Toon posts:

Vattenfall stadsverwarming slimme meter(Warmtelink)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:39
@HenkHA22 ik heb vandaag gebeld met Vattenfall en men ging het doorgeven maar er bleek niet echt urgentie uit want de p1 poort zou nog niet officieel worden ondersteund. Misschien helpt het als meer mensen een melding doen.

• HenkHA22
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-03 22:54
Ik kreeg vorige week hetzelfde antwoord

• pooh22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-03 17:02
Ascension schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:27:
@HenkHA22 ik heb vandaag gebeld met Vattenfall en men ging het doorgeven maar er bleek niet echt urgentie uit want de p1 poort zou nog niet officieel worden ondersteund. Misschien helpt het als meer mensen een melding doen.
Ook ik heb gebeld, maar op de website lees ik: https://www.vattenfall.nl/stadsverwarming/warmtelink/
Ondersteunt de warmtelink ook energieverbruiksmanagers?

Ja, onze Warmtelinks zijn voorzien van een consumentenpoort. Op deze poort in het kastje kun je met een RJ-12 connector de meeste typen energieverbruiksmanagers aansluiten. In alle gevallen zijn de verbruiksdata op deze manier uitleesbaar, maar soms is voor de voeding van de energieverbruiksmanager nog wel een externe voeding nodig. Veel van die apparaatjes in de markt zijn nog niet geschikt voor het uitlezen van warmteverbruik in gigajoules (GJ’s).

• wobwob
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
PtrO schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:18:
[...]

Thx, ik heb (net) een heel ander kastje gekregen 12*12*3,5cm/diep.
Als iemand meer specs heeft, hoor ik dat graag.

Verder geen specificaties (gehad), zwaar vastgezet en mocht ook geen foto's maken van de achterkant, laat staan erin te "kijken" of het eventjes in mijn O-) CSI-lab vast te mogen bekijken e.d. Monteur kon verder ook niet vertellen of het een cdma of gsm link bevatte. Ik vermoed de laatste want bij power-off/on (stekker uit/in) zit dat ding een minuut of knipperend wat te zoeken. Weet verder niet of de gegevens als (worden) doorgestuurd.

[Afbeelding]

Het kastje mocht beslist niet laag/ter hoogte van cq naast de warmtewisselaar geplaatst worden en ik moest rapido ruimte maken naast elektriciteitsaanvoer. Vattenvall wil de meterkast onderin vrijhouden voor (warm)waterzaken. De monteur - hagelnieuw Knipex-gereedschap - zelf was weinig mededeelzaam (of wist het gewoon niet).

Het kastje wordt gevoed door een haakse 12V adapter en heeft zit onderin een RJ11 (ws soort "P1") poort.
Los daarvan werd een nieuwe flowsensor geplaatst en kreeg ik ook een nieuwe Kamstrup warmtemeter (mijn oude diy, infrarood uitleeseenheid - was al onbetrouwbaar - doet het daarop helemaal niet meer).
Wel weer balen dat mijn domotica weer op 0/nul start .... nog iets om over na te denken dat die - ter vergelijking - kan doortellen.

Ga de komende tijd wel (be)kijken of ik die P1 poort kan aanzwengelen. Ik vrees dat dat WL-kastje alleen de stand doorstuurt en niet de andere waarden zoals aan/afvoer en doorstroom gegevens.

Wanneer iemand wat meer weet, let's share IoT.

Update 21sep22: ding van de muur gehaald, frontzegel zat lekker los.... (eerder had ik al gezien bij de monteur dat er geen tampering/detectie op zit).

Achterzijde bevat:
1) Power plug
2) Aangesloten Mbus kabel (insteek clips) naar Kamstrup 403
3) RJ45 gemerkt als ModBus , alleen spanning (1.5v tussen pin 4 & 8 en idem 5 & 8 ).
4) security seal die de boel afdicht.

Onderzijde:
5) RJ12 (dus geen rj11) met 6 contacten , kan er geen kaas van maken
... pin3 is met pin6 verbonden, pin5 = doet -22/+52Ohm tov pin6, de rest doet niets
... NB ik had mijn P1 kabel er op gezet die helaas de meetprint opblies, niet zeker of dit door wat anders werd veroorzaakt (ga dat eerst verder onderzoeken met een buspirate)
6) reset knop (gaatje vooor paperclip)
7) een drukknop aangemerkt met WPS (clickt ook) en doet verder qua wifi/autoconnect niets.
Ik heb deze vandaag ook ontvangen. Aangesloten met een P1 USB-kabel op m'n RPi, maar krijg er geen data uit. Helemaal niks. Bij mij knippert het middelste lampje oranje.

Achter het klepje staat 'Warmtelink VI1' vermeld. Klopt het dat Vattenfall eerst de basisdata nog moet inschakelen?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21
wobwob schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:57:
[...]

Ik heb deze vandaag ook ontvangen. Aangesloten met een P1 USB-kabel op m'n RPi, maar krijg er geen data uit. Helemaal niks. Bij mij knippert het middelste lampje oranje.

Achter het klepje staat 'Warmtelink VI1' vermeld. Klopt het dat Vattenfall eerst de basisdata nog moet inschakelen?
Vaag dus. Weet je zeker dat je P1 in orde is ?
Bij het uit/inpluggen van de adapter moet er gedurende een minuut of zo bijna zeker wat signaal uitkomen, in de tussentijd kan het een tijd erg stil zijn.

Technisch; om de Warmtelink optimaal via P1 goed uit te lezen met een esp8266 (inverted bit-banging) moest ik het signaal (tussen t.o.v. Vcc+3.3v) wat afdempen met een weerstand van 6,8KOhm.

Bij mij kwam er gelijk na installatie allerlei gereutel uit, wat begon met maandenlang 0.0m³ en nu sinds een paar weken de momentele waterverbruik aangeeft in m³ (ipv warmte in GJ) zoals ook wordt afgelezen op de Kamstrup.

Links en recht zijn groen en middelste ledje is . Elke minuut wanneer de MBus (2draads) naar de Kamstrup even tot leven wordt gewekt, brandt het rechter ledje van groen naar 2xkort uit/rood en weer terug naar groen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• HenkHA22
Net weer met Vattenfall gebeld en na lang wachten kreeg ik iemand over de Warmtelink aan de lijn.
Heb de situatie uitgelegd.
Ze zei dat het mogelijk te maken heeft met de software-update die vorige week op de Warmtelink is uitgevoerd. Heb gereageerd door te zeggen dat niet alleen ik maar een heleboel gebruikers hetzelfde probleem hebben vanaf hetzelfde moment.
Toen zei ze dat ze helaas de P1 poort niet ondersteunen…….
Mijn reactie: het staat letterlijk als faciliteit genoemd op de Vattenfall website! Dan ondersteun je toch die functie??
Dat was voor haar nieuw. Gaat ze uitzoeken en belt mij terug en als klopt wat ik beweer gaat ze een officieel klachtenformulier maken.
Ben benieuwd!
Mogelijk wordt binnenkort de tekst op de website aangepast…..

• HenkHA22
Update:
Warmte afdeling Vattenfall heeft terug gebeld met de volgende info:
- het klopt dat de P1 WEL wordt ondersteund zoals ook op de website staat vermeld, dus heeft ze een klachtenformulier ingevuld over het uitleesprobleem na de software-update op de Warmtelink van vorige week
- probleem is ook doorgespeeld naar de desbetreffende afdeling en er is een terugbel afspraak gemaakt voor volgende week donderdag waarop ik meer hoop te horen.
So far so good!

• PtrO
HenkHA22 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:29:
....
Toen zei ze dat ze helaas de P1 poort niet ondersteunen…….
Mijn reactie: het staat letterlijk als faciliteit genoemd op de Vattenfall website! Dan ondersteun je toch die functie??
:*) Dat niet (willen)ondersteunen is vooral een wegduikactie.

Ik ken situaties waarbij bedrijven dat soort "problemen & klachten oplost" door dergelijke "teksten" dan simpelweg van hun website te verwijderen. Daarna is dan (als dat al waarde heeft) WebArchive nodig hebt om het te bewijzen. Soms heb ik situaties dat ik toch zeer overtuigd was dat ergens iets zo wel was vermeld en dan een 'dienstbare' callcenter medewerker aantpoont dat het er niet (meer) zo staat.
Voordeel van (afgedrukte) boeken en toegezonden documenten is dat ze niet zijn te miskennen.

Los daarvan is P1 uit kunnen lezen (door gebruikers) voor elektrameter een verplichte voorziening.
Of en hoe dat zit met energie/warmtewetten, is dan weer een ander verhaal.
Ik vermoed echter stellig dat bedrijven die (gaan/straks) factureren op basis van Px-data, er niet mee weg gaan komen dat ze die uitleesfunctie conform niet bieden aan de betrokken gebruikers.

• guarana
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 21:16
Hier (036) na plaatsing vorige week alleen kubieke meters zonder hoeveelheden:
code:
1
2
3
4
5
6
1-3:0.2.8(50)
0-0:1.1.0(230226151743W)
0-1:24.1.0(012)
0-1:96.1.0(*******)
0-1:24.2.1(230226151743W)(*m3)
!62E3

Betreft dus het nieuwe formaat warmtelink (met het grijze klepje).

[Voor 14% gewijzigd door guarana op 27-02-2023 15:38]

• guarana
Sinds gisteren inmiddels data, weliswaar alleen de kubieke meters.
guarana schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:24:
Hier (036) na plaatsing vorige week alleen kubieke meters zonder hoeveelheden:
code:
1
2
3
4
5
6
0-0:1.1.0(230226151743W)
0-1:24.1.0(012)
0-1:96.1.0(*******)
0-1:24.2.1(230226151743W)(*m3)
!62E3

Betreft dus het nieuwe formaat warmtelink (met het grijze klepje).

• wobwob
  • Niet online
PtrO schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:51:
[...]

Vaag dus. Weet je zeker dat je P1 in orde is ?
Bij het uit/inpluggen van de adapter moet er gedurende een minuut of zo bijna zeker wat signaal uitkomen, in de tussentijd kan het een tijd erg stil zijn.

Technisch; om de Warmtelink optimaal via P1 goed uit te lezen met een esp8266 (inverted bit-banging) moest ik het signaal (tussen t.o.v. Vcc+3.3v) wat afdempen met een weerstand van 6,8KOhm.

Bij mij kwam er gelijk na installatie allerlei gereutel uit, wat begon met maandenlang 0.0m³ en nu sinds een paar weken de momentele waterverbruik aangeeft in m³ (ipv warmte in GJ) zoals ook wordt afgelezen op de Kamstrup.

Links en recht zijn groen en middelste ledje is . Elke minuut wanneer de MBus (2draads) naar de Kamstrup even tot leven wordt gewekt, brandt het rechter ledje van groen naar 2xkort uit/rood en weer terug naar groen.
Sorry, reactie gemist.

Ik heb dezelfde P1-kabel in gebruik voor m'n DSMR. Zal deze voor de zekerheid eens omwisselen om vast te stellen of de kabel op zich deugdelijk is.

Een ESP8266-module gebruik ik niet. In plaats daarvan had ik bedacht de Warmtelink op dezelfde manier aan te sluiten als de DSMR; via een P1 USB-kabel op m'n RPi.

• wobwob
  • Niet online
guarana schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:14:
Sinds gisteren inmiddels data, weliswaar alleen de kubieke meters.

[...]
Hoe lees jij dit nu uit dan?

• guarana
wobwob schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:28:
[...]
Hoe lees jij dit nu uit dan?
Via DSMR reader op een RPI 3. Lees het nu uit via een testmeting, zie https://dsmr-reader.readt...tional-your-first-reading

Krijg de data niet in Home Assistant tot nu toe, niet via DSMR Reader of de DSMR Slimme meter applicatie van HA. Nog geen idee waar dat aan ligt, niet genoeg kennis erover en helaas op dit moment niet voldoende tijd om me erin te verdiepen. (tips welkom uiteraard :) )

• PtrO
Inmiddels mijn esp8266 voorzien van een tweede inverted RX2 (bitbanging)poort die rechtstreeks de P1 van de WarmteLink op 115K2-8N1 uitleest.

Het vierkante WarmteLink kastje stuurt elke seconde via de P1, een datastream (ca 162bytes) met daarin het m³-waterveld zoals die actueel via het MBus-protocol wordt opgevraagd bij de Kamstrup.
De esp8266 nu zo in gesteld dat die zich vooral bezig houdt met P1 van de elektra meter (elke 10s uitlezen) en andere (domotica)activiteiten. De warmtelink lees ik nu ongeveer elke minuut, één keer uit.

Opvallend is dat de P1-datastream van de WarmteLink een stuk stabieler is dan die van de Elektrameter die gedurende ene uitleesactie soms plus of minus 50baud kan afwijken. Iets dat ook kan komen omdat de lengte van WL-datastream korter is dan die van de elektrameter.
Verder opmerkelijk dat ondanks de verwarmingsklep/warmwater dichtstaat, er toch soms zomaar een 'litertje' doorstroming wordt gedetecteerd. Mogelijk is dit een effect in de (ultrasoon)flowsensor van de Kamstrup-warmtemeter die t.g.v. water-afkoeling (dat dan kouder mogelijk) wat gaat resoneren. Een beetje zoals bij een (koud)watermeter wanneer de druk in het leidingsnetwerk fluctueert, het telnetwerkje soms kan/gaat vibreren.

• HenkHA22
Update:
Vandaag niet terug gebeld door Vattenfall ondanks toezegging dat ik zou worden gebeld door firmware ontwikkelaar.
Wel ontdekten we vandaag dat plotseling de gateway weer informatie doorspeelt naar Home Assistant.
Op proef even de warmteklep open gestuurd en 0,004 GJ afgenomen. Even later werd een klein piekje zichtbaar in de grafiek die het verbruik vandaag weergeeft. Hoewel het middelste ledje uit blijft lijkt er toch meer info te worden doorgegeven door de Warmtelink dan zoals afgelopen week eens per 24 uur om middernacht.
Zal straks eens de signalen uitlezen.
Proof of the pudding zal komende middernacht zijn. Als er dan geen verbruikspiek zichtbaar is maar wel verbruik in de loop van de dag wordt weergegeven dan lijkt het probleem met de datastroom op de P1 poort van de Warmtelink opgelost te zijn!
Als er meer info is meld ik mij.

@PtrO: dat zo nu en dan een piekje verbruik te meten is wordt door Vattenfall verklaard door het feit dat de warm water warmtewisselaar automatisch periodiek even bijwarmt om de heater boven een minimumtemperatuur te houden. Uitgerekend dat dit tot wel 2 GJ per jaar kan zijn! Advies: tijdens vakantie stadsverwarming waterzijdig dicht zetten en drinkwater verwarmer doorspoelen tot hij koud water geeft.

• Ascension
@HenkHA22 heb dat verbruik voor de warmtewisselaar nooit waar genomen. 0,000GJ verbruik na 3 weken vakantie.

• pooh22
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-03 17:02
ook hier sinds 19:30 weer elke 5 minuten updates in de meterstand

• HenkHA22
Net nog even een testje gedaan.
Thermostaat eind opgedraaid om warmte afname te krijgen.
Na paar minuten thermostaat weer omlaag (afname stopte)
In het HA dashboard werd vrijwel meteen een verbruikspiekje in het afgelopen kwartier gemeten (zie screenshot)
Problem solved!!

• Herre Zwart
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-03 01:35
Ik heb eerder deze week via een omweg contact gehad (met Vattenfall) met de mensen van Warmtelink. Het was een onbedoelde actie dat de meter slechts een keer per dag werd uitgelezen. Het zou een paar weken duren om de boel hersteld te krijgen, maar sinds donderdagmiddag is het kennelijk met een software-update weer gelukt. Mijn standen worden weer realtime doorgegeven. Yeah!

• PtrO
HenkHA22 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:41:
Net nog even een testje gedaan.
Thermostaat eind opgedraaid om warmte afname te krijgen.
Na paar minuten thermostaat weer omlaag (afname stopte)
In het HA dashboard werd vrijwel meteen een verbruikspiekje in het afgelopen kwartier gemeten (zie screenshot)
Problem solved!!

[Afbeelding]
Vraagje, heb jij het vierkante of rechthoekige model Warmtelink ?

Ik probeer even in beeld te houden wie momenteel wel/niet met GJ's kan uitlezen. Ttot op heden heb zich volgens mij nog niemand gemeld met een vierkante warmtelink die GJ's uitspuugt.
Mijn vierkante model WL doet momenteel alleen in kubieke meters op 3 decimalen.

Er zit wel een relatie tussen mijn warmteduur en doorgestroomde liters (bij verwarming aan: ca 1 liter/10sec met vanuit eigen DS18B20 sensors op de leidingen; ca 68°C in en ca 22°C retour).
Ben FF kwijt of en hoe je met die flowwaarden dan de - theoretische - afgenomen GJ's kan benaderen, (een poging: calorie = (1°C/1g van 68-22)*1000/10s= 47kCal/10sec --> 4.2J/cal*16920kCal/h = ca 0,071GJ/h = 19kWh (warmte))

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HenkHA22
@PtrO wij hebben de rechthoekige warmtelink met midden onder de P1 poort.
Afgelopen nacht heeft alles normaal gewerkt.
Het enige zichtbare verschil met de periode vòòr het gedoe is dat nu het middelste ledje niet continu aan is.
Zal straks de telegrammen uitlezen bij wisselende afname en kijken hoe het ledje dan werkt.

• Ascension
Rechthoekige warmtelink hier maar nog niks veranderd. Kastje uit- en aangezet. Krijg nu 0.000GJ door, verwacht dat ik dan vannacht weer de actuele stand krijg.

• guarana
Vierkante warmtelink hier, nog steeds alleen m3.

• HenkHA22
@Ascension : hoe heb je de Warmtelink P1 poort aangesloten? Ik heb een Warmtegateway van Smartgateway op de P1 poort aangesloten en dan via de router naar Homa Assistant. Werkt prima!

• Ascension
@HenkHA22 same here! Maar ik heb het vermoeden dat de software update in batches wordt uitgerold dus ik wacht het nog even af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HenkHA22
@Ascension : “here” is bij mij Almere Muziekwijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:42
guarana schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:34:
Vierkante warmtelink hier, nog steeds alleen m3.
Same here. Ik vermoed dat alle vierkantje kastjes nog niet de juiste software hebben.

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38
Herre Zwart schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:12:
Ik heb eerder deze week via een omweg contact gehad (met Vattenfall) met de mensen van Warmtelink. Het was een onbedoelde actie dat de meter slechts een keer per dag werd uitgelezen. Het zou een paar weken duren om de boel hersteld te krijgen, maar sinds donderdagmiddag is het kennelijk met een software-update weer gelukt. Mijn standen worden weer realtime doorgegeven. Yeah!
Hier nog steeds niet :(

• stefxx
Ik heb de warmtelink maar weer eens herstart. Dat is meestal het moment dat er iets veranderd. En ja hoor, ook dit keer. Alleen niet ten goede. Ik krijg nu een vrijwel leeg bericht, zonder m3 of Gj in ieder geval:

code:
1
2
3
4
5
/ISk5\2MT382-1000

0-0:1.1.0(230307180618W)
!DC26

Ik heb hem ruim 15 minuten geleden herstart. Voor alle duidelijkheid; ik heb het vierkante model dat tot op heden alleen m3 doorgaf.

[Voor 11% gewijzigd door stefxx op 07-03-2023 19:10]

• pa2ric
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-03 15:25
Ik woon in Almere in de kruidenwijk voorzien van warmtenet en in de meterkast een warmtelink 'kastje' met een p1 aansluiting heb ik een aansluiting gemaakt met een 8266 en een opzetprintje met https://github.com/aiolos/ESPHome-config p1-heat.
Hiermee wordt de wartelink uitgelezen en de warmte in GJ en de time stamp verzonden naar mijn HA.
Werkt goed maar...
De GJ en de time stamp is in text vorm en geen values, hierdoor kan HA hier niet mee 'rekenen' of grafisch een voorstlling maken, Volgens mij loopt ook het geheugen een beetje vol.

- platform: template
name: "GJ"
update_interval: 30s
lambda: |-
String str = String(id(uartLine).state.c_str());
return {str.substring(26, 32).c_str()};

Heeft iemand hier een oplossing voor? (ik ben geen programmeur die even een paar regels aanpast in de lambda delen).

of is er een betere oplossing voor warmtelink icm HA?

• PtrO
Kweet niet veel van HA maar wellicht kan je de boel via pipe naar float als nummer converteren en dat terugsturen:
code:
1
return {(str.substring(26, 32).c_str())|float};

• stefxx
stefxx schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:09:
Ik heb de warmtelink maar weer eens herstart. Dat is meestal het moment dat er iets veranderd. En ja hoor, ook dit keer. Alleen niet ten goede. Ik krijg nu een vrijwel leeg bericht, zonder m3 of Gj in ieder geval:

code:
1
2
3
4
5
/ISk5\2MT382-1000

0-0:1.1.0(230307180618W)
!DC26

Ik heb hem ruim 15 minuten geleden herstart. Voor alle duidelijkheid; ik heb het vierkante model dat tot op heden alleen m3 doorgaf.
Sindsdien meerdere malen herstart. Probleem is dat het rechterledje rood blijft knipperen, wat betekend dat er geen contact is met de meter. Hebben andere dit ook (gehad)?

Ik kan wel Vattenfall bellen maar die gaan vast zeggen dat hij nog niet actief is of iets anders stompzinnigs. Weinig zin om daar mijn energie in te steken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PtrO
stefxx schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Sindsdien meerdere malen herstart. Probleem is dat het rechterledje rood blijft knipperen, wat betekend dat er geen contact is met de meter. Hebben andere dit ook (gehad)?

Ik kan wel Vattenfall bellen maar die gaan vast zeggen dat hij nog niet actief is of iets anders stompzinnigs. Weinig zin om daar mijn energie in te steken.
De vierkante WL bij mij geherstart, met leds groen-uit-groen spuugt gewoon weer elke seconde, de bijbehorende kubieke-m³'s uit.

Ms heb je - er aan gezeten >:) - een kabel/contactprobleem.

Zelf heb ik op de Mbus kabel, die achter in de WL worden gestoken, twee draadjes parallel bijgeprikt om indien nodig/gewenst het signaal op de scope de kunnen bekijken. Ook kan ik daarmee dan (be)kijken of er op die Mbus - terwijl ze in de WL zitten - een actieve 36V-gelijkspanning zit. De Kamstrup zal sws alleen kunnen reageren op comando's indien die basisspanning aanwezig is.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-03 21:02
pooh22 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:09:
ook hier sinds 19:30 weer elke 5 minuten updates in de meterstand
Hier (Hoogvliet Rotterdam) nog steeds eens per 24h updates :(

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee