Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
haaibaa2 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:19:
[...]

Nou dat gaat me wat ver… je krijgt alleen geen bloeddruk meting, die is toch al niet zo heel precies en geen ECG. Geen idee waarom je de hele smartwatch zijn prijs dan niet waard vind. Je krijgt wel alle andere functies, play store apps, spotify, yt music, Strava etc etc, stressmeting, bloedzuurstof, slaaptracking. Doe mij maar zo’n Galaxy Watch hoor. Een Apple Watch kun je überhaupt niet gebruiken zonder iPhone. Dat vind ik veel erger als niet iPhone gebruiker. Maar ik heb makkelijk praten want ik heb een Samsung telefoon.
Precies, als ik een Galaxy telefoon had zou ik ook niet twijfelen. Het is niet veel soeps op de smartwatch markt, dus een alternatief zie ik niet onmiddellijk. Volgend jaar vervang ik mijn pixel 4 sowieso, en wanneer het een Samsung wordt dan overweeg ik de Galaxy watch 4 wellicht weer. Ik vind de BP en EKG namelijk het belangrijkste selling point. De rest hebben andere smartwatches/trackers ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
KaiZas schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

Wil dat zeggen dat het wel KAN werken in Nerderland (en België), maar niet zonder Galaxy telefoon?
EKG en BP werkt enkel met een Galaxy smartphone (tenzij je met mods en ADB gaat knoeien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wendyet
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-06 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04
Thanks maar daarmee kan ik helaas niet de producten zien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wendyet
Phusebox schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Thanks maar daarmee kan ik helaas niet de producten zien.
Nieuwe poging

€ 1,77 35%OFF | Siliconen Horlogeband Voor Samsung Galaxy Horloge 4 40Mm 44Mm Vervanging Horlogeband Voor Samsung Galaxy Horloge 4 Classic 42Mm 46Mm
https://a.aliexpress.com/_v4LcsI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 22:16
patrickt35 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:15:
Nu voor 2,5 dag het horloge getest, en hij valt mij tegen.
Het aanbod van apps en watchfaces valt enorm tegen. Misschien dat dat in de toekomst nog gaat veranderen.
En dan het batterij verbruik..... Rampzalig.
Met gewoon de standaard settings ga je al vlug over de 3,5% per uur. Dit is absoluut niet acceptabel.
Hopelijk gaat een software update hierin verandering brengen.
Gelukkig kan je hem nog ruim binnen de zichtperiode terugsturen. Mijn advies zou dan zijn om de volgende keer niet direct te pre-orderen maar eerst een paar weken af te wachten wat de real life reviews jou kunnen vertellen. Dan valt het namelijk ook niet zo tegen.

Ik heb hem nog niet maar ik weet op voorhand wat ik kan verwachten en dat is zeker niet een enorm lange accuduur en een overvloed aan apps. Waarom weet ik dat? De accu is nagenoeg hetzelfde gebleven en er zijn meer sensoren bij gekomen. Daarnaast is het zo dat de eerste periode de accu vaak wat meer wordt aangesproken(want nieuwe device waar je nog veel mee "speelt").

Er werd in het geruchtencircuit gesproken over 7 dagen accuduur, dat vond ik al een hoop blah blah. Bij de Samsung unpacked gaf samsung zelf 40 uur aan dus zover zit jij daar niet vanaf toch? Dus conform de verwachting.

De apps is logisch, er is sprake van een transitie van Tizen naar WearOs, dat komt de komende tijd echt wel goed. Ik ben wel benieuwd welke apps je echt mist op dit moment? De meest essentiële zaken zijn standaard wel aanwezig imho.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:25
Ik heb mijn gw4 gister avond opgeladen, daarna mee geslapen en normaal gebruikt met always on en 100% brightness, alleen snachts zet ik 'm op bed time mode zodat het scherm uit blijft maar hij wel z'n measurements blijft doen. Had vandaag wel vrij weinig notificaties. Ik heb hem net weer aan de lader gedaan en hij had nog 40% over, ik vind het dikke prima. Als ik 'm in de avond vergeet op te laden dan zou hij nogsteeds makkelijk een nacht meekunnen. 2 dagen lukt dan waarschijnlijk niet, maar dat was te verwachten gezien wearos minder batterij vriendelijk is dan tizen.
(dit is de 44mm variant)

Ik duim overigens wel mee dat watches meer batterij gaan krijgen, een watch als deze waarmee ik een weekend lang weg kan gaan zonder te denken aan de lader zou voor mij wel een upgrade waard zijn. Maar ik denk dat dat nog wel even duurt. (En een dikkere watch wil ik ook niet :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 00:08
In nood kun je hem altijd eventjes via je telefoon opladen, mocht hij dat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nu eerste keer op mijn oude Samsung duo charger maar dat werkt niet echt lekker. Staat al meer dan een kwartier stil op 35% en wordt heel warm.

Moet je een speciale wireless charger hebben ofzo? Telefoon en oude Galaxy Watch gingen daar altijd prima op.

En ja ik heb dus geen enkele USB A oplader meer in huis dus ik kan mijn horloge niet opladen. Echt waar Samsung. Anno 2021 nog iets leveren dat met USB A werkt 8)7 |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 22-08-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Phusebox schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:35:
Nu eerste keer op mijn oude Samsung duo charger maar dat werkt niet echt lekker. Staat al meer dan een kwartier stil op 35% en wordt heel warm.

Moet je een speciale wireless charger hebben ofzo? Telefoon en oude Galaxy Watch gingen daar altijd prima op.

En ja ik heb dus geen enkele USB A oplader meer in huis dus ik kan mijn horloge niet opladen. Echt waar Samsung. Anno 2021 nog iets leveren dat met USB A werkt 8)7 |:(
In auto's zitten meestal wel USB A ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Sterker nog, er is vaker een usb a poortje te vinden dan je denkt...

- laptops
- tv's
- av receiver
- mediabox
- spelcomputers
- etc

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Voor de mensen die hun bekende watch faces van Tizen willen op hun Gw4, dat kan met deze tool:

https://developer.samsung...er/convert-watchface.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:53
Komende van Fitbit en daarvoor Withings is het best wel belachelijk dat ik mijn data enkel in de app kan bekijken op mijn telefoon en niet in een browser (of een Windows app, als het echt moet.)

Is daar nog wat aan te doen via 3rd party of moeten we wachten tot Windows 11 android apps doet?

[ Voor 20% gewijzigd door KaiZas op 23-08-2021 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-07 23:32
Phusebox schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:35:

Ik gebruik ook nog de oude duo wireless charger, gaat prima. Uiteraard moet ik het door gebrek aan magneetje wel ff precies goed leggen.

Zou zeggen, gooi de bijgeleverde charger aan je tv of laptop en laad je watch dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BubbaNL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:14:
[...]

Ik gebruik ook nog de oude duo wireless charger, gaat prima. Uiteraard moet ik het door gebrek aan magneetje wel ff precies goed leggen.

Zou zeggen, gooi de bijgeleverde charger aan je tv of laptop en laad je watch dan wel?
Ik heb al een nieuwe oplader besteld... dat hele milieubeleid werkt niet als ze vervolgens antieke standaarden gebruiken en ik alsnog een nieuwe lader moet kopen, ook omdat elke Galaxy telefoon USB-C laders heeft. Is toch de bedoeling dat je die hergebruikt? Sowieso raar want je wil toch meestal beide opladen, althans ik wel.

Mijn laptop heeft geen USB-A (2021 model) en mijn TV geen vrije poort, maar is ook niet een plek waar ik hem normaal wil opladen. Hij laadt wel, want heb dat getest, alleen op die duo charger niet. Al diverse keren opnieuw gepositioneerd en hij begint wel, en lampje blijft ook continu rood branden, maar opladen doet ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 13:28
Phusebox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:45:
[...]

Ik heb al een nieuwe oplader besteld... dat hele milieubeleid werkt niet als ze vervolgens antieke standaarden gebruiken en ik alsnog een nieuwe lader moet kopen, ook omdat elke Galaxy telefoon USB-C laders heeft. Is toch de bedoeling dat je die hergebruikt? Sowieso raar want je wil toch meestal beide opladen, althans ik wel.

Mijn laptop heeft geen USB-A (2021 model) en mijn TV geen vrije poort, maar is ook niet een plek waar ik hem normaal wil opladen. Hij laadt wel, want heb dat getest, alleen op die duo charger niet. Al diverse keren opnieuw gepositioneerd en hij begint wel, en lampje blijft ook continu rood branden, maar opladen doet ie niet.
Zelfs niet elke gewone lader met usb-a werkt. Ik had nog een oude witte van Samsung liggen, maar hiermee gaat hij niet(of heel traag) laden.
Nu tijdelijk de lader van mijn zoontje gejat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Heb hem afgelopen nacht maar aan mijn desktop pc gehangen om op te laden. Maar de accu valt mij nog niet tegen, nu op vijf uur tijd zes procent kwijt. 1,2% per uur, als is het 2% per uur dan is het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Phusebox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:04:
Heb hem afgelopen nacht maar aan mijn desktop pc gehangen om op te laden. Maar de accu valt mij nog niet tegen, nu op vijf uur tijd zes procent kwijt. 1,2% per uur, als is het 2% per uur dan is het nog prima.
Wat heb je allemaal uitgeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omit123
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 13:47
knakworst schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:36:
[...]

Hier met de Xiaomi zelfde problemen. Heb ook een S9 liggen en daarop werkt het prima, maar zodra je naar een ander toestel switcht reset het horloge zichzelf en moet je weer calibreren. Waardeloos.

Edit: ik ga deze proberen.

https://forum.xda-develop...d-aug-2021.4322527/page-3

Met ADB etc. is mij iets te veel gedoe.
Ik moet zeggen dat het met het filmpje en readme best snel/eenvoudig te doen is. Bij mij werkt de ECG en bloeddrukmeter nu i.c.m. een Xiaomi telefoon. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
patrickt35 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Wat heb je allemaal uitgeschakeld?
Helemaal niks. Hartslagmeting staat continu aan. Verder heb ik niks aangepast.
Classic 46mm overigens..

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 23-08-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 20:29
renzo4000 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 00:04:
Voor de mensen die hun bekende watch faces van Tizen willen op hun Gw4, dat kan met deze tool:

https://developer.samsung...er/convert-watchface.html
Als ik daar kijk werkt dat alleen voor zelf ontwikkelde watchfaces en niet voor gekochte. Je moet het Author Certificate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:52
Phusebox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Helemaal niks. Hartslagmeting staat continu aan. Verder heb ik niks aangepast.
Classic 46mm overigens..
Geen always on display geactiveerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Hakki schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Geen always on display geactiveerd?
Nope, dat heb ik nooit gebruikt. Zou niet weten waarom dat aan moet zijn als ik niet naar mijn horloge kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het is wel de moeite om een tijdje met AOD aan te testen en zonder (dus wake on tap/movement). Ik lees op reddit gevallen dat met AOD aan de accu zuiniger KAN zijn. Dit heeft vooral te maken hoevaak jij je pols beweegt (misschien afhankelijk van je werk, sporten, etc). Als relatief vaak wake on aangesproken wordt zou dit nadeliger kunnen zijn omdat proc dan telkens aangeproken wordt. Ik zou wel een watchface kiezen die niet teveel vraagt van de accu in AOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikLC
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-03 17:14
Hoe hebben jullie de bloeddrukmeter geactiveerd? Hebben jullie echt met een andere bloeddrukmeter het gekalibreerd? Want die heb ik namelijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees030
ErikLC schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:45:
Hoe hebben jullie de bloeddrukmeter geactiveerd? Hebben jullie echt met een andere bloeddrukmeter het gekalibreerd? Want die heb ik namelijk niet.
Ja, pols- of bovenarm bloeddrukmeter, resp. €12,50 en €20 bij een supermarkt met Duitse roots ;) Moet maandelijks opnieuw calibreren, als het gaat zoals bij de Watch3.

[ Voor 8% gewijzigd door Kees030 op 23-08-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
De opslag van het horloge valt ook wel een beetje tegen. Wear OS vraagt behoorlijk wat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1S9kcXT4Romj627oh3XArSNxNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KyeQ8Dl9LtB86zNbqGKgDOfb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havvie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 12:20
7,5gb beschikbaar..

Mag toch (ruimschoots) genoeg zijn voor een smartwatch? Zie mezelf dat niet gauw vullen, of mis ik iets? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Havvie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:15:
7,5gb beschikbaar..

Mag toch (ruimschoots) genoeg zijn voor een smartwatch? Zie mezelf dat niet gauw vullen, of mis ik iets? 😜
Kan me voorstellen dat sommige mensen wel de nodige offline spotify lijsten willen opslaan om bijvoorbeeld te sporten zonder telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

knakworst

Get more sats!

7,5gb beschikbaar..

Tja het wordt als smartwatch met 16 gb opslag verkocht. Dat klopt maar als je dan nog minder dan de helft overhoudt kan dat een teleurstelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
7,5gb beschikbaar..

Ik ga inderdaad die 8gb niet vullen, of ik moet de map camera van mijn telefoon synchroniseren.
Ik vind gewoon dat Wear OS behoorlijk wat ruimte inneemt. 8gb voor horloge software 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havvie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 12:20
knakworst schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

Tja het wordt als smartwatch met 16 gb opslag verkocht. Dat klopt maar als je dan nog minder dan de helft overhoudt kan dat een teleurstelling zijn.
Klopt, 50% is straf, maar dat is toch bij alles; tablets, telefoons, etc. 🤷

En uiteraard, offline Spotify lijkt mij hét soort opslag wat ik zou gebruiken.. Maar dan hebben we het toch zo al over de mogelijkheid om 1500+ nummers op te slaan? Een veelvoud van wat - ikzelf - nodig zou hebben 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:07

servies

Veni Vidi Servici

patrickt35 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:40:
[...]

Ik ga inderdaad die 8gb niet vullen, of ik moet de map camera van mijn telefoon synchroniseren.
Ik vind gewoon dat Wear OS behoorlijk wat ruimte inneemt. 8gb voor horloge software 8)7 .
van die 8 GB wordt waarschijnlijk meer dan de helft door dubbele overbodige Samsung meuk in beslag genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Kleine bug gevonden. Ik heb AOD aangezet, en inschakelen bij beweging pols uitgezet.
Deze setting werkt niet. Eerst horloge rebooten alvorens het werkt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 10:58

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Hi!

Voor tweakers ben ik momenteel bezig met een review van de Watch 4. Opzet van de test is grotendeels zoals bij deze roundup (reviews: De beste smartwatches van negen merken), met onder andere dus aandacht voor accuwerktijd, GPS- en harstlagregistratie. Ik ben inmiddels een flink eind met het testen van deze zaken.

Ook vergelijk ik de Watch 4 qua functionaliteit met de Watch 3 en heb ik ook de Mobvoi TicWatch Pro 3 bij de hands als referentie WearOS 2 device.

Ik sta daarnaast uiteraard open voor suggesties voor zaken die jullie graag uitgezocht en bij Samsung/Google uitgevraagd zouden zien. Ook voor tips over bugs of andere belangwekkende zaken sta ik uiteraard open!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Eric van Ballegoie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:52:

Ook vergelijk ik de Watch 4 qua functionaliteit met de Watch 3 en heb ik ook de Mobvoi TicWatch Pro 3 bij de hands als referentie WearOS 2 device.

Ik sta daarnaast uiteraard open voor suggesties voor zaken die jullie graag uitgezocht en bij Samsung/Google uitgevraagd zouden zien. Ook voor tips over bugs of andere belangwekkende zaken sta ik uiteraard open!
Als Xiaomi telefoon eigenaar dacht ik in eerste instantie (naïef?) een Android Wear horloge gekocht te hebben. Dat is onderliggend ook zo, maar je koopt eigenlijk meer een Samsung UI telefoon waar Samsung zo veel mogelijk ont-googled heeft. Een paragraaf met de beperkingen ten opzichte van generiek Android Wear (werkt google assistant of is het Bixby only?), werkt Google Pay? Als je Google Fit installeert werken dan alle sensoren? En ook een overzicht wat voor Non-Samsung Adnroid smartwatches wel en niet werkt, zou denk ik handig zijn voor lezers, niet iedereen heeft een Galaxy telefoon.

Edit: Overigens de beperking met die sensoren werd goed benoemd in de vorige review.

Oja en de GW4 heeft een ingebouwd kompas. Ik ben benieuwd of dat scheelt ten opzichte van een Wear device zonder kompas. Op het eerste gezicht zie ik inderdaad dat de kaart precies in lijn ligt met de richting, dat lijkt me erg praktisch.

[ Voor 12% gewijzigd door knakworst op 23-08-2021 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-07 15:41
@Eric van Ballegoie Helemaal eens met @knakworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
knakworst schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:14:
[...]Als Xiaomi telefoon eigenaar dacht ik in eerste instantie (naïef?) een Android Wear horloge gekocht te hebben. Dat is onderliggend ook zo, maar je koopt eigenlijk meer een Samsung UI telefoon waar Samsung zo veel mogelijk ont-googled heeft. Een paragraaf met de beperkingen ten opzichte van generiek Android Wear (werkt google assistant of is het Bixby only?), werkt Google Pay? Als je Google Fit installeert werken dan alle sensoren? En ook een overzicht wat voor Non-Samsung Adnroid smartwatches wel en niet werkt, zou denk ik handig zijn voor lezers, niet iedereen heeft een Galaxy telefoon.
Goede punten, ga ik sowieso aandacht aan besteden. Wat bedoel je precies met "Als je Google Fit installeert werken dan alle sensoren?"
Oja en de GW4 heeft een ingebouwd kompas. Ik ben benieuwd of dat scheelt ten opzichte van een Wear device zonder kompas. Op het eerste gezicht zie ik inderdaad dat de kaart precies in lijn ligt met de richting, dat lijkt me erg praktisch.
Het kompas moet ik nog uitgebreider testen, maar eerste indruk is dat die redelijk spot on werkt, zowel binnen als buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas is er geen Google Pay beschikbaar maar vraag me af of het wel werkt wanneer ik mijn horloge op België instel?

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 23-08-2021 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:26:
Helaas is er geen Google Pay beschikbaar maar vraag me af of als ik mijn horloge op België instel dit wel werkt?
Ondersteuning van google pay komt er wel middels een update.

https://www.androidheadli...xy-watch-4-wear-os-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:39
Hi!

Voor tweakers ben ik momenteel bezig met een review van de Watch 4. Opzet van de test is grotendeels zoals bij deze roundup (reviews: De beste smartwatches van negen merken), met onder andere dus aandacht voor accuwerktijd, GPS- en harstlagregistratie. Ik ben inmiddels een flink eind met het testen van deze zaken.

Misschien kijken of dragen aan de rechterpols ook mogelijk is (terwijl de knoppen wel aan de 'juiste kant' zitten dus), oftewel de vraag of de interface en watchface180 graden gedraaid kan worden. Volgens mij is de Apple Watch de enige smartwatch waar dat native kan. Ik heb op een vorige Android Wear smartwatch wel eens een app gehad die dit ook soort van bewerkstelligde, maar ten koste van ongeveer halvering van de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat jammer is, is dat de knoppen omgedraaid zijn als wat ik op mijn GW1 had. Daar was back boven, en dat werkt echt veel fijner. Jammer dat je dat niet kunt instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric van Ballegoie

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Of-Aaargh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Misschien kijken of dragen aan de rechterpols ook mogelijk is (terwijl de knoppen wel aan de 'juiste kant' zitten dus), oftewel de vraag of de interface en watchface180 graden gedraaid kan worden.
Dat kan niet (zonder hacks/ 3rd party software). Bij de classic versie is de bezel ook voorzien van geprinte markeringen voor elke 5 minuten, dat zou dan ook ondersteboven komen. Ik draag het horloge zelf overigens aan mijn rechterpols tijdens de test, en de bediening is wmb prima te doen. Enige wat echt lastig gaat is het meten van je vetpercentage, daarvoor moet je rare capriolen uithalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 22:31
Ik krijg op mijn Watch 4 geen meldingen binnen van bv Whatsapp. Is dat by design? Mijn oude horloge met Wear OS 1.5 deed dat namelijk wel...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jassy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:15:
Ik krijg op mijn Watch 4 geen meldingen binnen van bv Whatsapp. Is dat by design? Mijn oude horloge met Wear OS 1.5 deed dat namelijk wel...
Heb je die wel geselecteerd in de Gear app op je telefoon? Per applicatie kan je aangeven of je meldingen wil ontvangen op je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 22:31
renzo4000 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:21:
[...]

Heb je die wel geselecteerd in de Gear app op je telefoon? Per applicatie kan je aangeven of je meldingen wil ontvangen op je horloge.
Ja zeker, Whatsapp staat daar aan maar er gebeurd niks... Ook het uploaden van een eigen foto als achtergrond mislukt. We zullen de boel eens opnieuw opstarten. Telefoontjes komen gek genoeg wel binnen.

Opnieuw opstarten heeft niet geholpen.... We blijven verder klooien.

[ Voor 7% gewijzigd door Jassy op 23-08-2021 20:39 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Of-Aaargh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Misschien kijken of dragen aan de rechterpols ook mogelijk is (terwijl de knoppen wel aan de 'juiste kant' zitten dus), oftewel de vraag of de interface en watchface180 graden gedraaid kan worden. Volgens mij is de Apple Watch de enige smartwatch waar dat native kan. Ik heb op een vorige Android Wear smartwatch wel eens een app gehad die dit ook soort van bewerkstelligde, maar ten koste van ongeveer halvering van de batterijduur.
Met Swift Watchfaces is het mogelijk. Gewoon een simpele instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Jassy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Ja zeker, Whatsapp staat daar aan maar er gebeurd niks... Ook het uploaden van een eigen foto als achtergrond mislukt. We zullen de boel eens opnieuw opstarten. Telefoontjes komen gek genoeg wel binnen.

Opnieuw opstarten heeft niet geholpen.... We blijven verder klooien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfHyTBkt-drrl_Z696wMAQCQm4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4yupZp1WDzn209TE2uSCYML.jpg?f=fotoalbum_large

Staat deze instelling goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:39
patrickt35 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Met Swift Watchfaces is het mogelijk. Gewoon een simpele instelling.
Maar dat is alleen een watchface? dus de rest van de interface van de telefoon staat dan op z'n kop als je het horloge aan je rechterpols draagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Of-Aaargh schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:13:
[...]

Maar dat is alleen een watchface? dus de rest van de interface van de telefoon staat dan op z'n kop als je het horloge aan je rechterpols draagt?
Hele goede van je🤣🤣
Ik kwam de instelling in het menu tegen, maar verder niet naar gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees030
@Eric van Ballegoie knakworst geeft ook voor mij belangrijke punten aan. Spraakinvoer bij een klein invoerapparaat als een horloge is ontzettend belangrijk, bijvoorbeeld om snel een reactie op een bericht te geven of wat op te zoeken. Bixby is al heel lang 'nog' niet in het Nederlands. Mijn fitnesstrainer werkt met Virtuagym en die synchroniseert met Google Fit. Maar Samsung Health doet dat niet, laat staan vice versa. Met een tussenapp (Health sync) kan dat wel, maar het geeft geregeld problemen. Dit waren de twee voornaamste redenen om mijn Watch 3 weer weg te doen; ontbreken van kompas was ook een gemis.

Ik heb vandaag een Watch 4 ontvangen. Hoewel Samsung in de reclame het open karakter onderstreept lukt Nederlandstalige spraakinvoer (liefst Google Assistent) en Google Fit synchronisatie nog steeds niet. Op het kompas na zijn de grootste nadelen voor mij er dus nog steeds. En de voor de Watch 3 gekochte watchfaces blijken niet te converteren. Verder zou bedienen van Google Home vanaf het horloge prettig zijn; of dat gaat lukken weet ik niet.

Ik zou het toejuichen als je die punten bij Samsung/Google uitvraagt. Wellicht heeft dat wel effect; ik krijg zelf alleen ontwijkende antwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door Kees030 op 23-08-2021 21:19 . Reden: toevoeging Google Assistent ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm toch weer een minpuntje, na 3 jaar had ik verwacht dat iets basics als hartslag meten wel onder de knie was bij Samsung maar net voor het eerst wezen sporten en van de anderhalf uur heeft ie maar 10 minuten een hartslag gemeten.

Horloge tussendoor diverse keren opnieuw om gedaan, losser, strakker, hoger, lager schoonvegen; niks hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
Phusebox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:49:
Hmm toch weer een minpuntje, na 3 jaar had ik verwacht dat iets basics als hartslag meten wel onder de knie was bij Samsung maar net voor het eerst wezen sporten en van de anderhalf uur heeft ie maar 10 minuten een hartslag gemeten.

Horloge tussendoor diverse keren opnieuw om gedaan, losser, strakker, hoger, lager schoonvegen; niks hielp.
Je kunt kiezen tussen continue en om de 10 minuten. Scroll bij hartslag naar beneden naar instellingen.

[ Voor 0% gewijzigd door Kees030 op 23-08-2021 22:08 . Reden: Foute autocorrectie verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kees030 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:07:
[...]

Je kunt kiezen tussen continue en om de 10 minuten. Scroll bij hartslag naar beneden naar instellingen.
Staat op continue. En tijdens sporten is het normaal sowieso continue als je een activiteit start. Maar van de 90 minuten is er dus maar 10 minuten ongeveer iets waargenomen. De rest is er niks gemeten, ook niet met intervals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Kees030 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:07:
[...]

Fout. Deze instelling is daar niet meer te vinden.
Open op je watch Samsung health, dam helemaal naar beneden scrollen en kies voor instellingen, dan meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
patrickt35 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

Fout. Deze instelling is daar niet meer te vinden.
Open op je watch Samsung health, dam helemaal naar beneden scrollen en kies voor instellingen, dan meting.
Toch net zo gedaan, maar kennelijk werkt dat slechts 1 keer. Ik kreeg toen suggestie van continue meten. Nu echter niet meer :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
Kees030 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:28:
[...]

Toch net zo gedaan, maar kennelijk werkt dat slechts 1 keer. Ik kreeg toen suggestie van continue meten. Nu echter niet meer :?
Dat zou makkelijk kunnen. Maar nu weet je gelijk waar je het nu kan vinden🤣
Ik heb er uren naar lopen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
Phusebox schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:09:
[...]

Staat op continue. En tijdens sporten is het normaal sowieso continue als je een activiteit start. Maar van de 90 minuten is er dus maar 10 minuten ongeveer iets waargenomen. De rest is er niks gemeten, ook niet met intervals.
Ik zal morgenmiddag kijken hoe hij het bij mij doet. De Watch4 sluit minder goed aan op de pols dan de Watch 3; er is te veel ruimte bij de overgang naar het bandje, tenzij hij heel (eigenlijk te) strak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kees030 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

Ik zal morgenmiddag kijken hoe hij het bij mij doet. De Watch4 sluit minder goed aan op de pols dan de Watch 3; er is te veel ruimte bij de overgang naar het bandje, tenzij hij heel (eigenlijk te) strak zit.
Het stomme is dat ie overdag wel goed lijkt te meten. Alleen tijdens sporten dus niet.

De classic 46 mm bij mij sluit beter aan dan de GW1 42mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Kees030 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

Buiten of hij daardoor wel of niet goed functioneert tijdens het sporten vind ik die opening wel fijn voor de ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Om te testen heb ik hem nu eens 24u om gehouden en batterij verbruik is toch wat hoger dan gisteren aan het begin van de dag. Kom nu gemiddeld op 2,8% per uur. Zonder aod, met twee uur sporten en hartslag continue en bloedzuursrof aan tijdens slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Eric van Ballegoie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

Goede punten, ga ik sowieso aandacht aan besteden. Wat bedoel je precies met "Als je Google Fit installeert werken dan alle sensoren?"
Gezien Samsung actief lijkt te "ontgooglen", en Samsung Health niet met Google Fit kan syncen zonder third-party oplosssingen, vraag ik mij af of de Google Fit app (de Wear app die je op je horloge kan installeren) de stappen kan tellen, hartslag kan meten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:00
@Eric van Ballegoie ik zou graag een overzichtje willen zien van beschikbare sport apps. In Tizen had je native Strava, dat was echt heel fijn. Heb je die op de Watch 4 ook? Is er ook Runkeeper? Zijn er in het nieuwe Wear OS ecosysteem meer mogelijkheden, of is het nu nog beperkter dan Tizen al was?

En nog iets, hoe werkt het installeren van apps en Watch faces? Op mijn oude LG Watch Wear 1.0 horloge kon ik wel apps installeren vanaf de telefoon, maar na de update naar Wear 2, kon ik alleen nog apps installeren via de play store op het horloge. Op de Gear Sport had ik in Tizen de mogelijkheid om via de Galaxy Store apps te installeren op mijn horloge. Hoe werkt dat in Wear OS 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNBL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 12:28
Wacht er iemand nog op levering vanuit Belsimpel? Als status staat er momenteel "Niet op voorraad. Wij verwachten dit product binnenkort weer op voorraad te hebben. De verwachte leverdatum is op dit moment onbekend. Ook onze klantenservice weet deze niet en ziet precies dezelfde informatie als hier in je orderstatus. Zodra er een datum bekend is komt hij hier direct te staan"

Benieuwd of ze de pre-order datum dan wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03

wielhelm

80/86 ST bladebladed

LNBL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:40:
Wacht er iemand nog op levering vanuit Belsimpel? Als status staat er momenteel "Niet op voorraad. Wij verwachten dit product binnenkort weer op voorraad te hebben. De verwachte leverdatum is op dit moment onbekend. Ook onze klantenservice weet deze niet en ziet precies dezelfde informatie als hier in je orderstatus. Zodra er een datum bekend is komt hij hier direct te staan"

Benieuwd of ze de pre-order datum dan wel halen.
Mijn order: classic 42mm via belsimpel is afgelopen zaterdag afgeleverd. (dinsdag 17-8 besteld)
sneller dan verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNBL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-06 12:28
wielhelm schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:50:
[...]

Mijn order: classic 42mm via belsimpel is afgelopen zaterdag afgeleverd. (dinsdag 17-8 besteld)
sneller dan verwacht
Ik heb 'm zelf pas 2 dagen geleden besteld, stiekem hoopte ik ook op een snelle levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 13:38
Mijn GW4 doet 2 dagen met accu, best netjes hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm als je een video op je telefoon bekijkt in de browser en deze al lang afgesloten hebt blijft er dat muziek icoontje op mijn horloge staan. Krijg het niet weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 24-08-2021 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

Zondag 2x besteld (GW4C) bij Samsung zelf, worden vandaag geleverd.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Oeps.

Ik heb trouwens na een dag niet te klagen over de accuduur. Ja, meerdere dagen is kansloos. Maar bijvoorbeeld bij hardlopen ging mijn vorige wear horloge rap leeg, de Samsung verbruikt dan veel minder.

En hierboven, er is ook een levertijden en prijzen topic, zie de waarschuwing.

[ Voor 210% gewijzigd door knakworst op 24-08-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-07 13:36
Albert020 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:16:
Mijn GW4 doet 2 dagen met accu, best netjes hoor ;)
Is dat met 'Always On Display' aan? Ik haal met mijn GW3 3 dagen met alles aan behalve AOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Ik krijg bij een mailtje 2x een melding. 1 van de app op mijn telefoon en 1 van de app op het horloge. Ik wil alleen de melding ontvangen van m'n horloge want daar kun je de gehele mail lezen.
Iemand een idee hoe dit in te stellen is?
Als ik in de wear app kijk dan zie ik dat beiden onder één schuifje staan genoemd.

Het gaat over de Outlook app.

[ Voor 4% gewijzigd door jwakie op 24-08-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
jwakie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:02:
Ik krijg bij een mailtje 2x een melding. 1 van de app op mijn telefoon en 1 van de app op het horloge. Ik wil alleen de melding ontvangen van m'n horloge want daar kun je de gehele mail lezen.
Iemand een idee hoe dit in te stellen is?
Als ik in de wear app kijk dan zie ik dat beiden onder één schuifje staan genoemd.

Het gaat over de Outlook app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFo52R0ApZ7jskwxWsQr4fh6_iI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H2zzjtytbaILQAYc8FESS9ec.png?f=user_large

Zie ook de handleiding in de TS. Heb je dit gecontroleerd of alles goed staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 13:38
LAPJENL70 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Is dat met 'Always On Display' aan? Ik haal met mijn GW3 3 dagen met alles aan behalve AOD.
Nee zonder Always On.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
renzo4000 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

[Afbeelding]

Zie ook de handleiding in de TS. Heb je dit gecontroleerd of alles goed staat?
Dit heb ik gedaan idd. Je kan ze alleen beiden selecteren of geen. Dus dan geeft de Outlook app op je telefoon een melding op het horloge en de Outlook app op het horloge geeft een melding. Ik wil 1 van de 2.
Of ik mis iets hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Als je punt twee activeert krijg je dus alleen de meldingen op je watch (als je hem dus om hebt), maar kies je voor "niet storen" op je watch zal je ze alleen op je telefoon krijgen (actief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Volgens mij begrijp je mijn wens niet. Ik wil te alle tijden een notificatie op mijn horloge krijgen maar niet 2x. Ik krijg dus bij ieder mailtje 2x een notificatie op mijn horloge. 1 van de app op mijn telefoon en 1 van de app op mijn horloge. Op mijn horloge wil ik 1x een notificatie per mail binnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Maar welke app bedoel je dan (sorry heb hem zelf nog niet ;)). Maar als je een decicated app gebruikt op je watch EN een seperate app op je telefoon dan kan ik begrijpen dat je 2x een melding krijgt. Als je in die beide mail apps hetzelfde mailaccount gebruikt krijg je ook twee meldingen lijkt me. Oplossing zou kunnen zijn om de notificaties dan dus uit te zetten voor die mailapp op je telefoon.

Maar misschien begrijp ik je wens nog steeds niet ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 11:02
jwakie schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:04:
Volgens mij begrijp je mijn wens niet. Ik wil te alle tijden een notificatie op mijn horloge krijgen maar niet 2x. Ik krijg dus bij ieder mailtje 2x een notificatie op mijn horloge. 1 van de app op mijn telefoon en 1 van de app op mijn horloge. Op mijn horloge wil ik 1x een notificatie per mail binnen krijgen.
Je hebt feitelijk twee bronnen van meldingen: Je telefoon en je horloge. Omdat je horloge de meldingen van je telefoon weergeeft EN z'n eigen melding, krijg je dus een dubbele melding. De oplossing is dan om OF de melding van je app op je horloge uitzetten OF in je Wear app instellen dat je horloge de meldingen van die specifieke telefoon-app niet weergeeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Luco op 24-08-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
renzo4000 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:07:
Oplossing zou kunnen zijn om de notificaties dan dus uit te zetten voor die mailapp op je telefoon.

Maar misschien begrijp ik je wens nog steeds niet ;) ..
Volgens mij begint het te komen :+
Dit weet ik dus niet hoe dat moet aangezien ze beide notificaties onder 1 instelling (schuifje) hebben geplaatst.

Pics

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srtEn3vLOaaEb4ORNUaGe3wbjEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AxDsZmUXuxwnNB4CCKztPkV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nITv-7AHKy50fGgTMK0vhjIFNsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHtcxfUe2SOYWxgj9y7AclmI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_p2bk2DbjgELwWUHi1Cj8uERv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdinoN4aGNsI2LE3GA5z4t4y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Wat gebeurt er als je dat schuifje uit zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Ja precies, want er is al een "companion app" van outlook op je watch zelf die zou de notificatie al moeten regelen zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Luco schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:24:
Wat gebeurt er als je dat schuifje uit zet?
renzo4000 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:28:
Ja precies, want er is al een "companion app" van outlook op je watch zelf die zou de notificatie al moeten regelen zou je denken.
Dan krijg ik niks binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Meer mensen problemen met de standaard weer app? Ik klik op de app, druk op toevoegen knop, en vervolgens kijk ik eeuwig tegen 'locatie ophalen' aan. Locatie instellingen heb ik geautoriseerd voor de app.

edit: een reset van het horloge heeft het probleem verholpen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door knakworst op 24-08-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

GforceNL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:42:
Zondag 2x besteld (GW4C) bij Samsung zelf, worden vandaag geleverd.
Beiden binnen maar beiden zonder de duo lader helaas...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 06:45
Te bizar voor woorden hoe random die levertijden zijn. Ik ga contact opnemen met Samsung.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
kramon schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:16:
Te bizar voor woorden hoe random die levertijden zijn. Ik ga contact opnemen met Samsung.
Welnee joh. Dit is toch normaal bij elke launch van nieuwe hardware. Hierin blijft Samsung echt niet achter hoor.
Bellen is zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:30

MazeWing

The plot thickens...

kramon schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:16:
27e is de officiële release en ook de leverdatum die steeds gecommuniceerd wordt. Dat sommigen het horloge (en fold/flip) eerder krijgen vanuit Samsung en/of andere winkels is geluk, maar niet iets dat je kan afdwingen.

Ik weet niet hoe Samsung z’n distributie heeft geregeld, maar het zou goed kunnen dat dit vanuit meerdere locaties gebeurd. Dan is het dus afhankelijk welk distributiecentrum “jouw” order mag leveren. Ook zou het denkbaar kunnen zijn dat Samsung de touwtjes strakker in handen heeft genomen vanaf maandag, om eerdere leveringen een halt toe te roepen.

Hoe dan ook heeft klagen geen enkele nut!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee ik denk ook dat je pas echt kan zeuren als je de 27e niks hebt ontvangen. Ik wacht dus nog netjes a.s. vrijdag af als Coolblue mijn pakketje komt bezorgen. Die hebben overigens aangegeven dat ze gewoon alle pre-orders al klaar hebben liggen om verstuurd te worden en dat iedereen zijn pre-order vrijdag ook ontvangt (uiteraard ovb fratsen bij PostNL).

Overigens kan deze discussie ook beter hier gevoerd worden: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-07 15:21
Hi!

Of dat Wear OS met de Samsung saus echt beter is dan Tizen. (en dan heb ik het niet eens over het aantal apps en faces.

Ben zelf ooit begonnen met een wear OS klok Asus Zenwatch geloof ik, daarna de Samsung gear S3, en weer terug naar Wear OS op een Diesel Axial maar vlug weer naar een Samsung Watch 3. Dit omdat Wear OS in al die jaren stil leek gestaan te hebben.
Is het met one IU inderdaad beter geworden, is het beter geworden door de samsung apps of native?
Wear OS was nooit in staat om een activiteit te detecteren, Samsung doet dat bijna foutloos.

Heb je nu nog steeds de wrist actions? is even schudden met je pols voor de volgende melding, en zo ja werkt dit goed met de one ui? (dit is de enige feature welke ik mis in Tizen. Het kunnen bedienen van de watch met 1 hand.
Handig in de auto als je berichten binnen krijgt. ff een flick van de wrist om het volgende of vorige bericht te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:00
GforceNL schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Beiden binnen maar beiden zonder de duo lader helaas...
Hier ook binnen (Classic 46mm zilver), maar ook zonder de duo lader gek genoeg. Zaterdag besteld bij Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:49:
[...]

Hier ook binnen (Classic 46mm zilver), maar ook zonder de duo lader gek genoeg. Zaterdag besteld bij Samsung zelf.
In de melding op de site van Samsung staat al expliciet vermeld dat de lader niet samen met het horloge wordt verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Luco schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

In de melding op de site van Samsung staat al expliciet vermeld dat de lader niet samen met het horloge wordt verstuurd...
Voorheen stond er expliciet vermeld dat het wel samen verstuurd werd ;)

Maar goed, geduld en het komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wendyet
renzo4000 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:36:
Nee ik denk ook dat je pas echt kan zeuren als je de 27e niks hebt ontvangen. Ik wacht dus nog netjes a.s. vrijdag af als Coolblue mijn pakketje komt bezorgen. Die hebben overigens aangegeven dat ze gewoon alle pre-orders al klaar hebben liggen om verstuurd te worden en dat iedereen zijn pre-order vrijdag ook ontvangt (uiteraard ovb fratsen bij PostNL).

Overigens kan deze discussie ook beter hier gevoerd worden: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen
Vorige watch werd door Coolblue geleverd met een bakfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:00
Mijn Galaxy Watch 4 is binnen. Eerste indruk mooi horloge. Redelijk straitforward setup proces.

Toen ging ik Strava proberen. Ja het is Strava, maar dit is dezelfde oude meuk als Android Wear altijd al had. Je kunt kiezen uit twee soorten activiteiten lopen of fietsen en verder niks. De app toont tijdens sporten alleen de totale tijd en het aantal kilometers, dus geen hartslag etc. Beetje blamage,want in Tizen is het echt veel uitgebreider…

Google Fit kun je installeren, maar doet nog niks volgens mij, wordt vervolgt.

Update 20:00:

Even een rondje gewandeld, het automatisch detecteren van lopen na tien minuten werkt goed. De Samsung Health trainings app ziet er iets anders uit maar kan ongeveer hetzelfde. Hartslag, snelheid etc, staan in beeld en je kunt naar onderen swipen voor meer gegevens. Audio cues werken niet goed, staat ingesteld op na 1 km, maar ik hoor niks en nee mijn horloge staat nu niet meer op trillen, dat stond die default wel, dus dat moet je aanzetten.

De witte watchface vind ik erg mooi. :9

Dan de Play Store, ik vind dat echt niet fijn om alles op je horloge te moeten doen, dat vond ik bij Wear os 2 al vervelend en nu nog steeds. In de Samsung Galaxy store staat geen tab meer met horloge apps dus dat ben je echt kwijt als je Tizen gewend was.

Update 25 aug:
De Play Store werkt wel voor het installeren van apps. Er is een geel balkje bovenin de startpagina van de store waarin je Wear apps kunt vinden. Als een app een Wear versie heeft kun je die installeren door je Wear apparaat in een dropdown te kiezen. Weinig apps beschikbaar maar het begin is er.

Dan de sleep tracking. Ik had het horloge opgeladen tot 98%. Ben toen om 10 uur gaan slapen en werd om kwart over vijf gewekt door mijn horloge, omdat de batterij leeg was! Hopen dat dit beter wordt, want zo heb ik er niks aan. Ik had wel bloedzuurstof metingen aangezet en snurk detectie, misschien is dat te veel voor de kleine variant, of misschien moet de batterij nog even trainen.

[ Voor 63% gewijzigd door haaibaa2 op 25-08-2021 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07 16:16
Hier bij Samsung besteld, maar alleen de lader binnen en de watch niet.

AH staat er eigenlijk ook wel duidelijk verzending horloge 26 augustus

[ Voor 34% gewijzigd door Ruudox op 24-08-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 12:33
haaibaa2 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:18:
Mijn Galaxy Watch 4 is binnen. Eerste indruk mooi horloge. Redelijk straitforward setup proces.

Toen ging ik Strava proberen. Ja het is Strava, maar dit is dezelfde oude meuk als Android Wear altijd al had. Je kunt kiezen uit twee soorten activiteiten lopen of fietsen en verder niks. De app toont tijdens sporten alleen de totale tijd en het aantal kilometers, dus geen hartslag etc. Beetje blamage,want in Tizen is het echt veel uitgebreider…
Hopen op een update van de strava app, vraag me trouwens af of in wear os 3.0 de apps zoals strava en Adidas running eindelijk op het beginscherm blijven draaien.
Had begin dit jaar de oppo Watch gekocht waar wear os 2.1 op staat en tijdens het hardlopen moest ik om de zo veel minuten de app weer te voorschijn toveren omdat de watchface er weer overheen gekomen was. Best wel irritant als je aan het hardlopen bent en je moet eerst de app opnieuw selecteren om. Dat was voor mij ook de reden om hem weer retour te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-07 11:03
Ik was er redelijk van overtuigd dat ik met de komst van dit horloge weer terug zou gaan naar het Samsung kamp maar nu ik alles zo lees blijf ik nog even bij mijn Apple watch 3 en iPhone. Als ik het zo lees hebben ze een half product op de markt gezet waarbij sommige basale functies nog niet eens werken en de accu zo leeg is. Misschien trekt het nog bij de komende maanden, kan mijn abonnement in januari verlengen dus heb nog even om het van de zijlijn te bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:52
En Youtube Music is beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:06
Zojuist bericht van Samsung dat er Vrijdag een levering is.
Dat zal de duolader zijn :)
Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen