Gaat het dan alleen fout als je 'Stand Bedtijd' handmatig inschakelt via het quick panel? Want bij mij gaat die op een schedule iedere avond op hetzelfde tijdstip op 'Stand Bedtijd' en de sleep tracking werkt bij mij gewoon hoor.Arjan P schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:25:
[...]
Update: Het lijkt erop dat sleep tracking niet werkt als je 'Stand Bedtijd' inschakelt (vanuit quick panel). Je zou zeggen: deze stand vertelt het horloge juist dat je gaat slapen en niet gestoord wil worden door bellers en notificaties en dat het scherm niet aan gaat op polsbeweging.. Hét moment om te gaan tracken dus.
Maar: ik zeg dat ik ga slapen, verwacht dat sleep tracking juist actief wordt, maar het wordt juist 'ge-inhibit'. Dus ik interpreteer dit verkeerd of de implementatie van 'Stand Bedtijd' heeft een pittige bug..
Moet nog wel even verder testen (dit was eén nacht) - feel free om het ook uit te proberen! Thanks.
Ja, ik heb 'Stand Bedtijd' alleen handmatig ingeschakeld (een schema zou bij mij niet werken).
Ik ga gewoon nog wat nachten deze stand uitlaten en als ik dan consistent wel sleep tracking heb moet het dit wel zijn - ik hoop het eigenlijk...
Ik ga gewoon nog wat nachten deze stand uitlaten en als ik dan consistent wel sleep tracking heb moet het dit wel zijn - ik hoop het eigenlijk...
Aaarrrghhh kakzooi!!!1! De 1e kras op het schermpje van mn GW4 Classic is een feit: ik tikte in de keuken onhandig tegen de punt van het aanrecht, en nu zit er rechtsonder een krasje van 5 mm.... Te lang getreuzeld met kopen van een screenprotector. Nu alsnog direct gedaan, bij Amazon.
Verder ben ik ook wel erg benieuwd wat voor apps er nog komen, ik denk aan nieuwssites zoals Nu.nl of NOS. Ik zou best notificaties van nieuws willen ontvangen op mn watch.
Is het al mogelijk om Gmail notificaties te krijgen en mails te lezen op je klok? Google Calendar doet het goed op de watch, maar Gmail of andere google diensten heb ik nog niet echt ergens gezien. Is het ook mogelijk om meerdere accounts op de watch te zetten? Op mn werk gebruiken we ook Google diensten, en ik zou best zakelijke Chat en mail notificaties krijgen,
Verder ben ik ook wel erg benieuwd wat voor apps er nog komen, ik denk aan nieuwssites zoals Nu.nl of NOS. Ik zou best notificaties van nieuws willen ontvangen op mn watch.
Is het al mogelijk om Gmail notificaties te krijgen en mails te lezen op je klok? Google Calendar doet het goed op de watch, maar Gmail of andere google diensten heb ik nog niet echt ergens gezien. Is het ook mogelijk om meerdere accounts op de watch te zetten? Op mn werk gebruiken we ook Google diensten, en ik zou best zakelijke Chat en mail notificaties krijgen,
Ik doe dat handmatig omdat ik gewoon ga slapen op random tijden en die telt ie gewoon prima! Ook als ik TV kijk val ik vrij standaard binnen 30 min in slaap en meet ie ook allemaal (wel als lichte slaap en vaak even wakker maar dat is precies hoe ik het ervaar) dan staat stand bedtijd dus niet aan.hostje schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:54:
[...]
Gaat het dan alleen fout als je 'Stand Bedtijd' handmatig inschakelt via het quick panel? Want bij mij gaat die op een schedule iedere avond op hetzelfde tijdstip op 'Stand Bedtijd' en de sleep tracking werkt bij mij gewoon hoor.
@Arjan P hier lijkt het prima te werken met de bedtime aan of uit!
[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 10-09-2021 16:19 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Notificaties kan toch ook door die van je telefoon door te laten geven voor die apps? Ze lezen op mobiel echter niet dat ik weet.Jos_M schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:15:
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Bij mij staat 'Stand Bedtijd' ingesteld tussen 23:00 uur en 07:00 uur. Tussen die tijd bekijk ik eventuele notificaties wel op mijn telefoon en als ik wil zien hoe laat het is dan druk ik op de bovenste knop op de watch waardoor die tijdelijk even aan gaat zodat ik de tijd af kan lezen. Vind dit schema eigenlijk wel prettig werken zo.watercoolertje schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:19:
[...]
Ik doe dat handmatig omdat ik gewoon ga slapen op random tijden en die telt ie gewoon prima! Ook als ik TV kijk val ik vrij standaard binnen 30 min in slaap en meet ie ook allemaal (wel als lichte slaap en vaak even wakker maar dat is precies hoe ik het ervaar) dan staat stand bedtijd dus niet aan.
@Arjan P hier lijkt het prima te werken met de bedtime aan of uit!
Mijn horloge gaat elke avond op standje bedtijd, en mijn sleep tracking werkt prima.Arjan P schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:25:
[...]
Update: Het lijkt erop dat sleep tracking niet werkt als je 'Stand Bedtijd' inschakelt (vanuit quick panel). Je zou zeggen: deze stand vertelt het horloge juist dat je gaat slapen en niet gestoord wil worden door bellers en notificaties en dat het scherm niet aan gaat op polsbeweging.. Hét moment om te gaan tracken dus.
Maar: ik zeg dat ik ga slapen, verwacht dat sleep tracking juist actief wordt, maar het wordt juist 'ge-inhibit'. Dus ik interpreteer dit verkeerd of de implementatie van 'Stand Bedtijd' heeft een pittige bug..
Moet nog wel even verder testen (dit was eén nacht) - feel free om het ook uit te proberen! Thanks.
Dito...renzo4000 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:53:
Hier werkt sleeptracking icm bedtime prima @Arjan P
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Op mijn oude Galaxy Watch kreeg ik ook meldingen op het horloge als ik hem niet om had. Dan lag hij op bv de werkbank omdat je met vet en gereedschap bezig bent en trilde hij bij een melding. Bij de Watch 4 moet je hem omhouden anders krijg je geen melding. Is dat ergens in te stellen of is het gewoon, kan niet?
Telefoon staat altijd op stil en zonder trillen.
Thanks guys, voor alle bed time ervaringen
Ik zal wel pech hebben, of een dikke huid ofzo, maar ik test nog even door. En als het met Stand Bedtijd blijft werken kan ik er in ieder geval iets mee. Sowieso ga ik kijken wat Samsung support hier kan betekenen..
Ik zal wel pech hebben, of een dikke huid ofzo, maar ik test nog even door. En als het met Stand Bedtijd blijft werken kan ik er in ieder geval iets mee. Sowieso ga ik kijken wat Samsung support hier kan betekenen..
Was mij ook opgevallen, maar het is mijn eerste Samsung watch dus had geen referentie. Staat bij mij op trilen met geluid overigens.mike123 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:45:
Bij de Watch 4 moet je hem omhouden anders krijg je geen melding. Is dat ergens in te stellen of is het gewoon, kan niet?
Bekijk je het in samsung health of google fit? Ik heb ze voor de vergelijk beide draaien en zie mijn tracking alleen in health, niets in fit.Arjan P schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:17:
Thanks guys, voor alle bed time ervaringen![]()
Maar dat kan ook een setting zijn.
Is dat scherm zo kransgevoelig? Ik draag mijn gear sport al bijna 4 jaar zonder protector en loop er dagelijks wel ergens mee tegenaan. Er is nog geen krasje te zien op het scherm.Jos_M schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:15:
Aaarrrghhh kakzooi!!!1! De 1e kras op het schermpje van mn GW4 Classic is een feit: ik tikte in de keuken onhandig tegen de punt van het aanrecht, en nu zit er rechtsonder een krasje van 5 mm.... Te lang getreuzeld met kopen van een screenprotector. Nu alsnog direct gedaan, bij Amazon.
Niet persé krasgevoelig.. Maar er zijn altijd scenario's denkbaar waar je met de beste wil van de wereld niet ontsnapt aan schade.. Je kunt domweg pech hebben... Het verkeerde object dat op het verkeerde moment op de verkeerde manier in aanraking komt met het glas..Smartphonetips schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:32:
[...]
Is dat scherm zo kransgevoelig? Ik draag mijn gear sport al bijna 4 jaar zonder protector en loop er dagelijks wel ergens mee tegenaan. Er is nog geen krasje te zien op het scherm.
[ Voor 9% gewijzigd door wiz op 11-09-2021 09:44 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Klopt helemaal. Zelfs op mijn andere horloge met saffier zit helaas een krasje.
Ik schakel hem altijd handmatig in en sleep tracking werkt prima hier. Dat is het enige dat wel altijd werkt aan mijn GW4.Arjan P schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:14:
Ja, ik heb 'Stand Bedtijd' alleen handmatig ingeschakeld (een schema zou bij mij niet werken).
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Voor de mensen die custom eigen alarm, notificatie en ringtone geluiden op hun watch willen hebben. Ik heb deze app hiervoor gebruikt.
Nav explorer wear os wireless file transfer
https://play.google.com/s...om.turndapage.navexplorer
Zowel op je telefoon als watch installeren.
De geluidsbestanden naar de correcte mappen op je watch kopieren waarvoor je het wilt gebruiken. Alarm, notification of ringtone.
Daarna kan je per type je eigen geluidjes kiezen. Misschien moet je even je watch uit en aan zetten voordat je kan kiezen.
Have fun
Nav explorer wear os wireless file transfer
https://play.google.com/s...om.turndapage.navexplorer
Zowel op je telefoon als watch installeren.
De geluidsbestanden naar de correcte mappen op je watch kopieren waarvoor je het wilt gebruiken. Alarm, notification of ringtone.
Daarna kan je per type je eigen geluidjes kiezen. Misschien moet je even je watch uit en aan zetten voordat je kan kiezen.
Have fun
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Iemand anders toevallig nog de ervaring dat de sleep tracking geen 'deep sleep' detecteert?
Eerder nog een Samsung Fit 2 gehad en die detecteerde dat wel ok, dus fysiek ben ik in staat om een 'deep sleep' te ervaren 😀
Eerder nog een Samsung Fit 2 gehad en die detecteerde dat wel ok, dus fysiek ben ik in staat om een 'deep sleep' te ervaren 😀
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
Ik heb de afgelopen dagen maar 0 tot 5 min diepe slaap. Ik heb nog een fit 2 liggen. Een testje met beiden om dit weekendDataCopy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:32:
Iemand anders toevallig nog de ervaring dat de sleep tracking geen 'deep sleep' detecteert?
Hoe doe ik dat het best met 1 telefoon?
Dit probleem heb ik ook al in meerdere reviews terug zien komen. Ik heb dit ook met de Galaxy Watch 3 gehad en nu ook met de Galaxy Watch 4. Ik vind het jammer dat dat niet goed werkt want het zou je veel inzicht kunnen geven over hoe goed je slaapt.DataCopy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:32:
Dit dus. Echt heel lullig precies op de punt van een composiet keukenblad... Grrrwiz schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:43:
[...]
Niet persé krasgevoelig.. Maar er zijn altijd scenario's denkbaar waar je met de beste wil van de wereld niet ontsnapt aan schade.. Je kunt domweg pech hebben... Het verkeerde object dat op het verkeerde moment op de verkeerde manier in aanraking komt met het glas..
Bij mij ook erg weinig diepe slaap, en erg veel wakker in de nacht. Als ik zo slecht zou slapen als het horloge aangeeft zou ik echt omvallen overdag.haaibaa2 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:58:
[...]
Dit probleem heb ik ook al in meerdere reviews terug zien komen. Ik heb dit ook met de Galaxy Watch 3 gehad en nu ook met de Galaxy Watch 4. Ik vind het jammer dat dat niet goed werkt want het zou je veel inzicht kunnen geven over hoe goed je slaapt.
Ik heb het opgegeven en doe hem sinds gisteren af als ik naar bed ga.
Ik kan zelf wel bijhouden hoe laat ik ga slapen en hoe laat ik opsta
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Zelfde probleem, geen of maar een paar minuten diepe slaap. Horloge is niet te vast om mijn pols, maar ook niet te los. REM slaapt dedecteert hij wel, wakker ook, en klopt ook, die wakker zone's.DataCopy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 11:32:
Blij dat het probleem de horloge is en niet mezelf :-)
Bloeddruk meting, is die accuraat (goed genoeg bedoel ik)?
Eigenlijk best wel matig dat van zo'n dure smartwatch de metingen zo onbetrouwbaar zijn. Heartrate, sleeptracking, bloeddruk. Ik hoop echt dat ze dat in de komende updates fixen. Overall ben ik best tevreden over mijn watch (44mm non-classic) maar ik ervaar zelf ook zeer wisselende en vaak incorrecte resultaten bij deze metingen.marcovandam schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:04:
[...]
Bij mij ook erg weinig diepe slaap, en erg veel wakker in de nacht. Als ik zo slecht zou slapen als het horloge aangeeft zou ik echt omvallen overdag.
Ik heb het opgegeven en doe hem sinds gisteren af als ik naar bed ga.
Ik kan zelf wel bijhouden hoe laat ik ga slapen en hoe laat ik opsta
Je zou toch wel mogen verwachten dat Samsung en Google deze onderdelen goed uitgewerkt en getest zouden hebben voordat ze de watch hadden gereleased. Dit is per slot van rekening hun paradepaardje en zou het nieuwe Wear OS weer op de kaart moeten zetten.
Nee, ik gebruik alleen Samsung Health.BubbaNL schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:28:
[...]
Bekijk je het in samsung health of google fit? Ik heb ze voor de vergelijk beide draaien en zie mijn tracking alleen in health, niets in fit.
Gezien de bovenstaande ervaringen met (geen) diepe slaap, denk ik dat de gehele slaapdetectie van de Watch4 gewoon niet voldoet en verbeterd moet worden - en zit ik gewoon onderaan het spectrum met fysieke eigenschappen waarbij helemaal geen slaap wordt gedetecteerd..
Bloeddruk moet ik nog even uitproberen, eerst nog calibreren.Dirk_3 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:21:
[...]
Bloeddruk meting, is die accuraat (goed genoeg bedoel ik)?
Hartslag (bij inspanning) lijkt ook goed overeen te komen. (Check met een borstband en een garmin fietscomputer)
Na de Huawei watch (versie 1) en de Galaxy Watch Active 2 heb ik nu de Galaxy Watch 4 Classic genomen. Op zich werkt hij prima en ik vind de ronddraaiende bezel geniaal. Maar.........
Waarom werken de apps uit de Play store niet? Op mijn oude Huawei watch kon ik mijn saldo bij de SNS bank controleren (staat ook "aan" in de instellingen), had ik een aparte kalender app, had ik Buienradar en nog diverse andere apps.
Maar als ik in de Play Store kijk naar "Apps op je telefoon" staan Buienradar, SNS bank en al die andere apps er niet tussen. Doe ik iets verkeerd? Het mag toch niet zo zijn dat die apps niet beschikbaar zijn omdat we nu bij Wear OS versie 3 zijn aangekomen? Zou wat zijn als ze dat ook bij iedere Android update op de telefoon zouden doen....
Wie weet wat er aan de hand is?
Waarom werken de apps uit de Play store niet? Op mijn oude Huawei watch kon ik mijn saldo bij de SNS bank controleren (staat ook "aan" in de instellingen), had ik een aparte kalender app, had ik Buienradar en nog diverse andere apps.
Maar als ik in de Play Store kijk naar "Apps op je telefoon" staan Buienradar, SNS bank en al die andere apps er niet tussen. Doe ik iets verkeerd? Het mag toch niet zo zijn dat die apps niet beschikbaar zijn omdat we nu bij Wear OS versie 3 zijn aangekomen? Zou wat zijn als ze dat ook bij iedere Android update op de telefoon zouden doen....
Wie weet wat er aan de hand is?
Dank! Dus niemand heeft Buienradar en andere "legacy" wear apps nog op hun GW4. Gelukkig en jammer tegelijkrenzo4000 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:35:
@Theratron hoewel de gw4 gebaseerd is op WearOs 3.0 wil dat nog niet zeggen dat alle apps hier op werken. De tijd zal het leren hoeveel apps beschikbaar gaan komen.
Nog een andere vraag, als je een tijd inactief bent krijg je net als op voorgaande Samsung watches een melding. Maar bij deze zie ik alleen een plaatje van iemand die aan het stretchen is, ik zie niet de mogelijkheid om een stretch oefening te doen (zoals op de Active 2) of zelfs maar om het plaatje weg te vegen.... Hij vult gewoon je scherm en je kan niets anders dan op de homeknop drukken om het te negeren. Is dat bij jullie ook zo? Want dat zou toch beter moeten kunnen...
Nogmaals, ik vind het een heerlijk horloge dus wil het zeker niet afzeiken hoor. Maar ik zou graag nog zien dat alle Wear OS apps gewoon werken, je weer de mogelijkheid krijgt stretch oefeningen te doen (of tenminste de notificatie weg te vegen), en... dat de Google assistant erbij komt : ) Dat laatste is wel min of meer beloofd door Samsung geloof ik.
Ik zou zo graag willen dat en eSim beschikbaar komt in NL en Samsung Pay.... Beiden lijken niet veraf te zijn meer, vooral eSim niet. Maar tjonge, daar waar ons land vaak voorloopt op dingen is dit duidelijk iets waarin men verzaakt heeft tot nu toe..
Vodafone heeft toch e-sim?wiz schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 17:50:
Ik zou zo graag willen dat en eSim beschikbaar komt in NL en Samsung Pay.... Beiden lijken niet veraf te zijn meer, vooral eSim niet. Maar tjonge, daar waar ons land vaak voorloopt op dingen is dit duidelijk iets waarin men verzaakt heeft tot nu toe..
Klopt maar ik wacht op mijn eigen werkgever :-)
Als ze eSIM voor telefoons hebben is het niet zo dat dit ook werkt op een horloge die het ondersteund. Op de Apple Watch is dit bijvoorbeeld ook nog steeds niet mogelijk, dit terwijl KPN, Vodafone en T-Mobile allen eSIM hebben en dit perfect werkt op de telefoons die dit ondersteunen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Hallo beste mensen,
Ik heb me zojuist door alle pagina's heengewerkt. Iedereen onwijs bedankt voor alle foto's, tips, ervaringen en al dan niet positieve kritieken.
Ik draag de GW4 Classic 46mm nu een week en ben er erg over te spreken. Ik vind het batterijgebruik iets minder relevant dan de meeste mensen denk ik en laat dat dus maar in het midden. Als ik mijn horloge niet, of niet zoveel, wil opladen dan koop ik wel iets anders of een regulier klok. Laat onverlet dat ik het een relevant onderwerp vind en graag blijf meelezen op het onderwerp.
Mijn GW4 is verbonden via de Galaxy S21 Ultra. ik heb waarschijnlijk dus meer voordelen dan mensen zonder een Samsumg toestel. Maar een man weet past weet wat hij mist..
Bloeddrukmeting
Naast de veel benoemde harslag meting heb ik nauwelijks de bloeddrukmeting voorbij zien komen.
Ik kan in ieder geval zeggen dat deze zeer goed te noemen is. Dat was op de GW3 al zo maar ook op deze.
Zo goed zelfs, dat ik een week later bij de huisarts zat. Deze deed een deed een meting met een identieke score (op hetzelfde moment gedaan omdat de HA ook nieuwsgierig was) en inmiddels aan de pilletjes ;-)
Bloedsuikermeting
Met enige terughoudenheid begin ik dus aan het volgende onderwerp, haha! In de aanloop naar de release was er nogal wat te doen om bloedsuiker te kunnen meten. De functionaliteit lijkt te ontbreken op het horloge maar ik zie in Samsung Health de optie wel staan. Weet iemand waarom deze wel uitgelijst is maar niet werkt? Komt dat misschien nog in een update? Is het niet in NL beschikbaar maar elders wel of zo?
:strip_exif()/f/image/z3AavBJXB3i0Uh2DHzwmJFAS.jpg?f=fotoalbum_large)
Horlogebanden
Ik vind zelf een mooie RVS stalen band gewoon de meest klassieke uitstraling hebben. Dat maakt hem voor mij het meest draagbaar. Dat is ook de reden trouwens dat ik niet voor de zwarte versie gekozen heb van de GW4.
Wat ik daarnaast erg jammer vind, is dat mijn oude band van de GW3 niet meer past. Ik heb me blijkbaar onvoldoende ingelezen maar de maat is van 22mm naaar 20mm gegaan. Jammer vind ik, maakt de klok iets minder 'stoer' in mijn optiek.
Ik heb dus een nieuwe besteld. Ik heb wel even goed gekeken naar de aansluiting van de band tegen de behuizing. De bandjes waar dan ruimte blijft zitten vind ik ronduit lelijk. Maar dat is even mijn ongezouten mening. Mijn Aziatische vrienden hebben me iets toegestuurd als dit of dit. Maar, een tip van een paar pagina's terug hebben me getriggerd met een dikkere aansluiting maar bovenal met dat trucje waarmee je snel de banden kunt wisselen. Sporten is mischien mel handiger met een sliconen band.
Oude GW3 (maart 2021) niet ingeruild
Ik kocht mijn GW4 bij Art & Craft voor € 351,00. Waarschijnlijk toch nog teveel betaald denk ik maar ze hebben de prijzen inmiddels wel naar boven bijgesteld. Haha!
Ik had geen behoefte aan de duo-lader omdat deze (geloof ik) maar 9 watt kon laden en voor mijn mobiel heb ik al eeen 15 watt lader aangeschaft en wil ook weer niet mijn hele tafel vol zetten.
Ook kreeg ik bij Samsung maar € 89,00 terug voor mijn GW3. Die wilde ik dus op Marktplaats verkopen en is inmiddels weg voor € 170,00. Dat leek mij een betere optie. Zeker ook omdat ik er maar € 180,00 voor betaald had (door kortingsbonnen)
Google Pay
Ik ben`heel erg benieuwd hoe lang het zal duren voordat Nederlanders kunnen betalen met de GW4. Dat was de aanleiding voor mij om überhaupt dit forumtopic te lezen.
Zelf zit ik bij ABN en kan (godzijdank) weer met mijn mobiel betalen. Dat heeft even mogen duren nadat ze de Android app hadden verwijderd maar ik had toen een tijdelijke rekening bij Rabo geopend. Als daar al nieuws oveer is of komt hou ik me zeer aanbevolen!
Ik blijf graag mee lezen mensen, nogmaals bedankt zover!
Ik heb me zojuist door alle pagina's heengewerkt. Iedereen onwijs bedankt voor alle foto's, tips, ervaringen en al dan niet positieve kritieken.
Ik draag de GW4 Classic 46mm nu een week en ben er erg over te spreken. Ik vind het batterijgebruik iets minder relevant dan de meeste mensen denk ik en laat dat dus maar in het midden. Als ik mijn horloge niet, of niet zoveel, wil opladen dan koop ik wel iets anders of een regulier klok. Laat onverlet dat ik het een relevant onderwerp vind en graag blijf meelezen op het onderwerp.
Mijn GW4 is verbonden via de Galaxy S21 Ultra. ik heb waarschijnlijk dus meer voordelen dan mensen zonder een Samsumg toestel. Maar een man weet past weet wat hij mist..
Bloeddrukmeting
Naast de veel benoemde harslag meting heb ik nauwelijks de bloeddrukmeting voorbij zien komen.
Ik kan in ieder geval zeggen dat deze zeer goed te noemen is. Dat was op de GW3 al zo maar ook op deze.
Zo goed zelfs, dat ik een week later bij de huisarts zat. Deze deed een deed een meting met een identieke score (op hetzelfde moment gedaan omdat de HA ook nieuwsgierig was) en inmiddels aan de pilletjes ;-)
Bloedsuikermeting
Met enige terughoudenheid begin ik dus aan het volgende onderwerp, haha! In de aanloop naar de release was er nogal wat te doen om bloedsuiker te kunnen meten. De functionaliteit lijkt te ontbreken op het horloge maar ik zie in Samsung Health de optie wel staan. Weet iemand waarom deze wel uitgelijst is maar niet werkt? Komt dat misschien nog in een update? Is het niet in NL beschikbaar maar elders wel of zo?
:strip_exif()/f/image/z3AavBJXB3i0Uh2DHzwmJFAS.jpg?f=fotoalbum_large)
Horlogebanden
Ik vind zelf een mooie RVS stalen band gewoon de meest klassieke uitstraling hebben. Dat maakt hem voor mij het meest draagbaar. Dat is ook de reden trouwens dat ik niet voor de zwarte versie gekozen heb van de GW4.
Wat ik daarnaast erg jammer vind, is dat mijn oude band van de GW3 niet meer past. Ik heb me blijkbaar onvoldoende ingelezen maar de maat is van 22mm naaar 20mm gegaan. Jammer vind ik, maakt de klok iets minder 'stoer' in mijn optiek.
Ik heb dus een nieuwe besteld. Ik heb wel even goed gekeken naar de aansluiting van de band tegen de behuizing. De bandjes waar dan ruimte blijft zitten vind ik ronduit lelijk. Maar dat is even mijn ongezouten mening. Mijn Aziatische vrienden hebben me iets toegestuurd als dit of dit. Maar, een tip van een paar pagina's terug hebben me getriggerd met een dikkere aansluiting maar bovenal met dat trucje waarmee je snel de banden kunt wisselen. Sporten is mischien mel handiger met een sliconen band.
Oude GW3 (maart 2021) niet ingeruild
Ik kocht mijn GW4 bij Art & Craft voor € 351,00. Waarschijnlijk toch nog teveel betaald denk ik maar ze hebben de prijzen inmiddels wel naar boven bijgesteld. Haha!
Ik had geen behoefte aan de duo-lader omdat deze (geloof ik) maar 9 watt kon laden en voor mijn mobiel heb ik al eeen 15 watt lader aangeschaft en wil ook weer niet mijn hele tafel vol zetten.
Ook kreeg ik bij Samsung maar € 89,00 terug voor mijn GW3. Die wilde ik dus op Marktplaats verkopen en is inmiddels weg voor € 170,00. Dat leek mij een betere optie. Zeker ook omdat ik er maar € 180,00 voor betaald had (door kortingsbonnen)
Google Pay
Ik ben`heel erg benieuwd hoe lang het zal duren voordat Nederlanders kunnen betalen met de GW4. Dat was de aanleiding voor mij om überhaupt dit forumtopic te lezen.
Zelf zit ik bij ABN en kan (godzijdank) weer met mijn mobiel betalen. Dat heeft even mogen duren nadat ze de Android app hadden verwijderd maar ik had toen een tijdelijke rekening bij Rabo geopend. Als daar al nieuws oveer is of komt hou ik me zeer aanbevolen!
Ik blijf graag mee lezen mensen, nogmaals bedankt zover!
´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)
De optie van bloedsuikermeting in de Samsung Health app is al zeer lange tijd aanwezig. Deze waardes moet je handmatig invoeren. Evenals water, eten en de cyclus van een vrouw.jpvaneijk schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:02:
Bloedsuikermeting
[URL="https://tweakers.net/i/2yM9WWUVHmSWkXmnd8KK-za_ml0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z3AavBJXB3i0Uh2DHzwmJFAS.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL
Ah, duidelijk verhaal en was me niet eerder opgevallen.patrickt35 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:41:
[...]
De optie van bloedsuikermeting in de Samsung Health app is al zeer lange tijd aanwezig. Deze waardes moet je handmatig invoeren. Evenals water, eten en de cyclus van een vrouw.
Er was toch ooit sprake van een optie om dit van de GW4 ook te kunnen meten? Niets van terecht gekomen denk ik dan? Of zit er nog wat in toekomstige updates?
´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)
De sensor ontbreekt, dus zit niet op de GW4.jpvaneijk schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:05:
[...]
Ah, duidelijk verhaal en was me niet eerder opgevallen.
Er was toch ooit sprake van een optie om dit van de GW4 ook te kunnen meten? Niets van terecht gekomen denk ik dan? Of zit er nog wat in toekomstige updates?
Bloeddruk ziet er goed uit, best onder de indruk van de meting eigenlijk.DataCopy schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 14:57:
[...]
Bloeddruk moet ik nog even uitproberen, eerst nog calibreren.
Hartslag (bij inspanning) lijkt ook goed overeen te komen. (Check met een borstband en een garmin fietscomputer)
Oh en je raadt het niet, na gisteren dus gevraagd te hebben naar de ervaringen met 'deep sleep' heb ik vannacht maar liefst 23 minister minuten deep sleep afgetikt!

Ik heb de Galaxy Watch 4 Classic 46mm officieel in handen gekregen.
:strip_exif()/f/image/11wCHr46tMl3hAGMsEp8VSh9.jpg?f=fotoalbum_large)
Qua hardware ga ik er na 3 jaar met Gear S3 Frontier enorm op vooruit, op accuduur ga ik er helaas op achteruit naar 2 dagen en dat is wel een teleurstelling. Want op de Gear S3 Frontier 46mm ging dit standaard 3 dagen mee toen de accu in goede staat was
:strip_exif()/f/image/11wCHr46tMl3hAGMsEp8VSh9.jpg?f=fotoalbum_large)
Qua hardware ga ik er na 3 jaar met Gear S3 Frontier enorm op vooruit, op accuduur ga ik er helaas op achteruit naar 2 dagen en dat is wel een teleurstelling. Want op de Gear S3 Frontier 46mm ging dit standaard 3 dagen mee toen de accu in goede staat was
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Hoe zijn bij jullie de bloedzuurstofmetingen? Ik heb soms dat ik onder de 90% kom. Meer mensen die dat hebben of moet ik langs de dokter :-)
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Sinds de laatste week heb ik dat ook, wel nog boven de 80 dus ik maak me nog niet echt zorgen, toevallig wel een week dat ik me wat minder voel.juggle schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:53:
Hoe zijn bij jullie de bloedzuurstofmetingen? Ik heb soms dat ik onder de 90% kom. Meer mensen die dat hebben of moet ik langs de dokter :-)
Wacht maar eens tot je ziet wat je er in functionaliteit voor terugkrijgt.. Hier geldt H x F = -A wel hoor 😁Van der Berg schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:35:
Ik heb de Galaxy Watch 4 Classic 46mm officieel in handen gekregen.
[Afbeelding]
Ik ook sinds de laatste week, daarvoor dus niet! Mogelijk dus misschien toch een software dingetje?Hedgy schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:23:
[...]
Sinds de laatste week heb ik dat ook, wel nog boven de 80 dus ik maak me nog niet echt zorgen, toevallig wel een week dat ik me wat minder voel.
Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl
Ik heb het al sinds ik de Watch 4 heb en was er best van geschrokken. Ben ermee naar de huisarts geweest en die vertelde me dat als ik echt slaap apneu had, dat ik dan echt wel klachten van mijn partner gehad zou hebben, de zucht waarmee je dan wakker wordt, daar wordt zelfs de diepste slaper echt wel van wakker. En dat meerdere keren per nacht. Nee dat zou ze echt wel gemerkt hebben. Ik negeer die melding dus maar. Het is trouwens wel dat sinds de laatste update het bij mij gegaan is van 2/3 minuten per nacht naar nu ineens 20 minuten en meer. Dus ze hebben er wel aan zitten tweaken.juggle schreef op maandag 13 september 2021 @ 00:18:
[...]
Ik ook sinds de laatste week, daarvoor dus niet! Mogelijk dus misschien toch een software dingetje?
Ik wordt gek van het media icoontje onderin. Dat komt telkens terug met iets van Google podcasts en kan ik niet wegkrijgen. Enige dat werkt is horloge uitzetten en opnieuw aanzetten en dan paar dagen later is het er weer... Mega irritant.
Iemand hier de draadloze oplader als ontvangen via de Samsung actie?
Ik zit ook nog steeds op de wachtbank voor de oplader.......N0EL schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:27:
Hij kwam hier enkele dagen voor het horloge binnen, begin deze maand.
Ik vind hem wel fijn, telefoon laden gaat wat traag, maar hij staat hier naast mijn werkplek dus dat maakt niet zoveel uit.
Horloge gaat even snel als op zijn eigen oplader.
Ik vind hem wel fijn, telefoon laden gaat wat traag, maar hij staat hier naast mijn werkplek dus dat maakt niet zoveel uit.
Horloge gaat even snel als op zijn eigen oplader.
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Yes laadt erg sloom helaasN0EL schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:27:
20 augustus watch ontvangen, maar nog steeds wachtende op mijn lader.N0EL schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:27:
Zit er nog steeds met smart op te wachten. Iets zegt me dat het niet goed gaat komen met die lader.N0EL schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:27:
Gaat wel goed komen met de lader, het is echter nu niet op voorraad.
Als mijn horloge is verbonden via BT met mijn telefoon dan krijg ik alle berichten binnen op mijn telefoon (en horloge) maar de meldingen zijn stil.
Ik wil de meldingen op mijn telefoon gewoon met geluid en op mijn horloge trillend.
Mijn telefoon staat dus inderdaad ook gewoon op geluid en mijn horloge op trillen.
Heb al zitten zoeken maar kan er zo 1,2,3 niet achter komen waar ik dat kan veranderen.
Weet iemand dat of wat ik wellicht fout doe?
Laat maar....Al gevonden.
Was wel heel makkelijk
Ik wil de meldingen op mijn telefoon gewoon met geluid en op mijn horloge trillend.
Mijn telefoon staat dus inderdaad ook gewoon op geluid en mijn horloge op trillen.
Heb al zitten zoeken maar kan er zo 1,2,3 niet achter komen waar ik dat kan veranderen.
Laat maar....Al gevonden.
Was wel heel makkelijk
[ Voor 7% gewijzigd door RvD86 op 13-09-2021 11:48 ]
Heb je toevallig de optie "Mute notifications on phone" aangezet? In de settings onder Notifications (ook beschikbaar via de Galaxy Wearable app).RvD86 schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:39:
Als mijn horloge is verbonden via BT met mijn telefoon dan krijg ik alle berichten binnen op mijn telefoon (en horloge) maar de meldingen zijn stil.
Dat was het inderdaad!MoonRaven schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:45:
[...]
Heb je toevallig de optie "Mute notifications on phone" aangezet? In de settings onder Notifications (ook beschikbaar via de Galaxy Wearable app).
Stom dat me dat niet eerder was opgevallen zeg.
Maar bedankt. Geluid op telefoon doet het weer
Vervelend... ik had intussen al 3 keer een verkeerd uur op mijn horloge. Deze liep exact 1 uur achter. Even op vliegtuigstand en terug loste het issue op maar dit is niet leuk...
Zijn er nog mensen die dit opmerkten ?
(Nog) niet opgevallen als het al bij mij is voorgekomen.Dirk_3 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:01:
Vervelend... ik had intussen al 3 keer een verkeerd uur op mijn horloge. Deze liep exact 1 uur achter. Even op vliegtuigstand en terug loste het issue op maar dit is niet leuk...
http://specs.tweak.to/5253
Ben van plan een Galaxy Watch 4 classic te kopen. Voor mij zijn de ECG & bloeddrukmeter met name interessant. Ik heb echter een Huawei Mate 20 Pro telefoon en begrijp dat de Samsung Health Monitor App hier niet op kan worden geïnstalleerd. Deze zou alleen beschikbaar zijn in de Galaxy Store. Kan 'm ook niet vinden in de Play Store.
Als ik het goed begrijp kan ik deze functies dan niet gebruiken, zonder een nieuwe Samsung telefoon te kopen. Klopt dat?
Als ik het goed begrijp kan ik deze functies dan niet gebruiken, zonder een nieuwe Samsung telefoon te kopen. Klopt dat?
Ik draag de Galaxy Watch 4 Classic 46mm en hij zit goed om mijn arm. Ik denk dat ik geen andere bandje nodig ga hebben. Ik ha nu naar Coolblue voor een screenprotector van glas. Tot mijn verbazing niet veel wijzerplaten? Of kijk ik verkeerd in de Google Play store? Ik wil het liefst een digitale met 24H en alle informatie.
Heeft iemand een advies?
Heeft iemand een advies?
:strip_exif()/f/image/wRbArNkU6ZNPaKGrHvEnnLim.jpg?f=fotoalbum_large)
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Je kan veel van de standaard wijzerplaten erg aanpassen, ik heb zelf van een witte met grote strepen een zwarte met kleine streepjes en kleine cijfers gemaakt en de nodige informatie zelf op de juiste plaats gezet. Gaat het makkelijkste op een Samsung smartphone, app wear, wijzerplaten: eentje kiezen en dan aanpassen maar :-)Van der Berg schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:12:
Ik draag de Galaxy Watch 4 Classic 46mm en hij zit goed om mijn arm. Ik denk dat ik geen andere bandje nodig ga hebben. Ik ha nu naar Coolblue voor een screenprotector van glas. Tot mijn verbazing niet veel wijzerplaten? Of kijk ik verkeerd in de Google Play store? Ik wil het liefst een digitale met 24H en alle informatie.
Heeft iemand een advies?
[Afbeelding]
Als je terugkijkt in de eerste 10-15 (?) pagina's van dit topic worden er ook suggesties gedaan waarmee het voor andere Android phones toch ook schijnt te werkenGenetiX schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:02:
Ben van plan een Galaxy Watch 4 classic te kopen. Voor mij zijn de ECG & bloeddrukmeter met name interessant. Ik heb echter een Huawei Mate 20 Pro telefoon en begrijp dat de Samsung Health Monitor App hier niet op kan worden geïnstalleerd. Deze zou alleen beschikbaar zijn in de Galaxy Store. Kan 'm ook niet vinden in de Play Store.
Dat is dus niet gezegd. Net deze reactie van de Samsung klantenservice o.b.v. de vraag of de combi Huawei Mate 20 Pro i.c.m. Watch 4 issues oplevert.Arjan P schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:33:
[...]
Als je terugkijkt in de eerste 10-15 (?) pagina's van dit topic worden er ook suggesties gedaan waarmee het voor andere Android phones toch ook schijnt te werken
Dat klopt, naar mijn weten werkt de watch zelfs verder helemaal niet goed met de Huawei! De bloeddrukmeter is iig alleen te gebruiken in combinatie met een Samsung toestel
Heb sinds dit weekend mijn eerste smartwatch, de Galaxy Watch4 44mm. Bevalt tot nu toe goed, maar had dan ook weinig verwachtingen en moet nog goed ontdekken wat je er allemaal mee kan. Ondertussen wel al leuk lopen tweaken, zoals bijvoorbeeld het schakelen van verlichting via Home Assistant 
Ik hou vooralsnog de batterijduur goed in de gaten en merk dat Spotify sinds laatste full charge al meer dan 14% batterij heeft verbruikt, terwijl ik Spotify (nog) niet eens heb gebruikt en ook niet in de achtergrond heb draaien! (Heb zelfs force stop gebruikt, maar blijft oplopen...)
Iemand een idee hoe ik dit kan tegengaan?
Ik hou vooralsnog de batterijduur goed in de gaten en merk dat Spotify sinds laatste full charge al meer dan 14% batterij heeft verbruikt, terwijl ik Spotify (nog) niet eens heb gebruikt en ook niet in de achtergrond heb draaien! (Heb zelfs force stop gebruikt, maar blijft oplopen...)
Arrived anxious, left bored
Ik heb de W4 icm de P20 Pro (dus niet de Mate), daarmee werkt, los van meten van bloeddruk en ECG, alles verder primaGenetiX schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:56:
[...]
Dat is dus niet gezegd. Net deze reactie van de Samsung klantenservice o.b.v. de vraag of de combi Huawei Mate 20 Pro i.c.m. Watch 4 issues oplevert.
Dat klopt, naar mijn weten werkt de watch zelfs verder helemaal niet goed met de Huawei! De bloeddrukmeter is iig alleen te gebruiken in combinatie met een Samsung toestel
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Af en toe achtergrond applicaties sluiten (op GW4 slide omhoog, middelste icoontje bovenin is de task manager)Puck schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:56:
Heb sinds dit weekend mijn eerste smartwatch, de Galaxy Watch4 44mm. Bevalt tot nu toe goed, maar had dan ook weinig verwachtingen en moet nog goed ontdekken wat je er allemaal mee kan. Ondertussen wel al leuk lopen tweaken, zoals bijvoorbeeld het schakelen van verlichting via Home Assistant
Dat heb ik dus gedaan. De gehele tijd heeft Spotify niet op de achtergrond gedraaid, toch gaat batterijverbruik omlaag (en flink!). Gaat nu nog steeds naar beneden terwijl Spotify niet open staat... Restart van de watch helpt niet en ook Spotify op telefoon volledig afsluiten niet...wiz schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:25:
[...]
Af en toe achtergrond applicaties sluiten (op GW4 slide omhoog, middelste icoontje bovenin is de task manager)
Wellicht maar reinstall van de applicatie proberen, maar blijf het raar vinden dat een applicatie die volledig is afgesloten toch nog iets doet.
[ Voor 19% gewijzigd door Puck op 13-09-2021 16:38 ]
Heb je toevallig offline playlists die bijgewerkt moeten worden oid?Puck schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:32:
[...]
Dat heb ik dus gedaan. De gehele tijd heeft Spotify niet op de achtergrond gedraaid, toch gaat batterijverbruik omlaag (en flink!). Gaat nu nog steeds naar beneden terwijl Spotify niet open staat... Restart van de watch helpt niet en ook Spotify op telefoon volledig afsluiten niet...
Wellicht maar reinstall van de applicatie proberen, maar blijf het raar vinden dat een applicatie die volledig is afgesloten toch nog iets doet.
Ik heb nog helemaal niks met die applicatie gedaan, naast installeren en even kijken hoe het werkte. Nog nooit offline feature gebruikt van Spotify want nog nooit nodig gehad.wiz schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:40:
[...]
Heb je toevallig offline playlists die bijgewerkt moeten worden oid?
Edit: Lijkt te maken te hebben met de service die in de achtergrond draait om de Spotify op de Watch ook remote te kunnen bedienen. Zie https://community.spotify...Watch-Active/td-p/4735107
Wel jammer want juist offline gebruik van Spotify was 1 van de redenen om deze Watch te kopen...
[ Voor 32% gewijzigd door Puck op 13-09-2021 17:10 ]
zie XDA:
https://forum.xda-develop...h-september-2021.4322527/
Bij mij draaien bloeddrukmeter & ECG op een Oneplus.
Natuurlijk kan Samsung dit zelf niet promoten!
GenetiX schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:56:
[...]
Dat is dus niet gezegd. Net deze reactie van de Samsung klantenservice o.b.v. de vraag of de combi Huawei Mate 20 Pro i.c.m. Watch 4 issues oplevert.
[ Voor 3% gewijzigd door Henkiejoo op 13-09-2021 19:01 ]
Nou als je een actief dagje hebt is de Watch (Classic 46 mm) ook zo leeg... Vanochtend van de oplader gehaald rond 7 uur. Om acht uur een half uurtje gesport, vanmiddag 13km gewandeld met tracking en nu is ie zo goed als leeg (12%). Dus zeg maar 14 uur.
Wear app zegt zelf nog korter overigens, en de percentages die ik daar zie kom ik ook niet verder dan 35% gebruik dus beetje vaag.
Wear app zegt zelf nog korter overigens, en de percentages die ik daar zie kom ik ook niet verder dan 35% gebruik dus beetje vaag.
[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 13-09-2021 20:55 ]
En alles helemaal soepel?Henkiejoo schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:00:
zie XDA:
[...]
Ik ben nog aan het kijken voor een nieuwe smartwatch de dingen die me juist aanspreken zijn deze 2 features.
Ik heb verder nog helemaal niets van Samsung in huis.
@Lennnn
Eigenlijk heel soepel. Installatie van mod-apps was ook niet heel lastig.
Ik heb hem hier niet voor gekocht, maar vind het wel geinig wat er tegenwoordig mogelijk is.
In vergelijking met mijn vorige watch (huawei watch 1gen) werkt het allemaal ook een stuk prettiger.
Ik heb hem hier niet voor gekocht, maar vind het wel geinig wat er tegenwoordig mogelijk is.
In vergelijking met mijn vorige watch (huawei watch 1gen) werkt het allemaal ook een stuk prettiger.
Zit met hetzelfde dilemma. Te gek voor woorden dat je op een standaard up-to-date android toestel van een ander merk die software niet kan draaien. Vraag me ook af hoe dat juridisch zit. Je verkoopt een toestel met bepaalde specificaties, maar niet al die specificaties werken out-of-the-box. Er is imho geen goede reden waarom dit niet op een ander toestel zou kunnen, maargoed.Lennnn schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:08:
[...]
En alles helemaal soepel?
Ik ben nog aan het kijken voor een nieuwe smartwatch de dingen die me juist aanspreken zijn deze 2 features.
Ik heb verder nog helemaal niets van Samsung in huis.
Daar kom ik ook vanaf, maar zo'n beetje alle apps die ik draaide op de Huawei watch zijn niet beschikbaar op de Galaxy Watch 4. Heb jij dat ook?Henkiejoo schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:50:
@Lennnn
Als je zoekt op Facer dan zijn er genoeg wijzerplaten te downloaden.Van der Berg schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:12:
Heeft iemand een advies?
[Afbeelding]
Even kijken op Google hoe het werkt, voorbeelden genoeg.
App moet op telefoon en horloge draaien.
Is het een nieuwe strategie van ze? Willen ze Apple achterna?GenetiX schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:06:
[...]
Zit met hetzelfde dilemma. Te gek voor woorden dat je op een standaard up-to-date android toestel van een ander merk die software niet kan draaien. Vraag me ook af hoe dat juridisch zit. Je verkoopt een toestel met bepaalde specificaties, maar niet al die specificaties werken out-of-the-box. Er is imho geen goede reden waarom dit niet op een ander toestel zou kunnen, maargoed.
Ik vind het ook maar achterlijk. Het is dat er voor mijn wensen momenteel niet echt een goed alternatief is. Anders was deze direct afgevallen.
Bedankt. Waarschijnlijk krijg ik het hier op een pocophone dan ook wel werkend.Henkiejoo schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:50:
@Lennnn
Weet je hoe het zit met eventuele updates bij dit soort mods? Is het eenmalig deze handeling en draai je dan mee met de updates? Of moet je bij elke update handmatig de nieuwe mod-apps installeren?
Is Apple ook al aangeklaagd dat hun horloge niet goed werkt op een Samsung telefoon?Lennnn schreef op maandag 13 september 2021 @ 23:05:
[...]
Is het een nieuwe strategie van ze? Willen ze Apple achterna?
Ik vind het ook maar achterlijk. Het is dat er voor mijn wensen momenteel niet echt een goed alternatief is. Anders was deze direct afgevallen.
Ik heb geen idee hoor maar vraag het mij zo maar even af.
Heeft iemand een tip voor een milanees bandje van goede kwaliteit met magneetsluiting? Ik heb er een van aliexpress maar de kwaliteit is niet geweldig (ruw afgewerkt) en volgens mij zijn de bandjes op bijvoorbeeld bol.com gewoon hetzelfde als deze.
Ook die van smartwatchbanden.nl lijkt precies hetzelfde. Ik vraag me af of ze niet allemaal uit dezelfde fabriek komen...
Ook die van smartwatchbanden.nl lijkt precies hetzelfde. Ik vraag me af of ze niet allemaal uit dezelfde fabriek komen...
[ Voor 20% gewijzigd door EnigmaNL op 13-09-2021 23:25 ]
@Theratron Toen ik die Huawei net had was ik alleen maar het experimenteren.
Na een paar jaar gebruikte ik alleen nog watchmaker met een paar favoriete watchfaces, verder notificaties en Heart Trace voor hartslagmeting elke x minuten, soms Google Assistant voor het zetten van een timer.
Wat voor soort apps mis je nu dan?
@Lennnn inderdaad moet je zelf de apk's downloaden en installeren, want ze staan niet in de play store. Ik zag dat er gisteren ook al weer een nieuwe versie is neergezet :-)
Mijn telefoon heb ik ook niet op auto-update staan, dus deze update kan ik wel meenemen als ik de rest ook update.
Na een paar jaar gebruikte ik alleen nog watchmaker met een paar favoriete watchfaces, verder notificaties en Heart Trace voor hartslagmeting elke x minuten, soms Google Assistant voor het zetten van een timer.
@Lennnn inderdaad moet je zelf de apk's downloaden en installeren, want ze staan niet in de play store. Ik zag dat er gisteren ook al weer een nieuwe versie is neergezet :-)
Mijn telefoon heb ik ook niet op auto-update staan, dus deze update kan ik wel meenemen als ik de rest ook update.
[ Voor 4% gewijzigd door Henkiejoo op 14-09-2021 09:20 ]
Zal je altijd zien heb sinds de galaxy watch 4 in gebruik en ben er erg tevreden over. Totdat ik er gister achter kwam dat het bandje al gescheurd is. Het bandje is gescheurd tussen de gaatjes die gebruikt worden om het bandje strakker of minder strak te zetten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb al contact opgenomen met de webshop maar die geven aan dat het horloge opgestuurd moet worden en dat het wellicht gelabeld kan worden als gebruikersschade. Als ze dat doen ga ik daar natuurlijk niet mee akkoord. Ik heb het horloge net enkele weken in gebruik het lijkt me dat een horloge er tegen moet kunnen dat je deze elke dag om en af doet. Dat dit na enkele jaren kan gebeuren kan ik begrijpen maar na enkele weken vind ik zelf vrij snel. Nu dus maar even rustig 5 a 10 werkdagen wachten op het reparatiecentrum.
Ik heb al contact opgenomen met de webshop maar die geven aan dat het horloge opgestuurd moet worden en dat het wellicht gelabeld kan worden als gebruikersschade. Als ze dat doen ga ik daar natuurlijk niet mee akkoord. Ik heb het horloge net enkele weken in gebruik het lijkt me dat een horloge er tegen moet kunnen dat je deze elke dag om en af doet. Dat dit na enkele jaren kan gebeuren kan ik begrijpen maar na enkele weken vind ik zelf vrij snel. Nu dus maar even rustig 5 a 10 werkdagen wachten op het reparatiecentrum.
:strip_exif()/f/image/ytitgaxNLqw7xez7NalCU8EU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is inderdaad wel erg snel! Ik snap ook niet dat je daarvoor het hele horloge moet opsturen i.p.v. alleen het bandje. Ik zou daar toch nog even contact over opnemen met de winkel (welke winkel is het?) en voorstellen dat je alleen het bandje opstuurt en dat ze die omwisselen. Draag je het horloge niet te strak om je pols waardoor er te veel spanning op het bandje komt te staan? Ik draag hem redelijk losjes. Misschien dat dat nog scheelt. Maar zo snel zou die niet kapot mogen gaan.Dynare schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:13:
Zal je altijd zien heb sinds de galaxy watch 4 in gebruik en ben er erg tevreden over. Totdat ik er gister achter kwam dat het bandje al gescheurd is. Het bandje is gescheurd tussen de gaatjes die gebruikt worden om het bandje strakker of minder strak te zetten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[Afbeelding]
Dit kan natuurlijk echt niet. Het horloge opsturen gaat ook nergens over. Wat verwachten ze hieraan te kunnen repareren dan?Dynare schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:13:
[Afbeelding]
Zijn er nog adviezen voor glazen screen Protectors die goed passen?
Voorlopig gebruik ik deze wijzerplaat op mijn Galaxy Watch 4 Classic 46mm tot dat ik een betere heb gevonden. Het bandje dat door Samsung is geleverd zit perfect en ik hoef geen aparte bandje erbij. Misschien dat ik nog een bandje neem voor het geval deze kapot gaat.
:strip_exif()/f/image/2eFbix95EkFNLSCGeaR0m2WC.jpg?f=fotoalbum_large)
Zijn er nog aanraders wat betreft wijzers?
:strip_exif()/f/image/2eFbix95EkFNLSCGeaR0m2WC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 14-09-2021 14:27 ]
Smaken verschillen, maar dat vind ik echt een vreselijk lelijke watchface.Van der Berg schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:24:
Voorlopig gebruik ik deze wijzerplaat op mijn Galaxy Watch 4 Classic 46mm tot dat ik een betere heb gevonden. Het bandje dat door Samsung is geleverd zit perfect en ik hoef geen aparte bandje erbij. Misschien dat ik nog een bandje neem voor het geval deze kapot gaat.
[Afbeelding]
Update: Heb Spotify volledig van watch verwijderd en de batterij is is in de afgelopen 6 uur nog geen 1% naar beneden gegaan. Heeft dus behoorlijk impact op de batterijduur. Andere tweakers die met Spotify hetzelfde gedrag hebben? Ik wil uiteraard namelijk wel graag Spotify gebruiken, maar geen zin in flinke battery drain als Spotify uitstaat...Puck schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:45:
[...]
Edit: Lijkt te maken te hebben met de service die in de achtergrond draait om de Spotify op de Watch ook remote te kunnen bedienen. Zie https://community.spotify...Watch-Active/td-p/4735107
Let op dat dat ding als die 100% is vrij lang over doet om omlaag te gaan, soms ben ik 4 uur verder staat ie nog op 100% maar dan 2 uur later ineens op 90% zonder dat er iets veranderd is aan de omstandigheden.Puck schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:54:
[...]
Update: Heb Spotify volledig van watch verwijderd en de batterij is is in de afgelopen 6 uur nog geen 1% naar beneden gegaan. Heeft dus behoorlijk impact op de batterijduur.
Neemt niet weg dat het waarschijnlijk een hele verbetering is om Spotify er af te halen, dat blijkt wel!
[ Voor 9% gewijzigd door watercoolertje op 14-09-2021 15:10 ]
Herken het niet echt, heb de watch app gisteren nog gebruikt om thuis met mijn google nest audio de muziek te bedienen.Puck schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:54:
[...]
Update: Heb Spotify volledig van watch verwijderd en de batterij is is in de afgelopen 6 uur nog geen 1% naar beneden gegaan. Heeft dus behoorlijk impact op de batterijduur. Andere tweakers die met Spotify hetzelfde gedrag hebben? Ik wil uiteraard namelijk wel graag Spotify gebruiken, maar geen zin in flinke battery drain als Spotify uitstaat...
:strip_exif()/f/image/qAMO8WTgcAK5e9p1k6q0fBMK.jpg?f=fotoalbum_large)
En als ik dan doorklik op Spotify:
Battery usage 7% since last fully charged
Moet zeggen dat de batterij mij erg meevalt met mijn gebruik.
- WIFI aan
- Geluid aan of trillen
- AOD uit, niet nodig in mijn geval
- raise to wrist, touch screen to wake, turn bezel to wake allemaal uit, met kids niet handig die proberen het scherm aan te krijgen
- screen time out 30 seconden
- wel dnd en bedtme mode gesynced met mij Flip 3
- notificaties voor een set aan apps, niet voor alles hoef ik op mijn watch een notificatie te hebben
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Op zich heb ik niet heel veel moeite met het opsturen of ik nu alleen het bandje opstuur of alles. Kan zonder bandje het horloge niet dragenhostje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:33:
[...]
Dat is inderdaad wel erg snel! Ik snap ook niet dat je daarvoor het hele horloge moet opsturen i.p.v. alleen het bandje. Ik zou daar toch nog even contact over opnemen met de winkel (welke winkel is het?) en voorstellen dat je alleen het bandje opstuurt en dat ze die omwisselen. Draag je het horloge niet te strak om je pols waardoor er te veel spanning op het bandje komt te staan? Ik draag hem redelijk losjes. Misschien dat dat nog scheelt. Maar zo snel zou die niet kapot mogen gaan.
Verder voor mijn gevoel draag ik het horloge niet te strak anders zou ik er toch ook last van moeten krijgen.
Volgens mij zijn de mods van Tweakers niet al fan van noemen van webshops als niet nodig is. Dus laten we het houden op de webshop waar met de preorder een leuke kortingscode van 50 euro verzilvert kon worden.
Ik heb wel eens het idee dat winkels/webshops geen zin hebben in dit soort garantie-gevallen en het dan helemaal volgens de letteren van de wet gaan spelen.
Oftewel: garantie? Stuur je apparaat maar op, dan gaan we het onderzoeken. Minimaal 2 weken kwijt.
Onder het mom van privacy wipen we je device wel.
Oftewel: garantie? Stuur je apparaat maar op, dan gaan we het onderzoeken. Minimaal 2 weken kwijt.
Onder andere inderdaad de Google assistent, maar qua Playstore apps: Buienradar, SNS Bank, een maandkalender, dat soort dingen. Normaal gesproken als ik in de Play store op het horloge klik op "apps op je telefoon" krijg ik bij de Huawei een hele reeks apps, maar bij de Galaxy Watch staat er niets....Henkiejoo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:19:
@Theratron Toen ik die Huawei net had was ik alleen maar het experimenteren.
@Theratron
apps op je telefoon geeft bij mij ook Google Keep, Spotify en Stocard bijvoorbeeld.
Die had ik inderdaad ook op de huawei, maar gebruikte ze eigenlijk niet.
Heb ze nu ook maar weer geïnstalleerd dus.
apps op je telefoon geeft bij mij ook Google Keep, Spotify en Stocard bijvoorbeeld.
Die had ik inderdaad ook op de huawei, maar gebruikte ze eigenlijk niet.
Heb ze nu ook maar weer geïnstalleerd dus.
Na bijna 2 uur 6% accu gebruikt.. ik ben de accuduur aan het testen van de Watch 4 Classic 46mm. Ik laad hem wel iedere nacht op. Maar ga vanavond dat waarschijnlijk niet doen.
Ik heb "Always on Display" uit
Ik heb "Always on Display" uit
[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 14-09-2021 16:18 ]
Dat idee heb ik ook ja. Daarom stelde ik al voor te regelen met de winkel om alleen de bandjes op te sturen. Dat scheelt dat ze de watch wipen en je alles opnieuw zou moeten instellen als hij terug komt. Maar ook de kans op beschadiging tijdens transport van het horloge. Hoe vaak hoor je niet dat artikelen, die na een schade afhandeling retour komen, ineens nog meer schade hebben bij ontvangst. Zit je ineens met een kras op je scherm. En dan mag jij gaan bewijzen dat die kras er eerst niet op zat. Als ik @Dynare goed begrijp gaat het om een aanschaf bij Belsimpel (zou niet weten waarom de webshop niet genoemd mag worden, want die is toch al vaker genoemd in dit forum?). Die hebben ook fysieke winkels. Wellicht is het nog een optie om daar even langs te gaan met het artikel als er een Belsimpel in de buurt is? Misschien dat ze hem daar ter plekke kunnen bekijken en het bandje kunnen omwisselen.CappieL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:44:
Ik heb wel eens het idee dat winkels/webshops geen zin hebben in dit soort garantie-gevallen en het dan helemaal volgens de letteren van de wet gaan spelen.
De genoemde apps zijn WearOS 2 compatible.. Ik had begrepen dat Google tools ter beschikking heeft gesteld om apps te porten en klaar te maken voor WearOS 3. Daar zal het vermoedelijk aan liggen... Die Apps zijn niet zomaar uitwisselbaar...Theratron schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:56:
[...]
Onder andere inderdaad de Google assistent, maar qua Playstore apps: Buienradar, SNS Bank, een maandkalender, dat soort dingen. Normaal gesproken als ik in de Play store op het horloge klik op "apps op je telefoon" krijg ik bij de Huawei een hele reeks apps, maar bij de Galaxy Watch staat er niets....
Ik heb er een op zitten van Just in Case, past perfect (watch 4 44mm).Soullancer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:43:
Zijn er nog adviezen voor glazen screen Protectors die goed passen?
Thanks! Ik hoop dat de makers van de genoemde apps dat ook gaan doen. Vooral Buienradar vond ik toch echt erg handig : )wiz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:17:
[...]
De genoemde apps zijn WearOS 2 compatible.. Ik had begrepen dat Google tools ter beschikking heeft gesteld om apps te porten en klaar te maken voor WearOS 3. Daar zal het vermoedelijk aan liggen... Die Apps zijn niet zomaar uitwisselbaar...
Toch vind ik het wel raar. Bij verschillende Android versies op de telefoon doen apps het gewoon... En ik krijg nou niet de indruk dat het onderliggende Wear platform echt enorm is aangepast. Volgens mij is dit "nieuwe OS" in principe gewoon het oude Wear met een Samsung launcher eroverheen en hebben ze de functionaliteit van een draaiknop geport naar de draaischijf ; )
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen