Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3laz3rx
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-06 22:47
Uit welk materiaal is de achterklep gemaakt? Heb zoiets nog nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:12
kaanmijo schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:51:
[...]

Afgelopen week toevallig een screenshot van genomen:

[Afbeelding]
Dat kadertje onderin is zeker alleen zichtbaar als je portier niet op slot staat?

PS: Leuke koosnaam voor je vierwieler _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:46

Audione0

Strijdt der titanen

plukvet schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:58:
[Afbeelding]

Vrijdag mijn Born Performance opgehaald.
Moet zeggen dat ik tot nu toe nog niks geks heb meegemaakt.
Het enige wat ik mij afvraag is of je de deuren op slot kan doen via de app?
En blij mee? :P

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

Pinobigbird

doesn't share food!

Jermaine schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:21:
[...]

Dat kadertje onderin is zeker alleen zichtbaar als je portier niet op slot staat?

PS: Leuke koosnaam voor je vierwieler _/-\o_
Uiteraard is dat niet bij de One-uitvoeringen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVB2022
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-11-2023
Dag allen,

Sinds september rijd ik een Cupra Born Copper Edition One in Aurora Blue, tot nu toe ruim 7.500 km zonder noemenswaardige problemen. Vanochtend ging echter het multimediascherm niet meer aan, het kleine display doet het wel. Het vreemde is dat radio en carplay het wel doen en ook het handsfree bellen.

Ik heb geprobeerd om het scherm weer aan te zetten door de aan-/uitknop 15 seconden in te houden, maar dat werkt niet. Het enige dat gebeurt is dat het geluid gemute wordt en vervolgens weer aan gaat.

Ook al contact opgenomen met de klantenservice, maar ik heb een mail ontvangen dat ik de app van mijn telefoon moet verwijderen en opnieuw moet instellen. Ik zie zelf nog niet hoe dit te linken is aan het uit blijven van het multimediascherm...

Iemand een idee of ik dit zelf kan verhelpen? Of wordt het een ritje langs de dealer?

Bedankt alvast voor het meedenken!

[ Voor 16% gewijzigd door RVB2022 op 19-12-2022 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52

eisbaer

Zie signature

RVB2022 schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:41:
Dag allen,

Sinds september rijd ik een Cupra Born Copper Edition One in Aurora Blue, tot nu toe ruim 7.500 km zonder noemenswaardige problemen. Vanochtend ging echter het multimediascherm niet meer aan, het kleine display doet het wel. Het vreemde is dat radio en carplay het wel doen en ook het handsfree bellen.

Ik heb geprobeerd om het scherm weer aan te zetten door de aan-/uitknop 15 seconden in te houden, maar dat werkt niet. Het enige dat gebeurt is dat het geluid gemute wordt en vervolgens weer aan gaat.

Ook al contact opgenomen met de klantenservice, maar ik heb een mail ontvangen dat ik de app van mijn telefoon moet verwijderen en opnieuw moet instellen. Ik zie zelf nog niet hoe dit te linken is aan het uit blijven van het multimediascherm...

Iemand een idee of ik dit zelf kan verhelpen? Of wordt het een ritje langs de dealer?

Een half uurtje laten staan en daarna weer instappen kan soms helpen bij onverklaarbaar gedrag.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
ShininNL schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:47:
[...]

Kan je verklappen dat je door dit soort aanpassingen NIET meer verzekerd ben indien blijkt dat jij de veroorzaker van een ongeval bent. Het is per EU wet verplicht om deze instelling standaard op "aan" te zetten.
Lijkt mij heel erg sterk. In mijn audi kan ik het gewoon uitzetten (maar doe ik nooit want in de audi werkt het wel zoals het hoort;)) en dan blijft het uit, ook de volgende keer dat ik instap. Daarnaast heeft niet elke auto het dus dan is het moeilijk aan te zetten.

Edit: Oke vanaf 2021 verplicht al. Dat zal de nuance zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 19-12-2022 19:38 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVB2022
eisbaer schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:57:
[...]
Een half uurtje laten staan en daarna weer instappen kan soms helpen bij onverklaarbaar gedrag.
Vergeten te vermelden. Ik had de auto vandaag tegen het middaguur weggezet en ben tegen half 6 weer weggereden, heeft dus nog niet geleid tot een oplossing... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 11:08
RVB2022 schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:17:
[...]

Vergeten te vermelden. Ik had de auto vandaag tegen het middaguur weggezet en ben tegen half 6 weer weggereden, heeft dus nog niet geleid tot een oplossing... :/
Oplossing is relatief simpel...
Belletje naar Cupra: Yo! Hok doet niet meer. Kom je hem ff ophalen en hem fixen? Morgen tussen 09:00 en 11:00 komt me wel goed uit, ik hoor het wel he, joe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 26-06 09:24
RVB2022 schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:17:
[...]

Hier het afgelopen jaar ook 2 of 3 keer gehad, maar uiteindelijk is het binnen een dag altijd weer vanzelf opgelost..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-05 15:21
Zeker! nu nog wachten tot ik de e-boost een keer kan gebruiken...het is nog te koud voor de accu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 24-06 07:40
plukvet schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:23:
[...]

Zeker! nu nog wachten tot ik de e-boost een keer kan gebruiken...het is nog te koud voor de accu :P
Hoe werkt dat precies? Ik heb ook de Performance (sinds een week) en heb het nog niet uitgezocht.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 18:07
Ah dat is de Cupra van een collega van mij.

Hij stond stil op de vluchtstrook te helpen bij een ander ongeluk. Toen klapte er iemand anders op.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plukvet
Eiríkr schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:21:
[...]

Hoe werkt dat precies? Ik heb ook de Performance (sinds een week) en heb het nog niet uitgezocht.
E-boost is beschikbaar als ik het goed heb met een buitentemperatuur van minimaal 16-18 graden met een lading van tussen de 60 en 100%

Zal even de specs opsnorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

CyberJohn schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:24:
[...]

Ah dat is de Cupra van een collega van mij.

Hij stond stil op de vluchtstrook te helpen bij een ander ongeluk. Toen klapte er iemand anders op.
Auw. Daar ga je met je goeie gedrag. Iemand die dacht even de file te ontwijken zeker..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

plukvet schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:45:
[...]

E-boost is beschikbaar als ik het goed heb met een buitentemperatuur van minimaal 16-18 graden met een lading van tussen de 60 en 100%

Zal even de specs opsnorren.
Psst:
Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"
;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plukvet
Met de Cupra knop aan je stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
Sinds vanmorgen in offline modus, zekering al een half uur verwijderd gehad, deur op slot, enz. Komt niet meer online...Iemand nog meer tips?

Auto begon ook te laden ondanks dat ik een laadcyclus had ingesteld...een beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 07:17
plukvet schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:20:
Sinds vanmorgen in offline modus, zekering al een half uur verwijderd gehad, deur op slot, enz. Komt niet meer online...Iemand nog meer tips?

Auto begon ook te laden ondanks dat ik een laadcyclus had ingesteld...een beetje vreemd...
Ik denk dat de VAG wat problemen heeft, op het werk vandaag ook veel problemen met een ID3 en een elektrische audi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Weet iemand wat er met de prijzen voor private lease gebeurt is? (cupra Born)

In augustus van dit jaar heb ik een CB adrenaline besteld, en voor 20k kilometers betaal ik hier E762.00 pm voor met een doorlooptijd van 5 jaar.
ALs ik nu dezelfde configuratie kies betaal ik hier "maar" E651.00 voor. Zelfs met een KM range van 30k betaal je minder dan E762.00

Is hier nog wat aan te doen, ik vind het nogal een verschil. zeker na 60 maanden, scheelt dit 6660,-

Of zie ik iets over het hoofd :)

Morgen ga ik de auto trouwens ophalen :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
plukvet schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:20:

Even geduld hebben is het beste, meestal is het na een paar dagen weer opgelost. Mijn auto was vanochtend ook weer online.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:11
Na een paar maanden zijn er een paar irritante dingen aan de software:
  • Bij aanzetten moet ik eerst steeds de gebruiker met OK bevestigen terwijl er maar 1 is.
  • Bij het gebruikers profiel wordt kennelijk niet de rijmode, stoel en stuurverwarming onthouden. Wat dan wel?
  • Heel vaak komt hij vlak na aanzetten met 'er zijn nieuwe gebruikers instellingen...' Wat dan? en of je annuleren of ok doet maakt niet uit.
  • Regelmatig is gebeurd dat na de eerste OK direct de verwarming op high en fan op maximaal staat soms ook het knopje links met voorruit max aan.
  • De app geeft offline mode maar ik heb locatie delen aan. Echter de app weet wel de locatie en soc

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-06 13:46
MarkV6 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:39:
• Heel vaak komt hij vlak na aanzetten met 'er zijn nieuwe gebruikers instellingen...' Wat dan? en of je annuleren of ok doet maakt niet uit.
• Regelmatig is gebeurd dat na de eerste OK direct de verwarming op high en fan op maximaal staat soms ook het knopje links met voorruit max aan.
Hier zou ik ook graag iemand over horen met wat meer ervaring. Mijn vriendin reed laatst een dagje in mijn Cupra. Zette de kachel op 21,5 ipv 19,5 en had de deurverlichting aan de binnenkant op oranje gezet, terwijl ik 'm zelf groen had.

Sindsdien krijg ik elke keer de melding tijdens het rijden dat er nieuwe gebruikersinstellingen beschikbaar zijn. Druk ik op annuleren, dan krijg ik deze melding elke minuut. Druk ik op OK, springt de airco direct naar 21,5% en verandert de kleuren in de deuren weer naar oranje. Ik wordt hier helemaal lijp van. Ik heb geen keuze dan de auto de instellingen te laten veranderen, om ze dan handmatig, tijdens het rijden, weer terug te zetten. en dit elke keer, nu al een paar weken.

Hoe kan ik mijn gebruikersinstellingen zo instellen, dat hij niet aan het begin van elke rit meteen terugschiet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:07
Arboris schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:03:
[...]

For what it's worth, lane assist zet ik elke rit uit. Dat had ik al opgemerkt bij de eerste testrit. Ze hadden het beter zoals de Mini Electric kunnen doen. Die laat het stuur trillen alsof je over curbs gaat. Zelf automatisch terugsturen is echt een big nono
Smaken verschillen, heb zelf ook zo'n trilfunctie op de Nissan Leaf gehad en daar schrok ik me elke keer te pletter van. Vind dat de Born best subtiel bijstuurt, het is nooit een ruk aan het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:12
Pinobigbird schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:24:
[...]

Uiteraard is dat niet bij de One-uitvoeringen.
Mij werd afgelopen zomer verteld dat "het enige grote verschil het niet hebben van Beats Audio" zou zijn. Daar was ik al niet blij mee, maar al deze app-limitaties irriteren me ook enorm :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVB2022
RVB2022 schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:41:
Dag allen,

Inmiddels een paar dagen verder. Het probleem is nog niet verholpen. Inmiddels Cupra gebeld, maar die verwijst mij naar de dealer. 2 dealers gebeld, maar pas volgend jaar ruimte. Kan toch niet zoveel werk zijn om even te kijken of er een softwarematige fout is en om die eventueel te resetten? Het schiet in ieder geval niet echt op zo…

Iemand die nog tips heeft om het evt zelf op te kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29
RVB2022 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:26:
[...]

Inmiddels een paar dagen verder. Het probleem is nog niet verholpen. Inmiddels Cupra gebeld, maar die verwijst mij naar de dealer. 2 dealers gebeld, maar pas volgend jaar ruimte. Kan toch niet zoveel werk zijn om even te kijken of er een softwarematige fout is en om die eventueel te resetten? Het schiet in ieder geval niet echt op zo…

is het een prive of lease auto?
in het tweede geval:
belletje naar leasemaatschappij "hij is stuk, go fix en zorg maar voor vervangend vervoer"

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

RVB2022 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:26:
[...]

Volgens mij kun je de infotainment software resetten door lang, links onderin de aan uit knop ingedrukt te houden. Kijken of dit help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Audione0 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:20:
[...]

Volgens mij kun je de infotainment software resetten door lang, links onderin de aan uit knop ingedrukt te houden. Kijken of dit help?
Staat in z'n eerste post dat dat het niet opgelost heeft.
@RVB2022 Heb je toevallig zekering F19 eruit gehaald voor de offline-issues? Zo ja, zit die zekering wel goed terug of is die kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVB2022
Pinobigbird schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:35:
[...]

Staat in z'n eerste post dat dat het niet opgelost heeft.
@RVB2022 Heb je toevallig zekering F19 eruit gehaald voor de offline-issues? Zo ja, zit die zekering wel goed terug of is die kapot?
Inderdaad al geprobeerd. Vandaag zekering 19 al geprobeerd. Hielp ook niet. Zekering was verder nog wel goed, voor zover ik het kan zien.

Het gekke is wel dat ik wel zenders kan selecteren, ondanks dat het scherm zwart blijft. Random wat tikken op het scherm zorgt dus voor een andere zender. Scherm lijkt dus wel nog iets te doen, maar er is niets zichtbaar 😕

• plukvet
Gister Cupra maar gebeld waarom mijn auto in offline modus blijft staan. Nu ligt het bij de fabriek.
Zekering F19 eruit gehad voor 2 uur maar dat bood geen oplossing.

• ericafterdark
plukvet schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:06:
Gister Cupra maar gebeld waarom mijn auto in offline modus blijft staan. Nu ligt het bij de fabriek.
Zekering F19 eruit gehad voor 2 uur maar dat bood geen oplossing.
Bij mij ook al 2 dagen offline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:05

kaanmijo

Picobello B.V.

@plukvet, @ericafterdark Is de auto offline, of zegt de app dat de auto offline is? Dat zijn 2 verschillende dingen namelijk. Bij mij zegt de auto dat 'ie online is, maar de app zegt dat de auto offline is. Als ik vervolgens een deur van de auto opentrek, het raam open doe of de motor start laat de app dat wel gewoon zien, dus zo offline is 'ie niet. Klinkt eerder als een API update die ze achter een nieuwe versie hadden moeten hangen, waardoor de app nu denkt dat de auto offline is terwijl dat helemaal niet zo is :+ Ik denk ook niet dat zekeringen trekken het probleem gaat oplossen, want het is de server waarbij het fout gaat (denk ik), en niet de auto.

[ Voor 11% gewijzigd door kaanmijo op 22-12-2022 11:15 ]

• plukvet
kaanmijo schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:22:
@plukvet, @ericafterdark Is de auto offline, of zegt de app dat de auto offline is? Dat zijn 2 verschillende dingen namelijk. Bij mij zegt de auto dat 'ie online is, maar de app zegt dat de auto offline is. Als ik vervolgens een deur van de auto opentrek, het raam open doe of de motor start laat de app dat wel gewoon zien, dus zo offline is 'ie niet. Klinkt eerder als een API update die ze achter een nieuwe versie hadden moeten hangen, waardoor de app nu denkt dat de auto offline is terwijl dat helemaal niet zo is :+
Ja dat dus, de app geeft aan offline maar de auto is online...Sorry voor de onduidelijkheid.

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

plukvet schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:03:
[...]

Ja dat dus, de app geeft aan offline maar de auto is online...Sorry voor de onduidelijkheid.
Als je probeert een interactie te doen met de auto zoals voorverwarmen of de locatie van je auto op de kaart op te halen werkt dat ook gewoon. Tenminste, bij mij. Hij is dus 100% niet offline, want anders zou dat ook niet werken. Je laadstatus en range wordt ook gewoon bijgewerkt :+

• plukvet
kaanmijo schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:57:
[...]

Als je probeert een interactie te doen met de auto zoals voorverwarmen of de locatie van je auto op de kaart op te halen werkt dat ook gewoon. Tenminste, bij mij. Hij is dus 100% niet offline, want anders zou dat ook niet werken. Je laadstatus en range wordt ook gewoon bijgewerkt :+
Tronity werkt wel, alleen de status zoals je aangeeft werkt hij niet bij. Zo staan mijn deuren namelijk open terwijl ze gesloten zijn.
Denk idd dat het gedeeltelijk is :) We wachten het af.

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-03 13:07
plukvet schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:03:
[...]

Heb je al opnieuw ingelogd in de app? En anders even de app uitloggen, opnieuw installeren en inloggen. Kijken wat dat voor effect heeft.

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-06 15:44
aaradorn schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:23:
Vraagje voor mensen die thuis geen laadpaal hebben of niet altijd opladen, hoe veel stroom, procentueel of KWh, kost het om je auto op te warmen in de ochtend?

Helaas geen laadpaal mogelijk in mijn huisje (ik haal een trickle charger voor noodgevallen en kan altijd op werk opladen)/
Bij 5 graden nachtvorst en verwarmen naar 21,5 graden, bestuurderstoelverwarming aan had ik vorige week c 2,3 kW verbruikt voor 30 minuten voorklimatiseren. Adrenaline One met warmtepomp. Gebruik een thuislader met 11 kW laadvermogen.

Overigens als je stilstaat (auto op contact) kun je bij het actuele verbruik zien wat je auto per uur verbruikt, dus je comfortgebruikers die op dat moment aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plukvet
RHDTLEB schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:41:
[...]

Heb je al opnieuw ingelogd in de app? En anders even de app uitloggen, opnieuw installeren en inloggen. Kijken wat dat voor effect heeft.
Dat had ik al geprobeerd, zelfs op een andere telefoon...resultaat hetzelfde...offline.
Bedankt voor de tip

• aaradorn
TiksB schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:46:
[...]

Bij 5 graden nachtvorst en verwarmen naar 21,5 graden, bestuurderstoelverwarming aan had ik vorige week c 2,3 kW verbruikt voor 30 minuten voorklimatiseren. Adrenaline One met warmtepomp. Gebruik een thuislader met 11 kW laadvermogen.

Overigens als je stilstaat (auto op contact) kun je bij het actuele verbruik zien wat je auto per uur verbruikt, dus je comfortgebruikers die op dat moment aan staan.
Ooh handig, ik ben een totale geek als het neer komt op dat soort nummers, ben ook altijd aan het kijken naar het verbruik van mijn polo (nog een maandje wachten op de cupra)

• ericafterdark
kaanmijo schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:22:
@plukvet, @ericafterdark Is de auto offline, of zegt de app dat de auto offline is? Dat zijn 2 verschillende dingen namelijk. Bij mij zegt de auto dat 'ie online is, maar de app zegt dat de auto offline is. Als ik vervolgens een deur van de auto opentrek, het raam open doe of de motor start laat de app dat wel gewoon zien, dus zo offline is 'ie niet. Klinkt eerder als een API update die ze achter een nieuwe versie hadden moeten hangen, waardoor de app nu denkt dat de auto offline is terwijl dat helemaal niet zo is :+ Ik denk ook niet dat zekeringen trekken het probleem gaat oplossen, want het is de server waarbij het fout gaat (denk ik), en niet de auto.
Het zal inderdaad zoiets zijn. Ik kan ook zien dat hij staat te laden terwijl de app aangeeft dat hij offline is. Slordig.

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 15:44
RHDTLEB schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:41:
[...]

Dat zijn van die wanhopige 'windows' 'oplossingen'.... kreeg je vroeger ook als je internet niet werkte, installeer windows maar opnieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Iemand ook al keer meegemaakt dat sommige dopjes van de velgen spontaan loslaten? Gisteren bij het wassen van de auto lieten spontaan alle dopjes op de slotbouten los.
Viel mij op dat de vorm van de doppen gelijk is aan de normale bouten, niet specifiek de slotbout. Dit staat echter wel in de handleiding, dat hiervoor een speciaal dopje is.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:08
master_viper schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:14:
Iemand ook al keer meegemaakt dat sommige dopjes van de velgen spontaan loslaten? Gisteren bij het wassen van de auto lieten spontaan alle dopjes op de slotbouten los.
Viel mij op dat de vorm van de doppen gelijk is aan de normale bouten, niet specifiek de slotbout. Dit staat echter wel in de handleiding, dat hiervoor een speciaal dopje is.
Daar is een speciaal dopje voor die goed op de slotbouten past. Althans, dat is bij mijn ID.3 zo. Neem aan dat Cupra hetzelfde is.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

RaymondD schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:17:
[...]

Daar is een speciaal dopje voor die goed op de slotbouten past. Althans, dat is bij mijn ID.3 zo. Neem aan dat Cupra hetzelfde is.
Dat vond ik dus ook zo vreemd. Dat is bij mij niet. Misschien gejat / gewisseld? Deze dopjes zijn gelijk aan de normale- niet slotbouten.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHDTLEB
linuxpro schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:33:
[...]

Dat zijn van die wanhopige 'windows' 'oplossingen'.... kreeg je vroeger ook als je internet niet werkte, installeer windows maar opnieuw.
Mooi. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:09:
[...]

Update 2 van het mysterieuze alarm: zojuist bij de dealer geweest, auto uitgelezen. Kunnen niks vinden, geen fouten oid. Ze hebben de computer gereset in de hoop dat het probleem opgelost was. Even 20 minuten aan de laadpaal gehangen bij de dealer met hun uitlees-laptopje er nog in en na 20 minuten ging weer het alarm af :(. Nu komen ze 'm volgende week vrijdag ophalen en nemen ze 'm een dag mee om verder te kijken en het probleem hopelijk te fixen. Nu maar weer aan de snellader en schrappen 's ochtends..
Zojuist weer gebeld door de dealer. Ze hebben die hele auto doorgelicht vandaag, maar er komen nergens foutmeldingen naar voren en alle tests die ze draaien gaan ook goed. Lang verhaal kort: ze weten het niet. Ze hebben nu een ding ingeschoten bij PON/Cupra zelf om te kijken of weten hoe dit op te lossen is, want ik kan die auto nog steeds niet opladen zonder het alarm af te laten gaan.

Begin hier wel een beetje moedeloos van te worden als ik eerlijk ben. We gaan ondertussen week 3 snelladen in. Gelukkig krijg ik vanuit PON wel het verschil tussen snel-en straatladen vergoed, dus ik hoef er niet extra voor te betalen, maar het blijft gewoon zo ontzettend vervelend en tijdrovend. We wachten weer af tot na de kerst, want ik verwacht niet dat PON nog gaat reageren voor morgenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZL_600
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06 22:14
master_viper schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:21:
[...]

Dat vond ik dus ook zo vreemd. Dat is bij mij niet. Misschien gejat / gewisseld? Deze dopjes zijn gelijk aan de normale- niet slotbouten.
Dopje van de slotbouten hoort echt anders te zijn, er zit niet de 6-kant vorm in van de normale dopjes.
Onderdeelnummers:
4M0601173C voor de slotbouten
4M0601173E voor de wielbouten
Ben er ook al een paar verloren, vooral de dopjes van de slotbouten zitten erg los.
Stukje tape in het dopje plakken, zit hij wat strakker om de bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1528844

master_viper schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:14:
Ja, ben er ook een paar kwijt. Slotbouten zitten gewoon te los, en ik vind het een onhandig tooltje om ze er af te halen. Heb deze besteld op ebay: https://www.ebay.nl/itm/185580889523 Zijn nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
M@cer schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:11:
[...]

Even geduld hebben is het beste, meestal is het na een paar dagen weer opgelost. Mijn auto was vanochtend ook weer online.
Helaas de melding die blijft, net ook op een android toestel geprobeerd.

Echter hij is niet offline alleen die melding blijft in het scherm komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
plukvet schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:32:
[...]

Helaas de melding die blijft, net ook op een android toestel geprobeerd.

Echter hij is niet offline alleen die melding blijft in het scherm komen.
Krijg hier in de app (ios) ook de melding, maar alles lijkt het verder te doen... Batterijpercentage wordt doorgegeven en verwarming kan ik ook gewoon starten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
M@cer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:34:
[...]

Krijg hier in de app (ios) ook de melding, maar alles lijkt het verder te doen... Batterijpercentage wordt doorgegeven en verwarming kan ik ook gewoon starten..
Same here... Denk dat de developers weer wat nieuws aan het testen zijn in een productie omgeving.

Nieuw is dat als ik de auto op voorverwarmen zet, dit na 'n minuut of 2 ook doorgevoerd is, en zodra de app dat moet laten zien crashed hij (ios). Op zich wel fijn, dan blijft het scherm van de iPhone niet aan staan :+

Dit soort gedrag maakt het gebruiken van de app wel weer een dagelijkse nieuwe uitdaging 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
Weet iemand hoe je kan zien of je een warmtepomp heb in je auto?

Ik vind namelijk het verbruik aan de hoge kant gemiddeld rond de 20-23kw per 100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hier geen warmtepomp en zit nu ook rond de 19/20kw per 100 kilometer.. Heeft echt met de periode van het jaar te maken, in de zomermaanden haalde ik met gemak 14/15kw per 100km..

Volgens mij zijn er bijna geen ONE modellen uitgeleverd met warmtepomp, een paar die ze uit oostenrijk/zwitserland hebben laten komen eind vorig jaar uitgezonderd.. Hoe het met latere modellen zit weet ik niet.

[ Voor 38% gewijzigd door M@cer op 27-12-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
Spro schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:39:
[...]

Same here... Denk dat de developers weer wat nieuws aan het testen zijn in een productie omgeving.

Nieuw is dat als ik de auto op voorverwarmen zet, dit na 'n minuut of 2 ook doorgevoerd is, en zodra de app dat moet laten zien crashed hij (ios). Op zich wel fijn, dan blijft het scherm van de iPhone niet aan staan :+

Dit soort gedrag maakt het gebruiken van de app wel weer een dagelijkse nieuwe uitdaging 8)
Net bij Cupra support aangegeven, ze geven aan dat het bij de fabriek ligt.
En idd...altijd lekker getest voordat we naar productie gaan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spro
RHDTLEB schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:52:
[...]

Net bij Cupra support aangegeven, ze geven aan dat het bij de fabriek ligt.
En idd...altijd lekker getest voordat we naar productie gaan :+
Oh jij denkt dat ze een test omgeving hebben? Ik denk dat productie en test hier gewoon dezelfde omgeving zijn hoor... Wat 'n geknoei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 00:23
Marc_us schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:38:
[...]

Hier zou ik ook graag iemand over horen met wat meer ervaring. Mijn vriendin reed laatst een dagje in mijn Cupra. Zette de kachel op 21,5 ipv 19,5 en had de deurverlichting aan de binnenkant op oranje gezet, terwijl ik 'm zelf groen had.

Sindsdien krijg ik elke keer de melding tijdens het rijden dat er nieuwe gebruikersinstellingen beschikbaar zijn. Druk ik op annuleren, dan krijg ik deze melding elke minuut. Druk ik op OK, springt de airco direct naar 21,5% en verandert de kleuren in de deuren weer naar oranje. Ik wordt hier helemaal lijp van. Ik heb geen keuze dan de auto de instellingen te laten veranderen, om ze dan handmatig, tijdens het rijden, weer terug te zetten. en dit elke keer, nu al een paar weken.

Hoe kan ik mijn gebruikersinstellingen zo instellen, dat hij niet aan het begin van elke rit meteen terugschiet??
@Marc_us Ik heb hier ook ‘last van’ weet je toevallig al hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
M@cer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:51:
Hier geen warmtepomp en zit nu ook rond de 19/20kw per 100 kilometer.. Heeft echt met de periode van het jaar te maken, in de zomermaanden haalde ik met gemak 14/15kw per 100km..

Volgens mij zijn er bijna geen ONE modellen uitgeleverd met warmtepomp, een paar die ze uit oostenrijk/zwitserland hebben laten komen eind vorig jaar uitgezonderd.. Hoe het met latere modellen zit weet ik niet.
Ik heb een performance van december dit jaar..weet niet of dat wat zegt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
plukvet schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:39:
[...]

Ik heb een performance van december dit jaar..weet niet of dat wat zegt,
Ik heb net even de actuele specificaties doorgenomen en daar wordt bij met geen enkel woord gerept over een warmtepomp of batterij verwarming..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:14
plukvet schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:44:
Weet iemand hoe je kan zien of je een warmtepomp heb in je auto?

Ik vind namelijk het verbruik aan de hoge kant gemiddeld rond de 20-23kw per 100km
zie dit bericht:
Pinobigbird schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:59:
Om te zien of je Copper Edition One met alle opties wordt afgeleverd, waarover twijfel bestaat of het er wel of niet op zit, heb ik een klein overzicht gemaakt van hoe je snel de opties kan herkennen.

Side Assist
Side Assist heeft lampjes in de zijkanten van de buitenspiegels.
[Afbeelding]

360-gradencamera
De 360-gradencamera heeft een camera in de grill tussen de letters P en R.
[Afbeelding]

Warmtepomp
De warmtepomp heeft R-744 als koudemiddel in plaats van R-1234yf. Te zien op de gele sticker.
[Afbeelding]
Ik heb zelf een Copper Edition One met warmtepomp en een Passat GTE met E-heater. Het opgenomen vermogen van de warmtepomp kan initieel ook hoog zijn (5+ kW) net als de E-heater. Wel zakt dit vrij snel in en produceert de warmtepomp snel warmte. Sneller dan bij m'n Passat GTE.

Gemiddeld verbruik van de Born is bij mij op dit moment ook stuk hoger (19,5kWh/100km ipv 16kWh/100km).

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

M@cer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:51:
[...]

Volgens mij, op basis van de catalogusprijs in de RDW-data, inderdaad slechts 183 One-uitvoeringen. Waarvan 1 van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-06 06:24
Joost075 schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:51:
[...]

Dat was ik, afspraak staat voor 27 december. Ik zal de afloop hier posten.
Vanmorgen 8.00uur de auto gebracht. 2uur later ging de telefoon. Ja... euh sorry... euh... maar euh... de onderdelen passen niet. Wat een incompetent zooitje. Dat ik de afspraak maakte wilde de baliemedewerker niet meelopen naar de auto want "aan mijn omschrijving konden ze zien wat ze moesten bestellen". Yeah right, dat merken we. Nu is het we gaan de onderdelen bestellen. We laten het weten als we ze hebben. Reken op een maand of 2. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:04
M@cer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb net even de actuele specificaties doorgenomen en daar wordt bij met geen enkel woord gerept over een warmtepomp of batterij verwarming..
Je kunt aan het gebruikte koudemiddel (sticker onder motorkap) zien of je een warmtepomp hebt of niet.

Zonder warmtepomp is er r1234yf gebruikt als koelmiddel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:33:
[...]

Zojuist weer gebeld door de dealer. Ze hebben die hele auto doorgelicht vandaag, maar er komen nergens foutmeldingen naar voren en alle tests die ze draaien gaan ook goed. Lang verhaal kort: ze weten het niet. Ze hebben nu een ding ingeschoten bij PON/Cupra zelf om te kijken of weten hoe dit op te lossen is, want ik kan die auto nog steeds niet opladen zonder het alarm af te laten gaan.

Begin hier wel een beetje moedeloos van te worden als ik eerlijk ben. We gaan ondertussen week 3 snelladen in. Gelukkig krijg ik vanuit PON wel het verschil tussen snel-en straatladen vergoed, dus ik hoef er niet extra voor te betalen, maar het blijft gewoon zo ontzettend vervelend en tijdrovend. We wachten weer af tot na de kerst, want ik verwacht niet dat PON nog gaat reageren voor morgenavond.
Deel 4; het laatste deel! Het probleem is gevonden en ik kan de auto normaal bedienen via de app en opladen aan een laadpaal! Er bleek ergens verstopt een dongle van de leasemaatschappij in te zitten, die ze via een of andere sketchy splitter vanaf de OBD poort hadden gehangen. Nadat deze eruit gehaald is vanochtend werkt alles als een zonnetje, geen alarm meer tijdens opladen :D

Eindelijk normaal genieten van de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilseclaessens
  • Laatst online: 01-12-2024
Goedemiddag,

Behalve het feit dat ik al sinds ik mijn Cupra Born Copper edition sinds ingebruikname nog niet online heb kunnen krijgen, mijn VIN nummer niet wordt herkend en dat mijn licenties niet geactiveerd zijn/worden, heb ik nu bijkomend de volgende problemen;

1. De elektrische verstelbare bijrijdersstoel gaat niet meer naar voor of achter. Alle andere elektrische functies van de stoel werken wel zoals de lendensteun, rugleuning en masage-functie. Iemand een idee hoe dit op te lossen zou kunnen zijn?

2. Ik heb voor mijn thuislocatie met eigen laadpaal ingesteld dat mijn voorkeurstijden voor laden liggen tussen 23:00 uur en 6:00 uur (daltarief). Ik heb echter regelmatig dat hij zonder iets te veranderen in de instellingen 's nachts niet geladen heeft, of nog aan het laden is, maar dan met 1 kw of zo.... Bloedirritant, want ik kan er steeds niet op vertrouwen dat ik kan rijden de volgende dag! Wat doe ik (of toch mijn auto?) niet goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

ilseclaessens schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:24:
[...]
2. Ik heb voor mijn thuislocatie met eigen laadpaal ingesteld dat mijn voorkeurstijden voor laden liggen tussen 23:00 uur en 6:00 uur (daltarief). Ik heb echter regelmatig dat hij zonder iets te veranderen in de instellingen 's nachts niet geladen heeft, of nog aan het laden is, maar dan met 1 kw of zo.... Bloedirritant, want ik kan er steeds niet op vertrouwen dat ik kan rijden de volgende dag! Wat doe ik (of toch mijn auto?) niet goed???
Dat ligt niet aan jou, dat is nou eenmaal hoe dat werkt:
Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:14
Gepland laden is inderdaad drama. Bekende SW bug volgens mij (zit ook in de ID. v2.4 FW)

Techneco Elga 4kW L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 3MXM52N+1xFTXA42AW+2xFTXM20N || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-06 17:07
kaanmijo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:15:
[...]

Deel 4; het laatste deel! Het probleem is gevonden en ik kan de auto normaal bedienen via de app en opladen aan een laadpaal! Er bleek ergens verstopt een dongle van de leasemaatschappij in te zitten, die ze via een of andere sketchy splitter vanaf de OBD poort hadden gehangen. Nadat deze eruit gehaald is vanochtend werkt alles als een zonnetje, geen alarm meer tijdens opladen :D

Heb je foto's? Ik ben wel benieuwd hoe zoiets eruit ziet. En welke leasemaatschappij?

Erg fijn als je door zoiets een ongeluk zou krijgen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
PSspike schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:53:
Gepland laden is inderdaad drama. Bekende SW bug volgens mij (zit ook in de ID. v2.4 FW)
Ik ga het eens proberen vandaag.

Hij geeft wel in de app aan dat de laadkabel is ontgrendeld... is dat normaal? Ik ben nu niet in de buurt van de wagen dus kan het niet controleren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ubw1jbQ7wspRsZrNrl1G3gfZyao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/amKO2XGa6QfIG5B6YTVTbw5M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:25
[...]

Toen ik je berichten net las, wist ik het meteen. Dit probleem hadden sommige ID3 eigenaren in het begin ook. Sindsdien is het duidelijk, onverwacht alarm? Check je OBD poort maar. Wat er namelijk gebeurt is dat de auto na 20 minuten ongeveer in slaap modus gaat. Echter het alarm wordt getriggerd door de OBD module, wat logisch is. Immers de auto is op slot en op alarm gezet en plots wordt er, aldus de auto, aan de OBD poort informatie opgevraagd.
Dat is een beveiliging die er ooit is opgezet omdat diefstal mbv de OBD poort nogal eens voorkwam.

Sowieso een tip voor allen, mochten jullie nu tegen vage problemen aanlopen die nog niet bekend zijn, drop deze dan ook eens in Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1 topic.
Grote kans dat men je daar al verder kan helpen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:11

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

Meen je niet! Ik wilde het nog zeggen, maar dacht.... Nuh de garage leest hem uit via obd2 dus zit geen dongle in. Ik heb namelijk zelfde issue soms als ik de dongle (voor evnotify/ABRP) in de poort laat zitten. Alarm gaat alleen niet altijd af.... (Vergeet hem ook wel eens en dan gaat het wel goed)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
[...]

Jezus, wat een zooi is dat geweest, mooi om te horen dat het is opgelost. Nog iets naar de lease maatschappij gestuurd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Eddo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:25:
[...]

Heb je foto's? Ik ben wel benieuwd hoe zoiets eruit ziet. En welke leasemaatschappij?

Erg fijn als je door zoiets een ongeluk zou krijgen :F
Zeker! Vanochtend, vers achter het dashboard vandaan getrokken. Gaat om JustLease hier. Je kan er geen ongeluk van krijgen hoor, zo erg is het nog niet. Het heeft geen invloed op de besturing van de auto :) Links op de foto ligt de OBD tool die er erin hebben gehangen, rechts is de splitter die ze in Leusden erin hebben gehackt. Er ging vanaf de originele Cupra OBD een kabel de splitter in. 1 van die kabels ging vervolgens door naar het normale OBD gat onder het stuur, de andere liep naar het ding van de LM wat weg zat gestopt achter het dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOmv33QEu-ACyRO1SYWPte5gjhg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/efqTtEzjcD5D2PWhUPZz9cBD.png?f=fotoalbum_large
DonJunior schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:16:
[...]

Toen ik je berichten net las, wist ik het meteen. Dit probleem hadden sommige ID3 eigenaren in het begin ook. Sindsdien is het duidelijk, onverwacht alarm? Check je OBD poort maar. Wat er namelijk gebeurt is dat de auto na 20 minuten ongeveer in slaap modus gaat. Echter het alarm wordt getriggerd door de OBD module, wat logisch is. Immers de auto is op slot en op alarm gezet en plots wordt er, aldus de auto, aan de OBD poort informatie opgevraagd.
Dat is een beveiliging die er ooit is opgezet omdat diefstal mbv de OBD poort nogal eens voorkwam.

Sowieso een tip voor allen, mochten jullie nu tegen vage problemen aanlopen die nog niet bekend zijn, drop deze dan ook eens in Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1 topic.
Grote kans dat men je daar al verder kan helpen.
Goede tip! Had er zelf niet eens over nagedacht om het in het ID.X topic te gooien. Hoewel ik vrij zeker ben dat ik het zo ook niet had kunnen vinden hoor, de OBD poort zelf was namelijk gewoon leeg, zie de foto hierboven hoe het allemaal in elkaar hing.
aaradorn schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:35:
[...]

Jezus, wat een zooi is dat geweest, mooi om te horen dat het is opgelost. Nog iets naar de lease maatschappij gestuurd?
Zeker! Heb alles netjes in samenspraak met de LM gedaan. Hij is er nu dus ook uit, met goedkeuring vanuit hun. Ze waren zeer meewerkend met dit, omdat dit de auto gewoon onbruikbaar maakt. Sowieso kudo's naar de dealer (Ames) en de mensen in de werkplaats daar, ze hebben er echt alles aan gedaan om dit naar boven te krijgen. Zelfde geldt voor de LM, die hun connecties ook ondanks het kerstweekend snel hebben aangesproken om dit snel te fixen.
DaMightyWackO schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:11:
[...]

Meen je niet! Ik wilde het nog zeggen, maar dacht.... Nuh de garage leest hem uit via obd2 dus zit geen dongle in. Ik heb namelijk zelfde issue soms als ik de dongle (voor evnotify/ABRP) in de poort laat zitten. Alarm gaat alleen niet altijd af.... (Vergeet hem ook wel eens en dan gaat het wel goed)
Had je het nu maar wel gezegd :D Maar, zoals hierboven ook al gezegd, het had waarschijnlijk niet veel uitgemaakt omdat dat ding zo verstopt zat.

[ Voor 16% gewijzigd door kaanmijo op 27-12-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:22
Maar wat is de reden dat de LM zo'n dongle plaatst? Uitlezen van de kilometers misschien of kWh boekhouding? Heb je daarover iets gehoord @kaanmijo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

bob 2.0 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:35:
Maar wat is de reden dat de LM zo'n dongle plaatst? Uitlezen van de kilometers misschien of kWh boekhouding? Heb je daarover iets gehoord @kaanmijo ?
Ritregistratie inderdaad, en het lokaliseren van het voertuig mocht ‘ie gestolen worden is wat mij is verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
Spro schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:02:
[...]

Oh jij denkt dat ze een test omgeving hebben? Ik denk dat productie en test hier gewoon dezelfde omgeving zijn hoor... Wat 'n geknoei.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEMVDKD5xn2btK9Jm5qVxikapbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UlYecaN8vtXDskmRpAxy2anU.png?f=fotoalbum_large

Misschien....maar gezien dat er "prod" in de aanroep url staat heb ik nog hoop dat er ook een test variant bestaat. Nu nog uitzoeken hoe die werkt denk ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
PSspike schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:53:
Het ging vannacht bij mij goed. Eerste poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
kaanmijo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:24:
[...]

Zeker! Vanochtend, vers achter het dashboard vandaan getrokken. Gaat om JustLease hier. Je kan er geen ongeluk van krijgen hoor, zo erg is het nog niet. Het heeft geen invloed op de besturing van de auto :) Links op de foto ligt de OBD tool die er erin hebben gehangen, rechts is de splitter die ze in Leusden erin hebben gehackt. Er ging vanaf de originele Cupra OBD een kabel de splitter in. 1 van die kabels ging vervolgens door naar het normale OBD gat onder het stuur, de andere liep naar het ding van de LM wat weg zat gestopt achter het dashboard.

[Afbeelding]
Weg met die zooi. Nu weer lekker zorgeloos genieten van de wagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:52

eisbaer

Zie signature

kaanmijo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:08:
[...]

Ritregistratie inderdaad, en het lokaliseren van het voertuig mocht ‘ie gestolen worden is wat mij is verteld.
Zo'n kastje van de LM heb ik ook maar dat zit niet aan de OBD. Die houdt de ritten bij via GPS. Via een app kan ik daarmee wel zien waar de auto geparkeerd staat.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Eddo schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:02:
[...]

Weg met die zooi. Nu weer lekker zorgeloos genieten van de wagen 8)
Zorgeloos? 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
eisbaer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:20:
[...]

Zo'n kastje van de LM heb ik ook maar dat zit niet aan de OBD. Die houdt de ritten bij via GPS. Via een app kan ik daarmee wel zien waar de auto geparkeerd staat.
Same in mijn huidige wagen, mocht even naar het kantoor komen na een ritje in Duitsland, 220 vinden ze toch niet zo fijn, moet ik in de cupra niet proberen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
aaradorn schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:09:
[...]

Same in mijn huidige wagen, mocht even naar het kantoor komen na een ritje in Duitsland, 220 vinden ze toch niet zo fijn, moet ik in de cupra niet proberen haha
Hij gaat niet harder dan 160/161 ;).
Maar ze houden je in de gaten dus. Zou ik een hele nare smaak van krijgen en eigelijk mijn biezen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Tylen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:17:
[...]

Hij gaat niet harder dan 160/161 ;).
Maar ze houden je in de gaten dus. Zou ik een hele nare smaak van krijgen en eigelijk mijn biezen pakken.
Moet voor registratie, het is een pool auto dus ze moeten de kilometers bijhouden, normaal alleen voor woon-werk verkeer, moest naar een klant toe, ze zien ook de maximum snelheid en afstand per dag, bij de uitdraai viel dat nogal erg op....

(Cupra is ook voor prive gebruik dus staat niet in het zelfde systeem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Nou, ik moet eerlijk zeggen... 2x storing gehad in de auto (kwartiertje wachten, opgelost), achterlicht dat los hing (slechte aflevering, mja, PON....) en voorderest eigenlijk geen probleem met die auto.

Tot dusver is mijn enige klacht de app die ruk is, maar de auto zelf bezorgt me nog elke dag een glimlach.

Even uit nieuwsgierigheid; hoelang doen jullie met setje banden? al iemand die ze echt heeft moeten vervangen vanwege slijtage?

[ Voor 12% gewijzigd door Spro op 28-12-2022 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Born2be.alive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-03-2024
Spro schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:23:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid; hoelang doen jullie met setje banden? al iemand die ze echt heeft moeten vervangen vanwege slijtage?
Nu 30dkm gereden met continental eco contact 6. Gaat nog heel prima moet ik zeggen!
Fijne band trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Spro schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:23:
[...]

Nou, ik moet eerlijk zeggen... 2x storing gehad in de auto (kwartiertje wachten, opgelost), achterlicht dat los hing (slechte aflevering, mja, PON....) en voorderest eigenlijk geen probleem met die auto.

Tot dusver is mijn enige klacht de app die ruk is, maar de auto zelf bezorgt me nog elke dag een glimlach.

Gisteren de winterbanden laten monteren en kreeg als opmerking dat achter (van de set die eraf ging) wel aan vervanging toe is. (15K op de teller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Born2be.alive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-03-2024
Tylen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:05:
[...]

Gisteren de winterbanden laten monteren en kreeg als opmerking dat achter (van de set die eraf ging) wel aan vervanging toe is. (15K op de teller)
Heb jij aparte velgen met winterbanden? En welke winterbanden heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Born2be.alive schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:28:
[...]

Heb jij aparte velgen met winterbanden? En welke winterbanden heb je gekozen?
Nee gewoon laten wisselen op de velg. Zitten nu hankooks onder.

• Eddo
Laten we hopen van wel ja O-)

• plukvet
Gister het een en ander laten coderen aan de cupra. Heerlijk dat lane assist uit..Wel jammer dat er geen touch stuur in mijn auto zit...Dan hadden we ook de travel assist kunnen activeren. Dus nu doen we het maar met dynamische lane assist, blijft ie ook mooi tussen de lijntjes. :)
En zo nog wel wat meer laten aanpassen...Vakwerk zeg ik maar zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 11:11
plukvet schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:00:
Gister het een en ander laten coderen aan de cupra. Heerlijk dat lane assist uit..Wel jammer dat er geen touch stuur in mijn auto zit...Dan hadden we ook de travel assist kunnen activeren. Dus nu doen we het maar met dynamische lane assist, blijft ie ook mooi tussen de lijntjes. :)
En zo nog wel wat meer laten aanpassen...Vakwerk zeg ik maar zo.
Nice, maar hoe zit dat verder met verzekering ed. als je wel een akkefietje er mee krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plukvet
Arboris schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:49:
[...]

Nice, maar hoe zit dat verder met verzekering ed. als je wel een akkefietje er mee krijgt.
Je mag het in NL uitzetten omdat rijstrookbewaking niet verplicht is.

• Arboris
dan maar eens even zoeken naar iemand die de lane assist standaard uit kan laten zetten

• plukvet
Arboris schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:04:
dan maar eens even zoeken naar iemand die de lane assist standaard uit kan laten zetten
Ik ken wel een goed adres in Breda...Weet niet of dat voor jou te doen is?

• Arboris
helaas een beetje uit de richting voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 12:55

FXX

Arboris schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:20:
helaas een beetje uit de richting voor mij :)
Regio Voorburg? Heb een OBDeleven die ik succesvol bij een Born en ID5 heb kunnen inzetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik denk dat ze vannacht bij VW even een update voor de API hebben gepushed, mijn app zegt na 2,5 week niet meer dat de auto offline is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHDTLEB
kaanmijo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:07:
Ik denk dat ze vannacht bij VW even een update voor de API hebben gepushed, mijn app zegt na 2,5 week niet meer dat de auto offline is!
Hier ook! Het wordt wel wat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
M@cer schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:02:
Het is heel makkelijk te doen... Het lampje uit op het dashboard is iets ingewikkelder dan de standaard Apps, maar ook makkelijk te vinden met de uitleg hier in het topic.

Ook het startscherm vertraagd van 10 naar 2 seconden.

Mocht je in Noord-Holland wonen, ik woon in Purmerend en wil het ook wel voor je aanpassen.

Ik heb de dongle besteld op de site zelf met Amazon verzending..
Ik neem aan dat je dit met long coding hebt gedaan?
Welke module heb je aangepast voor het startscherm en de lane assist waarschuwingen? Ik wil lane assist wel aan, maar het lampje en de akoestische melding mogen wat mij betreft uit.
Thanks!
Pagina: 1 ... 51 ... 102 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.