• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:28
Dynare schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Jullie hebben allebei gelijk ik krijg dit te zien als ik te lang stil zit maar ook als ik mijn doel behaald heb. Dat ik deze melding krijg is het probleem niet dat vind ik niet erg.

Ging mij meer om de weergaven van de voetjes (1 voet groen en 1 voet geel ) Als ik even heel simpel denk groen is goed, geel is matig/verbetering nodig en rood zou slecht zijn zoals dit in veel applicaties is.

Alleen op de Galaxy Watch kan ik nergens terug vinden of de kleuren van de voetjes ook daadwerkelijk een betekenis hebben en zo ja waarop dit gebaseerd is.
Die voetjes krijg ik ook te zien als ik mijn doel heb gehaald.
Maar ze zullen vast niet betekenen dat ik altijd met rechts begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik betwijfel of er een functie zit achter de kleuren. Mij lijkt het puur om niet twee dezelfde kleuren te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:03
Gisteren even zitten zoeken naar de nieuwe hardloopcoach. Dat is dus gewoon een nieuw soort training. Op zich prima natuurlijk. Ik heb in het eerste keuze menutje calorien verbrangen gekozen.

Weet iemand misschien hoe je die eerste keuze bij Hardloopcoach in training opnieuw kunt instellen? Als ik het nu kies begint de training gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynare
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:17
Gismo1979 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:25:
Ik betwijfel of er een functie zit achter de kleuren. Mij lijkt het puur om niet twee dezelfde kleuren te hebben.
Dat zou heel goed kunnen, Ik vroeg het me zelf gewoon af ook omdat die kleuren namelijk niet altijd precies hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
haaibaa2 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:52:
Gisteren even zitten zoeken naar de nieuwe hardloopcoach. Dat is dus gewoon een nieuw soort training. Op zich prima natuurlijk. Ik heb in het eerste keuze menutje calorien verbrangen gekozen.

Weet iemand misschien hoe je die eerste keuze bij Hardloopcoach in training opnieuw kunt instellen? Als ik het nu kies begint de training gelijk.
Ik dacht dat hier wel iets tussenstand voor hardlopen. Maar weet het niet zeker.
https://youtu.be/oDCG33mHzL8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Ik moet zeggen dat de slaaapdetectie na de laatste update eindelijk oké werkt. Eindelijk!

Voor de laatste update zag de watch bij mij nooit slaap, terwijl íe wel goed op de pols zat. Geen idee hoe dit kwam - en uiteraard sliep ik als een roos..

En nu wordt er inderdaad slaap inclusief cycli gedetecteerd, zoals mijn vorige 'smart'watch van 30 euro ook gewoon deed. Nice, toch geen miskoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Bericht in het Facer Community Forum, lijkt erop dat Samsung een Firmware fix aan het voorbereiden is:

Hi all,

As some of you have reported, the firmware update for the Galaxy Watch 4 on February 9th 2022 has led to a number of issues with the main one being AOD not updating anymore, or only very sporadically. This issue has been widely reported in the press and is affecting almost all watch faces: https://www.androidpolice...y-breaks-some-watchfaces/ 7

We are in communication with Google and Samsung about this issue and will be updating this thread as more information comes in. At this point, we are expecting Samsung to release a firmware fix very soon, and will keep you posted when this information is confirmed.

Thanks for your patience!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3NbnRBZzwH14UuhuIrLifurDf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udpqZrPBdj3qt1ec7eunpaTr.jpg?f=fotoalbum_large

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:30
zou fijn zijn als er een firmware rollback mogelijk zou zijn.
Mijn watch is gewoon onbruikbaar na de laatste februari update.
na volledige reset:
Batterij loopt als een malle leeg tijdens slaap. was 10% op 8 uur, nu 50%
slaap detectie werkt niet goed meer, normaal goede tijd, nu nog maar 2 van de 8 uur
reageert niet op draairring 9 van de 10 keer
Standaard watch faces staan stil op AOD stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:50
krotwijk schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:18:
zou fijn zijn als er een firmware rollback mogelijk zou zijn.
Mijn watch is gewoon onbruikbaar na de laatste februari update.
na volledige reset:
Batterij loopt als een malle leeg tijdens slaap. was 10% op 8 uur, nu 50%
slaap detectie werkt niet goed meer, normaal goede tijd, nu nog maar 2 van de 8 uur
reageert niet op draairring 9 van de 10 keer
Standaard watch faces staan stil op AOD stand
Sinds de februari update ervaar ik juist een verbetering van 20 tot 30% accutijd. Ik gebruik standaard watch face, AOD, meldingen, ik bel ermee en gebruik slaapanalyse.
Wellicht is een factory reset met het gebruik van een standaard watch face een goede test, om uit te sluiten dat een conflicterend programma de veroorzaker is. Voordien zou je ook kunnen proberen met de Play store op de watch, of de meeste recente updates van alle apps zijn geïnstalleerd, omdat er wat issues waren met niet-standaard watch faces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Amersfoort schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:30:
[...]

Sinds de februari update ervaar ik juist een verbetering van 20 tot 30% accutijd. Ik gebruik standaard watch face, AOD, meldingen, ik bel ermee en gebruik slaapanalyse.
Wellicht is een factory reset met het gebruik van een standaard watch face een goede test, om uit te sluiten dat een conflicterend programma de veroorzaker is. Voordien zou je ook kunnen proberen met de Play store op de watch, of de meeste recente updates van alle apps zijn geïnstalleerd, omdat er wat issues waren met niet-standaard watch faces.
Ik schreef al na volledige reset.
Lees op meerdere plekken op internet soortgelijke verbeteringen, maar ook verslechteringen.
Ga maar een afspraak maken voor volgende week bij service center.
Watch is compleet leeg geweest, met alle ellende van dien dat je weer opnieuw de bloeddruk moet kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:50
@krotwijk Hoe zit het met de watch face (welke wordt gebruikt?) en gebruikte apps? Wat geeft het Batterij overzicht aan in de Galaxy Wearable app op de telefoon?

