Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkmarianne
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:13
Soullancer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:43:
Zijn er nog adviezen voor glazen screen Protectors die goed passen?
Ik gebruik de protector van Spigen glastr EZ FIT
bevalt mij heel goed, niet gematteerd, mooie passing op de Watch4 classic 46mm en reageerd ook goed op aanraking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:43
EnigmaNL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:41:
[...]
Ik heb er een op zitten van Just in Case, past perfect (watch 4 44mm).
Heb ik er nu ook op zitten 👍🏻

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:03
Ik zit nu op 73% accu van de Galaxy Watch 4 Classic 46mm sinds 14:22 waar ik 96% had. Er is 23% gebruikt

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Zojuist opgestaan met de Watch 4 om ik zit nu op 64% resterende accuduur. Mijn slaap heeft die ook bijgehouden 5 uur en 12 minuten score 60. Ik ben benieuwd de resterende accu percentage de dag doorkomt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70rm9fx0hT7A043ELvUvCwP6tS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9DdKIQQKfm6zJLKveVORU0m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Van der Berg op 15-09-2021 06:59 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Van der Berg
Voor mijn Galaxy Watch 4 Classic 46mm heb ik Tempered Glass Screenprotector gekocht en hij zit erop. Ik kreeg 5 stukjes geleverd voor €20. Voor extra bescherming via Bol.com speciale gemaakt voor Galaxy Watch 4 Classic 46mm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1IZLeHP2aVE9Sxq01_y2QWzS4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CH5wAx0ms6g2ebKSS6zbo3tP.jpg?f=fotoalbum_large

• g-king
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 10:11
Hebben jullie misschien ervaring met het onderstaande? Gisteren hele avond aan het zoeken/proberen geweest, maar nog niet gelukt.

- Is het mogelijk om een soort van 2e watchface in te stellen? Mijn standaard watchface is een normale analoge. Ik zou graag bij het activeren van het horloge naar links willen swipen en dan bij een 2e (moderne) watchface terecht komen die naast de tijd ook batterij, stappen, datum etc laat zien.

Tot nu toe kan ik alleen van die standaard Tiles toevoegen, maar daar zal inmiddels best een handige app voor zijn waarmee bovenstaande functionaliteit bereikt kan worden. Iemand een idee?

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-06 02:14
g-king schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:58:
Is het mogelijk om een soort van 2e watchface in te stellen? Mijn standaard watchface is een normale analoge. Ik zou graag bij het activeren van het horloge naar links willen swipen en dan bij een 2e (moderne) watchface terecht komen die naast de tijd ook batterij, stappen, datum etc laat zien.
Of wat jij wil helemaal kan met swipen denk ik niet, maar het is eenvoudig genoeg: Als je je watchface aanraakt en even vasthoudt, gaat de huidige face een stapje terug en wordt deeel van een horizontale rij. Hiervandaan kun je vrij snel wisselen. De nieuwe watchface die je kiest wordt dan actief en de vorige komt ernaast te staan als je weer aanraakt en vasthoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 11:47

wiz

Connecting the world

Arjan P schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:06:
[...]

Of wat jij wil helemaal kan met swipen denk ik niet, maar het is eenvoudig genoeg: Als je je watchface aanraakt en even vasthoudt, gaat de huidige face een stapje terug en wordt deeel van een horizontale rij. Hiervandaan kun je vrij snel wisselen. De nieuwe watchface die je kiest wordt dan actief en de vorige komt ernaast te staan als je weer aanraakt en vasthoudt.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat zowel Facer als Watchmaker hun watchfaces automatisch kunnen roteren op een instelbare interval

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• Van der Berg
Na bijna 24 uur zit ik op 46%

• Rob10101
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-02 14:21
Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb mijn Watch 4 44mm na een week retour gestuurd.
Grootste tegenvallers:
1- Batterijduur < 24 uur, welke instellingen ik ook gebruik. OK: in de stand 'alleen horloge' kom je over de 24 uur, maar daarvoor heb je geen slim horloge.
2- Bij de activiteit 'open water zwemmen' wekt de GPS alleen bij de start en de finish (als hij het al doet). Een km heen zwemmen en dezelfde km weer terug zwemmen, resulteert in een gezwommen afstand van 0,00km.
3- De GPS is zeer onnauwkeurig. Een rechttoe rechtaan wandeling langs de weg resulteert in exotische bezoekjes rond de weg.
4- Het aantal bruikbare 'watchfaces' is zeer gering; ik vind er géén enkele van mijn gading.

Natuurlijk: het is een stijlvol klokje met een goed scherm en veel functionaliteit, maar genoemde problemen verknallen het gebruiksplezier aanzienlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:26
Waarom post jij gedurende de dag de status van je batterij?

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Al iemand die een mail van Samsung heeft ontvangen, waarbij de promotie goedgekeurd is en dus al wel is verzonden?

Wacht nu zelf al 4 weken op goedkeuring van de promotie van zowel de galaxy watch 4 classic als de fold 3..

[ Voor 5% gewijzigd door 038Robijno op 15-09-2021 17:32 ]

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:38
038Robijno schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:31:
Al iemand die een mail van Samsung heeft ontvangen, waarbij de promotie goedgekeurd is en dus al wel is verzonden?

Wacht nu zelf al 4 weken op goedkeuring van de promotie van zowel de galaxy watch 4 classic als de fold 3..
Ik heb ook nog niks gehoord! Wacht nu dik 2 weken!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 17:22
EnigmaNL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:41:
[...]

Ik heb er een op zitten van Just in Case, past perfect (watch 4 44mm).
Die heb ik ook op die van mijn vriendin geplakt. Erg goed passend. Het valt echt niet op dat je een screenprotector erop hebt.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
jwakie schreef op woensdag 15 september 2021 @ 18:11:
[...]

Die heb ik ook op die van mijn vriendin geplakt. Erg goed passend. Het valt echt niet op dat je een screenprotector erop hebt.
Inderdaad je ziet er niks van, je voelt het wel want de screenprotector is iets stroever dan het glad van het horloge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wendyet
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-06 19:45
038Robijno schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:31:

27-8 Ingestuurd, nog geen reactie, behalve de bevestiging van de aanvraag.

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-06 22:46
Rob10101 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:53:
Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb mijn Watch 4 44mm na een week retour gestuurd.
Grootste tegenvallers:
1- Batterijduur < 24 uur, welke instellingen ik ook gebruik. OK: in de stand 'alleen horloge' kom je over de 24 uur, maar daarvoor heb je geen slim horloge.
2- Bij de activiteit 'open water zwemmen' wekt de GPS alleen bij de start en de finish (als hij het al doet). Een km heen zwemmen en dezelfde km weer terug zwemmen, resulteert in een gezwommen afstand van 0,00km.
3- De GPS is zeer onnauwkeurig. Een rechttoe rechtaan wandeling langs de weg resulteert in exotische bezoekjes rond de weg.
4- Het aantal bruikbare 'watchfaces' is zeer gering; ik vind er géén enkele van mijn gading.

Natuurlijk: het is een stijlvol klokje met een goed scherm en veel functionaliteit, maar genoemde problemen verknallen het gebruiksplezier aanzienlijk.
Ik ben wel benieuwd hoe jij het voor elkaar krijgt de 24 uur niet te halen. Hier zit ik op gemiddeld 1 dag en 15 uur. Momenteel 22,5 uur na laatste lading en zit op 61%. Hij geeft aan dat ik nog 21,5 uur over heb. AOD staat uit. Pols activeren staat aan. Hartslag om de 10 minuten, sleeptracking staat ook aan. Meldingen ook. En ik kom makkelijk de 24 uur door.

GPS tracking ook geen last van. Ik las ergens wel een review waar ook gemeld werd dat de GPS van de watch4 onnauwkeurig is. Maar hier dus geen last van.

En het laatste punt: watchfaces. Had je ook al in de app store gekeken of daar een watchface tussen zat die wel voldeed? Facer al geprobeerd? Kan me namelijk niet voorstellen dat er tussen de duizenden watchfaces in de app store er geen enkele is die voldoet aan je eisen.

• Rob10101
Ik heb alle instellingen geprobeerd om minder stroom te gebruiken (geen AoD, geen hartskag- O2 meting, geen GPS etc); altijd rond de 20-22 uur bijna leeg.
GPS nauwkeurugheid: diverse malen bijgehouden, resultaat steeds als een dronken torretje. Om van buiten zwemmen maar te zwijgen: dat is blijkbaar 'by design'
Watchfaces: zeer vele geprobeerd, de meeste werken niet (nig niet aangepast aan de nieuwe WearOS?).

• Van der Berg
patrickt35 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:10:
[...]

Waarom post jij gedurende de dag de status van je batterij?
Ik ben bezig met een test, sommige in een reactie vroegen hoe de accuduur is. Ik zit nu trouwens op 28%en denk dat 2 dagen reëel is

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 15-09-2021 20:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
Van der Berg schreef op woensdag 15 september 2021 @ 20:31:
[...]

Ik ben bezig met een test, sommige in een reactie vroegen hoe de accuduur is
Doe dan eerst je test, en schrijf daarna een review met je bevindingen en welke instellingen je hebt gebruikt.
Maar om nou om de zoveel uur je batterij percentage te posten heeft geen enkele meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12
@Rob10101 vreemde bevindingen die niet lijken te stroken met het gros van de gw4 gebruikers.

Accuduur: Mijn accuduur gaat ook met gemak +40 uur mee.

GPS: Ook de GPS werkt naar behoren, heel misschien soms een kleine glitch maar dat heb ik ook wel eens met mijn telefoon. Heb je wel de high accuracy aan staan?

Watchfaces: zoals gezegde zijn de opties eigenlijk "oneindig " omdat je ze ook zelf kan maken. De standaard watchfases uit de appstore zijn nu nog beperkt maar zal de komende tijd snel gaan toenemen. Wat mis je nu aan je watchface? Kan je een voorbeeld tonen van een andere smartwatch?

Wellicht heb je een maandagmorgen model (zover dat bestaat), maar het kan natuurlijk voorkomen dat je een defect hebt. Waarom niet omruilen voor een nieuwe om dat eerst uit te sluiten?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Rob10101
Watchfaces: voor mijn Amazfit Stratos zijn er duizenden wel werkende exemplaren, waarbij ook voldoende naar mijn smaak. Ook de batterijduur daarvan is goed (4 dagen met continue hartslagmeting).

Natuurlijk had ik wat de tekortkomingen betreft kunnen wachten op updates, ook voor de wijzerplaten. Maar dan zou ik zeker uit de termijn gelopen zijn om mijn aankoop te annuleren.

• renzo4000
Rob10101 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:14:
Watchfaces: voor mijn Amazfit Stratos zijn er duizenden wel werkende exemplaren, waarbij ook voldoende naar mijn smaak. Ook de batterijduur daarvan is goed (4 dagen met continue hartslagmeting).

Natuurlijk had ik wat de tekortkomingen betreft kunnen wachten op updates, ook voor de wijzerplaten. Maar dan zou ik zeker uit de termijn gelopen zijn om mijn aankoop te annuleren.
Je geeft niet echt antwoord op mijn vraag, maar volgens mij wil je dat misschien ook niet en heb je al besloten om de gw4 gedag te zeggen. Dat is uiteraard ook je eigen keuze.

Maar kan je dan eens een linkje sturen van een watchface van je stratos? Dikke kans dat er een vergelijkbare is voor de gw4, misschien niet in de appstore maar wel te vinden via facer of zelf na te maken met watchmaker.

Overigens vind ik wel dat je iets te makkelijk over het punt stapt om hem proberen om te ruilen, waarom niet proberen met een andere of je bevindingen hetzelfde zijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Toch nog even terugkomen op betalen met je GW4 in Nederland...
Heeft iemand ervaring met deze XDA workarround waar je met een proxy op je klok ook in landen zonder GPay support zou kunnen betalen?

is durf het eigenlijk zelf niet zo goed aan en ben benieuwd of iemand dit kent of geprobeerd heeft :P

[Wear OS App] Enable Google Pay in unsupported countries using Permanent Proxy!

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:14

Martinspire

Awesomeness

Accuduur is heel sterk afhankelijk van welke watchface je gebruikt. Veel data erop en een always on die bv beweegt en je gaat heel snel achteruit. Een redelijk statische watchface is heel goed voor de batterij. Verder kun je best Always On gebruiken, maar ook daar wil je iets wat niet al teveel verandert.

Daardoor haalt de een amper een dag en de ander makkelijk twee.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Rob10101
renzo4000 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:30:
[...]

Je geeft niet echt antwoord op mijn vraag, maar volgens mij wil je dat misschien ook niet en heb je al besloten om de gw4 gedag te zeggen. Dat is uiteraard ook je eigen keuze.

Maar kan je dan eens een linkje sturen van een watchface van je stratos? Dikke kans dat er een vergelijkbare is voor de gw4, misschien niet in de appstore maar wel te vinden via facer of zelf na te maken met watchmaker.

Overigens vind ik wel dat je iets te makkelijk over het punt stapt om hem proberen om te ruilen, waarom niet proberen met een andere of je bevindingen hetzelfde zijn.
Wachten op updates of ruilen waren geen echte opties: daarmee zou ik buiten de annuleertermijn zijn gekomen.
Ik gebruik de app 'Amazfaces'; ik zou niet weten hoe ik daarvandaan een link kan sturen. Maar ik heb heel veel wijzerplaten geprobeerd op de W4, en geen enkele (buiten de meegeleverde exemplaren) waarbij de hartslag e.d. werkten.

Overigens: ik ben de door mij genoemde problemen ook in een enkele review tegengekomen. De meeste reviews lijken echter nuet erg objectief (betaald?) te zijn.

• Rob10101
Martinspire schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:36:
Accuduur is heel sterk afhankelijk van welke watchface je gebruikt. Veel data erop en een always on die bv beweegt en je gaat heel snel achteruit. Een redelijk statische watchface is heel goed voor de batterij. Verder kun je best Always On gebruiken, maar ook daar wil je iets wat niet al teveel verandert.

Daardoor haalt de een amper een dag en de ander makkelijk twee.
Uiteraard.
Maar zoals gezegd: mijn Stratos haalt rond de 4 dagen, met continue hartslagneting.
En daarbij worden hartslag, stappen, calorieën, trappen, batterij, weer en datum/dag/tijd aangegeven.

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 11:01
jpvaneijk schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:48:
Heeft iemand ervaring met deze XDA workarround waar je met een proxy op je klok ook in landen zonder GPay support zou kunnen betalen?

is durf het eigenlijk zelf niet zo goed aan en ben benieuwd of iemand dit kent of geprobeerd heeft :P

Ik heb dit gedaan, het is op zich niet moeilijk, echter moet je er wel rekening mee houden dat je hiermee een VM ergens gaat hosten om de proxy op te installeren. Dit kost je zo'n 3-5 euro per maand (of in mijn geval valt het onder de Azure credits die ik via werk krijg).

• wiz

wiz

Connecting the world

Van der Berg schreef op woensdag 15 september 2021 @ 06:56:
Zojuist opgestaan met de Watch 4 om ik zit nu op 64% resterende accuduur. Mijn slaap heeft die ook bijgehouden 5 uur en 12 minuten score 60. Ik ben benieuwd de resterende accu percentage de dag doorkomt

[Afbeelding]
Nice.. Je begon met een theoretisch maximale batterijduur 79 uur.. Is nadien iets ingezakt (gesettled?) Benieuwd naar je overall instellingen...

[ Voor 4% gewijzigd door wiz op 16-09-2021 09:28 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 14:49
Rob10101 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 04:42:
[...]

Uiteraard.
Maar zoals gezegd: mijn Stratos haalt rond de 4 dagen, met continue hartslagneting.
En daarbij worden hartslag, stappen, calorieën, trappen, batterij, weer en datum/dag/tijd aangegeven.
Je bent nu werkelijk appels met peren aan het vergelijken.

Sommige fabrikanten gebruiken een eigen ontwikkelde smartwatch OS, zoals Samung deed met Tizen.
Ook de Stratos gebruikt een eigen ontwikkelde OS.
Deze fabrikanten kunnen dus hun OS voor hun eigen hardware tweaken en zodoende een langere batterij duur halen. Echter nadeel van deze methode is, dat ontwikkelaars hun apps moeten ontwikkelen voor deze OS'en, en daar vaak geen zin in hebben. Resultaat : weinig tot geen apps voor deze smartwatches.

In het geval van Tizen waren er best wel wat apps, maar de meesten waren betaald.
Toch heeft dit OS van alle eigen ontwikkelde OS'en het beste eco-systeem.

Aan de andere kant is er Google's Wear OS, want eigenlijk een standaard smartwatch OS is.
Deze kan dus door verschillende fabrikanten gebruikt worden voor hun smartwaches (denk aan Fossil, etc).
Nadeel : dit OS is dus niet getweakt voor lange batterij duur.
Voordeel : ontwikkelaars hoeven maar 1 app te maken en deze doen het op verschillende smartwaches, dus een beter eco-systeem.

Wil je dus een lange batterij duur, dan moet je een smartwach aanschaffen met een eigen ontwikkeld OS, maar niet gaan huilen als er weinig apps beschikbaar zijn.
Wil je keuze hebben uit een hoge hoeveelheid beschikbare apps, dan moet je voor Wear OS kiezen maar niet gaan huilen als de batterij korter mee gaat.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Ik moet eerlijk zeggen dat na een paar jaar alleen maar zwart te hebben gedragen zilver best goed bevalt 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IOjTqXuBqGcRfvxIuE4zvosDkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqmWBN9dd51qeRQ6GbCrTt99.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Ik kwam in mijn google-avondje ook dit tegen:
https://forum.xda-develop...be-pre-installed.4325033/

Zelf ben ik hier nog niet mee gaan testen, iemand anders wel?
jpvaneijk schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:48:

[ Voor 8% gewijzigd door Henkiejoo op 16-09-2021 11:45 ]

• Rob10101
speedme schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:47:
[...]

Je bent nu werkelijk appels met peren aan het vergelijken.

Sommige fabrikanten gebruiken een eigen ontwikkelde smartwatch OS, zoals Samung deed met Tizen.
Ook de Stratos gebruikt een eigen ontwikkelde OS.
Deze fabrikanten kunnen dus hun OS voor hun eigen hardware tweaken en zodoende een langere batterij duur halen. Echter nadeel van deze methode is, dat ontwikkelaars hun apps moeten ontwikkelen voor deze OS'en, en daar vaak geen zin in hebben. Resultaat : weinig tot geen apps voor deze smartwatches.

In het geval van Tizen waren er best wel wat apps, maar de meesten waren betaald.
Toch heeft dit OS van alle eigen ontwikkelde OS'en het beste eco-systeem.

Aan de andere kant is er Google's Wear OS, want eigenlijk een standaard smartwatch OS is.
Deze kan dus door verschillende fabrikanten gebruikt worden voor hun smartwaches (denk aan Fossil, etc).
Nadeel : dit OS is dus niet getweakt voor lange batterij duur.
Voordeel : ontwikkelaars hoeven maar 1 app te maken en deze doen het op verschillende smartwaches, dus een beter eco-systeem.

Wil je dus een lange batterij duur, dan moet je een smartwach aanschaffen met een eigen ontwikkeld OS, maar niet gaan huilen als er weinig apps beschikbaar zijn.
Wil je keuze hebben uit een hoge hoeveelheid beschikbare apps, dan moet je voor Wear OS kiezen maar niet gaan huilen als de batterij korter mee gaat.
Je kunt er uren over praten en proberen te vergoelijken dat de accu niet lang mee gaat, maar bottemline is dat ik een batterijduur van minder dan 24 uur volstrekt onacceptabel vind.
Of het nu over appels of over peren gaat maakt niet uit.

• speedme
Rob10101 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:34:
[...]

Je kunt er uren over praten en proberen te vergoelijken dat de accu niet lang mee gaat, maar bottemline is dat ik een batterijduur van minder dan 24 uur volstrekt onacceptabel vind.
Of het nu over appels of over peren gaat maakt niet uit.
Je hebt helemaal gelijk dat minder dan 24 uur niet acceptable is hoor, zeker als de specs zeggen de batterij duur 40 uren is.

Misschien heb je inderdaad een niet goed werkend exemplaar ontvangen, dan is het jouw goed recht om deze te retourneren en de keuze te maken of je een refund wil danwel een vervangend exemplaar.

Maar punt was meer dat je een Wear OS smartwatch niet zomaar met andere smartwatches kunt vergelijken.voor wat betreft batterij duur.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• MoonRaven
Henkiejoo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:43:
Ik kwam in mijn google-avondje ook dit tegen:
https://forum.xda-develop...be-pre-installed.4325033/

Zelf ben ik hier nog niet mee gaan testen, iemand anders wel?
Het "nadat je een betaling hebt gedaan blijft het altijd werken" ben ik nu aan het testen. Ik heb al redelijk wat betalingen via GPay gedaan via de Curve card, proxy staat nu uit, hopelijk blijft GPay erop staan.

• Henkiejoo
@Rob10101

Je hebt helemaal gelijk dat 24 uur te kort is.
Als ik hier e.e.a. lees, ben je daar wel redelijk uniek in. De meeste halen ruimschoots 1-1.5 dag, ik ook.

GW4 bashen heeft hier verder niet zoveel zin lijkt me.

• Henkiejoo
Ik ben benieuwd!
MoonRaven schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:45:
[...]

Het "nadat je een betaling hebt gedaan blijft het altijd werken" ben ik nu aan het testen. Ik heb al redelijk wat betalingen via GPay gedaan via de Curve card, proxy staat nu uit, hopelijk blijft GPay erop staan.

• renzo4000
Uit nieuwgierigheid nav de klachten van @Rob10101 heb ik zojuist mijn "pauze loopje" met mijn GW4C-46mm gestart (pas toen ik reeds 10 minuten onderweg was, vandaar de latere start). Zoals je ziet gewoon perfect registratie zonder spikes/glitches.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUsWbqoIGGBBXExQbnRK7SULdI0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sNKM1Yd0nWgxy7TWolo143IZ.png?f=user_large

Als iemand weet waar dit is mag je door voor de magnetron!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoonRaven
renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:27:
Tja, zo'n uitdaging kan ik natuurlijk niet laten liggen... Park Lingezegen :P

• renzo4000
MoonRaven schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:38:
[...]

Je mag door :D!

• hostje
renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:27:
Uit nieuwgierigheid nav de klachten van @Rob10101 heb ik zojuist mijn "pauze loopje" met mijn GW4C-46mm gestart (pas toen ik reeds 10 minuten onderweg was, vandaar de latere start). Zoals je ziet gewoon perfect registratie zonder spikes/glitches.

[Afbeelding]

Ik heb dat nav zijn klachten gisteravond ook nog even gecontroleerd tijdens een avondwandeling. In eerste instantie zag de route er goed uit op de kaart, maar zodra ik inzoom op die kaart zie ik wat rare afwijkingen. Zo leek de watch te registreren dat ik dwars door een aantal rijtjeshuizen heen was gelopen, terwijl ik er in werkelijkheid voor langs liep. Ook leek het er op dat ik een aantal keren de weg was overgestoken, terwijl ik gewoon aan dezelfde kant van de straat was blijven lopen. Was me eerlijk gezegd niet eerder opgevallen.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:03
hostje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:06:
[...]

Ik heb dat nav zijn klachten gisteravond ook nog even gecontroleerd tijdens een avondwandeling. In eerste instantie zag de route er goed uit op de kaart, maar zodra ik inzoom op die kaart zie ik wat rare afwijkingen. Zo leek de watch te registreren dat ik dwars door een aantal rijtjeshuizen heen was gelopen, terwijl ik er in werkelijkheid voor langs liep. Ook leek het er op dat ik een aantal keren de weg was overgestoken, terwijl ik gewoon aan dezelfde kant van de straat was blijven lopen. Was me eerlijk gezegd niet eerder opgevallen.
Die ervaring heb ik ook, voor mij goed genoeg maar het kan zeker beter. Die paar meter meer of minder maakt mij echt niet uit als ik 15km ga skaten, ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar hoe goed de snelheid gemeten wordt dat vindt ik eigenlijk belangrijker...

Ik had eerder nog bij activiteiten een vinkje voor hogere accuracy maar die kan ik niet vinden, en begin te twijfelen of dat niet op de watch was die ik hiervoor had: Samsung Health > Running Icon > Workout > Running > Location – High Accuracy

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 17:22
Laatst waren hier een aantal mensen waaronder ik met geen tot weinig diepe slaap. Vannacht heb ik gemeten met continu hartslag meting ipv iedere 10 min. Ik ging van 0 tot 3 min diepe slaap naar 1 uur diepe slaap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
watercoolertje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:46:
[...]
Die ervaring heb ik ook, voor mij goed genoeg maar het kan zeker beter. Die paar meter meer of minder maakt mij echt niet uit als ik 15km ga skaten, ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar hoe goed de snelheid gemeten wordt dat vindt ik eigenlijk belangrijker...

Ik had eerder nog bij activiteiten een vinkje voor hogere accuracy maar die kan ik niet vinden, en begin te twijfelen of dat niet op de watch was die ik hiervoor had: Samsung Health > Running Icon > Workout > Running > Location – High Accuracy
Je moet gewoon in je GW4 naar instellingen > Locatie > "Precisie verbeteren"

• watercoolertje
renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:03:
[...]

Ah jah dat pad wat ik poste had ik online gevonden maar daar kon ik het zelf dus niet vinden. Als ik het aan zet zie ik dat het niet perse betere GPS is maar meer wifi met GPS te combineren, daar heb je buiten lijkt me vrij weinig aan, ga het toch even proberen de volgende keer. Thanks!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• speedme
Naar mijn weten heeft publieke GPS een maximale afwijking van 25 meter en is pricisie GPS alleen voor legerdoeleinden beschikbaar.

Correct me if I'm wrong, maar dat kan verklaren waarom het afwijkt als je inzoemt op de map.

• watercoolertje
speedme schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:28:
Naar mijn weten heeft publieke GPS een maximale afwijking van 25 meter en is pricisie GPS alleen voor legerdoeleinden beschikbaar.

Correct me if I'm wrong, maar dat kan verklaren waarom het afwijkt als je inzoemt op de map.
Dat klopt zeker maar verklaart niet waarom andere apparaten (waaronder mijn telefoon) het beter doen, Tweakers gaf dit ook aan in hun review:
reviews: Samsung Galaxy Watch4 - Dag Tizen, hallo Wear OS

Wel klopt de totale afstand volgens hun dus ik denk dat het puur weergave is, want als je overal heen en weer zwabbert dan leg je normaal gezien meer afstand af en niet dezelfde :P

De GW4 doet overigens meer dan enkel GPS en die andere zouden veel nauwkeuriger moeten zijn vooral Galileo met ~1m afwijking:
A-GPS/GLONASS/Beidou/Galileo (waarvan de doorgestreepte hier niet beschikbaar is)

[ Voor 33% gewijzigd door watercoolertje op 16-09-2021 17:50 ]

• hostje
renzo4000 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:03:
[...]

Stond bij mij ook uit. Heb hem aangezet en ga vandaag of morgen even kijken of dat verbetering geeft. Maar zoals @watercoolertje al aangaf stond dit probleem ook in de tweakers review vermeld (ik dacht al dat ik het ergens in een review had gelezen, maar wist alleen niet meer welke). Ook voor mij is het overigens geen showstopper (was me eerder zelfs niet eens opgevallen) en ik verwacht dat ze dit met een toekomstige update wel fixen.

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:24
Ik heb hem gisteren ook maar besteld. Vandaag al binnen, inclusief de wireless charger. :)

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-06 21:21
Bestaat er een WhatsApp vervanger zodat ik gesprekken kan ophalen wanneer ik wil.

• Rob10101
Henkiejoo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:51:
@Rob10101

Je hebt helemaal gelijk dat 24 uur te kort is.
Als ik hier e.e.a. lees, ben je daar wel redelijk uniek in. De meeste halen ruimschoots 1-1.5 dag, ik ook.

GW4 bashen heeft hier verder niet zoveel zin lijkt me.
Het is absoluut niet mijn bedoeling wie of wat dan ook te 'bashen', integendeel.
Ik wil slechts mijn ervaringen delen en ik had het apparaat ook liever gehouden. Ik had hem niet voor niets gekocht.
En ik blijf ook zeker de ervaringen op de diverse sites in de gaten houden. Het kan heel goed zijn dat ik een maandagochtend exemplaar had (dat gebeurt mij trouwens opvallend vaak) en het kan ook goed zijn dat firmware- en appupdates de zaken gaan verbeteren.
Dat was trouwens ook de hoofdreden om mijn aankoop te annuleren; zo krijg ik wellicht nog een kans.

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43

DataCopy

Dum vita est spes est

jwakie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:55:
Laatst waren hier een aantal mensen waaronder ik met geen tot weinig diepe slaap. Vannacht heb ik gemeten met continu hartslag meting ipv iedere 10 min. Ik ging van 0 tot 3 min diepe slaap naar 1 uur diepe slaap.
Interessant, dat ga ik vanavond ook eens proberen. Toevallig ook al eens geprobeerd met hartslagmeter uit?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• janshuizing
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-06 17:55
Weekje in bezit nou, bevalt mij goed. Ik heb hartslag en stress continue. Ook slaapdetectie. Aod soms aan soms uit. Gebruik hem veel in combi met telefoon. Deze staat nou stil. Soms lees ik bericht op mijn gw4 en soms direct na trillingen op telefoon. In de ochtend staat de teller na ongeveer bijna vol op 85% dan laat ik hem bij tot 95 a 100. 7 uur na werk. Einde werkdag thuis 1800 uur zit hij tussen 65 a 78%. Als ik op de bank plof laad ik hem bij tot 95 a 100. En gaat hij weer om. Metingen bloedruk zijn goed en liggen dicht bij waarden normale meter. Ik ben tevreden. Ik hoef niet mijn mails en andere dingen erop. Spotify gebruik ik niet maar deezer. Ik heb een zo simpel mogelijk face erop en anders de gezondheidsface van samsung. Ook heb ik hem op werk in grijswaarden staan want kleurtjes boeien mij niet zoveel.

Oww hat de duo lader binnen. Kreeg wel het idee dat de gw4 er warmer vanaf kwam dan de standaard lader.

[ Voor 6% gewijzigd door janshuizing op 16-09-2021 19:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:25
Veld-NL schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:22:
Bestaat er een WhatsApp vervanger zodat ik gesprekken kan ophalen wanneer ik wil.
Ja, ben voor je aan het zoeken hoe die precies heet.
Als k bekijk staat er messages
Even kijken hoe die precies heet

Gevonden:
Messages for wearos

[ Voor 4% gewijzigd door RvD86 op 16-09-2021 19:21 ]

• Henkmarianne
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:13
MoonRaven schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:38:
[...]

Hé, da's mijn achtertuin! Mooi loopgebied daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
MoonRaven schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:45:
[...]

Heeey ik quote mijzelf! Ik heb de proxy sinds dat bericht uit staan. Google Pay is nog steeds beschikbaar. Het lijkt er dus inderdaad op dat als je een betaling hebt gedaan, het actief blijft. Ik heb dus nu een proxy beschikbaar, via een PM wil ik die best delen de komende maand. Hopelijk werkt het unlocken voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
DataCopy schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:30:
[...]
Interessant, dat ga ik vanavond ook eens proberen. Toevallig ook al eens geprobeerd met hartslagmeter uit?
Slaapmeting gaat niet werken zonder hartslagmeting, dat is juist (meestal samen met beweging) waar de watch de verschillende stadia mee bepaalt.

Sterker nog, ben er achter gekomen dat er bij een relatief hoge rusthartslag dus ook geen slaap wordt gemeten door de GW4. Dus het is niet alleen relatief maar begint met absolute waarden: bij bijv. 90 BPM 'kun' je volgens de GW4 niet slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
speedme schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:28:
De maximale afwijking kan natuurlijk veel groter zijn, die 25 meter is eerder een gemiddelde. Bij minimale aantal GPS-satellieten in zicht (4) zal de afwijking groter zijn dan bij het theoretische maximum aantal van 12 - ook nog afhankelijk van de kwaliteit van de ontvangst.

De fix zou trouwens wel veel nauwkeuriger moeten zijn met Glonass en Galileo erbij, niet alleen vanwege betere precisie van Galileo, maar ook het feit op zich dat je meerdere GNSS gebruikt. Maar of de GW4 dit efficient doet, geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:24
'zoek mijn telefoon' werkt hier nog niet. Beetje vreemd vond ik dat. Iemand die daar ook last van heeft?

[ Voor 85% gewijzigd door Lennnn op 17-09-2021 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Lennnn schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 06:55:
'zoek mijn telefoon' werkt hier nog niet. Beetje vreemd vond ik dat. Iemand die daar ook last van heeft?
Geen last van werkt hier prima. Moet je daarvoor misschien Samsung Smartthings op je telefoon zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Arjan P schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 01:03:
[...]

Slaapmeting gaat niet werken zonder hartslagmeting, dat is juist (meestal samen met beweging) waar de watch de verschillende stadia mee bepaalt.

...
Ja, klopt natuurlijk. Vannacht ook de test gedaan met hartslag meting continu, maar dat heeft dus bij mij geen effect. Weer maar 9 minuten, dus ik zie daar nog geen direct verband tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Arjan P schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 01:09:
[...]

De maximale afwijking kan natuurlijk veel groter zijn, die 25 meter is eerder een gemiddelde. Bij minimale aantal GPS-satellieten in zicht (4) zal de afwijking groter zijn dan bij het theoretische maximum aantal van 12 - ook nog afhankelijk van de kwaliteit van de ontvangst.

De fix zou trouwens wel veel nauwkeuriger moeten zijn met Glonass en Galileo erbij, niet alleen vanwege betere precisie van Galileo, maar ook het feit op zich dat je meerdere GNSS gebruikt. Maar of de GW4 dit efficient doet, geen idee..
Gisteren nog eens gemeten maar dan voornamelijk een lange "kaarsrechte" wandeling heen en terug. Je ziet dan met name de blauwe lijn wat afwijken(nee ik was echt niet dronken), maar dit gaat om een paar meter. Niet zo schokkend als je het mij vraagt. Ik liep hier dus tussen de huizen wat sws niet bevordelijk is icm GPS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYh56AIpkJI9PwvUHz-XmSIuU6w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GxZVlF8XPtvKH43wsuCOXUbm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

renzo4000 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:03:
[...]

Gisteren nog eens gemeten maar dan voornamelijk een lange "kaarsrechte" wandeling heen en terug. Je ziet dan met name de blauwe lijn wat afwijken(nee ik was echt niet dronken), maar dit gaat om een paar meter. Niet zo schokkend als je het mij vraagt. Ik liep hier dus tussen de huizen wat sws niet bevordelijk is icm GPS.

[Afbeelding]
Dit is echt een prima resultaat vind ik ... Niks op aan te merken. Is niet significant anders dan een gemiddeld Garmin horloge ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Apart.. Niks veranderd aan de instellingen, enkel maar trouw alle app updates gedaan. Maar bloeddruk metingen worden bij mij sinds de 12e niet meer gesynchroniseerd met Samsung Health.. Terwijl ik ze op het horloge toch wel dagelijks een keer heb gedaan... 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ypj5VY47kBV7e4zxPKK14Z1irAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcmgrtEnVFQXfb0INAVc4ArN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
renzo4000 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:03:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er niet verkeerd uit. Hier een screenshot met een garmin vivoactive 3 (gps en galileo):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bC6k8TliXY9KBIRjSpKQE9UfPEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/in37yC1ZF4mX67lsfbQP6vRT.jpg?f=fotoalbum_large (en nee ik ben niet dwars door de gebouwen heen gerend |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
@renzo4000 @Gismo1979

Bij mij zien de GPS-gegevens er ongeveer hetzelfde uit. Goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
MoonRaven schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 00:06:
[...]

Heeey ik quote mijzelf! Ik heb de proxy sinds dat bericht uit staan. Google Pay is nog steeds beschikbaar. Het lijkt er dus inderdaad op dat als je een betaling hebt gedaan, het actief blijft. Ik heb dus nu een proxy beschikbaar, via een PM wil ik die best delen de komende maand. Hopelijk werkt het unlocken voor iedereen.
Ik hou me graag zeer aanbevolen!
Zou je ook nog een keer een link met de werkwijze willen delen? Werkt dit ook met ABN?

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:13
jpvaneijk schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:09:
[...]

Zou je ook nog een keer een link met de werkwijze willen delen? Werkt dit ook met ABN?
Ik ben bang dat het niet met ABN zal werken, aangezien ABN de GPay-ondersteuning in zijn eigen Bankieren-app heeft ingebakken.
Als / Of het werkt, hoor ik het graag. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
jpvaneijk schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:09:
[...]

Ik heb zelf deze methode gebruikt: https://forum.xda-develop...-permanent-proxy.3980625/

Ik heb zelf een Rabobank rekening, dus geen idee of ABN werkt. In mijn geval heb ik Curve gekoppeld aan mijn creditcard en Curve kan je toevoegen in de smartwatch GPay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

wiz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:27:
Apart.. Niks veranderd aan de instellingen, enkel maar trouw alle app updates gedaan. Maar bloeddruk metingen worden bij mij sinds de 12e niet meer gesynchroniseerd met Samsung Health.. Terwijl ik ze op het horloge toch wel dagelijks een keer heb gedaan... 🤔

[Afbeelding]
Gevonden.. Achterlijk zeg.. Je hartslag en bloed zuurstof gaan direct naar Samsung Health, je bloeddruk gaat via SHM naar Samsung Health. Dus eerst je bloeddruk meten op het horloge, dan SHM starten om te synchen en dan pas Samsung Health om het resultaat over te nemen... Onhandig zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Nope.. en ook nog geen update in Nederland voor de Fold 3 (staat nog steeds op juli). Trage bende weer bij Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Die update heb ik al gehad, niet lang na mijn bericht overgens en volgens mij zelfs een tweede update begin september. Firmware versie eindigd op BUH9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

wiz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:52:
[...]

Gevonden.. Achterlijk zeg.. Je hartslag en bloed zuurstof gaan direct naar Samsung Health, je bloeddruk gaat via SHM naar Samsung Health. Dus eerst je bloeddruk meten op het horloge, dan SHM starten om te synchen en dan pas Samsung Health om het resultaat over te nemen... Onhandig zeg
Ik had bloeddruk nog niet eens in Health gezet, ik heb hem nu toegevoegd maar er wordt niets gesynchroniseerd met SHM. Moet er ergens nog iets aangevinkt worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

DataCopy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:12:
[...]

Ik had bloeddruk nog niet eens in Health gezet, ik heb hem nu toegevoegd maar er wordt niets gesynchroniseerd met SHM. Moet er ergens nog iets aangevinkt worden ofzo?
😇😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqa4XN1Fq2GOBTaV1GSxtyVEF9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AQXQoZnwsErhK8YpaMUO37V1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Nee helaas, die had ik inderdaad ook gevonden. Die synched SHM met de watch neem ik aan. De bloeddruk gegevens in Samsung Health blijven leeg.

‐-------------------------
Ah, opgelost. In Samsung Health Monitor stonden de toestemmingen om de data te delen met Samsung Health nog uit *O*

[ Voor 12% gewijzigd door DataCopy op 17-09-2021 20:20 ]

• janshuizing
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-06 17:55
Geen problemen met shm en sh. Alles werkt perfect. Update batterij. Donderdag 1900 uur 95 procent. Nu zaterdag 0731 uur 33 procent

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:00

R2L

Hierbij mijn bevindingen met de Galaxy Watch 4 (classic) 46 mm na precies 4 weken gebruik. Wear OS vind ik persoonlijk ten opzichte Tizen geen verbetering.

Afgezien van de al reeds bekende mindere accuduur in vergelijking met horloges die op Tizen draaien mis ik de mogelijkheid om bijvoorbeeld activiteiten zoals fietsen automatisch te laten herkennen. Ook de integratie met de Samsung Wear app is minder. Zo kon ik met mijn Watch Active 2 de wekker op mijn telefoon snoozen. Iets wat met Google Wear niet meer lukt?

De voordelen van Wear OS zoals Google maps en in de toekomst hopelijk ook Google Pay wegen vooralsnog niet op tegen de nadelen en ik overweeg (aangezien ze nu nog te koop zijn) om weer de stap terug te maken naar een Watch op Tizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Hierbij mijn bevindingen: Na ruim een weekje met de Galaxy Watch 4 Classic 46mm zwart. Ik vind de Galaxy Watch 4 heel erg mooi en hij reageert heel snel op alles. Verder vind ik Google WearOS beter dan TIZEN OS, al lijkt WearOS veel op Tizen OS. Ik kom van een 3 jaar oude Gear S3 Frontier 46mm en nu kan ik ook foto's bekijken op mijn Watch 4 wat niet kon met de Gear S3 Frontier. De accuduur vind ik nog steeds erg krap met ruim 2 dagen, maar mijn mening is dat ik daar weinig tot geen last van heb en de accuduur goed vind (meer was beter geweest). In iedergeval kom ik de dag ermee door op zijn accuduur en gaat hij 2 dagen mee. Ik heb Always on Display uit.

Hij zit goed om mijn arm/polsbandje. Ik gebruik de standaard door Samsung geleverde polsbandje bij de Watch 4 Classic 46mm en zit fijn en heb er geen irritatie van.

Ik vind het nog steeds jammer dat je geen WhatsApp gespreken kan opnemen met de Watch 4 en hopelijk komt daar nog verandering in.

Donderdag was ik op mijn smartphone bezig met Google Maps en zag ik op mijn Watch 4 ook maps aanstaan en navigeren dat doet hij automatisch.

De Watch 4 detecteert mijn activiteiten automatisch.

Ik vind de bezel van de Watch 4 Classic erg handig en het navigeren doe ik met de wiel van de bezel.

Ik gebruik op het scherm van de Watch 4 Classic Tempered Glass Screenprotector voor extra bescherming en het werkt perfect

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 18-09-2021 12:07 ]

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

R2L schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:04:
...Ook de integratie met de Samsung Wear app is minder. Zo kon ik met mijn Watch Active 2 de wekker op mijn telefoon snoozen. Iets wat met Google Wear niet meer lukt?
...
Vanmorgen nog gedaan, dus dat moet het probleem niet zijn.

• R2L

R2L

DataCopy schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:52:
[...]

Vanmorgen nog gedaan, dus dat moet het probleem niet zijn.
Hier geeft de Galaxy Watch 4 classic helemaal niets op het display aan als het alarm op mijn telefoon gaat? Op mij Active 2 kwam er altijd een mooie pop-up? Welk programma gebruik je als wekker? Hier Sleep as Android.

• R2L

R2L

Van der Berg schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:34:

De Watch 4 detecteert mijn activiteiten automatisch.
Toevallig ook al eens geprobeerd om op de fiets te stappen en een kwartiertje te fietsen? Bij mij wordt deze activiteit niet automatisch vastgelegd.

• wiz

wiz

Connecting the world

Het is een bekend issue dat fietsen niet automatisch geregistreerd wordt. Wordt in een toekomstige release toegevoegd schijnt.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:13
@Van der Berg: Ik denk zelf dat de Wear OS heel erg op Tizen lijkt, omdat Samsung zijn eigen schil over Wear OS heeft gelegd.
Als straks meer andere smartwatches met Wear OS uitkomen, zie je pas duidelijk de verschillen en (denk ik) de werkelijke Wear OS

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

R2L schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:41:
[...]

Hier geeft de Galaxy Watch 4 classic helemaal niets op het display aan als het alarm op mijn telefoon gaat? Op mij Active 2 kwam er altijd een mooie pop-up? Welk programma gebruik je als wekker? Hier Sleep as Android.
Ik gebruik de standaard clock app van Samsung.
Heeft Sleep as Android nog een aparte companion app nodig op je Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:16
samtoxie schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:07:
Iemand hier ervaring met werkend krijgen van samsung pay? Heb zowel de app als de plugin inmiddels geinstalleerd, alleen wanneer ik een (krediet)kaart probeer toe te voegen krijg ik de melding dat de gegevens onjuist zijn. (Zijn ze uiteraard niet)
Ik heb het zojuist voor elkaar gekregen, tot mijn verbazing eigenlijk. Had verwacht dat ik een apk voor mijn telefoon (S10e) moest downloaden maar dat hoefde niet.
Bij het instellen van de watch heb ik aangegeven dat ik in Zwitserland woon, omdat Samsung pay daar beschikbaar is. Eerder had ik bij de Samsung apps instellingen op mijn horloge Samsung pay al geupdate. Volgens kreeg ik vandaag na het starten van de pay app op mijn watch de melding dat er een plugin geïnstalleerd kon worden, hierna verscheen ook op mijn telefoon een melding over een plugin. Daarna werkte het! Heb mijn Openbank maestro kaart succesvol kunnen toevoegen. Nog niet getest maar ik ga ervan uit dat betalen werkt. De kaart is iig zichtbaar op de watch.
wiz schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:00:
Fijne gids om stap voor stap alle bloatware weg te halen van de Samsung Watch4:
https://forum.xda-develop...t-galaxy-watch-4.4324147/
Ik wil graag Bixby verwijderen van mijn watch, daar heb ik geen behoefte aan. Kan het verwijderen eigenlijk zorgen voor een instabielere watch? Bixby zit namelijk behoorlijk diep geïntegreerd binnen de software.

[ Voor 8% gewijzigd door musicfreak op 19-09-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

musicfreak schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:43:
Ik wil graag Bixby verwijderen van mijn watch, daar heb ik geen behoefte aan. Kan het verwijderen eigenlijk zorgen voor een instabielere watch? Bixby zit namelijk behoorlijk diep geïntegreerd binnen de software.
Ik heb in een eerdere post verwezen naar XDA en How to Debloat... Als je daar nu disable-user gebruikt, dan kun je op je gemak testen en weer terug activeren als er iets niet werkt...

https://forum.xda-develop...t-galaxy-watch-4.4324147/

[ Voor 6% gewijzigd door wiz op 19-09-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:25
Ik heb via die weg Bixby ook verwijderd.
Alles werkt nog.
Paar weken geleden al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:16
Ja die guide op XDA had ik gevonden, twijfelde alleen een beetje over het verwijderen van Bixby. Was vergeten dat je alleen disabled, dus zoveel risico is er niet.
Is gelukt nu, geen Bixby meer op m'n watch. Misschien dat ik reminder ook nog wis binnenkort. Al die watchfaces uit de lijst lijken me niet persé accu capaciteit te kosten als je ze niet gebruikt.

Vandaag voor de eerste keer mijn watch een dag gedragen, vond de accuduur wat tegenvallen. Zag echter dat ook bij mij Spotify veel van de batterij had gebruikt, 19%. Heb de app verwijderd, eens kijken wat dat doet.
En oh ik heb er deze screenprotector van Brotect op gezet. Itt tot de glazen variant van dit merk bedekt deze wel praktisch het hele scherm. Aanbrengen ging ook nagenoeg zonder bubbeltjes.

Oh en m'n eerste betaling met de Watch4 is gelukt, heb m'n Openbank rekening gekoppeld aan Samsung pay.

[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 20-09-2021 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Goede uitgebreide review! De GW4 komt hier niet al te best uit, al blijf dit lastig als dit maar door één persoon zodanig getest wordt. Je zal voor een betere objectieve conclusie toch meer mensen moeten hebben die precies hetzelfde testpatroon uitvoeren. Ik verwacht overigens nog wel dat dit verbeterd gaat worden met de komende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Gemist bij mijn ticwatch.
Nu weer werkende gekregen.
Erg fijn als zeg ik het zelf.

YouTube: DNDSync, Do Not Disturb sync on Galaxy Watch 4 for Non-Samsung phones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Die update is al oud toch? Mijn horloge heeft R870XXU1BUH9 en die site heeft het over BUH5..

Ik had vorige week de dubbele draadloze oplader van Samsung ontvangen maar de Watch daarmee opladen gaat niet helemaal goed, Ik probeerde hem vanaf 30% naar vol op te laden en rond 91% gaf het horloge de melding dat hij te warm zou zijn. Dat is met de meegeleverde lader niet zo.

[ Voor 36% gewijzigd door EnigmaNL op 20-09-2021 13:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkiejoo
Ik heb net mijn eerste Google Pay betaling gedaan met de GW4!

Installatie was eigenlijk heel eenvoudig:
Op de telefoon geen Google Pay app geinstalleerd, maar via instellingen/Google/Instellingen voor Google-apps/Google Pay mijn gratis Openbank-pas als kaart toegevoegd.

Daarna op basis van deze post
https://forum.xda-develop...5033/page-2#post-85581263
Google pay app op mijn GW4 geinstalleerd via sideload en de openbank-kaart gekozen (toestemming geven op telefoon via SMS-code en zo)
Dan even niks gedaan met de app op de GW4, anders wordt hij inderdaad disabled.

Naar de winkel gegaan en wat betaald.
Geen VPN of permanent proxy gebruikt, appeltje eitje!

Of de Google Pay app op de GW4 na deze betaling goed blijft draaien moeten we natuurlijk nog zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Henkiejoo op 20-09-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-06 17:55
Henkiejoo schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:27:

Op de telefoon geen Google Pay app geinstalleerd, maar via instellingen/Google/Instellingen voor Google-apps/Google Pay mijn gratis Openbank-pas als kaart toegevoegd.

Google pay app op mijn GW4 geinstalleerd en de openbank-kaart gekozen (toestemming geven op telefoon via SMS-code en zo)

Naar de winkel gegaan en wat betaald. Appeltje eitje!

Of de Google Pay app op de GW4 na deze betaling goed blijft draaien moeten we natuurlijk nog zien.
Cool! Laat graag weten over een paar dagen of hij nog steeds werkt :) Ben ook benieuwd of hij werkt met Permanent Proxy op die manier. Dan hoef je namelijk geen VPN app op je telefoon te draaien en zou het horloge nog WiFi kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
Voorlopig blijft de app staan, vanmorgen was hij vrij snel weg.

Andere vraag: ik heb op mijn Oneplus een 2e (parallel-app) whatsapp draaien.
De whatsapp notitficaties krijg ik alleen van de primaire whatsapp op mijn GW4.

Heeft iemand een oplossing?

Edit: Ik zie dat het misschien met Samsung dual app zou moeten werken, helaas heb ik geen samsung phone:
https://eu.community.sams...-apps/td-p/1195764/page/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 20:29
Theratron schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 16:55:
[...]

Nog een andere vraag, als je een tijd inactief bent krijg je net als op voorgaande Samsung watches een melding. Maar bij deze zie ik alleen een plaatje van iemand die aan het stretchen is, ik zie niet de mogelijkheid om een stretch oefening te doen (zoals op de Active 2) of zelfs maar om het plaatje weg te vegen.... Hij vult gewoon je scherm en je kan niets anders dan op de homeknop drukken om het te negeren. Is dat bij jullie ook zo? Want dat zou toch beter moeten kunnen...
Naar onder scrollen/vegen geeft keuze tussen oefeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 18:07
Henkiejoo schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:27:

Google pay app op mijn GW4 geinstalleerd via sideload en de openbank-kaart gekozen (toestemming geven op telefoon via SMS-code en zo)

Naar de winkel gegaan en wat betaald.
Geen VPN of permanent proxy gebruikt, appeltje eitje!

Wouw, goed om te weten. Kan je wat meer vertellen over OpenBank? Ik zie deze niet staan bij de ondersteunde banken voor Google Pay:
https://support.google.com/pay/answer/10173695?hl=nl

Tevens zie ik Google Pay niet terugkomen op de website van OpenBank? Of kijk ik verkeerd 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door CyberJohn op 20-09-2021 16:24 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Voor de gebruikers die geen Samsung telefoon hebben...

Het 'lenen' van een Samsung telefoon om de functies die alleen daarmee werken in te stellen werkt niet. De software accepteert niet enkel een wifi verbinding, maar een 4/5G verbinding.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
@CyberJohn
Dat is mogelijk omdat Openbank een spaanse bank is, valt onder Santander.

Zie ook:
https://www.openbank.es/en/mobile-pay-google-pay
Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen