True schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:00:
[...]
Beetje een
quote from the past maar jij bent één v.d. twee op GoT die ooit gepost heeft over een IROAD X10 dashcam. Gezien deze dashcam door VAG door de dealer geplaatst kan worden ben ik benieuwd wat jij nu van je dashcam vindt nu je deze een tijdje hebt kunnen gebruiken?
Hoe is het qua beeldkwaliteit in daglicht en in de nacht, zijn in de nacht kentekens ook redelijk te herkennen? En als je iets wilt downloaden gaat dat gemakkelijk via de app of werkt dat niet lekker? Eventueel het SD-kaartje verwisselen of in een computer/laptop steken om daaraf video te halen is dat (het gepruts) een beetje te doen?
Als die bij jou tegenvalt overweeg ik de dealer enkel te vragen om de voorbereiding met een usb-c kabeltje te leveren en dan koop ik zelf een dashcam voor de voor- en en achterkant. Kost mijzelf dan een paar centen meer dan het binnen het leasebudget te laten regelen.
Inmiddels heb ik 'm niet meer hoor - de Cupra is de deur uit gegaan

In 2 jaar tijd heb ik de cam gelukkig weinig nodig gehad, 1x beelden van overdag aan de politie moeten overhandigen: haarscherp, absoluut niets mis mee. 1x beelden 's nachts, in de stromende regen met hele beroerde lichtcondities(links hoge lantaarnpalen op een industrieterrein, rechts een fel verlichte loods terwijl ik door een bocht kwam) teruggekeken: kansloos. Ik denk dat dat meer de combinatie van omstandigheden was dan de camera die slecht is.
SD kaartje eruit halen is niet zo makkelijk (klein imbusje, borg plaatje etc) maar de app doet het goed. Grootste geknoei was wel altijd om m'n iphone te overtuigen met wifi van de camera verbonden te blijven ipv carplay. Als dat eenmaal gelukt was deed het gewoon z'n ding.
Puntje waar je op moet letten: bij mij was de camera links van de spiegel geplaatst en netjes weg gewerkt, hierdoor zag de camera op rechts erg weinig en dat vond ik wel een absoluut minpunt. Not sure of dealers daar wat mee kunnen overigens.
Zou ik 'm nog een keer kopen? Ja, zonder twijfel.