Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:28
jaaoie17 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 07:47:
[...]

Heb wel een paar Valkyries en Berserkers verslagen. Gewoon even om te testen, maar als dat de hele game was geweest. Had ik het niet leuk gevonden.
Meeste bosses vallen wat mij betreft erg mee. Door je skills heb je bepaalde mogelijkheden om een beetje te cheesen door cooldowns af te wachten, bijvoorbeeld de immobilize spell.

Mijn ervaring als niet souls speler is vrijwel elke boss binnen 3 tot 4 pogingen neer, behalve the dark wind boss, dat was een veelvoud van 3 :p daarnaast scheelt het dat je Shrines meestal naast de boss room staat, waardoor je niet eerst een heel level moet doorspelen om er te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:31
Junia schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:12:
[...]
Mijn ervaring als niet souls speler is vrijwel elke boss binnen 3 tot 4 pogingen neer, behalve the dark wind boss, dat was een veelvoud van 3 :p daarnaast scheelt het dat je Shrines meestal naast de boss room staat, waardoor je niet eerst een heel level moet doorspelen om er te komen.
Prima te doen dus als ik dat zo lees. Na de eindbaas van de Elden Ring DLC kan dit alleen maar meevallen :')
En het hoeft niet altijd zo achterlijk moeilijk. Gewoon een gezonde dosis uitdaging is eigenlijk wel zo prettig dan elke keer letterlijk zwetend een boss neer te moeten ploegen. Wellicht deze game toch maar oppikken na m'n vakantie.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 21-08-2024 08:35 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:07
Hulleman schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:34:
[...]

Prima te doen dus als ik dat zo lees. Na de eindbaas van de Elden Ring DLC kan dit alleen maar meevallen :')
En het hoeft niet altijd zo achterlijk moeilijk. Gewoon een gezonde dosis uitdaging is eigenlijk wel zo prettig dan elke keer letterlijk zwetend een boss neer te moeten ploegen. Wellicht deze game toch maar oppikken na m'n vakantie.
De mensen die veel Elden Ring ervaring hebben die zullen waarschijnlijk om deze boss fights lachen, voor hen waarschijnlijk te makkelijk.

Verder ben ik als een niet veel spelende Souls gamer, dik onder de indruk. Maar goed, eerst even wat andere games afronden.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 19:26
Gisteren ook gespeeld. Erg leuk. Maar de perfect roll/parry timing is wel erg strak. Zelfs nog strakker getuned dan bijv. Lies of P, die op zijn beurt al weer strakker was dan Sekiro bijv. Niet dat het perse nodig is, maar ik houd wel van dat soort high risk/high reward mechanics :P

Draai hem op 4K met de kraan volledig open, heb alleen Balanced DLSS preset ingesteld. Op 4K zie je fuzziness minder, dus dat is mooi meegenomen. Het draait prima, zeker met G-SYNC valt het niet op dat de framerate af en toe flink fluctueert tussen de 60 en 100. Af en toe wel flinke stuttering, iets wat Digital Foundry ook al als minpunt aangaf. Voor de rest echt een lust voor het oog.. en dan heeft de game nog niet eens HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan je een moeilijkheidsgraad kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 23:01
Farabi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:53:
Nee kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Farabi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:53:
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik vond spellen als sekiro, nioh, rise of the ronin verschrikkelijk moeilijk. kan ik hier makkelijker doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Ik kom maar niet langs die whiteclad noble , net weer flink op mijn sodemieter gehad . Wel leuk dat je elke keer makkelijk je skill points anders kan indelen en verschillende builds kan proberen.

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Farabi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:57:
ik vond spellen als sekiro, nioh, rise of the ronin verschrikkelijk moeilijk. kan ik hier makkelijker doorheen?
Gewoon oefenen, dat is ook vaak de insteek en/of bedoeling van dit soort spellen. Ik zou zeggen bekijk eens wat gameplay video's van hoe andere spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13:31
Ricmaniac schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:58:
[...]

Het is inderdaad meer een soulslite van wat ik heb gezien en gelezen.
Dat is opzich wel goed denk ik een keer.

p.s. persoonlijk vond ik elden ring moeilijker dan Darksouls :P alleen was darksouls veel meer clunky.
Dat kan natuurlijk! Ik denk ook dat "men" Dark Souls 1 moeilijker vond omdat je niet zoveel elders (no pun intended) kan levelen. Bij Elden Ring ga je gerust een ander continent afslachten.
Farabi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:57:
Sekiro vond ik ook echt te moeilijk. Ben echt niet goed in het parry systeem en dat moest je daar juist optimaal gebruiken.

Zal binnenkort eens even kijken of ik Wukong ga kopen. Moet toch eerst even met Dragons Dogma 2 aan de gang.

[ Voor 30% gewijzigd door Rickokun op 21-08-2024 16:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 23:46
Ik had h’m haast gekocht, maar ik denk dat ik toch nog even wacht met deze game tot de release van de PS5 Pro. Of even wachten tot er een paar patches overheen zijn geweest. Op sommige punten technisch niet best op de PS5.

[ Voor 57% gewijzigd door Nol_NL op 21-08-2024 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06 18:32
kingfriko schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:48:
Ik kom maar niet langs die whiteclad noble , net weer flink op mijn sodemieter gehad . Wel leuk dat je elke keer makkelijk je skill points anders kan indelen en verschillende builds kan proberen.
Ik kom hem ook niet voorbij. Erg jammer dat er geen moeilijkheidsgraad is in te stellen. Ik wil dit spel spelen voor de graphische pracht, artwork en atmosfeer (met UEVR) en als ik meer als 5 keer een baas moet proberen dan heb ik er al snel geen zin meer in. Erg jammer want het is een prachtig spel, maar soulslikes zijn niet mijn ding, en niet waarom ik spellen speel.

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:19
robbertvw schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:38:
[...]

Ik kom hem ook niet voorbij. Erg jammer dat er geen moeilijkheidsgraad is in te stellen. Ik wil dit spel spelen voor de graphische pracht, artwork en atmosfeer (met UEVR) en als ik meer als 5 keer een baas moet proberen dan heb ik er al snel geen zin meer in. Erg jammer want het is een prachtig spel, maar soulslikes zijn niet mijn ding, en niet waarom ik spellen speel.
Even doorzetten, na een keer of 8 had ik hem!

Tip:

spoiler: tip noble boss
aan de rechterkant zit een waterval daar staan rotsblokken en als hij daar staat in zijn eerste fase, kan je flink los gaan met light attacks.
Op dat stuk kan hij veel minder snel bewegen/aanvallen. Ook hielp het mij enorm door de afstand tussen mij en hem klein te houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Stantana op 22-08-2024 07:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Nol_NL schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:31:
Ik had h’m haast gekocht, maar ik denk dat ik toch nog even wacht met deze game tot de release van de PS5 Pro. Of even wachten tot er een paar patches overheen zijn geweest. Op sommige punten technisch niet best op de PS5.

[Video: title]
Deze game moet je eigenlijk op 60fps spelen omdat het een fast paced action game is. Op 30fps wordt de game alleen maar moeilijker door de hoge latency.

Nu is bij de ps5 het grote probleem dat deze game op performance frame generation gebruikt. Waardoor de beelden 60fps zijn, echter is de latency hoger dan 30fps. Daardoor speelt het eigenlijk slechter dan op de quality mode. Heel eerlijk, daardoor haak ik af om hem op de ps5 te spelen. En zou ik dit ook niet aanraden.

Ik denk dat je beter op een pro model kan wachten. Want ze gaan deze game nooit op 60fps krijgen zonder frame generation op de ps5, daar is de GPU niet snel genoeg voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:31

spaceboy

Op grote hoogte

Superzonde. Ik had zin in dit spel. Maar dit lijkt mij een duidelijk geval van Cyberpunk. Alleen in dit geval is het misschien wel niet echt mogelijk om deze game op de PS5 goed te krijgen. Ik laat 'm liggen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:51
spaceboy schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:45:
Superzonde. Ik had zin in dit spel. Maar dit lijkt mij een duidelijk geval van Cyberpunk. Alleen in dit geval is het misschien wel niet echt mogelijk om deze game op de PS5 goed te krijgen. Ik laat 'm liggen.
Heb fighting cowboy bekeken. In het algemeen niet mijn spel denk ik.... kan mss nog veranderen in de toekomst. Ieder zen zou ik zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stantana
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:19:
[...]

Deze game moet je eigenlijk op 60fps spelen omdat het een fast paced action game is. Op 30fps wordt de game alleen maar moeilijker door de hoge latency.

Nu is bij de ps5 het grote probleem dat deze game op performance frame generation gebruikt. Waardoor de beelden 60fps zijn, echter is de latency hoger dan 30fps. Daardoor speelt het eigenlijk slechter dan op de quality mode. Heel eerlijk, daardoor haak ik af om hem op de ps5 te spelen. En zou ik dit ook niet aanraden.

Ik denk dat je beter op een pro model kan wachten. Want ze gaan deze game nooit op 60fps krijgen zonder frame generation op de ps5, daar is de GPU niet snel genoeg voor.
Geen idee of jij hem zelf gespeeld hebt op de ps5?
Maar je doet nu bijna voorkomen alsof hij onspeelbaar is, dit is echt niet het geval.

Tuurlijk heeft de game zijn technische mankementen (zie video Digital Foundry)

Maar ik speel hem nu 2 dagen en het speelt tot op heden echt prima! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:07

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:19:
[...]

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om deze game te halen, en had 'm ook niet echt op m'n vizier, maar ik was gisteren positief verrast en zwaar onder de indruk van de visuals en gameplay. Ik dacht dat het een Souls achtige game zou zijn, maar het lijkt meer op God of War dan Souls, en dat staat me wel aan. Ook het thema en de stijl hou ik wel van.

Maar... als hiervoor een PS5 Pro nodig is om het speelbaar te maken, dan haak ik af en ga ik wel voor een dikke game PC. Want dat vind ik persoonlijk niet te verkopen. Dat je terug moet gaan in visuals bij een OG console kan ik nog wel inkomen, maar als het ook nog eens invloed heeft op de gameplay, dan is dat wat mij betreft echt een dikke faal.

Als ze e.e.a. nog kunnen patchen prima. En ik ben niet het type dat DF video's afwacht om tot op de pixel te analyseren welk platform het beste presteert, maar basisfuncties zoals een soepele gameplay is wat mij betreft een must.

Join het GoT Pulse-Team!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:36
Wolverine9000 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

Heb fighting cowboy bekeken. In het algemeen niet mijn spel denk ik.... kan mss nog veranderen in de toekomst. Ieder zen zou ik zeggen...
Die fightincowboy kan wel leuke guides maken maar reviewen is echt niet zijn sterkste punt.

Stantana schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:51:
[...]

Geen idee of jij hem zelf gespeeld hebt op de ps5?
Maar je doet nu bijna voorkomen alsof hij onspeelbaar is, dit is echt niet het geval.

Tuurlijk heeft de game zijn technische mankementen (zie video Digital Foundry)

Maar ik speel hem nu 2 dagen en het speelt tot op heden echt prima! :)
Laat ik vooropstellen dat het voor iedereen anders is wat speelbaar is.

Als iemand het prima vindt om games op quality mode (30 fps) te spelen met de bijbehorende latency. Dan is deze game ook gewoon prima speelbaar.

Verwacht je echter een game met 60fps met de bijbehorende latency, dan kom je dus van een oude kermis thuis. Aangezien dit geen "echte" 60fps is, maar 30fps + frame generation. Dat betekent dat de resterende 30 fps er bij verzonnen worden. Gevolg is dat je dezelfde latency hebt als 30fps, maar zichtbaar zie je wel 60fps. Dus het beeld ziet er vloeiend uit, echter de response van de game op je controller is gelijk aan 30 fps.

Daar hoef ik de game niet voor gespeeld te hebben om te weten hoe dit voelt. Frame generation kan je op de pc ook aanzetten waardoor je kan weten hoe dit aanvoelt. Voor mij is dat een no go.

Ik hoop ook niet dat frame generation in de toekomst vaak gebruikt gaat worden, want dat wil je als gamer echt niet. Dat is een beetje als je de game mode op je tv niet aan hebt staan.

Denman schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:56:
[...]

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om deze game te halen, en had 'm ook niet echt op m'n vizier, maar ik was gisteren positief verrast en zwaar onder de indruk van de visuals en gameplay. Ik dacht dat het een Souls achtige game zou zijn, maar het lijkt meer op God of War dan Souls, en dat staat me wel aan. Ook het thema en de stijl hou ik wel van.

Maar... als hiervoor een PS5 Pro nodig is om het speelbaar te maken, dan haak ik af en ga ik wel voor een dikke game PC. Want dat vind ik persoonlijk niet te verkopen. Dat je terug moet gaan in visuals bij een OG console kan ik nog wel inkomen, maar als het ook nog eens invloed heeft op de gameplay, dan is dat wat mij betreft echt een dikke faal.

Als ze e.e.a. nog kunnen patchen prima. En ik ben niet het type dat DF video's afwacht om tot op de pixel te analyseren welk platform het beste presteert, maar basisfuncties zoals een soepele gameplay is wat mij betreft een must.
In dat geval zal ik op de pro wachten of hem op pc spelen.

• Stantana
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Laat ik vooropstellen dat het voor iedereen anders is wat speelbaar is.

Als iemand het prima vindt om games op quality mode (30 fps) te spelen met de bijbehorende latency. Dan is deze game ook gewoon prima speelbaar.

Verwacht je echter een game met 60fps met de bijbehorende latency, dan kom je dus van een oude kermis thuis. Aangezien dit geen "echte" 60fps is, maar 30fps + frame generation. Dat betekent dat de resterende 30 fps er bij verzonnen worden. Gevolg is dat je dezelfde latency hebt als 30fps, maar zichtbaar zie je wel 60fps. Dus het beeld ziet er vloeiend uit, echter de response van de game op je controller is gelijk aan 30 fps.

