Beste Tweaker leden,
Sinds kort zit ik te denken om over te stappen van de ouderwetse horloge naar een Smart Watch. Nu viel mijn oog op de Galaxy Watch 4. Prijs technisch nu te doen, zit goed, ziet er mooi uit etc.
Echter staat er bij de Tech specs het volgende:
Software Support Periode:
tenminste tot februari 2023.
Wat betekend dat de Software support stopt eind deze maand al.
Nu heb ik om duidelijkheid via Whatsapp aan Samsung gevraagd, en dat blijft nog wat vaag + ze komen erop terug. Bij de Samsung Watch 5 staat bijv. helemaal niet tot wanneer alles loopt.
Mijn vraag is nu vooral hoe zit dit in de praktijk?
Want is de regel een beetje hetzelfde als met een telefoon dat je toch wel na de 2 a 3 jaar deze moet vervangen ivm Android OS etc. Of gaat een horloge als deze zeker wel jaren (software matig) mee?
Ik vervang mijn tel meestal wel na 2 jaar al is het vaak meer omdat ik er wel op uit gekeken ben maar met de horloge vervang ik het bandje en klaar ik heb een "andere" horloge.
Ben helemaal nieuw als het aankomt op Smartwatches dus alle tips en hints zijn welkom en waar ik gewoonweg rekening mee moet houden. Elke dag opladen is geen punt dat ben ik wel gewend met de telefoon.
Alvast bedankt
ps. had deze vraag ook hier gesteld: Samsung Galaxy watch 4, support etc werd netjes hierheen verwezen.