Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 13:43
Vannacht telefoon op een andere verdieping laten liggen, Watch 4 wel om, batterij in 1 nacht helemaal leeg.
Kan dit komen omdat hij bluetooth connectie naar de telefoon zoekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 20:43
Sleeon schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:06:
Vannacht telefoon op een andere verdieping laten liggen, Watch 4 wel om, batterij in 1 nacht helemaal leeg.
Kan dit komen omdat hij bluetooth connectie naar de telefoon zoekt?
geen idee hoe het bij de watch specifiek zit, maar meestal wilt dat zeggen dat hij de telefoon wel kon vinden maar deze op de limiet van de maximale afstand zat. In dat geval wordt er constant op maximaal vermogen uitgezonden. Als hij helemaal niets vind zijn dit meestal maar korte bursts om te zoeken en valt het verbruik wel goed mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
ROFLASTC schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:14:
Mijn Watch4 Classic 46 heb ik nu al een tijdje en er zijn wat krasjes op de bezel verschenen zo door het jaar heen. Is die draai/click ring te vervangen? Of kost dat hetzelfde als een nieuw horloge?
Ik heb er deze opgezet, voor € 3,58 (46mm)

https://nl.aliexpress.com...auXe&gatewayAdapt=glo2nld

Al meteen na de aankoop. Gewoon erop plakken.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
FF n foto voor het idee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqB6gExIU3Bd3bpgP3UOf5ZuGTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uF5IyM8R3VMRbQzlUnsazP9j.jpg?f=fotoalbum_large

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Beste Tweaker leden,

Sinds kort zit ik te denken om over te stappen van de ouderwetse horloge naar een Smart Watch. Nu viel mijn oog op de Galaxy Watch 4. Prijs technisch nu te doen, zit goed, ziet er mooi uit etc.

Echter staat er bij de Tech specs het volgende:
Software Support Periode:
tenminste tot februari 2023.

Wat betekend dat de Software support stopt eind deze maand al.
Nu heb ik om duidelijkheid via Whatsapp aan Samsung gevraagd, en dat blijft nog wat vaag + ze komen erop terug. Bij de Samsung Watch 5 staat bijv. helemaal niet tot wanneer alles loopt.

Mijn vraag is nu vooral hoe zit dit in de praktijk?
Want is de regel een beetje hetzelfde als met een telefoon dat je toch wel na de 2 a 3 jaar deze moet vervangen ivm Android OS etc. Of gaat een horloge als deze zeker wel jaren (software matig) mee?

Ik vervang mijn tel meestal wel na 2 jaar al is het vaak meer omdat ik er wel op uit gekeken ben maar met de horloge vervang ik het bandje en klaar ik heb een "andere" horloge.

Ben helemaal nieuw als het aankomt op Smartwatches dus alle tips en hints zijn welkom en waar ik gewoonweg rekening mee moet houden. Elke dag opladen is geen punt dat ben ik wel gewend met de telefoon.

Alvast bedankt :)

ps. had deze vraag ook hier gesteld: Samsung Galaxy watch 4, support etc werd netjes hierheen verwezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Michael-El schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:03:
Beste Tweaker leden,

Sinds kort zit ik te denken om over te stappen van de ouderwetse horloge naar een Smart Watch. Nu viel mijn oog op de Galaxy Watch 4. Prijs technisch nu te doen, zit goed, ziet er mooi uit etc.

Echter staat er bij de Tech specs het volgende:
Software Support Periode:
tenminste tot februari 2023.

Wat betekend dat de Software support stopt eind deze maand al.
Nu heb ik om duidelijkheid via Whatsapp aan Samsung gevraagd, en dat blijft nog wat vaag + ze komen erop terug. Bij de Samsung Watch 5 staat bijv. helemaal niet tot wanneer alles loopt.

Mijn vraag is nu vooral hoe zit dit in de praktijk?
Want is de regel een beetje hetzelfde als met een telefoon dat je toch wel na de 2 a 3 jaar deze moet vervangen ivm Android OS etc. Of gaat een horloge als deze zeker wel jaren (software matig) mee?

Ik vervang mijn tel meestal wel na 2 jaar al is het vaak meer omdat ik er wel op uit gekeken ben maar met de horloge vervang ik het bandje en klaar ik heb een "andere" horloge.

Ben helemaal nieuw als het aankomt op Smartwatches dus alle tips en hints zijn welkom en waar ik gewoonweg rekening mee moet houden. Elke dag opladen is geen punt dat ben ik wel gewend met de telefoon.

Alvast bedankt :)

ps. had deze vraag ook hier gesteld: Samsung Galaxy watch 4, support etc werd netjes hierheen verwezen.
https://www.samsung.com/nl/support/newsalert/123587/

Tot 4 jaar support dus. Dat zou updates tot in ieder geval halverwege 2025 moeten betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
RepareerDroid schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:52:
[...]

https://www.samsung.com/nl/support/newsalert/123587/

Tot 4 jaar support dus. Dat zou updates tot in ieder geval halverwege 2025 moeten betekenen.
Enorm bedankt voor je reactie.
En volgens mij kwam deze horloge eind 2021 uit, dus zou deze horloge een kleine 4 jaar aan ondersteuning krijgen. Stel het verloopt dus het is 2025, geen updates meer etc. Hoe dan verder?

Is het dan echt een risico om hiermee verder te lopen of juist niet?
Ik zou de Watch 5 zeker wel willen echter is dit wel 100 euro duurder, wel is dan natuurlijk zo deze is afgelopen jaar uitgekomen dus is de ondersteunen dan laten we zeggen 2026 zijn dus ik betaal voor nu 100 meer voor een jaartje meer support of 100 euro minder voor een jaartje minder? (los van de hardware verschillen natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Michael-El schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Enorm bedankt voor je reactie.
En volgens mij kwam deze horloge eind 2021 uit, dus zou deze horloge een kleine 4 jaar aan ondersteuning krijgen. Stel het verloopt dus het is 2025, geen updates meer etc. Hoe dan verder?

Is het dan echt een risico om hiermee verder te lopen of juist niet?
Ik zou de Watch 5 zeker wel willen echter is dit wel 100 euro duurder, wel is dan natuurlijk zo deze is afgelopen jaar uitgekomen dus is de ondersteunen dan laten we zeggen 2026 zijn dus ik betaal voor nu 100 meer voor een jaartje meer support of 100 euro minder voor een jaartje minder? (los van de hardware verschillen natuurlijk)
Je zal na 2025 geen updates meer krijgen, dit betekend niet dat het toestel onbruikbaar is wél dat je geen nieuwe functies meer zal krijgen.
Het aantal nieuwe functies die later worden toegevoegd zijn sowieso al beperkt...

Kijk naar je portefeuille, ik heb de classic gekocht net voor de 5 uit kwam puur voor de draairing (ik ging er van uit dat de geruchten klopten)
Kwa hardware zijn de 4 en de 5 trouwens nagenoeg gelijk dus daar moet je het niet voor doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
killerbie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:08:
[...]

Je zal na 2025 geen updates meer krijgen, dit betekend niet dat het toestel onbruikbaar is wél dat je geen nieuwe functies meer zal krijgen.
Het aantal nieuwe functies die later worden toegevoegd zijn sowieso al beperkt...

Kijk naar je portefeuille, ik heb de classic gekocht net voor de 5 uit kwam puur voor de draairing (ik ging er van uit dat de geruchten klopten)
Kwa hardware zijn de 4 en de 5 trouwens nagenoeg gelijk dus daar moet je het niet voor doen
Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp hoef ik mij niet al te druk te maken over de levensduur van de software. Zou het zonde vinden om naast een dure tel ook nog eens een nieuwe horloge te moeten kopen als ie het gewoon prima doet. Bedoel dit ding kan nu al onwijs veel.

Ik heb overigens een Motorola Edge 20 en dat werkt volgens mij ook gewoon met deze horloge? Via een app van de Galaxy Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:54
Michael-El schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:29:
[...]
Ik heb overigens een Motorola Edge 20 en dat werkt volgens mij ook gewoon met deze horloge? Via een app van de Galaxy Watch.
Ja, alleen sommige functies (ECG- en bloeddrukmetingen) werken uitsluitend bij Samsungtelefoons. Er is wel een hack voor: https://forum.xda-develop...ed-25th-oct-2022.4322527/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
Bedankt voor de reacties ben zeker enorm geholpen. Nu als laatste is het nog in overweging te nemen om te gaan voor de Watch 5. Of is het het prijs verschil niet echt waard. Want de 4 is nu relatief betaalbaar in vergelijking tot de 5.

En wat mij te binnen schiet. Het moment dat ik de telefoon bij nij draag en in contact staat met de horloge dan kan ik daar de mail etc mee zien en gebruiken.

Het moment dat ik die niet bij mij heb of mijn tel geen internet heeft dan is het puur een horloge die de tijd geeft toch. Mijn tel heb ik altijd bij mij plus 5g of werkt dit anders?

[ Voor 42% gewijzigd door Michael-El op 14-01-2023 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-05 01:44
Als je ergens bent en je bent je tel vergeten en der is wifi log je daar automatisch in,je berichten komen gewoon door en sms kan je ook sturen,ik zoek een app dat gewoon ook berichten kan sturen,vroeger was dat Telegram,ook ziek ik een appje zodat als je geen mobiele telefoon bij je hebt een vpn kan activeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Michael-El schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:56:
Bedankt voor de reacties ben zeker enorm geholpen. Nu als laatste is het nog in overweging te nemen om te gaan voor de Watch 5. Of is het het prijs verschil niet echt waard. Want de 4 is nu relatief betaalbaar in vergelijking tot de 5.

En wat mij te binnen schiet. Het moment dat ik de telefoon bij nij draag en in contact staat met de horloge dan kan ik daar de mail etc mee zien en gebruiken.

Het moment dat ik die niet bij mij heb of mijn tel geen internet heeft dan is het puur een horloge die de tijd geeft toch. Mijn tel heb ik altijd bij mij plus 5g of werkt dit anders?
naar mijn weten zijn de watch 4 en de 5 active nagenoeg gelijk. ik zou persoonlijk de 4 nemen, of een bundel phone+watch5.
ik heb de classic puur vanwege het esthetische gekozen over de active of pro reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:00
Michael-El schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 09:56:

Ik had een Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm en ben in augustus 2022 overgestapt op de Galaxy Watch 5 Pro. Als je enige vooruitgang wil is de Watch 5 Pro de enige juiste keuze. Op accucapaciteit ga je 229mAh erop vooruit naar 590mAh! Ik doe makkelijk 5-dagen op de accu door Wi-Fi, Always on-Display en GPS (locatie) uit te zetten en screen on time (scherm aan blijft) 30 seconden en hartslag niet op continue (hele tijd)

Ik heb de Bluetooth versie gekozen over e-sim 5G. Voor die meerprijs heb ik de Galaxy Buds 2 Pro gekozen en ik heb toch overal mijn smartphone bij mij. Ik kreeg pre-order €90 korting op de Buds 2 Pro van €229,- voor €139

Van Watch 4 naar Watch 5 is bijna precies hetzelfde, behalve op accucapaciteit tussen 40mm en 44mm.

Watch 4: 247 mAh accu
Watch 4 Classic 46mm: 361mAh

Watch 5 40mm: 248mAh
Watch 5 44mm: 410mAh
Watch 5 Pro 45mm: 590mAh

Ik mis wel het wieltje rondom het scherm dat de Watch 4 Classic 46mm had. Maar inmiddels ben ik eraan gewend aangeraakt. Grote minpunt is het nou ook niet, maar met het wieltje was het anders

[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2023 13:54 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael-El
Van der Berg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:44:
[...]

Ik had een Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm en ben in augustus 2022 overgestapt op de Galaxy Watch 5 Pro. Als je enige vooruitgang wil is de Watch 5 Pro de enige juiste keuze. Op accucapaciteit ga je 229mAh erop vooruit naar 590mAh! Ik doe makkelijk 5-dagen op de accu door Wi-Fi, Always on-Display en GPS (locatie) uit te zetten en screen on time (scherm aan blijft) 30 seconden en hartslag niet op continue (hele tijd)

Ik heb de Bluetooth versie gekozen over e-sim 5G. Voor die meerprijs heb ik de Galaxy Buds 2 Pro gekozen en ik heb toch overal mijn smartphone bij mij.

Van Watch 4 naar Watch 5 is precies hetzelfde.

Ah zo ja ik snap het.

Voor mij is het vooral dat ik het kan gebruiken waar een horloge voor "bedoelt" is. Dat het de tijd en datum goed weergeeft en dan ik zo nu en dan de klok layout en bandje kan aanpassen waardoor ik een andere horloge heb.

Alle extra functies zal ik mee klooien en spelen en kijken wat handig en mooi is om te gebruiken. Als ik dan kijk naar de prijs voor de 4 ben ik € 140 kwijt kijk ik naar de 5 is het € 240 dat verschil is erg groot en gezien wat ik ermee wil en ga doen is dat hem niet waard. Plus dat ligt wel ver buiten mijn budget die de investering denk ik voor mij niet waard zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Michael-El schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Ah zo ja ik snap het.

Voor mij is het vooral dat ik het kan gebruiken waar een horloge voor "bedoelt" is. Dat het de tijd en datum goed weergeeft en dan ik zo nu en dan de klok layout en bandje kan aanpassen waardoor ik een andere horloge heb.

Alle extra functies zal ik mee klooien en spelen en kijken wat handig en mooi is om te gebruiken. Als ik dan kijk naar de prijs voor de 4 ben ik € 140 kwijt kijk ik naar de 5 is het € 240 dat verschil is erg groot en gezien wat ik ermee wil en ga doen is dat hem niet waard. Plus dat ligt wel ver buiten mijn budget die de investering denk ik voor mij niet waard zal zijn.
Kijk ook naar de accucapaciteit! Oke, je betaald misschien meer maar je krijgt er wel meer accuduur bij. Welke heb je ingedachte van de Watch 4 en de 5? Hoeveel mm zijn ze?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael-El
Van der Berg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Kijk ook naar de accucapaciteit! Oke, je betaald misschien meer maar je krijgt er wel meer accuduur bij. Welke heb je ingedachte van de Watch 4 en de 5? Hoeveel mm zijn ze?
Ja idd heb je een punt.

Voor mij is dit nu een beetje wat ik destijds had met een iPad, wat is het nut etc. en toen kocht ik het na wikken en wegen en toen niet meer weg te denken. Qua horloge weet ik dat ik minimaal dat gebruik en dat ik elke dag moet opladen dat doe ik met de tel ook dus dat dit met de horloge moet geen probleem.

Zelf zit ik dan nu heel erg tussen de 4 en 5 en dan de 44 mm.
https://www.bol.com/nl/nl...-silver/9300000043400536/

https://www.bol.com/nl/nl...-silver/9300000114127739/

Om maar eff de twee erbij te pakken.
Voor mij is het dus echt ik wil een begin maken en heb geen idee wat ik los van de basis ervan moet verwachten etc. Voelt echt aan als de eerste smartphone/tablet periode :P Alleen ik denk wat meer na als het aankomt op dit soort bedragen meer dan vroeger iig haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Van der Berg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:44:
[...]

Ik heb de Bluetooth versie gekozen over e-sim 5G. Voor die meerprijs heb ik de Galaxy Buds 2 Pro gekozen en ik heb toch overal mijn smartphone bij mij.

Van Watch 4 naar Watch 5 is bijna precies hetzelfde, behalve op accucapaciteit tussen 40mm en 44mm.

Ik mis wel het wieltje rondom het scherm dat de Watch 4 Classic 46mm had. Maar inmiddels ben ik eraan gewend aangeraakt. Grote minpunt is het nou ook niet, maar met het wieltje was het anders
lijkt me inderdaad te kloppen, ik haal 2.5 dagen met die settings met de 4 classic wanneer ik niet ga sporten.
ik heb gelukkig een Kantoorjobs waarbij ik iedere 2 dagen de watch tijdens het werk oplaad. ik heb alles altijd aanstaan, behalve AOD trouwens en ga 3-4x 1h sporten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Voor mij is de eis dat die een volle dag mee gaat,nu is dat 2 dagen en das prima,ik ga nooit slapen met een horloge en leg hem dan ook naast me mobiel (draadloze lader)
Non problemo,en als de nood aan de man is leg ik hem op me mobiel en kies dan voor laden delen.
In mijn ogen is die extra accu dus niet echt noodzakelijk,mocht je de keus hebben is dat dan ook de enige afweging om mee te nemen,wat ik wel in de gaten hou is bv ondersteuning van beveiliging maar das verlopig prima met Google Pay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Virtua schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:53:
Voor mij is de eis dat die een volle dag mee gaat,nu is dat 2 dagen en das prima,ik ga nooit slapen met een horloge en leg hem dan ook naast me mobiel (draadloze lader)
Non problemo,en als de nood aan de man is leg ik hem op me mobiel en kies dan voor laden delen.
In mijn ogen is die extra accu dus niet echt noodzakelijk,mocht je de keus hebben is dat dan ook de enige afweging om mee te nemen,wat ik wel in de gaten hou is bv ondersteuning van beveiliging maar das verlopig prima met Google Pay
Dat had ik ook bij de Watch 4 Classic 46mm. Maar ik ging me erger aan die 2 dagen en ik dacht is beter meer dagen mee gaat. Bespaart ook op energie en je hoeft niet telkens om de 2 dagen op te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
Ik betaal nog ouderwets met de pinpas, maar wil dat draadloos betalen ook wel eens proberen maar het is geen must. Als ik alles zo een beetje afweeg denk ik dat ik wel een goede start met de 4 kan maken. Prijstechnisch net oké om ook in te stappen. En wellicht in 2025 / 26 dat ik comfortabel genoeg ben om te zeggen ik ga op dat moment voor dan de nieuwste etc.

Er zit neem ik aan standaard een draadloze oplader?
Want dat is niet duidelijk tenminste bij coolblue krijg je meteen een bundel met wel een oplader etc. wat ook meteen weer 100 piek meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Daarnaast is de ondersteuning updatebeleid bij de Watch 5 veel beter tot 2026! De Watch 4 gaat niet zo lang meer mee. Dat was naast de accucapaciteit voor mij ook een reden tot upgraden over gegaan.

Samsung heeft vanaf de Watch 5 net zo'n updatebeleid gegeven als zijn smartphones

[ Voor 43% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2023 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael-El
Van der Berg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:19:
Daarnaast is de ondersteuning updatebeleid bij de Watch 5 veel beter tot 2026! De Watch 4 gaat niet zo lang meer mee. Dat was naast de accucapaciteit voor mij ook een reden tot upgraden over gegaan.

Samsung heeft vanaf de Watch 5 net zo'n updatebeleid gegeven als zijn smartphones
Is het niet met de 4 tot eind 2025 het geval qua updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Michael-El schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:30:
[...]

Is het niet met de 4 tot eind 2025 het geval qua updates?
Samsung voorziet Galaxy toestellen voortaan van 4 jaar Android updates en 5 jaar beveiligingsupdates. Geldt voor deze telefoons, tablets en smartwatches.

Ik maakte 1 foutje, de Watch 5 tot augustus 2027. 5 jaar beveiligingsupdates en 4 Android OS voor de Watch 5.

Dus je betaald meer maar kan langer met je smartwatch doen

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2023 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael-El
Van der Berg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Samsung voorziet Galaxy toestellen voortaan van 4 jaar Android updates en 5 jaar beveiligingsupdates. Geldt voor deze telefoons, tablets en smartwatches.

Ik maakte 1 foutje, de Watch 5 tot 2027. 5 jaar beveiligingsupdates en 4 Android OS voor de Watch 5.

Dus je betaald meer maar kan langer met je smartwatch doen
Ja inderdaad dus samenvattend is:
The Watch 4
eind 2025 Android updates
eind 2026 Beveiligings updates

The Watch 5
eind 2026 Android updates
eind 2027 Beveiligings updates

Qua hardware ligt het redelijk gelijk, de 6 heeft wat kleine nieuwe dingen + wat betere batterij.
Prijsverschil is € 100,00 euro.
Als ik voor mijzelf dan kijk dan zou ik nu € 100,00 extra betalen puur voor de levensduur om die te verlengen. Gezien de overige dingen grotere batterij etc. niet zo van belang zijn.

Daar komt het in een notendop dan op uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Mooi dat je tegenwoordig lange ondersteuning krijg. Mijn Watch 5 Pro en mijn Galaxy S22 Ultra kan ik tot in 2028 gebruiken als ik het volhoud. Tussentijds misschien een nieuwe accu erin.

Komt de Watch 6 dit jaar en ik ben benieuwd naar de Watch 6 Pro. Ik ben vooral benieuwd of Samsung meer dan 600mAh gaat inbouwen in de Watch 6 Pro

[ Voor 29% gewijzigd door Van der Berg op 14-01-2023 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
in zijn geval lijkt het me beter de 4 active aan te schaffen, en indien nodig over een jaar of 3 te kiezen voor een potentieel duurder horloge. zijn use case is beperkt, dus 100euro meer is dan een grote onnodige meerkost.

ik zou in zijn geval zelfs eens kijken naar 2dehands Galaxy watches, sowieso dat je voor rond 150 een 5 active kan vinden. dan heb je tóch een 5 ėn geen onnodige kosten gemaakt

[ Voor 29% gewijzigd door killerbie op 14-01-2023 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael-El
@Van der Berg
Voor een apparaat van deze prijsklasse etc verwacht ik ook wel dat ie een beetje een periode mee gaat. Met de telefoons is dit gelukkig nu ook verbeterd dit was ook wel eens anders. Ik ga eens goed nadenken miss dat ik begin met de 4 en tegen die tijd dat het niet meer kan dat ik dan denk ach ik ga voor de nieuwe of juist niet kan ook gewoon tegen gevallen zijn en dat ik denk doe maar gewoon lekker weer die ouderwetse horloge.

@killerbie
Inderdaad daar zat ik ook over te denken. Met name omdat ik de ''waarde' gewoon nog niet echt kan inschatten en denk dit is veel geld. Eenmaal in gebruik word dit wellicht anders en kan ik nadat deze het niet meer doet de grote stap maken. Thx voor de tweehands tip ben alleen zelden tot nooit van de tweedehands, maar was een goede tip.

[ Voor 6% gewijzigd door Michael-El op 14-01-2023 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Michael-El schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:02:
@Van der Berg
Voor een apparaat van deze prijsklasse etc verwacht ik ook wel dat ie een beetje een periode mee gaat. Met de telefoons is dit gelukkig nu ook verbeterd dit was ook wel eens anders. Ik ga eens goed nadenken miss dat ik begin met de 4 en tegen die tijd dat het niet meer kan dat ik dan denk ach ik ga voor de nieuwe of juist niet kan ook gewoon tegen gevallen zijn en dat ik denk doe maar gewoon lekker weer die ouderwetse horloge.

@killerbie
Inderdaad daar zat ik ook over te denken. Met name omdat ik de ''waarde' gewoon nog niet echt kan inschatten en denk dit is veel geld. Eenmaal in gebruik word dit wellicht anders en kan ik nadat deze het niet meer doet de grote stap maken. Thx voor de tweehands tip ben alleen zelden tot nooit van de tweedehands, maar was een goede tip.
ik ben begonnen met een mibwatch color van 70 euro, heb er 2j mee gedaan alvorens een duurdere Samsung te kopen. op zich was de mi watch goed genoeg ;+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael-El
Heb uiteindelijk een keuze kunnen maken, ben gegaan voor de Watch 4, 44mm. Komt morgen binnen ben enorm benieuwd en zal zeker mijn bevindingen delen hier. Normaals bedankt voor jullie hulp en advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
Heb de Watch nu een paar dagen en het is inderdaad een fijn ding qua batterij gaat het met gemak een dag mee. Ik zag de optie always on, dat het scherm altijd aanstaat. Wat ik opzich prettig vind met name omdat het display niet altijd direct aanspringt ondanks dat alles aanstaat van de pols beweging etc.

Ik had laatst met met Motorola Edge 20 het probleem dat de klok bijna in het scherm was gebrand. Ik had de tel bijv. uren qua display aanstaan en zag gewoon dat de klok en een icoon of wat bijna was ingebrand. De tel had ik even een uurtje of 12 uitgezet en nu is het weer weg, en sindsdien ga ik wat anders met de telefoon om.

Hoe zit dit met de Watch4?
Kan ik met een gerust hart dat always on scherm aanlaten of krijg ik dat zelfde geneuzel wat ik met mijn telefoon ook had? Zou zonde zijn als dan iets ook inbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Michael-El schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:41:
Heb de Watch nu een paar dagen en het is inderdaad een fijn ding qua batterij gaat het met gemak een dag mee. Ik zag de optie always on, dat het scherm altijd aanstaat. Wat ik opzich prettig vind met name omdat het display niet altijd direct aanspringt ondanks dat alles aanstaat van de pols beweging etc.

Ik had laatst met met Motorola Edge 20 het probleem dat de klok bijna in het scherm was gebrand. Ik had de tel bijv. uren qua display aanstaan en zag gewoon dat de klok en een icoon of wat bijna was ingebrand. De tel had ik even een uurtje of 12 uitgezet en nu is het weer weg, en sindsdien ga ik wat anders met de telefoon om.

Hoe zit dit met de Watch4?
Kan ik met een gerust hart dat always on scherm aanlaten of krijg ik dat zelfde geneuzel wat ik met mijn telefoon ook had? Zou zonde zijn als dan iets ook inbrand.
Volgens mij verspringt het klokje steeds iets (blijft niet op dezelfde plaats staan) en hierdoor is er minder kans op inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
HerZon schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Volgens mij verspringt het klokje steeds iets (blijft niet op dezelfde plaats staan) en hierdoor is er minder kans op inbranden.
Nou het grappige is dat doet de klok op mijn telefoon ook. Maar om de klok zit een witte cirkel/rand. En die zag je dus. En de horloge heeft bijv. de getallen die altijd vast staan. Al gok ik dat er toch wel een kleine kans is op inbranding dus ik neem de gok maar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik heb sinds februari vorig jaar de Watch 4, en een maandje geleden viel het me op dat mijn (always on) klok een beetje ingebrand is. Bij m'n vorige smartwatch, de Samsung Gear S3 is me dat nooit opgevallen, en die heb ik zo'n 4 jaar gehad, met precies dezelfde watchface.

Kan me er (gelukkig) niet al teveel aan storen, want bij de meeste dingen die ik ermee doe valt het weinig tot niet op. Maar inbranden doet 'ie dus wel.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 17:13

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Embryo1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Ik heb er deze opgezet, voor € 3,58 (46mm)

https://nl.aliexpress.com...auXe&gatewayAdapt=glo2nld

Al meteen na de aankoop. Gewoon erop plakken.
Het is een versie geworden met een rubber bumper om het hele horloge heen en opplak ring op de bezel. Met mijn werk in bossen en duinen leek het mij handig een fullbody bescherming te hebben maar anyhoe thanks voor het idee!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael-El
Hahn schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:16:
Ik heb sinds februari vorig jaar de Watch 4, en een maandje geleden viel het me op dat mijn (always on) klok een beetje ingebrand is. Bij m'n vorige smartwatch, de Samsung Gear S3 is me dat nooit opgevallen, en die heb ik zo'n 4 jaar gehad, met precies dezelfde watchface.

Kan me er (gelukkig) niet al teveel aan storen, want bij de meeste dingen die ik ermee doe valt het weinig tot niet op. Maar inbranden doet 'ie dus wel.
Ah zo die laatste opmerking doet het hem voor mij, die Always on mode die blijft dus lekker uit, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
Michael-El schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:56:
[...]

Ah zo die laatste opmerking doet het hem voor mij, die Always on mode die blijft dus lekker uit, bedankt!
hangt heel sterk van je watchface af, ik heb dat bij sommige zelfs al na 1 dag. wanneer ik dan enkele uren van face verander is het voorlopig na enkele uren weer weg.
ik gebruik voornamelijk marine commander, die ik wissel met een pixel watchface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-05 02:43
Hoi allemaal,

Ik kom er dus achter dat de watch 4 bezel zo soepel moet draaien dat het met 1 vinger bediend moet kunnen worden. Nu doet de mijne dat niet. Heeft iemand enige tips om de smering van de lagers weer goed te krijgen?

Olietjes of iets dergelijks wat goed blijft zitten en blijft smeren zonder vies te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
LNDN schreef op maandag 23 januari 2023 @ 06:05:
Hoi allemaal,

Ik kom er dus achter dat de watch 4 bezel zo soepel moet draaien dat het met 1 vinger bediend moet kunnen worden. Nu doet de mijne dat niet. Heeft iemand enige tips om de smering van de lagers weer goed te krijgen?

Olietjes of iets dergelijks wat goed blijft zitten en blijft smeren zonder vies te worden.
Gewoon garantie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-05 12:53
jelveen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:51:
Bereid je voor op een tijdje zonder horloge. De mijne is bijna een mand geleden al gebrickd door een update. Vrij snel door dynalogic geconstateerd dat hij niet te repareren was.
Samsung doet er nu al erg lang over om de nieuwe op te sturen. In hun webshop is hij gewoon leverbaar maar door de helpdesk medewerkers op de chat wordt ik vakkundig aan het lijntje gehouden. "Garantie gevallen en verkoop zijn twee gescheiden processen" .... Zucht.....
Voor de mensen die ook kampen met een gebrickt horloge na de beruchte update: de Samsung omruil service heeft geen voorraad meer om een nieuwe op te sturen. Na weken van het kastje naar de muur gestuurd te zijn heb ik nu als advies van de Samsung webshop gekregen om bij de omruilservice om een creditering te vragen. Afwachten of ik die ook ga krijgen :/
Dus als tip: als ze een nieuwe aanbieden geen ja op zeggen want die komt toch voorlopig niet (ik heb op 15-12 al de toezegging gehad dat de nieuwe zsm verstuurt zou worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 20:32
jelveen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Voor de mensen die ook kampen met een gebrickt horloge na de beruchte update: de Samsung omruil service heeft geen voorraad meer om een nieuwe op te sturen. Na weken van het kastje naar de muur gestuurd te zijn heb ik nu als advies van de Samsung webshop gekregen om bij de omruilservice om een creditering te vragen. Afwachten of ik die ook ga krijgen :/
Dus als tip: als ze een nieuwe aanbieden geen ja op zeggen want die komt toch voorlopig niet (ik heb op 15-12 al de toezegging gehad dat de nieuwe zsm verstuurt zou worden).
Ik krijg onderhand echt het gevoel dat het om enorme aantallen bricks gaat als ik dat hoor. Toch een flinke faal van Samsung, die beruchte update(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LNDN
Ja, ben ik hem 2 weken kwijt helaas. Als je net als bij Apple gewoon voor 1 uurtje naar de service kon brengen had ik dat zeker gedaan.

Ik heb nu gewoon de bezel opengemaakt en Deoxit Fadergrease DFG-213 ertussen gedaan. Works great again en het klikken is een stuk gedempter. Mocht het alsnog smerig worden, dan wordt het miss alsnog horlogeolie erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:40
Mijn slaapkamer is op zolder en mijn telefoon ligt s'nachts beneden aan de lader. De afstand is dan net te groot om een stabiele bluetooth verbinding te houden met als gevolg dat mijn horloge relatief veel batterij verliest omdat hij loopt te zoeken naar de telefoon.

Is er een mogelijkheid dat ik bij het inschakelen van de slaapfunctie ook bluetooth uitzet? (automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Robbie T, het is denk wel mogelijk om dit te doen op je telefoon.
Weet niet wat voor telefoon je hebt, maar met Samsung kun je via Bixby vast wel iets automatiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 08:23
[...]

Hier waren ze 'm eerst twee maanden kwijt. Eind november ingeleverd bij een Samsung store (nadat de koerier van Dynalogic via z'n glazen bol zag dat ik niet aanwezig was...), tig telefoontjes, mailtjes en doorverwijzingen naar drie verschillende afdelingen later beloofden ze eindelijk dat alles was geregeld en dat ze een oplossing zouden bieden.

De oplossing? "Sorry, geen voorraad." 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door M-en-M op 31-01-2023 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
M-en-M schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Hier waren ze 'm eerst twee maanden kwijt. Eind november ingeleverd bij een Samsung store (nadat de koerier van Dynalogic via z'n glazen bol zag dat ik niet aanwezig was...), tig telefoontjes, mailtjes en doorverwijzingen naar drie verschillende afdelingen later beloofden ze eindelijk dat alles was geregeld en dat ze een oplossing zouden bieden.

De oplossing? "Sorry, geen voorraad." 8)7
Heb jij uiteindelijk ook je geld terug gehad? Want ik wordt weer vakkundig genegeerd inmiddels....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 08:23
jelveen schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:30:
[...]

Heb jij uiteindelijk ook je geld terug gehad? Want ik wordt weer vakkundig genegeerd inmiddels....
Ze zouden me vandaag een mail sturen om het zwart op wit te krijgen wat ik wil (wachten, andere kleur, crediteren), maar die mail heb ik niet eens ontvangen. Hilarisch.

Zal ze morgen of overmorgen wel weer eens moeten bellen, of die clowns m'n mailadres op een of andere manier ook zijn kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
M-en-M schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Ze zouden me vandaag een mail sturen om het zwart op wit te krijgen wat ik wil (wachten, andere kleur, crediteren), maar die mail heb ik niet eens ontvangen. Hilarisch.

Zal ze morgen of overmorgen wel weer eens moeten bellen, of die clowns m'n mailadres op een of andere manier ook zijn kwijtgeraakt.
Mijn circus loopt al vanaf half december. Het versturen/beantwoorden van mails kan zomaar een dag of vijf duren weet ik inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisetteC95
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
Sinds 2 dagen heb ik een Watch 4 nadat mijn watch active 2 3 keer geprobeerd te repareren is. Ik merk dat ik erg moet wennen aan dat hij toch iets anders werkt. Misschien hebben jullie tips?
Bij mijn watch active 2 klikte ik op mijn melding van WhatsApp (bijvoorbeeld) en verdween hij daarna als zijnde gelezen. Nu moet ik op "markeren als gelezen" klikken en verschijnt er daarna een melding "ga door op telefoon". Is hier iets aan te doen?

Daarnaast staat er een software update klaar maar krijg ik elke keer een foutmelding want het kopiëren gaat niet (ofzoiets). Hoe kan ik dit verhelpen?

Over het algemeen ben ik nog een beetje in dubio of ik hem houd. Maar weet ook niet wat andere opties zijn --> die discussie hoeft niet hier plaats te vinden haha meer mijn eigen gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
LisetteC95 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:32:
Ik merk dat ik erg moet wennen aan dat hij toch iets anders werkt. Misschien hebben jullie tips?
Er is niet echt een alternatief kwa OS meer voor WearOS. Tenzij je echt iets geks wil gaan doen als een Huawei of een Apple Watch. TizenOS is niet meer.
Bij mijn watch active 2 klikte ik op mijn melding van WhatsApp (bijvoorbeeld) en verdween hij daarna als zijnde gelezen. Nu moet ik op "markeren als gelezen" klikken en verschijnt er daarna een melding "ga door op telefoon". Is hier iets aan te doen?
Naar boven vegen en dan is die ook weg van je tel. Android Wear kopieert precies de opties die je op je telefoon hebt ook. Je voert eigenlijk telefoonacties uit als je zo'n melding krijgt en op een van de optie klikt.
Daarnaast staat er een software update klaar maar krijg ik elke keer een foutmelding want het kopiëren gaat niet (ofzoiets). Hoe kan ik dit verhelpen?
Wifi instellen al gedaan en op aan (blauw) gezet? Wearable app moet echt actief zijn als het niet lukt. Desnoods via de wearables app laten kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisetteC95
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
LNDN schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 00:56:

[...]

Wifi instellen al gedaan en op aan (blauw) gezet? Wearable app moet echt actief zijn als het niet lukt. Desnoods via de wearables app laten kopiëren.
Die staat aan, en heb het inderdaad ook al een paar keer via de wearables app laten lopen, maar ook dan krijg ik die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10

Stoney3K

Flatsehats!

Van der Berg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:19:

Wel jammer dat de Watch 5 geen 'classic' uitvoering heeft zoals de 4. De Pro heeft ook geen draaibare bezel meer.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Oftoppic sorry

[ Voor 90% gewijzigd door Virtua op 02-02-2023 16:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:04
[...]

Ik heb op 29-12 de toezegging gekregen dat ze een nieuwe sturen (binnen 10-15 werkdagen). Anderhalve week terug op gereageerd, kwam een nietszeggende reactie terug. Dinsdag nog eens gebeld, degene die ik aan de lijn had heeft intern nog gebeld, ik zou zo snel mogelijk een reactie krijgen. Uiteindelijk afgelopen middag een mailtje van Dynafix dat ze hem maandag af komen leveren. Eindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Die van mij komt ook maandag eindelijk. Wel een hele soap waarbij de afdeling verkoop mij eerst toegezegd had mijn geld terug te storten. Doen ze nu blijkbaar toch niet.....
Erg teleurgesteld in de traagheid en alle "van het kastje naar de muur" gedoe. Weinig begripvol en als je zelf er niet achteraan zit gebeurt er niks.
Maar goed. Er is weer voorraad blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje12
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik krijg de Watch 4 Classic vandaag binnen. Is het mogelijk om Google Pay op de Watch4 in te stellen zonder dat je telefoon NFC heeft?
Ik krijg hierover tegenstrijdige berichten als ik op internet zoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
tweakje12 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:28:
Ik krijg de Watch 4 Classic vandaag binnen. Is het mogelijk om Google Pay op de Watch4 in te stellen zonder dat je telefoon NFC heeft?
Ik krijg hierover tegenstrijdige berichten als ik op internet zoek.
De watch4 heeft een eigen NFC chip en heeft een NFC chip op de telefoon niet nodig om te werken. Ik heb op mijn telefoon en watch4 de NFC chip uitstaan en activeer degene waarmee ik wil betalen.
Geloof niet dat je voor het installeren van goolge pay op de watch4 de NFC van je telefoon nodig hebt. Bij het instellen van de bankpasjes op de watch4 heb ik geen vraag gekregen om de NFC van mijn telefoon te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 21:49
Ja dat moet wel kunnen, je betaalkaart (Rabo) moet je ook echt apart koppelen voor de watch dus volgens mij moet dat ook wel kunnen als je telefoon geen NFC heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:40
Ik had mijn rabopas gekoppeld aan de watch middels de methode zoals hier al eens is beschreven (pasnummer opzoeken en handmatig toevoegen). Gisteren heb ik de S23 binnen gekregen en dat betekent helaas dat de watch gereset moet worden.

Ik wilde vervolgens de pas opnieuw koppelen maar kan niet het volledige pasnummer invoeren. Ook niet als ik deze handmatig invoer. Het gekke is dat mijn vrouw dit twee weken terug nog heeft gehad toen zij ook de watch4 kocht.

Ik heb de Wallet app vergeleken qua versie en vervolgens dezelfde versie op mijn telefoon gezet maar helaas heeft dit ook niet geholpen.

Iemand hier eerder tegenaan gelopen en een oplossing gevonden?

EDIT;

Inmiddels is het gelukt!
Ik heb de wallet cache nogmaals geleegd, de play services cache en de google play cache. Daarna lukte het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Robbie T op 07-02-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 13:49
Mijn GW4 is alweer 2 weekjes terug van Dynalogic na reparatie van het scherm - ik bleef issues houden dat ik af en toe de watch opnieuw moest opstarten omdat het scherm totaal niet reageerde.
Naast het scherm zijn ook de schroef, tape, moederbord, module/mainboard en achtercover vervangen.
Een hoop extra zaken die waarschijnlijk niet relevant waren maar "omdat watch toch hier ligt" gelijk mee genomen.
Heb dus eigenlijk een bijna nieuwe watch gekregen.

De extra tips waren wel grappig trouwens (vooral 2de puntje, ik vermoed dat deze standaard toegevoegd wordt);
- screenprotector kan gevoeligheid negatief beinvloeden
- bij zware belasting (zoals games) kan het toestel traag reageren vooral bij instapmodellen

Al met al tevreden over de reparatietijd, koerier is een keer gewoon niet langs geweest (ik was niet thuis, terwijl ik gewoon aan het thuiswerken was ?), dus dat is een kleine smet wat mij betreft ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Update met Januari 2023 patch is nu beschikbaar op de watch4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-05 11:12
Gismo1979 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:23:
Update met Januari 2023 patch is nu beschikbaar op de watch4.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFoC59shgFCq0aR50TD9n5bNFpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kglCpOFKYiQxhrDpdvgJDlQf.jpg?f=fotoalbum_large

Het is nu mogelijk om je watch 4 te gebruiken als zoeker en zoomer. Leuke optie wanneer je een foto van de fam wilt maken vanaf een statief oid.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20
Ik gebruik al een tijdje watchmaker premium en heb inmiddels een aardige selectie favorieten. Ik zie echter vaak dat er een nachtmodus in een watchface zit maar dit lijkt bij mij nooit te activeren. Is dat nog een extra setting? Ik zie ook vaak dat je battery level wordt weergegeven door de second hand when in dim mode. Ook dat is mij nog niet eerder gelukt. Ik kan wel dimmen maar zie dan nooit reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 14:12
JimmyNL schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:38:
Ik gebruik al een tijdje watchmaker premium en heb inmiddels een aardige selectie favorieten. Ik zie echter vaak dat er een nachtmodus in een watchface zit maar dit lijkt bij mij nooit te activeren. Is dat nog een extra setting? Ik zie ook vaak dat je battery level wordt weergegeven door de second hand when in dim mode. Ook dat is mij nog niet eerder gelukt. Ik kan wel dimmen maar zie dan nooit reactie.
Nachtmodus kan automatisch ingesteld zijn (als je Always-on-display gebruikt). Bij sommige watchfaces is het ingesteld met taps (om te wisselen tussen bijv. no dim, always dim, etc.)

Als je bij een second hand bij rotation '{abright} and {drss} or {br}' bijvoorbeeld gebruikt heb je smooth seconds in normale mode en batterij level in dim mode (mits je Always-on-display) gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelveen
jelveen schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:53:
Die van mij komt ook maandag eindelijk. Wel een hele soap waarbij de afdeling verkoop mij eerst toegezegd had mijn geld terug te storten. Doen ze nu blijkbaar toch niet.....
Erg teleurgesteld in de traagheid en alle "van het kastje naar de muur" gedoe. Weinig begripvol en als je zelf er niet achteraan zit gebeurt er niks.
Maar goed. Er is weer voorraad blijkbaar
Toch nog een korte update: ik probeer en geen topic van te maken wat eigenlijk in het shopping forum thuis hoort.
Samenvatting: in december vorig jaar ging mijn (rechtstreeks bij samsung zelf gekochte)GW4 stuk door de beruchte update. Niet te repareren, ik zou een nieuwe krijgen. Die kwam maar niet terwijl samsung hem wel op voorrad had in hun shop.
Na eindeloos veel mail, ap en belcontact en gezeur van mij is de koop ontbonden en zou ik mijn geld terug krijgen. Dat was kort na bovenstaande quote. Een week of twee geleden dus. Geld is er nog steeds niet en ik wordt vakkundig van het kastje naar de muur gestuurd.
Mijn tip vooral aan een ieder die hier mee te maken krijgt: de exchange afdeling van samsung heeft geen voorraad, de webshop wel maar dat zijn blijkbaar strikt gescheiden afdelingen. Hou dus scherp in de gaten dat ze je niet aan het lijntje houden en stuur aan op geld terug en hou vinger aan de pols. Ik ben inmiddels al een keer of 8 geëscaleerd naar een afdeling die het nu echt gaat regelen maar inmiddels het vertrouwen wel kwijt. En samsung een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:51
Welke bescherm kap raden jullie aan voor mijn watch 4 classic? Er is zoveel keus maar ik heb echt geen verstand van dit soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan H.
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 08:56
Deze gebruik ik naar volle tevredenheid: https://nl.aliexpress.com...Rp1i&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19:10

Stoney3K

Flatsehats!

jelveen schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:25:
[...]

Toch nog een korte update: ik probeer en geen topic van te maken wat eigenlijk in het shopping forum thuis hoort.
Samenvatting: in december vorig jaar ging mijn (rechtstreeks bij samsung zelf gekochte)GW4 stuk door de beruchte update. Niet te repareren, ik zou een nieuwe krijgen. Die kwam maar niet terwijl samsung hem wel op voorrad had in hun shop.
Is die update inmiddels door Samsung terug getrokken trouwens?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik heb er een gekocht bij smart watch bandjes nl . Maar nu word alles beschermd behalve het scherm. Hoort dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 21:49
Stoney3K schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Is die update inmiddels door Samsung terug getrokken trouwens?
Nee dus je kunt sindsdien geen updates meer doen.
Dat is allang hersteld natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan H.
WhiteHwk schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Ik heb er een gekocht bij smart watch bandjes nl . Maar nu word alles beschermd behalve het scherm. Hoort dat?
Klopt bij degene die ik heb gekocht wel ja, ik heb er een losse glazen protector opgeplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 21:34
Ik krijg op mijn telefoon als mijn horloge aan het opladen is altijd een melding dat deze volledige opgeladen is, is er ook een mogelijkheid om dit ook andersom te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:49
Er zou een nieuwe versie van SmartThings zijn (voor Samsung telefoon en Watch 4), die de mogelijkheid heeft om via je horloge met de Ring deurbel te communiceren. Ik kan inderdaad met SmartThings op de telefoon een verbinding maken, waarbij ik ook beeld en geluid heb van de Ring in SmartThings.

Op de watch 4 zie ik wel de naam van de deurbel en icons voor microfoon en geluid + een kader waar het beeld van de ring zou worden weergegeven, maar alleen een eindeloze zandloper zonder beeld.

Heeft iemand dit werkend? Ik heb watch 4 op bluetooth/wifi, Ring Pro 2 deurbel en een Samsung telefoon op Android 12 en de meest recente SmartThings via de Google playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
LordLynx schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:31:
Ik krijg op mijn telefoon als mijn horloge aan het opladen is altijd een melding dat deze volledige opgeladen is, is er ook een mogelijkheid om dit ook andersom te krijgen?
ik heb een watchface die op mijn watch de phone battery laat zien (marine commander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Is die one ui 5.1 update op de watch 4 terug getrokken? Mijn watch 4 zit nog op one ui 4.5

Maakt mij niet uit maar viel me beetje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
5 of 5.1 voor watch 4 of 5 bestaat toch niet? Ik kan er op de interwebs ook niets over vinden. Laatste versie is 4.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
https://www.google.nl/amp...atch-4-update-2023/%3famp

Ik bedoelde deze dacht dat er een nieuwe update kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ha, ja. Ik heb t ook 3 keer moeten lezen. Maar die 5.1 verwijst naar de telefoon, om dan überhaupt wat aan de watch camera update te hebben.
(En natuurlijk een telefoon uit de S serie, anders heb je geen camera app op je watch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
boschhd schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:43:
Ha, ja. Ik heb t ook 3 keer moeten lezen. Maar die 5.1 verwijst naar de telefoon, om dan überhaupt wat aan de watch camera update te hebben.
(En natuurlijk een telefoon uit de S serie, anders heb je geen camera app op je watch).

[...]
Ja ik snap het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
boschhd schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:43:

[...]
Je hebt inderdaad UI 5.1 nodig om na die betreffende update via de camera app op het horloge te kunnen zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ga mijn GW4 classic ook opsturen ter reparatie, ik krijg met geen mogelijkheid een GPS fix. Heb een reset etc etc gedaan, no luck..

Nu zit ik met een 'probleem': in NL betekent op laten halen binnen 3 dagen een nieuwe, maar ik zit nu in Spanje... Heeft iemand enige ervaring met collect & repair van een Samsung apparaat in Spanje? Ik ga over 2.5 week weer terug naar NL, zou zonde zijn als ie net daarna klaar zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Geen ervaring met Spanje maar ophalen in Nederland betekend zeker niet binnen drie dagen een nieuwe, ook niet binnen drie maanden. De mijne is op 15 december opgehaald en ik wacht nog steeds op een nieuwe/geld terug of een andere oplossing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
jelveen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:30:
Geen ervaring met Spanje maar ophalen in Nederland betekend zeker niet binnen drie dagen een nieuwe, ook niet binnen drie maanden. De mijne is op 15 december opgehaald en ik wacht nog steeds op een nieuwe/geld terug of een andere oplossing...
Oh, dan doe ik het zeker in NL!
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zoja dan zou ik die iets laten doen, het is denk ik tijd om ze in gebreke te (laten) stellen oid.
Heb hem zelf bij Coolblue gekocht, dan eerst naar is onderzoeken of die de reparatie op zich kunnen nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 23:54
Er staat een nieuwe update klaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRNKilZubMUpkepa0tGlC2QdxWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVAnKEhxoOk9WxqiadlaOqUm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-03 21:43
Zijn er hier ook nog favoriete face Apps die gebruikt worden? Of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik gebruik pixel minimal watch face
Het geeft een klok met een zwarte achtergrond weer en is rustig voor je ogen en batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
mAiden88 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:33:
Zijn er hier ook nog favoriete face Apps die gebruikt worden? Of?
Die van mij heet "Analoog hulpmiddel".
Normale wijzerplaat met datum indicatie. En drie bolletjes waarbij je zelf kunt kiezen wat ze weergeven.

Ik zocht naar een analoge wijzerplaat inclusief datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
jelveen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:30:
Die van mij is de 9e opgehaald, en de 12e retour gekomen. Software update (weet zeker dat ik de laatste had), en een 'module' vervangen. Maar gps doet het nog steeds niet, of ik nu maar dynafix wil gaan mailen.. Maandag maar eens doen. Heb jij hem inmiddels al terug oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Nope.... ik heb hier in het shopping forum inmiddels maar een topic aangemaakt voor advies.
Duurt nu al vijf maanden dit gedoe. Ik koop niks meer rechtstreeks bij hun webshop. Ik hou hier zo'n zure nasmaak aan over dat ik zelfs wel even helemaal klaar ben met hun producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Laatst online: 13-12-2024
Is de watch 4 Pro zilver gemaakt van blank rvs of voorzien van een laag verf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
@brouwerchris De niet pro is in ieder geval van metaal, niet van plastic. Of het rvs of aluminium is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Laatst online: 13-12-2024
GW4 pro is van rvs gemaakt , GW4 is van aluminium gemaakt.
De zwarte varianten zijn beiden geverfd , deze beschadigen redelijk snel.
Mijn vraag : is de zilverkleurige GW4 pro van blank rvs , of is deze ook geverfd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan H.
brouwerchris schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:00:
Mijn vraag : is de zilverkleurige GW4 pro van blank rvs , of is deze ook geverfd ?
Die is van blank RVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:34

WCA

brouwerchris schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:00:
Ik ben wel benieuwd, ik heb op mijn scherm allerlei kleine puntjes zitten, maar de kast is nog helemaal gaaf (GW4c Zwart) Mijn vorige horloges hadden allemaal schade aan de kast. Ben ik voorzichtiger geworden of is de kwetsbaarheid van de vervlaag nou zou overtrokken? :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

Martinspire

Awesomeness

Ik heb niet zozeer last van krasgevoeligheid op de buitenkant eigenlijk. Het is eerder dat het glas gaat krassen waar je mee op moet letten imo.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Zijn er hier nog die via de play store 'installeer op meer apparaten' niet meer kunnen aanklikken?
Had per ongeluk de beta van whatsapp vanop mijn watch verwijderd en kan het niet meer installeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:19
Hallo allemaal,

sinds 2 dagen een Galaxy Watch 4 classic. Tot nu toe zeer tevreden, zal mijn licht hier opsteken voor tips en trics!

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 05:01
ik heb ook een galaxy watch 4.

het verbaast me dat er eigenlijk buiten spotify geen fatsoenlijke apps zijn waar je iets mee kan doen.
Het is echt een horloge dat je beweging wat in het oog houdt en basta,

Het is wel leuk om er mee te gaan fitnessen maar daar houd het ook op.

Ik weet niet of ik een 2de keer een zou kopen. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 17:20
Ik doe nou niet bijster veel met mijn horloge, maar Google Wallet, Google Assistant, Stocard, Komoot, Google Keep om maar eens een greep te doen zijn voor mij apps met toegevoegde waarde op Watch 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20
hurricurry schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:19:
ik heb ook een galaxy watch 4.

het verbaast me dat er eigenlijk buiten spotify geen fatsoenlijke apps....
Dat is mijn ervaring eigenlijk ook wel, vooral voor het bijhouden van je activiteit interessant. Maar verder... ik vind het ook steeds minder aantrekkelijk qua ontwerp, het blijft een soort saai klokje (zelfs met beter bandje) en de 5 maakt het bijvoorbeeld niet beter. Als ik al voor een nieuwe smartwatch ga dan wordt het iets als de Fossil gen 6 oid.
Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen