Heel herkenbaar allemaal, mijn Terramar mag maandag voor de 3e keer naar de garage vanwege meerdere klachten zoals;
- Stoelverwarming die binnen een paar minuten op 40 graden zit (gemeten met infrarood camera)
- Wekelijks de melding (er zijn nieuwe instellingen voor uw gebruikersaccount beschikbaar, wilt u deze overnemen) als je deze akkoord geeft dan gaat de interieur verlichting naar de standaardwaarden en kun je weer opnieuw instellen, ook de stoelverwarming gaat dan telkens automatisch aan.
- De auto sluit heel vaak niet automatisch af, ik moet dit nu telkens in de gaten houden. Ook als je exact de zelfde handeling doet sluit hij de ene keer wel en een volgende keer niet af.
- Borden herkenning werkt steeds niet goed, de auto gaat tijdens cruise control op de snelweg zomaar 50 km rijden omdat hij denk dat er een afslag was terwijl er niets te zien is. Als je savonds 120 of 130 mag dan zakt hij weer naar 100 km en snapt hij het bordje daaronder niet. Tijdens cruise control overdag gaat hij soms zomaar naar de 120km omdat hij denkt dat het avond is en dat deze snelheid mag. Dit begint nu vreselijk irritant te worden want ik moet nu telkens mijn snelheid corrigeren.
- Ik krijg soms een grote rode melding in het scherm van bots gevaar terwijl er niemand voor mij rijd?
- We hebben de laatste tijd veel koude dagen gehad en tijdens het wegrijden in de morgen met mijn Cupra Terramar hoor ik dan een soort windgeruis geluid die ik maar niet kan plaatsen, na een KM gereden te hebben is dit weer weg en in de rest van de dag heb ik er geen last van.
- Het rijgedrag van de Cupra is ook vaak erg onvoorspelbaar en reageert geregeld op een vreemde manier.
Als de accu nog ongeveer 20km bereik heeft dan begint de auto soms in te houden als je wil versnellen, hij reageert niet vloeiend meer. Ook in de hybride stand rijd hij de ene keer perfect en een uur later houd hij gewoon in en reageert hij niet op je gaspedaal.
Ik vind het een prachtige auto maar ik vind het wel jammer van al die technische probleempjes, lang leve het software tijdperk