Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 47 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 08:51
Laadpaal voor mijn Born is afgewezen want, mijn oprit is te klein, volgens de Woningcorporatie dan, te klein voor een metalen/ plastic doos die 1 meter boven de grond hangt en amper ruimte inneemt (in ieder geval minder dan het metalen doosje van de bliksemgeleider), oh, en ik gebruik dat gedeelte van de oprit niet eens.

Het is toch weer een leuke dag 8)7 8)7 8)7

Nu lekker 100x bellen tot ze iemand langs sturen zodat ze zien hoe stom hun afwijzing is.

Achja, gelukkig is de leverdatum van mijn Born niet veranderd. Nog steeds Februari _/-\o_

Update

Iemand van de Woningcorporatie komt persoonlijk kijken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door aaradorn op 14-11-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:56

kaanmijo

Picobello B.V.

Is blijkbaar een VW-group issue, want in het Skoda Enyaq topic is het zaterdag ook gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 12:09
kaanmijo schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:02:
[...]

Is blijkbaar een VW-group issue, want in het Skoda Enyaq topic is het zaterdag ook gepost.
Iemand in Volkswagen id.x topic had dat ook een tijd terug weet ik nog. Maar toen was dacht ik zijn hele logo wazig en niet 1 deel zoals deze foto waar het lijkt alsof dat er 1 deel van een venster los heeft gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Lijkt wel een langharige vrouw op haar knieën...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:55
VW-Bart schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:50:
[...]

Op het duitse forum is deze klacht ook al vaker voorbij gekomen. Nieuwe lampen er in, zal wel een kleine unit zijn.
Het lampje zelf lijkt 't prima te doen. Is het niet eerder de zgn. gobo die naar de gallemiezen is?
M@cer schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:44:
[...]

Lijkt wel een langharige vrouw op haar knieën...
Afbeeldingslocatie: https://blondish.net/wp-content/uploads/2016/08/what-is-seen-cannot-be-unseen-250-x250.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 08:56
Jermaine schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:44:
[...]

Het lampje zelf lijkt 't prima te doen. Is het niet eerder de zgn. gobo die naar de gallemiezen is?

[...]
Ik bedoel met ‘lampje’ de projectieunit als een geheel, denk dat de gobo geen los vervangdeel is. Maar misschien is dat wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zie dat ik dit ook heb, was me nog niet opgevallen want het is maar heel minimaal bij mij.. is dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:35
Clubbers schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:38:
Dat lijkt me niet de bedoeling nee. Maar heb jij een wrap op jouw auto gezien de tekst? Zit er ook wrap op de buitenspiegels?
Nee, enkel belettering op de zijkant. Het lijkt ook echt of het schijnsel wat afwijkt feller is dan dat wat "hoort".
VW-Bart schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 06:52:
[...]

Ik bedoel met ‘lampje’ de projectieunit als een geheel, denk dat de gobo geen los vervangdeel is. Maar misschien is dat wel zo?
Het is zo fijn en klein dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat dit iets anders word dan twee nieuwe units.
Tjen0707 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:18:
[...]

Ik zie dat ik dit ook heb, was me nog niet opgevallen want het is maar heel minimaal bij mij.. is dit te verhelpen?
Ik denk niet dat je er zelf wat mee kunt.

Erg jammer, want het lijkt langzaamaan erger te worden. Kan het ook niet uitschakelen (of dat heb ik in elk geval nog niet gevonden).

Net bij de SEAT-dealer geweest, en ik krijg weer precies hetzelfde kastje-naar-de-muur-gevoel wat ik met m'n SEAT Leon ST had. Dealer heeft in elk geval pas eind december ( |:( ) tijd.
Zegt die baliemedewerker doodleuk dat ik erop moet rekenen dat ik m'n auto dan 2-3 dagen kwijt ben.

Weet gelijk weer waarom ik ook alweer geen VAG-auto meer had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennard_m
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-10-2024
Beste lezer,

Misschien kan één van jullie mij hierbij helpen, want ik heb nogal wat ruzie met de Cupra born.

Heb hem overgenomen van een collega en heb de auto toen volledig gereset. Alles leek te werken totdat ik met mijn Samsung s21 de qr code wilde scannen om Cupra Connect de verbinden met de MyCupra app. Ik kon op geen mogelijkheid de qr code scannen... Ik kan wel door de camera kijken, alleen detecteert die de qr code gewoon niet. (Alles staat online, wereldbolletje is licht en er zijn geen foutmeldingen voor de rest)

Toen met de iPhone van mijn vriendin geprobeerd en daar pakte die de qr code gelijk op. Leek toen opgelost te zijn maar helaas. In de app blijft de melding staan 'offline modus ingeschakeld'. (Zie afbeelding hieronder)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqyAyFLDDPC3T-Ex_BNqqWKr0L8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9X8QiOPxzcdYEFDq0r8wmFP.jpg?f=fotoalbum_large

Dan zou je denken, volg bovenstaande stappen en dan kan de auto simpel in online modus gezet worden... Maar nu zie ik dat ik helemaal geen 'Gebruikers' widget heb in mijn menu... Oftewel ik kan daar niet naartoe navigeren... Het lijkt gewoon alsof ik enorm veel opties mis in de auto.

De auto is al naar fabrieksinstellingen gezet, en ook het infotainment systeem is gereset...

Lang verhaal maar ik hoop dat er iemand is die hier toevallig ook al een keer mee heeft geworsteld (en hoe je dit hebt opgelost :)

In ieder geval alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
Lennard_m schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:37:
Beste lezer,

Misschien kan één van jullie mij hierbij helpen, want ik heb nogal wat ruzie met de Cupra born.

Heb hem overgenomen van een collega en heb de auto toen volledig gereset. Alles leek te werken totdat ik met mijn Samsung s21 de qr code wilde scannen om Cupra Connect de verbinden met de MyCupra app. Ik kon op geen mogelijkheid de qr code scannen... Ik kan wel door de camera kijken, alleen detecteert die de qr code gewoon niet. (Alles staat online, wereldbolletje is licht en er zijn geen foutmeldingen voor de rest)

Toen met de iPhone van mijn vriendin geprobeerd en daar pakte die de qr code gelijk op. Leek toen opgelost te zijn maar helaas. In de app blijft de melding staan 'offline modus ingeschakeld'. (Zie afbeelding hieronder)
[Afbeelding]

Dan zou je denken, volg bovenstaande stappen en dan kan de auto simpel in online modus gezet worden... Maar nu zie ik dat ik helemaal geen 'Gebruikers' widget heb in mijn menu... Oftewel ik kan daar niet naartoe navigeren... Het lijkt gewoon alsof ik enorm veel opties mis in de auto.

De auto is al naar fabrieksinstellingen gezet, en ook het infotainment systeem is gereset...

Lang verhaal maar ik hoop dat er iemand is die hier toevallig ook al een keer mee heeft geworsteld (en hoe je dit hebt opgelost :)

In ieder geval alvast bedankt!
Onderaan de pagina staat dit, dat lost het op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFIm4jbOTX8a2W6y5KzRp59x4fg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XlQVZvaZXYsBtvlfqgTUHZUK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Lennard_m schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:37:
Beste lezer,

Toen met de iPhone van mijn vriendin geprobeerd en daar pakte die de qr code gelijk op. Leek toen opgelost te zijn maar helaas. In de app blijft de melding staan 'offline modus ingeschakeld'.
Als de oplossing hier onder niet helpt, ik had dit exact probleem met de DigiD app, hij pakte de verkeerde camera achterop mijn telefoon en de QR code was gestretched (volgens mij pakte hij de ultra-wide camera), helaas was er toen geen oplossing voor, gewoon wachten tot de app een update kreeg en een oude telefoon gebruiken.

Als je van camera kan wisselen, probeer de voorkant camera te gebruiken. (heb mijn cupra zelf nog niet, moet wel eens die app downloaden om te kijken hoe en wat tbh)

[ Voor 0% gewijzigd door aaradorn op 16-11-2022 10:53 . Reden: Niet goed genederlandst door afleiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennard_m
  • Laatst online: 07-10-2024
Tjen0707 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 06:03:
[...]

Onderaan de pagina staat dit, dat lost het op.
[Afbeelding]
Dit lijkt in de app in ieder geval te werken ja. De melding dat de auto in offline modus is, is in ieder geval weg! Bedankt!! Alleen tussen de widgets zou toch ook een widget met 'Gebruikers' moeten staan? Tenminste... dat zei Wittebrug gisteren tegen mij :) .
aaradorn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:16:
[...]

Als de probleem hier onder niet helpt, ik had dit exact probleem met de DigiD app, hij pakte de verkeerde camera achterop mijn telefoon en de QR code was gestretched (volgens mij pakte hij de ultra-wide camera), helaas was er toen geen oplossing voor, gewoon wachten tot de app een update kreeg en een oude telefoon gebruiken.

Als je van camera kan wisselen, probeer de voorkant camera te gebruiken. (heb mijn cupra zelf nog niet, moet wel eens die app downloaden om te kijken hoe en wat tbh)
Je kan in die Cupra app jammer genoeg op geen enkele manier van camera wisselen... Vond het wel echt bizar vreemd dat de QR code direct gescanned kon worden met een iPhone... :*).

In ieder geval bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Lennard_m op 16-11-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Je kan in die Cupra app jammer genoeg op geen enkele manier van camera wisselen... Vond het wel echt bizar vreemd dat de QR code direct gescanned kon worden met een iPhone... :*).

In ieder geval bedankt!
Ah dat is jammer, hopelijk vind je een oplossing, zou zuur zijn om alleen een iPhone mee te moeten nemen omdat je anders niks kan met je auto. (niks kan op afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Een ding scheelt; zo spannend is die My Cupra app écht niet en het lijkt met iedere release in de App Store alleen maar minder te worden. Voorheen kon ik m'n auto een andere naam (Jermaine's Silent Vroomer 8)7 ) geven, zelfs die optie is nu verwijderd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Jermaine schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:35:
Een ding scheelt; zo spannend is die My Cupra app écht niet en het lijkt met iedere release in de App Store alleen maar minder te worden. Voorheen kon ik m'n auto een andere naam (Jermaine's Silent Vroomer 8)7 ) geven, zelfs die optie is nu verwijderd...
Hierop aanhakend... Hebben jullie ook dat, elke actie die je uitvoert, foutmeldingen geeft? De actie wordt vervolgens wel uitgevoerd , maar eerst worden er dus foutmeldingen vertoont...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlXZmrzKt-Z50Ds_7mEERQ_YvrE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tFgNjK6f2CatSx8u3WYdrhYk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ja, dat is de standaard melding die je krijgt. Daar zou een tekst moeten staan die zegt dat de auto in diepe slaap is, en dat het even duurt voordat de melding aankomt en de wagen een bevestiging teruggeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Die app lijkt zelf ook enorm te slapen, want het duurt voor je gevoel ook even voordat die prompt die inderdaad al enige tijd de juiste - nota bene ENGELSTALIGE! - language strings mist.

Naar wat ik er van begreep toen ik met de dealer van mijn vorige Seat sprak, is de My Cupra app niet hetzelfde als die van de VW IDx-series en echt "from the ground up" zelf gebouwd door Cupra. Echt, wie deze belabberde keuze gemaakt heeft, mag zich hier melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Here we go again? :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zq5RU6x4t6nXVbvKKfbz6KIOn5s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sjPChGqaQmPj55nscseL2eGl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowMaster82
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09-2024
Meer mensen die ineens veel minder km kunnen rijden?
Ik kan nu met 80% laden 250 km rijden met mijn Born Copper One
Km stand is nog geen 20.000
Vind dit aanzienlijk lager dan in het begin, ligt ook aan de weersomstandigheden, maar toch vind dit wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:30

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

ShadowMaster82 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:48:
Vind dit aanzienlijk lager dan in het begin, ligt ook aan de weersomstandigheden, maar toch vind dit wel erg weinig.
Kan zoveel zijn, verwarming / koeling doet veel op de estimated range.

vanaf het begin geeft hij bij mij 270 aan op 80% lading, en hooguit 320 met 100%.
Laatst zelf met 80% 210...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 22:11
ShadowMaster82 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:48:
Dat is vrij normaal hoor, mijn Adrenaline geeft nu 244km aan met 79% met 3346 km op de teller.
Buitentemperatuur tijdens je laatste rit heeft erg veel invloed op de schatting, mijn vorige elektrische auto had hier ook erg veel last van (Corsa-E)

Lage temperatuur snijdt aan 2 kanten: Je verwarming moet harder werken en de ontlading van lithium-ion batterijen is veel minder efficient bij lagere temperaturen.

Afbeeldingslocatie: https://consumer.huawei.com/content/dam/huawei-cbg-site/me-africa/za/support/battery-tips/page1-img_02.png

PS: Gek die problemen met de app, op Android echt een feilloze ervaring tot dusver. Als ik de reviews lees heb ik misschien wel geluk. Hoe dan ook, de Opel app is echt een aanfluiting vergeleken bij deze.

[ Voor 10% gewijzigd door SpoinkyNL op 16-11-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowMaster82
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09-2024
Ah thnx, dacht al dat ik de enige was met dit fenomeen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Troost jullie: ik heb tijdelijk een Renault Zoe in afwachting van mijn Born en de app is net zo slecht.

Het is altijd maar de vraag of een aanpassing door de auto is opgepakt. Dat kan en moet echt beter.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 11:50
Ik kan er niet bij dan dit vaak zo slecht is, de Cupra app is inderdaad om te huilen en beperkt voor de One modellen. Laatst even bij een collega met een Tesla model 3 gekeken en dat is zowat de enige app die ik gezien heb die gewoon snel is en altijd goed werkt en reageert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 18:18
Andor schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:50:
Ik kan er niet bij dan dit vaak zo slecht is, de Cupra app is inderdaad om te huilen en beperkt voor de One modellen. Laatst even bij een collega met een Tesla model 3 gekeken en dat is zowat de enige app die ik gezien heb die gewoon snel is en altijd goed werkt en reageert.
Tesla is subliem op het gebied van software daar kunnen de grote jongens nog een hoop van leren, ik begrijp ook werkelijk niet waarom de meest eenvoudige dingen zoals “notificatie wanneer accu vol” niet mogelijk zijn bij Cupra alles voelt alsof het door de stagiair in elkaar geknutseld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
drluna schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:26:
[...]

Tesla is subliem op het gebied van software daar kunnen de grote jongens nog een hoop van leren, ik begrijp ook werkelijk niet waarom de meest eenvoudige dingen zoals “notificatie wanneer accu vol” niet mogelijk zijn bij Cupra alles voelt alsof het door de stagiair in elkaar geknutseld is.
Ook bij Nissan en Hyundai zijn de app's een stuk beter en bieden veel meer functionaliteit. Soms heel simpele dingen maar toch. Er is heeeeel even in de app van alles mogelijk geweest maar dat gaf steevast error meldingen. Net zoals je nu wilt zien waar je je Born geparkeerd hebt. Dat werk (ook) niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WooK~E
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik gebruik tronity naast de cupra app en die stuurt gewoon notificaties per 10% opgeladen. Gebruik is (nog) gratis omdat ze (nog) niet alle data van cupra krijgen.

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:51
WooK~E schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:47:
Ik gebruik tronity naast de cupra app en die stuurt gewoon notificaties per 10% opgeladen. Gebruik is (nog) gratis omdat ze (nog) niet alle data van cupra krijgen.
Ik lees dat Tronity voor de Born op dit moment alleen nog maar de laadsessies registreert. Of is er onderhand war bijgekomen.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

bob 2.0 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:10:
[...]
Ik lees dat Tronity voor de Born op dit moment alleen nog maar de laadsessies registreert. Of is er onderhand war bijgekomen.
Het is onderdeel van de laadsessie toch? Ik krijg in elk geval vanuit die app de info gestuurd. Erg handig omdat we op mn werk efficiënt met de laadplekken om moeten gaan.

I'm not as think as you stoned I am

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-08 11:47
linuxpro schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:30:
[...]

Ook bij Nissan en Hyundai zijn de app's een stuk beter en bieden veel meer functionaliteit. Soms heel simpele dingen maar toch. Er is heeeeel even in de app van alles mogelijk geweest maar dat gaf steevast error meldingen. Net zoals je nu wilt zien waar je je Born geparkeerd hebt. Dat werk (ook) niet...
Weet niet welke Nissan jij reed, maar heb 4 jaar de Leaf gehad en de app was een drama. Enorm traag en logt op random momenten uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
Net nieuwe release van de cupra app gedownload (iPhone). Geen nieuwe dingen ontdekt behalve een achtergrond animatie en de app lijkt zoals aangegeven wordt, sneller op te starten. Ook lijkt de positie van je Born in de kaart weer te werken.

• eisbaer
  • Laatst online: 14-09 09:04

eisbaer

Zie signature

linuxpro schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:42:
Ook lijkt de positie van je Born in de kaart weer te werken.
Dat heeft op android nog nooit gewerkt. Wat ik zie in die kaart is de lokatie van mijn telefoon.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:46
Even een vraagje voor de mensen die rondom week 50 hun verwachtte leverdatum hebben doorgekregen; Hebben jullie nog iets van een update gehad van Cupra of de Leasemaatschappij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flash_Dog123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-07-2024
Vegazz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:37:
Even een vraagje voor de mensen die rondom week 50 hun verwachtte leverdatum hebben doorgekregen; Hebben jullie nog iets van een update gehad van Cupra of de Leasemaatschappij?
Mijn lever datum staat op 22 december, maar heb er nog niks van Alphabet over gehoord. Al had ik wel van onze wagenpark manager gehoord dat de afleverdatum nog steeds reëel is...

We gaan het dus wel zien!

• Born2be.alive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-03-2024
eisbaer schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:33:
[...]
Dat heeft op android nog nooit gewerkt. Wat ik zie in die kaart is de lokatie van mijn telefoon.
Op mijn iPhone het afgelopen half jaar ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
eisbaer schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:33:
[...]
Dat is hier geen probleem op Android, toont de parkeerpositie dienst alszijnde geactiveerd? In de auto moet je locatiedelen hiervoor inschakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xc-q9E9gyZVqDAE9N8AH-X2sYAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1hKlQVWnMtVlQlG6aXHA3nL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTuwV9-GzDKUIVuF7Bj-LXj4XaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxsWX6RP6f1C53H2KYFAceme.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Flash_Dog123 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:47:
[...]

Mijn lever datum staat op 22 december, maar heb er nog niks van Alphabet over gehoord. Al had ik wel van onze wagenpark manager gehoord dat de afleverdatum nog steeds reëel is...

We gaan het dus wel zien!
Ik heb 3 maanden moeten wachten, en veel moeten bellen, evenals onze wagenparkbeheerder, om Alphabet eens zo ver te krijgen dat ze in actie kwamen. Zou niet perse daar op vertrouwen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash_Dog123
MueR schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 00:01:
[...]

Ik heb 3 maanden moeten wachten, en veel moeten bellen, evenals onze wagenparkbeheerder, om Alphabet eens zo ver te krijgen dat ze in actie kwamen. Zou niet perse daar op vertrouwen.
Tja, Ik voel je pijn! Ik had een Cupra Adrenaline besteld in Maart. Alleen dacht Alphabet dat dit met een warmtepomp geleverd kon worden. Dit geloofde ik niet aangezien de Cupra specialist ongeveer als een van de eerste items vertelde, bij de proefrit, dat dit niet mogelijk was. Maar toch besteld, hoop op zegen! Allemaal goed gekeurd en blijkbaar "besteld".

Toen ik Juni vroeg om een update vroeg van de bestelstatus, leverdatum en de versie die geleverd zou worden(de One versies waren toen achter haald), kreeg ik het antwoord, van Alphabet, dat mijn bestelling toch niet mogelijk was en dat hij in januari al gebouwd was, of ik daar akkoord mee ging.

Natuurlijk ging ik hier niet mee akkoord en gelukkig mijn wagenparkmanager ook niet. na heel veel gedoe is die bestelling om gezet naar een voorraad auto en is er voor mij in half juli een nieuwe bestelling geplaatst.

Maar ook hier heb ik nagenoeg geen update over gekregen, behalve als ik zelf heel veel moeite heb gedaan om contact te krijgen met hogere mensen binnen Cupra of Alphabet. Voor nu geloof ik het wel aangezien ik al meerdere keren hetzelfde antwoord heb gekregen, maar begin december ga ik er zeker weer actief achter aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-09 20:56
Gisterenavond een update van de app op iOS gehad. Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEGGvC4JZmYX8Ug7vHY3Qn43I_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FtXKvvw7PlW2yWwneR2nowDP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CupraFrank
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 08:34
Is bij jullie ook de "offline modus" weer terug van weg geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 20:10
Born2be.alive schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:16:
[...]

Op mijn iPhone het afgelopen half jaar ook niet..
Ligt er dacht ik ook aan welke uitvoering auto je hebt. One uitvoeringen zullen deze feature nooit ondersteunen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 11:50
crypto89 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:50:
[...]

Ligt er dacht ik ook aan welke uitvoering auto je hebt. One uitvoeringen zullen deze feature nooit ondersteunen volgens mij
Wel als ze uiteindelijk worden geupgrade naar 3.0. Er wordt nu gezegd dat dit wel gaat gebeuren maar ben bang dat het nog wel even duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 14-09 09:04

eisbaer

Zie signature

crypto89 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:50:
[...]
Dat zou de verklaring kunnen zijn.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:57
Andor schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:52:
[...]

Wel als ze uiteindelijk worden geupgrade naar 3.0. Er wordt nu gezegd dat dit wel gaat gebeuren maar ben bang dat het nog wel even duurt.
De dealer gaf aan dat de one versies wel een upgrade krijgen, maar zal waarschijnlijk traag gaan. De accu moet vervangen worden en daar zijn er te weinig van. Ze zijn gestart met het updaten van de Enyaqs, maar dat gaat ook gestaag omdat er te weinig accu's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Vegazz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:37:
Paar dagen geleden gebeld door Cupra, word bij mij week 49, 1 week vertraagd. Lease maatschappij zegt nog steeds februari 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:22
Ga ervan uit dat als je een cupra geleverd krijgt aan het einde van het jaar, dat hier een nieuwe accu in zit en ook de laatste update... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
ShininNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:15:
Ga ervan uit dat als je een cupra geleverd krijgt aan het einde van het jaar, dat hier een nieuwe accu in zit en ook de laatste update... toch?
Mijn auto die in oktober is geleverd kwam met software 3.0 voorgeinstalleerd.
Accu weet ik niet, kan ik wel controleren maar dan moet ik weten waar ik naar moet kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

SpoinkyNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:17:
[...]

Mijn auto die in oktober is geleverd kwam met software 3.0 voorgeinstalleerd.
Accu weet ik niet, kan ik wel controleren maar dan moet ik weten waar ik naar moet kijken.
Als je 3.0 hebt, heb je de nieuwe accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
kaanmijo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:26:
[...]

Als je 3.0 hebt, heb je de nieuwe accu :)
Wat is het verschil eigenlijk tussen de accu's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelleujelle
RHDTLEB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:20:

[Afbeelding]
Yes! Geen foutmeldingen meer als je je auto op afstand alvast laat voorverwarmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

aaradorn schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:55:
[...]

Wat is het verschil eigenlijk tussen de accu's?
Het gaat daarbij wel om de kleine 12V-accu, niet om de 58kWh accu.
Met de originele 12V-accu zijn zeker bij de VW ID.3 problemen geweest waarbij de accu te leeg was geraakt. De nieuwe accu is "beter". Tja, wat er anders is weet ik niet, maar er zit voldoende verbetering in om alle oude accu's (in de VW ID.3, Skoda Enyaq, Cupra Born) te laten vervangen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Pinobigbird schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:07:
[...]

Het gaat daarbij wel om de kleine 12V-accu, niet om de 58kWh accu.
Met de originele 12V-accu zijn zeker bij de VW ID.3 problemen geweest waarbij de accu te leeg was geraakt. De nieuwe accu is "beter". Tja, wat er anders is weet ik niet, maar er zit voldoende verbetering in om alle oude accu's (in de VW ID.3, Skoda Enyak, Cupra Born) te laten vervangen.
Interessant, bedankt voor de info, ik was inderdaad aan het zoeken naar de verschillen in batterij. Handig om te weten dat die van mij dan al de nieuwe accu heeft, is weer een zorg minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jermaine

[Afbeelding]
Gelukkig hebben we nu een animatie achter die graphic van die auto. Hoe konden we het al die tijd zonder doen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
  • Laatst online: 12-09 19:42

[Afbeelding]
De Cupra Connect app voor de Formentor wilde 3 dagen niet inloggen. Via Whatsapp een berichtje naar Cupra gestuurd en ik kreeg vrij snel te horen dat er een storing was. Zojuist kijk in in de Android Play Store en daar staat een update voor de app klaar. Na het updaten kon ik weer inloggen. Beetje vage storing wat mij betreft. Het inloggen lijkt wel iets vlotter te gaan. Wel lekker om klimatiseren en ruitverwarming in te kunnen schakelen met dit weer. En om te zien of hij vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spree
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-01-2023
Nou na lang wachten krijg ik dinsdag mijn Born. Nu wil ik vast de app downloaden maar nu zie ik dat er 2 apps zijn 🤔 de my cupra app en de cupra connect app. Iemand een idee welke ik moet hebben? Of moet ik ze beide hebben? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
SpoinkyNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 00:00:
[...]

Dat is hier geen probleem op Android, toont de parkeerpositie dienst alszijnde geactiveerd? In de auto moet je locatiedelen hiervoor inschakelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je naar kaart gaat en vervolgens op postitie van auto klikt (rechts onderin) geeft het aan dat de dienst niet aan staat. er komt dan een mooie popup om het aan te zetten, Als je dan op Dienstbeheer klikt crashed de app.

de optie parkeerpositie zit er niet in bij een "Born One" in dienstbeheer.

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Spree schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:10:
Nou na lang wachten krijg ik dinsdag mijn Born. Nu wil ik vast de app downloaden maar nu zie ik dat er 2 apps zijn 🤔 de my cupra app en de cupra connect app. Iemand een idee welke ik moet hebben? Of moet ik ze beide hebben? Alvast bedankt.
Ooh hype, vergeet niet dat de afstand die je nu kan rijden niet het gemiddelde is. Hoe kouder hoe minder ver EV's kunnen rijden. In de zomer zal dit een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:45

Audione0

Strijdt der titanen

aaradorn schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:36:
[...]

Ooh hype, vergeet niet dat de afstand die je nu kan rijden niet het gemiddelde is. Hoe kouder hoe minder ver EV's kunnen rijden. In de zomer zal dit een stuk beter zijn.
Volgens mij reageer je op het verkeerde bericht🤭

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
Spree schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:10:
Alleen de My CUPRA app moet je hebben. Veel plezier met je nieuwe auto, neem vooral iemand mee naar de showroom, leuke ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
Audione0 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:12:
[...]

Volgens mij reageer je op het verkeerde bericht🤭
Nope, ben hyped voor spree dat hij zijn nieuwe auto krijgt en dat hij de range die hij nu haalt niet moet zien als de range die hij altijd kan halen. Zal nu een stuk minder zijn dan in de lente en zomer, we dippen dit weekend op sommige plekken al onder de 0 graden!!

[ Voor 1% gewijzigd door aaradorn op 19-11-2022 09:51 . Reden: usernames door elkaar gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-07 20:42
Bij mij laat van een velg het koper los. Hebben meer mensen daar last van? Het is zeker geen parkeerschade, de verf is er gewoon afgebladderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 11-09 18:23
EvdPlas schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:15:
Bij mij laat van een velg het koper los. Hebben meer mensen daar last van? Het is zeker geen parkeerschade, de verf is er gewoon afgebladderd.
Ben wel benieuwd. Heb je een foto? Mijn velg is vervangen na het rijden van schade op het koper. Helaas is de verf niet te krijgen waardoor het een uitdaging kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik wilde net even wat opzoeken over mijn bestelde auto, en blijkbaar is er een nieuwe versie van de prijslijst beschikbaar (11 november). Daarin staat dat je nu ook velgen als optie kunt aanpassen, en er wordt ook gesproken over een Pilot-L pakket, met daarin 360 graden camera (hij is er weer!). Klinkt dus alsof je binnenkort niet meer een specifieke uitvoering hoeft te kopen voor bepaalde dingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JdrPrId2pgAvr7Qze2VwJiwUZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xdJ7fphlMwZ53yVVV23L7wh1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-08 11:47
Weet iemand vanaf welke trim het logo op de grond wordt geprojecteerd? Staat nergens op de prijslijst of op de website vermeld vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
Dariuz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:22:
Weet iemand vanaf welke trim het logo op de grond wordt geprojecteerd? Staat nergens op de prijslijst of op de website vermeld vreemd genoeg.
Ik denk dat dit bij alle modellen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Dariuz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:22:
Dit geldt voor alle modellen, anders wordt dat specifiek benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-07 20:42
mr.DJ95 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:33:
[...]

Ben wel benieuwd. Heb je een foto? Mijn velg is vervangen na het rijden van schade op het koper. Helaas is de verf niet te krijgen waardoor het een uitdaging kan worden.
Ik zal morgen bij daglicht een foto maken. Je geeft aan dat je velg een keer vervangen is omdat de verf niet te krjigen is. Nu heb ik zelf ook een keer schade aan een (andere) velg gehad en die is gewoon gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 22:22
Inmiddels de eerste vertraging: levering in NL van week 48 --> 50, ophalen in week 3. Ben benieuwd of ze nog de nieuwe prijsverhoging erbij gooien straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:45

Audione0

Strijdt der titanen

ShininNL schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:48:
Inmiddels de eerste vertraging: levering in NL van week 48 --> 50, ophalen in week 3. Ben benieuwd of ze nog de nieuwe prijsverhoging erbij gooien straks.
Goede vraag, maar als de wagen in 2022 nog op kenteken gaat, valt t hopelijk mee..

Maar goed, er zit een wezenlijk verschil tussen in op 2022 op kenteken zetten en dan in 2022 erin rijden ben ik bang.. (in mijn geval)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
kaanmijo schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:58:
Ik wilde net even wat opzoeken over mijn bestelde auto, en blijkbaar is er een nieuwe versie van de prijslijst beschikbaar (11 november). Daarin staat dat je nu ook velgen als optie kunt aanpassen, en er wordt ook gesproken over een Pilot-L pakket, met daarin 360 graden camera (hij is er weer!). Klinkt dus alsof je binnenkort niet meer een specifieke uitvoering hoeft te kopen voor bepaalde dingen.

[Afbeelding]
Dat pakket "Pilot L" zou wel handig geweest zijn. Jammer dat we die niet konden selecteren. Tevens ook nog niet selecteerbaar op de website... :/ achja, heb tenminste weer een achteruitkijk camera wanneer mijn born komt, toch wel erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsHk
  • Laatst online: 10-09 16:49
Had vanochtend voor het eerst de melding dat de accu te leeg was om te rijden. Accu was 4% met nog 11km actieradius, maar de auto schoot in paniekmodus. Wilde niet harder dan 7 km p/u en in het display kwam in beeld dat 'alleen manoeuvreren mogelijk was'. Direct opladen was vereist.

Vroeg me wel af wanneer de auto in deze modus schiet. Vond 11 km actieradius nog best veel. Gelukkig hoefde ik alleen maar naar een laadpaal, 20 meter verderop, maar je zal op die manier maar nog 5 kilometer moeten afleggen... Temperatuur was overigens -6, dat zal ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
  • Laatst online: 13-07-2024
Vanochtend ca 2 minuten deze oranje lampjes aan (tekstmelding te snel weg) iemand bekend hiermee , nu alles weer uit?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rh-ayAk7IwcZkknCiNTmrPgE9LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLi0PZwAdKXeRyAlwwkqZq5M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:57
Robert14359 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:07:
Vanochtend ca 2 minuten deze oranje lampjes aan (tekstmelding te snel weg) iemand bekend hiermee , nu alles weer uit?[Afbeelding]
Volgens mij geen front assist. Dus dat die niet automatisch noodrem kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert14359
  • Laatst online: 13-07-2024
TheMadd schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:31:
[...]

Volgens mij geen front assist. Dus dat die niet automatisch noodrem kan maken.
Oke misschien door de vorst? bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Laatst online: 20:51
Robert14359 schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:07:
Vanochtend ca 2 minuten deze oranje lampjes aan (tekstmelding te snel weg) iemand bekend hiermee , nu alles weer uit?[Afbeelding]
Ik had vanochtend hetzelfde met de melding "front assist beperkt beschikbaar " en verdween na een paar minuten. Dus inderdaad bevroren sensors lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
bob 2.0 schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:45:
[...]

Ik had vanochtend hetzelfde met de melding "front assist beperkt beschikbaar " en verdween na een paar minuten. Dus inderdaad bevroren sensors lijkt me.
Bij de Formentor heb ik deze melding regelmatig met vochtiger weer, maar meestal niet direct bij het wegrijden maar na een paar honderd meter. Het lampje met melding gaat vrij snel weer uit gelukkig.
Gisterochtend ook voor het eerst het alarm van de auto gehoord. Ik dacht de ruitverwarming aan te zetten via de app en dat resulteerde in het afgaan van het alarm. Ik kreeg ook direct een e-mail dat er iets verdachts in de auto gedetecteerd was. Ik moest fysiek een autodeur openen voordat het alarm uitgeschakeld werd. Met ontgrendelen en vergrendelen bleef hij maar af gaan.
Uiteindelijk bleek dat de auto de laadpaal ook niet zag. Na het opnieuw activeren van het laden met de laadpas kon de auto klimatiseren en deed de ruitverwarming het ook weer. Daarna heerlijk op pad met de stuur- en stoelverwarming aan.
Ik miste wel 11km bereik met het koude weer. Normaal staat rond de 54km elektrisch en nu maar 43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
GijsHk schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:23:
Had vanochtend voor het eerst de melding dat de accu te leeg was om te rijden. Accu was 4% met nog 11km actieradius, maar de auto schoot in paniekmodus. Wilde niet harder dan 7 km p/u en in het display kwam in beeld dat 'alleen manoeuvreren mogelijk was'. Direct opladen was vereist.

Vroeg me wel af wanneer de auto in deze modus schiet. Vond 11 km actieradius nog best veel. Gelukkig hoefde ik alleen maar naar een laadpaal, 20 meter verderop, maar je zal op die manier maar nog 5 kilometer moeten afleggen... Temperatuur was overigens -6, dat zal ook niet helpen.
Toevallig zaterdag avond met nog 11km gereden, zonder waarschuwingen..

Geen idee wanneer de bovengenoemde waarschuwingen in werking treden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVMaeU3HMP2RVSRdHEvN-LnYmxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8FSyy2MyQVsfu1ws3CfwKLB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:33
GijsHk schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:23:

Ik had gister soort van hetzelfde. Kwam terug van een lange rit en kon bij een hypercharger niet laden (Communicatie fout met de auto?). Doorgereden naar een fastned station met nog maar 20km ongv. en ik moest nog 12.

Uiteindelijk met 9km aangekomen maar onderweg (op de snelweg) ging de auto ook in paniekmodus, zag een schildpad op het dashboard. :+ De auto gaf toen ook aan dat er nog maar beperkt vermogen over was, maar ging gelukkig niet 7km/u rijden op de snelweg! Uiteindelijk veilig aangekomen en reed gewoon 100km/u die laatste 10km. :P

Was weer een avontuurtje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

“It's actually quite simple. If you listen carefully you find out what you should and shouldn't do." Schäfer said. software updates will be launched as early as winter 2022; physical upgrades will take longer to roll out, but new hardware will be installed within the next 18 months.

The new 3.0 software is coming now, he said. 'It will not be the sliders and hardware, but the software will be a tremendous step up in the next few weeks. The hardware changes will come through from early 2024. Revised] steering wheels are from next year, the new Tiguan will be the start.
Dit bovenste zei de CEO van VW tegen CarMagazine. Ben benieuwd wat dit brengt voor de Born!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 16:32
Goedemorgen,

Eind augustus een Born performance besteld in vapor grey. Van Cupra hoor ik weinig tot niets.
Leverdatum staat nog steeds gepland op week 52 volgens PON.
Keep my fingers crossed.
Iemand ervaring met de leveringen die nu plaats vinden of versie 3.0 er al opstaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
kaanmijo schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:27:
[...]

Dit bovenste zei de CEO van VW tegen CarMagazine. Ben benieuwd wat dit brengt voor de Born!
Zou dit een optie zijn voor later om het om te laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

plukvet schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:41:
Goedemorgen,

Eind augustus een Born performance besteld in vapor grey. Van Cupra hoor ik weinig tot niets.
Keep my fingers crossed.
Iemand ervaring met de leveringen die nu plaats vinden of versie 3.0 er al opstaat ?
3.0 staat er op, misschien 3.1 al.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukvet
master_viper schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:07:
[...]

3.0 staat er op, misschien 3.1 al.
Is er een groot verschil met 3.0 en 3.1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flash_Dog123
plukvet schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:41:
Goedemorgen,

Keep my fingers crossed.
Net gehoord dat mijn Born gister(16-08 besteld) in Nederland is aangekomen! Zal nu nog wel een paar weekjes duren(op kenteken zetten, rijklaar maken en naar de juiste locatie transporteren), maar volgens Alphabet zal mijn afleverdatum van 22-12-2022 gehaald worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plukvet
Flash_Dog123 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:34:
[...]

Net gehoord dat mijn Born gister(16-08 besteld) in Nederland is aangekomen! Zal nu nog wel een paar weekjes duren(op kenteken zetten, rijklaar maken en naar de juiste locatie transporteren), maar volgens Alphabet zal mijn afleverdatum van 22-12-2022 gehaald worden!
Die van mij 23-08, dus dat zal hopelijk ook niet lang duren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Ik heb een vraag. Is het mogelijk om bepaalde apparaten die langs de wegen staan in de kaart/navigatie te zien? ;) ;) Met dan eventueel een waarschuwing wanneer je dichtbij komt. Niet dat ik altijd te hard rij, maar toch even fijn een waarschuwing om die paar kilometer boete te voorkomen. Ik heb een geïmporteerde Formentor uit Luxemburg. Geen idee of het daar aan ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1VJ8kQzmpSeCnCvX4yug8cuVt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePykeC6LCZDLevtc0FBu79yS.jpg?f=fotoalbum_large
Nog een foto om mee te patsen :*)

[ Voor 36% gewijzigd door BlackiE1982 op 22-11-2022 23:14 ]

Leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoinkyNL
BlackiE1982 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:09:
Ik heb een vraag. Is het mogelijk om bepaalde apparaten die langs de wegen staan in de kaart/navigatie te zien? ;) ;) Met dan eventueel een waarschuwing wanneer je dichtbij komt. Niet dat ik altijd te hard rij, maar toch even fijn een waarschuwing om die paar kilometer boete te voorkomen. Ik heb een geïmporteerde Formentor uit Luxemburg. Geen idee of het daar aan ligt.

[Afbeelding]
Mooie bak! Wat betreft flitspalen, je kan via Android Auto gebruik maken van Flitsmeister. Maps en Waze waarschuwen ook. Ik ga er vanuit dat dit met Apple Carplay ook gewoon kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05:46
Flash_Dog123 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:34:
[...]

Dat klinkt hoopvol!
Welk type heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash_Dog123
Vegazz schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:03:
[...]

Dat klinkt hoopvol!
Welk type heb jij besteld?
Ja zeker!
Ik heb de Adrenaline 58kwh besteld in het Quasar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
SpoinkyNL schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:56:
[...]
Ik ga er vanuit dat dit met Apple Carplay ook gewoon kan.
Uiteraard :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rjvkuppeveld
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 17:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOjUy8xWMqX6yvDUeaAC7Vdk3JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7so27gfLflinZZuQ0ITJxsnp.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen maandag opgehaald, Copper edition 58 KW. In Juni besteld en eerder dan verwacht geleverd.

Ben er supper blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
BlackiE1982 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:09:

[Afbeelding]
Ik gebruik zelf Waze in combinatie met Android auto. Het ziet er strak uit op het scherm en loopt gewoon soepel. Ik heb hem wel bekabeld aangesloten via de USB-C aansluiting in het vakje. Handig voor het koppelen, maar vooral om met een volle accu op locatie aan te komen.
Flitsmeister trok de accu van mijn S20 sneller leeg dan er bijgeladen kon worden. De telefoon werd ook heel erg warm. Zelfs een aparte 45w snellader via 12volt kon het niet aan. Flitsmeister is wel beter met het melden van mobiele controles, maar Waze is met navigeren en zoeken erg fijn. De vaste palen en trajectcontroles staan er netjes in.

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Eddo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:00:
[...]

Ik gebruik zelf Waze in combinatie met Android auto. Het ziet er strak uit op het scherm en loopt gewoon soepel. Ik heb hem wel bekabeld aangesloten via de USB-C aansluiting in het vakje. Handig voor het koppelen, maar vooral om met een volle accu op locatie aan te komen.
Flitsmeister trok de accu van mijn S20 sneller leeg dan er bijgeladen kon worden. De telefoon werd ook heel erg warm. Zelfs een aparte 45w snellader via 12volt kon het niet aan. Flitsmeister is wel beter met het melden van mobiele controles, maar Waze is met navigeren en zoeken erg fijn. De vaste palen en trajectcontroles staan er netjes in.
Ik heb dat met mijn iPhone ook. Sterker nog, de batterij capaciteit gaat er in een jaar tijd gigantisch snel op achteruit.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• mr.DJ95
Wat zijn jullie ervaringen met het laden volgens een routine? Ik merk vaak dat mijn Born de routine om s'nachts tijdens daltarief/goedkope uren te laden heeft gemist en dat ik in de ochtend bij een auto aankom die amper is opgeladen.

Voorbeeld van afgelopen nacht: Hierin is wel te zien dat er iets gebeurt en dat de auto iets wil doen maar echt laden doet die niet. Hij is dan ook maar tot 39% volgeraakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DldVehR2u0VD2p5xYr1QyjacQOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aaA75lvfsV1NLXLJLNDwEYUM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWGey9ofyHWcuf7bDrDkqcyJaB0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zovaz5u5rJhGNPKiPbwDfUVY.png?f=fotoalbum_large

Ik zie overigens wel dat de optie voor laadkabel automatisch ontgrendelen aanstaat. Ik ga het aankomende nacht eens proberen met deze optie uitgeschakeld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

mr.DJ95 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:43:
Wat zijn jullie ervaringen met het laden volgens een routine? [...]
Heeft het nog nooit goed gedaan. Of het laden start niet, of hij laadt niet voldoende vol, of start te vroeg of te laat. Niet te vertrouwen. Niet mee te werken. Nutteloos. Prutswerk.
Tot zover mijn ervaringen ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• mr.DJ95
@Pinobigbird echt een gemiste kans, hopelijk met 3.0 beter als we die ooit krijgen.

Inmiddels wel een Home assistant koppeling gevonden die veel potentie heeft helaas krijg ik een error.

Mocht iemand ermee willen stoeien:

https://github.com/tillsteinbach/WeConnect-python/issues/26

[ Voor 25% gewijzigd door mr.DJ95 op 24-11-2022 09:57 ]

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 15:32
Pinobigbird schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:40:
[...]

Heeft het nog nooit goed gedaan. Of het laden start niet, of hij laadt niet voldoende vol, of start te vroeg of te laat. Niet te vertrouwen. Niet mee te werken. Nutteloos. Prutswerk.
Tot zover mijn ervaringen ;)
Goed om gehoord te hebben, beetje jammer als je weg moet en hij is nog leeg.
Zelf 1x geprobeerd en het werkte prima bij mij?

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 15:32
mr.DJ95 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:43:
Wat zijn jullie ervaringen met het laden volgens een routine? Ik merk vaak dat mijn Born de routine om s'nachts tijdens daltarief/goedkope uren te laden heeft gemist en dat ik in de ochtend bij een auto aankom die amper is opgeladen.

Voorbeeld van afgelopen nacht: Hierin is wel te zien dat er iets gebeurt en dat de auto iets wil doen maar echt laden doet die niet. Hij is dan ook maar tot 39% volgeraakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie overigens wel dat de optie voor laadkabel automatisch ontgrendelen aanstaat. Ik ga het aankomende nacht eens proberen met deze optie uitgeschakeld.
Misschien moet je de auto de tijd geven van 23.00 - 06.00?

[ Voor 5% gewijzigd door eddyd op 24-11-2022 13:08 ]

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

• mr.DJ95
eddyd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:08:
[...]

Misschien moet je de auto de tijd geven van 23.00 - 06.00?
Ik kan met 11kWh laden thuis en hij hoeft maximaal tot 80% vol te zitten. Ik laad per keer tussen de 20 en 30kWh in het uiterste geval. Het window is dus ruim genoeg in mijn ogen.

• aaradorn
Iemand hier met een laadpaal en een huurhuis?

Mijn bedrijf heeft er wat moeite mee, kost blijkbaar een stuk meer dan bij een koophuis en er is blijkbaar wat moeite met de stroom en kosten die daar bij komen, iemand tegen het zelfde probleem is aangelopen?

Cupra komt er al aan dus ik zou ook graag thuis willen opladen haha
Pagina: 1 ... 47 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.