Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 91 ... 103 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 12:54
Galukon schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:58:
Bij mij staat hij niet in offline modus. Ik kon gisterenmiddag ineens niet meer inloggen maar hij stond ook bij de dealer, mogelijk dat het systeem dat niet leuk vond. Ik heb alleen contant de melding staan dat de portieren en verlichting nog aan staat maar dat klopt niet. Hij is wel vergrendeld. Zal een bug zijn.
Zeker? In de laatste Cupra app staat een nieuwe functie direct onder de auto: "Portieren & licht". Er omheen een oranje vierkant, dat doet denken alsof dat een belangrijke melding is. Wat mij betreft is dat een enorme designfout, want dit vlak geeft alleen de status aan van je portieren en licht. En de standaard is dat het gewoon in orde is. Pas als je portieren open zijn (of je licht aan), dan komt hier een extra melding onder te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:01
Marc_us schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:04:
[...]

Zeker? In de laatste Cupra app staat een nieuwe functie direct onder de auto: "Portieren & licht". Er omheen een oranje vierkant, dat doet denken alsof dat een belangrijke melding is. Wat mij betreft is dat een enorme designfout, want dit vlak geeft alleen de status aan van je portieren en licht. En de standaard is dat het gewoon in orde is. Pas als je portieren open zijn (of je licht aan), dan komt hier een extra melding onder te staan.
Het lijkt er op alsof het open staat inderdaad. Deze melding was eerder dat er iets niet goed gesloten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:27
Twee maanden geleden heb ik mijn Cupra Born besteld. De enige communicatie tot dusver is een e-mailtje met de verwachte leverdatum van 8 november. Nu ga ik er vanuit dat tussen de productie en levering ongeveer een maand zit dus verwacht ik dat de auto binnenkort gebouwd gaat worden.

Bij voorgaande VAG auto's kreeg ik ongeveer een maand van te voren de productieweek te horen maar nu is er slechts radiostilte vanuit Cupra. Hoelang van te voren kregen jullie te horen wat de productie week was? En kwam de info vanzelf of moesten jullie zelf bij de dealer zeuren?

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nosmo. schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:02:
Twee maanden geleden heb ik mijn Cupra Born besteld. De enige communicatie tot dusver is een e-mailtje met de verwachte leverdatum van 8 november. Nu ga ik er vanuit dat tussen de productie en levering ongeveer een maand zit dus verwacht ik dat de auto binnenkort gebouwd gaat worden.

Bij voorgaande VAG auto's kreeg ik ongeveer een maand van te voren de productieweek te horen maar nu is er slechts radiostilte vanuit Cupra. Hoelang van te voren kregen jullie te horen wat de productie week was? En kwam de info vanzelf of moesten jullie zelf bij de dealer zeuren?
Achter hun vodden aanzitten. Info moet je eruit trekken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:27
Achter hun vodden aan zitten was niet nodig, een Cupra medewerker lurkt hier mee op het forum en heeft vrijdagmiddag contact met me opgenomen.

Hij heeft geregeld dat de verkoper me verder zou informeren en dat is ook gebeurd.

Mijn Born wordt volgende week gebouwd. Dat is voor op schema, en verwacht wordt dat hij volgende maand al geleverd wordt.

Toch een mooi begin van het weekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Nosmo. op 22-09-2024 19:13 ]

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-06 15:44
DocktorDicking schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:30:
Het viel me op dat weinig informatie beschikbaar is over de Born Q3 2024. Voor degenen die geïnteresseerd zijn, hier zijn enkele foto’s van het stuur en de nieuwe versnellingspook stok? in de Born.

Imgur linkje met foto's
Hier is ook een korte video waarin je de reactietijd van het nieuwe infotainmentsysteem kunt zien.
Ik wordt hier tegelijkertijd blij en droevig van. Waarom kon de eerdere versie niet een normaal infotainment systeem krijgen :(

Blij dat ze problemen zien en aanpakken, al waren ze heel voor de hand liggend.. Uiteindelijk zijn ze zich er bewust van geweest en hebben het verbeterd. Wou dat ik m kon inruilen voor dit nieuwere model 😢 FYI software dev / designer hier en huil elke dag als ik het infotainment systeem gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-07 13:18

DocktorDicking

Are you picking this up?

Het is ook wel echt heel jammer dat de "oude" software zo brak is en dat de nieuwe software niet beschikbaar wordt gemaakt voor de oudere schermen. Hoop dat ze deze toch nog gaan verbeteren kwa snelheid...

If i only had more coffee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
DocktorDicking schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:10:
Het is ook wel echt heel jammer dat de "oude" software zo brak is en dat de nieuwe software niet beschikbaar wordt gemaakt voor de oudere schermen. Hoop dat ze deze toch nog gaan verbeteren kwa snelheid...
Wat is je bron dat dit niet beschikbaar komt? Bij de ID.3 is wel een nieuwere, snellere versie beschikbaar gekomen voor oude modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:45
DocktorDicking schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:10:
Het valt echt wel mee in de Cupra hoor.. We hebben hier een Cupra Born (2021) en een Peugeot E-208 (2023) en dan is de software in Cupra echt 1000x beter en sneller.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
orillion schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:42:
[...]

Wat is je bron dat dit niet beschikbaar komt? Bij de ID.3 is wel een nieuwere, snellere versie beschikbaar gekomen voor oude modellen.
Ik denk dat dit nog de andere versie is dan 4.0 die op de nieuwe modellen zit nu. Ik heb toendertijd ook de offline upgrade gehad, die is stukken beter, maar nog niet soepel. Nog steeds dezelfde bug in Android Auto dat mijn side bar stopt met werken als ik naar het klimaat menu ga of waar er een scherm over het menu komt. Dan moet ik AA herstarten of via het startscherm bij muziek op het AA icoontje klikken. Ook wel andere bugs nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:40
DocktorDicking schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:30:
Het viel me op dat weinig informatie beschikbaar is over de Born Q3 2024. Voor degenen die geïnteresseerd zijn, hier zijn enkele foto’s van het stuur en de nieuwe versnellingspook stok? in de Born.

Imgur linkje met foto's
Hier is ook een korte video waarin je de reactietijd van het nieuwe infotainmentsysteem kunt zien.
Wauw, de reactietijd is echt ontiegelijk snel vergeleken met de oudere infotainment versies. Hopelijk gunnen de spanjaarden ons ook een soepelere ervaring. Al vermoed ik dat het infotainment systeem in de nieuwe cupra's van betere hardware is voorzien.

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
De aircosoap continues. Eindelijk een afspraak na een kleine twee maanden, bellen ze na een paar uur dat ze dit type koudemiddel niet kunnen servicen/repareren. Hij was er zelf ook over verbaasd, heb hem uitgelegd dat Borns met warmtepomp een ander type koudemiddel hebben. Dat was hem niet bekend (denk omdat er weinig Borns met warmtepomp rondrijden).

Volgende afspraak bij een andere vestiging die het wel kan: mid november :/ Ik ben straks vier maanden bezig om de airco gerepareerd te krijgen…

• RobinInDaHood
M@cer schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:44:
[...]

Het valt echt wel mee in de Cupra hoor.. We hebben hier een Cupra Born (2021) en een Peugeot E-208 (2023) en dan is de software in Cupra echt 1000x beter en sneller.
De 208e heeft nog features die daarvoor compenseren. Zoals travel assist en automatisch sluiten. Owja, en de 208e is een stuk goedkoper. Ik had trouwens minder last van traagheid en instabiliteit in die Peugeot een paar jaar terug als in de Cupra nu.

[ Voor 4% gewijzigd door RobinInDaHood op 26-09-2024 07:51 ]

• RobinInDaHood
[...]

Wellicht dat het deels wordt uitgerold maar de hardware is gewoon best anders in de nieuwe modellen. Nieuwe I drive versie van BMW is destijds ook naar oudere modellen gegaan en bij een event met de Cupra importeerder in NL werd dit vergeleken bij die vraag. Het was alleen geen garantie dat ze dit idd echt gaan doen.

• M@cer
RobinInDaHood schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:50:
[...]

De 208e heeft nog features die daarvoor compenseren. Zoals travel assist en automatisch sluiten. Owja, en de 208e is een stuk goedkoper. Ik had trouwens minder last van traagheid en instabiliteit in die Peugeot een paar jaar terug als in de Cupra nu.
We hebben een E-208 GT en die heeft geen Travel Assist en automatisch sluiten ook nog niet gevonden (werkt alleen met een knop).. Zelfs Adaptive Cruise Control zit er niet op en Auto Hold, vergeet het maar.. Verder is de auto veel trager, minder efficiënt, kleiner en het infotainment is klein, traag en onlogisch. En ook draadloos Apple Carplay zit er helaas niet op.

De catalogusprijs is ruim 39k, terwijl mijn Cupra 43K was, dus dat verschil valt ook wel mee. De Cupra, naar mijn mening, is echt in alles minimaal 2 slagen beter.

Het is dat de Private Lease prijs zo gunstig was en we de 208 als tweede auto gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 26-09-2024 08:28 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
M@cer schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:18:
[...]

We hebben een E-208 GT en die heeft geen Travel Assist en automatisch sluiten ook nog niet gevonden (werkt alleen met een knop).. Zelfs Adaptive Cruise Control zit er niet op en Auto Hold, vergeet het maar.. Verder is de auto veel trager, minder efficiënt, kleiner en het infotainment is klein, traag en onlogisch. En ook draadloos Apple Carplay zit er helaas niet op.

De catalogusprijs is ruim 39k, terwijl mijn Cupra 43K was, dus dat verschil valt ook wel mee. De Cupra, naar mijn mening, is echt in alles minimaal 2 slagen beter.

Het is dat de Private Lease prijs zo gunstig was en we de 208 als tweede auto gebruiken.
Dan is dat een downgrade geweest tov een paar jaar terug. Wij hadden dat de auto automatisch op slot ging als je wegliep en traval assist (automatisch binnen de lijnen sturen en afremmen bij remmende auto's etc.). Het was de medium uitvoering en niet eens de GT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurutime
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
Voor de mensen met een Cupra Borne en een “tankklep” die niet meer open gaat, dit is makkelijk op te lossen. Spuit w40 riant tussen de kier en klaar. De garage stelde voor om m open te breken…. Bespaar je de kosten :-).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/strTTii4-KSO3ONVCvQbYTlKfQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5nJ88QqjwgVMdMCGeBpeqj5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:39
Voor de geïnteresseerden: bij Pon in Leusden staat de nieuwe Terramar.
Wat mij betreft een dikke bak, zeker zoals hij erbij staat in de kleur Dark Void.
Echter, eerlijk is eerlijk, de binnenruimte valt voor het formaat auto toch wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
Matizovic schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:23:
Voor de geïnteresseerden: bij Pon in Leusden staat de nieuwe Terramar.
Wat mij betreft een dikke bak, zeker zoals hij erbij staat in de kleur Dark Void.
Echter, eerlijk is eerlijk, de binnenruimte valt voor het formaat auto toch wat tegen.
Was ie er 2 weken geleden maar, hoef komende tijd niet meer naar Leusden helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-07 11:21
Ik had van het weekend dat ik geen "gas" meer kon geven op de snelweg met de Formentor in e-mode.
Het blauwe wat je hier ziet: https://aumcgogrzo.cloudi...keler-nl/06/dashboard.jpg
ging ook maar een heel klein stukje omhoog (normaal wordt ie helemaal gevuld).
Ik had m'n gaspedaal helemaal in, maar verloor snelheid. Toen ik schakelde naar Hybrid, werd e-mode uitgeschakeld (doet ie wel vaker) en kon ik weer verder rijden.
Iemand anders wel eens iets soortgelijks gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:39
Turmin schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:18:
Ik had van het weekend dat ik geen "gas" meer kon geven op de snelweg met de Formentor in e-mode.
Het blauwe wat je hier ziet: https://aumcgogrzo.cloudi...keler-nl/06/dashboard.jpg
Ik had m'n gaspedaal helemaal in, maar verloor snelheid. Toen ik schakelde naar Hybrid, werd e-mode uitgeschakeld (doet ie wel vaker) en kon ik weer verder rijden.
De eerste vraag die in mij opkomt: hoe vol was je accu op dat moment?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
MaD_co schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

De eerste vraag die in mij opkomt: hoe vol was je accu op dat moment?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar hij was niet leeg. Normaliter als je 'm leeg rijd schakelt die automatisch over. Ik gok dat ie nog zo'n 25% was (= +/- 10 km range). Ik heb het ook niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Turmin schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:18:
Ja in E-mode is niet hybride mode. Dus als je accu bijna leeg is gaat het niet zo rap meer allemaan. Logisch dus.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 14:55
[...]

Maar zal het ook beschikbaar zijn voor de One-modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ldenouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 12:15
Jermaine schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

Maar zal het ook beschikbaar zijn voor de One-modellen?
Ik ben bij de dealer toendertijd met mijn Adrenaline One wel geupgrade naar 3.2.1. daarna nooit meer (uberhaupt nog nooit) een OTA update gehad of iets dergelijks.....

Maar ach, sinds versie 3.2.1 is ermee te leven. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ldenouter op 01-10-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
ldenouter schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:18:
[...]

Ik ben bij de dealer toendertijd met mijn Adrenaline One wel geupgrade naar 3.2.1. daarna nooit meer (uberhaupt nog nooit) een OTA update gehad of iets dergelijks.....

Maar ach, sinds versie 3.2.1 is ermee te leven. :)
Auto’s van 4 maanden oud hebben ook 3.2.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

orillion schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Auto’s van 4 maanden oud hebben ook 3.2.1.
3.2.1 is inderdaad mee te leven. Het is niet supersnel maar wel stabiel (meestal).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Tylen schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:31:
[...]

Ja in E-mode is niet hybride mode. Dus als je accu bijna leeg is gaat het niet zo rap meer allemaan. Logisch dus.
De accu was niet bijna leeg. Dat ik het gaspedaal helemaal onderin kan trappen en nog steeds snelheid verlies is niet goed. Niks logisch aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
Mijn Cupra born tikt over iets minder dan 2 maanden zijn 2e jubileum aan. Gezien de absurde doorlooptijden van circa 60 dagen voordat er plek is voor een afspraak, het zekere voor het onzekere genomen en alvast de inspectiebeurt ingepland.

De voorgaande keren kon dit gemakkelijk via mijn cupra - dan kreeg je vervangend vervoer (wat 4 jaar is inbegrepen) als optie zichtbaar. Echter werkt de mijn cupra omgeving voor het maken van een werkplaatsafspraak tegenwoordig niet meer. Via de app een afspraak inplannen is een doorverwijzing naar mijn lokale dealer, a-point. Daar komt de aap uit de mouw: Daar is er geen optie om gratis vervangend vervoer en/of haal/breng service wat bij Cupra Care voor 4 jaar zit inbegrepen te selecteren.

De klantenservice contacteren leverde helaas tot zo ver nog niks concreets op, maar heeft mijn vraag doorgezet intern voor verder onderzoek.

Ervaren jullie soortgelijke acties bij Cupra waarbij er stilzwijgend elementen van Cupra Care worden stopgezet? Ik wist dat bij nieuwe cupra's de valet service er niet meer in zit in de Cupra Care service, maar dit zou toch geen gevolgen moeten hebben voor Cupra's die al een lopend service pakket hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Vegazz op 06-10-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-07 17:22
Vegazz schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:11:
Mijn Cupra born tikt over iets minder dan 2 maanden zijn 2e jubileum aan. Gezien de absurde doorlooptijden van circa 60 dagen voordat er plek is voor een afspraak, het zekere voor het onzekere genomen en alvast de inspectiebeurt ingepland.

De voorgaande keren kon dit gemakkelijk via mijn cupra - dan kreeg je vervangend vervoer (wat 4 jaar is inbegrepen) als optie zichtbaar. Echter werkt de mijn cupra omgeving voor het maken van een werkplaatsafspraak tegenwoordig niet meer. Via de app een afspraak inplannen is een doorverwijzing naar mijn lokale dealer, a-point. Daar komt de aap uit de mouw: Daar is er geen optie om gratis vervangend vervoer en/of haal/breng service wat bij Cupra Care voor 4 jaar zit inbegrepen te selecteren.

De klantenservice contacteren leverde helaas tot zo ver nog niks concreets op, maar heeft mijn vraag doorgezet intern voor verder onderzoek.

Ervaren jullie soortgelijke acties bij Cupra waarbij er stilzwijgend elementen van Cupra Care worden stopgezet? Ik wist dat bij nieuwe cupra's de valet service er niet meer in zit in de Cupra Care service, maar dit zou toch geen gevolgen moeten hebben voor Cupra's die al een lopend service pakket hebben?
Herkenbaar. Ben met mijn Born inmiddels bij twee verschillende garages geweest. De één biedt uit zichzelf haal/brengservice en vervangend vervoer aan. Bij de andere garage moest ik expliciet vragen om vervangend vervoer (waar ze me na afloop ook voor wilden laten betalen, maar na een opmerking van mij bleek het 'toch gratis'), maar daar was haal/brengservice überhaupt geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Laatst online: 05-05 09:50

Ik heb voor haal en breng-service gekozen bij Pon in Amersfoort, mijn auto heeft helaas niet het onderhoud inbegrepen omdat het import is. Echter de haal en brengservice was inclusief, volgens mij vervangend vervoer ook, maar dat had ik niet nodig.

Wellicht is het dealer afhankelijk hoe graag ze dit willen uitvoeren? Kost ze uiteindelijk gewoon geld, en Pon is de importeur, dus wellicht dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
blaaaaaaaaaaaat schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:14:
[...]

Ik heb voor haal en breng-service gekozen bij Pon in Amersfoort, mijn auto heeft helaas niet het onderhoud inbegrepen omdat het import is. Echter de haal en brengservice was inclusief, volgens mij vervangend vervoer ook, maar dat had ik niet nodig.

Wellicht is het dealer afhankelijk hoe graag ze dit willen uitvoeren? Kost ze uiteindelijk gewoon geld, en Pon is de importeur, dus wellicht dat het daaraan ligt.
Ik snap volkomen dat een dealer hier niet op zit te wachten, want dit kost hun geld. Maar daar moeten ze denk ik eerder bij de importer (PON inderdaad) hun beklag doen in plaats van hun klanten sneaky te voorzien van beperkte informatie ;)

Het staat gelukkig wel verscholen in de kleine lettertjes op de site:
¹ CUPRA Care biedt standaard 1 dag gratis vervangend vervoer bij onderhoud en reparaties waarbij de werkzaamheden langer dan 1.5 uur in beslag nemen (express service en bandenwissels uitgezonderd). De service is alleen van toepassing op origineel in Nederland geleverde auto's (geregistreerd tussen april 2021 en december 2023) en waarbij de klant niet heeft afgezien van deze service.
https://www.cupraofficial.nl/care/service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakys
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 07:32
Beste medetweakers en CUPRA eigenaren.

Vanochtend had onze Cupra Leon Sportourer PHEV uit 2021 een melding dat er iets kapot was aan de versnellingsbak. Mijn vrouw heeft niet heel goed opgelet wat de melding precies was, maar volgens haar stond er iets als versnellingsbak kapot, zet de auto uit. Dit heeft ze gedaan waarna de melding weg was. In de handleiding van de auto kan ik geen melding vinden waar het woord kapot in voorkomt. Ik heb de Seat dealer voor de zekerheid gebeld. Die zei dat, zolang er geen melding was, we door konden rijden. Maar ik zou toch wel graag willen weten wat nu de melding was.

Weet iemand misschien een manier om terug te kijken welke melding er op het scherm geweest is? Let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-07 08:33
Sjaakys schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:24:

Weet iemand misschien een manier om terug te kijken welke melding er op het scherm geweest is? Let me know!
Kan geen kwaad om zo een OBD(2) dingetje in te pluggen voor de zekerheid, wellicht dat iemand je er eentje kan lenen. Met een beetje geluk zie je de error nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:55

kaanmijo

Picobello B.V.

Afgelopen maandag een afspraak gemaakt via de app bij Ames. App zei dat ik contact had gehad, was niet zo, dus net even contact gehad met de garage en gelijk een afspraak in kunnen plannen incl. haal + breng service van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Sjaakys schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:24:

Vanochtend had onze Cupra Leon Sportourer PHEV uit 2021 een melding dat er iets kapot was aan de versnellingsbak. Mijn vrouw heeft niet heel goed opgelet wat de melding precies was, maar volgens haar stond er iets als versnellingsbak kapot, zet de auto uit. Dit heeft ze gedaan waarna de melding weg was. In de handleiding van de auto kan ik geen melding vinden waar het woord kapot in voorkomt. Ik heb de Seat dealer voor de zekerheid gebeld. Die zei dat, zolang er geen melding was, we door konden rijden. Maar ik zou toch wel graag willen weten wat nu de melding was.

Dealer moet het als het goed is wel terug kunnen vinden in de historie van de auto. Maar als het eenmalig is geweest en het komt niet meer terug zou ik er niet al te veel moeite in steken. Als er echt wat aan de hand is/was dan komt die melding ongetwijfeld weer/vaker terug.

Ik heb zelf een VW Golf 8 GTE, zelfde aandrijving en al vaak zat allerlei meldingen gehad, van motorstoring tot elektromotorstoring, versnellingsbak storing en weet ik veel wat allemaal die eenmalig verschijnen en nooit meer terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaakys
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 07:32
Scrtz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:04:
[...]

Dealer moet het als het goed is wel terug kunnen vinden in de historie van de auto. Maar als het eenmalig is geweest en het komt niet meer terug zou ik er niet al te veel moeite in steken. Als er echt wat aan de hand is/was dan komt die melding ongetwijfeld weer/vaker terug.

Ik heb zelf een VW Golf 8 GTE, zelfde aandrijving en al vaak zat allerlei meldingen gehad, van motorstoring tot elektromotorstoring, versnellingsbak storing en weet ik veel wat allemaal die eenmalig verschijnen en nooit meer terugkomen.
Thanks voor de info. Stelt me enigszins gerust. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-07 18:36
Zijn er al bezitters van een Tavascan? Ik verwacht mijn "Adrenaline" einde volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:24
Berend- schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:45:
Zijn er al bezitters van een Tavascan? Ik verwacht mijn "Adrenaline" einde volgende maand.
Ik zag vanochtend een truck met 6 donkerblauwe richting Utrecht gaan op de A2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-07 19:43
Berend- schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:45:
Zag vorige week in de app van de lease maatschappij dat hij met twee weken was vertraagd. Staat nu ook gepland voor eind november. Staat nog op de boot :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
TVSCN schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Zag vorige week in de app van de lease maatschappij dat hij met twee weken was vertraagd. Staat nu ook gepland voor eind november. Staat nog op de boot :>
Bij mij staat hij in het portaal van de lease maatschappij nog op 11 november, maar volgens mijn contactpersoon bij Cupra zal het eind november worden. We gaan het meemaken ;) Mijn huidige auto moet er op 9 november uit, dus die zal ik dan moeten verlengen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:23
Dag allemaal,

Aanstaande zaterdag gaan we een proefrit maken in een Cupra Leon Sportstourer PHEV uit 2024 (vorige model).
Ik rij momenteel een Renault Arkana (mild hybrid). Hiervoor kort een Skoda Octavia (3 maanden i.v.m. wisseling baan) gereden en daarvoor een Megane Estate (3 jaar).
Zijn er zaken waar ik op moet letten bij deze auto? Hopelijk zijn hier Tweakers die dit model rijden en een ervaring kunnen delen.

Aangezien we al een proefrit hebben gehad in een Octavia RS weet ik dat de auto snel genoeg is voor ons.

Edit:
Indien relevant het gaat om een jonge occasion en om koop.

[ Voor 6% gewijzigd door Roodey op 10-10-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:55

kaanmijo

Picobello B.V.

Is er al bekend wanneer wij een keer met onze Born een update gaan krijgen? Ik zit ondertussen nog steeds op 3.2.1 en in het ID.3/4/5 topic hebben de meesten 3.5 al binnen en begint nu 3.7 binnen te komen op ID.3 First edities. In 3.7 zit schijnbaar een fix voor die melding die constant binnenkomt dat je geen dataverbinding hebt, dus die zou ik wel graag willen hebben.

Heb wel het idee dat die SW updates voor Cupra op z'n Spaans gaan, om de een of andere reden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
Vorige week met de Born naar Calella heen en weer gereden voor een week.

Heerlijk reis gehad zonder enkel probleem. Zeker op de heenweg reed het heerlijk en met de combinatie van ABRP en de standaard navigatie perfect naar de bestemming gereden. Laadstations waren in Frankrijk perfect geregeld en in Spanje niet nodig gehad (buiten 1x laden bij het hotel met 4kwu). Hele stukken tussen de 120 en 130 gereden en dan kwamen we meestal nog over de 200 km voor we weer moesten (snel)laden.

Het was in eerste instantie de bedoeling op 2 racefietsen mee te nemen op de fietsendrager, maar uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om ze in de auto te vervoeren. Er past nog best wat in de auto als je goed past en meet.

Op de terugweg kwamen we in de regen van Kirk terecht, wat wel behoorlijk invloed had op de range. Toen kwamen we niet verder dan 150km voor het laden. Gelukkig was dat maar een paar uur in het noorden van Frankrijk en België.

Uiteindelijk ruim 3.000 kilometer gereden en ik vond het heerlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 14-10-2024 10:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CurseHunter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07 13:11
kaanmijo schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:51:
Is er al bekend wanneer wij een keer met onze Born een update gaan krijgen? Ik zit ondertussen nog steeds op 3.2.1 en in het ID.3/4/5 topic hebben de meesten 3.5 al binnen en begint nu 3.7 binnen te komen op ID.3 First edities. In 3.7 zit schijnbaar een fix voor die melding die constant binnenkomt dat je geen dataverbinding hebt, dus die zou ik wel graag willen hebben.

Heb wel het idee dat die SW updates voor Cupra op z'n Spaans gaan, om de een of andere reden.
De Nederlandse cupra site vertelt ons misschien niks erover, maar de internationale heeft weldegelijk 2 nieuwe updates op hun site staan. Zie hier: https://www.cupraofficial...updates-electric-vehicles

Als je dan een beetje naar beneden scrolt zie je 2 nieuwe updates staan die sinds oktober beschikbaar zijn, dus ik denk dat dit ze zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine

Ik heb zojuist mijn garage gebeld (Broekhuis in Haarlem, een vrij grote dealer in deze regio) en op basis van het kenteken van mijn ONE model gaven ze aan dat ik helemaal bij ben; "Als je die twee OTA-extraatjes hebt gedownload via de store op je middenconsolepaneel heb je alle laatste software in huis" werd mij verteld. De laatste grote softwareupdate die bij Broekhuis is toegepast, is ook al van voor de zomer van '24.

Helaas. Ik had zo graag die update voor de middenconsole gezien zoals 'ie hier eerder gedeeld werd. Het zag er visueel al zo veel beter en vooral "snappier" uit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
Heeft iemand enig idee hoe vaak de Cupra navigatie-updates binnen haalt? Heb de auto nu ruim 2 jaar, en de navigatie was altijd 100% correct, maar ik merk nu steeds vaker dat een gewijzigde wegsituatie nog niet verwerkt is in de on board navigatie-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauptie
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 26-02 09:31
Mijn oog is ook gevallen op een Cupra Formentor, ik ben van plan om binnekort een proefrit te maken, nou lees ik dat er best wel wat berijders van dit type problemen hebben met het infotaiment system, heeft iemand hier ervaring mee en en wat is jullie ervaring met de Cupra Formentor 1.4 Hybride in het geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Meer mensen waar de klimatisering alleen op LOW gaat? Dat is toch wel een beetje fris richting de winter i.p.v. een voorverwarmde auto. Zelf aanpassen zet hem ook terug naar LOW, niet naar 19 graden bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• safu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-07 16:44
Marc_us schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:22:
Heeft iemand enig idee hoe vaak de Cupra navigatie-updates binnen haalt? Heb de auto nu ruim 2 jaar, en de navigatie was altijd 100% correct, maar ik merk nu steeds vaker dat een gewijzigde wegsituatie nog niet verwerkt is in de on board navigatie-app.
Hangt van verschillende factoren af. Als je Seat Cupra connect hebt gaat dat normaal automatisch. Heb je die niet dan moet je manueel gaan updaten of even bij de dealer gaan piepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• safu
  • Laatst online: 08-07 16:44
Mauptie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:52:
Mijn oog is ook gevallen op een Cupra Formentor, ik ben van plan om binnekort een proefrit te maken, nou lees ik dat er best wel wat berijders van dit type problemen hebben met het infotaiment system, heeft iemand hier ervaring mee en en wat is jullie ervaring met de Cupra Formentor 1.4 Hybride in het geheel?
Ik heb een 1.5 TSI, dus niet PHEV. De meeste problemen voor infotaiment zijn opgelost als je de recentste update hebt. Dit is 1969 als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Vandaag gebeld door de topper van Cupra, dat ze mijn order heeft kunnen koppelen aan een auto die zich al in Nederland bevindt. Hopelijk heeft de dealer niet te lang nodig om de Tavascan gereed te maken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:32
M@cer schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:43:
Vorige week met de Born naar Calella heen en weer gereden voor een week.

Heerlijk reis gehad zonder enkel probleem. Zeker op de heenweg reed het heerlijk en met de combinatie van ABRP en de standaard navigatie perfect naar de bestemming gereden. Laadstations waren in Frankrijk perfect geregeld en in Spanje niet nodig gehad (buiten 1x laden bij het hotel met 4kwu). Hele stukken tussen de 120 en 130 gereden en dan kwamen we meestal nog over de 200 km voor we weer moesten (snel)laden.

Het was in eerste instantie de bedoeling op 2 racefietsen mee te nemen op de fietsendrager, maar uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om ze in de auto te vervoeren. Er past nog best wat in de auto als je goed past en meet.

Op de terugweg kwamen we in de regen van Kirk terecht, wat wel behoorlijk invloed had op de range. Toen kwamen we niet verder dan 150km voor het laden. Gelukkig was dat maar een paar uur in het noorden van Frankrijk en België.

Uiteindelijk ruim 3.000 kilometer gereden en ik vond het heerlijk.
Ha leuk, ik ben Zaterdag terug gekomen uit Pals,om de hoek van Callela. Ben wel benieuwd wat jouw gemiddelde verbruik is op de terugweg? Ik zat zelf op 18.1 kWh op de 100km.

Tijdens de terugrit Tronity ingewisseld voor een ODB2 scanner voor ABPR en heeft me wel positief verrast. Veel accurater en sneller reponse binnen de app. Aanradar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb zaterdag een proefrit gemaakt in een Cupra Born Performance uit augustus 2022. Tijdens de proefrit vielen me in negatieve zin (los van al het positieve) vooral 3 dingen op die ik even wil checken:

Audio vond ik matig. Bij naderhand thuis checken lijkt het alsof deze niet de Beats audio heeft die er wel op zou moeten zitten? Ik heb een prijslijst van juni 2022 gevonden en daar staat het wel onder de Performance genoemd. Als ik online naar foto's zoek dan zouden de Beats speakers in de A-stijl het b-logo moeten hebben en dat heeft deze dus niet. Zou het wel verklaren waarom ik het matig vind.

Achteruitrijcamera heeft een enorm fisheye lens effect, dat ben ik van Japanse en Koreaanse merken niet gewend en ik had er voor mijn gevoel niet veel aan. Kijk ik wederom online naar occasions waar een foto van de achteruitrijcamera bijstaat, dan zie ik soms wel een normaal beeld. Is dit een instelling?

De lane-assist viel me zwaar tegen. Heb de afgelopen paar jaar aardig wat auto's gehad en zelfs goedkopere Kia's en Mazda's uit 2019/2021 doen dit veel beter. Ik heb de settings nagelopen en alles stond aan qua hulpmiddelen. Ik had het gevoel dat ik alleen een kleine correctie kreeg tijdens het overschrijden van een lijn en dat het lijntje in het scherm voor me oranje werd, maar echt binnen de lijnen houden was er absoluut niet bij, laat staan dat hij je tussen de lijnen centreert. Hoort dit zo te zijn?

Verder vond ik het een erg prettige auto om te rijden, maar het gebrek aan een warmtepomp en bovenstaande dingen brengen me wel aan het twijfelen. Voor 5k minder kan ik namelijk ook een bijna gelijk uitgeruste ID.3 kopen, met steunhaak, bij dezelfde dealer. Die mist dan alleen de goede audio, maar dat lijkt de Cupra dus ook niet te hebben, en geen elektrische stoelen, maar wel een warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_us
MooDyBLueS schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:39:
Als ik online naar foto's zoek dan zouden de Beats speakers in de A-stijl het b-logo moeten hebben en dat heeft deze dus niet. Zou het wel verklaren waarom ik het matig vind.
Klopt, als er geen B van beats in die boxen staat heeft de auto gewoon de standaard audio.
MooDyBLueS schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:39: Achteruitrijcamera heeft een enorm fisheye lens effect, dat ben ik van Japanse en Koreaanse merken niet gewend en ik had er voor mijn gevoel niet veel aan. Kijk ik wederom online naar occasions waar een foto van de achteruitrijcamera bijstaat, dan zie ik soms wel een normaal beeld. Is dit een instelling?
Nee, is geen instelling. Camera heeft wel lichte fish-eye, daar ontkom je niet aan bij een achteruitrijcamera, maar niet storend. Het zou er uit moeten zijn zoals op dit filmpje van Cupra zelf.
MooDyBLueS schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:39: De lane-assist viel me zwaar tegen. (...) Ik had het gevoel dat ik alleen een kleine correctie kreeg tijdens het overschrijden van een lijn en dat het lijntje in het scherm voor me oranje werd, maar echt binnen de lijnen houden was er absoluut niet bij, laat staan dat hij je tussen de lijnen centreert. Hoort dit zo te zijn?
Ja, dit hoort zo. Als je even zoekt in dit topic lees je hier meer over. Waar jij naar op zoek bent is 'Travel Assist', dat is een instelling die je binnen de lijnen houdt. De meeste Borns hebben dit (nog) niet. Lane Assist corrigeert alleen als je te dicht bij de rand van je rijstrook komt. En de meningen over die functie zijn inderdaad flink verdeeld.

Edit: toegevoegd dat de meeste Borns nog geen travel assist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Marc_us Thanks! Dan zal de camera met name wennen zijn, bij het inparkeren tussen 2 andere auto's werden die namelijk ernstig vervormd (waarschijnlijk om ze beter/eerder te kunnen zien), alleen werkte dat in mijn hersenen niet lekker zeg maar. :P

Audio en Lane Assist zijn wel balen. Maar ook dat Travel Assist bij de ID.3 prijsklasse waar ik naar kijk alleen aan de 1st Max gekoppeld lijkt te zijn (als die prijslijst klopt). Dat is namelijk wel een functie die ik heerlijk vind om te gebruiken op 80 wegen en snelwegen.

Voer tot nadenken dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Marc_us schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Klopt, als er geen B van beats in die boxen staat heeft de auto gewoon de standaard audio.

[...]

Nee, is geen instelling. Camera heeft wel lichte fish-eye, daar ontkom je niet aan bij een achteruitrijcamera, maar niet storend. Het zou er uit moeten zijn zoals op dit filmpje van Cupra zelf.

[...]

Ja, dit hoort zo. Als je even zoekt in dit topic lees je hier meer over. Waar jij naar op zoek bent is 'Travel Assist', dat is een instelling die je binnen de lijnen houdt. De Borns hebben dit (nog) niet. Lane Assist corrigeert alleen als je te dicht bij de rand van je rijstrook komt. En de meningen over die functie zijn inderdaad flink verdeeld.
Ik heb er een geïmporteerd van exact dezelfde leeftijd, idd met de Beats audio, helemaal prima.
Camera stoor ik me niet aan, wellicht went dit vanzelf? Ik betrap me er steeds op dat ik gewoon de spiegels gebruik...
Op mijn vorige Born had ik Travel Assist geactiveerd via OBD Eleven, werkte op zich top, helaas niet gelukt bij deze. Ik zoek wel naar eentje die dat heeft.
Tip: kijk eens op mobile.de en voer helemaal onderaan het zoekwoord Travel Assist in, ze zijn er wel, maar zeldzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Nu online
Marc_us schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:59:
Ja, dit hoort zo. Als je even zoekt in dit topic lees je hier meer over. Waar jij naar op zoek bent is 'Travel Assist', dat is een instelling die je binnen de lijnen houdt. De Borns hebben dit (nog) niet. Lane Assist corrigeert alleen als je te dicht bij de rand van je rijstrook komt. En de meningen over die functie zijn inderdaad flink verdeeld.
Dat klopt niet, er zijn wel Borns die dat hebben. Het is bijvoorbeeld beschikbaar in "Pilot Pack L".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jermaine
MooDyBLueS schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:39:
maar dat lijkt de Cupra dus ook niet te hebben, en geen elektrische stoelen, maar wel een warmtepomp.
Daar zou ik heel erg blij mee zijn, als ik jou was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Is de warmtepomp ook niet enorm inefficient dat het weinig verschil maakt of je er wel of geen hebt (bij de Born dan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:43
Mauptie schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:52:
Formentor VZ310 21' gehad, vrouwlief heeft nu een Formentor 1.4e Hybrid 245pk 22'.

Software is ondertussen verbeterd, maar vind het persoonlijk nog steeds veel slechter dan de modellen pre 21'. Storingen zijn er ondertussen aardig uit en het systeem draait stabiel. Maar nog steeds blijft het traag en onoverzichtelijk.

Een ,,full benzine'' modus zou welkom zijn. Als de trailer achter de auto hangt zou het fijn zijn om de motor continu te laten draaien i.p.v. de Hybride stand.

Ze haalt met de huidige temperaturen ongeveer tussen de 40 a 50km op de accu alleen. Voor haar dagelijkse ritjes is het nu net voldoende, in de winter zal dat waarschijnlijk net te weinig worden.

Verder is het typisch een VAG. Rijdt top, bouw kwaliteit is solide, en de Formentor is een leuke verschijning op de weg. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Vissa66 op 21-10-2024 17:00 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobG1967
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-07 14:53
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:44:
[...]

Oh absoluut mee eens, volgens mij kan hij het technisch ook gewoon, ieg de 77kWh versie.
Maar de optie is (nog) niet in de software aanwezig.
Ik wil gewoon een knop waarmee ik hem 15min voor de laadpaal kan voorverwarmen.
Volgens mij las ik hier ook ergens dat dit in ontwikkeling is, alleen geen idee of dat voor de nieuwere modellen is of allemaal.
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Born Business en daar zit een optie op om de accu voor te verwarmen.
Gisteren bij de snellader gestart met een laadsnelheid van 150KW en iets meer dan 50KW toen ie op bijna 100% was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
RobG1967 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Born Business en daar zit een optie op om de accu voor te verwarmen.
Gisteren bij de snellader gestart met een laadsnelheid van 150KW en iets meer dan 50KW toen ie op bijna 100% was.
Nu maar afwachten op de software update voor de oudere modellen dan... ;)
Het blijft een nice-to-have, in de praktijk hang ik 1 week per jaar naar de wintersport aan de snellader, verder nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
Galukon schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:00:
Is de warmtepomp ook niet enorm inefficient dat het weinig verschil maakt of je er wel of geen hebt (bij de Born dan)?
Die geluiden gaan wel veel rond ja. Ik heb zelf een warmtepomp, maar het is natuurlijk lastig vergelijken. Maar wat ik hier lees qua range in de wintermaanden, heb ik niet het idee dat het iets toevoegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whooptiedoe
  • Laatst online: 12:39
De iOS app heeft weer een update gehad. Dit lijkt nu permanent op het scherm te staan als de app geopend wordt. Dit is voor een CUPRA Born One.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JYkRfZIAvMl1vssjU0EQDRWh0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0q58nJ0t5Mrc2HyKgEcGjns.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
basdv schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 17:12:
[...]

Die geluiden gaan wel veel rond ja. Ik heb zelf een warmtepomp, maar het is natuurlijk lastig vergelijken. Maar wat ik hier lees qua range in de wintermaanden, heb ik niet het idee dat het iets toevoegt.
Ik heb er een met warmtepomp, ik denk dat je er in NL weinig aan hebt.
Voor mijn gevoel maakte het wel degelijk wat uit naar wintersport en terug op de koude momenten...
(ik heb er ook een zonder gehad)
Vermoedelijk zijn er wel tests te vinden in de krochten van het internet die het vergeleken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Vissa66 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 16:17:
[...]

Formentor VZ310 21' gehad, vrouwlief heeft nu een Formentor 1.4e Hybrid 245pk 22'.

Software is ondertussen verbeterd, maar vind het persoonlijk nog steeds veel slechter dan de modellen pre 21'. Storingen zijn er ondertussen aardig uit en het systeem draait stabiel. Maar nog steeds blijft het traag en onoverzichtelijk.

Een ,,full benzine'' modus zou welkom zijn. Als de trailer achter de auto hangt zou het fijn zijn om de motor continu te laten draaien i.p.v. de Hybride stand.

Ze haalt met de huidige temperaturen ongeveer tussen de 40 a 50km op de accu alleen. Voor haar dagelijkse ritjes is het nu net voldoende, in de winter zal dat waarschijnlijk net te weinig worden.

Verder is het typisch een VAG. Rijdt top, bouw kwaliteit is solide, en de Formentor is een leuke verschijning op de weg. :)
Wat werkt traag? Ik heb wel problemen met de Carplay* en inderdaad had het wat overzichtelijker / gebruiksvriendelijker gemogen. Een Full Fuel optie zou inderdaad wel top zijn. De accu is echt te klein om er voordeel bij te hebben aangezien je wel veel wegenbelasting betaalt voor het gewicht.
Ik kan op Hybride nét naar m'n werk en terug. Op E-mode kom ik niet eens op m'n werk aan.

Zover ik weet heeft mijn model ook alleen maar voorwielaandrijving, waarmee je dus helemaal niks aan die
245pk hebt. De banden slippen weg als je een beetje snel weg wilt rijden.

Het zou mooi zijn als je dit accupakket kan vernieuwen/vergroten/uitbreiden? Zodat je er meer voordeel uit kunt halen. Anders kan ik net zo goed weer naar een brandstof auto.

Verder wel een top auto :-)

* Apps als Flitsmeister en Spotify werken heel vaak niet, maar dit is ook een probleem in onze Seat. Bij de Seat dealer vertelde ze toen dat die 2 niet goed samen werken (paar jaar geleden). Blijkbaar dus nog steeds niet opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Turmin op 22-10-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Turmin schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:26:
[...]

Wat werkt traag? Ik heb wel problemen met de Carplay* en inderdaad had het wat overzichtelijker / gebruiksvriendelijker gemogen. Een Full Fuel optie zou inderdaad wel top zijn. De accu is echt te klein om er voordeel bij te hebben aangezien je wel veel wegenbelasting betaalt voor het gewicht.
Ik kan op Hybride nét naar m'n werk en terug. Op E-mode kom ik niet eens op m'n werk aan.

Zover ik weet heeft mijn model ook alleen maar voorwielaandrijving, waarmee je dus helemaal niks aan die
245pk hebt. De banden slippen weg als je een beetje snel weg wilt rijden.

Het zou mooi zijn als je dit accupakket kan vernieuwen/vergroten/uitbreiden? Zodat je er meer voordeel uit kunt halen. Anders kan ik net zo goed weer naar een brandstof auto.

Verder wel een top auto :-)

* Apps als Flitsmeister en Spotify werken heel vaak niet, maar dit is ook een probleem in onze Seat. Bij de Seat dealer vertelde ze toen dat die 2 niet goed samen werken (paar jaar geleden). Blijkbaar dus nog steeds niet opgelost.
Carplay werkt hier perfect op vrijwel alle VAG auto's, denk dat het dan eerder aan jou iPhone ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turmin
Scrtz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Carplay werkt hier perfect op vrijwel alle VAG auto's, denk dat het dan eerder aan jou iPhone ligt?
Nee, de garage gaf destijds ook toe dat het aan de combinatie van die 2 apps ligt (Zoals ik al zei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Je geeft aan dat Flitsmeister niet werkt. In het algemeen niet, of een onderdeel zoals de (gesproken) notificaties? Van dat laatste heb ik nl. last; gisterenmorgen onderweg naar werk hoorde ik waar nodig gewoon de gesproken notificaties voor o.a. die vervelende 30km-zone in A'dam en files op de A10, maar op de terugweg kwamen alleen de notificatie-toasts binnen op het display.

Maar goed, zo heb ik al enige tijd gezeik met FM: tot vorige week was het zo dat wanneer FM actief was, ik het volume van de audio (muziek dus) niet aan kon passen via de buttons op het stuur of die slider onder het display: hiermee bediende ik namelijk het volume van spraak.

Zo irritant, maar eerder FM-gerelateerd ipv gelinkt aan onze EV'tjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
whooptiedoe schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:01:
De iOS app heeft weer een update gehad. Dit lijkt nu permanent op het scherm te staan als de app geopend wordt. Dit is voor een CUPRA Born One.

[Afbeelding]
Idem hier. ~ 650MB schoon aan de haak en nog steeds kunnen we niet de portieren op afstand op slot zetten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Jermaine schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:44:
Je geeft aan dat Flitsmeister niet werkt. In het algemeen niet, of een onderdeel zoals de (gesproken) notificaties? Van dat laatste heb ik nl. last; gisterenmorgen onderweg naar werk hoorde ik waar nodig gewoon de gesproken notificaties voor o.a. die vervelende 30km-zone in A'dam en files op de A10, maar op de terugweg kwamen alleen de notificatie-toasts binnen op het display.

Maar goed, zo heb ik al enige tijd gezeik met FM: tot vorige week was het zo dat wanneer FM actief was, ik het volume van de audio (muziek dus) niet aan kon passen via de buttons op het stuur of die slider onder het display: hiermee bediende ik namelijk het volume van spraak.

Zo irritant, maar eerder FM-gerelateerd ipv gelinkt aan onze EV'tjes :)
De combinatie van beide apps kan ervoor zorgen dan FM crasht. Daar had ik van het weekend weer veel last van. Als je wou navigeren crashte ie direct. Na het infotainment opnieuw op te hebben gestart, werkte het weer.
Qua meldingen kan ik ook er ook niet echt op vertrouwen. Misschien is een andere app gaan gebruiken een beter idee.

Heb ook wel vaak dat ik muziek afspeel en deze dan direct wordt gepauzeerd. Soms ligt dat eraan dat de telefoon bedraad is gekoppeld. Deze loskoppelen, muziek starten en weer koppelen werkt dan, maar vaak moet ik ook dan weer het infotainment opnieuw opstarten. Heb het idee dat dit vele malen erger is geworden na de laatste OTA update.
Hij moet binnenkort voor een service beurtje en dan zal ik is vragen of er nog een update is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turmin
Jermaine schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Idem hier. ~ 650MB schoon aan de haak en nog steeds kunnen we niet de portieren op afstand op slot zetten :')
Je weet dat ze het bedienen van de deuren moeten activeren bij de dealer? Of is er een bekend probleem mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie68
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16:21
Hallo,

Zijn er binnen dit forum ook DSG specialisten?
Op 8 oktober j.l. heeft de garage geconstateerd dat de mechatronic van de DSG in mijn Cupra van 06/24 defect is na 3300 km(!). Ze hebben niet eerder tijd dan 12 november om de mechatronics te vervangen en geven aan dat het geen probleem is om er mee te blijven rijden. Ik heb daar zo mijn twijfels over en vraag me af of dit echt zo is. Heel soepel klinkt het allemaal niet. Zeker niet in de file.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:43
Kappie68 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:04:
Hallo,

Zijn er binnen dit forum ook DSG specialisten?
Op 8 oktober j.l. heeft de garage geconstateerd dat de mechatronic van de DSG in mijn Cupra van 06/24 defect is na 3300 km(!). Ze hebben niet eerder tijd dan 12 november om de mechatronics te vervangen en geven aan dat het geen probleem is om er mee te blijven rijden. Ik heb daar zo mijn twijfels over en vraag me af of dit echt zo is. Heel soepel klinkt het allemaal niet. Zeker niet in de file.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Kun je mee verder rijden, de kans dat er wat serieus faalt is in principe klein. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kappie68
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16:21
Vissa66 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:07:
[...]

Kun je mee verder rijden, de kans dat er wat serieus faalt is in principe klein. :)
Ok. Dank je wel voor de reactie. Zal dus nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Op een Engels forum gaan geruchten dat er een 3.7 update staat aan te komen voor onze Born's.
Zou mooi zijn maar geen idee of het waar is natuurlijk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Please define "onze Born". Er is - schijnbaar - een wezenlijk verschil tussen ONE- en reguliere modellen. Tijdens een eerder belletje met mijn dealer/garage kreeg ik geen positief nieuws over updates voor ONE-modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Turmin schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:11:
[...]

Je weet dat ze het bedienen van de deuren moeten activeren bij de dealer? Of is er een bekend probleem mee?
Oh, maar da's interessant?! Als de dealer dit heeft uitgevoerd, is er dan een extra button zichtbaar in de app/in die tabel uit het eerdere screenshot? En, geldt dit ook voor de ONE-modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
Galukon schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:07:
Meer mensen waar de klimatisering alleen op LOW gaat? Dat is toch wel een beetje fris richting de winter i.p.v. een voorverwarmde auto. Zelf aanpassen zet hem ook terug naar LOW, niet naar 19 graden bijvoorbeeld.
Je bedoeld dat als je de auto opnieuw start dat het gereset is naar LOW? Mijn auto was compleet in de war met dingen onthouden zoals locatie instellingen en climate control deed ook maar wat vgm. Na een factory reset had hij z’n geheugen weer op een rij. Wellicht iets om te proberen, voor mij viel het redelijk mee qua gedoe met opnieuw instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinInDaHood
Turmin schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

De combinatie van beide apps kan ervoor zorgen dan FM crasht. Daar had ik van het weekend weer veel last van. Als je wou navigeren crashte ie direct. Na het infotainment opnieuw op te hebben gestart, werkte het weer.
Qua meldingen kan ik ook er ook niet echt op vertrouwen. Misschien is een andere app gaan gebruiken een beter idee.

Heb ook wel vaak dat ik muziek afspeel en deze dan direct wordt gepauzeerd. Soms ligt dat eraan dat de telefoon bedraad is gekoppeld. Deze loskoppelen, muziek starten en weer koppelen werkt dan, maar vaak moet ik ook dan weer het infotainment opnieuw opstarten. Heb het idee dat dit vele malen erger is geworden na de laatste OTA update.
Hij moet binnenkort voor een service beurtje en dan zal ik is vragen of er nog een update is.
Ik heb laatst een factory reset gedaan en dat hielp bij mij enorm met de stabiliteit en snelheid van opstarten van Android auto. Ik heb de variant na de ONE, de Adrenaline uitvoering. Idd na de OTA begonnen hier ook de problemen. Ik kan nu op Android auto drukken en op die pop-up daarna ook op Android auto. Eerst bleef het dan voor eeuwig laden en moest ik alleen op die eerste button klikken, nu start het vrijwel meteen op na die klik op de tweede knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
RobinInDaHood schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:35:
[...]

Je bedoeld dat als je de auto opnieuw start dat het gereset is naar LOW? Mijn auto was compleet in de war met dingen onthouden zoals locatie instellingen en climate control deed ook maar wat vgm. Na een factory reset had hij z’n geheugen weer op een rij. Wellicht iets om te proberen, voor mij viel het redelijk mee qua gedoe met opnieuw instellen.
Nee dit is als ik via de app klimatisering start. Dan zet ik hem daar op 19 graden maar dan bij versturen schiet ie terug naar low. In de auto is die dan vol koud aan het blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Jermaine schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:28:
[...]

Please define "onze Born". Er is - schijnbaar - een wezenlijk verschil tussen ONE- en reguliere modellen. Tijdens een eerder belletje met mijn dealer/garage kreeg ik geen positief nieuws over updates voor ONE-modellen.
"Borns built between 11.07.22 and 27.11.22 have been left out of all the major OTA updates so far - except for OUL9 which doesn't exclude any production dates. My sources claim this will be the last major update (3.7) for all 3.x Borns"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
RobinInDaHood schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:45:
[...]

Ik heb laatst een factory reset gedaan en dat hielp bij mij enorm met de stabiliteit en snelheid van opstarten van Android auto. Ik heb de variant na de ONE, de Adrenaline uitvoering. Idd na de OTA begonnen hier ook de problemen. Ik kan nu op Android auto drukken en op die pop-up daarna ook op Android auto. Eerst bleef het dan voor eeuwig laden en moest ik alleen op die eerste button klikken, nu start het vrijwel meteen op na die klik op de tweede knop.
Thanks! Geen problemen met de registratie daarna? Werkt de deurvergrendeling via de app dan nog wel? Anders ga ik 't eerst even overleggen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Jermaine schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Oh, maar da's interessant?! Als de dealer dit heeft uitgevoerd, is er dan een extra button zichtbaar in de app/in die tabel uit het eerdere screenshot? En, geldt dit ook voor de ONE-modellen?
Hoe het met de weergave in de app zit weet ik niet. Ik kom nog van de Connect App. Daar zat ie functie wel standaard in, maar werkte niet. De dealer moet dan verifiëren dan jij de echte eigenaar bent (Je ID/paspoort even laten zien) en een vinkje aanzetten in het systeem en klaar.
Het zou zomaar kunnen dat ze die functie niet zichtbaar hebben gemaakt om verwarring te voorkomen en veel mensen boeit het ook niet, maar hebben dan wel een niet werkende functie in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Berend- schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:49:
[...]

Bij mij staat hij in het portaal van de lease maatschappij nog op 11 november, maar volgens mijn contactpersoon bij Cupra zal het eind november worden. We gaan het meemaken ;) Mijn huidige auto moet er op 9 november uit, dus die zal ik dan moeten verlengen oid.
Nog iets vernomen van de LM?
Vanmorgen het kenteken van de aan mij gekoppelde auto ontvangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend-
TVSCN schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:34:
[...]

Nog iets vernomen van de LM?
Vanmorgen het kenteken van de aan mij gekoppelde auto ontvangen _/-\o_
Niet van de leasemaatschappij zelf. Heb Cupra een bericht gestuurd en die verwachten de auto begin november in Nederland, dus eind november moet dan hopelijk wel lukken.

Nog geen leverdatum gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door Berend- op 23-10-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
Berend- schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Niet van de leasemaatschappij zelf. Heb Cupra een bericht gestuurd en die verwachten de auto begin november in Nederland, dus eind november moet dan hopelijk wel lukken.

Nog geen leverdatum gekregen?
Helaas niet.. Leasemaatschappij geeft aan dat het bij de dealers erg druk is met afleveringen van nieuwe voertuigen. Heb gevraagd of ze mij volgende week een update kunnen geven. Datum staat nog op 26-11, maar ga er van uit dat hier wel wat vanaf wordt gesnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55

ThaDude

Hang Loose

@Berend- @TVSCN wanneer hebben jullie de Tavascan besteld? Welke uitvoering en hebben jullie winterpakket erbij genomen?

Zag dat op de voorraad auto's dit pakket niet zit klopt dit?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVSCN
7 september een proefrit gemaakt en daarna alles in gang gezet. Eer dat alle handtekeningen gezet waren, was het eind september.
Ik heb een Business in de kleur Basalt Grey, zonder waterpomp.

De meeste business modellen die op de site staan zijn volgens mij met warmtepomp (als je naar de prijs kijkt).
Wilde in eerste instantie Tavascan Blue, maar helaas waren die nog niet geproduceerd zonder warmte pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltex
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:57
Wellicht een Cupra Formentor e-hybride op het oog met 23.000km en bouwjaar 2022. Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, maar is dit nu eigenlijk een beetje betrouwbare auto?

En is de Formentor ook zo zuinig als geadverteerd? Dus 50km puur elektrisch rijden en gecombineerd 1op83?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45
Voltex schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:50:
Wellicht een Cupra Formentor e-hybride op het oog met 23.000km en bouwjaar 2022. Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, maar is dit nu eigenlijk een beetje betrouwbare auto?

En is de Formentor ook zo zuinig als geadverteerd? Dus 50km puur elektrisch rijden en gecombineerd 1op83?
Sinds februari rij ik in een 2021 Formentor, 10.000km mee gereden, er staat nu 33dkm op.
Dit jaar is de achteruitrijcamera vervangen, deze was wazig. Gelukkig garantie, anders zou het 800 euro gekost hebben.
Het scherm is al een keer vervangen door de vorige eigenaar.
Bekend VAG kwaaltje zijn foutmeldingen m.b.t. travel assist en Emergency assist. Hiervoor moet het stuur vervangen worden (of een VAG specialist kan de module in het stuur vervangen). Ander kwaaltje is de lens van de projector in de spiegel.

Verder tot nu toe prima auto.
45km electrisch haal ik in de zomer wel, maar niet als je volledig snelweg rijdt. In de winter zal het denk ik 35km zijn, ik moet dat nog ervaren.

Gemiddeld benzineverbruik hangt er echt vanaf hoe vaak je 'm oplaadt en of je veel volledig electrisch rijdt of als hybride. Ik rij veel volledig electrisch, ik tank 1x 35 liter per 1200km.

De accu vind ik te klein, ik had liever 100km bereik gehad wat de nieuwe Formentor/Leon heeft. Nu laad ik 'm bijna dagelijks op wat niet heel goed is voor de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berend-
ThaDude schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:28:
@Berend- @TVSCN wanneer hebben jullie de Tavascan besteld? Welke uitvoering en hebben jullie winterpakket erbij genomen?

Zag dat op de voorraad auto's dit pakket niet zit klopt dit?
De Adrenaline in Atacama Desert en zonder winterpakket. Vind voorruitverwarming nog wel een toevoeging, maar een warmtepomp of achterbank verwarming vind ik niet nodig. Daarnaast kan ik de auto thuis op eigen terrein opladen, dus kan eventueel de auto aan de laadpaal ook warm krijgen ;)

Ik mijn bestelling half juli geplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door Berend- op 24-10-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
En zojuist krijg ik een mailtje van VWPFS aka de leasemaatchappij van PON, met betrekking to de Private Lease van mijn Born. Uiteraard (en helaas) geldt het onderstaande ook voor niet PL'ers, deze eerste stap om elektrisch rijden minder aantrekkelijk te maken :/
Beste xxx,

Op dit moment rijd je hopelijk met veel plezier een CUPRA BORN in de private lease.

Wijziging van de korting op de motorrijtuigenbelasting
Waarschijnlijk heb je al gehoord in de media dat de korting op motorrijtuigenbelasting (MRB) de komende jaren wordt afgebouwd. Nu maak je gebruik van 100% korting op het reguliere tarief. Dit wordt aangepast naar 75% korting. Dit betekent dat jouw leasetarief vanaf 1 januari 2025 gaat stijgen. Dit kan oplopen tot enkele tientallen euro’s per maand. We begrijpen dat deze stijging invloed heeft op jouw maandelijkse budget. Daarom informeren we je alvast.

Je exacte leasetarief voor 2025 kunnen we je helaas nog niet geven. Dit komt omdat de MRB voor 2025 nog niet is vastgesteld door de overheid. In december krijg je van ons een e-mail met daarin de informatie wat dit voor jouw leasetarief betekent.

Private lease en motorrijtuigenbelasting
Het leasetarief bestaat uit verschillende onderdelen. Een daarvan is MRB. Zoals je in de algemene voorwaarden van het Keurmerk Private Lease kunt lezen, wordt deze belasting altijd rechtstreeks aan jou doorbelast. De hoogte van de MRB bepaalt de overheid en kan jaarlijks veranderen.

Korting op MRB wordt afgebouwd
In 2024 geldt er voor elektrische auto’s een korting van 100% op de MRB. Je betaalt op dit moment dus geen MRB. Op Prinsjesdag is bekend gemaakt dat de korting op MRB de komende jaren wordt afgebouwd. In 2025 gaat de korting op elektrische auto’s omlaag van 100% naar 75%. Dit betekent dus dat jij MRB gaat betalen en jouw private-leasetarief vanaf 1 januari 2025 zal stijgen.

Vragen?
Heb je een vraag over je leasetarief of iets anders. We staan voor je klaar. De klantenservice private lease is op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur op 033-4549215 of stuur een e-mail naar privatelease@vwpfs.nl.

Met vriendelijke groet,

CUPRA Financial Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Jermaine schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:56:
En zojuist krijg ik een mailtje van VWPFS aka de leasemaatchappij van PON, met betrekking to de Private Lease van mijn Born. Uiteraard (en helaas) geldt het onderstaande ook voor niet PL'ers, deze eerste stap om elektrisch rijden minder aantrekkelijk te maken :/

[...]
Dat staat ook in de kleine lettertjes. Dit is niet iets van VWPFS of PON, dit is komt gewoon door onze overheid. En de hogere wegenbelasting wordt doorberekend, niet heel gek dat de leasemij dit niet voor eigen rekening gaat nemen.
Voltex schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:50:

Heb een Golf GTE, 95k gelopen nu en bijna 4 jaar oud, doet het nog altijd goed, nog nooit liter olie ofzo hoeven bij te vullen.

Nee die is zeker niet zo zuinig als geadverteerd. 30-50km elektrisch afhankelijk hoe fluweel je voet is. Gecombineerd is sterk afhankelijk van hoeveel je stekkert, als je dat weinig doet zit je rond de 1 op 15, doe je dat veel kun je 1 op 20/25 wellicht zelfs halen..

[ Voor 39% gewijzigd door Scrtz op 24-10-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
Scrtz schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:48:
Dit is niet iets van VWPFS of PON, dit is komt gewoon door onze overheid.
Ik heb toch nergens gezegd dat ik VWPFS en/of Pon iets verwijt? Integendeel...
Uiteraard (en helaas) geldt het onderstaande ook voor niet PL'ers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
En het wordt nog erger, vanaf 2026 betalen we 75% van het tarief, en vanaf 2030 volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

basdv schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:45:
En het wordt nog erger, vanaf 2026 betalen we 75% van het tarief, en vanaf 2030 volle bak.
Dat is hoe onze onbetrouwbare regering er nu over denkt he.
Dat kan zo maar weer anders worden.

Er worden doelen nagestreefd bij de waan van de dag.
Het kan zomaar weer anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:58
AvK schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:25:
[...]
Dat is hoe onze onbetrouwbare regering er nu over denkt he.
Dit sneller afbouwen komt echter door een misrekening van het vorige kabinet:
Om elektrisch rijden te stimuleren betalen elektrische rijders op dit moment geen wegenbelasting, een voordeel van honderden euro's per jaar. Die regeling zou in 2026 ophouden te bestaan, maar om bij te dragen aan klimaatdoelstellingen besloot het kabinet-Rutte IV de regeling uit te breiden en een afbouwpad te maken tot 2031.

Bij het verlengen van de regeling is alleen geen rekening gehouden met feit dat elektrische auto's gemiddeld zwaar zijn, vanwege het gewicht van de accu's. Hoe zwaarder een auto, hoe hoger de wegenbelasting, en dus valt het totale kortingsbedrag hoger uit dan gedacht. Daarbij kwam ook nog dat er meer elektrische auto's zijn verkocht dan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Ja ja, dat weet ik heus wel.
Doet er niet aan af dat ik denk dat dit bijgesteld gaat worden.

Pagina: 1 ... 91 ... 103 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.