Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Kheos schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

En dit is dus wat er steeds gebeurt: Je hebt de groep moslims, en daarin een kleine subgroep de moslimterroristen en je hebt de voetbalsupporters en daarin de subgroep hooligans (enorm gechargeerd).
En als dan de hoofdgroep zich onvoldoende distancieert van de subgroep, behoren ze zogezegd tot de subgroep.

[...]

En daar ga je al plat, imho. Als een vrouw in bed krijgen het hoofddoel is, zie je een vrouw eigenlijk als een gleuf met een slot op. Gewoon een kwestie van de juiste sleutel om te draaien en bingo. 8)7

Zie vrouwen gewoon eens zoals ze zijn, namelijk mensen.

[...]

"Waarom voor een man gaan die enkel met ze in bed wil duiken terwijl er zat andere zijn die hen wel respecteren"
Ben jij ooit uitgeweest? Ik zie dan altijd wel een soort strijd ontstaan onder mannen om een vrouw mee naar huis te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 17:27

silverball

De wagen voor moderne mensen

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:43:
[...]

Maar het is veel te zwart wit. Je vergeet immigratie, overlijdens, mensen die buiten hun geboortejaar een date vinden, en zo zijn nog veel meer dingen te verzinnen. En zelfs al zou je dat allemaal bij elkaar optellen en doorrekenen kan je er nog niks mee, want stel al waren er meer vrouwen dan mannen zegt dat niets over de concurrentiepositie van een van beiden.

Er kunnen wel 500 TV's op de markt zijn maar als ik ze allemaal ruk vind ga ik er echt geen kopen.
Welk punt probeer je nu te maken ? Wat is er onlogisch aan concluderen dat er hierdoor sneller mannen buiten de boot zullen vallen ? En bovendien; je kan seks makkelijk vervangen door het woord relatie in deze context.
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:43:
[...]

Edit: plus, de cruciale denkfout dat mannen sex zoeken en vrouwen sex aanbieden.
Wie zegt/denkt dat?
prodesk schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:51:
[...]
Ben jij ooit uitgeweest? Ik zie dan altijd wel een soort strijd ontstaan onder mannen om een vrouw mee naar huis te nemen.
offtopic:
Ik kan wel aanraden om uit te gaan voor je lol en niet om een vrouw mee naar huis te nemen overigens. Hoewel ik de observatie dat bij het uitgaan de mannen vrouwen verhouding naar de 2:1 toegaat stiekem wel erken.
Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Niet als je poly-amory mee neemt. 1 vrouw met meerdere mannen zou prima kunnen.

Bizarre is dan wel weer dat 1 man met meerdere vrouwen in veel regionen veel meer geaccepteerd is.
Zekers, echter kan mij niet voorstellen dat dat procentueel in Nederland veel gaat uitmaken. Ik realiseer mij wel dat zonder al deze variabelen mee te nemen het flink koffiedik kijken is.

[ Voor 32% gewijzigd door silverball op 25-08-2021 12:57 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
[...]
Je bent lid van Vindicat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

[...]
Yep. Meerdere malen, zelfs met 40+ kwam ik voor COVID-19 in diverse uitgaansgelegenheden. Ik heb weliswaar gezien dat vrouwen aandacht kregen van mannen met verschillende resultaten met enkele extreme consequenties zoals een klap en/of commentaar in het gezicht van de man omdat die het een goed idee vond om ze in hun billen te knijpen bijvoorbeeld.

Maar een echte strijd waarbij alle (vrijgezelle) mannen met een six-pack over een groep vrouwen neerstreek om hun op te eisen: nee.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 16:44
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:19:
[...]

Dit overkomt vrouwen al sinds de jaren '10 van de vorige eeuw en vrouwelijke incels zijn nog steeds bijzonder zeldzaam. Mannelijke incels hebben al tientallen mensen vermoord.

Ik denk niet dat dit een slecht punt is maar het ligt niet alleen aan de reclame.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ggTn9EljhKx_bKxgs05E6onfzw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0gON7eefIXnCdj1f006mYnX3.jpg?f=fotoalbum_medium
Altijd leuk om deze weer van stal te halen. Zowel mannen als vrouwen hebben al decennia (zo niet eeuwen) te maken met bepaalde ideaalbeelden. Tegenwoordig zijn deze idealen echter nog minder haalbaar dan pakweg 40 jaar geleden en worden ze ook meer dan ooit in je gezicht gedrukt. Reclame is natuurlijk niet de enige boosdoener, maar het is denk samen met een maatschappij die steeds individualistischer wordt één van de grootste aanjagers.

Verder zijn veruit de meeste incels natuurlijk helemaal geen terrorist of zelfs vrouwenhater maar gewoon mannen zonder sociale skills die smachten naar enige intimiteit. Ik denk dat je dit bij vrouwen minder ziet omdat bij vrouwen intimiteit onderling (en dan doel ik op knuffels en een kus op de wang, geen seks) niet als abnormaal wordt gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

silverball schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:52:
[...]
Zekers, echter kan mij niet voorstellen dat dat procentueel in Nederland veel gaat uitmaken. Ik realiseer mij wel dat zonder al deze variabelen mee te nemen het flink koffiedik kijken is.
Het hoeft ook geen 20% te zijn die poly gaat zijn. En enkel het accepteren kan al bijdragen aan een minder rigide wereldbeeld waarin de relationship-escalator niet als hoogst haalbare gezien wordt. En dat heeft weer als voordeel dat mensen níet wanhopig gaan jagen op een relatie.

Overigens, ook vrouwen vinden vaak geen man (voor 'n relatie) hoor. Er zijn genoeg vrouwen die ook jarenlang zoeken en niets vinden dat bij hen past. Ja, als ze hun standaarden laag genoeg maken, zullen ze in de kroeg prima 'n beurt kunnen scoren, maar heel eerlijk: dat geldt ook voor mannen.

Als je bereid bent om kroeg na kroeg af te lopen, en blauwtje na blauwtje te lopen, kom je op 'n gegeven moment écht wel die vrouw of man tegen die net zo wanhopig is als jij.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Ik vind de hoeveelheid misogynie wel degelijk een strijging hebben in bepaalde kringen, ik kom online veel incels tegen en het merendeel heeft toch echt heel weinig respect voor de vrouw.

De male gaze is ook echt opvallend en daar lijken incels mee obsessed. Ik denk dat ze geen idee hebben waar de doorsnee vrouw voor kiest.

Er zijn zoveel soorten mannen die vrouwen heel aantrekkelijk vinden en voor de meeste incels is dat dan omdat ze geld hebben of geen ruggengraat of noem maar op, zelden kan die incel accepteren dat een vrouw niet op een chad valt want dat zou betekenen dat het misschien toch een beetje aan hun zelf ligt en dat is moeilijk te verkroppen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05
[...]
Dit zou vast eens gebeuren, maar dit is meer de uitzondering op de regel. Meeste mensen gaan gewoon uit om plezier te hebben, eindig je bij iemand in bed oh well.. sometimes it do be like that..

Als je dit altijd ziet lijkt me het meer een soort van projectie, jij die concurrentie ziet zeg maar..

[ Voor 11% gewijzigd door jessy100 op 25-08-2021 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:43

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Ik heb de titel even wat neutraler geformuleerd.

Graag even de aandacht voor een herhaling van onze AWM regels, aangezien de discussie sfeer in dit topic niet naar onze normen is.
  • Reageer altijd onderbouwd en betrouwbare bronnen. Ga er bij een bewering niet vanuit dat iets algemene kennis is, maar geef altijd een bron. Dit voorkomt onnodige meta-discussie.
  • Reageer constructief en inhoudelijk en niet op de man.
  • Ga niet de meta-discussie aan in het topic als iemand's poststijl of manier van reageren niet voldoet, maar altijd maak een topic report aan en reageer zelf niet.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Katerin schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:07:
Er zijn zoveel soorten mannen die vrouwen heel aantrekkelijk vinden en voor de meeste incels is dat dan omdat ze geld hebben of geen ruggengraat of noem maar op, zelden kan die incel accepteren dat een vrouw niet op een chad valt want dat zou betekenen dat het misschien toch een beetje aan hun zelf ligt en dat is moeilijk te verkroppen
Dit inderdaad. Mannen onderling is het vaak vrij simpel wat een mooie vrouw is of niet. Is vaak weinig discussie over.

Als je een groep vrouwen bij elkaar zet en vraagt welke mannen ze mooi of niet mooi vinden: Dan heb je (naar mijn ervaring) veel meer verschillen. Bij vrouwen is er vaak veel meer verschil in wat ze mooi/leuk en niet mooi/leuk vinden.

Op bijna elk potje past wel een dekseltje. Maar daar moet je wel moeite voor doen en uit je comfort zone stappen. En dát is erg lastig. En is ook lastiger geworden denk ik. Vroeger verveelde je je gewoon. Dus dan zocht je een ander mens op om iets mee te doen. Filmpje kijken, beetje rondhangen whatever. En soms was dat een man, soms een vrouw. En als dat een vrouw was, dan ontstond daar wel eens wat uit na een tijdje. Zo zijn eigenlijk al mijn relaties gelopen trouwens O-)

Verder: Met vrouwen die je met 1x stappen het bed al in krijgt heb ik zelf niet zo heel geweldige ervaringen :+ Als dat je doel is prima, maar mijn N=1 is dat het vaak geen relatiemateriaal is :+

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 25-08-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Standeman

Prutser 1e klasse

Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Niet als je poly-amory mee neemt. 1 vrouw met meerdere mannen zou prima kunnen.

Bizarre is dan wel weer dat 1 man met meerdere vrouwen in veel regionen veel meer geaccepteerd is.
En er zijn meer mannen die graag vrouw willen dan zijn vrouwen die man willen zijn. Maar goed, de hele lhbti+ community gooit roet in het eten in de discussie over het aantal mannen vs vrouwen :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Katerin schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:07:
...zelden kan die incel accepteren dat een vrouw niet op een chad valt want dat zou betekenen dat het misschien toch een beetje aan hun zelf ligt en dat is moeilijk te verkroppen
Exactly.... de 'spiegel' waarvan ik een aantal pagina's geleden sprak. Die spiegel, ttz; de onwil om erin te kijken is en blijft -in véél onderwerpen, ook in dingen die 0,0 met incels te maken hebben- een knelpunt.

Veel mensen ontberen de motivatie om die spiegel ter hand te nemen, het IS niet makkelijk maar soms gebeurt er iets in je leven dat je doet inzien dat je dit te lang niet gedaan hebt. Het is een harde awakening maar tegelijk bevrijdend want het betekent ook dat er dingen zijn waar je wél controle op hebt, dat je eerder niet eens de moeite deed om het te overwegen want 't was toch steeds anderen hun schuld.

[ Voor 20% gewijzigd door PinusRigida op 25-08-2021 13:27 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat ik echt vreemd vind is het volgende:

Hoe kom je van "Ik wil een relatie met een vrouw" naar "ik haat alle vrouwen"? Want waarom wil je 'n relatie met iemand die je haat?

Ik weet welke stappen ze nemen om van gevoel 1 naar gevoel 2 te gaan, maar hoe komt het dat ze zelf de inconsistentie hiervan niet inzien?

Hoe kan het dat ze vrouwen objectiveren als lustobject, maar tegelijkertijd betaalde seks als minderwaardig zien?

Ook is het geen kwestie van "er zijn geen vrouwen die mij willen", maar "geen van de vrouwen die belangstelling voor mij hebben, voldoen aan mijn standaarden". Tsja, ik kan ook wel willen dat mij 'n miljoenenwoning op een gouden presenteerblaadje aangeboden wordt, maar moet toch ook echt genoegen nemen met 'n 2-kamer-flat in 'n buitenwijk. Dan kan ik wel brullen dat ik overal voor afgewezen wordt, maar dat is een idiote verdraaiing van de werkelijkheid.

Als laatste stoort hij mij steeds dat er gewezen wordt naar de vrouwen in deze: zíj hebben een plicht om met mannen die niet aan hun standaarden / wensen voldoen genoegen te nemen, zíj hebben de plicht om voor hen minder aantrekkelijke mannen te leren hoe ze wél aantrekkelijker kunnen worden (zie openingspost). Maar waar zit de plicht van de incels zelf?

En ja, ik heb persoonlijk ook last gehad van een incel. Totaal onrealistisch beeld van vrouwen en de vrijheid die ze hebben om een partner naar eigen keuze te kiezen. Totaal onrealistisch beeld van zichzelf. En reken maar niet dat er enig verstand in te praten was, nee, híj was de ultieme gentlemen en wist wat goed voor mij was. Mijn partner was slecht voor mij en hij paste véél beter bij me en wist véél beter wat ik nodig had dan mijn partner, zelf beter dan ik zelf wist. In 't geheel weigeren te accepteren dat hoe de wereld in zijn hoofd werkte, écht niet was hoe deze in 't echt werkte.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 25-08-2021 13:33 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05
PinusRigida schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Exactly.... de 'spiegel' waarvan ik een aantal pagina's geleden sprak. Die spiegel, ttz; de onwil om erin te kijken is en blijft -in véél onderwerpen, ook in dingen die 0,0 met incels te maken hebben- een knelpunt.

Veel mensen ontberen de motivatie om die spiegel ter hand te nemen, het IS niet makkelijk maar soms gebeurt er iets in je leven dat je doet inzien dat je dit te lang niet gedaan hebt. Het is een harde awakening maar tegelijk bevrijdend want het betekent ook dat er dingen zijn waar je wél controle op hebt, dat je eerder niet eens de moeite deed om het te overwegen want 't was toch steeds anderen hun schuld.
Dit x100. Er in kijken is lastig, want het is echt makkelijker om vrouwen oppervlakkig/golddiggers te noemen.

anekdote: jessy100 was ooit 145kg en bitter omdat ie geen vriendin had. was natuurlijk de schuld van de vrouwen .... na wat harde waarheden en 55kg minder ben ik getrouwd, goh wie had dat verwacht.

Ik heb ergens sympathie voor de positie van de incel (de gene die nog geen vrouwenhaters zijn iig), anderzijds wil ik ze ook wel een klap voor de spreekwoordelijke kop verkopen voor het weigeren aan zichzelf te werken

[ Voor 9% gewijzigd door jessy100 op 25-08-2021 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

@PinusRigida een spiegel voorhouden is één ding, maar het aspect van controle gaat alleen op voor de controle over jezelf en waar je zelf actie op kunt ondernemen om uit die cirkel te kunnen stappen.

Het is het aspect The Responsibility/Fault Fallacy (Mark Manson beschrijft het veel beter dan mij: https://markmanson.net/responsibility-fault-fallacy) waarbij het centraal is dat je verantwoordelijkheid neemt voor je eigen doen en laten maar ook verantwoordelijkheid neemt voor de verandering die je door wilt voeren om uit een cirkel te stappen en wat niet (per definitie) jouw schuld is (bijvoorbeeld: vrouwen willen niet met je daten, wat kan ik er zelf aan doen?) ipv van om de schuld neer te leggen bij anderen en verwacht dat zij het voor jou gaan oplossen (vrouwen willen niet me me daten, het is de schuld van alle vrouwen, chads, etc).

[ Voor 10% gewijzigd door nwagenaar op 25-08-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:29:

Hoe kom je van "Ik wil een relatie met een vrouw" naar "ik haat alle vrouwen"? Want waarom wil je 'n relatie met iemand die je haat?

Ik weet welke stappen ze nemen om van gevoel 1 naar gevoel 2 te gaan, maar hoe komt het dat ze zelf de inconsistentie hiervan niet inzien?

Hoe kan het dat ze vrouwen objectiveren als lustobject, maar tegelijkertijd betaalde seks als minderwaardig zien?

Ook is het geen kwestie van "er zijn geen vrouwen die mij willen", maar "geen van de vrouwen die belangstelling voor mij hebben, voldoen aan mijn standaarden". Tsja, ik kan ook wel willen dat mij 'n miljoenenwoning op een gouden presenteerblaadje aangeboden wordt, maar moet toch ook echt genoegen nemen met 'n 2-kamer-flat in 'n buitenwijk. Dan kan ik wel brullen dat ik overal voor afgewezen wordt, maar dat is een idiote verdraaiing van de werkelijkheid.

Als laatste stoort hij mij steeds dat er gewezen wordt naar de vrouwen in deze: zíj hebben een plicht om met mannen die niet aan hun standaarden / wensen voldoen genoegen te nemen, zíj hebben de plicht om voor hen minder aantrekkelijke mannen te leren hoe ze wél aantrekkelijker kunnen worden (zie openingspost). Maar waar zit de plicht van de incels zelf?

En ja, ik heb persoonlijk ook last gehad van een incel. Totaal onrealistisch beeld van vrouwen en de vrijheid die ze hebben om een partner naar eigen keuze te kiezen. Totaal onrealistisch beeld van zichzelf. En reken maar niet dat er enig verstand in te praten was, nee, híj was de ultieme gentlemen en wist wat goed voor mij was. Mijn partner was slecht voor mij en hij paste véél beter bij me en wist véél beter wat ik nodig had dan mijn partner, zelf beter dan ik zelf wist. In 't geheel weigeren te accepteren dat hoe de wereld in zijn hoofd werkte, écht niet was hoe deze in 't echt werkte.
Voor zover ik weet van o.a. Reddit zijn incels dan ook opzoek naar maagdelijke meisjes/vrouwen. Hebben ze al iemand gehad dan worden ze volledig afgeschreven. Zal niet voor alle incels gelden maar dat is volgens mij wel de algemene richting.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Bernard0343 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Ik weet @Helixes dat je het niet zo bedoelt. Maar je raakt wel een punt. Sommige types hebben kennelijk het gevoel dat zij recht op intimiteit hebben of recht hebben op .... (Vul maar wat in, geluk, een auto, een goede opleiding of een mooie telefoon). Dat is niet zo. Intimiteit is misschien wel een menselijke behoefte maar geen récht.

Voor sommige dingen moet je je best doen. Ook voor intimiteit. Jammer genoeg verwarren, naar mijn gevoel, teveel mensen 'behoefte' en 'recht'.
Ik denk dat, om het punt dat @PinusRigida hier wil maken te begrijpen, je naast de term pedofilie ook de term pedoseksualiteit erbij moet betrekken. Een pedofiel is in de basis niet strafbaar, een pedoseksueel wel. Echter, in onze maatschappij zijn we zo hard geworden, dat we ook een pedofiel die om hulp vraagt al gaan veroordelen en met de nek aankijken. Terwijl dat misschien wel iemand is die zichzelf enorm goed onder controle kan houden, maar simpelweg op kinderen valt.

Datzelfde ga je ook naartoe met incels. Of überhaupt de benadering van seksualiteit tussen mannen en vrouwen.
ErikT738 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]
Altijd leuk om deze weer van stal te halen. Zowel mannen als vrouwen hebben al decennia (zo niet eeuwen) te maken met bepaalde ideaalbeelden. Tegenwoordig zijn deze idealen echter nog minder haalbaar dan pakweg 40 jaar geleden en worden ze ook meer dan ooit in je gezicht gedrukt. Reclame is natuurlijk niet de enige boosdoener, maar het is denk samen met een maatschappij die steeds individualistischer wordt één van de grootste aanjagers.

Verder zijn veruit de meeste incels natuurlijk helemaal geen terrorist of zelfs vrouwenhater maar gewoon mannen zonder sociale skills die smachten naar enige intimiteit. Ik denk dat je dit bij vrouwen minder ziet omdat bij vrouwen intimiteit onderling (en dan doel ik op knuffels en een kus op de wang, geen seks) niet als abnormaal wordt gezien.
Om deze er even bij te pakken: vergeet niet de sociale druk. Een man die op zijn 20e nog knaap is, wordt door zijn vrienden en eigenlijk in de algemene opinie wel een beetje belachelijk gemaakt. Een vrouw die op haar 20e nog maagd is, wordt als begeerlijk en voorbeeldig gezien. Een vrouw die op 1 avond met 5 mannen gaat is een slet, een man die op 1 avond met 10 vrouwen gaat is een koning.

We zijn, qua maatschappelijke druk, van ver gekomen, maar we hebben nog heel veel te doen om het verschil in mannen en vrouwen te verkleinen. En eerlijk gezegd, ik geloof niet dat we het ooit volledig uit gaan bannen.
Ik heb ook in de horeca gewerkt naast mijn studie, o.a. discotheek, en kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat dit wel enigszins de waarheid is. Sterker nog, qua betalen voor drankjes kwam de meerderheid voor conto van de mannen. Een ongeschreven regel was vervelende groepen mannen weigeren en eruit werken, terwijl vrouwen meer mochten. Waarom? Mannen zijn/waren de big spenders, al dan niet in een poging de vrouwen het hof te maken. Zonder (aantrekkelijke) vrouwen in je tent geen mannen die veel geld uitgeven. Waarom zijn gogodancers voornamelijk vrouwelijk? Niet voor de vrouwelijke bezoekers.
Seksuele stereotypes zijn zo verschrikkelijk diep in onze maatschappij verweven...
prodesk schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:13:
Jonge vrouwen hebben keuze zat, waarom voor een man gaan met wat vlekjes terwijl er zat andere mannen zich aanbieden met superieure genen.
Ironisch genoeg zijn veel contactgestoorde jongens eigenlijk vrijwel vlekkeloos. Ja, hun social skills zijn erg slecht, maar kijk even naar het stereotype contactgestoorde: ITer, veel met computers. En laat dat wel de gasten zijn die hun zaakjes verder goed op orde hebben. Goede baan, huis, weinig/geen schulden. Lijkt echter juist helemaal niet uit te maken :+ :+ }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10

De enige verklaring is dat er keihard stokoude denkbeelden gemarket worden, net zoals dat het patroon is bij andere 'rechtse' ontwikkelingen op het internet (17e eeuwe economische denkbeelden bijv., om het over racisme niet te hebben). 'De vrouw' is tot een eeuw terug wilsonbekwaam, een object dat je hebt, net zoals een huis, een baan, een hond. Je moet dus stevig ongeïnformeerd zijn over de niet eens zo heel moderne samenleving als je dit beeld internaliseert. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het uit dezelfde hoek komt als al die andere ultraconservatieve beelden en pogingen de samenleving op stelten te zetten: conservatisme is geweaponized voor bepaalde belangen: https://www.nytimes.com/2...-money-by-jane-mayer.html
De social media classics: snijdt andere nieuwsbronnen ('mainstream media', mensen buitenshuis) af, herhaal je message, et voila.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]
Zelfde hier trouwens. Ben daar zelf nooit zo in mee gegaan maar dit is echt wel een ding, hoe later het wordt hoe erger. Zeker in dat type kroeg waar je nog even heen gaat als de rest al lang en breed dicht is :'). Verschilt wel waar je naartoe gaat, in een club waar je meer komt voor de artiest / DJ en moet betalen aan de deur komt het m.i. minder voor dan de zoveelste kroeg / danscafé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

prodesk schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 03:54:
Steeds vaker duikt de term Incels op, ook na onderstaand nieuwsbericht. De focus gaat in mijn optiek teveel uit naar repressie, mannen zijn slecht en vrouwen zijn slachtoffer. Maar heeft er iemand nog medelijden met de zogeheten kansarme man die nimmer succes heeft op de relatiemarkt?

https://nos.nl/artikel/23...seksleven-is-mij-ontnomen

Natuurlijk keur ik elke vorm van geweld af maar ik mis vanuit de samenleving de wil om deze mannen te helpen, in plaats daarvan worden zij afgeschilderd als vrouwenhaters en gestoord. Ik denk dat deze mensen veel meer hebben aan een opleiding die hen leert hoe je met vrouwen moet omgaan, m.n verleiden ervan.

Ik vind het moeilijk om precies te beschrijven maar ik hoop dat jullie een beetje begrijpen welke discussie ik hiermee teweeg wil brengen.
Wat voor hulp moet dat zijn? De hulp waar die man het zelf over heeft dat heet hoeren. Dan kan hij gewoon betalen en dan heeft hij seks.

Maar het lijkt me sterk dat dit echt zijn probleem is (ook al zit dat zo in de definitie van het woord, het woord is ook zelfs nooit vertaald naar het Nederlands). Het is gewoon een psychisch probleem, onvrede mijn zijn leven, lichaam, contact met andere mensen. Daarvoor kun je ook gewoon hulp zoeken (maar als je op zoek bent naar seks dan zoek je de oplossing in het verkeerde circuit).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball

silverball

Zo'n subreddit is een enorme echokamer waar alle gematigde meningen worden weggemod en waar gewoon continu hele verknipte retoriek wordt gepropagandeerd en allerlei mensen langzaam radicaliseren.

Ik kwam daar om eens een discussie aan te gaan over wat ik wellicht beter kan doen maar blijkbaar was het mijn schuld niet maar van vrouwen, de maatschappij, feminisme. Ja doei.

En (n=1 uiteraard) maar voor mij persoonlijk is de sociale druk is enorm, zonder dat ik zelf een seksdrang heb. Ik kan niet op een familieverjaardag verschijnen, of op kantoor (recent enorm conflict over gehad) voordat ik de opmerking van een oom/neef/vader/collega krijg "Nog geneukt" of "Heb je nu eindelijk verkering" of iets in die richting. (ik ben 22)

Overigens; ja ik realiseer mij dat ik het waarschijnlijk in mijn sociale skillset en uiterlijk moet zoeken. Ik ben de enige in mijn vriendengroep zonder relatie maar heb alles wel het meest 'voor elkaar' alsin baan, huis, auto en schuldeloos buiten mijn hypotheek.

[ Voor 10% gewijzigd door silverball op 25-08-2021 14:06 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738

Het is wel verwarrend dat we het in deze thread continu over twee soorten incel hebben. Jij hebt het nu over radicale, vrouwen hatende figuren terwijl de term ook gewoon van toepassing is op mensen die geen relatie en/of seks kunnen krijgen maar dit wel zouden willen.

Verder sta ik er niet echt van te kijken hoe sommige incels vrouwen zijn gaan haten. Als je keer op keer wordt afgewezen door je gebrek aan looks/social skills terwijl je vrouwen respect toont en als gelijke behandeld en vervolgens ziet dat een "Chad" die vrouwen als stukken vlees beschouwd wel succesvol is dan is het geen vreemde gedachtesprong. Zeker als dit beeld in de echokamers waar je andere incels spreekt nog eens wordt versterkt. Uiteraard zullen de meeste vrouwen helemaal niet zo "shallow" zijn als de vrouwen die de incel in de kroeg heeft gezien, maar voor zijn beeldvorming maakt dat op dat moment niet meer uit.

Ik denk dat het extreme type incel wat jij omschrijft wel het product is van deze tijd. Zoals ik eerder in dit topic heb geschreven werden dit soort types vroeger vaak opgevangen door hun sociale (kerkelijke) netwerk en aan de vrouw geholpen voordat ze konden radicaliseren. Het hielp denk ook wel dat er in die tijd nog geen online echokamers waren.

@Pizza_Boom Dat is ook zeker waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
PinusRigida schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:38:
Tuurlijk: de 2 onderwerpen zijn niet over de hele lijn vergelijkbaar, dat beweer ik ook niet. Wat er -i.m.o.- wel vergelijkbaar aan is, is het onoverkomelijke taboe dat resulteert in een pertinente -en niet onbegrijpelijke- onwil om ook maar te aanvaarden dat er, zoals in de meeste zaken, een zekere nuance bestaat.
Mijn grote bezwaar hierbij is dat ik, in mijn persoonlijke definitie, incels beperk tot die mensen die zichzelf als dusdanig benoemen. Dat is een kleine subset van die mensen die op latere leeftijd dan zijzelf hadden verwacht en/of gehoopt nog maagd blijken te zijn.

Als je het over die laatste groep wil hebben, dan heb je tot op bepaalde hoogte wellicht een punt. Om welke reden dan ook valt een deel van de populatie buiten de boot wanneer het aankomt op relaties en intimiteit. Ik heb daar geen oplossingen voor: het sociale verkeer dat leidt tot relaties is complex, en bestaat expliciet uit louter individuele keuzes. Welke onderhoud we aan onze maatschappij zouden moeten plegen om te komen tot een inclusiever sociaal verkeer op dat gebied enerzijds, dan wel verwerping van het idee dat er zoiets bestaat als recht op relaties en/of intimiteit anderzijds - durf ik eigenlijk niet zo goed te zeggen. Ik ben in ieder geval niet bekend met onderzoek op dat gebied.

Op zichzelf beschouwd plaatsen incels - door hun zelfidentificatie met de denkwijzen die daarmee geassocieerd worden - zich buitenspel in die discussie. Zij lijken vooral externalisatie te vinden als antwoord op hun problemen en/of trauma's, en te kiezen voor verwijten.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

nwagenaar schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:37:
@PinusRigida een spiegel voorhouden is één ding, maar het aspect van controle gaat alleen op voor de controle over jezelf en waar je zelf actie op kunt ondernemen om uit die cirkel te kunnen stappen.

Het is het aspect The Responsibility/Fault Fallacy (Mark Manson beschrijft het veel beter dan mij: https://markmanson.net/responsibility-fault-fallacy) waarbij het centraal is dat je verantwoordelijkheid neemt voor je eigen doen en laten maar ook verantwoordelijkheid neemt voor de verandering die je door wilt voeren om uit een cirkel te stappen en wat niet (per definitie) jouw schuld is (bijvoorbeeld: vrouwen willen niet met je daten, wat kan ik er zelf aan doen?) ipv van om de schuld neer te leggen bij anderen en verwacht dat zij het voor jou gaan oplossen (vrouwen willen niet me me daten, het is de schuld van alle vrouwen, chads, etc).
Uiteraard, dat was ook de insteek van m'n punt; de 'zekere controle' dat die spiegel biedt als je erin kijkt = niet over anderen maar over jezelf vanaf die moment dat je dat inziet en je de verantwoordelijkheid dus ook niet langer uitsluitend bij anderen legt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Helixes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Op zichzelf beschouwd plaatsen incels - door hun zelfidentificatie met de denkwijzen die daarmee geassocieerd worden - zich buitenspel in die discussie. Zij lijken vooral externalisatie te vinden als antwoord op hun problemen en/of trauma's, en te kiezen voor verwijten.
Het is altijd 'prachtig' om te zien hoe conservatisme progressieve elementen (entitlement) weet in te zetten voor eigen zaak.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

ErikT738 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:53:
[...]
Het is wel verwarrend dat we het in deze thread continu over twee soorten incel hebben. Jij hebt het nu over radicale, vrouwen hatende figuren terwijl de term ook gewoon van toepassing is op mensen die geen relatie en/of seks kunnen krijgen maar dit wel zouden willen.
Twee kanten van dezelfde munt.

Ook voor "gewone" incels is seks vrij verkrijgbaar (iig in Nederland). Zelfs 'gratis' seks is relatief gemakkelijk verkrijgbaar: een rondje Stratumseind en je standaarden maar laag genoeg hebben, en je komt vanzelf iemand tegen voor wie hetzelfde geldt.

Voor een relatie geldt eigenlijk hetzelfde: als je je standaarden maar genoeg verlaagd, kun je echt wel snel een relatie vinden. Dat ze dan 4 kinderen heeft van 4 verschillende vaders, een bijstandsuitkering en in de schulden zit, moet je maar op de koop toe nemen. Hetzelfde geldt voor vrouwen.

Maar het gaat niet om "ik wil seks of een relatie", nee, het gaat om "ik wil seks en een relatie met iemand die aan mijn ideaalbeeld voldoet". Zowel voor de "haat-incel" als voor de "gewone-incel". Well, I got news for you, ook Staceys moeten "genoegen" nemen met een partner die niet aan hun ideaal-beeld voldoet. Dat ideaalbeeld is nl. totaal onrealistisch. Dat ideaalbeeld is iemand die niet bestaat en niet kán bestaan.
Verder sta ik er niet echt van te kijken hoe sommige incels vrouwen zijn gaan haten. Als je keer op keer wordt afgewezen door je gebrek aan looks/social skills terwijl je vrouwen respect toont en als gelijke behandeld en vervolgens ziet dat een "Chad" die vrouwen als stukken vlees beschouwd wel succesvol is dan is het geen vreemde gedachtesprong.
Ik hoop dat jij dat anders ziet? Zoals het hier staat onderschrijf je wat je zegt. Respect is geen stempelkaart "10x respect tonen geeft recht op 1 pijpbeurt". Respect is 'n given, 2 kanten op. Hetzelfde geldt als gelijke behandelen. Dus, als zij jou 10x vriendelijk begroet hebben, hebben zij recht op een gratis onderhoudsbeurt van hun auto? Of moet daarna die gratis onderhoudsbeurt van de auto geruild worden tegen een pijpbeurt?

Het is de incel die vrouwen als stuk vlees beschouwd, niet de "Chad". En dat lijken ze maar niet in te zien.

Ach, 1 voordeel: echte incels sterven vanzelf uit...

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 25-08-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
[...]

Mijn grote bezwaar hierbij is dat ik, in mijn persoonlijke definitie, incels beperk tot die mensen die zichzelf als dusdanig benoemen. Dat is een kleine subset van die mensen die op latere leeftijd dan zijzelf hadden verwacht en/of gehoopt nog maagd blijken te zijn.
Misschien om de discussie helderder te houden (al zijn de definities ook nog altijd vaag):
Incel: involuntary celibate. Oftewel: Onvrijwillig geen seks hebben. Wel graag willen, maar in welke vorm dan ook niet een vrouw "het bed in krijgen".
Red Pillers: Mensen die vinden dat het feminisme is doorgeslagen, dat mannen te weinig rechten hebben, Dat vrouwen golddiggers zijn en enkel voor Chads kiezen.

Als iemand een betere definitie weet voor die laatste: helemaal prima. Maar het maakt de discussie wel een stuk overzichtelijker als we die 2 soorten enigzins uit elkaar kunnen halen :+

Net als overgewicht, obesitas en morbide obesitas ook best verschillend zijn. Iemand met overgewicht hoeft geen psychische hulp en medische ingrepen. Iemand met Morbide obesitas misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
Ha leuk dat er een discussie is over dit onderwerp :). Ik was al op zoek naar een plek om mijn mening/gedachte hierover te geven.

Wat ik eigenlijk zie is dat deze groep zichzelf aan de kant zet. En dan vooral de vinger wijst naar de ander. Maar ze vergeten zichzelf hierbij. Het gezegde is : op ieder potje past een dekseltje. En dat is ook gewoon zo. Dus ook voor deze groep is er heus wel een vrouw. Je moet er alleen moeite voor doen. Ik bedoel je kan niet na 1 afwijzing gelijk in een hoekje zitten kniezen.

Afwijzing hoort er eenmaal bij, en dat maakt je alleen maar beter. zou wat zijn dat jij een vrouw kiest en zij dan maar ja moet zeggen. Nee je wordt afgewezen om een reden, fix dat en je bent er.

En wil je geen moeite doen? Dan trek je je portemonnee en betaal je ervoor. Koop je het gedoe af, en plan je dat lekker in en is het ook klaar. Daar zijn die vrouwen tenslotte voor.

Maar dat onvrijwillige gedoe vindt ik echt aanstellerij eerste klas. Iedereen kan sex hebben(die fysiek hierin toe instaat is dan he). Niemand hoeft daarin tekort te komen in zijn of haar behoefte.

Alleen again... jezelf wegcijferen en huilie huilie en vinger wijzen is makkelijker.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ErikT738 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:53:
Verder sta ik er niet echt van te kijken hoe sommige incels vrouwen zijn gaan haten. Als je keer op keer wordt afgewezen door je gebrek aan looks/social skills terwijl je vrouwen respect toont en als gelijke behandeld en vervolgens ziet dat een "Chad" die vrouwen als stukken vlees beschouwd wel succesvol is dan is het geen vreemde gedachtesprong. Zeker als dit beeld in de echokamers waar je andere incels spreekt nog eens wordt versterkt. Uiteraard zullen de meeste vrouwen helemaal niet zo "shallow" zijn als de vrouwen die de incel in de kroeg heeft gezien, maar voor zijn beeldvorming maakt dat op dat moment niet meer uit.
Ik snap dat incels zo denken. Maar of het een reëel beeld van de waarheid is: nee. En imho moet je dan hulp zoeken als je écht zo denkt. En daar heb je therapeuten voor. Als je keer op keer wordt afgewezen is er waarschijnlijk meer aan de hand dan enkel je looks.

Is daar te weinig geld voor? GGZ en degelijke? 100%. Maar dat is een andere discusssie :+

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 25-08-2021 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

Idioten heb je aan beide zijden:

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Yep, ook vrouwlijke incels bestaan (Femcels). En ook dit is gewoon de schuld bij de wereld leggen :+ Ik wil gewoon een vrouw kunnen optillen en tegen de muur drukken :+ En ik ben niet sterk genoeg om dat met een vrouw van 100+ kg te doen.

Maarja, daar kan ik zelf ook wat aan doen natuurlijk :+

Maar ook daar zie je het "Ik heb recht op een relatie" terugkomen. Dat is geen recht. En soms zul je daar zelf iets voor moeten doen. In mijn (verzonnen, en belachelijke) voorbeeld: De dame kan van de bank komen, ophouden de supermarkt te plunderen en niet langer morbide obesitas hebben (of realistischer: hulp zoeken bij een voedingsdeskundige). Of de man kan zorgen dat die wel 100 KG kan liften.

Voor een relatie zullen beide partijen iets moeten. Dat geld voor zo'n beetje alles op sociaal vlak. En daar gaat het IMHO vaak mis. Zodra mensen hun eigen verantwoordelijkheid opzij schuiven. Voor relaties, sociale contacten, luisteren naar elkaar etc.

[ Voor 66% gewijzigd door Waah op 25-08-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Alright, en nu weer met twee voeten op de aarde graag :+
Onze hele maatschappij is ingericht op graaien graaien, meer meer, haves and not haves. Hordes werklieden die net aan kunnen rondkomen, terwijl een hele rits kantoorjuppies de hele dag een beetje zitten te bellen en vergaderen en het driedubbele binnenhalen. Overeenkomstig heb je binnen het relatiespectrum een deel van de mensen voor wie de structuur niet werkt, als gevolg van gebrek aan skills, verkeerde wiring in het hoofd, etc.
Incels zijn een logisch gevolg van de keuzes van deze rechtsliberale giftige maatschappij en reclame en marketing hebben daar een groot aandeel in. Uiteraard is de aard van het beestje zo dat van nature dit gedrag er altijd is geweest. Maar zonder sociale media, reclame en kapitalisme zou dit probleem snel verdwijnen, net als een hele rits aan andere wereldproblemen.
Maar net als naar china of amerika wijzen bij klimaatverandering of af te geven op vluchtelingen is het makkelijker om de incel een gevaar te noemen of de gevolgen van het fenomeen incel te bespreken als zijnde een probleem, terwijl incels zelf het gevolg van een ander probleem zijn.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Ik hoop dat jij dat anders ziet? Zoals het hier staat onderschrijf je wat je zegt. Respect is geen stempelkaart "10x respect tonen geeft recht op 1 pijpbeurt". Respect is 'n given, 2 kanten op. Hetzelfde geldt als gelijke behandelen. Dus, als zij jou 10x vriendelijk begroet hebben, hebben zij recht op een gratis onderhoudsbeurt van hun auto? Of moet daarna die gratis onderhoudsbeurt van de auto geruild worden tegen een pijpbeurt?

Het is de incel die vrouwen als stuk vlees beschouwd, niet de "Chad". En dat lijken ze maar niet in te zien.

Nu leg je me woorden in de mond. Als een incel (of wie dan ook eigenlijk) ziet dat iemand die totaal geen respect toont voor vrouwen alsnog gretig aftrek vindt dan kan hij zomaar de conclusie trekken dat deze vrouwen kennelijk helemaal geen respect of gelijke behandeling willen. In hun wereld geeft 10 keer respect tonen geen recht op een pijpbeurt, maar is respect helemaal geen factor meer in het spel. Jij hebt kennelijk de conclusie getrokken dat respect voor vrouwen benodigd is om seks of een relatie te krijgen, terwijl voor de incels al meerdere malen het tegendeel is bewezen.

Nog even de disclaimer omdat het misschien nodig is: ik vind zelf dat we iedereen met respect moeten behandelen.

Overigens zal de incel nooit uitsterven, er zal altijd iemand onderaan de rangorde staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:23

Jebus4life

BE User

PinusRigida schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Dit is ook een vaker wederkerend probleem in de maatschappij: Alles is de fout/schuld/verantwoordelijkheid van een ander geworden.

Mijn inziens is het een mindset issue: zelf was ik ook gedeeltelijk zo (iedereen tot op een bepaalde hoogte denk ik), het beste stuk advies dat ik er ooit rond gekregen heb: Alle problemen in je leven komen door je eigen acties. Niemand anders is verantwoordelijk.

Natuurlijk is dat wel héél extreem (en klopt het zeker niet altijd), maar er valt iets voor te zeggen qua mindset: Bij elke tegenslag gewoon reflecteren: wat had ik zelf anders kunnen doen. Natuurlijk, als je s'avonds naar huis aan het wandelen bent en een dronken kerel valt je het uit het niets aan (true story), tsja: Daar kan je weinig aan doen, shit happens... Idem als je een zware ziekte krijgt.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
It's programming, and a consequence of programming. Cultural Engineering.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
MrOleo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Onze hele maatschappij is ingericht op graaien graaien, meer meer, haves and not haves. Hordes werklieden die net aan kunnen rondkomen, terwijl een hele rits kantoorjuppies de hele dag een beetje zitten te bellen en vergaderen en het driedubbele binnenhalen. Overeenkomstig heb je binnen het relatiespectrum een deel van de mensen voor wie de structuur niet werkt, als gevolg van gebrek aan skills, verkeerde wiring in het hoofd, etc.
Incels zijn een logisch gevolg van de keuzes van deze rechtsliberale giftige maatschappij en reclame en marketing hebben daar een groot aandeel in. Uiteraard is de aard van het beestje zo dat van nature dit gedrag er altijd is geweest. Maar zonder sociale media, reclame en kapitalisme zou dit probleem snel verdwijnen, net als een hele rits aan andere wereldproblemen.
Maar net als naar china of amerika wijzen bij klimaatverandering of af te geven op vluchtelingen is het makkelijker om de incel een gevaar te noemen of de gevolgen van het fenomeen incel te bespreken als zijnde een probleem, terwijl incels zelf het gevolg van een ander probleem zijn.
En wat is je alternatief op het kapitalistisch systeem? O-)

Ook vóór het kapitalisme had je dit soort problematiek. Met één verschil: Je kocht je vrouw, en dat was bezit. Had je geen geld? Dan vaak ook geen vrouw. Dat gaat terug tot de tijd dat we nog jager/verzamelaars waren.

En guess what? Dat is kapitalistischer dan wat we nu hebben _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Als je het over die laatste groep wil hebben, dan heb je tot op bepaalde hoogte wellicht een punt. Om welke reden dan ook valt een deel van de populatie buiten de boot wanneer het aankomt op relaties en intimiteit. Ik heb daar geen oplossingen voor: het sociale verkeer dat leidt tot relaties is complex, en bestaat expliciet uit louter individuele keuzes. Welke onderhoud we aan onze maatschappij zouden moeten plegen om te komen tot een inclusiever sociaal verkeer op dat gebied enerzijds, dan wel verwerping van het idee dat er zoiets bestaat als recht op relaties en/of intimiteit anderzijds - durf ik eigenlijk niet zo goed te zeggen. Ik ben in ieder geval niet bekend met onderzoek op dat gebied.

@Waah nam al een deel van m'n antwoord voor rekening.

Ik vul aan dat het i.m.o. niet mogelijk zal zijn om 'onderhoud' aan onze maatschappij te doen voordat we afkomen van extremistische denkbeelden en daarbij is het idd. van belang om dingen te definiëren.
Maar er zal vanuit de maatschappij altijd neiging zijn om dingen simpel te houden "simpel" en dus "zwart of wit, goed of slecht". Zo'n denkbeelden worden dan versterkt door politiek geëngageerde groepen die bepaalde beslissingen die nodig zijn om hulp op poten te zetten voor mensen die hier hopeloos naar opzoek zijn, kunnen en zullen tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Virtuozzo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:16:
It's programming, and a consequence of programming. Cultural Engineering.
Ik durf het haast niet te vragen :D Maar care to explain?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Thomas schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:50:
Zelfde hier trouwens. Ben daar zelf nooit zo in mee gegaan maar dit is echt wel een ding, hoe later het wordt hoe erger. Zeker in dat type kroeg waar je nog even heen gaat als de rest al lang en breed dicht is :'). Verschilt wel waar je naartoe gaat, in een club waar je meer komt voor de artiest / DJ en moet betalen aan de deur komt het m.i. minder voor dan de zoveelste kroeg / danscafé.
Ik heb het gevoel dat het heel erg ligt aan de doelgroep en de daarbij horende leeftijd. De discotheek waar ik gewerkt heb had diverse themafeesten. Hardcore (een van de main DJ's uit de scene had daar een eigen avond, een aantal keer per jaar), R&B+rap, Hollands, etc.

Dat ik voor het laatst in de uitgaanswereld gewerkt heb, is alweer een aantal jaren geleden. Toen was hardcore/hardstyle al over zijn eerste top van de jaren 90 en early 00's heen. Dat zag je in de bezoekers. Weken toegeleefd naar het feestje, oppas geregeld, etc. Hebben hun partner op thunderdome, MOH of weet ik veel wat leren kennen. Bij Hollandse muziek ook, veel families met ouderen. R&B en rap waren vooral jonge opgefokte gassies. Dat soort verschillen merkte je in alles: omzet op een avond, hoeveelheid beveiligingspersoneel, wat er gedronken werd (bij Hollandaise bijvoorbeeld vaak jonkie cola), maar ook de omgang met anderen. Het machogedrag bij de laatste groep was gewoon veel meer aanwezig.

Ik denk dat je hier een knip moet aanbrengen. Hierboven heb je het over een groep die toevalligerwijs buiten de boot valt, maar niet meteen over gaat tot extreme gedachtegangen...
Terwijl deze groep dat wel doet.
Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:04:

Ik snap wat je zegt, maar ik denk dat hierin het antwoord op je eerdere vraag, het haten van vrouwen, wel een beetje ligt. Respect is geen given, niet iets dat 2 kanten op werkt. Een gassie dat niet de chad is, krijgt veel minder respect terug dan dat hij geeft. Neem even de stereotype nerd. Ik heb live gezien hoe die gasten behandeld worden, als ze een keer uitgaan. Wie vind je niet bij het uitgaan? De vrouwen die mogelijk wel respect voor hem hebben, zijn die kroeg of dat café allang ontvlucht.
Hetzelfde geldt overigens voor die vrouw die zich als nerd identificeert. Zij krijgt ook veel minder respect terug dan dat ze geeft. De hunks en chicks krijgen veel meer respect dan dat zij geven, zij behandelen gemiddeld genomen iedereen als voetveeg. Dat dit voor de vrouwen ook geldt, zal de incel echter niet zien. Hij ziet alleen dat de vrouwen die hij met respect behandeld, hem negeren, terwijl de mannen die haar als stuk vlees behandelen haar wel aan de haak slaan.
@ErikT738 Legt het eigenlijk ook wel mooi uit.
Waah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:05:
Misschien om de discussie helderder te houden (al zijn de definities ook nog altijd vaag):
Incel: involuntary celibate. Oftewel: Onvrijwillig geen seks hebben. Wel graag willen, maar in welke vorm dan ook niet een vrouw "het bed in krijgen".
Red Pillers: Mensen die vinden dat het feminisme is doorgeslagen, dat mannen te weinig rechten hebben, Dat vrouwen golddiggers zijn en enkel voor Chads kiezen.

Als iemand een betere definitie weet voor die laatste: helemaal prima. Maar het maakt de discussie wel een stuk overzichtelijker als we die 2 soorten enigzins uit elkaar kunnen halen :+

Net als overgewicht, obesitas en morbide obesitas ook best verschillend zijn. Iemand met overgewicht hoeft geen psychische hulp en medische ingrepen. Iemand met Morbide obesitas misschien wel.
Ironisch genoeg is ook de red pill niet ontstaan als vrouwenhatende groep, maar als groep die vond dat feminisme niet mocht betekenen dat mannen maar gehaat moesten worden. Zij hebben best wel een aantal goede punten gehad. Een van die punten is dat het leven van een man, voor een overheid, over het algemeen als minder waard werd beschouwd. Mannen zijn immers makkelijker te vervangen, met 1 man en 50 vrouwen kan je een populatie opnieuw opbouwen, met 50 mannen en 1 vrouw wordt dat lastiger.
Waar bij het modernere feminisme altijd gekeken werd naar de top (glazen plafonds, managersquota's e.d.), werd dit door red pillers beantwoord met de vraag om dan gelijktijdig quota in te stellen voor het leger, mijnwerkers, boorplatformwerkers en andere beroepsgroepen waar de kans om het leven te laten tijdens werk groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

Ik wil graag een relatie, maar de meeste vrouwen willen niet met mij daten en geen van hun heeft sex met mij willen hebben. Het ligt niet aan mij, maar aan alle vrouwen en de hedendaagse samenleving!
Vanuit hun insteek is dit hun waarheid omdat ze niet de verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen aantrekkelijkheid (niet alleen fysiek, maar ook qua persoonlijkheid, grenzen, normen en waarden) en ipv daarvan verwachtingen vanuit hun normen en waarden hebben die tegen de praktische realiteit en hedendaagse samenleving in gaan.

Vanuit hun insteek is de enige oplossing om zich terug te trekken en zichzelf te identificeren als incel, maar aan de andere kant schuiven zij (wederom) de verantwoordelijkheid voor hun eigen keuze naar anderen en willen ze zelf geen of amper verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen keuze.
Ik denk dat het komt omdat ze geen verschil (willen) zien in het aspect (het hebben van) seks als onderdeel van relationele intimiteit en (het kunnen hebben van) seks vanuit lust.

Overigens is dit niet iets wat je alleen ziet bij Incels, ik ken enkele personen met religieuze achtergrond die vinden dat seks alleen iets is tussen geliefden en dat (bijvoorbeeld) One Nigh Stands, etc amoreel is.
Dat komt omdat jij realistisch bent over je eigen (financiele) mogelijkheden en de realiteit van (bijvoorbeeld) de woningmarkt.
Dat is juist mijn euvel met Incels: ze kiezen voor een slachtofferrol ipv het nemen van eigen verantwoordelijkheid en de verantwoordelijkheid om hun eigen problemen te willen oplossen.

En uiteraard zijn er mensen die echt psychogische en/of lichamelijke problemen zijn dat ze geen relatie en/of sex kunnen krijgen. Persoonlijk denk ik dat deze groep binnen de groep die zich identificeren als Incels minimaal zal zijn.
Dit klinkt als een combinatie van een Mr Nice Guy met onrealistische ideeen en eentje dat er creepy methodes op na hield om jou voor zichzelf te winnen. Als hij dit heeft gedaan bij andere vrouwen dan zou het mij niet verbazen dat hij zich zou later zou identificeren als incel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Die vrouw is echt niet goed hoor. Dat merk je zoals hij al zegt gewoon aan haar manier van doen. Ergens de link met realiteit kwijtgeraakt en compleet in een eigen bubbel leven dat iedereen haar leuk moet vinden.

Gelukkig komt John Cleese weer met een show om dit hele Cancel & Woke gebeuren aan de kaak te stellen 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

ErikT738 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:15:
[...]
Nu leg je me woorden in de mond.
Nee, ik vraag je om uit te spreken of dit jouw woorden zijn / jouw mening is of niet.
Als een incel (of wie dan ook eigenlijk) ziet dat iemand die totaal geen respect toont voor vrouwen alsnog gretig aftrek vindt dan kan hij zomaar de conclusie trekken dat deze vrouwen kennelijk helemaal geen respect of gelijke behandeling willen. In hun wereld geeft 10 keer respect tonen geen recht op een pijpbeurt, maar is respect helemaal geen factor meer in het spel. Jij hebt kennelijk de conclusie getrokken dat respect voor vrouwen benodigd is om seks of een relatie te krijgen, terwijl voor de incels al meerdere malen het tegendeel is bewezen.
En daar gaan ze dus de mist in. Respect is niet iets dat eenzijdig vastgesteld wordt. Een moslim-man kan weigeren een hand te schudden van een vrouw en denkt dat hij daarmee respect toont. Een vrouw kan dat zeer respectloos vinden. Op dezelfde manier heb ik ervaring dat 'n incel vond dat ik binnen mijn relatie respectloos behandeld werd, maar ik, noch mijn partner, vonden van niet.

Leuk dat de incel dat vindt, maar als beide betrokken partijen het niet met hem eens zijn, is er wellicht iets mis met zijn interpretatie van "respect". En is het in ieder geval zo dat zijn interpretatie van respect niet past bij mij.
Nog even de disclaimer omdat het misschien nodig is: ik vind zelf dat we iedereen met respect moeten behandelen.
Zoals hierboven, dat zegt helemaal geen ruk. Want wat jij respectvol vind, hoeft voor mij helemaal niet respectvol te zijn.
Overigens zal de incel nooit uitsterven, er zal altijd iemand onderaan de rangorde staan.
Mijn opmerking was ook 'n sarcastisch grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gooi er even wat cijfers tegenaan.

Kan het ermee te maken hebben dat er 'in het land' behoorlijke overschotten aan mannen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8J4KFyMRUOG70qZRRcOdGVYYgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1mqYkMYo5f07e200lLLaTwht.png?f=fotoalbum_large

Dit speelt ook in Zeeland. Ook het NRC heeft hierover geschreven.

*edit: plaatje

[ Voor 30% gewijzigd door desmond op 25-08-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

[...]

Nu leg je me woorden in de mond. Als een incel (of wie dan ook eigenlijk) ziet dat iemand die totaal geen respect toont voor vrouwen alsnog gretig aftrek vindt dan kan hij zomaar de conclusie trekken dat deze vrouwen kennelijk helemaal geen respect of gelijke behandeling willen. In hun wereld geeft 10 keer respect tonen geen recht op een pijpbeurt, maar is respect helemaal geen factor meer in het spel. Jij hebt kennelijk de conclusie getrokken dat respect voor vrouwen benodigd is om seks of een relatie te krijgen, terwijl voor de incels al meerdere malen het tegendeel is bewezen.

Hier zit natuurlijk stiekem een kern van waarheid in, het is niet voor niets dat mannen die zich toxisch mannelijk 'Toxic masculinity' gedragen minder problemen hebben om een relatie/vrouw te vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31

De focus gaat in mijn optiek teveel uit naar repressie, mannen zijn slecht en vrouwen zijn slachtoffer. Maar heeft er iemand nog medelijden met de zogeheten kansarme man die nimmer succes heeft op de relatiemarkt?

...

Natuurlijk keur ik elke vorm van geweld af maar ik mis vanuit de samenleving de wil om deze mannen te helpen, in plaats daarvan worden zij afgeschilderd als vrouwenhaters en gestoord. Ik denk dat deze mensen veel meer hebben aan een opleiding die hen leert hoe je met vrouwen moet omgaan, m.n verleiden ervan.
Ik krijg een beetje een naar gevoel bij jouw woorden moet ik zeggen. Want ik herken hierin toch wel de giftige incelredenatie dat 'repressie' wordt toegepast op mannen. Ik herken dat echt volstrekt niet. Ook herken ik niet dat jij uit incel-berichtgeving haalt dat 'mannen slecht zijn' en vrouwen 'slachtoffer'. Mannen zijn niet slecht en niemand beweert dat. Maar de geradicaliseerde incel-beweging is wel slecht, hoe zeer ze ook proberen zichzelf vooral slachtoffers te vinden.

Dit soort veralgemeniseren is precies datgene wat er mis is met de incels die ik in mijn leven heb ontmoet. Dit zijn stuk voor stuk mensen die geen enkele zelfreflectie kunnen toepassen op hun handelen en al hun problemen externaliseren. Allemaal om te voorkomen dat ze aan zichzelf moeten werken en zichzelf eens diep in de spiegel moeten aankijken. In plaats daarvan is het een stuk makkelijker copen door te doen alsof je zelf een slachtoffer bent.

En ja, natuurlijk is het belangrijk voor deze incels om te leren omgaan met hun frustraties, en daarvoor is in Nederland ggz beschikbaar. Maar die moet je wel willen aanpakken, zoals vrouwen over het algemeen beter doen dan mannen. En dat is nu juist precies het probleem als je alleen maar kunt externaliseren: dan denk je dat de hele wereld therapie nodig heeft, behalve jijzelf.

Dus ja, incels helpen is top. Maar dan niet met vrouwen versieren, maar met werken aan hun zelfbeeld en zelfreflectie kunnen toepassen. Dat lijkt me broodnodig bij deze mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
desmond schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:21:

Kan het ermee te maken hebben dat er 'in het land' behoorlijke overschotten aan mannen zijn?

Niet zo gek dat hier een hele industrie (importbruiden) op draait. De dames uit minder welgestelde landen of landen met een vrouwenoverschot (lees: Oostblok, Azië) zijn voor veel Incels waarschijnlijk een prototype van "respect voor de man" (in mijn ogen is het meer een culturele achterstand door onderdrukking en gebrek aan vrijheid in die landen, juist het type vrouw waar ik nooit op zou vallen)

De vraag is dan alleen wat zo'n dame doet zodra ze hier woont en meer sociaal gerichte/knappere/rijkere mannen ontmoet. Dan moet de liefde wel écht diep zitten. Maar genoeg zeer introverte/niet woest aantrekkelijke mannen gezien in Azië die gelukkig zijn geworden met een lokale dame. (ok, ok, ook veel vechtscheidingen naar lokaal recht, maar dat terzijde)

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 25-08-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

Ik durf het haast niet te vragen :D Maar care to explain?
Niet genoeg ruimte voor in het topic 8) Dit soort onderwerp, het is eigenlijk iets waar mening niet in voor zou mogen komen. Het is veel meer een discussie over onderzoek & studie radicalisatie en potentialiteit van geweld bij geschapen spanningsvelden in samenlevingen.

Iets van ICCT, CARR, et alii.

Pas daarna zouden we ons als mensen aan het onderwerp moeten wagen. Maar goed, het is wat het is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
silverball schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Hier zit natuurlijk stiekem een kern van waarheid in, het is niet voor niets dat mannen die zich toxisch mannelijk 'Toxic masculinity' gedragen helemaal geen problemen hebben in de liefde.
Is dat zo? :+ Want dat is nog wel een aanname :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
desmond schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:21:

[Afbeelding]

*edit: plaatje
What happens throughout history when there's too many men? War. Today's complex society has too many buffers to simply allow this. And that is why problems are created and seeded as mental pathogens in order to try and still get to a state of war.

Historisch conservatisme. Altijd hetzelfde, enkel iteratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Virtuozzo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Niet genoeg ruimte voor in het topic 8) Dit soort onderwerp, het is eigenlijk iets waar mening niet in voor zou mogen komen. Het is veel meer een discussie over onderzoek & studie radicalisatie en potentialiteit van geweld bij geschapen spanningsvelden in samenlevingen.

Iets van ICCT, CARR, et alii.

Pas daarna zouden we ons als mensen aan het onderwerp moeten wagen. Maar goed, het is wat het is.
Ah op zo'n fiets _/-\o_ En daar ben ik het ook wel mee eens. Maar wordt daar wel genoeg onderzoek naar gedaan dan? Vaak wordt bij radicalisatie toch vaak gekeken naar terrorisme tegenwoordig. Want daar zit de aandacht. En of je diezelfde radicalisatie zo simpel naar andere groepen kan trekken durf ik niet te zeggen met mijn (zeer) beperkte kennis van het onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]

Het feit dat je He-man (of wie is het) met één specifieke barbie moet vergelijken om dit punt te kunnen maken trekt je hele verhaal al onderuit natuurlijk. De pressure voor vrouwen om jong en aantrekkelijk te zijn is veel groter dan die op mannen. En de context van mijn reactie is het zeker niet te verklaren dat ideaalbeelden de incels scheppen want dat zou betekenen dat er veel meer verknipte vrouwen dan mannen zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Waah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Is dat zo? :+ Want dat is nog wel een aanname :+
-offtopic-
Ik heb het geherformuleerd, want dat is natuurlijk niet zo.

[ Voor 7% gewijzigd door silverball op 25-08-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
silverball schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

-offtopic-
Ik heb het geherformuleerd
Het blijft een aanname. Want als ik sommige Incel-redditors lees, zie ik toch vooral heel toxische, masculine mannen gesprekken langskomen :+
Of we hebben een andere definitie van toxic masculine.

Dus zijn het vooral nerds? met meer "feminine" trekjes? Of zijn het stiekem ook best veel "stoere mannen, roggebrood" incels.

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 25-08-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Virtuozzo schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:27:
[...]

What happens throughout history when there's too many men? War. Today's complex society has too many buffers to simply allow this. And that is why problems are created and seeded as mental pathogens in order to try and still get to a state of war.

Historisch conservatisme. Altijd hetzelfde, enkel iteratief.
Dus meer vrouwen aan de top, en zorgen dat er méér vrouwen zijn dan mannen? })
Technologisch mogelijk O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Waah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Het blijft een aanname. Want als ik sommige Incel-redditors lees, zie ik toch vooral heel toxische, masculine mannen gesprekken langskomen :+

Dus zijn het vooral nerds? met meer "feminine" trekjes? Of zijn het stiekem ook best veel "stoere mannen, roggebrood" incels.
Zoals alles op 'internet', het meeste is ideaalverheerlijking (hoe problematisch het ideaal ook is) en een stevige dosis roleplay, in dit geval alfamale roleplay. Wilde gok: incels gedragen zich buiten de deur net even anders ;)

De vraag is hoe zo'n uiterst gedateerd beeld over mannen en vrouwen deze groep blijft bezighouden. Het vergt maar weinig moeite om deze denkbeelden met de realiteit te staven. Iets houd dat dus in stand. Hoe, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Het feit dat je He-man (of wie is het) met één specifieke barbie moet vergelijken om dit punt te kunnen maken trekt je hele verhaal al onderuit natuurlijk. De pressure voor vrouwen om jong en aantrekkelijk te zijn is veel groter dan die op mannen. En de context van mijn reactie is het zeker niet te verklaren dat ideaalbeelden de incels scheppen want dat zou betekenen dat er veel meer verknipte vrouwen dan mannen zouden moeten zijn.
Het is niet mijn vergelijking maar een algemeen plaatje wat ik vaker tegen ben gekomen. Het punt is dat beiden onrealistische idealen zijn waar mannen en vrouwen zich naar moeten vormen om "aantrekkelijk" te zijn in onze maatschappij. Het zou me niets verbazen als de kwaliteiten waar wij in een partner naar zoeken ook door deze beelden worden bepaald. Verder hoeft niet elk "verknipt" persoon zich op dezelfde manier te uiten natuurlijk, waarschijnlijk lopen er ook genoeg verknipte vrouwen rond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]

Hier zit natuurlijk stiekem een kern van waarheid in, het is niet voor niets dat mannen die zich toxisch mannelijk 'Toxic masculinity' gedragen minder problemen hebben om een relatie/vrouw te vinden.
En nu ga ik je toch vragen om een bron hiervoor te noemen. Want dit kan en wil ik niet op je woord aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Nee, ik vraag je om uit te spreken of dit jouw woorden zijn / jouw mening is of niet.
Erik zegt toch nergens dat respect wie dan ook recht geeft op iets? Dat zijn jouw woorden, niet de zijne. Hij zegt alleen dat hij het best kan begrijpen dat wanneer je tien of twintig keer op een botte manier wordt afgewezen je dan een hekel aan (een bepaald soort) vrouwen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Thomas schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:46:
[...]
Erik zegt toch nergens dat respect wie dan ook recht geeft op iets? Dat zijn jouw woorden, niet de zijne. Hij zegt alleen dat hij het best kan begrijpen dat wanneer je tien of twintig keer op een botte manier wordt afgewezen je dan een hekel aan (een bepaald soort) vrouwen kan krijgen.
Ik begin met een vraag: "ik hoop dat jij dat anders ziet?" Daar heeft 'ie geen antwoord op gegeven.

[ Voor 196% gewijzigd door Ardana op 25-08-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Brent schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Zoals alles op 'internet', het meeste is ideaalverheerlijking (hoe problematisch het ideaal ook is) en een stevige dosis roleplay, in dit geval alfamale roleplay. Wilde gok: incels gedragen zich buiten de deur net even anders ;)

De vraag is hoe zo'n uiterst gedateerd beeld over mannen en vrouwen deze groep blijft bezighouden. Het vergt maar weinig moeite om deze denkbeelden met de realiteit te staven. Iets houd dat dus in stand. Hoe, en waarom?
Als ze al de deur uit komen... Stereotypisch zitten ze alleen op hun zolderkamertje natuurlijk. Die schutter laatst in Plymouth was dan wel een uitzondering, maar dat moet je natuurlijk zien te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
[...]

Althans, zo doen ze het voorkomen opdat je hun boek met tips koopt! Nu met 50% korting op het seminar! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Waah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Toch blijf ik erbij, toxic masculinity/ Alpha Male wordt, in zekere zin, gezien als aantrekkelijk. Ik zeg niet (plz!) dat iedereen zich zo moet gedragen en ook niet dat alle vrouwen hierop vallen.
Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

En nu ga ik je toch vragen om een bron hiervoor te noemen. Want dit kan en wil ik niet op je woord aannemen.
Harde cijfers heb ik natuurlijk niet maar kom op, geen emotie tonen, dominant zijn, anderen pesten worden gewoon tot een bepaalde hoogte als mannelijk gezien. Mijn collega's, familieleden die de dag beginnen met mij vragen "of ik eindelijk gen*ukt heb" worden op handen gedragen en hebben over het algemeen ook leuke vriendinnen of vrouwen. Dit is gewoon een cultuurding.

Men vond het dan ook maar zwak dat ik hiervoor naar HR ging. Dat is niet om zielig te doen (verre van), maar dit is gewoon mijn persoonlijke ervaring. Ja, n=1 gehalte is wat hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door silverball op 25-08-2021 14:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
silverball schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Toch blijf ik erbij, toxic masculinity/ Alpha Male wordt, in zekere zin, gezien als aantrekkelijk. Ik zeg niet (plz!) dat iedereen zich zo moet gedragen en ook niet dat alle vrouwen hierop vallen.

[...]

Harde cijfers heb ik natuurlijk niet maar kom op, geen emotie tonen, dominant zijn, anderen pesten worden gewoon tot een bepaalde hoogte als mannelijk gezien. Mijn collega's, familieleden die de dag beginnen met mij vragen "of ik eindelijk gen*ukt heb" worden op handen gedragen en hebben over het algemeen ook leuke vriendinnen of vrouwen. Dit is gewoon een cultuurding.
Dat is geen cultuurding, maar een omgevings-ding.

De kerel hier met de grootste bek, en die ook dat gedrag vertoont, wordt absoluut níét op handen gedragen. En dat op een bedrijf met bijna enkel mannen (en ook nog veel nerds, technisch bedrijf). En heeft zeker niet de leukste vrouw :+ maar dat is mijn eigen mening. Hij wordt juist gezien als "loser" door dat gedrag.

En grappig genoeg kwam ik er laatst achter dat één van de grootste nerds een relatie heeft met een Ex-miss model. _/-\o_ mooie dame _/-\o_ goed stel hersens _/-\o_ .

Net als dat het in het gooi als fantastisch gezien wordt als je je laat volspuiten met lip-fillers, je borsten naar Cup G laat oprekken en je wallen volledig weg laat spuiten... In die kring is dat héél normaal en mooi.

In mijn kringen? We lachen ze vierkant uit.

Daarom kan je moeilijk vanuit je eigen ervaring zeggen dat het een cultuur is. Het is een sub-cultuur dingetje. En die subcultuur zit vaak aan je omgeving vast.

Zoals Kheos hieronder ook zegt: Je kan je N=1 ervaring niet toepassen op de hele wereld.... Tenzij je met daadwerkelijk bewijs komt. En nee "ik zie dat in mijn omgeving" is geen bewijs :+

Echter incels gebruiken dat dus juist wel zo. Hun N=1 is voor hun het bewijs. Vervolgens zoeken ze andere mensen met dezelfde N=1 ervaring en nu is het N=1000. Dus is het waar.

Dat die 1000 maar een zandkorrel in de zandbak van 6 miljoen korrels :+ dat vergeten ze

@McGryphon Ik zie mijn nieuwe username voor games net langskomen in je prachtige stuk: Chad Thundercock :D _/-\o_ _O-

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 25-08-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 18:24

Kheos

FP ProMod
Hoe bedoel je dit precies? Het wordt als aantrekkelijk gezien in zeldzame gevallen, sommige gevallen, het merendeel van de tijd?
Want veel meer dan een luide vlek van een kleine groep lijkt het mij toch niet hoor.
[...]

en nu projecteer je jouw n=1 wereld op de realiteit. Alsof het altijd zo is.
Dat is jouw cultuurding. Jouw familie en collega's reageren zo. Ik ken niemand die zo zou reageren dus het is zeker niet mijn cultuurding.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

prodesk schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:52:
[...]
Je zou ook kunnen denken waarom, daar moet een reden achter zitten. Ik kan mij echt niet voorstellen dat mannen by default vrouwen haten.

Gestoord of niet, iedereen heeft basisbehoeftes en daar hoort ook intimiteit en seks bij.
Nee, mannen haten niet by default vrouwen. Maar als je een hele groep mannen met dezelfde frustratie bij elkaar zet, waarvan een voldoende groot deel de schuld bij vrouwen neerlegt, gaat dat wel vanzelf het dominante denkbeeld onder die groep worden. Dat is vrij duidelijk te zien.

Mannen haten niet by default vrouwen. Een groep mensen met gedeelde frustratie zal wel vaak snel uitkomen op een buiten henzelf liggende zondebok als ze lang genoeg met elkaar om gaan. Dat is een vorm van ingroup/outgroup behaviour die je niet alleen bij incels ziet, maar bij veel meer groepen die zich gemarginaliseerd voelen.
[...]
Daar heb je gelijk in, maar wat als je dat station al gepasseerd bent en alles al hebt geprobeerd? Concurrentie onder mannen is immers keihard want bijna elke bar of club kent een overschot aan mannen die allemaal hetzelfde willen. Kledingadvies is slechts het begin, sociale vaardigheden en flirten zijn veel moeilijker aan te leren omdat daar een hoop skills bij komen kijken die niet iedereen kan aanleren. Dan moet je bijvoorbeeld denken aan mannen met een sociale angststoornis of enige vorm van autisme.
Je hebt alles al geprobeerd, en bent "het station gepasseerd" van aan jezelf werken, maar je illustreert dat met het stereotype voorbeeld van de kroeg vol kerels waar iedereen uit is op een avond fysieke lol?

Ik denk dat je dan nog heel veel te leren en proberen hebt eigenlijk.

Ik zal het er maar even op houden dat ik een vrij promiscuë levensstijl heb, maar daar komen weinig kroegen bij kijken hoor. Er zijn zó veel sociale situaties waarin je nader kan komen tot mensen joh. Van Tweakers via Discord tot LAN-parties en sporten, met uitstapjes naar vrijwilligerswerk; kom ik een heel eind mee moet ik zeggen.

Helpt wel dat ik niet wanhopig op seks uit ben. Ik ga gewoon naar plekken toe om dingen te doen die ik leuk vind, en dan heb ik interacties met mensen, en dan blijkt vanzelf of ik die mensen leuke mensen vind en vice versa.
prodesk schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:13:
[...]
Inderdaad, die types die denken ergens recht op te hebben zijn wel de meest extreme types. Het is triest dat zij als minderheid de gehele Incel community vertegenwoordigen. Ik begrijp alleen niet dat de media hierin meegaat, er zitten heus ook gewone mensen tussen die niemand kwaad doen maar om wat voor reden dan ook geen succes met vrouwen hebben.
Dat ligt er helemaal aan waar je de grens voor "niemand kwaad doen" trekt. Ik zou willen zeggen dat het meepraten met en valideren van de absolute incelgekkies al genoeg is om te zeggen dat je mensen kwaad doet. Je hoeft niet zelf mensen voor hun flikker te schieten om gekwalificeerd te kunnen worden als kwaadaardige invloed.
Zo gemakkelijk is de law of attraction niet, vooral als je bepaalde sociale vaardigheden mist. Ik ken zat mannen die onderling prima met elkaar overweg kunnen, werk en vrienden hebben. Maar om het even plat te zeggen een vrouw in bed te krijgen daar is toch wel meer nodig dan basale sociale vaardigheden.
Nou, met basale sociale vaardigheden ben ik er vroeger ook gewoon gekomen, zij het niet altijd makkelijk. Het is namelijk niet een sociale skeleton key die je moet unlocken om tot intimiteit met mensen te komen. Het ligt hem, in mijn ervaring, toch echt meer aan de insteek en normen en waarden die je er op na houdt. Het merendeel van de fijne intimiteit in mijn leven komt voort uit initieel gewoon vriendschappelijk contact met mensen, dat op een zeker punt escaleert naar intiemere situaties. Hell, mijn vriendin, die hier op het forum zit, kende ik al meer dan een jaar voor onze eerste date. Meeting hier, huis schilderen daar, zo iets moet vaak gewoon groeien.

Maar dat groeit niet als je vanaf moment nul al uit bent op allemaal dingen waar domweg consent voor nodig is.
Jonge vrouwen hebben keuze zat, waarom voor een man gaan met wat vlekjes terwijl er zat andere mannen zich aanbieden met superieure genen.
Moet ik even mijn black book af gaan bellen, waarom ze allemaal voor een autist met PTSD gegaan zijn in plaats van giechelend met Chad Thundercock mee naar huis te gaan, of zie je zo ook al wel in dat dit enorm kortzichtig en onzinnig is?
Deze er even tussenuit pikken omdat ik het wel een goed punt vind. Intimiteit/emotionaliteit tussen mannen is nagenoeg non-existent in de meeste sociale groeperingen waar ik deel van geweest ben, en ik denk oprecht dat het de wereld een stuk beter zou maken als dit eens zou veranderen. Ik heb best een goeie handvol goeie vrienden, zou ik zeggen, maar als het over emotionele zaken gaat komt de helft daarvan ook niet veel verder dan "yo uh sorry man, kut voor je, zin om hierheen te komen om het te verzuipen in een fles wodka?"
"Conceal, don't feel, don't let them know". Ja, ik quote een disney-prinsessenfilm. Als er niet zo'n verschrikkelijk taboe lag op het delen van de zwaardere momenten in het leven, zouden veel dingen toch echt wel beter worden denk ik.
Pizza_Boom schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:46:
[...]
Om deze er even bij te pakken: vergeet niet de sociale druk. Een man die op zijn 20e nog knaap is, wordt door zijn vrienden en eigenlijk in de algemene opinie wel een beetje belachelijk gemaakt. Een vrouw die op haar 20e nog maagd is, wordt als begeerlijk en voorbeeldig gezien. Een vrouw die op 1 avond met 5 mannen gaat is een slet, een man die op 1 avond met 10 vrouwen gaat is een koning.

We zijn, qua maatschappelijke druk, van ver gekomen, maar we hebben nog heel veel te doen om het verschil in mannen en vrouwen te verkleinen. En eerlijk gezegd, ik geloof niet dat we het ooit volledig uit gaan bannen.
Wil wel even zeggen dat dit nu al een stuk minder is dan 10 jaar terug, in de omgevingen waar ik me beweeg. Zelfs onder de laagopgeleide plattelandsjeugd. Als ik mijn vrienden vertel dat ik een date heb met iemand anders dan mijn vriendin word ik ook steevast slet genoemd :P
[...]
Ik heb ook in de horeca gewerkt naast mijn studie, o.a. discotheek, en kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat dit wel enigszins de waarheid is. Sterker nog, qua betalen voor drankjes kwam de meerderheid voor conto van de mannen. Een ongeschreven regel was vervelende groepen mannen weigeren en eruit werken, terwijl vrouwen meer mochten. Waarom? Mannen zijn/waren de big spenders, al dan niet in een poging de vrouwen het hof te maken. Zonder (aantrekkelijke) vrouwen in je tent geen mannen die veel geld uitgeven. Waarom zijn gogodancers voornamelijk vrouwelijk? Niet voor de vrouwelijke bezoekers.
Seksuele stereotypes zijn zo verschrikkelijk diep in onze maatschappij verweven...
Dit is wel waar, maar behoorlijk variabel met waar je precies staat te tappen. Als ik uit mijn eigen horeca-ervaring mag putten ;)

Bij mijn oude studentenvereniging speelde dit veel minder dan in de kroeg op Stratum. En de dorpskroeg in mijn oude dorp, daar was het dan weer eigenlijk andersom. Daar waren een paar dames die eigenlijk altijd (indirect) gedonder veroorzaakten, en dan ook gewoon buitengezet werden.

Want inkomsten uit drank vs. kosten aan meubilair en gebouw...

Maar ja, de dynamiek is zeker in de horeca wel merkbaar. Heeft ook te maken met de "Dutch courage" natuurlijk ;)
[...]
Ironisch genoeg zijn veel contactgestoorde jongens eigenlijk vrijwel vlekkeloos. Ja, hun social skills zijn erg slecht, maar kijk even naar het stereotype contactgestoorde: ITer, veel met computers. En laat dat wel de gasten zijn die hun zaakjes verder goed op orde hebben. Goede baan, huis, weinig/geen schulden. Lijkt echter juist helemaal niet uit te maken :+ :+ }:O
Eh, ja en nee. Ik heb in vrij diverse sectoren gewerkt, variabele opleidingsniveaus om me heen, en de succesvolle IT'ers zaten nog redelijk aan de bovenkant van het spectrum qua welk percentage een goede relatie had en/of tevreden was met hun relatiestatus. Blinde frustratie en daarbij de ander de schuld geven, ben ik toch nog wel het meest tegengekomen in sectoren waar MBO niveau 3 het hoogst gangbare papiertje was, en de mannen tegen elkaar vooral heel mannelijk moeten doen.
silverball schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:53:
En (n=1 uiteraard) maar voor mij persoonlijk is de sociale druk is enorm, zonder dat ik zelf een seksdrang heb. Ik kan niet op een familieverjaardag verschijnen, of op kantoor (recent enorm conflict over gehad) voordat ik de opmerking van een oom/neef/vader/collega krijg "Nog geneukt" of "Heb je nu eindelijk verkering" of iets in die richting. (ik ben 22)
Het probleem hier is m.i. dat je oom/neef/vader/collega simpele klootzakken zijn, maar dat is wellicht wat voorbarig gezien de beschikbare informatie.

Maar ik ken het. Vroeger ook vaak genoeg gehad. En dan kwam ik eens thuis met een vriendin, en dan was ze toch niet goed genoeg, en kreeg ik daar steeds snedige opmerkingen over als ze er niet bij was. En dan ging het uit, en begon het riedeltje van voren af aan.

En toen ik een wat langere goedlopende reactie had kwamen diezelfde vragen over kinderen, of ik daar al plannen voor had.

Flikker op, laat mij mijn eigen levenskeuzes maken. Laat mij mijn eigen relaties uitzoeken en uitstippelen, ik heb geen boodschap aan jullie verwachtingen.

En even voor de duidelijkheid, dat mijn ouders dit deden, en de manier waarop, valt in mijn geval onder de paraplu van "mishandeling". Ik heb niet veel geduld voor zulk gedrag meer.
[...]

Dan is dit merendeels het gevolg van een combinatie van twee dingen, namelijk 1. de incel die slechts een momentopname ziet en daar de rest uit extrapoleert, en 2. de hyperfocus op deze specifieke interacties, overwegend door confirmation bias.

Newsflash: Chad die vrouwen respectloos benadert heeft meestal ook een hele slechte winrate. Die zal ook 4x een drankje in zijn gezicht krijgen en 2 meppen voor zijn smoel krijgen voor elke meid met wie hij naar huis gaat. Het verschil is dat Chad gewoon blijft doorgaan en proberen, en als je maar vaak genoeg schiet raak je vanzelf wat.

En dan heb ik het nog over een fitte goed verzorgde Chad met een vlotte babbel. Die een goede neus heeft voor "makkelijke" vrouwen.

Maar, als je dan enkel besluit te focusen op de keren dat je vrouwonvriendelijke Chad een dronken meid naar buiten ziet escorteren, dan kan je inderdaad concluderen dat vrouwonvriendelijk gedrag beloond wordt.

Nee, de meeste jongens die daadwerkelijk succes hebben in de sociiale situaties zoals kroegen, clubs etc, die zijn niet vrouwonvriendelijk in hun interacties. Die zijn speels. Daartussen zit een dunne scheidslijn, die verschilt van persoon tot persoon, en om daar goed in te worden moet je oefenen. En het is inderdaad niet eerlijk verdeeld. Ik heb al vaker gezegd, of het creepy of romantisch/aantrekkelijk is kan 100% afhangen van hoe knap je bent.

De "truc" is niet zozeer om Chad te zijn, maar om te leren die inschatting te maken. Dat, en de inschatting van, hoe goed match ik eigenlijk met deze persoon, en op welke manieren kan ik dat vooruit helpen.

Een dikke onverzorgde man met een trilby en een nekbaard, die hetzelfde zegt als een fitte verzorgde gladgeschoren man, gaat meestal niet dezelfde reactie krijgen. Zo is het leven nou eenmaal. Net als dat ik anders reageer op avances van de designer van 24 met een eigen dansschool, dan van de ex-vrouw van mijn baas.

Oneerlijk? Sure. Maar daar heeft iedereen maar mee te leren leven. Vrouwen net zo goed als mannen, maar die doen dat kennelijk toch op andere manieren.
[...]

[...]

Sociale context ;)

Het is helemaal afhankelijk van je sociale omgeving in hoeverre je dit ervaart. Ja, het is een cultureel ding, maar lang niet in elk deel van de bevolking even sterk aanwezig. Mijn collega's in de meubelmakerij in het dorp, stuk meer dan mijn progressieve ex-uni vriendengroep in Eindhoven.

Anyways. Incels. Die kende ik wel een paar. Tenminste; niet allen identificeerden zich als incel, maar ik heb verschillende lui gekend die de extremere kanten van de inceldenkbeelden (m.n. het externaliseren van alles naar "schuld van de vrouwen") onderschreven. In sommige gevallen snapte ik het zelfs ook wel.

Heel eerlijk: sommige mannen hebben het ook echt veel moeilijker dan gemiddeld in de zoektocht naar een partner. En dit kan aan duizenden dingen liggen. Ben je dik, of staan je ogen ongelijk, of heb je een penetrante lichaamsgeur, of ben je autistisch en heb je daardoor weinig sociale vaardigheden, of heb je een kutopvoeding gehad, of what have you. Deze mannen raken, begrijpelijkerwijs, gefrustreerd. Zeker als er sprake is van significante sociale druk.

Dan gaan deze mannen elkaar opzoeken, ter ondersteuning, en validatie van wat ze voelen.

Wat gebeurt er dan?

Ja, ik ben lelijk, en kan daardoor geen vrouw vinden.
Nah man, ik ben best knap, maar ik ben autistisch, en kan daardoor geen vrouw vinden. Die lelijkheid zal het dan niet zijn hè?
Nee, ligt duidelijk aan de vrouw! Want wij hebben weinig overeenkomsten, maar in beide gevallen willen vrouwen geen seks met ons!

Voila, het is nu de schuld van een ander.

Ja, kut hè, dat vrouwen zo zijn? Alleen maar omdat je niet de perfecte Chad bent willen ze geen seks met je! Je bent het slachtoffer in deze situatie!

Ik snap hoe deze denkbeelden ontstaan. En dat er dan politieke bewegingen besluiten hier op in te spelen, en te proberen die frustratie te richten op een voor hun doelen gunstig doelwit, daarbij niet malend om de verdere schade die ze veroorzaken aan de psyche van duizenden toch al diep gefrustreerde mensen?

Welkom op /r/incels.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
[...]

[...]

Men vond het dan ook maar zwak dat ik hiervoor naar HR ging. Dat is niet om zielig te doen (verre van), maar dit is gewoon mijn persoonlijke ervaring.
Mensen pesten valt niet onder mannelijkheid en zeker niet onder alpha male gedrag. Misschien moet je je toch iets beter inlezen in de materie. Als Alpha male houd je je gewoon bezig met jezelf en je eigen pad.

En ja, het is vast zeker zo dat vrouwen over het algemeen vallen op een man die zeker is van zijn zaak. Alpha male in de zin van: fit, zelfverzekerd, goede baan en zich niet gek laten maken, ook niet door de hysterie van vrouwen zo nu en dan. Toegegeven RedPill schiet hier in door maar in de kern kan ik best begrijpen dat vrouwen, als ze een partner moeten kiezen, iemand kiezen die er goed voorstaat. Zo werkt dat simpelweg in het dierenrijk ook.

Anderzijds heb je natuurlijk de vrouwen die aan de andere kant van het spectrum zitten en liever een Nice Guy willen die gewoon redelijk makkelijk ja zegt en vooral nergens tegenin wilt gaan en eieren voor zijn geld kiest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

De_Bastaard schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:02:
Anderzijds heb je natuurlijk de vrouwen die aan de andere kant van het spectrum zitten en liever een Nice Guy willen die gewoon redelijk makkelijk ja zegt en vooral nergens tegenin wilt gaan en eieren voor zijn geld kiest.
Eventjes: Nice Guy betekent tegenwoordig ook al niet meer wat je hier nu bedoelt ;)

Nice Guys zijn een groep overlappend met incels die zich vol woede blijven uitlaten over "How do girls all date assholes, and not Nice Guys like me?"

Daadwerkelijke nice guys hebben dat probleem toch niet supervaak.

Context: https://www.reddit.com/r/niceguys/

[ Voor 3% gewijzigd door McGryphon op 25-08-2021 15:07 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

De_Bastaard schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:02:
[...]

Mensen pesten valt niet onder mannelijkheid en zeker niet onder alpha male gedrag. Misschien moet je je toch iets beter inlezen in de materie. Als Alpha male houd je je gewoon bezig met jezelf en je eigen pad.

En ja, het is vast zeker zo dat vrouwen over het algemeen vallen op een man die zeker is van zijn zaak. Alpha male in de zin van: fit, zelfverzekerd, goede baan en zich niet gek laten maken, ook niet door de hysterie van vrouwen zo nu en dan. Toegegeven RedPill schiet hier in door maar in de kern kan ik best begrijpen dat vrouwen, als ze een partner moeten kiezen, iemand kiezen die er goed voorstaat. Zo werkt dat simpelweg in het dierenrijk ook.

Vrouwen vallen imho op mannen die inderdaad hun zaakjes voor elkaar hebben, competent zijn en een passie hebben. Dat houdt ook in dat men kan communiceren.

Incels (ook weer imho) zitten vereenvoudigd vast in een negatieve feedbackloop. Ze zijn voor hun niet in staat om te verbinden met de andere sekse, wat weer voer is voor de incel gedachtegang. Doe die maal 10, 100 en dan 1000... en dat heb je een sterk neuraal netwerk en gedrag met het incel construct. Informatiebubbels helpen hier ook niet bij.

Ook niet als mannen zelfs nog als jongetjes communiceren ... "Heb je nog geneukt? *hur hur hur*"

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Waah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:05:
Sorry, ik ben het hier niet mee eens. Priesters zijn onvrijwillig celibaat. Dat wil zeggen: Zij worden door hun beroep gedwongen een gelofte van celibatie af te leggen, en afgerekend op hun gedrag daaromtrent door hun werkgever. Omdat er een voorwaarde is geplaatst op hun broodwinning is de volledige vrije keuze naar mijn mening weggehaald.

Incels impliceren door het aanvaarden van die titel dat andere elementen hen dwingt tot celibatie. Die dwang bestaat voor hen expliciet niet (tenzij je wetgeving tegen verkrachting beschouwt als een vorm van dwang). Incels hebben alle mogelijkheden intimiteit te zoeken. Ik begrijp, echter, dat dat om uiteenlopende redenen niet lukt. De conclusie dat er toch impliciet sprake is van dwang is op het oog, eveneens om uiteenlopende redenen, voorbarig. Om die reden kan een incel, voor mij, dus alleen zelfbenoemd zijn.

Daarbij moet je eveneens concluderen dat manifesten, en het discours dat samen gaat met incels, duidelijk maakt dat die zelfbetiteling méér is dan slechts die conclusie. Het is eveneens - in ieder geval dan toch deels - de omarming van de filosifie die er aan ten grondslag ligt. Het is bijvoorbeeld volstrekt legitiem dat een maagd die de conclusies uit die hoek verwerpt - en daarmee zichzelf dus geen incel vindt.
Red pill heeft ook andere betekenissen die niet uniek zijn voor deze discussie. Ik denk dat we ze er buiten kunnen houden....
Mijn definities:

Maagd/knaap - iemand die nog geen seksuele interactie heeft gehad;
Panda - iemand die langer dan een jaar geen seksuele interactie heeft gehad;
Incel - iemand die om conspiratoire reden diens status als maagd, knaap of panda externaliseert;
Red Piller - iemand die om conspiratoire reden is toegetreden tot de uiterst rechtse online communities.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Tatsu schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:12:
[...]

Vrouwen vallen imho op mannen die inderdaad hun zaakjes voor elkaar hebben, competent zijn en een passie hebben.
Dat lijkt mij zo'n setje adviezen uit een zelf-hulp boek. Ik herken ze niet uit mijn omgeving. Vrouwen hebben zelf hun zaakjes wel voor elkaar, daar is geen man voor nodig ;) Of je moet hiermee bedoelen: geen onbeduidende persoonlijkheid hebben/etaleren; ja, maar dat lijkt me zo evident? Uiteraard is het lastig vallen voor niets specifieks.
Dat houdt ook in dat men kan communiceren.
En dat is natuurlijk een vereiste voor elke relatie, niet enkel de romantische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Brent schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

Dat lijkt mij zo'n setje adviezen uit een zelf-hulp boek. Ik herken ze niet uit mijn omgeving. Vrouwen hebben zelf hun zaakjes wel voor elkaar, daar is geen man voor nodig ;) Of je moet hiermee bedoelen: geen onbeduidende persoonlijkheid hebben/etaleren; ja, maar dat lijkt me zo evident? Uiteraard is het lastig vallen voor niets specifieks.

[...]

En dat is natuurlijk een vereiste voor elke relatie, niet enkel de romantische.
Een vrouw heeft net zoals een man, ook behoefte aan sociale en emotionele connecties en daarmee over het algemeen genomen een partner.

En wat betreft de communicatie... Yes, blijkbaar is het gebrek eraan zo normaal geworden dat het abnormaal is.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]
Vrouwen vallen imho op mannen die inderdaad hun zaakjes voor elkaar hebben, competent zijn en een passie hebben. Dat houdt ook in dat men kan communiceren.
Ja en nee, vrouwen mensen vallen op mannen mensen die hen wat te bieden hebben. En dat is 9 van de 10 keer meer in de omgang, dan in huis, opleiding, inkomen.

Ik wil kunnen lachen met iemand, serieuze gesprekken kunnen hebben, het leuk kunnen hebben samen in bed, samen kunnen werken met m'n partner tijdens de dagelijkse en minder dagelijkse dingen, geen ruzie krijgen over diepgewortelde overtuigingen. Als we een aantal dingen samen hebben die we samen kunnen doen, is dat leuk, maar niet eens super-noodzakelijk.

Dat de ander een plekje voor zichzelf heeft, is prettig, maar ook geen noodzaak: ik kan voor mezelf én voor de ander zorgen. Een relatie is meer dan enkel seks of hetzelfde huis willen. Een relatie is gebouwd op leuke dingen samen, en dat geeft je de mogelijkheid om samen de minder leuke dingen te (ver)dragen.

Als iemand al begint met een hele stapel niet leuke dingen (bijv. afgunst op Chads, of haat aan vrouwen, lamlendigheid, ziekte), wordt het echt lastig om nog voldoende leuke dingen samen te creëren om een relatie te willen beginnen of voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:30:
Dat de ander een plekje voor zichzelf heeft, is prettig, maar ook geen noodzaak: ik kan voor mezelf én voor de ander zorgen. Een relatie is meer dan enkel seks of hetzelfde huis willen.
Toch denk ik dat jij iemand die nog bij zijn moeder woont, voorbij loopt als ie geen goed verhaal over zorg voor zijn moeder ofzo heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
De grootste fout die mensen maken in deze discussie is het maken van generalisaties. Sowieso - de paar mannen die hieraan voldoen hebben al een vriend :+

Zonder gekheid. Ongeveer de helft van de personen is vrouw. Wanneer de goede exemplaren onder de mannen reeds zijn vergeven, en extracurriculaire activiteiten even daargelaten (het komt voor...) hou je al die vrouwen over die het net iets breder moeten werpen.

Maar goed. Vrouwen zijn net mensen. Er zijn er feitelijk geen twee gelijk. Ieder vrouw zoekt weer iets anders in een man. En, veel vrouwen denken te weten wat ze zoeken, om vervolgens hopeloos verliefd te geraken op iemand geheel buiten hun zoekgebied. Er zijn vrouwen die de relatiemarkt zien als een wedstrijd, en de meest begeerlijke aan de haak proberen te slaan - zeker. Maar, sowieso, die wil je denk ik niet.

En ik hoor je zeggen: Dat doet er niet toe, want vrouwen zij door de bank genomen zus, of zo. Dan zeg ik je graag: Uiteindelijk heb je er maar ééntje nodig.

Waarmee je vervolgens tot de conclusie komt dat een relatie iets geheel anders is dan je dacht. Dat het gewoon een unie is van twee individuen met hun eigen achtergrond, inbreng en wensen die nooit 100% overeenkomen, waarbij compromissen worden gezocht en respect moet bestaan etc etc etc... Maar dat is pas hoofdstuk twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Waah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Dat is geen cultuurding, maar een omgevings-ding.

[...]

Daarom kan je moeilijk vanuit je eigen ervaring zeggen dat het een cultuur is. Het is een sub-cultuur dingetje. En die subcultuur zit vaak aan je omgeving vast.
Punt is wellicht wel dat het 'omgevings-ding' niet altijd een keuze is. In de plek waar ik opgroeide (klein dorpje), icm familieleden die daar óók opgroeiden, waren dat soort opmerkingen ook erg gebruikelijk met 'jongens onder elkaar', of als bijvoorbeeld mijn oom een biertje op had op een verjaardag.
Als dat soort opmerkingen door je eigen familie gewaardeerd worden valt daar weinig op af te dingen. Dan is dat 'normaal'; je weet niet beter ;)

Als je als puber al 'anders' bent omdat je (om een voorbeeld te noemen) als enige wel voor een vervolgopleiding hebt gekozen, dan pas je niet in die omgeving en wordt je niet geaccepteerd in het wereldbeeld wat je zelf hebt aangeleerd.

Het is dan zaak dat je daar uit treed, en niet in een Reddit echokamer terecht komt die het allemaal een beetje verdraait en 'de schuld' aan (in dit geval) vrouwen weet te geven - gecombineerd met een omgeving die constant zit te hameren op 'waar is je vriendin?' plus sociale media waarin sexy zijn natuurlijk constant wordt benadrukt.

Daarom denk ik dat topics als deze erg belangrijk zijn. Juist om duidelijk te maken dat de wereld groter is, en dat je - zeker als je wat ouder bent - je eigen omgeving en eigen vrienden kan kiezen :)

Toeval of niet, als ik erop terug denk... Toeval of niet :P Toen ik uiteindelijk die omgeving verliet heeft het niet erg lang geduurd totdat ik mijn vriendin ontmoette waar ik nu al jaren mee samenwoon <3

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverball

silverball

Best wel eye opening voor mij dit. I stand corrected.
Ik dacht echt dat dit de normaalste zaak van de wereld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Kheos schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Ok, dan nemen we een stapje terug: wat was de gangbare term en wat bliezen die op voor er incels waren?
Toen ik nog jong was, hadden we daar geen vaste term voor. Dat waren "mannen zonder lief", vrijgezellen, jongmannen,.. Wat bliezen die op? Wablieft? niks natuurlijk.
Dan komt er ineens een term "incel" met een online presence en een heleboel vrouwonvriendelijk gedachtengoed (om het heel voorzichtig uit te drukken).
Dus dan lijkt mij de keuze van de gematigden (in de meest positieve zin van het woord) om zich mondig van die lading af te scheiden en zich onder een andere, minder extreme vlag te scharen. Of niet.
Het was niet echt als discussiepunt bedoeld (hoewel dat wel kan natuurlijk), ik vraag het me gewoon af (en tbh heb ik geen zin om een hele google-fu lijst erover door te gaan nemen). Termen veranderen natuurlijk over de jaren, en met een hoop hou ik me niet bezig.
Vroeger was iemand met Down gewoon een mongool, een gehandicapte is inmiddels na veel switchen 'anders valide' of zoiets, en als je tegenwoordig soms al iemand meneer of mevrouw noemt is het hek van de dam :P

Dus, is n incel iemand die gevaarlijk is en dat wijt aan het single zijn? Of is het iemand die graag intimiteit had maar dit niet kan vinden en wordt de term misbruikt voor de gevaarlijken? Of nog iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Helixes schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:16:
[...]

Priesters zijn onvrijwillig celibaat. Dat wil zeggen: Zij worden door hun beroep gedwongen een gelofte van celibatie af te leggen, en afgerekend op hun gedrag daaromtrent door hun werkgever. Omdat er een voorwaarde is geplaatst op hun broodwinning is de volledige vrije keuze naar mijn mening weggehaald.
Ik denk dat elke priester vooraf weet dat het celibaat een centraal aspect van hun "roeping" is. Voor velen die het priesterschap overwegen is dat juist de belangrijkste drempel die ze moeten nemen. Daar denk je goed over na en je moet goed gemotiveerd zijn. Met dwang of broodwinning heeft het weinig te maken. Dat is een vrijwillige keuze ook al heeft niet iedereen de discipline om het vol te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
Dit fenomeen bestaat toch vooral omdat deze groepen elkaar tegenwoordig weten te vinden en elkaars mening daar kunnen versterken? Zodat er een subcultuurtje ontstaat met z'n eigen regels over status. Je status in een incel-community stijgt niet doordat je een verhaal vertelt dat je in de supermarkt een praatje hebt gemaakt met een willekeurig meisje, maar wanneer je een extremer verhaal vertelt over hoe alle vrouwen eigenlijk dit/dat zijn.

In zo'n echokamer wordt zo'n niet realistisch wereldbeeld dan een nieuwe werkelijkheid.

Hetzelfde zie je bij andere discussies (corona, klimaat, vroeger bij protestantse afsplitsingen): wanneer je maar genoeg de buitenwereld uitsluit, ontstaat er vanzelf een verwrongen wereldbeeld. Dat gaat op opvallend genoeg tegenwoordig makkelijker dan vroeger: je kan je zonder veel moeite in je internetbubble opsluiten.

De opgave die we met z'n allen hebben is om de ander te helpen een stukje verder te kijken, zodat we met z'n allen leren dat die ander niet eng is maar hooguit anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Pizza_Boom schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:33:
[...]
Toch denk ik dat jij iemand die nog bij zijn moeder woont, voorbij loopt als ie geen goed verhaal over zorg voor zijn moeder ofzo heeft.
Mwoah, nee, ik ben minder dan twee weken geleden pas verhuisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:27:
[...]

Ah op zo'n fiets _/-\o_ En daar ben ik het ook wel mee eens. Maar wordt daar wel genoeg onderzoek naar gedaan dan? Vaak wordt bij radicalisatie toch vaak gekeken naar terrorisme tegenwoordig. Want daar zit de aandacht. En of je diezelfde radicalisatie zo simpel naar andere groepen kan trekken durf ik niet te zeggen met mijn (zeer) beperkte kennis van het onderwerp.
Ja. Van ICCT tot PERIL, van CARR tot legio andere organisaties. Het is een veld van studie, en daarbinnen is zo langzamerhand de conclusie dat al de gesignaleerde fenomenen, waaronder "incel" vectors zijn, afgeleide van dan wel mechanisme van toxische organisatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Deze hele discussie is 3 jaar geleden ook al gevoerd
Onvrijwillig zonder seks & mensbeelden.

Ik ben bang dat dezelfde uitkomst naar voren komt.

En anders krijg je dit, gesloten maar toegankelijk
Hoe omgaan met onzekerheid voor/tijdens eerste date?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
downtime schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:50:
Ik denk dat elke priester vooraf weet dat het celibaat een centraal aspect van hun "roeping" is. Voor velen die het priesterschap overwegen is dat juist de belangrijkste drempel die ze moeten nemen. Daar denk je goed over na en je moet goed gemotiveerd zijn. Met dwang of broodwinning heeft het weinig te maken. Dat is een vrijwillige keuze ook al heeft niet iedereen de discipline om het vol te houden.
Ik hoor wat je zegt. Maar, mijn bezwaar is dat je die keuze op enig moment maakt. Het leven kan je natuurlijk op ieder moment tot andere inzichten leiden. En dan zit je gevangen. Misschien had ik iets specifieker moeten zijn dat het celibaat voor sommige priesters geen vrije keuze is - specifiek wanneer je dit niet, onafhankelijk van je beroep, niet langer overeen komt met je eigen levenshouding en -overtuiging.

Maar het is wel zo dat wanneer één van de keuzes in een dilemma leidt tot ontslag, er feitelijk geen sprake meer is van vrije keuze. Het drukmiddel van afhankelijkheid van je werkgever is in die zin te groot. Een goed voorbeeld zou gedwongen vaccinatie voor werknemers zijn. De keuze bestaat, maar is onvrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Pizza_Boom schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:33:
[...]
Nou... mijn partner (die hier ook in dit topic gepost heeft) heeft nét z'n eerste huis gekregen. De eerste 4,5 jaar dat we samen waren woonde 'ie nog bij z'n ouders thuis. En nee, niet vanwege de zorg voor z'n moeder ofzo: hij had zelf niet de middelen om aan een huis te komen en de wachttijden voor sociale huur zijn achterlijk lang.

Dus nee, die loop ik niet voorbij. Was overigens wel awkward de eerste keer dat ik z'n ouders ontmoette: ik ben 8 jaar jonger dan z'n moeder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:12:
[...]

Nou... mijn partner (die hier ook in dit topic gepost heeft) heeft nét z'n eerste huis gekregen. De eerste 4,5 jaar dat we samen waren woonde 'ie nog bij z'n ouders thuis. En nee, niet vanwege de zorg voor z'n moeder ofzo: hij had zelf niet de middelen om aan een huis te komen en de wachttijden zijn achterlijk lang.

Dus nee, die loop ik niet voorbij. Was overigens wel awkward de eerste keer dat ik z'n ouders ontmoette: ik ben 8 jaar jonger dan z'n moeder.
Ik denk dan ook dat dit 'stigma' niet meer zou mogen gelden.
Waar het tot een jaar of 10 geleden redelijk eenvoudig was om 'op jezelf' te gaan wonen, ware het niet in een miniatuur appartementje, is dat gewoon onmogelijk heden ten dage
Toen ik 'het huis uitging' was ik net 21, 10K spaargeld ( guldens ) en zij had ongeveer hetzelfde
In de 3 jaar samenwonen kwam er uit dat we niet compatible (meer) waren, dus ik ging tijdelijk terug naar mijn ouders.

Met mijn huidige wederhelft woonde ik net weer een half jaar in een overgenomen studentenkamer op mijzelf.
veel te duur, maar het was 'van mij' en ik stond ingeschreven voor een 'echte' woonruimte in Breda.
Wachttijd voor onze huidige woonplaats was destijds 3 tot 4 jaar ( huur ) maar toevallig kwam er iets eerder vrij, en heb ik het appartement in Breda al na een paar maanden weer verlaten.

Mijn oudste zoon wordt 20 aanstaande november, die zie ik écht niet vertrekken de komende 10 jaar .... hoe graag ik dat ook wil ( voor hem )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Ardana schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:12:
[...]

Nou... mijn partner (die hier ook in dit topic gepost heeft) heeft nét z'n eerste huis gekregen. De eerste 4,5 jaar dat we samen waren woonde 'ie nog bij z'n ouders thuis. En nee, niet vanwege de zorg voor z'n moeder ofzo: hij had zelf niet de middelen om aan een huis te komen en de wachttijden voor sociale huur zijn achterlijk lang.

Er valt een kwartje. :P Ik ging even uit van een vent achterin zijn 40ies. Bij iemand in de 20 kan je, met alle respect, zoiets meer verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Pizza_Boom schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:38:
[...]
Er valt een kwartje. :P Ik ging even uit van een vent achterin zijn 40ies. Bij iemand in de 20 kan je, met alle respect, zoiets meer verwachten.
Ik word dit jaar 50 hè? Daarnaast: ik ben niet al te lang geleden nog dakloos geweest. Als ik nog ouders had gehad, had ik daar vast bij ingetrokken. Zoals @FreshMaker ook zegt: dakloosheid / thuiswonen / alternatieve woonvormen is tegenwoordig nauwelijks een teken van "niet geschikt" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
maar ik mis vanuit de samenleving de wil om deze mannen te helpen, in plaats daarvan worden zij afgeschilderd als vrouwenhaters en gestoord. Ik denk dat deze mensen veel meer hebben aan een opleiding die hen leert hoe je met vrouwen moet omgaan, m.n verleiden ervan.
Een stappenplan:
1. Leer kinderen en (jong) volwassenen beter om om te gaan met teleurstellingen
2. Laat de film industrie stoppen met 'het eindigt altijd 'goed' eind....
3. Er zijn prostituees waar men naartoe kan, zelfs voor mensen met een beperking zijn er speciale prostituees
4. Legaliseer vormen van vrijwillige en betaalde (maar veilige) seks
5. We zullen toch 'af' moeten van het gevoel dat er knappe en lelijke mensen zijn qua uiterlijk..
6. Geen achterlijke acne reclames meer..

En zo zijn er vast nog meer goede punten om dit te voorkomen! Gevoelens van onzekerheid horen bij puberteit. Wie heeft zichzelf niet lelijk gevonden toen hij jonger was? Wie heeft er niet het gevoel gehad dat hij alleen zou eindigen?

Al denk ik dat er voor 'hij' ook 'zij' kan worden gezet, voor mijn gevoel zijn het vooral de mannen welke het 'zwaar' hebben op dit gebied. Maar dat is misschien ook omdat ik een man ben en voor mijn gevoel vrouwen in de kroeg een grotere kans hebben om benaderd te worden door een ander :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:38:
[...]
No offence, maar dit is wel heel erg bekeken vanuit een hogere inkomstengroep.

In mijn geval, ik zou bij mijn vader kunnen logeren, maar hoogstens een week of 2
( de man is 76, en we verschillen iets teveel van karakter ;) )
Zou ik nu dus naar andere woonruimte moeten gaan zoeken, ben ik 100% zeker dat ik zo'n gescheiden pappa met een caravan ergens ga worden.
Ondanks dat ik een prima inkomen heb ( all be it een gemiddeld geschoolde functie, ik ben nooit verder gekomen dan MBO, en heb me altijd moeten opwerken op doorzettingsvermogen, en inzet.

Woonruimte is gewoon een drama, het beschikbare in de huur is niet aanwezig, omdat woon coöperaties hun 'oude meuk' verkopen, onder het motto vernieuwing van de wijk.
Hiervoor komen (misschien) nieuwe woningen, maar met bijbehorende huurprijzen.
Privaat huren ... Tja .. dan ben je je halve modaal inkomen ook wel kwijt.

Kopen ... geen ervaring mee, te laat ingestapt door domheid, maar nu kan het gewoonweg niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Volgens mij is er genoeg wil. En zijn er genoeg mogelijkheden.
Ik ben zelf inmiddels wel een beetje uit die omgeving (en leeftijd), maar er waren zat cursussen om te leren flirten of te 'versieren'. Die zullen er nog steeds genoeg zijn.

In mijn ervaring is het meestal vooral een beetje een kwestie van zelfvertrouwen, en leren lichaamstaal en social cues af te lezen.

Maar dan moeten mensen dat wel willen. Ik heb vroeger wel eens mannen op pick-up artists literatuur gewezen. Nu hebben die een wat negatieve bijklank bij veel mensen. Maar wat ze wel goed doen is mensen leren aanspreken en leren omgaan met afwijzing, een beetje assertief zijn, en het allerbelangrijkste lichaamstaal en social cues leren.

Want die laatste zijn het lastigste, en maakt iemand al snel een creep. Niet doorhebben dat je aandacht of avances niet gewenst zijn, is de doodsteek. Na überhaupt niet eens durven en/of creepy blijven plakken. De meeste mensen willen altijd vriendelijk blijven, en op een gegeven moment worden ze dan gedwongen om dat niet te zijn.

Maar dat aanraden van mij werd dus stelselmatig door die sommige, toen nog, jongens afgewezen. Tja... Maar dan wel elke keer achter de verkeerde vrouwen aangaan. Beste leuke mannen, maar op de een of andere lukt het niet en straalt de wanhoop/gretigheid ervan af. En verder helpen kan ook niet, want dan zitten ze aan jou vastgeplakt.
McGryphon schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:00:

Newsflash: Chad die vrouwen respectloos benadert heeft meestal ook een hele slechte winrate. Die zal ook 4x een drankje in zijn gezicht krijgen en 2 meppen voor zijn smoel krijgen voor elke meid met wie hij naar huis gaat. Het verschil is dat Chad gewoon blijft doorgaan en proberen, en als je maar vaak genoeg schiet raak je vanzelf wat.

En dan heb ik het nog over een fitte goed verzorgde Chad met een vlotte babbel. Die een goede neus heeft voor "makkelijke" vrouwen.

Maar, als je dan enkel besluit te focusen op de keren dat je vrouwonvriendelijke Chad een dronken meid naar buiten ziet escorteren, dan kan je inderdaad concluderen dat vrouwonvriendelijk gedrag beloond wordt.

Nee, de meeste jongens die daadwerkelijk succes hebben in de sociiale situaties zoals kroegen, clubs etc, die zijn niet vrouwonvriendelijk in hun interacties. Die zijn speels. Daartussen zit een dunne scheidslijn, die verschilt van persoon tot persoon, en om daar goed in te worden moet je oefenen. En het is inderdaad niet eerlijk verdeeld. Ik heb al vaker gezegd, of het creepy of romantisch/aantrekkelijk is kan 100% afhangen van hoe knap je bent.

De "truc" is niet zozeer om Chad te zijn, maar om te leren die inschatting te maken. Dat, en de inschatting van, hoe goed match ik eigenlijk met deze persoon, en op welke manieren kan ik dat vooruit helpen.
Who the fuck is Chad.
Ik weet een beetje wie Chad is binnen Amerikaanse cultuur. Maar binnen de Nederlandse cultuur, vind ik die een beetje lastig te plaatsen.
Zijn dat de 'players'? Die mannen die op hun hoogtijdagen rustig meerdere vrouwen op een avond uit de kroeg oppikken? Die ken ik namelijk wel.
Maar die maken een praatje met iedereen, flirten met alles wat los en vast zit, en dan blijft er vanzelf wat aan hun plakken zo nu en dan. No strings attached, vanuit hun kant althans.

Uiterlijk heeft er niet per se heel veel mee te maken, maar uitstraling, en die speelsheid wel enigszins. Ik ken verdomd weinig mensen, herstel, ik ken géén mensen die zo 'lelijk' zijn dat ze geen kans maken. Uitstraling maar vooral karakter speelt daar een veel grotere rol in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

sugarlevi01 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:48:
[...]

Who the fuck is Chad.
Ik weet een beetje wie Chad is binnen Amerikaanse cultuur. Maar binnen de Nederlandse cultuur, vind ik die een beetje lastig te plaatsen.
Zijn dat de 'players'? Die mannen die op hun hoogtijdagen rustig meerdere vrouwen op een avond uit de kroeg oppikken? Die ken ik namelijk wel.
Ja, dat is "Chad". Met als bijgevoegde connotatie aan die term, vanuit de incel-groep, dat Chad een klootzak is tegen vrouwen en ze daarmee zeiknat krijgt. Die alles in zijn leven in zijn schoot geworpen krijgt en geen benul heeft dat er mensen zoals incels bestaan, terwijl hij de enige factor is die zorgt dat diezelfde incels geen kans maken.
Maar die maken een praatje met iedereen, flirten met alles wat los en vast zit, en dan blijft er vanzelf wat aan hun plakken zo nu en dan. No strings attached, vanuit hun kant althans.
Dat is inderdaad hoe het werkt. Zoals ik al zei; als je maar vaak genoeg schiet, raak je vanzelf wat.
Uiterlijk heeft er niet per se heel veel mee te maken, maar uitstraling, en die speelsheid wel enigszins. Ik ken verdomd weinig mensen, herstel, ik ken géén mensen die zo 'lelijk' zijn dat ze geen kans maken. Uitstraling maar vooral karakter speelt daar een veel grotere rol in.
Mwoah, uiterlijk maakt zeker een verschil. Ik krijg nu toch meer positieve aandacht met minder moeite dan toen ik een kleine 40 kilo meer woog dan nu. Maar ook toen was het niet zo dat niemand me zag staan en ik continu voorbijgelopen werd door knappa alfamannen.

Wel zou ik iedereen die meer succes op interpersoonlijk vlak wil hebben aan om op zijn minst eens naar persoonlijke verzorging te kijken. Je kan het bullshit vinden, en dat vind ik persoonlijk tot op zekere hoogte ook, maar uiterlijke verzorging en hygiëne zijn gewoon relatief laaghangend fruit in het positief aanpassen van hoe mensen je zien.

Ik zal er nooit bij lopen als model, maar ik scheer en was mezelf wel. En op de langere termijn, heb ik het (zeker niet alleen vanwege, maar deels gemotiveerd door, interpersoonlijke interacties) voor mezelf belangrijk gemaakt om fysiek in redelijke tot goede vorm te zijn.

En al die andere dingen waar mensen dan over praten, zelfvertrouwen, uitstraling, dat hangt er stiekem toch best wel mee samen hoe goed je jezelf onderhoudt.

Enfin. Uiterlijk in brede zin is een belangrijke factor, maar zeker niet de enige. En niet onveranderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
President schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:14:
[...]

Een stappenplan:
3. Er zijn prostituees waar men naartoe kan, zelfs voor mensen met een beperking zijn er speciale prostituees
5. We zullen toch 'af' moeten van het gevoel dat er knappe en lelijke mensen zijn qua uiterlijk..
Jeetje, weer eens een productieve post in dit topic :) al betwijfel ik of dit zou helpen. Punt 1. is wel een heel sterke.

Aanvullend: ik heb een lange tijd in het onderwijs gewerkt met laten we zeggen 'sociale probleemgevallen'. Wat me daarbij is opgevallen:

- Als een kind autisme heeft krijg het (als alles goed gaat) hulp en kom het vaak in een groep gelijkgestemden. Daar zitten zowel jongens als meisjes bij die elkaar leren kennen. Zo ontstaan vriendengroepen en is er ook perspectief op een relatie. Verschilt sterk per school overigens.

- Als het sociale probleem een andere (niet-aangeboren) oorzaak heeft, zoals verwaarlozing door ouders/omgeving, dan is er geen 'label' en kan zo'n kind dus ook niet geholpen worden of bij gelijken worden gezet. Zeker als de schoolprestaties verder voldoende zijn kan een kind het helemaal vergeten. En na de schooltijd wordt het helemaal moeilijk.

Ik zou er wel voor zijn om dit probleem bij de bron aan te pakken. Waarom draait het op school alleen maar om cijfertjes voor vakken waar je in het latere leven niet zoveel aan hebt, terwijl serieuze problemen met betrekking tot de basisvoorwaarden voor het leven blijven liggen? En waarom kan je hier niet op elk moment aanspraak op maken, zodat de situatie kan worden rechtgetrokken vóór iemand vervalt in extremisme?

Of zoals ErikT738 eerder al zei:
ErikT738 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:25:
[...]
Ik denk dat je al een heel eind komt als je ze verplicht één keer per week in een kamer zet met andere mannen en vrouwen met weinig tot geen sociale vaardigheden. Geen training of hoersubsidie maar gewoon een verplichting tot sociale contacten of verveling.
[...]
Kleine investering, grote opbrengst.

[ Voor 9% gewijzigd door Ahrnuld op 25-08-2021 21:22 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:15
[...]

Een stappenplan:

En zo zijn er vast nog meer goede punten om dit te voorkomen! Gevoelens van onzekerheid horen bij puberteit. Wie heeft zichzelf niet lelijk gevonden toen hij jonger was? Wie heeft er niet het gevoel gehad dat hij alleen zou eindigen?

Al denk ik dat er voor 'hij' ook 'zij' kan worden gezet, voor mijn gevoel zijn het vooral de mannen welke het 'zwaar' hebben op dit gebied. Maar dat is misschien ook omdat ik een man ben en voor mijn gevoel vrouwen in de kroeg een grotere kans hebben om benaderd te worden door een ander :P
Ad1. Applaus.
Ad2. De filmindustrie levert wat de maatschappij wil zien. Omgekeerde volgorde dus.
Ad3. Prostituees zijn mijns inziens niet de oplossingen. Om te beginnen bestaan prostitueee nu ook al en toch hebben we dit soort freaks.
Ad4. Zie drie.
Ad5. Dream on. Leer met verschillen omgaan, ontken ze niet.
Ad6. Dan heb ik ook nog wel een verlanglijstje. Voor de rest, zie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

Een stappenplan:

Punt 5 spreekt punt 1 tegen :+

Er zijn gewoon mooie en minder mooie mensen. Wat mooi is is afhankelijk van een ideaalbeeld in de maatschappij. En dat ideaalbeeld is eigenlijk altijd wat moeilijk te bereiken is.

In de middeleeuwen waren dat forse vrouwen want tjah... Zoveel eten was maar voorbehouden aan een select few. Nu is slank blijven voorbehouden aan een select view. :+

Ja dat is teleurstellend, maar daar moet je mee om leren gaan :+

En IMHO hebben vrouwen daar meer last van dan mannen. Bij mannen is het ideaalbeeld grotendeels overlappend. Bij vrouwen verschilt het uiterlijk van de ideale man nogal. De één is gek op baarden, de ander vind het verschikkelijk. De een houd van een pondje meer, de ander van die strakke bodybuilder. De een wil een zorgzame man, de ander een dominante man.

Bij de smaak van mannen is dat vaak veel simpeler :+

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 25-08-2021 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Een probleem met dit soort fenomenen komt neer dat het fenomeen is met een flinke online component en bijhorende discours dat er automatisch een probleem ontstaat met labels en definities. Het label blijft vaak hetzelfde, maar welke definitie het heeft en welke groep ertoe hoort krijgt naarmate de online strijd voortwoekert steeds een andere betekenis. Hierdoor ontstaat automatisch al een verwarring over wat wie en wat nu vaak werkelijk bedoelt wordt.

Je ziet bij het fenomeen incel dat de definitie door de jaren heen verschoven is van mensen met problemen met relaties met het andere geslacht tot een veel bredere groep die misogynistisch is.

Je ziet hierbij dat niet alleen negatieve elementen uit deze groep ervoor zorgen dat de oorspronkelijke groep wiens intenties wellicht oprecht waren dat de gehele groep en hun zorg in negatieve hoek wordt geduwd. Ook mensen daarbuiten labelen de gehele groep als negatief en problematisch.

Het resultaat is als deel bent van de oorspronkelijke definitie van de groep en het als een persoonlijk probleem ervaart, dat je automatisch hier al bijna nergens meer serieus wordt genomen zonder op z'n minst verdacht te zijn of je veelvuldig in te dekken. Dit is niet exclusief voorbehouden aan dit fenomeen, maar gaat op voor veel andere labels en groepen.

Er wordt dus ook vaak door mensen die buiten dit fenomeen staan bijdragen aan het probleem als ze participeren in diverse de online discussie arena's, door slecht om te gaan met labels en definities en bad actors niet te onderscheiden van echte probleem gevallen.

Als we kijken naar het specifieke probleem van het problemen met relaties dan is dat imho een extensie van onze westerse geïndividualiseerde neoliberale samenleving, waarin gezamelijke culturele processen en normen en waarden steeds minder vanzelfsprekend zijn. Dit is in Amerika een groter probleem dan in Europa, met veelal grote urbane gebieden en weinig sociale cohesie qua structuur in de maatschappij zelf.

Kijk je naar hoe vroeger werd omgegaan met vriendschappen en relaties, dan zat hier veel meer structuur in wat werd voorgeschreven door cultuur en maatschappelijke inrichting. Maatschappelijke instituties zoals de kerk bonden mensen samen en relaties waren verbonden aan culturele rituelen. In sommige culturen is zelf nog breed sprake van gearrangeerde huwelijken.

Kijk je echter naar processen in de moderne westerse geïndividualiseerde neoliberale samenleving dan zie een samenspel van factoren die relaties (maar ook vriendschappen) belemmeren:

Het verdwijnen van brede gedeelde sociale en culturele instituties en rituelen: vroeger was je automatisch lid van een sociale groep die fungeerde als sociaal netwerk. Ook al was je misschien minder sociaal of minder mooi (de incel punten die vaak benadrukt worden), je maakte automatisch deel uit van processen die automatisch de kans op vriendschappen en relaties verhoogden. Mensen kunnen nu nog wel lid worden van groepen, maar je hebt hierin altijd de factor drempel en acceptatie en mogelijke gatekeeping, het is geen automatisch proces meer.

Individualisering: de mensen is een groepswezen, maar de samenleving en de cultuur die het uitdraagt is in toenemende gericht geraakt op individualisering en zelfredzaamheid. Hoewel imho in het algemeen ongezond, raakt dit natuurlijk mensen die door omstandigheden niet in staat zijn hun persoonlijke situatie te verbeteren. Want paradoxaal genoeg zijn de mensen die het meest slagen in een geïndividualiseerde samenleving degenen die juist groepen en netwerken om zich heen weten te verzamelen.

Neoliberalisme: sociaal economisch omstandigheden verslechteren langzaam waardoor mensen niet meer kunnen ontsnappen uit sociaal economische situatie op het gebied van woning en/of werk. In combinatie met andere factoren belemmert dit ook relaties en vriendschappen.

En als laatste punt: het veranderen van het proces van krijgen van een relatie naar een transactioneel online markt naarmate het proces zich naar online verplaatst, die zich ook gedraagt als een markt van vraag en aanbod. Hier is al veel over geschreven, maar wat ironisch genoeg vaak als middel werd gezien voor mensen die moeilijk aan relatie konden komen (online, dus makkelijk en laagdrempelig), duwt de dynamiek van deze markt deze mensen vaak verder in de problemen.

En toch ondanks dit alles is de culturele verwachtingen en normen nog steeds die stereotype patronen: een gelukkig leven dat begint met een jeugd vol vriendschappen gevolgd door liefde, trouwen, carrière, gezinsvorming, etc. Aan de andere kant is er een duidelijk signaal: je hebt geen enkel recht op dit alles. Het is die tegenstelling als veel mensen hun doel niet meer kunnen bereiken uiteindelijk een pad vorm waarin radicalisatie zich kan ontwikkelingen.

Een gezonde samenleving heeft processen om dit soort problemen te lijf te gaan, in IJsland heeft men problemen met de jeugd aangepakt met grootschalige projecten om jeugd in groepen gezamelijke activiteiten en sporten. Men stimuleert hierdoor dus sociale cohesie, die in veel andere landen juist ontbreekt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Als sex het probleem is, wat let een incel dan om een keer een “dame van plezier’ in te huren?

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20
tilburgs82 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:29:
Als sex het probleem is, wat let een incel dan om een keer een “dame van plezier’ in te huren?
Zoals mooi door Micheal Sandel beschreven in "What money can't buy". Er zijn drie vormen van sex:
1. Gelijkwaardig (vanuit liefde)
2. Betaald
3. Afgedwongen

Het lijkt me evident dat ze niet uitwisselbaar zijn.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
tilburgs82 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:29:
Het gaat erom dat men wil deelnemen aan het proces wat de samenleving uitstraalt dat vanzelfsprekend en toegankelijk is: het proces van het liefde/versier spel waarin men vrijwillig door het andere geslacht gekozen wordt tot het verrichten van de daad en/of tot een relatie te komen op basis van hoe men zelf is als persoon. Men wil dus vooral waardig zijn als persoon om dit te kunnen bereiken.

Met het inhuren van een prostituee bereikt men geen van bovenstaande.

Titel nog iets verder aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 25-08-2021 23:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 17:35
*knip* grote claims verdienen gedegen bronnen. Op deze manier claimen zorgt alleen maar voor ontsporing van een discussie

[ Voor 102% gewijzigd door polthemol op 26-08-2021 14:14 ]

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 17:35
Lapa schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

Hier raak je min of meer per ongeluk wel een belangrijk punt waar het in de hoofden van zelfverklaarde incels, maar ook vele anderen vaak mis gaat.

Want je zet hier "jonge vrouwen", waarmee je eigenlijk ook nog "aantrekkelijke jonge vrouwen" bedoelt tegenover de volledige populatie mannen. Er zijn natuurlijk ook nog heel veel minder jonge en minder conventioneel aantrekkelijke vrouwen, maar die worden als een totaal irrelevante groep gezien in dit soort discussies. Maar er zijn per definitie nooit genoeg meer dan gemiddeld aantrekkelijke vrouwen voor alle mannen. Het achterliggende probleem is dat de vrouw niet als een individu met een eigen persoonlijkheid en keuzevrijheid wordt gezien, maar als een middel om de eigen behoefte aan intimiteit te bevredigen.
Jij draait de werkelijkheid om!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJ74BTO4yBqpTRmNjdjHEM7GErc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LdcZZgHPiKhy74RDMKgxTBFv.png?f=user_large
Mannen worden snel lelijk bevonden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfYTceHVls7GJcWdMuMYW6wcZHM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Pen3GAILiggmcr9iW9Z7QvO.png?f=user_large
De vrouw gaat in de 'te grote' samenleving met de 'te knappe' man

Het is aan de vrouw. Ik zie veel alleenstaande nerds en ik zie een toenemend aantal alleenstaande moeders. 1 'knappe' man heeft in Nederland met drie vrouwen 1 kind (bron). Doe dit lang genoeg en je krijgt een Taliban-achtige opstand.

Je ziet het ook aan de recentere single shows van 2019-2021, waar de mannen bijna allemaal erg goed voor de dag komen, zijn de vrouwen echt middelmatig. Of aan het zielige OnlyFans waar (lelijke) mannen zo wanhopig zijn naar vrouwelijke aandacht dat ze ervoor betalen.

Het is een trend - geen incident!
Ik voorspel in 2025 meer incelgeweld, depressies en zelfmoorden onder jongemannen 18-35.

Voor 2030 ben ik er nog niet over uit, want een toename in studieschulden, huizenprijzen en afbraak van ons opvangstelsel zou goed nieuws zijn voor de financieel stabiele incels.

[ Voor 26% gewijzigd door Harm_H op 26-08-2021 01:44 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste