Een snelle Google search vertelt me dat het om een column van Griet Vandermassen voor De Standaard gaat. Dat een mening niet overeen komt met jouw eigen ideeën betekent nog niet dat het dan maar propaganda is, in de tekst die @Jebus4life heeft geplaatst lijkt de auteur redelijk rationeel naar het probleem te kijken.J2S schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:54:
@Jebus4life Ten eerste mist een bronvermelding. Maar verder is het gewoon pro incel propaganda.
Ik kan er niets anders van maken, er komen veel dezelfde dingen terug waar veel incels over klagen. En er lijkt geen moeite gedaan te zijn om aan bronvermelding of andere onderbouwing te doen. Daarnaast legt het artikel ook veel nadruk op de dingen waar incels zich druk over maken, en niet zozeer de dingen die in gezonde relaties relevant zijn. Ook ligt de nadruk erg op de VS, en wordt er niets vermeld over hoe het hier in Europa is.
Ik weet niet of je dit hebt gepost zodat we allemaal even kunnen lachen bij de onzin, maar als die 'Belgische krant' (welke) enig bereik heeft, doet dit gewoon schade aan de maatschappij. En is het dus gewoon triest dat zoiets gepubliceerd wordt.
@ErikT738 Waarom zet je mijn verhaal weg als "slechts een mening"? Er is onderbouwing, doe daar wat mee of laat dit soort irritante opmerkingen alsjeblieft voor je.
En als het niet enigszins rationeel over zou komen zou het veel te weinig mensen overtuigen. Dat is hoe propaganda werkt. Bij wetenschappelijk onderbouwde stellingen maakt heet geen fuck uit of het rationeel overkomt, er is onderbouwing. Zie kwantum mechanica.
En als het niet enigszins rationeel over zou komen zou het veel te weinig mensen overtuigen. Dat is hoe propaganda werkt. Bij wetenschappelijk onderbouwde stellingen maakt heet geen fuck uit of het rationeel overkomt, er is onderbouwing. Zie kwantum mechanica.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Gezien het niet de bedoeling is dat ik hier zomaar betaalde artikels neerzet vond ik het een moeilijke balans hoe het te posten. Weliswaar zijn Vlamingen hier een (kleine) minderheid en zullen Nederlanders dus niet snel Belgische kranten lezen wil ik ook niet 1-op-1 artikels kopiëren omdat ik het niet etisch vind (en ik vermoed dat er wel ergens een regel op Tweakers zal zijn dat het niet mag)J2S schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:54:
@Jebus4life Ten eerste mist een bronvermelding. Maar verder is het gewoon pro incel propaganda.
Ik kan er niets anders van maken, er komen veel dezelfde dingen terug waar veel incels over klagen. En er lijkt geen moeite gedaan te zijn om aan bronvermelding of andere onderbouwing te doen. Daarnaast legt het artikel ook veel nadruk op de dingen waar incels zich druk over maken, en niet zozeer de dingen die in gezonde relaties relevant zijn. Ook ligt de nadruk erg op de VS, en wordt er niets vermeld over hoe het hier in Europa is.
Ik weet niet of je dit hebt gepost zodat we allemaal even kunnen lachen bij de onzin, maar als die 'Belgische krant' (welke) enig bereik heeft, doet dit gewoon schade aan de maatschappij. En is het dus gewoon triest dat zoiets gepubliceerd wordt.
Het is dus, zoals hierboven gemeld, een deel uit een opiniestuk uit "De Standaard" (De Standaard wordt beschouwd als 1 van de 2 Vlaamse kwaliteitskranten (er is een derde, maar "De Tijd" handelt bijna uitsluitend in financieel nieuws) geschreven door Griet Vandermassen (een gemaniste/filosofe verbonden aan de universiteit van Gent met verschillende gepubliceerde boeken).
Over haar capaciteiten oordelen kan/zal ik niet, maar dit incelpropaganda noemen vind ik dus bijzonder kort door de bocht en absoluut niet terecht. Wel heb je gelijk dat er wel wat bronnen mochten zijn over de vermeldde cijfers.
[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 01-09-2021 16:35 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Sorry maar het taalgebruik en woorden zoals demoniseren gebruiken maakt het stuk al volledig onbetrouwbaar en belachelijk.Jebus4life schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:34:
[...]
Gezien het niet de bedoeling is dat ik hier zomaar betaalde artikels neerzet vond ik het een moeilijke balans hoe het te posten. Weliswaar zijn Vlamingen hier een (kleine) minderheid en zullen Nederlanders dus niet snel Belgische kranten lezen wil ik ook niet 1-op-1 artikels kopiëren omdat ik het niet etisch vind (en ik vermoed dat er wel ergens een regel op Tweakers zal zijn dat het niet mag)
Het is dus, zoals hierboven gemeld, een deel uit een opiniestuk uit "De Standaard" (De Standaard wordt beschouwd als 1 van de 2 Vlaamse kwaliteitskranten (er is een derde, maar "De Tijd" handelt bijna uitsluitend in financieel nieuws) geschreven door Griet Vandermassen (een gemaniste/filosofe verbonden aan de universiteit van Gent met verschillende gepubliceerde boeken).
Over haar capaciteiten oordelen kan/zal ik niet, maar dit incelpropaganda noemen vind ik dus bijzonder kort door de bocht en absoluut niet terecht. Wel heb je gelijk dat er wel wat bronnen mochten zijn over de vermeldde cijfers.
Het is een column en dus zit er geen redactie die de inhoud controleert op waarheid en onderbouwing.
Zo staan in Nederlandse kranten ook wel columns die beneden alle peil zijn.
Het speelt ook vanwege het taalgebruik puur in op de gevoelens van een bepaalde groep om die te versterken. Top stukje propaganda dus.
Plus dat "filosoof" niet direct heel veel zegt, en dat vrouw-zijn niet automatisch betekend dat je mening meer waarde heeft.
Genoeg vrouwen die zelf enorm conservatief zijn, kijk maar naar de vrouwen die achter de SGP en FvD aanlopen, en alle vrouwen die bijvoorbeeld anti-abortus zijn.
Overigens, dat de datingwereld, en dan vooral dingen als Tinder een rare wereld zijn is imho ook wel een open deur intrappen. De wereld is gelukkig heel wat breder dan Tinder, in het echte leven komen vragen als "wat doe je eigenlijk voor werk?" natuurlijk ook veel voor, maar ik heb het idee dat je eventuele "tekortkomingen" op dat vlak heel wat beter kan compenseren door okay te zijn op andere vlakken.
En ja, cijfers en bronnen voor die cijfers missen ook. Aan een zin als "Het aantal Amerikaanse mannelijke twintigers dat seksloos door het leven gaat, is het voorbije decennium verdriedubbeld. Bij vrouwelijke twintigers bedraagt de stijging maar 8 procent." heb je niks. Misschien is de groep seksloze mannen wel veel kleiner. En wat is seks? Ik ken genoeg mannen die penis-in-vagina pas seks noemen, terwijll de vrouwen die ik ken seks vaak veel breder omschrijven.
Genoeg vrouwen die zelf enorm conservatief zijn, kijk maar naar de vrouwen die achter de SGP en FvD aanlopen, en alle vrouwen die bijvoorbeeld anti-abortus zijn.
Overigens, dat de datingwereld, en dan vooral dingen als Tinder een rare wereld zijn is imho ook wel een open deur intrappen. De wereld is gelukkig heel wat breder dan Tinder, in het echte leven komen vragen als "wat doe je eigenlijk voor werk?" natuurlijk ook veel voor, maar ik heb het idee dat je eventuele "tekortkomingen" op dat vlak heel wat beter kan compenseren door okay te zijn op andere vlakken.
En ja, cijfers en bronnen voor die cijfers missen ook. Aan een zin als "Het aantal Amerikaanse mannelijke twintigers dat seksloos door het leven gaat, is het voorbije decennium verdriedubbeld. Bij vrouwelijke twintigers bedraagt de stijging maar 8 procent." heb je niks. Misschien is de groep seksloze mannen wel veel kleiner. En wat is seks? Ik ken genoeg mannen die penis-in-vagina pas seks noemen, terwijll de vrouwen die ik ken seks vaak veel breder omschrijven.
People as things, that’s where it starts.
Opiniestuk.ErikT738 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:13:
[...]
Een snelle Google search vertelt me dat het om een column van Griet Vandermassen voor De Standaard gaat. Dat een mening niet overeen komt met jouw eigen ideeën betekent nog niet dat het dan maar propaganda is, in de tekst die @Jebus4life heeft geplaatst lijkt de auteur redelijk rationeel naar het probleem te kijken.
Het maakt geen drol uit in welke mate er rationele observatie is, er is een doorgifte van niet rationele perspectief. Dat is eigen aan opiniestukken waar observatie van X wordt gemaakt.
Wanneer ik een redacteur vraag een extern stuk te verwerken voor publicatie valt ook flink wat van het stuk weg.
Het netto resultaat is altijd een narratief.
Dit is waarom opinie in media niet zonder gevaar is. Je geeft ongeacht intenties of achtergrond immers de facto een verstoring door.
Dat is waarom dit soort onderwerpen eigenlijk strikt binnen onderzoeksjournalistiek verwerkt moeten worden vanuit expertisepunten, dan wordt de valstrik vermeden.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zie hierboven. Het netto resultaat is een overdracht van perspectief wat - inderdaad - reflectie van de in-groep is. Daarmee werkt zoiets als propaganda.Jebus4life schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:34:
Dat is jammer. En vrijwel niemand zonder dagdagelijkse interactie met media heeft enige prikkel of perspectief om daar doorheen te prikken.
Dit is trouwens een trend van de tijd. Opinie als leidend. Mening om op te bankieren. De aard van overdracht maakt elke intentie irrelevant, tenzij deze in lijn met is perspectief intern aan onderwerp of punt van studie.
Het is een best gevaarlijk fenomeen. Als we willen weten hoe dat als trend eindigt, nu ja, dan kunnen we kijken naar een VK en een VS. Daar is die trend geconsolideerd over alle onderwerpen heen, inmiddels cultureel geïnternaliseerd. En daarmee neemt een hele samenleving beslissingen op basis van, nu ja, laat ik het zo zeggen: irrationele informatiestromen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Als terzijde, dit is een zeer serieus probleem. Het maakt het extreem moeilijk om een maatschappelijk debat te kunnen hebben. Een dergelijk debat vereist immers niet enkel perceptie en perspectief, het vereist ook toetsing daarvan - en dat is waar het breekt.
Eerst komt immers de wel/niet resonantie met mening. Onze menselijke aard maakt vanaf dat punt de reflex tot toetsing een oefening die de facto offensief dan wel defensief is. Polarisatie en vermijden van debat is het gevolg.
Dit is echt niet beperkt tot dit onderwerp. Het is bijna een trend, en het is verdomd moeilijk om er weerstand aan te bieden. Want, aan de basis van elke informatiestroom tegenwoordig ligt een toegepast verslavingsmodel. Hoe krijg ik mensen terug voor meer.
Zelfversterkend proces.
Ga niet op elkaar af nu, verwerk de leercurve. Ik zou zeggen, neem niet elkaar, mening of perspectief op de korrel, maar aangezien het medium effect heeft en de toetsing vermijdt, doe die samen zelf.
Eerst komt immers de wel/niet resonantie met mening. Onze menselijke aard maakt vanaf dat punt de reflex tot toetsing een oefening die de facto offensief dan wel defensief is. Polarisatie en vermijden van debat is het gevolg.
Dit is echt niet beperkt tot dit onderwerp. Het is bijna een trend, en het is verdomd moeilijk om er weerstand aan te bieden. Want, aan de basis van elke informatiestroom tegenwoordig ligt een toegepast verslavingsmodel. Hoe krijg ik mensen terug voor meer.
Zelfversterkend proces.
Ga niet op elkaar af nu, verwerk de leercurve. Ik zou zeggen, neem niet elkaar, mening of perspectief op de korrel, maar aangezien het medium effect heeft en de toetsing vermijdt, doe die samen zelf.
[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 01-09-2021 17:58 ]
Dat onderzoek laat wel een trend zien:RobinHood schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:41:
En ja, cijfers en bronnen voor die cijfers missen ook.
Trends in Frequency of Sexual Activity and Number of Sexual Partners Among Adults Aged 18 to 44 Years in the US, 2000-2018
Question
Did the distribution of sexual frequency and number of sexual partners in the past year among US adults change between 2000 and 2018, and was there an association between sexual activity and sociodemographic variables?
Findings
In this survey study of US adults from 2000 to 2018, sexual inactivity increased among men aged 18 to 24 years and 25 to 34 years and women aged 25 to 34 years during the study period, with the increase among men mainly occurring among unmarried individuals. Men with lower income and with part-time or no employment were more likely to be sexually inactive, as were men and women who were students.
Meaning
This study found that sexual inactivity increased among US adults, predominantly younger men, between 2000 and 2018, with potential public health implications.
The study population included 4291 men and 5213 women in the analysis of sexual frequency and 4372 men and 5377 women in the analysis of number of sexual partners (mean [SD] age, 31.4 [7.6] years; survey response rate, 59.5%-71.4%).
Belangrijk om te merken is dat deze data dus afkomstig is voor corona.Conclusions and Relevance
This survey study found that from 2000 to 2018, sexual inactivity increased among US men such that approximately 1 in 3 men aged 18 to 24 years reported no sexual activity in the past year. Sexual inactivity also increased among men and women aged 25 to 34 years. These findings may have implications for public health.
Nu wil ik niet gaan speculeren over oorzaken, behalve door op te merken dat bij dit soort onderwerpen imho er altijd snel naar bestaande morele en bias kaders wordt gegrepen als verklaring, d.w.z iedereen leest erin wat ze zelf erin willen zien.
Het is op een zelfde manier waarop hypergamy en allerlei andere seksuele selectie theorieën worden ingebracht en zelfs worden toegeschreven als nature i.p.v. nurture. Terwijl als de dynamiek al aanwezig is, deze vaak volledig cultureel bepaald wordt, het is niet toe te schrijven aan het gedrag van 1 geslacht.
Het resultaat is dus inderdaad een artikel dat op zich correcte data pakt, maar daar eigen opinie mening aan geeft die sociologisch en wetenschappelijk nergens op gebaseerd is.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Ik probeer niet meer met je in discussie te gaan omdat het zelden tot iets constructiefs leidt, maar...Virtuozzo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:49:
[...]
Opiniestuk.
Het maakt geen drol uit in welke mate er rationele observatie is, er is een doorgifte van niet rationele perspectief. Dat is eigen aan opiniestukken waar observatie van X wordt gemaakt.
Wanneer ik een redacteur vraag een extern stuk te verwerken voor publicatie valt ook flink wat van het stuk weg.
Het netto resultaat is altijd een narratief.
Dit is waarom opinie in media niet zonder gevaar is. Je geeft ongeacht intenties of achtergrond immers de facto een verstoring door.
Dat is waarom dit soort onderwerpen eigenlijk strikt binnen onderzoeksjournalistiek verwerkt moeten worden vanuit expertisepunten, dan wordt de valstrik vermeden.
Dat het een opiniestuk betreft en dat het nooit als bron zou kunnen dienen in een wetenschappelijke studie lijkt me duidelijk, maar dat maakt het nog geen incel-propaganda, zoals @J2S het stuk noemde. Misschien wordt de schrijfster wel in de schaduwen gesteund door conservatieve Amerikaanse denktanks die een bepaald narratief willen pushen om een vals rechts frame te creëren. Geen idee, ik ken haar niet en weet niet in wat voor kringen ze zich begeeft. Het is echter te makkelijk om elke opinie waar je het niet mee eens bent, zoals in dit geval @J2S het niet eens is met mevrouw Vandermassen, propaganda te noemen om het vervolgens te kunnen negeren.Propaganda is een vorm van communicatie waarbij door de belanghebbende partij wordt getracht aanhangers voor haar gedachtegoed te winnen door het bespelen van de publieke opinie. Dit wordt bewerkstelligd door het bewust verspreiden van eenzijdige en/of verzonnen informatie.
Als we elke mening overigens gelijk gaan stellen aan propaganda, zoals je in jouw post lijkt te doen, dan kunnen we dit forum ook wel opdoeken of omdopen tot het Tweakers-propaganda-forum.
Het is een column en slechts iemands mening, daar zijn we het over eens. Waar ik me niet in kan vinden is de aanname dat er een bepaald doel achter de column zit (de gevoelens van een bepaalde groep versterken) en het feit dat het stuk überhaupt op een bepaalde groep gericht zou zijn (op wie dan? Incels? Incels in wording? Want die lezen massaal betaalde artikelen van Belgische kranten?). Wat het artikel vooral lijkt te doen is zoeken naar de oorsprong en beweegredenen van die nare-incel mannetjes in plaats van elke incel gelijk te stellen aan een terrorist (zoals bijvoorbeeld in het NOS nieuwsbericht werd gedaan waarmee dit topic is gestart).Philip Ross schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:59:
[...]
Sorry maar het taalgebruik en woorden zoals demoniseren gebruiken maakt het stuk al volledig onbetrouwbaar en belachelijk.
Het is een column en dus zit er geen redactie die de inhoud controleert op waarheid en onderbouwing.
Zo staan in Nederlandse kranten ook wel columns die beneden alle peil zijn.
Het speelt ook vanwege het taalgebruik puur in op de gevoelens van een bepaalde groep om die te versterken. Top stukje propaganda dus.
@ErikT738 deze vrouw heeft een carrière gemaakt van dit onderwerp op deze manier beschrijven. Zoek eens iets meer op. Dat wijst toch echt op een bepaald doel.
De doelgroep is dezelfde als die je vaker bij rechts conservatieve partijen ( of alt right) ziet. De boze man die graag een schuldige aanwijst voor zijn ongeluk. En bij voorkeur 1 die van mening is dat de traditionele rolpatronen weer terug moeten komen.
De doelgroep is dezelfde als die je vaker bij rechts conservatieve partijen ( of alt right) ziet. De boze man die graag een schuldige aanwijst voor zijn ongeluk. En bij voorkeur 1 die van mening is dat de traditionele rolpatronen weer terug moeten komen.
Daar ben je zelf bij. Wanneer je geen gesprek met mensen wil omdat mening getoetst wordt dan is dat jouw keuze.ErikT738 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:09:
[...]
Ik probeer niet meer met je in discussie te gaan omdat het zelden tot iets constructiefs leidt, maar...
Maar dat is niet wat mijn bericht zegt.[...]
Als we elke mening overigens gelijk gaan stellen aan propaganda, zoals je in jouw post lijkt te doen, dan kunnen we dit forum ook wel opdoeken of omdopen tot het Tweakers-propaganda-forum.
Dus heeft het absoluut geen nut om een reactie te geven voor wat niet gezegd wordt.
Vraag dan gewoon eerst, dan voorkom je dat je sporen neemt die er niet zijn, en daarmee projecties maakt.
Het netto resultaat van opinie - een media concept - is een doorgifte aan vorming van collectieve perceptie van aanwezige in-group perceptie. Dus wat daar geobserveerd wordt, vormt vanuit doorgeven - ongeacht intenties. Dat is 1 op 1 een primair propaganda effect.
Het netto resultaat van bankieren op mening is het gebruik van perceptie als basis voor beslissingen.
Het netto resultaat van een combinatie van de twee, nu ja, dat behoeft geen uitleg. We kunnen tegenwoordig in real-time zien hoe zich dat uitwerkt elders.
Je maakt de aanname van doelstelling zelf net zo.[...]
Het is een column en slechts iemands mening, daar zijn we het over eens. Waar ik me niet in kan vinden is de aanname dat er een bepaald doel achter de column zit (de gevoelens van een bepaalde groep versterken) en het feit dat het stuk überhaupt op een bepaalde groep gericht zou zijn (op wie dan? Incels? Incels in wording? Want die lezen massaal betaalde artikelen van Belgische kranten?). Wat het artikel vooral lijkt te doen is zoeken naar de oorsprong en beweegredenen van die nare-incel mannetjes in plaats van elke incel gelijk te stellen aan een terrorist (zoals bijvoorbeeld in het NOS nieuwsbericht werd gedaan waarmee dit topic is gestart).
Propaganda hoeft geen doel of organisatie te hebben, het is een mechanisme van effect.
Zelfs intentie doet er niet toe. Hoe meer een perceptie verspreid wordt, des te meer het integreert binnen aanwezige collectieve perceptie en daar in individuele of groepsdynamiek resonantie vindt.
Zo is crypto fascisme ook zo’n fenomeen. Andere religie idem. Alt en extreem rechts normalisatie idem.
Ik kan hier wel een lading papers neerpleuren, zoals meermaals gedaan in andere topics, maar die worden genegeerd.
Want, ironie, mening, moeite, mens.
Voor wie toch wil, of bereid is wat te lezen.
Joost van Meerloo heeft een prachtig hapklaar boek geschreven over hoe kwetsbaar het menselijk brein is bij dit soort zaken.
The Rape of the Mind.
Aanrader. https://www.goodreads.com...6285-the-rape-of-the-mind
Welcome to the 21st century.
Joost van Meerloo heeft een prachtig hapklaar boek geschreven over hoe kwetsbaar het menselijk brein is bij dit soort zaken.
The Rape of the Mind.
Precies, ik heb het laatst gelezen. Als je dan bedenkt hoe de ontwikkelingen gaan qua individualisatie en digitalisatie en hoe bijvoorbeeld Facebook qua systeem een wereld/matrix opzich is, eigendom van 1 persoon/man/hiërarchisch bedrijf (soort van gosplan), dan is het vanuit nurture gezien zo ver verwijderd van onze natuurlijke (evolutionaire) manier van leven dat het fenomeen incel en 'lichtere' vormen van problematiek die je overal op ieder moment om je heen kunt zien (denk ook aan welvaartsziekten, etc) geen verrassing is. Ik ben nu op vakantie in het buitenland en als je dan door de olijfboomgaarden loopt en de geuren en rust en groenten proeft voel je je tenminste weer even mens.Virtuozzo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:33:
Voor wie toch wil, of bereid is wat te lezen.
The Rape of the Mind.
Het zal mij niets verbazen als door datingsites en het feit dat vrouwen het daar min of meer voor het zeggen hebben voor een scheefgroei zorgen in sexactiviteit bij mannen. IN dit geval: Daar waar vroeger van de 10 beschikbare vrouwen er 8 sex hadden met 6 van de beschikbare 10 mannen hebben nu 8 van de 10 sex met 2 van de beschikbare 10 mannen: de lekkerste.defiant schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:56:
[...]
Dat onderzoek laat wel een trend zien:
Trends in Frequency of Sexual Activity and Number of Sexual Partners Among Adults Aged 18 to 44 Years in the US, 2000-2018
[...]
[...]
[...]
Belangrijk om te merken is dat deze data dus afkomstig is voor corona.
Nu wil ik niet gaan speculeren over oorzaken, behalve door op te merken dat bij dit soort onderwerpen imho er altijd snel naar bestaande morele en bias kaders wordt gegrepen als verklaring, d.w.z iedereen leest erin wat ze zelf erin willen zien.
Het is op een zelfde manier waarop hypergamy en allerlei andere seksuele selectie theorieën worden ingebracht en zelfs worden toegeschreven als nature i.p.v. nurture. Terwijl als de dynamiek al aanwezig is, deze vaak volledig cultureel bepaald wordt, het is niet toe te schrijven aan het gedrag van 1 geslacht.
Het resultaat is dus inderdaad een artikel dat op zich correcte data pakt, maar daar eigen opinie mening aan geeft die sociologisch en wetenschappelijk nergens op gebaseerd is.
Kan me vaag een onderzoek herinneren waar 15 mannen en 15 vrouwen moesten aangeven met wie ze wel een hot date wilden hebben. De uitkomst was dat bij wijze van wel 12 vrouwen door minstens 1 man genoemd werden, terwijl er bij de mannen maar 3 mannen door minstens 1 vrouw genoemd werden.
In zo'n soort samenleving zijn lager opgeleide minder knappe mannen (en hoogopgeleide niet-sociale nerds) als eerste het spreekwoordelijk bokkie. En daaruit volgt dan een heel zuur groepje dat elkaar vindt op internet.
Eigenlijk is dat ook de conclusie van het artikel dat werd aangehaald.
Dit dus.
Ten eerste geloof ik bovenstaande redenatie niet. Je herinnert het je vaag, dus dat belooft al weinig goeds, maar er zijn nog tal van andere variabelen te bedenken die de keuze van de vrouwen en mannen verklaren.FunkyTrip schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:15:
[...]
Het zal mij niets verbazen als door datingsites en het feit dat vrouwen het daar min of meer voor het zeggen hebben voor een scheefgroei zorgen in sexactiviteit bij mannen. IN dit geval: Daar waar vroeger van de 10 beschikbare vrouwen er 8 sex hadden met 6 van de beschikbare 10 mannen hebben nu 8 van de 10 sex met 2 van de beschikbare 10 mannen: de lekkerste.
Kan me vaag een onderzoek herinneren waar 15 mannen en 15 vrouwen moesten aangeven met wie ze wel een hot date wilden hebben. De uitkomst was dat bij wijze van wel 12 vrouwen door minstens 1 man genoemd werden, terwijl er bij de mannen maar 3 mannen door minstens 1 vrouw genoemd werden.
In zo'n soort samenleving zijn lager opgeleide minder knappe mannen (en hoogopgeleide niet-sociale nerds) als eerste het spreekwoordelijk bokkie. En daaruit volgt dan een heel zuur groepje dat elkaar vindt op internet.
Eigenlijk is dat ook de conclusie van het artikel dat werd aangehaald.
Ten tweede snap ik niet zo dat vrouwen altijd in zijn algemeenheid worden omschreven: alsof daar geen verschillen bestaan tussen opleiding en aantrekkelijkheid. Elke vrouw is blijkbaar begeerlijk, maar de zielige, lelijke mannen zijn de echte slachtoffers. If anything, met hoe visueel mannen zijn ingesteld, hebben de minder fortuinlijke vrouwen het juist zwaar.
Ten derde werkt aantrekkingskracht niet op basis van hoe 'lekker' je bent - zeker niet in hoe vrouwen naar mannen kijken.
Ik quote even een wat oudere post. Wat voor soort compassie zou je dan verwachten van vrouwen in zo’n geval? Oprecht vraag, stel je staat met een groep met 5 mannen en er komt één vrouw bij staan omdat zij aan is gesproken door één van de mannen (om dezelfde woorden te gebruiken, de Alpha), wat verwacht je dan voor gedrag richting de overige 4?prodesk schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 17:18:
@TerraGuy Dat stukje over mannen-groepen is wel herkenbaar. Als je met een groep mannen, vrienden alleen bent is er een vorm van unity maar als er vrouwen bij komen verandert de hele groepsdynamiek. Mannen zijn dan elkaars concurrenten. Er kan maar één winnaar zijn als je beiden voor dezelfde vrouw gaat.
Ik denk niet dat dat het grootste probleem is, al zouden er meer vrouwen zijn verwachten zij van mannen toch een bepaald niveau als het om sociale vaardigheden gaat. Ben je niet zo vlot dan richt al de aandacht zich op de alpha die sociaal zoveel vaardiger is. Althans dat is wat ik in groepen vaak zie, weinig compassie van vrouwen voor dat soort mannen.
Het gaat in dit geval over online daten.Lapras schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:06:
[...]
Ten eerste geloof ik bovenstaande redenatie niet. Je herinnert het je vaag, dus dat belooft al weinig goeds, maar er zijn nog tal van andere variabelen te bedenken die de keuze van de vrouwen en mannen verklaren.
Dit artikel geeft bronnen en legt het mooi uit wat mij betreft. Ik kan me er wel in vinden en leg er verder geen waardeoordeel aan. Het is zoals het is.
https://quillette.com/201...y-and-the-dating-economy/
De gini-coëfficient in datingsites is niet positief voor mannen helaas. Het artikel heeft het overigens wel telkens over mannen en vrouwen in het algemeen, wat mijns insziens niet klopt. De studies zijn gedaan m.b.v. dating apps en daar gedragen mensen zich toch net effe anders. Op dating apps zijn 80% van de mannen de pineut, want vrouwen aldaar richten zich op 20% van de mannen en slechts 20% van de vrouwen zijn daar de pineut; mannen richten zich op 80% van de vrouwen.
Dit dus.
Dat artikel op quillette herken ik wel. Op datingsites richten vrouwen zich op de 20% knapste mannen. Ik hoor daar blijkbaar niet bij, want ik krijg nooit reacties. Als ik zelf vrouwen benader via zo'n site, dan krijg ik ook bijna nooit een reactie. Terwijl ik (al zeg ik het zelf) best een goede partij ben: fatsoenlijke baan, eigen huis en auto, niet gewelddadig of aggressief (bevriende vrouwen omschrijven me meestal als lief en attent), verzorgd, geen schulden, zaakjes gewoon goed op orde en genoeg geld om leuke dingen te doen. Maar dat is blijkbaar allemaal niet meer genoeg.
Vroegah was dat minder een probleem, want de 20% knapste mannen was snel bezet en dan zal de resterende 80% van de vrouwen het toch met een 'mindere' man moeten doen. Wat in de praktijk vaak best meevalt, er zitten prima geschikte mannen tussen die 80% 'minder' aantrekkelijken
Maar door die dating apps zijn single vrouwen veel aan het daten en veel aan het wisselen. Ze zien elke keer wel een nieuwe knappe man op Tinder. Wat telkens niks wordt, omdat die man ook veel keus heeft. Maar doordat die vrouwen wel telkens het idee krijgen dat ze een beter alternatief hebben, nemen ze geen genoegen meer met een man uit die 80% minder aantrekkelijke groep. Gevolg: veel single mannen EN veel single vrouwen. Ik zie het om me heen, veel vrouwen, ook knappe, die jarenlang 'niemand' kunnen vinden. Ze kunnen natuurlijk wel iemand vinden, maar ze zijn veel te kritisch. In de jacht op de knapste man ben je uiteindelijk alsnog alleen en ongelukkig. En in dat proces neem je ook een man mee die ongelukkig is, want voor elke alleenstaande vrouw is ook ergens een alleenstaande man.
Hoe meer singles ik om me heen zie, hoe meer ik het idee heb dat we beter af waren zonder datingapps en massaal de mogelijkheid om te scheiden. Het leidt tot ontzettend veel eenzaamheid.
Vroegah was dat minder een probleem, want de 20% knapste mannen was snel bezet en dan zal de resterende 80% van de vrouwen het toch met een 'mindere' man moeten doen. Wat in de praktijk vaak best meevalt, er zitten prima geschikte mannen tussen die 80% 'minder' aantrekkelijken
Maar door die dating apps zijn single vrouwen veel aan het daten en veel aan het wisselen. Ze zien elke keer wel een nieuwe knappe man op Tinder. Wat telkens niks wordt, omdat die man ook veel keus heeft. Maar doordat die vrouwen wel telkens het idee krijgen dat ze een beter alternatief hebben, nemen ze geen genoegen meer met een man uit die 80% minder aantrekkelijke groep. Gevolg: veel single mannen EN veel single vrouwen. Ik zie het om me heen, veel vrouwen, ook knappe, die jarenlang 'niemand' kunnen vinden. Ze kunnen natuurlijk wel iemand vinden, maar ze zijn veel te kritisch. In de jacht op de knapste man ben je uiteindelijk alsnog alleen en ongelukkig. En in dat proces neem je ook een man mee die ongelukkig is, want voor elke alleenstaande vrouw is ook ergens een alleenstaande man.
Hoe meer singles ik om me heen zie, hoe meer ik het idee heb dat we beter af waren zonder datingapps en massaal de mogelijkheid om te scheiden. Het leidt tot ontzettend veel eenzaamheid.
@FunkyTrip @PhilipsFan Zo redeneren de incels dus ook. Ze hebben de genetische loterij verloren en maken daarom geen kans. Dat is veel te kort door de bocht.
Een paar redenen om aan die cijfers te twijfelen. Overigens wel creatief gebruik van het Gini-coefficient, maar toch is het niet helemaal ideaal.
- Wat hier is gemeten is niet de seksuele aantrekkingskracht, maar de mate hoe geslaagd de presentatie is door middel van een paar foto's. Dit is een groot verschil. De hoeveelheid moeite die vrouwen doen voor een foto om er goed uit te zien en mannen verschilt aanzienlijk. Ik kijk wel eens bij vriendinnen op hun datingapp en de hoeveelheid mannen die er op staan met een vis, een neefje, ergens verstopt in een groepsfoto, in een auto, achter een glas bier, op elke foto met een zonnebril op, in een badkamerspiegel is schrikbarend hoog. Veel mannen snappen niet goed hoe ze zichzelf moeten presenteren of gebruiken hier totaal andere criteria voor dan vrouwen.
- Je weet niet hoeveel vrouwen er gevraagd zijn en hoeveel mannen (want de link naar het onderliggende onderzoek werkt voor mij niet). Daarnaast weet je niet in hoeverre de doelgroep representatief is voor het geslacht als geheel. Er kan een sterk selectie-effect zijn voor een bepaald type man of vrouw dat maakt dat je de resultaten niet kan extrapoleren naar de populatie als geheel. Zo kunnen vrouwen bijvoorbeeld op een app gaan in de hoop een relatie te vinden, terwijl mannen een keer seks willen (ernstige generalisatie van mijn kant) - dit maakt dat de criteria die ze hanteren fors zullen verschillen. Aan een relatie worden heel andere eisen gesteld, ook op fysiek vlak.
- Daarnaast is er een verschil tussen wat in een vragenlijst geantwoord wordt en daadwerkelijk gedrag (zelfs tussen antwoord en intentie zit vaak al een verschil).
- Waar het misgaat met de gini-coefficient is dat seksuele aantrekkelijkheid geen absoluut meetbare eenheid is. Ik scoor niet 7 en jij scoort niet 8. Ten eerste is het in hoge mate subjectief, ten tweede is het slechts deels visueel (zie ook mijn eerste punt) en ten derde is het afhankelijk van situatie, gemoedstoestand, leeftijd etc. Waar ik redelijk kan inschatten wat iemands (monetaire) bezit is, kan dat niet bij seksuele aantrekkingskracht.
- Als laatste denk ik dat mannen over het algemeen visueler zijn ingesteld en sommige mannen maken de fout om dat te projecteren op hoe vrouwen kijken. Er is een reden dat de gemiddelde homoseksuele man meer aandacht aan zijn uiterlijk besteed dan de gemiddelde heteroseksuele man - hij moet immers visueel opvallen. Een vrouw zal, over het algemeen, vaker vallen op het plaatje als geheel en niet op een paar foto's. Dit besef dringt maar niet door tot sommige mannen.
Ofwel: kijk alsjeblieft uit met onderzoeken en conclusies uit die onderzoeken. Goed onderzoek en daar geldige conclusies uit trekken is een vak op zichzelf. Pas als de data het echt laat zien, en daar zijn tal van testen voor, dan kan je voorzichtig de conclusie trekken dat een conclusie voor die specifieke dataset geldt. Hier weten we te weinig over de dataset, over de testen (wordt zelfs niks over gezegd) en over de onderzoekers om hun conclusies aan te nemen.
Dan nog wat persoonlijke berichten:
- Gebruik voor de grap eens een datingapp van een vriendin van je. Als je niet zo een vriendin hebt, dan ligt daar misschien al een probleem.
- Bekijk vervolgens eens goed de foto's van andere mannen, bekijk hun eerste berichten. Vrijwel niemand is origineel of grappig, iedereen begint met 'hey hoe is het', 'leuke foto' of een zin die ze ergens vandaan hebben gehaald. Ja, vrouwen krijgen meer matches, maar de kwaliteit van die matches is vaak erg laag.
- Humor is zoveel belangrijker dan looks. Als ik moet kiezen tussen het uiterlijk van een jonge Brad Pitt zonder humor en mijn huidige uiterlijk met humor, dan ga ik voor de status quo.
- En begrijp me niet verkeerd, de reden dat Brad Pitt zo populair is, is deels door zijn uiterlijk, maar grotendeels omdat hij een absurd goed acteur is.
Dating kan juist zo leuk zijn. Mocht je er problemen mee hebben en hulp nodig hebben, kunnen we in een ander topic erover verder praten.
Een paar redenen om aan die cijfers te twijfelen. Overigens wel creatief gebruik van het Gini-coefficient, maar toch is het niet helemaal ideaal.
- Wat hier is gemeten is niet de seksuele aantrekkingskracht, maar de mate hoe geslaagd de presentatie is door middel van een paar foto's. Dit is een groot verschil. De hoeveelheid moeite die vrouwen doen voor een foto om er goed uit te zien en mannen verschilt aanzienlijk. Ik kijk wel eens bij vriendinnen op hun datingapp en de hoeveelheid mannen die er op staan met een vis, een neefje, ergens verstopt in een groepsfoto, in een auto, achter een glas bier, op elke foto met een zonnebril op, in een badkamerspiegel is schrikbarend hoog. Veel mannen snappen niet goed hoe ze zichzelf moeten presenteren of gebruiken hier totaal andere criteria voor dan vrouwen.
- Je weet niet hoeveel vrouwen er gevraagd zijn en hoeveel mannen (want de link naar het onderliggende onderzoek werkt voor mij niet). Daarnaast weet je niet in hoeverre de doelgroep representatief is voor het geslacht als geheel. Er kan een sterk selectie-effect zijn voor een bepaald type man of vrouw dat maakt dat je de resultaten niet kan extrapoleren naar de populatie als geheel. Zo kunnen vrouwen bijvoorbeeld op een app gaan in de hoop een relatie te vinden, terwijl mannen een keer seks willen (ernstige generalisatie van mijn kant) - dit maakt dat de criteria die ze hanteren fors zullen verschillen. Aan een relatie worden heel andere eisen gesteld, ook op fysiek vlak.
- Daarnaast is er een verschil tussen wat in een vragenlijst geantwoord wordt en daadwerkelijk gedrag (zelfs tussen antwoord en intentie zit vaak al een verschil).
- Waar het misgaat met de gini-coefficient is dat seksuele aantrekkelijkheid geen absoluut meetbare eenheid is. Ik scoor niet 7 en jij scoort niet 8. Ten eerste is het in hoge mate subjectief, ten tweede is het slechts deels visueel (zie ook mijn eerste punt) en ten derde is het afhankelijk van situatie, gemoedstoestand, leeftijd etc. Waar ik redelijk kan inschatten wat iemands (monetaire) bezit is, kan dat niet bij seksuele aantrekkingskracht.
- Als laatste denk ik dat mannen over het algemeen visueler zijn ingesteld en sommige mannen maken de fout om dat te projecteren op hoe vrouwen kijken. Er is een reden dat de gemiddelde homoseksuele man meer aandacht aan zijn uiterlijk besteed dan de gemiddelde heteroseksuele man - hij moet immers visueel opvallen. Een vrouw zal, over het algemeen, vaker vallen op het plaatje als geheel en niet op een paar foto's. Dit besef dringt maar niet door tot sommige mannen.
Ofwel: kijk alsjeblieft uit met onderzoeken en conclusies uit die onderzoeken. Goed onderzoek en daar geldige conclusies uit trekken is een vak op zichzelf. Pas als de data het echt laat zien, en daar zijn tal van testen voor, dan kan je voorzichtig de conclusie trekken dat een conclusie voor die specifieke dataset geldt. Hier weten we te weinig over de dataset, over de testen (wordt zelfs niks over gezegd) en over de onderzoekers om hun conclusies aan te nemen.
Dan nog wat persoonlijke berichten:
- Gebruik voor de grap eens een datingapp van een vriendin van je. Als je niet zo een vriendin hebt, dan ligt daar misschien al een probleem.
- Bekijk vervolgens eens goed de foto's van andere mannen, bekijk hun eerste berichten. Vrijwel niemand is origineel of grappig, iedereen begint met 'hey hoe is het', 'leuke foto' of een zin die ze ergens vandaan hebben gehaald. Ja, vrouwen krijgen meer matches, maar de kwaliteit van die matches is vaak erg laag.
- Humor is zoveel belangrijker dan looks. Als ik moet kiezen tussen het uiterlijk van een jonge Brad Pitt zonder humor en mijn huidige uiterlijk met humor, dan ga ik voor de status quo.
- En begrijp me niet verkeerd, de reden dat Brad Pitt zo populair is, is deels door zijn uiterlijk, maar grotendeels omdat hij een absurd goed acteur is.
Dating kan juist zo leuk zijn. Mocht je er problemen mee hebben en hulp nodig hebben, kunnen we in een ander topic erover verder praten.
Maar dat gaf ik ook al aan: Het betreft hier de online datingwereld en die is niet 1 op 1 vergelijkbaar met the real world. Wel heeft de online datingwereld steeds meer invloed (zowat 1 op de 5 relaties ontstaat via dating sites). Wat mij betreft is hoe deze online datingwereld werkt wél een belangrijk onderdeel waarom incels ontstaan.Lapras schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:09:
@FunkyTrip @PhilipsFan Zo redeneren de incels dus ook. Ze hebben de genetische loterij verloren en maken daarom geen kans. Dat is veel te kort door de bocht.
Op datingsites zit je namelijk met het fenomeen dat mannelijke 7tjes vrij kansloos zijn terwijl vrouwelijke 7tjes dat niet zijn (door die 80%-20% verhouding). Verhaal hierboven van @PhilipsFan (n=1 uiteraard) geeft dit ook al aan. En zo zijn mijn ervaringen ook. En omdat ik het leuk vond om een beetje te experimenteren heb ik inderdaad ook wel eens ingeschreven als vrouw om te kijken hoe dat dan zit. En dat is een compleet andere wereld zoals je al zegt. Kan me voorstellen dat als je teveel in die wereld blijft hangen, de frustaties toenemen. En dat lekker gaat venten op online fora en hoppa, de incels zijn er.
@PhilipsFan gaf ook aan dat ook veel vrouwen door dit mechanisme single blijven, maar - en daar ligt wat mij betreft het grote verschil tussen mannen en vrouwen - , in mijn omgeving lijken vrouwen daar veel minder problemen mee te hebben. Die vinden hun single leventje prima en hebben helemaal niet zoveel behoefte aan seks. Ik heb een hele grote groep vrienden/kennissen die ik heb leren kennen via activiteitenclubs en daar merk je gewoon dat de mannen eigenlijk altijd wel op zoek zijn naar dat avontuurtje/relatie en de dames staan in principe open, maar als er niks op hun pad komt, "ach, ook goed, dan ga ik lekker alleen op vakantie of met een vriendin."
Mijn huidige vriendin vond haar leventje prima, jarenlang amper dates, zonder seks en geen behoefte. Pas toen ze mij ontmoette (op tinder, voor mij fanatieke noodzaak, voor haar uit verveling door covid) merkte ze dat weer veel zin in seks kreeg.
(disclaimer: Zijn uiteraard altijd uitzonderingen aan beide kanten, de wanhopige vrouwen met kinderwens en mannen-met-weinig-seksdrive)
Dit dus.
@Lapras Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij staat je hele post bol van de generalisaties en aannames (hier en daar benoem je het zelfs). Verder zijn de tips die je geeft ook niet echt behulpzaam voor de gemiddelde incel in wording omdat de eerste tip hun vooroordelen alleen maar bevestigd en ze in een dating app als Tinder nooit op het punt komen dat ze iets met hun berichten, humor of andere vaardigheden kunnen doen.
Nu zijn er natuurlijk wel meer manieren waarop je potentiële dates kan ontmoeten, maar helpt het niet mee als online daten afvalt. Je moet niet onderschatten hoeveel invloed iemands uiterlijk kan hebben op het verloop van zijn of haar leven.
Nu zijn er natuurlijk wel meer manieren waarop je potentiële dates kan ontmoeten, maar helpt het niet mee als online daten afvalt. Je moet niet onderschatten hoeveel invloed iemands uiterlijk kan hebben op het verloop van zijn of haar leven.
Waarom verwacht je dat vrouwen zo ontzettend impressed zijn met basic dingen. en jouw bezittingen die de ander ook vaak zelf heeft, waarom moeten we daarvan onder de indruk zijn?PhilipsFan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 01:59:
Terwijl ik (al zeg ik het zelf) best een goede partij ben: fatsoenlijke baan, eigen huis en auto, niet gewelddadig of aggressief (bevriende vrouwen omschrijven me meestal als lief en attent), verzorgd, geen schulden, zaakjes gewoon goed op orde en genoeg geld om leuke dingen te doen. Maar dat is blijkbaar allemaal niet meer genoeg.
Het niet gewelddadig of agressief zijn vind ik eigenlijk de norm, en ik denk dat maar weinig mannen zich daar niet in herkennen. (zelfs een boel mannen die ik als agressief zou omschrijven omschrijven zichzelf niet zo)
Als een man dat zegt dan denk ik echt niet wow vertel me meer over al je bezittingen en hoe dat voor mij echt geweldig is. je noemt op wat je hebt maar niet wat jou als persoon zo leuk maakt.
Wat breng je? humor? avontuur? een luisterend oor? Hoe maak jij het leven van een vrouw die al tevreden is met haar leven leuker met jouw leuke baan en jouw huis?
En dit is voor mij ook waar incels de mist in gaan.
uiterlijk is leuk, maar brengt echt helemaal niets, net als eigendommen.
(en tuurlijk zijn er vrouwen die daar vooral mee bezig zijn, maar dat is niet wat het merendeel zoekt)
En @Lapras Het is natuurlijk veel genuanceerder dan ik schreef, dat weet ik wel. Uiteraard maken bezittingen en uiterlijk niet het verschil, je persoonlijkheid is veel belangrijker. Ik ben daar in het nadeel, want mijn persoonlijkheid is niet zo expressief. Ik blijf een beetje in de achtergrond, ik hoef niet zonodig mijn waffel altijd open te hebben. Daardoor val je niet echt op bij vrouwen. Ik heb 1x op een feestje ruzie lopen maken met een andere man omdat hij dingen zei die gewoon echt not done waren. En ging meteen met zijn vriendin naar huisansichtkaart schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:07:
[...]
Waarom verwacht je dat vrouwen zo ontzettend impressed zijn met basic dingen. en jouw bezittingen die de ander ook vaak zelf heeft, waarom moeten we daarvan onder de indruk zijn?
Het niet gewelddadig of agressief zijn vind ik eigenlijk de norm, en ik denk dat maar weinig mannen zich daar niet in herkennen. (zelfs een boel mannen die ik als agressief zou omschrijven omschrijven zichzelf niet zo)
Als een man dat zegt dan denk ik echt niet wow vertel me meer over al je bezittingen en hoe dat voor mij echt geweldig is. je noemt op wat je hebt maar niet wat jou als persoon zo leuk maakt.
Wat breng je? humor? avontuur? een luisterend oor? Hoe maak jij het leven van een vrouw die al tevreden is met haar leven leuker met jouw leuke baan en jouw huis?
En dit is voor mij ook waar incels de mist in gaan.
uiterlijk is leuk, maar brengt echt helemaal niets, net als eigendommen.
(en tuurlijk zijn er vrouwen die daar vooral mee bezig zijn, maar dat is niet wat het merendeel zoekt)
Maar er zijn toch ook veel mannen die hun zaakjes niet voor elkaar hebben, zelfs de basic dingen niet. En die hebben vaak wel een vriendin! Op de een of andere manier voelt dat dan niet eerlijk. Ik doe veel moeite om de basic dingen goed voor elkaar te hebben, maar de lapzwansen gaan er met de vrouwen vandoor. Wat dan na verloop van tijd toch weer tegenvalt, het lijkt ook wel alsof vrouwen graag teleurgesteld WILLEN worden. Als ze nu in eerste instantie voor een goede partij zouden kiezen, dat zou voor iedereen zoveel makkelijker zijn
omdat die basis, echt minder belangrijk is dan jij denkt.
die volgens jou lapzwans is misschien heel goed in dingen waar de vrouw meer aan heeft.
zoals haar stress reduceren, haar laten lachen in haar enorme depressie, haar vertrouwen geven in haar zelf. De kalmte in haar storm, dezelfde passie voor mozaïek
Misschien zijn er omstandigheden en weet ze dat haar basis genoeg is voor nu.
Dat het uit gaat zegt niets over of het een foute keuze of foute man was alleen dat er omstandigheden anders zijn. Mensen veranderen en relaties veranderen.
(overigens was ik ooit aan het daten met iemand en daar heb ik het mee uitgemaakt omdat hij anderen mensen geheel onterecht niets waard vond, hij had een mening over mannen die hij niet goed kende.
ik ben getrouwd met de man die hij de allergrootste lapzwans ooit vond.
want waar mijn date van mening was dat hij mij verdiende, accepteerde hij mij helemaal niet om mij, ik was waar hij dacht recht op te hebben want hij had een goede baan en een goed huis en dan verdien je ook die relatie meer en dat is dus mijn grootste afknapper ooit )
die volgens jou lapzwans is misschien heel goed in dingen waar de vrouw meer aan heeft.
zoals haar stress reduceren, haar laten lachen in haar enorme depressie, haar vertrouwen geven in haar zelf. De kalmte in haar storm, dezelfde passie voor mozaïek
Dat het uit gaat zegt niets over of het een foute keuze of foute man was alleen dat er omstandigheden anders zijn. Mensen veranderen en relaties veranderen.
(overigens was ik ooit aan het daten met iemand en daar heb ik het mee uitgemaakt omdat hij anderen mensen geheel onterecht niets waard vond, hij had een mening over mannen die hij niet goed kende.
ik ben getrouwd met de man die hij de allergrootste lapzwans ooit vond.
Ik probeerde juist wat andere interpretaties van het onderzoek te geven. Zoals gezegd, we weten te weinig van de dataset om de conclusies te geloven, maar we kunnen dus ook niet onze eigen conclusies trekken. Ja, ik generaliseer hier en daar, maar die generalisaties kunnen net zo goed de andere kant op werken. Wat ik hoop te laten zien is dat het onderzoek niet deugt.ErikT738 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:46:
@Lapras Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij staat je hele post bol van de generalisaties en aannames (hier en daar benoem je het zelfs). Verder zijn de tips die je geeft ook niet echt behulpzaam voor de gemiddelde incel in wording omdat de eerste tip hun vooroordelen alleen maar bevestigd en ze in een dating app als Tinder nooit op het punt komen dat ze iets met hun berichten, humor of andere vaardigheden kunnen doen.
En ik hoop te laten zien dat online dating juist niet afvalt, maar dat de focus van sommige mannen (en vrouwen) compleet de verkeerde is. Zoals @ansichtkaart ook stelt, gaat het om zoveel meer. Een simpele benadering als 'er is niks mis met me' van @PhilipsFan is gewoonweg niet genoeg.
Sterker nog, ik denk dat mannen het online juist makkelijker hebben. Er is meer concurrentie, maar het is makkelijk jezelf te onderscheiden daarvan en zelfs als je er niet top uitziet, heb je een goede kans. Je moet het alleen wel goed aanpakken. Een 'lelijke' vrouw heeft het online een stuk zwaarder, is mijn theorie.
Ik had in mijn korte datingtijd altijd wel een paar matches per dag en vaak wel één iemand met wie ik iets van een klik had. Het voelde juist als een enorme vijver om in te vissen. Overigens kwam ik op een compleet onverwachts moment in het 'echte' leven juist iemand tegen met wie ik nu samen ben, maar dat terzijde.
Het is een algemeen probleem van de geïndividualiseerde westerse samenleving dat we geen maatschappelijk proces meer hebben om dit soort problemen gezamenlijk te identificeren en aan te pakken. Mensen denken dat te doen door deel te nemen aan bijvoorbeeld het "online debat", maar ook dat disfunctioneert in hoge mate door hoe sociale media algoritmes dit debat sturen richting echo chambers en daarmee radicalisatie pipelines.PhilipsFan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 01:59:
Als gevolg daarvan zie je dat het erg moeilijk zo niet onmogelijk wordt om tot gezamenlijk probleemdefinitie en oplossing te komen, dat is ook al vrij zichtbaar in deze discussie. Met als gevolg dat problemen niet opgelost worden waardoor de cyclus steeds meer verergerd. Problemen zijn echter altijd goedkoop om op te lossen in het begin, maar worden kostbaarder en moeilijker om op te lossen naarmate ze qua voortduren en accumuleren.
Dit fenomeen is niet uniek, hetzelfde zag je met processen zoals het neoliberalisme/globalisering, je zag daarin ook het probleem en het definiëren van het proces als zijnde verstoord werd en werd geponeerd als zijnde onvermijdelijk en natuurlijk. Wie achter bleef was waarschijnlijk ook gewoon ongeschikt, de trein van globalisering dendert echter zonder tussenstations naar de onvermijdelijke eindbestemming.
Ook dit probleem was goedkoop om op te lossen in het begin, maar brengt decennia later menige westerse democratische rechtstaat naar de rand van afbraak en autoritaire regimes (even gesimplificeerd, de discussie gaat natuurlijk niet hierover).
Een succesvolle gezonde samenleving heeft mechanismes om ervoor te zorgen dat als collectief door middel van consensus problemen worden geïdentificeerd en gezamenlijk worden opgelost. In de huidige samenleving is dat proces gebroken, problemen veroorzaakt door de samenleving moeten mensen individueel oplossen, wat nauwelijks effect heeft.
Je hebt hierdoor ook geen controle meer over samenleving over hoe dit soort processen verlopen, dat wordt inmiddels gestuurd door algoritmes of externe processen/partijen waar men inmiddels geen invloed meer op heeft.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
In mijn vriendengroep zit ook een ietwat typische incel. Er is wel eens tegen deze jongen verteld dat hij zichzelf c*ckblockt.
Hij is van mening dat hij het gezelschap van een vrouw verdient omdat hij vriendelijk is, z'n "zaken op orde heeft" en lief is. Er zijn 3 problemen. Ten eerste is hij ongelofelijk saai, hij heeft meestal niks te melden en er is niet echt iets unieks aan hem, hij is bijv. niet heel grappig, of juist sarcastisch. Hij heeft niet iets dat hem een echte identiteit geeft.
Daarnaast legt hij de oorzaak van zijn alleen zijn ten alle tijden bij zaken waar hij niets aan kan doen. Zoals zijn uiterlijk (dat zeer gemiddeld is, ook daar wat saai, maar niet lelijk). Ook schuift hij de blaam op de vrouwen, want die willen alleen maar iets met eikels en idioten, die niet zo goed voor ze kunnen zijn als hij dat kan.
Tevens valt hij vooral op vrouwen die redelijk out of his league zijn. Ook als hij dit zou bijstellen zou het een stuk makkelijker zijn. En hij heeft een dingetje voor het "redden" van vrouwen die op dat moment niet helemaal goed in hun vel zitten, en verwacht zo'n beetje dat hij dan wel een relatie met hen krijgt uit dankbaarheid.
Ik heb het gevoel dat dit de drie dingen zijn die een beetje typisch zijn voor de (doorsnee) incel.
1. Geen sterke identiteit hebben, dus niet opvallen.
2. Van mening zijn dat de schuld voor de situatie alleen buiten hunzelf ligt.
3. Een moeilijke smaak in/verwachting van vrouwen.
Ik heb het gevoel dat hij ook echt van mening is dat hij recht heeft op een relatie, en dat recht hem ontnomen wordt. En ik kan uit mijn eigen ervaring dit een beetje snappen, zo heb ik me ook gevoeld. Alleen ben ik erachter gekomen dat je wel echt iets te bieden moet hebben. Je moet op de een of andere manier interessant zijn. Dan kom je de juiste wel tegen.
Hij is van mening dat hij het gezelschap van een vrouw verdient omdat hij vriendelijk is, z'n "zaken op orde heeft" en lief is. Er zijn 3 problemen. Ten eerste is hij ongelofelijk saai, hij heeft meestal niks te melden en er is niet echt iets unieks aan hem, hij is bijv. niet heel grappig, of juist sarcastisch. Hij heeft niet iets dat hem een echte identiteit geeft.
Daarnaast legt hij de oorzaak van zijn alleen zijn ten alle tijden bij zaken waar hij niets aan kan doen. Zoals zijn uiterlijk (dat zeer gemiddeld is, ook daar wat saai, maar niet lelijk). Ook schuift hij de blaam op de vrouwen, want die willen alleen maar iets met eikels en idioten, die niet zo goed voor ze kunnen zijn als hij dat kan.
Tevens valt hij vooral op vrouwen die redelijk out of his league zijn. Ook als hij dit zou bijstellen zou het een stuk makkelijker zijn. En hij heeft een dingetje voor het "redden" van vrouwen die op dat moment niet helemaal goed in hun vel zitten, en verwacht zo'n beetje dat hij dan wel een relatie met hen krijgt uit dankbaarheid.
Ik heb het gevoel dat dit de drie dingen zijn die een beetje typisch zijn voor de (doorsnee) incel.
Ik heb het gevoel dat hij ook echt van mening is dat hij recht heeft op een relatie, en dat recht hem ontnomen wordt. En ik kan uit mijn eigen ervaring dit een beetje snappen, zo heb ik me ook gevoeld. Alleen ben ik erachter gekomen dat je wel echt iets te bieden moet hebben. Je moet op de een of andere manier interessant zijn. Dan kom je de juiste wel tegen.
Over welke tijdsperiode hebben we het dan over? Want toen dating apps zoals Tinder net uit was (2012 dacht ik) toen was het prima inderdaad.Lapras schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:08:
[...]
...
Ik had in mijn korte datingtijd altijd wel een paar matches per dag en vaak wel één iemand met wie ik iets van een klik had. Het voelde juist als een enorme vijver om in te vissen. Overigens kwam ik op een compleet onverwachts moment in het 'echte' leven juist iemand tegen met wie ik nu samen ben, maar dat terzijde.
Ik heb deze ervaring anno 2021 echt niet meer. Heb deze apps dan ook allemaal verwijderd.
Maar goed je kunt hier vinden van wat je wil. Mensen zullen dan zeggen dat je profiel "niet goed is". De incels zullen zeggen je bent niet knap genoeg. Deze discussie loopt altijd dood. Daarom gaan de incels ook naar hun eigen wereld want de "normies" snappen dit niet in hun ogen.
De enige graadmeter in de hele is natuurlijk wat de vrouwen daadwerkelijk doen. En dan kom je weer uit op die studies die hier al gepost zijn..
Goed punt, tijden zijn veranderd. Veel vrouwen hebben zelf de basic dingen goed voor elkaar en zijn niet meer afhankelijk van een man voor huis en inkomen. Dus die hebben de ruimte om op andere dingen te letten. Mannen zullen daarop moeten inspelen door ook andere dingen te bieden te hebben.ansichtkaart schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:38:
omdat die basis, echt minder belangrijk is dan jij denkt.
zoals haar stress reduceren, haar laten lachen in haar enorme depressie, haar vertrouwen geven in haar zelf. De kalmte in haar storm, dezelfde passie voor mozaïek![]()
ik ben getrouwd met de man die hij de allergrootste lapzwans ooit vond.want waar mijn date van mening was dat hij mij verdiende, accepteerde hij mij helemaal niet om mij, ik was waar hij dacht recht op te hebben want hij had een goede baan en een goed huis en dan verdien je ook die relatie meer en dat is dus mijn grootste afknapper ooit )
Overigens lijk ik op deze manier wel wat verwaand. Ik zei zelf al 'al zeg ik het zelf', ik begrijp heus wel dat ik nergens 'recht' op heb. Volgens mij ben ik redelijk bescheiden. Ik heb de boel goed voor elkaar, maar ik laat me daar niet op voor staan. Ik begrijp echt wel dat dat de norm is.
Door de biologie hebben mannen vrouwen meer nodig dan andersom. Er zijn inderdaad ook veel single vrouwen die dat helemaal prima vinden (tot de kinderwens gaat opspelen). In tegenstelling tot mannen, die zijn toch wel vaak op zoek. Naar avontuurtjes, maar ook echt wel naar een vaste relatie. De huidige samenleving waarin veel vrouwen single blijven en daar tevreden mee zijn, leidt tot een relatief grote groep mannen die niet zo gelukkig zijn. Daaruit (o.a.) ontstaan dus die incels.
Trouwens, het leidt ook tot een andere grote groep probleemgevallen, namelijk de alleenstaande oudere vrouwen. Het valt me echt op dat een scheiding meestal gebeurt op initiatief van de vrouw, zo rond de 40. Dan beginnen de kinderen wat ouder te worden en komt er voor beide ouders nieuwe ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Bij vrouwen leidt dit blijkbaar vaak tot de realisatie dat ze hun partner niet meer zo leuk vinden, dus dan willen ze scheiden. Vaak gaan ze vervolgens een heel rijtje relaties af met verschillende mannen, zal wel een soort compensatiedrang zijn voor wat ze tijdens het huwelijk gemist hebben, maar daarna blijven ze opvallend vaak alleen (en ongelukkig). Ik zie het om me heen gebeuren.
Mannen in die leeftijdsgroep zijn meestal niet in ze geinteresseerd, die willen een jongere vrouw (omdat ze tijdens de relatie ook veel gemist hebben). Dus ik zie veel alleenstaande vrouwen van middelbare of hogere leeftijd en die zijn echt wel op zoek naar een levensgezel. Het is een enorme versimpeling, maar: als je nu gewoon bij je oorspronkelijke man was gebleven en je eisen een beetje had bijgesteld, dan was er een hele groep ongelukkige mensen minder, waaronder jijzelf. Die groep mannen die verlaten wordt, legt namelijk ook weer extra druk op de groep jongere vrouwen, waardoor er NOG meer jonge mannen alleen blijven (en waaruit ook weer incels ontstaan).
Het was 'vroegah' niet zo gek, dat een huwelijk voor het leven was. Als je jong bent heb je tijd om te samplen en erachter te komen wat voor partner je zoekt, daarna komen de kinderen en besteed je al je energie (en then some) daaraan, daarna kun je samen verder van het leven genieten. Als je oud wordt dan blijf je voor elkaar zorgen, ook al is er dan waarschijnlijk geen sprake meer van verliefdheid. Als je die levensloop op een willekeurig punt onderbreekt, en dat massaal gebeurt, dan creeer je een heleboel nieuwe maatschappelijke problemen waar nog niet echt een antwoord op is.
Nouja, de biologie zegt dat mannen de aanbieder zijn, en vrouwen de kiezers.
Mannen zijn namelijk vanaf de puberteit tot ongeveer de dood vruchtbaar. Kwaliteit van zaad even daargelaten.
Vrouwen zijn slechts enkele dagen per maand, en alleen tussen puberteit en overgang vruchtbaar.
Daarom is het aan de vrouw om goede keuzes te maken wat betreft partner, want zij heeft een beperkt aantal eitjes.
Ze hebben elkaar even hard nodig, maar de rollen in het paringsritueel zijn anders.
Dit is wat je dan ook tegenwoordig terugziet, ook in verschillende datingapps. De vrouwen krijgen van nature meer aandacht dan mannen. En het is aan de mannen om zich te onderscheiden van de rest.
Dit is natuurlijk zeer algemeen genomen, en niet altijd en overal waar.
Mannen zijn namelijk vanaf de puberteit tot ongeveer de dood vruchtbaar. Kwaliteit van zaad even daargelaten.
Vrouwen zijn slechts enkele dagen per maand, en alleen tussen puberteit en overgang vruchtbaar.
Daarom is het aan de vrouw om goede keuzes te maken wat betreft partner, want zij heeft een beperkt aantal eitjes.
Ze hebben elkaar even hard nodig, maar de rollen in het paringsritueel zijn anders.
Dit is wat je dan ook tegenwoordig terugziet, ook in verschillende datingapps. De vrouwen krijgen van nature meer aandacht dan mannen. En het is aan de mannen om zich te onderscheiden van de rest.
Dit is natuurlijk zeer algemeen genomen, en niet altijd en overal waar.
[ Voor 8% gewijzigd door xAnarchyBaS op 08-09-2021 13:37 ]
@PhilipsFan ben ik dus echt totaal niet met je eens, scheiden is niet zo makkelijk zeker niet als er kinderen bij betrokken zijn en heeft langdurige financiële gevolgen, scheiden doe je niet voor de lol.
ik vind dus juist de voor altijd bij elkaar blijven wensen van de incels problematisch.
monogamie en levenslange partners is mooi als de relatie gezond is, is dat niet het geval is het erg toxic en die toxiciteit is niet zomaar verdwenen als je even je eisen bijstelt.
bij elkaar blijven in ene ongelukkige relatie is verre van ideaal.
ik mis ook compleet wat er mis is aan oudere vrouwen die vrijgezel zijn? hoezo zie je daar een probleem?
ik vind dus juist de voor altijd bij elkaar blijven wensen van de incels problematisch.
monogamie en levenslange partners is mooi als de relatie gezond is, is dat niet het geval is het erg toxic en die toxiciteit is niet zomaar verdwenen als je even je eisen bijstelt.
ik mis ook compleet wat er mis is aan oudere vrouwen die vrijgezel zijn? hoezo zie je daar een probleem?
Het is een generalisatie, dat begrijp ik wel. Natuurlijk zijn er ook slechte relaties waarbij uit elkaar gaan de beste oplossing is. Maar ik zie echt om me heen dat die scheiding de betreffende vrouwen niet het geluk bracht waar ze naar op zoek waren. Ik heb zelfs al vrouwen gehoord die toegaven dat ze beter hadden kunnen blijven omdat de relatie weliswaar niet ideaal was, maar wel beter dan wat ze daarna allemaal kregen.ansichtkaart schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:41:
@PhilipsFan ben ik dus echt totaal niet met je eens, scheiden is niet zo makkelijk zeker niet als er kinderen bij betrokken zijn en heeft langdurige financiële gevolgen, scheiden doe je niet voor de lol.
Die oudere vrijgezelle vrouwen vinden dat zelf vaak een probleem. Een man vinden als je rond de 50 bent, dat valt nog niet mee. Mannen rond die leeftijd zijn namelijk (meestal) op zoek naar jongere vrouwen.
Uhm... "vroeger" was het niet anders, ook toen was een persoonlijkheid heel belangrijk.PhilipsFan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:18:
[...]
Goed punt, tijden zijn veranderd. Veel vrouwen hebben zelf de basic dingen goed voor elkaar en zijn niet meer afhankelijk van een man voor huis en inkomen. Dus die hebben de ruimte om op andere dingen te letten. Mannen zullen daarop moeten inspelen door ook andere dingen te bieden te hebben.
Ook al had je financieel wel wat te bieden en qua persoonlijkheid niets, ook dan kreeg je niet zomaar een partner. Er zullen zeker een paar gevallen zijn, maar dat zijn dan toch vaker wat oppervlakkigere vrouwen. Dit waren dan ook vaak niet de meest geweldige relaties.
Het is niet dat het willen van een partner met inhoud een nieuw concept is dat is ontstaan omdat vrouwen onafhankelijker zijn geworden.
en dat brengt mij dus precies naar dat wat ik altijd al heb geroepen en dat is dat mannen vaak een hele onrealistische verwachting hebben van wat ze kunnen verwachten aan dates/vrouwen.
ik ken vrouwen die blij zijn na scheiden, mannen die balen en andersom.
Echter lijken incels ook heel erg monogame hetero relaties te romantiseren.
Niet te beseffen dat relaties en mensen zo veranderen dat het niet een kleine aanpassing is.
niet beseffen dat soms ongelukkig alleen zijn echt beter is dan ongelukkig samen.
ik ken vrouwen die blij zijn na scheiden, mannen die balen en andersom.
Echter lijken incels ook heel erg monogame hetero relaties te romantiseren.
Niet te beseffen dat relaties en mensen zo veranderen dat het niet een kleine aanpassing is.
niet beseffen dat soms ongelukkig alleen zijn echt beter is dan ongelukkig samen.
Dat is naar mijn mening echt grote onzin. Online is het een vleesmarkt, een lelijke online man heeft het net zo zwaar als een lelijke online vrouw. Hun scoringskans is gewoon 0.Lapras schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:08:
Sterker nog, ik denk dat mannen het online juist makkelijker hebben. Er is meer concurrentie, maar het is makkelijk jezelf te onderscheiden daarvan en zelfs als je er niet top uitziet, heb je een goede kans. Je moet het alleen wel goed aanpakken. Een 'lelijke' vrouw heeft het online een stuk zwaarder, is mijn theorie.
Online kun je je niet onderscheiden, uiterlijk is de primaire keuze. En de wet van de grote getallen werkt in je nadeel. Natuurlijk kun je je onderscheiden met een leuk profiel en een leuk berichtje, maar dames krijgen tientallen berichtjes die dat ook hebben. En dan kiezen ze voor het leuke profiel dat tevens een achtje is.
Waarom? Omdat ze keus hebben. Omgekeerd zou ik als man ook voor de leukste gaan als er een dozijn dames zich virtueel aan mijn voeten werpen met vergelijkbare profielen verder.
In real life werkt dat zo niet. Daar stap je op die dame af in de kroeg/activiteit/singlereis en daar staan op dat moment niet 10 andere mannen omheen. Dus geeft ze aandacht aan jóú.
Dit dus.
Ik ben single geweest tot ik 27 was, ondertussen 5 jaar getrouwd, een paar vaststellingen:
- Datingsites worden qua succes voor mannen 100% bepaald door uiterlijk. Dat is geen incel statement, dat is gewoon een feit. Hoe zou je zelf zijn als vrouw, als je ze zo voor het uitkiezen hebt. Ik was er vroeger van overtuigd dat ik hondslelijk was. Als ik nu foto's van mezelf 15 jaar eerder terugzie besef ik dat ik er prima uitzag, alleen dus niet behorend tot de 1% hunk materiaal. Maar dat zelfbeeld is dus een enorm probleem als je door iedereen afgeschoten wordt nog voor een contactverzoek adhv foto zelfs nog maar geaccepteerd wordt op een site die specifiek gemaakt is voor online dating. Ben te oud om ooit Tinder gebruikt te hebben, maar ik gok dat het daar nog een stuk erger is met dat links/rechts swipen.
- Als tween in onze online maatschappij ben je er van overtuigd dat er maar twee opties zijn om een partner te vinden: ofwel online, ofwel op feesten. Totaal niet accuraat natuurlijk, maar ik ben er wel van overtuigd dat dit komt doordat onze huidige maatschappij inderdaad sociale contacten schuwt en alles liefst online regelt. Als je dan sociaal niet de meest capabele persoon bent val je zo door de mazen van het net. De coronaperiode heeft ongetwijfeld op die manier een hele hoop nieuwe 'incels' gecreerd.
- hobbies zijn zeer belangrijk om uit die cyclus te komen: Zelfmedelijden en jezelf opsluiten helpt daarbij absoluut niet. Het is belangrijk dat je buitenkomt en je interesseveld uitbreid naar meer dan alleen maar online discussies en videogames. Pas wanneer ik dat deed leerde ik echt nieuwe mensen kennen en ging om met nieuwe vrouwen die je dan echt als vrienden leert kennen. Mijn beste maatje is zo mijn vriendin en uiteindelijk mijn vrouw geworden.
- Datingsites worden qua succes voor mannen 100% bepaald door uiterlijk. Dat is geen incel statement, dat is gewoon een feit. Hoe zou je zelf zijn als vrouw, als je ze zo voor het uitkiezen hebt. Ik was er vroeger van overtuigd dat ik hondslelijk was. Als ik nu foto's van mezelf 15 jaar eerder terugzie besef ik dat ik er prima uitzag, alleen dus niet behorend tot de 1% hunk materiaal. Maar dat zelfbeeld is dus een enorm probleem als je door iedereen afgeschoten wordt nog voor een contactverzoek adhv foto zelfs nog maar geaccepteerd wordt op een site die specifiek gemaakt is voor online dating. Ben te oud om ooit Tinder gebruikt te hebben, maar ik gok dat het daar nog een stuk erger is met dat links/rechts swipen.
- Als tween in onze online maatschappij ben je er van overtuigd dat er maar twee opties zijn om een partner te vinden: ofwel online, ofwel op feesten. Totaal niet accuraat natuurlijk, maar ik ben er wel van overtuigd dat dit komt doordat onze huidige maatschappij inderdaad sociale contacten schuwt en alles liefst online regelt. Als je dan sociaal niet de meest capabele persoon bent val je zo door de mazen van het net. De coronaperiode heeft ongetwijfeld op die manier een hele hoop nieuwe 'incels' gecreerd.
- hobbies zijn zeer belangrijk om uit die cyclus te komen: Zelfmedelijden en jezelf opsluiten helpt daarbij absoluut niet. Het is belangrijk dat je buitenkomt en je interesseveld uitbreid naar meer dan alleen maar online discussies en videogames. Pas wanneer ik dat deed leerde ik echt nieuwe mensen kennen en ging om met nieuwe vrouwen die je dan echt als vrienden leert kennen. Mijn beste maatje is zo mijn vriendin en uiteindelijk mijn vrouw geworden.
In de ICT kom je ze vaak genoeg tegen. Zo had ik ooit een collega die last had van overgewicht, zichzelf niet verzorgde, altijd in (dezelfde) zwarte kleding op kantoor kwam waar de witte kattenharen nog zichtbaar op aanwezig waren, en zijn hobbies waren samen te vatten als... nou, niks eigenlijk. Hij speelde games uit verveling, that's it. De eeuwige eenzame hopeloze maagd.
Nu, 15 jaar later, is hij getrouwd en heeft hij 2 kinderen met een vrouw die ik qua looks ongeveer een 6.2 zou geven. Hij is zelf een heel getal lager. Ze lijken tevreden en blij te zijn, ze hebben een goed inkomen, hij is afgevallen, hij heeft een baard die hij onderhoudt, z'n hoofd is kaalgeschoren, en zijn kleding past bij wat je een lumberjack zou zien dragen. Niet hipster-like, maar meer "zo zou een hipster willen zijn"-like
Toen ik hem sprak en vroeg naar zijn leven in de afgelopen jaren gaf hij aan dat hij gewoon oninteressant was voor anderen en ook voor zichzelf. Daar kwam een depressie uit voort. Na behandeling daarvoor heeft hij ook actief gezocht naar twee zaken:
Zijn kortere lichaamslengte werd een klein beetje geholpen door vooral nette schoenen of boots te dragen met een hogere zool (Timberlands, of zakelijke veterboots) mét dikke inlegzool. Hij was ineens van een sneaker-dragende nerd die nét onder het gemiddelde zat opeens iemand die nét iets boven het gemiddelde zit. Een centimeter of twee helpt, schijnbaar.
En interesses, met meer zelfverzekerdheid kwam hij op het pad van mountainbiken waar hij iemand heeft leren kennen (een man) wiens zus op zoek was naar iemand die interesse zou hebben om d'r danspartner te worden. Hij had als kind (verplicht, ouders) al danslessen gevolgd en zou dat kunnen toepassen, van het een kwam het ander, en nu hebben ze samen 2 kids.
Goed, hij was ook nooit iemand die zichzelf als slachtoffer positioneerde. Hij was slim genoeg om te weten dat hij de persoon was die niet interessant genoeg was voor wie dan ook. Maar met een klein beetje minder intelligentie/wijsheid en mogelijk iets teveel een "recht hebben op"-mindset zou hij heel snel dat giftige pad op kunnen geraken.
En daar zit denk ik ook de crux voor veel "incels". Je moet bij jezelf beginnen. Als jij saai bent en eruit ziet alsof je al jaren geleden de hoop hebt opgegeven en denkt dat aardig zijn* een reden is voor iemand om geil te worden van jou, dan heb je een heel groot bord voor je kop.
(* Schapen zijn aardig 🐑)
En veel mensen hebben niet de kunde of intentie om zichzelf een betere persoon te maken maar houden de (te hoge) verwachtingen wél in stand. Daar ken ik d'r ook drie van, waarvan 1 achterneef. Die hebben een vrouw gevonden in Azië... en twee van die vrouwen zijn inmiddels weer terug naar hun thuisland. De derde heeft Koreaans geleerd en woont daar nu, met hem gaat het volgens mij wel goed
Nu, 15 jaar later, is hij getrouwd en heeft hij 2 kinderen met een vrouw die ik qua looks ongeveer een 6.2 zou geven. Hij is zelf een heel getal lager. Ze lijken tevreden en blij te zijn, ze hebben een goed inkomen, hij is afgevallen, hij heeft een baard die hij onderhoudt, z'n hoofd is kaalgeschoren, en zijn kleding past bij wat je een lumberjack zou zien dragen. Niet hipster-like, maar meer "zo zou een hipster willen zijn"-like
Toen ik hem sprak en vroeg naar zijn leven in de afgelopen jaren gaf hij aan dat hij gewoon oninteressant was voor anderen en ook voor zichzelf. Daar kwam een depressie uit voort. Na behandeling daarvoor heeft hij ook actief gezocht naar twee zaken:
- Zelfverbetering
- Interesses
Zijn kortere lichaamslengte werd een klein beetje geholpen door vooral nette schoenen of boots te dragen met een hogere zool (Timberlands, of zakelijke veterboots) mét dikke inlegzool. Hij was ineens van een sneaker-dragende nerd die nét onder het gemiddelde zat opeens iemand die nét iets boven het gemiddelde zit. Een centimeter of twee helpt, schijnbaar.
En interesses, met meer zelfverzekerdheid kwam hij op het pad van mountainbiken waar hij iemand heeft leren kennen (een man) wiens zus op zoek was naar iemand die interesse zou hebben om d'r danspartner te worden. Hij had als kind (verplicht, ouders) al danslessen gevolgd en zou dat kunnen toepassen, van het een kwam het ander, en nu hebben ze samen 2 kids.
Goed, hij was ook nooit iemand die zichzelf als slachtoffer positioneerde. Hij was slim genoeg om te weten dat hij de persoon was die niet interessant genoeg was voor wie dan ook. Maar met een klein beetje minder intelligentie/wijsheid en mogelijk iets teveel een "recht hebben op"-mindset zou hij heel snel dat giftige pad op kunnen geraken.
En daar zit denk ik ook de crux voor veel "incels". Je moet bij jezelf beginnen. Als jij saai bent en eruit ziet alsof je al jaren geleden de hoop hebt opgegeven en denkt dat aardig zijn* een reden is voor iemand om geil te worden van jou, dan heb je een heel groot bord voor je kop.
(* Schapen zijn aardig 🐑)
En veel mensen hebben niet de kunde of intentie om zichzelf een betere persoon te maken maar houden de (te hoge) verwachtingen wél in stand. Daar ken ik d'r ook drie van, waarvan 1 achterneef. Die hebben een vrouw gevonden in Azië... en twee van die vrouwen zijn inmiddels weer terug naar hun thuisland. De derde heeft Koreaans geleerd en woont daar nu, met hem gaat het volgens mij wel goed
Is een algehele conclusie dan niet dat je de dating apps eens moet laten voor wat het is. Zorg dat je onder de mensen komt. Zoek gelijk gestemden / gelijke hobby / probeer desnoods iets nieuws waarbij je nieuwe mensen leert kennen.
Indien je normaal verzorgd bent en (Je hoeft niet eens hip gekleed te zijn) een normale outfit draagt is het in real life echt wel mogelijk om voldoende gesprekken aan te gaan. Volgens mij is dat de basis om mensen te leren kennen en via die mensen kom je dan ook weer met meer vrienden en vriendinnen in aanraking.
Bovenstaande heeft echt niks met mijn persoonlijke uiterlijk te maken. Ik heb zelf bijvoorbeeld overgewicht, maar zie er wel gewoon verzorgd en netjes uit. Ik zou op basis van mijn overgewicht dus al nooit in de 20% vallen. Maar als ik er over nadenk zou ik echt legio manieren kunnen bedenken waarmee ik onder de mensen kom, en ook nieuwe vrouwen leer kennen. Uiteindelijk moet je altijd geluk hebben dat er iemand bij zit die je leuk vind en die het ook in jou ziet zitten. Daadwerkelijk in gesprek komen is volgens mij het allerbelangrijkste, dan kun je samen uitzoeken hoe je in het leven staat en wat je van elkaar vind. Die kans heb je helemaal niet als je de verkeerde kant op wordt geswiped .
Indien je normaal verzorgd bent en (Je hoeft niet eens hip gekleed te zijn) een normale outfit draagt is het in real life echt wel mogelijk om voldoende gesprekken aan te gaan. Volgens mij is dat de basis om mensen te leren kennen en via die mensen kom je dan ook weer met meer vrienden en vriendinnen in aanraking.
Bovenstaande heeft echt niks met mijn persoonlijke uiterlijk te maken. Ik heb zelf bijvoorbeeld overgewicht, maar zie er wel gewoon verzorgd en netjes uit. Ik zou op basis van mijn overgewicht dus al nooit in de 20% vallen. Maar als ik er over nadenk zou ik echt legio manieren kunnen bedenken waarmee ik onder de mensen kom, en ook nieuwe vrouwen leer kennen. Uiteindelijk moet je altijd geluk hebben dat er iemand bij zit die je leuk vind en die het ook in jou ziet zitten. Daadwerkelijk in gesprek komen is volgens mij het allerbelangrijkste, dan kun je samen uitzoeken hoe je in het leven staat en wat je van elkaar vind. Die kans heb je helemaal niet als je de verkeerde kant op wordt geswiped .
Charisma doet veel meer dan uiterlijk/gewicht. Van alle stellen in onze vriendengroep is er misschien 1 vrouw die niet zou daten met een man met overgewicht.
Alles heeft te maken met je karakter. Als je jezelf nog niet comfortabel voelt in je eigen leven, waarom zou iemand dan in dat leven stappen?
Eerst zorgen dat je jezelf op orde hebt, dan straal je dat vanzelf uit, en volgt de rest van zelf.
Alles heeft te maken met je karakter. Als je jezelf nog niet comfortabel voelt in je eigen leven, waarom zou iemand dan in dat leven stappen?
Eerst zorgen dat je jezelf op orde hebt, dan straal je dat vanzelf uit, en volgt de rest van zelf.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Maar zolang je Charisma niet op de foto kan zetten, heb je daar op de online vleesmarkt Tinder dus niks aan_eLMo_ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:08:
Charisma doet veel meer dan uiterlijk/gewicht.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit is pure incel statement. vrouwen zoeken niet die 1% hunk.Krimglas schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:01:
Vrouwen zoeken niet wat mannen denken dat ze zoeken.
ik en mijn andere vrouwelijke vriendinnen kunnen wel tig keer zeggen dat het om het profiel gaat, om uitstraling en dat voor velen van ons de foto bijzaak is.om charisma.
en de ene valt op dunne mannen, de andere op dikker.
1 haat borsthaar de ander ziet het als een pre, zo zijn er zoveel wensen.
die 1% hunk of 20% hunk gedachte is pure incel statements.
Mijn ervaring komt niet overeen met jouw beweringen. Welke betaalde datingsite gebruikte jij?ansichtkaart schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:17:
[...]
Dit is pure incel statement. vrouwen zoeken niet die 1% hunk.
ik en mijn andere vrouwelijke vriendinnen kunnen wel tig keer zeggen dat het om het profiel gaat, om uitstraling en dat voor velen van ons de foto bijzaak is.om charisma.
Niet echt. De regel van vrouwen willen 20% van de mannen op dating sites en de mannen willen 80% van de vrouwen is gewoon onderzocht m.b.v. big data. Dat zijn dus geen incel statements. 1% is uiteraard dik aangezet, maar behoor je tot de 80% als man, dan heb je dus pech. op datingsites.ansichtkaart schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:17:
[...]
In het echte leven kan zeker de helft van die 80% mannen die geen aandacht krijgen op datingsites gewoon prima uit de voeten. Ik werd zelf lid van een activiteitenclub en heb nog nooit zoveel relatie(tjes) en dates gehad. Gewoon door vrouwen in RL te ontmoeten en kansen te creëren.
Dit dus.
oke, en dan noem ik lexa, relatieplanet, noem ik paig, noem ik tinder, noem ik happn,Krimglas schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:22:
[...]
Mijn ervaring komt niet overeen met jouw beweringen. Welke betaalde datingsite gebruikte jij?
en dan? dan ga jij op basis waar ik gedate heb baseren wat er waar is of ??
Dating apps zijn niet per se slecht. Ik heb mijn vrouw leren kennen via Tinder, en ik ken nog een hoop stellen die elkaar zo hebben leren kennen. Het grote voordeel wat ik eruit heb opgedaan is ervaring opdoen in gesprekken met vrouwen, ik werd er steeds beter in, en op een bepaald moment klikte het gewoon met iemand.
En ja een goede eerste foto is heel belangrijk. Probeer daar charisma in over te brengen. Laat je persoonlijkheid daarin zien. Geen groepsfoto's, foto met zonnebril, of je verstoppen achter een kat/hond.
Mijn vrouw zei dat ik eigenlijk helemaal niet echt leek op mijn foto, maar ik straalde iets uit, en dat is het belangrijkst.
En ja een goede eerste foto is heel belangrijk. Probeer daar charisma in over te brengen. Laat je persoonlijkheid daarin zien. Geen groepsfoto's, foto met zonnebril, of je verstoppen achter een kat/hond.
Mijn vrouw zei dat ik eigenlijk helemaal niet echt leek op mijn foto, maar ik straalde iets uit, en dat is het belangrijkst.
Nieuwe mensen leren kennen is de crux van het verhaal. Het probleem is alleen dat dit niet vanzelf gebeurt, en dat de potentiële incels niet zelf de stap nemen om bijvoorbeeld eens een nieuwe hobby te proberen. Als "we" iets aan het incel-probleem willen doen is het stimuleren van allerlei activiteiten de enige manier. Het maakt dan niet eens uit of het de plaatselijke sportvereniging, toneelgroep of kookclub is, als ze maar menselijk contact krijgen.Chrosser schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:05:
Is een algehele conclusie dan niet dat je de dating apps eens moet laten voor wat het is. Zorg dat je onder de mensen komt. Zoek gelijk gestemden / gelijke hobby / probeer desnoods iets nieuws waarbij je nieuwe mensen leert kennen.
Je hoeft niet zo defensief te reageren. Jij stelt dat het een "pure incel statement" is, ik stel dat mijn ervaring verschilt van de jouwe.ansichtkaart schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:24:
[...]
oke, en dan noem ik lexa, relatieplanet, noem ik paig, noem ik tinder, noem ik happn,
en dan? dan ga jij op basis waar ik gedate heb baseren wat er waar is of ??
Het is zoals ErikT738 hierboven zegt: De echte manier om vrouwen te leren kennen is via 'echte' hobbies en evenementen, niet via datingsites.
[ Voor 14% gewijzigd door Krimglas op 08-09-2021 14:28 ]
Nieuwe mensen leren kennen... plak dit aan elkaar en zet er .nl achter en een wereld gaat voor je openErikT738 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:25:
[...]
Nieuwe mensen leren kennen is de crux van het verhaal. Het probleem is alleen dat dit niet vanzelf gebeurt, en dat de potentiële incels niet zelf de stap nemen om bijvoorbeeld eens een nieuwe hobby te proberen. Als "we" iets aan het incel-probleem willen doen is het stimuleren van allerlei activiteiten de enige manier. Het maakt dan niet eens uit of het de plaatselijke sportvereniging, toneelgroep of kookclub is, als ze maar menselijk contact krijgen.
Kansen creëren in RL, dát is het belangrijkste.
Dit dus.
Ja, en dat je zegt dat je ervaring verschilt mag, echter snap ik niet echt welke betaalde datingsite ik gedate heb uitmaakt, ik ben een vrouw, ik date als vrouw en ik heb genoeg profielen gezien en genoeg vrouwen in mijn omgeving om te weten wat ze zoeken en wat ze belangrijk vinden.Krimglas schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:27:
[...]
Je hoeft niet zo defensief te reageren. Jij stelt dat het een "pure incel statement" is, ik stel dat mijn ervaring verschilt van de jouwe.
Het is zoals ErikT738 hierboven zegt: De echte manier om vrouwen te leren kennen is via 'echte' hobbies en evenementen, niet via datingsites.
punt is gewoon dat vaak niet het uiterlijk is waarom vrouwen wegswipen, maar uitstraling, gebrek aan charisma, gebrek aan info. saaie info, en gewoon er niet uit springen, als ik kan kiezen een man als brad pitt zonder profiel of een doorsnee man die mij direct aan het lachen maakt kies ik toch echt voor de man die mij prikkelt.
ik ben ook zeker van mening dat datingsites niet de manier is.
Ik kan dit ook grotendeels onderschrijven bij de gevallen die ik ken en het grootste euvel is gewoon punt 3. Het is prima om een mantra te hebben van “I won’t settle for less”, maar wees wel realistisch. Zoals ik al eerder in het topic aangaf ken ik één iemand die daarom gewoon af en toe een prostitué bezoekt; neemt een groot deel van zijn (seksuele) frustratie weg.xAnarchyBaS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:14:
In mijn vriendengroep zit ook een ietwat typische incel. Er is wel eens tegen deze jongen verteld dat hij zichzelf c*ckblockt.
Wat betreft de hele Tinder/dating discussie. Het is soms een beetje wal en schip verhaal. Enerzijds in het “echte” leven niet iemand durven te benaderen en anderzijds via de chat je zelf niet goed genoeg kunnen onderscheiden. In de kroeg kan je een 1 op 1 gesprek aan, op Tinder lopen er meerdere gesprekken en zit er soms een snelheid in alsof je per e-mail aan het communiceren bent.
Iemand haalde het eerder al aan: stel je voor dat je in een kroeg staat bij een vrouw met nog 10 andere mannen en je je beurt staat af te wachten. Dat is niet bepaald een behaaglijke dynamiek. Ik heb zelf ook jaren getinderd en maakte mij als man daar ook zelf schuldig aan. Je raakt soms enorm verzadigd en opeens gaat even alles on hold als je die perfecte match kreeg. Tinder lijkt eerste instantie zo makkelijk, maar is het alles behalve.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Wat ik hier enorm veel lees is dat mensen zich maar moeten veranderen.
* Andere kleding
* Spontaner zijn
* Afvallen
* Hobby zoeken
Ik heb altijd geleerd dat je moet zijn wie je bent?
Ik heb asperger, loop 24/7 in een t-shirt(Fun-shirts dan wel), heb overgewicht, loop meestal in een joggingbroek, behalve op werk, pet op, OK, ik heb wel hobby's (fotografie, gamen, bordspellen,auto)
Maar ik ben dus in eerste instantie zeker niet spontaan, heb moeite met vanalles, maar toch heb ik nooit een enkel probleem gehad om relaties te krijgen, sterker nog, ik heb momenteel een polyamoreuze relatie met een hele aantrekkelijke jongere dame (2,5 jaar samen) en een aantrekkelijke vrouw (12,5 jaar samen).
Inmiddels zouden ze voor mijn geld kunnen vallen, maar toen ik ze ontmoette zat ik nog in de schulden en bij mijn vrouw zat ik in een depressie.
Zou het misschien, heel misschien gewoon zo zijn dat we allemaal de rare en onhaalbare idealen moeten laten varen en gewoon gelukkig worden met een karakter/innerlijk dat bij ons past?
De meeste om me heen die lang vrijgezel zijn hebben een waanbeeld over perfecte relaties, of een partner met een super uiterlijk, of het moet standaard huisje boompje beestje, als het maar in een hokje past.
En ik zie in heel veel reacties in dit topic terug dat er enorm wordt aangestuurd op het veranderen van die personen op de vlakken die we helemaal niet zouden moeten veranderen. Als we nu met zijn allen accepteren dat het OK is om niet aan de standaard te voldoen, maar gewoon met de persoon te gaan die je gelukkig maakt, volgens mij zou dat ook het enorme aantal echtscheidingen fors verminderen.
Het puntje datingsites is sowieso een ding, want tegenwoordig, zeker Tinder maakt mensen alleen maar diepongelukkig. Allemaal knappe koppies met Instagram-filters eroverheen en diegene die gewoon eerlijk zichzelf zijn zien zich alleen maar verder de diepte instorten, want niemand kiest hun uit.
Ik denk dat het vaak niet aan de persoon zelf ligt, maar aan hoe wij als maatschappij er een bende van maken in het accepteren van hoe iemand is.
Als ik mijn eigenschappen op een datingsite zet krijg ik 0 hits, toch in het echte leven krijg ik vaak te horen dat het jammer is dat ik al bezet ben.
* Autist
* Bril
* Geen merkkleding
* Volgt de mode niet
* Gamer
* Overgewicht
* Geen XXL klokkenspel
* Eigenwijs
* Zeg wat ik denk
Wie zou dit profiel kiezen... Juist, zie daar het probleem. Want ik ben dan afgeschoten voor dat iemand me maar kent.
* Andere kleding
* Spontaner zijn
* Afvallen
* Hobby zoeken
Ik heb altijd geleerd dat je moet zijn wie je bent?
Ik heb asperger, loop 24/7 in een t-shirt(Fun-shirts dan wel), heb overgewicht, loop meestal in een joggingbroek, behalve op werk, pet op, OK, ik heb wel hobby's (fotografie, gamen, bordspellen,auto)
Maar ik ben dus in eerste instantie zeker niet spontaan, heb moeite met vanalles, maar toch heb ik nooit een enkel probleem gehad om relaties te krijgen, sterker nog, ik heb momenteel een polyamoreuze relatie met een hele aantrekkelijke jongere dame (2,5 jaar samen) en een aantrekkelijke vrouw (12,5 jaar samen).
Inmiddels zouden ze voor mijn geld kunnen vallen, maar toen ik ze ontmoette zat ik nog in de schulden en bij mijn vrouw zat ik in een depressie.
Zou het misschien, heel misschien gewoon zo zijn dat we allemaal de rare en onhaalbare idealen moeten laten varen en gewoon gelukkig worden met een karakter/innerlijk dat bij ons past?
De meeste om me heen die lang vrijgezel zijn hebben een waanbeeld over perfecte relaties, of een partner met een super uiterlijk, of het moet standaard huisje boompje beestje, als het maar in een hokje past.
En ik zie in heel veel reacties in dit topic terug dat er enorm wordt aangestuurd op het veranderen van die personen op de vlakken die we helemaal niet zouden moeten veranderen. Als we nu met zijn allen accepteren dat het OK is om niet aan de standaard te voldoen, maar gewoon met de persoon te gaan die je gelukkig maakt, volgens mij zou dat ook het enorme aantal echtscheidingen fors verminderen.
Het puntje datingsites is sowieso een ding, want tegenwoordig, zeker Tinder maakt mensen alleen maar diepongelukkig. Allemaal knappe koppies met Instagram-filters eroverheen en diegene die gewoon eerlijk zichzelf zijn zien zich alleen maar verder de diepte instorten, want niemand kiest hun uit.
Ik denk dat het vaak niet aan de persoon zelf ligt, maar aan hoe wij als maatschappij er een bende van maken in het accepteren van hoe iemand is.
Als ik mijn eigenschappen op een datingsite zet krijg ik 0 hits, toch in het echte leven krijg ik vaak te horen dat het jammer is dat ik al bezet ben.
* Autist
* Bril
* Geen merkkleding
* Volgt de mode niet
* Gamer
* Overgewicht
* Geen XXL klokkenspel
* Eigenwijs
* Zeg wat ik denk
Wie zou dit profiel kiezen... Juist, zie daar het probleem. Want ik ben dan afgeschoten voor dat iemand me maar kent.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Maar loop je in het echte leven dan ook met een bord met deze eigenschappen erop?
Tuurlijk, als je dit op een datingprofiel zet krijg je geen hits.
Hoewel de eigenschappen Eigenwijs en Zeg wat ik denk zeker wel pluspunten zullen zijn.
Als ik dit zo lees zie je jezelf niet als een slachtoffer en ben je zelfverzekerd met de eigenschappen die je beschrijft, en dat zul je ook uitstralen.
En ik ben het met je eens, je moet zijn wie je bent.
Maar je moet/mag jezelf blijven ontwikkelen, en nieuwe dingen proberen is alleen maar goed.
Als het dan toch niet bevalt kun je altijd stoppen.
Het allerbelangrijkste is goed geplaatst zelfvertrouwen en "If you don't love yourself, how in the hell you gonna love somebody else!" Als je alleen niet gelukkig bent, word je dat ook niet automatisch als je in een relatie zit.
Tuurlijk, als je dit op een datingprofiel zet krijg je geen hits.
Hoewel de eigenschappen Eigenwijs en Zeg wat ik denk zeker wel pluspunten zullen zijn.
Als ik dit zo lees zie je jezelf niet als een slachtoffer en ben je zelfverzekerd met de eigenschappen die je beschrijft, en dat zul je ook uitstralen.
En ik ben het met je eens, je moet zijn wie je bent.
Maar je moet/mag jezelf blijven ontwikkelen, en nieuwe dingen proberen is alleen maar goed.
Als het dan toch niet bevalt kun je altijd stoppen.
Het allerbelangrijkste is goed geplaatst zelfvertrouwen en "If you don't love yourself, how in the hell you gonna love somebody else!" Als je alleen niet gelukkig bent, word je dat ook niet automatisch als je in een relatie zit.
Jij valt hierdoor in een hokje buiten de 'normale' samenleving. Polyamoreuze relaties is een subgroepje en als je daar in valt zit je tussen gelijkgestemden.OmeJoyo schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:01:
Ik ken ook iemand die permanent vrijgezel is, maar daar niet mee zit omdat hij in een gangbang/parenclub omgeving verkeert. Hij wordt uitgenodigd door stellen om mee te seksen enzo.
Val je echter binnen de standaardhokjes en/of wil je daar wanhopig aan voldoen, dan zal het moeilijker zijn om aan de standaarden te voldoen die heuh, standaard zijn.
Dit dus.
Vandaar dat die incels zo'n opmerkelijk probleem zijn: ze willen in een (ultra) conservatief hokje zitten, terwijl ze daar enorme moeite mee hebben in te geraken. Wat? Er zit dus een heel vreemd en geforceerd luchtje aan dit hele verhaal; iemand praat hen wat aan.FunkyTrip schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:16:
[...]
Val je echter binnen de standaardhokjes en/of wil je daar wanhopig aan voldoen, dan zal het moeilijker zijn om aan de standaarden te voldoen die heuh, standaard zijn.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Echter heb ik voordat deze relatie Poly was een normale relatie gehad, welliswaar met meer vrijheid.FunkyTrip schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:16:
[...]
Jij valt hierdoor in een hokje buiten de 'normale' samenleving. Polyamoreuze relaties is een subgroepje en als je daar in valt zit je tussen gelijkgestemden.
Ik ken ook iemand die permanent vrijgezel is, maar daar niet mee zit omdat hij in een gangbang/parenclub omgeving verkeert. Hij wordt uitgenodigd door stellen om mee te seksen enzo.
Bovendien heb ik GEEN social media, ik bezoek geen poly-parties of wat dan ook, zit niet in app-groepen, ik ontmoet mensen die gelijkgestemd zijn in het dagelijks leven, of zelfs via Tweakers
Maar waarom moet er een standaard zijn? En wie bepaald de standaard?
Ik snap dit voor een auto, maar voor mensen?
Ik zit als geen ander vast aan gewoontes en standaarden, maar dat we een standaard hebben voor personen, mensen, heb ik nooit begrepen.
Misschien praten ze elkaar wat aan omdat ze in dat bubbeltje zitten? Het zal me ook niets verbazen als er gerichte krachten bezig zijn de incels in hun bubbeltje te houden die bij het bestaan van zo'n groep voordeel hebben. Denk aan QAnonBrent schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:20:
[...]
Vandaar dat die incels zo'n opmerkelijk probleem zijn: ze willen in een (ultra) conservatief hokje zitten, terwijl ze daar enorme moeite mee hebben in te geraken. Wat? Er zit dus een heel vreemd en geforceerd luchtje aan dit hele verhaal; iemand praat hen wat aan.
Dit dus.
Als ik zulk christelijk conservatisme in de VS zie ontstaan, verdenk ik direct de usual suspects die christelijk conservatisme daar sinds mensenheugenis gebruiken.FunkyTrip schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:23:
[...]
Misschien praten ze elkaar wat aan omdat ze in dat bubbeltje zitten? Het zal me ook niets verbazen als er gerichte krachten bezig zijn de incels in hun bubbeltje te houden die bij het bestaan van zo'n groep voordeel hebben. Denk aan QAnon
Dat denk ik niet zozeer.
Het is makkelijk om je als slachtoffer te blijven opstellen.
Veel makkelijker dan zelfreflectie en iets veranderen om uit die situatie te komen.
Als je dat vervolgens maar vaak genoeg bevestigd krijgt door anderen ga je zelf het nog geloven ook.
Veel makkelijker dan zelfreflectie en iets veranderen om uit die situatie te komen.
Als je dat vervolgens maar vaak genoeg bevestigd krijgt door anderen ga je zelf het nog geloven ook.
Toch gebeurd het helaas veel, dat we mensen dan maar laten zitten ipv. helpen eruit te komen.xAnarchyBaS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:02:
Dat denk ik niet zozeer.
Maar ik geloof ook als ik om me heen kijk dat mensen heel vaak niet meer eerlijk zeggen tegen iemand wat ze denken, behalve als het op Facebook is. En dan heb ik het er niet over dat je op straat moet gaan roepen naar anderen dat ze lelijk zijn. Als je die behoefte hebt, dan is er wat anders mis met je.
Dat helpt deze groep kwetsbaren absoluut niet. Ik heb het gevoel dat het een breder, groter probleem is hoe we tegenwoordig met elkaar omgaan en dat deze groep die nu groeit één van de gevolgen is.
Klopt, maar dan moet die persoon wel uit zijn slachtoffer rol willen.
En dat willen een hoop mensen niet, want het is er zo comfortabel.
Je kunt lekker iedereen de schuld geven, en de wereld moet maar veranderen, jij niet.
Zoals die jongen in mijn vriendengroep. Hij vindt het veel makkelijker om maar de maatschappij en vrouwen de schuld te geven in plaats van eens kritisch naar zichzelf te kijken.
Ook al hebben meerdere mensen aangeboden hem een stuk op weg te willen helpen, wil hij dit niet.
Want hij heeft het niet fout, alle andere mensen hebben het fout.
Dat is principieel heel mooi, maar werkt niet in de echte wereld.
Hoe hard moeten de omstanders maar blijven trekken aan die persoon als deze veel liever slachtoffer blijft.
Je kunt lekker iedereen de schuld geven, en de wereld moet maar veranderen, jij niet.
Zoals die jongen in mijn vriendengroep. Hij vindt het veel makkelijker om maar de maatschappij en vrouwen de schuld te geven in plaats van eens kritisch naar zichzelf te kijken.
Ook al hebben meerdere mensen aangeboden hem een stuk op weg te willen helpen, wil hij dit niet.
Hoe hard moeten de omstanders maar blijven trekken aan die persoon als deze veel liever slachtoffer blijft.
[ Voor 9% gewijzigd door xAnarchyBaS op 08-09-2021 16:22 ]
Het ging in dit geval om kunstmatig gecreeerde 'anderen'. Als je het idee hebt dat wat jij denkt mainstream is, dan ben je makkelijk plooibaar voor andere doeleinden.xAnarchyBaS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:02:
Dat denk ik niet zozeer.
Dit dus.
Maar mensen in de slachtofferrol vind je in alle vormen en maten helaas. En ja , sommige gaan er nooit uitkomen, maar dat is geen modeverschijnsel, dat zie ik zelfs vaker bij 50+ dan bij jongeren om eerlijk te zijn. Één van mijn schoonvaders is zo'n typje. Iedereen is tegen hem, instanties, buren, familie, iedereen is gek, behalve hij, hij is zieligxAnarchyBaS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:18:
Klopt, maar dan moet die persoon wel uit zijn slachtoffer rol willen.
Maar als ze er niet uitkomen, wat je ook zegt, tja, dan houdt het op, ik weet eerlijk gezegd ook niet wat je dan nog behalve niet meer mee omgaan.
Ik zie deze schoonvader dan ook nooit meer.
Een paar jaar terug heeft iets ervoor gezorgd dat die bevestiging enorm is toegenomen. Advocacy voor conservatieve waarden en het gebruik van deze techniek om uit te lokken tot destabilisering. Een rijk ecosysteem van profiteurs hier omheen. Ik geloof niet in het toeval.xAnarchyBaS schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:02:
Om terug te gaan naar de originele vraag van de TS: ik kan me daar helemaal in vinden.
Tuurlijk keur ik net als de TS de extremen niet goed, maar het feit dat het bestaat is een maatschappelijk probleem. As in: voortgekomen uit de maatschappij die we met zijn allen hebben opgebouwd over jaren heen. Wat dus niet alleen door het individu, maar ook deels door de maatschappij zal moeten worden opgelost (als we dat willen uiteraard; if not dan moeten we voor lief nemen dat dit soort dingen gebeuren....).
Ik zelf val zeker in de risico-groep, om het zo maar te stellen. Bij mij wil daten en relaties ook maar niet lukken en daar kan ik, icm wat ik zie aan steeds extremer feminisme wat van over de plomp komt aangewaaid, best cynisch en gefrustreerd over raken. Want los van dat het iets is waar ik natuurlijk aan moet werken, is het 'window' waarbinnen je als man kansen krijgt ook steeds sneller weer dicht. Het moet in 1x goed zijn / klikken en anders: laat maar. En als je het verkeerd doet: ben je met pecht gelijk sexueel aan het intimideren....
Dus ik zeg: ja, er mag best eens wat medelijden zijn voor de geïsoleerde man, bij wie het niet zo wil lukken. Want wij doen het ook allemaal niet expres.
In mijn optiek zijn er meerdere dingen die hieraan hebben bijgedragen:
- De geïndividualiseerde samenleving. Iedereen doet steeds meer op zijn eentje en er is steeds minder verenigingsleven / communities / kerken etc. Niet dat ze er niet zijn, maar je bent er minder makkelijk lid van, zeker niet meer automatisch. En als je het al bent besteed je er qua % minder tijd en zit je thuis / werk / gamen / internet. En ook zijn die plekken minder automatisch 'de plek' waar je iemand ontmoet. Dat is een beetje losgetrokken van elkaar. En als je dan van nature al minder sociaal geneigd bent, en je wordt in je jeugd niet geprikkeld /meegenomen / op weg geholpen door vrienden (die je mss dus ook niet hebt), wordt het lastig. Dan moet je op jezelf terugvallen en juist dit spel is iets wat je niet zo goed in je eentje kan leren of makkelijk in je eentje vrouwen kan ontmoeten. Het kán wel, maar is 10x lastiger.
- Minder makkelijke toegang tot sex. In vroeger tijden had je als man wss ook niet per se een relatie, maar als je de behoefte had kon je iig altijd naar het lokale bordeel gaan of even langs 'wippen' bij de hoer uit de wijk (die je kende want je zag haar iig elke dag staan). Nu is dat veel minder makkelijk mogelijk of zichtbaar, want het is allemaal semi-taboe gemaakt. Dus als ik zou willen zou ik ook niet kunnen inschatten waar ik in terecht zou komen: een respectabele toko of een basis van Russische gangsters. En het kost een fortuin wil je een beetje iets 'goeds' hebben (yes I looked it up). Daarnaast maakt het hele taboe op betalen voor sex dat je je als onfortuinlijke man al gaat schamen voor je iets hebt gedaan, iets wat aan je zelfvertrouwen knaagt en je iig niet beter over jezelf laat voelen. En dat is toch wel een voorwaarde om 'echt' aan een relatie te komen. Anders gezegd: als ik elke week voor 100E 3x bij de leuke lokale chick langs kon om mijn ding te doen, zou ik me zeker beter en meer zelfverzekerd voelen. Sterker nog: in vroeger tijden werd je, naast dat je wss rond je 10e-13e al lang een keer e.e.a. gezien had, gewoon rond je 15e-18e meengenomen naar de lokale hoerenkast door je vader of je vrienden om het ff te regelen. Niet per se de mooiste eerste keer kan ik me indenken, maar dan is het iig niet meer zo'n 'ding' voor je en kan je wss al iets relaxter met chicks omgaan.
- Er wordt minder over 'het spel van verleiding gepraat'. Als je (zie ook mijn eerste punt) niet op jonge leeftijd in een sociale setting terecht komt waar je een beetje geholpen wordt en e.e.a. af kan kijken, lukt het je helemaal niet om uit te vogelen hoe die menselijke paringsdans dan werkt. Maakt het ook niet beter en is een recept voor frustratie. Zeker als je dat combineert met het feit dat ook DAAAAR tegenwoordig al niet meer over gepraat mag worden. In de eerste reacties op de TS zag ik al mensen die zeggen 'ja verleiden dat is niet de oplossing, dat is heel erg 'pick-up-artistry''. Ja, sorry, dan heb je het echt niet begrepen: wij zijn toch dieren? En mannetjes dieren verleiden vrouwtjes dieren toch? Wij doen dat alleen niet met een grote kuif of wangzak, maar met een zeer moeilijk sociaal ritueel. Juist door alle verleiding gelijk te stellen aan 'seedy' dingen (want ja die zijn er zeker in dat circuit, maar zeker niet allemaal; ik vind bijv. The Attractive Man vrij genuanceerd) gaan we ook dat aspect ondergronds duwen en taboe maken. En moeten mensen zich voor 1000-den euro's betalen aan zo'n date coach, ipv dat je vrienden je gewoon helpen. Het enige verschil tussen hen en de onfortuinlijke man / de incel is dat zij het bewust of onbewust wel gesnopen hebben, maar het nu zo natuurlijk doen dat ze het probleem niet eens meer zien. Not helping....
- Radicaal feminisme en zucht naar perfectie. Als je dus als incel al op achterstand staat (door laag zelfbeeld, matig sociaal netwerk, schaamte, geen hulp) en je gaat het dan tóch maar proberen, stuit je steeds meer op een mijnenveld, heb ik de indruk. Aan de ene kant is het gewoon een feit dat 20% van de mannen 80% van de leuke vrouwen daten, dus je moet al van goede huizen komen. Als je dat combineert met de 'insta-bevrediging' / 'maakbare wereld' samenleving waar ook vrouwen in leven tegenwoordig, is de kans dat je links geswiped wordt of na een date geghost, veel groter. Het moet gelijk goed zijn en anders krijg je in principe geen 2e kans. Niet echt de beste grond om ervaring op te gaan doen en te leren wat je dan verkeerd doet. Tenzij je dus die dure coach of wingman hebt die met je meekijkt. Aan de andere kant speel het gewoon een rol dat je als man tegenwoordig steeds minder goed kan doen, door het overwaaien van allerlei ideeën van mannenhaat en toxische mannelijkheid. Ik zeg zeker niet dat alle vrouwen zo zijn, maar het gebeurt gewoon vaker en vaker en dat maakt het er ook niet makkelijker op en maakt je als man angstig om iets te gaan proberen aan dat 'spel der verleiding'. Want ja, je zal het maar verkeerd doen.
Nu neemt mijn hele relaas natuurlijk niet weg dat dit soort mannen (+ mijzelf in de risico-groep) niet ook zelf de hand aan de ploeg moeten slaan en zich moeten verstoppen in de slachtofferrol of helemaal zuur / MGTOW moeten worden, of vrouwenhater. Ik zeg alleen dat het in je eentje, in een dor landschap, zonder skills of gear of maten, veel lastiger wordt dan in een gematigd klimaat en een community om je heen. Ergo: (ook) een maatschappelijk probleem.
Tuurlijk keur ik net als de TS de extremen niet goed, maar het feit dat het bestaat is een maatschappelijk probleem. As in: voortgekomen uit de maatschappij die we met zijn allen hebben opgebouwd over jaren heen. Wat dus niet alleen door het individu, maar ook deels door de maatschappij zal moeten worden opgelost (als we dat willen uiteraard; if not dan moeten we voor lief nemen dat dit soort dingen gebeuren....).
Ik zelf val zeker in de risico-groep, om het zo maar te stellen. Bij mij wil daten en relaties ook maar niet lukken en daar kan ik, icm wat ik zie aan steeds extremer feminisme wat van over de plomp komt aangewaaid, best cynisch en gefrustreerd over raken. Want los van dat het iets is waar ik natuurlijk aan moet werken, is het 'window' waarbinnen je als man kansen krijgt ook steeds sneller weer dicht. Het moet in 1x goed zijn / klikken en anders: laat maar. En als je het verkeerd doet: ben je met pecht gelijk sexueel aan het intimideren....
Dus ik zeg: ja, er mag best eens wat medelijden zijn voor de geïsoleerde man, bij wie het niet zo wil lukken. Want wij doen het ook allemaal niet expres.
- De geïndividualiseerde samenleving. Iedereen doet steeds meer op zijn eentje en er is steeds minder verenigingsleven / communities / kerken etc. Niet dat ze er niet zijn, maar je bent er minder makkelijk lid van, zeker niet meer automatisch. En als je het al bent besteed je er qua % minder tijd en zit je thuis / werk / gamen / internet. En ook zijn die plekken minder automatisch 'de plek' waar je iemand ontmoet. Dat is een beetje losgetrokken van elkaar. En als je dan van nature al minder sociaal geneigd bent, en je wordt in je jeugd niet geprikkeld /meegenomen / op weg geholpen door vrienden (die je mss dus ook niet hebt), wordt het lastig. Dan moet je op jezelf terugvallen en juist dit spel is iets wat je niet zo goed in je eentje kan leren of makkelijk in je eentje vrouwen kan ontmoeten. Het kán wel, maar is 10x lastiger.
- Minder makkelijke toegang tot sex. In vroeger tijden had je als man wss ook niet per se een relatie, maar als je de behoefte had kon je iig altijd naar het lokale bordeel gaan of even langs 'wippen' bij de hoer uit de wijk (die je kende want je zag haar iig elke dag staan). Nu is dat veel minder makkelijk mogelijk of zichtbaar, want het is allemaal semi-taboe gemaakt. Dus als ik zou willen zou ik ook niet kunnen inschatten waar ik in terecht zou komen: een respectabele toko of een basis van Russische gangsters. En het kost een fortuin wil je een beetje iets 'goeds' hebben (yes I looked it up). Daarnaast maakt het hele taboe op betalen voor sex dat je je als onfortuinlijke man al gaat schamen voor je iets hebt gedaan, iets wat aan je zelfvertrouwen knaagt en je iig niet beter over jezelf laat voelen. En dat is toch wel een voorwaarde om 'echt' aan een relatie te komen. Anders gezegd: als ik elke week voor 100E 3x bij de leuke lokale chick langs kon om mijn ding te doen, zou ik me zeker beter en meer zelfverzekerd voelen. Sterker nog: in vroeger tijden werd je, naast dat je wss rond je 10e-13e al lang een keer e.e.a. gezien had, gewoon rond je 15e-18e meengenomen naar de lokale hoerenkast door je vader of je vrienden om het ff te regelen. Niet per se de mooiste eerste keer kan ik me indenken, maar dan is het iig niet meer zo'n 'ding' voor je en kan je wss al iets relaxter met chicks omgaan.
- Er wordt minder over 'het spel van verleiding gepraat'. Als je (zie ook mijn eerste punt) niet op jonge leeftijd in een sociale setting terecht komt waar je een beetje geholpen wordt en e.e.a. af kan kijken, lukt het je helemaal niet om uit te vogelen hoe die menselijke paringsdans dan werkt. Maakt het ook niet beter en is een recept voor frustratie. Zeker als je dat combineert met het feit dat ook DAAAAR tegenwoordig al niet meer over gepraat mag worden. In de eerste reacties op de TS zag ik al mensen die zeggen 'ja verleiden dat is niet de oplossing, dat is heel erg 'pick-up-artistry''. Ja, sorry, dan heb je het echt niet begrepen: wij zijn toch dieren? En mannetjes dieren verleiden vrouwtjes dieren toch? Wij doen dat alleen niet met een grote kuif of wangzak, maar met een zeer moeilijk sociaal ritueel. Juist door alle verleiding gelijk te stellen aan 'seedy' dingen (want ja die zijn er zeker in dat circuit, maar zeker niet allemaal; ik vind bijv. The Attractive Man vrij genuanceerd) gaan we ook dat aspect ondergronds duwen en taboe maken. En moeten mensen zich voor 1000-den euro's betalen aan zo'n date coach, ipv dat je vrienden je gewoon helpen. Het enige verschil tussen hen en de onfortuinlijke man / de incel is dat zij het bewust of onbewust wel gesnopen hebben, maar het nu zo natuurlijk doen dat ze het probleem niet eens meer zien. Not helping....
- Radicaal feminisme en zucht naar perfectie. Als je dus als incel al op achterstand staat (door laag zelfbeeld, matig sociaal netwerk, schaamte, geen hulp) en je gaat het dan tóch maar proberen, stuit je steeds meer op een mijnenveld, heb ik de indruk. Aan de ene kant is het gewoon een feit dat 20% van de mannen 80% van de leuke vrouwen daten, dus je moet al van goede huizen komen. Als je dat combineert met de 'insta-bevrediging' / 'maakbare wereld' samenleving waar ook vrouwen in leven tegenwoordig, is de kans dat je links geswiped wordt of na een date geghost, veel groter. Het moet gelijk goed zijn en anders krijg je in principe geen 2e kans. Niet echt de beste grond om ervaring op te gaan doen en te leren wat je dan verkeerd doet. Tenzij je dus die dure coach of wingman hebt die met je meekijkt. Aan de andere kant speel het gewoon een rol dat je als man tegenwoordig steeds minder goed kan doen, door het overwaaien van allerlei ideeën van mannenhaat en toxische mannelijkheid. Ik zeg zeker niet dat alle vrouwen zo zijn, maar het gebeurt gewoon vaker en vaker en dat maakt het er ook niet makkelijker op en maakt je als man angstig om iets te gaan proberen aan dat 'spel der verleiding'. Want ja, je zal het maar verkeerd doen.
Nu neemt mijn hele relaas natuurlijk niet weg dat dit soort mannen (+ mijzelf in de risico-groep) niet ook zelf de hand aan de ploeg moeten slaan en zich moeten verstoppen in de slachtofferrol of helemaal zuur / MGTOW moeten worden, of vrouwenhater. Ik zeg alleen dat het in je eentje, in een dor landschap, zonder skills of gear of maten, veel lastiger wordt dan in een gematigd klimaat en een community om je heen. Ergo: (ook) een maatschappelijk probleem.
"Contact your admin for details" - But I'm the admin!
Helemaal mee eens. De gedachtegang dat wanneer je een paar centimeter langer zou zijn en een betere kaaklijn/haargrens zou hebben je ineens wel interessant was vind ik ook heel vreemd. Iedereen heeft zijn eigen wensen en dingen die hij/zij aantrekkelijk vind.ansichtkaart schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:17:
[...]
Mijn persoonlijke ervaring. Mijn ex had het allemaal, een goede baan, mooi huis, mooie auto, prima familiebanden en vrienden, hobbies. Maar het was met hem gewoon erg saai. We reisden naar de mooiste plekken maar als we daar waren dan hadden we niets tegen elkaar te zeggen en zaten we zwijgzaam tegenover elkaar. Wanneer we weer thuis waren praten we ook nooit meer over wat we meegemaakt hadden. Dit is de hoofdreden waarom de relatie niet werkte. Ik heb nu een relatie met iemand die tegenovergesteld is. Volgens incel logica absoluut een onaantrekkelijke man. Maar we raken nooit uitgepraat. Ook tijdens Corona en de lockdown, toen we echt niets meer meemaakten, hadden we altijd iets met elkaar te bespreken en we hebben precies dezelfde humor. Hij heeft een brede interesse, en we zitten bijna altijd wel op één lijn over hoe we naar de wereld kijken. Hij maakt me vaak aan het lachen, en ik hem (hij vind mijn stomme grapjes kennelijk leuk). Dat is wat ik zoek in een relatie.
Die auto/huis/spaarrekening, daar kan ik prima zelf voor zorgen. Ik zoek iemand met wie ik het leuk vind om 24/7 samen te zijn en dan maakt het niet uit waar we zijn of wat we doen. Als een auto/huis/spaarrekening het enige is dat je kan bieden dan zul je op zoek moeten naar iemand die dat belangrijk vind. Maar ik denk dat de meeste mensen meer uit een partnerrelatie willen halen.
@Evil_king is het niet zo dat slechts de dating sites en apps teveel gefocust zijn op aantrekkelijkheid waardoor 80% van de mannen wordt weggefilterd.
Dus elk alternatief is weer een gelijk speelveld, met name omdat een vrouw die mikt op een man die erg gewild is uiteindelijk toch ook een relatie wil, gezin, kinderen en het sociale gebeuren er omheen.
Dus elk alternatief is weer een gelijk speelveld, met name omdat een vrouw die mikt op een man die erg gewild is uiteindelijk toch ook een relatie wil, gezin, kinderen en het sociale gebeuren er omheen.
