Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 49 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Laatst de update naar versie 1.6.0 van de android cupra app gedaan. De ingestelde lading staat daar altijd op 50% bij mij. Niet dat het laadproces zich daar iets van aantrekt, dat volgt wel wat je werkelijk hebt ingesteld. Hij laat alleen een andere ingestelde waarde zien. Zouden ze die app wel eens testen voordat ie vrij gegeven wordt?

[ Voor 13% gewijzigd door eisbaer op 07-12-2022 19:32 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:52
eisbaer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:30:
Laatst de update naar versie 1.6.0 van de android cupra app gedaan. De ingestelde lading staat daar altijd op 50% bij mij. Niet dat het laadproces zich daar iets van aantrekt, dat volgt wel wat je werkelijk hebt ingesteld. Hij laat alleen een andere ingestelde waarde zien. Zouden ze die app wel eens testen voordat ie vrij gegeven wordt?
Hier ook ja. Je kunt de app nu ook laten crashen door op de auto knop op de kaart te drukken en in de popup Service management te kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 16:32
Weet iemand of er een groot verschil is tussen de android en ios app en het gebruik ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pakketautomaat
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-09 13:46
plukvet schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:03:
Weet iemand of er een groot verschil is tussen de android en ios app en het gebruik ervan?
Vanuit de ONE edition perspectief:
Met de laatste update/ versies van de app is het verschil nagenoeg niet meer waarneembaar. Daarvoor was het 'garage' gedeelte in iOS niet aanwezig terwijl dit in de Android app wel aanwezig is (daarnaast had iOS niet de bewegende achtergrond en nu wel bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesawes
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-08-2024
plukvet schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:03:
Een maand geleden kon je met android niet de QR code scannen om de app aan je auto te koppelen.
Dus moest je eert met een ios app verbinding maken met behulp van de QR code en daarna werkte de app pas ook op android.

Ik weet niet of ze dit nu al hebben opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02:48
Dit zijn ze geworden:
https://bepakt.nl/collect.../products/husky-butzi-120

Er stonden 2 banden maten op die vergelijkbaar waren dus heb de gok maar genomen. Bij levering meteen geprobeerd en ze passen!
DaMightyWackO schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:29:
[...]

Welke kettingen heb je uiteindelijk genomen?
THULE / KONIG CG-9 104 zou moeten passen en is relatief goedkoop. Op de nieuwe etiketten staat ook expliciet 215/50R19 vermeld.

[Afbeelding]

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:38

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

roelzadh schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:15:
Dit zijn ze geworden:

Er stonden 2 banden maten op die vergelijkbaar waren dus heb de gok maar genomen. Bij levering meteen geprobeerd en ze passen!

[...]
Goede tip!

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Na 2 maanden heb ik mn Born weer terug de achterklep en bumper zijn vervangen. Het is toch zo dat als de auto op slot is je de achterklep open kunt maken door de sleutel bij je te hebben en gewoon open te maken? Bij de voor deuren werkt het achterklep niet.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
MarkV6 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:29:
Na 2 maanden heb ik mn Born weer terug de achterklep en bumper zijn vervangen. Het is toch zo dat als de auto op slot is je de achterklep open kunt maken door de sleutel bij je te hebben en gewoon open te maken? Bij de voor deuren werkt het achterklep niet.
Ja, dit werkt bij alle deuren zolang je de sleutel in je zak hebt. Wellicht kun je dit in de instellingen nog aanpassen, dat weet ik niet zeker. Maar als het niet werkt dan hoort dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash_Dog123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-07-2024
roelzadh schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:15:
Dit zijn ze geworden:

[...]
Is dit voor 18 of 19 inch banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
wesawes schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:59:
[...]

Een maand geleden kon je met android niet de QR code scannen om de app aan je auto te koppelen.
Dus moest je eert met een ios app verbinding maken met behulp van de QR code en daarna werkte de app pas ook op android.

Ik weet niet of ze dit nu al hebben opgelost.
Heb mijn Born eind September opgehaald en kon toen de QR-Code met de app scannen. Ook bij mn collega's ging dat zonder problemen.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:38

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Flash_Dog123 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:46:
[...]

Is dit voor 18 of 19 inch banden?
215/50 R19

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsov
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Is het mogelijk om de buitenspiegels te laten ontdooien? Met het voorwarmen gebeurt dit althans niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
mitsov schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:21:
Is het mogelijk om de buitenspiegels te laten ontdooien? Met het voorwarmen gebeurt dit althans niet.
Ja, kan alleen als je in de auto zit door op het console voor de spiegels de knop naar het logo van verwarmen te draaien. Gaat redelijk snel is mijn ervaring! Zou wel mooi zijn als je dit via de app zou kunnen doen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 15:05
Bij mij zit die spiegelverwarmknop in de bestuurdersportier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CupraFrank
Jermaine schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:04:
Bij mij zit die spiegelverwarmknop in de bestuurdersportier?
Bij iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:28
Ik probeerde vanochtend de klimatisering via de app aan te zetten. Maar dit lukte pas nadat de laadkabel was aangesloten. Kan dat aan het koude weer liggen? Ik had nog zo'n 19% capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:00
bob 2.0 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:37:
Ik probeerde vanochtend de klimatisering via de app aan te zetten. Maar dit lukte pas nadat de laadkabel was aangesloten. Kan dat aan het koude weer liggen? Ik had nog zo'n 19% capaciteit.
Geen last van vanmorgen, accu denk ik op zo’n 30%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
Ik merkte bij het naar huis rijden dat het rolgordijn van mijn glazen dak dicht was in de auto. Dat was me vanmorgen in het donker (helaas) niet opgevallen. Omdat ik hem zelf niet handmatig heb dichtgedaan, heb ik het vermoeden dat dit misschien door de klimatisering wordt gedaan. Ik kan er in de handleiding niets over vinden. Is iemand dit toevallig ook opgevallen?

Ik heb in de Cupra Connect app de optie om de ruitverwarming in te schakelen en als de knop van de spiegels op verwarmen staat, worden die ook netjes ontdooid. Net als de achterruit. Voorruit gaat volgens mij alleen met klimatiseren. Heb er te weinig op gelet vanmorgen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8CNenykI9U8nnl3md0w8wwiyvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJfB0evnpoDvhpweiBgqED7T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJSH8B7atfAtioKY17eWF5_6W7I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p82zmmpnP5NfA3An413c9Jf8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgUjBitLirtrvkGZ6QY0qbB0ock=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RjWzuLLBBP2TyWLdUClg4KeK.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-08 22:33
Sinds vanmiddag is de auto weer eens offline.
Hebben er daar meer last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob 2.0
MartinV schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:40:
Hier ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:43
MartinV schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:40:
Yup. Hier ook. Geeft ook ondertussen aan dat er een update is, die voltooid hij dan weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
Joost075 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:07:
[...]

Yup. Hier ook. Geeft ook ondertussen aan dat er een update is, die voltooid hij dan weer niet...
Update van?
Zal wel weer de navigatie zijn..
Verder weinig kans.(bij mij in ieder geval🙃)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
MartinV schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 22:15:
[...]

Update van?
Zal wel weer de navigatie zijn..
Verder weinig kans.(bij mij in ieder geval🙃)
Zal geen 3.0/3.1 zijn inderdaad... Geen idee wat wel. Ook wel een verbeterpunt, aangeven wat er in je update zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 08:51
Joost075 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 22:28:
[...]

Ook wel een verbeterpunt, aangeven wat er in je update zit.
Dit mag trouwens wel bij meerdere auto's, telefoons etc etc, heb vaak updates op mijn telefoon en dan staat er "improvements and optimisations" zonder uitleg wat er precies is verandert, dan kan je op een linkje klikken en mag je door mega lange pdf'jes heen scrollen die nergens op slaan als je er geen verstand van hebt.

Mijn huidige Polo heeft er ook last van, "system improvements", als ik dan niet meteen update komt het bij iedere start opnieuw terug, midden in het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:58
PSspike schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:36:
[...]

Wat kan ik doen als de Navigatiedatabase al een half jaar op 22.6 blijft hangen?
Hardware: H20
Software: 0796

Infotainment is wel in de online modus...
Vandaag maar eens gekeken omdat ik las dat er Cupra-rijders zijn die kennelijk een update ontvangen. Ik zie alleen dat de navigatiedatabse eerder is vernieuwd van 22.4 naar 22.8. De rest is nog steeds ongewijzigd. Ik heb een Adrenaline One op kenteken sinds mei 2022. Nu geen updates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glLB04nGjyvAhwqBTaqJ6j4A1AM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRYOnpmCssLyZnbPTRdasQN6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
Laatst ging het over het lichtgevende cupra logo uit de spiegels. Bij mijn cupra born begint dit ook te vervormen, is er iemand die dit al heeft laten fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
Tjen0707 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:00:
Laatst ging het over het lichtgevende cupra logo uit de spiegels. Bij mijn cupra born begint dit ook te vervormen, is er iemand die dit al heeft laten fixen?
Idem hier, beide kanten zijn aan het vervormen bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
1104JR schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:19:
[...]

Vandaag maar eens gekeken omdat ik las dat er Cupra-rijders zijn die kennelijk een update ontvangen. Ik zie alleen dat de navigatiedatabse eerder is vernieuwd van 22.4 naar 22.8. De rest is nog steeds ongewijzigd. Ik heb een Adrenaline One op kenteken sinds mei 2022. Nu geen updates.

[Afbeelding]
Was hardware versie 3.0 niet een voorwaarde voor (verdere) online updates. Ik heb er in mijn Cupra Bussiness nog 0 gehad iig en die is hw 2.0 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik krijg de auto het het weekend al niet online. Zijn er meer met dit probleem??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:52
Tylen schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:38:
Ik krijg de auto het het weekend al niet online. Zijn er meer met dit probleem??
Ja ik had ook sinds vrijdag de auto niet meer online gezien.
Ik heb gisteren even zekering F19 er 30 minuten uit gehaald en het was gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
whooptiedoe schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:52:
[...]

O dat ga ik vanmiddag even proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
Tjen0707 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 21:00:
Dat was ik, afspraak staat voor 27 december. Ik zal de afloop hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
whooptiedoe schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb het kapje eraf.. maar ik heb geen idee welke f19 is..
Heb gekeken bij een foto uit een eerdere reactie maar ik heb veel meer zekeringen dan op die foto..
Hoeveel ampere is deze zekering?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voGbF3QafyKipgbL0ltQiGcYPUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyjAaWTf3sxoS6Zdw5jM0CdV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
MartinV schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:35:
[...]

Ik heb het kapje eraf.. maar ik heb geen idee welke f19 is..
Heb gekeken bij een foto uit een eerdere reactie maar ik heb veel meer zekeringen dan op die foto..
Hoeveel ampere is deze zekering?[Afbeelding]
Je moet het zekeringen kastje links naast het stuur hebben. Dit is volgens mij het kastje onder de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
bob 2.0 schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:50:
[...]

Je moet het zekeringen kastje links naast het stuur hebben. Dit is volgens mij het kastje onder de motorkap.
Nee, dit is die naast het stuur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 08:52
MartinV schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:51:
[...]

Nee, dit is die naast het stuur…
Iets naar beneden scrollen, daar staat de post van Pino inc het schema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Pinobigbird schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:05:
[...]

Ja, heb ik ook gehad en opgelost door zekering F19 er een halfuurtje uit te laten. Zie ook Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
[Afbeelding]
Hier plaatje met zekering nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
Tylen schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:44:
[...]

Hier plaatje met zekering nummers.
Thanx.. het is gelukt.. ben weer online 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
MartinV schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:46:
[...]

Thanx.. het is gelukt.. ben weer online 😃
Ik nog niet :(. Maar ik laat hem nog even rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 16:21

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vorige week de storing van enkele dagen dat de app aangaf dat de server offline is, maar dit weekend krijg ik de auto niet online, de app geeft geen problemen, maar geen connectie met de auto te krijgen.

Ook kan ik online modus niet activeren in de auto.
Ik wacht wel even af. Maar mooi K. gisteren alle auto's bevroren, ik heb de krabber nog op werk liggen in een tasje uit de vorige auto. En netjes via de app de verwarming aangezet, gaf aan sent, kom aan bij de auto, niets gebeurd.
Zie nu ook nog de laadtoestand van vrijdag avond in de app.

Daarbij zijn de volgende dingen mij wel opgevallen aan de auto gisteren.
De koplampen worden niet warm genoeg om ijs op te lossen. Deurklinken bevriezen snel. Dat wordt een leuke als je door de sneeuw gaat rijden.

Vervolgens bij de winkel mijn vriendin even in de auto laten zitten op de passagierstoel omdat het in de auto lekker is, en ze het erg koud had. Moest 2 dingen ophalen dus even kort in de winkel.

Ik was nog slim genoeg om de sleutel in haar hand te drukken zodat hij niet op slot zou gaan en het alarm af zou gaan. maar helaas. Na 30 seconden met deuren dicht en niemand op de bestuurdersstoel gaat de auto automatisch op slot, en gaat direct het alarm af. Was dus een hele leuke 5 minuten voor mijn vriendin in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

Patrock schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:55:
[...] Na 30 seconden met deuren dicht en niemand op de bestuurdersstoel gaat de auto automatisch op slot, [...]
Uh, nee, toch? Toevallig gisteravond nog met volle handen weggelopen bij de auto en vergeten op slot te doen. Paar uur later was hij gewoon nog van slot hoor.

Er is wel een feature dat wanneer je de auto ontgrendelt en de deur niet open doet, dat hij weer vanzelf op slot gaat. Ik dacht zo'n 30 seconden. Maar is dus niet wat jij beschrijft.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Pinobigbird schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:16:
[...]

Uh, nee, toch? Toevallig gisteravond nog met volle handen weggelopen bij de auto en vergeten op slot te doen. Paar uur later was hij gewoon nog van slot hoor.

Er is wel een feature dat wanneer je de auto ontgrendelt en de deur niet open doet, dat hij weer vanzelf op slot gaat. Ik dacht zo'n 30 seconden. Maar is dus niet wat jij beschrijft.
Ik heb de draai nog om de oren staan als bewijs, heb ook momenten gehad dat hij niet automatisch op slot gaat. En andere momenten wel.
Copper one, in de wasbox als ik er om heen loop gaat hij continue op en van slot af.
vorige maand veel boodschappen, auto nog niet op slot, kofferbak open staan terwijl ik er alles uit til, gaat automatisch op slot. Druk de klep dicht en alarm gaat af.

1x gehad dat ik bij de auto terug kwam en hij niet op slot stond, bedacht me later ook dat ik niet op de deur heb gedrukt.

Qua software gaat er wel meer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:56
Tylen schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:33:
[...]

Ik nog niet :(. Maar ik laat hem nog even rusten.
Heb dit ook sinds de storing van een paar dagen geleden, maar ik kan wel de verwarming activeren via de app. Ongeacht de “Offline” melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Patrock schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:21:
[...]
Copper one, in de wasbox als ik er om heen loop gaat hij continue op en van slot af.[...]
Huh? Maar hij hóórt helemaal niet vanzelf te ont-/vergrendelen. Daarvoor moet je toch echt de sleutel/afstandsbediening of de handgreep gebruiken. (Uitzondering is dus het vergrendelen 30s na ontgrendelen zonder de deuren te openen).

De VW ID.3 heeft wél de optie om te ontgrendelen bij het naderen van de auto, maar de Born niet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
Pinobigbird schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:48:
[...]

Huh? Maar hij hóórt helemaal niet vanzelf te ont-/vergrendelen. Daarvoor moet je toch echt de sleutel/afstandsbediening of de handgreep gebruiken. (Uitzondering is dus het vergrendelen 30s na ontgrendelen zonder de deuren te openen).

De VW ID.3 heeft wél de optie om te ontgrendelen bij het naderen van de auto, maar de Born niet.
Dat de auto in de wasbox steeds open en dicht gaat is mij ook al een paar keer gebeurd..
Spiegels klappen steeds in en uit en knipperlichten knipperen dan ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

MartinV schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:50:
[...]

Dat de auto in de wasbox steeds open en dicht gaat is mij ook al een paar keer gebeurd..
Spiegels klappen steeds in en uit en knipperlichten knipperen dan ook..
zou dit dan door water op de deurhendels zijn met de sleutel in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:52
Patrock schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:08:
[...]

Ja, dat is mij ook overkomen. En de anekdote van je vriendin in de auto: kan het zijn dat ze de auto zelf met de sleutel op slot heeft gedaan, zodat er niemand zomaar de deur open kan doen? Dat zou verklaren waarom het alarm af ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KTK1908
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-04-2023
Goedenavond mede Cupra rijders.

Ik heb sinds kort een Cupra Born. Ben zeer tevreden over de auto. Maar zit met twee dingen.

- De Cupra Born laad niet sneller dan 30 KWH, dit gebeurd zelfs niet bij een Fastned paal of een Allego snellaad paal. Ik laad altijd bij een snel lader na dat er een stuk gereden is.
Is er iets wat ik verkeer doet of is dit iets voor de dealer om te fixen?

- Ik heb de Cupra Born en vind dat ze best wel rare keuzes maken in hun pakketten. Ik heb het Essential pakket oftewel de goedkoopste versie. Maar ik mis één essentieel ding in het pakket.
Dat is de cruise control. Terwijl ik wel stuurwiel verwarming heb. Bijvoorbeeld bij de VW ID3 is het standaard op elke auto.
Is er een mogelijkheid om dit alsnog op de auto te krijgen?

Met bijvoorbeeld een software fix. Want de knop van de cruise control zit namelijk wel op mijn stuur maar is niet geactiveerd. Ik heb geïnformeerd bij Cupra maar ze deden alsof dat onmogelijk is. Terwijl het bij andere merken auto en motor achteraf mogelijk is om extra opties op de auto te zetten.

Bij voorbaat dank op mogelijke antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15-09 14:02
Deewop schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:32:
[...]

Ja, dat is mij ook overkomen. En de anekdote van je vriendin in de auto: kan het zijn dat ze de auto zelf met de sleutel op slot heeft gedaan, zodat er niemand zomaar de deur open kan doen? Dat zou verklaren waarom het alarm af ging.
Dat heb ik met een Audi ook voor elkaar gekregen. Ik wilde even slapen op de achterbank en sloot de wagen af met de sleutel terwijl ik dus in de auto lag. Schrok me dood, hahaha.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
Gisteren thuis aan de laadpaal opladen zonder gereden te hebben, dus met een koude accu. Oplaadsnelheid 17 km per uur ipv 30. Vanochtend na 80 km rijden op kantoor aan de laadpaal gehangen en de laadsnelheid was weer normaal.
Is dat een beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:11
Sinds een week of twee nu ook eigenaar van een nieuwe Cupra Born Performance.
Rijd enorm fijn, maar ik ondertussen wat rare nukken meegemaakt:

- Een foutmelding bij de aandrijfas terwijl er niks aan de hand was. Na de auto uit en aan te hebben gezet heeft hij dit niet weer gemeld. Waarschijnlijk een sensor fout.

- Het infotainment paneel die op zwart ging, en ik eveneens eerst de auto uit en aan moest doen.

De app heb ik eerlijk gezegd nog niet weer geprobeerd. Bij de dealer proberen in te stellen toen ik de auto heb opgehaald, maar hun service was toen offline. En als ik dat hier zo lees gebeurd dat wel vaker.

[ Voor 4% gewijzigd door Arboris op 12-12-2022 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 22:11
Afgelopen tijd zijn er mij 3 dingen opgevallen tijdens het rijden en ik vraag me af of dit normaal is of niet, mijn vorige elektrische auto had dit namelijk niet.

Wanneer ik bij bijvoorbeeld een stoplicht volledig stop dan hoor je de remmen vastgrijpen, dit geeft een beetje een stroef/krakend geluid (of zoals mijn vriendin claimt laat de auto een scheetje). Ik dacht dat dit de auto-hold functie was maar zelfs met deze uit gebeurd het.

Wanneer ik de auto in achteruit zet voordat deze volledig stil staat krijg ik soms een beetje een schurend geluid.

Bij scherpe bochten op lage snelheid krijg ik ook soms een schurend geluid, alsof de band aanloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 16:27
Patrock schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:08:
[...]

Volgens mij is dit inderdaad door het water op de keyless access sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
ik kreeg alleen een "krakend geluid" als ik de rem nog ingedrukt heb, en ik druk het "gas"pedaal in. Dat is gelukkig iets dat ik ondertussen heb afgeleerd. Het normaal stoppen bij een stoplicht is muisstil bij mij. (Tenzij je echt op de rem stapt uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 16:27
bob 2.0 schreef op maandag 12 december 2022 @ 07:25:
Gisteren thuis aan de laadpaal opladen zonder gereden te hebben, dus met een koude accu. Oplaadsnelheid 17 km per uur ipv 30. Vanochtend na 80 km rijden op kantoor aan de laadpaal gehangen en de laadsnelheid was weer normaal.
Is dat een beveiliging?
Heeft met de temperatuur van de accu te maken. Een warmere accu laadt sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
Nerrion schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:07:
[...]

Heeft met de temperatuur van de accu te maken. Een warmere accu laadt sneller op.
Daarover gesproken, wat is ongeveer de de vermindering van de range in koud weer van zo'n elektrische auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:24
Arboris schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:11:
[...]

Daarover gesproken, wat is ongeveer de de vermindering van de range in koud weer van zo'n elektrische auto?
Aanzienlijk. Ruim gemeten: van 330 bij lekkere zomerse temperaturen tot 230 in de winter....

Groetjes van G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

SpoinkyNL schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:02:
Afgelopen tijd zijn er mij 3 dingen opgevallen tijdens het rijden en ik vraag me af of dit normaal is of niet, mijn vorige elektrische auto had dit namelijk niet.

Wanneer ik bij bijvoorbeeld een stoplicht volledig stop dan hoor je de remmen vastgrijpen, dit geeft een beetje een stroef/krakend geluid (of zoals mijn vriendin claimt laat de auto een scheetje). Ik dacht dat dit de auto-hold functie was maar zelfs met deze uit gebeurd het.

Wanneer ik de auto in achteruit zet voordat deze volledig stil staat krijg ik soms een beetje een schurend geluid.

Bij scherpe bochten op lage snelheid krijg ik ook soms een schurend geluid, alsof de band aanloopt?
Yep, krakende remmen, bekend probleem.
Zie ook vanaf 7:27:
YouTube: Cupra Born 2022 review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

[...]

Zomers zou ik zo'n 420lm bij 100% lading hebben. Nu bij 2 graden boven nul geeft hij een bereik van 280km aan bij 100% laden. Daarnaast verbruikt mijnborn bij een reis van 50km zo'n 75km in werkelijkheid.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
eisbaer schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:47:
[...]

Zomers zou ik zo'n 420lm bij 100% lading hebben. Nu bij 2 graden boven nul geeft hij een bereik van 280km aan bij 100% laden. Daarnaast verbruikt mijnborn bij een reis van 50km zo'n 75km in werkelijkheid.
Dan ben ik dus niet de enige. Ik had niet verwacht dat het zo ver zou inkakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMikeHaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 12:39
eisbaer schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:47:
[...]

Zo dan. Dan zou je uiteindelijke bereik (met jouw rijstijl iig) maar 186~ km zijn? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik red toch nog wel een 300km op 1 lading, gecombineerd 80 weg / 110. En met voorverwarmen.
In de zomer toch ver boven de 400 op 1 lading.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Laatst online: 23:30
master_viper schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:15:
Ik red toch nog wel een 300km op 1 lading, gecombineerd 80 weg / 110. En met voorverwarmen.
In de zomer toch ver boven de 400 op 1 lading.
Gisteravond met 100% accu vertrokken. In totaal 20 kilometer op de snelweg met 140 km p/u en vanochtend 110 kilometer met 110 km p/u. Nu nog 48% lading met 142km range. Zou dus in totaal ongeveer 270 zijn, met temperaturen onder het vriespunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
[...]

Voor vrijwel alle elektrische auto's moet je bij een temperatuur van 0C graden rekening houden met een vermindering van ±30% t.o.v. 25C graden

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

xMikeHaa schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:51:
[...]
Zo dan. Dan zou je uiteindelijke bereik (met jouw rijstijl iig) maar 186~ km zijn? :|
Nee dan verwoord ik het niet goed. 280Km bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:22

kaanmijo

Picobello B.V.

Vraagje. Vandaag m’n spiksplinternieuwe Born opgehaald in Leusden. Fantastische auto! Nu had ik ‘m net geparkeerd in een garage en de laadpaal gekoppeld, kom ik na een uur terug staat het alarm gigantisch hard te loeien. Geen idee hoe lang dat ding al aan het blèren was, maar hoort de Cupra app hier geen notificatie van te sturen ofzo? Ik vind die best een beetje vreemd namelijk, er staat in de auto zelf ook helemaal geen notificatie ofzo :/

Bonus pic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43_hn2kXPkLy40laeNQBpT3kpT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NObnZeepapdeLMEzSBuGspQv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
Joost075 schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:51:
[...]

Dat was ik, afspraak staat voor 27 december. Ik zal de afloop hier posten.
Vanmorgen nog een klacht laten toevoegen aan de reparatielijst: Keyless access werkt niet meer aan de passagierszijde. Of eigenlijk maar half, op slot gaat wel, van slot af gaat niet. Iemand anders dezelfde problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
[...]

Van de zomer was het gemiddelde bereik wat ik heb gezien bij 100% ongeveer 310km. Op dit moment is het een wonder als ik meer dan 250km uit haal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost075
Arboris schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:06:
ik kreeg alleen een "krakend geluid" als ik de rem nog ingedrukt heb, en ik druk het "gas"pedaal in. Dat is gelukkig iets dat ik ondertussen heb afgeleerd. Het normaal stoppen bij een stoplicht is muisstil bij mij. (Tenzij je echt op de rem stapt uiteraard).
Misschien een rare vraag, maar hoe dan?

Zit je dan met je linkervoet op de rem? Bij mij rijlessen leerde ik altijd dezelfde voet te gebruiken voor zowel gas als rem volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
Vrij simpel, denken dat er nog een koppeling in zit die je moet gebruiken als je hem even snel achteruit wil indraaien. Dit is mijn eerste automaat, meer dan 20 jaar aan rij gewoontes ben je niet de een op de andere dag zomaar kwijt. En ook al is het een klein tikje, kreunt hij het gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Ik heb vanavond 2x de F19 zekering eruit gehaald. 1x 30 minuten en 1x 45 minuten.

Helaas is de wagen nog steeds offline. Het is mij nu te koud om nog een poging te wagen dus morgen maar eens proberen. Mis ik misschien nog een stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

michel2506 schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:18:
Ik heb vanavond 2x de F19 zekering eruit gehaald. 1x 30 minuten en 1x 45 minuten.

Helaas is de wagen nog steeds offline. Het is mij nu te koud om nog een poging te wagen dus morgen maar eens proberen. Mis ik misschien nog een stap?
Nadat je de zekering eruit hebt gehaald wel de auto vergrendeld en de sleutel uit het bereik gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsov
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
michel2506 schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:18:

Ik ervaar precies hetzelfde probleem. Best vervelend met deze kou…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Laatst online: 31-07 20:42
Joost075 schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:59:
[...]

Misschien een rare vraag, maar hoe dan?

Zit je dan met je linkervoet op de rem? Bij mij rijlessen leerde ik altijd dezelfde voet te gebruiken voor zowel gas als rem volgens mij...
Ik heb precies hetzelfde. Als je bijna tot stilstand komt een hoop herrie van de remmen. En gewoon met de rechtervoet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Vanochtend toch maar uit gewoonte de airco proberen te starten, 10 minuten later, PLING.
Ik zie weer de range, en de auto is begonnen met verwarmen!

Tot die tijd stond hij nog op de range van vrijdag en in de auto kon ik offline/online niet toggelen, terwijl er wel ontvangst is.

Op het moment dat hij dus geen verbinding heeft, werkt de auto wel als hotspot, ik moet elke keer inloggen op de captivate portal om data te kopen. Hierdoor heeft de telefoon die via carplay verbonden is elke keer geen verbinding. Dacht eerst dat dit niet beschikbaar zou zijn voor de one modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Nu het hier toch over verbruik gaat, gisteren halverwege het eerste ritje even een foto gemaakt (toen ik niet achter het stuur zat :p) na een tijdje binnenlandse weggetjes en snelwegen, stoelverwarming en normale verwarming aan. Ben heel tevreden tot nu toe, beter dan verwacht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4s_4qCnC1rEKcCN3bjhmIKqJd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DmSxLm4wJwNFByV52NG3grtY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
kaanmijo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:46:
Nu het hier toch over verbruik gaat, gisteren halverwege het eerste ritje even een foto gemaakt (toen ik niet achter het stuur zat :p) na een tijdje binnenlandse weggetjes en snelwegen, stoelverwarming en normale verwarming aan. Ben heel tevreden tot nu toe, beter dan verwacht!

[Afbeelding]
Dat is inderdaad netjes, hoe langzamer je rijd hoe verder je ook kan rijden natuurlijk. (daarom raden veel mensen 90kmpu aan op de snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ik had dit weekend een offline auto, en opgelost door:
  • Auto uitschakelen
  • zekering 19 getrokken
  • auto op slot
  • weggelopen met sleutel, ver genoeg dat ie buiten bereik van de auto is.
  • Bakkie koffie en 15 min wachten
  • auto weer open
  • Zekering erin
  • Auto inschakelen
  • Multimedia opnieuw opstarten
  • online ✅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
EvdPlas schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:54:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Als je bijna tot stilstand komt een hoop herrie van de remmen. En gewoon met de rechtervoet :) .
Wat voor remmen zijn het eigenlijk? Ik mag morgen mijn Born ophalen en heb tijdelijk een elektrische Renault Zoe met hetzelfde probleem. Je hoort de remmen goed. Hebben elektrische auto's wellicht andere remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 16:48
Verdomme, is VW nou weer met die app aan het spelen?
Auto is weer 'ns in offline modes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
Spro schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:29:
Daar lijkt het op. Bij mij geeft de app wel online aan maar de app wordt niet ververst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:17
EvdPlas schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:54:
[...]

Ik zeg altijd, remmen is angst _O-
Spro schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:29:
Ja sinds 10:02 geen updates meer vanuit de auto, ze zijn de laatste tijd wel vaak aan het rotzooien.
Blijkbaar hebben ze geen staging omgeving en moeten ze op de productie server rommelen :*) -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:35
mitsov schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:27:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde probleem. Best vervelend met deze kou…
Volgens mij een back-end issue aangezien veel ID.x eigenaren hier ook last van hebben sinds vorige week.
Kun je F19 trekken wat je wilt maar dat gaat het probleem dan natuurlijk niet oplossen.
Zie ID.x topic vanaf: pietermx in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaradorn
Leveringsdatum van mijn Born is aangepast, hij komt nu een maandje eerder!! w00t!

Toevallig net ook gebeld door Cupra, productie is maandag gestart, word volgende week al in Nederland verwacht en word dan ook meteen op kenteken gezet voor die lagere bijtelling _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door aaradorn op 13-12-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
aaradorn schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:26:
Leveringsdatum van mijn Born is aangepast, hij komt nu een maandje eerder!! w00t!
Gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxility
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 23:15
Hier ook zojuist gebeld.

Afgelopen vrijdag is de productie gestart. Deze week waarschijnlijk klaar en dan dit jaar nog op kenteken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMikeHaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 12:39
Voxility schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:43:
Hier ook zojuist gebeld.

Afgelopen vrijdag is de productie gestart. Deze week waarschijnlijk klaar en dan dit jaar nog op kenteken!
aaradorn schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:26:

Toevallig net ook gebeld door Cupra, productie is maandag gestart, word volgende week al in Nederland verwacht en word dan ook meteen op kenteken gezet voor die lagere bijtelling _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Welke modellen hebben jullie besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxility
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 23:15
xMikeHaa schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:09:
[...]

[...]

De essential, in week 42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
kaanmijo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:46:

[Afbeelding]
Dat is een heel net verbruik..
Ik haal nu zo’n 25 tot 30 kWh op 100 km..
Toch maar eens kijken of het aan mijn rechtervoet ligt🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
  • Laatst online: 19:58
Voor mij weer een nieuw issue:
Deze koude dagen klappen de spiegels niet automatisch uit als ik de auto open klik met de afstandsbediening. Pas als ik achter het stuur zit en de auto in D/B zet, gaan de spiegels naar buiten; iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
xMikeHaa schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:09:

Business, lieve dame bij ons op werk wist nog wat rekking te vinden in mijn lease budget, besteld op 23-9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
DonJunior schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:23:
[...]

Volgens mij een back-end issue aangezien veel ID.x eigenaren hier ook last van hebben sinds vorige week.
Kun je F19 trekken wat je wilt maar dat gaat het probleem dan natuurlijk niet oplossen.
Zie ID.x topic vanaf: pietermx in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Ben benieuwd of mijn 'experience' in Leusden morgen soepel verloopt. Zou jammer zijn om hem op te halen en e.e.a. werkt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01:00
1104JR schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:26:
Voor mij weer een nieuw issue:
Deze koude dagen klappen de spiegels niet automatisch uit als ik de auto open klik met de afstandsbediening. Pas als ik achter het stuur zit en de auto in D/B zet, gaan de spiegels naar buiten; iemand anders ook last van?
Bij mij idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
Eiríkr schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:55:
[...]

Ben benieuwd of mijn 'experience' in Leusden morgen soepel verloopt. Zou jammer zijn om hem op te halen en e.e.a. werkt niet ;)
Bij mij dus niet :') De app server was uit de lucht toen we hem wouden instellen bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
Ik kreeg afgelopen week een belletje en deze mail (Business edition besteld op 20 september):
Goed je net aan de telefoon gesproken te hebben; jouw CUPRA Born komt nu steeds dichterbij. Alle auto’s die in 2022 binnenkomen, worden in 2022 op kenteken gezet. De reden hiervoor is dat dit een verplichting is vanuit onze fabrikant. Het risico op restwaarde vermindering door een registratie in 2022 ten opzichte van 2023 lijkt vanuit de markt beperkt. Als context; vrijwel alle leasemaatschappijen - een belangrijke partij wat betreft het inschatten van restwaardes - leveren in december 2022 CUPRA’s door, terwijl zij normaliter half november stoppen met leveren.

Een registratie in 2023 zou niet direct voordelig zijn. Dit is zo omdat er voor een registratie in 2023 een nieuwe auto besteld zou moeten worden. Hier wordt ook een prijsverhoging van € 2100 op doorgevoerd. Om de prijs van dit jaar te kunnen garanderen, is het echter wel noodzakelijk om de in december 2022 te ontvangen factuur van de auto nog dit jaar te voldoen en daarnaast de auto te verzekeren. De auto wordt vervolgens begin januari 2023 uitgeleverd.

Als we een nieuwe auto bestellen, zou de levertijd ook weer van voor af aan beginnen. Als dit wel gewenst is, dan is dat mogelijk!

We horen graag of het bovenstaande akkoord is of dat het wenselijker is om een nieuwe auto te bestellen met een registratie in 2023.
Volgens mij zei hij aan de telefoon dat hij a.s. donderdag rijklaar is (of gemaakt wordt?). Wellicht ter info voor tweakers die ook rond deze tijd besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Arboris schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:22:
[...]

Bij mij dus niet :') De app server was uit de lucht toen we hem wouden instellen bij de dealer
Jammer dat ze bij Volkswagen AG dit soort zaken al jaren niet op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Iedere keer als ik de laadkabel aansluit op de auto begint 'ie met laden, maar binnen een paar minuten daarna gaat het alarm constant af. Dit betekend dus effectief dat ik de auto niet aan de straat kan laden, want dan is de hele straat wakker. Heeft iemand hier dit al eerder eens gehad? Alle ramen en deuren zitten dicht, dus dat kan het niet zijn. Daarnaast gebeurde het vanochtend ook toen ik de verwarming via de app aanzette, ik snap er he-le-maal niks van en ik word er helemaal gestoord van :(

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

kaanmijo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:40:
Iedere keer als ik de laadkabel aansluit op de auto begint 'ie met laden, maar binnen een paar minuten daarna gaat het alarm constant af. Dit betekend dus effectief dat ik de auto niet aan de straat kan laden, want dan is de hele straat wakker. Heeft iemand hier dit al eerder eens gehad? Alle ramen en deuren zitten dicht, dus dat kan het niet zijn. Daarnaast gebeurde het vanochtend ook toen ik de verwarming via de app aanzette, ik snap er he-le-maal niks van en ik word er helemaal gestoord van :(

HELP!
Zolang de oorzaak niet duidelijk is zou ik eens proberen om zekering nr 40 er uit te halen en kijken wat dat doet. Volgens het boekje is dat de alarmclaxon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
Je schijnt het alarm uit te kunnen schakelen. Dat staat op blz 98 van de manual.
Pagina: 1 ... 49 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.