Weet iemand ook hoe je de standaard antwoorden voor berichtjes kan wijzigen? Ik zie nu steeds een hele lijst die ik niet gebruik, maar heb een paar standaard antwoorden waarvan ik niet weet hoe ik ze kan instellen.
Via de Galaxy Wear app op je telefoon. Snelle reacties.gwystyl schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:31:
Weet iemand ook hoe je de standaard antwoorden voor berichtjes kan wijzigen? Ik zie nu steeds een hele lijst die ik niet gebruik, maar heb een paar standaard antwoorden waarvan ik niet weet hoe ik ze kan instellen.
[ Voor 3% gewijzigd door barrymossel op 06-09-2022 17:04 ]
Je kan nu ook Smart Switch gebruiken voor je horloge. (Of heb ik dat eerder gemist?)
Ik mis de humor in je bericht denk ik even. Het is geen klokje, maar een kopje… oftewel Header. Bij wijzerplaten, staan eerst de Klassieke, dan de Grafische en daarna de Informatieve watchfaces. In dat blokje staat Analoog pro als vijfde of zesde wijzerplaat of ook wel Watch face.killerbie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:08:
[...]
Vreemd ik heb geen klokje 'informatief' :-)
Welke versie je horloge krijgt heeft niets met de telefoon te maken.killerbie schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:55:
Wou hier eens kijken of iemand al een update had, totaal niet teleurgesteld.
Dacht zal nog maar eens zoeken en heb zelf de update ook net binnen, galaxy watch 4 classic 46mm
PS ik heb een galaxy s10 met oneui 4.1, betekend dit dat ik de 4.1.1 nog zal krijgen op mijn phone?
De functionaliteit van je horloge wordt wel beïnvloed door je telefoon.
Wanneer je One UI 4.1.1 op je telefoon hebt, kan je met de camera controller switchen tussen foto en video. Met 4.1 of lager kan dat niet.
:strip_exif()/f/image/MKo9691YUqjkGCwXIsi7032e.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg sinds de update geen GPS fix meer in activiteiten via Samsung Health of Strava...
Vreemd genoeg wel bij Google Maps.
Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden, herstarten van watch of telefoon hielp iig niet.
Heeft iemand anders dit ook?
Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden, herstarten van watch of telefoon hielp iig niet.
Even gecheckt en inderdaad, activity wel getracked maar geen gps info. VreemdMarsman83 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:57:
Ik krijg sinds de update geen GPS fix meer in activiteiten via Samsung Health of Strava...
Ik heb het gelukkig op kunnen lossen.exponential schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:39:
[...]
Even gecheckt en inderdaad, activity wel getracked maar geen gps info. Vreemd
Na een volledige reset werkte het nog steeds niet dus weet niet of deze stap nodig was.
Ik heb de Watch uiteindelijk zonder mijn metalen band buiten een herstart gegeven en toen een activity gestart, na een aantal minuten kreeg ik een GPS fix
Daarna het bandje er weer aangezet en krijg nu gewoon weer iedere keer een fix, ook binnen.
heb het idee dat zowel de battery life als de oplaadsnelheid een stuk verbeterd is na de update
Mocht je het nog niet opgelost hebben, ik kreeg dit zojuist ook niet werkend met mijn ABN AMRO pas. Door een nieuwe pas toe te voegen (Ook al stond hij er al bij) werkte het wel.TMCThomas schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:47:
[...]
Nee heeft nog niet gewerkt, als ik op de plus klik in de google pay app op de smartwatch kom ik uit bij google wallet op de mobiel. Dan krijg ik het volgende scherm te zien
[Afbeelding]
Als ik dan op de mastercard klik om hem toe te voegen krijg ik de volgende melding:
[Afbeelding]
Ik krijg nu dus helemaal geen optie meer om een rekeningnummer in te tikken. Opzich fijner op deze manier als het zou werken.
Ja battery life is hier ook een stuk verbeterd inderdaad. (ik denk 1,5x van wat het eerder was)habermas schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:19:
heb het idee dat zowel de battery life als de oplaadsnelheid een stuk verbeterd is na de update
Hier het volgende sinds de laatste update:
Bedtijd aanzetten op de watch zette ook altijd Niet Storen aan op de Watch. Beide kon je los van elkaar syncen met je telefoon. Ik had het zo ingesteld dat als ik op de watch Bedtijd aanzette dat dan op de watch ook Niet storen aan ging en op m'n telefoon alleen Niet storen. Dit werkt nu helaas niet meer. Heel irritant want nu moet ik savonds eerst niet storen aanzetten op m'n watch zodat die synced met m'n telefoon en daarna Bedtijd op m'n watch die dan bewust niet synced met m'n telefoon. Hopelijk komt daar nog een fix voor.
Bedtijd aanzetten op de watch zette ook altijd Niet Storen aan op de Watch. Beide kon je los van elkaar syncen met je telefoon. Ik had het zo ingesteld dat als ik op de watch Bedtijd aanzette dat dan op de watch ook Niet storen aan ging en op m'n telefoon alleen Niet storen. Dit werkt nu helaas niet meer. Heel irritant want nu moet ik savonds eerst niet storen aanzetten op m'n watch zodat die synced met m'n telefoon en daarna Bedtijd op m'n watch die dan bewust niet synced met m'n telefoon. Hopelijk komt daar nog een fix voor.
Waarom wil je dan de bedstand op je telefoon niet aanhebben?XNL073 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:53:
Hier het volgende sinds de laatste update:
Ik kan er niet aan wennen dat alles dan in grijswaardes is. Vroeger kon je dat nog uitzetten maar tegenwoordig niet meer.jabberwock schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:50:
[...]
Waarom wil je dan de bedstand op je telefoon niet aanhebben?
Dat is eerder een instelling van je telefoon denk ik. Want ik gebruik het al sinds ik de watch heb, met 2 verschillende telefoons. Bedstand doet niets meer dan alle notificaties uitschakelen bij mij, verder helemaal niets.XNL073 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:04:
[...]
Ik kan er niet aan wennen dat alles dan in grijswaardes is. Vroeger kon je dat nog uitzetten maar tegenwoordig niet meer.
Dat is wat ik ook aangeef. Bedstand via watch kun je syncen met je telefoon. Dan gaat bedstand ook op je telefoon aan. Op telefoon dan ook geen notificaties maar dus ook alles zwart/wit. En dat wil ik niet. Dus nu moet ik die sync van bedstand uitzetten. Voorheen was dat ook zo alleen als ik dan op de watch bedstand aanzette ging automatisch op de watch ook Niet storen aan welke weer gesynced werd naar de telefoon. En dat laatste werkt niet meer sinds de laatste update als via Bedstand het Niet storen aangezet wordt.Terranova schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:06:
[...]
Dat is eerder een instelling van je telefoon denk ik. Want ik gebruik het al sinds ik de watch heb, met 2 verschillende telefoons. Bedstand doet niets meer dan alle notificaties uitschakelen bij mij, verder helemaal niets.
Hieronder de situaties met het syncen van de Bedstand uit.
Situatie eerst: Bedstand watch aan -> Niet storen watch automatisch aan -> Niet storen telefoon automatisch aan
Situatie na update: Bedstand watch aan -> Niet storen watch automatisch aan
Workaround: Niet storen watch aan -> Niet storen telefoon automatisch aan -> Daarna Bedstand watch handmatig aan (ivm scherm oplichten bij bewegen)
Het grappige is dat als ik dan smorgens op de watch Bedstand uitzet dan dat wel netjes op mn telefoon ook niet storen uit gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door XNL073 op 08-09-2022 14:54 ]
Ik heb het een aantal keer geprobeerd. Buiten opnieuw opstarten, dan een activity starten via een app (Strava of samsung health). Elke keer zonder resultaat. Vanochtend dacht ik, voordat ik mijn horloge reset ga ik het nog 1 keer proberen. En zowaar, na een minuut of 5 en 2km fietsen had ik een GPS fix. Nu werkt alles weer normaal, gelukkig geen reset nodigMarsman83 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:07:
[...]
Ik heb het gelukkig op kunnen lossen.
Na een volledige reset werkte het nog steeds niet dus weet niet of deze stap nodig was.
Ik heb de Watch uiteindelijk zonder mijn metalen band buiten een herstart gegeven en toen een activity gestart, na een aantal minuten kreeg ik een GPS fix![]()
Daarna het bandje er weer aangezet en krijg nu gewoon weer iedere keer een fix, ook binnen.
Hebben jullie nu sinds de update ook dat groepsgesprekken op whatsapp opeens trillen, ook al staan de groepsgesprekken op stil op de telefoon(en trillen daar ook niet). Je kan in de instellingen ook alleen maar aangeven of whatsapp wel of niet mag trillen
Ja, dat is ook mijn ervaring. Heel prettig.habermas schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:19:
Vandaag de update ook geïnstalleerd. Iets langere batterijduur zou wel leuk zijn, kan net geen 2 dagen op een volle lading.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hier ook te merken. Deed al 2 dagen er mee, maar nu op de 2e dag 's avonds nog 40% over ! Dat worden 3 dagen ongeveer.
Sinterklaas wil bier !
Dit heb ik ook na de nieuwste update gisteren. Helaas nog geen andere oplossing gevonden dan de Whatsapp meldingen helemaal uitzetten.Terranova schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:07:
Hebben jullie nu sinds de update ook dat groepsgesprekken op whatsapp opeens trillen, ook al staan de groepsgesprekken op stil op de telefoon(en trillen daar ook niet). Je kan in de instellingen ook alleen maar aangeven of whatsapp wel of niet mag trillen
ZIjn er hier nog die de walkietalkie app van samsung niet werkende krijgen?
Als ik via Google-Fit een fiets rit track geeft de GW4 een X afstand, als ik dan na beëindiging van de rit via de watch terug kijk op mn mobiel in Fit zie ik een afstand die rond de 10% lager afwijkt t.o.v de eindafstand bij het beëindigen van de rit.
Iemand enige herkenning??
Iemand enige herkenning??
Nooit eerder van gehoord, wat is dit voor app?killerbie schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:40:
ZIjn er hier nog die de walkietalkie app van samsung niet werkende krijgen?
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
https://play.google.com/s....walkietalkie&hl=nl&gl=USwfveennl schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:07:
[...]
Nooit eerder van gehoord, wat is dit voor app?
Creëer een kant-en-klaar Walkietalkie-kanaal op uw Galaxy Watch en start direct een gesprek met vrienden, collega’s of familieleden die in uw Contacten staan en het horloge gebruiken.
[ Voor 25% gewijzigd door Embryo1 op 16-09-2022 06:34 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Dat dus, ik krijg altijd 'kan neit verbinden met telefoon'Embryo1 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:30:
[...]
https://play.google.com/s....walkietalkie&hl=nl&gl=US
Creëer een kant-en-klaar Walkietalkie-kanaal op uw Galaxy Watch en start direct een gesprek met vrienden, collega’s of familieleden die in uw Contacten staan en het horloge gebruiken.
De ECG meting is toch een lachertje. Ik krijg er geen meting uit. Telkens melding "Beweeg niet en houd de vinger op de starttoets'. Als ik dat doe krijg ik een beeld vol met ruis met pieken van boven tot onder, volledig schermvullend. Horloge schoongemaakt, handen gewassen, horloge gedragen voor minimaal een uur.. verandert allemaal niets.
Iemand die de meting wel werkend krijgt?
Jahoor, werkt perfect. Je moet wel muisstil zitten. Arm op tafel bijvoorbeeld. Horloge goed hoog op je arm, voorbij de pols.BizzieBis schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:30:
De ECG meting is toch een lachertje. Ik krijg er geen meting uit. Telkens melding "Beweeg niet en houd de vinger op de starttoets'. Als ik dat doe krijg ik een beeld vol met ruis met pieken van boven tot onder, volledig schermvullend. Horloge schoongemaakt, handen gewassen, horloge gedragen voor minimaal een uur.. verandert allemaal niets.
Sinterklaas wil bier !
Heel herkenbaar.. zeker tijdens of in de uren na een sportsessie compleet onbruikbaar. Wat soms werkt is je duim gebruiken ipv wijsvinger. Maar het lijkt nergens naar. Voor ee serieuse meting absoluut ongeschikt. Mijn cardioloog vraagt zich dan ook af hoe dit een FDA approval heeft kunnen krijgen..BizzieBis schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:30:
ECG net nog even geprobeerd. Elleboog op tafel, arm omhoog en horloge achter het bot van de pols geschoven en niet te los en niet bewegen.
2x getest en 2x een meting.
2x getest en 2x een meting.
Ik heb het gevoel dat sinds de update de wijzerplaat gekrompen is. lijkt nu minder groot dan het scherm is. misschien ingesteld op 40mm ipv 44mm? meer mensen met dit probleem?Chaoss schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:04:
Vandaag de update ook geïnstalleerd. Iets langere batterijduur zou wel leuk zijn, kan net geen 2 dagen op een volle lading.
Ik heb het probleem niet, maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoe dit eruit ziet. Heb je een foto?herman1990 schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:29:
[...]
Ik heb het gevoel dat sinds de update de wijzerplaat gekrompen is. lijkt nu minder groot dan het scherm is. misschien ingesteld op 40mm ipv 44mm? meer mensen met dit probleem?
Share and Enjoy!
Ik heb een reset gedaan van het horloge en nu is alles weer normaal. Dus "helaas" kan ik geen foto meer maken.WCA schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:56:
[...]
Ik heb het probleem niet, maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoe dit eruit ziet. Heb je een foto?
Is het al iemand gelukt om Flitsmeister meldingen op het horloge te krijgen? Alle meldingen komen binnen op het horloge behalve Flitsmeister.
Als je op je telefoon in Galaxy Wearable naar instellingen horloge - meldingen gaat en daar onder de apps meer klikt zodat je de lijst ziet met apps. Daar kun je bovenin alle apps selecteren. Staat daar Flitsmeister niet tussen (bij mij wel, maar staat bij 'geblokkeerd op telefoon' (bewuste keuze)).rkraats schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:42:
Is het al iemand gelukt om Flitsmeister meldingen op het horloge te krijgen? Alle meldingen komen binnen op het horloge behalve Flitsmeister.
:strip_exif()/f/image/7UCKIf10A0C8t4JF1wmAxsQk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Gismo1979 op 20-09-2022 21:28 ]
Nu zijn die metingen sowieso een lachertje. Horloge compleet geconfigureerd en strak om de arm. Zowel hartslag als bloeddruk zaten er met regelmaat meer dan 20 procent langs. Met een flinke korrel zout nemen dus..JimmyNL schreef op zondag 18 september 2022 @ 01:55:
[...]
Heel herkenbaar.. zeker tijdens of in de uren na een sportsessie compleet onbruikbaar. Wat soms werkt is je duim gebruiken ipv wijsvinger. Maar het lijkt nergens naar. Voor ee serieuse meting absoluut ongeschikt. Mijn cardioloog vraagt zich dan ook af hoe dit een FDA approval heeft kunnen krijgen..
Kan iemand zeggen hoe betrouwbaar de hartslag meting is? Als ik op de fiets zit dan krijg ik iedere km een rapportage door m'n oortjes te horen, en mijn hartslag zou regelmatig tussen 170-180 slagen liggen. Vind ik wat hoog eigenlijk. Ik hou wel van stevig doorfietsen, maar echt pushen doe ik niet vanwege een knie-blessure, 23-24km/h gemiddeld haal ik wel, zonder trap ondersteuning.
EDIT: lol het antwoord lees ik hierboven al
EDIT: lol het antwoord lees ik hierboven al
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 21-09-2022 10:42 ]
Staat bij mij "toegestaan op horloge" maar er komt niets binnen van deze app.Gismo1979 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:15:
[...]
Als je op je telefoon in Galaxy Wearable naar instellingen horloge - meldingen gaat en daar onder de apps meer klikt zodat je de lijst ziet met apps. Daar kun je bovenin alle apps selecteren. Staat daar Flitsmeister niet tussen (bij mij wel, maar staat bij 'geblokkeerd op telefoon' (bewuste keuze)).[Afbeelding]
@rkraats Tsja, dan zou ik het niet weten.
Iemand een app die kan waarschuwen wanneer je te lang in een te luidruchtige ruimte vertoeft?
Sinds kort ervaar ik een vervelend probleem met gboard. Bij de instellingen kan ik alleen nog aangeven dat ik gboard wil gebruiken, maar niet dat deze standaard op voice input staat.
Verder werkt gboard nog steeds goed, maar elke keer op dat miniscule microfoontje tikken om een tekst in te spreken is niet echt handig. Hebben meer mensen dit en weet iemand misschien een oplossing hiervoor?
Verder werkt gboard nog steeds goed, maar elke keer op dat miniscule microfoontje tikken om een tekst in te spreken is niet echt handig. Hebben meer mensen dit en weet iemand misschien een oplossing hiervoor?
Weet iemand of de Spotify app de functie heeft naast de +15 sec & -15 sec om zelf een punt te kiezen in een podcast van 3 uur?
Weer geen connectie met bluetooth.
De Galaxy Watch 4 moet dan gereset worden. Er is geen koppeling meer mogelijk, je ziet de watch wel staan bij bluetooth verbindingen.
Dit is al de derde keer, best lastig je moet dan alles weer installeren.
De telefoon is een Mi 9T Pro van Xiaomi.
De Galaxy Watch 4 moet dan gereset worden. Er is geen koppeling meer mogelijk, je ziet de watch wel staan bij bluetooth verbindingen.
Ik denk eerder dat het in de combinatie Watch 4 en jouw telefoon zit, dan dat dit een probleem van de watch 4 is.John J. schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:35:
Weer geen connectie met bluetooth.
Hier nul problemen met de verbinding.
Is een bekende issue voor zover ik weet. Ik heb het een aantal keer gehad op mijn 4 classic 46mm, icm een Pixel 6 pro. Nu al heel lang niet meer gebeurd gelukkig.patrickt35 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:55:
[...]
Ik denk eerder dat het in de combinatie Watch 4 en jouw telefoon zit, dan dat dit een probleem van de watch 4 is.
Hier nul problemen met de verbinding.
Share and Enjoy!
Dus inderdaad de bevestiging dat het probleem zit in de combinatie met een niet Samsung toestel.WCA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:58:
[...]
Is een bekende issue voor zover ik weet. Ik heb het een aantal keer gehad op mijn 4 classic 46mm, icm een Pixel 6 pro. Nu al heel lang niet meer gebeurd gelukkig.
i.c.m. met mijn Samsung telefoon nog nooit problemen met de bluetooth gehad.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Die conclusie kan je daar niet uit trekken zonder te weten of het probleem ook bij Samsunggebruikers voorkomt. Voor zover ik weet komt het daar ook voor, maar zoals met heel veel bugs gewoon niet bij iedereenpatrickt35 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:00:
[...]
Dus inderdaad de bevestiging dat het probleem zit in de combinatie met een niet Samsung toestel.
Share and Enjoy!
Voor zover je weet.... Dus een aanname.WCA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:01:
[...]
Die conclusie kan je daar niet uit trekken zonder te weten of het probleem ook bij Samsunggebruikers voorkomt. Voor zover ik weet komt het daar ook voor, maar zoals met heel veel bugs gewoon niet bij iedereen
In het verleden is dit na een update een probleem geweest, maar die bug is weer snel gefixed door Samsung.
Met die logica kan ik ook concluderen dat de bug is gefixt op mijn pixel, ik heb het probleem al heel lang niet meer gehad.patrickt35 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:16:
[...]
Voor zover je weet.... Dus een aanname.
In het verleden is dit na een update een probleem geweest, maar die bug is weer snel gefixed door Samsung.
Feit is dat het een sporadisch probleem is, waar niet iedereen last van heeft. Dan kan je niet selectief gaan roepen dat het gefixt is bij Samsung, maar niet bij andere fabrikanten op basis van onderbuikgevoel. De bug komt nog steeds voor bij sommigen, maar niet bij jou en bij mij. Dat is het enige wat je op basis van deze informatie kan zeggen. Of het moet zijn dat je een bron hebt.
Share and Enjoy!
Ik ben de afgelopen tijd weer wat aan het 'spelen' geweest met mijn Watch4 en heb wat vragen.
Klopt het dat je bij Whatsapp (meldingen) alleen kunt reageren op inkomende berichten vanaf je horloge? En dus niet zelf een 'nieuw bericht' kunt starten? Hiermee bedoel ik niet alleen een volledig nieuwe chat starten, maar ook een bericht sturen aan iemand die je bijvoorbeeld half september voor het laatst geappt hebt. Je hebt dan dus een wel bestaande chat maar met alleen gelezen berichten.
Daarnaast heb ik een vraag over een (vermoedelijke) instelling.
Als ik een foto binnenkrijg op mijn Smartwatch en ik zit op de Wifi dan zie ik alleen een fototoestelletje ter aanduiding dat er een foto gestuurd is. Hier kan ik op klikken tot ik een ons weeg maar de bewuste foto krijg ik niet te zien.
Als ik echter buitenshuis ben en op de mobiele data zit dan krijg ik eerst het fototekentje. Als ik dan echter actief erop klik of naar links schuif dan krijg ik de bewuste foto op het scherm van mijn smartwatch te zien.
Is dat algemeen bekend dat die het alleen met mobiele data doet en niet met Wifi of heb ik dan een instelling verkeerd staan?
Klopt het dat je bij Whatsapp (meldingen) alleen kunt reageren op inkomende berichten vanaf je horloge? En dus niet zelf een 'nieuw bericht' kunt starten? Hiermee bedoel ik niet alleen een volledig nieuwe chat starten, maar ook een bericht sturen aan iemand die je bijvoorbeeld half september voor het laatst geappt hebt. Je hebt dan dus een wel bestaande chat maar met alleen gelezen berichten.
Daarnaast heb ik een vraag over een (vermoedelijke) instelling.
Als ik een foto binnenkrijg op mijn Smartwatch en ik zit op de Wifi dan zie ik alleen een fototoestelletje ter aanduiding dat er een foto gestuurd is. Hier kan ik op klikken tot ik een ons weeg maar de bewuste foto krijg ik niet te zien.
Als ik echter buitenshuis ben en op de mobiele data zit dan krijg ik eerst het fototekentje. Als ik dan echter actief erop klik of naar links schuif dan krijg ik de bewuste foto op het scherm van mijn smartwatch te zien.
Is dat algemeen bekend dat die het alleen met mobiele data doet en niet met Wifi of heb ik dan een instelling verkeerd staan?
Er is (helaas) geen Whatsapp app op WearOS (of Apple WatchOS) waaruit je dit kunt doen, dus ja je kan alleen vanaf de notificatie zelf reageren.Fifagek schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:03:
Klopt het dat je bij Whatsapp (meldingen) alleen kunt reageren op inkomende berichten vanaf je horloge? En dus niet zelf een 'nieuw bericht' kunt starten?
geen idee of er misschien 3rd party oplossingen voor bestaan
Het kan wel als je het via de Google Assistent doet. "Stuur een WhatsApp bericht naar ..." werkt best goed.Mizgala28 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:10:
[...]
Er is (helaas) geen Whatsapp app op WearOS (of Apple WatchOS) waaruit je dit kunt doen, dus ja je kan alleen vanaf de notificatie zelf reageren.
geen idee of er misschien 3rd party oplossingen voor bestaan
Maar die werkt dan weer niet als je je telefoon en horloge op Nederlands hebt staan...BizzieBis schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:01:
[...]
Het kan wel als je het via de Google Assistent doet. "Stuur een WhatsApp bericht naar ..." werkt best goed.
Jawel hoor. Voor de installatie op je Watch eerst de taal van Assistent op je telefoon op Engels zetten.Kastermaster schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:15:
[...]
Maar die werkt dan weer niet als je je telefoon en horloge op Nederlands hebt staan...
Na de installatie kan je weer gewoon naar Nederlands switchen.
Dat klopt. En na bepaalde tijd werkte dat niet meer op mijn watch. Ik zal het nog eens proberen, misschien blijft het nu wel werken!patrickt35 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:44:
[...]
Jawel hoor. Voor de installatie op je Watch eerst de taal van Assistent op je telefoon op Engels zetten.
Na de installatie kan je weer gewoon naar Nederlands switchen.
@patrickt35 Het heeft wel gewerkt voor de Nederlandse taal. Nadat er een update was waarbij de assistent geactiveerd werd heb ik de google assistent gewoon kunnen installeren. Echter momenteel is de ondersteuning eruit gesloopt (erachter gekomen nadat ik mijn watch heb moeten resetten).
Jouw tip heb ik nu uitgevoerd, maar na een update werkte de assistent niet meer en moest ik de installatie opnieuw doen. Hoop dat google/samsung dit een keer oplost.
Jouw tip heb ik nu uitgevoerd, maar na een update werkte de assistent niet meer en moest ik de installatie opnieuw doen. Hoop dat google/samsung dit een keer oplost.
Iemand toevallig met een Duits Samsung Watch4 LTE model hier die kan bevestigen dat deze ook icm een Nederlands Tmobile eSim abo werkt?
Ja ik. WerktMaite schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:02:
Iemand toevallig met een Duits Samsung Watch4 LTE model hier die kan bevestigen dat deze ook icm een Nederlands Tmobile eSim abo werkt?
Werkt bij mij probleemloos i.c.m. de Rabobank. Heet nu wel Wallet i.p.v. payMaite schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:10:
[...]
Top, neem aan ook geen problemen met Google pay?
Mooi, bedankt voor je reactie 👍belly89 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:08:
[...]
Werkt bij mij probleemloos i.c.m. de Rabobank. Heet nu wel Wallet i.p.v. pay
ik heb de laatste weken steeds vaker dat ik na een hardloop training geen kaart met gelopen route krijg in mijn Health app. Health wil hem dan ook niet automatisch overzetten naar Strava.
Het lijkt dat de gps fix heel laat of niet komt. Hebben meer mensen hier problemen mee, of mee gehad?
Ik vind het nu behoorlijk irritant worden dat het maar afwachten blijft of alles goed is opgeslagen.
Het lijkt dat de gps fix heel laat of niet komt. Hebben meer mensen hier problemen mee, of mee gehad?
Ik vind het nu behoorlijk irritant worden dat het maar afwachten blijft of alles goed is opgeslagen.
Ja ik heb dit sinds kort ook, de GPS fix komt soms helemaal nietweertenaar schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:08:
Dit is idd niet werkbaar, ik ga hem in het weekend maar weer eens resetten, misschien dat dat helpt.belly89 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:12:
[...]
Ja ik heb dit sinds kort ook, de GPS fix komt soms helemaal nietNog niet verder in gedoken maar is momenteel niet werkbaar helaas om mee hard te lopen!
Welke ondersteuning is er uitgesloopt volgens jou? Na de laatste update en een complete reset werkt Google Assistant gewoon nog in het Nederlands.Gismo1979 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:10:
@patrickt35 Het heeft wel gewerkt voor de Nederlandse taal. Nadat er een update was waarbij de assistent geactiveerd werd heb ik de google assistent gewoon kunnen installeren. Echter momenteel is de ondersteuning eruit gesloopt (erachter gekomen nadat ik mijn watch heb moeten resetten).
Nou bij geeft het instellen van Google Assistent (na een reset van het horloge) aan dat Nederland nog niet ondersteund wordt. Ik moet de taal eerst op Engels zetten en na instellen weer terug op Nederlands.4tune schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:12:
[...]
Welke ondersteuning is er uitgesloopt volgens jou? Na de laatste update en een complete reset werkt Google Assistant gewoon nog in het Nederlands.
Dat heb ik dus ook. En daar komt bij dat hij dan een dag of 2 werkt en (na een reboot?) dan weer zegt dat Nederland niet ondersteund wordt.Gismo1979 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:16:
[...]
Nou bij geeft het instellen van Google Assistent (na een reset van het horloge) aan dat Nederland nog niet ondersteund wordt. Ik moet de taal eerst op Engels zetten en na instellen weer terug op Nederlands.
Ik heb nu weer iets vaags: ik heb gisteren mijn watch 4 classic op de lader gelegd, en toen hij vol was heb ik het horloge uitgeschakeld. De reden daarvoor: ik moest vroeg op, omdat ik moest reizen, en had daarom alle laders etc al in de koffer gestopt. Alleen nu krijg ik dus het horloge niet meer aan 🤔
Ik druk de 2 knoppen los van elkaar in: er gebeurt niks. Ik druk ze samen in: er gebeurt niets. Ik heb het horloge nog een paar uur op de lader gelegd: geen respons...
Iemand een idee?
Ik druk de 2 knoppen los van elkaar in: er gebeurt niks. Ik druk ze samen in: er gebeurt niets. Ik heb het horloge nog een paar uur op de lader gelegd: geen respons...
Iemand een idee?
Op de lader leggen, kijken of hij dat wel doorheeft en aangeeft dat hij gaat laden, en dan terwijl hij op de lader ligt proberen de knoppen in te drukken?Jos_M schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:33:
Ik heb nu weer iets vaags: ik heb gisteren mijn watch 4 classic op de lader gelegd, en toen hij vol was heb ik het horloge uitgeschakeld. De reden daarvoor: ik moest vroeg op, omdat ik moest reizen, en had daarom alle laders etc al in de koffer gestopt. Alleen nu krijg ik dus het horloge niet meer aan 🤔
Iemand een idee?
Nope, geen leven in te krijgen. Dat wordt denk ik een aanmelding voor reparatie.gwystyl schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:17:
[...]
Op de lader leggen, kijken of hij dat wel doorheeft en aangeeft dat hij gaat laden, en dan terwijl hij op de lader ligt proberen de knoppen in te drukken?
Lijkt mij ook dan ja. Of nog even een paar dagen wachten tot ie helemaal leeg is en dan weer laden.Jos_M schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:29:
[...]
Nope, geen leven in te krijgen. Dat wordt denk ik een aanmelding voor reparatie.
Voor de zekerheid: Aanzetten is bovenste knop lang(!) indrukkenJos_M schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:29:
[...]
Nope, geen leven in te krijgen. Dat wordt denk ik een aanmelding voor reparatie.
Ik heb sinds bepaalde tijd, enkele weeken/ maanden problemen met mijn Samsung watch 4 (sm-r870).
Na verloop van tijd, 1 a 2 weken, verliest de telefoon (samsung S9 (sm-G960F) zijn verbinding met de watch 4. De enige mogelijkheid die ik heb ik resetten van de watch 4. Opnieuw pairen wil niet lukken. Galaxy wearable ziet maar 1 mogelijkheid.
Soms lukt het om de data weer enigszins te restoren via samsung backup of Google backup. Maar soms lukt dat niet.
Hebben andere ook dit disconnect probleem? Komt dat iemand bekend voor en is hier een oplossing voor?
Na verloop van tijd, 1 a 2 weken, verliest de telefoon (samsung S9 (sm-G960F) zijn verbinding met de watch 4. De enige mogelijkheid die ik heb ik resetten van de watch 4. Opnieuw pairen wil niet lukken. Galaxy wearable ziet maar 1 mogelijkheid.
Soms lukt het om de data weer enigszins te restoren via samsung backup of Google backup. Maar soms lukt dat niet.
Hebben andere ook dit disconnect probleem? Komt dat iemand bekend voor en is hier een oplossing voor?
Heb ik ook met mijn Pixel 6a. Wat ik doe is het horloge uit- en weer aanzetten! Tot nu toe heb ik dan weer verbinding. Wat je niet moet doen is de bluetooth verbinding opnieuw koppelen. Dan zit je vast aan een reset!!!!
Ik kwam zojuist dit tegen. Laatste update sloopt watch4.
https://www.androidauthor...eedly&utm_medium=webfeeds
[ Voor 10% gewijzigd door Mancave54 op 08-11-2022 11:30 ]
Kwam dit ook tegen. Ik draai die update al een tijdje, maar ik heb geen last van de bug (gelukkig).Mancave54 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:29:
Ik kwam zojuist dit tegen. Laatste update sloopt watch4.
Dit is wel de reden dat ik automatisch updaten gelijk uitgezet heb.
Het probleem schijnt zich alleen soms voor te doen wanneer je de watch opnieuw opstart of de batterij geheel laat leeglopen.Gismo1979 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:41:
[...]
Kwam dit ook tegen. Ik draai die update al een tijdje, maar ik heb geen last van de bug (gelukkig).
Dit is wel de reden dat ik automatisch updaten gelijk uitgezet heb.
Dit zou een bug kunnen zijn sinds de laatste update.Jos_M schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:33:
Iemand een idee?
'Let op: Samsung Galaxy Watch 4-update bevat kritieke fout'
https://androidworld.nl/w...ch-4-update-kritieke-fout
In het artikel staat niet wat de kritieke fout is?patrickt35 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:16:
[...]
Dit zou een bug kunnen zijn sinds de laatste update.
'Let op: Samsung Galaxy Watch 4-update bevat kritieke fout'
https://androidworld.nl/w...ch-4-update-kritieke-fout
De kritieke fout is dat het horloge niet meer opstart nadat het is uitgezet/uitgevallen.killerbie schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:52:
[...]
In het artikel staat niet wat de kritieke fout is?
@Mancave54 Zoals ik het lees is het probleem dat nadat de update geïnstalleerd is de telefoon niet meer opstart als deze is uitgezet. Ik heb mijn horloge al meerdere keren opnieuw opgestart na installatie van de update.
Staat nu ook op de frontpage; nieuws: Samsung trekt Galaxy Watch4-update terug nadat die horloges blijkt te...
[ Voor 25% gewijzigd door Gismo1979 op 08-11-2022 14:13 ]
Het probleem doet zich random voor. Voor alle zekerheid er voorlopig toch maar voor zorgen dat de batterij niet helemaal wordt ontladen.Gismo1979 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:07:
[...]
De kritieke fout is dat het horloge niet meer opstart nadat het is uitgezet/uitgevallen.
@Mancave54 Zoals ik het lees is het probleem dat nadat de update geïnstalleerd is de telefoon niet meer opstart als deze is uitgezet. Ik heb mijn horloge al meerdere keren opnieuw opgestart na installatie van de update.
Staat nu ook op de frontpage; nieuws: Samsung trekt Galaxy Watch4-update terug nadat die horloges blijkt te...
als je de optie hebt, lader op het werk laten en iedere dag rond 15h opladen vanuit gewoonte :-DGismo1979 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:26:
Voorlopig maar niet opnieuw opstarten. Beter safe than sorry.
Er is blijkt een nieuwe update uit, maar de berichtgeving is er niet erg positief over:
https://www.sammobile.com...akes-it-worse-for-others/
Ik heb automatisch updaten uitstaan en wacht nog maar even af op een update die zeker werkt. Tot dan ervoor zorgen dat ik niet opnieuw hoef op te starten (beter safe then sorry instelling hiervoor)
https://www.sammobile.com...akes-it-worse-for-others/
Ik heb automatisch updaten uitstaan en wacht nog maar even af op een update die zeker werkt. Tot dan ervoor zorgen dat ik niet opnieuw hoef op te starten (beter safe then sorry instelling hiervoor)
Ik heb net een reis achter de rug vanuit Chili. In het vliegtuig viel mijn horloge uit omdat de batterij leeg is.
Nu onderweg met de trein naar huis. Spannend of hij het nog doet🤣
Nu onderweg met de trein naar huis. Spannend of hij het nog doet🤣
Weet iemand of er nog leuke Black Friday deals te verwachten zijn voor de Watch 4? Ik zou deze graag aanschaffen maar vraag me af of het handig is nog even te wachten.
Ik zou zeggen - als je het niet direct nodig hebt. Wacht af totdat Black Friday start.FortyOne schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:41:
Weet iemand of er nog leuke Black Friday deals te verwachten zijn voor de Watch 4? Ik zou deze graag aanschaffen maar vraag me af of het handig is nog even te wachten.
Glazen bollen hebben we niet, dus weet je ook niet op voorhand wat er met Black Friday precies gaat gebeuren....
http://specs.tweak.to/5253
Ik wacht het inderdaad maar even af. Snap dat niemand het zeker weet, maar wellicht was de ervaring vorig jaar dat alleen de top modellen afgeprijsd werden? Geen idee. De Watch4 is natuurlijk al een jaar oud, maar hopelijk komt er nog een leuke deal. Ik houd het in de gatenSjowhan schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:08:
[...]
Ik zou zeggen - als je het niet direct nodig hebt. Wacht af totdat Black Friday start.
Glazen bollen hebben we niet, dus weet je ook niet op voorhand wat er met Black Friday precies gaat gebeuren....
Wat ik wel heb met die laatste update dat als mijn Google Pay geopend moet worden dat die veel trager opstart
https://www.samsung.com/n...tooth-sm-r890nzkaeub/buy/ nog lager ?? nu € 189,= Refurbished € 154,90 en kleiner is nog goedkoper.FortyOne schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:41:
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik heb een watch 4 classic en wil graag de Google Maps navigatie er op zien. Nu had ik gehoopt dat het gewoon zou werken als ik op mijn telefoon de navigatie start maar dat is niet het geval. Ik loop tegen twee dingen aan.
1. Horloge geeft geen navigatie weer, tenzij ik op de horloge maps open en dan de navigatie kies die bezig is op de telefoon.
2. Als er een notificatie langs komt (whatsapp bijvoorbeeld) dan gaat hij niet terug naar de navigatie als ik die gezien heb maar de watchface. Ik moet dus zelf weer switchen naar de navigatie. Super onhandig onder het rijden. Ik voel wel steeds de horloge trillen als er een nieuwe aanwijzing is maar zie dus niets.
Is er een manier om dit te fixen?
Dat eerste is gewoon handig als het kan maar dat tweede is gewoon onbruikbaar.
1. Horloge geeft geen navigatie weer, tenzij ik op de horloge maps open en dan de navigatie kies die bezig is op de telefoon.
2. Als er een notificatie langs komt (whatsapp bijvoorbeeld) dan gaat hij niet terug naar de navigatie als ik die gezien heb maar de watchface. Ik moet dus zelf weer switchen naar de navigatie. Super onhandig onder het rijden. Ik voel wel steeds de horloge trillen als er een nieuwe aanwijzing is maar zie dus niets.
Er is een update beschikbaar die voorkomt dat het horloge niet meer vastloopt nadat hij uit is gezet (blijkt nieuwer te zijn dan de update die in de VS is uitgekomen waarbij er nog problemen waren):
https://www.galaxyclub.nl...g-en-brengt-nieuwe-patch/
https://www.galaxyclub.nl...g-en-brengt-nieuwe-patch/
Ik weet wel dat je kan instellen of ie op je watch ook aan moet gaan bij navigatie op je telefoon. Dat kan per activiteit. Zo heb ik het alleen aan staan bij wandel en fietsroutes omdat het mij tijdens het rijden te veel afleid.LOTG schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:54:
Ik heb een watch 4 classic en wil graag de Google Maps navigatie er op zien. Nu had ik gehoopt dat het gewoon zou werken als ik op mijn telefoon de navigatie start maar dat is niet het geval. Ik loop tegen twee dingen aan.
Ah gevonden, ik had niet gezien dat op de watch settings onderaan de lijst van recente bestemmingen stond en niet boven bij de andere icoontjes. Ik was dan ook de telefoon app aan het afspeuren.paulvitesse schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:35:
[...]
Ik weet wel dat je kan instellen of ie op je watch ook aan moet gaan bij navigatie op je telefoon. Dat kan per activiteit. Zo heb ik het alleen aan staan bij wandel en fietsroutes omdat het mij tijdens het rijden te veel afleid.
Misschien fixt dit ook het andere issue, straks eens testen.
Oké, na mijn horloge opnieuw te hebben ingesteld (moest noodgewongen over op een ander account, don't ask...) laat Google Assistant zich niet meer zien.
Zoeken in de App Store op het horloge levert niets op.
Google Assistant staat keurig als app op de telefoon, maar de Watch (4 Classic) krijgt deze niet te zien, en er is dus ook niet de mogelijkheid deze te installeren.
Super vaag. Iemand een idee?
Zoeken in de App Store op het horloge levert niets op.
Google Assistant staat keurig als app op de telefoon, maar de Watch (4 Classic) krijgt deze niet te zien, en er is dus ook niet de mogelijkheid deze te installeren.
Super vaag. Iemand een idee?
Laat maar, ik kan hem inderdaad ook niet vinden

[ Voor 120% gewijzigd door Gismo1979 op 14-11-2022 19:15 . Reden: Methodes die ik opgaf werken niet ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen