👍

[ Voor 3% gewijzigd door Classicline op 04-11-2025 21:05 ]

• itsme9x
ervh schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:41:
Rijmodus bij trekhaak betekent zeker nog niet dat ACC werkt?
Nope, als er "iets" op de trekhaak wordt aangesloten wordt het volgende beperkt:
1. ACC werkt niet
2. LCC werkt niet
3. Lane Assist werkt niet
4. Je kunt alleen in rijmodus comfort rijden

Zoals ik dit nu lees, wordt alleen 4 aangepast.

• itsme9x
Doubjj20 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 14:37:
In een ander forum van een andere auto, ben ik iets tegengekomen wat mogelijk een oplossing kan zijn voor het acc probleem met een aanhanger.
Maar zeker is het niet.
Is er iemand die in de buurt van Utrecht woont en die bereid is om hier een klein beetje tijd in wil stoppen om het een en ander te laten doormeten op de stekker van de auto?
Dan is vast te stellen of dit werkt namelijk.

Reactie mag uiteraard per PB.
@Doubjj20 Is hier nog iets uitgekomen?

• itsme9x
Jkremer schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:02:
Update komt eraan! Geen idee wanneer hij wordt uitgerold

https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/softwareupdate-zeekr001-1-4

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
Zeekr 001 software-update OS 1.4: Releaseopmerkingen

We hebben een nieuwe software-update uitgerold om jouw rijervaring nog soepeler, slimmer en comfortabeler te maken — vooral nu het koudere seizoen eraan komt. Dit is er verbeterd:

Installatie van de update
Wanneer je auto klaar is om de update te ontvangen, verschijnt er een melding op het scherm.

Om de update te installeren, zorg ervoor dat je auto in Basis- of Geavanceerde privacymodus staat. Dit doe je als volgt:

Instellingen (druk op het auto-icoon linksonder)

Veiligheid & Beveiliging

Privacy

Selecteer Basis of Geavanceerde privacymodus

Daarna ontvang je alle software-updates automatisch zodra ze beschikbaar zijn voor jouw auto.

Slimmere start bij koud weer
Wanneer de temperatuur onder de 10 °C zakt, schakelt de verwarming van de frontcamera automatisch in bij de start van elke rit.

Zo blijft de camera vrij van ijs of vocht, waardoor hulpsystemen direct kunnen werken.

Betere klimaatprestaties
We hebben het klimaatsysteem verbeterd om de luchtverdeling te optimaliseren en de ontvochtigingsprestaties in vochtige omstandigheden te verhogen.

Dit zorgt voor een comfortabeler interieur en sneller heldere ramen.

Snellere connected services
Je auto is nu verbonden met een nieuw cloudplatform, waardoor de app stabieler en betrouwbaarder werkt.

Opdrachten op afstand, zoals vergrendelen/ontgrendelen en voorverwarmen, reageren sneller.

Eenvoudigere laadcontrole
Wanneer je de auto ontgrendelt tijdens AC-laden, wordt het laden automatisch gepauzeerd.

Als de kabel niet wordt verwijderd, hervat het laden na 90 seconden. Handig wanneer je wilt loskoppelen.

Navigatie, audio & interface
Navigatie: Algemene stabiliteits- en prestatieverbeteringen

Radio: Soepelere DAB/FM-overgangen in gebieden met gemiddelde dekking

Laadlicht: De voorkeur voor het ademlicht wordt nu onthouden

Kleine bugfixes voor een stabielere ervaring

Nieuwe functies & verbeteringen
Bandencontrole:

Het waarschuwingspictogram van het TPMS is nu geel (in plaats van rood) bij een lichte afwijking van de bandenspanning.

Levensdetectie:

Wordt pas opnieuw geactiveerd bij de volgende rit.

Wordt alleen geactiveerd wanneer alle deuren en de achterklep gesloten zijn.

Profielprivacy:

Alleen de ingelogde accounteigenaar kan foto’s en video’s bekijken.

Navigatiegeschiedenis en opgeslagen adressen zijn nu profielgebonden.

Trekken & rijmodi:

Je kunt nu elke rijmodus selecteren tijdens het trekken van een aanhanger of fietsendrager.

(Op auto’s met luchtvering blijven bepaalde instellingen beperkt om veiligheidsredenen.)
Nou.... releasenotes zijn inmiddels alweer verwijderd van de site....

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 10:31
itsme9x schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:55:
[...]

Nou.... releasenotes zijn inmiddels alweer verwijderd van de site....
Wat een grap dit, hahaha. Laten we hopen dat ze dit gedaan hebben om de lijst nog wat vollediger te maken ;-)

• bigkevx2
Dydody schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:03:
[...]

Wat een grap dit, hahaha. Laten we hopen dat ze dit gedaan hebben om de lijst nog wat vollediger te maken ;-)
Ik begrijp als X rijder nog steeds de algemene vibe hier niet helemaal.
Dat het beter kan zal ik beamen maar om nu meteen al weer vol gas de negativiteit in te duiken voor een webpagina die nog niet op de normale manier te benaderen is of gecommuniceerd wordt en weer verdwijnt....sorry maar dan ben je me kwijt.
Deze techniek is alom aanwezig en dat er wat handige jongens zijn die een verder niet beveiligde pagina weet op te roepen op basis van een abc'tje is leuk, kan grappig zijn om een sneak peak te krijgen maar zegt voor de rest nog helemaal niets over een potentiële update en zijn inhoud.

• 911GT2
bigkevx2 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:53:
[...]
maar zegt voor de rest nog helemaal niets over een potentiële update en zijn inhoud.
Daar ligt precies het probleem. Er is geen pijl op te trekken wat daar gebeurt. Geen communicatie, geen klantcontact, zelfs een onderhoudsbeurt wordt gewoon geweigerd...

Dan ben je als bedrijf toch echt wel je klanten aan het verwaarlozen. Ik denk dat daar de grootste ergernis zit, het feit dat je da aanschaf min of meer een dikke middelvinger krijgt is 'opmerkelijk'.

• bigkevx2
911GT2 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:02:
[...]

Daar ligt precies het probleem. Er is geen pijl op te trekken wat daar gebeurt. Geen communicatie, geen klantcontact, zelfs een onderhoudsbeurt wordt gewoon geweigerd...

Dan ben je als bedrijf toch echt wel je klanten aan het verwaarlozen. Ik denk dat daar de grootste ergernis zit, het feit dat je da aanschaf min of meer een dikke middelvinger krijgt is 'opmerkelijk'.
Kan aan mij liggen maar is dat veel anders dan bij andere merken in dezelfde prijs range?
In mijn (uitgebreide) ervaring niet.
Maar dat was het hele punt niet, ik spreek specifiek over negatieve lading omtrent een nog niet officieel gepubliceerde update pagina. Niet meer, niet minder. Als we met zijn allen iedere uiting zo gaan benaderen dan….tja, wat doe je dan nog in die auto?

• 911GT2
bigkevx2 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:13:
[...]

Kan aan mij liggen maar is dat veel anders dan bij andere merken in dezelfde prijs range?
In mijn (uitgebreide) ervaring niet.
Maar dat was het hele punt niet, ik spreek specifiek over negatieve lading omtrent een nog niet officieel gepubliceerde update pagina. Niet meer, niet minder. Als we met zijn allen iedere uiting zo gaan benaderen dan….tja, wat doe je dan nog in die auto?
Nou, bij mijn Mercedes werd ik gewoon steeds netjes ontvangen bij de dealer en kreeg ik een leenauto mee. Bij Porsche kwamen ze mijn auto ophalen en brachten hem weer thuis. Bij Volkswagen werd ik nog steeds netjes thuis gebracht met een krantentaxi... maar bij al deze merken kon ik gewoon een beurt inplannen en werd ik niet weggestuurd.

• bigkevx2
911GT2 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:58:
[...]

