Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 86 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:02
CupraFrank schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:21:
[...]

Heb je waarschijnlijk nog H20 hardware, net als ik.
Nop H30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
AvK schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:11:
[...]

Zoals ik al schreef, volgens mij is het gaspedaal inderdaad wat lichter. Met name in het begin.
Gisteren heb ik de Born (Business Edition) opgeladen en ik kan volgens de meter 20 kilometer verder rijden dan normaal. Dat is toch een verbetering van ongeveer 5%. Best wel veel verhoudingsgewijs.
Moet in de praktijk nog blijken of het werkelijk zo is natuurlijk.
Precies het begin is te agressief. Eerst bouwt het gas veels te rustig op en vervolgens als je een mm meer gas geeft, knalt het vermogen er op. Ik hoef niet altijd te jagen, beetje soepel kunnen rijden is wel fijn voor mezelf en passagiers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
Dan moet je even bij de instellingen kijken, daar kun je zoeken naar software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
CupraFrank schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:52:
[...]

Dan moet je even bij de instellingen kijken, daar kun je zoeken naar software updates.
Daar geeft hij alleen de laatste weer wat ik kon zien. Niet dat je specifiek kon zoeken naar nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
Jermaine schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:37:
[...]
kan iemand die prijsverschillen verklaren?
Ze maken allemaal geen winst, Tesla wel. Investering moet ergens teruggehaald worden.
Dit is ook de reden dat ik geen Fastned obligaties heb gekocht, ik denk dat ze nog een keer failliet gaan.
Een aantal van hun (ver)gunningen loopt af, als die overgenomen worden door andere partijen?
En als ze de tarieven moeten verlagen om de concurrentie bij te blijven, hoe gaan ze die dan aflossen?
En ze hebben idd "betere" locaties, dat is het enige voordeel, maar als ze trager zijn kun je dus net zo goed omrijden
(persoonlijk is een goede locatie voor mij eentje met voorzieningen, daar wil ik best 5min voor omrijden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
Galukon schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:55:
[...]

Daar geeft hij alleen de laatste weer wat ik kon zien. Niet dat je specifiek kon zoeken naar nieuwe.
Apart, dan weet ik het ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:38
Patrock schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:24:
[...]
wow, hopelijk krijg ik deze update dan nooit...
Ik neem aan dat als je het gaspedaal goed indrukt, hij gewoon nog even snel is al voorheen...

Update hier ook gehad. Buiten het ontbreken van de changelog is ook het gebruik van hetzelfde versienummer in mijn ogen een bijzondere keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 08:26
Waarschuwings lampje voor de koplampen verscheen inderdaad na de update, wanneer ik het rempedaal 1 keer aan heb geraakt verdween hij. Heb het effe gefilmt

YouTube: Cupra Born headlight warning after update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:16
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:08:
[...]

Ze maken allemaal geen winst, Tesla wel. Investering moet ergens teruggehaald worden.
Maar hoe kan Tesla winst maken door een kWh voor minder geld te verkopen dan de inkoopkosten die apps van bijvoorbeeld Eneco tonen?
En ze hebben idd "betere" locaties, dat is het enige voordeel, maar als ze trager zijn kun je dus net zo goed omrijden
(persoonlijk is een goede locatie voor mij eentje met voorzieningen, daar wil ik best 5min voor omrijden)
Voor mij, wonende aan de rand van het centrum in Haarlem is de Haarlemse Tesla Supercharger perfecto, ik ben er met 5 minuten en neem gewoon m'n iPad met NL Ziet mee wanneer ik 's avonds aan de laadslang ga, ik vermaak me wel.

Daarnaast zijn die Tesla Superchargers qua maximumsnelheid wel een stuk trager dan die FastNed, maar onze Borns komen niet eens in de buurt van de maximumsnelheden van Tesla's Superchargers 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickAlan
  • Laatst online: 19-09 15:01
AvK schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:11:
[...]

Zoals ik al schreef, volgens mij is het gaspedaal inderdaad wat lichter. Met name in het begin.
Gisteren heb ik de Born (Business Edition) opgeladen en ik kan volgens de meter 20 kilometer verder rijden dan normaal. Dat is toch een verbetering van ongeveer 5%. Best wel veel verhoudingsgewijs.
Moet in de praktijk nog blijken of het werkelijk zo is natuurlijk.
Dit heb ik niet vernomen (gaspedaalrespons). Mijn actieradius is ook ongewijzigd, tussen de 395-425 nu.

Met een gemiddeld verbruik van 16,0 kWh over +- 33.000 kilometer. Ik heb de auto nu iets meer dan een jaar.
Galukon schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:03:
[...]

Welk model hebben jullie? Ik kon hem gisteren nog niet downloaden. Ik zie ook nergens een zoek naar updates scherm. Ik vind het gaspedaal ook wel agressief, zou fijn zijn als dat wat lichter is.
Ik heb een Business met Pilot L pakket van 4/2023.

De update komt vanzelf naar voren, ik kreeg hem uit het niets toen ik net 10 minuten onderweg was.

Tipje voor degene die de update nog moeten installeren;

Mocht hij aangeven als je op het punt staat de update te starten, dat de ruiten gesloten moeten zijn? Even alle ramen tegelijk omlaag en omhoog doen, dan verdwijnt de melding en kan de update geïnstalleerd worden.
aaradorn schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:59:
[...]

Heb de update nu, hij is hem op dit moment aan het installeren, zou fijn zijn als we gewoon een lijst krijgen met wat er allemaal aangepast is, snap dat normale gebruikers hier 0 interesse in hebben maar mijn tweakers hart verlangd naar waslijsten van changes.

Zoals men dat vroer ook deed met apps in de playstore, inplaats van het huidige "improvements have been made"
Had ik zelf ook interessant gevonden inderdaad. Maar buiten de releasenotes die ik als foto had toegevoegd, helaas geen verdere informatie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turmin
  • Laatst online: 04-09 15:15
Wat is trouwens de My Cupra app verschrikkelijk in vergelijking met de Connect App.
Ik ben van de week gepusht naar de 'nieuwe' app (Connect werkt niet meer), maar de My Cupra app kan de autogegevens niet laden (Status en ritten). Geeft niet in één keer het accu percentage weer. Geen notificaties als laden voltooid of mislukt is. Ik kan niet meer zien of mijn auto op slot zit of niet. Echt wel balen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 10:09
Turmin schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:08:
Wat is trouwens de My Cupra app verschrikkelijk in vergelijking met de Connect App.
Ik ben van de week gepusht naar de 'nieuwe' app (Connect werkt niet meer), maar de My Cupra app kan de autogegevens niet laden (Status en ritten). Geeft niet in één keer het accu percentage weer. Geen notificaties als laden voltooid of mislukt is. Ik kan niet meer zien of mijn auto op slot zit of niet. Echt wel balen dit.
Laat ook vooral een slechte reactie in de AppStore achter met verbeterpunten. Met de hoop dat ze het echt verbeteren.

Ik heb al zo vaak gehad dat de app aangaf dat al mijn deuren en lampen aanstonden. Ik half in paniek toen ik ergens had geparkeerd en in een restaurant zat. Staat hij gewoon netjes uit en op slot....

Echt knudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
joostiphone schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:46:
[...]

Laat ook vooral een slechte reactie in de AppStore achter met verbeterpunten. Met de hoop dat ze het echt verbeteren.

Ik heb al zo vaak gehad dat de app aangaf dat al mijn deuren en lampen aanstonden. Ik half in paniek toen ik ergens had geparkeerd en in een restaurant zat. Staat hij gewoon netjes uit en op slot....

Echt knudde.
Oh wauw dat is echt irritant. Ik heb inderdaad een slechte review achterlaten in de App Store.
Ik heb nooit problemen gehad met de Connect App dus ben wel teleurgesteld hierin.
Het is handig om bij twijfel direct te kunnen zien of je je auto hebt afgesloten, maar enige wat ik nu zou kunnen doen is het commando voor afsluiten sturen en maar hopen dat het dan goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Jermaine schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:09:

Maar hoe kan Tesla winst maken door een kWh voor minder geld te verkopen dan de inkoopkosten die apps van bijvoorbeeld Eneco tonen?
1: Tesla ziet het als een service voor hun rijders, (die betalen nog minder dan wij). Er zal dus weinig marge op zitten.
2: Voor een EV laden kun je belastingkorting van 5ct per kWh krijgen (ook als particulier)
Al weet ik niet hoe het belastingtechnisch voor bedrijven werkt, maar volgens mij zijn de tarieven voor grootverbruikers een stuk lager dan voor particulieren en de belasting ook.
3: Ze hebben goedkopere locaties.
4: Er wordt soms betaald om een supercharger op je "autohof" te hebben ipv dat Tesla voor de locatie moet betalen.
5: Ze produceren hun eigen laadstations, de rest niet.

Er zijn vast nog wel meer redenen te bedenken, maar ik denk dat Tesla het gewoon veel beter voor elkaar heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door blaaaaaaaaaaaat op 29-05-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
blaaaaaaaaaaaat schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:08:
[...]

2: Voor een EV laden kun je belastingkorting van 5ct per kWh krijgen (ook als particulier)
Al weet ik niet hoe het belastingtechnisch voor bedrijven werkt, maar volgens mij zijn de tarieven voor grootverbruikers een stuk lager dan voor particulieren en de belasting ook.
Interessant dit! Jammer dat het enkel via een SAP mogelijk is en niet bijvoorbeeld door het plaatsen van een goedgekeurde meter voor de laadpaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 17:09
Turmin schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:08:
[...]

Oh wauw dat is echt irritant. Ik heb inderdaad een slechte review achterlaten in de App Store.
Ik heb nooit problemen gehad met de Connect App dus ben wel teleurgesteld hierin.
Het is handig om bij twijfel direct te kunnen zien of je je auto hebt afgesloten, maar enige wat ik nu zou kunnen doen is het commando voor afsluiten sturen en maar hopen dat het dan goed is.
Slechte review achterlaten heeft geen (directe) zin, je ziet ook in de reactie vanuit de appmaker dat er doorverwezen wordt naar een email adres.

Heb je al contact gehad met de klantenservice? Hoe meer mensen dit melden, hoe vaker er hopelijk ergens een lampje gaat branden dat de developers uit hun siesta gewekt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
Vegazz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Slechte review achterlaten heeft geen (directe) zin, je ziet ook in de reactie vanuit de appmaker dat er doorverwezen wordt naar een email adres.

Heb je al contact gehad met de klantenservice? Hoe meer mensen dit melden, hoe vaker er hopelijk ergens een lampje gaat branden dat de developers uit hun siesta gewekt moeten worden.
Weet je toevallig wat dan wel (direct) helpt? Ik stuur graag mijn bevindingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
[...]

Ik heb nog geen contact gehad met de klantenservice. Ik heb de app nu sinds maandag. Toen is er een update geweest die de Connect app onbruikbaar maakte en gepusht werd naar de My Cypra app. Dus ik ben nog een beetje aan het kijken hoe en wat, maar het is echt een teleurstelling.
Ik zie dat ze wel reageren op reviews in de App store, dus dat wacht ik nog even af en zal ergens volgende week eens kijken of ik een mail adres kan vinden en een mail kan sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostiphone
Turmin schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Ik heb nog geen contact gehad met de klantenservice. Ik heb de app nu sinds maandag. Toen is er een update geweest die de Connect app onbruikbaar maakte en gepusht werd naar de My Cypra app. Dus ik ben nog een beetje aan het kijken hoe en wat, maar het is echt een teleurstelling.
Ik zie dat ze wel reageren op reviews in de App store, dus dat wacht ik nog even af en zal ergens volgende week eens kijken of ik een mail adres kan vinden en een mail kan sturen.
In een comment in de AppStore staat dit e-mailadres:

cupradigitalsupport@cupraofficial.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Autoweek rij impressie Cupra Born VZ

YouTube: Cupra Born VZ - AutoWeek Review

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
[...]

Klopt, het komt op mij ook een beetje over als een loophole.
Maar als je veel kms maakt en die zelf moet betalen is het financieel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
En de eerste reviews van de Tavascan druppelen ook binnen... Wat een wagen :Y)YouTube: Cupra Tavascan driving REVIEW - VW ID4’s evil twin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Jermaine schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:19:
En de eerste reviews van de Tavascan druppelen ook binnen... Wat een wagen :Y)YouTube: Cupra Tavascan driving REVIEW - VW ID4’s evil twin?
Ik vond hem bij de presentatie echt eruit springen. Gave auto met voor en achter verlicht logo. Tot ik het filmpje van Autoweek zag vorige week en was daarna veel minder enthousiast https://www.youtube.com/watch?v=VOf7cYE3yS8
Ben meer benieuwd naar de nieuwe Formentor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
Ik heb vandaag de nieuwe My Cupra app gedownload. Er waren een paar dingen die mij opvielen:
  • De nieuwe My Cupra app opent een stuk sneller en toont ook sneller gegevens dan de Cupra Connect app. Dat duurde bij mij soms tot wel 30 seconden.
  • Op de Thuis pagina wordt de wagenlocatie getoond met als land: Paises Bajos. Komt zeker uit de Spaanse Google maps ;) Bij de kaart wordt staat er wel gewoon Nederland.
  • De temperatuur voor het klimatiseren werd in Fahrenheit weergegeven, maar dat was via profiel, account en eenheden eenvoudig aan te passen naar Celsius.
  • Ik heb nog geen meldingen gezien. Hopelijk straks als hij vol is.
  • Op de thuispagina staan twee icoontjes van vergrendelen en ontgrendelen, maar nergens of de wagen op slot zit of niet.
  • Bij de Cupra Connect moest altijd inloggen met mijn vingerafdruk. De nieuwe app opent direct zonder enige vorm van beveiliging. Ik zag wel iets van S-PIN en vingerafdruk staan maar tot nu toe heb ik nergens iets hoeven te doen met de S-PIN of vingerafdruk. Klimatiseren gaat gewoon aan en en uit.
  • De oude Cupra Connect app werkt bij mij nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19
Vandaag hebben we de Cupra Formentor opgehaald.
De app had ik van te voren al geïnstalleerd en ben bezig geweest met instellen.

Maar moet je nog een data pakket of iets dergelijks aanschaffen?

Krijg elke keer de melding dat er geen contact gemaakt kon worden met de auto?!

Of moet er nog een koppeling gemaakt worden ergens?

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:15
Yamy_Daffy schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:23:
Vandaag hebben we de Cupra Formentor opgehaald.
De app had ik van te voren al geïnstalleerd en ben bezig geweest met instellen.

Maar moet je nog een data pakket of iets dergelijks aanschaffen?

Krijg elke keer de melding dat er geen contact gemaakt kon worden met de auto?!

Of moet er nog een koppeling gemaakt worden ergens?
Je moet sowieso een Cupra Connect abonnement afsluiten indien je deze niet bij de auto gekregen hebt. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 12:19
Vissa66 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 19:44:
[...]

Je moet sowieso een Cupra Connect abonnement afsluiten indien je deze niet bij de auto gekregen hebt. :)
Ik zat net in de auto te spelen met het infotainment systeem en zag inderdaad dat die verlopen is sinds maart.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Ik merk trouwens een HEEL klein beetje verschil in gebruik na de meest recente update, ik ga met 13 graden buiten van 14.3kwh/100km naar 13.7kwh/100km.

Verschil kan ook te maken hebben met de wind richting natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door aaradorn op 31-05-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ben op de website van Cupra aan het zoeken, maar kan het nergens vinden.. Welke vorm van Cruise Control zitten er op de Impulse en de Essential? Vanaf de Business uitvoering wordt predictive Adaptive genoemd, maar in de versies eronder helemaal niets. Zit er niets op, of wordt het niet vermeld?

/edit: gevonden --> Snelheidsbegrenzer zonder cruise control. Een limiter dus

[ Voor 11% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 31-05-2024 09:23 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Blijf het ontbreken van Cruise Control echt een totaal onbegrijpelijke keuze vinden anno 2024..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-09 15:24
Nou weet ik dat de meeste van jullie Cupra Born rijders zijn, maar het blijft een Cupra topic;

Ik mag woensdag mijn Cupra Leon Sportstourer VZ Performance Limited ophalen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
  • Laatst online: 06:45
ZegHetMaar schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:59:
Nou weet ik dat de meeste van jullie Cupra Born rijders zijn, maar het blijft een Cupra topic;

Ik mag woensdag mijn Cupra Leon Sportstourer VZ Performance Limited ophalen! *O*
Oef, gaaf hoor! Foto's graag zodra je hem heb? Ik rij nu ook de Born, superbak maar voornamelijk voor de voordelige bijtelling. Over 1,5 of misschien onderhandel ik er nog een jaartje bij, zou ik ook wel de sports-tourer willen. Ik mis een open dakje en soms ook wel het geluid van een grommende motor. Ook al moet ik zeggen, ik rij elke dag tussen de 200-400 km....elektrisch is wel echt ontspannen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 15:11
De massage functie in mijn Born lijkt stuk te zijn. Als ik op de aan knop druk gebeurt er niks, en ook de knop aan de zijkant voor het instellen van de lendensteun doet niks. De lendensteun lijkt ook op 'maximaal' vast te staan waardoor ik pijn in m'n rug krijg van het rijden. Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ik ga volgende week bellen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
Nerrion schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:29:
De massage functie in mijn Born lijkt stuk te zijn. Als ik op de aan knop druk gebeurt er niks, en ook de knop aan de zijkant voor het instellen van de lendensteun doet niks. De lendensteun lijkt ook op 'maximaal' vast te staan waardoor ik pijn in m'n rug krijg van het rijden. Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ik ga volgende week bellen met de dealer.
Kan dit niet een stekker onder de stoel zijn? Of een zekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 15:11
Eddo schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Kan dit niet een stekker onder de stoel zijn? Of een zekering?
Hoe kom ik daarachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:08
Zoals vaak met een stekker. Kijk onder de stoel. Volg de kabel die uit de stoel komt totdat je bij 'de stekker' komt.
Haal deze eventueel los en koppel deze opnieuw in of druk hem aan.

Daarnaast kan je ook in de handleiding van de auto kijken naar de zekeringen. Hier moet vast iets staan over de bediening van de stoelen. Deze zekering haal je vervolgens los om te kijken of deze is doorgebrand.

Succes!

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Eddo schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:25:
[...]

Ik heb vandaag de nieuwe My Cupra app gedownload. Er waren een paar dingen die mij opvielen:
  • De nieuwe My Cupra app opent een stuk sneller en toont ook sneller gegevens dan de Cupra Connect app. Dat duurde bij mij soms tot wel 30 seconden.
  • Op de Thuis pagina wordt de wagenlocatie getoond met als land: Paises Bajos. Komt zeker uit de Spaanse Google maps ;) Bij de kaart wordt staat er wel gewoon Nederland.
  • De temperatuur voor het klimatiseren werd in Fahrenheit weergegeven, maar dat was via profiel, account en eenheden eenvoudig aan te passen naar Celsius.
  • Ik heb nog geen meldingen gezien. Hopelijk straks als hij vol is.
  • Op de thuispagina staan twee icoontjes van vergrendelen en ontgrendelen, maar nergens of de wagen op slot zit of niet.
  • Bij de Cupra Connect moest altijd inloggen met mijn vingerafdruk. De nieuwe app opent direct zonder enige vorm van beveiliging. Ik zag wel iets van S-PIN en vingerafdruk staan maar tot nu toe heb ik nergens iets hoeven te doen met de S-PIN of vingerafdruk. Klimatiseren gaat gewoon aan en en uit.
  • De oude Cupra Connect app werkt bij mij nog wel.
In het begin was de app heel traag, maar laad nu inderdaad iets sneller. Toch heb ik het gevoel dat dit is omdat alles gecachet is, want de data die ik zie is vaak niet up-to-date. (Ook al staat er "Zojuist geupdatet")
Die beveiliging is me niet eens opgevallen. Normaal gaat dat via Face ID, maar ik zie nu inderdaad dat de My Cupra app dit niet doen. Geeft geen veilig gevoel.
En heb je notificatie gekregen bij het volladen? Deze mis ik namelijk ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
Turmin schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:34:
[...]

In het begin was de app heel traag, maar laad nu inderdaad iets sneller. Toch heb ik het gevoel dat dit is omdat alles gecachet is, want de data die ik zie is vaak niet up-to-date. (Ook al staat er "Zojuist geupdatet")
Die beveiliging is me niet eens opgevallen. Normaal gaat dat via Face ID, maar ik zie nu inderdaad dat de My Cupra app dit niet doen. Geeft geen veilig gevoel.
En heb je notificatie gekregen bij het volladen? Deze mis ik namelijk ook nog.
De data die ik zie is wel actueel. Ik zie het direct aan het totale bereik in kilometers dat bovenin staat.
Ik krijg helaas ook geen melding als de accu vol is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ZegHetMaar
Net opgehaald, nu weer aan het werk dus voorlopig maar één foto. Eindelijk! 😁

Foto is geknipt ivm andere mensen die hun Cupra kwamen ophalen. Zaten hier tweakers tussen? 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26sDmkYMrICF4VHn_HZ4ROBo1Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RqFSKZdgayGOz4ceDYMoDDL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 09:09
Zojuist zijn de prijzen van de Tavascan bekend geworden. Beginnend vanaf 49.990,- https://www.cupraofficial.nl/modellen/tavascan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Nou, doe mij over ~ 3 jaar wanneer de PL van m'n Born verlopen is maar een Tavascan Adrenaline! Die VZ-uitvoering is leuk, maar het heeft weinig toegevoegde waarde in Nederland, zelfs als we misschien toch weer met 130 over de A-wegen mogen sjeesen.

Nice dat ze het nu makkelijker hebben gemaakt; 3 modellen waar je alleen je keuze hoeft te maken wat betreft lakkleur/toevoeging van het winterpack mét warmtepomp waarover hier veel gesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Ongelukje gehad in mijn born, ik kwam van rechts en de andere bestuurder was afgeleid en te hard aan het rijden.

Valt gelukkig wel mee, beetje ingedeukt en een hoop kleine krasjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlkFbg41anaRUjAwLqlaasFKT0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCEzFcVUlPqUs6jrr0VWp7dK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:31
Kun je ergens achterhalen of Cupra care van toepassing is op een 2dehands Born?

Als ik een occasion op het oog heb, zal ik wel gek zijn om het dure afleverpakket te nemen als ik recht heb op gratis onderhoud.
En wat als de onderhoudsinterval is overschreden? Geld dan nog steeds gratis onderhoud?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:23

nrg

@Extreme smell als je het kenteken in de werkplaatsplanner invult zie je welke services bij de auto zitten. Bijvoorbeeld:
Jouw auto heeft de volgende services:
- Gratis onderhoud en APK
- Gratis CUPRA Valet service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:51
Jermaine schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:06:
Nou, doe mij over ~ 3 jaar wanneer de PL van m'n Born verlopen is maar een Tavascan Adrenaline! Die VZ-uitvoering is leuk, maar het heeft weinig toegevoegde waarde in Nederland, zelfs als we misschien toch weer met 130 over de A-wegen mogen sjeesen.

Nice dat ze het nu makkelijker hebben gemaakt; 3 modellen waar je alleen je keuze hoeft te maken wat betreft lakkleur/toevoeging van het winterpack mét warmtepomp waarover hier veel gesproken is.
Ik overweeg deze auto als opvolging van mijn model 3. Ik vind het een erg fraaie bak. Maar geen trekhaak zou voor mij wel flink minpunt zijn.... Heeft wel trekhaak als accessoire!

Ik kreeg overigens de uitnodiging van Cupra om volgende week vrijdag/zaterdag naar launch event te komen. Wil ik wel even proberen! En ben benieuwd of die dit jaar nog leverbaar gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
nrg schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:48:
@Extreme smell als je het kenteken in de werkplaatsplanner invult zie je welke services bij de auto zitten. Bijvoorbeeld:

[...]
Waar zie je dat?
Bij mijn import Duitser geeft geen "jij hebt" kan wel plannen etc.

Edit: ook maar meteen afspraak gemaakt voor de eerste beurt, want zat al vol tot eind augustus :-(
Bij PON Amersfoort was haal en brengen wel doorgekomen, heb er nog even achteraan gebeld en bevestigd.
Ben ook erg te spreken over deze Seat vestiging mbt eerder contact en terugroepacties.

[ Voor 28% gewijzigd door blaaaaaaaaaaaat op 06-06-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Waar zie je dat?
Bij mijn import Duitser geeft geen "jij hebt" kan wel plannen etc.
Onder kenteken en kilometerstand zie je een groot wit vlak.
Daarin staat aan de linkerkant auto merk, type, kleur, APK datum en rechts "Jouw auto heeft de volgende services:"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Turmin schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:08:
[...]

Onder kenteken en kilometerstand zie je een groot wit vlak.
Daarin staat aan de linkerkant auto merk, type, kleur, APK datum en rechts "Jouw auto heeft de volgende services:"
Ah, rechts staat bij mij niets, op zich ook logisch als het een import is denk ik.
Even kijken wat PON doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Jurbatov schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:57:
Ik kreeg overigens de uitnodiging van Cupra om volgende week vrijdag/zaterdag naar launch event te komen.
Ik mocht er al eerder in zitten en was er moeilijk uit te slaan. Hopelijk mag je gelijk - onder begeleiding - een proefritje maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
blaaaaaaaaaaaat schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:29:
[...]

Ah, rechts staat bij mij niets, op zich ook logisch als het een import is denk ik.
Even kijken wat PON doet...
Import heeft geen gratis APK/onderhoud inderdaad. Heb ik destijds nog nagevraagd bij Cupra Nederland, want onze auto komt ook uit Duitsland.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Beetje een late post. Maar afgelopen weekend heb ik een trip naar België gemaakt. Relatief vanuit het noorden van Nederland. Dus 400 kilometer heen en 400 weer terug. Ter plaatse ongeveer 200 gedaan dus alles bij elkaar 1000 kilometer. Is dat bijzonder? Nee natuurlijk niet. Maar een aantal dingen vielen op. Vanuit Nederland ruim twee uur gereden en ik moest ontzettend nodig een plas doen. Dus vlak voor de grens gestopt en wat doe je dan.... ja inderdaad aan de lader. Plassen, broodje gekocht. En na een half uurtje weer gaan met 200 km erbij. Blijkt toch tijdens de rit dat de benzinestations in België lang niet allemaal laadpunten hebben. Sterker nog.... De route die ik reed daar waren bijna geen laadpunten of überhaupt parkeerplaatsen waar je even kon stoppen. Kortom ik kwam met 14% aan bij mijn hotel. Waarvan ik meende mij te herinneren dat ze laadpalen hadden. Nee dus. Spullen uitgepakt, mijn kamer ingericht.... En tja wat doe je dan. Toch maar even een laadpunt zoeken. Zijn het allemaal 11kW laders in de directe omgeving. Behalve die Spar winkel. Die zou 60kW moeten kunnen geven. Er naar toe gereden en inderdaad er waren 2 parkeerplekken waar je 60kW kan laden. Ontzettend smal net naast het hek. Je kon zien dat ze het er bij gebouwd hadden. Mijn spiegel kon maar net langs het hek. Mocht je een Tesla rijden dan had je daar niet kunnen parkeren.Maar goed. Ik sta er. Biedt mijn buitenland pas aan..... Wordt niet herkend. Biedt mijn binnenland pas aan... wordt niet herkend. Biedt mijn buitenland pas nogmaals aan..... En verdomt nu pakt ie em wel. De wondere wereld dat je nooit zeker weet dat het werkt. Allang blij natuurlijk. Sluit de bende aan en het is een uur laden tot 90%. Ik had de tijd omdat ik mijn afspraken ter plaatse later had. Dus sigaartje roken, beetje scharrelen, even schuilen voor de regen. Nog een sigaartje.... en ik zat op 90%. Ging eigenlijk best nog snel voor mijn gevoel. Maar ben dan ook wel een rustig persoon zal ik maar zeggen. Het hele weekend die lading kunnen gebruiken en terug op weg naar Nederland pas ruim na Breda weer even geladen. Broodje enz. En na 40 minuten (die mij niks deren) weer op weg. Wat ik ook nog even kwijt wil is dat de Born echt een perfecte reiswagen is. Uiteraard kost auto rijden energie. Maar ik kwam helemaal relaxed thuis. Wel moe maar niet gebroken. Wat voorheen wel zo was. Wat ook helpt is dat de ingebouwde navigatie heel erg goed werkt. Daar heb ik echt Google Maps niet voor nodig. Alle informatie staat er gewoon. Drukte, ongeval, pech geval, even opletten ivm wegversmalling. Het werkt perfect. Tot zover de reclame.....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 20:58
De notificaties werken bij mij alleen als ik op een plek laad waar ik geen routines voor heb ingesteld. Misschien heb jij die ook aan staan en is dat een workaround voor je?

Op slot komt bij mij niet in beeld, maar als ie open is staat er volgens mij wel een icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
AvK schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:32:
Beetje een late post. Maar afgelopen weekend heb ik een trip naar België gemaakt. Relatief vanuit het noorden van Nederland. Dus 400 kilometer heen en 400 weer terug. Ter plaatse ongeveer 200 gedaan dus alles bij elkaar 1000 kilometer. Is dat bijzonder? Nee natuurlijk niet. Maar een aantal dingen vielen op. Vanuit Nederland ruim twee uur gereden en ik moest ontzettend nodig een plas doen. Dus vlak voor de grens gestopt en wat doe je dan.... ja inderdaad aan de lader. Plassen, broodje gekocht. En na een half uurtje weer gaan met 200 km erbij. Blijkt toch tijdens de rit dat de benzinestations in België lang niet allemaal laadpunten hebben. Sterker nog.... De route die ik reed daar waren bijna geen laadpunten of überhaupt parkeerplaatsen waar je even kon stoppen. Kortom ik kwam met 14% aan bij mijn hotel. Waarvan ik meende mij te herinneren dat ze laadpalen hadden. Nee dus. Spullen uitgepakt, mijn kamer ingericht.... En tja wat doe je dan. Toch maar even een laadpunt zoeken. Zijn het allemaal 11kW laders in de directe omgeving. Behalve die Spar winkel. Die zou 60kW moeten kunnen geven. Er naar toe gereden en inderdaad er waren 2 parkeerplekken waar je 60kW kan laden. Ontzettend smal net naast het hek. Je kon zien dat ze het er bij gebouwd hadden. Mijn spiegel kon maar net langs het hek. Mocht je een Tesla rijden dan had je daar niet kunnen parkeren.Maar goed. Ik sta er. Biedt mijn buitenland pas aan..... Wordt niet herkend. Biedt mijn binnenland pas aan... wordt niet herkend. Biedt mijn buitenland pas nogmaals aan..... En verdomt nu pakt ie em wel. De wondere wereld dat je nooit zeker weet dat het werkt. Allang blij natuurlijk. Sluit de bende aan en het is een uur laden tot 90%. Ik had de tijd omdat ik mijn afspraken ter plaatse later had. Dus sigaartje roken, beetje scharrelen, even schuilen voor de regen. Nog een sigaartje.... en ik zat op 90%. Ging eigenlijk best nog snel voor mijn gevoel. Maar ben dan ook wel een rustig persoon zal ik maar zeggen. Het hele weekend die lading kunnen gebruiken en terug op weg naar Nederland pas ruim na Breda weer even geladen. Broodje enz. En na 40 minuten (die mij niks deren) weer op weg. Wat ik ook nog even kwijt wil is dat de Born echt een perfecte reiswagen is. Uiteraard kost auto rijden energie. Maar ik kwam helemaal relaxed thuis. Wel moe maar niet gebroken. Wat voorheen wel zo was. Wat ook helpt is dat de ingebouwde navigatie heel erg goed werkt. Daar heb ik echt Google Maps niet voor nodig. Alle informatie staat er gewoon. Drukte, ongeval, pech geval, even opletten ivm wegversmalling. Het werkt perfect. Tot zover de reclame.....
Goed dat er ook eens wat positiefs wordt gedeeld over de Born :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

orillion schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:35:
[...]

Heb het grotendeels over rij ervaringen. De rij ervaring in de Born vind ik zeer goed. En ja er zijn best veel dingen waar we over kunnen zeuren. Kleine dingen. Vaak terecht. Maar weet 100% zeker dat de meeste klagers hier de Born best goed vinden rijden. En zo niet.... meldt je dan dat je het een klote auto vindt.

Hoor graag! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 17:09
[...]

Ik rijd er elke dag nog met veel plezier in! Alleen mag de app echt goed aangepakt worden en valt het snelladen met laadcurves wel enigzins tegen naar mijn verwachting. Gelukkig gebruik ik snelladers enkel voor langere ritten of als ik op de bestemming niet kan bijladen voor de weg terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Afgelopen weekend was ik een stuk aan het rijden op de snelweg, toen er opeens een melding op m’n kilometerteller verscheen: “Stilstaand voertuig over 300 meter”. De meters telden af en, geloof het of niet, er stond echt een ID.4 van de ANWB naast de snelweg. In die anderhalf jaar dat ik deze auto heb, heb ik deze melding nog nooit gezien.

Is dit dat Car2X wat ik nu eindelijk een keer zie werken? De auto was net zo snel als Flitsmeister met melden, dus het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostiphone
Gisteren heb ik mijn Cupra Born ingeleverd voor een recall ( nummer 91FR, V-Software update Wi-Fi ICAS3 ). Best wel een gedoe voor die monteurs en veel dingen om rekening mee te houden (de "bus" loskoppelen van andere systemen en hopen dat hij niet onderbreekt, want dan kan je weer overnieuw beginnen), het is een verrassing hoe de updates worden uitgevoerd.

Ze dachten in eerste instantie binnen een uurtje klaar te zijn, de Born heeft er echter de hele middag gestaan. Houdt hier dus even rekening mee mochten jullie hem ook inleveren voor deze update (vervangende auto etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Lekker verbruik vanmorgen, airco op 20 en 95% snelweg gereden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUoj9wrrIXcZXYqlsu5PSvehLjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2BPolHof4ssZRx2VjvwyU1z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
[...]

Rij nu 2,5 jaar en 70.000 km (incl reis naar Italië) in de Born en ben nog steeds heel positief.. Heel wat auto's gehad en deze auto staat voor mij nog steeds ruim op nummer 1.

De app gebruik ik overigens zelden, zou ook niet weten waarom ik die heel vaak nodig heb?

Snelladen heb ik ook alleen richtng Italie gedaan, voor de rest haal ik het makkelijk met 2 a 3 keer laden in de week en het verbruik is ook goed te noemen.. In de zomer rij ik met gemak gemiddeld ruim onder de 14Kwh per 100km.

[ Voor 24% gewijzigd door M@cer op 07-06-2024 09:34 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
M@cer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Rij nu 2,5 jaar en 70.000 km (incl reis naar Italië) in de Born en ben nog steeds heel positief.. Heel wat auto's gehad en deze auto staat voor mij nog steeds ruim op nummer 1.

De app gebruik ik overigens zelden, zou ook niet weten waarom ik die heel vaak nodig heb?

Snelladen heb ik ook alleen richtng Italie gedaan, voor de rest haal ik het makkelijk met 2 a 3 keer laden in de week en het verbruik is ook goed te noemen.. In de zomer rij ik met gemak gemiddeld ruim onder de 14Kwh per 100km.
Ik rij nu ruim 2 jaar en 70.000 km verder. Heb ook heel wat auto's gehad maar de Born staat bij mij niet ruim op nummer 1 maar op een goede tweede plek. Ondanks dat ik weinig tot geen storingen van de auto zelf heb zijn er toch redelijk wat reparaties geweest. De metaalachtige tik bij de aandrijflijn moest verholpen worden, twee keer terug voor terugroepacties waarbij hardware en software aangepast moest worden, spiegelverlichting stuk, regelmatig vastlopende software en een app die niet optimaal werkt.

Het rijgedrag is echter wel fantastisch, korte en lange ritten maakt niet uit in beide gevallen stap je uitgerust uit. De wegligging en het vermogen zijn heerlijk en daardoor merk je totaal niet dat je in een zwaardere auto rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
[...]

Hier nog een, beste auto die ik ooit heb gereden, ik was altijd een Volvo rijder, maar ik denk niet dat ik nu nog naar bv de XC40 recharge zou overstappen.
Ik heb dan ook geen problemen gehad met terugroepacties of rare geluiden die opgelost moeten worden.
Op lange afstanden ben ik prettig verrast door het comfort en het relaxte laden/rijden, wel met enige planning.
En toen ik mijn eerste total loss gereden had was ik ook wel overtuigd van de safety features. (ik leef nog en geen schrammetje. Na ge t-boned te zijn door een stadsbus met 50km/u).
Ik heb 2 echt hele kleine frustraties (na de laatste app update is de 3e opgelost).
1: Entertainmentsysteem is gewoon traag, dat had echt makkelijk beter gekund.
2: Traag aan de snellader bij lage temperaturen terwijl de accu gewoon op temperatuur is.
(ik denk ondertussen dat ze gewoon per ongeluk 2 sensoren omgewisseld hebben in de software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
kaanmijo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:52:
Lekker verbruik vanmorgen, airco op 20 en 95% snelweg gereden :D

[Afbeelding]
Ik zat vanochtend bij 100% accu op een ingeschatte range van 400km, dat was ook een mijlpaal voor mij. Komt overigens wel vooral door veel 80 wegen de laatste kilometers, dan schat hij je range altijd wat hoger in. Maar toch, verbruik is met deze temperaturen wel echt veeeel beter dan in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffy_daffy
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-08 11:22
weet iemand waar je de zenderlogo's kunt downloaden voor de radio zenders?

[ Voor 71% gewijzigd door maffy_daffy op 08-06-2024 09:34 . Reden: type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-09 10:25
‘Bezig met op peil houden’ kende ik nog niet. Iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzuOMhY0Nnp6gNB8yktMp5WGNyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUK1l2KNRkk1tIVs88R1rYFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
GijsHk schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:56:
‘Bezig met op peil houden’ kende ik nog niet. Iemand ervaring mee?

[Afbeelding]
Geeft ie bij mij ook aan bij de Formentor, maar het is mij nog nooit opgevallen dat hij tussendoor ook maar iets heeft bijgeladen. Vol is vol toch? Alleen als de klimatisering aan staat en hij aan de kabel hangt gaat hij daarna bijladen. Misschien is het alleen maar een stukje tekst?

Zaterdagochtend kreeg ik ineens deze melding via de nieuwe app. De eerst melding die ik via de nieuwe app heb gezien. Alleen had ik de klimatisering volgens mij vrijdag (of zelfs donderdag) even getest en was deze melding wel erg laat ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtHEgtjURVJO-iio5ai9HTnyBoQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3JhjDgrjgsT3q7ltf7vmLwMv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s29XKUuTME6-y9UxBCd3EZ8_xyw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gCZqFdOegDZShhrfB8h2TiZJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
orillion schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:33:
[...]

De notificaties werken bij mij alleen als ik op een plek laad waar ik geen routines voor heb ingesteld. Misschien heb jij die ook aan staan en is dat een workaround voor je?

Op slot komt bij mij niet in beeld, maar als ie open is staat er volgens mij wel een icoontje.
Ik heb tot nu toe nog geen enkele notificatie gehad met de 'nieuwe' app. Welke routines bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Sinds de laatste iOS update van de app is 'ie echt significant sneller geworden hier. De app start in max. 2 seconden op en de data van de auto is daarna vrijwel meteen binnen. Wat een verademing met hoe het was. Ze beginnen het te leren bij Cupra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Turmin schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:08:
[...]

Ik heb tot nu toe nog geen enkele notificatie gehad met de 'nieuwe' app. Welke routines bedoel je?
Laadroutines, als je die hebt ingesteld. Aangezien je niet weet wat het is zal dat wel niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
kaanmijo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:23:
Sinds de laatste iOS update van de app is 'ie echt significant sneller geworden hier. De app start in max. 2 seconden op en de data van de auto is daarna vrijwel meteen binnen. Wat een verademing met hoe het was. Ze beginnen het te leren bij Cupra!
Inderdaad! En ook Cupra Charging zit nu in dezelfde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
orillion schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Laadroutines, als je die hebt ingesteld. Aangezien je niet weet wat het is zal dat wel niet helpen.
Zoals Vertrektijden? Ik heb die uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
kaanmijo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:23:
Ik krijg net op mijn S23 ook een nieuwe versie aangeboden.
De wagenlocatie geeft in elk geval op de Thuis-pagina meteen aan: Nederland

En bij Profiel - Account zie ik ik nu 2 opties voor Cupra ID Portaal wachtwoord aanpassen en account wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Eddo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:33:
[...]

Zaterdagochtend kreeg ik ineens deze melding via de nieuwe app. De eerst melding die ik via de nieuwe app heb gezien. Alleen had ik de klimatisering volgens mij vrijdag (of zelfs donderdag) even getest en was deze melding wel erg laat ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is volgens mij gewoon een bug icm de Formentor, ik heb hem al 3x voorbij zien komen en weet 100% zeker dat ik niks met klimatiseren heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 12:54
AvK schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:32:
Blijkt toch tijdens de rit dat de benzinestations in België lang niet allemaal laadpunten hebben. Sterker nog....
Tsja, dit is bekend. België loopt nog wat achter qua infrastructuur. Mijn ervaring is: sla België over qua laden (het is daarom altijd heel druk bij het laatste laadstation voor de grens), of als dat niet lukt, doe wat research vooraf. Ik heb overigens altijd op de in-car navigatie terug kunnen vallen voor snelladen. Er zijn hier en daar wel plekken, binnen 1 km van de snelweg. Vaak bij een Carrefour bijvoorbeeld. Werd ik keurig naartoe geleid. Alleen dus niet bij een tankstation.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc_us op 10-06-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k52dGSVes04juwcRKqCW2XI5Y30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltZYeD0bVjPAgBos7nG1JlHC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf-GmHazPJzV-4q2RuVXWIrc2n8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rB6MvDQTYPnUJ8Zh0LW9y6i7.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend een nieuwe OTA update, heb de vorige ook al gehad. (Met de foutmelding na het eerste keer starten van de auto)

(Wat gebruiken jullie om vingervlekken van het scherm af te halen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

aaradorn schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:54:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vanochtend een nieuwe OTA update, heb de vorige ook al gehad. (Met de foutmelding na het eerste keer starten van de auto)

(Wat gebruiken jullie om vingervlekken van het scherm af te halen?)
Navigatiedatabase is van 24.4 naar 24.5 gegaan zo te zien.

(Zo'n microvezeldoekje heb ik altijd in de deur opbergvak liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
AvK schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:12:
[...]

Navigatiedatabase is van 24.4 naar 24.5 gegaan zo te zien.

(Zo'n microvezeldoekje heb ik altijd in de deur opbergvak liggen.)
De navigatie data base is nu al 24.5 hij is nu bezig met het installeren van een nieuwe update, had geprobeerd te kijken wat er precies geïnstalleerd word maar het enige wat die aangeeft is dat ik rustig verder kan rijden maar dat hij ergens binnen 50 minuten tussen de 30 en 40 (als ik het mij goed herinner) moet gaan rijden voor een kalibratie.

Microfiber doekjes heb ik ook al geprobeerd maar je blijft gewoon schoonmaken met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

aaradorn schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:30:
[...]

De navigatie data base is nu al 24.5 hij is nu bezig met het installeren van een nieuwe update, had geprobeerd te kijken wat er precies geïnstalleerd word maar het enige wat die aangeeft is dat ik rustig verder kan rijden maar dat hij ergens binnen 50 minuten tussen de 30 en 40 (als ik het mij goed herinner) moet gaan rijden voor een kalibratie.

Microfiber doekjes heb ik ook al geprobeerd maar je blijft gewoon schoonmaken met die dingen.
Je hebt gelijk, nav. is al 24.5.

Die kalibratie heb ik ergens eerder gelezen op een ander forum. Als ik me goed herinner wil de Born dan niet harder (eventjes).

Die doekjes moet je eerst even wassen. Zelf asem ik even op het display en veeg dan de vettigheid weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
AvK schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:44:
[...]

Die doekjes moet je eerst even wassen. Zelf asem ik even op het display en veeg dan de vettigheid weg.
Ik zal hem eens wassen, eens kijken of ze dan wat sneller verdwijnen en ook wat langer weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Mijn Formentor start steeds vaker op brandstof, terwijl de accu vol of iig voldoende is.
Gisteren haalde ik 'm van de lader en startte direct op brandstof. Ook komt er dan in beeld dat elektrisch niet beschikbaar is. Even uit en aan en hij start weer op accu.
Vandaag schoot die tijdens het rijden naar brandstof en gaf ook aan dat elektrisch niet beschikbaar was en ging dus ook niet meer terug. Ik kan in de infotainment op dat moment ook niet switchen (e-mode is dan disabled).
Hebben meer mensen hier last van of gehad? Iets waarvoor ik naar de dealer moet?

[ Voor 3% gewijzigd door Turmin op 11-06-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZegHetMaar schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:14:
Net opgehaald, nu weer aan het werk dus voorlopig maar één foto. Eindelijk! 😁

Foto is geknipt ivm andere mensen die hun Cupra kwamen ophalen. Zaten hier tweakers tussen? 🤪

[Afbeelding]
Hoe bevalt de auto tot nu toe? Nog vreemde dingen (software)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2024 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZegHetMaar
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:24:
[...]

Hoe bevalt de auto tot nu toe? Nog vreemde dingen (software)?
Nu bijna een weekje en 1000km verder. De auto rijd echt top en is meer dan snel genoeg voor mij met zijn 245 pk. Travel Assist is ook super fijn en niks op aan te merken.
Ik heb nu ik denk 1 keer een haperende infotainment gehad en één keer dat mijn panorama dak volledig open stond en niet meer dicht wilde. K*t touch bediening ook.

Overigens in beide gevallen was het een kwestie van auto even uit en aanzetten en het was weer opgelost.

Maar buiten dat ben ik nog niks geks tegengekomen. Sommige standaard dingen, die hier vaker genoemd zijn, zoals het niet onthouden van de rij modus als je de auto opstart zijn een beetje jammer maar went wel.

Ik zal over een aantal weken of wanneer ik meer km's heb gemaakt nog wel wat meer vertellen.
Ik heb iniedergeval geen seconde spijt van mijn keuze. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

ZegHetMaar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:31:
[...]

Nu bijna een weekje en 1000km verder. De auto rijd echt top en is meer dan snel genoeg voor mij met zijn 245 pk. Travel Assist is ook super fijn en niks op aan te merken.
Ik heb nu ik denk 1 keer een haperende infotainment gehad en één keer dat mijn panorama dak volledig open stond en niet meer dicht wilde. K*t touch bediening ook.

Overigens in beide gevallen was het een kwestie van auto even uit en aanzetten en het was weer opgelost.

Maar buiten dat ben ik nog niks geks tegengekomen. Sommige standaard dingen, die hier vaker genoemd zijn, zoals het niet onthouden van de rij modus als je de auto opstart zijn een beetje jammer maar went wel.

Ik zal over een aantal weken of wanneer ik meer km's heb gemaakt nog wel wat meer vertellen.
Die Touch bediening moet je gewoon even aan wennen. Na een tijdje maak je niet meer per ongeluk contact. Nou okee, als ik een keer heel lomp aan het stuur moet draaien wil het nog wel eens gebeuren. De enige knop die ik soms nog een keer raak is de Back toets voor de achterramen. Maar dat gebeurt ook steeds minder.

Fijn dat je eerste indrukken positief zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
[...]
Nu word ik op Instagram bekogeld met screenprotectors zoals we ze kennen voor telefoons, zoals deze en deze.

Heeft iemand zo'n "glaasje" voor z'n scherm en scheelt het echt veel schoonmaakwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldenouter
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 12:15
Ik zie hier heel wat OTA updates langskomen. (Mooi dat dat nu ook gaat werken. ;))

Ik heb zelf hardware H20, dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik deze updates nog niet heb gehad of überhaupt ga krijgen denk ik zo?

Meer rijders hier met dezelfde ervaring?
Naar mijn weten heb ik sowieso nog nooit een OTA update gehad. Wel de update naar 3.2.1 bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Jermaine schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Nu word ik op Instagram bekogeld met screenprotectors zoals we ze kennen voor telefoons, zoals deze en deze.

Heeft iemand zo'n "glaasje" voor z'n scherm en scheelt het echt veel schoonmaakwerk?
Screenprotector? Die zijn toch 99% voor telefoons die je in je zak hebt en waar makkelijk een krasje op komt omdat je op het strand loopt? Of bouw jij je 12,5 Inch scherm uit de Born en loopt er mee te pronken?
>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
ldenouter schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:59:
Ik zie hier heel wat OTA updates langskomen. (Mooi dat dat nu ook gaat werken. ;))

Ik heb zelf hardware H20, dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik deze updates nog niet heb gehad of überhaupt ga krijgen denk ik zo?

Naar mijn weten heb ik sowieso nog nooit een OTA update gehad. Wel de update naar 3.2.1 bij de dealer.
Dit herken ik maar al te goed. Ik heb zelf ook H20 en de update 3.2.1 bij de dealer gehad.
Hopelijk komt er voor ons ook nog een OTA (naast de navigatie updates haha), maar ik ben bang dat het niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
Turmin schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:47:
Mijn Formentor start steeds vaker op brandstof, terwijl de accu vol of iig voldoende is.
Gisteren haalde ik 'm van de lader en startte direct op brandstof. Ook komt er dan in beeld dat elektrisch niet beschikbaar is. Even uit en aan en hij start weer op accu.
Vandaag schoot die tijdens het rijden naar brandstof en gaf ook aan dat elektrisch niet beschikbaar was en ging dus ook niet meer terug. Ik kan in de infotainment op dat moment ook niet switchen (e-mode is dan disabled).
Hebben meer mensen hier last van of gehad? Iets waarvoor ik naar de dealer moet?
Die van mij start volgens mij altijd elektrisch. Het valt me in elk geval niet op dat hij meteen lawaai maakt als ik start. De melding dat elektrisch niet beschikbaar is, heb ik nog nooit gezien. Zelfs niet toen de hoogvoltage accu zo goed als leeg was.
Een bezoekje aan de dealer is misschien wel handig. Zelf ben ik tegenwoordig meer van het loskoppelen van de 12v accu als er iets niet meer werkt, maar ik weet niet of dat in dit geval handig is. Niet dat ze straks geen foutmeldingen meer kunnen uitlezen of dat hij helemaal niet meer wil starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

whooptiedoe schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:11:
[...]

Dit herken ik maar al te goed. Ik heb zelf ook H20 en de update 3.2.1 bij de dealer gehad.
Hopelijk komt er voor ons ook nog een OTA (naast de navigatie updates haha), maar ik ben bang dat het niet gaat gebeuren.
Als je de 3.2.1 update hebt gehad zouden de OTA updates gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion

Mijn auto van april 2024 heeft ook nog geen OTA update ontvangen, dus wellicht nog even geduld en komt ie alsnog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

OTA updates gaan in batches, volgens mij gebruikt VW een periode van 6 weken waarin de auto de update aangeboden krijgt. Als je op 3.2.1 zit gaat het komen, even geduld. Ik heb 'm ook nog niet met H30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
AvK schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:05:
Of bouw jij je 12,5 Inch scherm uit de Born en loopt er mee te pronken?
>:)
Het was geen slecht idee om überhaupt die links te openen voordat je overduidelijk liet zien dat je getriggerd werd door één woord.

Ik kan er weinig aan doen dat die dingen zo genoemd worden, hoewel ze bij nader inzien toch een logische naam dragen. Deze paneeltjes beschermen je display tegen vlekken en wellicht ook tegen te hard doordrukken wat funest is voor je display. Ik was dan ook benieuwd of iemand hier misschien al zo'n paneeltje heeft aangeschaft omdat ik me ook stoor aan de vingerafdrukken op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZegHetMaar
AvK schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:04:
[...]

Die Touch bediening moet je gewoon even aan wennen. Na een tijdje maak je niet meer per ongeluk contact. Nou okee, als ik een keer heel lomp aan het stuur moet draaien wil het nog wel eens gebeuren. De enige knop die ik soms nog een keer raak is de Back toets voor de achterramen. Maar dat gebeurt ook steeds minder.

Fijn dat je eerste indrukken positief zijn. :)
Mijn Cupra Leon SP heeft gelukkig wel fysieke knopjes op het stuur maar ik snap wat je bedoelt. :P
Ik had het eigenlijk over de touch bediening van het panorama dak. Elke keer als ik hem open of dicht 'swipe' gaat het licht naast de bediening ook aan.. hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmin
Eddo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:16:
[...]

Die van mij start volgens mij altijd elektrisch. Het valt me in elk geval niet op dat hij meteen lawaai maakt als ik start. De melding dat elektrisch niet beschikbaar is, heb ik nog nooit gezien. Zelfs niet toen de hoogvoltage accu zo goed als leeg was.
Een bezoekje aan de dealer is misschien wel handig. Zelf ben ik tegenwoordig meer van het loskoppelen van de 12v accu als er iets niet meer werkt, maar ik weet niet of dat in dit geval handig is. Niet dat ze straks geen foutmeldingen meer kunnen uitlezen of dat hij helemaal niet meer wil starten.
Bedankt voor je reactie! Ik ga het even bijhouden en dan overleggen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
[...]

Ik zal zelf ook even wat positiefs delen. Ik ben net terug van een vakantie in Schotland (via Calais-Dover met de autotrein). Als experiment heb ik al het snelladen door de ingebouwde navigatie laten uitdenken. Dat werkte echt top! Totaal hebben we ongeveer 3600km afgelegd. Vaak genoeg wilden we zelf eerder stoppen voor bijvoorbeeld lunch en zochten we dan via de navigatie een laadstop langs de route bij voorkeur aan de snelweg. Zodra ik die toevoegde werd het laadplan verder ook aangepast en werden sommige latere stops eruit gehaald.

Sowieso is het Verenigd Koninkrijk flink verbeterd t.o.v. 5 jaar geleden toen ik met een Hyundai IONIQ soms trajecten langzamer moest rijden omdat anders de volgende laadpaal te ver weg was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aaradorn
[...]

Die kalibratie heb ik ergens eerder gelezen op een ander forum. Als ik me goed herinner wil de Born dan niet harder (eventjes).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVD3unjGHzI-txwSmbyYySe1lQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gG39m0aRFRhxOOQx6EJwA1Iv.jpg?f=fotoalbum_large

Heb een fotootje er van kunnen maken, update is nog niet geïnstalleerd maar heb deze week nog niet kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZegHetMaar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:31:
[...]

Ik heb sinds vrijdag ook dezelfde auto als jij maar dan in de kleur Graphene Grey, echter vindt ik de banden en het onderstel veel geluid maken. Met name over drempels vindt ik dat er veel geluid uit het onderstel komt. Ervaar jij dat ook? Verder staat het in de handleiding dat de rij modus standaard naar comfort gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelee
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-09 13:06
Hey tweakers,

Heeft er iemand al een probleem gehad met condens in de achteruitrijcamera?
Sinds ik de born de laatste keer gewassen heb blijft er condens in de camera zitten...
Ik dacht dat dit wel vanzelf ging oplossen maar is ondertussen al anderhalve week hezelfde gebleven..

Om nog iets positiefs te vermelden. Ritje koksijde richting Parijs (300km) voor een weekendje verliep zeer vlot. Eerste keer met de born buiten de landsgrenzen.
Het is toch een zalige auto om in te rijden vind ik!
Doordat het rustig was op de weg kon ik wel even optrekken na de peage. Altijd leuk! :)

In de heenrit vertrokken met 100% en 1x moeten laden voor de laatste 80km. (wou met een degelijk percentage in Parijs aankomen om daar niet teveel te hoeven zoeken naar trage laders).

Wat me wel opviel in Parijs is dat de bestuurders het daar ook niet te nauw nemen met ICE bestuurders die parkeren op een parkeerplaatst met laadpaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdv
Heeft iemand wel eens gehad dat de laadklep niet open wilde? Hij stond op een kiertje (~1 cm), zowel open als dicht wilde niet meer. Van alles geprobeerd, niks hielp. We hadden een lange rit voor de boeg en moesten op de terugweg zondag echt kunnen laden, dus naar de dichtstbijzijnde VW garage gereden. Komen we daar aan, springt het klepje ineens open :D

Dus eind goed al goed, maar als iemand hier een oplossing weet fijn voor als het nog een keer gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 20:15

Pinobigbird

doesn't share food!

basdv schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:19:
Heeft iemand wel eens gehad dat de laadklep niet open wilde? Hij stond op een kiertje (~1 cm), zowel open als dicht wilde niet meer. Van alles geprobeerd, niks hielp. We hadden een lange rit voor de boeg en moesten op de terugweg zondag echt kunnen laden, dus naar de dichtstbijzijnde VW garage gereden. Komen we daar aan, springt het klepje ineens open :D

Dus eind goed al goed, maar als iemand hier een oplossing weet fijn voor als het nog een keer gebeurt.
Zie Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"
Pinobigbird schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:02:
[...]

Misschien niet helemaal hetzelfde, maar anders wel iets vergelijkbaars.
Ik heb twee keer gehad dat ik de klep wilde openen maar de klep was niet volledig gesloten. Hierdoor kreeg ik de klep in eerste instantie dus ook niet meer open.
De oplossing was door snel achter elkaar de klep zachtjes in te drukken, alsof je 'm wilt sluiten. Tegelijkertijd gebruik je de afstandsbediening om de auto te ontgrendelen.
Na een paar keer ont- en vergrendelen was het uiteindelijk gelukt om de timing goed te krijgen en de klep volledig te kunnen sluiten. Daarna kon ik de klep weer normaal openen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
Heeft er iemand als uitgevonden hoe je die irritante defecte uit kan zetten als je uit stapt en de audio uit gaat. Heel irritant als je kids in de auto hebt en even naar de wc gaat bij t tankstation enzo. Ik heb odb11
Pagina: 1 ... 86 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.