Daar hoef ik de game niet voor gespeeld te hebben om te weten hoe dit voelt. Frame generation kan je op de pc ook aanzetten waardoor je kan weten hoe dit aanvoelt. Voor mij is dat een no go.

Ik hoop ook niet dat frame generation in de toekomst vaak gebruikt gaat worden, want dat wil je als gamer echt niet. Dat is een beetje als je de game mode op je tv niet aan hebt staan.
Helemaal met je eens dat ieder voor zichzelf moet bepalen wat speelbaar is.

Alleen zeggen dat je weet hoe een game aanvoelt zonder hem zelf gespeeld te hebben, blijf ik persoonlijk wat gek vinden. Maar goed dan moet je hem inderdaad niet halen of wachten op een pro ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Stantana schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:50:
[...]

Helemaal met je eens dat ieder voor zichzelf moet bepalen wat speelbaar is.

Alleen zeggen dat je weet hoe een game aanvoelt zonder hem zelf gespeeld te hebben, blijf ik persoonlijk wat gek vinden. Maar goed dan moet je hem inderdaad niet halen of wachten op een pro ;)
Dan begrijp je denk ik niet hoe de achterliggende techniek werkt. Want dat is helemaal niet gek. Zet de game mode maar eens uit op je tv, dan heb je een beetje hetzelfde effect. Of zet motion interpolation aan op je tv, ook dan heb je hetzelfde effect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Junia
Mijn persoonlijke ervaring als vrij competetive player is dat er een hoop gedoe is om niets. Tot dusverre ACT1 voltooid en misschien welgeteld 4 momentjes gehad waarbij ik dacht dat het wel wat vloeiender mocht. 3 van de 4 waren tijdens cutscenes, en de laatste was in de buurt van een waterval.

Ik zou me niet zo druk maken om dit soort rare recenties die het doen voorkomen alsof de game onspeelbaar is, want dat is verre van het geval.

Komende van iemand die qua FPS games allergisch is voor alles sub 120hz ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:03
Steam:

1,595,864 players right now
2,358,580 24-hour peak
2,358,580 all-time peak 21 hours ago

Volgens mij staat dit spel nu op de tweede plek van meest gelijktijdige spelers.

PUBG: 3.2 mil
CS2: 1.8 mil
Dota 2 1.2mil

Zelfs Elden Ring heeft nog niet net de 1 mil gehaald.

Als ik alleen de all-time peak van 2.3 mil spelers pak keer de basis spel 60 euro, praten we al over 138 miljoen inkomsten. Gaat natuurlijk wel nog 30% eraf voor Valve maar we kunnen als een feit zeggen dat dit spel een gigantische succes is geworden.

En dan heb ik het alleen over Steam, de consoles niet meegerekend. Geen idee hoeveel spelers daar actief zijn, maar dat zal ook niet weinig zijn. Als grove schatting heeft dit spel ongeveer 300 a 400 miljoen al opgebracht, als de aantal spelers op de console ongeveer even gelijk zijn dan op Steam.

En dan is dit alleen gebaseerd op gelijktijdige spelers, dus de aantal unique spelers (verkochte exemplaren) zal nog hoger liggen.

[ Voor 117% gewijzigd door Toonen1988 op 22-08-2024 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stantana
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:56:
[...]

Dan begrijp je denk ik niet hoe de achterliggende techniek werkt. Want dat is helemaal niet gek. Zet de game mode maar eens uit op je tv, dan heb je een beetje hetzelfde effect. Of zet motion interpolation aan op je tv, ook dan heb je hetzelfde effect.
Dat mag jij zeker denken en vinden, net zoals ik iets mag vinden ;) (no hard feelings)

Zoals ik al eerder zei koop hem dan inderdaad niet of wacht op een pro of patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Junia schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:12:
Mijn persoonlijke ervaring als vrij competetive player is dat er een hoop gedoe is om niets. Tot dusverre ACT1 voltooid en misschien welgeteld 4 momentjes gehad waarbij ik dacht dat het wel wat vloeiender mocht. 3 van de 4 waren tijdens cutscenes, en de laatste was in de buurt van een waterval.

Ik zou me niet zo druk maken om dit soort rare recenties die het doen voorkomen alsof de game onspeelbaar is, want dat is verre van het geval.

Het is geen rare recentie, dit is gewoon hoe de techniek er achter werkt. Digital foundry noem ik nou niet een vreemde reviewer. Maar wat ik al zei, als mensen de latency van 30fps prima vinden, dan is het prima te spelen. Maar de game haalt niet de latency van een 60fps game.

Dit benoemen op een tech website is niet heel vreemd toch?

Voor de pc gebruikers, je kan HDR aan zetten door het volgende te doen:

Navigate to C:\Users\UserName\AppData\Local\b1\Saved\Config\Windows and open the Engine.ini file. Scroll down to the very bottom and copy/paste this.

[SystemSettings]
r.AllowHDR=1
r.HDR.EnableHDROutput=1
r.HDR.Display.OutputDevice=5
r.HDR.Display.ColorGamut=2
r.HDR.UI.CompositeMode=1
r.FullScreenMode=0
r.HDR.UI.Level=1.5
r.HDR.Display.MidLuminance=54
r.HDR.Display.MaxLuminance=750

Je kan bij de laatste regel je maximale luminence (nits) van je HDR scherm aanpassen.

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:33
spaceboy schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:45:
Een gevalletje Cyberpunk is het zeker niet. Ik speel het spel zelf niet, maar lees alleen over performance issues op bepaalde platforms.

Cyberpunk had, los van extreme performance issues op consoles, ook last van ontzettend veel bugs waardoor de game niet te spelen was.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:11
Ben het nu twee dagen aan het spelen.Nee het is geen Cyberpunk geval maar ook niet hoe het moet zijn op de console.

Dualsense Controller: Jammer dat er met de toffe functies van deze controller niets word gedaan.

Zeker voor de console versie is er nog een hoop werk.Bij een bepaalde baas merkte ik dat het qua framerate gewoon nog niet goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvw
Ben bij het tweede hoofdstuk aangekomen. En wat ziet deze map er gaaf uit. Ik was al heel erg onder de indruk van de eerdere UE5 games van dit jaar, maar dit is weer een level hoger.
Ik speel in VR met RT en om dan goede framerates te krijgen moet ik de resolutie eigenlijk wat te veel terug schroeven, maar daar krijg je ook weer veel immersion voor terug.
Kan niet wachten op meer high quality UE5 games van AAA ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:26
Junia schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:12:

Bij supergrote, zware games kan dit volgens mij bij de meeste videokaarten niet voorkomen worden. Af en toe een dipje. CP2077 was een compleet ander verhaal waar je wel bang voor hoort te zijn.

Ook ik merk wel een flink verschil tussen 60 en 140+. Eenmaal gewend aan 140+ is het echt wennen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geraedus
jellybrah schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:11:
[...]

Bij supergrote, zware games kan dit volgens mij bij de meeste videokaarten niet voorkomen worden. Af en toe een dipje. CP2077 was een compleet ander verhaal waar je wel bang voor hoort te zijn.

Ook ik merk wel een flink verschil tussen 60 en 140+. Eenmaal gewend aan 140+ is het echt wennen.
Als je er eenmaal er aangewend bent geraakt dan is het inderdaad lastig om een stap terug te doen. Daarom ben ik ook van mening dat 30fps uitgefaseerd mag worden dan dat 60 het minimum wordt.

Maar goed dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Geraedus schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

Als je er eenmaal er aangewend bent geraakt dan is het inderdaad lastig om een stap terug te doen. Daarom ben ik ook van mening dat 30fps uitgefaseerd mag worden dan dat 60 het minimum wordt.

Maar goed dat is mijn mening.
Eens, laatst startte ik Monster hunter world op de ps4 nog eens op om te kijken of ik de save over kon hevelen. Maar dat draait dus op 30 en soms rond de 25, onspeelbaar gewoon. Je input is zo vertraagd en je speelt door terwijl je bijv. al bent geraakt. 60 zou zeker een mooie nieuwe standaard zijn.

Maar is het haalbaar voor zware games op de nieuwste engines zoals Wukong? Ik betwijfel het. In zo'n geval zie ik liever een grafische downgrade, immers zijn de graphics al snel mooi genoeg naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jellybrah schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:56:
[...]

Eens, laatst startte ik Monster hunter world op de ps4 nog eens op om te kijken of ik de save over kon hevelen. Maar dat draait dus op 30 en soms rond de 25, onspeelbaar gewoon. Je input is zo vertraagd en je speelt door terwijl je bijv. al bent geraakt. 60 zou zeker een mooie nieuwe standaard zijn.

Maar is het haalbaar voor zware games op de nieuwste engines zoals Wukong? Ik betwijfel het. In zo'n geval zie ik liever een grafische downgrade, immers zijn de graphics al snel mooi genoeg naar mijn mening.
Daar ligt het probleem bij Wukong op de consoles. Doordat ze gebruik maken van frame generation om 60fps te halen, is de input lag vergelijkbaar met 30fps. Waardoor deze game voor sommige mensen onspeelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:15:
[...]

Daar ligt het probleem bij Wukong op de consoles. Doordat ze gebruik maken van frame generation om 60fps te halen, is de input lag vergelijkbaar met 30fps. Waardoor deze game voor sommige mensen onspeelbaar is.
Ah dat klinkt niet best. Binnenkort maar eens bij een vriend spelen op de PS5. Ik wil hem later (na een sale) wel proberen op de PC maar uit je opmerking lees ik dat dit probleem er niet is bij PC. Ben benieuwd wat ik haal met een 9900k en 3090 op 1440P resolutie

[ Voor 5% gewijzigd door jellybrah op 23-08-2024 13:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
En weer een topic waar het voornamelijk over de performance gaat. Er is een reden dat dit spel boven de 90% zit met positieve reviews. Is het perfect? Nee, draait het altijd soepel? Nee. Toch vermaak ik mij met dit spel meer dan met het gross wat er dit jaar is uitgekomen. Het spel is prachtig, de combat speelt lekker weg en je ziet dat er veel liefde in is gestoken. Daar kunnen een hoop developers nog wat van leren.

Het is ook nooit goed. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 23-08-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jellybrah schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:20:
[...]

Ah dat klinkt niet best. Binnenkort maar eens bij een vriend spelen op de PS5. Ik wil hem later (na een sale) wel proberen op de PC maar uit je opmerking lees ik dat dit probleem er niet is bij PC. Ben benieuwd wat ik haal met een 9900k en 3090 op 1440P resolutie
Tenzij je op pc slechts 30fps haalt en dan ook frame generation toepast ;-) Frame generation kan je op pc apart aanzetten, wat onderdeel maakt van TSR, FSR of DLSS.

Edit: AMD geeft zelf ook aan dat je frame generation alleen moet toepassen bij 60fps of hoger. Dus vanuit de ontwikkelaar is het een vreemde keuze om dit te gebruiken bij 30fps.

Ik haal zelf met een I9-7900X en een 7700 Xt 60fps op High settings (1440P). Game ziet en draait erg goed. Raytracing is niet te doen op mijn AMD kaart, wellicht dat jij Raytracing op low kan zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 23-08-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ambition88 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:23:
En weer een topic waar het voornamelijk over de performance gaat. Er is een reden dat dit spel boven de 90% zit met positieve reviews. Is het perfect? Nee, draait het altijd soepel? Nee. Toch vermaak ik mij met dit spel meer dan het gross wat er dit jaar is uitgekomen. Het spel is prachtig, de combat speelt lekker weg en je ziet dat er veel liefde in is gestoken. Daar kunnen een hoop developers nog wat van leren.
Performance is een heel groot onderwerp tegenwoordig, aangezien games vaak incompleet of met slechte performance op de markt worden gebracht. Dus dan is het nogal logisch dat daar over gepraat wordt. Sommige mensen willen dan afwegen op welk platform ze de game het beste kunnen spelen.

Maar als je het niet interessant vindt dan lees je er toch overheen? Vind het vooral bijzonder dat mensen zich zo aangevallen voelen als het over performance van een game gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 23-08-2024 13:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
En weer een topic waar het voornamelijk over de performance gaat. Er is een reden dat dit spel boven de 90% zit met positieve reviews. Is het perfect? Nee, draait het altijd soepel? Nee. Toch vermaak ik mij met dit spel meer dan het gross wat er dit jaar is uitgekomen. Het spel is prachtig, de combat speelt lekker weg en je ziet dat er veel liefde in is gestoken. Daar kunnen een hoop developers nog wat van leren.
Hoewel ik het spel nog niet heb, sluit ik me hierbij aan.

Digital Foundry zal ongetwijfeld z'n bestaansrecht hebben, maar ik denk ook dat er hele volksstammen gek gemaakt worden door de minuscule-op-pixel-niveau afwijkingen die ze daar constateren. Afwijkingen die 98% van de mensen niet gaan merken, en die daardoor misschien een hele toffe game links laten liggen.

Ik ben daarom ook vrij snel na de allereerste DF reviews die ik ooit gezien heb gestopt met kijken. Merkte aan mezelf dat ik er onbewust toch bij na ging denken bij het spelen van een spel en er daardoor minder van genoot.

Er zullen ongetwijfeld technisch dingen niet goed zijn aan het spel. Net als op de Xbox, net als op de PC, net als op de Switch. Net als met élk spel, hoe klein dat euvel ook mag zijn. Maar die zijn nagenoeg nooit op het niveau dat het afbreuk doet aan het spel.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denman schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:33:
[...]

Hoewel ik het spel nog niet heb, sluit ik me hierbij aan.

