Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RuudSaar
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-10 13:05
_Mitchie_ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:05:
Zojuist kreeg ik onderstaande update te zien.
De update duurt 2:45 minuten
[Afbeelding]

Zou dat misschien onderstaande update kunnen.
[Afbeelding]

Als hij klaar is zal ik gelijk even kijken welke versie dit is en hier laten weten.

Update :
Ik zie nu na de update nog steeds hetzelfde.
Morgen even verder kijken of iets merk of zie van de update
[Afbeelding]
Die kreeg ik inderdaad ook, maar zie wel dat de versie nu 1771 is.
Maar merk er verder (nog) niks van 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNmxVQVLYWtWksuBWE5JGo57JLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDDQNMlIZelJgbGDmTIkW39k.jpg?f=fotoalbum_large

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:42
toxict schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:17:
[...]

Hoe dan?

Apple of Android?
Of Chinese Android?
Android hier, heb ff in de Play store gekeken en kon nu zopas updaten naar versie 2.10, ik zat daarvoor nog op versie 2.9.0

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:40
Ik heb 'm net op Android gekregen.
Versie 2.10.0

[ Voor 21% gewijzigd door toxict op 16-10-2025 18:00 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• waterpolo78
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-11 13:11
toxict schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:46:
Ik lees dat mensen updates hebben van hun My Cupra App naar versie 2.9.1.
Op Android (Samsung S25 Ultra - Odido) zie ik geen nieuwere versie en zit ik op 2.9.0.

Vreemd.
Ik had een tikfout gemaakt. My Cupra app versie 2.9.1 bestaat niet. Dat moet versie 2.10.0 zijn.

• waterpolo78
Nu maar hopen dat ook voor andere CUPRA (facelift) modellen een update beschikbaar komt. Ik heb fora gelezen dat er wel wat in de pijplijn zit waarin diverse zaken opgelost zouden zijn.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23

kaanmijo

Picobello B.V.

Wat een modern gedoe bij Cupra, zelfs notificaties dat er een update klaar staat. Dat we dit nog mee mogen maken als je ziet waar we 3 jaar geleden zijn gestart :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aSpNa2tHrxmAA38p-vsESI1WaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsFJm3uCOOkw3Qn4GKHa4q7G.jpg?f=fotoalbum_large

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:53
Voorlopig moet ik, de laatste periode weer extra vaak, mijn climate instellingen corrigeren omdat alles weer compleet anders ingesteld staat als toen ik de auto verliet. Dus als je het mij vraagt hebben ze nog een hele weg te gaan...

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50

AvK

Ready Set Go

Kappie68 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:04:
Gisteren een update gekregen van de My Cupra App. Sindsdien is de knop "Laadpalen" verdwenen in de tab Kaart. Ben ik de enige?
Vannacht is bij mij de My Cupra app geupdate naar versie 2.10.0

Bij Kaart staat gewoon de Laadstations keuze.
Apart dat dat bij er niet staat.

App een keer opnieuw installeren?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Kappie68
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14:33
AvK schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:13:
[...]
De laatste keer dat ik dat deed moest ik opnieuw 'hoofd gebruiker' worden, dus ben daar een beetje huiverig voor.

• toxict
Ik krijg met enige regelmaat de melding op het scherm van het Infotainmentsysteem te zien: "er zijn nieuwe instellingen beschikbaar."
Vervolgens kan ik kiezen deze toe te passen of niet.
Pas ik ze toe, dan ben ik bepaalde settings kwijt.
Pas ik ze niet toe, dan is alles nog zoals ik ingesteld had.

Ik ben ontzettend benieuwd waar die zogenaamde "nieuwe instellingen" vandaan komen.

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-10 13:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apn9SaarKRycaV0sZgKFfQ_OJ84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPPbNheIqv90zTlROVyGk8wX.jpg?f=fotoalbum_large

Nu het herfst is valt me op dat de ‘open’ voorbumper van de Leon ST facelift veel bladeren meeneemt. Probeer alles wat ik kan eruit te halen maar is hier gewoon slecht over nagedacht in het design of kan dit ergens via de zijkant/bodem eruit?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:38
toxict schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 00:02:
Ik krijg met enige regelmaat de melding op het scherm van het Infotainmentsysteem te zien: "er zijn nieuwe instellingen beschikbaar."
Vervolgens kan ik kiezen deze toe te passen of niet.
Pas ik ze toe, dan ben ik bepaalde settings kwijt.
Pas ik ze niet toe, dan is alles nog zoals ik ingesteld had.

Ik ben ontzettend benieuwd waar die zogenaamde "nieuwe instellingen" vandaan komen.
Ik ook in mijn Terramar. Profiel slaat niet alles op, heel irritant. Heb al eens mijn profiel verwijderd maar mocht niet baten. Bijv de lichteffecten in interieur bij inkomende oproep etc slaat ie nooit op, staat na elke rit weer uit.

• Kappie68
AvK schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:13:
[...]

Vannacht is bij mij de My Cupra app geupdate naar versie 2.10.0

Bij Kaart staat gewoon de Laadstations keuze.
Apart dat dat bij er niet staat.

App opnieuw geïnstalleerd en nog steeds geen Laadstations. Een kennis van mij heeft hetzelfde probleem na updaten van de app naar 2.10.0.Daarvoor had hij ze ook nog.

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-10 08:23
Goedemiddag,

Ik loop nogal vast. Na veel internet speurwerk en enkele uren proberen, krijg ik CarPlay niet werkend op de Formentor uit 2022. Werkt niet via bedraad als via draadloos. Al ons beide toestellen willen niet connecten (iPhone 16 en iPhone 17 pro).

Ik gebruik dezelfde data kabels uit onze oudere auto uit 2017 en die werkt daar prima. Tevens nieuwe data kabels gekocht en die werken ook niet. Draadloos is voor mij niet eens het meest belangrijke, maar als het met draad al niet lukt..

Full Link staat wel in het scherm van de Cupra en bij Carplay instellingen op iOS zie ik wel de Cupra maar gebeurt er niks.

Iemand enig idee? In las op internet al iets over een update/pakket die een dealer kan installeren? Wat is dit nu voor ongein..

Auto komt uit 2022 dus kabeltje erin en klaar zou het moeten zijn, toch?

Zojuist ook Cupra connect licentie aangeschaft. Ook dit werkt niet optimaal zo lijkt het. Service webradio en service Apple Music zijn niet beschikbaar staat er. Dit terwijl andere functies wel werken..

[ Voor 3% gewijzigd door henidde op 18-10-2025 12:52 ]

.

• AvK

AvK

Ready Set Go

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als hij klaar is zal ik gelijk even kijken welke versie dit is en hier laten weten.

Update :
[Afbeelding]
Deze update draait nu ook bij mij.
Heb je nog iets gemerkt in de praktijk?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Update :
[Afbeelding]
Verbaas me erover dat jouw navigatie database nog begint met 21, dat betekent dat je al 4 jaar geen updates hebt gehad? Bij mij staat daar nu 25.8.

Update hier is ook klaar, behalve een blauwe waas (?) over m’n scherm niks nieuws

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVMCFyo8BJsjmgpl-JByKg8bQpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwJbLpIKs2EW3r2qqTiboZXG.jpg?f=fotoalbum_large

• AvK

AvK

Ready Set Go

Update is hier gelukt.
Het enige verschil wat ik kan zien is dat het Onderdeelnummer apparaat nu eindigt met een Q.
Dat was een P

Morgen eens kijken of ik tijdens het rijden verschil ga merken.

Edit: Vandaag een kilometer of 60 gereden. Binnenwegen, snelwegen, geen verschil te merken.

[ Voor 19% gewijzigd door AvK op 19-10-2025 17:15 ]

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:30
AvK schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:51:
[...]

Deze update draait nu ook bij mij.
Heb je nog iets gemerkt in de praktijk?
De afgelopen dagen zo 800 kilometer gereden en er is mij niets vreemd of anders opgevallen.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Mijn Born moet binnenkort voor de eerste inspectie. Kreeg een mail: Over 4 weken moet uw Born moet voor de eerste controle beurt. Ik netjes een afspraak plannen..... Nu kan die pas over 3 maanden terecht. Heb nu elke dag, elke rit de melding dat mijn Born over zoveel dagen voor inspectie moet. Heb geen zin om 3 maanden lang die domme melding te krijgen. Kan je dat ergens uit zetten?

• waterpolo78
JeeHaaa schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 07:57:
[Afbeelding]

Nu het herfst is valt me op dat de ‘open’ voorbumper van de Leon ST facelift veel bladeren meeneemt. Probeer alles wat ik kan eruit te halen maar is hier gewoon slecht over nagedacht in het design of kan dit ergens via de zijkant/bodem eruit?
Hier was ik ook bang voor. Ik heb sinds juni ook een facelift Leon ST. Ik zal komende periode het in de gaat houden hoeveel blad het vangt. Volgens mij zijn er geen plekken waar het weg kan en blijft het voor de radiator hangen.

• Appelgebak
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17:01
AvK schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:00:
[...]

Das gek. Bij mijn Born werkt het wel op die manier. Alternatief is je gaspedaal even een tikje te geven.
Dan gaat de auto weer versnellen.
Yep, gaspedaal even aantikken en dan wordt er wel rechts ingehaald (in je display verdwijnt dan ook de auto op de linkerbaan schuin voor je)

• Kappie68
AvK schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:25:
Mijn Born moet binnenkort voor de eerste inspectie. Kreeg een mail: Over 4 weken moet uw Born moet voor de eerste controle beurt. Ik netjes een afspraak plannen..... Nu kan die pas over 3 maanden terecht. Heb nu elke dag, elke rit de melding dat mijn Born over zoveel dagen voor inspectie moet. Heb geen zin om 3 maanden lang die domme melding te krijgen. Kan je dat ergens uit zetten?
Ja, dat kan. Sowieso als het de olie service melding is. Heb deze ook uitgezet om net als jij niet tig weken lang deze melding te krijgen omdat de dealers geen tijd hebben. Onderstaande video laat zien hoe het werkt.

YouTube: Reset Oil Service - Cupra Formentor, Seat Leon, Cupra Leon

• Scrtz
Kappie68 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:53:
[...]

Ja, dat kan. Sowieso als het de olie service melding is. Heb deze ook uitgezet om net als jij niet tig weken lang deze melding te krijgen omdat de dealers geen tijd hebben. Onderstaande video laat zien hoe het werkt.

YouTube: Reset Oil Service - Cupra Formentor, Seat Leon, Cupra Leon
Hou er rekening mee dat dit impact kan hebben op je fabrieksgarantie. Ik zou de melding dus helaas fijn laten staan.

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-11 06:42
Michael1992 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:31:
Zijn er meer born/formentor rijders die last hebben van de emergency assist en travel assist gepling?
Dit gebeurd bij mijn formentor nu de laatste tijd als ik bochten maak en mijn stuur draai.
Nadat de bocht gemaakt is en ik weer rechtdoor rijd is het probleem weer weg.
Lijkt me dat dat niet helemaal zo hoort te zijn?
Dit is een veel voorkomend probleem dat wordt veroorzaakt door defecte sensoren in het stuurwiel. Het gehele stuurwiel moet vervangen worden om het op te lossen. Kosten: rond de €1000. Máár het is een bekend issue wat onder coulance/garantie wordt verholpen. Bij in ieder geval wel: 2022 Duits geïmporteerd, dus buiten garantie. Maar VAG dealer kon de rekening bij Cupra neerleggen.

Science is stranger than fiction

• JeeHaaa
waterpolo78 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:31:
[...]

Hier was ik ook bang voor. Ik heb sinds juni ook een facelift Leon ST. Ik zal komende periode het in de gaat houden hoeveel blad het vangt. Volgens mij zijn er geen plekken waar het weg kan en blijft het voor de radiator hangen.
Heb nu zoveel als ik kon eruit proberen te pakken, je kan gelukkig je handen wel tussen de bumper door steken. Maar zaten ook best wat twijgjes en blaadjes in hoekjes goed vast. Dus qua design niet super goed over nagedacht zo'n open voorbumper. Had met m'n Golf 8 GTE nooit troep in m'n bumper hangen..

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat is het toch een ruk merk. Auto moet voor de tweede beurt. Auto heeft valet service. Pouw harderwijk heeft hier geen "manschappen" voor. Daar was geen discussie over mogelijk.

Klacht ingediend bij Cupra nederland. Die heeft het nagekeken en ik heb hier recht op. Anders had ik rond de 180 euro korting kunnen krijgen. Cupra NL gaan nu Pouw Harderwijk benaderen. Als ik volgende week nog niets gehoord heb moet ik er weer achteraan. Man man man man. Na deze beurt komt er een te koop bordje op.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:54
Tylen schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:30:
Wat is het toch een ruk merk. Auto moet voor de tweede beurt. Auto heeft valet service. Pouw harderwijk heeft hier geen "manschappen" voor. Daar was geen discussie over mogelijk.

Klacht ingediend bij Cupra nederland. Die heeft het nagekeken en ik heb hier recht op. Anders had ik rond de 180 euro korting kunnen krijgen. Cupra NL gaan nu Pouw Harderwijk benaderen. Als ik volgende week nog niets gehoord heb moet ik er weer achteraan. Man man man man. Na deze beurt komt er een te koop bordje op.
Dit klinkt als de auto inruilen omdat de asbak vol zit 8)7

Dit heeft toch vrij weinig met de auto te maken, maar vooral met Pouw...

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Tylen

Tylen

Topicstarter
vuurtjih schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:33:
[...]

Dit klinkt als de auto inruilen omdat de asbak vol zit 8)7

Dit heeft toch vrij weinig met de auto te maken, maar vooral met Pouw...
Ben al vanaf het begin geen fan van de auto ;) Maar dat is terug te lezen in het topic. Het is het gewoon allemaal net niet. Kost mij nu weer teveel tijd om iets geregeld te krijgen wat gewoon moet. En je dat is pouw, maar Cupra stuurt mijzelf naar pouw toe. :(

Iemand intresse in een Born One Performance editie? 50K kilometers erop.

• S-1-5-7

Helaas precies dezelde ervaring met haal- en breng/valet service. Uiteindelijk ben ik maar akkoord gegaan met vervangend vervoer, waar ik nota bene later een factuur voor ontving! Het crediteren ervan ging alles behalve makkelijk.
Jij hebt op z'n minst nog antwoord onvangen van Cupra Nederland. Op mijn e-mailberichten hebben ze nooit geantwoord...

Ik begrijp je verder helemaal. Ja de auto rijdt lekker, maar de software en service is vind ik ook dramatisch. Ik verwacht echt geen rode loper, maar Cupra is ook geen budget merk. Dus er mag best wat verwacht worden.

• Appelgebak

Is het merk daarmee ruk of ben je (terecht) ontevreden over de dienstverlening van je dealer?

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Appelgebak schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:30:
[...]

Is het merk daarmee ruk of ben je (terecht) ontevreden over de dienstverlening van je dealer?
De dealers maken of breken het merk.

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18:17
Tylen schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:05:
[...]

Ben al vanaf het begin geen fan van de auto ;) Maar dat is terug te lezen in het topic. Het is het gewoon allemaal net niet. Kost mij nu weer teveel tijd om iets geregeld te krijgen wat gewoon moet. En je dat is pouw, maar Cupra stuurt mijzelf naar pouw toe. :(

Iemand intresse in een Born One Performance editie? 50K kilometers erop.
En dan ben je nog de topicstarter ook ;-)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:11
Tylen schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:37:
[...]

De dealers maken of breken het merk.
Het probleem is ook wel een beetje dat het hele idee veranderd is sinds we de Born in 2021 hebben gekregen. Toen waren er volgens mij 1 of 2 punten, waar je auto's kon bekijken en moest je de Cupra bestellen via internet, de dealers waren toen helemaal niet in zicht. Ik denk dat ze daarom ook toen hebben gekozen voor de valet service voor onderhoud.

Maar niet heel lang daarna werden de dealers er toch in betrokken als servicepunt en die hebben natuurlijk helemaal geen zin in de valet service, want dat doen ze niet eens voor Audi.

Wat natuurlijk niet betekend dat ze het gewoon goed moeten regelen, want het zat gewoon voor 5 jaar (?) bij de aflevering van de auto. Maar ik heb de Valet service ook nooit voor elkaar gekregen bij mijn Born, al ben ik daar niet zo rauwig om, heb liever geen vreemde in mijn auto.

Bij mijn huidige Tavascan is de Valet service al niet meer van toepassing zover ik kan zien.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Brak1977 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:12:
[...]

En dan ben je nog de topicstarter ook ;-)
Heb al meerdere keren gevraagd of iemand het wilt overnemen. Maar niemand wilt dat. Dat snap ik ook wel, eenmaal Cupra gehad wilt je het niet meer ;)

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

M@cer schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:55:
[...]

Het probleem is ook wel een beetje dat het hele idee veranderd is sinds we de Born in 2021 hebben gekregen. Toen waren er volgens mij 1 of 2 punten, waar je auto's kon bekijken en moest je de Cupra bestellen via internet, de dealers waren toen helemaal niet in zicht. Ik denk dat ze daarom ook toen hebben gekozen voor de valet service voor onderhoud.

Maar niet heel lang daarna werden de dealers er toch in betrokken als servicepunt en die hebben natuurlijk helemaal geen zin in de valet service, want dat doen ze niet eens voor Audi.

Wat natuurlijk niet betekend dat ze het gewoon goed moeten regelen, want het zat gewoon voor 5 jaar (?) bij de aflevering van de auto. Maar ik heb de Valet service ook nooit voor elkaar gekregen bij mijn Born, al ben ik daar niet zo rauwig om, heb liever geen vreemde in mijn auto.

Bij mijn huidige Tavascan is de Valet service al niet meer van toepassing zover ik kan zien.
Om hier dan wel even wat anders tegenin te brengen; mijn Born gaat (als het nodig is) naar Ames en daar hebben ze wel valet service, dat doen ze voor iedere VW-groep auto daar. Van een VW Up tot een Tavascan, als je het wilt komen ze hem ophalen en terugbrengen als je erom vraagt. En dat alles voor 0 euro.

• _Mitchie_
kaanmijo schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:56:
[...]

Om hier dan wel even wat anders tegenin te brengen; mijn Born gaat (als het nodig is) naar Ames en daar hebben ze wel valet service, dat doen ze voor iedere VW-groep auto daar. Van een VW Up tot een Tavascan, als je het wilt komen ze hem ophalen en terugbrengen als je erom vraagt. En dat alles voor 0 euro.
Ik heb precies dezelfde ervaring met Ames Ridderkerk. Ik breng de auto een dag van tevoren als hij een beurt nodig heeft, en ’s middags staat er keurig vervangend vervoer klaar en krijg netjes een telefoontje als die klaar is. Wanneer het weer tijd is voor de zomer- of winterbanden, wordt de auto op de zaak opgehaald en netjes teruggebracht. Dit geldt niet alleen voor de Cupra Born maar ook voor de VW Polo en Golf's die ik heb gereden.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20
Ik rij inmiddels een maand of 4 een Cupra Formentor en vind het nog steeds een geweldige auto. Vorige maand de auto meegenomen naar de Spaanse Pyreneeën en geen moment spijt van gehad. Auto rijd goed, zit lekker en met travel assist bijna de hele rit naar Spanje gereden zonder problemen.

Enige minpunt voor een auto van 50k vind ik wel wat piepjes en kraakjes hier en daar wat volgens de dealer gedeeltelijk zou komen omdat het een hybride is en daardoor de achterremmen wat meer geluid zouden maken.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-11 10:53
Ik heb grote moeite om Cupra dealers in de buurt van Eindhoven te vinden. De dichtstbijzijnde is helemaal in Tilburg.

Is dit een bekend verhaal?

• waterpolo78
Nopheros schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:09:
Ik rij inmiddels een maand of 4 een Cupra Formentor en vind het nog steeds een geweldige auto. Vorige maand de auto meegenomen naar de Spaanse Pyreneeën en geen moment spijt van gehad. Auto rijd goed, zit lekker en met travel assist bijna de hele rit naar Spanje gereden zonder problemen.

Enige minpunt voor een auto van 50k vind ik wel wat piepjes en kraakjes hier en daar wat volgens de dealer gedeeltelijk zou komen omdat het een hybride is en daardoor de achterremmen wat meer geluid zouden maken.
Ik ervaar geen piepjes of kraakjes in mijn PHEV Leon ST van 07-2024.
Vind wel vreemd dat men zegt dat het erbij hoort.
Hiervoor reed ik Seat Leon ST. De CUPRA is veel meer afgewerkt, zeker de preforamce of extrem versie, en rijd zeer comfortabel. Het prijsverschil vind ik zeker de moeite waard.

• Tylen

Tylen

Topicstarter
_Mitchie_ schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:00:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring met Ames Ridderkerk. Ik breng de auto een dag van tevoren als hij een beurt nodig heeft, en ’s middags staat er keurig vervangend vervoer klaar en krijg netjes een telefoontje als die klaar is. Wanneer het weer tijd is voor de zomer- of winterbanden, wordt de auto op de zaak opgehaald en netjes teruggebracht. Dit geldt niet alleen voor de Cupra Born maar ook voor de VW Polo en Golf's die ik heb gereden.
??? We hebben het niet over zelf de auto brengen en de belletjes etc. Dat doen alle dealers wel. Nee het gaat om de valet service. Ze komen de cupra bij je thuis halen en zetten een vervangend vervoer neer. Is het onderhoud klaar dan komen ze hem weer thuis brengen en nemen ze de vervanger weer mee.

• Spikydog
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:12
Aubergine schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:01:
Ik heb grote moeite om Cupra dealers in de buurt van Eindhoven te vinden. De dichtstbijzijnde is helemaal in Tilburg.

Ja, ik ga zelf vanuit EHV naar Den Bosch , van Udenhout, Balkweg in Den Bosch.

• Aubergine
Spikydog schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:29:
[...]

Ja, ik ga zelf vanuit EHV naar Den Bosch , van Udenhout, Balkweg in Den Bosch.
Is Tilburg niet dichter bij?

• _Mitchie_
Tylen schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:07:
[...]

??? We hebben het niet over zelf de auto brengen en de belletjes etc. Dat doen alle dealers wel. Nee het gaat om de valer service. Ze komen de cupra bij je thuis halen en zetten een vervangend vervoer neer. Is het onderhoud klaar dan komen ze hem weer thuis brengen en nemen ze de vervanger weer mee.
Ames heeft ook valer service en daar heb ik in de corona tijd toen ik thuiswerkten gebruik van gemaakt met de Born. Ze stonden netjes om 8:00 voor de deur met vervangend vervoer en om 16:00 brachten ze Born weer terug.

(De reden waarom ik daar meestal geen gebruik van maak is dat Ames op route van en naar huis ligt. Dan vindt ik het makkelijker om hem laat ik de middag te brengen en dan kan ochtends gelijk door naar het werk rijden en op die manier heb geen last van de files.)

[ Voor 13% gewijzigd door _Mitchie_ op 25-10-2025 10:08 ]

• Tylen

Tylen

Topicstarter
_Mitchie_ schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:53:
[...]

Ames heeft ook valer service en daar heb ik in de corona tijd toen ik thuiswerkten gebruik van gemaakt met de Born. Ze stonden netjes om 8:00 voor de deur met vervangend vervoer en om 16:00 brachten ze Born weer terug.

(De reden waarom ik daar meestal geen gebruik van maak is dat Ames op route van en naar huis ligt. Dan vindt ik het makkelijker om hem laat ik de middag te brengen en dan kan ochtends gelijk door naar het werk rijden en op die manier heb geen last van de files.)
Precies. Helaas heb ik geen ames in de buurt maar pouw. :(.

• Spikydog
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:12
Aubergine schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:43:
[...]

Is Tilburg niet dichter bij?
EHV- Den Bosch 37km
EHV-Tilburg 34km

Dealer Den Bosch heb ik goede ervaring mee.

• mmrs73
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48
Scrtz schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:39:
[...]

Ik ook in mijn Terramar. Profiel slaat niet alles op, heel irritant. Heb al eens mijn profiel verwijderd maar mocht niet baten. Bijv de lichteffecten in interieur bij inkomende oproep etc slaat ie nooit op, staat na elke rit weer uit.
Ik ben sinds augustus ook in het bezit van een Terramar en heb in de afgelopen 2 maanden meerdere probleempjes ondervonden waaronder ook deze melding (er zijn nieuwe instellingen voor uw gebruikersaccount beschikbaar, wilt u deze overnemen) als ik op ja druk dan zijn er meerdere instellingen weg en moet ik deze opnieuw instellen, Zie foto.
De auto is naar aanleiding van meerdere probleemjes bij de dealer geweest en heeft daar uiteindelijk een week gestaan. Deze week weer opgehaald en gehoopt dat alles was opgelost, maar helaas de melding met instellingen van de foto was binnen 24 uur al weer zichtbaar en deze krijg je dus elke keer als je gaat rijden. Als ik op akkoord klik dan ben ik alle interieur kleur instellingen kwijt, maar na een dag krijg ik alweer deze melding wat ronduit vervelend is.

Andere problemen die ik ervaar en nu na controle weer terugkomen zijn onder andere:
- stoelverwarming gaat spontaan aan terwijl alle instellingen uit staan.
- snelheid stationair vooruit of achteruit gaat heel snel naar de 8 km p.u waardoor de auto met inparkeren veel te snel gaat en moeilijk te doseren is. De Born leenauto ging maximaal 5km.p.u en reed veel relaxter.
- Borden herkenning aan de linkerzijde van de weg ziet de auto meestal niet.
- 360 camera is in het donker slecht te zien terwijl mijn oude Qashqai zo duidelijk was.
- auto remt op de meest onlogische plaatsen heel abrupt, vooral met achteruit inparkeren.
- als je langzaam remt met de auto-hold functie dan is het net of het 2 rubberen remschoenen zijn die in elkaar grijpen, dit geeft heel veel geluid

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die deze problemen herkennen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_hUtJNZOdBE585zJhugVa0ooy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAqdVoaKLc4b85zYVUlmQ2Fe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door mmrs73 op 25-10-2025 18:56 ]

• Scrtz
mmrs73 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:32:
[...]

Ik ben sinds augustus ook in het bezit van een Terramar en heb in de afgelopen 2 maanden meerdere probleempjes ondervonden waaronder ook deze melding (er zijn nieuwe instellingen voor uw gebruikersaccount beschikbaar, wilt u deze overnemen) als ik op ja druk dan zijn er meerdere instellingen weg en moet ik deze opnieuw instellen, Zie foto.
De auto is naar aanleiding van meerdere probleemjes bij de dealer geweest en heeft daar uiteindelijk een week gestaan. Deze week weer opgehaald en gehoopt dat alles was opgelost, maar helaas de melding met instellingen van de foto was binnen 24 uur al weer zichtbaar en deze krijg je dus elke keer als je gaat rijden. Als ik op akkoord klik dan ben ik alle interieur kleur instellingen kwijt, maar na een dag krijg ik alweer deze melding wat ronduit vervelend is.

Andere problemen die ik ervaar en nu na controle weer terugkomen zijn onder andere:
- snelheid stationair vooruit of achteruit gaat heel snel naar de 8 km p.u waardoor de auto met inparkeren veel te snel gaat en moeilijk te doseren is. De Born leenauto ging maximaal 5km.p.u en reed veel relaxter.
- 360 camera is in het donker slecht te zien terwijl mijn oude Qashqai zo duidelijk was.
- auto remt op de meest onlogische plaatsen heel abrupt, vooral met achteruit inparkeren.
- als je langzaam remt met de auto-hold functie dan is het net of het 2 rubberen remschoenen zijn die in elkaar grijpen, dit geeft heel veel geluid

[Afbeelding]
Heb je niet toevallig de automatische stoelverwarming aan? Dat is een lerend programma, best geinig.

Overige punten herken ik ook, op verkeersborden na, dat is mij iig nog nooit opgevallen.

Inmiddels wel aan gewend maar sommige punten blijven inderdaad achterlijk irritant. Verder wel gewoon een hele fijne auto imo.

Probleem is vooral dat ik er maar genoegen meeneem en vooral hoop op een SW update die de melding eindelijk laat verdwijnen. Geen zin om weer dagen mijn auto kwijt te zijn bij de dealer. Vorige golf 8 GTE heeft daar ook al genoeg gestaan namelijk.

• Aubergine
Spikydog schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:55:
[...]

EHV- Den Bosch 37km
EHV-Tilburg 34km

Dealer Den Bosch heb ik goede ervaring mee.
Dank! We zijn uiteindelijk voor Den Bosch gegaan - die accepteerden ook zonder enige moeite de Valet service van onze occassion. Tilburg deed daar moeilijk over.

[ Voor 4% gewijzigd door Aubergine op 27-10-2025 14:57 ]

• mmrs73
Scrtz schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:59:
[...]

Heb je niet toevallig de automatische stoelverwarming aan? Dat is een lerend programma, best geinig.

Overige punten herken ik ook, op verkeersborden na, dat is mij iig nog nooit opgevallen.

Inmiddels wel aan gewend maar sommige punten blijven inderdaad achterlijk irritant. Verder wel gewoon een hele fijne auto imo.

Probleem is vooral dat ik er maar genoegen meeneem en vooral hoop op een SW update die de melding eindelijk laat verdwijnen. Geen zin om weer dagen mijn auto kwijt te zijn bij de dealer. Vorige golf 8 GTE heeft daar ook al genoeg gestaan namelijk.
Ik heb de automatisch lerende stoelverwarming uit staan maar deze gaat nu zijn eigen leven leiden door gewoon elke keer aan te gaan als ik in de auto stap. Dit hadden ze ook bij de garage al nagekeken. Ik ben van mening dat dit allemaal met de melding in mijn scherm te maken heeft en dat gaat nu wel vervelend worden.
Verder vind ik het wel een mooie auto en hij rijd ook prima, alleen bij de garage gaven ze aan dat zij deze meldingen nog niet eerder hebben gehad maar als ik hier op Tweakers kijk dan zie ik dat dit probleem in januari 2025 ook al werd gemeld, jammer dat er dan nog geen oplossing voor bestaat 8)7

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11 00:10
We zijn aan het oriënteren voor een andere auto. Zoals het nu lijkt wordt het iets uit de Volkswagen stal (maar geen Audi). Er moet nog een keuze gemaakt worden tussen Plugin-Hybride of volledig elektrisch.
In geval van Plugin wordt het een Terramar en anders waarschijnlijk een Volkswagen of Skoda.

Waar ik benieuwd naar ben zijn de onderhoudskosten van de Plugin versies. Kan iemand daar iets over zeggen.

• Scrtz
Athome schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:29:
We zijn aan het oriënteren voor een andere auto. Zoals het nu lijkt wordt het iets uit de Volkswagen stal (maar geen Audi). Er moet nog een keuze gemaakt worden tussen Plugin-Hybride of volledig elektrisch.
In geval van Plugin wordt het een Terramar en anders waarschijnlijk een Volkswagen of Skoda.

Waar ik benieuwd naar ben zijn de onderhoudskosten van de Plugin versies. Kan iemand daar iets over zeggen.
Kosten weet ik niet maar bij de nieuwe generatie plugins (lees de 204 en 272pk's met groot accupakket en 1.5 TSI motor) is de interval verlengd naar 30.000. Bij de vorige generatie plugins was dat elke 15.000.

Het valt of staat deels met hoeveel je rijdt en hoeveel je thuis kan laden denk ik, succes!

• hijissegek
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:06
Tylen schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Heb al meerdere keren gevraagd of iemand het wilt overnemen. Maar niemand wilt dat. Dat snap ik ook wel, eenmaal Cupra gehad wilt je het niet meer ;)
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat Cupra Nederland met een schuin oog meekijkt in onze gesprekken op dit forum. Wellicht handig om TS even een berichtje te sturen?

• JeeHaaa
Aubergine schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:01:

Ja. Ik zit in regio Weert, moest ook naar Tilburg of Den Bosch.. Zuidelijker wordt vergeten ;)

• Scrtz
JeeHaaa schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:22:
[...]

Ja. Ik zit in regio Weert, moest ook naar Tilburg of Den Bosch.. Zuidelijker wordt vergeten ;)
Venlo kan ook he, Wealer is Cupra servicedealer.

• toxict
mmrs73 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:32:
[...]

[Afbeelding]
Yes, ik heb hier ook last van.
Mijn auto heb ik goed ingesteld, alle settings zoals ik die wil hebben.
Kan zomaar na een dag al zijn dat ik deze melding krijg.

Als ik de nieuwe settings accepteer, dan verdwijnen sommige van mijn instellingen.
Als ik ze negeer, dan blijft alles goed.

Nu komt mijn vraag: WAAR KOMEN DIE ZOGENAAMDE NIEUWE INSTELLINGEN VANDAAN!!!!, CUPRA.

Ik zou graag in contact komen met iemand van Cupra Nederland, om wat zaken door te nemen, zodat deze info via zo kort mogelijke lijnen bij de programmeurs terecht komt.
Het is veel makkelijker om direct uit te leggen aan zo'n persoon wat er allemaal speelt, zonder dat er een heel keten tussen zit.

[ Voor 5% gewijzigd door toxict op 28-10-2025 00:06 ]

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-11 12:13
Tylen schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Stuur maar PM als je er vanaf wilt.

AdGuard Home

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

toxict schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 00:04:
[...]

Als ik de nieuwe settings accepteer, dan verdwijnen sommige van mijn instellingen.

Nu komt mijn vraag: WAAR KOMEN DIE ZOGENAAMDE NIEUWE INSTELLINGEN VANDAAN!!!!, CUPRA.

Ik zou graag in contact komen met iemand van Cupra Nederland, om wat zaken door te nemen, zodat deze info via zo kort mogelijke lijnen bij de programmeurs terecht komt.
Het is veel makkelijker om direct uit te leggen aan zo'n persoon wat er allemaal speelt, zonder dat er een heel keten tussen zit.
Dit probleem heeft ook heel lang bij de Born gespeeld. Daar was een update voor bij de dealer, geen OTA. Na die update is dit bij mij nooit meer voorgekomen. Misschien even contact opnemen met je dealer om te vragen of specifiek die update er is, want ze mogen hem voor zover ik weet alleen uitvoeren als je er over begint te klagen.

[ Voor 4% gewijzigd door kaanmijo op 28-10-2025 07:10 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:11
[...]
Als je denkt dat dit gaat werken is dit vast je eerste VAG auto :*)
Al krijg je direct contact met iemand van Cupra Nederland denk ik dat ze er nog niets aan kunnen doen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• toxict
M@cer schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:09:
[...]

Als je denkt dat dit gaat werken is dit vast je eerste VAG auto :*)
Al krijg je direct contact met iemand van Cupra Nederland denk ik dat ze er nog niets aan kunnen doen.
Heb genoeg VAG auto's gereden ;-)
En......ik heb al eerder contact gehad met iemand van Cupra Nederland, die mij ergens mee heeft geholpen.
Dus wat jij zegt klopt (niet) meer.

• Scrtz
kaanmijo schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 07:08:
[...]

Dit probleem heeft ook heel lang bij de Born gespeeld. Daar was een update voor bij de dealer, geen OTA. Na die update is dit bij mij nooit meer voorgekomen. Misschien even contact opnemen met je dealer om te vragen of specifiek die update er is, want ze mogen hem voor zover ik weet alleen uitvoeren als je er over begint te klagen.
Over 6-7k moet de Terramar zijn eerste beurt krijgen (30k gereden) dus dan zal ik dit inderdaad ook aankaarten. Geen zin om de auto daarvoor al dagen te moeten missen.

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-10 15:14
Over de Terramar gesproken. Ik heb een vz Performance besteld na een proefrit. Echt een heel gaaf ding en super dat je 2000kg mag trekken! Ik heb nog wel de PON gebeld om iets voor me uit te zoeken, want op internet word gesuggereerd dat je bij de Senheisser optie dubbel/akoestische voorramen krijgt. Na alle brochures, nationaal en internationaal was ik het beu en dus contact gezocht. PON geeft aan dat het er niet bij of in zit en je kan het ook checken, door de ramen open te doen en de dikte en lagen op te merken. Nu ben ik toch benieuwd, misschien dat iemand hier met een Terramar een foto kan maken van de kopse kant van zn raam. Als iemand dat met en zonder de Senheisser set wil doen, kunnen we het bekrachtigen. Want ergens vertrouw ik de PON ook niet 😃

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-10 14:59
Ragrootenboer schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:10:
Over de Terramar gesproken. Ik heb een vz Performance besteld na een proefrit. Echt een heel gaaf ding en super dat je 2000kg mag trekken! Ik heb nog wel de PON gebeld om iets voor me uit te zoeken, want op internet word gesuggereerd dat je bij de Senheisser optie dubbel/akoestische voorramen krijgt. Na alle brochures, nationaal en internationaal was ik het beu en dus contact gezocht. PON geeft aan dat het er niet bij of in zit en je kan het ook checken, door de ramen open te doen en de dikte en lagen op te merken. Nu ben ik toch benieuwd, misschien dat iemand hier met een Terramar een foto kan maken van de kopse kant van zn raam. Als iemand dat met en zonder de Senheisser set wil doen, kunnen we het bekrachtigen. Want ergens vertrouw ik de PON ook niet 😃
Ik had een tijdje geleden dezelfde vraag en kon inderdaad geen concreet antwoord vinden (ik wacht nog op levering). Ik heb zelf niet de Sennheiser audio aangevinkt maar de demo auto had het wel en daarbij viel mij op dat het rolgeluid van de achterbanden hoorbaar zijn met andere woorden voor hoorde ik niks. Dus het zou wel kunnen zijn dat de voorste glazen akoestisch zijn.

Dit is de enige post erover die ik heb kunnen vinden.
https://www.reddit.com/r/...nts/1j19l1e/windows_glass

• Ragrootenboer
Ja gek toch! Mijn testrit auto had geen Sennheiser en ik hoorde toen ook rolgeluid. Of dat nou voor of achter was, weet ik niet. Nu hoor je bijna altijd wel het geluid van je banden. Mijn Octavia uit 2022 hoor ik voornamelijk ook achterin. Ik wil het echt weten, gewoon omdat ik er helemaal inzit nu haha!

Misschien rij ik morgen even langs een dealer en ga ik gewoon kijken of er verschillen zijn in het raam 🙃
Oceanview schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:46:
[...]

Ik had een tijdje geleden dezelfde vraag en kon inderdaad geen concreet antwoord vinden (ik wacht nog op levering). Ik heb zelf niet de Sennheiser audio aangevinkt maar de demo auto had het wel en daarbij viel mij op dat het rolgeluid van de achterbanden hoorbaar zijn met andere woorden voor hoorde ik niks. Dus het zou wel kunnen zijn dat de voorste glazen akoestisch zijn.

Dit is de enige post erover die ik heb kunnen vinden.
https://www.reddit.com/r/...nts/1j19l1e/windows_glass

• Appelgebak
Wat zijn ‘akoestische voorramen’ ?

• Scrtz
Appelgebak schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:26:
[...]

Wat zijn ‘akoestische voorramen’ ?
Zit extra isolatiefolie tussen ofzo volgens mij. Overigens heb ik ook het ‘Audi’ glas voor, maar geen Sennheiser pakket. Ook een VZ Performance. Vind het standaard geluid al behoorlijk goed.

Rij overigens altijd in Cupra of Individual mode. Vind dat nep v6/v8 geluid uit de speakers wel gaaf. Hoor je ook als je rustig 80 cruised.

• Aubergine
Vandaag met mijn Cupra Born (62 kWh, 2022) een rit van 100 km gemaakt, voornamelijk met een constante snelheid van 100 km/u.Volgens de boordcomputer ben ik gegaan van 68% (234 km range) naar 32% (102 km range). Buitentemperatuur lag tussen de 9 en 11 graden.

Is dit verbruik (ongeveer 36% voor 100 km) normaal onder deze omstandigheden?

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18:17
Aubergine schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:52:
Vandaag met mijn Cupra Born (62 kWh, 2022) een rit van 100 km gemaakt, voornamelijk met een constante snelheid van 100 km/u.Volgens de boordcomputer ben ik gegaan van 68% (234 km range) naar 32% (102 km range). Buitentemperatuur lag tussen de 9 en 11 graden.

Klopt wel ongeveer hoor, ik heb zelf de 2021 Born 58 kWh, en 300 km is tijdens de herfst/winter wel zo'n beetje de max wat je haalt, al rij ik normaal wel wat stevig. Ligt eraan of het nog regent en je een lekkere wind tegen hebt. Ik kan persoonlijk niet wachten op de Tavascan met de 77kWh batterij!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:21
Aubergine schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:52:

Elke keer als in Nederland de temperaturen omlaag gaan zie je deze vragen terug komen in dit topic. Dat is iets wat de VAG auto’s niet goed hebben opgelost. Het snelladen is ook dramatisch zodra het onder de 10 graden wordt.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Hier ook de VZ performance besteld, levering half januari. Wanneer wordt die van jou geleverd? Heb uiteindelijk alle opties genomen die mogelijk waren. Ook gelijk het black pack erbij genomen zodat de buitenspiegels, "diffuser" en de voorkant mooi mee gespoten worden ipv het standaard grijs. Velgen twijfelde ik eerst een beetje, zijn uiteindelijk de 20 inch vortex geworden. De verkoopster zei dat de Akebono remmen vrijwel nooit besteld werden dus die er ook maar bij gedaan. Vind dat ook wel mooi koperen remklauwen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Aubergine
Nog een vraag: Cupra Connect is een betaalde dienst. Is de My CUPRA-app wel gratis? Of zijn het dezelfde dingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Aubergine op 29-10-2025 09:27 ]

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41

S2K

Vraagje, we hebben een Terramar VZ Performance en ik heb 2 vreemde dingen:

1) Nu temperatuur lager wordt gaat de stuurverwarming automatisch aan, kan je dat uitzetten of een temperatuur instellen wanneer hij aan mag? Standaard is het volgens mij onder de 10 graden.
2) Ik snap werkelijk niks van de autopark functionaliteit, ik kan prima zelf parkeren, maar wil gewoon weten hoe het werkt. Heb paar video's gekeken, maar het lijkt erop dat de auto zelf moet kunnen aangeven waar hij zou kunnen parkeren, maar hij lijkt geen plek te kunnen vinden. Ben al eens op een parkeerterrein specifiek gaan proberen, maar kom er niet uit. Iemand tips?

• Scrtz
Aubergine schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:27:
Nog een vraag: Cupra Connect is een betaalde dienst. Is de My CUPRA-app wel gratis? Of zijn het dezelfde dingen?
Zelfde, maar zonder connect kun je vrij weinig met de app.
S2K schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:53:
Vraagje, we hebben een Terramar VZ Performance en ik heb 2 vreemde dingen:

1) Nu temperatuur lager wordt gaat de stuurverwarming automatisch aan, kan je dat uitzetten of een temperatuur instellen wanneer hij aan mag? Standaard is het volgens mij onder de 10 graden.
2) Ik snap werkelijk niks van de autopark functionaliteit, ik kan prima zelf parkeren, maar wil gewoon weten hoe het werkt. Heb paar video's gekeken, maar het lijkt erop dat de auto zelf moet kunnen aangeven waar hij zou kunnen parkeren, maar hij lijkt geen plek te kunnen vinden. Ben al eens op een parkeerterrein specifiek gaan proberen, maar kom er niet uit. Iemand tips?
1. Ja is uit te zetten in het menu van climatronic.
2. Je moet de parkeerhulp aanzetten en dan gaat ie scannen voor een plek, zodra deze gevonden is zie je dit in het scherm en kun je de parkeersessie starten enkrijg je in beeld wat je wel/niet moet doen. Maar gebruik het zelf ook nooit.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik en m'n vriend gaan Zaterdag kijken bij een Cupra Leon 1.4 e-Hybrid VZ Performance uit 2021 met 68k kilometers op de teller, zijn er nog specifieke dingen waar we op moeten letten?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Geregeld. Cupra heeft de dealer gebeld. Dealer heeft mij weer gebeld. Valet Service word netjes uitgevoerd.

• Aubergine
Tylen schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:06:
Geregeld. Cupra heeft de dealer gebeld. Dealer heeft mij weer gebeld. Valet Service word netjes uitgevoerd.
Haha toch wel sneaky dit van de dealer.

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-11 21:53
Tylen schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:06:
Gebeurt vaker, helaas. Nu al tweemaal gehad dat ik zelf dit heb moeten escaleren via Cupra om Valet Service te krijgen (incl. vervangend vervoer) wat in Cupra Care uit 2022 inbegrepen zit.

Dealers zitten natuurlijk niet op al dat extra werk en kosten te wachten, maar dat moeten ze met de importeur oplossen en niet de klant de dupe laten zijn.

• Kappie68
DennusB schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:22:
Ik en m'n vriend gaan Zaterdag kijken bij een Cupra Leon 1.4 e-Hybrid VZ Performance uit 2021 met 68k kilometers op de teller, zijn er nog specifieke dingen waar we op moeten letten?
Ja. geluiden van het onderstel!. Ik heb een VZ Performance van 2024 en wordt gek van de geluiden welke van het onderstel komen. Dealer geeft aan er niets aan te kunnen doen en dat het zo hoort. Het maakt niet uit of je het onderstel nu hard of zacht afstelt (DCC).

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41

S2K

Hoi, hier een Terramar VZ performance met Sennheiser en kan bevestigen dat er dubbelglas in zit. Hij is wel geïmporteerd uit Duitsland, dus alle opties, weet dus niet zeker of dat bij de Sennheiser optie hoort. Mijn vorige auto Porsche Cayenne Turbo had dat ook en het scheelt echt fors. Eerlijk gezegd wist ik het nog niet, maar visuele inspectie bevestigd dit.

• Scrtz
Vegazz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:37:
[...]

Gebeurt vaker, helaas. Nu al tweemaal gehad dat ik zelf dit heb moeten escaleren via Cupra om Valet Service te krijgen (incl. vervangend vervoer) wat in Cupra Care uit 2022 inbegrepen zit.

Dealers zitten natuurlijk niet op al dat extra werk en kosten te wachten, maar dat moeten ze met de importeur oplossen en niet de klant de dupe laten zijn.
Het kromme is, PON legt het de dealers op en compenseert dan wss maar een bepaald percentage. Rest moet de dealer uit eigen zak lappen. Daarom zullen ze er niet heel happig op zijn, kost alleen maar geld.

• Aubergine
Ik heb net even onder de rijder- en bijrijdersstoel gekeken en bij beide stoelen loopt een stroomkabel. Volgens het infotainmentsysteem hebben we geen stoelverwarming maar wel stuurverwarming.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik vermoed dat de functie aanwezig is maar uitgeschakeld. Ik ga de dealer benaderen om te vragen wat het zou kosten om dit te unlocken :X

• S-1-5-7
Aubergine schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:35:
Ik heb net even onder de rijder- en bijrijdersstoel gekeken en bij beide stoelen loopt een stroomkabel. Volgens het infotainmentsysteem hebben we geen stoelverwarming maar wel stuurverwarming.

***members only***

Ik vermoed dat de functie aanwezig is maar uitgeschakeld. Ik ga de dealer benaderen om te vragen wat het zou kosten om dit te unlocken :X
Het lijkt me sterk dat ze in alle auto's één type autostoel monteren en de functionaliteit enkel softwarematig uitschakelen. Er moet ook electronisch worden gecontoleerd of er iemand op een bepaalde stoel zit, en of de gordel vast zit. Dus de draden zouden ook heel goed hiervoor kunnen dienen. Maar niet geschoten is altijd mis. Wie weet...

• Ragrootenboer
Yes! Vandaag bij de dealer geweest in DenBosch. Het verhaaltje uitgelegd en hij wist er natuurlijk, ook niks vanaf. Maar we hebben gekeken en ja hoor, bij de Senheisser zit akoestisch glas en zonder niet. Mysterie opgelost, alleen best jammer dat het nergens word gecommuniceerd. Voor mij is het namelijk echt een USP. Dus snel naar de leasemaatschappij gebed en een andere Performance VZ voorraad model gepakt met Senheisser. Blij 😃
S2K schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:21:
[...]

Hoi, hier een Terramar VZ performance met Sennheiser en kan bevestigen dat er dubbelglas in zit. Hij is wel geïmporteerd uit Duitsland, dus alle opties, weet dus niet zeker of dat bij de Sennheiser optie hoort. Mijn vorige auto Porsche Cayenne Turbo had dat ook en het scheelt echt fors. Eerlijk gezegd wist ik het nog niet, maar visuele inspectie bevestigd dit.

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-10 14:59
Ragrootenboer schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:14:
Yes! Vandaag bij de dealer geweest in DenBosch. Het verhaaltje uitgelegd en hij wist er natuurlijk, ook niks vanaf. Maar we hebben gekeken en ja hoor, bij de Senheisser zit akoestisch glas en zonder niet. Mysterie opgelost, alleen best jammer dat het nergens word gecommuniceerd. Voor mij is het namelijk echt een USP. Dus snel naar de leasemaatschappij gebed en een andere Performance VZ voorraad model gepakt met Senheisser. Blij 😃

[...]
Ik baal wel stiekem dat ik de optie niet had aangevinkt want ik vond de Sennheiser speakers niet heel bijzonder klinken maar aan de andere kant ik krijg er iets meer ruimte onder de laadvloer voor terug.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:41
Hopelijk kan iemand mij helpen met deze vraag.

In mijn oude Fiesta had ik een dashcam (Viofo A119) en deze wil ik nu weer in mijn Born gebruiken. Echter als ik de dashcam via usb kabel c naar mini usb aansluit dan gaat deze meteen in Mass storage mode en neemt vervolgens niets op.

Internet zegt dat het probleem aan de sd card (corruption) zou liggen, maar als ik met dezelfde usb kabel de dashcam aansluit op een powerbank, dan neemt deze gewoon op. Er is dus iets in de cupra born wat dit doet triggeren.

Kan iemand mij in de goede richting schoppen hoe ik dit kan verhelpen? Ik ga er een beetje vanuit dat dit niet specifiek voor mijn viofo geldt, maar breder is voor alle dashcams gezien de aard van de melding.

Edit: Na wat verder zoeken heeft te maken met de dashcam die denkt dat de auto een slim apparaat is, en dat er ook data overdracht kan plaatsvinden. Een youtube filmpje leert me dat zoiets werkt om de datalijnen te blocken, en alleen stroomtoevoer te leveren.

[ Voor 24% gewijzigd door enira op 30-10-2025 12:49 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-11 18:01

Pinobigbird

doesn't share food!

@enira heb je de dashcam dan op de usb-poort aangesloten en niet op de zekering? Ik heb dezelfde dashcam via zo'n adapterkit aangesloten in het zekeringkastje en dat werkt al bijna 4 jaar prima.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• waterpolo78
Kappie68 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:35:
[...]

Ja. geluiden van het onderstel!. Ik heb een VZ Performance van 2024 en wordt gek van de geluiden welke van het onderstel komen. Dealer geeft aan er niets aan te kunnen doen en dat het zo hoort. Het maakt niet uit of je het onderstel nu hard of zacht afstelt (DCC).
Ik ben benieuwd welke geluiden jij dan hoort. Bij mijn Leon ST (FL) van 07-2024 hoor ik niks bijzonders.

• waterpolo78
@Ragrootenboer , je zal geen spijt hebben van de Sennheiser speakers. Zeker een meerwaarde die ik iedereen kan aanbevelen.
Wat betreft de aukostische ramen is e.e.a. te lezen in onderstaande topic van CUPRA forum:
https://cupra.forum/threa...oundsystem.354/#post-4781

• waterpolo78
m0nk schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:06:
[...]

Hier ook de VZ performance besteld, levering half januari. Wanneer wordt die van jou geleverd? Heb uiteindelijk alle opties genomen die mogelijk waren. Ook gelijk het black pack erbij genomen zodat de buitenspiegels, "diffuser" en de voorkant mooi mee gespoten worden ipv het standaard grijs. Velgen twijfelde ik eerst een beetje, zijn uiteindelijk de 20 inch vortex geworden. De verkoopster zei dat de Akebono remmen vrijwel nooit besteld werden dus die er ook maar bij gedaan. Vind dat ook wel mooi koperen remklauwen.
Wat ik begrepen, en gezien heb op andere forum(s), is dat 2026 model al standaard zwart onderdelen heeft wat die voorheen grijs waren. Met black pack zitten o.a. zwarte velgen wat dan niet standaard is.

• mmrs73
[...]

Ik weet niet of deze meldingen van de eerste lichting Terramar is, ik had namelijk een Business model besteld die hier niet op voorraad stond maar ze hebben uiteindelijk wel een voorraad model aan mij geleverd van de eerste serie. Weet jij of jouw auto ook uit de eerste serie komt met volgnummer rond de 386030, als deze rond de 705050 serie zit dan heb je een recent model.
ik ben dus benieuwd of er mensen zijn met een recent model waar deze melding ook verschijnt.

• marka90
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 31-10 07:26
waterpolo78 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Wat ik begrepen, en gezien heb op andere forum(s), is dat 2026 model al standaard zwart onderdelen heeft wat die voorheen grijs waren. Met black pack zitten o.a. zwarte velgen wat dan niet standaard is.
Klopt, ik heb mijn Leon ST nu 2 weken en heb ook standaard zwarte onderdelen ipv grijs op het demo model. Het ziet er echt een stuk strakker uit!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:14
mmrs73 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:03:
[...]

Ik weet niet of deze meldingen van de eerste lichting Terramar is, ik had namelijk een Business model besteld die hier niet op voorraad stond maar ze hebben uiteindelijk wel een voorraad model aan mij geleverd van de eerste serie. Weet jij of jouw auto ook uit de eerste serie komt met volgnummer rond de 386030, als deze rond de 705050 serie zit dan heb je een recent model.
ik ben dus benieuwd of er mensen zijn met een recent model waar deze melding ook verschijnt.
Ik zal vandaag ff kijken. Ik heb zelf ook last van deze melding. Vooral omdat daardoor de keyless entry daardoor niet altijd goed werkt.

• Scrtz
Oceanview schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:16:
[...]

Ik baal wel stiekem dat ik de optie niet had aangevinkt want ik vond de Sennheiser speakers niet heel bijzonder klinken maar aan de andere kant ik krijg er iets meer ruimte onder de laadvloer voor terug.
Inderdaad, daar liggen mooi beide laadkabels opgeslagen. Die irriteerde mij enorm bij mijn vorige golf 8 GTE, daar was vrijwel geen ruimte onder de laadvloer dus ik had altijd beide kabels in de weg liggen in de kofferbak.

• Kappie68
waterpolo78 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:30:
[...]

Ik ben benieuwd welke geluiden jij dan hoort. Bij mijn Leon ST (FL) van 07-2024 hoor ik niks bijzonders.
De geluiden zijn moeilijk te beschrijven maar elke kuil, bult/drempel, of straten hier in de wijk zijn erg goed hoorbaar in de auto. Soort van 'klapperen' van de vering. Heel irritant. Mijn vorige Seat Leon ST was een stuk stiller wat dat betreft.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

waterpolo78 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:41:
[...]

Hm ik ga het navragen. In de showroom gaven ze aan dat de black pack specifiek voor de spiegels etc waren. We hebben nl de 20 inch Vortex velgen erbij genomen met bronzen accenten.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:20
Iemand anders ook last van een irritante pop-up van Park & Pay continu tijdens het rijden (Cupra Born)?

Sinds een update vorige week suggereert hij overal waar ik rijd in betaalde zones of ik de Park & Pay wil activeren met de zone erbij waar ik nu ben. Zonder dat ik de app überhaupt geopend heb. Lekker irritant ding om elke minuut weg te klikken.

• toxict
Marc_us schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:50:
Iemand anders ook last van een irritante pop-up van Park & Pay continu tijdens het rijden (Cupra Born)?

Sinds een update vorige week suggereert hij overal waar ik rijd in betaalde zones of ik de Park & Pay wil activeren met de zone erbij waar ik nu ben. Zonder dat ik de app überhaupt geopend heb. Lekker irritant ding om elke minuut weg te klikken.
Ik heb het met mijn Leon ST (FL 2025) soms dat als ik langs parkeervakken rij, dat ik die "P" hard zie knipperen. Dit gebeurd bij de lege vakken waar ik langs rij....

• toxict
marka90 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:26:
[...]

Klopt, ik heb mijn Leon ST nu 2 weken en heb ook standaard zwarte onderdelen ipv grijs op het demo model. Het ziet er echt een stuk strakker uit!
?!? Ik heb een Leon ST van juli 2025 en ik heb zwarte velgen (binnen en buitenkant zwart, alleen de vlakjes aan de buitenkant zijn zilverkleurig.
Heb ik dan ook een blackpack?!?

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:50
Vanaf 25 november verdwijnen er features binnen de app;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH8fLa925JjZlP6tQOFycLsZRMs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gI0XauYNacgGQzlUodLadrUR.png?f=user_large

• hijissegek
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:06
toxict schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:04:
[...]

?!? Ik heb een Leon ST van juli 2025 en ik heb zwarte velgen (binnen en buitenkant zwart, alleen de vlakjes aan de buitenkant zijn zilverkleurig.
Heb ik dan ook een blackpack?!?
Ik denk dat je het ''obisidian pack'' bedoelt. Ik heb die wel besteld in Juli. Dan krijg je speciale "mat" zwarte velgen en andere zwarte highlights.

[ Voor 31% gewijzigd door hijissegek op 03-11-2025 13:03 ]

• toxict
hijissegek schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat je het ''obisidian pack'' bedoelt. Ik heb die wel besteld in Juli. Dan krijg je speciale "mat" zwarte velgen en andere zwarte highlights.
Nee, die keuze zat er niet op en was toen net niet beschikbaar.
Heb wel zwarte velgen, maar de buitenkant is dan zilver op vlakke stukken.
Obsidian is dus zo te zien helemaal zwart

Pagina: 1 ... 105 106 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.