Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 87 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 15:24
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:30:
[...]

Ik heb sinds vrijdag ook dezelfde auto als jij maar dan in de kleur Graphene Grey, echter vindt ik de banden en het onderstel veel geluid maken. Met name over drempels vindt ik dat er veel geluid uit het onderstel komt. Ervaar jij dat ook? Verder staat het in de handleiding dat de rij modus standaard naar comfort gaat.
Hmm, ik heb daar eerlijk gezegd geen last van. Heb je dit ook in comfort en al eens geprobeerd in je individuele rijmodus je DCC helemaal naar links op comfort te zetten?

Banden maken wel wat meer geluid maar dat komt denk ik vooral door de 19 inch velgen. Het is voor mij niet storend iniedergeval..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:10
linuxpro schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:09:
Heeft er iemand als uitgevonden hoe je die irritante defecte uit kan zetten als je uit stapt en de audio uit gaat. Heel irritant als je kids in de auto hebt en even naar de wc gaat bij t tankstation enzo. Ik heb odb11
Gordel achter je rug om in de houder klikken. Dan gaat de auto niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZegHetMaar schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:49:
[...]

Hmm, ik heb daar eerlijk gezegd geen last van. Heb je dit ook in comfort en al eens geprobeerd in je individuele rijmodus je DCC helemaal naar links op comfort te zetten?

Banden maken wel wat meer geluid maar dat komt denk ik vooral door de 19 inch velgen. Het is voor mij niet storend iniedergeval..
Ik heb het in elke rijmodus. Ik ga het wel even met de dealer bespreken.Ik had dit namelijk niet verwacht met adaptieve dempers. Verder bevalt de auto goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Spro schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Ik heb door de dealer een Iroad X10https://shop.seat.nl/auto...hcam-x10-4k-uhd-2-kanaals laten monteren.

Voorkant buiten:[Afbeelding]

Voorkant binnen:
[Afbeelding]

Voorkant beeld:
[Afbeelding]

Achterkant buiten:
[Afbeelding]
Achterkant binnen:
[Afbeelding]
Acterkant beeld:
[Afbeelding]
Beetje een quote from the past maar jij bent één v.d. twee op GoT die ooit gepost heeft over een IROAD X10 dashcam. Gezien deze dashcam door VAG door de dealer geplaatst kan worden ben ik benieuwd wat jij nu van je dashcam vindt nu je deze een tijdje hebt kunnen gebruiken?

Hoe is het qua beeldkwaliteit in daglicht en in de nacht, zijn in de nacht kentekens ook redelijk te herkennen? En als je iets wilt downloaden gaat dat gemakkelijk via de app of werkt dat niet lekker? Eventueel het SD-kaartje verwisselen of in een computer/laptop steken om daaraf video te halen is dat (het gepruts) een beetje te doen?

Als die bij jou tegenvalt overweeg ik de dealer enkel te vragen om de voorbereiding met een usb-c kabeltje te leveren en dan koop ik zelf een dashcam voor de voor- en en achterkant. Kost mijzelf dan een paar centen meer dan het binnen het leasebudget te laten regelen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:05
True schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Beetje een quote from the past maar jij bent één v.d. twee op GoT die ooit gepost heeft over een IROAD X10 dashcam. Gezien deze dashcam door VAG door de dealer geplaatst kan worden ben ik benieuwd wat jij nu van je dashcam vindt nu je deze een tijdje hebt kunnen gebruiken?

Hoe is het qua beeldkwaliteit in daglicht en in de nacht, zijn in de nacht kentekens ook redelijk te herkennen? En als je iets wilt downloaden gaat dat gemakkelijk via de app of werkt dat niet lekker? Eventueel het SD-kaartje verwisselen of in een computer/laptop steken om daaraf video te halen is dat (het gepruts) een beetje te doen?

Als die bij jou tegenvalt overweeg ik de dealer enkel te vragen om de voorbereiding met een usb-c kabeltje te leveren en dan koop ik zelf een dashcam voor de voor- en en achterkant. Kost mijzelf dan een paar centen meer dan het binnen het leasebudget te laten regelen.
Inmiddels heb ik 'm niet meer hoor - de Cupra is de deur uit gegaan ;)
In 2 jaar tijd heb ik de cam gelukkig weinig nodig gehad, 1x beelden van overdag aan de politie moeten overhandigen: haarscherp, absoluut niets mis mee. 1x beelden 's nachts, in de stromende regen met hele beroerde lichtcondities(links hoge lantaarnpalen op een industrieterrein, rechts een fel verlichte loods terwijl ik door een bocht kwam) teruggekeken: kansloos. Ik denk dat dat meer de combinatie van omstandigheden was dan de camera die slecht is.

SD kaartje eruit halen is niet zo makkelijk (klein imbusje, borg plaatje etc) maar de app doet het goed. Grootste geknoei was wel altijd om m'n iphone te overtuigen met wifi van de camera verbonden te blijven ipv carplay. Als dat eenmaal gelukt was deed het gewoon z'n ding.

Puntje waar je op moet letten: bij mij was de camera links van de spiegel geplaatst en netjes weg gewerkt, hierdoor zag de camera op rechts erg weinig en dat vond ik wel een absoluut minpunt. Not sure of dealers daar wat mee kunnen overigens.

Zou ik 'm nog een keer kopen? Ja, zonder twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:26

eisbaer

Zie signature

basdv schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:19:
Heeft iemand wel eens gehad dat de laadklep niet open wilde? Hij stond op een kiertje (~1 cm), zowel open als dicht wilde niet meer. Van alles geprobeerd, niks hielp. We hadden een lange rit voor de boeg en moesten op de terugweg zondag echt kunnen laden, dus naar de dichtstbijzijnde VW garage gereden. Komen we daar aan, springt het klepje ineens open :D

Dus eind goed al goed, maar als iemand hier een oplossing weet fijn voor als het nog een keer gebeurt.
Afgelopen zaterdag voor het eerst meegemaakt. Soort van de truuk van Pinobigbird geprobeerd, d.w.z. zachtjes tegenaan duwen en tegelijkertijd ontgrendelen. Dat wilde niet direct, dus gaan rijden. Bij aankomst stond het klepje open en kom ik hem normaal sluiten.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:02
Turmin schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:47:
Mijn Formentor start steeds vaker op brandstof, terwijl de accu vol of iig voldoende is.
Gisteren haalde ik 'm van de lader en startte direct op brandstof. Ook komt er dan in beeld dat elektrisch niet beschikbaar is. Even uit en aan en hij start weer op accu.
Vandaag schoot die tijdens het rijden naar brandstof en gaf ook aan dat elektrisch niet beschikbaar was en ging dus ook niet meer terug. Ik kan in de infotainment op dat moment ook niet switchen (e-mode is dan disabled).
Hebben meer mensen hier last van of gehad? Iets waarvoor ik naar de dealer moet?
De auto wil dat de benzine motor soms een poosje loopt, zeker als 'ie koud is en al een tijd geen langere stukken aangestaan heeft.

Waarschijnlijk als je een keer een lading snelweg kilometers op brandstof hebt gemaakt, blijft die melding weer een poos weg.

[ Voor 7% gewijzigd door TMobile op 14-06-2024 12:05 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:28
Ik ben een software ontwikkelaar en omdat ik tijdens mijn normale werk nooit iets met mobile development doe leek het me leuk eens wat native Android op te pakken. Ook heb ik sinds een paar weken een Pixel Watch 2 en zo kwam ik uit bij "kon ik maar zien op hoeveel procent m'n Born is op mijn smartwatch"

Dus ik ben aan het klussen gegaan, en - ondanks Google's schandalige gebrek aan Wear OS documentatie - heb ik met behulp van de Tronity API het volgende voor elkaar gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8OUv3vN.png

Ik heb gekozen voor Tronity zodat het niet alleen met de Cupra API werkt, maar alle auto's die Tronity zelf ook ondersteund. Ik ben het nog verder aan het polijsten maar mocht men het leuk vinden zal ik hem op de Play Store zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Sinds vandaag trotse bezitter van een jong gebruikte Cupra Born One Copper edition 😎

Een ding is me nog niet helemaal duidelijk;
Hij draait op software 0561, ABT software 6085, media codec 3.1.4 en navi 23.10. Moet ik nu naar de dealer voor een update of ga ik deze OTA ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Extreme smell op 15-06-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Extreme smell schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:31:
Sinds vandaag trotse bezitter van een jong gebruikte Cupra Born One Copper edition 😎

Hij draait op software 0561, ABT software 6085, media codec 3.1.4 en navi 23.10. Moet ik nu naar de dealer voor een update of ga ik deze OTA ontvangen?
Je bent niet compleet. Wat is het Onderdeelnummer en de Hardware versie?
Best even een foto plaatsen van je Systeeminformatie.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Extreme smell schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:31:

Check hier je VIN https://checkout.cupraoff...service-campaigns-recalls

Als daar nog de volgende tussen staat dan moet je nog langs de dealer:
93S2 S-Flash action BORN ME 3.2.1

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Nu online
AvK schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:38:
[...]

Je bent niet compleet. Wat is het Onderdeelnummer en de Hardware versie?
Best even een foto plaatsen van je Systeeminformatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Cqjdb4j7FfF1dhE3AwEUUdmL0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbTSOeV1AF1hz6tJ9A1IcodP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Nu online
Pinobigbird schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:39:
[...]

Thanks! Daar staat niks open. Goed nieuws dus :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:51
Vandaag in Rotterdam geweest om de Tavascan in het echt te bekijken! En ik ben wel onder de indruk moet ik zeggen. Erg mooie bak! Ik overweeg deze wel serieus om te bestellen in de lease tvv mijn huidige Model 3. En deze auto doet meer met me dan een Model Y, die ik ook overweeg en wel stukje goedkoper in de bijtelling is. Hart of het hoofd laten spreken :P ?

Ik ben alleen bang dat ook deze auto onder de Chinese importheffing gaan vallen die van de week door de EU zijn opgesteld :F . Weet iemand dit? Of zou nu bestellen dat voorkomen? De verkoopdame wist niet van die importheffing af en gaf aan we hebben net de prijzen aangekondigd dus lijkt me niet. Nou vertrouw ik niet blind op.. >:) Enige is dat het me niet lukt om te gaan proefrijden aangezien ik 2 maanden in het buitenland ben vanaf eind juni...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiGbU-liJe0DJTz6Yy7hTv5Fuh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tf7pxtEtWBSRywfyaOWy1DOe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ie2OVlfKVk1hgZxyrgmij0M1Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoAuTghwOOqMzl8pel4sASsd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGeAW_Johw2nuN-0PBoVWgq4b98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Dtpw1NhnddCzH5EoRD1yFaC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5QFby8fg6FN1e_PWxCmY6gUuN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJRuZ0BvySk6BEdfWTvscu6O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eI7SC2M7KWI91RdZ0azoVCu0Jjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqCsvAJnKnU5pOnuyH2brH96.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fndZ2bAQJhIdVXSsP5wrC-4TE94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwr47KxcjXFerLyKU02azzN6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXqkzHgxAjSNR2A3R5OCtbaw2aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9HngsP91wCpiuLff1wdOaGt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXbmhjo4hOcSm2RJ3kcfVnklLiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/227LIc1BfySM2Z7xjlEA4swB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VC6_vBMhb_g_aoVw6H8xbHu4pYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KWxmY4Gm7xgK4BOCxBbDr6f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Je zit op Software versie 3.2.1 dus de OTA updates zou je gewoon moeten krijgen. Hier kreeg ik de 2e update vandaag binnen. Update van de aandrijving.
De update is geïnstalleerd maar heb nog geen verschil gemerkt. Schokje in het gaspedaal bedoel ik. Denk dat dat nog komt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Pinobigbird schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:39:
[...]

Toch ook even mijn VIN ingevuld en ik kreeg dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KAC_pwr3N06dPTQPm2diW1yff4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1DYXbSNlSSkv6PaKs7357OFY.png?f=fotoalbum_large

Waar zal PWR voor staan? Gaan we naar software versie 3.5.1?
Ik heb vorige week wel een update geïnstalleerd die resulteerde in de (eenmalige) foutmelding m.b.t. de verlichting. De tweede update is nog niet beschikbaar, zojuist nog even gecheckt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1lIjBM8HDuoatwLjvXxCsSgM-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvEAXVqPjxEpg9pv5OuqWPOz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzYGYaU1qiHWWh2M8y44Y1RnmYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyoxWJELQsQX9uAs1ZudMz9V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 19:01
Jurbatov schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:13:

Ik ben alleen bang dat ook deze auto onder de Chinese importheffing gaan vallen die van de week door de EU zijn opgesteld :F . Weet iemand dit? Of zou nu bestellen dat voorkomen? De verkoopdame wist niet van die importheffing af en gaf aan we hebben net de prijzen aangekondigd dus lijkt me niet. Nou vertrouw ik niet blind op.. >:) Enige is dat het me niet lukt om te gaan proefrijden aangezien ik 2 maanden in het buitenland ben vanaf eind juni...
Worden ze in China gebouwd dan? Cupra Born en VW ID.3 worden in Europa gebouwd dus die krijgen geen heffing erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
Jurbatov schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:13:
Vandaag in Rotterdam geweest om de Tavascan in het echt te bekijken! En ik ben wel onder de indruk moet ik zeggen. Erg mooie bak! Ik overweeg deze wel serieus om te bestellen in de lease tvv mijn huidige Model 3. En deze auto doet meer met me dan een Model Y, die ik ook overweeg en wel stukje goedkoper in de bijtelling is. Hart of het hoofd laten spreken :P ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een vet apparaat! Ben benieuwd wanneer ik er een op de weg spot.

Ik zou zeggen, laat je hart spreken. Jan en alleman rijdt in een Tesla, bij de Cupra zie je soms nog mensen om kijken en regelmatig krijg ik nog de vraag wat voor merk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
orillion schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:01:
[...]

Worden ze in China gebouwd dan? Cupra Born en VW ID.3 worden in Europa gebouwd dus die krijgen geen heffing erop.
Ja ik begreep van wel, in een Volkswagen fabriek in China.
basdv schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:13:
[...]

Wat een vet apparaat! Ben benieuwd wanneer ik er een op de weg spot.

Ik zou zeggen, laat je hart spreken. Jan en alleman rijdt in een Tesla, bij de Cupra zie je soms nog mensen om kijken en regelmatig krijg ik nog de vraag wat voor merk het is.
Ja helemaal eens! Ik ben ook wel echt weg van deze auto en heb dat gevoel niet zo van huidige Model Y. Al vond ik de software wel heel erg wennen, maar heb ook maar paar min mee gespeeld.

Er zit ook gewoon Android Auto en CarPlay in Cupras toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
Jurbatov schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:18:
[...]

[...]

Ja helemaal eens! Ik ben ook wel echt weg van deze auto en heb dat gevoel niet zo van huidige Model Y. Al vond ik de software wel heel erg wennen, maar heb ook maar paar min mee gespeeld.

De ID.4 (waarop Tavascan gebaseerd is) wordt in China en de VS gemaakt, maar ook in Zwickau. Geen garantie natuurlijk voor Tavascan, maar ik verwacht dat er een Europese productielijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
Jurbatov schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:18:
[...]

[...]

Ja zit er allebei in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:16
orillion schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:54:
[...]

De ID.4 (waarop Tavascan gebaseerd is) wordt in China en de VS gemaakt, maar ook in Zwickau. Geen garantie natuurlijk voor Tavascan, maar ik verwacht dat er een Europese productielijn is.
Dit is wat Wikipedia erover zegt:
The Tavascan was preceded by the concept car with the same name shown at the 2019 Frankfurt Motorshow. It is also the first Cupra model produced outside Europe, as it is produced by Volkswagen Anhui in China.
... waar volgens de bronvermelding deze informatie afkomstig is van deze pagina. Het woord "China" komt hier alleen niet voor? Daarentegen is dit artikel een herschreven artikel van Bloomberg waar ze vol ingaan op de productie van de Tavascan in China. Ugh :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Jermaine schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:57:
[...]

Dit is wat Wikipedia erover zegt:

[...]

... waar volgens de bronvermelding deze informatie afkomstig is van deze pagina. Het woord "China" komt hier alleen niet voor? Daarentegen is dit artikel een herschreven artikel van Bloomberg waar ze vol ingaan op de productie van de Tavascan in China. Ugh :F
Ai, helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Merken jullie ook dat de auto/API interval van data teruggeven veranderd is de laatste tijd? Normaal kon ik altijd mooie curves zien bij bijvoorbeeld range of opladen, maar de laatste paar weken is dat veranderd naar onderstaand. De app laat ditzelfde gedrag zien tijdens opladen. Een uur lang op, bijvoorbeeld, 40% waarna 'ie opeens verspringt naar 50%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ6qEdE6KCZ9bWgL_Y6oAg-m_9w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SVoLOl8cxdQTa2eqBgiTnpW9.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Nu online
kaanmijo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:58:
Merken jullie ook dat de auto/API interval van data teruggeven veranderd is de laatste tijd? Normaal kon ik altijd mooie curves zien bij bijvoorbeeld range of opladen, maar de laatste paar weken is dat veranderd naar onderstaand. De app laat ditzelfde gedrag zien tijdens opladen. Een uur lang op, bijvoorbeeld, 40% waarna 'ie opeens verspringt naar 50%.

[Afbeelding]
Hier nog steeds een mooie lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkDyn3NFG8p6eyDUHkmUHsc32Gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rliLiLdHPSdBG6XknxOGk4I4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:15
TMobile schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:03:
[...]

De auto wil dat de benzine motor soms een poosje loopt, zeker als 'ie koud is en al een tijd geen langere stukken aangestaan heeft.

Waarschijnlijk als je een keer een lading snelweg kilometers op brandstof hebt gemaakt, blijft die melding weer een poos weg.
Oh dat is bijzonder. En dat ik 120km per dag rij en dus een groot deel op brandstof is niet genoeg? Ik rijd vaak hybrid. (Wat me op een nieuwe vraag stuit; waarom moet ik steeds als ik de auto start, in de instellingen duiken om e-mode naar hybrid aan te passen).
Nu zet ik de auto gewoon gelijk uit en weer aan als ie op brandstof start, maar lost het probleem niet definitief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
orillion schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Zojuist gebeld met de vestiging in Amsterdam. Die wisten ook niets van het importtarief af. Hij gaf wel aan dat de auto idd in China wordt gemaakt. En dit soort berichten helpen dan niet echt: https://www.autoblog.nl/n...tarief-te-wachten-6907500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turmin schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Oh dat is bijzonder. En dat ik 120km per dag rij en dus een groot deel op brandstof is niet genoeg? Ik rijd vaak hybrid. (Wat me op een nieuwe vraag stuit; waarom moet ik steeds als ik de auto start, in de instellingen duiken om e-mode naar hybrid aan te passen).
Nu zet ik de auto gewoon gelijk uit en weer aan als ie op brandstof start, maar lost het probleem niet definitief op.
Kan gewoon op je 'home' screen gezet worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN_OKcxPKpbZJwwnpIFBIQ_-uG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y4QpHxg9aGQOelYme5qXACJ9.png?f=fotoalbum_large

Ik heb wel gemerkt dat als je eenmaal handmatig omgeschakeld bent naar Hybrid, je niet je niet meer terug kan zonder de auto uit/aan te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2024 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basdv
De auto op slot doen met een wakker kind er in (voordat jullie de kinderbescherming bellen, ik liep alleen even naar het winkeltje van het tankstation :P ) is geen goed idee. Ik hoorde op een gegeven moment een alarm af gaan, dat was mijn auto. Interieurbewaking werkt prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 12:54
Heeft iemand anders ook last van het feit dat mijn Born al maanden vraagt dat ik opnieuw moet inloggen met een melding met zo'n rood puntje rechtsboven op het infotainmentscherm? Soms geeft ie heel veel van dezelfde meldingen onder elkaar. Opnieuw inloggen heeft nul zin: de melding blijft gewoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
basdv schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:33:
De auto op slot doen met een wakker kind er in (voordat jullie de kinderbescherming bellen, ik liep alleen even naar het winkeltje van het tankstation :P ) is geen goed idee. Ik hoorde op een gegeven moment een alarm af gaan, dat was mijn auto. Interieurbewaking werkt prima :+
Om die reden heb ik die knop op m'n thuisscherm bovenin gezet. Dat alarm gaat nét even iets te hard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 17:09
Ik trof mijn auto vanochtend aan met alle ramen open, maar wel op slot.. De sleutel lag binnen op zijn vaste plek. Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad en een oorzaak weten te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Je bent niet per ongeluk op je sleutel gaan zitten, @Vegazz? De "unlock" knop lang ingedrukt houden › Alle ramen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
Jermaine schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:07:
Je bent niet per ongeluk op je sleutel gaan zitten, @Vegazz? De "unlock" knop lang ingedrukt houden › Alle ramen openen.
Nee, ik was de dag/nacht ervoor niet weggeweest met de auto en had de autosleutels niet op zak. Dat maakt juist de situatie er niet logischer op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvi0
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 23:02
Goedemiddag mede Cupra eigenaren,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Cupra Formentor uit 2020, deze is geimporteerd uit Duitsland (de volledige benzine versie)
Nu heb ik een probleem dat ik met mijn account geen hoofdgebruiker kan worden, als ik in de auto dit probeer blijft hij hangen op zoals deze screenshot: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8dt8b0q3CpQbNb-AjxfCL3f0KY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h98PW118qJuPPvQAoSjLGp9U.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand dit probleem ook gehad?

Mijn systeeminformatie:
Hardware: H56
Software: 1940
ABT Hardware: H42
ABT Software: 6074
Navigatiedatabase: 21.7
Media-codec: 3.1.4
Radiodatabase: 1.30.40

Ik heb in de auto het media systeem al een keer naar fabrieks instellingen gezet, helaas zonder resultaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:10
silvi0 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:02:

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Cupra Formentor uit 2020, deze is geimporteerd uit Duitsland (de volledige benzine versie)
Nu heb ik een probleem dat ik met mijn account geen hoofdgebruiker kan worden, als ik in de auto dit probeer blijft hij hangen op zoals deze screenshot: [Afbeelding]

Mijn systeeminformatie:

Ik heb in de auto het media systeem al een keer naar fabrieks instellingen gezet, helaas zonder resultaat.
Niet geïmporteerd uit Engeland? Stuur zit aan de rechterkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Met de laatste app updates is de app een stuk sneller / data betrouwbaarder. Echter om naar de battery settings, of klimatisering te gaan, eigenlijk alles in de balk met services op het hoofdscherm, moet ik precies op de text onder het icoon van bijv. de accu drukken. Anders doen die tegels niets. Ook is de slider functie op die tegels nauwelijks te gebruiken. Enkel als je precies over de tekst heen swyped.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 08:26
Patrock schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:05:
Met de laatste app updates is de app een stuk sneller / data betrouwbaarder.
Ik heb sinds de laatste update mijn eerste uw auto is geladen notificatie gekregen sinds ik het voor de eerste keer probeerde een jaar geleden. Was bijna vergeten dat het bestond. Krijg hem nu ontzettend snel nadat hij vol is, wellicht te maken met de mogelijke extra kosten die komen voor mensen die hem laten insteken terwijl hij al vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
Patrock schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:05:
Met de laatste app updates is de app een stuk sneller / data betrouwbaarder. Echter om naar de battery settings, of klimatisering te gaan, eigenlijk alles in de balk met services op het hoofdscherm, moet ik precies op de text onder het icoon van bijv. de accu drukken. Anders doen die tegels niets. Ook is de slider functie op die tegels nauwelijks te gebruiken. Enkel als je precies over de tekst heen swyped.

Meer mensen hier last van?
Nee bij de Android versie werkt alles prima op mijn S23. Het maakt niet uit hoe precies ik druk op die iconen en de slider functie werkt ook probleemloos. Ik las op een ander forum wel dat iemand problemen had met de Apple variant. Dat tekst buiten beeld valt en scrollen e.d. ook niet werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddo
Gister met 3 Formentors achter elkaar op de A30 (1x Duits en 2x NL) _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zie4lomoXhgHNyMJAVf1QLvxBrg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nB6h9cHk7Qjfif9yusDYPIhL.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nu heb ik een probleem dat ik met mijn account geen hoofdgebruiker kan worden, als ik in de auto dit probeer blijft hij hangen op zoals deze screenshot: [Afbeelding]

Mijn systeeminformatie:

Ik heb in de auto het mediasysteem al een keer naar fabrieksinstellingen gezet, helaas zonder resultaat.
Heb je wel beide sleutels in de auto?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo

Mijn systeeminformatie:

Er is wel een internetverbinding beschikbaar? Staat ie misschien nog in de verkeerde privacymodus?
Lukt het wel om de auto aan jouw MyCupra account toe te voegen via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvi0
Clubbers schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:14:
[...]

Niet geïmporteerd uit Engeland? Stuur zit aan de rechterkant :+
Haha.. Dit was even een voorbeeldfoto, mijn stuur zit wel links :P
EWK schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Heb je wel beide sleutels in de auto?
Ja ik heb beide sleutels in de auto, maar volgens mij komt er pas na dit laadscherm de vraag om beiden sleutels in te drukken, zover komt hij dus nog niet.
Eddo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:37:
[...]

Er is wel een internetverbinding beschikbaar? Staat ie misschien nog in de verkeerde privacymodus?
Lukt het wel om de auto aan jouw MyCupra account toe te voegen via de website?
Ja ik heb zowel de auto verbonden met een hotspot van mn telefoon als met mijn thuiswifi. Beiden helaas zonder succes. Op MijnCupra heb ik wel de auto kunnen toevoegen. De privacymodus staat volgens mij niet aan.

Ik heb ergens gelezen dat de verbinding geprobeerd wordt met een e-sim, kan ik deze controleren oid?

Ook zie ik dat er een terugroep actie is voor mijn auto, dus ik zal even contact opnemen met de dealer om te vragen of ze misschien de software kunnen updaten?

Weet iemand of een terugroep actie kosteloos is?

Bedankt iedereen voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door silvi0 op 19-06-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
Clubbers schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:08:
[...]

Gordel achter je rug om in de houder klikken. Dan gaat de auto niet uit.
Getest en het werkt. Muchas gracias voor deze "lifehack"! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
silvi0 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Ook zie ik dat er een terugroep actie is voor mijn auto, dus ik zal even contact opnemen met de dealer om te vragen of ze misschien de software kunnen updaten?

Terugroepactie of service campaign? Wordt op dit forum nogal eens door elkaar heen gebruikt. Op die Australische website staan beide, maar service campaigns zijn géén terugroepacties. Bij een terugroepactie krijg je echt proactief bericht vanuit je dealer of garage. Een service campaign betreft onderhoud dat plaatsvindt bij de normale onderhoudsafspraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 12:19
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:05:
[...]

Kan gewoon op je 'home' screen gezet worden:

[Afbeelding]

Ik heb wel gemerkt dat als je eenmaal handmatig omgeschakeld bent naar Hybrid, je niet je niet meer terug kan zonder de auto uit/aan te zetten.
Wij kunnen gewoon blijven schakelen tussen Hybride en E-Mode zonder uit/aan te zetten.
Eerste keer dat de motor start op de hybride stand dan verdwijnt de E-mode wel even. Dit komt denk ik omdat de motor op een bepaalde temperatuur wil komen en elke keer uit en inschakelen met een koude motor is niet zo gunstig voor de motor. Maar dit duurt niet langer dan een halve minuut a 1 minuut.

Daarna kan je gewoon weer de E-mode selecteren.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
silvi0 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:52:
[...]
Haha.. Dit was even een voorbeeldfoto, mijn stuur zit wel links :P
[...]
Ja ik heb beide sleutels in de auto, maar volgens mij komt er pas na dit laadscherm de vraag om beiden sleutels in te drukken, zover komt hij dus nog niet.
[...]
Ja ik heb zowel de auto verbonden met een hotspot van mn telefoon als met mijn thuiswifi. Beiden helaas zonder succes. Op MijnCupra heb ik wel de auto kunnen toevoegen. De privacymodus staat volgens mij niet aan.

Ik heb ergens gelezen dat de verbinding geprobeerd wordt met een e-sim, kan ik deze controleren oid?

Bedankt iedereen voor de reacties!
Ik heb die van mij nog nooit verbonden gehad met een hotspot of wifi verbinding. Alles ging automatisch via de simkaart van de auto.
Ik heb wel na 1 jaar een verlenging van CONNECT met een looptijd van 2 jaar aangeschaft via de shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yamy_Daffy schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:10:
[...]

Wij kunnen gewoon blijven schakelen tussen Hybride en E-Mode zonder uit/aan te zetten.
Eerste keer dat de motor start op de hybride stand dan verdwijnt de E-mode wel even. Dit komt denk ik omdat de motor op een bepaalde temperatuur wil komen en elke keer uit en inschakelen met een koude motor is niet zo gunstig voor de motor. Maar dit duurt niet langer dan een halve minuut a 1 minuut.

Daarna kan je gewoon weer de E-mode selecteren.
Heb het gisteren getest en bij mij werkt het ook. Geen idee waarom het een laatst een keer niet lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvi0
Marc_us schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:38:
[...]

Terugroepactie of service campaign? Wordt op dit forum nogal eens door elkaar heen gebruikt. Op die Australische website staan beide, maar service campaigns zijn géén terugroepacties. Bij een terugroepactie krijg je echt proactief bericht vanuit je dealer of garage. Een service campaign betreft onderhoud dat plaatsvindt bij de normale onderhoudsafspraken.
Deze melding zie ik staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY0ciYt2bynvwdca--9-_jxQd6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zolc0xVb1m55EE2LUyVtiEnm.png?f=fotoalbum_large
Eddo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:04:
[...]

Ik heb die van mij nog nooit verbonden gehad met een hotspot of wifi verbinding. Alles ging automatisch via de simkaart van de auto.
Ik heb wel na 1 jaar een verlenging van CONNECT met een looptijd van 2 jaar aangeschaft via de shop.
Ok bedankt voor de info, ik heb misschien het idee dat de simkaart van de auto misschien niet werkt, kan het zijn omdat hij uit Duitsland komt geen bereik oid hier heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:02
silvi0 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:21:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Ok bedankt voor de info, ik heb misschien het idee dat de simkaart van de auto misschien niet werkt, kan het zijn omdat hij uit Duitsland komt geen bereik oid hier heeft?
Een terugroepactie is volgens mij ook terug te zien bij de kentekencheck van de RDW. Geen idee of er verschillende gradaties zijn die daar wel of niet in gemeld worden. Je kunt altijd even een dealer bellen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvi0
TMobile schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Een terugroepactie is volgens mij ook terug te zien bij de kentekencheck van de RDW. Geen idee of er verschillende gradaties zijn die daar wel of niet in gemeld worden. Je kunt altijd even een dealer bellen natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrHvQDFxbXlnFXpfsS7o0TT6LuE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m1KcWmZTsCjdkPdk5TAgHSus.png?f=fotoalbum_large

Ik ga inderdaad de dealer maar eens bellen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 12:19
silvi0 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:21:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Onze Formentor is ook vanuit Duitsland, E-sim werkt naar behoren.

Was wel even puzzelen om mijn vrouw erbij te krijgen op de app. Maar dat is ook gelukt na wat geduld en doorzoeken.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• maffy_daffy
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-08 11:22
Heb de auto nu een week en ik moet zeggen hij rijd heerlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zavhCH1d2Ojv7AyAx5GoX9EGVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2s5YVEx4yuQwcYmEkDqV0bNm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXJUXXQ1_zAlgjYX_cKTqFPH488=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQjl3K0OW9Xz2lTgNburgTA9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Volgende week woensdag wordt ik de trotse eigenaar van een Cupra Born. Eerste EV en vervanging van mijn 22 jaar oude Honda Civic. Wat een verschil is dat rijden zeg. Voor de mede Born rijders, welke Granny charger gebruiken jullie? Er zit standaard geen lader bijgeleverd en ik ben nu aan het zoeken welke goede ervaringen mee zijn (liefst instelbaar in max laad vermogen).

Binnenkort zal ik ook even een mooie foto van mijn beestje plaatsen :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Bloodhoundje schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 00:17:
Voor de mede Born rijders, welke Granny charger gebruiken jullie?
Die heb ik ook in de begintijd gekocht. Er staat misschien een merk op maar de CCS standaard werkt op elke auto. Vervolgens nooit gebruikt.
Ik heb hem op marktplaats staan,hij kan 8-10-12A interesse?

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
Bloodhoundje schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 00:17:
Volgende week woensdag wordt ik de trotse eigenaar van een Cupra Born. Eerste EV en vervanging van mijn 22 jaar oude Honda Civic. Wat een verschil is dat rijden zeg. Voor de mede Born rijders, welke Granny charger gebruiken jullie? Er zit standaard geen lader bijgeleverd en ik ben nu aan het zoeken welke goede ervaringen mee zijn (liefst instelbaar in max laad vermogen).

Binnenkort zal ik ook even een mooie foto van mijn beestje plaatsen :7 .
Ik heb de standaard versie van Volkswagen (zat er bij mij wel bij):
https://shop.volkswagen.n...dkabel-type-2-230v-mode-2

Is niet instelbaar in laadvermogen. Zoals hier boven wordt gezegd werkt alles in principe, dus zou even zoeken wat aan je wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAVZ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:32
Is er ook een veerpootbrug voor de cupra ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

De vanaf-prijs voor de Born VZ is beschikbaar: vanaf €49.990. Vanaf prijzen zijn dan als volgt:

Essential: €38.990
Business: €39.990
Performance: €42.990
VZ: €49.990

Vind het zelf een vrij grote stap van performance naar VZ, zeker omdat het optionele 'VZ pack' (€1.994) er niet eens bij zit. Volgens mij betaal je dan ook alleen voor de extra PK's, aangezien dat VZ pack ACC, grootlichtassistent en parkeersensoren bevat. Dat zit er dus nog niet eens op :+ Vrij bizarre keuze, imo, omdat dat allemaal wel op de Performance zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Krijg net een mailtje van Cupra met de prijs voor de Born VZ versie.
Basisprijs is: Eur 49.990.-

Das gevoelsmatig best veel vind ik. Basis prijs voor de gewone Born zit net onder de 37k dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frie2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:52
Jurbatov schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Zojuist gebeld met de vestiging in Amsterdam. Die wisten ook niets van het importtarief af. Hij gaf wel aan dat de auto idd in China wordt gemaakt. En dit soort berichten helpen dan niet echt: https://www.autoblog.nl/n...tarief-te-wachten-6907500
Als de Tavascan idd belast gaat worden zal Cupra dat voor eigen rekening moeten nemen omdat anders de Tavascan prijstechnisch uit de pas gaat lopen met Enyaq en ID.
Dan verkopen ze er geen meer.

In Nederland zal de Tavascan sowieso de aantallen van Enyaq en ID bij lange na niet gaan benaderen.
VW en Skoda zijn helaas nu eenmaal heel wat geaccepteerder dan Seat en Cupra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Frie2 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:43:
[...]

Als de Tavascan idd belast gaat worden zal Cupra dat voor eigen rekening moeten nemen omdat anders de Tavascan prijstechnisch uit de pas gaat lopen met Enyaq en ID.
Dan verkopen ze er geen meer.
Dat lijken ze op te lossen door de Private Lease absurd hoog in te zetten, vergeleken met de maandprijzen van de Born die ik nu betaal.
VW en Skoda zijn helaas nu eenmaal heel wat geaccepteerder dan Seat en Cupra.
Ehm, ik zie meer Seat dan Skoda om me heen. Cupra is een nieuw merk, dat komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Nu online
Ik krijg in de MyCupra app de melding dat de auto in offlinemodus staat. In mijn Born heb ik gewoon verbinding, en ik kan ook zien hoeveel acculading hij heeft in de app maar functies als klimatisering werken daardoor niet.

Nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:54
Extreme smell schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:18:
Ik krijg in de MyCupra app de melding dat de auto in offlinemodus staat. In mijn Born heb ik gewoon verbinding, en ik kan ook zien hoeveel acculading hij heeft in de app maar functies als klimatisering werken daardoor niet.

Vaak zat, geen idee wat het is. Maar de app een paar keer geforceerd sluiten en plots werkt het weer. Soms moet ik de auto weer even aan zetten en dan werkt het weer.

De laatste versie van de app is niet de beste. Het gebeurt ook best vaak dat de gegevens helemaal niet worden geladen en er grijze blokken in beeld blijven alsof de app data op probeert te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-07 09:51
Extreme smell schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:18:

standaard probleem, al sinds ik mn born heb (2,5 jaar). app afsluiten en opnieuw proberen, net zolang tot t wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 18:42
Volgens mij eindigt hun sprint ook vaak op vrijdag. Valt me op dat ze vaak onderhoud doen op vrijdagmiddag/avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Nu online
Inderdaad, opeens werkt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Als ik me niet vergis, zit de zgn "sigarettenaansteker" bij de Born achterin, in de achterbak. Met dit weer lijkt iets wat op een koelkastje of koelbox lijkt wel handig. Blijft de sigarettenaansteker eigenlijk werken (lees: het aangesloten apparaat voeden) op het moment dat je de auto verlaat en op slot zet?

Mijn idee is om een klein koelkastje zoals deze aan te schaffen waar dan wat blikjes in kunnen die dan lekker gekoeld kunnen blijven voor na een dagje festival of strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Is me nog nooit opgevallen, waar zit het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
Zojuist proef gereden met de Tavascan bij Cupra Amsterdam. Mocht een dagje eerder omdat ik morgen op vakantie ga en zsm bestelling wil plaatsen. Heerlijke auto om in te rijden! Goed sportief en voelt solide aan. Rijpositie ook wel fijn tov Model 3. Pfff wel erg lastige keuze zo. Tesla en geld besparen of toch de Tavascan met stuk meer emotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Jermaine schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:43:
Als ik me niet vergis, zit de zgn "sigarettenaansteker" bij de Born achterin, in de achterbak. Met dit weer lijkt iets wat op een koelkastje of koelbox lijkt wel handig. Blijft de sigarettenaansteker eigenlijk werken (lees: het aangesloten apparaat voeden) op het moment dat je de auto verlaat en op slot zet?

Mijn idee is om een klein koelkastje zoals deze aan te schaffen waar dan wat blikjes in kunnen die dan lekker gekoeld kunnen blijven voor na een dagje festival of strand.
Vermoedelijk is die 12V aansluiting (en ja die zet rechts achter, bovenin) aangesloten via de 12V batterij. En die trek je zo leeg met zo'n apparaatje. Denk dus dat als de auto stil staat het 12V aansluitpunt afgeschakeld is. Koele drankjes zijn leuk, een opstartende auto is leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Nu online
Jurbatov schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:58:
Tesla en geld besparen of toch de Tavascan met stuk meer emotie.
Ik ben persoonlijk niet zo fan van Tesla (puur de looks), dus het zou voor mij een makkelijke keuze zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Nu online
Wellicht gebruiken hier meer Tweakers de Cupra intergratie in Home Assistant. Bij mij werkte deze sinds gisteren niet meer. Dit is op te lossen door hier in te loggen en de voorwaarden te accepteren (bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 18:42

Hij gaat uit als je de auto van contact is. Je kan een zekering omzetten heb ik gelezen maar geen idee wat de impact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_De_Tuinman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:38
S-1-5-7 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:50:
Wellicht gebruiken hier meer Tweakers de Cupra intergratie in Home Assistant. Bij mij werkte deze sinds gisteren niet meer. Dit is op te lossen door hier in te loggen en de voorwaarden te accepteren (bron)
Nog niet, maar nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 16:47
Hallo mensen,

Net keek ik in in de recalls voor mijn VIN na wat research over de glitchy OTA die ik zojuist (denk ik succesvol?) heb uitgevoerd. Ik zie S-OTA update: PWR for 3.5.1 staan nu.. Zie afbeelding hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_7A3HfRwJYzpqjsIE3hQUSiKYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAWMwBhxlkmiizqsYCJRYso0.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen die deze recall hebben staan (en laten uitvoeren) en weten wat het precies is? Nogal cryptische naamgeving, en de A van Air in OTA is een beetje gek als het in de garage's "Air" moet.

Verder zit ik nu op ongeveer 20k kilometer, hoor ik dan niet een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren? Nog niets gehoord van ALDA/Leaseplan (nieuwe naam ff kwijt), maar niet zeker of het allemaal soepel loopt met hun oproep systeem.. Ik dacht dat ik bij 15k al een uitnodiging zou horen te krijgen maar could be wrong. Ik dacht, mooie gelegenheid om dan ook die OTGarageAir update mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
RobinInDaHood schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:29:
Hallo mensen,

Net keek ik in in de recalls voor mijn VIN na wat research over de glitchy OTA die ik zojuist (denk ik succesvol?) heb uitgevoerd. Ik zie S-OTA update: PWR for 3.5.1 staan nu.. Zie afbeelding hieronder.

[Afbeelding]

Meer mensen die deze recall hebben staan (en laten uitvoeren) en weten wat het precies is? Nogal cryptische naamgeving, en de A van Air in OTA is een beetje gek als het in de garage's "Air" moet.

Verder zit ik nu op ongeveer 20k kilometer, hoor ik dan niet een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren? Nog niets gehoord van ALDA/Leaseplan (nieuwe naam ff kwijt), maar niet zeker of het allemaal soepel loopt met hun oproep systeem.. Ik dacht dat ik bij 15k al een uitnodiging zou horen te krijgen maar could be wrong. Ik dacht, mooie gelegenheid om dan ook die OTGarageAir update mee te pakken.
Wat voor cupra? En hoe kan je die recall checken? (Linkje?)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion

Als het om een Born gaat:
Zie pagina 11 van de prijslijst voor het onderhoud: https://www.cupraofficial...st-cupra-born-27-juni.pdf niet gebaseerd op kilometers dus, maar alleen op tijdsintervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Nu online
Hallo mensen,

[Afbeelding]

Ik heb deze ook staan (zie mijn eerdere bericht). De twee beschikbare updates van laatst heb ik al een tijdje geïnstalleerd, maar deze staat nog steeds op outstanding.

Verder krijg je pas je eerste beurt na 2 jaar. Staat ook ergens in je boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Nu online
Tylen schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:52:
[...]

Wat voor cupra? En hoe kan je die recall checken? (Linkje?)
Al vaker genoemd hier...
https://checkout.cupraoff...service-campaigns-recalls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 16:47
S-1-5-7 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 16:35:
[...]

Ik heb deze ook staan (zie mijn eerdere bericht). De twee beschikbare updates van laatst heb ik al een tijdje geïnstalleerd, maar deze staat nog steeds op outstanding.

Verder krijg je pas je eerste beurt na 2 jaar. Staat ook ergens in je boordcomputer.
Dank!

Oh man, nog zo halfjaar wachten dus.. Kan niet wachten tot die infotainment ellende eens wordt verbeterd. Al is het natuurlijk helemaal niet zeker of er iets gaat veranderen hiermee natuurlijk. Denk niet dat ze blij zijn als ik een losse afspraak maak maar misschien maar gewoon proberen.

Dacht btw dat aangekondigd was dat er eventueel zelfs hardware ging worden vervangen om de situatie te verbeteren. Ik heb hoop, wie weet is dit hem <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

RobinInDaHood schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:05:
[...]

Dank!

Oh man, nog zo halfjaar wachten dus.. Kan niet wachten tot die infotainment ellende eens wordt verbeterd. Al is het natuurlijk helemaal niet zeker of er iets gaat veranderen hiermee natuurlijk. Denk niet dat ze blij zijn als ik een losse afspraak maak maar misschien maar gewoon proberen.

Dacht btw dat aangekondigd was dat er eventueel zelfs hardware ging worden vervangen om de situatie te verbeteren. Ik heb hoop, wie weet is dit hem <3
Kan je gelijk even uit die droom helpen, die update is een aanpassing aan je aandrijfunit (PWR). Als ‘ie geïnstalleerd is krijg je ook een melding dat je daar iets van gaat merken. Die update komt ook gewoon OTA, hoef je niet voor naar de garage.

Recall betekend niet “moet naar de garage voor een update”, maar “dit onderdeel klopte niet en is een update voor”.

Vind het overigens wel bijzonder, want op mijn VIN staat die update niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maikel124
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:21

Dit is een zekering, kun je omzetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9ou-sFzTbp2Tf1mKyjEUt_rP9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELmX7OgbrQsmjXeRhiABIHyk.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij kun je dan met de functie 'Use HV Battery' op 'On' gebruik maken van bijna ongelimiteerde power uit je 12v accu ;)

Geen idee of dat echter helemaal zo werkt, heb het zelf nog niet getest (maar staat wel gepland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Is inderdaad knap als je HV accu leeg is vanwege het koelen van je pils. Aan de positieve kant, als het echt zo ver komt heb je in ieder geval koud bier voor tijdens het wachten op de wegenwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

basdv schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:38:
Is inderdaad knap als je HV accu leeg is vanwege het koelen van je pils. Aan de positieve kant, als het echt zo ver komt heb je in ieder geval koud bier voor tijdens het wachten op de wegenwacht :P
Op de HV accu gaat je 12V batterij natuurlijk nooit leeg. Tenminste als wat maikel124 zei juist is. Als de 12V accu bijgeladen wordt door de HV accu kan je dagen lang koelen natuurlijk. Vele dagen. Weken waarschijnlijk.
Ondanks dat ik redelijk onderlegd ben met elektronica snap nog niet helemaal hoe dat zit met die zekering. Je moet em verplaatsen? Of em omdraaien? De zekering heeft 2 standen? Maar hoe dan?

Het is namelijk een interessante optie zo'n mini koelkastje achterin de Born.
Het is ook een leuk modelletje die Jermaine aanwees. Heb wel interesse. Kost ook geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
AvK schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:22:
[...]

Op de HV accu gaat je 12V batterij natuurlijk nooit leeg. Tenminste als wat maikel124 zei juist is. Als de 12V accu bijgeladen wordt door de HV accu kan je dagen lang koelen natuurlijk. Vele dagen. Weken waarschijnlijk.
Ondanks dat ik redelijk onderlegd ben met elektronica snap nog niet helemaal hoe dat zit met die zekering. Je moet em verplaatsen? Of em omdraaien? De zekering heeft 2 standen? Maar hoe dan?

Het is namelijk een interessante optie zo'n mini koelkastje achterin de Born.
Het is ook een leuk modelletje die Jermaine aanwees. Heb wel interesse. Kost ook geen drol.
Dat snap ik, het was niet serieus bedoeld.

Mogelijk moet je de zekering verticaal een stapje naar beneden verplaatsen? Dat lijkt te passen op die foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

basdv schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Dat snap ik, het was niet serieus bedoeld.

Mogelijk moet je de zekering verticaal een stapje naar beneden verplaatsen? Dat lijkt te passen op die foto.
Oh maar ik val je ook niet aan hoor. Heb omdat ik denk dat je die zekering inderdaad kan gebruiken om constante spanning te hebben.... deze besteld.

https://www.amazon.nl/Gel...Buitenshuis/dp/B09ZV577XG

Zeer energie zuinig omdat dit apparaat gebruik maakt van een Peltier module. U weet nog wel toen u op school zat. Zo'n dun plaatje, aan de ene kant werd die bloedheet en de andere kant steenkoud. Mooie techniek. Mooi compact apparaat. Past mooi rechts achterin de Born. De ventilator zit aan de voorkant. Blaast dus in de kofferbak. Het deksel gaat naar achteren open tov het koelkastje. Daar hebben ze over nagedacht. Omdat het zo slim ontworpen is en geen drol kost ga ik het gewoon proberen. Leuke upgrade aan onze sowieso al zeer fijne Born. Kan ik toch weer even prutsen aan de Born en het nog leuker maken. Moet ik weer nadenken hoe ik die mini koelkast op een nette manier verwerk daar achterin. Ik hou daar van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdv
Mooi dat het kan, best een leuk idee. Ik zou het te weinig gebruiken maar anders had ik het ook gedaan.

Kon het niet laten om uit te rekenen hoe lang het duurt voor je HV accu leeg is. Dat ding verbruikt maximaal 55W, zonder omzettingsverliezen kom ik dan op 44 dagen de koelbox aan bij een volle 58 kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_us
Leuk, houd ons op de hoogte. Ik zou beginnen met dat koelkastje in de hoek klemmen met een stayhold, kijken of het uberhaupt goed werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaakys
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 20:05
Beste medetweakers, wij krijgen binnenkort onze CUPRA Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid, deze is geïmporteerd uit Duitsland en moet nog op kenteken gezet worden.

Dit is onze eerste hybride en ben dus nog niet echt bekend met laden. Hebben jullie advies voor thuisladen? Dit is wat wij voornamelijk zullen doen want we maken geen lange ritten.

We hebben een normaal buitenstopcontact bij onze oprit. Maar ik vroeg me af of het gebruikelijk is om een mobiele thuislader te gebruiken of toch een vaste laadpaal? Let me know!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Sjaakys schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:58:
Beste medetweakers, wij krijgen binnenkort onze CUPRA Leon Sportstourer 1.4 TSI e-Hybrid, deze is geïmporteerd uit Duitsland en moet nog op kenteken gezet worden.

Dit is onze eerste hybride en ben dus nog niet echt bekend met laden. Hebben jullie advies voor thuisladen? Dit is wat wij voornamelijk zullen doen want we maken geen lange ritten.

We hebben een normaal buitenstopcontact bij onze oprit. Maar ik vroeg me af of het gebruikelijk is om een mobiele thuislader te gebruiken of toch een vaste laadpaal? Let me know!
Er is een apart topic speciaal over het thuisladen daarvoor:
Thuisladen van je EV deel 2

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKs
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15:37

DKs

Pinobigbird schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:26:
[...]

Er is een apart topic speciaal over het thuisladen daarvoor:
Thuisladen van je EV deel 2
met een 12,8kWh accu en max 3,6kW laden kan dit heel goed met een stopcontact die op een eigen 20A groep zit met een ononderbroken kabel met de juiste aderdikte.
Standaard schuko thuis installatiemateriaal heeft soms al moeite met langdurig 2,2kW (smelt) dus gebruik kwalitatief installatiemateriaal wat geschikt is om langdurig 3,6kW te transporteren.
Vaak zit er bij een EV een 2,2kW granny charger, maar er zijn 3,6kW granny chargers op de markt.
Wil je toch een slimme laadpaal dan raad ik je een Myenergi Zappi of een V2C trydan pro aan.

Knip

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 15-07-2024 13:01 . Reden: Zie eerdere opmerking mbt reclame ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Laatst online: 05-05 09:50
Hmm ziet er bij mij uit alsof Pump niet helemaal meer naar behoren werkt. Kan geen voertuig meer toevoegen, laat staan verbinden (dat was al een issue). Zijn er nog andere apps met een iPhone widget die de batterijstatus en/of range weergeven?

[ Voor 82% gewijzigd door blaaaaaaaaaaaat op 04-07-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
blaaaaaaaaaaaat schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:26:
Hmm ziet er bij mij uit alsof Pump niet helemaal meer naar behoren werkt. Kan geen voertuig meer toevoegen, laat staan verbinden (dat was al een issue). Zijn er nog andere apps met een iPhone widget die de batterijstatus en/of range weergeven?
De cupra app zelf, al laat die het ook soms afweten.

Voordat Cupra de widget had uitgebracht maakte ik gebruik van Tronity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 10:09
blaaaaaaaaaaaat schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:26:
Had je de nieuwe terms and conditions al geaccepteerd in de Cupra app of via https://cupraid.vwgroup.io/account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Laatst online: 05-05 09:50
joostiphone schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Had je de nieuwe terms and conditions al geaccepteerd in de Cupra app of via https://cupraid.vwgroup.io/account ?
Zeker, en dat moest ik in Tronity ook waarna het weer werkt, maar bij Pump heb ik niet die mogelijkheid gekregen, app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, auto verwijderd en opnieuw toegevoegd etc. Maar allemaal geen oplossing.

Ik heb overigens geen widget van Cupra zelf op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 10:09
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:49:
[...]

Zeker, en dat moest ik in Tronity ook waarna het weer werkt, maar bij Pump heb ik niet die mogelijkheid gekregen, app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, auto verwijderd en opnieuw toegevoegd etc. Maar allemaal geen oplossing.

Ik heb overigens geen widget van Cupra zelf op de iPhone?
Als je je iOS scherm ingedrukt houdt kan je de My Cupra widget toevoegen (dus onder de M, niet onder de C zoeken), mits je natuurlijk de My Cupra app hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelee
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-09 13:06
joostiphone schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:23:
[...]

Als je je iOS scherm ingedrukt houdt kan je de My Cupra widget toevoegen (dus onder de M, niet onder de C zoeken), mits je natuurlijk de My Cupra app hebt geïnstalleerd.
Maar kan blijkbaar niet op het lockscreen...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
Gelee schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:18:
[...]

Maar kan blijkbaar niet op het lockscreen...?
Nee, is inderdaad enkel als homescreen widget te gebruiken.
Halve implementaties, dat weten de developers van de My Cupra app als geen ander goed uit te voeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Dat zijn andere typen widgets dan die vierkante/rechthoekige die de MC app aanbiedt. Het wachten is op de makers van bijvoorbeeld Widgy die extra ondersteuning toevoegen voor JSON-input in hun zgn "gauges" of donut charts. Het werkt nu half, maar alleen met CSV.

Onderstaande JSON genereer ik met wat zwarte magie aan de hand van de Tronity API en Geoapify Location Platform, maar zoals gezegd kan ik bv

code:
1
cupraborn ›  charging › level

nog niet gebruiken als input voor hun grafiek-tooltjes die in een lockscreen widget gezet kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juusNfacqQclAo2fQAuoEJqgqT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/28Z0hvQmuNMVfvHB5G8fh9q5.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 87 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.