Mijn ervaringen betreft de Galaxy Watch 4 Classic 46mm. Tot 13 augustus 2021 gebruikte ik een Gear S3 Frontier 46mm smartwatch van Samsung, de accu daarvan was na 3 jaar gebruik versleten en ging nog maar een halve dag mee. De Watch 4 46mm heb ik ontvangen op 14 augustus 2021 via Bol.com voor €399,-. Als preo-order cadeautje kreeg ik t w.v. €59,- door Samsung een DUO WIRELESS OPLAADSTATION erbij
Na 4 maanden gebruik: Ik ben zeer tevreden over mijn Watch 4 46mm en heb totaal geen spijt. Hij doet het uitstekend. Ik gebruik de Watch 4 dagelijks en ik ontvang alles. Duidelijk en overzichtelijk alles op het mooie scherm. Het scherm van 1.4-inch vind ik heel duidelijk leesbaar en de maat is erg goed.
De accu De accu vind ik net goed en doe er 2 dagen mee. Ik was erg bang dat dit mij juist zou belemmeren dat ik te kort zou komen aan accuduur. Maar tot op de dag van vandaag ben ik best tevreden en ben ik nog niet in een situatie terecht gekomen dat ik accuduur te kort heb. Ik had liever wel meer accuduur gehad, maar ik loop ook niet tegen problemen op. Wat ik graag in de toekomst wil zien bij toekomstige smartwatch van Samsung tot 7 dagen op een accu en ik dacht bij de Galaxy Watch 2018 46mm die 5 dagen op zijn accu deed, dat de opvolger daarvan juist meer dagen ging krijgen en dat was uiteindelijk niet het geval.
Mijn conclusie Een erg fijne smartwatch en een groot verschil met mijn voorganger de Samsung Gear S3 Frontier 46mm. Ik vind hem erg goed. Hij houdt alles bij en dat is een grote pluspunt. Hij reageert supersnel en zonder haperingen. Over de accuduur zoals ik al eerder beschreef, kan het uiteraard beter, maar de 2 dagen merk ik dat ik probleemloos door heen kom en nooit een te kort heb gehad. Hij zit goed om mijn pols en gebruik ik de standaard bandje dat uit de doos kwam. Er zijn ook minpuntje, zo kan ik niet direct opnemen als ik gebeld wordt via WhatsApp, ik zie wel meldingen dat ik gebeld wordt via WhatsApp en ik moet dan mijn smartphone erbij pakken. Dat is nog al onhandig als je smartphone in je broekzak zit. Normale telefoongesprekken kan ik wel beantwoorden via de Watch 4 vooral handig als je smartphone in je broekzak zit of even bezig ben.
Always on Display staat uit bij mij. Op het scherm van de Watch 4 Classic 46mm gebruik ik, Tempered Glass Screenprotector Ultra-Clear
Ik wil nog extra bandje bij bestellen voor mijn Watch 4.
[
Voor 40% gewijzigd door
Van der Berg op 18-12-2021 02:05
]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB