Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24
Voor de het lampje moet je zoeken naar

A5 / Lane Assist off Text en deze veranderen naar Disabled

Je kan de hier ook de Lane Departure vinden

A5 / configuration Lane departure en deze veranderen naar Last Setting

Ook erg handig, beperking rechts inhalen uitschakelen

13 / Apaptive Cruise Control / Overtaking_right_prevention en deze veranderen naar Deactivated

Pas toen ik deze settings had veranderd kreeg ik echt plezier in het rijden in de Born.. ;)
Voor wie dit veranderd wil hebben en in de buurt van Purmerend woont kan altijd even een DM sturen.

Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om de boel zo in te stellen dat ik zowel de normale Cruise Control als de ACC kan gebruiken, alleen even geen idee hoe ik dat nou voor elkaar heb gekregen. Maar het kan wel in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 30-12-2022 13:19 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:17
Auto is vandaag op kenteken gezet, close call, nu wachten tot de 20ste en dan kan ik hem ophalen, hype!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xMikeHaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-06 11:39
aaradorn schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:06:
Auto is vandaag op kenteken gezet, close call, nu wachten tot de 20ste en dan kan ik hem ophalen, hype!!
Ik heb eergisteren mn kentekencard ontvangen maar nog geen bericht over het ophalen van de betreffende auto.. Maargoed, ben al lang blij dat ie toch nog op de valreep in 2022 op kenteken is gezet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaradorn
xMikeHaa schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:49:
[...]

Ik heb eergisteren mn kentekencard ontvangen maar nog geen bericht over het ophalen van de betreffende auto.. Maargoed, ben al lang blij dat ie toch nog op de valreep in 2022 op kenteken is gezet! _/-\o_
Inderdaad, dat scheelt een hoop geld! Kentekencard heb ik zelf nog niet, nog alleen een update in de app, natuurlijk wel meteen kentekencheck gedaan zodat ik de eerste ben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 24-06 15:44
plukvet schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:44:
Weet iemand hoe je kan zien of je een warmtepomp heb in je auto?

Ik vind namelijk het verbruik aan de hoge kant gemiddeld rond de 20-23kw per 100km
Zou je in ieder geval op de factuur terug moeten zien, is ca € 500,= meerprijs.

Tenzij je eind oktober 2021 een Adrenaline Aurora Blue besteld had die ze op het laatste moment (december 2021) niet op kenteken konden zetten (was dus niet in het land). In plaats daarvan hebben ze mij in feb 2022 een Adrenaline Quasar Grey geleverd met warmtepomp (2021 op kenteken dus met bijbehorende lagere bijtelling). En om de teleurstelling wat milder te maken werd de warmtepomp niet gefactureerd. (zit wel verwerkt in de catalogusprijs voor de bijtelling).

Maar met de warmtepomp zou je iets zuiniger moeten zijn hebben ze mij verteld, deels omdat een warmtepomp iets minder verbruikt en deels omdat deze bij kouder weer de batterij meer/beter zou verwarmen. Ook tijdens de vorstperiode kon ik een verbruik van 18-20 kw per 100 km realiseren met een normaal rijgedrag en Cruise control op 113 km, kachel op 21,5 graden. Wel de auto voor vertrek thuis aan de lader laten voorklimatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
M@cer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:51:

Volgens mij zijn er bijna geen ONE modellen uitgeleverd met warmtepomp, een paar die ze uit oostenrijk/zwitserland hebben laten komen eind vorig jaar uitgezonderd.. Hoe het met latere modellen zit weet ik niet.
Dat zou zo maar eens kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
Pinobigbird schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:10:
[...]

Volgens mij, op basis van de catalogusprijs in de RDW-data, inderdaad slechts 183 One-uitvoeringen. Waarvan 1 van mij ;)
Me too...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiksB
Spro schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:23:
[...]

Nou, ik moet eerlijk zeggen... 2x storing gehad in de auto (kwartiertje wachten, opgelost), achterlicht dat los hing (slechte aflevering, mja, PON....) en voorderest eigenlijk geen probleem met die auto.

Tot dusver is mijn enige klacht de app die ruk is, maar de auto zelf bezorgt me nog elke dag een glimlach.

Even uit nieuwsgierigheid; hoelang doen jullie met setje banden? al iemand die ze echt heeft moeten vervangen vanwege slijtage?
Hier ruim 37.500 km op Conti All Season, banden zien er nog prima uit. Normale rijder, wel graag snel weg bij het stoplicht... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
Arboris schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:20:
helaas een beetje uit de richting voor mij :)
Wat is je "richting" wel dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06 09:12
M@cer schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:15:

Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om de boel zo in te stellen dat ik zowel de normale Cruise Control als de ACC kan gebruiken, alleen even geen idee hoe ik dat nou voor elkaar heb gekregen. Maar het kan wel in ieder geval.
Ook in module 13 adaptive cruise control, coderen cruise control mode, oude waarde deactivated, nieuwe waarde activated. Dan komt er een extra cruise optie in het scherm, die je kan kiezen op het linker gedeelte van het stuur. Adaptive is dan uitgeschakeld, auto houdt de gekozen snelheid aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Begin het nieuwe jaar met een werkende app. Het moet niet gekker worden hoor. Offline meldingen zinn weg en alles ziet er weer goed uit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjaminsar
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-05 20:17
1104JR schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:55:
[...]

Ook in module 13 adaptive cruise control, coderen cruise control mode, oude waarde deactivated, nieuwe waarde activated. Dan komt er een extra cruise optie in het scherm, die je kan kiezen op het linker gedeelte van het stuur. Adaptive is dan uitgeschakeld, auto houdt de gekozen snelheid aan.
Ik heb een Born Adrenaline modeljaar 2023 volgens OBDeleven en ik zie module 13 niet tussen de control units. Weten jullie of ik iets moet doen voordat deze getoond wordt? Ik wil namelijk ook normale cruise control kunnen gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-03 13:07
Ai, zojuist wilde ik even de achterruit sproeien en ik hoorde een sproeier tegen een plastic kap aan de binnenkant van de auto spuiten.
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3uXS_CBsqa1V5dnAMBcSEo_vGE=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ojwZQulUSAyW0al9dXZnCPEC.gif?f=fotoalbum_large

Er zal ergens een slangetje los zijn denk ik...iemand een tip? Kon vanuit motorcompartiment niet zo snel iets vinden.

Voordeel: Het ruikt wel lekker fris 🥸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
Benjaminsar schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Ik heb een Born Adrenaline modeljaar 2023 volgens OBDeleven en ik zie module 13 niet tussen de control units. Weten jullie of ik iets moet doen voordat deze getoond wordt? Ik wil namelijk ook normale cruise control kunnen gebruiken.
ik ga via garage, naar modules, naar module 13, naar lange codering, naar cruisecontrol mode - activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:46
Grazder schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:26:
[...]

@Marc_us Ik heb hier ook ‘last van’ weet je toevallig al hoe je dit kan oplossen?
Nee, helaas niet... blijft me elke rit irriteren. Vooral ook omdat ie soms opeens een andere instelling opslaat. Qua temperatuur met name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
Sinds de vrieskou doet keyless entry het bij mij niet meer. De auto zonder sleutel sluiten werkt wel, maar openen dus niet. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:11
Marc_us schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:12:
Sinds de vrieskou doet keyless entry het bij mij niet meer. De auto zonder sleutel sluiten werkt wel, maar openen dus niet. Iemand anders hier ook last van?
Nadat het schadebedrijf mijn achterbumper en achterklep vervangen heeft doet mijn keyless entry het ook niet meer. Volgende week brengen ze hem naar Volkswagen, vlgs hun is het een bekend probleem.

Maar wat erger is: elke keer als ik heb aan zet staat de verwarming op High (30º) en ventilator op 5. Een reset van de infotainment help even. Na een paar dagen is het weer. Ik krijg ook bijna iedere keer 'er zijn nieuwe gebruikers instellingen' Iemand anders hier ook last van?

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
MarkV6 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Nadat het schadebedrijf mijn achterbumper en achterklep vervangen heeft doet mijn keyless entry het ook niet meer. Volgende week brengen ze hem naar Volkswagen, vlgs hun is het een bekend probleem.

Maar wat erger is: elke keer als ik heb aan zet staat de verwarming op High (30º) en ventilator op 5. Een reset van de infotainment help even. Na een paar dagen is het weer. Ik krijg ook bijna iedere keer 'er zijn nieuwe gebruikers instellingen' Iemand anders hier ook last van?
Toevallig heb ik vorige week ook schade aan de achterbumper laten repareren, dus goede kans dat het daar bij mij ook mis is gegaan! Gek, had die link zelf niet gelegd. Hou me op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
Had ik ook last van maar dacht dat het aan de combinatie kou (vriezen) en vuil (pekel rommel) lag. Na het wassen van de auto geen problemen meer mee gehad.

Om nu het verband kou, vuil en niet werkende Key Less entry op basis van mijn ervaringen te leggen gaat misschien iets te ver maar is wel iets om even in de gaten te houden.

Maar ik sta open voor alle andere suggesties... :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 11:11
Gelukkig het enige last van het pekel dat ik heb gehad is dat de achteruitrij camera regelmatig vuil is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:36
Arboris schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:47:
Gelukkig het enige last van het pekel dat ik heb gehad is dat de achteruitrij camera regelmatig vuil is.
Daar is een makkelijke oplossing voor ;)
Zet de ruitensproeier achter aan, deze maakt gelijk de camera achter schoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
Wist niet dat hij dan ook gelijk de camera mee nam, goed om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:22
Ik krijg af en toe de melding. "stuur vasthouden". Betekent dat dat mijn Copper One een capacitatief stuur heeft (en ik dus via ODB travel assist kan laten aanzetten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Arboris schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:13:
Wist niet dat hij dan ook gelijk de camera mee nam, goed om te weten
Alleen als ook in z’n achteruit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

Pinobigbird

doesn't share food!

bob 2.0 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:30:
Ik krijg af en toe de melding. "stuur vasthouden". Betekent dat dat mijn Copper One een capacitatief stuur heeft (en ik dus via ODB travel assist kan laten aanzetten)
Nee, die melding krijg je ook als je geen capacitief stuur hebt. Met een capacitief stuur is het voldoende om het stuur alleen maar licht aan te raken zónder ook maar te sturen. Zonder capacitief stuur moet je een (heel kleine) stuurbeweging maken.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 00:23
[...]

Nee, helaas niet... blijft me elke rit irriteren. Vooral ook omdat ie soms opeens een andere instelling opslaat. Qua temperatuur met name.
Mocht je weten hoe het op te lossen is dan hoor ik het graag! Als ik iets weet laat ik het je iig weten :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Afgelopen week voor het eerst met mijn Cupra Born op vakantie geweest naar Frankrijk. Electrisch rijden is echt fantastisch. Het rijdt soepel, je voelt je veiliger, de bergen op kost geen enkele moeite, je scheurt echt naar boven met gemak, naar beneden rijden zorgt voor een glimlach omdat je je accu weer ziet opladen, het is echt een aanrader.

Onderweg vanuit Nederland naar Frankrijk en weer terug is echter een ander verhaal. Ik heb enorm veel stress ervaren van de noodzaak om te moeten laden en of er dan wel plek is. Genavigeerd via ABRP, die keurig aangeeft of laadpalen vrij zijn, maar als je dan 2 uur rijdt richting een laadpaal en je de hele tijd geen vrije paal ziet, weet je al, dit gaat ellende geven. Als je dan vervolgens 30 minuten moet wachten totdat je eindelijk kan gaan laden, is dat echt weggegooide tijd / doodzonde.

En dan waren wij niet eens in het hoogseizoen... Ik kan mij niet voorstellen hoe je het op een zwarte zaterdag en een elektrische auto wilt gaan doen..

Dus, qua rijgedrag / comfort ECHT een aanrader , maar die laadpalen stress.. Ik weet niet of ik de volgende vakantie weer elektrisch zou gaan.

Gelukkig troffen we ook af en toe parkeerplaatsen zo aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnQ_SJzm5uXKzIX37ybZgk83L-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ahU8q5wkQBc0Hv1du2uYeIh.png?f=fotoalbum_large

En we hebben ook de maximale snelheid uitgeprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIYa4wyycfGfxlSj8VJn1R2xlOg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bZMQeDRNIEqZIGXuIudXlseC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Jelleujelle op 03-01-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael1992
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-07-2024
Goedemiddag!

Sinds vorige weekend heeft mijn Cupra Formentor het probleem dat het scherm van de navi steeds aan/uit gaat... Ook gaat telkens de verwarming naar LO en zet hij de ventilatie op standje 7.
Ik probeer dit tegen te gaan door hem weer op 18 graden te zetten, maar na 10 seconden gaat die steeds met 0.5 graden omlaag tot LO bereikt is.
Vanochtend had ik weer hetzelfde probleem alleen nu tijdens het rijden wat resulteerde in een paar koude handen haha.
Iemand anders die dit probleem heeft gehad?
Ga in ieder geval morgen even de Cupra bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-06 21:19
Een tijd terug had iemand hier contact met een persoon binnen Pon betreft de software updates voor de One modellen. Is er al meer over bekend?
Ik heb mijn auto nu meer dan een jaar en bij de verkoop zijn regelmatige software-updates beloofd, nog niks van gezien helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 11:08
initdebug schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:02:
Een tijd terug had iemand hier contact met een persoon binnen Pon betreft de software updates voor de One modellen. Is er al meer over bekend?
Ik heb mijn auto nu meer dan een jaar en bij de verkoop zijn regelmatige software-updates beloofd, nog niks van gezien helaas.
[evil] elke maand niets is ook 'regelmatig' [/evil]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RHDTLEB
RHDTLEB schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:52:
Ai, zojuist wilde ik even de achterruit sproeien en ik hoorde een sproeier tegen een plastic kap aan de binnenkant van de auto spuiten.
Resultaat:
[Afbeelding]

Er zal ergens een slangetje los zijn denk ik...iemand een tip? Kon vanuit motorcompartiment niet zo snel iets vinden.

Voordeel: Het ruikt wel lekker fris 🥸
Het vervolg van bovenstaand verhaal. Heb de plastic trim aan de zijkant weggehaald, daar zit een verdeelstuk om de ruitenwisservloeistof naar de achterruitwisser en de camerasproeier te sturen. Het 'stopje' van die splitter zat los, maar kon ook niet meer vast. 2 nokjes blijken afgebroken, waarschijnlijk kapot gevroren.

Zo gaat dat dus achter de plastic trim.... :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQ7v1U8-WjwrJ-ZN4iS8sY2U30I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pCfyDTImTefUfvElgbMcZj26.png?f=fotoalbum_large

Het ding is nu even vastgezet met een paar stukjes Lego en bindstrips en hij is nu tijdelijk gefixt. Vandaag bij de dealer naar binnen gelopen voor nieuw onderdeel.... blijkt onvindbaar in Etka catalogus... :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fqpibw7svPaYZ85E3EQ-gRUgJgY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/faJehwaOKsCbmERJgJ3JhV4Q.png?f=fotoalbum_large

Wie weet het onderdeelnummer van dit ding? Staat een Audi logo op, dus wellicht ergens anders vindbaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xqzmk0PwQgwmkQ5KpijlKfVKiI0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4NEbzdbEuHraY5qw1dXx6jbA.png?f=fotoalbum_large

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

RHDTLEB schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:07:
[...]

Het ding is nu even vastgezet met een paar stukjes Lego en bindstrips
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaradorn
[...]

Het vervolg van bovenstaand verhaal. Heb de plastic trim aan de zijkant weggehaald, daar zit een verdeelstuk om de ruitenwisservloeistof naar de achterruitwisser en de camerasproeier te sturen. Het 'stopje' van die splitter zat los, maar kon ook niet meer vast. 2 nokjes blijken afgebroken, waarschijnlijk kapot gevroren.

Zo gaat dat dus achter de plastic trim.... :O

[Afbeelding]

Het ding is nu even vastgezet met een paar stukjes Lego en bindstrips en hij is nu tijdelijk gefixt. Vandaag bij de dealer naar binnen gelopen voor nieuw onderdeel.... blijkt onvindbaar in Etka catalogus... :?

[Afbeelding]

Wie weet het onderdeelnummer van dit ding? Staat een Audi logo op, dus wellicht ergens anders vindbaar?

[Afbeelding]

Bedankt!
All hail lego _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben even mee aan het zoeken, puur uit angst dat het stukje niet bestaat en het kapot gaat in mijn upcoming cupra,

lijkt het hier op? https://www.ebay.com/itm/363776328366

Kan je anders meer foto's maken?

[ Voor 6% gewijzigd door aaradorn op 03-01-2023 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro

[Afbeelding]

Bedankt!
Joh, zou je niet gewoon tegen Cupra zeggen: doet eens even regelen?
Lijkt me een heel duidelijk garantie gevalletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48
Zitten er ook gebruikers hier van Jedlix met een Cupra Born One editie? Ik krijg het niet werkend i.c.m mijn Alfen laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
initdebug schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:02:
In december toevallig contact gehad met de Seat dealer in verband met eerdere software problemen. Hij gaf toen ook aan dat hij communicatie had ontvangen over een HW upgrade/terugroep actie voor de ONE modellen voor volgend jaar, inmiddels dit jaar dus. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om de HW20 naar HW30 upgrade om OTAs te kunnen ontvangen. Maar hoe en wanneer was nog niet bekend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob 2.0
mr.DJ95 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:14:
Zitten er ook gebruikers hier van Jedlix met een Cupra Born One editie? Ik krijg het niet werkend i.c.m mijn Alfen laadpaal.
Klopt, ik krijg het ook niet aan de praat met een Copper One en een Alfen laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-06 21:19
Chinoto88 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:25:
[...]

In december toevallig contact gehad met de Seat dealer in verband met eerdere software problemen. Hij gaf toen ook aan dat hij communicatie had ontvangen over een HW upgrade/terugroep actie voor de ONE modellen voor volgend jaar, inmiddels dit jaar dus. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om de HW20 naar HW30 upgrade om OTAs te kunnen ontvangen. Maar hoe en wanneer was nog niet bekend...
Klinkt goed!
Vind het alleen zo jammer dat dat soort dingen ook niet gecommuniceerd worden aan de klanten. Stuur dan gewoon een mailtje met: Wij zijn van plan dit en dat te doen, binnenkort meer info.
Dan hebben we in ieder geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Chinoto88 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:25:
[...]

Dit zou heel positief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RHDTLEB
Spro schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:55:
[...]

Joh, zou je niet gewoon tegen Cupra zeggen: doet eens even regelen?
Lijkt me een heel duidelijk garantie gevalletje...
Ja, eigenlijk eens. Echter, voor zoiets kleins bespaar ik mezelf en de dealer een hele hoop gedoe. Ik ben meer van de praktische aanpak ipv de diplomatieke 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHDTLEB
aaradorn schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:08:
[...]

All hail lego _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben even mee aan het zoeken, puur uit angst dat het stukje niet bestaat en het kapot gaat in mijn upcoming cupra,

lijkt het hier op? https://www.ebay.com/itm/363776328366

Kan je anders meer foto's maken?
Ge-wel-dig! ik denk inderdaad dat dit hem is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ATrRUZk3L-P24hQ5zSfTMedOp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryZfXOIlTdT92f4qnzIakTGx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-P9zd6xboZdrBeiC3eOW8cWtyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3g2RyRSUj5VxyVPP8hciA2C.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels ook bericht van de dealer dat ze het onderdeel écht niet kunnen vinden. Heb jouw linkje naar ebay even doorgestuurd.

----
Na het zien van de onderdelen op internet zag ik een nummer staan op de plek waar ik een bindstrip had bevestigd. blijkt onderdeel: 8w9.955.975

[ Voor 18% gewijzigd door RHDTLEB op 04-01-2023 11:04 . Reden: Onderdeelnummer toch gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 13:01
Bij mijn cupra blijft er water staan in het randje onder de laad ingang. Is dit iets om me zorgen over te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
RHDTLEB schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Ge-wel-dig! ik denk inderdaad dat dit hem is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels ook bericht van de dealer dat ze het onderdeel écht niet kunnen vinden. Heb jouw linkje naar ebay even doorgestuurd.

----
Na het zien van de onderdelen op internet zag ik een nummer staan op de plek waar ik een bindstrip had bevestigd. blijkt onderdeel: 8w9.955.975
Hopelijk is dat hem ook daadwerkelijk, duurde wel even voordat ik het had gevonden. Goodluck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Laatst online: 27-03 07:48
initdebug schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:59:
[...]

Klinkt goed!
Vind het alleen zo jammer dat dat soort dingen ook niet gecommuniceerd worden aan de klanten. Stuur dan gewoon een mailtje met: Wij zijn van plan dit en dat te doen, binnenkort meer info.
Dan hebben we in ieder geval iets.
Ik reken nergens meer op, reactie Cupra op mijn vraag over de beperkte functionaliteiten en OTA:

Vlak voor mijn vakantie heb ik nog navraag voor je gedaan over de beperkte functionaliteiten in de My CUPRA App van jouw CUPRA Born One.
Mijn collega kwam bij mij terug dat er in de Born One andere hardware waardoor er andere software beschikbaar is en de App minder functionaliteiten heeft.

Helaas is dit wat het is. Toch wens ik je verder heel veel plezierige kilometers toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr.DJ95
Mocht iemand zijn Cupra One willen automatiseren middels Home assistant kan dat nu. Ik ga vanavond testen en uitzoeken wat de mogelijkheden zijn maar het ziet er goed uit.

Ik hoop dit te kunnen inzetten als vervanger van Jedlix.
In HACS, i downloaded the Volkwagen We Connect ID intergration and restarted HA

I downloaded the updraded/tweaked version of this integration available from this post below, and unzipped the archive on my PC:
https://community.home-as...e-my-cupra-born/410996/18

Using the File Editor module in HA to access the files/folders in the underlying system, i navigated to the Custom Components folder, went into the Volkswagen ID Connect folder and in turn deleted each file and replaced it (using the upload fucntion) with the the equivalent one from the modified zip archive.

At the end i restarted HA.

In the main Intergrations window, i searched for and added the Volkwagen ID connect integration.
When prompted to login, i then selected the new 'my seat/cupra' radio button option before enetering my cupra username and password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 13:57
mr.DJ95 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:06:
Mocht iemand zijn Cupra One willen automatiseren middels Home assistant kan dat nu. Ik ga vanavond testen en uitzoeken wat de mogelijkheden zijn maar het ziet er goed uit.

Ik hoop dit te kunnen inzetten als vervanger van Jedlix.

[...]
Ik heb hem ondertussen een week draaien zonder problemen. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BePulverized
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-04 14:12
Disksoft schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:12:
[...]

Ik heb hem ondertussen een week draaien zonder problemen. *O*
Hier ook al een aantal weken. Momenteel bezig met mijn agenda te koppelen zodat de auto automatisch voorverwarmd en laadt gebaseerd of ik een agenda afspraak heb buitenshuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
BePulverized schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:15:
[...]

Hier ook al een aantal weken. Momenteel bezig met mijn agenda te koppelen zodat de auto automatisch voorverwarmd en laadt gebaseerd of ik een agenda afspraak heb buitenshuis :)
Heb je toevallig ook een automation die het laden start op een bepaalde tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beers
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb een vraag over de obdeleven. Ik krijg een Cupra van de leasemaatschappij en ik zou zoals ik op dit forum heb gelezen ook wat settings willen laten onthouden. Heeft iemand een idee of er bij onderhoud/storing in een garage ergens zichtbaar wordt dat er wat is aangepast via obdeleven? En is er een logging oid waarmee kan worden gezien “” xx-xx-2023” obdeleven gekoppeld?

Deze vragen stel ik zodat ik weet of ik dit kan doen zonder dat dit opvalt😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:54
Beers schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:54:
Ik heb een vraag over de obdeleven. Ik krijg een Cupra van de leasemaatschappij en ik zou zoals ik op dit forum heb gelezen ook wat settings willen laten onthouden. Heeft iemand een idee of er bij onderhoud/storing in een garage ergens zichtbaar wordt dat er wat is aangepast via obdeleven? En is er een logging oid waarmee kan worden gezien “” xx-xx-2023” obdeleven gekoppeld?

Deze vragen stel ik zodat ik weet of ik dit kan doen zonder dat dit opvalt😀
Ik heb enkele instellingen via OBD11 laten aanpassen en heb hierna de auto voor onderhoud bij de dealer gehad. Niks te horen gekregen over de gewijzigde instellingen :)

Maar goed, dat betekent niet automatisch dat er geen logging wordt bewaard door de waggie :+

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Garrettvr schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:49:
[...]

Ik heb enkele instellingen via OBD11 laten aanpassen en heb hierna de auto voor onderhoud bij de dealer gehad. Niks te horen gekregen over de gewijzigde instellingen :)

Maar goed, dat betekent niet automatisch dat er geen logging wordt bewaard door de waggie :+
Nu al onderhoud? Of heb je geen born??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
Er gebeurd allemaal niets spannends met de aanpassingen in OBD11, het zijn gewoon instellingen die standaard aan of uit gezet worden.

En natuurlijk merken ze het bij de dealer als ze de auto in stappen en niet die irritante piep van de Lane Assist krijgen als ze de garage in rijden of ze zien dat het startscherm wel heel kort zichtbaar is, maar het zal de monteur waarschijnlijk aan zijn .... roesten.

Ik rij al heel lang VAG en heb het al in heel veel auto's aangepast en heb er nog nooit iets over gehoord.

[ Voor 11% gewijzigd door M@cer op 05-01-2023 08:04 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garrettvr
Tylen schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:57:
[...]

Nu al onderhoud? Of heb je geen born??
Onlangs een banden wissel en ik had een storing in een module die vervangen moest worden.
Hiervoor hebben ze hem enkele keren uit moeten lezen...

Maar! Je hebt gelijk, bandenwissel en storing is geen onderhoud. Maar blijf er bij dat ze het niet gemeld hebben in ieder geval.

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-06 15:52
Iemand toevallig dit al gehad?

Afgelopen dinsdag op de gok naar huis gereden, instrumentenpaneel kapte ermee..
Nadat de auto een uur stil heeft gestaan werkte het weer.

Cupra servicecenter gaf als reactie:"Ja heeft geen zin om langs te komen, die storing is toch al gewist".

via via weet ik dat het een bekend probleem is bij CUPRA en dat er blijkbaar een regelapparaat vervangen moet worden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyHxYwdHauereCfT-fm84xBRzL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QYNCVPsDxrMef5urOGXaBj8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
joostd schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:32:
Iemand toevallig dit al gehad?

Afgelopen dinsdag op de gok naar huis gereden, instrumentenpaneel kapte ermee..
Nadat de auto een uur stil heeft gestaan werkte het weer.

Cupra servicecenter gaf als reactie:"Ja heeft geen zin om langs te komen, die storing is toch al gewist".

via via weet ik dat het een bekend probleem is bij CUPRA en dat er blijkbaar een regelapparaat vervangen moet worden..

[Afbeelding]
Op het gebied van storing onderzoek en het verhelpen er van vindt ik het wel heel kwalijk dat er geen logging bewaard wordt en dat ze op voorhand al roepen dat de melding al niet meer aanwezig is.....

Heb dit zelf ook ervaren en stond er ook van te kijken...

Maar goed, dan maar hopen dat je nooit een storing krijgt :9

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BePulverized
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-04 14:12
mr.DJ95 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:35:
[...]

Heb je toevallig ook een automation die het laden start op een bepaalde tijd?
Nee nog niet, dit zou echter niet zo moeilijk moeten zijn met behulp van een schedule en een variable input die je zelf kan zetten. https://www.home-assistant.io/integrations/schedule/

Ik hou jullie hier op de hoogte als ik de calendar integratie werkend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Goedemiddag,

Ik rijd nu ongeveer 2 weken in e Cupra Born, wat een fijne wagen om in te rijden zeg! Alleen een paar dingetjes die mij toch soms wat irriteren.

1. De airco gaat altijd aan, en de stuurverwarming ook bij het starten van de auto, elke keer dien ik dit weer uit te zetten. Is het uitschakelen van beide als vaste instelling te configureren? Ik wil hier verder niet over hoeven na te denken als ik de auto instap. Weg rijden en klaar en als ik de airco/stuurverwarming wil gebruiken kies ik daar liever zelf voor :)

2. De stoelverwarming eigenlijk precies hetzelfde, maar dan de ene keer wel en de andere keer weer niet.

3. bij het automatisch afremmen bij het stoplicht, stop de auto niet in zijn geheel. Vind ik verder geen probleem, alleen bij het laatste stukje tot stilstand komen dmv de rempedaal in te drukken piepen de voorremmen echt hard, meer mensen last van? Geen fijn gehoor.

4.Elke keer als ik de auto start, staat het rijder profiel op "comfort". Is een profiel vast te zetten? Ik vind range de belangrijkste nl en die zou ik graag als standaard ingeschakeld willen hebben :)

Maar nogmaals, ik vind het en hele fijne wagen, alleen de cupra Born kiest voor mij bepaalde instellingen waar ik niet zo van gediend ben, ik wil de controle :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 24-06 07:40
Audione0 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:55:
Goedemiddag,

Ik rijd nu ongeveer 2 weken in e Cupra Born, wat een fijne wagen om in te rijden zeg! Alleen een paar dingetjes die mij toch soms wat irriteren.

1. De airco gaat altijd aan, en de stuurverwarming ook bij het starten van de auto, elke keer dien ik dit weer uit te zetten. Is het uitschakelen van beide als vaste instelling te configureren? Ik wil hier verder niet over hoeven na te denken als ik de auto instap. Weg rijden en klaar en als ik de airco/stuurverwarming wil gebruiken kies ik daar liever zelf voor :)

2. De stoelverwarming eigenlijk precies hetzelfde, maar dan de ene keer wel en de andere keer weer niet.

3. bij het automatisch afremmen bij het stoplicht, stop de auto niet in zijn geheel. Vindvik verder ook geen probleem, alleen bij het laatste stukje tot stilstand komen dmv de rempedaal in te drukken piepen de voorremmen echt hard, meer mensen last van? Geen fijn gehoor.

4.Elke keer als ik de auto gestart wordt staat het rijder profiel op "comfort" is een profiel vast te zetten ? Ik vind range de belangrijkste nl en die zou ik graag als standaard ingeschakeld willen hebben :)

Maar nogmaals, ik vind het en hele fijne wagen, alleen de cupra Born kiest voor mij bepaalde instellingen waar ik niet zo van gediend ben, ik wil de controle :)
Dit had mijn post kunnen zijn. Zo herkenbaar.

Bij mij piepen de remmen overigens niet maar het is wel een duidelijk zwaarder geluid.

Wat mij misschien nog wel het meest stoort is dat ik in het donker niet goed kan zien waar de knoppen zitten voor de temperatuur en het volume. Had daar lichtjes gemaakt o.i.d.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:52

eisbaer

Zie signature

Enige wat ik zo kan bedenken is dat je dit zo hebt ingesteld in de app, op starten hebt gedrukt maar niet op stoppen en dat hij dit bij iedere keer instappen activeert. Als dat niet zo is dan klopt het echt niet.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
Goedemiddag,

4.Elke keer als ik de auto start, staat het rijder profiel op "comfort". Is een profiel vast te zetten? Ik vind range de belangrijkste nl en die zou ik graag als standaard ingeschakeld willen hebben :)

4. Dit is een instelling die niet gewijzigd kan worden. Ik vind dat ook irritant, maar is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
bob 2.0 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:41:
[...]

4. Dit is een instelling die niet gewijzigd kan worden. Ik vind dat ook irritant, maar is niet anders.
Het is ook een stukje Europese regelgeving waar je helaas niet omheen kunt, tenzij dit wellicht softwarematig te fixen is met een vleugje Hackerman?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disksoft
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 13:57
Jermaine schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:25:
[...]

Het is ook een stukje Europese regelgeving waar je helaas niet omheen kunt, tenzij dit wellicht softwarematig te fixen is met een vleugje Hackerman?
Waarom onthoud een ID.3 dan wel zijn laatste stand?
Heb 10 weken in een ID.3 moeten rijden als vervang auto en die onthield zijn laatste rij modus, en nu heeft een collega van mij ook een ID.3 en daar onthoud die het ook (ook als die in Sport staat)
Helaas niet met obdeleven kunnen achterhalen waar deze instelling zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickSmart
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
1104JR schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:12:
[...]

ik ga via garage, naar modules, naar module 13, naar lange codering, naar cruisecontrol mode - activeren.
Dank voor je uitleg…ik doe deze aanpassing en de cruise controle mode is geactiveerd. Toch krijg ik alleen maar ACC en de speed limiter te zien. Geen 3e keuzemogelijkheid voor de normale CC. Heb je nog tips? Andere aanpassingen zoals oranje lampje/melding uit voor de lane assist werken wel. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
ClickSmart schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Dank voor je uitleg…ik doe deze aanpassing en de cruise controle mode is geactiveerd. Toch krijg ik alleen maar ACC en de speed limiter te zien. Geen 3e keuzemogelijkheid voor de normale CC. Heb je nog tips? Andere aanpassingen zoals oranje lampje/melding uit voor de lane assist werken wel. Ben benieuwd!
Ik ben even in het buitenland. Ik laat het weten als ik terug ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
Goedemiddag,

Ik rijd nu ongeveer 2 weken in e Cupra Born, wat een fijne wagen om in te rijden zeg!
Rij er zelf nu ook dik een maand in, en ik kan dit alleen maar beamen idd. Er zitten wel wat nukken in, maar dat is vooral in de opties die hij niet onthoud (o.a. je favoriete driver profile, Lane assist uit ed.) Ook wel te verhelpen als ik hier het forum lees, maar daar zal ik me t.z.t. nog even in verdiepen.

Had zelf ook nog wat kleine vragen

1: Ik heb het nog niet geprobeerd, maar hoe laag kan de batterij komen voordat je echt moet laden?

2: Een rit naar het werk is ongeveer 35km, maar hij verbruikt altijd meer (tussen de 40~45km) ook al doe ik het rustig aan met 50-80 km/u wegen in de range stand. Dit is altijd gelijk in het begin dat de aangegeven km's in storten.

3: Ik rij altijd in de B stand, is er nog een voordeel voor de standaard D stand? Of is dit gewoon voor als je zelf wilt remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Is dat van die airco dat iets van de nieuwere software? Van in mijn One heb ik de A/C uitgezet en die gaat echt niet vanzelf aan als ik instap. Ook de stoelverwarming staat altijd uit en heb ik tot op heden pas 1 keer gebruikt.
Arboris schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:01:
[...]

Had zelf ook nog wat kleine vragen

1: Ik heb het nog niet geprobeerd, maar hoe laag kan de batterij komen voordat je echt moet laden?

2: Een rit naar het werk is ongeveer 35km, maar hij verbruikt altijd meer (tussen de 40~45km) ook al doe ik het rustig aan met 50-80 km/u wegen in de range stand. Dit is altijd gelijk in het begin dat de aangegeven km's in storten.

3: Ik rij altijd in de B stand, is er nog een voordeel voor de standaard D stand? Of is dit gewoon voor als je zelf wilt remmen.
1. zorgen dat je boven de 0% blijft >:)

2. In de winter is de Born een heel stuk minder zuinig. Waar ik in de zomer met gemak 14kw op 100km haal, doe ik nu 19kw per 100 km. Dan gaan de kilometers ook wat harder.. Het is een verwachte range wat je zien, dus zal nooit uitkomen. Ga er maar vanuit dat je het verwachte aantal km na opladen nooit gaat halen.

3. In de eerste weken reed ik op D, maar daarna geswitched naar B. Het rijd wat mij betreft veel ontspannender.

[ Voor 70% gewijzigd door M@cer op 06-01-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_us
Arboris schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:01:
[...]
Ik rijd ook altijd in de D stand, maar het voordeel van de B-stand is dat de auto zelf adaptief gaat remmen voor kruispunten en rotondes, met name (of alleen?) als je navigatie aan staat. Dus hij zoekt dan zelf de meest energiezuinige remweg. Dat is best geinig om een keer mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
Mijn Born is uit eind 2021, zit HW20 in, zijn de nieuwere al wel voorzien van HW30? ben benieuwd naar de eventuele opties die er zijn bijgekomen.

Ondertussen een paar dagen verder en geen storingen meer gezien :+

[ Voor 19% gewijzigd door joostd op 06-01-2023 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spro
Marc_us schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:45:
[...]

Ik rijd ook altijd in de D stand, maar het voordeel van de B-stand is dat de auto zelf adaptief gaat remmen voor kruispunten en rotondes, met name (of alleen?) als je navigatie aan staat. Dus hij zoekt dan zelf de meest energiezuinige remweg. Dat is best geinig om een keer mee te spelen.
Dat adaptief remmen voor kruispunten en rotondes doet hij ook in D hoor. (en zonder navigatie)
Ik sprong laatst in m'n andere auto en moest helemaal wennen dat ik zelf moest remmen voor een rotonde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Laatst online: 15:25
Ik heb de mijne afgelopen maandag opgehaald in Leusden (er waren welgeteld 2 auto's die op dat tijdstip werden afgeleverd :D). De mijne was al voorzien van HW30 en de nieuwste software. In het display achter je stuur heb je dan 3 'stroken' met info: snelheid / navigatie / verbruiksinfo (geloof dat dat alleen met de nieuwste software kan?).

De navigatie geeft netjes aan als hij verwacht dat je tijdens je route moet laden en plant dit zelf in (ook pas sinds de nieuwe software begreep ik).

In de D-stand regenereert hij bij mij ook automatisch als ik bijv een rotonde nader of een andere snelheidszone. Volgens mij kwam ik hier ook een instelling over tegen om dit aan of uit te zetten. Hangt ook af van het driver profiel (in performance is het maximaal optrekken / afremmen).

Het opladen via routines in de auto / app ga ik nog proberen, dit schijnt vanaf deze software versie wel goed te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

ShininNL schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:01:
Ik heb de mijne afgelopen maandag opgehaald in Leusden (er waren welgeteld 2 auto's die op dat tijdstip werden afgeleverd :D).
Ik was alleen :P
De mijne was al voorzien van HW30 en de nieuwste software. In het display achter je stuur heb je dan 3 'stroken' met info: snelheid / navigatie / verbruiksinfo (geloof dat dat alleen met de nieuwste software kan?).
Verbruik heb ik niet, maar ik heb lane-assist/snelheid/nav.
De navigatie geeft netjes aan als hij verwacht dat je tijdens je route moet laden en plant dit zelf in (ook pas sinds de nieuwe software begreep ik).
Nee hoor ;) Ook mijn One doet gewoon braaf laadstopjes plannen.
In de D-stand regenereert hij bij mij ook automatisch als ik bijv een rotonde nader of een andere snelheidszone. Volgens mij kwam ik hier ook een instelling over tegen om dit aan of uit te zetten. Hangt ook af van het driver profiel (in performance is het maximaal optrekken / afremmen).
Ook in Drive kan er regeneratief geremd worden, maar de auto gaat zelf niet remmen zodra je het gas los laat. Dat is het voornaamste verschil tussen Drive en Breaking (al zit de hint ook wel in de naam).

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
joostd in "Het grote Cupra topic"
[...]

zijn de nieuwere al wel voorzien van HW30? ben benieuwd naar de eventuele opties die er zijn bijgekomen.
Hoe kun je dit checken? :) De mijne heb ik op de valreep van November gekocht bij de dealer, maar is oorspronkelijk van halverwege 2022.

[ Voor 20% gewijzigd door Arboris op 06-01-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat is eigenlijk het enige wat ik mis op mijn ONE, dat ik mijn verbruik niet kan zien op het scherm achter het stuur.. Dat vind ik wel een mooie meerwaarde hebben.

Al heb ik mijn verbruik op mijn middelste scherm ook weer verplaatst naar het tweede scherm, want ik was er op een gegeven moment wel heel erg mee bezig om mijn verbruik zo laag mogelijk te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_us
Spro schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:00:
[...]

Dat adaptief remmen voor kruispunten en rotondes doet hij ook in D hoor. (en zonder navigatie)
Ik sprong laatst in m'n andere auto en moest helemaal wennen dat ik zelf moest remmen voor een rotonde :+
Sorry, ik had D en B omgekeerd in mijn bericht. Ik rijd altijd in B, maar in D doet hij juist dat adaptief remmen. In B remt hij direct als je je gaspedaal loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
Goedemiddag,

Soort van "nieuw" op dit forum (ook al is mijn profiel al 20 jaar oud..) Maar weer eens geactiveerd sinds deze aanschaf.
Ik heb sinds 31 december mijn Adrenaline 77kW in bezit, en kwam er onlangs achter dat je via ODBeleven wat (zeer gewenste) aanpassingen kunt doen. En lees ik dat er op dit forum ook wat mensen zitten die dat eventueel zouden kunnen.
Mijn vragen:
1: Is dit iets wat ik zelf kan doen als ik ODBeleven aanschaf (evt met Pro)?
Of kun je vrij makkelijk dingen slopen? (ben ik goed in)
Dit met name dat ik later zelf weer dingen kan aanpassen en niet weer speciaal met iemand hoef te regelen.

2: Travel Assist aanzetten lijkt me wel leuk (maar alleen via long code als ik het zo lees)

3: ACC in 1km stapjes (lijkt te kunnen via een app?)

4: Standaard in de B stand starten?

5: Onthouden van je klimaat instellingen (met name de handenbrander uit!!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc_us
blaaaaaaaaaaaat schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:31:

Dat kan gewoon via de knoppen SET en RES, check het instructieboekje pagina 174 e.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Standaard in B kan in ieder geval niet, maar als je je auto een maandje hebt gaat het eigenlijk automatisch.. Als ik de auto start en de knop draai gaat deze automatisch naar B door de handeling die je doet (even langer vasthouden)

Dat van die klimaatinstellingen snap ik echt niet.. Als dat inderdaad standaard is bij de nieuwe softwareversie hoef ik niet over naar de nieuwe versie. Ik heb daar echt geen last van, alle klimaatinstellingen staan bij het starten precies hetzelfde als dat ik de auto verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
De Auto start toch in N? Waarom zou je uberhaubt in D of B willen starten? Dat is best wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arboris
Ik denk dat hij bedoeld dat B dan de eerste stand is die hij kiest zo gauw je hem "in de versnelling zet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Arboris schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:18:
Ik denk dat hij bedoeld dat B dan de eerste stand is die hij kiest zo gauw je hem "in de versnelling zet"
Klopt, had het beter kunnen formuleren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Marc_us schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Dat kan gewoon via de knoppen SET en RES, check het instructieboekje pagina 174 e.v.
Bedankt! Deze ga ik even opzoeken. Eerder nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostd
Arboris schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Hoe kun je dit checken? :) De mijne heb ik op de valreep van November gekocht bij de dealer, maar is oorspronkelijk van halverwege 2022.
Ergens in het menu kun je checken of er updates zijn, ik struikelde toen over de serienummers en versienummers van het systeem. daar kwam ik HW20 tegen.

Ik neem aan dat ze niet van plan zijn dit te updaten voor de ONE versies? :-(
Ik mis met name wel wat functionaliteiten in de app en ik heb al meerdere malen storingen gehad, naast het feit dat heel mn instrumentenpaneel het niet meer deed heb ik ook 2x gehad dat mijn ACC er mee kapte.
Goedemiddag,

Soort van "nieuw" op dit forum (ook al is mijn profiel al 20 jaar oud..) Maar weer eens geactiveerd sinds deze aanschaf.
Ik heb sinds 31 december mijn Adrenaline 77kW in bezit, en kwam er onlangs achter dat je via ODBeleven wat (zeer gewenste) aanpassingen kunt doen. En lees ik dat er op dit forum ook wat mensen zitten die dat eventueel zouden kunnen.
Mijn vragen:
1: Is dit iets wat ik zelf kan doen als ik ODBeleven aanschaf (evt met Pro)?
Of kun je vrij makkelijk dingen slopen? (ben ik goed in)
Dit met name dat ik later zelf weer dingen kan aanpassen en niet weer speciaal met iemand hoef te regelen.

2: Travel Assist aanzetten lijkt me wel leuk (maar alleen via long code als ik het zo lees)

4: Standaard in de B stand starten?

ACC in stapjes van 1 kan toch sowieso al? gewoon op de twee knopjes op het stuur (set en nog iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:42

kaanmijo

Picobello B.V.

Misschien snap ik het niet, maar ik heb een Adrenaline van 12 december en als ik daarin m’n stuurverwarming uit zet als ik uitstap blijft dat ook gewoon uitstaan als ik weer instap.. Net als al mijn andere klimaatinstellingen, die worden gewoon onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickSmart
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
1104JR schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:47:
[...]
Het is toch gelukt…vanmorgen stond de gewone CC erbij. Toch bedankt dat je wilde kijken!

Ik ben even in het buitenland. Ik laat het weten als ik terug ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjaminsar

Dit kun je aanpassen door naar klimaat > instellingen > te gaan en de opties "Bij aanvang van de rit temperatuurafhankelijk inschakelen" & "Intelligente verwarmde stoelen" uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
kaanmijo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:01:
[...]

Misschien snap ik het niet, maar ik heb een Adrenaline van 12 december en als ik daarin m’n stuurverwarming uit zet als ik uitstap blijft dat ook gewoon uitstaan als ik weer instap.. Net als al mijn andere klimaatinstellingen, die worden gewoon onthouden.
OK dat is bij mij zeker niet het geval. Stuurverwarming lijkt aan te gaan als de buitentemperatuur onder de 11-12 graden is. De airco temp blijft soms wel soms niet onthouden tot de volgende rit, geen touw aan vast te knopen tot nu toe.
Ga ik eens naar zoeken in het menu zoals verderop omschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaaaaaaaaaaat
Marc_us schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Na checken van de handleiding en een beetje pielen tijdens het rijden, heb ik het inderdaad "ontdekt".
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
blaaaaaaaaaaaat schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:40:
[...]

OK dat is bij mij zeker niet het geval. Stuurverwarming lijkt aan te gaan als de buitentemperatuur onder de 11-12 graden is. De airco temp blijft soms wel soms niet onthouden tot de volgende rit, geen touw aan vast te knopen tot nu toe.
Ga ik eens naar zoeken in het menu zoals verderop omschreven...
Bij mij ook. Ik ga die instellingen ook eens wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Weet iemand wat ik over het hoofd zie bij de ACC? Ik heb een business uitvoering en begreep uit het boekje dat de ACC zelf tot stilstand kan komen en weer kan rijden in bijv een file.

Ik heb de cruise control aan staan, maar ik krijg niet de melding (zoals het boekje zegt) “gereed om te starten” op het display. Mis ik ergens een instelling die uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
ShininNL schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:06:
Weet iemand wat ik over het hoofd zie bij de ACC? Ik heb een business uitvoering en begreep uit het boekje dat de ACC zelf tot stilstand kan komen en weer kan rijden in bijv een file.

Ik heb de cruise control aan staan, maar ik krijg niet de melding (zoals het boekje zegt) “gereed om te starten” op het display. Mis ik ergens een instelling die uit staat?
Ga achter een auto rijden met de acc aan. Als die auto stopt voor je stop jij ook. Als de auto weer vertrekt binnen een x aantal seconden ga jij ook weer rijden. Duurt het te lang zal je blijven staan. Druk je op resume terwijl de auto voor je nog stil staat zal de auto weergeven “gereed om te starten. “

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
Tylen schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Ga achter een auto rijden met de acc aan. Als die auto stopt voor je stop jij ook. Als de auto weer vertrekt binnen een x aantal seconden ga jij ook weer rijden. Duurt het te lang zal je blijven staan. Druk je op resume terwijl de auto voor je nog stil staat zal de auto weergeven “gereed om te starten. “
Thanks is inderdaad op deze manier gelukt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:44
ShininNL schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 15:06:

Ik heb ook een bussiness versie en bij mij komt in t scherm v/d snelheid enzo, die bij het stuur iets te staan als ACC klaar of zo'n tekst. Hij komt bij mij tot stilstand en als je bijv. in de file staat en het rijdt binnen 30 seconden weer rijdt ie ook vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Mijn vriendin rijdt af en toe in de Born. Heeft het nog toegevoegde waarde om een profiel voor haar te maken?

Ze koppelt nu haar iPhone niet voor CarPlay omdat die van mij al is gekoppeld. Daarnaast ben ik benieuwd of stoelinstellingen worden opgeslagen. Het is een Performance van december 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

Hoe weet ik welke versie (V1 V2 V3) cupra Born ik heb?
De reden waarom ik dit vraag is dat ik met Homey een flow wil instellen dat op het moment dat ik mijn wekker uitzet incl vertraging van ongeveer 20 min. Automatische de auto naar 21 graden wordt verwarmd en de ruiten worden ontdooit als het buiten gevriesd heeft. Echter moet je dan het versie nummer selecteren om de flow juist te laten uitvoeren

De cupra heb ik ongeveer 2.5 weken opgehaald in Leusden dus ik ga er vanuit dat ik de V3 heb

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:52

eisbaer

Zie signature

Benjaminsar schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:27:
[...]

Dit kun je aanpassen door naar klimaat > instellingen > te gaan en de opties "Bij aanvang van de rit temperatuurafhankelijk inschakelen" & "Intelligente verwarmde stoelen" uit te zetten.
Niet in mijn one uitvoering. Alleen een optie in de nieuwere modellen?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjaminsar
eisbaer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:28:
[...]
Niet in mijn one uitvoering. Alleen een optie in de nieuwere modellen?
Oh dat zou kunnen ik rijd in een adrenaline met software versie 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1104JR
Dat was bij mij ook, realiseer ik me nu. Mooi dat het gelukt is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:42

kaanmijo

Picobello B.V.

Audione0 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:16:
Hoe weet ik welke versie (V1 V2 V3) cupra Born ik heb?
De reden waarom ik dit vraag is dat ik met Homey een flow wil instellen dat op het moment dat ik mijn wekker uitzet incl vertraging van ongeveer 20 min. Automatische de auto naar 21 graden wordt verwarmd en de ruiten worden ontdooit als het buiten gevriesd heeft. Echter moet je dan het versie nummer selecteren om de flow juist te laten uitvoeren

De cupra heb ik ongeveer 2.5 weken opgehaald in Leusden dus ik ga er vanuit dat ik de V3 heb
V1, V2 en V3 zijn de verschillende uitvoeringsniveaus in de UK. Die kennen wij hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Topicstarter
Ik heb mijn obdeleven binnen. Maar hoe zet ik de foutmelding uit als lane assist uitstaat? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
Tylen schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:00:
Ik heb mijn obdeleven binnen. Maar hoe zet ik de foutmelding uit als lane assist uitstaat? 😇
M@cer in "Het grote Cupra topic"

;-)
Pagina: 1 ... 52 ... 102 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.