Dank voor de tip. Update hier succesvol uitgevoerd. Ook een handmatige herstart zonder problemen mogelijk dus geen 'bricked' horloge hier.Gismo1979 schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:29:
Er is een update beschikbaar die voorkomt dat het horloge niet meer vastloopt nadat hij uit is gezet (blijkt nieuwer te zijn dan de update die in de VS is uitgekomen waarbij er nog problemen waren):
https://www.galaxyclub.nl...g-en-brengt-nieuwe-patch/
Wellicht probeert Samsung ons weer naar Bixby te sturen door toegang tot Assistent te blokkeren.Gismo1979 schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:03:
Laat maar, ik kan hem inderdaad ook niet vinden![]()
[ Voor 47% gewijzigd door freestyle4all op 14-11-2022 20:03 ]
Open de Playstore op je Watch, en ga naar mijn apps. Waarschijnlijk kan je daar GA updaten.freestyle4all schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:14:
Oké, na mijn horloge opnieuw te hebben ingesteld (moest noodgewongen over op een ander account, don't ask...) laat Google Assistant zich niet meer zien.
Zoeken in de App Store op het horloge levert niets op.
Google Assistant staat keurig als app op de telefoon, maar de Watch (4 Classic) krijgt deze niet te zien, en er is dus ook niet de mogelijkheid deze te installeren.
Super vaag. Iemand een idee?
Zoniet moet je de download link naar bv je WhatsApp sturen. Dan kan je de link op je Watch openen.
Wanneer dit niet lukt niet moet je het even aangeven, dan kan ik er morgen uitgebreid op terug komen.
That did the trick!patrickt35 schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:47:
[...]
Open de Playstore op je Watch, en ga naar mijn apps. Waarschijnlijk kan je daar GA updaten....
Bedankt!!
De update geïnstalleerd, zit nu op versie R890XXU1GVK4. Koude restart uitgevoerd en alles ik oké.Gismo1979 schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:29:
Er is een update beschikbaar die voorkomt dat het horloge niet meer vastloopt nadat hij uit is gezet (blijkt nieuwer te zijn dan de update die in de VS is uitgekomen waarbij er nog problemen waren):
https://www.galaxyclub.nl...g-en-brengt-nieuwe-patch/
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Krijg de laatste update niet geïnstalleerd.
Download gaat wel, allen het kopiëren lukt niet. Krijg dan dit!
Kan software niet bijwerken
Kan de software update niet naar uw horloge kopiëren. Probeer het later opnieuw.
Van alles geprobeerd, niets helpt, gereset enz. Begin een beetje genoeg van die brakke Samsung software te krijgen.
Nu begint ook Galaxy Wearable over een update van 5 Mb. En ook dat lukt niet. Programma verwijderd, blijft hetzelfde.
Gevonden! Bij APK.pure nieuwe versie Galaxy Wearable gedownload. Stond niet in the Playstore. Update wordt nu wel gekopieerd.
Kan de software update niet naar uw horloge kopiëren. Probeer het later opnieuw.
Van alles geprobeerd, niets helpt, gereset enz. Begin een beetje genoeg van die brakke Samsung software te krijgen.
Nu begint ook Galaxy Wearable over een update van 5 Mb. En ook dat lukt niet. Programma verwijderd, blijft hetzelfde.
Gevonden! Bij APK.pure nieuwe versie Galaxy Wearable gedownload. Stond niet in the Playstore. Update wordt nu wel gekopieerd.
[ Voor 12% gewijzigd door John J. op 15-11-2022 14:02 ]
Dit had ik gisteren ook. Na 4x proberen lukte het ineens wel.John J. schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:46:
Krijg de laatste update niet geïnstalleerd.
Gister deze fix geïnstalleerd... Reboot om patch te activeren.... Brick...
Dus RMA aangemaakt, benieuwd of die pickup service werkt..
@BubbaNL Ahh balen zeg. Ik had gehoopt dat Samsung het gefixed had. Je bent helaas niet de enige heb ik gemerkt.
Ook gisteren de installatie gedaan.
Na de 4e keer de Samsung tekst te zien op het horloge werd het wel even spannend. Maar daarna liep de installatie gelukkig gewoon door.
Na de 4e keer de Samsung tekst te zien op het horloge werd het wel even spannend. Maar daarna liep de installatie gelukkig gewoon door.
Horloge al een keer opnieuw opgestart, en dan geprobeerd?N0EL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:11:
Bij mij krijg ik ook steeds de melding dat de software niet ge update kan worden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The devil is in the details.
Welke Galaxy Wearable versie heb je van de app? Wellicht moet je deze eerst updaten.N0EL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:11:
Bij mij krijg ik ook steeds de melding dat de software niet ge update kan worden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Galaxy Wearable versie is: 2.2.50.22072061
De Galaxy Watch4 Manager versie is: 2.2.11.22083151.
De app geeft aan dat ik hem moet bijwerken.
Doe ik dit dan gaat hij naar Google Play, en heb ik enkel de optie verwijderen en Openen.
Kies ik openen, dan opent Galaxy Wearable.
Sluit ik de app af, en start hem weer krijg ik weer hetzelfde verhaaltje.
/f/image/PJdSdzsd3DjW64DUx6IdKBjN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IfiPNWJiBBKwq8X1pI8MBYmf.png?f=fotoalbum_large)
Doe ik dit dan gaat hij naar Google Play, en heb ik enkel de optie verwijderen en Openen.
/f/image/PJdSdzsd3DjW64DUx6IdKBjN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IfiPNWJiBBKwq8X1pI8MBYmf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/InfWJftoAgUm3KtAOWnF8Ue5.png?f=fotoalbum_large)
@N0EL Dan gaat er iets nog niet zoals het moet. Mijn app update via Galaxy Store, maar aan je screenshot te zien lijkt het me dat je geen Samsung telefoon hebt. Ik denk dat er een kans is dat de update van Galaxy Wearable nog niet in Play Store aanwezig is.
Ik zou nog even wachten met updaten. Zeker omdat ik nu al meerdere personen hoor dat de update niet zonder risico is...
Ik zou nog even wachten met updaten. Zeker omdat ik nu al meerdere personen hoor dat de update niet zonder risico is...
[ Voor 19% gewijzigd door Gismo1979 op 16-11-2022 10:08 ]
@Gismo1979 Geen Samsung. Sinds eergisteren van een Fold3 naar de Pixel 7 (pro) gegaan.
Ik wacht het gewoon even af...
Ik wacht het gewoon even af...
Ik heb ditzelfde probleem ook eens gehad met mijn Watch 2. Je kan proberen de wearable te verwijderen en opnieuw te installeren. Als dat niet werkt helpt het waarschijnlijk alleen om het horloge opnieuw te koppelen. Althans, dat was bij mij zo. Daarna kon ik hem wel updaten.N0EL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:50:
De Galaxy Wearable versie is: 2.2.50.22072061
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Yep. Dat heb ik sinds gisteren ook. Met exact dezelfde versienummers.N0EL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:50:
...De app geeft aan dat ik hem moet bijwerken.
Sluit ik de app af, en start hem weer krijg ik weer hetzelfde verhaaltje....
Het maakt niet bar veel uit, maar is wel enigszins irritant.
Ik heb de APK de vorige keer zelf gedownload en geïnstalleerd, dus niet via de PS, dat ging prima. Je kunt ook gewoon wachten tot hij in de PS staat.freestyle4all schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:22:
[...]
Yep. Dat heb ik sinds gisteren ook. Met exact dezelfde versienummers.
Het maakt niet bar veel uit, maar is wel enigszins irritant.
Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic
De vraag is nog; Wat is eigenlijk de laatste versienummer.
IS er überhaupt wel een update voor deze versienummers? Of is dit gewoon een bug?
IS er überhaupt wel een update voor deze versienummers? Of is dit gewoon een bug?
Ik heb het idee dat ik soms geen feedback van notificaties krijg. Dus geen geluid en vibratie.
Dat is best vervelend aangezien ik die nodig heb voor mijn medicatie. Er is wel een ongelezen notificatie dan maar dat zie ik dan als ik toevallig kijk. Het is niet altijd.
Sinds vandaag, gisteren geüpdatet naar de laatste firmware dus misschien een relatie. Iemand die dit bekend voor komt.
Dat is best vervelend aangezien ik die nodig heb voor mijn medicatie. Er is wel een ongelezen notificatie dan maar dat zie ik dan als ik toevallig kijk. Het is niet altijd.
Sinds vandaag, gisteren geüpdatet naar de laatste firmware dus misschien een relatie. Iemand die dit bekend voor komt.
Of je het een bug kan noemen weet ik niet, maar de Wearable app laat zien dat er een nieuwe versie is. Die is er ook, alleen (nog) niet beschikbaar in de Play Store.freestyle4all schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:01:
De vraag is nog; Wat is eigenlijk de laatste versienummer.
Op de Samsung van mijn vrouw is de update al geïnstalleerd, maar daar wordt de app vanuit de Galaxy Store geupdate.
Heb exact hetzelfde.Wessee schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:13:
[...]
Of je het een bug kan noemen weet ik niet, maar de Wearable app laat zien dat er een nieuwe versie is. Die is er ook, alleen (nog) niet beschikbaar in de Play Store.
Op de Samsung van mijn vrouw is de update al geïnstalleerd, maar daar wordt de app vanuit de Galaxy Store geupdate.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Gisteravond update gestart, zie ik vanmorgen dat de oplader nog altijd rood kleurt, ipv groen.
Blijkt hij hier ook niet meer te starten. Helaas gisteravond vergeten te kijken welke update er geïnstalleerd zou gaan worden. Maar als ik nu naar de softwareversie kijk, zie ik daar wel de 'XXU1GVI3' staan.
Dus niet helemaal duidelijk of deze versie er al op stond of deze net geïnstalleerd is. Want volgens mij is ie sinds de update niet eens meer opgestart en zou die update ook terug getrokken zijn.
Aangemeld bij Samsung, zaterdag wordt ie opgehaald, ik ben benieuwd.
Blijkt hij hier ook niet meer te starten. Helaas gisteravond vergeten te kijken welke update er geïnstalleerd zou gaan worden. Maar als ik nu naar de softwareversie kijk, zie ik daar wel de 'XXU1GVI3' staan.
Dus niet helemaal duidelijk of deze versie er al op stond of deze net geïnstalleerd is. Want volgens mij is ie sinds de update niet eens meer opgestart en zou die update ook terug getrokken zijn.
Aangemeld bij Samsung, zaterdag wordt ie opgehaald, ik ben benieuwd.
Gisterenavond ook een Galaxy watch 4 46 mm classic gekocht. Voor diegene die zoeken, momenteel erg scherp geprijsd bij Samsung zelf (119 euro zonder bandje en 139 met) en 89 euro voor de kleinere variant (40 en 44 mm variant met bandje).
Ik ben dus nu op zoek naar een bandje voor de zilveren variant maar wat mij opvalt als je een stalen grijze band neemt dat er vaak kleur verschil in zit. Daarnaast zoek ik voor sportieve activiteiten een bandje bijvoorbeeld in het zwart, zou siliconen / hybrid leather kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Liefst ook voor niet al te veel geld, mag ook via de Chinese leveranciers zijn die wat langer duren. Is voor mij echt puur een gadget om eens te proberen.
Ik ben dus nu op zoek naar een bandje voor de zilveren variant maar wat mij opvalt als je een stalen grijze band neemt dat er vaak kleur verschil in zit. Daarnaast zoek ik voor sportieve activiteiten een bandje bijvoorbeeld in het zwart, zou siliconen / hybrid leather kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Liefst ook voor niet al te veel geld, mag ook via de Chinese leveranciers zijn die wat langer duren. Is voor mij echt puur een gadget om eens te proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door wm1234 op 20-11-2022 12:25 ]
Heb je een link naar die aanbieding? Ik kan alleen de aanbieding van EUR 169,- vinden van de Classic 46 mm versie incl. bandje.wm1234 schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:37:
Gisterenavond ook een Galaxy watch 4 46 mm classic gekocht. Voor diegene die zoeken, momenteel erg scherp geprijsd bij Samsung zelf (119 euro zonder bandje en 139 met) en 89 mm voor de kleinere variant (40 en 44 mm variant met bandje).
Ik weet niet of ik dat hier mag delen, heb er zelf ook geen commercieel belang bij maar via deze link:meintje schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:15:
[...]
Heb je een link naar die aanbieding? Ik kan alleen de aanbieding van EUR 169,- vinden van de Classic 46 mm versie incl. bandje.
https://nl.pepper.com/aan...46mm-zonder-bandje-256689
Ik moet zeggen, het ging een beetje lastig omdat de link niet werkte die daar gedeeld wordt maar via de chrome incognito ging het goed dus de link die ik deel incognito en dan via die route openen. Ik moest ook een paar keer klikken voor de zilveren variant.
/f/image/Lgmsjl1KYcP6Y6PojOaoFtIl.png?f=fotoalbum_large)
en
/f/image/SHoW8jzpMGRdng3Bs8Rhns6S.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door wm1234 op 20-11-2022 12:24 ]
telefoon geeft aan dat er nieuwe software voor het horloge is, iemand al gedaan?. De horror verhalen op Reddit vertellen dat zo'n beetje 1 op 3 ge-bricked is na de software.
www.weitjerock.com
Klein_Kipje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:46:
telefoon geeft aan dat er nieuwe software voor het horloge is, iemand al gedaan?. De horror verhalen op Reddit vertellen dat zo'n beetje 1 op 3 ge-bricked is na de software.
Softwarevbersie R890XXU1GVK4 moet weer goed zijn, het is een opvolger van de " foute" versie. Ik had geen probleem met de probleemversie, maar deze versie is daarna gekomen en werkt (op mijn watch) prima.Klein_Kipje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:46:
Met de laatste update lijkt het er op dat mijn horloge weer wat langer doet met de accu. Kom als het goed is bijna op drie dagen uit, was laatste tijd dik 2 dagen. Wel altijd op de spaarstand.
Klopt het dat wanneer je de galaxy watch enkel aan wifi verbonden hebt, door vb lege batterij smartphone dat je totaal geen oproepen kunt voeren? Of heb ik ergens een setting over het hoofd gezien?
Kijk eens op aliexpres, koop gewoon niet het goedkoopste.wm1234 schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:37:
Gisterenavond ook een Galaxy watch 4 46 mm classic gekocht. Voor diegene die zoeken, momenteel erg scherp geprijsd bij Samsung zelf (119 euro zonder bandje en 139 met) en 89 euro voor de kleinere variant (40 en 44 mm variant met bandje).
Ik heb daar toen meteen een glaasje voor eht scherm gekocht, siliconen bandje, ijzeren bandje en lederen bandje.
Sinds een paar weken heb ik het bandje van de apple watch ultra om m'n pols, zit echt knusjes ;-)
@killerbie Dat heb ik nu ook gedaan (eigenlijk precies wat jij zegt). Zou er ergens volgende week moeten zijn.
Past Apple ook?
Past Apple ook?
Lijkt me wel dat dat klopt, want bellen loopt altijd via je telefoon volgens mij (behalve bij de LTE varianten)killerbie schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:14:
Klopt het dat wanneer je de galaxy watch enkel aan wifi verbonden hebt, door vb lege batterij smartphone dat je totaal geen oproepen kunt voeren? Of heb ik ergens een setting over het hoofd gezien?
volgens mij past Apple enkel bij Apple, maar je kan ze kopen in een Galaxy variant. ik heb zelf het oranje bandje van op de Apple website, maar in het groenwm1234 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:18:
@killerbie Dat heb ik nu ook gedaan (eigenlijk precies wat jij zegt). Zou er ergens volgende week moeten zijn.
Past Apple ook?
ook die van leder en aluminium zijn echt geweldig. al heb ik bij het sporten liever silicone of de Apple watch ultra bandjes ;-)
Hier net een update notificatie binnen en geïnstalleerd... en Watch4 ge-bricked.Klein_Kipje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:46:
Helaas niet opgeschreven wat de specifieke versie was. Ging er eigenlijk vanuit dat het een "gefixte" versie zou zijn, en nog even gekeken of er nieuwe klachten/nieuwsberichten waren, maar blijkbaar niet goed genoeg gekeken.
Das kut, ik heb wel even gecheckt of het de 'goede' versie was, en geen problemen met de update.M-en-M schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:07:
[...]
Hier net een update notificatie binnen en geïnstalleerd... en Watch4 ge-bricked.
Helaas niet opgeschreven wat de specifieke versie was. Ging er eigenlijk vanuit dat het een "gefixte" versie zou zijn, en nog even gekeken of er nieuwe klachten/nieuwsberichten waren, maar blijkbaar niet goed genoeg gekeken.
www.weitjerock.com
Zover ik het lees lijkt de batch van augustus 2021 er het meest gevoelig voor te zijn om niet meer op te starten na het uitschakelen. Is wel erg balen dat dit überhaupt gebeurd
.
https://www.sammobile.com...akes-it-worse-for-others/
Die van mij komt uit een batch van (eind) juli 2021 en is ge-bricked (ook niet met expliciet uitschakelen, maar gewoon direct met de reboot van de update zelf), maar wellicht heeft het inderdaad te maken met een verschil tussen "oude" en "nieuwe(re)" batches.Gismo1979 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:04:
Zover ik het lees lijkt de batch van augustus 2021 er het meest gevoelig voor te zijn om niet meer op te starten na het uitschakelen. Is wel erg balen dat dit überhaupt gebeurd.
Maar ja, Samsung komt 'm morgen ophalen, kijken wat zij ermee doen.
Ik heb mijn Galaxy Watch 4 Pro jammer genoeg moeten inleveren voor reparatie. Na de november update start het niet meer op. Gelukkig onder garantie. Donderdag binnengebracht en wacht nu op nieuws.
Zelf erg tevreden over de watch qua bijhouden van beweging en luisteren van muziek via Spotify.
Weet alleen iemand of er een mogelijkheid is om Microsoft Authenticator op de watch werkend te krijgen? De Apple Watch kan dit wel waarbij je een melding kan goedkeuren via het horloge.
Weet alleen iemand of er een mogelijkheid is om Microsoft Authenticator op de watch werkend te krijgen? De Apple Watch kan dit wel waarbij je een melding kan goedkeuren via het horloge.
Bij mij werkt dit gewoon. Heb je op je mobiel wel de mogelijkheid om enkel op 'toestaan' te hoeven drukken?
Galaxy watch 4 van de week gekocht.
Nu probeer ik op de watch strava te openen, als ik deze aanklik zegt ie geopend op telefoon en gebeurd er verder niets, ook niet op de telefoon. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Nu probeer ik op de watch strava te openen, als ik deze aanklik zegt ie geopend op telefoon en gebeurd er verder niets, ook niet op de telefoon. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik had hetzelfde een app verwijderen horloge herstarten en opnieuw installeren bleek de oplossing te zijn.Sleeon schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:46:
Galaxy watch 4 van de week gekocht.
Maar zelf heb ik nu Samsung health gekoppeld aan Strava, werkt ook heel fijn en heb ik de data in beide apps astaan.
Yes, dit was uiteindelijk de oplossingRuudox schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:27:
[...]
Ik had hetzelfde een app verwijderen horloge herstarten en opnieuw installeren bleek de oplossing te zijn.
Maar zelf heb ik nu Samsung health gekoppeld aan Strava, werkt ook heel fijn en heb ik de data in beide apps astaan.
Zal het met health proberen!
Afgelopen donderdag mn watch terug gehad na sw update brick.BubbaNL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:37:
Gister deze fix geïnstalleerd... Reboot om patch te activeren.... Brick...
Hij doet het weer prima alleen de beschrijving van de fix is toch wel bijzonder :
Defect onderdeel vervangen.
- achter cover vervangen
- Batterij vervangen
- Moederbord vervangen
- Schroef vervangen.
Eigenlijk dus op scherm en body na een nieuwe.
Ook de mijne is afgelopen weekend gebricked na de inmiddels beruchte update. Wordt woensdag opgehaald.
ik heb gisteren de pixel watch watchfaxes kunnen sidelaoden, werkt prachtig 😁
Ik heb deze smartwatch sinds vandaag. Hoe nauwkeurig is de stappenteller bij jullie? Ik heb het gevoel dat hij meer stappen telt dan dat ik daadwerkelijk loop namelijk.
Bij mijn Z Flip 4 heb ik een Watch 4 gekregen. Op de Flip kon ik zonder problemen mijn Revolut MasterCard toevoegen an Google Wallet. Op de watch lukt het mij niet. Krijg niet eens de Wallet app te zien en kan hem dus ook niet downloaden 🤔 moet ik soms een andere Regio kiezen? Heb nu bij de 1e installatie gewoon voor Nederlands en Nederland gekozen. Toch wel vreemd dat het op de telefoon wel lukt?
Update: het inmiddels gelukt, waarschijnlijk stond er iets niet goed in mijn Google account.
Update: het inmiddels gelukt, waarschijnlijk stond er iets niet goed in mijn Google account.
[ Voor 10% gewijzigd door Maite op 29-11-2022 20:40 ]
Mijn GW4 sensor (denk ik) valt in de nacht meerdere malen uit, mijn slaap wordt niet meer fatsoenlijk geregistreerd. Er ontbreken hele stukken en als ik s'ochtends op mijn horloge kijk moet ik de pincode intikken alsof hij van mijn pols af is geweest. Ik krijg de indruk dat het sinds de laatste update is, maar kan ook toeval zijn.
Meer mensen last van, of is mijn sensor/horloge kapot ?
www.weitjerock.com
Waarschijnlijk je horloge niet strak genoeg om je pols.Klein_Kipje schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:41:
Mijn GW4 sensor (denk ik) valt in de nacht meerdere malen uit, mijn slaap wordt niet meer fatsoenlijk geregistreerd. Er ontbreken hele stukken en als ik s'ochtends op mijn horloge kijk moet ik de pincode intikken alsof hij van mijn pols af is geweest. Ik krijg de indruk dat het sinds de laatste update is, maar kan ook toeval zijn.
Dacht ik eerst ook, ook omdat het rubber natuurlijk iets uitrekt. Maar als ik hem een gaatje strakker doe, heb ik hetzelfdepatrickt35 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:42:
[...]
Waarschijnlijk je horloge niet strak genoeg om je pols.
www.weitjerock.com
Zojuist bericht gekregen dat mijn GW4 Classic wordt vervangen voor een GW5 Pro LTE nadat hij door de update gebricked is
Nice! Laat ik hem ook maar bricken danArjenIsM3 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:50:
Zojuist bericht gekregen dat mijn GW4 Classic wordt vervangen voor een GW5 Pro LTE nadat hij door de update gebricked is
Ik heb vandaag mailtje gekregen dat mijn Watch 4 Classic is gerepareerd. Ik mag hem dondermorgen gaan ophalen. Zal zien wat het geeft...
2 collega's hebben ook de Watch 4 maar geen updateproblemen bij hen.
Zo'n twee weken reparatietijd.
Ik heb een paar lichte krasjes op mijn watch 
Enig idee hoe ik deze zelfstandig kan herstellen?
Enig idee hoe ik deze zelfstandig kan herstellen?
Ben wel benieuwd naar hoe het gefixt is bij jou. Die van mij is gisteren opgehaald door Dynafix omdat hij ook gebricked was.Chanfan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:42:
Ik heb vandaag mailtje gekregen dat mijn Watch 4 Classic is gerepareerd. Ik mag hem dondermorgen gaan ophalen. Zal zien wat het geeft...
Die van mij is zondag gesneuveld door de software-update (die juist weer goed zou zijn....). Maandag opgehaald, gisteren was de status 'wachten op onderdelen' (het mainboard). Nu is ie veranderd in 'Wacht op Samsung SAW', dat voor zover ik kan vinden inhoudt dat ie niet gefixt kan worden en Samsung contact met mij op gaat nemen over vervanging.
Klopt wat je zegt. SAW staat voor Service Action Work. Is even afwachten waar ze mee komen.dennistd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:52:
Die van mij is zondag gesneuveld door de software-update (die juist weer goed zou zijn....). Maandag opgehaald, gisteren was de status 'wachten op onderdelen' (het mainboard). Nu is ie veranderd in 'Wacht op Samsung SAW', dat voor zover ik kan vinden inhoudt dat ie niet gefixt kan worden en Samsung contact met mij op gaat nemen over vervanging.
https://eu.community.sams...-samsung-saw/td-p/3818462
Ben mijn Watch 4 Classic gaan ophalen. Ze hebben het moederbord vervangen, LCD en cover van van de watch volgens de mail die ik heb gekregen. De bediende van de Samsung Store kon ook niet meer zeggen dan wat er in mail stond. Heb niets moeten betalen.jelveen schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:48:
[...]
Ben wel benieuwd naar hoe het gefixt is bij jou. Die van mij is gisteren opgehaald door Dynafix omdat hij ook gebricked was.
Nu goed, blij dat ik mijn watch terugheb. Geen voorstel voor mij om te upgraden naar een Watch 5. Niet dat ik het wilde maar had toch geen nee gezegd
Wel alles opnieuw moeten instellen qua apps en watchfaces. Heb op reddit een beetje gelezen dat het een tijdje kan duren doordat ze een hele batch gebroken watches hebben binnengekregen. Nu dat is in de VS. Toen ik het binnenbracht zei de bediende nog dat het eind van de dag of de volgende werkdag kan worden gefixed. Uiteindelijk heeft het toch 2 weken geduurd in België met een mail dat ik het kon gaan ophalen.
Vandaag weer eens getest met de hartslagmeter en toch wel opvallend:
Als ik handmatig een training start (andere training) krijg ik veel hogere metingen dan dat ik hem alleen continue laat meten. Herkent iemand dit? Heb in dit topic wel berichten gelezen dat het bij sommige afwijkt, maar mij valt vooral het verschil op tussen training aan of uit. Meet hij dan anders ofzo?
Als ik handmatig een training start (andere training) krijg ik veel hogere metingen dan dat ik hem alleen continue laat meten. Herkent iemand dit? Heb in dit topic wel berichten gelezen dat het bij sommige afwijkt, maar mij valt vooral het verschil op tussen training aan of uit. Meet hij dan anders ofzo?
Ik heb de update net geïnstalleerd en gelukkig niet gebricked, maar wel een ander raar probleem.
De Galaxy Wearable app blijft aangeven dat er een update is en installeer ik deze niet, dan sluit ie de app af. Als ik kies voor bijwerken dan word ik door gestuurd naar de Play Store, waar geen update beschikbaar is, daar kan ik overigens wel de app openen. In de app kan geen verbinding gemaakt worden met de Watch4, terwijl er wel een BT verbinding is.
Heb online op de bekende apk sites even gezocht of er een nieuwe versie is, maar ik heb de meest recente versie blijkbaar al.
Iemand dit al eens meegemaakt?
De Galaxy Wearable app blijft aangeven dat er een update is en installeer ik deze niet, dan sluit ie de app af. Als ik kies voor bijwerken dan word ik door gestuurd naar de Play Store, waar geen update beschikbaar is, daar kan ik overigens wel de app openen. In de app kan geen verbinding gemaakt worden met de Watch4, terwijl er wel een BT verbinding is.
Heb online op de bekende apk sites even gezocht of er een nieuwe versie is, maar ik heb de meest recente versie blijkbaar al.
Ja. Enige wat bij mij hielp was het horloge opnieuw koppelen helaas.Wessee schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:18:
Ik heb de update net geïnstalleerd en gelukkig niet gebricked, maar wel een ander raar probleem.
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om Wallet aan de gang te krijgen om te betalen met mijn horloge. Maar dat lijkt nog niet te lukken.
De pas die op mijn telefoon is ingesteld krijg ik niet te zien, en bij toevoegen kan ik alleen een creditcard en geen betaalpas toevoegen.
Iemand een idee?
Hmm, net een filmje bekeken:
https://www.samsung.com/n...gebruiken-met-smartwatch/
Misschien even proberen omlaag te swipen. (nu is mijn telefoon leeg, vergeten op te laden vannacht)
-----
Update: Het werkt nu.
Blijkbaar moet je je pas tegen de telefoon aan houden, alleen staat dat nergens in de interface vermeld, dat moet je zelf blijkbaar verzinnen.
Passen op de telefoon en op de watch is ook een andere verzameling, dus je moet dezelfde pas 2x toevoegen als je die op beiden beschikbaar wil hebben.
De pas die op mijn telefoon is ingesteld krijg ik niet te zien, en bij toevoegen kan ik alleen een creditcard en geen betaalpas toevoegen.
Iemand een idee?
Hmm, net een filmje bekeken:
https://www.samsung.com/n...gebruiken-met-smartwatch/
Misschien even proberen omlaag te swipen. (nu is mijn telefoon leeg, vergeten op te laden vannacht)
-----
Update: Het werkt nu.
Blijkbaar moet je je pas tegen de telefoon aan houden, alleen staat dat nergens in de interface vermeld, dat moet je zelf blijkbaar verzinnen.
Passen op de telefoon en op de watch is ook een andere verzameling, dus je moet dezelfde pas 2x toevoegen als je die op beiden beschikbaar wil hebben.
[ Voor 51% gewijzigd door NIMIC op 14-12-2022 08:45 . Reden: Het werkt nu ]
welke bank gebruik je?NIMIC schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:34:
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om Wallet aan de gang te krijgen om te betalen met mijn horloge. Maar dat lijkt nog niet te lukken.
Iemand een idee?
Van de week uitgezocht icm ING, maar naar mijn weten is het niet mogelijk om met de watch te betalen.
Ik weet alleen dat de rabobank en ABN AMRO bank google pay ondersteunt.
Ik kan in elk geval bevestigen dat het met de ABNAMRO werkt.golden1988 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:37:
Ik weet alleen dat de rabobank en ABN AMRO bank google pay ondersteunt.
Ik heb een Curve debbit card in combinatie met een ING creditcard. Tikkeltje omslachtig maar ik kan er in de meeste gevallen mee betalen vanaf m'n watch.Sleeon schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:36:
Van de week uitgezocht icm ING, maar naar mijn weten is het niet mogelijk om met de watch te betalen.
Iemand die een watchface weet met een dag en nachtmodus? inclusief voor het OAD?
heel bijzonder, ik heb de update geinstalleerd. En nu werkt de terug-knop op mijn watch niet.patrickt35 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:23:
Nieuwe update classic 46mm loopt binnen.
Een software-bug, of gewoon toeval dat de knop fysiek stuk is net op hetzelfde moment...
Dit heb ik ook aantal keer gehad. Bij mij was het probleem telkens verholpen na het opnieuw opstarten van de watch.da_Mastah schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:20:
[...]
heel bijzonder, ik heb de update geinstalleerd. En nu werkt de terug-knop op mijn watch niet.
Een software-bug, of gewoon toeval dat de knop fysiek stuk is net op hetzelfde moment...
Ik wacht nog even met updaten tot er meer mensen geupdate hebben.
Heb namelijk nog de oude versie (GVI3) met augustus patch, omdat ik teveel vervelende verhalen las over de GKV4 versie dat deze de watch kon bricken.
Wel geeft mijn Wear app nog altijd aan dat de GVK versie geinstalleerd kan worden.
Weet iemand hoe ik dit weg krijg en de nieuwe update kan binnen halen ?
Heb namelijk nog de oude versie (GVI3) met augustus patch, omdat ik teveel vervelende verhalen las over de GKV4 versie dat deze de watch kon bricken.
Wel geeft mijn Wear app nog altijd aan dat de GVK versie geinstalleerd kan worden.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
update en geen issues hierspeedme schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:32:
Ik wacht nog even met updaten tot er meer mensen geupdate hebben.
Sinterklaas wil bier !
Hier ook de verse update, en geen problemen met de terug-knop.
hartelijk dank voor de tip. Reboot heeft het inderdaad opgelost (gelukkig maar!)pascal_rienstra schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:56:
[...]
Dit heb ik ook aantal keer gehad. Bij mij was het probleem telkens verholpen na het opnieuw opstarten van de watch.
Nope, ik heb een donkere watchface ook voor overdag.killerbie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:32:
Iemand die een watchface weet met een dag en nachtmodus? inclusief voor het OAD?
Ik reis niet met OAD, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Op dit moment is dit mogelijk!Of-Aaargh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:43:
Ik hoop dat de Watch 4 met het nieuwe besturingssysteem ook geschikt gaat worden voor linkshandigen (of mensen die om een andere reden het horloge aan de rechterpols willen dragen). Tot nu toe is volgens mij de Apple Watch de enige smartwatch waarbij dat eenvoudig kan. Terwijl het niet moeilijk is, lijkt me. Eenvoudig de hele interface 180 graden draaien.
Open de instellingen op je horloge, ga vervolgens naar algemeen en druk op richting. Hier kan je dit weizigen.
Voor de LUX versie zie ik. Was al beschikbaar voor PHN (Nederland)killerbie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]
nieuwe firmware update beschikbaar
Weet iemand hoe ik de update die nu klaar staat om geinstalleerd te worden (GKV3) kan verwijderen, zodat ik ineens de nieuwste update kan downloaden en installeren ?
Ik dacht dit ergens gelezen te hebben, maar kan het nergens meer terug vinden.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
gewoon batterij volladen en meteen 2x updatenspeedme schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:12:
Weet iemand hoe ik de update die nu klaar staat om geinstalleerd te worden (GKV3) kan verwijderen, zodat ik ineens de nieuwste update kan downloaden en installeren ?
Je zou kunnen proberen de partitie cache te legen:speedme schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:12:
YouTube: Galaxy Watch 4 Classic, Watch 5 & 5 Pro: How to Wipe Cache Partition...
Nadat ik de mijne vorige week zondag updatete ging ie uit en vervolgens was ie dood... Ondanks volle batterijkillerbie schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:15:
[...]
gewoon batterij volladen en meteen 2x updaten
Vorige week maandag meteen opgehaald door Dynafix, niet meer te repareren en vandaag een belletje van Samsung of ik akkoord ging met een nieuwe. Eh ja, waarom niet?
Helaas niet gelukt, maar toch bedankt voor het meedenkenGismo1979 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:17:
[...]
Je zou kunnen proberen de partitie cache te legen:
YouTube: Galaxy Watch 4 Classic, Watch 5 & 5 Pro: How to Wipe Cache Partition...
Ik heb uiteindelijk maar de gok genomen en de update naar GKV4 uitgevoerd.
Ging gelukkig goed.
Daarna gelijk GKV7 erop gezet en ook dat ging goed.
Mijn watch gelukkig dus niet gebricked
Ging gelukkig goed.
Daarna gelijk GKV7 erop gezet en ook dat ging goed.
Mijn watch gelukkig dus niet gebricked
Met de laatste update werken bij mij eigen custom mp3's niet meer voor notificaties en ringtones. Kan alleen maar de standaard opties kiezen.
Heb ze allemaal verwijderd van de watch en daarna weer met myFiles Wear erop gezet in de correcte mappen op mijn watch. De watch uit en aan gezet maar zie ze niet meer terug in de lijst.
Erg irritant, is bij meerdere gebruikers van wat ik zie met een snelle Google search.
Betreft firmware GVK7
Erg irritant en balen.
Heb ze allemaal verwijderd van de watch en daarna weer met myFiles Wear erop gezet in de correcte mappen op mijn watch. De watch uit en aan gezet maar zie ze niet meer terug in de lijst.
Erg irritant, is bij meerdere gebruikers van wat ik zie met een snelle Google search.
Betreft firmware GVK7
Erg irritant en balen.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:50:
Samsung service is ook lekker zeg. GW4C opgestuurd, zou dus binnen 3 dagen gefixed moeten zijn aldus Samsung. Dat lukte ze niet en kreeg later bericht dat hij niet te fixen viel en dat ze me een GW5 Pro LTE aanboden maar dat ik dan wel 1-3 weken zou moeten wachten. Daarmee uiteraard akkoord gegaan. Na twee weken niets gehoord te hebben maar eens gaan mailen wat de status was. Geen reactie. Een week later nog maar eens gemaild. Enkele dagen daarna kreeg ik doodleuk het bericht dat de GW5 die ze mij beloofd hadden ineens niet meer op voorraad was maar wonder boven wonder de GW4C die ik had nu weer wel! Dus of ik dan nu toch maar weer voor die zou willen gaan. De desbetreffende GW5 was echter al die tijd gewoon leverbaar bij Samsung zelf, volgende dag in huis. Toen ze me het bericht stuurden was hij nog binnen enkele dagen leverbaar en momenteel weer volgende dag in huis. Heb dan ook gereageerd dat ik me zwaar aan het lijntje gehouden voel en hier dan ook niet mee akkoord ga. Krijg namelijk sterk het idee dat die belofte van de GW5 gewoon een zoethoudertje was en dat ze hebben gewacht tot er weer een lading GW4C's binnenkwam.

Aii dat is inderdaad wel een domper zeg!! Hopelijk komen ze je wat tegemoetArjenIsM3 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:41:
[...]
[...]
Samsung service is ook lekker zeg. GW4C opgestuurd, zou dus binnen 3 dagen gefixed moeten zijn aldus Samsung. Dat lukte ze niet en kreeg later bericht dat hij niet te fixen viel en dat ze me een GW5 Pro LTE aanboden maar dat ik dan wel 1-3 weken zou moeten wachten. Daarmee uiteraard akkoord gegaan. Na twee weken niets gehoord te hebben maar eens gaan mailen wat de status was. Geen reactie. Een week later nog maar eens gemaild. Enkele dagen daarna kreeg ik doodleuk het bericht dat de GW5 die ze mij beloofd hadden ineens niet meer op voorraad was maar wonder boven wonder de GW4C die ik had nu weer wel! Dus of ik dan nu toch maar weer voor die zou willen gaan. De desbetreffende GW5 was echter al die tijd gewoon leverbaar bij Samsung zelf, volgende dag in huis. Toen ze me het bericht stuurden was hij nog binnen enkele dagen leverbaar en momenteel weer volgende dag in huis. Heb dan ook gereageerd dat ik me zwaar aan het lijntje gehouden voel en hier dan ook niet mee akkoord ga. Krijg namelijk sterk het idee dat die belofte van de GW5 gewoon een zoethoudertje was en dat ze hebben gewacht tot er weer een lading GW4C's binnenkwam.
De GW4 van mijn vrouw blijft na de update naar GVK7 ook hangen in een bootloop.
Ze heeft contact met Samsung gezocht en hij wordt morgen opgepikt door Dynalogic. Afwachten maar.
Ze heeft contact met Samsung gezocht en hij wordt morgen opgepikt door Dynalogic. Afwachten maar.
Bereid je voor op een tijdje zonder horloge. De mijne is bijna een mand geleden al gebrickd door een update. Vrij snel door dynalogic geconstateerd dat hij niet te repareren was.
Samsung doet er nu al erg lang over om de nieuwe op te sturen. In hun webshop is hij gewoon leverbaar maar door de helpdesk medewerkers op de chat wordt ik vakkundig aan het lijntje gehouden. "Garantie gevallen en verkoop zijn twee gescheiden processen" .... Zucht.....
Samsung doet er nu al erg lang over om de nieuwe op te sturen. In hun webshop is hij gewoon leverbaar maar door de helpdesk medewerkers op de chat wordt ik vakkundig aan het lijntje gehouden. "Garantie gevallen en verkoop zijn twee gescheiden processen" .... Zucht.....
Mijn Watch4 Classic 46 heb ik nu al een tijdje en er zijn wat krasjes op de bezel verschenen zo door het jaar heen. Is die draai/click ring te vervangen? Of kost dat hetzelfde als een nieuw horloge?
And it goes BRAAAAAPP!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen