Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 90 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
Zijn er nog mensen die leuke ODB11 tips / trucs hebben? Zo heb ik mijn dagrijverlichting in scandinavie mode staan en waarschuwing rechts in halen uitgezet. Voorheen werd er hier nog wel 's over gesproken maar ik mis dat een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-08 22:33
basdv schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:47:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat de kosten voor deze servicebeurt €500 waren?
Dit zijn vastgestelde prijzen vanuit de dealer.
De mijne gaat vrijdag naar een lokale garage.
Een Bosch Car Service bedrijf en die voeren de onderhoudsbeurt uit voor ongeveer € 200,-
Dit houdt ook in het vervangen van de remvloeistof en een interieurfilter.
Ik vond het verschil nogal groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

linuxpro schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:09:
Zijn er nog mensen die leuke ODB11 tips / trucs hebben? Zo heb ik mijn dagrijverlichting in scandinavie mode staan en waarschuwing rechts in halen uitgezet. Voorheen werd er hier nog wel 's over gesproken maar ik mis dat een beetje.
De gewone cruise control heb ik ermee unlocked. Dat is - na de Scandinavische dagrijlichten- nog de beste denk ik.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
MartinV schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

Een Bosch Car Service bedrijf en die voeren de onderhoudsbeurt uit voor ongeveer € 200,-
Dat is echt een groot verschil. Ik bracht hiervoor mijn auto ook naar de Bosch car service, straks misschien maar weer doen. Maar ik vraag me af, kunnen/doen zij alles wat de Pon dealer ook kan/doet? Ik vraag me af of zij alles aan zo’n auto kunnen uitlezen/updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
basdv schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:17:
[...]

Dat is echt een groot verschil. Ik bracht hiervoor mijn auto ook naar de Bosch car service, straks misschien maar weer doen. Maar ik vraag me af, kunnen/doen zij alles wat de Pon dealer ook kan/doet? Ik vraag me af of zij alles aan zo’n auto kunnen uitlezen/updaten.
Ze geven aan datzelfde deze beurt in ieder geval uit kunnen voeren.
Neem aan dat ze de interval voor de volgende beurt weer vooruit kunnen zetten.
En updaten laat ik wel bij de dealer doen..
maar dit zijn dan de terugroep acties.
De mijne is toch uit de garantie dus ik zie niet echt problemen.
We gaan het vrijdag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 21:45
De laatste weken ervaar ik het volgende.
Als ik de auto aan een lader zet (max 11kw), start er een laadsessie. Het lampje op de auto wordt groen en ik zie op het scherm van de auto dat er stroom naar de auto gaat.
Echter na een paar minuten stopt de laadsessie en wordt de sessie afgebroken.
Als ik vervolgens weer opnieuw de kabel in de laadpaal stop en een sessie start werkt het wel en laad de auto door.
Ik heb dit bij meerdere laadpalen, dus ik ga er even vanuit dat het niet aan de laadpalen ligt.

Hebben anderen dit ook wel eens gehad? En was er een oplossing voor?
Morgen ga ik zelf de dealer bellen, in de hoop dat ze iets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
MartinV schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

Ah dat wist ik niet, en ik hoopte stiekem op de inclusief optie, maar zo gek zijn ze niet.
Volgende keer zeker ff checken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
EWK schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:01:
[...]

De gewone cruise control heb ik ermee unlocked. Dat is - na de Scandinavische dagrijlichten- nog de beste denk ik.
Ja die cruise control is wel de beste optie die ik aangezet heb idd!
Dagrijverlichting merk ik zelf weinig van denk ik, weet niet of ik daar een jaar OBD11 verlengen voor over heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

blaaaaaaaaaaaat schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:33:
[...]

Ja die cruise control is wel de beste optie die ik aangezet heb idd!
Dagrijverlichting merk ik zelf weinig van denk ik, weet niet of ik daar een jaar OBD11 verlengen voor over heb 8)7
Verder heb ik nog Fog Lights With High Beam en Interior Light Fading aangezet. Volgens mij verder niet zoveel. Dagrijverlichting achter merk je zelf weinig van, totdat iemand in de mist of flinke neerslag je achterop rijdt omdat je vergeten bent de lichten van de 'automatische stand ' af te halen ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
MartinV schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:38:
[...]

Ze geven aan datzelfde deze beurt in ieder geval uit kunnen voeren.
Neem aan dat ze de interval voor de volgende beurt weer vooruit kunnen zetten.
En updaten laat ik wel bij de dealer doen..
maar dit zijn dan de terugroep acties.
De mijne is toch uit de garantie dus ik zie niet echt problemen.
We gaan het vrijdag zien.
Ben benieuwd wat je ervaring is, wil je dat delen? Gezien het prijsverschil overweeg ik het ook (ook al is dat pas over ruim een jaar).

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 15:58
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:55:
Gisteren de eerste beurt gehad die na 2 jaar komt. Had een afspraak geboekt bij Pon Dealer Service Amersfoort met gratis haal en breng service (ook voor een import Duitser).
Had er voor de zekerheid even achteraan gebeld gezien de ervaringen hier, maar dat was inderdaad doorgekomen.
Er kwam dus ook netjes iemand de auto ophalen, tijdens het onderhoud nog een klein mankementen geconstateerd, wat dezelfde dag nog opgelost kon worden.
En rond een uur of 5 had ik de auto weer terug voor de deur.
Enige wat mis ging was dat ik een appje kreeg dat ik de auto voor 17:30 kon ophalen, maar na een telefoontje bleek dat een misverstand.
Het kan dus wel allemaal goed gaan!
De prijs voor de beurt viel alleen een beetje tegen (niet inclusief bij een import), maar dat zal de inflatie zijn...
Voor mijn Zoe in 2022 was het 200e per jaar, nu is het opgeteld 250e per jaar.
Voor zover je dat kunt vergelijken.
Ze hebben gedaan:
Algehele controle
Interieurfilters vervangen
Remvloeistof vervangen (waarom mag Joost weten, maar moet blijkbaar).
In elk geval zeer tevreden!
Mijn auto was in mei aan de beurt voor de eerste beurt na 2 jaar. Deze beurt werd volgens de Cupra garantie geheel gratis uitgevoerd, incl vervangend vervoer. Is het niet vreemd dat jij moet betalen?

• blaaaaaaaaaaaat
1104JR schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:15:
[...]

Mijn auto was in mei aan de beurt voor de eerste beurt na 2 jaar. Deze beurt werd volgens de Cupra garantie geheel gratis uitgevoerd, incl vervangend vervoer. Is het niet vreemd dat jij moet betalen?
Nee, dat geldt alleen als je hem nieuw in Nederland gekocht hebt, ik had het bij mijn eerste ook.
Alleen heb ik die na 3mnd total loss gereden en daarna een Duitser van 6 maanden oud geïmporteerd...
Per saldo sta ik nog steeds op winst ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door blaaaaaaaaaaaat op 29-08-2024 08:41 ]

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:16
whooptiedoe schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:15:
De laatste weken ervaar ik het volgende.
Als ik de auto aan een lader zet (max 11kw), start er een laadsessie. Het lampje op de auto wordt groen en ik zie op het scherm van de auto dat er stroom naar de auto gaat.
Echter na een paar minuten stopt de laadsessie en wordt de sessie afgebroken.
Als ik vervolgens weer opnieuw de kabel in de laadpaal stop en een sessie start werkt het wel en laad de auto door.
Ik heb dit bij meerdere laadpalen, dus ik ga er even vanuit dat het niet aan de laadpalen ligt.

Hebben anderen dit ook wel eens gehad? En was er een oplossing voor?
Morgen ga ik zelf de dealer bellen, in de hoop dat ze iets kunnen vinden.
Ik heb dit één keer gehad, bij een Tesla Supercharger. Ik was net weggelopen en kwam er via de app van Tesla achter dat de laadsessie gestopt was, die van Cupra gaf het ook aan. Ik moest snel terugrennen om die "boete" te ontlopen en natuurlijk ook om de auto opnieuw te laden. Gelukkig eenmalig, maar je bent dus niet de enige.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17
Ik gebruik voor navigatie eigenlijk vooral Waze op Android Auto.
Nu wil ik toch wat vaker de ingebouwde navi gebruiken, echter, bij mij onthoud hij opgeslagen locaties niet...
Nadat de auto even uit heeft gestaan ben ik die steeds weer kwijt, ook de thuis en werk locatie... super irritant.
Meer hier last van?

• linuxpro
EWK schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:36:
[...]

Verder heb ik nog Fog Lights With High Beam en Interior Light Fading aangezet. Volgens mij verder niet zoveel. Dagrijverlichting achter merk je zelf weinig van, totdat iemand in de mist of flinke neerslag je achterop rijdt omdat je vergeten bent de lichten van de 'automatische stand ' af te halen ;).
Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:37

AvK

Ready Set Go

Marsman83 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:13:
Ik gebruik voor navigatie eigenlijk vooral Waze op Android Auto.
Nu wil ik toch wat vaker de ingebouwde navi gebruiken, echter, bij mij onthoud hij opgeslagen locaties niet...
Nadat de auto even uit heeft gestaan ben ik die steeds weer kwijt, ook de thuis en werk locatie... super irritant.
Meer hier last van?
Volgens mij moet je dat bij de instellingen van je navi aanzetten (iets van routes onthouden) ofzo. Zal morgen even kijken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:19
Hoe pakken jullie het aan dat steeds meer publieke laadpalen anti kleefmaatregelen nemen? Mijn auto is vaak niet binnen 4u opgeladen. Maar dan loopt bij allego vanaf 1 september al het extra tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Clubbers schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:22:
Hoe pakken jullie het aan dat steeds meer publieke laadpalen anti kleefmaatregelen nemen? Mijn auto is vaak niet binnen 4u opgeladen. Maar dan loopt bij allego vanaf 1 september al het extra tarief.
Ik las net een artikeltje dat ANWB nu automatisch de laadsessie stopt als je klaar bent met laden na 23:00 om dat te voorkomen.
Daardoor vroeg ik me af: werkt dit ook als je de laadsessie uit de app/auto stopt?
Ik heb dit dus al een keer gedaan in Duitsland vorig jaar uit bed toen ik erachter kwam, maar dat was via de Plugsurfing app.
Zou je een routine kunnen maken in Home Assistant/Homey etc die dat ook kan? Ik kan in Homey alleen de vanuit de auto de laadsessie stoppen, helaas niet via de laadpas.

[ Voor 15% gewijzigd door blaaaaaaaaaaaat op 30-08-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Clubbers schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:22:
Binnen 4 uur moet je toch wel van 10% naar 80% kunnen laden? Mocht je dat niet redden is het denk ik het handigste om even stopwatch op je telefoon aan te zetten en na 3:50 te kijken hoever je bent met laden. Mocht ie nog niet vol zijn de laadsessie beëindigen en opnieuw opstarten. Nu staan de laadpalen bij mij in de buurt echt binnen 100 meter afstand.
joostiphone schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:56:
[...]

Ja, ik vond het ook onnozel duur, maar ik gebruik het regelmatig, dus het is het dan toch wel waard. Ik heb de Born in de zakelijke lease, dus ik heb de kosten van de trekhaak voorgeschoten, het teruggekregen van mijn werkgever en via de leasemaatschappij wordt het maandelijks ingehouden op mijn salaris.

Zo scheelt het me belasting.
Na dit bericht toch ook maar even achter een trekhaak aangegaan.. Zit nu elke keer te klooien met 2 racefietsen in de auto, wat niet echt handig is. Over 2 weken gaan ze bij trekhaakcentrum een trekhaak monteren. Werkgever betaald de helft, dus uiteindelijk kost het me 200 euro netto ;)

In oktober gaan we richting Spanje met 2 fietsen achterop, wat is jou ervaring wat betreft het verbruik van de auto als je fietsen achterop hebt?

[ Voor 33% gewijzigd door M@cer op 30-08-2024 09:13 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 10:09
M@cer schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:08:
[...]

Binnen 4 uur moet je toch wel van 10% naar 80% kunnen laden? Mocht je dat niet redden is het denk ik het handigste om even stopwatch op je telefoon aan te zetten en na 3:50 te kijken hoever je bent met laden. Mocht ie nog niet vol zijn de laadsessie beëindigen en opnieuw opstarten. Nu staan de laadpalen bij mij in de buurt echt binnen 100 meter afstand.

[...]

Na dit bericht toch ook maar even achter een trekhaak aangegaan.. Zit nu elke keer te klooien met 2 racefietsen in de auto, wat niet echt handig is. Over 2 weken gaan ze bij trekhaakcentrum een trekhaak monteren. Werkgever betaald de helft, dus uiteindelijk kost het me 200 euro netto ;)

In oktober gaan we richting Spanje met 2 fietsen achterop, wat is jou ervaring wat betreft het verbruik van de auto als je fietsen achterop hebt?
Lekker! Daar ga je ongetwijfeld plezier van hebben. Ik had hiervoor een Peugeot 509 (benzine), oprecht een fijne en relatief sportieve auto. Maar de fietsendrager zat zo laag op die trekhaak dat de drager vaak op de grond kwam bij het nemen van een hobbel. Bij de Cupra ligt de drager (en trekhaak) heerlijk hoog.

Ik ben er alleen mee naar Zeeland gereden (en in oktober weer), en de Born zit sowieso volgepropt, dus ik heb te weinig informatie om mee te vergelijken. Ik ben met een lege auto wel naar België gereden, en als ik dat vergelijk met de trips naar Zeeland+fietsen is het alsnog positief. Richting Spanje is wel een andere afstand natuurlijk en het brengt extra gewicht met zich mee, maar de fietsen vallen helemaal weg achter de Born, dus met je "aerodynamica" doet het weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinV
Zojuist de 2-jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad.
Positief verrast over de prijs.
€ 152,- afgerekend.
Interieurfilter vervangen en alle vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld.
Interval ook gereset. Dit was volgens hun wel een lastig karwei omdat ze iets bij cupra aan moesten melden.
Laten doen bij auto Martens in Bakel.
Bosch Carservice.
Scheelt bijna €400,- met van den Udenhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

MartinV schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:14:
Zojuist de 2-jaarlijkse onderhoudsbeurt gehad.
Positief verrast over de prijs.
€ 152,- afgerekend.
Interieurfilter vervangen en alle vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld.
Interval ook gereset. Dit was volgens hun wel een lastig karwei omdat ze iets bij cupra aan moesten melden.
Laten doen bij auto Martens in Bakel.
Bosch Carservice.
Scheelt bijna €400,- met van den Udenhout.
Hoe zit je dan met pechservice? Krijg je die er gratis bij?
Gevonden op het obd11forum, zal binnenkort een terugzoeken

[ Voor 15% gewijzigd door EWK op 30-08-2024 21:51 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:29
Begin deze week een foutmelding gehad over mijn airconditioning op mijn Born. Deze deed het vanaf dat moment niet meer. Op dat moment met een OBD stekker (AliExpress ding) die ik nog had liggen de foutcodes uitgelezen en gereset. Ik kreeg daar foutcode P0010 uit (nokkenassensor 8)7 ). Na het resetten deed de airco het weer tot vanochtend. Nogmaals uitgelezen en gereset, kreeg weer dezelfde foutcode.

Heb je OBD11 nodig om de juiste foutcodes uit te lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartinV
Extreme smell schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:14:
Begin deze week een foutmelding gehad over mijn airconditioning op mijn Born. Deze deed het vanaf dat moment niet meer. Op dat moment met een OBD stekker (AliExpress ding) die ik nog had liggen de foutcodes uitgelezen en gereset. Ik kreeg daar foutcode P0010 uit (nokkenassensor 8)7 ). Na het resetten deed de airco het weer tot vanochtend. Nogmaals uitgelezen en gereset, kreeg weer dezelfde foutcode.

Heb je OBD11 nodig om de juiste foutcodes uit te lezen?
Ik heb laatst ook het probleem gehad met de airco.
Obd11 gaf aan dat het vloeistofniveau te laag was.
Kon hem wel tijdelijk weer aan de gang krijgen door de foutcode te wissen.
Uiteindelijk toch bij laten vullen en nu werkt ie weer perfect.
Was wel de dure variant gas. Ivm warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
EWK schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:50:
[...]

Hoe zit je dan met pechservice? Krijg je die er gratis bij?

Ze hebben daar wel pechhulp.. maar heb ook pechhulp in mijn verzekering zitten.
Auto is uit de garantie en ben ook niet zo kapot van de service van de fabrikant..

[...]

Gevonden op het obd11forum, zal binnenkort een terugzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:29
MartinV schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

Ik heb laatst ook het probleem gehad met de airco.
Obd11 gaf aan dat het vloeistofniveau te laag was.
Kon hem wel tijdelijk weer aan de gang krijgen door de foutcode te wissen.
Uiteindelijk toch bij laten vullen en nu werkt ie weer perfect.
Was wel de dure variant gas. Ivm warmtepomp.
Top, ik ga er meteen een bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
@MartinV Ik heb eens met de dealer gebeld hoe het zit met de Pechhulp (vanwege import). Zijn gaven aan dat die geldt zolang je onderhoud hebt laten doen volgens het schema (oftewel, dat is de auto staat dat hij netjes zijn onderhoud heeft gehad op het interval). Aangezien ze dat bij jou hebben gedaan ga ik er vanuit dat je nog gewoon Cupra pechservice hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

basdv schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:00:
@MartinV Ik heb eens met de dealer gebeld hoe het zit met de Pechhulp (vanwege import). Zijn gaven aan dat die geldt zolang je onderhoud hebt laten doen volgens het schema (oftewel, dat is de auto staat dat hij netjes zijn onderhoud heeft gehad op het interval). Aangezien ze dat bij jou hebben gedaan ga ik er vanuit dat je nog gewoon Cupra pechservice hebt.
Ik heb met mijn golf gehad dat ze echt de laatste factuur erbij pakten en de kilometerstand van de auto gingen checken, fysiek het boekje etc.
Het lijkt me sterk dat seat voor pechhulp betaalt als je de auto niet bij seat ik onderhoud hebt. Maar wie weet.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
EWK schreef op zondag 1 september 2024 @ 07:56:
[...]

Ik heb met mijn golf gehad dat ze echt de laatste factuur erbij pakten en de kilometerstand van de auto gingen checken, fysiek het boekje etc.
Het lijkt me sterk dat seat voor pechhulp betaalt als je de auto niet bij seat ik onderhoud hebt. Maar wie weet.
Hmm ja daar heb je wel een punt. Ik heb destijds gebeld (was nog een heel avontuur om iemand te spreken die er iets over kon zeggen), maar wel specifiek aangegeven dat de auto in Duitsland onderhoud heeft gehad bij een Cupra garage, misschien dat het dan weer anders zit.

Als de pechservice vervalt wordt het een stuk minder interessant om de auto bij een andere garage te laten onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

basdv schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:39:
[...]

Hmm ja daar heb je wel een punt. Ik heb destijds gebeld (was nog een heel avontuur om iemand te spreken die er iets over kon zeggen), maar wel specifiek aangegeven dat de auto in Duitsland onderhoud heeft gehad bij een Cupra garage, misschien dat het dan weer anders zit.
Dat is anders inderdaad. Ze kunnen volgens mij in hun eigen systeem ook buitenlandse officiële dealerreparaties en onderhoud zien.
[/quote]
Als de pechservice vervalt wordt het een stuk minder interessant om de auto bij een andere garage te laten onderhouden.
[quote]
Ja, daarom heb ik die golf bijvoorbeeld tot 400.000km de beurten bij de dealer laten doen. Want anwb kost iets van een kleine 200 euro per jaar geloof ik.
Dat rekende ik dan van de factuur af en dan was het prijsverschil erg klein.

offtopic:
Alleen regulier onderhoud. Als ze zeiden onderdeel X moet vervangen worden dan deed ik dat bij een goedkope garage, niet buik de dealer. Die vragen 400 euro voor een xenonlamp 7(8)7
.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
basdv schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:00:
Ze hebben bij de garage in moeten loggen in het systeem van cupra.
Dat was omdat ze blijkbaar wilden weten wie er aan de auto werkt.
Bij Bosch Carservice geven ze ook aan dat alle onderhoud en reparaties niet ten koste gaan van de fabrieksgarantie.
Ik maak me daar niet zo druk om.
Zal binnenkort eens met de dealer bellen en kijken wat die te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
Extreme smell schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Top, ik ga er meteen een bestellen!
Mocht het zijn dat je te weinig gas erin hebt zitten zoals bij mij is dit alleen een middel om de melding even te laten verdwijnen.
Maar je kunt wel gelijk alle andere meldingen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Vermoedelijk heb ik hetzelfde probleem met de airco, over drie weken gaat hij naar de garage voor reparatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jermaine
Nou, weer een modelletje dat besproken kan worden in dit mooie topic... Cupra heeft nu officieel de Cupra Terramar gepresenteerd: https://www.cupraofficial.nl/modellen/terramar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nv5i8LDkUf4cEdTPCITzrPE675k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJIQKAzSJ3IbH7zuBKPdoGgI.jpg?f=fotoalbum_large

Cupra heeft allemaal nieuwe modellen, behalve de Born ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
  • Laatst online: 04-09 15:15
Jermaine schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:37:
Nou, weer een modelletje dat besproken kan worden in dit mooie topic... Cupra heeft nu officieel de Cupra Terramar gepresenteerd: https://www.cupraofficial.nl/modellen/terramar
Vind haar al mooier dan de eerste keer dat ik de auto zag.
Standaard op de Essential:
Velgen 'Atomic', 18 inch lichtmetaal
Digitaal instrumentenpaneel
Koplampverlichting Full LED in signature vorm
Draadloze Apple CarPlay™, Android Auto™
Parkeersensoren vóór en achter incl. achteruitrijcamera
Supersport stuurwiel met start- en CUPRA-knop
Draadloze lader
Predictive Adaptive Cruise Control
Verwarmbare voorstoelen
Elektrisch bedienbare achterklep met voetbediening
Wat moet ik voorstellen bij een draadloze lader? Dit is dan een pad voor je mobiel? Of kan de auto draadloos worden opgeladen ;)
Zit er op dit model nu ook het gehate ISA systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Ik zit voor de gein 's te kijken naar de private lease prijzen en de Born te vergelijken met de Tavascan; hoe kan 't zo zijn dat de Born verkrijgbaar is voor €499 p/m (€38.990 instapmodel) en de Tavascan veel duurder is met €773 (€49.990 instapmodel). Is dit puur gedaan omdat het een nieuw model is? Ik meen me te herinneren dat ik destijds met het afsluiten van mijn private lease contract enorm veel geluk had; twee dagen voordat Putin Oekraïne binnenviel had ik een krabbeltje gezet en daarna gingen de prijzen voor de private lease Borns echt sky high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Zou het te maken kunnen hebben met dat ze nog niet goed weten wat de restwaarde doet? Afschrijving is de grootste kostenpost voor lease, en als je nog niet weet wat die doet ga je aan de veilige kant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:44

kaanmijo

Picobello B.V.

Jermaine schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:15:
Ik zit voor de gein 's te kijken naar de private lease prijzen en de Born te vergelijken met de Tavascan; hoe kan 't zo zijn dat de Born verkrijgbaar is voor €499 p/m (€38.990 instapmodel) en de Tavascan veel duurder is met €773 (€49.990 instapmodel). Is dit puur gedaan omdat het een nieuw model is? Ik meen me te herinneren dat ik destijds met het afsluiten van mijn private lease contract enorm veel geluk had; twee dagen voordat Putin Oekraïne binnenviel had ik een krabbeltje gezet en daarna gingen de prijzen voor de private lease Borns echt sky high.
Op een Born zit geen MRB, op een Tavascan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Jermaine schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:37:
Heb de full operational lease offerte al opgevraagd. Mag vanaf januari een nieuwe auto, neigde vooralsnog naar de Tiguan R-line eHybrid maar vind de Terramar in VZ Performance 272pk een stuk aantrekkelijker en sportiever. Ben er eigenlijk voor 90% al uit.

VZ Performance in zwart met 20" Hadron Copper. Led matrix en panoramadak heb ik op de Golf maar gebruik ik eigenlijk te weinig om nog eens extra 1-2k voor af te tikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
kaanmijo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:58:
[...]

En onderhoud niet te vergeten ;-)

• Scrtz
kaanmijo schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:58:
[...]

Op een Born zit nog geen MRB en de Tavascan zullen ze wel pas vanaf 2025 uitleveren denk ik? Maar volgens mij worden evt tussentijdse wijzigingen in MRB gewoon doorgevoerd in het maandbedrag. Staat vaak in de kleine letters bij lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Laatst online: 02-09 13:46

DocktorDicking

Are you picking this up?

Gister verrast door een mailtje van Cupra met als titel: "Jouw CUPRA Born staat bijna voor je klaar". In dit mailtje zat een linkje voor het maken van een ophaal afspraak :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aTv6nYDMMUuw4mSJBpFKzNdEEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DX0nKn5OfBbu4qZXfAbj7Rph.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even geduld dus maar de aflevering is in zicht!

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 19:39
schumacher schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:37:
[...]

Nee, ik bedoel het op de juiste temperatuur brengen van de accu in de winter voor het snelladen.
De voorruit heeft bij mij geen specifieke verwarming dacht ik, die wordt ontwasemd/ontdooid met de luchtverwarming.
Deze week was het 's ochtends wat frisser en blijkt de auto inderdaad (handmatig in te schakelen, ik heb geen Cupra navigatiesysteem) accuverwarming te hebben.
Onderstaande foto is gemaakt bij een SoC van meer dan 70%, dus de weergegeven snelheid is denk ik niet slecht.
Hopelijk voorkomt dat slechte ervaringen tijdens lange ritten in de winter, bijvoorbeeld tijdens wintersportvakanties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkmCzLnvbhuF6vnYw3Ki2L7juQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXPOLzzc5MvJuktRiJ5UcjVR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jermaine
Is de foto hierboven gemaakt in een Born of een ander model? Zowel de GUI als de knoppen onderin zien er bij mij compleet anders uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
Jermaine schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:30:
Is de foto hierboven gemaakt in een Born of een ander model? Zowel de GUI als de knoppen onderin zien er bij mij compleet anders uit? :)
Cupra Formentor zo te zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
joostiphone schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:42:
[...]

Mijn Formentor (2023) ziet er toch heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
Turmin schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:43:
[...]

Mijn Formentor (2023) ziet er toch heel anders uit.
Aah. Het scherm ook dus? Hier een foto van de Formentor VZ, lijkt er wel heel erg op:

https://www.alamy.com/cup...10040-image441632099.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
joostiphone schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:44:
[...]

Aah. Het scherm ook dus? Hier een foto van de Formentor VZ, lijkt er wel heel erg op:

https://www.alamy.com/cup...10040-image441632099.html
De foto op jouw link lijkt er zeker niet op. Zie ook de vormgeving onder het scherm.
Maar, ik zocht een Formentor 2024 en daar lijkt ie wel precies op. Dus je hebt waarschijnlijk toch gelijk ;)
(Kan de url naar de foto niet direct delen, maar hier staat ie op: https://www.cupraofficial.com/cars/formentor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurseHunter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:48
Turmin schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:47:
[...]

De foto op jouw link lijkt er zeker niet op. Zie ook de vormgeving onder het scherm.
Maar, ik zocht een Formentor 2024 en daar lijkt ie wel precies op. Dus je hebt waarschijnlijk toch gelijk ;)
(Kan de url naar de foto niet direct delen, maar hier staat ie op: https://www.cupraofficial.com/cars/formentor)
Ik ben niet helemaal thuis in de wereld van PHEVs, maar die dingen laden meestal toch niet zo snel dat ze tot 59 kW komen? Naast dat denk ik ook dat dit de geupdatete Born is gezien het icoontje van een Born linksboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
CurseHunter schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:07:
[...]

Ik ben niet helemaal thuis in de wereld van PHEVs, maar die dingen laden meestal toch niet zo snel dat ze tot 59 kW komen? Naast dat denk ik ook dat dit de geupdatete Born is gezien het icoontje van een Born linksboven :)
Goed punt. De nieuwe Formentor kan snelladen tot 50 kW. En het icoontje lijkt inderdaad op een Born :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Vraagje over de Cupra Born.

Op de site en wikipedia lees ik dat er drie versies zijn:

45 kWh, 55 kWh en 77 kWh.

Op autoscout zie ik Cupra Born auto's met 62kWh. Dat zijn dan Duitse versies denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:05
Tristan schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:16:

Op autoscout zie ik Cupra Born auto's met 62kWh. Dat zijn dan Duitse versies denk ik?
Ik denk dat dit het verschil netto en bruto is. Ik heb de 55 maar die wordt ook wel eens de 58 genoemd, dat is het bruto getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Galukon schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat dit het verschil netto en bruto is. Ik heb de 55 maar die wordt ook wel eens de 58 genoemd, dat is het bruto getal.
Sure? De Duitste wikipedia noemt ze wel apart en hebben een 37,5% verschil in snelladen capaciteit. Wikipedia: Cupra Born – Wikipedia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x11TK3oXz_yulNaNsr-ZPdclnHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LYfZswpXrgpHPZOTsHObMg48.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 09-09-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Tristan schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:54:
[...]

Sure? De Duitste wikipedia noemt ze wel apart en hebben een 37,5% verschil in snelladen capaciteit. Wikipedia: Cupra Born – Wikipedia

[Afbeelding]
Hmm. Misschien dan niet? Ik heb wel zo'n voorraad model Business Premium. Dat was dan geen generiek model en misschien dan ook wel een Duitse met andere accu variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

De meeste Borns hebben een 58kWh uur accu. De nieuwere Borns hebben een iets efficiëntere versie daarvan. Tenminste dat meen ik laatst eens gelezen te hebben. En dan kom je op die 62kWh.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv

De meest verkochte is 62kWh bruto en 58kWh netto (dat zie je ook op bovenstaand screenshot van de Duitse wiki). 55 klinkt onbekend (daar wordt vast 62/58 mee bedoeld). 45 bestaat voor zover ik weet niet (wel bij de ID3, daar ontstaat mogelijk de verwarring. Of in de UK wordt de Born ook met de 45kWh accu verkocht). 77 is de 82/77.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
joostiphone schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:42:
[...]

Born 59 kWh model afgeleverd in juli. Zie schumacher in "Het grote Cupra topic"

Specifieke vragen (om foto's van bepaalde menu's bijvoorbeeld) zijn welkom hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door schumacher op 09-09-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
basdv schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:48:
[...]

De meest verkochte is 62kWh bruto en 58kWh netto (dat zie je ook op bovenstaand screenshot van de Duitse wiki). 55 klinkt onbekend (daar wordt vast 62/58 mee bedoeld). 45 bestaat voor zover ik weet niet (wel bij de ID3, daar ontstaat mogelijk de verwarring. Of in de UK wordt de Born ook met de 45kWh accu verkocht). 77 is de 82/77.
Maar heeft die dan wel snelladen met 165kW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
Tristan schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:28:
[...]

Maar heeft die dan wel snelladen met 165kW?
Dat is volgens de Wikipedia pagina de 60/63 (netto/bruto). Die wordt pas sinds dit jaar gemaakt, dus die zul je tweedehands amper vinden (ik zie er op marktplaats 0).

De 58/62 heeft dat niet (max 120kW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
basdv schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:51:
[...]

Dat is volgens de Wikipedia pagina de 60/63 (netto/bruto). Die wordt pas sinds dit jaar gemaakt, dus die zul je tweedehands amper vinden (ik zie er op marktplaats 0).

De 58/62 heeft dat niet (max 120kW).
Ik heb een 63kWh import versie gevonden die aan mijn spec eisen voldoet, maar de RDW kent hem als een 62kWh versie.

De 63kWh heeft wel snelladen met 165kW wat mijn voorkeur heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31upEPkwLsM3zMlzOCSuCYJKs80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZERuVjZbnNU8IVl04VGXGkO.jpg?f=fotoalbum_large

Dus daar mag de dealer morgen een antwoord op geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Update: Dealer heeft het onderzocht en toegegeven dat ze inderdaad een fout hebben gemaakt in de listing en dat het om een 62kWh versie gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 20:39
Vorig weekend eens een testrit gedaan met de Born eboost business 58 kwh, en dat is me heel goed bevallen imo.
De testwagen was wel uitgerust met de Firestorm velgen.
Ik had zelf de 77kwh versie op het oog.
Voelt het rijden tussen deze versies heel anders aan? of valt dit verschil te verwaarlozen? en dan gaat het voornamelijk over het hogere gewicht denk ik.
Blijkbaar is er ook op de achterbank dan maar plaats voor 2 personen ipv 3. Ff een review op internet opgezocht en een foto gevonden, daar zit dan een 'gat' in de achterbank. Ziet er maar raar uit, maar ik snap de reden wel.

Om die redenen twijfel ik dan nog wel tussen de grotere of de 'kleinere' batterij versies. De grotere range is de enige plus maar die heb ik niet per se nodig. Maar geeft mss wel wat minder laadstress :p

Ik ben ook thuis niet in de mogelijkheid om een laadpaal te installeren, dus zou enkel laden op kantoor, 2 maal per week aan een gewone 22kwh AC lader. (de andere 3 dagen werk ik thuis). Lijkt me mss wel te doen, aangezien ik hooguit 10 000km per jaar rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

tazz_ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:47:
Vorig weekend eens een testrit gedaan met de Born eboost business 58 kwh, en dat is me heel goed bevallen imo.
Voelt het rijden tussen deze versies heel anders aan? of valt dit verschil te verwaarlozen? en dan gaat het voornamelijk over het hogere gewicht denk ik.
Blijkbaar is er ook op de achterbank dan maar plaats voor 2 personen ipv 3. Ff een review op internet opgezocht en een foto gevonden, daar zit dan een 'gat' in de achterbank. Ziet er maar raar uit, maar ik snap de reden wel.

Om die redenen twijfel ik dan nog wel tussen de grotere of de 'kleinere' batterij versies. De grotere range is de enige plus maar die heb ik niet per se nodig. Maar geeft mss wel wat minder laadstress :p

Ik ben ook thuis niet in de mogelijkheid om een laadpaal te installeren, dus zou enkel laden op kantoor, 2 maal per week aan een gewone 22kwh AC lader. (de andere 3 dagen werk ik thuis). Lijkt me mss wel te doen, aangezien ik hooguit 10 000km per jaar rij.
Drie personen op de achterbank gaat sowieso niet. Drie kinderen denk ik wel. Zelf rijd ik met de 58kWh accu en ondervind geen enkele laadstress. Ook niet in het buitenland. Bij mooi weer haal ik 370 kilometer. In de winter is het wel een stuk lager. Rond de 290. Die 77kWh accu is fijn om nog net een beetje verder te komen. Maar met wat gezond verstand is de 58kWh meer dan genoeg in de dagelijkse praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher

Volgens mij heeft de 77 kWh versie sinds juni 2024 gewoon 3 plekken, check dit even goed. Qua rijden zal het weinig uitmaken, het gewicht is inderdaad wat hoger.
Als je vaker ver op vakantie gaat, kun je wat hebben aan die 77 kWh. De laadsnelheid van de 58 kWh is recent al flink verbeterd. Dus dat voordeel van de 77 kWh is kleiner, grootste voordeel is een kleiner aantal laadstops. Voor gebruik binnen NL is 77 niet nodig, tenzij je voor je functie continu aan het rijden bent.

Je schrijft 22 kW laadpaal, maar de boordlader van de Born neemt voor beide versies max 11 af. Volgens mij is de Renault Megane bijvoorbeeld een van de weinige auto's die wel met 22 kW laadt. Maar dat is verder een heel andere auto dan de Born.

• basdv

10000 km per jaar en een 77kWh accu lijkt mij niet nodig. Ik zou het geld lekker in de zak houden en de 58kWh accu nemen.

Ik heb bij de overstap naar elektrisch heel erg zitten twijfelen over de accu. Bijvoorbeeld ook naar de e2008 gekeken met een 50kWh accu, maar ik vond de range te klein. Nu achteraf denk ik dat het prima had gekund, zo vaak gebruik je de volledige range niet en er zijn zoveel laadpalen dat je er altijd wel uit komt.

Overigens wel heel blij met de keuze voor de Born tov de e2008 :)

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Ik heb bewust gekozen voor een kleinere accu, omdat ik voornamelijk binnen Nederland rijd en maximaal 300 km per dag afleg, met voldoende tijd om tussendoor op te laden. Daarnaast was mijn motivatie dat minder gewicht betere efficiëntie betekent (waarschijnlijk verwaarloosbaar) en de mrb die er misschien bijkomt.

Hiervoor ruim 2 jaar een Open Corsa E gereden (bruto 50 kWh) waarmee ik ook prima uit de voeten kwam, al verwacht ik dat het met de Born iets minder plannen is. Zelf geen eigen laadpaal maar afhankelijk van de publieke lader voor de deur.

Aankomende maandag ga ik het allemaal ervaren 8)

[ Voor 4% gewijzigd door DocktorDicking op 11-09-2024 09:27 ]

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:19
Na onlangs de foutmelding over een te lage druk in het koelsysteem hebben ze er nu bij de garage bij het onderhoud naar kunnen kijken.

Blijkbaar zit er op één leiding een minimale lekkage, natuurlijk geen garantie meer maar uit coulance wordt de leiding wel door Cupra vergoed en betaal ik alleen maar de montage.

2,5 jaar oud en hij begint nu al uit elkaar te vallen … (parkeersensoren voorzijde ook al defect) dat drukt toch wel een negatieve stempel op de anders zo plezierige auto.

Ga wel nog proberen wat meer terug te krijgen, moet toch niet kunnen zou ik zeggen zo snel al.

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 14:32
Hebben mensen hier ervaring met de Immersive by Sennheiser optie?
Ik heb de Leon Sportstourer op het oog als nieuwe leasebak en goede muziekkwaliteit is mij de €645 op de fiscale waarde wel waard. Ik lees echter dat het een 'digitaal geluidspakket' is en het is mij niet geheel duidelijk wat dat is.
Uiteraard kan ik het zelf ook beluisteren, maar ik ben nu vooral even benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of het inderdaad het geld waard is. Thanks!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vanochtend halverwege mijn rit ineens een waarschuwing dat mijn automatische verlichting niet meer werkt. Ik zie de waarschuwing ook terug in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwaMizzEwtcy5r6Ht-cxm5Jrm1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWwD1rdXauPPseKIMnQlkLxu.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die dit ook al meegemaakt heeft? Zo ja was het iets tijdelijks (bv vieze sensor) of moet dit via de garage opgelost worden?

• Kappie68
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-09 14:44
Matizovic schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:52:
Hebben mensen hier ervaring met de Immersive by Sennheiser optie?
Ik heb de Leon Sportstourer op het oog als nieuwe leasebak en goede muziekkwaliteit is mij de €645 op de fiscale waarde wel waard. Ik lees echter dat het een 'digitaal geluidspakket' is en het is mij niet geheel duidelijk wat dat is.
Uiteraard kan ik het zelf ook beluisteren, maar ik ben nu vooral even benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of het inderdaad het geld waard is. Thanks!
Volgens mij is dit een nieuwe optie bij Cupra dus vraag me af of er al ervaringen mee zijn. Ik rijd nu zelf het vorige model van de ST (VZ Performance) en deze optie was toen niet beschikbaar. Ik vind de standaard geluidsinstallatie prima. Of het z'n geld waard is, is natuurlijk persoonlijk. Je zult het zelf moeten ervaren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Heb met plezier een tiental pagina's terug gelezen, waar het voornamelijk ging over de Cupra Born.
Na acht jaar mijn trouwe A5 diesel te hebben gereden, wordt mijn eerste Cupra een feit.
Afgelopen week akkoord gegeven voor de Cupra Tavascan, business in de kleur Basalt Grey. Als alles loopt zoals het moet, is de levering midden november.

Er zijn er redelijk veel besteld door Cupra, die in november geleverd zullen worden. Helaas ook een offerte gehad voor een Tavascan blue, die in de business uitvoering pas leverbaar was in november 2025! Ook deze komt duurder uit, omdat er rekening gehouden wordt met de verhoogde importheffing.

Wat mij op viel is dat er in Duitsland op mobile.de alleen al 280 te koop staan. (allemaal Adreline of Adreline VZ).

• Jermaine
TVSCN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:10:
Ook deze komt duurder uit, omdat er rekening gehouden wordt met de verhoogde importheffing.
Hiermee bevestig je dus iets wat hier al lang vermoed werd; de Tavascan wordt dus gebouwd in China waardoor 'ie een extra hoog prijskaartje krijgt en ik ook enigszins jeukerig word wbt de software. Hmmpfff :-(

• TVSCN
  • Nu online
Jermaine schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:12:
[...]

Hiermee bevestig je dus iets wat hier al lang vermoed werd; de Tavascan wordt dus gebouwd in China waardoor 'ie een extra hoog prijskaartje krijgt en ik ook enigszins jeukerig word wbt de software. Hmmpfff :-(
Ja.. Ben benieuwd of dit issues met zich mee gaat brengen. Overigens vond ik de prijsstijging mee vallen. Ze wist het niet met 100% zeker te zeggen, maar er is haar verteld rekening te houden met 750€.

Ben nieuw in de EV's, maar vond de 135kW wel erg tegenvallen. (als je dit nu vergelijkt met andere exoten)

• VW-Bart
Kan iemand met een Born bevestigen/ontkrachten dat ik hier wellicht op mijn scherm de defecte sensor kan herkennen?
De auto meldt dat de sensoren moeten worden gereinigd, maar waarschijnlijk is door steenslag een sensor defect. (Aldus de dealer)

Aan de linkerzijde (bestuurderskant) lijkt het alsof er een witte streep staat bij de sensor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rY6e8l4Uzdh7Js-TgsoVz1K9B40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbEgZIIRwDzWKx71CO6h4DyB.jpg?f=fotoalbum_large

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
VW-Bart schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:59:
Kan iemand met een Born bevestigen/ontkrachten dat ik hier wellicht op mijn scherm de defecte sensor kan herkennen?
De auto meldt dat de sensoren moeten worden gereinigd, maar waarschijnlijk is door steenslag een sensor defect. (Aldus de dealer)

Aan de linkerzijde (bestuurderskant) lijkt het alsof er een witte streep staat bij de sensor.

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde gehad, alleen aan de achterkant. Was inderdaad een defecte sensor en kwam niet door steenslag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Bart
TheMadd schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:22:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, alleen aan de achterkant. Was inderdaad een defecte sensor en kwam niet door steenslag :)
Ok, kon je aan het display zien welke sensor het was? Want zo ja, dan duik ik dadelijk even in de wielkast om de bekleding daar los te halen en te testen met een andere sensor.
(Geen garantie meer, dus kijk eerst zelf of ik het opgelost krijg)

Update:

Na het wisselen van twee sensor posities schoof de ‘indicator’ inderdaad mee op.
De verdachte sensor vervangen door een nieuwe, en alles werkt weer naar behoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oYZAB5LasUphickLhl3iN08lZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFVHtdqzsQBJXAgUF4qNrYXz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S83A7JKMs3xMW-lVp97AXBfoEaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihdVvdBHZDrcKzSfF0ZNxada.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door VW-Bart op 12-09-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 08:26
VW-Bart schreef op donderdag 12 september 2024 @ 17:59:

[Afbeelding]
Heb precies het zelfde, moet zelf er nog mee naar de dealer, ik hoop dat het een foutcode is die gewoon ge-cleared kan worden. Anders moeten ze die ook maar vervangen zoals bij jouw.

[ Voor 3% gewijzigd door aaradorn op 13-09-2024 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:22
TVSCN schreef op woensdag 11 september 2024 @ 17:10:
Heb met plezier een tiental pagina's terug gelezen, waar het voornamelijk ging over de Cupra Born.
Na acht jaar mijn trouwe A5 diesel te hebben gereden, wordt mijn eerste Cupra een feit.
Afgelopen week akkoord gegeven voor de Cupra Tavascan, business in de kleur Basalt Grey. Als alles loopt zoals het moet, is de levering midden november.

Er zijn er redelijk veel besteld door Cupra, die in november geleverd zullen worden. Helaas ook een offerte gehad voor een Tavascan blue, die in de business uitvoering pas leverbaar was in november 2025! Ook deze komt duurder uit, omdat er rekening gehouden wordt met de verhoogde importheffing.

Wat mij op viel is dat er in Duitsland op mobile.de alleen al 280 te koop staan. (allemaal Adreline of Adreline VZ).
Ik ben heel benieuwd en hoor graag je review/ervaring. Ondanks dat ik nog 1,5 zakelijk lease te gaan heb op de Born ben ik al voorzichtig aan het kijken. De Cupra Sportstourer of de Tavascan staan bij mij op de shortlist. Sportstourer vanwege de extra bagageruimte, handig voor werk en de tieners tijdens vakantie. Maar ook zeker voor het dakraam, die ik in de zomer erg mis. Maar elektrisch rijden bevalt me prima, dus Tavascan is echt heel mooi daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
  • Nu online
Brak1977 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:58:
[...]

Ik ben heel benieuwd en hoor graag je review/ervaring. Ondanks dat ik nog 1,5 zakelijk lease te gaan heb op de Born ben ik al voorzichtig aan het kijken. De Cupra Sportstourer of de Tavascan staan bij mij op de shortlist. Sportstourer vanwege de extra bagageruimte, handig voor werk en de tieners tijdens vakantie. Maar ook zeker voor het dakraam, die ik in de zomer erg mis. Maar elektrisch rijden bevalt me prima, dus Tavascan is echt heel mooi daarvoor.
Het rijdt fantastisch! Uiteraard was dit wel de VZ uitvoering. Ongeveer een uurtje kunnen rijden. Voor de ruimte zal de Tavascan je zeker niet gaan tegenvallen.

Moet wel zeggen, de Polestar rijdt beter; lees makkelijkere overstap van brandstof naar EV. Daar hebben ze ook op gefocust. Helaas is het interieur echt wel van tegenvallende kwaliteit. Overal zag je vingers.. Wel erg rap!
Had liever de stap naar EV nog even uitgesteld, maar werkgever stimuleert EV rijden met een hoger lease budget.
Heb ook nog proefgereden in een Golf 50 jahre editie. Erg goed in de opties voor een “scherpe” prijs. Scherp is relatief, 43k blijft een hoop geld natuurlijk.

2 maanden duurt nog lang…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:22
TVSCN schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:44:
[...]

Het rijdt fantastisch! Uiteraard was dit wel de VZ uitvoering. Ongeveer een uurtje kunnen rijden. Voor de ruimte zal de Tavascan je zeker niet gaan tegenvallen.

Moet wel zeggen, de Polestar rijdt beter; lees makkelijkere overstap van brandstof naar EV. Daar hebben ze ook op gefocust. Helaas is het interieur echt wel van tegenvallende kwaliteit. Overal zag je vingers.. Wel erg rap!
Had liever de stap naar EV nog even uitgesteld, maar werkgever stimuleert EV rijden met een hoger lease budget.
Heb ook nog proefgereden in een Golf 50 jahre editie. Erg goed in de opties voor een “scherpe” prijs. Scherp is relatief, 43k blijft een hoop geld natuurlijk.

2 maanden duurt nog lang…
Damn, klinkt goed. Ik heb nog even, maar de Tavascan klinkt als een mooie upgrade. De Polestar nooit gereden, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Tavascan in het echt gezien, eindelijk eens een mooie en sportieve elektrische auto van de VAG groep. Wat mij betreft dé auto om te kiezen boven een ID4 of Enyaq.

Mijn Terramar VZ performance is besteld, verwachten hem eind november al binnen, ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
  • Nu online
Scrtz schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:23:
Tavascan in het echt gezien, eindelijk eens een mooie en sportieve elektrische auto van de VAG groep. Wat mij betreft dé auto om te kiezen boven een ID4 of Enyaq.

Mijn Terramar VZ performance is besteld, verwachten hem eind november al binnen, ben benieuwd!
Ook de Terramar gezien bij Cupra, wat een machien.. Wel goed dat er vrij snel na de lancering bepaalde configuraties voor besteld zijn. Maakt het wachten dragelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
TVSCN schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:43:
[...]

Ook de Terramar gezien bij Cupra, wat een machien.. Wel goed dat er vrij snel na de lancering bepaalde configuraties voor besteld zijn. Maakt het wachten dragelijker :)
Ben je in Rotterdam geweest of? Ik moest vorige week bij PON in Leusden zijn, toen ben ik even Cupra Leusden binnengelopen maar stond er nog niet. Maargoed je kan de design taal wel afkijken bij de andere modellen:P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Zojuist mijn Born mogen ophalen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCDLd8dFVGFbS-4lH5sRPvN5Qdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xO7DViWMZJwHUBSCeM6naAaS.jpg?f=fotoalbum_large

Eerder in dit topic is het al een keer voorbij gekomen maar de Born is dus ook uitgerust met het nieuwe scherm en software. Draait als een zonnetje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-v-Vt9m0t0lGXfKxWMTCN4UQGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEd0kPc4GAHyNPSnAkEpFn5F.jpg?f=fotoalbum_large

De sliders onder het scherm, voor volume en clima, zijn nu ook verlicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
DocktorDicking schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:34:

De sliders onder het scherm, voor volume en clima, zijn nu ook verlicht.
Ik ga hem inruilen! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVSCN
  • Nu online
Scrtz schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:49:
[...]

Ben je in Rotterdam geweest of? Ik moest vorige week bij PON in Leusden zijn, toen ben ik even Cupra Leusden binnengelopen maar stond er nog niet. Maargoed je kan de design taal wel afkijken bij de andere modellen:P
Inderdaad in Rotterdam. Niet echt een lekkere plek om proefritten vandaan te plannen.. officieel heb je maar 3 kwartier. Gelukkig was er niemand na mij dus had langer de tijd.

De nieuwe Formentor en Terramar stonden er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 20:39
Mijn Cupra Born is vandaag besteld, levering zou voorzien zijn voor ergens in december. Maar voor mij persoonlijk is er geen haast bij. Ik vind het prima zo.
Is besteld in Gent/België, en is een leasing wagen, dus kon 'm wel voorzien van behoorlijk wat opties.
namelijk met pack Comfort 360 en de 20 Firestorm pack (Firestorm velgen & dynamic pack), plus opties Skyline en Sennheiser premium soundsystem.
En het is de 77kwh batterij geworden. Ga 'm normaal gezien op kantoor opladen, daar staan zat gewone AC laadpalen en ook 4 snelladers.
Aangezien ik weinig km rij dan zou dat meer dan voldoende moeten zijn om telkens een 5 tal dagen mee verder te komen :)

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Na de post van @AvK:
AvK schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:36:
Hallo beste mensen, hier ben ik weer even. Na mijn upgrade aan de Born met de Fitcamx heb ik....
besloten dat ik ook een dashcam moet hebben in mijn Born :+ . Vandaag de FitcamX besteld met polarisatie filter dus ben benieuwd hoe moeilijk het kapje loshalen zal zijn...

Nieuwe Born bevalt super. Het is nu ook mogelijk om de auto te openen en weer te sluiten via de app.
Alleen het "automatisch" parkeren werkt niet helemaal lekker in mijn optiek maar wellicht is het een kwestie van wennen en misschien niet het juiste moment gekozen om dit te testen. Hoe ervaren andere gebruikers deze functionaliteit?

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Afgelopen dagen heb ik in de app staan dat de auto in de offline modus staat. En krijg deze melding niet weg. Via de app zelf kan ik nu wel zien wat de status is van laden, of de auto op slot is, en of de airco aan staat. Maar kan niets wijzigen.

Via de api in homeassistant kan ik echter rustig alle waarden aanpassen, en de airco op afstand starten. Andere mensen hier ook last van?

• blaaaaaaaaaaaat
Patrock schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:58:
Afgelopen dagen heb ik in de app staan dat de auto in de offline modus staat. En krijg deze melding niet weg. Via de app zelf kan ik nu wel zien wat de status is van laden, of de auto op slot is, en of de airco aan staat. Maar kan niets wijzigen.

Via de api in homeassistant kan ik echter rustig alle waarden aanpassen, en de airco op afstand starten. Andere mensen hier ook last van?
Ik heb min of meer hetzelfde al een paar weken denk ik, maar dan met Homey.
Bij mij logt de app ook steeds uit, heel irritant, alles is weer als vanouds vrees ik.
De snelheid is er ook weer uit.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ja was hier een paar dagen geleden ook zo. Nu is alles weer normaal en redelijk vlot.

• sJoren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-06 15:43
Dag allemaal,

Als particulier, zoekend naar een nieuwe gezinswagen die veel ruimte heeft maar toch ook wat sportieve trekjes, is mijn oog gevallen op de Cupra Leon 1.5 eTSI DSG. Kan er weinig reviews over vinden omdat het volgens mij enkel een europees model van de cupra leon is (?)

Nieuw kopen zit er niet in, dus kijk naar max 3 jaar oud. Op myway zijn wel wat exemplaren die voldoen aan mijn eisen, maar ben toch wat in de war

Op de foto's van myway staat de leon zonder typische sportstoelen, terwijl ik dacht begrepen te hebben dat dit standaard was?

Waar kan ik nu precies vinden welke opties ik kan verwachten? Bijv. ambient lighting op en rond het dashboard, rij assistent, sportstoelen,...

Mogelijks een wat simpele vraag, maar ben echt een leek wat dit betreft, dus tips zijn welkom!

ps. de link naar de myway variant die ik op het oog heb: https://www.myway.be/nl/a...0-4391-998f-946662447860/

• linuxpro
Heeft iemand t a voor elkaar gekregen om middels -trucje- video te kunnen bekijken of t scherm vd cupra. Ik zou tijdens t rijden voor de bijrijder en mensen achterin t best leuk vinden om bijv. netflix of andere streaming iets af te spelen.

• Scrtz
sJoren schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:08:
Dag allemaal,

Als particulier, zoekend naar een nieuwe gezinswagen die veel ruimte heeft maar toch ook wat sportieve trekjes, is mijn oog gevallen op de Cupra Leon 1.5 eTSI DSG. Kan er weinig reviews over vinden omdat het volgens mij enkel een europees model van de cupra leon is (?)

Nieuw kopen zit er niet in, dus kijk naar max 3 jaar oud. Op myway zijn wel wat exemplaren die voldoen aan mijn eisen, maar ben toch wat in de war

Op de foto's van myway staat de leon zonder typische sportstoelen, terwijl ik dacht begrepen te hebben dat dit standaard was?

Waar kan ik nu precies vinden welke opties ik kan verwachten? Bijv. ambient lighting op en rond het dashboard, rij assistent, sportstoelen,...

Mogelijks een wat simpele vraag, maar ben echt een leek wat dit betreft, dus tips zijn welkom!

ps. de link naar de myway variant die ik op het oog heb: https://www.myway.be/nl/a...0-4391-998f-946662447860/
Je moet heel erg opletten of het geen buitenlandse en dus geïmporteerde auto is. Dat is verder qua voertuig niet erg maar de uitrustingen in het buitenland kunnen afwijken met datgeen dat in Nederland standaard is. Dus je kunt niet zomaar uitgaan van een standaard uitrusting vanuit een NL prijslijst.

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 12:54

Ik had iets soortgelijks: ik kreeg meldingen dat mijn account offline was. Soms wel tien keer dezelfde melding onder elkaar. Klikte ik er op, dan moest ik opnieuw inloggen maar dat hielp niet. Ondanks dat was ik wel gewoon online: ik kreeg bv gewoon file informatie door, en kon via de app alles regelen.

Contact gehad met Cupra hierover, die wisten niet wat het was en konden een afspraak maken bij de garage. Heb dat maar gelaten omdat ik een paar maanden later de 2 jaars onderhoudsbeurt zou hebben. Daarbij zou ik ook een software-update krijgen. Dat was allemaal in een paar uurtjes geregeld en daarna zijn ook al die meldingen verdwenen.

Het zou dus kunnen dat dit een bug is in de oude software. Moet je nog voor je 2-jaarsbeurt?

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Marc_us schreef op donderdag 19 september 2024 @ 11:34:
[...]

Het zou dus kunnen dat dit een bug is in de oude software. Moet je nog voor je 2-jaarsbeurt?
Daar moet ik nog voor ja, begin dit jaar meerdere malen geprobeerd een afspraak te maken, maar de garages zitten elke keer tot eind van het jaar al vol...

Toevallig in het begin van het jaar nog een software update uit laten voeren. zag dat er een update bekend was op vin nummer. Had ik toen maar een maand voor de twee jaar de controle laten doen.. :)

software werkt verder na 3x bij de garage te zijn geweest voor updates eindelijk stabiel. En heb alle extra schermen uit geprogrammeerd. dus ontvang liever geen updates meer.

• Galukon
Bij mij staat hij niet in offline modus. Ik kon gisterenmiddag ineens niet meer inloggen maar hij stond ook bij de dealer, mogelijk dat het systeem dat niet leuk vond. Ik heb alleen contant de melding staan dat de portieren en verlichting nog aan staat maar dat klopt niet. Hij is wel vergrendeld. Zal een bug zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Het viel me op dat weinig informatie beschikbaar is over de Born Q3 2024. Voor degenen die geïnteresseerd zijn, hier zijn enkele foto’s van het stuur en de nieuwe versnellingspook stok? in de Born.

Imgur linkje met foto's
Hier is ook een korte video waarin je de reactietijd van het nieuwe infotainmentsysteem kunt zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelee
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-09 13:06
DocktorDicking schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:30:
Het viel me op dat weinig informatie beschikbaar is over de Born Q3 2024. Voor degenen die geïnteresseerd zijn, hier zijn enkele foto’s van het stuur en de nieuwe versnellingspook stok? in de Born.

Imgur linkje met foto's
Hier is ook een korte video waarin je de reactietijd van het nieuwe infotainmentsysteem kunt zien.
Dit is echt een insane verschil met Borns die het eerste infotainmentsysteem hebben. (waaronder mezelf)...
Pagina: 1 ... 90 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.