:twk
@Evil_king ik begrijp je frustraties in de grote lijnen, maar het aanwijzen van feminisme als een hoofdpunt van het probleem is gewoon een cop out. Een man met veel keus zal precies net zo handelen, een eerste date is voor mij ook alles bepalend. Uiteindelijk maak je je eigen geluk en zou je zelf kansen moeten creëren. Eerder dit topic zag ik iemand ook aanhalen dat vrouwen meer compassie zouden moeten tonen, ik lees tussen de regels min of meer hetzelfde in jouw bericht. Wat wordt hier precies mee bedoeld, dat je als een soort sorry case beschouwd moet worden? Indien ja, hoe is dit een aantrekkelijk uitgangspunt?
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Evil_king schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:55:
Yup, precies dat. Er sinds de individualisering en het uit elkaar vallen van instituties en sociale conventies het idee ontstaan dat "het individu" zelfstandig zich een weg kan banen in de complexe samenleving op het gebied van werk, vriendschap en zeker ook relaties. Alleen ontstaat hierdoor weer een nieuwe ongelijkheid met mensen die door geluk of omstandigheden in staat zijn wel een sociaal netwerk op te bouwen wat de basis kan zijn voor veel meer kansen en geluk in het leven. Dit zijn vaak de mensen die al begonnen zijn met een gunstige sociaal economische situatie en bovengemiddeld op posities belanden waarin ze het bestaande systeem bestendigen, waardoor anderen juist achterblijven.Er wordt minder over 'het spel van verleiding gepraat'. Als je (zie ook mijn eerste punt) niet op jonge leeftijd in een sociale setting terecht komt waar je een beetje geholpen wordt en e.e.a. af kan kijken, lukt het je helemaal niet om uit te vogelen hoe die menselijke paringsdans dan werkt.
Dat het huidige systeem niet werkt zie je aan de cijfers die hier al langs zijn gekomen, een eenzaamheidspercentage van 43% is schrikbarend hoog.
Uiteindelijk is dit alleen op te lossen als dit erkent wordt als een gevolg van onze sociaal maatschappelijke inrichting en er als gevolg daarvan gestopt wordt met het als een individueel probleem te zien. 43% eenzaamheid zijn allemaal weliswaar individuen, maar als ze allemaal hetzelfde probleem hebben ligt dat toch echt aan de maatschappij.
Blijf men echter focussen op het individu i.p.v. de maatschappij, dan krijg je vanzelf een giftige situatie, aangezien het probleem dan niet opgelost kan worden. Wil je als maatschappij dat mensen meer gezonde vriendschappen en relaties kunnen onderhouden, dan zul je daar ook de infrastructuur voor moeten aanbieden. Doe je dat niet, dan krijg je negatieve energie die altijd een destructieve uitweg vind.
En in het laatste zit het probleem. Veel mensen zien de negatieve gevolgen, maar willen alleen die gevolgen bestrijden, maar erkennen niet de juiste oorzaak. Het is opvallend dat dit ook vaak mensen uit progressieve en hoopgeleide hoek zijn, deze niet beseffen niet dat in de bubbel waarin ze zichzelf bevinden niet het pad is wat veel mensen kunnen doorlopen. Een soort van survivorship bias.
Yep... en is een grove misvatting: https://link.springer.com...-sIgZywxLFvLAC6HZOg%3D%3Ddefiant schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:39:
[...]
[...]
Yup, precies dat. Er sinds de individualisering en het uit elkaar vallen van instituties en sociale conventies het idee ontstaan dat "het individu" zelfstandig zich een weg kan banen in de complexe samenleving op het gebied van werk, vriendschap en zeker ook relaties.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
@JJ Le Funk
Dat speelt zeker een grote rol, helemaal mee eens. Dat vergroot imho het probleem van minder 'centrale' communities waar je elkaar standaard ontmoet ook nog eens. Dus idd, alternatieven maken het speelveld meer gelijk. Maar ook daar speelt de 'visuele kant' van de aantrekking ook nog mee hoor, het zal wss minder zwaar wegen omdat vrouwen niet alleen de dude zien en op basis daarvan een besluit nemen, maar ook zijn aanwezigheid kunnen aanvoelen, stem horen, hoe ie zich gedraagt etc. Moet je daar alleen wel toegang toe hebben en van jongs af aan je daarin 'OK' zijn gaan voelen.
@Kid Buu
Ik denk dat het met het doorgeschoten feminisme in NL idd nog wel meevalt. Ik vind het alleen zeker geen cop-out, want het speelt gewoon een rol en jonge vrouwen krijg nu gewoon andere denkbeelden mee over wat goed/fout/wenselijk is dan vroeger. Sommige ideeën gewoon goed, maar sommigen ook doorgeschoten. Ik vermoed dat het in de toekomst ook hier een grotere rol gaat spelen en het moeilijker gaat maken. Maar dat is mijn mening.
Mee eens dat je met veel keus snel zal kiezen en dat is ook goed, zo 'heurt' het eigenlijk te gaan, helemaal top. Maar realiseer je dat er mensen zijn die, om op dat gevoel van overvloed uit te komen, eerst even een paar keer een boost / hulp / handreiking nodig hebben. Daar kan je zelf je kansen in creëren, maar het hangt allemaal af van het individu: als je al op vele plekken niet goed zit sociaal, wordt dat ook moeilijker, en ga je wss meer stuntelig te lijf. Dan is het fijn om een vrouw te treffen die je het voordeel van de twijfel geeft ipv gelijk klaar ermee te zijn.
Dat vind ik geen 'sorry case', echt niet. Er zit nog een enorme straatlengte tussen 'regel het ff zelf, loser' en 'ach wat ben je zielig'. En een vraag/oproep om van het eerste iets meer naar het midden te bewegen, zoals de TS deed, is dan ook niet gek imho.
Dat speelt zeker een grote rol, helemaal mee eens. Dat vergroot imho het probleem van minder 'centrale' communities waar je elkaar standaard ontmoet ook nog eens. Dus idd, alternatieven maken het speelveld meer gelijk. Maar ook daar speelt de 'visuele kant' van de aantrekking ook nog mee hoor, het zal wss minder zwaar wegen omdat vrouwen niet alleen de dude zien en op basis daarvan een besluit nemen, maar ook zijn aanwezigheid kunnen aanvoelen, stem horen, hoe ie zich gedraagt etc. Moet je daar alleen wel toegang toe hebben en van jongs af aan je daarin 'OK' zijn gaan voelen.
@Kid Buu
Ik denk dat het met het doorgeschoten feminisme in NL idd nog wel meevalt. Ik vind het alleen zeker geen cop-out, want het speelt gewoon een rol en jonge vrouwen krijg nu gewoon andere denkbeelden mee over wat goed/fout/wenselijk is dan vroeger. Sommige ideeën gewoon goed, maar sommigen ook doorgeschoten. Ik vermoed dat het in de toekomst ook hier een grotere rol gaat spelen en het moeilijker gaat maken. Maar dat is mijn mening.
Mee eens dat je met veel keus snel zal kiezen en dat is ook goed, zo 'heurt' het eigenlijk te gaan, helemaal top. Maar realiseer je dat er mensen zijn die, om op dat gevoel van overvloed uit te komen, eerst even een paar keer een boost / hulp / handreiking nodig hebben. Daar kan je zelf je kansen in creëren, maar het hangt allemaal af van het individu: als je al op vele plekken niet goed zit sociaal, wordt dat ook moeilijker, en ga je wss meer stuntelig te lijf. Dan is het fijn om een vrouw te treffen die je het voordeel van de twijfel geeft ipv gelijk klaar ermee te zijn.
Dat vind ik geen 'sorry case', echt niet. Er zit nog een enorme straatlengte tussen 'regel het ff zelf, loser' en 'ach wat ben je zielig'. En een vraag/oproep om van het eerste iets meer naar het midden te bewegen, zoals de TS deed, is dan ook niet gek imho.
Mee eens, maar toch ontbreekt hier wmb 1 belangrijk extra fenomeen: het feit dat het tegenwoordig een beproefd businessmodel lijkt gebruik te maken van zulke onvredes. Zeker nu het tot terroristische aanslagen heeft geleidt, vind ik dat dat, naast eenzaamheid en de uitdaging van het wegvallen van tradities, aandacht verdient. Het is een cynische (en misschien erger) manier voordeel uit zo'n soort groep te slaan.defiant schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:39:
[...]
[...]
Yup, precies dat. Er sinds de individualisering en het uit elkaar vallen van instituties en sociale conventies het idee ontstaan dat "het individu" zelfstandig zich een weg kan banen in de complexe samenleving op het gebied van werk, vriendschap en zeker ook relaties. Alleen ontstaat hierdoor weer een nieuwe ongelijkheid met mensen die door geluk of omstandigheden in staat zijn wel een sociaal netwerk op te bouwen wat de basis kan zijn voor veel meer kansen en geluk in het leven. Dit zijn vaak de mensen die al begonnen zijn met een gunstige sociaal economische situatie en bovengemiddeld op posities belanden waarin ze het bestaande systeem bestendigen, waardoor anderen juist achterblijven.
Dat het huidige systeem niet werkt zie je aan de cijfers die hier al langs zijn gekomen, een eenzaamheidspercentage van 43% is schrikbarend hoog.
Uiteindelijk is dit alleen op te lossen als dit erkent wordt als een gevolg van onze sociaal maatschappelijke inrichting en er als gevolg daarvan gestopt wordt met het als een individueel probleem te zien. 43% eenzaamheid zijn allemaal weliswaar individuen, maar als ze allemaal hetzelfde probleem hebben ligt dat toch echt aan de maatschappij.
Blijf men echter focussen op het individu i.p.v. de maatschappij, dan krijg je vanzelf een giftige situatie, aangezien het probleem dan niet opgelost kan worden. Wil je als maatschappij dat mensen meer gezonde vriendschappen en relaties kunnen onderhouden, dan zul je daar ook de infrastructuur voor moeten aanbieden. Doe je dat niet, dan krijg je negatieve energie die altijd een destructieve uitweg vind.
En in het laatste zit het probleem. Veel mensen zien de negatieve gevolgen, maar willen alleen die gevolgen bestrijden, maar erkennen niet de juiste oorzaak. Het is opvallend dat dit ook vaak mensen uit progressieve en hoopgeleide hoek zijn, deze niet beseffen niet dat in de bubbel waarin ze zichzelf bevinden niet het pad is wat veel mensen kunnen doorlopen. Een soort van survivorship bias.
@Evil_king wat zijn dan denkbeelden die te ver doorgeschoten zijn die aan jonge vrouwen wordt geleerd?
Ik quote even dit stukje “Daar kan je zelf je kansen in creëren, maar het hangt allemaal af van het individu: als je al op vele plekken niet goed zit sociaal, wordt dat ook moeilijker, en ga je wss meer stuntelig te lijf. Dan is het fijn om een vrouw te treffen die je het voordeel van de twijfel geeft ipv gelijk klaar ermee te zijn.”. Waarom moet een vrouw dit voor je oplossen? Als je sociaal onhandig bent dan kan je daar of aan werken of iemand zoeken die het geen probleem vind. Van een ander verlangen dat die het wel prima vind en het aantrekkelijk vind is hetzelfde als dat van jouw wordt verlangd dat je ook wel op een compleet ander type kan vallen.
Ik quote even dit stukje “Daar kan je zelf je kansen in creëren, maar het hangt allemaal af van het individu: als je al op vele plekken niet goed zit sociaal, wordt dat ook moeilijker, en ga je wss meer stuntelig te lijf. Dan is het fijn om een vrouw te treffen die je het voordeel van de twijfel geeft ipv gelijk klaar ermee te zijn.”. Waarom moet een vrouw dit voor je oplossen? Als je sociaal onhandig bent dan kan je daar of aan werken of iemand zoeken die het geen probleem vind. Van een ander verlangen dat die het wel prima vind en het aantrekkelijk vind is hetzelfde als dat van jouw wordt verlangd dat je ook wel op een compleet ander type kan vallen.
Het is inderdaad bijzonder dat die verantwoordelijkheid bij vrouwen wordt gelegd. Sowieso is het raar dat het als iets negatiefs wordt gezien dat vrouwen nu meer vrijheid hebben dan ooit en daarmee meer keuzes kunnen maken. Dat zou gevierd moet worden (ook al zijn we er nog lang niet).Iris1234 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:18:
@Evil_king wat zijn dan denkbeelden die te ver doorgeschoten zijn die aan jonge vrouwen wordt geleerd?
Als je niet aantrekkelijk wordt gevonden door vrouwen moet JIJ je niveau verhogen en hoeven vrouwen niet hun standaard te verlagen.
Amen.Iris1234 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:18:
En daarbij, volgens mij zijn dit soort zaken niet voorbehouden voor mannen. Vrouwen hebben net zo goed last van sociale problemen (misschien wel meer, gezien de veranderende normen in de nodige milieu's). En toch zie ik daar niet de zoektocht naar een externe schuldige. Of zijn naar jouw idee mannen veel makkelijker in het voordeel van de twijfel geven? Persoonlijk denk ik dat daar de risico's voor de individuele dame groter zijn... Gechargeerd: "de player" vs "de slet".
If you can see, look. If you can look, observe
Ik denk dat wat je zegt 1 van de verschillen is.Roozzz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:37:
[...]
Amen.
En daarbij, volgens mij zijn dit soort zaken niet voorbehouden voor mannen. Vrouwen hebben net zo goed last van sociale problemen (misschien wel meer, gezien de veranderende normen in de nodige milieu's). En toch zie ik daar niet de zoektocht naar een externe schuldige. Of zijn naar jouw idee mannen veel makkelijker in het voordeel van de twijfel geven? Persoonlijk denk ik dat daar de risico's voor de individuele dame groter zijn... Gechargeerd: "de player" vs "de slet".
Een andere die ik verwacht, en het werd al door anderen genoemd, is dat er een verdienmodel achter zit.
Zorg dat je de social wat minder handige jonge mannen overtuigd dat het niet hun schuld is maar de schuld van feminisme/progressieven/etc en je hebt ze voor de toekomst gebonden aan jouw conservatieve ideeën.
Het nostalgische vroeger was alles beter verhaal verkoopt gewoon goed en is voor een aantal groepen in de samenleving een manier om meer mensen aan te trekken en aan zich te binden.
De vijand van de feminist is ook gewoon helemaal niet de man maar het patriarchaat
en het patriarchaat is niet mannen op zich maar het hele systeem er achter.
Ik snap echt niet waarom mannen het geven van meer vrijheid aan vrouwen als boosdoener zien voor hun persoonlijke problemen.
ik denk dat bij veel van de incels deze quote echt aan de orde is.
When you are accustomed to privileges' equality feels like oppression.
en het patriarchaat is niet mannen op zich maar het hele systeem er achter.
Ik snap echt niet waarom mannen het geven van meer vrijheid aan vrouwen als boosdoener zien voor hun persoonlijke problemen.
ik denk dat bij veel van de incels deze quote echt aan de orde is.
When you are accustomed to privileges' equality feels like oppression.
Verwijderd
Ik val een beetje over "meer" in "niet meer genoeg". Je beseft je dat dit eigenlijk NOOIT genoeg is geweest voor de meeste vrouwen? Het gaat hier ook om zwaarwegende dingen, die helemaal niet "money driven" zijn.PhilipsFan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 01:59:
[...]
Terwijl ik (al zeg ik het zelf) best een goede partij ben: fatsoenlijke baan, eigen huis en auto, niet gewelddadig of aggressief (bevriende vrouwen omschrijven me meestal als lief en attent), verzorgd, geen schulden, zaakjes gewoon goed op orde en genoeg geld om leuke dingen te doen. Maar dat is blijkbaar allemaal niet meer genoeg.
[...]
Als jouw "selling points" in jouw ogen zijn:
- fatsoenlijke baan
- eigen huis
- eigen auto
- niet gewelddadig (zie ik niet als een voordeel, wél gewelddadig meer als een huge nadeel)
- niet aggressief (zie hierboven)
- geen schulden
- genoeg geld om leuke dingen te doen (je kunt ook leuken dingen doen die 0 euro kosten overigens)
- lief
- attent
Dan zie ik er eigenlijk maar 2 heel relevante tussen staan: de laatste 2. Veel geld is vooral leuk als je een "golddigger" wil kopen/huren. Of je daar nou gelukkig van gaat worden op de wat langere termijn....
Ik heb ooit weleens voor de gein eens een "incel-draadje" gelezen ergens en daar viel me 1 ding vooral heel erg op: die mensen doen eigenlijk precies hetzelfde als wat velen hier beschrijven als "het gedrag van vrouwen op datingsites", alleen dan aangevuld met een enorme klaagzang over het uitblijven van resultaat en vingerwijzen naar de schuldigen. Stuk voor stuk verkondigen ze helemaal geweldig te zijn en daarom ook geen genoegen te hoeven nemen met een "girl next door". Nee, ze moet wel voldoen aan op zijn minst toch wel 95% van het hedendaagse beeld van de "beeldschone vrouw". Ze willen een vrouw waar de rest van de wereld (terecht) heel jaloers op zal zijn en zijn er van overtuigd dat ze daar vanwege hun toch wel geweldige ik gewoon recht op hebben. En ze zijn heel boos, dat er in die hele dunne spoeling geen vrouw zit die ziet hoe enorm geweldig ze zijn. En frustratie kan hele vervelende dingen met mensen doen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2021 11:57 ]
Om dat verandering eng is en men er niet toe kan komen dat eigen gedrag invloed of oorzaak zijn van de benodigde verandering. Dit zie je toch overal? Klimaatdiscussie, feminisme, emancipatie, discriminatie.ansichtkaart schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:54:
Laatst ook weer een een oude collega die in het meest witte dorp van Nederland woont opeens begon te tetteren over "All lives matter" en dat de "zwarten je door de strot gedouwd worden".
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Tja, wat de Incel betreft, en dan heb ik het niet over mensen die nog steeds vrijgezel zijn maar toch wouden dat het anders was, maar over mensen die zich daadwerkelijk als Incel identificeren, is dat ik niet begrijp waarom je dan besluit om hulp te zoeken bij andere Incels.
Dan kom je toch gewoon in de misère fuik, waar in plaats van steun krijgen voor je frustratie, de schuld gewoon gewoon bij de vrouwen en bij de samenleving word geplaatst.
Als ik een probleem heb met dating-apps, dan vind je geen oplossing bij andere mannen die ook problemen hebben met dating-apps, dan kom je juist bij de vage uitwassen van Looksmaxing. Als de tip van andere Incels is om je gezicht te verbouwen zodat je meer op een Chad lijkt, dan moet er ergens een belletje gaan rinkelen - dat dit niet een gezonde groep is voor je geestelijke gezondheid.
Er is een verschil natuurlijk tussen de Incels en de mensen die moeite hebben om te daten of een relatie te krijgen - en het is niet dat ik het niet snap om wat steun te zoeken bij gelijkgestemden - maar kom op zeg.
Dan kom je toch gewoon in de misère fuik, waar in plaats van steun krijgen voor je frustratie, de schuld gewoon gewoon bij de vrouwen en bij de samenleving word geplaatst.
Als ik een probleem heb met dating-apps, dan vind je geen oplossing bij andere mannen die ook problemen hebben met dating-apps, dan kom je juist bij de vage uitwassen van Looksmaxing. Als de tip van andere Incels is om je gezicht te verbouwen zodat je meer op een Chad lijkt, dan moet er ergens een belletje gaan rinkelen - dat dit niet een gezonde groep is voor je geestelijke gezondheid.
Er is een verschil natuurlijk tussen de Incels en de mensen die moeite hebben om te daten of een relatie te krijgen - en het is niet dat ik het niet snap om wat steun te zoeken bij gelijkgestemden - maar kom op zeg.
Nou ja, omdat de 'steun' die ik hier gegeven zie worden door mensen die het wss wat beter lukt, niet meer is dan 'doe niet zo moeilijk, zoek hulp'. Tja, dat is niet helpen, toch?Jos_V schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:26:
....dat ik niet begrijp waarom je dan besluit om hulp te zoeken bij andere Incels.
Ook hier kom ik weer terug bij mijn mening dat het een maatschappelijk probleem is. Want als we als maatschappij niet meer hulp willen / kunnen bieden dan dit, dan is het dus ook niet gek dat mensen bij wie het wat moeilijker gaat, bij elkaar gaan klitten. Dat is, lijkt mij, een logisch gevolg. Juist omdat er maatschappelijk kennelijk wat aandacht / steun / vangnetten / concrete hulp mist, glijden mensen verder af. En hoe verder je afglijdt, hoe moeilijk het is om 'even' jezelf toegang te verschaffen tot de juiste sociale cirkels.
En daar heb je, zoals je terecht zegt, dan ook gradaties in weer en het is dus van belang om scherp te hebben over welke groep mensen je het hebt. Hebben we het over mensen bij wie het 'een beetje' lastig gaat en die met de juiste attitude en schop onder de kont echt wel een heel eind de goede richting in kunnen komen, of heb je het over mensen die al zover af zijn gegleden en al zo geïsoleerd zijn geraakt dat ze steeds extremer en maffer in hun denkbeelden zijn geworden? Voor zo'n laatste groep is, mits je er iets aan wil doen, meer actieve hulp en aandacht nodig dan voor de eerste.
Mijn beeld was dat we het vooral over de laatste hebben en daar redeneer ik vanuit, van hoe die zover afgegleden kunnen zijn. Voor de eerste variant volstaan inderdaad de 'standaard' 'hulp' antwoorden en date tips alhier.
Dit is dan ook AWM en niet een zelfhulp topic.Evil_king schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:49:
[...]
Nou ja, omdat de 'steun' die ik hier gegeven zie worden door mensen die het wss wat beter lukt, niet meer is dan 'doe niet zo moeilijk, zoek hulp'. Tja, dat is niet helpen, toch?
We bespreken hier de achtergronden, feiten en potentiële maatschappelijke oplossingen.
@Philip Ross True true, dus laten we dat deel er inderdaad buiten houden (zijn ook gerichtere clubs en fora voor).
Ik moest er meer even op reageren, omdat ik vond dat men het met zulke antwoorden tóch weer een puur individueel probleem maakt ("waarom ga je dan alleen daar steun zoeken, snap ik niet"), waarvan ik dus denk dat het meer is dan dat ^^
Ik moest er meer even op reageren, omdat ik vond dat men het met zulke antwoorden tóch weer een puur individueel probleem maakt ("waarom ga je dan alleen daar steun zoeken, snap ik niet"), waarvan ik dus denk dat het meer is dan dat ^^
Ik dacht dat de vraag juist meer was hoe gaan we voorkomen dat mensen op die plekken hulp zoeken. En daarvoor dus de vraag moeten stellen waarom ze daar hulp zoeken.Evil_king schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:56:
@Philip Ross True true, dus laten we dat deel er inderdaad buiten houden (zijn ook gerichtere clubs en fora voor).
Want zonder de waarom te weten kan je het probleem natuurlijk niet oplossen.
Omdat het kunnen opleggen van je wil natuurlijk wel fijner is. En op dit manier is het meer vrijheden en rechten soms ook daadwerkelijk een oorzaak van de persoonlijke problemen.ansichtkaart schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:54:
Ik had ook liever (maar niet heus) dat ik thuis kwam en vrouwlief (naast haar drukke baan) netjes gekookt had en daarna de afwas zou doen (even platgeslagen he). Dat ik ook zelf moet koken en mijn rol in het huishouden moet pakken kan ik als persoonlijk probleem ervaren. En dat probleem kan ik terecht verwijten aan de veranderde man/vrouw houding. Daar ligt namelijk wel de oorzaak van de verschuiving.
Persoonlijk vind ik de voordelen van een gelijkwaardige partner vele malen (wilde eerst een cijfer, maar niet te kwantificeren) meer waard als het nadeel dat ik nu ook moet afwassen (p.s. toch als enigste jongen dus nooit gehoeven he! had ik zussen voor
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat lijstje vind ik zo interessant, ik heb in mijn wilde jaren een best groot onderzoek bij vrouwen gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:10:
[...]
Ik val een beetje over "meer" in "niet meer genoeg". Je beseft je dat dit eigenlijk NOOIT genoeg is geweest voor de meeste vrouwen? Het gaat hier ook om zwaarwegende dingen, die helemaal niet "money driven" zijn.
Als jouw "selling points" in jouw ogen zijn:
- fatsoenlijke baan
- eigen huis
- eigen auto
- niet gewelddadig (zie ik niet als een voordeel, wél gewelddadig meer als een huge nadeel)
- geen schulden
- genoeg geld om leuke dingen te doen (je kunt ook leuken dingen doen die 0 euro kosten overigens)
- lief
- attent
Dan zie ik er eigenlijk maar 2 heel relevante tussen staan: de laatste 2. Veel geld is vooral leuk als je een "golddigger" wil kopen/huren. Of je daar nou gelukkig van gaat worden op de wat langere termijn....
Ik heb ooit weleens voor de gein eens een "incel-draadje" gelezen ergens en daar viel me 1 ding vooral heel erg op: die mensen doen eigenlijk precies hetzelfde als wat velen hier beschrijven als "het gedrag van vrouwen op datingsites", alleen dan aangevuld met een enorme klaagzang over het uitblijven van resultaat en vingerwijzen naar de schuldigen. Stuk voor stuk verkondigen ze helemaal geweldig te zijn en daarom ook geen genoegen te hoeven nemen met een "girl next door". Nee, ze moet wel voldoen aan op zijn minst toch wel 95% van het hedendaagse beeld van de "beeldschone vrouw". Ze willen een vrouw waar de rest van de wereld (terecht) heel jaloers op zal zijn en zijn er van overtuigd dat ze daar vanwege hun toch wel geweldige ik gewoon recht op hebben. En ze zijn heel boos, dat er in die hele dunne spoeling geen vrouw zit die ziet hoe enorm geweldig ze zijn. En frustratie kan hele vervelende dingen met mensen doen.
En als ik ze afga,
- fatsoenlijke baan (een baan is al meer dan voldoende)
- eigen huis (zolang het niet bij je ouders inwonen is, is alles dikke prima)
- eigen auto (een fiets is handig! alles daarna, niet eentje vond het interessant, ik ben op mijn 38e bezig met het rijbewijs, en mijn vrouw vind het nu wel eens handig)
- niet gewelddadig. (je gaat je verbazen hoeveel vrouwen daar nauwelijks problemen mee hebben, zolang ze zelf niet slachtoffer en zelfs dan is het een spectrum te noemen.)
- geen schulden (Totaal oninteressant, op wat golddiggers na)
- genoeg geld om leuke dingen te doen (totaal oninteressant, je partner wil tijd en aandacht)
- lief (soms)
- attent (ja! deze 100%)
Verder wil ik er verzorgd aan toevoegen, zelfs hoeren weigeren je als je stinkt.
- (Goed) kunnen ouwehoeren
- Positief zijn
- Zeker van jezelf zijn. (de tegenhanger ervan is onzekerheid, dat duwt zoveel mensen weg)
- Eerlijk zijn, vooral tegen jezelf.
Punt is dan wel dat je dit niet op internet moet doen. Die vrouw die een sociaal onhandig persoon geen probleem vindt heeft geen reden om voor jou te kiezen omdat ze ook tien mannen kan krijgen met hetzelfde profiel/uiterlijk die wél sociaal handig zijn. Je moet dus echt in RL kansen creëren. Op hobbyclubs, sportverenigingen e.d.Iris1234 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:18:
.”. Waarom moet een vrouw dit voor je oplossen? Als je sociaal onhandig bent dan kan je daar of aan werken of iemand zoeken die het geen probleem vind. Van een ander verlangen dat die het wel prima vind en het aantrekkelijk vind is hetzelfde als dat van jouw wordt verlangd dat je ook wel op een compleet ander type kan vallen.
Dit dus.
Zou je wat concrete voorbeelden kunnen geven waar je tegen aan loopt (of denkt) ten gevolge van dit fenomeen? Ik heb redelijk wat gedate toen ik single was en nog nooit in een situatie beland dat er ook maar enige notie was dat iemand zich onheus bejegend voelde n.a.v. mijn gedrag. Als iemand mij niet zag zitten zou ik dat graag willen wijten aan feminisme maar dat is mijzelf voor de gek houdenEvil_king schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:56:
@Kid Buu
Voor wat betreft een vrouw die je het voordeel van de twijfel geeft qua onwennig zijn in het daten ben ik bang dat Tinder (en navenante platformen) niet de juiste weg om te bewandelen is. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet van kan leren. Eerste keren zijn spannend voor iedereen, het is gewoon een kwestie van trial & error. Mijn eerste dates vond ik ook super spannend en waren heus niet altijd even succesvol, maar ik leerde er wel van. Fouten omarmen, leren en accepteren.
Daarnaast: mensen zouden sowieso sneller psychologische hulp moeten zoeken, dat is het beste advies dat je iemand kunt geven. Immers, dat zijn mensen die gespecialiseerd zijn jouw te begrijpen en de helpen. Het taboe erop mag wel eens weg.Philip Ross schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:51:
[...]
Dit is dan ook AWM en niet een zelfhulp topic.
aahja het vrouwen hebben zoveel kansen gelul weerFunkyTrip schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:19:
[...]
Punt is dan wel dat je dit niet op internet moet doen. Die vrouw die een sociaal onhandig persoon geen probleem vindt heeft geen reden om voor jou te kiezen omdat ze ook tien mannen kan krijgen met hetzelfde profiel/uiterlijk die wél sociaal handig zijn. Je moet dus echt in RL kansen creëren. Op hobbyclubs, sportverenigingen e.d.
Maar dat is dus weer profiel/uiterlijk en dat gaat imho niet op, want mannen zijn niet identiek en die onhandigerd kan wel andere dingen hebben die aanspreken. alle mannen die ik ervaar als hetzelfde heb ik geen interesse in ook niet als ze socialer zijn dan die andere saaierd die niet sociaal handig is.
Maar die vrouwen lopen ook tegen genoeg shit aan op tinder, moeten zich ook door de seksprofielen heen worstelen en de lege profielen en de mannen die heel leuk lijken en dan direct vragen of je interesse hebt om in je bek gescheten te worden, mannen die zeggen poly te zijn maar gewoon willen neuken en de vrouw van niets weet.
Echt die sociale onhandigerd met een foto en profiel valt heus ook gewoon op tussen de drek.
tinderen/datingsites zijn sowieso lastig.
Het probleem met mensen die de black-pill hebben geslikt, is dat je dan al geradicaliseerd bent, en deradicalisatie is een moeilijk process dat gespecialiseerde professionele hulp behoeft.Evil_king schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:49:
[...]
of heb je het over mensen die al zover af zijn gegleden en al zo geïsoleerd zijn geraakt dat ze steeds extremer en maffer in hun denkbeelden zijn geworden? Voor zo'n laatste groep is, mits je er iets aan wil doen, meer actieve hulp en aandacht nodig dan voor de eerste.
Mijn beeld was dat we het vooral over de laatste hebben en daar redeneer ik vanuit, van hoe die zover afgegleden kunnen zijn. Voor de eerste variant volstaan inderdaad de 'standaard' 'hulp' antwoorden en date tips alhier.
voor mensen die zichzelf al indentificeren als incel, maar nog niet de black-pill hebben genomen, dat is een verhaal apart - die zitten al in een bepaalde fuik, met een bepaald vertekend denkbeeld, omringd met mensen die ze verder laten afdwalen - die mensen helpen begint toch ook echt met een stukje zelf-realisatie dat er iets niet okay is, en de oplossing hier is ook niet; een vriendin krijgen, of een keer gezellig op date. Daar zit een stukje verwrongen denk-patroon achter. want nogmaals de incel communities zijn niet plekken waarbij het doel is om incel af-te-raken, en waar dat wel gebeurd, gebeurd dat via Men's-rights activists en pick-up-artists. Niet de meest gezonde vorm van sociaal contact.
de laag-daarboven, tja, ik weet niet, een sessie speed-daten organiseren is leuk, maar als sociale jongen moet je wel opdagen. Ik heb de dansles op de brugklas ook geskipped als autistische nerd. Je moet de kansen ook wel vastgrijpen, en als mijn buurt-centrum, of mijn lokale kerk een singles night had georganiseerd, dan had je me nog niet bij de haren vast kunnen grijpen en er naar toe trekken. De studenten-vereniging of studie vereniging is ook toch maar voor "zielige mensen en ballen". Je moet toch een keer iets doen, toch een keer naar een feestje, toch een keer een vrouw aanspreken in club. toch een keer gaan dansen, toch een keer "iets". de pakken neer gooien bij het feit dat je toch minder kans hebt op een dating-site is het begin van de spiraal.
Als je eenmaal in de spiraal zit - ben ik het helemaal met je eens dat er hulp moet zijn voor mensen om eruit te kruipen, maar het is wel belangrijk om te onderschrijven dat maatschappelijke hulp, niet een dating-bureau is, maar op het vlak van toegang tot psychologen, en verdere gezondheidshulp.
ik ging ook liever naar een lan-party dan naar een discotheek met te harde muziek, stukje comfortabeler voor mij.
wanneer de pandemie voorbij is staat niks mensen in de weg om op singelsreis te gaan, een keer speeddaten, een festival te bezoeken en gewoon een gesprek met de buurvrouwen in de tent naast je te beginnen. het probleem is dat er veel handvaten zijn, er zijn mogelijkheden, maar ja je moet wel gaan, je moet wel actie ondernemen, je moet wel iets doen. anti-sociaal zijn is een probleem, en daar zijn hulpmiddelen voor, maar dat is niet "waarom komt de vrouw niet naar mij toe, ik heb toch een huis en een auto" om het een beetje scherp te zeggen. En ja, tuurlijk is dat ongemakkelijk, tuurlijk is dat spannend, en misschien wel eng - totdat het niet meer zo is. Het is niet zo dat vrouwen dat gemakkelijk vinden, het blijft spannend.
[ Voor 0% gewijzigd door Jos_V op 09-09-2021 14:16 . Reden: spelling ]
Verwijderd
Jouw lijstje gaat veel meer succes brengen.BTU_Natas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:15:
[...]
Dat lijstje vind ik zo interessant, ik heb in mijn wilde jaren een best groot onderzoek bij vrouwen gedaan.![]()
En als ik ze afga,
- fatsoenlijke baan (een baan is al meer dan voldoende)
- eigen huis (zolang het niet bij je ouders inwonen is, is alles dikke prima)
- eigen auto (een fiets is handig! alles daarna, niet eentje vond het interessant, ik ben op mijn 38e bezig met het rijbewijs, en mijn vrouw vind het nu wel eens handig)
- niet gewelddadig. (je gaat je verbazen hoeveel vrouwen daar nauwelijks problemen mee hebben, zolang ze zelf niet slachtoffer en zelfs dan is het een spectrum te noemen.)
- geen schulden (Totaal oninteressant, op wat golddiggers na)
- genoeg geld om leuke dingen te doen (totaal oninteressant, je partner wil tijd en aandacht)
- lief (soms)
- attent (ja! deze 100%)
Verder wil ik er verzorgd aan toevoegen, zelfs hoeren weigeren je als je stinkt.
- (Goed) kunnen ouwehoeren
- Positief zijn
- Zeker van jezelf zijn. (de tegenhanger ervan is onzekerheid, dat duwt zoveel mensen weg)
- Eerlijk zijn, vooral tegen jezelf.
Dat geweld/agressie op korte termijn niet altijd een "red flag" is, zegt niets over de lange termijn. Als het "hairy" wordt, dan is het klaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2021 15:23 ]
Feiten wijzen uit dat het geen gelul is. Er is een reden dat die sociale onhandigerds niet scoren op datingsites: Omdat de dames maar op 20% van de mannen reageren. Dat is gewoon met big data onderzocht. En sure, er zal best een sociale onhandigerd bij die 20% die toevallig íets heeft op zijn profiel dat aanspreekt, maar de grote grijze massa heeft pech.ansichtkaart schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:57:
aahja het vrouwen hebben zoveel kansen gelul weer
Met internetdating zijn de gemiddelde vrouwen aan de macht tov de mannen. Hun salaris op het werk is minder, er zit zo'n plafonnetje naar de top etc etc, maar op relatieplanet krijgen zíj 100 berichten per week ipv 1.
Ik vind mezelf met datingsite ervaring sinds de 90s, activiteitenclub ervaring sinds 2010 en na heel veel ervaringen te hebben uitgewisseld en mee te hebben gekeken met dames op online datingsites toch wel een ervaringsdeskundige.
N=1 uiteraard, maar mijn ervaringen stroken gewoon met de onderzoekjes.
Dan kijk je mee met een gemiddelde dame en zie je een leuk profiel met aardige foto's. En dan is het commentaar 'hij lacht een beetje raar...NEXT'. Dát zou een gemiddelde man nooit doen. Die denkt, leuk profiel, aardige foto's, ze lacht wat raar, maar ze is de enige die me deze week een berichtje stuurde dus ik ga echt wel een poging wagen'. Krijgt die gemiddelde man ook 100 berichtjes, dan zal ie overigens vast ook NEXT roepen.
[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 09-09-2021 16:59 ]
Dit dus.
Ja, dan heb je vastgesteld dat je in de 80% valt. Waarom blijf je dan op datingssites?
Je gaat toch ook niet met een hengel op fazanten jagen midden in de woestijn?
[ Voor 7% gewijzigd door BTU_Natas op 09-09-2021 17:13 ]
@FunkyTrip internet daten is ook helemaal niet zo leuk en makkelijk. Het kan zelfs enorm frustrerend zijn als je dit als enige kanaal aanwendt om iemand te ontmoeten. Het is een gegeven dat je als je vrouw meer aanspraak hebt, maar dat brengt ook weer andere problemen met zich mee. Het feit dat je actief bent op een dating site geeft je niet automatisch recht op succes. Dat betreft eens met @BTU_Natas, werkt het niet dan zal je of je aanpak moeten veranderen of er mee stoppen.
En dat zal dan ook uiteindelijk de conclusie zijn voor veel mannen.BTU_Natas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:10:
Ja, dan heb je vastgesteld dat je in de 80% valt. Waarom blijf je dan op datingssites?
Wat jammer is want de theorie is leuk, zo'n manier om nieuwe mensen te leren kennen is er nog nooit geweest.
En hoe zegt dat iets over de stelling dat vrouwen meer kansen zouden hebben dan mannen? In het beste geval zegt het iets over de verhouding op dit soort platforms. Ongetwijfeld in hoge mate gestuurd door het publiek en zijn/haar intenties dat zich op zo'n datingsite bevindt.FunkyTrip schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:56:
[...]
Feiten wijzen uit dat het geen gelul is. Er is een reden dat die sociale onhandigerds niet scoren op datingsites: Omdat de dames maar op 20% van de mannen reageren. Dat is gewoon met big data onderzocht. En sure, er zal best een sociale onhandigerd bij die 20% die toevallig íets heeft op zijn profiel dat aanspreekt, maar de grote grijze massa heeft pech.
Zulke gegevens kan je absoluut niet veralgemeniseren tot de "samenleving" en dus gebruiken om een algemene stelling te onderbouwen.
If you can see, look. If you can look, observe
ik deed 20+ jaar geleden al aan online dating, of dacht je dat hyves en random chat rooms niet exact dezelfde functie als tinder hebben/hadden?Kanter schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:57:
[...]
En dat zal dan ook uiteindelijk de conclusie zijn voor veel mannen.
Wat jammer is want de theorie is leuk, zo'n manier om nieuwe mensen te leren kennen is er nog nooit geweest.
Nee dat is totaal anders.BTU_Natas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:25:
[...]
ik deed 20+ jaar geleden al aan online dating, of dacht je dat hyves en random chat rooms niet exact dezelfde functie als tinder hebben/hadden?
Ik bleef dan ook niet op datingsites maar werd lid van activiteitenclubs, verhuisde, werd lid van nieuwe sportclub en creëerde zodoende zoveel kansen om vrouwen te ontmoeten dat ik nog nooit zoveel gedate heb en relaties (mijn huidige anderhalf jaar nu) heb gehad als sindsdien. Die vrouwen die NEXT riepen op basis van mijn datingprofiel omdat er genoeg leukere profielen te vinden waren vonden me in het echt wél leuk genoeg. Dat is echt een wake-up call geweest.BTU_Natas schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:10:
Dit dus.