Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 85 ... 106 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
Delphi32 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 00:30:
Bij Fastned hebben ze de oneindige laadkabel uitgevonden denk ik:

[...]

https://www.fastnedcharging.com/nl/laden/autocharge
Helaas niet ondersteund door Cupra...
Maar ach, zolang ze die belachelijke tarieven hanteren en niet snel laden als het koud is, kom ik er toch niet ;-)

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:57
Als de accu op temperatuur is kan je prima 130kw halen. Dat is wel een stuk gemakkelijker in de zomer en na een voorgaande laadsessie. Bij Ionity heb ik goede ervaringen richting Denemarken door Duitsland. Battery preconditioning was wel welkom geweest.

• blaaaaaaaaaaaat
Galukon schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:41:
Als de accu op temperatuur is kan je prima 130kw halen. Dat is wel een stuk gemakkelijker in de zomer en na een voorgaande laadsessie. Bij Ionity heb ik goede ervaringen richting Denemarken door Duitsland. Battery preconditioning was wel welkom geweest.
Dan zal er bij mij wel iets mis zijn ;)
Zoals eerder aangegeven gaf ABRP gewoon aan dat de accu constant 32 graden was.
Toch trager laden bij lage buitentemperatuur bij Tesla bij een uitgestorven supercharger
Maar niet zo traag als bij Fastned...

• Galukon
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:19:
[...]

Dan zal er bij mij wel iets mis zijn ;)
Zoals eerder aangegeven gaf ABRP gewoon aan dat de accu constant 32 graden was.
Toch trager laden bij lage buitentemperatuur bij Tesla bij een uitgestorven supercharger
Maar niet zo traag als bij Fastned...
Geen idee hoor. Maar het moet wel mogelijk zijn, ik sta in Nederland bijna nooit bij een Fastned, als het zo is, is het winter en dan ga ik sowieso niet uit van een goede snelheid. Op de route naar Denemarken dit jaar heb ik ook geen FastNed want Tesla is goedkoper met een abonnement en veel meer punten.

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-11 13:27
Afgelopen zomer heb ik tijdens de vakantie 20x bij Tesla geladen en hoewel de temperatuur vrijwel hetzelfde was had ik een laadsnelheid tussen de 50 en 120kW. Bij een laag soc kwam 120kW wel eens voor maar bij 50% zakte dat al snel in.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

• MarkV6
eisbaer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Inspectieservice
Interieurfilter vervangen
Remvloeistof verversen
Totale prijs (incl. BTW) €421.21

Ik had 2 maanden van tevoren de afspraak ingepland ivm de wachttijden.
Best knap om €421 te vragen voor €30 materialen en een uur werk schat ik in.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 09:36
MarkV6 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Met o.a. het digitale onderhoudsboekje en garantie op de batterij ben je helaas overgeleverd aan de merkdealer. Die hier in de regio zit, vraagt €150 per uur voor een monteur. De vorige auto kon ik gewoon naar de Bosch car service brengen met een stuk schappelijkere prijzen.

• blaaaaaaaaaaaat
MarkV6 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:56:
[...]

Hier verbaasde ik me al over bij mijn Zoe, 200e en 20min verder vraag je je af wat ze dan wel niet gedaan hebben met die tijd...
Het moet uit de lengte of breedte komen blijkbaar, valt geen droog brood aan te verdienen anders die EV's :+

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50
MarkV6 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:50:
Afgelopen zomer heb ik tijdens de vakantie 20x bij Tesla geladen en hoewel de temperatuur vrijwel hetzelfde was had ik een laadsnelheid tussen de 50 en 120kW. Bij een laag soc kwam 120kW wel eens voor maar bij 50% zakte dat al snel in.
Ik rij zelf geen Cupra, maar zie super veel berichten van het niet halen van de laadsnelheden. Is dit een cupra ding? Wij hebben een Megane en deze haalt steevast elke keer z'n max laadsnelheid, zeker als we lang rijden of hebben ingepland. 1 keer niet gehaald, toen lag het aan de laadpaal.

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-10 07:46
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:54:
[...]

Hier verbaasde ik me al over bij mijn Zoe, 200e en 20min verder vraag je je af wat ze dan wel niet gedaan hebben met die tijd...
Het moet uit de lengte of breedte komen blijkbaar, valt geen droog brood aan te verdienen anders die EV's :+
Veel mensen weten niks van autos af dus betalen het gewoon, met wat simpele youtube tutorials kan je jezelf al veel geld besparen. En een EV is nog gemakkelijker, je hoeft geneens meer de olie te vervangen.

• aaradorn
twowheeler schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:50:
[...]

Ik rij zelf geen Cupra, maar zie super veel berichten van het niet halen van de laadsnelheden. Is dit een cupra ding? Wij hebben een Megane en deze haalt steevast elke keer z'n max laadsnelheid, zeker als we lang rijden of hebben ingepland. 1 keer niet gehaald, toen lag het aan de laadpaal.
Eerlijk gezegd geen idee, mijn collega in de ID3 heeft het zelfde, wellicht een VAG probleem? Al merk ik dat ik bij die shell chargers een STUK sneller laad dan bij een fastned.

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
Toch weer een update, na een belletje van gisteren waar de vriendelijke dame aan de lijn simpele statistieken niet terug kon vinden heb ik vandaag een mailtje ontvangen van de Cupra Berijdersdesk:
Beste Jermaine,

Hartelijk dank voor je e-mail.

Op de modelpagina van de CUPRA Born cupraofficial.nl/modellen/born/v en op de pagina voor Elektrisch rijden cupraofficial.nl/elektrisch-rijden/opladen vind je meer informatie. In de FAQ op de modelpagina kun je terugvinden wat de laadtijden zijn. Bij DC 100 kW (snellader) duurt het ongeveer 35 min van 5%-80%.

Met vriendelijke groet,

Tina Fageraas
CUPRA Customer Care
Vooral op de laatste link wordt het een en ander duidelijk:
Snelladen is laden via een speciale laadpaal met een hoger laadvermogen dan een reguliere laadpaal. Hierdoor laadt een elektrische auto dus sneller op. Het laadvermogen bij snelladen is afhankelijk van het type laadpunt, de grootte van het accupakket en resterende lading van de accu bij de aanvang van de laadsessie. Daarnaast hebben externe factoren, zoals de buitentemperatuur en de temperatuur van de hoogvoltaccu, invloed op het laadvermogen. Het laadvermogen tijdens snelladden is niet constant, maar varieert gedurende het opladen. De CUPRA Born heeft een maximaal piek-laadvermogen van 100 kW, waardoor de CUPRA Born in 35 minuten laadt tot 80%.
Echter een grafiek zoals FastNed, maar dan met waarden die kloppen zoals dat ook meer het geval is sinds de WLTP, blijft helaas uit ;(

• Galukon
Jermaine schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:03:
Toch weer een update, na een belletje van gisteren waar de vriendelijke dame aan de lijn simpele statistieken niet terug kon vinden heb ik vandaag een mailtje ontvangen van de Cupra Berijdersdesk:

[...]

Vooral op de laatste link wordt het een en ander duidelijk:

[...]

Echter een grafiek zoals FastNed, maar dan met waarden die kloppen zoals dat ook meer het geval is sinds de WLTP, blijft helaas uit ;(
Ik heb nog een foto met 131KW & 122KW piek bij een Ionity in Denemarken. Ik denk dat hij ook oude info opleest van de website i.p.v. betrouwbare data die terug komt uit klanten. Feit blijft, zonder preconditioning is het lastig om de piek te halen en moet je accu echt op temperatuur zijn.

• Jermaine
Galukon schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:11:
[...]
Feit blijft, zonder preconditioning is het lastig om de piek te halen en moet je accu echt op temperatuur zijn.
Dat hebben eigenaren van Volvo's en Tesla's ook gezegd. Maar, hoe doe ik dat met mijn Born One? Is dat te bereiken met die warmtepomp die optioneel is bij de nieuwere niet-One modellen, door eerst een flink stuk te rijden, you name it? :?

• Galukon
Jermaine schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:17:
[...]

Dat hebben eigenaren van Volvo's en Tesla's ook gezegd. Maar, hoe doe ik dat met mijn Born One? Is dat te bereiken met die warmtepomp die optioneel is bij de nieuwere niet-One modellen, door eerst een flink stuk te rijden, you name it? :?
Ik weet niet hoe het technisch in elkaar zit maar het zit denk ik ingebouwd in de accu. Het zit wel in de ID7 wat ik mij herinner. Er is ergens een artikel dat VW "claimt" dat dit sneller is i.p.v. de stroom die je verbruikt om de accu op te warmen. Daar zijn ze dan toch op terug gekomen. https://www.volkswagen.nl...eratuur-in-de-nieuwe-id7/

• blaaaaaaaaaaaat
Jermaine schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:17:
[...]

Nee, die onttrekt alleen warmte uit de accu voor verwarming van interieur.
Gewoon harder rijden, wordt die accu ook warmer :*)

• basdv
Galukon schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:46:
[...]

Ik weet niet hoe het technisch in elkaar zit maar het zit denk ik ingebouwd in de accu. Het zit wel in de ID7 wat ik mij herinner. Er is ergens een artikel dat VW "claimt" dat dit sneller is i.p.v. de stroom die je verbruikt om de accu op te warmen. Daar zijn ze dan toch op terug gekomen. https://www.volkswagen.nl...eratuur-in-de-nieuwe-id7/
Volgens mij kan het alleen “uit” als je de accu kan verwarmen met een (efficiënte) warmtepomp. Misschien dat ze dat met de ID7 dan wel doen?

• basdv
blaaaaaaaaaaaat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:54:
[...]

Tsja, veel minder draaiende onderdelen dus valt minder te verdienen. Het enige wat harder slijt zijn de banden, maar die worden vaak vervangen bij andere bedrijven (eg kwikfit, profile).

Maar dat de uurtarieven zo hoog zijn komt misschien ook wel omdat je een steeds ander profiel nodig hebt die moeilijk te vinden is. Naast het fysiek kunnen sleutel moet je ondertussen ook bijna kunnen programmeren met zoveel software in nieuwe auto’s.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Patrock schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:57:
Iemand al de onderhoudsbeurt na 2 jaar uit laten voeren? wat doen ze met dat beurtje?

Ben voor alle issues elke keer langs geweest. Elke afspraakmogelijkheid in de buurt is pas vanaf augustus. En de auto begint al met de meldingen dat die beurt over 20 dagen nodig is.

software is up-to-date, geen openstaande issues. Kan hooguit verwachten eens ruitenwissertje( gebruik ik nooit) of een luchtfiltertje.
December laten doen. Kweet niet wat ze gedaan hebben maar de auto was netjes opgehaald en terug gebracht inclusief vervangend vervoer en heb €0,- betaald.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11 21:43
eisbaer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:24:
[...]

Inspectieservice
Interieurfilter vervangen
Remvloeistof verversen
Totale prijs (incl. BTW) €421.21

Ik had 2 maanden van tevoren de afspraak ingepland ivm de wachttijden.
Fors bedrag. Heb je een specificatie van de kosten?

APK en onderhoudsbeurt is de eerste 7 jaar gratis, exclusief slijtageonderdelen en vloeistoffen (voorwaarden).

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 08:09

eisbaer

Zie signature

Deewop schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:28:
[...]
Fors bedrag. Heb je een specificatie van de kosten?

APK en onderhoudsbeurt is de eerste 7 jaar gratis, exclusief slijtageonderdelen en vloeistoffen (voorwaarden).
Dit is de specificatie, wat de email vermeldt. Of er daadwerkelijk een factuur naar de lease maatschappij gaat weet ik niet. Ik betaal gewoon een vast bedrag per maand. Wel interessant om te weten of er particuliere rijders zijn die een rekening krijgen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Turmin
  • Laatst online: 03-11 16:03
Onze Seat Arona heeft een dubbele bodem waarin echt heel veel “zooi” onder de klep gelegd kan worden. Ik zie hier ook meerdere mensen met een Born spreken over een dubbele bodem, maar is dit ook mogelijk voor onze Cupra Formentor? Of moet ik dan zelf iets creëren? De laadkabels nemen nu veel ruimte in in de kofferbak en zoek hier een oplossing voor. Hebben de Formentor rijders hier daar een oplossing voor?

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 11:37
ShininNL schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:13:
Wat is nu eigenlijk de beste manier om onderhoud + de geadverteerde haal en breng service aan te vragen? Moet je dat cupra nummer een whatsapp sturen ofzo? Via de mijn cupra-omgeving doet de 'afspraak maken' knop iig niks bij mij, er verschijnt niets.

Heb het idee dat dealers zogenaamd niet weten dat je hiervoor betaald hebt namelijk.
Gewoon via de Mijn Cupra omgeving inderdaad. Ik kan daar gewoon afspraken maken. Als jij dat nog niet kan, heb je misschien nog geen standaard servicepartner ingevuld?

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 09:27
Turmin schreef op maandag 13 mei 2024 @ 01:10:
Onze Seat Arona heeft een dubbele bodem waarin echt heel veel “zooi” onder de klep gelegd kan worden. Ik zie hier ook meerdere mensen met een Born spreken over een dubbele bodem, maar is dit ook mogelijk voor onze Cupra Formentor? Of moet ik dan zelf iets creëren? De laadkabels nemen nu veel ruimte in in de kofferbak en zoek hier een oplossing voor. Hebben de Formentor rijders hier daar een oplossing voor?
Die dubbele bodem bestaat wel bij de Formentor, maar niet bij de PHEV versie die je blijkbaar hebt. De kofferbak ruimte is bij de PHEV kleiner door de accu's die op de plek zitten.

Je kunt je trouwens afvragen of je de kabels altijd mee wilt slepen. Eigenlijk is het alleen voordeliger rijden wanneer je thuis kunt laden. Of eventueel vergoeding krijgt door je werkgever. Laden bij een publieke paal is over het algemeen niet veel gunstiger dan enkel op benzine rijden.

Science is stranger than fiction

• Turmin
Harmani schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Die dubbele bodem bestaat wel bij de Formentor, maar niet bij de PHEV versie die je blijkbaar hebt. De kofferbak ruimte is bij de PHEV kleiner door de accu's die op de plek zitten.

Je kunt je trouwens afvragen of je de kabels altijd mee wilt slepen. Eigenlijk is het alleen voordeliger rijden wanneer je thuis kunt laden. Of eventueel vergoeding krijgt door je werkgever. Laden bij een publieke paal is over het algemeen niet veel gunstiger dan enkel op benzine rijden.
Het gaat inderdaad om een PHEV. Het is wel zo makkelijk om ze gewoon in de kofferbak te hebben dan dat ze elders rondslingeren. Ik ben nog al verwend geraakt aan de grote volume in de kofferbak van de Arona. Ik snap dat ik niet zoveel kwijt kan in de Formentor, maar misschien is er één of ander frame voor die in de kofferbak past met een klep erop zodat de kofferbak ruimte behouden blijft. Anders moeten we zelf even aan de slag, maar iets kant-en-klaars is uiteraard eenvoudiger. Bedankt voor je reactie _/-\o_

• aaradorn
Turmin schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:31:
[...]

Het gaat inderdaad om een PHEV. Het is wel zo makkelijk om ze gewoon in de kofferbak te hebben dan dat ze elders rondslingeren. Ik ben nog al verwend geraakt aan de grote volume in de kofferbak van de Arona. Ik snap dat ik niet zoveel kwijt kan in de Formentor, maar misschien is er één of ander frame voor die in de kofferbak past met een klep erop zodat de kofferbak ruimte behouden blijft. Anders moeten we zelf even aan de slag, maar iets kant-en-klaars is uiteraard eenvoudiger. Bedankt voor je reactie _/-\o_
Is dit niet een oplossing voor de formentors?

https://www.printables.co...holder-for-charging-cable

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITWD5LziF1w67YCodEjqcmCgtSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTOwR3hW33vioIy3WFb1L5TV.png?f=fotoalbum_large

• Turmin
Dat ziet er heel netjes uit! Bedankt voor het idee! Ik zou het niet kunnen printen, maar er zijn natuurlijk gewoon bestaande slanghouders. (Bijv https://www.hornbach.nl/p/wandslanghouder-staal/1621778/). Kijken of deze ook zwart en kleiner te vinden zijn.

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:34
Turmin schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:00:
[...]

Dat ziet er heel netjes uit! Bedankt voor het idee! Ik zou het niet kunnen printen, maar er zijn natuurlijk gewoon bestaande slanghouders. (Bijv https://www.hornbach.nl/p/wandslanghouder-staal/1621778/). Kijken of deze ook zwart en kleiner te vinden zijn.
ja dat kan, die moet je dan boren,
aan de achterkant van deze houder zit een gat wat precies over het haakje aan de zijkant valt, zodat deze stevig blijft zitten zonder een permanente beschadiging te maken oid in de auto zelf/

• Turmin
mesm90 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:22:
[...]

ja dat kan, die moet je dan boren,
aan de achterkant van deze houder zit een gat wat precies over het haakje aan de zijkant valt, zodat deze stevig blijft zitten zonder een permanente beschadiging te maken oid in de auto zelf/
Dat is inderdaad zonde. Ik zal moeten kijken of dit dan ook past in een Formentor en of iemand het kan printen.

• Jermaine
Er zijn enkelen hier in deze thread die je vast wel tegen een kleine betaling willen helpen. Ik heb er ook eentje in m'n Born hangen en ben er érg blij mee :)

• Turmin
Nice! Dat zou heel mooi zijn.
Ik heb 4 van die soort kapstok haken in de kofferbak. Is dat waar je dit “ding” op klikt of aanhangt? Zo ja, ben ik wel geïnteresseerd in 2 stuks. Is er iemand die dit kan printen en opsturen tegen vergoeding?

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-08 22:33
Ik kreeg vandaag de melding dat mijn auto naar de werkplaats moet voor een grote update..
Zou 3.2,1 zijn.
Is een Born one van nov 21.
De auto heeft al 2 x bij de garage gestaan voor een update. De laatste keer voor de batterij check.
Iemand anders deze update al gehad?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51

AvK

Ready Set Go

MartinV schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:44:
Ik kreeg vandaag de melding dat mijn auto naar de werkplaats moet voor een grote update..
Zou 3.2,1 zijn.
Is een Born one van nov 21.
De auto heeft al 2 x bij de garage gestaan voor een update. De laatste keer voor de batterij check.
Iemand anders deze update al gehad?
3.2.1. bestaat al een tijdje. Heb mijn Born vorig jaar eind november opgehaald. En toen stond ie er al op.
Kan wel zeggen dat deze 3.2.1 redelijk goed werkt. Heb er weinig problemen mee. Is niet super snel maar prima mee te werken. Navigatie doet niet onder voor Google. Sterker nog, ik vind de native navigatie perfect.
Geen Google nodig. Ook de route planner en wanneer je zou moeten laden werkt meer dan prima.
Tot zover de reclame..... :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• MartinV
AvK schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:00:
[...]

3.2.1. bestaat al een tijdje. Heb mijn Born vorig jaar eind november opgehaald. En toen stond ie er al op.
Kan wel zeggen dat deze 3.2.1 redelijk goed werkt. Heb er weinig problemen mee. Is niet super snel maar prima mee te werken. Navigatie doet niet onder voor Google. Sterker nog, ik vind de native navigatie perfect.
Geen Google nodig. Ook de route planner en wanneer je zou moeten laden werkt meer dan prima.
Tot zover de reclame..... :P
Ik heb het idee dat ik die update ook al gehad heb..
is ergens terug te zien of deze software er al op zit?
Vorig jaar maart is de eerste update geweest en in november is hij voor de recall actie geweest voor de batterij check.
Misschien isdeze update net daarna uitgebracht.

• AvK

AvK

Ready Set Go

MartinV schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:36:
[...]

Ik heb het idee dat ik die update ook al gehad heb..
is ergens terug te zien of deze software er al op zit?
Vorig jaar maart is de eerste update geweest en in november is hij voor de recall actie geweest voor de batterij check.
Misschien isdeze update net daarna uitgebracht.
Hoe weet ik of mijn auto al is geüpdatet naar versie 3.2.1?
Ga in je infotainmentsysteem naar Instellingen -> Systeeminformatie. Zie je daar onderdeelnummer "10E 035 820 J" of "10E 035 816 J" én softwareversie "0561", dan is je auto voorzien van softwareversie 3.2.1.

:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• MartinV
AvK schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:49:
[...]

Hoe weet ik of mijn auto al is geüpdatet naar versie 3.2.1?
Ga in je infotainmentsysteem naar Instellingen -> Systeeminformatie. Zie je daar onderdeelnummer "10E 035 820 J" of "10E 035 816 J" én softwareversie "0561", dan is je auto voorzien van softwareversie 3.2.1.

:)
Oke thanx
Ik heb dat ook allemaal staan maar blijkbaar is er nog een update.
Dus maar afwachten wat er gaat komen.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:29
Ter info voor lezers die ooit ook nog iets van lekkage hebben / natte ruiten van binnen:

Uiteindelijk hebben ze (na nog een keer terugkomen) bij mijn Born gevonden dat de airco-afvoer/condensslang die onder de bestuurderszijde/middenconsole zit al zijn condens in de auto loosde. Dit had dus natte matjes, ruiten en een enorm smerige schimmellucht als gevolg.

Alle onderbekleding is vervangen (de stoelen moeten er daarvoor uit) evenals de matjes natuurlijk, ze hebben er een flink project aan gehad.

Als leenauto kreeg ik een id3 pro mee en dan is het toch wel even wennen hoe sober dat ding van binnen is :D

• pakketautomaat
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-11 14:32
ShininNL schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:04:
Ter info voor lezers die ooit ook nog iets van lekkage hebben / natte ruiten van binnen:

Uiteindelijk hebben ze (na nog een keer terugkomen) bij mijn Born gevonden dat de airco-afvoer/condensslang die onder de bestuurderszijde/middenconsole zit al zijn condens in de auto loosde. Dit had dus natte matjes, ruiten en een enorm smerige schimmellucht als gevolg.

Alle onderbekleding is vervangen (de stoelen moeten er daarvoor uit) evenals de matjes natuurlijk, ze hebben er een flink project aan gehad.

Als leenauto kreeg ik een id3 pro mee en dan is het toch wel even wennen hoe sober dat ding van binnen is :D
Mijn Cupra heeft 5 (!) weken bij de garage gestaan met een vocht probleem, daarvoor al keer een week. Alles hebben ze open gehad want wisten niet waar het vocht (lees: laag water in mijn achterbak; daardoor schimmel, vochtige stoelen, stank etc) vandaan kwam. Na veel testen en gesprekken met de importeur zijn ze erachter gekomen dat de pakking van de grote horizontale rode achterlicht lek was waardoor water gewoon naar binnen stroomde.

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-11 11:11
Wat een hoop Cupra Borns hier, mooi om te zien! Formentors in mindere mate?
Ik zit met een klein issue met het MIB systeem in de Cupra

Recent heeft Tr4il-Senior een Formentor aangeschaft (1.5 TSi, handbak, Spaanse import).
Infotainment had versie 1803 draaien, en ik heb toen al een stickje gemaakt met de intentie te updaten naar 1969. Voor dat ik daar aan toe kwam heeft het systeem, nadat de connected functies allemaal ingeschakeld waren en er dus verbinding kon zijn, OTA al een update gekregen naar A896. Senior weet niet meer precies of dat die update al klaar was voordat ie weggereden is toen, maar als het systeem niet in de full privacy modus gezet wordt start hij alleen op, speelt ~20sec radio, en herstart dan weer voor hetzelfde riedeltje. Er staat een OTA update balk in het update menu maar die download niet omdat de connectivity uit staat in de privacy modus, en hij draait niet lang genoeg om die binnen te halen als de connectivity wel aan is.

Ik vroeg me af of iemand hier eerder mee te maken gehad heeft, en of ik risico loop als ik alsnog de update naar 1969 uitvoer over USB? Ik denk 't eigenlijk niet maar misschien dat iemand hier inzicht heeft. Anders ga ik Cupra eens benaderen denk ik.

Tadaaa

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 15:45

parsnep

Cloud-Master

Tr4il schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:11:
Wat een hoop Cupra Borns hier, mooi om te zien! Formentors in mindere mate?
Ik zit met een klein issue met het MIB systeem in de Cupra

Recent heeft Tr4il-Senior een Formentor aangeschaft (1.5 TSi, handbak, Spaanse import).
Infotainment had versie 1803 draaien, en ik heb toen al een stickje gemaakt met de intentie te updaten naar 1969. Voor dat ik daar aan toe kwam heeft het systeem, nadat de connected functies allemaal ingeschakeld waren en er dus verbinding kon zijn, OTA al een update gekregen naar A896. Senior weet niet meer precies of dat die update al klaar was voordat ie weggereden is toen, maar als het systeem niet in de full privacy modus gezet wordt start hij alleen op, speelt ~20sec radio, en herstart dan weer voor hetzelfde riedeltje. Er staat een OTA update balk in het update menu maar die download niet omdat de connectivity uit staat in de privacy modus, en hij draait niet lang genoeg om die binnen te halen als de connectivity wel aan is.

Ik vroeg me af of iemand hier eerder mee te maken gehad heeft, en of ik risico loop als ik alsnog de update naar 1969 uitvoer over USB? Ik denk 't eigenlijk niet maar misschien dat iemand hier inzicht heeft. Anders ga ik Cupra eens benaderen denk ik.
In mijn Cupra Leon had ik een tijd terug een update die was vastgelopen en er al 4 weken bezig was. Na een factory reset (via menu touchscreen) van het infotainment systeem naar de eerste versie kreeg ik weer netjes nieuwe updates (al duurde het een paar weken tot ik de nieuwste versie had).

V&A | Everything to the Cloud!!

• ShininNL
Nog aanraders voor nieuwe banden voor de Born? De achterbanden zijn na 30.000km aardig versleten, zijn de standaard gemonteerde Bridgestone Turanza T001 ECO's. Vind dat zelf wel vrij snel.

Las goeie verhalen over de Hankook ion evo serie, maar die wordt helaas niet gemaakt in de maat 215/55 R18...

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 23:27
Vandaag wezen kijken naar een Cupra Formentor VZ Performance.

Mooie gave wagen, morgen hebben we een proefrit staan hierin.
Het is de 1.4 plug in hybride versie uit 2022.

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten met dit merk en of type?

Ook heb ik al gezocht naar brochure's en prijslijsten mbt de optie's maar kom een beetje in de war met het 2024 model als ik ga zoeken.

Iemand nog tips?

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-11 15:51
Grazder schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:26:
[...]

@Marc_us Ik heb hier ook ‘last van’ weet je toevallig al hoe je dit kan oplossen?
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb hetzelfde probleem. Als ik op 'annuleren' druk, komt er melding gewoon telkens terug. Als ik op 'OK' druk, springt de verwarming ineens op 22°C, verschrikkelijk vervelend.

Nog een andere ergernis: iemand die weet hoe je die waarschuw meldingen kan uitzetten à la: "opgelet verkeershinder over XXX meter..". Er zijn hier werken in de straat en telkens wordt die melding afgespeeld. Het vervelende is dat mijn podcast gewoon blijft spelen, waardoor ik telkens een stuk mis.

• maffy_daffy
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-08 11:22
Zijn er mensen die ervaring hebben met een fiets in de wagen of een fietsdrager op de cupra Born?
In mijn Leon past de fiets net met het voorwiel er af weet niet of hij in de Born past

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:00
@dotacom Bij is het verholpen na een firmware update (die naar mijn weten alleen de dealer kan doen)! Hoop dat je hier iets aan hebt :)

• Yamy_Daffy
Vanochtend gereden in de Formentor, dat hybride rijden is wel even wennen. Maar het was een heerlijke rit kan niets anders zeggen.

Knoop door gehakt en besloten er voor te gaan.

We komen van een Volvo XC60 T6 3.0 R-Design AWD dus op bepaalde punten gaan we wel wat inleveren. Maar zijn zeer blij met de aankoop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1S7mud4yU-EeTv69aBe_Oz0QIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9dlIsbJQYt7f6UFbeAEKuzt.jpg?f=fotoalbum_large

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:59
maffy_daffy schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:46:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een fiets in de wagen of een fietsdrager op de cupra Born?
In mijn Leon past de fiets net met het voorwiel er af weet niet of hij in de Born past
Met bank plat past mijn racefiets er in zijn geheel makkelijk in

• maffy_daffy
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-08 11:22
Clubbers schreef op zondag 19 mei 2024 @ 01:16:
[...]

Met bank plat past mijn racefiets er in zijn geheel makkelijk in
Bedankt voor de informatie

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 11:19
Ik ben zelf aan het kijken naar een nieuwe leaseauto vanuit mijn werk.
Ik heb een redelijke keuzelijst en vooraf ging mijn voorkeur uit naar de Cupra Formentor maar helaas heb ik niet de mogelijkheid die auto te kiezen.

De enige Cupra die ik kan kiezen is de Cupra Born alleen wordt deze auto niet als een SUV beschouwd en heb ik het vermoeden dat hij wat klein is.
Ik ben zelf 1.97 lang dus ik heb wel wat ruimte nodig.
Wat is jullie ervaring?

Ik twijfel overigens ook nog over de Ford Mustang Mach E een compleet andere auto maar ook qua bijtelling praat je over ruim 130 euro p/m prijsverschil.

• aaradorn
Mikee007 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:37:
De enige Cupra die ik kan kiezen is de Cupra Born alleen wordt deze auto niet als een SUV beschouwd en heb ik het vermoeden dat hij wat klein is.
Wat is jullie ervaring?
Meer dan genoeg ruimte voor vrijwel alles, mijn collega is 2 meter 10 en heeft een ID3, praktisch het zelfde en heeft nergens last van, zegt natuurlijk niet veel want iedereen heeft andere proporties.

Ik zou zelf gewoon naar zo een experience center gaan en in eentje zitten, ze zijn ruimer dan je denkt.

• basdv
Mikee007 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:37:
Ik ben zelf aan het kijken naar een nieuwe leaseauto vanuit mijn werk.
Ik heb een redelijke keuzelijst en vooraf ging mijn voorkeur uit naar de Cupra Formentor maar helaas heb ik niet de mogelijkheid die auto te kiezen.

Wat is jullie ervaring?

Ik twijfel overigens ook nog over de Ford Mustang Mach E een compleet andere auto maar ook qua bijtelling praat je over ruim 130 euro p/m prijsverschil.
Ik heb van tevoren wat mensen hier gevraagd ivm het panoramadak (ik kon niet proefrijden vanwege import uit Duitsland). Daar zat ook iemand van boven de 2m tussen en hij kon icm het panoramadak (daardoor heb je minder ruimte binnen) nog steeds prima zitten. Ik kan er ook makkelijk in zitten maar ik ben “slechts” 1.87 lang.

Hierboven wordt een verwijzing naar de ID3 gemaakt; volgens mij zit je door de kuipstoelen nog lager in de Born en hou je dus meer ruimte over. Zou me geen zorgen maken, maar je kan er altijd een proefrit aan wagen.

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 11:19
basdv schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:21:
[...]
...

Hierboven wordt een verwijzing naar de ID3 gemaakt; volgens mij zit je door de kuipstoelen nog lager in de Born en hou je dus meer ruimte over. Zou me geen zorgen maken, maar je kan er altijd een proefrit aan wagen.
Ja hij lijkt natuurlijk heel erg op de ID.3 sterker nog het model is bijna exact hetzelfde.
Goed te horen dat langere mensen voldoende ruimte hebben, ik ga zeker een proefrit maken.

Het puntje dat je lager zit vind ik wel een dingetje, ik rij nu een Renault Captur (had destijds geen vrije autokeuze) en dat is een redelijk hoge instap, ik moet zeggen dat vind ik ook wel fijn!

• basdv
Mikee007 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:49:
[...]

Ja hij lijkt natuurlijk heel erg op de ID.3 sterker nog het model is bijna exact hetzelfde.
Goed te horen dat langere mensen voldoende ruimte hebben, ik ga zeker een proefrit maken.

Het puntje dat je lager zit vind ik wel een dingetje, ik rij nu een Renault Captur (had destijds geen vrije autokeuze) en dat is een redelijk hoge instap, ik moet zeggen dat vind ik ook wel fijn!
Dat gaat je dan misschien wel tegenvallen aan de Born, want je zit best laag. Verder is het een heerlijke auto, ik ben na een half jaar in ieder geval nog erg tevreden.

• Jermaine
Mikee007 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:49:
Een Cupra Born IS een Volkswagen ID.3, maar dan op z'n Cupra's gemaakt. Zo ligt 'ie iets lager op de weg en laten we eerlijk zijn, ziet 'ie er een tikkie mooier uit dan de gemiddelde ID.3.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Een tikkie mooier???!!!!!!

_/-\o_ _/-\o_ :9~ :9~ oOo oOo *O* *O*

;)

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:55
Ging net voor het eerst ruitensproeivloeistof zie ik dit aan de andere kant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4qiNYjNJSMKcvG1XAk-Qu9pADo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lF3hRWHvgYiR3fI7DeiA5BFS.jpg?f=fotoalbum_large
Lijkt me dat daar een dop op hoort? Of is dit bij iedereen zo?

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 16:41
orillion schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:13:
Ging net voor het eerst ruitensproeivloeistof zie ik dit aan de andere kant:
[Afbeelding]
Lijkt me dat daar een dop op hoort? Of is dit bij iedereen zo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD6YudgpqbUJPP2Lk3mii_P3Pig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqm15wPQ0J7CF49jxv4fPRyK.jpg?f=fotoalbum_large

Jazeker hoort daar een dop op, ik denk niet dat het verstandig is om ermee te gaan rijden zonder dop op een KVS tank.....

Het systeem bouwt namelijk op deze manier niet de juiste druk op, het KVS zal eerder koken, kans op oververhitting en overlopen. Misschien dat het in geval van een EV wel mee valt.

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 20-05-2024 17:26 ]

M3P 24'

• orillion
Vissa66 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:21:
[...]

[Afbeelding]

Jazeker hoort daar een dop op, ik denk niet dat het verstandig is om ermee te gaan rijden zonder dop op een KVS tank.....
Bedankt. Ja, dat wist ik natuurlijk ook niet. Als ik een auto nieuw ophaal ga ik er vanuit dat die veilig en compleet is, dus heb zo 6 weken rond gereden…

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 16:41
orillion schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:24:
[...]

Bedankt. Ja, dat wist ik natuurlijk ook niet. Als ik een auto nieuw ophaal ga ik er vanuit dat die veilig en compleet is, dus heb zo 6 weken rond gereden…
Vrij bijzonder inderdaad. Denk een gevalletje vergeten bij het rijklaar maken van de auto. :P

M3P 24'

• Yamy_Daffy
Ligt ie niet ergens in het motorruimte? Gevalletje van even koelvloeistof peilen/bijvullen en vergeten de dop erop te doen....

Als ie er ligt en je vind hem scheelt het in ieder geval een ritje dealer...

• orillion
Yamy_Daffy schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:54:
Ligt ie niet ergens in het motorruimte? Gevalletje van even koelvloeistof peilen/bijvullen en vergeten de dop erop te doen....

Als ie er ligt en je vind hem scheelt het in ieder geval een ritje dealer...
Had ik zelf kunnen bedenken… Net gekeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnUsWkP15ehD5WcWiAx4-baawwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSpeXWRXIOGAQO3GPgafMLWu.jpg?f=fotoalbum_large

Heel erg bedankt voor de tip! De vloeistof staat nog tot het maximum streepje, dus opgelost.

• Jermaine
AvK schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:14:
[...]

Een tikkie mooier???!!!!!!

_/-\o_ _/-\o_ :9~ :9~ oOo oOo *O* *O*

;)
Er lezen VW-rijders mee hè, het was een poging tot subtiel m'n mening uiten 8)7

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-11 22:27
basdv schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:26:
[...]

Dat gaat je dan misschien wel tegenvallen aan de Born, want je zit best laag. Verder is het een heerlijke auto, ik ben na een half jaar in ieder geval nog erg tevreden.
Omdat je bovenop het accupakket zit, zit je in een Born toch juist niet laag? Of bedoel je de positie van de stoel in de auto ten opzichte van de vloer?

• MarkV6
Er waren wel vaker klachten over de laadsnelheid van de Born, ik kwam met ideale omstandigheden aan bij een Tesla V4 lader tarief: 28ct. Soc 30% het was warm, en er was bijna niemand. Toch zag ik maar een paar seconde 60kW en al snel 50 en 40. Toch heb ik vorig jaar bij Tesla wel eens 120kW gezien.
Wat is er anders, de software update 3.2.1, het laadprofiel van Tesla of iets met mijn wagen?

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

MarkV6 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 09:11:
Er waren wel vaker klachten over de laadsnelheid van de Born, ik kwam met ideale omstandigheden aan bij een Tesla V4 lader tarief: 28ct. Soc 30% het was warm, en er was bijna niemand. Toch zag ik maar een paar seconde 60kW en al snel 50 en 40. Toch heb ik vorig jaar bij Tesla wel eens 120kW gezien.
Wat is er anders, de software update 3.2.1, het laadprofiel van Tesla of iets met mijn wagen?
30% is volgens mij nog steeds te veel (voor een Born) om een hoge laadsnelheid te halen. Er moet (veel) meer uit die accu om een beetje snel te kunnen laden.

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
Ik heb vorige week in Duitsland 85KW gehaald, Soc 19%. Ionity laadpaal. Na 10 minuten zakte dit naar 65KW.

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 11:37
Tsja, wil niet weer vervallen in deze discussie, maar stond vorige week bij een Tesla lader aan de A1 de Witte Bergen, met 8% op de accu en kwam niet boven de 39 kw/U uit. Is dus alsnog een uur laden tot 80%, erg teleurstellend.

• CupraFrank
Marc_us schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:56:
Tsja, wil niet weer vervallen in deze discussie, maar stond vorige week bij een Tesla lader aan de A1 de Witte Bergen, met 8% op de accu en kwam niet boven de 39 kw/U uit. Is dus alsnog een uur laden tot 80%, erg teleurstellend.
Er zijn veel variabelen die van invloed zijn op het laden. Ik reed al een langere tijd en voor het laden flink regenereren om de accu te verwarmen. Ik stond alleen dus verder was er niemand aan het laden. Toen ging het vrij snel allemaal. Alles is relatief.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Gisteren een kannetje ruitensproeier vloeistof gehaald. Naast me neer gezet op de grond. Uiteraard viel die bij de eerste de beste bocht om. Dacht dat het goed ging maar toch een ietsie pietsie gelekt... Matje in de zon gelegd om te drogen. Lees ik op de achterkant: 'Made in the Netherlands'.

Wie had dat gedacht.... Toch iets Hollands in onze Cupra Born. Al is het maar het matten setje. 8)

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:55
AvK schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:31:
Gisteren een kannetje ruitensproeier vloeistof gehaald. Naast me neer gezet op de grond. Uiteraard viel die bij de eerste de beste bocht om. Dacht dat het goed ging maar toch een ietsie pietsie gelekt... Matje in de zon gelegd om te drogen. Lees ik op de achterkant: 'Made in the Netherlands'.

Wie had dat gedacht.... Toch iets Hollands in onze Cupra Born. Al is het maar het matten setje. 8)
Het viel mij toevallig dit weekend tijdens het schoonmaken van de auto ook op, haha. Mooi contrast met de voorkant waar ze zeggen "Created in Barcelona" 8)7

• Turmin
Yamy_Daffy schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:24:
Vanochtend gereden in de Formentor, dat hybride rijden is wel even wennen. Maar het was een heerlijke rit kan niets anders zeggen.

Knoop door gehakt en besloten er voor te gaan.

We komen van een Volvo XC60 T6 3.0 R-Design AWD dus op bepaalde punten gaan we wel wat inleveren. Maar zijn zeer blij met de aankoop.

[Afbeelding]
Nice! Ik rij nu 3 maanden in een Formentor VZ Tribe Edition uit maart 2023.
Echt een heerlijke auto! Rij veel met ACC en Travel Assist aan. Het stuur registreert niet altijd dat je 'm vast hebt, maar het rijd heerlijk ontspannen.
Het accu pakket had alleen wel groter mogen zijn.

• Jermaine
Vegazz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:19:
[...]

Het viel mij toevallig dit weekend tijdens het schoonmaken van de auto ook op, haha. Mooi contrast met de voorkant waar ze zeggen "Created in Barcelona" 8)7
Created ja, en vernoemd naar een wijk aldaar. Maar, schijnbaar gebouwd bij onze Oosterburen.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Jermaine schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:54:
[...]

Created ja, en vernoemd naar een wijk aldaar. Maar, schijnbaar gebouwd bij onze Oosterburen.
Ja gewoon vanaf de ID3 lopende band. Op YouTube staat een mooi productie filmpje van onze Borns.

• aaradorn
Jermaine schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:54:
[...]

Blijft bizar als ik naar werk rij, ik ga bij born de snelweg op en de snelweg weer af, moet eens een keertje zoeken naar het welkoms bord en een foto maken met de auto.

• basdv
schumacher schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:56:
[...]

Omdat je bovenop het accupakket zit, zit je in een Born toch juist niet laag? Of bedoel je de positie van de stoel in de auto ten opzichte van de vloer?
Ik weet niet wat ik bedoelde, ik dacht dat de Captur bv veel hoger was maar dat scheelt maar een paar cm. Ik had in mijn hoofd dat een Cupra best laag was maar dat is helemaal niet zo. Tov de ID3 zit je misschien wat lager, maar tov een Polo of Golf zit je hoger (denk ik?).

• AvK

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:02:
[...]

Ja gewoon vanaf de ID3 lopende band. Op YouTube staat een mooi productie filmpje van onze Borns.
YouTube: CUPRA Born production Zwickau Germany, Volkswagen Plant

Deze dus.

• ShininNL
Voor de Born: is de webradio iets wat nooit zal werken of mis ik iets? Via het menu radio -->bron kun je kiezen voor webradio, maar heb altijd de melding gekregen dat je de auto in de onlinemodus moet zetten, wat ie natuurlijk staat...?

• Jermaine
Niet dezelfde fabriek en dus ook geen Borntjes, dus niet helemaal relevant, maar alsnog... Erg leuk om te zien wat Volkswagen nog meer doet :)

• CupraFrank
ShininNL schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:40:
Voor de Born: is de webradio iets wat nooit zal werken of mis ik iets? Via het menu radio -->bron kun je kiezen voor webradio, maar heb altijd de melding gekregen dat je de auto in de onlinemodus moet zetten, wat ie natuurlijk staat...?
Dat werkt wellicht wel als je een hotspot verbinding maakt met je telefoon vanuit de auto. Anders moet je een databundel kopen om internet in de auto te hebben, dan werkt die ook. Echter heb je met FM & DAB volgens mij al meer dan genoeg keuze uit zenders :)

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11 07:12
joostiphone schreef op maandag 8 januari 2024 @ 06:43:
Als ik mijn VIN invoer om te kijken welke terugroepactie van toepassing is bij mij, dan krijg ik het volgende. Weet iemand wat dit betekent en moet ik hier iets mee, of wordt dit met een OTA opgelost?

Service Campaign/Recall Number 91FR
Commencement Date 08/11/2023
Service Campaign/Recall Description V-Software update Wi-Fi ICAS3
Repair Date
Status (Complete or Outstanding) Outstanding

https://checkout.cupraoff...rvice-campaigns-recalls#1
Ten tijde van deze vraag wisten ze bij Cupra Leusden en PON helemaal niks van deze terugroepactie af. Een beetje raar wat mij betreft, en ze konden me ook niet helpen. Ik was denk ik iets te proactief.

Een maand later kreeg ik een melding in de Cupra dat ik een afspraak moest maken bij mijn Service Dealer. De afspraak staat nu gepland in juni en het duurt max. een uurtje naar PON's inschatting.

[ Voor 0% gewijzigd door joostiphone op 22-05-2024 16:36 . Reden: spelfoutjes ]

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56
Vorig weekend heeft iemand tegen m'n kentekenbord gezeten met z'n trekhaak, dus moet gemaakt worden. Vanuit LM dekken ze vervangend vervoer na de eerste 24 uur, dag 1 betaal ik dus zelf. Weet iemand of CUPRA dit vergoed onder Cupra Care, zoals bij onderhoud?

• CupraFrank
Nerrion schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:48:
Vorig weekend heeft iemand tegen m'n kentekenbord gezeten met z'n trekhaak, dus moet gemaakt worden. Vanuit LM dekken ze vervangend vervoer na de eerste 24 uur, dag 1 betaal ik dus zelf. Weet iemand of CUPRA dit vergoed onder Cupra Care, zoals bij onderhoud?
Hoe hard hebben ze er tegenaan gezeten dat dit een hele dag (of langer) moet duren? Kun je er niet op wachten?

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56
CupraFrank schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:46:
[...]

Hoe hard hebben ze er tegenaan gezeten dat dit een hele dag (of langer) moet duren? Kun je er niet op wachten?
Er zijn ook wat andere delen beschadigd, dus het is iets meer werk. Als er vanuit Cupra vervangend vervoer geregeld is dan zou dat schelen, dan haal ik de auto gewoon de dag erna op.

• CupraFrank
Nerrion schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:08:
[...]

Er zijn ook wat andere delen beschadigd, dus het is iets meer werk. Als er vanuit Cupra vervangend vervoer geregeld is dan zou dat schelen, dan haal ik de auto gewoon de dag erna op.
Als het via de LM moet lopen dan weet ik niet of je de service van Cupra kan aanspreken. En volgens mij geldt dit ook alleen voor onderhoud en updates, maar kan er naast zitten :)
Persoonlijk zou ik de auto gewoon weg brengen en dan zie ik de rekening wel verschijnen al de LM dat doorbelast. Is vaak een paar tientjes.

Edit; en soms heeft de garage een auto die je zonder 'huur' kan meenemen om naar huis te rijden en weer terug. Kan de moeite waard zijn om te vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door CupraFrank op 23-05-2024 10:28 ]

• NickAlan
  • Laatst online: 11-11 06:46
De eerste OTA update sinds ik mijn Born heb vanaf 04/2023. Als ik de releasenotes moet geloven, worden er o.a. wat kleine foutjes opgelost. Morgen maar eens zien of ik iets kan opmerken!

Meer mensen deze al gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PqJdcwRRYslULQ4k7NwfPXDZTs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQOWbJmtHxEQCn7JqVErpaXq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WsXdSdaYTSmVlN5jvnCeWnViCY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ew1Dy2W1aOlQnztI5EFGzP28.jpg?f=fotoalbum_tile

• Voxility
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-11 14:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_fmrLI0bxurGVegwWydM3j-WAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xO1mNCNpvYoR9N20YP3xpdjM.jpg?f=fotoalbum_large

Stond zelfs heel even op 132!

• basdv
NickAlan schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:58:
De eerste OTA update sinds ik mijn Born heb vanaf 04/2023. Als ik de releasenotes moet geloven, worden er o.a. wat kleine foutjes opgelost. Morgen maar eens zien of ik iets kan opmerken!

[Afbeelding][Afbeelding]
Nog niet, ga het in de gaten houden!

• basdv
Welke snellader was dit?

• AvK

AvK

Ready Set Go

[Afbeelding][Afbeelding]
Net even gekeken. Geeft aan: 'Geen update beschikbaar' :/

Edit: Rij ik net naar huis krijg ik inderdaad de OTA melding. Dus hij staat nu te updaten.
Ben benieuwd.

Edit 2: Waaraan ik kon merken dat de update liep was dat de App geen contact kon maken. Na 50 minuten weer even geprobeerd en toen deed de App het weer. Dus naar de auto, ik stap in (ga zitten) zie ik een storing voorbij komen met de koplampverlichting en aansluitend de hoogte verstelling daarvan. Dat begint lekker dacht ik. Toen ik op de rem trapte om de auto 'te starten' verdwenen deze meldingen en verliep alles als normaal. Ik kreeg een melding dat ik de update moest bevestigen ofzo of afsluiten. Klein proefritje gemaakt. Alles lijkt normaal te functioneren.

Dit is de weergave van de software na de update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHLVXV3fSI7zGsrfXaInGAdnPgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkOCAg9QyWUfETMh64VWNIs5.jpg?f=fotoalbum_large

Is er wel wat veranderd???? :?

Laatste edit: Nee dus, en dat geeft de update zelf ook aan (Zie foto's NickAlen).
Vind dat wel apart.

[ Voor 40% gewijzigd door AvK op 25-05-2024 17:15 ]

• NickAlan
  • Laatst online: 11-11 06:46
AvK schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Net even gekeken. Geeft aan: 'Geen update beschikbaar' :/

Edit: Rij ik net naar huis krijg ik inderdaad de OTA melding. Dus hij staat nu te updaten.
Ben benieuwd.

Edit 2: Waaraan ik kon merken dat de update liep was dat de App geen contact kon maken. Na 50 minuten weer even geprobeerd en toen deed de App het weer. Dus naar de auto, ik stap in (ga zitten) zie ik een storing voorbij komen met de koplampverlichting en aansluitend de hoogte verstelling daarvan. Dat begint lekker dacht ik. Toen ik op de rem trapte om de auto 'te starten' verdwenen deze meldingen en verliep alles als normaal. Ik kreeg een melding dat ik de update moest bevestigen ofzo of afsluiten. Klein proefritje gemaakt. Alles lijkt normaal te functioneren.
Bij mij hetzelfde! Storing lichtbundelhoogteverstelling, die daarna weer verdween.

Verder is inderdaad de softwareversie niet gewijzigd en staan ook alle instellingen nog net zoals voor de installatie. Ook de OBD11 aanpassingen die ik gedaan heb zijn gewoon behouden.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Aangekomen bij Tesla met 24%. Het is 20 graden en er staan 5 andere auto’s. Heb bij deze auto afentoe echt het idee dat je alleen een normale snelheid krijgt als het volle maan is geweest en er is in 3 uur tijd 2,65mm regen gevallen in Barcelona. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSvJOYJVAC5br1jJuFQSwWyNqYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSK0UPG1F62VGyIwlVouh5nJ.jpg?f=fotoalbum_large

• AvK

AvK

Ready Set Go

NickAlan schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:31:
[...]

Bij mij hetzelfde! Storing lichtbundelhoogteverstelling, die daarna weer verdween.

Verder is inderdaad de softwareversie niet gewijzigd en staan ook alle instellingen nog net zoals voor de installatie. Ook de OBD11 aanpassingen die ik gedaan heb zijn gewoon behouden.
Heb gelezen dat deze kleine update de 'pulse gever' een andere mapping heeft gegeven. Dat wil zeggen dat het gaspedaal een andere werking heeft. Het zou zo zijn dat onze Born nog zuiniger gaat rijden omdat het afgeven van vermogen anders is ingesteld. Smoother zal ik maar zeggen. Met name binnen de eerste pak em beet 80 kilometer per uur.
Nu heb ik vandaag weer een behoorlijk stuk gereden ook op binnenwegen en op de snelweg. Uiteraard kan ik het mezelf wijsmaken maar het voelt inderdaad dat het pedaal, met name in het begin, wat meer gedoseerd is.
Ben benieuwd of anderen dat ook merken.

• Voxility
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-11 14:47
basdv schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:27:
[...]

Welke snellader was dit?
Fastned, 300W.

Verder geen auto's dus als enige aan het laden.

• blaaaaaaaaaaaat
Voxility schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:43:
[...]

Fastned, 300W.

Verder geen auto's dus als enige aan het laden.
Dan ligt het wellicht toch aan Fastned :+
Voor zover ik er al kwam, ik kom er niet meer. Veel te duur. Voornamelijk Tesla...

• Jermaine
Shell Recharge, FastNed, noem ze maar op... Allemaal minimaal 2x zo duur als Tesla Superchars, vooral in het daltarief (hier in Haarlem €0.28 per kWh versus €0.69 per kWh voor Shell Recharge); kan iemand die prijsverschillen verklaren?

Het is niet zo dat Space Karen het beste voor heeft met niet-Tesla-EV-rijders en de locaties waar die laders staan, zijn ook vaak goed bereikbaar wat natuurlijk ook geld kost?

• aaradorn

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb de update nu, hij is hem op dit moment aan het installeren, zou fijn zijn als we gewoon een lijst krijgen met wat er allemaal aangepast is, snap dat normale gebruikers hier 0 interesse in hebben maar mijn tweakers hart verlangd naar waslijsten van changes.

Zoals men dat vroer ook deed met apps in de playstore, inplaats van het huidige "improvements have been made"

• Galukon
aaradorn schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:59:
[...]

Heb de update nu, hij is hem op dit moment aan het installeren, zou fijn zijn als we gewoon een lijst krijgen met wat er allemaal aangepast is, snap dat normale gebruikers hier 0 interesse in hebben maar mijn tweakers hart verlangd naar waslijsten van changes.

Zoals men dat vroer ook deed met apps in de playstore, inplaats van het huidige "improvements have been made"
Welk model hebben jullie? Ik kon hem gisteren nog niet downloaden. Ik zie ook nergens een zoek naar updates scherm. Ik vind het gaspedaal ook wel agressief, zou fijn zijn als dat wat lichter is.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Galukon schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:03:
[...]

Welk model hebben jullie? Ik kon hem gisteren nog niet downloaden. Ik zie ook nergens een zoek naar updates scherm. Ik vind het gaspedaal ook wel agressief, zou fijn zijn als dat wat lichter is.
Zoals ik al schreef, volgens mij is het gaspedaal inderdaad wat lichter. Met name in het begin.
Gisteren heb ik de Born (Business Edition) opgeladen en ik kan volgens de meter 20 kilometer verder rijden dan normaal. Dat is toch een verbetering van ongeveer 5%. Best wel veel verhoudingsgewijs.
Moet in de praktijk nog blijken of het werkelijk zo is natuurlijk.

• CupraFrank
Galukon schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:03:
[...]

Heb je waarschijnlijk nog H20 hardware, net als ik.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:30

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

AvK schreef op zondag 26 mei 2024 @ 19:38:
[...]

Heb gelezen dat deze kleine update de 'pulse gever' een andere mapping heeft gegeven. Dat wil zeggen dat het gaspedaal een andere werking heeft. Het zou zo zijn dat onze Born nog zuiniger gaat rijden omdat het afgeven van vermogen anders is ingesteld. Smoother zal ik maar zeggen. Met name binnen de eerste pak em beet 80 kilometer per uur.
Nu heb ik vandaag weer een behoorlijk stuk gereden ook op binnenwegen en op de snelweg. Uiteraard kan ik het mezelf wijsmaken maar het voelt inderdaad dat het pedaal, met name in het begin, wat meer gedoseerd is.
Ben benieuwd of anderen dat ook merken.
wow, hopelijk krijg ik deze update dan nooit...
Pagina: 1 ... 85 ... 106 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.