Nou, bij mijn Mercedes werd ik gewoon steeds netjes ontvangen bij de dealer en kreeg ik een leenauto mee. Bij Porsche kwamen ze mijn auto ophalen en brachten hem weer thuis. Bij Volkswagen werd ik nog steeds netjes thuis gebracht met een krantentaxi... maar bij al deze merken kon ik gewoon een beurt inplannen en werd ik niet weggestuurd.
Ik heb helaas andere ervaringen maar goed. Bij Zeekr nog niet aan de beurt geweest voor onderhoud en het boeit me ook niet heel veel.
Leasecontract is hier heel duidelijk in, zolang ik me aan mijn deel van de afspraak houd kan ik via de leasemaatschappij gewoon mijn recht halen.
Binnen 24 uur vervangend vervoer van dezelfde of hogere klasse voor de duur van onderhoud of reparatie.

• Meubelmakert
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:00
911GT2 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:58:
[...]

Breek me de bek niet open over VW Aftersales is helemaal ruk en ik zal om die reden er ook nooit meer 1 rijden. Los van de oneindige hoeveelheid electrische storingen.

Tot nu toe iedere keer prima geholpen bij Zeekr. Ook door de aangesloten Vakgarages.

• Meubelmakert
911GT2 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:02:
[...]

Nou nou, zo de waard is vertrouwt ie zn gasten zegt een oud spreekwoord. Ik deel dit soort ervaringen niet. Als je contact opneemt met een aangesloten Vakgarage kun je prima afspraken maken.

Wel ben ik van mening dat er verbeterpunten zijn. Duik voor de lol even in de archieven over de periode dat Tesla zn dealernetwerk aan het uitrollen was. Janken was het. Maar 10 jaar later janken we kennelijk om minder, verwend als we zijn.

• 911GT2
Meubelmakert schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 13:19:
[...]

Tot nu toe iedere keer prima geholpen bij Zeekr. Ook door de aangesloten Vakgarages.
De aangesloten vakgarages is precies niet Zeekr, dus dat is zeggen dat een franchise het wel goed doet, dat is niet Zeekr zelf. Feit dat je partners betere service leveren dan jijzelf is niet iets om trots op te zijn imho.

• Meubelmakert
911GT2 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:27:
[...]

De aangesloten vakgarages is precies niet Zeekr, dus dat is zeggen dat een franchise het wel goed doet, dat is niet Zeekr zelf. Feit dat je partners betere service leveren dan jijzelf is niet iets om trots op te zijn imho.
Je punt is duidelijk! Relativeren kun je leren.

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:42
Hallo,
Ik meld mij hier ook even. Sta op het punt om een Zeekr 001 Privilege occasion aan te schaffen.
Ik heb mijn best gedaan om alle 188 pagina's door te nemen. Niet alle posts gelezen maar wel de meeste. Ik weet dat niet iedereen even blij is met de auto om verschillende redenen. Hoop dat de beschreven ellende mij bespaard blijft. Maar volgens mij zijn er aanzienlijk meer tevreden bestuurders.
Wel heb ik nog een paar vragen voor jullie:
Kan iemand een indicatie geven van de 40.000km/ 2 jaar beurt? Ben wel benieuwd wat ze doen naast remvloeistof en eventueel interieurfilter.
Welke after market accesoires raden jullie aan?
De kruis stickers voor op de stuur heb ik inmiddels besteld

[ Voor 5% gewijzigd door mestief op 11-11-2025 21:58 . Reden: Typo ]

• Ron G
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:12
mestief schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:25:
Hallo,
Ik meld mij hier ook even. Sta op het punt om een Zeekr 001 Privilege occasion aan te schaffen.
Ik heb mijn best gedaan om alle 188 pagina's door te nemen. Niet alle posts gelezen maar wel de meeste. Ik weet dat niet iedereen even blij is met de auto om verschillende redenen. Hoop dat de beschreven ellende mij bespaard blijft. Maar volgens mij zijn er aanzienlijk meer tevreden bestuurders.
Wel heb ik nog een paar vragen voor jullie:
Kan iemand een indicatie geven van de 40.000km/ 2 jaar beurt? Ben wel benieuwd wat ze doen naast remvloeistof en eventueel interieurfilter.
Welke after market accesoires raden jullie aan?
De kruis stickers voor op de stuur heb ik inmiddels besteld
Differentieel/transmissie olie verversen, evt ruitenwisserbladen vervangen en controle van de remmen.
Accessoires is naar eigen smaak. Bakje onderin middenconsole, houder voor sleutel en hoes voor laadkabel vind ik zelf wel handig. Op Ali is vanalles te vinden. Vooral reserve batterij voor de sleutel klaar leggen!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-11 16:36
Ik heb mijn auto vandaag 2 weken, ben er erg blij mee. Veel ruimte en voelt iets luxer aan, komende van een Polestar 2 launch edition.

Ik moet nog wel wennen aan de ACC. Als je een beetje gas geeft en dan loslaat, remt hij weer hard af om afstand te houden. Ik heb het idee dat ik veel brake-checks aan het geven ben, wat niet fijn is.
Zijn er nog tips voor?

En terwijl ik dit typete, kreeg ik dit binnen:
- Een bakje voor het middenconsole onder, zodat je iets meer opslag hebt
- Nieuwe sleutelhouder, die standaard is echt verschrikkelijk
- Een telefoonhouder voor naast het scherm op het middenconsole.

• ronaldvs
fyr0 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:35:
Ik heb mijn auto vandaag 2 weken, ben er erg blij mee. Veel ruimte en voelt iets luxer aan, komende van een Polestar 2 launch edition.

Ik moet nog wel wennen aan de ACC. Als je een beetje gas geeft en dan loslaat, remt hij weer hard af om afstand te houden. Ik heb het idee dat ik veel brake-checks aan het geven ben, wat niet fijn is.
Zijn er nog tips voor?

En terwijl ik dit typete, kreeg ik dit binnen:
- Een bakje voor het middenconsole onder, zodat je iets meer opslag hebt
- Nieuwe sleutelhouder, die standaard is echt verschrikkelijk
- Een telefoonhouder voor naast het scherm op het middenconsole.
Heb zelf ook tijdelijk een Polestar 2 gereden en ik herken jouw ervaring. De ACC is work in progress zullen we maar zeggen. Sinds de introductie is dit al behoorlijk verbeterd en hopelijk wordt dit in een volgende update verder verbeterd.

Ik heb nog een bakje in de armsteun dat ik kan aanraden.

Veel plezier met de auto!

Specs

• 911GT2
Ik heb mijn auto op aangeven van de auto zelf voor een beurt weggedaan. Ik werd na een half uur gebeld dat de auto het fout gemeld had en dat de beurt pas bij 40.000km dient plaats te vinden. Foutje in de software uit de fabriek... Doe er je voordeel mee, al krijg je nog wel gewoon die hinderlijke meldingen als je het niet doet, dus alleen daarvoor is het wellicht handig om even langs te rijden.

• 911GT2
mestief schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:25:
Sta op het punt om een Zeekr 001 Privilege occasion aan te schaffen.
Oei occasion Zeekr... pff jij hebt wel lef. Ik zou er ver van weg blijven met mijn eigen geld.

• Marcie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21:04
Hi all,
Ik heb mijn Zeekr 001 sinds 1 okt 2025. Supermooie auto. Van buiten en van binnen prachtig. En rijdt prima.
Maar ik heb wel wat issues hoor;
Wat een slechte service in Zeist. Komen met een handgeschreven agenda om een afspraak in te plannen. Ik dacht nog, das best primitief, gaat dit wel goed...... Nee dus. Ik had een afspraak ingepland voor de module voor de trekhaak en........ om het stuur recht te zetten. Deze stond 8 a 9 graden naar links. Uiteindelijk kon ik daar terecht, leenauto mee die ook het stuur een aantal graden naar links had staan. De wielen zijn uitgelijnd, probleem is weg.
- Binnenverlichting sync gaat steeds uit. Houd mijn instelling niet vast.
- Afstandswaarschuwing tot de auto voor me zet ik op de kortste afstand. Maar staat telkens weer in een willekeurige stand. Meestal die met de grootste afstand.
- ACC is gewoon onbruikbaar zo. Afstand tot de voorganger is belachelijk groot. Staat op de kortste afstand ingesteld. Medeweggebruikers irriteren zich aan mij. Bovendien is de afstand zo groot dat er telkens een auto tussen komt en de auto dus hard afremt om weer tot belachelijk grote afstand te komen.
- Lane assist had ik laatst uitstaan maar toch zo opeens greep de auto in en rukte het stuur bijna uit mn handen toen ik wou uitvoegen om af te slaan vanaf een provinciale weg.
- Auto blijft soms op slot als ik aan kom lopen.
- Stuurverwarming op automatisch gezet gelijk met de gehele airco. Maar staat soms aan, soms uit.
- Face herkenning werkt wel, maar er gebeurt verder niets. Alles blijft in de stand van de vorige berijder.
- Radio staat soms aan soms niet aan als ik instap.
- gpt app werkt niet, melding dat ik een premium account moet hebben. Maar die heb ik.
- Zeekr nav app (uit de store) wil soms niet in de nachtstand, heel irritant.
Verder nog een aantal zaken waarvan ik hoop dat bij een update deze zijn verholpen zoals het bijstellen van de snelheid van de acc. Dit werkt super traag en super onhandig. En nog een aantal irritante zaken.
De auto lijkt veel zaken willekeurig in te stellen. Alhoewel het de laatste dagen beter lijkt te gaan. Maar het vertrouwen heb ik nog niet.
Hopelijk wordt het snel verholpen want eerlijk is eerllijk, wat een mooi ding.

Wanneer is eigenlijk een volgende update. Dat is heel onduidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Marcie op 13-11-2025 20:31 ]

• mestief
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:42
911GT2 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:28:
[...]

Oei occasion Zeekr... pff jij hebt wel lef. Ik zou er ver van weg blijven met mijn eigen geld.
Haha ben je echt zo ontevreden over je auto?
Aangezien ik m zelf koop wilde ik wel een waar de kop een beetje vanaf is. Ik heb er vaker in gereden en vind het een hele fijne en mooie auto. Ik heb even moeten wachten voordat ik er een gevonden had in de kleur en uitvoering die ik wilde. Maar het is gelukt gelukkig.

[ Voor 70% gewijzigd door mestief op 13-11-2025 18:53 ]

• Classicline
mestief schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:51:
[...]

Haha ben je echt zo ontevreden over je auto?
Aangezien ik m zelf koop wilde ik wel een waar de kop een beetje vanaf is. Ik heb er vaker in gereden en vind het een hele fijne en mooie auto. Ik heb even moeten wachten voordat ik er een gevonden had in de kleur en uitvoering die ik wilde. Maar het is gelukt gelukkig.
Ik was jaren geleden gestopt met forums en vanaf het moment van bestellen van mn 001 hier lid geworden.
Ik snap nu weer precies waarom ik met forums gestopt ben en wel dat er (altijd dezelfde) mensen lopen te klagen over vanalles en dit maar steeds blijven herhalen en daardoor hele topics in een negatieve sfeer brengen.

Ik denk dat de meeste rijders uitermate tevreden zijn over de auto maar die posten dat over het algemeen niet op een forum.

Iedereen kent de software issues wel ondertussen en dit is bij andere merken veelal niet anders en hoort een beetje bij de huidige tijd. Het is vaak of verouderde software die perfect werkt of vooruitstrevende merken (zoals Zeekr) die nog niet perfect zijn neem een 15 jaar oude auto met weinig opties en je kunt veilig op pad zonder je te storen aan niet werkende snufjes die er niet op zitten ;-)

En de service? Zeekr heeft last van hun eigen succes en daarom kunnen ze de service niet bieden die ze willen en zoals eerder genoemd werd was dit bij Tesla aan het begin niet anders.

Dit zijn nou eenmaal de risico’s als je een relatief nieuw merk gaat rijden en moet je mee leren omgaan.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste