Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 48 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Solaruser
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-03-2023
mr.DJ95 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:43:
Wat zijn jullie ervaringen met het laden volgens een routine? Ik merk vaak dat mijn Born de routine om s'nachts tijdens daltarief/goedkope uren te laden heeft gemist en dat ik in de ochtend bij een auto aankom die amper is opgeladen.

Voorbeeld van afgelopen nacht: Hierin is wel te zien dat er iets gebeurt en dat de auto iets wil doen maar echt laden doet die niet. Hij is dan ook maar tot 39% volgeraakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie overigens wel dat de optie voor laadkabel automatisch ontgrendelen aanstaat. Ik ga het aankomende nacht eens proberen met deze optie uitgeschakeld.
Wij laden middels aansturing van de Jedlix app.
Geeft geen problemen. Ook als we anders dan thuislanden gaat dit goed.

• Solaruser
Solaruser schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:02:
[...]

Geeft geen problemen. Ook als we anders dan thuisla
den gaat dit goed.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
[...]

Dat zijn de betere tips! Krijg echter een incorrect username/password. Dit is toch dezelfde inlog als https://mijn.cupraofficial.nl/s/ ?

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:28
mr.DJ95 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:32:
[...]

Dat zijn de betere tips! Krijg echter een incorrect username/password. Dit is toch dezelfde inlog als https://mijn.cupraofficial.nl/s/ ?
Die fout krijg ik op dit moment ook.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

aaradorn schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:35:
Iemand hier met een laadpaal en een huurhuis?

Mijn bedrijf heeft er wat moeite mee, kost blijkbaar een stuk meer dan bij een koophuis en er is blijkbaar wat moeite met de stroom en kosten die daar bij komen, iemand tegen het zelfde probleem is aangelopen?

Cupra komt er al aan dus ik zou ook graag thuis willen opladen haha
Ik krijg een nieuwe woning en daar mag het niet eens van de verhuurder. Ze willen niets aan de muur hebben. Daar heb ik dan 23 panelen waar ik straks niets met de extra opgeleverde energie kan... Ik zou overigens niet weten waarom het aanleggen duurder zou zijn dan bij een koopwoning.

I'm not as think as you stoned I am

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:52
WooK schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:49:
[...]

Ik krijg een nieuwe woning en daar mag het niet eens van de verhuurder. Ze willen niets aan de muur hebben. Daar heb ik dan 23 panelen waar ik straks niets met de extra opgeleverde energie kan... Ik zou overigens niet weten waarom het aanleggen duurder zou zijn dan bij een koopwoning.
Je kunt deze ook op een paaltje laten zetten :)

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 08:51
WooK schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:49:
[...]

Veel aanpassingen in de meter/ stoppenkast. Ik snap het ook niet.

Niks aan de muur maar ook niet uit de grond?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:00
BlackiE1982 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:09:
Ik heb een vraag. Is het mogelijk om bepaalde apparaten die langs de wegen staan in de kaart/navigatie te zien? ;) ;) Met dan eventueel een waarschuwing wanneer je dichtbij komt. Niet dat ik altijd te hard rij, maar toch even fijn een waarschuwing om die paar kilometer boete te voorkomen. Ik heb een geïmporteerde Formentor uit Luxemburg. Geen idee of het daar aan ligt.

[Afbeelding]
Nog een foto om mee te patsen :*)
Wat een ongelooflijk gaaf model is die Formentor toch ook. Alsof ze een stijlvol studiemodel direct in productie hebben genomen. Ik snap er niets van dat je ze zo weinig ziet rijden... :S

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

TheMadd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:11:
[...]

Je kunt deze ook op een paaltje laten zetten :)
Preciesss.. daarom heet dat ding een laad”paal” _O-

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:59
Vandaag de knoop doorgehakt en zakelijk een Born Business met Pilot L pakket aangevraagd.

Kleur Rayleigh Red, volgens de RDW een van de weinigen (lees: 2e) in Nederland.

Even afwachten of hij definitief doorgezet gaat worden, anders wordt het wisselen naar Aurora Blue.

Ben benieuwd! 😊

Levering zou volgens Cupra medio februari-maart 2023 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Laadpaal is goedgekeurd door de woning corporatie _/-\o_ maar nu wilt mijn werk hem niet meer plaatsen, blijkbaar is het te duur voor mijn woning en ze weten niet wie er betaald voor de stroom......... (ook al heb ik vaker aangegeven dat ik 100% verantwoordelijk ben voor mijn stroom en de kosten daar bij. 8)7 8)7 8)7 8)7 ) 2 steps forward, 3 steps backwards I guess.

Dan maar een publieke laadpaal aanvragen via mijn gemeente, daar hebben mensen blijkbaar wel wat geluk mee.

(kan gelukkig naar kantoor rijden waar ze laadpalen hebben, maar is niet echt handig dit.)

[ Voor 13% gewijzigd door aaradorn op 25-11-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:24
aaradorn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:51:
Laadpaal is goedgekeurd door de woning corporatie _/-\o_ maar nu wilt mijn werk hem niet meer plaatsen, blijkbaar is het te duur voor mijn woning en ze weten niet wie er betaald voor de stroom......... (ook al heb ik vaker aangegeven dat ik 100% verantwoordelijk ben voor mijn stroom en de kosten daar bij. 8)7 8)7 8)7 8)7 ) 2 steps forward, 3 steps backwards I guess.

Dan maar een publieke laadpaal aanvragen via mijn gemeente, daar hebben mensen blijkbaar wel wat geluk mee.

(kan gelukkig naar kantoor rijden waar ze laadpalen hebben, maar is niet echt handig dit.)
Jij hebt toch zelf een energie contract? Tenzij je natuurlijk een all-in tarief betaald, dan zou je het moeten overleggen met de woningcorporatie....

En waarom is jouw laadpaal duurder t.o.v. een koopwoning of andere woning?

Zijn wel hele bijzondere redenen die mijn inziens wel een toelichting verdienen.....

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Garrettvr schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:24:
[...]

Jij hebt toch zelf een energie contract? Tenzij je natuurlijk een all-in tarief betaald, dan zou je het moeten overleggen met de woningcorporatie....

En waarom is jouw laadpaal duurder t.o.v. een koopwoning of andere woning?

Zijn wel hele bijzondere redenen die mijn inziens wel een toelichting verdienen.....
Ik heb zelf een energie contract, snap het ook niet helemaal waarom het opeens duurder zou moeten zijn. Woningcorporatie zegt ook dat de energie kosten voor mij zijn en er niks extra's bij komt. (heb zelfs zonnepanelen die ik kan gebruiken voor het laden, opwekking van de zonnepanelen is tevens ook voor mij zelf)

De installatie is duurder omdat ik een vrij simpele stoppenkast/meterkast heb, er moeten veel aanpassingen gemaakt worden. Maar buiten dat snap ik het ook niet, de kabel zou vanuit de kast 15 centimeter omlaag moeten en kan dan direct naar buiten.

Heb helaas geen inzicht in de factuur die ze hebben gekregen ben namelijk best wel benieuwd.

Ik ben nu helaas aan het genieten van een vakantie, in de tuin werken, maar zodra ik weer terug ben ga ik eens wat collega's lastig vallen, die hebben een koophuis en krijgen zonder problemen een laadpaal, even kijken of hun een factuurtje hebben gezien.

Wie weet laat ik in de toekomst mijn eigen paal aan sluiten, ga hier toch nog wel wat jaartjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 22:11
aaradorn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:51:
[...]

Ik heb zelf een energie contract, snap het ook niet helemaal waarom het opeens duurder zou moeten zijn. Woningcorporatie zegt ook dat de energie kosten voor mij zijn en er niks extra's bij komt. (heb zelfs zonnepanelen die ik kan gebruiken voor het laden, opwekking van de zonnepanelen is tevens ook voor mij zelf)

De installatie is duurder omdat ik een vrij simpele stoppenkast/meterkast heb, er moeten veel aanpassingen gemaakt worden. Maar buiten dat snap ik het ook niet, de kabel zou vanuit de kast 15 centimeter omlaag moeten en kan dan direct naar buiten.

Heb helaas geen inzicht in de factuur die ze hebben gekregen ben namelijk best wel benieuwd.

Ik ben nu helaas aan het genieten van een vakantie, in de tuin werken, maar zodra ik weer terug ben ga ik eens wat collega's lastig vallen, die hebben een koophuis en krijgen zonder problemen een laadpaal, even kijken of hun een factuurtje hebben gezien.

Wie weet laat ik in de toekomst mijn eigen paal aan sluiten, ga hier toch nog wel wat jaartjes zitten.
Gaat dit om zakelijke lease? Je laadkosten worden gewoon gefactureerd bij de lease maatschappij en krijg jij terugbetaald, dat doet die laadpaal zelf. Is doorgaans trouwens goedkoper dan publiekelijk laden.

Wat betreft de kosten van het plaatsen, die komen gewoon bij je bijtelling op.

Dit is althans allemaal hoe het hij Arval werkt.

Ontopic: is het mogelijk meer dan 2 tijden in tegelijk te kiezen voor het klimatiseren of is dat een beperking?

[ Voor 3% gewijzigd door SpoinkyNL op 25-11-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
SpoinkyNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:19:
[...]

Gaat dit om zakelijke lease? Je laadkosten worden gewoon gefactureerd bij de lease maatschappij en krijg jij terugbetaald, dat doet die laadpaal zelf. Is doorgaans trouwens goedkoper dan publiekelijk laden.

Wat betreft de kosten van het plaatsen, die komen gewoon bij je bijtelling op.

Dit is althans allemaal hoe het hij Arval werkt.
Het is inderdaad een zakelijke lease, ze willen dat ik nu altijd publiekelijk ga laden, krijg ook meerdere pasjes voor alle systemen, vind het allemaal maar raar, Maarja, als hun dat willen doen dan is dat aan hun. Ik ga waarschijnlijk wel contact opnemen met een bedrijf zoals vattenfal en vraag eens of ze langs kunnen komen en een inschatting kunnen maken van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:24
aaradorn schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:09:
[...]

Het is inderdaad een zakelijke lease, ze willen dat ik nu altijd publiekelijk ga laden, krijg ook meerdere pasjes voor alle systemen, vind het allemaal maar raar, Maarja, als hun dat willen doen dan is dat aan hun. Ik ga waarschijnlijk wel contact opnemen met een bedrijf zoals vattenfal en vraag eens of ze langs kunnen komen en een inschatting kunnen maken van de kosten.
Lokale installateur kan natuurlijk ook!

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Garrettvr schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:28:
[...]

Lokale installateur kan natuurlijk ook!
Kan ook ja, heb nog geen keuze gemaakt. Ik ga straks toevallig eens praten met iemand hier in de buurt die bij de zelfde woning corporatie zit en een laadpaal heeft, lijkt mij ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerToTheUsers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-08 22:00
Voor de mensen die 'em al hebben... Wat is de hoogte als de achterklep geopend is? Dat kan ik niet vinden in de (on-line) manual, en in de datasheet hebben ze het ook enkel over de 1540mm hoogte tot aan het dak. Maar het is wel handig dat de koffer nog open kan als we een nieuwe garagepoort plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
PowerToTheUsers schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:38:
Voor de mensen die 'em al hebben... Wat is de hoogte als de achterklep geopend is? Dat kan ik niet vinden in de (on-line) manual, en in de datasheet hebben ze het ook enkel over de 1540mm hoogte tot aan het dak. Maar het is wel handig dat de koffer nog open kan als we een nieuwe garagepoort plaatsen ;)
Even gemeten: net iets minder dan 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:17
Weet iemand of het mogelijk is om de navigatie database handmatig te updaten?
De mijne staat nog steeds op 22.3 terwijl ik al foto's voorbij heb zien komen van 22.7 en ondertussen zal er wel een nieuwere versie zijn neem ik aan.
De auto opnieuw koppelen heeft niet geholpen, nu een paar weken later staat die nog op 22.3.
Voor de ID.3 schijn je de database handmatig te kunnen downloaden en installeren middels een usb stick.
Echter heb ik wel iets gevonden, maar dat is echt allemaal VW gerelateerd en niet voor de overige dochtermerken zoals Cupra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Disksoft schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:09:
Weet iemand of het mogelijk is om de navigatie database handmatig te updaten?
De mijne staat nog steeds op 22.3 terwijl ik al foto's voorbij heb zien komen van 22.7 en ondertussen zal er wel een nieuwere versie zijn neem ik aan.
De auto opnieuw koppelen heeft niet geholpen, nu een paar weken later staat die nog op 22.3.
Voor de ID.3 schijn je de database handmatig te kunnen downloaden en installeren middels een usb stick.
Echter heb ik wel iets gevonden, maar dat is echt allemaal VW gerelateerd en niet voor de overige dochtermerken zoals Cupra.
Ik heb dit gevonden: https://www.cupraofficial...ion-systems/how-to-update

Hier is de pagina met alle systemen: https://www.seat.com/owners/about-my-car/navigation-systems

Die van de Leon lijkt het meeste op die van ons (qua foto's) helaas geeft het PDF'je want je up de cupra website kan vinden niet heel veel info. Volgens de website komt de volgende update deze maand nog. Je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 23:17
Ik had die pagina’s ook gevonden, helaas zonder positief resultaat. Ook heb ik zojuist de database bestanden gedownload van de id.3 en deze ingeplugd in de auto, ik zie niets gebeuren maar het schijnt een achtergrond proces te zijn. Dus even afwachten of die van de week nieuwer is dan 22.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
[...]

Ik heb de Jedlix app kunnen koppelen maar hij lijkt het niet te doen als ik mijn Cupra aansluit op mijn domme Alfen Single Pro. Heb ik een "slimme" paal nodig ondanks dat er "optioneel" bijstaat of doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFrijns
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 22:00
Zojuist niet van de plek te komen met de Born. 6 meldingen in het scherm staan van systemen die niet beschikbaar zijn. Cupra mobiliteit gebeld en die heeft de ANWB aangestuurd. Nu wachten....
Ze vermoeden een lege 12V accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02
BFrijns schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:43:
Zojuist niet van de plek te komen met de Born. 6 meldingen in het scherm staan van systemen die niet beschikbaar zijn. Cupra mobiliteit gebeld en die heeft de ANWB aangestuurd. Nu wachten....
Ze vermoeden een lege 12V accu.
Dat is balen zeg. Ben dan vooral benieuwd waarom die leeg is.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Als je 12V accu leeg is krijg je ook geen meldingen op het scherm. Er is namelijk geen 12V

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
MarkV6 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:15:
Als je 12V accu leeg is krijg je ook geen meldingen op het scherm. Er is namelijk geen 12V
Of hij is niet helemaal leeg, maar leeg genoeg om hem niet te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFrijns
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 22:00
Uiteindelijk kwam de ANWB na 30 minuten. Stapte in en alles werkte....
wat betreft de 12V accu. Dit gaven ze telefonisch aan.
Moet nog naar de dealer ermee om verder uit te laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
BFrijns schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:13:
Volgende keer auto even op slot en 20 minuten wachten.. Ik de meeste gevallen zijn de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Laatst online: 10-09 16:49
BFrijns schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:13:
Heb dit in het verleden inderdaad ook gehad. Auto op slot doen, 10 minuten wachten, en alles werkt weer zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaruser
mr.DJ95 schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:55:
[...]

Ik heb de Jedlix app kunnen koppelen maar hij lijkt het niet te doen als ik mijn Cupra aansluit op mijn domme Alfen Single Pro. Heb ik een "slimme" paal nodig ondanks dat er "optioneel" bijstaat of doe ik wat fout?
Je hoeft alleen de Cupra te koppelen aan de jedlix app. Ik laad nu op een openbare laadpaal via opdracht in de jedlix app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaruser
Solaruser schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:13:
[...]

Je hoeft alleen de Cupra te koppelen aan de jedlix app. Ik laad nu op een openbare laadpaal via opdracht in de jedlix app.
Thuis laden we met op met easee lader die we ook via jedlix aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
Solaruser schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:13:
[...]

Hij geeft bij mij aan ' onbeheerd opladen'. ik heb een Alfen single pro laadpaal thuis.

Nadat ik de auto aan de laadpaal heb gekoppeld heb ik het laden geactiveerd met mijn laadtag en verder niets met de jedlix app gedaan. Ligt het daar aan?

[ Voor 18% gewijzigd door bob 2.0 op 28-11-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solaruser
bob 2.0 schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:30:
[...]

Hij geeft bij mij aan ' onbeheerd opladen'. ik heb een Alfen single pro laadpaal thuis.

Nadat ik de auto aan de laadpaal heb gekoppeld heb ik het laden geactiveerd met mijn laadtag en verder niets met de jedlix app gedaan. Ligt het daar aan?
Bij Jedlix instellingen energie leverancier invullen bij laadlokatie. Dan vertrektijd invullen op het dashboard en tot welk percentage je slim wilt laden invoeren. Bij de Cupra app bij laadroutines aangeven tot hoeveel procent je op jouw gebruikte laadlokatie maximaal wilt laden. Succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndreVanV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-03 08:52
Ik heb sinds kort winterbanden onder mijn Cupra Born zitten. Het verbruik is wel enorm toegenomen. Rij nu soms maar 20 km op 10%. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HuilieHuilie
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-12-2024
AndreVanV schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:08:
Ik heb sinds kort winterbanden onder mijn Cupra Born zitten. Het verbruik is wel enorm toegenomen. Rij nu soms maar 20 km op 10%. Hebben meer mensen daar last van?
Ja! Man, winterbanden en kou, zonder al die dingen reed ik 16kwh/100km ik zit nu op 21kwh en soms 22kwh per 100 km.

M'n range is echt enorm achteruit gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
HuilieHuilie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:58:
[...]

Ja! Man, winterbanden en kou, zonder al die dingen reed ik 16kwh/100km ik zit nu op 21kwh en soms 22kwh per 100 km.

M'n range is echt enorm achteruit gegaan.
Diezelfde verhoging heb ik ook (ongeveer) met zomerbanden. Normaal zat ik inderdaad op mijn stuk naar werk/terug op 16kwh en nu rond de 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Laatst online: 27-03 08:34
Ik heb ineens WiFi in mijn auto? Verder geen databundel of iets gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

CupraFrank schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:52:
Ik heb ineens WiFi in mijn auto? Verder geen databundel of iets gekocht.

[ Voor 197% gewijzigd door Audione0 op 30-11-2022 15:42 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Niet toevallig een hotspot op de tel draaiende waar de auto mee verbonden is?

[ Voor 44% gewijzigd door Audione0 op 30-11-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Solaruser schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:23:
[...]

Bij Jedlix instellingen energie leverancier invullen bij laadlokatie. Dan vertrektijd invullen op het dashboard en tot welk percentage je slim wilt laden invoeren. Bij de Cupra app bij laadroutines aangeven tot hoeveel procent je op jouw gebruikte laadlokatie maximaal wilt laden. Succes.
En dit werkt met een domme paal? Puur en alleen je Cupra slim aansturen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solaruser
mr.DJ95 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:24:
[...]

En dit werkt met een domme paal? Puur en alleen je Cupra slim aansturen dus?
Ja, kijk bij Jedlix hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
Solaruser schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:23:
[...]

Vanmiddag gedaan als beschreven maar er wordt nog steeds onbeheerd opgeladen. Ik laat het maar even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bob 2.0 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:43:
[...]

Vanmiddag gedaan als beschreven maar er wordt nog steeds onbeheerd opgeladen. Ik laat het maar even zo.
Ik loop hier ook tegenaan. Denk dat we toch die 3.0 update nodig hebben wellicht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUuCBuAevGIAdx9NU8_HYGwcXXs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HKxXaQMmVheXSy9G5lQwsYki.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Audione0 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:40:
Niet toevallig een hotspot op de tel draaiende waar de auto mee verbonden is?
Nee want er stond verbonden met MySeat maar een uur later kreeg ik ineens de melding dat ik moest inloggen voor internet. Dus ik denk dat het een foutje was. Ik dacht eerst wel verbonden met de WiFi van de auto maar geen internet maar dat was ook niet zo. Zal straks nog eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:05
Heeft deze eigenaar van een Cupra Born de 3.0 software al draaiende? If so, waarom kijk ik hier naar recyclede achtergrondafbeeldingen van Seat en waarom zijn die icoontjes onderin zo intens lelijk vergeleken met de UI zoals de meesten hier gewend zijn? Wat een afgang zeg... 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xganzhpqs73a1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickAlan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:59
NickAlan schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:39:
Vandaag de knoop doorgehakt en zakelijk een Born Business met Pilot L pakket aangevraagd.

Kleur Rayleigh Red, volgens de RDW een van de weinigen (lees: 2e) in Nederland.

Even afwachten of hij definitief doorgezet gaat worden, anders wordt het wisselen naar Aurora Blue.

Ben benieuwd! 😊

Levering zou volgens Cupra medio februari-maart 2023 zijn.
Inmiddels de voorloopauto in ontvangst genomen. Een Copper Edition One, alleen niet geheel foutloos.. parkeerhulp voor werkt niet, CarPlay verbindt niet en Bluetooth ook niet 😬.

Auto is al langer dan een uur volledig “uit” geweest, mocht helaas niet baten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fEvs6P9BxvsMcH_a-aXtdfCQDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1aK4fH7gMu0ttXwh2DFHJVw.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen dit gehad en mogelijk tips?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hwarqGiyFqcAaoY4wrZwdaQDRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h10OeDCqP3BxTRusW3TGIUnt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoinkyNL
Helaas, de nieuwigheid van mijn Born is er inmiddels wel af. Tijdens de spits iemand tegen mijn zijkant aangekomen omdat ik na 3 ritsende mensen voor laten het wel genoeg vond. Wederpartij had dit gemakkelijk kunnen voorkomen, het ging namelijk stapvoets en er was alle ruimte.

Oh well, verzekeringskwestie, ik heb een getuigen die beaamd dat de wederpartij dit opzettelijk deed.

Ik had natuurlijk deze voordringer er ook voor kunnen laten maar niet gedaan en dat kost me nu tijd en moeite, lesje geleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-qM6kaHPXhB3hAyHy2hCvCP0Ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDhtYOLKpiH1lk2dpHW83ZjG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Born2be.alive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-03-2024
Vanochtend 80% laden 220km bereik. Is normaal ruim 280.
Wist niet dat temperatuur zo’n impact heeft. Maar wat te doen: is naar 100% laden echt zo slecht of beter onderweg bijladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghostbus007
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:26
Disksoft schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:28:
Ik had die pagina’s ook gevonden, helaas zonder positief resultaat. Ook heb ik zojuist de database bestanden gedownload van de id.3 en deze ingeplugd in de auto, ik zie niets gebeuren maar het schijnt een achtergrond proces te zijn. Dus even afwachten of die van de week nieuwer is dan 22.3.
Gisteren update gehad naar 22.10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nj5-oQvd0GSiDruWa6x2dV4hGRo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lMTMrWo0GJvG2JVZaO1XcCGP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Born2be.alive schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:29:
is naar 100% laden echt zo slecht of beter onderweg bijladen?
Nu mijn Born stuk is heb ik al 6 weken een Mokka-e. Deze heeft de optie om te 80% helemaal niet. Het zal dus wel meevallen.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Wist niet dat temperatuur zo’n impact heeft. Maar wat te doen: is naar 100% laden echt zo slecht of beter onderweg bijladen?
Opzich kan af en toe tot 100% niet zo heel veel kwaad.

Temperatuur heeft inderdaad een flinke impact op je range, daarom kijk ik ook geen reviews meer uit zuid europa of de US, deze dude woont in Noorwegen en dat is wel een wat extremer Nederland maar geeft je wel een duidelijk inzicht.

https://www.youtube.com/@bjornnyland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:13
Ik zie net deze staan bij Autoweek.nl: Cupra Born verbeterd: meer uitrusting
Zowel de Cupra Born Performance als Copper Edition heeft voortaan standaard een 360-graden-camera, een dodehoeksensor en een uitparkeerassistent. Bovendien geven beide varianten een waarschuwing tijdens uitstappen op een gevaarlijk moment. Verder zijn Lane Assist Plus, Emergency Assist én Travel Assist standaard, evenals Trained Park Assist en volledige inparkeerhulp.
https://www.autoweek.nl/a...erbeterd-meer-uitrusting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:30
ghostbus007 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:40:
[...]

Gisteren update gehad naar 22.10

[Afbeelding]
Wat kan ik doen als de Navigatiedatabase al een half jaar op 22.6 blijft hangen?
Hardware: H20
Software: 0796

Infotainment is wel in de online modus...

[ Voor 53% gewijzigd door PSspike op 02-12-2022 11:37 ]

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

kaanmijo

Picobello B.V.

Zojuist het verlossende mailtje gekregen. 12 december mag ik m'n Adrenaline in Geyser Silver op gaan halen in Leusden. Zin in! Besteld halverwege juli :)

[ Voor 4% gewijzigd door kaanmijo op 02-12-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Eddo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:05:
Ik zie net deze staan bij Autoweek.nl: Cupra Born verbeterd: meer uitrusting

[...]

https://www.autoweek.nl/a...erbeterd-meer-uitrusting/
Hm, ik heb een Performance in bestelling staan. Ben benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25

eisbaer

Zie signature

Het verhaal dat ik volg is hoger dan 80% laden mits je kort daarna gaat rijden. Op mijn werk laad ik hem tot 80% en een uurtje voordat ik naar huis ga, via de app naar 90% of 100%. Doel is dat bij thuiskomst er zo’n 80% in zit.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
Zo te zien is mijn Born (Adrenaline 2022) geüpdatet van 3.0 naar 3.1.

Heeft iemand een changelog? De melding om deze te bekijken kwam maar 1 keer in beeld, op de snelweg 😅Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmhHbfS9XEta95lZu6JEL0M7Shg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhoE35xlqsISCNvLSvSMg8aX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Cupra is de laatste week druk bezig geweest op hun youtube kanaal: https://www.youtube.com/@CUPRAOfficial/videos

Ik ga er vanuit dat je voor Parking assist het 360 graden camera systeem nodig hebt? Krijg zelf de business dus zal dan waarschijnlijk nog handmatig moeten inparkeren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ar66
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-08 16:19
Hi,

mijn C.B. Performance gaf gistermiddag alles rood wat rood maar kan zijn :-) , accupakket, 12V, noodaccu kortom hij deed niets. Vanochtend was er weer leven :-o maar de laadsnelheid aan een 11kWh paal was maar 14km/h terwijl 58 normaal is. De accu wil niet verder opladen dan 280km (97%). Kan dit met de temperatuur te maken hebben (0,5grdn Celcius).

Cheers,

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 16:32
Vrijdag een SMS ontvangen dat ik een afspraak kan inplannen voor het ophalen van mijn Cupra Born performance.
Wel bijzonder totaal 0 communicatie met Cupra of de leasemaatschappij.
Besteld op 23 augustus en levering 12 december in Leusden.
Iemand bekend met de Cupra Born Experience betreft ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

plukvet schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:32:
Vrijwel iedereen hier ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
Nou ben benieuwd, in eerste instantie stond bij aflevering Eindhoven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:46
plukvet schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:32:
Vrijdag een SMS ontvangen dat ik een afspraak kan inplannen voor het ophalen van mijn Cupra Born performance.
Wel bijzonder totaal 0 communicatie met Cupra of de leasemaatschappij.
Besteld op 23 augustus en levering 12 december in Leusden.
Is je Leasemaatschappij toevallig Athlon?

Ik herken dezelfde ervaring, zelf achter informatie aan moeten gaan, nagenoeg geen informatie terugkrijgen vanuit de LM. Cupra verwijst naar de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
Vegazz schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:16:
[...]

Ik herken dezelfde ervaring, zelf achter informatie aan moeten gaan, nagenoeg geen informatie terugkrijgen vanuit de LM. Cupra verwijst naar de LM.
Nee ik heb Arval als LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash_Dog123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-07-2024
Vegazz schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:16:
[...]

Alphabet is niet heel veel beter hoor. Heb daar ook heel actief achter informatie aan moeten zitten.
Maar goed 10 december mag ik mijn born op halen, dus helemaal happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
Zijn er nog meer mensen hier die maandag 12 december hun Cupra gaan ophalen in Leusden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Mijn draadloze CarPlay werkt sinds kort niet meer, kan alleen nog via de kabel verbinding maken. Meer mensen last van of tips voor een oplossing?

Edit: De app geeft ook een "internal server error"

[ Voor 15% gewijzigd door CupraFrank op 05-12-2022 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jermaine
CupraFrank schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:16:
Edit: De app geeft ook een "internal server error"
Same here, sinds ~ 11:30 is het weer feest! Wanneer ik de app open krijg ik de melding dat ik eea via Service Management op moet lossen maar dat onderdeel van de app heeft er ook geen zin meer in en vertelt me...

Nada! 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P71_rIdryGu9Nr04eQXY391G1eE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xflbih8x5mDTcGqWKJIjTQjS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Jermaine schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:01:
[...]

Same here, sinds ~ 11:30 is het weer feest! Wanneer ik de app open krijg ik de melding dat ik eea via Service Management op moet lossen maar dat onderdeel van de app heeft er ook geen zin meer in en vertelt me...

Nada! 7(8)7

[Afbeelding]
Exact wat de app mij ook vertelt. Maar het draadloos CarPlay probleem had ik gister en zaterdag ook al. Via de kabel werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:19

Nada! 7(8)7
Lijkt erop dat de API er weer uit ligt. Tronity update ook niet meer sinds een uur of 12.

PVOutput 15125 Wp op SE15k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCupraBorn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-12-2023
Heeft iemand ervaring met de verwarmde ruitensproeiers? Kan mij herinneren dat die op de Cupra Born One edities zou zitten. Kan het nu nergens meer vinden.

Is het iemand al een keer gelukt, of heb ik het verkeerd begrepen?

Laatst waren mijn ruitensproeiers namelijk bevroren met de kou in de ochtend. (Moet nog even antivries kopen...)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAgSWqw88QW6Ic2GAjP9lzEpicM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HV7E20qlWOdDSfnuKPpYoQeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

DutchCupraBorn schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:02:
Heeft iemand ervaring met de verwarmde ruitensproeiers? Kan mij herinneren dat die op de Cupra Born One edities zou zitten. Kan het nu nergens meer vinden.

Is het iemand al een keer gelukt, of heb ik het verkeerd begrepen?

Laatst waren mijn ruitensproeiers namelijk bevroren met de kou in de ochtend. (Moet nog even antivries kopen...)[Afbeelding]
Dit staat er over in het instructieboekje:
Verwarmbare ruitensproeiers De verwarming ontdooit de bevroren ruitensproeiers. Het verwarmingsvermogen wordt automatisch aangepast aan de omgevingstemperatuur bij inschakeling van het contact. De verwarming ontdooit enkel de sproeiers, niet de slangen waardoor de ruitensproeiervloeistof passeert.
Je kan daar zelf niets aan in- of uitschakelen of aanpassen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCupraBorn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-12-2023
Pinobigbird schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:10:
[...]

Dit staat er over in het instructieboekje:

[...]

Je kan daar zelf niets aan in- of uitschakelen of aanpassen.
Oh top.. helemaal overheen gelezen. Doet het dus waarschijnlijk pas na een tijdje. Had er al wel naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 16:48
lemonade schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:27:
[...]

Lijkt erop dat de API er weer uit ligt. Tronity update ook niet meer sinds een uur of 12.
Hrmf. Bij mij werkte het rond 'n uur of 19 nog, maar inmiddels moet ik ook naar buiten lopen om de verwarming aan te zetten. First world problems, i know, maar man wat knullig van VAG dit soort dingen.

Zou ik 'ns bij m'n klanten moeten doen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Rond 19:00 draaide de boel hier ook weer eventjes, maar nu m'n Born aan een publieke paal hangt zonder een werkende app weet ik dus niet hoe laat de accu weer op 100% zit. Zucht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:38

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

De app klapt er bij mij nu ook uit (pixel 6pro), dat was de vorige storing nog niet het geval :)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brak1977
  • Laatst online: 14-09 07:36
Hier werkt de app ineens ook niet meer. Wilde hem tot 80% laden, en als ik wakker wordt de laatste 20% erin stoppen. Nu weer in de ochtendkou ernaar toe lopen om hem handmatig op 100% te zetten.

Anders maar gewoon weer op 100% zetten als ik thuis kom, ik rij bijna elke dag minimaal 200km dus staat dan nooit langer dan 12 uur op 100%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 20:56
App heeft storing, gelukkig snapt het Cupra support team niet dat het aan hun app ligt:

Indien de CUPRA CONNECT/MyCUPRA app niet goed functioneert of een foutmelding geeft, adviseer ik je om de app volledig van je telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden. Door het volledig verwijderen en opnieuw downloaden wordt er een soort mini reset gemaakt, wat meestal al direct het probleem oplost.

Tevens is het advies om er voor te zorgen dat je telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een oudere softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren. De CUPRA CONNECT app functioneert correct vanaf softwareversie iOS 10.0 of hoger en Android 7.0 of hoger op je telefoon. De My CUPRA app functioneert correct vanaf softwareversie iOS 14.0 of hoger en Android 8.0 of hoger op je telefoon.

Indien het probleem zich blijft voordoen na bovenstaande stappen, ontvang ik graag een screenshot met datum en tijdstip erbij vermeld. Tevens verneem ik graag met welk e-mailadres je CUPRA CONNECT account is aangemaakt + kenteken. Ik ga dan verder voor je aan de slag om het probleem op te lossen. Het kan zijn dat ik het dan uit moet zetten bij de beheerder van CUPRA CONNECT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Aaah, om die reden werken apps als Pump en Tronity, die ook gebruik maken van de vwgroup.io API (heeft iemand hier trouwens meer info over? Ik zou dit best wel eens willen gebruiken voor een sideproject! :Y) ) dus ook issues. Logisch, Volkswagen...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHDTLEB
Zojuist uitgelogd en nu ben ik nog verder van huis. App opnieuw ingelogd en wagen wordt niet meer herkend. Krijg een 401 error op http://ola.prod.code.seat.cloud.vwgroup.com/
Als ik die request zelf doe met authorisatie ingeschakeld krijg ik een 500 error

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LCU37P8cpUC-HlUGkQr_2eiCbE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tp7Dm5mooPRSR4tf99WEgS8g.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:58
Pump gaf een reactie:

VW Group just changed the APIs beginning of this week, which also impacted the Cupra brand. We have already fixed the VW API and are currently working on the Cupra API. Stay tuned.

Dat zal vast de reden zijn dat de connectie er weer uit ligt. Dat het Pump overkomt is niet fijn, maar dat het consequenties heeft voor de Cupra app lijkt me onnodig en was toch te voorzien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bob 2.0
Bij mij doet de app het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
Hier ook weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Hier ook. Ik heb hier zowel Pump als Tronity draaien omdat hun iOS widgets zo fijn zijn; Tronity sloeg net ook flink op hol qua notificaties dat mijn accu weer op 100% zit. Gelukje bij een ongelukje, zodat je mooi kunt zien dat alles weer werkt. For the time being uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
Hier ook. Maar mijn draadloze CarpPlay werkt nog steeds niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
Eiríkr schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:34:
Yes yes @Tylen ook hier is de Born besteld!

Gisteren het private lease verzoek ingediend via https://www.cupraofficial.nl en direct alle documenten aangeleverd. Zojuist zag ik bij het inloggen dat het contract klaar stond en ik de bestelling kon bevestigen. Kreeg hier overigens geen notificatie van, dus zelf in de gaten houden.

Ik heb gekozen voor de Cupra Born Performance, 58kWh met e-boost, Aurora Blue.

Nog even getwijfeld over zwart maar blauw spreekt me meer aan. Vind de 20" Firestorm velgen ook prachtig.

[Afbeelding]

En nu wachten...
Volgende week woensdag om 12.00 uur ophalen :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
Helaas, Athlon stuurt mij net een email dat de levering naar 13 Januari 2023 is verplaatst..

Cupra Born Adrenaline besteld op 22 Augustus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMikeHaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:39
Vegazz schreef op woensdag 7 december 2022 @ 00:43:
Helaas, Athlon stuurt mij net een email dat de levering naar 13 Januari 2023 is verplaatst..

Cupra Born Adrenaline besteld op 22 Augustus..
Die kreeg ik ook vorige week. 10 Augustus een Adrenaline 77kwh besteld. Hij komt vanzelf.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
xMikeHaa schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:04:
[...]

Die kreeg ik ook vorige week. 10 Augustus een Adrenaline 77kwh besteld. Hij komt vanzelf.... ;(
Heb jij verder nog contact opgenomen met LM of Cupra? Gezien ze overal hebben geadverteerd met “Nog dit jaar leverbaar”. Scheelt aardig wat centen in de bijtelling als de auto in ieder geval nog in 2022 op kenteken wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMikeHaa
Vegazz schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:13:
[...]

Heb jij verder nog contact opgenomen met LM of Cupra? Gezien ze overal hebben geadverteerd met “Nog dit jaar leverbaar”. Scheelt aardig wat centen in de bijtelling als de auto in ieder geval nog in 2022 op kenteken wordt gezet.
Had eerst contact opgenomen met mn LM (DirectLease) en die verwees mij door naar Cupra. Toen ik contact opnam met Cupra kreeg ik een standaard ctrl c / ctrl v berichtje terug:

"Goedemiddag Mike, van harte gefeliciteerd met de bestelling van jouw CUPRA! Wanneer jouw CUPRA wordt afgeleverd is nog niet bekend, zodra dit bekend is zal je CUPRA Specialist je informeren. CUPRA kan pas zekerheid geven over de levering, als de auto in Nederland is aangekomen."

Gaat inderdaad een paar euro per maand extra kosten als ie pas in 2023 geleverd gaat worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeGraaf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Ik heb ook een Born Adrenaline met grotere accu besteld in juli. Deze zou volgende week geleverd worden, maar ook hier het bericht (al enige tijd geleden) dat het de week van 20 januari wordt. Ik heb contact gehad met een Cupra specialist van PON, hij gaf aan dat de auto in week 51 in Nederland wordt verwacht. Dat zou betekenen dat de auto nog wel op tijd in Nederland is en op kenteken gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hm. Ik heb dus rechtstreeks bij CUPRA besteld en mag 'm volgende week woensdag ophalen. Hopelijk gaat dat door...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:09

Pinobigbird

doesn't share food!

JoostdeGraaf schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:22:
Ik heb ook een Born Adrenaline met grotere accu besteld in juli. Deze zou volgende week geleverd worden, maar ook hier het bericht (al enige tijd geleden) dat het de week van 20 januari wordt. Ik heb contact gehad met een Cupra specialist van PON, hij gaf aan dat de auto in week 51 in Nederland wordt verwacht. Dat zou betekenen dat de auto nog wel op tijd in Nederland is en op kenteken gezet kan worden.
Dat zal heel goed kunnen ja. Dat is vorig jaar natuurlijk ook zo gedaan met de One-uitvoeringen. Alles vóór 31 december in Nederland en tenaamgesteld met datum eerste toelating (DET) geregistreerd, en in januari, februari en maart alles afleveren.

[ Voor 10% gewijzigd door Pinobigbird op 07-12-2022 13:45 . Reden: Niet tenaamstelling maar DET is leidend ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

kaanmijo

Picobello B.V.

Eiríkr schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:29:
Hm. Ik heb dus rechtstreeks bij CUPRA besteld en mag 'm volgende week woensdag ophalen. Hopelijk gaat dat door...
Zodra je een afspraak hebt staat de auto letterlijk al op het parkeerterrein bij PON, dus dat kan dan niet meer misgaan lijkt me. Tenzij er een motor onder vandaan komt vallen als ze 'm verplaatsen, maar dat lijkt me (hopelijk) niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
kaanmijo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:51:
[...]

Zodra je een afspraak hebt staat de auto letterlijk al op het parkeerterrein bij PON, dus dat kan dan niet meer misgaan lijkt me. Tenzij er een motor onder vandaan komt vallen als ze 'm verplaatsen, maar dat lijkt me (hopelijk) niet :+
Mooi. Kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
Vegazz schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:13:
[...]

Update:

Contact opgenomen met Cupra. Die meldt dat de auto 13 december rijklaar is en rond die tijd ook de uitnodiging voor het aflevermoment wordt verstuurd. Kenteken was ook al bekend, sinds gisteren staat ‘ie op de gele platen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xMikeHaa
Update:

Contact opgenomen met Cupra. Die meldt dat de auto 13 december rijklaar is en rond die tijd ook de uitnodiging voor het aflevermoment wordt verstuurd. Kenteken was ook al bekend, sinds gisteren staat ‘ie op de gele platen!
Ohh shit, denk dat ik nog maar een keertje een berichtje stuur naar Cupra. Mooi dat die van jou al bijna klaarstaat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinvdv00
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-01-2023
Gisteren ook eindelijk een mail van Cupra gekregen om een afspraak te maken om de auto op te halen.
23 Juli de auto besteld en woensdag 14 December ophalen in Leusden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:38

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

roelzadh schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:24:
Heeft iemand hier al sneeuwkettingen gevonden?

Blijkbaar zijn de 215/50 R19 banden niet echt standaard, op de meeste sneeuwketting online kan ik deze maat niet terugvinden :-(

De sneeuwkettingen die ik wel heb gevonden zijn dik over de 200 euro, dat is me iets te duur om voor de zekerheid mee te hebben.
Welke kettingen heb je uiteindelijk genomen?
THULE / KONIG CG-9 104 zou moeten passen en is relatief goedkoop. Op de nieuwe etiketten staat ook expliciet 215/50R19 vermeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWXQ5OfqW3GIULclLLGrzJSbcC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWcVOPgrVjC6LttlJ8UnvU3e.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door DaMightyWackO op 07-12-2022 19:37 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Pagina: 1 ... 48 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.