[ Voor 7% gewijzigd door Amersfoort op 20-02-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:30
krotwijk schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Ik schreef al na volledige reset.
Lees op meerdere plekken op internet soortgelijke verbeteringen, maar ook verslechteringen.
Ga maar een afspraak maken voor volgende week bij service center.
Watch is compleet leeg geweest, met alle ellende van dien dat je weer opnieuw de bloeddruk moet kalibreren.
Wat betreft het resetten van je horloge vind ik dat je best wel dramatisch doet. Dit is echt niet veel werk. Vooral het kalibreren van je bloeddruk. Dit is zo gebeurd, en moet sowieso maandelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
patrickt35 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:03:
[...]

Wat betreft het resetten van je horloge vind ik dat je best wel dramatisch doet. Dit is echt niet veel werk. Vooral het kalibreren van je bloeddruk. Dit is zo gebeurd, en moet sowieso maandelijks.
Dat kan wel wezen, ik verwacht van een smartwatch toch echt dat die gewoon werkt als horloge en als dat zelfs al niet goed gaat dan is er echt iets flink mis. Na een reset moet ik meer doen dan een gebruiker met een samsung telefoon, daar de bloeddruk app niet werkt met non samsung telefoons.
Maar zelfs als standaard zonder de extra app gaat het helemaal mis helaas.
Nog geprobeerd aan een samsung telefoon te koppelen met reset en klacht blijft hetzelfde helaas.
Volgende week naar Samsung service center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:01
Zit eraan te denken om een Galaxy Watch4 Classic te kopen.

Onderstaande horloge vind ik een mooie combinatie. Hoe goed zijn de leren bandjes van Samsung zelf?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cZY3wuaY8pCObgUMdMJcsYCy-E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DKZpJ9sBfKtj95eFPCKdKhH1.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-09 13:05
mbenjamins schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:42:

Onderstaande horloge vind ik een mooie combinatie. Hoe goed zijn de leren bandjes van Samsung zelf?
[Afbeelding]
Ik heb dit bandje nu een aantal weken. Bevalt prima al is het niet volledig leer (vandaar de naam hybride). De binnenkant is van hetzelfde materiaal als de standaard bandjes.
Is dit een beetje antwoord op je brede vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Update: de nieuwe watchmaker update op de GW4 lijkt een fix in zich te hebben voor de AOD problematiek.. Tot nu toe loopt lijkt mijn watchface weer prima te lopen.. Even in de gaten houden :-)

Update.. Werkt inderdaad beter maar nog niet foutloos.. Blijft af en toe gewoono nog hangen..

[ Voor 24% gewijzigd door wiz op 22-02-2022 22:39 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Update.. Voor Facer en Watchmaker is er nu een workaround... In de wearable app naar Facer en Watchmaker gaan en allow background activity aanzetten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCdn5-35I941HVgRYrTHj_WACiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyvVWACTo5mKXcUuRhomZ4m0.jpg?f=fotoalbum_large

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Vandaag de Watch 4 tegen het lijf gelopen toen ik voor een Fitbit ging kijken.
Nu heb ik momenteel een Garmin Forerunner.

Ik zit met de volgende vragen:
- Kan ik een voorgedefinieerde timer instellen onder een snelkoppeling of op het 2e scherm?
- Onder de reviews staat een Tweaker die het toestel na een week heeft teruggestuurd ivm slechte GPS. Is dat jullie beeld ook?
- Ik wandel dagelijks en moet nu een activiteit starten. Gaat dit bij Samsung automatisch of zie je dan de afgelegde afstand niet tijdens de activiteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Nieuwe firmware onderweg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2j6q6IE7MjEum2hvZtcMm-IqwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aupQxIz8TBhFqdVXjga84tN9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58
Als die update snel hier uitkomt heeft Samsung het nog redelijk snel opgelost.
Ik heb een losse watchface uit de Playstore zonder app dus die workaround voor bijvoorbeeld Facer gaat bij mij helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:14
wiz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:54:
Update.. Voor Facer en Watchmaker is er nu een workaround... In de wearable app naar Facer en Watchmaker gaan en allow background activity aanzetten

[Afbeelding]
Was het maar zo'n feest. Voor Watchmaker werkt het hier in ieder geval niet. Nadat de watch in dimm modus staat voor >1 min, en ik beweeg mijn pols, dan zie ik het display in helderheid toenemen maar de watchface blijft in dimmed mode.

Ik wacht de update rustig af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20
Korte vraag,

Als een iPhone user met een Apple Watch 4G, kan ik mijn locatie delen via find my. Hierbij kan ik de watch als primair zetten, waardoor ik kan gaan hardlopen zonder telefoon, maar mn vriendin wel live kan zien waar ik loop.

Nu vraag ik mij dus af of de location sharing functie van Google Maps de Galaxy Watch 4 als primair kan zetten. Om hetzelfde doel te bereiken.
Of is hier een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimSte
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09-2023
JWHtje schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:10:
Korte vraag,

Als een iPhone user met een Apple Watch 4G, kan ik mijn locatie delen via find my. Hierbij kan ik de watch als primair zetten, waardoor ik kan gaan hardlopen zonder telefoon, maar mn vriendin wel live kan zien waar ik loop.

Nu vraag ik mij dus af of de location sharing functie van Google Maps de Galaxy Watch 4 als primair kan zetten. Om hetzelfde doel te bereiken.
Of is hier een andere manier voor?
Weet je zeker dat je zonder telefoon kan gaan hardlopen??, want je SIM zit of fysiek of dmv een E-sim in je telefoon, en niet in je GW4 dus lijkt mij dat de watch niet zelfstandig kan inhaken op het netwerk van je telefoon provider, wel op WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20
WimSte schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:06:
[...]

Weet je zeker dat je zonder telefoon kan gaan hardlopen??, want je SIM zit of fysiek of dmv een E-sim in je telefoon, en niet in je GW4 dus lijkt mij dat de watch niet zelfstandig kan inhaken op het netwerk van je telefoon provider, wel op WiFi.
Dat is wat ik nu elke keer doe inderdaad. Dedicated GPS en e-sim voor data.
En op die manier kan mn vriendin mij volgen zonder dat ik mijn telefoon bij me heb via de Find My app.

GW4 heeft geen e-sim functionaliteit?

[ Voor 9% gewijzigd door JWHtje op 28-02-2022 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

JWHtje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:10:
[...]

GW4 heeft geen e-sim functionaliteit?
Alleen de watch 4 LTE. Maar die is officieel niet in NL uitgebracht, en de providers ondersteunen nog geen e-sim voor watches, behalve die van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Sinds een week in het bezit van de Watch 4 Classic 46mm in het zilver. Tot nu toe redelijk tevreden. Enige minpunt tot nu toe vind ik het grijzige plastic bandje, wat een prutsding. Ik vrees dat die niet lang in goede staat blijft (lees: kapot gaat).

Ik stel de Watch 4 in met de Galaxy Wearable app. Nu zit er op mijn Samsung S21 telefoon ook de Wear OS app. Maar als ik die probeer te verbinden met de Watch 4 lukt dat niet (terwijl de Watch al met de telefoon verbonden is). Huh?
Lukt het jullie wel om met Wear OS te pairen?
En wat mis ik zonder koppeling met Wear OS?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:33
Volgens mij gebruik je voor de Watch 4 de Galaxy Wearable app in plaats van de Wear OS app. Wear OS is overbodig en kan je deinstalleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Marsman83 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:38:
[...]

Als die update snel hier uitkomt heeft Samsung het nog redelijk snel opgelost.
Ik heb een losse watchface uit de Playstore zonder app dus die workaround voor bijvoorbeeld Facer gaat bij mij helaas niet op.
Update komt nu net binnen. Is bezig met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Hier ook de update binnen en geïnstalleerd. Nog steeds probleem met Watchmaker en AOD |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Apart... So far geen problemen, zelfs niet met non-Facer of non-Watchmaker faces uit de play store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
pascal_rienstra schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:58:
De kwaliteit van de Samsung bandjes zijn in ieder geval wel bagger. Na amper 3 maanden laten de lagen los. Klantenservice probeert dit te verkopen als "normaal". Koop dus geen bandje bij Samsung.

[Afbeelding]
mbenjamins schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:42:

[Afbeelding]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jowz
Hey updaten lukt bij mij niet op de een of andere manier! Blijf een foutmelding krijgen bij het kopiëren, zowel van telefoon naar watch en watch naar telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jowz
Jowz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:17:
Hey updaten lukt bij mij niet op de een of andere manier! Blijf een foutmelding krijgen bij het kopiëren, zowel van telefoon naar watch en watch naar telefoon.
Opgelost! Ik moest de wifi en bluetooth op mijn telefoon uitzetten en de update op de watch zelf via wifi downloaden. Op die manier loopt het kopieer proces blijkbaar niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58
De update lijkt hier het AOD probleem opgelost te hebben met mijn watchface uit de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010

WCA

Mijn horloge werkt vrijwel perfect eigenlijk, op 1 ding na. Als ik de timerfunctie gebruik gaat de batterij bizar snel leeg. Iemand ervaringen mee? Een timer van 1,5u trekt zo de batterij van ~60% naar ~20%

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
Jowz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:41:
[...]

Opgelost! Ik moest de wifi en bluetooth op mijn telefoon uitzetten en de update op de watch zelf via wifi downloaden. Op die manier loopt het kopieer proces blijkbaar niet vast.
Bedankt dit loste het voor mij ook op.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Amersfoort schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:57:
@krotwijk Hoe zit het met de watch face (welke wordt gebruikt?) en gebruikte apps? Wat geeft het Batterij overzicht aan in de Galaxy Wearable app op de telefoon?
Mijn horloge vandaag na 5 dagen terug ontvangen, mainboard was defect en een nieuwe backcover geplaatst.
1ste indruk is super, 2% batterij in 2 uur verbruikt nu.

Hiervoor stond er niks bijzonder bij batterij verbruik, maar liep die als een malle leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:14
Iemand al geprobeerd om via Health een wandeling te monitoren. Bij mij gisteren stopte het meten iedere keer na een paar minuten. Vandaag nog even proberen maar als dit niet goed werkt ga ik terug naar m'n Watch 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jowz
VNBaaij schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:26:
Iemand al geprobeerd om via Health een wandeling te monitoren. Bij mij gisteren stopte het meten iedere keer na een paar minuten. Vandaag nog even proberen maar als dit niet goed werkt ga ik terug naar m'n Watch 2...
Heb ik ook gehad met hardlopen, heel vervelend! Ik heb mijn watch toen compleet gereset maar las later dat gewoon opnieuw opstarten het probleem kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimSte
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09-2023
VNBaaij schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:26:
Ik loop elke dag met de wandel functie van Health aan, zonder enige problemen, ook draait tegelijkertijd Google Fit mee. Wat me wel opgevallen is dat je moet oppassen als je de functie "scherm aan, bij optillen arm" aan hebt staan kan je workout door zweet, of het bewegen van kleding op het scherm afgebroken worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Sinds een tijdje problemen met de hartslagsensor. Als ik random kijk zit ie vaak ruim boven de 100, terwijl ik dan rustig zit. Horloge even van mijn pols halen en terug blijkt vaak te werken en schiet weer terug richting de 60 (wat de juiste hartslag is). Vind hem totaal niet meer betrouwbaar en erg irritant. Had gehoopt dat de laatste update (bij mij gister) nog iets zou fixen, maar helaas. Ga hem denk ik maar retour aanmelden :(. Andere met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:11
Afgelopen weekend kwam ik erachter dat mijn geluid het niet meer doet.
Als ik wat afspeel of gebeld wordt o.i.d. dan hoor ik alleen maar getik/gekraak.
Nu dus aangemeld voor reparatie/garantie.

Makkelijk te regelen op de website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45
bsmpower schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:53:
Sinds een tijdje problemen met de hartslagsensor. Als ik random kijk zit ie vaak ruim boven de 100, terwijl ik dan rustig zit. Horloge even van mijn pols halen en terug blijkt vaak te werken en schiet weer terug richting de 60 (wat de juiste hartslag is). Vind hem totaal niet meer betrouwbaar en erg irritant. Had gehoopt dat de laatste update (bij mij gister) nog iets zou fixen, maar helaas. Ga hem denk ik maar retour aanmelden :(. Andere met dit probleem?
Dit heb ik de laatste tijd ook...zit ik rustig en geeft hij een hartslag van 100 aan, met de telefoon of zelf tellen geeft mijn gewone hartslag van rond de 50-60 aan. Lijkt bij mij pas sinds de laatste update, daarvoor had ik er geen problemen mee. Met ECG meten geeft hij 59 aan, bij hartslag 102....

[ Voor 3% gewijzigd door weertenaar op 07-03-2022 15:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfwwHVBAU8sSY73QLM36hdW7YeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNcB3dy6OXHLWdtolQSKqUU8.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mensen die zich ook storen aan het snelle beschadigen van de Watch 4, of die al beschadigingen hebben aan de randen. De Ringke 'ringen' zijn echt een aanrader wat mij betreft zonder een case/protector te hoeven gebruiken. :)

Zonder bescherming springt de lak er al af op het moment dat je er naar kijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door d0s op 09-03-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RIchard.m
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aETEcz0A5XPRMK0hd38J__EbSJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7NU5ksvFfZrZeExoEKSNKDl.jpg?f=fotoalbum_largeik heb deze al om vanaf augustus niets te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

RIchard.m schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:28:
[Afbeelding]ik heb deze al om vanaf augustus niets te zien
Ook mooi :) De classic heeft er sowieso minder last van omdat daar al een ring op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Laatst online: 12:03
d0s schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:28:
[Afbeelding]

Voor mensen die zich ook storen aan het snelle beschadigen van de Watch 4, of die al beschadigingen hebben aan de randen. De Ringke 'ringen' zijn echt een aanrader wat mij betreft zonder een case/protector te hoeven gebruiken. :)

Zonder bescherming springt de lak er al af op het moment dat je er naar kijkt.
Helemaal offtopic, maar welke watch face is dat? 😇

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

kramon schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:48:
[...]

Helemaal offtopic, maar welke watch face is dat? 😇
Digitaal dashboard.. standaard watchfase volgens mij van Samsung zelf ;)
Redelijk zelf te configureren ook qua look en feel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Laatst online: 12:03
d0s schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:56:
[...]

Digitaal dashboard.. standaard watchfase volgens mij van Samsung zelf ;)
Redelijk zelf te configureren ook qua look en feel
Verrek, ook nog de eerste premade variant, thanks!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kv7K7Rwm0A9GNO2n3ugW3bh1Cj8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4na57IdzYvsjbUyJGtnJiBrs.png?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:09
Horloge GW4 classic laat niet op met m'n Galaxy S20 FE als deze in de stand 'draadloos delen' staat.
Iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:11
Anton56 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:52:
Horloge GW4 classic laat niet op met m'n Galaxy S20 FE als deze in de stand 'draadloos delen' staat.
Iemand een tip ?
Heb zelf ook deze combi en laad de watch ook weleens op met mijn S20FE maar hij moet precies goed liggen.
Iets te hoog of te laag en het werkt niet.

Wellicht onnodige vraag maar je zet het draadloos laden wel aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:42
Geen probleem hier. Inderdaad even de juiste plek zoeken.

Ik heb wel wat gedoe met mijn metalen band. Door de mooie afgeronde eindstukken van de band ligt het horloge zelf behoorlijk ver van de lader af. Ik moet hem dan soms echt naar beneden drukken.
Anton56 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:52:
Iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton56
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:09
Na het nodige zoeken naar de juiste plek gelukt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5vtFBUu_0sNbLdio_LkE05Kds8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVgXh0pgKb7mFYA5MqeQMecD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook sinds kort een Rinke ring. Mooi dingetje en sluit super aan. Ik had gedacht dat het wat 'bulk' zou toevoegen, maar dat valt reuze mee.

Ik heb vandaag ook een bijpassend RVS bandje van Ringke besteld, de Metal One. Ben benieuwd! Ik zal binnenkort een foto plaatsen van het complete setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Als rasechte Max fan, welke watchface is dit ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
speedme schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:37:
Lijkt wel erg veel op dit design.
Kleurtjes aanpassen misschien. Maar weer het niet zeker natuurlijk. Staan nog vele andere mooie op.
https://www.facer.io/watc...=galaxywatch4classicblack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
speedme schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:37:
Compleet zelf gemaakt met Watchmaker. Ik kon niets vinden wat mij aansprak :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39
Heb ook een watch4 classic besteld (46mm).
Alleen zoek ik nu nog een goede tempered glass screen protector.

Nu vond ik op amazon wel een paar kandidaten, maar die waren allemaal te klein volgens de reviews (1mm).

Dus weet iemand een variant die goed aansluit? (liefst met linkje ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:46
Mijn gps lijkt stuk te zijn.
Alle opties staan aan in de watch, zonder telefoon krijg ik geen gps fix in health, google fit en Google maps... ☹️

Gevalletje garantie denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BizzieBis
Nou daar komt ie dan, de Ringke Metal One Band:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btpP_3RjnArS1lwmrANsBGVOWpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIdnFD1A0kecPN79XTBYOqKu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pY9Tnyo3JUmsKP1DTUGhoeFEjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Xn1nmK0yQSslT9kFen0INwj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLNvprj_WrQIFdUADhAoGHyI-kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSvbzHkJkIKO5IhPzNGnakcn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGl9ygL1WVhneBm-2cKQkxG35GQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSs1azWnO2lXLXD4i0lCGFRV.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi afgewerkt bandje, sluit naadloos aan.
Missie geslaagd als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Na een paar jaar met een Galaxy Watch (de eerste, SM-R800) begon deze te haperen. Mooi excuus om een GW4 Classic 46mm te bestellen. Via de ING shop naar Samsung store gegaan, en hem zo voor € 222 kunnen bestellen.
Ik ben heel benieuwd of ik het verschil tussen de nieuwe en oude echt ga merken. Wear OS is natuurlijk anders dan Tizen, dus ik ben benieuwd.
Ik heb niet heel goed gekeken naar de specs, maar ik ga er stiekem van uit dat bij de GW4 46mm ook 22mm bandjes passen? Dan kan ik namelijk mooi de bandjes van mijn huidige blijven gebruiken. Ik zal wel wat watchfaces opnieuw moeten kopen of zelf maken.....

Naast de haperende hartslagmeter en GPS op mijn oude GW, is een andere reden om voor de GW4 te kiezen (boven de GW3) de uitgebreidere mogelijkheid om ECG/stress etc bij te houden. Ik heb voor de Classic gekozen omdat ik de draairing op mijn oude GW wel erg fijn vind.

Tijdens het wachten kan ik mooi dit topic doorlezen en kijken of ik wat handigheidjes mee kan pikken. Zijn hier toevallig meer overstappers van de eerste GW, of maakt dat eigenlijk geen verschil in ervaring met de GW2 of 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
gwystyl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:11:
Ik heb niet heel goed gekeken naar de specs, maar ik ga er stiekem van uit dat bij de GW4 46mm ook 22mm bandjes passen? Dan kan ik namelijk mooi de bandjes van mijn huidige blijven gebruiken.
Dan zou ik maar vast een ander bandje bestellen als je de originele niet mooi vind. Zijn 20 mm van de GW4
Staat ook op de eerste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rohit schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:15:
Voor degene die nog een metaal bandje zoeken die goed past en echt netjes is : https://a.aliexpress.com/_vKHhjf 13 euro en binnen 2.5 week binnen! Heb de mijne afgelopen vrijdag gekregen, had hem 8 december besteld. Heb de zwarte watch 4 en zwart metaal bandje gekocht kleur past echt precies gewoon! Komt ook met een tooltje om heel makkelijk de schakels aan te passen.

Andere vraag, welke bank/account kan ik nemen om Google Pay te laten werken? Wat werkt het best en is het goedkoopst? Ik heb ING dus dat gaat normaal dus niet werken. Zag ABN en Revolut? Maar heb ook geen zin om een aantal euro's per maand extra daar voor te gaan betalen, dan doe ik het wel gewoon met mijn Fold 2..
Beetje late reactie (ben het hele topic aan het doorspitten dus kwam hem net tegen), maar wat is jouw polsomtrek? Ik heb een GW4 Classic 46mm besteld, en een polsomtrek van ongeveer 21 cm. Met de 165mm lengte van het bandje zou hij bij mij dan net moeten passen zonder te verstellen....
Ik heb hem in ieder geval vast besteld, dus ik merk het sowieso over een tijdje. Dank voor de suggestie :)

Ik zit ook nog te kijken naar een leer/hybride bandje naast deze metalen en de standaard siliconen versie, maar ik wil er wel mee kunnen zwemmen in een zwembad. Weet iemand of dat problemen op gaat leveren? Het lijkt me dat echt leer (ook al behandel je dat met schoenpoets) dat niet zo leuk gaat vinden en mooie kleuren gaat afgeven op de pols. Dat wil ik iig voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Weet iemand de lengtes van de pols bandjes van Samsung maat s/m voor de watch 4? Staat alleen bij voor welke pols omtrek het geschikt is.
Wil en Ali express bandje bestellen, maar daar staan weer de lengtes uit getekend van beide zijdes van de bandjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Soullancer schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:10:
Weet iemand de lengtes van de pols bandjes van Samsung maat s/m voor de watch 4? Staat alleen bij voor welke pols omtrek het geschikt is.
Wil en Ali express bandje bestellen, maar daar staan weer de lengtes uit getekend van beide zijdes van de bandjes
Ik kwam tijdens het doorploegen van dit topic deze post tegen, met plaatjes van de standaard bandjes erbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RZJg7J5z8zTYts7jXZhnHA6JK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyMR8SwiP23OpfgcSXVCbxiC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lldFdo5XL6N7FQSFeDdvgZ8mjcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyNBMWPIZCmQ7ric5yGvPKD0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb gisteren toevallig in de Mediamarkt in de buurt verschillende horloges gepast. Het 44mm model en 46 mm classic model pasten bij mij nèt dicht met een polsomtrek van 21 cm. Ik kon hem op het tweede of met wat moeite op het derde gaatje zetten.

Hieronder een foto met mijn oude Galaxy Watch 1, de GW4 44mm en GW4 classic 46mm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2No2bEivzsf-f6ownxOQqZh850=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQXWOYhFf4sBoTALOCyCaGws.jpg?f=fotoalbum_large

Het vertekent een beetje door de hoek van de foto, maar doordat de GW4 een stuk dunner is lijkt hij een stuk minder lomp dan de eerste Galaxy Watch. Ik heb even zitten spelen met de virtuele draairing op de GW4 44 mm en met de echte op de GW4 Classic 46mm, maar ik ben blij dat ik voor de classic gegaan ben. De virtuele ring voelt voor mij niet zo intuitief, en zeker niet zo precies als de echte. Op de non-classic is swipen vanaf een rand naar het midden wel makkelijker, maar door de dunnere ring is het al makkelijker dan bij mijn oude GW, dus ik denk dat dat geen problemen gaat opleveren.

Vandaag wordt hij geleverd, dus dan kan ik echt goed het verschil tussen de GW en GW4 classic gaan meemaken.

[ Voor 34% gewijzigd door gwystyl op 17-03-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
gwystyl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:14:
[...]

Beetje late reactie (ben het hele topic aan het doorspitten dus kwam hem net tegen), maar wat is jouw polsomtrek? Ik heb een GW4 Classic 46mm besteld, en een polsomtrek van ongeveer 21 cm. Met de 165mm lengte van het bandje zou hij bij mij dan net moeten passen zonder te verstellen....
Ik heb hem in ieder geval vast besteld, dus ik merk het sowieso over een tijdje. Dank voor de suggestie :)

Ik zit ook nog te kijken naar een leer/hybride bandje naast deze metalen en de standaard siliconen versie, maar ik wil er wel mee kunnen zwemmen in een zwembad. Weet iemand of dat problemen op gaat leveren? Het lijkt me dat echt leer (ook al behandel je dat met schoenpoets) dat niet zo leuk gaat vinden en mooie kleuren gaat afgeven op de pols. Dat wil ik iig voorkomen.
Goeie vraag haha! Ik heb er wel 2 schakels voor moeten weghalen, mijn pols is niet heel dik ofzo. Ik zou gewoon goeiekoop bandje kopen voor te zwemmen.. In het zwembad hoeft die ook niet mooi te zijn ofzo neem ik aan haha.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Soullancer schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:02:
Mijn gps lijkt stuk te zijn.
Alle opties staan aan in de watch, zonder telefoon krijg ik geen gps fix in health, google fit en Google maps... ☹️

Gevalletje garantie denk ik
En zoals bij andere in dit topic, ook ik een boardswap gekregen. Niet best binnen 5 maanden eigenlijk.
Woensdag opgehaald door koerier, donderdag gerepareerd, vrijdag horloge weer terug door koerier.

Dat gaat wel sneller dan paar jaar terug waarbij je gewoon dik een week of 2 je electronica kwijt was via dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010

WCA

Soullancer schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:36:
[...]

En zoals bij andere in dit topic, ook ik een boardswap gekregen. Niet best binnen 5 maanden eigenlijk.
Woensdag opgehaald door koerier, donderdag gerepareerd, vrijdag horloge weer terug door koerier.

Dat gaat wel sneller dan paar jaar terug waarbij je gewoon dik een week of 2 je electronica kwijt was via dynafix
Die 5 maanden zijn niet echt relevant, de kans is groter dat het nooit écht goed is geweest.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de GW4 nu bijna een dag binnen, en door het vele spelen en instellen was het gisteravond al tijd om op te laden. Ik heb deze lader altijd gebruikt voor mijn GW1
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hbf12366bd8e24be6889f4acee2266c113/3-In-1-Inductie-Qi-Draadloze-Oplader-Snel-Opladen-Houder-Voor-Iphone-12Pro-Max-11-Xs.jpg.jpg_.webp

Ik zie nu dat er bij staat dat hij niet werkt voor de GW4 Classic. Dat was eerst natuurlijk geen issue, dus heb ik er bij aanschaf niet op gelet. Heeft iemand een idee waarom dat zou zijn? Wat is er anders aan de GW4 Classic dan aan de gewone GW4 of oudere types Galaxy Watches?
De meegeleverde puck vind ik erg onhandig. Ik heb het rechtopstaande houdertje van de oude GW nog wel ergens, maar ik vond juist zo'n 3-in-1 houder wel handig zodat ik tegelijk mijn telefoon, horloge en Galaxy Buds Live kan opladen. Weet iemand een wel werkend alternatief?

@Soullancer wat is een handige manier om dat te testen? Zonder verbinding met de telefoon heb ik ook geen dataverbinding, dus verwacht ik dat Google Maps sowieso niet lekker werkt, of slaat hij wat kaart-data op op het horloge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:07
gwystyl schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:26:
Ik heb het rechtopstaande houdertje van de oude GW nog wel ergens
Geen idee waar dit allemaal aan kan liggen maar de rechtopstaande houder van de GW werkt bij mij ook niet in combinatie met de GW4, dus die hoef je niet op te zoeken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullancer
Ik heb de GW4 nu bijna een dag binnen, en door het vele spelen en instellen was het gisteravond al tijd om op te laden. Ik heb deze lader altijd gebruikt voor mijn GW1
[Afbeelding]

Ik zie nu dat er bij staat dat hij niet werkt voor de GW4 Classic. Dat was eerst natuurlijk geen issue, dus heb ik er bij aanschaf niet op gelet. Heeft iemand een idee waarom dat zou zijn? Wat is er anders aan de GW4 Classic dan aan de gewone GW4 of oudere types Galaxy Watches?
De meegeleverde puck vind ik erg onhandig. Ik heb het rechtopstaande houdertje van de oude GW nog wel ergens, maar ik vond juist zo'n 3-in-1 houder wel handig zodat ik tegelijk mijn telefoon, horloge en Galaxy Buds Live kan opladen. Weet iemand een wel werkend alternatief?

@Soullancer wat is een handige manier om dat te testen? Zonder verbinding met de telefoon heb ik ook geen dataverbinding, dus verwacht ik dat Google Maps sowieso niet lekker werkt, of slaat hij wat kaart-data op op het horloge?
Mobiele netwerk op je telefoon en locatie ook uit, wifi aan. Dan vervolgens buiten gaan staan en bijv Samsung health activiteit starten waarbij alle gps opties aanstaan. Of google maps openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

belly89 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Geen idee waar dit allemaal aan kan liggen maar de rechtopstaande houder van de GW werkt bij mij ook niet in combinatie met de GW4, dus die hoef je niet op te zoeken ;)
Hmm dat is vreemd. Ik kan hem wel via power share met mijn S20 laden, dus ik verwachtte een standaard laadprotocol als Qi. Wat doet de GW4 anders dan eerdere modellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:30
De lader van je GW gaat niet werken op je GW4.

Daar inderdaad de bijgeleverde puck niet handig is, gebruik ik de onderstaande oplossing. Gewoon de puck erin schuiven, en je kan je watch weer stand laden.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Vandaag de classic binnengekregen. Ben heel benieuwd. Verbaas me over de minimale uitleg out of the box over alle features. Gelukkig komen we daar wel uit maar iets meer zou de eerste beleving volgens mij leuker maken ;-).

Nou wil ik natuurlijk een mooie watchface en al even rond gekeken. Ik vind een fraaie chronograaf of natuurgetrouwe kopie het prettigst en meeste eyecandy. Al die fancy cartoon dingen spreken mij niet zo aan. Maar ik zie dat je eigenlijk meteen geconfronteerd wordt met abonnementen en daarbij met enorme update struggles. Zag ook voorbeelden van 'stand-alone' aankopen maar na een update werkte het niet meer. Dus vooraf maar even mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanvliegen? In een verleden zag ik op youtube ook heel aardige dingen voorbij komen maar weet daarvan dan weer niet zeker of dat hier ter sprake mag komen.

Verder zou ik vooral een health-monitor schema willen maken over activiteit, hartslag en slaapkwaliteit.

En een knap bandje waardoor het wat robuuster en minder plastic wordt. Nou ik heb wat te doen dit weekend :-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Voor watchfaces zou je ook even kunnen kijken naar Facer of Watchmaker.
Daar staan heel veel gratis watchfaces op. Maar je kan ook betaalde watchfaces kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Oeh nu via ING rentepunten en de cashback actie heb ik een watch 4, 44mm kunnen bestellen voor 159,wellicht een tip

Meh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
patrickt35 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:40:
[...]

De lader van je GW gaat niet werken op je GW4.

Daar inderdaad de bijgeleverde puck niet handig is, gebruik ik de onderstaande oplossing. Gewoon de puck erin schuiven, en je kan je watch weer stand laden.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Klopt heel handig ding:
https://nl.aliexpress.com...r_list.0.0.21ef79d2G16sDn

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Zijn er mensen die ervaring hebben met watchmaker? Ik zie op youtube aardige voorbeelden maar in de store schreeuwt het van 'doe het niet'. Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Laatst online: 13:01
JimmyNL schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:51:
Zijn er mensen die ervaring hebben met watchmaker? Ik zie op youtube aardige voorbeelden maar in de store schreeuwt het van 'doe het niet'. Anybody?
Er is nog AOD bug voor de GW4.
Voor de rest kun je het meeste over Watchmaker vinden in de MeWe-community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

JimmyNL schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:42:
Vandaag de classic binnengekregen. Ben heel benieuwd. Verbaas me over de minimale uitleg out of the box over alle features. Gelukkig komen we daar wel uit maar iets meer zou de eerste beleving volgens mij leuker maken ;-).

Nou wil ik natuurlijk een mooie watchface en al even rond gekeken. Ik vind een fraaie chronograaf of natuurgetrouwe kopie het prettigst en meeste eyecandy. Al die fancy cartoon dingen spreken mij niet zo aan. Maar ik zie dat je eigenlijk meteen geconfronteerd wordt met abonnementen en daarbij met enorme update struggles. Zag ook voorbeelden van 'stand-alone' aankopen maar na een update werkte het niet meer. Dus vooraf maar even mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanvliegen? In een verleden zag ik op youtube ook heel aardige dingen voorbij komen maar weet daarvan dan weer niet zeker of dat hier ter sprake mag komen.

Verder zou ik vooral een health-monitor schema willen maken over activiteit, hartslag en slaapkwaliteit.

En een knap bandje waardoor het wat robuuster en minder plastic wordt. Nou ik heb wat te doen dit weekend :-D.
Zoals anderen al aangaven, Facer en Watchmaker zijn twee plugins die ieder toegang geven tot een uitgebreid scala aan watchfaces. Ikzelf gebruik vaak watchfaces van Svartling.net https://www.svartling.net/p/watch-faces.html?m=1

Note: sommige watchfaces van Svartling.net hebben een klein bugje dat is geïntroduceerd met de Galaxy Watch4 waarbij sommige logo's spontaan verticaal stretchen.. Dat is in Watchmaker eenvoudig te corrigeren door de watchface te editen en bij het logo even de hoogte en breedte 1 pixel heen en terug te zetten. Dan zijn de logo's weer in verhouding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Zedonite schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:44:
[...]

Er is nog AOD bug voor de GW4.
Voor de rest kun je het meeste over Watchmaker vinden in de MeWe-community.
Deze bug is al opgelost met de update van 2maart 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
wiz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:55:
[...]

Deze bug is al opgelost met de update van 2maart 2022
Wil je dat ook tegen mijn GW4 vertellen? Want die heeft er nog behoorlijk last van i.c.m. Watchmaker, ondanks de laatste update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
BizzieBis schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:17:
[...]

Wil je dat ook tegen mijn GW4 vertellen? Want die heeft er nog behoorlijk last van i.c.m. Watchmaker, ondanks de laatste update :+
Was die bug niet met Facer en het AOD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

mike123 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:33:
[...]

Was die bug niet met Facer en het AOD?
In principe raakte die bug alle niet-samsung watchfaces (en zelfs een paar wel-Samsung watchfaces).. Facer en Watchmaker waren de eerste die er omheen konden komen door het vinkje aan te vinken dat de app ook in de achtergrond liet werken. In principe zou net die update de workaround niet meer nodig moeten zijn maar er blijven desondanks wel een paar watchfaces te zijn die daar geen baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

BizzieBis schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:16:

Ook besteld voor mijn Classic... Morgen binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:19
BizzieBis schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel mooi. Is het makkelijk om linkjes deruit te halen om het bandje kleiner te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

blue13x schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:08:
[...]

Heel mooi. Is het makkelijk om linkjes deruit te halen om het bandje kleiner te maken?
Het lijkt erop van wel :-) YouTube: How to! Ringke Metal One Band [Titanium] Resizing Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Inderdaad erg makkelijk te doen. Maar zo'n tooltje heb je echt wel nodig. De pinnetjes zitten best goed vast. Dus met hamer en schroevendraaier zou ik niet adviseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

BizzieBis schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Inderdaad erg makkelijk te doen. Maar zo'n tooltje heb je echt wel nodig. De pinnetjes zitten best goed vast. Dus met hamer en schroevendraaier zou ik niet adviseren ;)
Hmm ik heb er gelukkig nog wel een liggen maar voor dat geld hoop ik eerlijk gezegd dat hij er bij zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wiz schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Hmm ik heb er gelukkig nog wel een liggen maar voor dat geld hoop ik eerlijk gezegd dat hij er bij zit...
Volgens de productpagina zit hij er inderdaad bij. Het valt me wel op dat ze voor elke watch ongeveer een andere uitvoering hebben. Dat zal wel zijn omdat de kromming van de kast net kan verschillen, want ze hebben toch allemaal 20mm bandjes....

Hoewel ik het een mooi bandje vind, vind ik de prijs echt wat te gortig. Dan ga ik eerder voor de Ali-uitvoering die laatst gelinkt werd. Voorlopig blijf ik bij het standaard bandje, omdat ik de watch ook gebruik om mee te zwemmen in een zwembad. RVS is normaalgesproken geen fan van chloor, en titanium wordt helemaal onbetaalbaar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Net een echt horloge 😂.. Maar goed, kwaliteit van het bandje is prachtig. Enig puntje zou zijn is dat de kleur iets afwijkt tussen bandje en horloge. Maar goed dat bekijk morgen wel eens even in het daglicht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_KqS7JozjlG7nAuaVNlvic1F-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXosEGU6MMXQJBPgWQUH6g9X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BizzieBis
Verschil in kleur is helaas niets aan te doen. Geanodiseerd aluminium vs. RVS zal altijd kleurverschil opleveren. Ik vind het niet storend, het heeft wel wat.

@gwystyl Ik heb ook een Ali bandje van RVS, maar de kwaliteit is aanzienlijk minder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoPz1qK9sMZs46fa2eAzY-UOKGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8upYs69QDO0S6wl7zkg2YxU.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet dat het bandje wat minder mooi aansluit op de kast. En daarbij is de rand die tegen de kast aankomt vlijmscherp! Die had ik uit voorzorg maar wat bijgevijld omdat ik bang was voor beschadigingen.

De band van Ringke is weliswaar duurder, maar kwalitatief veel beter uitgevoerd. Dus €12 vs. €40, dat is dan de keuze waar je voor staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Toch nog een vraagje over watchmaker. Klopt het nou dat als je de premium versie én de companion app koopt dat je daarna onbeperkt overal toegang tot hebt of moet er daarna alsnog worden betaald voor 'bepaalde' faces. De meningen hierover zijn sterk verdeeld als ik de recensies moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
BizzieBis schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:53:
De band van Ringke is weliswaar duurder, maar kwalitatief veel beter uitgevoerd. Dus €12 vs. €40, dat is dan de keuze waar je voor staat..
Ik heb toen ik de GW Classic kreeg een milanees bandje gekocht bij een Nederlandse webshop voor 25 euro. Deze was binnen 3 weken defekt. Een soortgelijk bandje bij Ali besteld en die gebruik ik nu nog steeds. Was volgens mij iets van 6 euro. De prijs zegt niet alles.
En heb het horloge al vanaf dat hij uitkwam, pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
Weet iemand het volgende.

Als ik op de hardloopband ga met 12 km per uur...dan heb ik na 20minuten 4 kilometer.

Op de galaxy watch heb ik dan nog maar 2.5km gelopen :p

Is dit ook ergens te calibreren of in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Aggressor schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:21:
Weet iemand het volgende.

Als ik op de hardloopband ga met 12 km per uur...dan heb ik na 20minuten 4 kilometer.

Op de galaxy watch heb ik dan nog maar 2.5km gelopen :p

Is dit ook ergens te calibreren of in te stellen?
Heb je dan gekozen op je horloge voor hardlopen of voor loopband?
bij loopband zag ik wel iets op de telefoon om handmatig de afstand in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

JimmyNL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:00:
Toch nog een vraagje over watchmaker. Klopt het nou dat als je de premium versie én de companion app koopt dat je daarna onbeperkt overal toegang tot hebt of moet er daarna alsnog worden betaald voor 'bepaalde' faces. De meningen hierover zijn sterk verdeeld als ik de recensies moet geloven.
Er moet nog betaald worden voor bepaalde faces. Daar waar Premium bij staat zijn ze gratis, de overige kosten geld maar krijg je gratis wanneer je naar VIP gaat... Dat vind ik zelf te duur.. Premium is daarentegen een prima investering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
mike123 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:09:
[...]

Heb je dan gekozen op je horloge voor hardlopen of voor loopband?
bij loopband zag ik wel iets op de telefoon om handmatig de afstand in te voeren.
Ik heb inderdaad gekozen voor hardlopen....
Dat wist ik niet eens....

Ik zit nu te kijken....maar heet het tredmolen?

[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 23-03-2022 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

OK.. Ik had gezegd dat ik de Ringke Metal One eens goed bekijken bij zonlicht.. Maar eindresultaat is echt major ❤️🔥

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CREB-6yVfPs3lxa0QlReq1KpwZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVF6eMUIkfyijsr1tXwVyMUp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QADqq3YMdan-jQcIMVmCYO0sMXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQ7pD7Dlerg45ATBs7UIy1NV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0vxP0DYbv7llUpPLIt0342Ms7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5zJB2Sidjfk8GM3FMd8njFY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Aggressor schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:21:
[...]

Ik heb inderdaad gekozen voor hardlopen....
Dat wist ik niet eens....

Ik zit nu te kijken....maar heet het tredmolen?
Volgens mij wel. Ik kan namelijk Hardlopen niet vinden na toevoegen.
En ik gebruik het ook niet.
Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen