Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-09 11:58
Is Google pay nu officieel in Nederland?
Ik doe nog steeds moeilijk met mijn GW4 via een proxy (privé) in de UK om het te kunnen blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 19:01
Is er een mogelijkheid om met dit horloge GPX files te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:16
twowheeler schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:00:
Is er een mogelijkheid om met dit horloge GPX files te volgen?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gebruik https://play.google.com/s...app.gpxviewer&hl=nl&gl=US momenteel op mijn telefoon maar weet niet of deze op een Wear OS te gebruiken is. Morgen krijg ik mijn Watch4 Classic dus kan het dan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WimSte
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09-2023
N0EL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:57:
Is Google pay nu officieel in Nederland?
Ik doe nog steeds moeilijk met mijn GW4 via een proxy (privé) in de UK om het te kunnen blijven gebruiken.
Yep, officieel in gebruik, werkt momenteel alleen met de kleinere banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
De kleine banken en ABN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
WimSte schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:34:
[...]

Yep, officieel in gebruik, werkt momenteel alleen met de kleinere banken.
Mooi. Dat gaat mijn horloge nu weer via de normale manier online..
Ik gebruik Revolut (een virtueel CC kaart.) Gewoon via Ideal er wat geld op zetten.
Revolut werkt perfect met Google pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik probeer het nu voor een test met een Fossil Gen 6 en daar krijg ik net als de Gen 5 deze melding. Dit is bij de ABN met twee werkende passen in de G pay app. Via de telefoon nul problemen. Op de watch lukt het voor geen meter.
Iemand die dit met een GW4 ook gehad heeft?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nrx_aq6mPbW-fxKTP7aVv5jTIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJaAaxYoiy2Eo6S1GWwUaPhH.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens zegt ABN Amro nog altijd op hun site:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ok2GmV4J1FtqiRmz03TXTpq35E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLmkCzDahy12ZXJ0HBPzJzpL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door chrisr5gt op 14-12-2021 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
Helaas. Bij mij gaat Google pay niet meer werken nadat ik hem weer normaal (buiten de UK proxy om) aan internet heb hangen.
De Google pay app staat er "momenteel" nog wel op, maar de optie "Google Pay" onder NFC waar je "Betaling" moet kiezen is weg (kan nu enkel nog Samsung Pay kiezen.)

Jammer... Moet nu weer gaan klooien om GP er weer op te krijgen via de proxy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

N0EL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:02:
Helaas. Bij mij gaat Google pay niet meer werken nadat ik hem weer normaal (buiten de UK proxy om) aan internet heb hangen.
De Google pay app staat er "momenteel" nog wel op, maar de optie "Google Pay" onder NFC waar je "Betaling" moet kiezen is weg (kan nu enkel nog Samsung Pay kiezen.)

Jammer... Moet nu weer gaan klooien om GP er weer op te krijgen via de proxy.
Mogelijk reset van je horloge en 'm op NL zetten? Werkt hier als een speer. Heb er vanmorgen nog met GP mee kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Ga ik morgen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Bij mij staat er geen betaalwijze Google pay onder NFC - Betaling. Betalen is echter gewoon mogelijk. Daar hoeft dus geen Google pay te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Dat stond er bij altijd wel bij. Kon kiezen tussen Samsung Pay of Google Pay.
Morgen reset en dan even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40
Ik kan Google Pay ook niet gebruiken. Maar dit komt omdat mijn telefoon(S20 Ultra) op een beta versie draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Hoe zit het met de batterij? Kan ik het horloge gewoon elke avond op de lader leggen ook als is die nog 60% vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteriej
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:32
chrisr5gt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:20:
[...]

Ik probeer het nu voor een test met een Fossil Gen 6 en daar krijg ik net als de Gen 5 deze melding. Dit is bij de ABN met twee werkende passen in de G pay app. Via de telefoon nul problemen. Op de watch lukt het voor geen meter.
Iemand die dit met een GW4 ook gehad heeft?[Afbeelding]

Overigens zegt ABN Amro nog altijd op hun site:

[Afbeelding]
Dezelfde foutmelding heb ik ook ervaren, bij een bestaande account die al een ABN kaart had gekoppeld voor betaling met de telefoon. Bij een nieuwe Google account kon ik wel een ABN kaart koppelen via de horloge, ik denk dat de horloge app 'moeite' heeft met het ophalen van bestaande kaarten. Mogelijk helpt dat om alle bestaande kaarten te verwijderen, maar dat heb ik zelf nog niet getest.

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
patrickt35 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:32:
Ik kan Google Pay ook niet gebruiken. Maar dit komt omdat mijn telefoon(S20 Ultra) op een beta versie draait
? Je telefoon en horloge werken los van elkaar.
Google pay op mijn tel geroot met android 12 mekkert ook. Op de gw4 werkt het feilloos.

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 22:11
Yes, net betaald bij de Jumbo met mijn Galaxy Watch 4. Eerst werkte het niet vanwege te weinig saldo op mijn N26 account. Daarna bij de AH geprobeerd, maar daar werkte het niet, misschien accepteren ze daar geen Mastercard. Nu met saldo net weer bij de Jumbo geprobeerd en het werkte dus prima. Eindelijk.

Nu wil ik nog automatische fietsdetectie (fix dat nou eens Samsung) en de Google Assistent, maar die komt denk ik pas als de Google Pixel Watch uitkomt.

• chrisr5gt
Mysteriej schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:23:
[...]

Dezelfde foutmelding heb ik ook ervaren, bij een bestaande account die al een ABN kaart had gekoppeld voor betaling met de telefoon. Bij een nieuwe Google account kon ik wel een ABN kaart koppelen via de horloge, ik denk dat de horloge app 'moeite' heeft met het ophalen van bestaande kaarten. Mogelijk helpt dat om alle bestaande kaarten te verwijderen, maar dat heb ik zelf nog niet getest.
Ik heb de Gen5 en Gen6 beiden retour gedaan en nu een GW4 Classic. Het directe verschil is al dat ik tenminste een kaart kan toevoegen! Zo ver kwamen de vorige niet eens.
Alleen bestaande ABN Amro kaarten pakt hij niet.

Ik heb op het horloge geklikt op 'nieuwe kaart toevoegen' en via de telefoon het digitale kaartnummer ingevuld van mijn ABN pasje. Die kan je vinden in de ABN omgeving onder 'Wearables beheren'.
Het nummer kopiëren werkt overigens niet. Je moet hem echt even over tikken, anders mis je een stuk van de code.
Daarna opslaan en klaar :D. Nog niet getest, maar hij staat netjes in mijn horloge nu! Het werkt perfect!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 15:29

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

Ik kon mijn bestaande pas wel toevoegen maar kreeg de melding dat ik de bank (ABN) moest bellen voor verificatie. Was binnen 5 minuten geregeld. De bank zei erbij dat het meer een activatie was dan verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
chrisr5gt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:45:
[...]

Ik heb de Gen5 en Gen6 beiden retour gedaan en nu een GW4 Classic. Het directe verschil is al dat ik tenminste een kaart kan toevoegen! Zo ver kwamen de vorige niet eens.
Alleen bestaande ABN Amro kaarten pakt hij niet.

Ik heb op het horloge geklikt op 'nieuwe kaart toevoegen' en via de telefoon het digitale kaartnummer ingevuld van mijn ABN pasje. Die kan je vinden in de ABN omgeving onder 'Wearables beheren'.
Het nummer kopiëren werkt overigens niet. Je moet hem echt even over tikken, anders mis je een stuk van de code.
Daarna opslaan en klaar :D. Nog niet getest, maar hij staat netjes in mijn horloge nu! Het werkt perfect!
Kaartnummer staat gewoon op de achterkant van je bankpas. (ABN)🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
JohnFarmer schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:00:
Google Pay op de watch geïnstalleerd. Alles goed verlopen. Accu van de watch nu binnen 8 uren helemaal leeg. Herkennen jullie dit en/of hebben jullie suggesties ter verbetering?
Ik heb dit de eerste dag ook gehad. Normaal bij het naar bed gaan is mijn horloge nog rond de 65%. De dag na de installatie was hij om 15.00 leeg, terwijl ik mijn horloge niet heb gebruikt(buiten het kijken naar de tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
JohnFarmer schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:00:
Google Pay op de watch geïnstalleerd. Alles goed verlopen. Accu van de watch nu binnen 8 uren helemaal leeg. Herkennen jullie dit en/of hebben jullie suggesties ter verbetering?
Ik heb dit de eerste dag ook gehad. Normaal bij het naar bed gaan is mijn horloge nog rond de 65%. De dag na de installatie was hij om 15.00 leeg, terwijl ik mijn horloge niet heb gebruikt(buiten het kijken naar de tijd).
Daarna is het niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
patrickt35 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 00:00:
[...]

Kaartnummer staat gewoon op de achterkant van je bankpas. (ABN)🤣
Nee dat staat hij niet.
Als je handmatig een betaalmethode toevoegt dan is je digitale nummer één samenstelling van je rekeningnummer+pasnummer en wat code ervoor en achter.

Zo leer je weer eens wat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
chrisr5gt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:08:
[...]

Nee dat staat hij niet.
Als je handmatig een betaalmethode toevoegt dan is je digitale nummer één samenstelling van je rekeningnummer+pasnummer en wat code ervoor en achter.

Zo leer je weer eens wat toch?
Bij mij staat hij toch echt op de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
patrickt35 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:12:
[...]

Bij mij staat hij toch echt op de achterkant.
Bij mij ook op de nieuwe ABN pas, maar ik heb ook een oudere ABN pas en daar staat het niet achterop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
Sinds een aantal dagen nu ook gelukkige eigenaar van een zilveren Watch4 Classic 46 :D
Ik merk dat als ik mijn horloge draai om actief te worden deze na 5sec alweer inactief wordt (AOD dimt dan weer).
Als ik op de knop druk blijft hij wel voor 15seconden actief (waarop ik hem ingesteld heb).
Hebben jullie dit ook en is dit standaard gedrag? Ik kan namelijk geen instelling hiervoor vinden.

Ik heb het zilveren RVS bandje van V-Moro via Amazon.de besteld, erg net bandje en van goeie kwaliteit.
Ziet er heel sjiek uit.
Fijn dat er ook een tool bij zit om hem op maat te maken, heb hem nu precies goed, niet te strak en niet te los.
Netjes verpakt ook dus echt een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7IKC-1RYdS9PbDaIuTEi3AldcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijvtkcexiTrd3RKpNCXNs9EE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
Marsman83 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:15:
Sinds een aantal dagen nu ook gelukkige eigenaar van een zilveren Watch4 Classic 46 :D
Ik merk dat als ik mijn horloge draai om actief te worden deze na 5sec alweer inactief wordt (AOD dimt dan weer).
Als ik op de knop druk blijft hij wel voor 15seconden actief (waarop ik hem ingesteld heb).
Hebben jullie dit ook en is dit standaard gedrag? Ik kan namelijk geen instelling hiervoor vinden.

Ik heb het zilveren RVS bandje van V-Morro via Amazon.de besteld, erg net bandje en van goeie kwaliteit.
Ziet er heel sjiek uit.
Fijn dat er ook een tool bij zit om hem op maat te maken, heb hem nu precies goed, niet te strak en niet te los.

[Afbeelding]
Nice! Ziet er netjes uit met dat bandje idd. Bijna een 'normaal' horloge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Dat bandje is gaaf zeg MarsMan! Zelf even gekeken maar ik zie dat deze niet met de 46mm compatible is (welke ik dus heb). Wel in ieder geval iets om in de gaten te houden vanuit mijn kant.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:55
@Marsman83 Mooie watchface. Waar kan ik deze vinden?
Ik heb dezelfde band, en bevalt inderdaad goed om 46mm Classic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Amersfoort Galaxy Wearable - Wijzerplaten - Klassiek - Tomcat.
Kleur kun je daarna aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Gismo1979 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:24:
[...]

Bij mij ook op de nieuwe ABN pas, maar ik heb ook een oudere ABN pas en daar staat het niet achterop.
Ah check, dan zit het daar in. Ik heb twee passen die in 2023 verlopen. Dus dat zijn wat oudere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Sjowhan schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:03:
Dat bandje is gaaf zeg MarsMan! Zelf even gekeken maar ik zie dat deze niet met de 46mm compatible is (welke ik dus heb). Wel in ieder geval iets om in de gaten te houden vanuit mijn kant.
Ik heb de 46mm versie, deze is er in het zilver en zwart:
https://www.amazon.de/-/e...ro%2Caps%2C66&sr=8-3&th=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisr5gt
Ziet er super uit, ga ik gelijk bestellen! Ik heb gisteren de 20mm Spigen retrofit binnen gekregen. Die zit ook erg fijn. De zwarte sluiting heb ik overgezet van de originele strap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxwhA4PZrj9rWwOY63BZXLH4Swk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqakEye48G6BYBhfCXqSLvCU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoop dat ik hier goed zit maar heb vandaag even de Watch 4 44mm gezien en die vond ik er wel mooi uit zien, ook met de cashback van 50 euro.. Erg interessant.

Maar! Ik las dat de Watch 4 niet 100% bruikbaar was als je geen Samsung (Galaxy) telefoon hebt? Wat mis je dan? Dit kan ik niet echt vinden.

Het ging tussen de OnePlus watch en Watch 4 nu..
Oneplus Watch Black - 143 euro.
Samsung Watch - 249 (-50 euro cashback).

Wat me erg aanspreekt met de OnePlus Watch is de batterijduur... Kan uitgaan van minimaal 1 week tot 2 weken afhankelijk van gebruik. Maar de Watch 4 houd het met geluk 24 uur vol?

Nou heeft de Watch 4 wel meer hardware aan boord, BT/Wifi/NFC tegen BT/NFC op de OnePlus.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascal_rienstra
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-09 19:57
prutser001 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:28:
Hoop dat ik hier goed zit maar heb vandaag even de Watch 4 44mm gezien en die vond ik er wel mooi uit zien, ook met de cashback van 50 euro.. Erg interessant.

Maar! Ik las dat de Watch 4 niet 100% bruikbaar was als je geen Samsung (Galaxy) telefoon hebt? Wat mis je dan? Dit kan ik niet echt vinden.

Het ging tussen de OnePlus watch en Watch 4 nu..
Oneplus Watch Black - 143 euro.
Samsung Watch - 249 (-50 euro cashback).

Wat me erg aanspreekt met de OnePlus Watch is de batterijduur... Kan uitgaan van minimaal 1 week tot 2 weken afhankelijk van gebruik. Maar de Watch 4 houd het met geluk 24 uur vol?

Nou heeft de Watch 4 wel meer hardware aan boord, BT/Wifi/NFC tegen BT/NFC op de OnePlus.
Je mist de mogelijkheid om bloeddruk en ECG te meten. Al zijn er aangepaste apps om dit eenvoudig werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

pascal_rienstra schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:32:
[...]

Je mist de mogelijkheid om bloeddruk en ECG te meten. Al zijn er aangepaste apps om dit eenvoudig werkend te krijgen.
Kwam wel wat tegen voor de Watch 3 ivm ECG dat niet zou werken maar niet voor de 4? Heb je een linkje ofzo waar ik dat kan zien?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:19
Marsman83 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:15:

Ik heb het zilveren RVS bandje van V-Moro via Amazon.de besteld, erg net bandje en van goeie kwaliteit.
Ziet er heel sjiek uit.

[Afbeelding]
Hoe ziet de tool eruit? Is het echt makkelijk? En heb je een link naar het bandje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
chrisr5gt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:17:
[...]

Ah check, dan zit het daar in. Ik heb twee passen die in 2023 verlopen. Dus dat zijn wat oudere.
Zo leer je weer eens wat toch? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Had het inderdaad gevonden, ziet er redelijk makkelijk uit. Even app vervangen en klaar, wel stom dat Samsung dit flikt. Was al bij ze weg op telefoon gebied vanwege rotzooi die ze erop zetten maar ja, ze hebben nu eenmaal de betere watch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:48
Mijn ervaringen betreft de Galaxy Watch 4 Classic 46mm. Tot 13 augustus 2021 gebruikte ik een Gear S3 Frontier 46mm smartwatch van Samsung, de accu daarvan was na 3 jaar gebruik versleten en ging nog maar een halve dag mee. De Watch 4 46mm heb ik ontvangen op 14 augustus 2021 via Bol.com voor €399,-. Als preo-order cadeautje kreeg ik t w.v. €59,- door Samsung een DUO WIRELESS OPLAADSTATION erbij

Na 4 maanden gebruik: Ik ben zeer tevreden over mijn Watch 4 46mm en heb totaal geen spijt. Hij doet het uitstekend. Ik gebruik de Watch 4 dagelijks en ik ontvang alles. Duidelijk en overzichtelijk alles op het mooie scherm. Het scherm van 1.4-inch vind ik heel duidelijk leesbaar en de maat is erg goed.

De accu De accu vind ik net goed en doe er 2 dagen mee. Ik was erg bang dat dit mij juist zou belemmeren dat ik te kort zou komen aan accuduur. Maar tot op de dag van vandaag ben ik best tevreden en ben ik nog niet in een situatie terecht gekomen dat ik accuduur te kort heb. Ik had liever wel meer accuduur gehad, maar ik loop ook niet tegen problemen op. Wat ik graag in de toekomst wil zien bij toekomstige smartwatch van Samsung tot 7 dagen op een accu en ik dacht bij de Galaxy Watch 2018 46mm die 5 dagen op zijn accu deed, dat de opvolger daarvan juist meer dagen ging krijgen en dat was uiteindelijk niet het geval.

Mijn conclusie Een erg fijne smartwatch en een groot verschil met mijn voorganger de Samsung Gear S3 Frontier 46mm. Ik vind hem erg goed. Hij houdt alles bij en dat is een grote pluspunt. Hij reageert supersnel en zonder haperingen. Over de accuduur zoals ik al eerder beschreef, kan het uiteraard beter, maar de 2 dagen merk ik dat ik probleemloos door heen kom en nooit een te kort heb gehad. Hij zit goed om mijn pols en gebruik ik de standaard bandje dat uit de doos kwam. Er zijn ook minpuntje, zo kan ik niet direct opnemen als ik gebeld wordt via WhatsApp, ik zie wel meldingen dat ik gebeld wordt via WhatsApp en ik moet dan mijn smartphone erbij pakken. Dat is nog al onhandig als je smartphone in je broekzak zit. Normale telefoongesprekken kan ik wel beantwoorden via de Watch 4 vooral handig als je smartphone in je broekzak zit of even bezig ben.

Always on Display staat uit bij mij. Op het scherm van de Watch 4 Classic 46mm gebruik ik, Tempered Glass Screenprotector Ultra-Clear

Ik wil nog extra bandje bij bestellen voor mijn Watch 4.

[ Voor 40% gewijzigd door Van der Berg op 18-12-2021 02:05 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

chrisr5gt schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:24:
[...]

Ziet er super uit, ga ik gelijk bestellen! Ik heb gisteren de 20mm Spigen retrofit binnen gekregen. Die zit ook erg fijn. De zwarte sluiting heb ik overgezet van de originele strap.

[Afbeelding]
De Spigen retrofit is mijn favoriete band. Zit echt heel erg comfortabel. Ik heb 'm op de classic watch silver 46mm zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-09 10:42
Ik heb de GW4 een keer als wekker gebruikt, schrok me helemaal kapot van het trillen van de telefoon op mijn nachtkastje.

Eerder had ik een Oneplus, daarbij kon ik de telefoon op stil en de GW4 op trillen zetten.
Nu heb een Samsung telefoon, hij lijkt nu de trillen/geluid instellingen tegelijk in te stellen voor telefoon en GW4.
Dat wil ik dus niet. Hoe kan ik dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Afgelopen zondag binnen gekregen, GW4-44mm en erg tevreden over de watch, ecg/bloeddruk app erop gezet en werkt ook gewoon goed. De rest werkt ook goed maar kan alleen niet vinden hoe ik ervoor zorg dat Spotify via watch afspeelt op sonos? Krijg de speakers niet te zien bij de afspeel apparaten (Misschien kan het gewoonweg niet hoor?).

Voorderest mooi design, scherm is fijn standaard sport bandje is goed als in geen irritaties.

Batterij heb ik nog niet echt een oordeel over aangezien ik hem nu meer gebruik omdat het nieuw is.maar dat ga ik wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Weet iemand hoe je opnemen via het horloge kunt uitzetten? Ik kan het nergens vinden. Het enige wat ik me kan bedenken is de meldingen van de telefoon app uitschakelen. Nadeel hiervan is dat ik dan niet kan zien wie me belt en dit wil ik wel zien, maar ik wil niet dat wanneer ik op het horloge kijk wie het is dat deze dan ook opneem.

Vanmorgen meegemaakt dat ik op de snelweg rij en doordat ik even draai met mijn pols toen mijn telefoon afging het horloge de oproep opnam (ik had bewust even geen handsfree aangesloten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 16:57
Gismo1979 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:29:
Weet iemand hoe je opnemen via het horloge kunt uitzetten? Ik kan het nergens vinden. Het enige wat ik me kan bedenken is de meldingen van de telefoon app uitschakelen. Nadeel hiervan is dat ik dan niet kan zien wie me belt en dit wil ik wel zien, maar ik wil niet dat wanneer ik op het horloge kijk wie het is dat deze dan ook opneem.

Vanmorgen meegemaakt dat ik op de snelweg rij en doordat ik even draai met mijn pols toen mijn telefoon afging het horloge de oproep opnam (ik had bewust even geen handsfree aangesloten).
Dat kun je instellen. Dat bij het schudden van je hand je niet automatisch opneemt.
Zie ook: https://www.lifewire.com/...es-galaxy-watch-4-5204717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
XNL073 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:40:
[...]

Dat kun je instellen. Dat bij het schudden van je hand je niet automatisch opneemt.
Zie ook: https://www.lifewire.com/...es-galaxy-watch-4-5204717
Bedankt voor je reactie. Die had ik wel gevonden, maar volgens mij doet die instelling niet wat ik eigenlijk wil. Ik wil af van de functie opnemen via het draaien van de pols. Oproep mag doorgaan van mij en hoeft niet weggedrukt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antommeleen
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-12-2021
Hallo

Ik ben net in het bezit van een Samsung Galaxay Watch 4. Zeer tevreden over het horloge. Echter ondervind ik 1 nadeel: in welke app kan ik een GPX bestand laden voor bijvoorbeeld een fietstocht zonder nadien mijn smartphone nodig te hebben onderweg? Dit lijkt me volkomen onmogelijk, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
Deze al bekeken?
Gebruik het zelf niet, maar zou misschien zijn wat je zoekt?

https://play.google.com/s...om.wearroutes&hl=nl&gl=US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bandje ziet er zeker goed uit, alleen kun je dan die gratis duo lader niet meer gebruiken omdat je de horloge dan daar niet meer op kan leggen? Of is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Henkiejoo schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:50:
Ik heb de GW4 een keer als wekker gebruikt, schrok me helemaal kapot van het trillen van de telefoon op mijn nachtkastje.

Eerder had ik een Oneplus, daarbij kon ik de telefoon op stil en de GW4 op trillen zetten.
Nu heb een Samsung telefoon, hij lijkt nu de trillen/geluid instellingen tegelijk in te stellen voor telefoon en GW4.
Dat wil ik dus niet. Hoe kan ik dat instellen?
Is dat niet de instelling dat hij notificaties uitzet van je smartphone als je smartwatch om hebt? Dat kan je bij notificaties configureren. Weet niet 100% of hij dan ook de wekker meeneemt met deze setting

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 21-12-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeneas1966
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
Sinds afgelopen weekend heb ik de Watch 4 en nu wil ik GPay met ABNAMRO gebruiken.
Op m'n telefoon werkt het, maar op de watch kan ik GPay installeren, maar word ik bij het toevoegen van de kaart om een kaartnummer gevraagd. Het ziet ernaar uit dat hier alleen een creditcard nummer kan worden toegevoegd.
De credit card dit ik in mijn account heb, lijkt wel beschikbaar om toe te voegen, maar als ik dat vervolgens doe, krijg ik de melding dat dit niet werkt voor betalingen in winkels en staat er alsnog geen kaart op de watch.

Is het iemand al gelukt om dit aan de praat te krijgen en zo ja, hoe?

Daarnaast had ik de hoop de Google Assistant zou werken i.p.v. de nutteloze Bixby. Dit moet ik nog verder uitzoeken, maar als iemand het zo al weet, houd ik me aanbevolen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Quantor schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:32:
[...]

Bandje ziet er zeker goed uit, alleen kun je dan die gratis duo lader niet meer gebruiken omdat je de horloge dan daar niet meer op kan leggen? Of is daar een oplossing voor?
Er zit zo'n "quick release" pinnetje aan beide kanten waar je het bandje vastmaakt, zelfde als het originele bandje.
Als je het horloge af doet kan je die vrij snel daar losmaken en alsnog op de pad leggen.
Ik gebruik de originele lader en die kan ik gewoon onder het horloge klikken met de band nog verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Aeneas1966 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:23:
Sinds afgelopen weekend heb ik de Watch 4 en nu wil ik GPay met ABNAMRO gebruiken.
Op m'n telefoon werkt het, maar op de watch kan ik GPay installeren, maar word ik bij het toevoegen van de kaart om een kaartnummer gevraagd. Het ziet ernaar uit dat hier alleen een creditcard nummer kan worden toegevoegd.
De credit card dit ik in mijn account heb, lijkt wel beschikbaar om toe te voegen, maar als ik dat vervolgens doe, krijg ik de melding dat dit niet werkt voor betalingen in winkels en staat er alsnog geen kaart op de watch.

Daarnaast had ik de hoop de Google Assistant zou werken i.p.v. de nutteloze Bixby. Dit moet ik nog verder uitzoeken, maar als iemand het zo al weet, houd ik me aanbevolen :-)
Je kan in de ABNamro app onder wearables kijken en daar je kaartnummer uithalen. Zo werkte het bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Aeneas1966 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:23:

Zoals @Marsman83 kun je het kaartnummer (begint met 6734 000x xxxx xxxx xxx) wat je dient in te vullen i.p.v. een creditcardnummer terug vinden onder je abn amro app. Je vindt dit nummer ook op de achterkant van je betaalpas indien je een vrij recente kaart hebt (achtergrond kaart is groen i.p.v. wit) (https://www.abnamro.nl/nl.../veelgestelde-vragen.html).

Google assistent is helaas nog niet beschikbaar voor de watch4 :(.

[ Voor 6% gewijzigd door Gismo1979 op 21-12-2021 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeneas1966
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
[quote]Gismo1979 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:52:
[...]

Zoals @Marsman83 kun je het kaartnummer (begint met 6734 000x xxxx xxxx xxx) wat je dient in te vullen i.p.v. een creditcardnummer terug vinden onder je abn amro app. Je vindt dit nummer ook op de achterkant van je betaalpas indien je een vrij recente kaart hebt (achtergrond kaart is groen i.p.v. wit) (https://www.abnamro.nl/nl.../veelgestelde-vragen.html).

TOP! Dank je voor de tip! Hij ziet 'm als Mastercard, maar voor de rest ziet het er nu goed uit. Straks meteen even testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:27
heb vandaag met de Samsung support/klantenservice gechat en vermeld dat ik het jammer vond dat versie 4 geen iPhone meer ondersteund, dit kreeg ik als reactie:
Dat klopt, op dit moment nog niet. Er zal nog een update voor komen, maar er is nog niet bekend wanneer dat is.
Was dat al bekend dat hier een update voor komt? Of is dit gewoon een “bs” verhaal van de klantenservice?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Maite schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:07:

Was dat al bekend dat hier een update voor komt? Of is dit gewoon een “bs” verhaal van de klantenservice?
Als ik me niet vergis was in ieder geval de Samsung Gear S3 destijds, toen hij uit kwam, ook niet geschikt voor iPhones en pas later via een update geschikt gemaakt.

Zou me niets verbazen als ze dat kunstje weer flikken, want laten we eerlijk zijn zorgt wel voor een grotere afzetmarkt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Gismo1979 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:29:

Ik heb opnemen van een gesprek via handbeweging ook uit staan. Als ik word gebeld komt er de desbetreffende persoon in beeld en een rode en groene hoorn.
Als ik verder niks doe dan neem ik het gesprek ook niet automatisch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
mike123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:40:
[...]

Ik heb opnemen van een gesprek via handbeweging ook uit staan. Als ik word gebeld komt er de desbetreffende persoon in beeld en een rode en groene hoorn.
De optie opnemen van een gesprek via handbeweging staat bij mij ook uit, maar even goed wordt er opgenomen :? . Wat jij beschrijft is ook wat ik wil. Ik wil wel zien wie er belt, maar zelf beslissen of ik opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:21
Gismo1979 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:54:
[...]

De optie opnemen van een gesprek via handbeweging staat bij mij ook uit, maar even goed wordt er opgenomen :? . Wat jij beschrijft is ook wat ik wil. Ik wil wel zien wie er belt, maar zelf beslissen of ik opneem.
Heb je na het instellen ook het horloge een keer opnieuw opgestart?
Weet niet of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@mike123 mijn horloge gaat uit als het niet op de lader ligt. Meestal is dit om de nacht (1 nacht opladen en de andere nacht uit).

In ieder geval bedankt voor het mee denken.

[ Voor 15% gewijzigd door Gismo1979 op 21-12-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
mike123 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:40:
[...]

Precies hetzelfde geldt voor mij.
Ook ik heb het uit staan en er wordt niets automatisch op genomen.

Heb je het op het horloge zelf ingesteld ? Of via de app op de telefoon ?
Misschien is het een functie die niet goed synchroniseert met je telefoon ?

Anders probeer een factory reset van je horloge, misschien helpt dat.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:21
Ik heb sinds gisteren de Galaxy Watch 4 44mm en vindt het een erg mooi horloge! Functies vallen ook niet tegen en heb bloeddruk en ECG al aan het werk gekregen op mijn Pixel 6.

Wanneer ik echter de Google Camera app op het horloge open opent hij wel de camera app op mijn telefoon maar lukt het niet om te verbinden volgens het horloge, kan dit camera besturen uberhaupt niet met andere telefoons dan Samsungs of zit er iets anders fout?

Verder vroeg ik mij af of iemand het gelukt is om het contactloos betalen met een Rabobank rekening via het horloge te laten werken? Mij lukt dit niet met Google of Samsung Pay.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
frankv120 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:21:

Verder vroeg ik mij af of iemand het gelukt is om het contactloos betalen met een Rabobank rekening via het horloge te laten werken? Mij lukt dit niet met Google of Samsung Pay.
Rabobank ondersteunt (nog) geen Google Pay, dus contactloos betalen via de watch zal niet werken met een Rabo rekening. ING ondersteunt het ook (nog) niet. Voor zover ik weet hebben beide banken ook nog geen concrete plannen uitgesproken over wanneer ze het wel denken te gaan ondersteunen.

• Sjoerdeaux
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 16:21
Gpay op de watch4 (LTE) is wel te installeren en ik kan een kaart toevoegen, maar in de NFC opties bij betaalmogelijkheden is maar 1 optie: Samsung pay. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Sjoerdeaux schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:14:
Gpay op de watch4 (LTE) is wel te installeren en ik kan een kaart toevoegen, maar in de NFC opties bij betaalmogelijkheden is maar 1 optie: Samsung pay. Iemand een idee hoe dit kan?
Bij mijn vrouw op haar Watch4 zie ik Google Pay ook niet bij betaalmogelijkheden ondanks dat deze helemaal ingesteld is.
Ze moet nu om te betalen eerst handmatig Google Pay op de Watch4 openen en dan kan ze wel betalen.
Pincode op de Watch4 is ook ingesteld, was vereiste.
Ik ga vanmiddag even met mijn Watch4 Classic testen, heb speciaal hiervoor een ABNamro rekening geactiveerd omdat ING het nog steeds niet ondersteund ;)

Kleine tip, je kan op de watch instellen dat als je 2x de bovenste knop in drukt dat Gpay dan geopend wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Marsman83 op 24-12-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 17:21
frankv120 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:21:
Wanneer ik echter de Google Camera app op het horloge open opent hij wel de camera app op mijn telefoon maar lukt het niet om te verbinden volgens het horloge, kan dit camera besturen uberhaupt niet met andere telefoons dan Samsungs of zit er iets anders fout?
Dit probleem inmiddels zelf opgelost door de Wear OS app op mijn telefoon te installeren, eenmalig te openen (niet eens instellen) en de camera doet het gewoon. Erg handige feature maar loze workaround :F

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMarc
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-08 15:17
Nieuw hier en kijk langzaam uit naar het aanschaffen van een smartwatch voor 4G/LTE gebruik om zo langzamerhand mijn telefoon te vervangen. Sowieso wil ik de overstap naar Android maken. Nu weet ik dat de Samsung GW4 nog niet wordt ondersteund in Nederland.
Paar vragen, ik krijg dit niet helder.

- Ik neem aan dat er over deze ondersteuning nog geen recent nieuws is uitgebracht?;
- Linkshandige gebruikers; ik las het al een aantal keer, maar is dit horloge en vooral de classic al rechtshandig te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdeaux
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 16:21
[quote]TMarc schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:56:
Nieuw hier en kijk langzaam uit naar het aanschaffen van een smartwatch voor 4G/LTE gebruik om zo langzamerhand mijn telefoon te vervangen. Sowieso wil ik de overstap naar Android maken. Nu weet ik dat de Samsung GW4 nog niet wordt ondersteund in Nederland.
Paar vragen, ik krijg dit niet helder.

- Ik neem aan dat er over deze ondersteuning nog geen recent nieuws is uitgebracht?;

Nee, ik heb de GW4 LTE en technisch kan het bij de grote providers (zoals in Duitsland) met een apart smartwatch abbo maar omdat de vraag nog te klein is (iets met kip en ei) starten ze nog niet behalve waarschijnlijk met een lucratieve deal met Apple en T-mobile. Misschien elke week maar eens te vraag stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMarc
Sjoerdeaux schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:08:
Misschien elke week maar eens te vraag stellen
Zag dat dit al best vaak wordt aangekaart bij T-Mobile, maar ik zou er best voorstander van zijn. Helaas moet je dan ook een telefoon hebben die eSim ondersteund om je horloge "los" te gebruiken, en dat zijn er bij Android nog niet veel, met als uitzondering de Pixel telefoons.

Dat wordt dus nog lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 13:56
TMarc schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:45:
[...]

Zag dat dit al best vaak wordt aangekaart bij T-Mobile, maar ik zou er best voorstander van zijn. Helaas moet je dan ook een telefoon hebben die eSim ondersteund om je horloge "los" te gebruiken, en dat zijn er bij Android nog niet veel, met als uitzondering de Pixel telefoons.

Dat wordt dus nog lang wachten.
De Samsung S20/S21 serie en de Flip 3/Fold 3 hebben het iig ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMarc
Pumanike schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:32:
[...]

De Samsung S20/S21 serie en de Flip 3/Fold 3 hebben het iig ook :)
Zeker waar! Valt alleen zeer buiten mijn budget. Ik was met het idee aan het spelen om voornamelijk een smart watch te gebruiken, en een smart phone voor thuis/los te komen van mijn telefoon. Een soort detox, maar dan toch bereikbaar blijven zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door TMarc op 24-12-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
Is er iemand die hardloopt met de gw4?
Met mijn garmin kon ik een trainingsprogramma's maken en er waren diverse programma's beschikbaar.
Nu kan ik slechts twee programma's met afstanden vinden 5k en 10k. Weinig boeiend als er verder niets in te stellen is. Wat nu als je wat sneller wil of de afstand wil vergroten? Zijn er ook programma's te laden welke wat meer op maat te maken zijn? Stel dat je de smaak te pakken hebt en je wil een halve marathon gaan lopen. Zou leuk zijn als je daar een programma voor kunt laden.
Ik heb al wat gescharreld op het internet, maar het enige waar ik een beetje info over kan vinden is de hardloopcoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimSte
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09-2023
onderduikert schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:28:
Met mijn garmin kon ik een trainingsprogramma's maken en er waren diverse programma's beschikbaar.
Nu kan ik slechts twee programma's met afstanden vinden 5k en 10k. Weinig boeiend als er verder niets in te stellen is. Wat nu als je wat sneller wil of de afstand wil vergroten? Zijn er ook programma's te laden welke wat meer op maat te maken zijn? Stel dat je de smaak te pakken hebt en je wil een halve marathon gaan lopen. Zou leuk zijn als je daar een programma voor kunt laden.
Ik heb al wat gescharreld op het internet, maar het enige waar ik een beetje info over kan vinden is de hardloopcoach.
Je kunt in de Samsung health app toch gewoon onder hardlopen een afstand instellen en deze lopen, of wil je kant en klare routes importeren in een app? Ik gebruik mapmyride daarin kan ik ook voorgekauwde routes ingeven die uiteindelijk op mijn gw4 terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
WimSte schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:24:
[...]

Je kunt in de Samsung health app toch gewoon onder hardlopen een afstand instellen en deze lopen, of wil je kant en klare routes importeren in een app? Ik gebruik mapmyride daarin kan ik ook voorgekauwde routes ingeven die uiteindelijk op mijn gw4 terecht komen.
Volgens mij bedoeld hij dat je bij Garmin gebruik kunt maken van eigen gemaakte workouts (bijvoorbeeld dat je een x aantal km rent en dan een x aantal meter wandelt en dan weer een x aantal km rent). Dat is bij Samsung helaas niet mogelijk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
Dat laatste is inderdaad wat ik bedoelde. Jammer, misschien in de toekomst.
Dus eigenlijk wat er nu ook in zit zoals die 5 en 10 km. Maar dan iets pittiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 20:12
onderduikert schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:28:
Ik denk dat je de Samsung niet kunt vergelijken met de Garmin qua mogelijkheden op sportgebieden het invoeren van schema’s. De Garmin is veel meer een sporthorloge dan de Samsung. Ik ga zelf voor een Garmin en mijn Samsung gaat eruit. De Garmin is natuurlijk geen echte smartwatch, maar wat hij kan is voldoende voor mij. Ik vind het sportgebeuren belangrijker en zeker de batterijduur. Volgend jaar kom de Fenix 7 uit en daar wacht ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 14:52

pmeter

Poes!

Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy watch 4 en kan bij een paar dingen jullie hulp gebruiken:

1. Hoe voer je handig een lang complex wachtwoord in als een app daarom vraagt? Via het onscreen toetsenbord gaat dat niet fijn. Ook omdat de optie om te kijken of je een typefout hebt gemaakt ontbreekt. Je ziet alleen ********************.

2. Kun je copy pasten vanaf je Galaxy smartphone?

3. Kun je je smartphone gebruiken als toetsenbord van de Galaxy watch?

4. Kun je een Bluetooth toetsenbord koppelen? Ik heb er geen, anders zou ik het zelf proberen.

5. Kun je via VNC oid het scherm overnemen op een ander device?

6. Kun je de Galaxy watch in een bestandsverkenner benaderen om er bijv foto's of muziek op te zetten?

Edit: van de doorgehaalde vragen heb ik een afzonderlijk topic gemaakt

[ Voor 17% gewijzigd door pmeter op 27-12-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Laatst online: 09-09 21:26
pmeter schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:07:
Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy watch 4 en kan bij een paar dingen jullie hulp gebruiken:

1. Hoe voer je handig een lang complex wachtwoord in als een app daarom vraagt? Via het onscreen toetsenbord gaat dat niet fijn. Ook omdat de optie om te kijken of je een typefout hebt gemaakt ontbreekt. Je ziet alleen ********************.

2. Kun je copy pasten vanaf je Galaxy smartphone? Hmm dit is een goede zover ik weet niet kan het ook verkeerd hebben.

3. Kun je je smartphone gebruiken als toetsenbord van de Galaxy watch? Weet niet

4. Kun je een Bluetooth toetsenbord koppelen? Ik heb er geen, anders zou ik het zelf proberen. Dit ga ik wel ff uitproberen

5. Kun je via VNC oid het scherm overnemen op een ander device? Je hetb wel een app anyremote maar moet je voor betalen

6. Kun je de Galaxy watch in een bestandsverkenner benaderen om er bijv foto's of muziek op te zetten?
Yes kan moet je permissie geven voor fotos en muziek.(als ik het goed begrijp tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 14:52

pmeter

Poes!

Iconlast schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:43:
[...]

Yes kan moet je permissie geven voor fotos en muziek.(als ik het goed begrijp tenminste)
Fijn! Hoe kun je de verbinding tot stand brengen? Want de verbinding is draadloos only. Hoe koppel ik dat aan Windows voor bestandsoverdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
pmeter schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:10:
[...]

Fijn! Hoe kun je de verbinding tot stand brengen? Want de verbinding is draadloos only. Hoe koppel ik dat aan Windows voor bestandsoverdracht?
Ik heb het verkeerd begrepen maar je hebt 2 of 3 filemanagers die wellicht werken... Zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
cassiekai schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:31:
[...]Ik vind het sportgebeuren belangrijker en zeker de batterijduur. Volgend jaar kom de Fenix 7 uit en daar wacht ik op.
Bij mij precies andersom, vandaar dat ik mijn garmin verkocht heb. Garmin is top op sportgebied. Maar de gw4 is als horloge een betere keus voor mij. Standaard hardlopen en zwemmen lukt prima met de Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik gebruik mijn GW4 als basis horloge en een garmin vivoactive 3 voor het hardlopen. De GW4 kleed beter af dan de garmin. De garmin is beter qua mogelijkheden voor sporten. Al heeft de garmin van mij de eigenschap niet altijd goed af te sluiten (tenminste dat denk ik) aangezien deze vaak leeg is voordat ik ga sporten. Ik heb me aangeleerd de garmin vantevoren op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Voor degene die nog een metaal bandje zoeken die goed past en echt netjes is : https://a.aliexpress.com/_vKHhjf 13 euro en binnen 2.5 week binnen! Heb de mijne afgelopen vrijdag gekregen, had hem 8 december besteld. Heb de zwarte watch 4 en zwart metaal bandje gekocht kleur past echt precies gewoon! Komt ook met een tooltje om heel makkelijk de schakels aan te passen.

Andere vraag, welke bank/account kan ik nemen om Google Pay te laten werken? Wat werkt het best en is het goedkoopst? Ik heb ING dus dat gaat normaal dus niet werken. Zag ABN en Revolut? Maar heb ook geen zin om een aantal euro's per maand extra daar voor te gaan betalen, dan doe ik het wel gewoon met mijn Fold 2..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Laatst online: 01:42
N26 doet het hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Oke en hoe werkt dat? Wat kost het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Laatst online: 01:42
Rohit schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:05:
[...]

Oke en hoe werkt dat? Wat kost het?
Is een Duitse bank met een gratis rekening met een gratis Mastercard Debit. Gewoon geld naar die rekening overmaken en je kunt ermee betalen. Lees alleen dat ze op dit moment minder klanten aannemen: Discussie over & Ervaringen met N26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dennistd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:41:
[...]

Is een Duitse bank met een gratis rekening met een gratis Mastercard Debit. Gewoon geld naar die rekening overmaken en je kunt ermee betalen. Lees alleen dat ze op dit moment minder klanten aannemen: Discussie over & Ervaringen met N26
Klinkt goed maar ja op een wachtlijst staan is ook niet handig haha

Edit: heb net een Revolut account gemaakt en Google pay gekoppeld. Ben benieuwd..

[ Voor 8% gewijzigd door Rohit op 29-12-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Rohit schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:38:
[...]

Klinkt goed maar ja op een wachtlijst staan is ook niet handig haha

Edit: heb net een Revolut account gemaakt en Google pay gekoppeld. Ben benieuwd..
Revolut werkt helemaal prima, geld op de kaart helaas wel minimaal 10 euro maar goed het werkt zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:09

WCA

Vandaag mijn watch4 classic binnen gekregen. Probeer mijn Bunq rekening te koppelen met Gpay maar ik krijg alleen de mogelijkheid om een Creditkaart toe te voegen. Iemand ervaring?

Share and Enjoy!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
WCA schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:56:
Vandaag mijn watch4 classic binnen gekregen. Probeer mijn Bunq rekening te koppelen met Gpay maar ik krijg alleen de mogelijkheid om een Creditkaart toe te voegen. Iemand ervaring?
Had ik ook. Maar blijkbaar zijn het 2 verschillende. Je moet op je watch dus ook nog een keer op het plusje drukken en daar je bunq passen toevoegen.

Als dat ook niet kan: alles wel upgedate en land op NL staan?

XPENG G9 Performance 2024

• Rohit
Iconlast schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:02:
[...]

Revolut werkt helemaal prima, geld op de kaart helaas wel minimaal 10 euro maar goed het werkt zo makkelijk.
Tja wel handig toch als er tenminste geld op staat.

• Iconlast
Rohit schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:21:
[...]

Tja wel handig toch als er tenminste geld op staat.
Wat ik bedoelde was je kan niet aanvullen met een bepaald bedrag onder de 10 euro, het maakt me verder niet uit het is een luxe probleem :9 maar zeker wel handig dat er geld op zit dan hahahaha :D

• Rohit
Iconlast schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:41:
[...]

Wat ik bedoelde was je kan niet aanvullen met een bepaald bedrag onder de 10 euro, het maakt me verder niet uit het is een luxe probleem :9 maar zeker wel handig dat er geld op zit dan hahahaha :D
Oh je bedoeld ff 5 euro op knalle ofzo. Tja als mijn 1e betaling zonder problemen verloopt zet ik er per maand gewoon 50 euro op ofzo en kijk dan wel hoeveel ik besteed en aan de hand daarvan bepalen hoeveel erop moet komen. Wel jammer dat het niet als Paypal werkt, gewoon afrekenen en paypal haalt het uiteindelijk van me bank af. Of kan dat wel?

• WCA

WCA

kramon schreef op donderdag 30 december 2021 @ 06:39:
[...]

Had ik ook. Maar blijkbaar zijn het 2 verschillende. Je moet op je watch dus ook nog een keer op het plusje drukken en daar je bunq passen toevoegen.

Als dat ook niet kan: alles wel upgedate en land op NL staan?
Ik heb het inmiddels gevonden: je moet je pas via de gpay app toevoegen en niet via de bankapp. Je gaat in de bunq naar je maestro pas onder cards, daar vind je een nummer dat lijkt op een creditkaart nummer (incl een expiracy date en cvc) Dit vul je in bij het aanmaken van een pas in google pay, en dan werkt het

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

WCA schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:36:
[...]

Ik heb het inmiddels gevonden: je moet je pas via de gpay app toevoegen en niet via de bankapp. Je gaat in de bunq naar je maestro pas onder cards, daar vind je een nummer dat lijkt op een creditkaart nummer (incl een expiracy date en cvc) Dit vul je in bij het aanmaken van een pas in google pay, en dan werkt het
Die Gpay app start toch gewoon automatisch als je op je watch een kaart wil toevoegen? Althans zo ging het bij mij wel. Was redelijk gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

d0s schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:45:
[...]

Die Gpay app start toch gewoon automatisch als je op je watch een kaart wil toevoegen? Althans zo ging het bij mij wel. Was redelijk gebruiksvriendelijk.
Klopt, maar ik kreeg in de Google Pay app alleen de mogelijkheid om een creditcard toe te voegen. Tenminste, dat dacht ik. Maar ik wil graag mijn debetkaart erin hebben. Dat is mogelijk, maar dan moet je de kaart dus toevoegen via dat menu, en niet zoals ik het gedaan had, via de app van bunq.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
Ik merk echter wel dat revolut niet overal werkt! En n26 wat is de ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Iconlast schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:30:
Ik merk echter wel dat revolut niet overal werkt! En n26 wat is de ervaring daarmee?
Betreft Revolut heb ik nergens last van :). Werkt overal. Zelf gebruik ik de mastercard en de visa kaart.

Jamesbond007uk

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen