Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 50 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:45
1104JR schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:26:
Voor mij weer een nieuw issue:
Deze koude dagen klappen de spiegels niet automatisch uit als ik de auto open klik met de afstandsbediening. Pas als ik achter het stuur zit en de auto in D/B zet, gaan de spiegels naar buiten; iemand anders ook last van?
Ik heb hetzelfde, maar gebruik keyless om de auto te openen, niet de afstandsbediening. Inderdaad pas sinds de temperaturen onder het nulpunt zijn gezakt. Heb er verder geen last van, misschien dat de auto het grote accu pakket wilt aansluiten voordat alle systemen worden opgestart? Merk namelijk ook dat het infotainment systeem nu later opstart en klaar voor gebruik is dan normaal.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
w0ndersp00n schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:52:
[...]

Ik heb hetzelfde, maar gebruik keyless om de auto te openen, niet de afstandsbediening. Inderdaad pas sinds de temperaturen onder het nulpunt zijn gezakt. Heb er verder geen last van, misschien dat de auto het grote accu pakket wilt aansluiten voordat alle systemen worden opgestart? Merk namelijk ook dat het infotainment systeem nu later opstart en klaar voor gebruik is dan normaal.
Hier precies hetzelfde.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:13
Flash_Dog123 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:46:
[...]

Is dit voor 18 of 19 inch banden?
19 inch

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordjerjc
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-10-2024
Zojuist kreeg ik alleen de bestuurders deur open, alle andere deuren inclusief achter klep niet meer. Ga in de auto zitten 100 storingen en hij deed niets meer. Maar even kwartiertje wachten in de hoop dat alles het weer doet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6Fn1A8zYoAYIjgsbWskkq_sZpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLGXT1sjK4lgflxeo97FJ6r4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Waarom zou het verbruik in de winter hoog zijn. Alleen stuur en stoelverwarming.
Wat is het rode stipje rechts boven, als ik er op druk staat er niets alarmerend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFWxtCOnLkeuY4744UkgedMbhJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qDyPhzeHjnyCyigWNU6EbCT.jpg?f=fotoalbum_large

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 18:14
@ericafterdark Veel plezier vandaag met ophalen van je nieuwe auto!!

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:11
De Cupra was een grote ijslollie vanmorgen, maar niet echt problemen verder. Enkel de sensor voor afstand houden die een waarschuwing gaf.

@Eiríkr Veel succes vandaag met de nieuwe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:52

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

MarkV6 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:33:
Waarom zou het verbruik in de winter hoog zijn. Alleen stuur en stoelverwarming.
Wat is het rode stipje rechts boven, als ik er op druk staat er niets alarmerend.

[Afbeelding]
Het stipje is een nieuw bericht. Bij mij meestal dat internet radio niet beschikbaar is.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:21

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:40:
Iedere keer als ik de laadkabel aansluit op de auto begint 'ie met laden, maar binnen een paar minuten daarna gaat het alarm constant af. Dit betekend dus effectief dat ik de auto niet aan de straat kan laden, want dan is de hele straat wakker. Heeft iemand hier dit al eerder eens gehad? Alle ramen en deuren zitten dicht, dus dat kan het niet zijn. Daarnaast gebeurde het vanochtend ook toen ik de verwarming via de app aanzette, ik snap er he-le-maal niks van en ik word er helemaal gestoord van :(

HELP!
Even een kleine update hierover: vanochtend was het weer raak, dit keer met het voorverwarmen via de app. Direct de lokale SEAT dealer gebeld, vrijdagochtend wordt 'ie uitgelezen en hopen ze te zien waar het vandaan komt. Is niet te doen zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
Dat klinkt idd als een bug in je auto. Hopelijk kunnen ze het voor je fixen ..Zullen de buren ook wel waarderen denk ik zo 😬

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:42

Audione0

Strijdt der titanen

Yes! ik mag de cupa born adrenaline volgende week woensdag in Leusen ophalen!

Excited!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07 12:54
MarkV6 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:33:

[Afbeelding]
Ik heb hier al maanden een rood stipje. Geeft aan dat ik opnieuw moet inloggen via de app. soms via een QR-code. Paar keer gedaan, maar stipje verdwijnt niet. Ik negeer het maar.

Wat betreft de range, valt me dit ook flink tegen laatste dagen. Bij zomerweer haal ik 400+. Nu, met vrieskou in de nacht, heb ik 'sochtends maar 200-225 km op 80% batterij. Dat is niet meer dan 270km op een volle batterij. Kortom: meer dan een kwart verloren.

Collega van mij heeft een ID.3 (wel 61kw-accu ipv 58), en hij heeft nu nog ruim 340km range over. Vind ik een absurd groot verschil en ben hier wel teleurgesteld over. Maar als ik het hierboven zo lees, is mijn range niet afwijkend van de anderen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:26
Marc_us schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:58:
[...]

Wat betreft de range, valt me dit ook flink tegen laatste dagen. Bij zomerweer haal ik 400+. Nu, met vrieskou in de nacht, heb ik 'sochtends maar 200-225 km op 80% batterij. Dat is niet meer dan 270km op een volle batterij. Kortom: meer dan een kwart verloren.

Collega van mij heeft een ID.3 (wel 61kw-accu ipv 58), en hij heeft nu nog ruim 340km range over. Vind ik een absurd groot verschil en ben hier wel teleurgesteld over. Maar als ik het hierboven zo lees, is mijn range niet afwijkend van de anderen hier.
Ik weet niet hoe je collega zo ver kan rijden, collega's bij mij op het werk kunnen ook maar rond de 250km rijden, die hebben de 58kw batterij, die 3kw zat toch niet zo veel uitmaken?

Wellicht dat de ID de batterij beter opwarmt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Born Performance vandaag opgehaald in Leusden en meteen een “rondje” Midden-Nederland gemaakt. Genoten!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:17
[...]

Ik heb hier al maanden een rood stipje. Geeft aan dat ik opnieuw moet inloggen via de app. soms via een QR-code. Paar keer gedaan, maar stipje verdwijnt niet. Ik negeer het maar.

Ik heb momenteel 180 - 225 km bij 100%, maar zojuist ook een gemiddeld verbruik van 28kW/100km bij max 100 op de cruise control (incl. laten optrekken door de cc, dus geen zware voet). Bij het verkeerslicht 6.4kW/100km zelfs als de verwarming uit staat. Bij de ID.3’s was het volgens mij ook zo dat onder de 5 graden de accu ook verwarmd wordt voor minimaal 30min. Dat is volgens mij opgelost in v3.0 maar die is er helaas nog niet voor de ONE modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 19:26

Pinobigbird

doesn't share food!

Ik zat net deze video te bekijken YouTube: Hoe werkt (Predictive) Adaptive Cruise Control? | CUPRA Born
In de beschrijving vind ik eigenlijk voor het eerst de exacte voorwaarden voor de e-Boost-functie:
Informatie over de e-Boost functie: Het maximale vermogen van 231 pk, geconstateerd volgens UN GTR.21, is beschikbaar voor maximaal 30 seconden. Het vermogen dat beschikbaar is hangt af van verschillende factoren zoals de buitentemperatuur en de temperatuur, lading, staat en leeftijd van de hoogvoltaccu. De beschikbaarheid van het maximale vermogen vereist een specifieke temperatuur van de hoogvoltaccu van tussen de 23C en 50C, en een laadniveau hoger dan 55% voor het 58Wh accupakket en hoger dan 85% voor het 77kWh accupakket. Afwijkingen van de hiervoor genoemde parameters kunnen ervoor zorgen dat het maximale vermogen niet behaald kan worden, of dat e-boost helemaal niet beschikbaar is.
Wut? Hoger dan 85% acculading nodig bij de 77kWh-uitvoeringen? Terwijl het advies is de accu niet verder dan 80% op te laden. Vreemd.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Mag ik vragen wat jullie laadsnelheden zijn nu met deze temperaturen? Zojuist bij Fastned gestaan met ~30% accu en ik kom maar niet boven de 43kW uit. Ik heb een half uur lang tussen de 100-130 km/u gereden, dus hoopte dat die accu dan wel warm zou zijn en ik wat hogere snelheden zou halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsov
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Zijn er - net zoals ik - nog steeds mensen welke al enige tijd niet gebruik kunnen maken van de online functionaliteiten. Ook na de bekende zekering 19 truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

mitsov schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:23:
Zijn er - net zoals ik - nog steeds mensen welke al enige tijd niet gebruik kunnen maken van de online functionaliteiten. Ook na de bekende zekering 19 truc.
Geen issues op dit moment voor mij.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

250km is hier ook de max afgelopen 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
kaanmijo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:26:
Mag ik vragen wat jullie laadsnelheden zijn nu met deze temperaturen? Zojuist bij Fastned gestaan met ~30% accu en ik kom maar niet boven de 43kW uit. Ik heb een half uur lang tussen de 100-130 km/u gereden, dus hoopte dat die accu dan wel warm zou zijn en ik wat hogere snelheden zou halen..
Ik vermoed dat de accu met de temperatuur momenteel veel langer nodig heeft om op te warmen.

Zie dit topic:

Coasterfreak in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
mitsov schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:23:
Yuup hier. Helaas ben ik niet thuis deze week en mijn vrouw kon dus niet de auto ontdooien :(. Uiteindelijk in de app onder dienstenbeheer alles uit en weer aangezet. En toen werkte het weer. Straks gaat ze testen of het ook daadwerkelijk werkt. Ik vind het steeds meer een ruk auto worden. :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:09
Gisterochtend de uitnodiging ontvangen voor het ophalen van de Cupra Born Adrenaline in Leusden, volgende week donderdag. Het einde is in zicht :)

• DonJunior
Jup idem hier.. heb dan wel een ID.3 maar die zijn identiek qua laadtechniek. Heb een uur en een kwartier op de snelweg gereden, kom vervolgens bij FastNed en de accu pakt gewoon niet meer dan 39 kWh. Beetje lame als je er op moet wachten.. :/

*sowieso

• Arboris
De kou hakt idd erg in de range van je EV. Gelukkig kan ik hier bij de straat verderop hem bij de McDonalds even snel aan de McLaadpaal hangen in geval van nood.

[ Voor 4% gewijzigd door Arboris op 15-12-2022 09:05 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
Hebben jullie ook dat met deze kou het blauwe streepje niet helemaal meer gevuld is, dus waarschijnlijk iets minder vermogen dan normaal?

Slechte foto, maar voor het idee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzZSzNXxZLr9v6T7OZwkhyYjc9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8Dadxd0kN9GVizs7oXEFsox.jpg?f=fotoalbum_large

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• ghostbus007
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:26
Klopt,

Zelfs soms hebben we dat het vermogen om terug te koppelen naar de batterij gereduceerd is.
Ik denk dat dit in functie is van:
- Batterij temperatuur
- Buiten temperatuur
- State of charge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRTO_AbYpAlHpnbsD7S5JrYwwm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nvqyWIsI446zjnqdTbzkqoqC.png?f=fotoalbum_large
M@cer schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:30:
Hebben jullie ook dat met deze kou het blauwe streepje niet helemaal meer gevuld is, dus waarschijnlijk iets minder vermogen dan normaal?

Slechte foto, maar voor het idee

[Afbeelding]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

De laatste paar dagen wel melding van maar beperkt beschikbare Front Assist.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Arboris
MueR schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:04:
De laatste paar dagen wel melding van maar beperkt beschikbare Front Assist.
Hetzelfde. Maar die gaat naar een korte tijd weer weg als de auto wat is opgewarmd.

Ik heb voor de rest eigenlijk geen rare alarmbellen die afgaan ondanks dat de auto de afgelopen dagen toch een grote ijslollie is.

[ Voor 19% gewijzigd door Arboris op 15-12-2022 14:09 . Reden: Extra info, typos en zinsopbouw ]

• mitsov
Tylen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 06:08:
[...]

Yuup hier. Helaas ben ik niet thuis deze week en mijn vrouw kon dus niet de auto ontdooien :(. Uiteindelijk in de app onder dienstenbeheer alles uit en weer aangezet. En toen werkte het weer. Straks gaat ze testen of het ook daadwerkelijk werkt. Ik vind het steeds meer een ruk auto worden. :(
Mailcontact gehad met Cupra. Kennelijk is het bekend.

Momenteel hebben wij helaas te maken met een storing op de CUPRA online diensten. Mijn excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart. Onze collega's bij de fabriek werken met man en macht aan een oplossing, ik ga er van uit dat de storing binnen afzienbare tijd verholpen zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
mitsov schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:11:
[...]

Momenteel hebben wij helaas te maken met een storing op de CUPRA online diensten. Mijn excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart. Onze collega's bij de fabriek werken met man en macht aan een oplossing, ik ga er van uit dat de storing binnen afzienbare tijd verholpen zal zijn.
Ik heb je quote ook even in het ID.3 topic gedropt, hopelijk vind je dat okee.
Mede omdat men daar met exact dezelfde klachten zit

zie: DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_us
Ik kwam erachter (via een collega met een ID.3) dat je véél sneller laadt als je standaard instelt dat je maar tot 80% laadt. De laatste 20% duurt namelijk net zo lang als alles ervoor. Stel je standaard in dat je tot 100% laadt? Dan duurt het langer. Zelfs als je maar tot 60% gaat laden bij FastNed.

Dus tip: bij FastNed altijd instellen dat je maximaal tot 80% wil laden. Ook al ga je helemaal niet tot 80%. Je laadsnelheid ligt dan gewoon hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door Marc_us op 15-12-2022 15:14 ]

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
Maandag 2 januari mag ik me melden in Leusden om hem eindelijk op te halen. Kon hem al vanaf 22 december ophalen, maar ik laat hem lekker daar veilig staan met oud en nieuw :D

• Tylen

Tylen

Topicstarter
mitsov schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:11:
[...]

Vanmorgen werkte het allemaal weer gelukkig.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
Marc_us schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:11:
[...]

Ik kwam erachter (via een collega met een ID.3) dat je véél sneller laadt als je standaard instelt dat je maar tot 80% laadt. De laatste 20% duurt namelijk net zo lang als alles ervoor. Stel je standaard in dat je tot 100% laadt? Dan duurt het langer. Zelfs als je maar tot 60% gaat laden bij FastNed.

Dus tip: bij FastNed altijd instellen dat je maximaal tot 80% wil laden. Ook al ga je helemaal niet tot 80%. Je laadsnelheid ligt dan gewoon hoger.
Dit zou echt helemaal nergens op slaan. Dus je laadt dan sneller van bv. 50-60% omdat je softwarematig de max op 80% hebt gezet? Ben benieuwd wat hier de daadwerkelijke logica vanuit VW dan achter is en hoe dit dan technisch zou werken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• mitsov
Tylen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:32:
[...]

Vanmorgen werkte het allemaal weer gelukkig.
Spontaan of nog wel F19 eruit gehaald?

• Marc_us
RobbieB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:58:
[...]

Dit zou echt helemaal nergens op slaan. Dus je laadt dan sneller van bv. 50-60% omdat je softwarematig de max op 80% hebt gezet? Ben benieuwd wat hier de daadwerkelijke logica vanuit VW dan achter is en hoe dit dan technisch zou werken.
Ik vind het ook bijzonder, maar het lijkt wel echt te werken. Maar ik hoor graag jullie ervaringen :)
Boven de 80% laden neemt de laadsnelheid af. Dus het lijkt erop alsof de auto de laadpaal afdwingt direct al langzamer te laden als het doel >80% is, om de accu te beschermen? Dat de auto niet kan afdwingen om halverwege het laadproces naar een lagere snelheid te switchen?

[ Voor 7% gewijzigd door Marc_us op 15-12-2022 16:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001

TiMMieJ

PSN: Orixez

Na een tijdje meelezen mag ik me binnenkort ook gaan melden :). Onlangs hebben wij na het proefrijden in een Formentor en Leon de Leon aangekocht. Hopelijk nog dit jaar en anders volgend jaar krijgen wij dan eindelijk onze Cupra Leon ST geleverd. Ik kijk er erg naar uit om hier mee rond te gaan scheuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rv9SGkusqF_VIMegXsRAoyJ15v4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6n6o2oopddD8AipvBmaKZZB9.jpg?f=fotoalbum_large

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:43
TiMMieJ schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:40:
Na een tijdje meelezen mag ik me binnenkort ook gaan melden :). Onlangs hebben wij na het proefrijden in een Formentor en Leon de Leon aangekocht. Hopelijk nog dit jaar en anders volgend jaar krijgen wij dan eindelijk onze Cupra Leon ST geleverd. Ik kijk er erg naar uit om hier mee rond te gaan scheuren.

[Afbeelding]
Wauw, heel vet...
Ik heb voor morgenmiddag de Formentor gepland staan voor de proefrit. De Leon ST wil ik ook nog mee rijden maar moet daarvoor naar Leusden toe.
Daarna ga ik de knoop doorhakken.
Bij mij gaat het de opvolger van mijn huidige VW T-Roc 2.0 4M worden. ik heb nog een jaartje voordat die eruit gaat en we mogen 9 maanden voor einde bestellen

Ik neig heel hard naar de Leon ST ivm de ruimte.
Welke kleur heb je gekozen? Desire Red lijkt me erg mooi.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• Arboris
Mooie auto, zo'n Leon.

Niet dat ik er verder ook maar wat mee te maken heb maar vind de Matte Magnetic Tech er wel stoer uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOvQsDcsCuNahz9ejBsL06vEZO0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EA9Lz8DSWFLWJu3StDpkV2WX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Arboris op 16-12-2022 11:41 . Reden: Typo's en wel de correcte afbeelding posten ]

• aaradorn
Over het laden, ik had ergens gezien/gelezen dat je met ID software 3.0 laad stoppen kan inplannen en de auto zou de batterij dan moeten voor verwarmen, iemand die dit kan verifiëren?

Weet niet meer precies waar ik dat gezien of gelezen maar met 3.0 krijgen we zoiezo batterij optimalisaties, zoals het inplannen van een vertrek tijd, dan zou hij de batterij ook moeten voorverwarmen.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
Marc_us schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:19:
[...]

Ik vind het ook bijzonder, maar het lijkt wel echt te werken. Maar ik hoor graag jullie ervaringen :)
Boven de 80% laden neemt de laadsnelheid af. Dus het lijkt erop alsof de auto de laadpaal afdwingt direct al langzamer te laden als het doel >80% is, om de accu te beschermen? Dat de auto niet kan afdwingen om halverwege het laadproces naar een lagere snelheid te switchen?
De laadsnelheid neemt continu af, zie de laadcurve van de Born:
Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/4415873928721/Curpa_Born_Fastned_Chargecurve_Q4_2021.png

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• TiMMieJ

TiMMieJ

Roger Beurskens schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:54:
[...]

Wauw, heel vet...
Ik heb voor morgenmiddag de Formentor gepland staan voor de proefrit. De Leon ST wil ik ook nog mee rijden maar moet daarvoor naar Leusden toe.
Daarna ga ik de knoop doorhakken.
Bij mij gaat het de opvolger van mijn huidige VW T-Roc 2.0 4M worden. ik heb nog een jaartje voordat die eruit gaat en we mogen 9 maanden voor einde bestellen

Ik neig heel hard naar de Leon ST ivm de ruimte.
Welke kleur heb je gekozen? Desire Red lijkt me erg mooi.
De foto is van de mijne dus ik heb een zwarte ;). Heb hem zelf gekocht dus dan is jong gebruikt interessanter dan nieuw. Hij komt uit Duitsland dus de opties in vergelijk met Nederland tonen aan dat het een Adrenaline is.

Wat betreft je argument precies de ruimte is wat ons liet afknappen op de Formentor. Het accupakket zorgt er voor dat je maximaal de kofferbakruimte van een oude polo hebt zeg maar.

• Roger Beurskens
TiMMieJ schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:12:
[...]

De foto is van de mijne dus ik heb een zwarte ;). Heb hem zelf gekocht dus dan is jong gebruikt interessanter dan nieuw. Hij komt uit Duitsland dus de opties in vergelijk met Nederland tonen aan dat het een Adrenaline is.

Wat betreft je argument precies de ruimte is wat ons liet afknappen op de Formentor. Het accupakket zorgt er voor dat je maximaal de kofferbakruimte van een oude polo hebt zeg maar.
Ik ben wel heel benieuwd of b ij jou de sideskirts er wel op zitten. ik zag laatsts een foto langkomen van een ST import uit duitsland en die had de sideskirts onderin er niet op.

MBT de ruimte i nde formentor. de T-roc is ook echt niet super groot en door de 4 motion heeft hij ook een kleiner koffer. maar voor de hondenbench er toch in te kunnen zetten kunnen we de vloer en het reservewiel eruit halen. dit gaat inderdaad niet lukken met de formentor dus morgen toch eens meten en kijken wat de opties zijn,

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

aaradorn schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:04:
Over het laden, ik had ergens gezien/gelezen dat je met ID software 3.0 laad stoppen kan inplannen en de auto zou de batterij dan moeten voor verwarmen, iemand die dit kan verifiëren?

Weet niet meer precies waar ik dat gezien of gelezen maar met 3.0 krijgen we zoiezo batterij optimalisaties, zoals het inplannen van een vertrek tijd, dan zou hij de batterij ook moeten voorverwarmen.
Dit heb ik geprobeerd maar het inplannen van een stop werkt niet voor het verwarmen. Misschien dat het te koud is oid, maar afgelopen week werkte het niet.

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

RobbieB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:08:
[...]

De laadsnelheid neemt continu af, zie de laadcurve van de Born:
[Afbeelding]
Die grafiek is waarschijnlijk al een paar updates geleden: mijn ‘22 Born 58kWh haalt vrij eenvoudig 134kW bij lagere SoC. Zonder dat ik 80% Max charge instel, wel nadat ik in de onboard navigatie naar een quick charger gestuurd heb. Vermoedelijk zit daar wel wat voorverwarm logica in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:59
Vanmorgen met -5 ook een mooie, auto toont allerhande storingen en komt niet van de park stand af.
D of R werken beide niet. Ik ga zo eens kijken of ik de storingen uit kan laten lezen.

Na een uur sporten deed hij het weer…

Storing kan gebeuren, maar helemaal niet willen rijden is vrij onhandig 😬.

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Roger Beurskens schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:27:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd of b ij jou de sideskirts er wel op zitten. ik zag laatsts een foto langkomen van een ST import uit duitsland en die had de sideskirts onderin er niet op.

MBT de ruimte i nde formentor. de T-roc is ook echt niet super groot en door de 4 motion heeft hij ook een kleiner koffer. maar voor de hondenbench er toch in te kunnen zetten kunnen we de vloer en het reservewiel eruit halen. dit gaat inderdaad niet lukken met de formentor dus morgen toch eens meten en kijken wat de opties zijn,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjH6l0aTNWRZwtoFXC0li1Jd2-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBREgm9RSWsIOuzfhr0JRRrp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat je die bedoelt maar de skirts zitten er op. Je hebt inderdaad in Duitsland ook een 204pk aandrijflijn. Die hebben wij gelukkig niet en wel gewoon de 245pk aandrijflijn. Dat is dus zeker erg lekker :D

Ik vrees wel voor je kofferruimte als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
TiMMieJ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:30:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk dat je die bedoelt maar de skirts zitten er op. Je hebt inderdaad in Duitsland ook een 204pk aandrijflijn. Die hebben wij gelukkig niet en wel gewoon de 245pk aandrijflijn. Dat is dus zeker erg lekker :D

Ik vrees wel voor je kofferruimte als ik het zo lees.
Ahh, wellicht dat dat het verschil dan is inderdaad. de 204 was in nederland voor de Seat Leon e-hybrid die heel kort bestelbaar is geweest net als de Skoda Octavia RS iV.
Maar die waren bestelbaar maar als ik het zo hoor is er volgens mij nog geen enkele uitgeleverd en worden ze ergens half 2023 verwacht.
Wat een drama met de PHEV bij VAG momenteel.
Ik hoop dat het een beetje beter wordt volgend jaar als de subsidie regels in duitsland veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

kaanmijo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:54:
[...]

Even een kleine update hierover: vanochtend was het weer raak, dit keer met het voorverwarmen via de app. Direct de lokale SEAT dealer gebeld, vrijdagochtend wordt 'ie uitgelezen en hopen ze te zien waar het vandaan komt. Is niet te doen zo..
Update 2 van het mysterieuze alarm: zojuist bij de dealer geweest, auto uitgelezen. Kunnen niks vinden, geen fouten oid. Ze hebben de computer gereset in de hoop dat het probleem opgelost was. Even 20 minuten aan de laadpaal gehangen bij de dealer met hun uitlees-laptopje er nog in en na 20 minuten ging weer het alarm af :(. Nu komen ze 'm volgende week vrijdag ophalen en nemen ze 'm een dag mee om verder te kijken en het probleem hopelijk te fixen. Nu maar weer aan de snellader en schrappen 's ochtends..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:52
Tylen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 06:08:
[...]

Als dit jouw beoordelingspunten zijn of auto ruk is of niet vind ik dat echt de verkeerde insteek. Dit is puur een luxe probleem. Hoe moeilijk is het voor je, wanneer de app niet werkt, om even in de auto te stappen, paar knopjes op het multi media systeem in te tikken om hem te laten ontdooien.

Vind het heel vreemd dat je hier zo voor uit de bocht vliegt.

Ben het met jou eens dat de app beter kan functioneren, maar voor mij is het belangrijk dat mijn auto goed functioneert en niet de app die er bij komt.

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norry
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-10-2023
Roger Beurskens schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:42:
[...]

Ahh, wellicht dat dat het verschil dan is inderdaad. de 204 was in nederland voor de Seat Leon e-hybrid die heel kort bestelbaar is geweest net als de Skoda Octavia RS iV.
Maar die waren bestelbaar maar als ik het zo hoor is er volgens mij nog geen enkele uitgeleverd en worden ze ergens half 2023 verwacht.
Ik hoop dat het een beetje beter wordt volgend jaar als de subsidie regels in duitsland veranderen.
Vanochtend weer contact gehad met Cupra. Hier de Leon ST besteld op 10 februari, ze verwachten hem nu eind februari. Het is voor het eerst dat ze uitspreken dat ze een soort van verwachting hebben, voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Al een andere oplossing gevonden.

[ Voor 107% gewijzigd door Logi op 19-12-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
TiMMieJ schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:40:

[Afbeelding]
Ik heb die Leon in Leusden gezien. Prachtige wagen! Gefeliciteerd alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Garrettvr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:14:
[...]

Als dit jouw beoordelingspunten zijn of auto ruk is of niet vind ik dat echt de verkeerde insteek. Dit is puur een luxe probleem. Hoe moeilijk is het voor je, wanneer de app niet werkt, om even in de auto te stappen, paar knopjes op het multi media systeem in te tikken om hem te laten ontdooien.

Vind het heel vreemd dat je hier zo voor uit de bocht vliegt.

Ben het met jou eens dat de app beter kan functioneren, maar voor mij is het belangrijk dat mijn auto goed functioneert en niet de app die er bij komt.
Zekering eruit halen..... Half uur wachten.... Zekering erin.... Iets meer werking.... Vervolgens tich keer in de app diensten uit/aan zetten.... ja dat is ruk. Moet gewoon werken. En ja het is veel moeite om naar de auto te lopen welke helemaal onder de ijzel zit etc.

Dat jij dat vreemd vind het ik helemaal niets mee. Nogmaals het moet werken. Ik vind het nog steeds geen fijne auto. Gelukkig heb ik hem voor mijn vrouw gekocht anders had ik hem alleen verkocht. En nee, dat is niet alleen voor dit probleem. Ik vind de remmen, rijgedrag, lane assist, etc allemaal niet fijn werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger Beurskens
Tylen schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:49:
[...]

Zekering eruit halen..... Half uur wachten.... Zekering erin.... Iets meer werking.... Vervolgens tich keer in de app diensten uit/aan zetten.... ja dat is ruk. Moet gewoon werken. En ja het is veel moeite om naar de auto te lopen welke helemaal onder de ijzel zit etc.

Dat jij dat vreemd vind het ik helemaal niets mee. Nogmaals het moet werken. Ik vind het nog steeds geen fijne auto. Gelukkig heb ik hem voor mijn vrouw gekocht anders had ik hem alleen verkocht. En nee, dat is niet alleen voor dit probleem. Ik vind de remmen, rijgedrag, lane assist, etc allemaal niet fijn werken.
Auto blind gekocht/besteld?

de punten die je hier aanhaalt had je direct met een proefrit al opgemerkt neem ik aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-09 16:45
Roger Beurskens schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:42:
[...]

Ik rij een SEAT Leon e-hybrid, ze zijn volgens mij wel best een poos leverbaar geweest. Heb mijne net geen drie kwart jaar geleden (2e hands) uit Duitsland laten importeren. Ik meen, dat die echt drama werden toen het Oekraïne-Rusland gedoe begon, waarna de 1.4 hybrids wat bijna zeldzaam zijn geworden. SEAT productie zou nagenoeg stil liggen omdat de duurdere (dus meer winstgevende) Cupra's voorgetrokken worden (gerucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
TMobile schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:29:
[...]

Ik rij een SEAT Leon e-hybrid, ze zijn volgens mij wel best een poos leverbaar geweest. Heb mijne net geen drie kwart jaar geleden (2e hands) uit Duitsland laten importeren. Ik meen, dat die echt drama werden toen het Oekraïne-Rusland gedoe begon, waarna de 1.4 hybrids wat bijna zeldzaam zijn geworden. SEAT productie zou nagenoeg stil liggen omdat de duurdere (dus meer winstgevende) Cupra's voorgetrokken worden (gerucht).
dat laatste heb ik ook gehoord.
Maar toen ze beide bestelbaar waren had ik ze beide geconfigureerd. toen kwam je met een cupra met zowat dezelfde opties gewoon goedkoper uit dan de aangeklede seat leon.
in duitsland vind je ze inderdaad wel, maar in nederland zijn ze heel dun gezaaid. meen dat een tijdje terug maar 40 stuks cupra leon sportstourer op kenteken stonden in nederland.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-08 11:47
Heeft iemand ervaring met een goede telefoon/tablet houder voor aan de stoelen? Voor kinderen op de achterbank. Geen enkele die ik geprobeerd heb past namelijk op de kuipstoelen van de Born.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc_us
Tylen schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:49:
[...]

Lane Assist ben ik het als enige mee eens. Tijdens proefrit niet gemerkt, maar mijn god wat is dat ding gevoelig en tergend irritant. Vooral tegen de linkerlijn aan, tegen de rechterlijn aan nergens last van. Ergste is nog wel dat als je eenmaal tegen die linker lijn aan zit, en de auto begint te corrigeren, hij eerst kort van de lijn afstuurt, en dan er weer bewust naar toe! Alsof het stuur steeds terugduwt naar de lijn! Je moet de assistent echt hard 'overrulen' om weg te komen bij die lijn. Al met al maakt deze functie het rijden voor mij gevaarlijker. Op lange ritten zet ik 'm altijd direct uit, maar dat is ook weer zo'n gedoe.

Jullie ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-09 16:45
Roger Beurskens schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:51:
[...]

dat laatste heb ik ook gehoord.
Maar toen ze beide bestelbaar waren had ik ze beide geconfigureerd. toen kwam je met een cupra met zowat dezelfde opties gewoon goedkoper uit dan de aangeklede seat leon.
in duitsland vind je ze inderdaad wel, maar in nederland zijn ze heel dun gezaaid. meen dat een tijdje terug maar 40 stuks cupra leon sportstourer op kenteken stonden in nederland.....
Ten tijde van mijn zoektocht ook gekeken naar zowel Seat als Cupra, scheelde me toen bijna 10k,- 8)7
Dat had ik niet over voor ~40 pk, wat quality of life dingen en een paar bronzen logo's.

Ik kan het trouwens niet zeker zeggen, maar ik heb wel het idee dat ik meer hybrid Seats zie dan "normale", Cupra's in NL zijn sowieso (bijna) allemaal hybrids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:59
kaanmijo schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:09:
[...]

Update 2 van het mysterieuze alarm: zojuist bij de dealer geweest, auto uitgelezen. Kunnen niks vinden, geen fouten oid. Ze hebben de computer gereset in de hoop dat het probleem opgelost was. Even 20 minuten aan de laadpaal gehangen bij de dealer met hun uitlees-laptopje er nog in en na 20 minuten ging weer het alarm af :(. Nu komen ze 'm volgende week vrijdag ophalen en nemen ze 'm een dag mee om verder te kijken en het probleem hopelijk te fixen. Nu maar weer aan de snellader en schrappen 's ochtends..
Bij mij is het weg gegaan na een bezoek bij de dealer, maar nog steeds wel rare (bus gerelateerde) fouten soms.

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:24
Iemand tips of adviezen voor wintersloffen voor de Born? Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken, maar vind ruim €2.000 voor een setje via CUPRA wel erg enthousiast. Moet er natuurlijk wel fijn uit zien… ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 15:32
Marc_us schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:00:
[...]

Lane Assist ben ik het als enige mee eens. Tijdens proefrit niet gemerkt, maar mijn god wat is dat ding gevoelig en tergend irritant. Vooral tegen de linkerlijn aan, tegen de rechterlijn aan nergens last van. Ergste is nog wel dat als je eenmaal tegen die linker lijn aan zit, en de auto begint te corrigeren, hij eerst kort van de lijn afstuurt, en dan er weer bewust naar toe! Alsof het stuur steeds terugduwt naar de lijn! Je moet de assistent echt hard 'overrulen' om weg te komen bij die lijn. Al met al maakt deze functie het rijden voor mij gevaarlijker. Op lange ritten zet ik 'm altijd direct uit, maar dat is ook weer zo'n gedoe.

Ik vond het ook echt irritant maar Lane assist begint wel te wennen vind ik, netjes richting aangeven als je ingehaald hebt. Daarnaast leer je ook netjes in het midden rijden waar ik normaal op rechts reed. Dus eigenlijk zet ik hem nooit meer uit.

Hoe vinden jullie de stuur bediening? Daar was ook veel commotie over, vond het in het begin ook best irritant bedienen maar nu totaal geen probleem en werkt het prima.

Om toch ook even te z***en: Ik vind het belachelijk dat ze die app niet goed werkend hebben. Je betaald er in principe voor en hebt veel functies die je wilt inzetten als het koud is. ZEEEER frustrerend als ie hapert. Hetzelfde geldt voor het laden volgens profiel, dat MOET gewoon werken of biedt het niet aan.

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

GijsHk schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:49:
Iemand tips of adviezen voor wintersloffen voor de Born? Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken, maar vind ruim €2.000 voor een setje via CUPRA wel erg enthousiast. Moet er natuurlijk wel fijn uit zien… ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgU_Z5RP1jTqkG4-BEVA2b5KBZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jTqUXmLVjYdaOnwb4MziUQ6.jpg?f=fotoalbum_largeik heb nu deze er op (de voorste, achterste is het originele wiel). Met Conti Wintercontact TS870P, 215/55 x 18 (1 inch kleiner dan de zomerwielen), voor 1470.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

[...]

Ik was meer bezig met die lane assist dan dat ik op de weg lette. Ronduit gevaarlijk. Met obd II uitgezet en eindelijk weer in alle rust rijden. Het is schandalig hoe slecht lane assist werkt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 16:25
Dariuz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:53:
Heeft iemand ervaring met een goede telefoon/tablet houder voor aan de stoelen? Voor kinderen op de achterbank. Geen enkele die ik geprobeerd heb past namelijk op de kuipstoelen van de Born.
Deze https://amzn.eu/d/2w8F4Yb heb ik achter de voorstoel hangen, niet perfect maar wel functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Vraagje voor mensen die thuis geen laadpaal hebben of niet altijd opladen, hoe veel stroom, procentueel of KWh, kost het om je auto op te warmen in de ochtend?

Helaas geen laadpaal mogelijk in mijn huisje (ik haal een trickle charger voor noodgevallen en kan altijd op werk opladen)/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Roger Beurskens schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:21:
[...]

Auto blind gekocht/besteld?

de punten die je hier aanhaalt had je direct met een proefrit al opgemerkt neem ik aan namelijk.
Ik was 1 was de eerste die hem had in nl. Gekocht uit de showroom. Proefrit was niet mogelijk. (Eergisteren had ik hem precies een jaar)

Ik hem nog wel meer irritatie punten. Zoals instellingen die niet onthouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 16:48
eddyd schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:51:
[...]

Ik vond het ook echt irritant maar Lane assist begint wel te wennen vind ik, netjes richting aangeven als je ingehaald hebt. Daarnaast leer je ook netjes in het midden rijden waar ik normaal op rechts reed. Dus eigenlijk zet ik hem nooit meer uit.

Hoe vinden jullie de stuur bediening? Daar was ook veel commotie over, vond het in het begin ook best irritant bedienen maar nu totaal geen probleem en werkt het prima.

Om toch ook even te z***en: Ik vind het belachelijk dat ze die app niet goed werkend hebben. Je betaald er in principe voor en hebt veel functies die je wilt inzetten als het koud is. ZEEEER frustrerend als ie hapert. Hetzelfde geldt voor het laden volgens profiel, dat MOET gewoon werken of biedt het niet aan.
Lane assist heb ik via obd uitgezet; wat gruwelijk irritant is dat zeg, dat ging echt niet goed komen in m'n hoofd.

Stuur/touch bediening heb ik vanaf het begin benaderd als 'het is nieuw, even wennen', en dat was het voor mij precies: even wennen. Niks mis mee nu, wel heb ik het touch geluid uitgezet, verademing.

Het knipperlicht volume irriteert me een beetje, en breek me de bek niet open over die app. Schandalig van de VAG groep, opstart problemen had ik verwacht/vergeven, maar dit is gewoon het tentoonspreiden van absolute incompetentie.

Daarnaast was de nare smaak van aflevering/informatie voorziening voor mij zo groot, dat ik daad bij woord gevoegd heb en vorige week voor het eerst in 10 jaar een niet VAG auto gekocht heb. Heeft niet zo zeer met de Born te maken, maar wel met PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik kom de laatste 2 stops ook niet boven de 50kw uit, onderweg naar Oostenrijk. Ik sta als enige bij 300kw laders, dus capaciteit voldoende.... (-5° buitentemperatuur, 25° accu). Lange reis op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Het draadloos opladen van mijn telefoon is wel een dingetje merk ik. Het vak is te breed waardoor mijn telefoon na bijvoorbeeld een rotonde schuift en het opladen stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
[...]

Je kan het standaard uit zetten met OBDEleven, net als dat die irritante beperking van rechts inhalen.
Pas toen het uit stond werd het voor mij die fijne auto waar ik nu mee rij.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Eiríkr schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 07:57:
Het draadloos opladen van mijn telefoon is wel een dingetje merk ik. Het vak is te breed waardoor mijn telefoon na bijvoorbeeld een rotonde schuift en het opladen stopt.
@Spro heeft hier een 3D printje voor gemaakt. De STL staat hier: https://www.dropbox.com/s...yUFhRXW0t8pEi_vTrbEa?dl=0. Dat schijnt het op te lossen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 16:48
kaanmijo schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:31:
[...]

@Spro heeft hier een 3D printje voor gemaakt. De STL staat hier: https://www.dropbox.com/s...yUFhRXW0t8pEi_vTrbEa?dl=0. Dat schijnt het op te lossen!
En ik kan hem ook printen en even opsturen:)
Stuur maar DM bij interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFrijns
  • Laatst online: 14-09 22:00
Iemand in omgeving Apeldoorn met een ODBEleven die bij mijn auto een paar aanpassingen kan doen? Uiteraard tegen betaling.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Toch mijn ervaring delen voor de twijfelaars; Ik ben inmiddels aangekomen in Oostenrijk en op vakantie met een ev in Duitsland of Oostenrijk is echt prima. Alleen voor mij is de Cupra Born 58kwh minder geschikt. Om fijn de route te plannen gebruik ik een iCar obd2 dongle i.c.m. ABRP premium en Android auto, aanrader. Jammer dat het infotainment dit zelf niet goed kan plannen (buitenom bugs). Ik heb 6x moeten laden (snelheid tussen 100 en 125kmh bij -8 ongeveer), wat nog okay zou zijn mits dit op volle snelheid gebeurt maar helaas kwam het 4 van de 6 keer niet boven de 50kW, waardoor je erg lang staat. Resultaat; 14uur reistijd zonder file en dakkoffer wel te verstaan. Waar ik normaal 1 stop nodig had en snachts normaal rond de 8uur rijden zat. Dit is gewoon niet praktisch als je 'even' wilt gaan skiën met eigen materiaal (en vliegen minder aantrekkelijk wordt). Fijne auto om te rijden, maar hier schiet de Born voor mij te kort en raad ik hem niet aan. Vind je 14u reistijd geen issue op 1000km? Dan is er niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
aaradorn schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 19:23:
Vraagje voor mensen die thuis geen laadpaal hebben of niet altijd opladen, hoe veel stroom, procentueel of KWh, kost het om je auto op te warmen in de ochtend?

Helaas geen laadpaal mogelijk in mijn huisje (ik haal een trickle charger voor noodgevallen en kan altijd op werk opladen)/
Van de week een paar keer gedaan en volgens mij koste het mij nog geen 10 kilometer bereik.. Ik begon op 191 kilometer volgens de app en toen ik een 20 minuten later in de auto (19 graden) stapte was er nog 183 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
M@cer schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:47:
[...]

Van de week een paar keer gedaan en volgens mij koste het mij nog geen 10 kilometer bereik.. Ik begon op 191 kilometer volgens de app en toen ik een 20 minuten later in de auto (19 graden) stapte was er nog 183 over.
Thanks voor de info, dat valt wel mee gelukkig
DaMightyWackO schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:46:
Vind je 14u reistijd geen issue op 1000km? Dan is er niets aan de hand
Dat is helaas voorlopig nog een probleempje met alle EV's in het lagere prijs klassement, range zal nog lang een probleem zijn maar "'even' wilt gaan skiën" is ook wel een uitzondering. Nu valt 14u voor 1000km ook best wel mee imho, te lang rijden is natuurlijk ook gevaarlijk, maar ik snap je probleem wel, lekker doorrijden is natuurlijk fijner dan ieder paar uur stoppen om te laden.

[ Voor 43% gewijzigd door aaradorn op 18-12-2022 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:19
Mijn ervaring is dat rustiger rijden loont. De tijd die je wint met sneller rijden ben je met laden weer kwijt. Ik rij op de snelweg max 110 km per uur, tenzij ik weet dat ik met de huidige lading nog wel thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsov
De online functionaliteiten zijn spontaan weer online - nu het boven de 10 graden wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• plukvet
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 16:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kqN6NXdMYmCEIiLZvmfrDWiCww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHKTAS8SQkxcDwr7dcYWkwSY.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijdag mijn Born Performance opgehaald.
Moet zeggen dat ik tot nu toe nog niks geks heb meegemaakt.
Het enige wat ik mij afvraag is of je de deuren op slot kan doen via de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
plukvet schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:58:
[Afbeelding]

Vrijdag mijn Born Performance opgehaald.
Moet zeggen dat ik tot nu toe nog niks geks heb meegemaakt.
Het enige wat ik mij afvraag is of je de deuren op slot kan doen via de app?
Helaas.... Dat gaat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
M@cer schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:02:
[...]

Helaas.... Dat gaat niet..
Dat is nou weer jammer... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:55
plukvet schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:14:
[...]

Dat is nou weer jammer... 8)7
Je kunt wel zien of er een raam, deur, slot, kofferbak, motor etc open staat via de app. Dus twijfel je of je hem op slot hebt gedaan kun je het via de app wel terug zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plukvet
Galukon schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:26:
[...]

Je kunt wel zien of er een raam, deur, slot, kofferbak, motor etc open staat via de app. Dus twijfel je of je hem op slot hebt gedaan kun je het via de app wel terug zien.
Ja dat had ik al gezien, jammer dat je hem dan niet kan vergrendelen op afstand. Dit had ik zelfs in mijn Kia al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
[...]

For what it's worth, lane assist zet ik elke rit uit. Dat had ik al opgemerkt bij de eerste testrit. Ze hadden het beter zoals de Mini Electric kunnen doen. Die laat het stuur trillen alsof je over curbs gaat. Zelf automatisch terugsturen is echt een big nono

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
Arboris schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:03:
[...]

For what it's worth, lane assist zet ik elke rit uit. Dat had ik al opgemerkt bij de eerste testrit. Ze hadden het beter zoals de Mini Electric kunnen doen. Die laat het stuur trillen alsof je over curbs gaat. Zelf automatisch terugsturen is echt een big nono
Vond het zelf ook enorm vervelend. Dit was voor mij dan ook de reden om iemand te zoeken met OBD11.
Nu onthoudt mijn Cupra de instelling (aan of uit) en hoef ik niet bij elke keer instappen de lane assist uit te zetten :D

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
Garrettvr schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:05:
[...]

Vond het zelf ook enorm vervelend. Dit was voor mij dan ook de reden om iemand te zoeken met OBD11.
Nu onthoudt mijn Cupra de instelling (aan of uit) en hoef ik niet bij elke keer instappen de lane assist uit te zetten :D
Oh nice :o Maar kom je dan niet met verzekering en garantie te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
Arboris schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:07:
[...]

Auto al meerdere malen bij de garage gehad en er nooit iets over gehoord.

Groetjes van G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
Arboris schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:07:
[...]

Verzekering technisch weet ik niet precies hoe dat in elkaar steekt.

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonjaVredeveld
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-08-2023
Galukon schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:26:
[...]

Oh echt? Waar is dit te vinden in de app? Het enige wat ik kan zien is de accustand en klimatisering aan/uit zetten.. Zou het wel fijn vinden om wat meer informatie uit de app te kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
plukvet schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:32:
[...]

Ja dat had ik al gezien, jammer dat je hem dan niet kan vergrendelen op afstand. Dit had ik zelfs in mijn Kia al :)
Wees blij dat je het in de app uberhaupt kunt zien.. bij mijn VW ID.3 kan ik helemaal niets zien anders dan mijn State of Charge.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
SonjaVredeveld schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:37:
[...]

Oh echt? Waar is dit te vinden in de app? Het enige wat ik kan zien is de accustand en klimatisering aan/uit zetten.. Zou het wel fijn vinden om wat meer informatie uit de app te kunnen halen
hahahaha dit dus..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:55
[...]

Je moet het eens proberen als je bij de auto bent en dan een raam of deur open zetten. Dan kan je het zien. Als er niks mis is, staat er niks in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
Garrettvr schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:14:
[...]

Auto al meerdere malen bij de garage gehad en er nooit iets over gehoord.
Kan je verklappen dat je door dit soort aanpassingen NIET meer verzekerd ben indien blijkt dat jij de veroorzaker van een ongeval bent. Het is per EU wet verplicht om deze instelling standaard op "aan" te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

[...]

Afgelopen week toevallig een screenshot van genomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ep10aSzfqRWPxJ9SVhmoXXMBwPY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OmSKpsCJJp19JtZNCUblp7lK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonjaVredeveld
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-08-2023
kaanmijo schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:51:
[...]

Afgelopen week toevallig een screenshot van genomen:

[Afbeelding]
Dit heb ik dus echt nog nooit eerder gezien. Zal eens de app openen wanneer een portier open staat.
Maargoed, App design is duidelijk niet de beste kant van VW/Cupra :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
Pagina: 1 ... 50 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.