Digital Foundry zal ongetwijfeld z'n bestaansrecht hebben, maar ik denk ook dat er hele volksstammen gek gemaakt worden door de minuscule-op-pixel-niveau afwijkingen die ze daar constateren. Afwijkingen die 98% van de mensen niet gaan merken, en die daardoor misschien een hele toffe game links laten liggen.

Ik ben daarom ook vrij snel na de allereerste DF reviews die ik ooit gezien heb gestopt met kijken. Merkte aan mezelf dat ik er onbewust toch bij na ging denken bij het spelen van een spel en er daardoor minder van genoot.

Er zullen ongetwijfeld technisch dingen niet goed zijn aan het spel. Net als op de Xbox, net als op de PC, net als op de Switch. Net als met élk spel, hoe klein dat euvel ook mag zijn. Maar die zijn nagenoeg nooit op het niveau dat het afbreuk doet aan het spel.
Mwah, het gaat hier toch wel om iets anders dan wat pixels die je niet of wel ziet op 300% inzoomen. Het gaat hier om fake 60fps wat echt van invloed is op je reactievermogen in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

Performance is een heel groot onderwerp tegenwoordig, aangezien games vaak incompleet of met slechte performance op de markt worden gebracht. Dus dan is het nogal logisch dat daar over gepraat wordt. Sommige mensen willen dan afwegen op welk platform ze de game het beste kunnen spelen.

Maar als je het niet interessant vindt dan lees je er toch overheen? Vind het vooral bijzonder dat mensen zich zo aangevallen voelen als het over performance van een game gaat.
Een groot onderwerp of wordt het groot gemaakt? Jij raadt mensen af hem op console/ps5 te halen, omdat het spel zogenaamd onspeelbaar is, terwijl ik genoeg mensen ken die hem op de PS5 spelen en die hebben de tijd van hun leven, of hebben hun wellicht een speciale editie gekregen? :+

Niet zo op de man reageren aub

[ Voor 16% gewijzigd door Linksquest op 25-08-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet zo op de man reageren aub en je kunt hier gewoon over tech praten, niemand die je tegenhoud.

[ Voor 90% gewijzigd door Linksquest op 25-08-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:44:
[...]

Beetje vreemd dat ik onzin verspreid. Maar goed het is wel duidelijk dat je hier op tweakers niet meer over de techniek mag praten want mensen voelen zich direct aangesproken. Lijkt wel alsof mensen hun aankoop willen verantwoorden of zo.

Maar goed het is wel duidelijk dat hier alleen nog maar nu.nl publiek zit tegenwoordig. Ze hebben gewoon geen idee hoe de techniek in elkaar zit en noemen dit direct onzin. Ook al is dit gewoon aangetoond.... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJhUpI1fgjkynkkPGu6IriVSpLI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fuzw1AER3dQdwPh3Et0DT4yJ.jpg?f=user_large

Een beetje tegengas en het is meteen nu.nl publiek zonder enig verstand van techniek? Wow... dat doet je argumentatie in ieder geval geen goed :+

Maar goed... dit blijft toch een eeuwige discussie. Er zijn ongetwijfeld flaws zitten in de game waar mensen zich aan storen en het daardoor een onspeelbare game vinden. En zo heb ik ook 3 vrienden die 'm op de PS5 hebben en tot nu toe een fantastische tijd beleven. Ik behoor tzt graag tot die laatste groep (als m'n backlog een beetje weg is :X )

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-06 23:43
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:35:
[...]

Mwah, het gaat hier toch wel om iets anders dan wat pixels die je niet of wel ziet op 300% inzoomen. Het gaat hier om fake 60fps wat echt van invloed is op je reactievermogen in de game.
Het is zeker te merken die input lag en ook dat ie beter is in de quality of balance modes. Echter ik heb nog geen enkel moment het gevoel gehad dat ik daarmee in het nadeel was, ik heb het bijv. nog niet meegemaakt dat mn character te laat een dodge deed en ik daardoor de sjaak was.

Tuurlijk het is niet ideaal maar de game is absoluut speelbaar. Betekent overigens niet dat ik niet met smart zit te wachten op een 40 fps (in 120 hz) balance mode dus hopelijk dat ze dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:22
Ik wacht iig nog even. Game ziet er wel aardig tof uit maar ik wil hem optimaal kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
En weer een topic waar het voornamelijk over de performance gaat. Er is een reden dat dit spel boven de 90% zit met positieve reviews. Is het perfect? Nee, draait het altijd soepel? Nee. Toch vermaak ik mij met dit spel meer dan met het gross wat er dit jaar is uitgekomen. Het spel is prachtig, de combat speelt lekker weg en je ziet dat er veel liefde in is gestoken. Daar kunnen een hoop developers nog wat van leren.

Het is ook nooit goed. :+
Kijk, mij boeien graphics echt 0,0.
De gameplay moet goed zijn.
Op het eerste gezicht lijkt het op GOW gameplay, level design en skill-tree achtige rpg mechanics (waar ik erg moe van begin te worden) Nu ik lees dat het level design erg meh is wacht ik zeker op een sale. Zeker omdat het voor mij persoonlink meh lijkt te zijn moet het toch in ieder geval 60 fps draaien, niet grafische pracht maar performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11:52
Ik vermaak me prima met de game al is het soms wel moeilijk zoals de Wandering Wight en de White Noble. Ik dacht ik dat ik de White Noble redelijk snel had afgemaakt,dus ik had al bijna alles verbruikt, maar ik werd verrast. Na heel wat pogingen is het gelukt om White Noble neer te krijgen met level 25.

Ik weet niet of path tracing (full RT) ook echt wat toevoegt want zonder word er geloof ik gebruik gemaakt na Nanite en Lumen. Maar het loopt opzich soepel met path tracing en de input lag valt erg mee met 60ms (75fps) DLSS 75% op 4k.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMU4R0A3yVsccWug6AstXYLAPmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLZx9g8TtxI6390Bi6hwTuRp.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robbertvw
Ok, ik ben inmiddels helemaal verslaafd aan deze game. Prachtige graphics, artwork en level design. Zeer goede en verslavende gameplay, veel en veelzijdige bosses. Wat wil een mens nog meer: een RTX5090 zodat ik het in een hogere resolutie met RT in VR spelen kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:40
Wat mij betreft mag elke grote spel twee topics hebben op tweakers, gameplay en tech (issues).

Goed dat de game in de smaak valt, ik had hier echt nooit van gehoord tot een maand geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:25

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik had nog nooit van deze game gehoord, kreeg hem gratis bij mn 4070 super. Dacht maar eens proberen.

het ziet er schitterend mooi uit, gameplay is simpel onder de knie te krijgen en het verhaal is leuk.
Wel wordt ik door de mini-bosses compleet afgeslacht, dus ik moet het nog ff "leren"

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:03
Spel wordt best wel realistisch zo. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSxq647Tf42SSGws4b4wT-m-SE0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/WRwThCKKIc9MqjWbDF6wHkQF.gif?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 24-08-2024 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10
Uiteindelijk toch een refund aangevraagd. Onder andere de lineariteit en het gebrek aan diepgaande RPG-elementen stonden mij tegen. Daarnaast had ik constant het gevoel dat ik meer een ‘tech demo’ dan een echt volwaardig spel aan het spelen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:40
Dit spel gaat toch niet om de diepgaande RPG elementen en openworld design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:24
Yonix schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:07:
Uiteindelijk toch een refund aangevraagd. Onder andere de lineariteit en het gebrek aan diepgaande RPG-elementen stonden mij tegen. Daarnaast had ik constant het gevoel dat ik meer een ‘tech demo’ dan een echt volwaardig spel aan het spelen was.
,
Waarom koop je iets als je op voorhand kan weten dat dit een lineair spel is en geen rpg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:13:
[...]
,
Waarom koop je iets als je op voorhand kan weten dat dit een lineair spel is en geen rpg?
Nieuwsgierigheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geraedus
[...]
,
Misschien is hij toch meegegaan in de enorme HYPE die om het spel gecreëerd is. Zelf ga ik er inmiddels echt er niet meer in mee met HYPE trains.

Zou dit spel graag willen spelen, maar wacht nog wel af tot de nodige patches voor het spel uitgekomen die de performance op de PS5 doen verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]
,
De game is een actie rpg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 13:43
Ik heb elden ring (uit) gespeeld en ik ben zojuist in charter 2 begonnen met deze game. Maar het is niet zo dat dit spel mij heel makkelijk afgaat. Zowel met white clad als met wandering Wight heb ik toch de nodige moeite gehad.

Ik ben toch geen grote fan van dit soort games. Je word niet echt in het verhaal gezogen en op elke hoek een "eindbaas" .. tsjah idk. Ik vermaak me wel en zal deze ook wel gaan uitspelen maar het is niet echt helemaal mijn ding.

[ Voor 11% gewijzigd door 038Zwolle op 24-08-2024 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Black Myth: Wukong digitale game voor PS5 (lees beschrijving)
€34,10

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/321353

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Greatsword schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 23:48:
Black Myth: Wukong digitale game voor PS5 (lees beschrijving)
€34,10

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/321353
Ten aanvulling :

Over deze aanbieding
We gaan het spel Black Myth: Wukong aanschaffen voor de helft van de prijs (prijs is elders € 69,99). Het spel is in het Engels te spelen. Er is geen VPN of iets dergelijks nodig.

Stappenplan
1. Maak een nieuw PSN-account aan met een NIEUW e-mailadres, of gebruik een ANDER account dan je huidige PSN-account.

2. Kies Hong Kong als regio, selecteer Engels als taal, en volg de verdere stappen.

3. Wanneer er om een adres wordt gevraagd, vul Hong Kong in voor zowel de stad als de provincie. Volg vervolgens de stappen en verifieer de e-mail die je ontvangt.

4. Je hebt nu het account aangemaakt. Ga nu naar de website die hier beneden staat en waar je PSN-cadeaukaarten (Hongkongse dollars valuta) kunt kopen. Dit spel kost 298 HKD, oftewel 289 Hongkongse dollar. Omgerekend is dit €34.10,-. Wij moeten dus aan een 300 HKD PSN-cadeaukaart zien te komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:36

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Modbreak:Ik heb verschillende berichten aangepast of verwijderd met betrekking tot discussie over FPS waarin vaak direct op de man gereageerd werd. Echter zien wij ook dat er behoefte is om te praten over Performance in games, daarom is daar een apart topic over geopend waarin met netjes met elkaar een discussie kan voeren hierover. Performance in games (FPS)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
Het is imo echt onnodig en onhandig om 1 topic te hebben om over fps en performance te spreken. Dat moet gewoon in de topics van betreffende games kunnen. Anders wordt het echt een warboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Om maar eens een post inhoudelijk over de game te maken; wat vinden jullie van de staff skilltrees?

Ik gebruik resolute strike, echter merk ik dat ik het soms wel wat zat ben dat je een attack 'parried' en dat je terwijl je bezig bent met de resolute strike, je door een 2e aanval doodleuk geraakt wordt.

De andere 2 skill trees zien er echter heel situationeel uit, waarbij ik twijfel of het echt effectief is, laat staan dat je gaat switchen tussen de 3 stances.

Iemand hier die iets anders dan resolute gebruikt? Hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:55:
Het is imo echt onnodig en onhandig om 1 topic te hebben om over fps en performance te spreken. Dat moet gewoon in de topics van betreffende games kunnen. Anders wordt het echt een warboel.
Dat kan en mag ook gewoon, echter loopt het soms erg uit de hand, en voor mensen die er gewoon in het algemeen over willen praten, is er een apart topic, dat topic telt niet voor 1 game maar voor alle games waar dit in voor komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat is toch ontzettend onhandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ja en nee.

Nee want men kan nu uitgebreid over dit thema, waar meerdere games last van hebben gepraat worden, zonder dat het offtopic gezien word, die ruimte willen wij gewoon geven.

Ja deels wel, maar blijkbaar is het nodig als men per game op de man gaat reageren en de discussie ver offtopic gaat en niks meer met de game te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat moet gewoon in de topics gebeuren imo. Als je het allemaal naar één topic gooit sla je de discussie omver. Ik wil ook niet bij elke game in dat specifieke topic gaan kijken of er nog issues zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Netjes, deze game staat ook nog op mijn lijst, maar ik kom de laatste tijd weinig aan gamen toe en mijn stapel games die ik nog wil spelen word alleen maar groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Linksquest schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:12:
[...]

Netjes, deze game staat ook nog op mijn lijst, maar ik kom de laatste tijd weinig aan gamen toe en mijn stapel games die ik nog wil spelen word alleen maar groter.
Snap ik want er komt ook gewoon vanaf nu elke maand wel iets uit om te spelen en in 2026 ook echt nog mega veel.. maar dit spel staat ook hier op mijn lijstje om ooit te gaan spelen, maar dan wel op de Xbox :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Zat al maanden te wachten op de game. Verhaal lijkt me erg leuk en de gfx zien er mooi uit. Hzd een paar streams bekeken en toch maar besloten om te kopen. Mijn laatste game was elden ring en was zijn geld meer dan waard.

Ik game op de PC met een 7800x3d en 4080 suprime x
Ben nu bij de eerste baas.
spoiler:
Die dude die in het bos loopt

GFX zien er mooi uit.
120fps @ cinematic settings

Mechanics stuk beter dan ED.
Combat, armor en uplevelen van skillls etc is bijna indentiek aan GOW ( mijn fav hack n slash).

Vind de game tot nu toe best leuk, maar heb niet de urge om tegen mijn vrouw en kdis te zeggen...doei ik zie jullie na het weekend wel weer :+ wat ik wel had bij ED en GOW.

Tot nu toe dus vermakkelijk. Verschil in moeilijkheid normale enemies en boss vind ik wel groot.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02:42
Linksquest schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:51:
[modbreak]Ik heb verschillende berichten aangepast of verwijderd met betrekking tot discussie over FPS waarin vaak direct op de man gereageerd werd. Echter zien wij ook dat er behoefte is om te praten over Performance in games, daarom is daar een apart topic over geopend waarin met netjes met elkaar een discussie kan voeren hierover. Performance in games (FPS)[/modbreak]
Berichten die op de man gaan moeten direct verwijderd worden, maar om nu een fps topic te starten vind ik wel extreem. Wat wordt er verwacht?
Als een game framerate problemen heeft moet dat gewoon besproken in het topic van de game (minus op de man commentaren). Laten we gewoon ons boerenverstand blijven gebruiken en nodeloos topics splitsen om zo discussies plat te slaan. Want uiteindelijk zal dat algemene framerate topic doodbloeden.

PS mijn post is off topic en dient dus gewoon verwijderd te worden ;), maar wil het maar gezegd hebben
PPS ik waardeer het werk van de mods, want je doet het sowieso fout wat je ook doet. Dat is vrij ondankbaar werk wat niet genoeg waardering krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 19:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpzHm5EfXCjo3sNFD0NkXPV_Br4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2QwKl5zeDPOeJeYTLjLZWjF.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de PC spelers onder ons. Via Digital Foundry.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Demonslayer
Gisteren na 5 pogingen Black Bear Guai verslagen. Het geeft wel telkens voldoening als het op het randje was want ik was zelf ook bijna verslagen. Op naar Act 2.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:28
Ik heb toevallig deze week vrij dus heb flink kunnen gamen.
Wukong vanmiddag uitgespeeld na zo'n 37 uur. Ik heb alle main en optional bosses in de game gekilled (incl. de secret areas).
Echt een prachtige game op een paar bullshit bosses na, heb me erg vermaakt en niet vaak een game gehad die ik maar wilde blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 16:27
Simone96 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:57:
Wukong vanmiddag uitgespeeld na zo'n 37 uur. Ik heb alle main en optional bosses in de game gekilled (incl. de secret areas).
Echt een prachtige game op een paar bullshit bosses na, heb me erg vermaakt en niet vaak een game gehad die ik maar wilde blijven spelen.
Netjes hoor. Ik ga denk ik ver over die tijd heen aangezien ik met een paar bosses al wel moeite heb gehad. Ik heb straks whiteclad noble verslagen en heb er al 8,5 uur in zitten.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Lol, ik zit op 48 uur en ben pas bij het einde van hoofdstuk 3 (en hier ook nog niet alle optional bosses gekilled). Maar goed, enigste vergelijkbare spel dat ik heb gespeeld is GoW, en ook die nog niet uitgespeeld...
Spelen in 3D maakt het wel iets moeilijker, maar de immersion is next level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik meen ergens iets gelezen te hebben over een Spider boss in de deze game, klopt dit en, zitten er eigenlijk sowieso andere spinnen in de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 18-06 13:06

westergas

rikkie_pc

Net de benchmark even gedraaid. Nou ziet er strak uit hoor ;)
Alleen geen HDR dus ik schaf hem nog even niet aan. Ik hoop stiekem dat er nog HDR support komt. Wel jammer, ik denk dat goede HDR echt een enorme boost geeft aan het visuele spektakel.

update:Zie nu de post van @Anoniem: 306567 pas. Ik ga het eens proberen!

Update2: Volgens mij werkt dit niet met de benchmark. De folder bestaat niet.

[ Voor 26% gewijzigd door westergas op 27-08-2024 21:03 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:28
Sipio schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:22:
[...]

Ik meen ergens iets gelezen te hebben over een Spider boss in de deze game, klopt dit en, zitten er eigenlijk sowieso andere spinnen in de game?
spoiler:
Ja, er zit een spider boss in de game en in dat chapter kom je ook veel spinnen tegen (chapter 4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stantana
Yesss! gisteren
spoiler:
Kang Jin Loong
verslagen..

Wat een vervelende boss fight!
En dat ligt niet eens aan de boss zelf, maar de camera bij deze boss is echt super irritant..

Vanavond weer lekker door met de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
Yellow wind Sage was niet leuk meer denk wel 30 pogingen gedaan en op het laatst gehaald door op de knoppen de rammen. Zat geen logica meer in en zo is het niks aan om te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:03
Demonslayer schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:53:
Yellow wind Sage was niet leuk meer denk wel 30 pogingen gedaan en op het laatst gehaald door op de knoppen de rammen. Zat geen logica meer in en zo is het niks aan om te winnen.
Er is een sidequest van een everzwijn in chapter 2 met als beloning een handig item. Met dat item wordt het gevecht stukken makkelijker en had ik hem na 2 pogingen neer. Daarvoor had ik ook wel ontiegelijk veel pogingen gedaan.

Ik vecht nu tegen die witte draak maar wat een drama, nauwelijks hitboxes en moeilijk om de camera goed te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door D. Ninjai op 04-09-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkY10xsB9-stI2Eznh86nLXlKZs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rOZl4tIg5QWBRwIdmZuXpDE0.png?f=user_large

Dit is sick. ook die 27 uur playtime gemiddeld vind ik echt sick :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbertvw
Ik heb er inmiddels bijna 80 uur inzitten en uitgespeeld, een paar optionele bosses gemist. Wat een fantastische ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 22:01
Geraedus schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 07:34:
[...]

Ten aanvulling :

Over deze aanbieding
We gaan het spel Black Myth: Wukong aanschaffen voor de helft van de prijs (prijs is elders € 69,99). Het spel is in het Engels te spelen. Er is geen VPN of iets dergelijks nodig.

Stappenplan
1. Maak een nieuw PSN-account aan met een NIEUW e-mailadres, of gebruik een ANDER account dan je huidige PSN-account.

2. Kies Hong Kong als regio, selecteer Engels als taal, en volg de verdere stappen.

3. Wanneer er om een adres wordt gevraagd, vul Hong Kong in voor zowel de stad als de provincie. Volg vervolgens de stappen en verifieer de e-mail die je ontvangt.

4. Je hebt nu het account aangemaakt. Ga nu naar de website die hier beneden staat en waar je PSN-cadeaukaarten (Hongkongse dollars valuta) kunt kopen. Dit spel kost 298 HKD, oftewel 289 Hongkongse dollar. Omgerekend is dit €34.10,-. Wij moeten dus aan een 300 HKD PSN-cadeaukaart zien te komen
Ik heb dit net gedaan en het werkt inderdaad. Geweldig. Ik hoop dat er in de HK store vaker dit soort aanbiedingen zijn.

Wat een geweldige game alleen zit ik nu al vast bij de eerste baas volgens mij, de verschrikkelijke wolf. Iemand nog goede tips om deze te verslaan? Normaal gesproken had ik het al lang opgegeven maar iets in dit spel zorgt ervoor dat ik graag door wil.

[ Voor 9% gewijzigd door GranCanaria op 06-09-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Nu online
Hier ook tijd gehad om ene paar uur te kunnen spelen. Ik had getwijfeld om voor de game een refudn aan te vragen.

Nu na 12 uur spelen en een paar bosses gekilled. . Als je wat meer tijd hebt om achter elkaar een paar uurtjes te spelen dan heb ik de mechanics helemaal door en spelt het een stuk fijner.
Verhaal snap ik nog niet helemaal, omdat ik de taal op original heb staan.

Ik heb pas de eerste upgrade voor de staff gedaan, dus ben nog niet ver :+ Maar vind de game nu wel leuker.

Persoonlijk komt de game niet in de buurt van Elden Ring, maar zeker wel leuk.

Bn wel benieuwd wanneer ik die healing wat hoger krijg, dan de standaard 33%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
Ik vermaak me nog best met BMWK alleen doe ik er wel langer dan gemiddeld over met 54 uur op de teller en ben pas in act 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Demonslayer schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:55:
Ik vermaak me nog best met BMWK alleen doe ik er wel langer dan gemiddeld over met 54 uur op de teller en ben pas in act 3.
Hey het is geen race he :P Tenminste waar voor je geld als je je nog vermaakt haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Nu online
Demonslayer schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:55:
Hier ook en dat vind ik juist leuk. Ik heb gene haast om hem uit te spelen, want een NG+ weer uitspelen doe ik toch niet.

Bijna 18 uur gespeeld en net die tijger aangepakt. 12/81 achievements pas :+ en ben lvl 35

Gisteren mte mijn zoontje van net 12 gespeeld. Hij had hem niet eerder gespeeld, dus samen ff om de beurt. Killt toch een optional boss in 1 x....Doet hij beter dan ik hahaha ik heb meestal wel een paar beurten nodig. Maar goed ik ben 48, dus mijn brein reageert 10 sec trager hahaha.

Tot nu toe vind ik de bosses niet moeilijk. Tussen de 2 of 5 beurten dan heb ik ze nog wel. Zag wel wat videos van andere bosses, die me een stuk moeilijker lijken.

De info die je krijgt bij een nieuwe skill\spell oid vind ik wel slecht.

bv
spoiler:
na killen eesrte chpt boss, krijg je de optie om een skill te kiezen uit 3. er staat niet dat je er maar 1 kan kiezen. Ik had wel het vermoeden, mjah nu al gekozen. Dat vind ik wel kudt. Geef duidelijk aan kies 1 /3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Nu online
Unknown Alien schreef op zondag 8 september 2024 @ 12:07:
[...]

Hier ook en dat vind ik juist leuk. Ik heb gene haast om hem uit te spelen, want een NG+ weer uitspelen doe ik toch niet.

Bijna 18 uur gespeeld en net die tijger aangepakt. 12/81 achievements pas :+ en ben lvl 35

Gisteren mte mijn zoontje van net 12 gespeeld. Hij had hem niet eerder gespeeld, dus samen ff om de beurt. Killt toch een optional boss in 1 x....Doet hij beter dan ik hahaha ik heb meestal wel een paar beurten nodig. Maar goed ik ben 48, dus mijn brein reageert 10 sec trager hahaha.

Tot nu toe vind ik de bosses niet moeilijk. Tussen de 2 of 5 beurten dan heb ik ze nog wel. Zag wel wat videos van andere bosses, die me een stuk moeilijker lijken.

De info die je krijgt bij een nieuwe skill\spell oid vind ik wel slecht.

bv
spoiler:
na killen eesrte chpt boss, krijg je de optie om een skill te kiezen uit 3. er staat niet dat je er maar 1 kan kiezen. Ik had wel het vermoeden, mjah nu al gekozen. Dat vind ik wel kudt. Geef duidelijk aan kies 1 /3
Je kan deze relicpoints net als je abilitypoints gewoon respeccen bij een shrine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Vandaag eindelijk the Duskveil en the hundred-eyed daoist master verslagen , die laatste was wel goed te doen na the Duskveil , bij die boss heb ik staan juichen toen ik hem eindelijk neer had gekregen :D
Samen met Yellow Loong de lastigste boss tot nu toe voor mij , veel lastige bosses in chapter 4 .
Op naar het volgende level !

kingfriko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 18-06 23:05
GranCanaria schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:35:
[...]

Ik heb dit net gedaan en het werkt inderdaad. Geweldig. Ik hoop dat er in de HK store vaker dit soort aanbiedingen zijn.

Wat een geweldige game alleen zit ik nu al vast bij de eerste baas volgens mij, de verschrikkelijke wolf. Iemand nog goede tips om deze te verslaan? Normaal gesproken had ik het al lang opgegeven maar iets in dit spel zorgt ervoor dat ik graag door wil.
Geen idee of je m al hebt gedood. Maar freeze m en dan meppen. Daarna rondjes rennen en ontwijken totdat je weer de freeze spell kunt gebruiken. En dan net zo lang doorgaan totdat hij dood is.
Lafjes, maar zo had ik m verslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-06 12:14

reaL_G

G

GranCanaria schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:35:
[...]

met spiderman 2 was hetzelfde, je kon een code voor 6€ kopen voor de hele game wel voor de jp store.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonslayer
kingfriko schreef op zondag 8 september 2024 @ 15:35:
Vandaag eindelijk the Duskveil en the hundred-eyed daoist master verslagen , die laatste was wel goed te doen na the Duskveil , bij die boss heb ik staan juichen toen ik hem eindelijk neer had gekregen :D
Samen met Yellow Loong de lastigste boss tot nu toe voor mij , veel lastige bosses in chapter 4 .
Op naar het volgende level !
Zelfde hier. Ik heb 2 dagen niet gespeeld om dat beide bosses te moeilijk waren. Vandaag na de 2e poging toch Duskveil weten te verslaan, de keren daar voor was ik te gretig. De Life-Saving Pill was ook echt een life saver voor mij haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Nu online
Hier aangekomen bij chapter 3. Wind sage met mijn zoontje gedaan. 6e battle had ik hem. Ik had wel de
spoiler:
wind vessel gebruikt
Geen cheese, aangezien je dit item ook krijgt...noujah moet haln, maar die side quest stelde qua moeilijkheid niks voor.

De pagoda vind ik maar irritant, dat gekke rode gedoe steeds.

Had de 4e focus point vrij gespeeld, maar kan hem niet gebruiken. Dacht wel zo handig om die erbij te hebben voor de heavy attacks.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik ben het spel eigenlijk wel zat :p

Je gaat van baas naar baas en het is ook totaal niet bevredigend als je eindelijk na 20 pogingen een baas verslaat. Je wordt niet getrakeerd op mooie beelden ofzo of goede dialogen, verhaal is nauwelijks aanwezig dus waar doe je het voor. Althans ik ben zoiets echt nodig om door te gaan. Nu voelt het inderdaad aan als een tech-demo wat iemand al eens zei.

Misschien dat ik het later weer eens probeer, zit nu in chapter 3, maar ga eerst even afkoelen met Astro Bot en Broken Sword.

[ Voor 30% gewijzigd door D. Ninjai op 21-09-2024 17:08 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste