Een "toppoliticus" als Kaag kan ik niet toelichten, ik zie haar meer als een over het paard getild figuur die niet waarmaakt wat ze zei te gaan doen.
Doe je weer even tussen neus en lippen door, bij Kaag in de leer geweest?. Oma heeft daar misschien ondersteuning nodig, anders gaat ze dood. Erg genoeg dat ze dan de gok moesten nemen door zonder reisverzekering en zo op reist te gaan.
Verschrikkelijk. Alle 700 mensen die daar zitten zullen een motief hebben om er te zijn, alle 700 zijn in principe ook verantwoordelijk voor hun eigen daden zoals ingaan tegen een code rood voor reizen naar Afghanistan en het negeren van belangrijke signalen. Of inderdaad zoals het niet tijdig regelen van mogelijkheden om terug te kunnen.
Maar ja, het was veilig genoeg om mensen terug te sturen volgens de overheid. Het was ook veilig genoeg om er commerciële vluchten naar toe te laten gaan.
Wat hebben die twee zaken nu te maken met uitgaande reizigers die zich prima hadden kunnen informeren over de risico's die zij liepen
Niet dat ik denk dat het verstandig was om geweigerde asielzoekers op dat moment terug te willen sturen overigens, met de Taliban in aantocht kon hun situatie ook wel eens bijzonder schrijnend worden.
Commerciele vluchten waren er volgens mij niet vanuit NL, anders had Kaag die wat mij betreft mogen laten verbieden.
Samengevat: Kaag is een faalhaas en die mensen op familiebezoek mogen ook wel eens een cursus Zelfstandig Leven volgen.