Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:47
Garrettvr schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:39:
Nog meer mensen die een airbag storing hebben gehad?
Die van mij geeft de melding nu al enkele dagen, auto rijdt verder prima maar toch...
Ik heb deze storing nu ook, werkplaatsafspraak is over een paar weken. Hoe is het bij jou afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:10

Audione0

Strijdt der titanen

Eiríkr schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:51:
[...]

Snap ik haha, maar het verrekenen van subsidie?

Edit

Je vraagt het zelf aan zie ik.
Dan ga ik de boel cancelen, zit nog in mijn 2 weken bedenk tijd en ga dan eind van t jaar een nieuwe aanvraag doen zodat ik van de subsidie regeling gebruik kan maken.. ik vind die 2 weken voor t nieuwe jaar wel zuur. Echt Nederland en zijn regels weer.. je denk goed bezig te zijn voor t Milieu waar je subsidie voor kunt krijgen maar dan pis je toch weer naast de pot..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Audione0 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:13:
[...]

Dan ga ik de boel cancelen, zit nog in mijn 2 weken bedenk tijd en ga dan eind van t jaar een nieuwe aanvraag doen zodat ik van de subsidie regeling gebruik kan maken.. ik vind die 2 weken voor t nieuwe jaar wel zuur. Echt Nederland en zijn regels weer.. je denk goed bezig te zijn voor t Milieu waar je subsidie voor kunt krijgen maar dan pis je toch weer naast de pot..
Moet je eerlijk bekennen, ik had er niet eens aan gedacht. Ben dan ook nieuw met elektrisch rijden. Maar volgens mij zit de Performance editie zoals ik hem heb besteld sowieso boven het maximum bedrag (voorwaarden van 2022).

Zijn die van 2023 al bekend? Ik zou dat even goed checken voordat je actie onderneemt.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 15:32
Audione0 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:13:
[...]

Volgens mij kan je gewoon bij cupra aangeven dat je m pas in 2023 op naam gesteld wil hebben, je zal niet de enige zijn ;-)

En wat Eirik schrijft moet je wel op letten dat je onder het limiet blijft ;-) 45k meen ik.

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
eddyd schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:24:
[...]

Volgens mij kan je gewoon bij cupra aangeven dat je m pas in 2023 op naam gesteld wil hebben, je zal niet de enige zijn ;-)

En wat Eirik schrijft moet je wel op letten dat je onder het limiet blijft ;-) 45k meen ik.
Ja, zit er echt net boven :7

Misschien dat de limiet in 2023 hoger ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:15
Deewop schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:50:
[...]

Ik heb deze storing nu ook, werkplaatsafspraak is over een paar weken. Hoe is het bij jou afgelopen?
Auto uit laten lezen, blijkt dat een module kapot was. Deze zit bij de lampjes in het dak / bedieningspaneel voor panorama dak.

Heb de auto 1 dag moeten missen. Daarna was de storing dan ook verdwenen :D

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonjaVredeveld
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-08-2023
Heeft er iemand hier al eens gekeken naar een dashcam?

Afgelopen weekend is er iemand tegen mijn (geparkeerde) Born aan gereden. Schade aan de voorbumper, en natuurlijk geen briefje achtergelaten. Heel zuur. Nu had een cam wel kunnen helpen om uit te zoeken wie de schuldige is geweest. En in de trant, beter laat dan nooit.. heeft er iemand al dashcam en kan iemand iets aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-05 19:47
SonjaVredeveld schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:00:

Afgelopen weekend is er iemand tegen mijn (geparkeerde) Born aan gereden. Schade aan de voorbumper, en natuurlijk geen briefje achtergelaten. Heel zuur. Nu had een cam wel kunnen helpen om uit te zoeken wie de schuldige is geweest. En in de trant, beter laat dan nooit.. heeft er iemand al dashcam en kan iemand iets aanraden?
Hi,

Ik heb de Viofo A119V3. Dit is volgens de meeste kenners de beste waarde voor het geld. Redelijk scherp beeld, ook in het donker. Met parkeerstand die automatisch alles vastlegt.

Kijk ook eens deze filmpjes voor gedetailleerde uitleg:
Van LinusTechTips: https://www.youtube.com/watch?v=4AnyhHl3_tE
Vervolg op de video van LTT: https://www.youtube.com/watch?v=SowUTOrhzOg

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 22:30
SonjaVredeveld schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:00:

Ik heb een fitcamx gekocht, die wordt mooi verwerkt in het bestaande stukje onder de spiegel. Is oorspronkelijk bedoeld voor de ID.3, maar past ook op de Born (Business One). Ik weet niet of ik links mag plaatsen maar is te vinden als je zoekt op fitcamx id.3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27vlJ1Sm95CfMxvbrbFpilMRwVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VmQq0Hgq4viJz1x9vA1WLVXj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 13:52

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Weet iemand hoe je dat afschuwelijke, rechthoekige, lampje rondom de leeslampjes uit kan zetten. Dacht eerst dat t reflectie was, maar is gewoon een lampje. Is instelbaar in sterkte, moet toch ook uitkunnen lijkt mij?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonjaVredeveld
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-08-2023
Joostul schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:09:
[...]

Ik heb een fitcamx gekocht, die wordt mooi verwerkt in het bestaande stukje onder de spiegel. Is oorspronkelijk bedoeld voor de ID.3, maar past ook op de Born (Business One). Ik weet niet of ik links mag plaatsen maar is te vinden als je zoekt op fitcamx id.3

[Afbeelding]
Nice! Die krijgt power vanuit de frontcam area denk ik?
Heb je deze zelf gemonteerd of laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 17:27
Joostul schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:09:
Ik weet niet of ik links mag plaatsen maar is te vinden als je zoekt op fitcamx id.3
Een rondje zoeken en je komt hier op uit; als je snel bent ivm Labor Day krijg je nog 10% extra korting.

Heb je foto's van de installatie in je Born en eventueel ook wat footage van de camera in actie, zowel overdag als in de schemer als 's avonds/'s nachts?

[edit]
Toch wat interessante video's gevonden van zowel de unboxing als de de installatie en waar men de camera test. Ziet er goed uit, en wat is de ID.3 toch lelijk minder mooi dan de Born 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Jermaine op 05-09-2022 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostul
SonjaVredeveld schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:02:
[...]

Nice! Die krijgt power vanuit de frontcam area denk ik?
Heb je deze zelf gemonteerd of laten doen?
Ja die krijgt power uit de plug die daar al zit en ook installatie zelf gedaan, is hier: https://www.youtube.com/watch?v=Ljx9YDyiJH4 te zien hoe dat gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Joostul op 05-09-2022 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostul
Jermaine schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:23:
[...]

Een rondje zoeken en je komt hier op uit; als je snel bent ivm Labor Day krijg je nog 10% extra korting.

Heb je foto's van de installatie in je Born en eventueel ook wat footage van de camera in actie, zowel overdag als in de schemer als 's avonds/'s nachts?
Ik zal even kijken wat ik kan doen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb net dit filmpje gekeken over ID.Software 3.1. Er zitten mooie en handige nieuwe functionaliteiten in, maar wat mij het meeste opviel was het feit dat Travel Assist (zie 3:44 in de video) nu gekocht kan worden in de shop (en dat het dan schijnbaar ook nog eens werkt). Aangezien de Born ook op die ID software draait, neem ik aan dat we dit binnenkort ook mogen gaan verwachten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jermaine
kaanmijo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:18:
Aangezien de Born ook op die ID software draait, neem ik aan dat we dit binnenkort ook mogen gaan verwachten?
Rond 5:40 zegt de videomaker iets over een OTA-update. Zou dit bij de Born ook zo werken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/6se93n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-06 13:51
Jermaine schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:10:
[...]

Rond 5:40 zegt de videomaker iets over een OTA-update. Zou dit bij de Born ook zo werken?

[Afbeelding]
Nee… One editions hebben geen 4g functionaliteit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 14:41
Hoe krijg ik dan zaken als verkeersinformatie op mijn navigatie?? Dat zal toch ook via 4G gaan?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deewop
M@cer schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:02:
Hoe krijg ik dan zaken als verkeersinformatie op mijn navigatie?? Dat zal toch ook via 4G gaan?
Er zit idd een simkaart met data in je auto - lijkt me dat via die verbinding ook OTA updates gedownload kunnen worden.

Sterker nog, je kunt de eSIM gebruiken om in je Born een WLAN hotspot te maken, zodat iedereen in je auto van het internet gebruik kan maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Deewop op 06-09-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Deewop schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:22:
[...]

Er zit idd een simkaart met data in je auto - lijkt me dat via die verbinding ook OTA updates gedownload kunnen worden.

Sterker nog, je kunt de eSIM gebruiken om in je Born een WLAN hotspot te maken, zodat iedereen in je auto van het internet gebruik kan maken.
Niet op de One editions. H20 hardware doet dat niet, daarom dat internet radio ook niet beschikbaar is.

Verkeersdata komt wel binnen, maar data functionaliteit oid doet het niet.

Ik heb 4G pakket aangeschaft. Doet helemaal niets…

[ Voor 6% gewijzigd door TheMadd op 06-09-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
[...]
Dat klopt, maar wanneer je eenmaal met je smartphone verbonden bent met die WLAN-hotspot krijg je eerst de melding dat je een bundel dient aan te schaffen.

Ik gok dat dit alléén voor de WLAN-hotspot geldt en niet voor de overige "online functionaliteiten" van de wagen zelf, vandaar dat ik de vraag stelde wbt de OTA-updates. Dat scheelt tenslotte weer een dagje zonder Born zitten, want zo hoef je je vierwieler niet achter te laten bij de Cupra-/Seat-dealer. Dit als toevoeging op wat @TheMadd ook zegt:
TheMadd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:43:
[...]

Niet op de One editions. H20 hardware doet dat niet, daarom dat internet radio ook niet beschikbaar is.

Verkeersdata komt wel binnen, maar data functionaliteit oid doet het niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Jermaine op 06-09-2022 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
Jermaine schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:13:
[...]

Dat klopt, maar wanneer je eenmaal met je smartphone verbonden bent met die WLAN-hotspot krijg je eerst de melding dat je een bundel dient aan te schaffen.

Ik gok dat dit alléén voor de WLAN-hotspot geldt en niet voor de overige "online functionaliteiten" van de wagen zelf, vandaar dat ik de vraag stelde wbt de OTA-updates. Dat scheelt tenslotte weer een dagje zonder Born zitten, want zo hoef je je vierwieler niet achter te laten bij de Cupra-/Seat-dealer. Dit als toevoeging op wat @TheMadd ook zegt:

[...]
Ik heb die bundel dus gekocht.. €18 kwijt voor 3 maanden en doet helemaal niets 8)7

Het doet schijnbaar wel iets… maar web radio deed het niet. Verwacht alleen App connectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPlrh4ok7DH_d2N-QDZYJI2Hbn0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q5AiB4SCgcmix26UaJZwRyUs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door TheMadd op 06-09-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
TheMadd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:15:
[...]

Ik heb die bundel dus gekocht.. €18 kwijt voor 3 maanden en doet helemaal niets 8)7
Gelukkig heb ik hier KPN Unlimited, maar zo'n bundel zou - als 'ie werkte - wel een stukje convenience zijn voor je passagiers die bv een iPad willen gebruiken in de auto. Zo voel je je nét wat meer een chique Uber-chauffeur 8)

Het feit dat je die bundel slechts mag gebruiken in een bepaalde tijd-range weerhield mij al van de aanschaf, maar jouw post die aangeeft dat het eigenlijk helemaal niet werkt, is de spreekwoordelijke druppel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMadd
Jermaine schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:21:
[...]

Gelukkig heb ik hier KPN Unlimited, maar zo'n bundel zou - als 'ie werkte - wel een stukje convenience zijn voor je passagiers die bv een iPad willen gebruiken in de auto. Zo voel je je nét wat meer een chique Uber-chauffeur 8)

Het feit dat je die bundel slechts mag gebruiken in een bepaalde tijd-range weerhield mij al van de aanschaf, maar jouw post die aangeeft dat het eigenlijk helemaal niet werkt, is de spreekwoordelijke druppel 8)7
Ik wilde de internet radio testen. Iphone als hotspot in combinatie met carplay deed het niet. Dus dacht voor de fun schaf ik zo’n bundel aan.

Zal later vandaag eens verder testen of die nu wel wat meer doet (oa internet radio of hotspot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-06 15:34
Is er al iemand met de Born via Duinkerke naar Londen gereden?
Ik vraag me af welke laadpaal je het beste kunt gebruiken.
Ook heb ik gelezen dat in de haven voordat je op de boot gaat laadpalen staan.. maar als ik op de kaart kijk zie ik weinig oplaadpunten.
Qua bereik heb ik uitgerekend dat ik vanuit Dover naar Londen op en neer kan rijden als ik de daar de accu’s voor 80% oplaad. Het liefst bij een snellader.
Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:02
Vandaag een software update gehad. Maar welke versie heb ik nu, hoe moet ik onderstaande interpreteren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4ZB8VSTRfdi7uAwhg4gXRs2G54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vylr2W5TjWGU8NRITos5F04D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
TheMadd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:22:
[...]

Ik wilde de internet radio testen. Iphone als hotspot in combinatie met carplay deed het niet. Dus dacht voor de fun schaf ik zo’n bundel aan.

Zal later vandaag eens verder testen of die nu wel wat meer doet (oa internet radio of hotspot).
Met CarPlay kan je toch gewoon radio luisteren via je iPhone? Heb de hele vakantie naar Italië gewoon juke geluisterd in de auto. Buiten je normale belbundel geen andere bundel voor nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 06-09-2022 17:00 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
Jermaine schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:13:
[...]

[...]
Oeps, dan was ik op dat moment verbonden met mijn thuis-wifi. Dan doet de webradio het ook, en het is natuurlijk ook een prima kanaal om zo'n update binnen te harken.

Maar goed, voorlopig radiostilte vanuit Cupra over updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
MartinV schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:56:
Ook heb ik gelezen dat in de haven voordat je op de boot gaat laadpalen staan.. maar als ik op de kaart kijk zie ik weinig oplaadpunten.
Qua bereik heb ik uitgerekend dat ik vanuit Dover naar Londen op en neer kan rijden als ik de daar de accu’s voor 80% oplaad. Het liefst bij een snellader.
Ik hoor het graag.
Misschien hier even proberen?

Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 15-06 17:54

eisbaer

Zie signature

bob 2.0 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:56:
Vandaag een software update gehad. Maar welke versie heb ik nu, hoe moet ik onderstaande interpreteren?

[Afbeelding]
In april dit jaar plaatste iemand een schermafdruk met exact dezelfde softwareversies, behalve die van de navigatie.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadd
TheMadd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:15:
[...]

Het doet schijnbaar wel iets… maar web radio deed het niet. Verwacht alleen App connectie.

[Afbeelding]
Schijnbaar werkt het dataplan dan toch. Geen 4g teken boven in beeld. Maar internet radio werkt :).

Duurde wel een week voordat het dataplan het echt deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Helaas sinds gisteren een melding in mijn Born na 16.000 zo goed als probleemloze kilometers..

Elektrosysteem werkt niet correct, Werkplaats opzoeken..

Ik had de hoop dat het na een nachtje of een oplaadsessie wel zou verdwijnen, maar helaas is dat niet het geval. Storing ook niet te wissen met OBDEleven (wel de andere 50 storingen 8)7 )

Cupra gebeld, weinig wijzer geworden.. Nu de plaatselijke SEAT dealer gebeld om te kijken of ik langs kan komen.. Hopelijk is het snel opgelost.

--Update:
net gebeld door de dealer, lijkt op een probleem in 1 van de cellen van het accupakket.. Het wordt verder onderzocht. Auto blijft bij de dealer en ik ben weer terug bij een (leen) Karoq.

--Update 15-09
Auto is een week weggeweest, maar inmiddels weer terug. Uiteindelijk bleek 1 van de cellen in batterij defect te zijn en een verkeerde waarde te geven. Deze is netjes door Broekhuis in Purmerend vervangen.

[ Voor 37% gewijzigd door M@cer op 15-09-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-06 15:10
Misschien is het hier al eens eerder besproken maar kan het zo snel niet terug vinden.

Iemand een idee hoe je laatste reisdoelen wist in de navigatie? Zodat deze niet op het scherm blijven staan.

Adrenaline One, Quasar Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
TheMadd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:29:
Duurde wel een week voordat het dataplan het echt deed
Ik zie nu trouwens dat je geld had kunnen besparen; https://vw.cubictelecom.com/nl (en even helemaal naar beneden scrollen, tot aan het blauwe kadertje) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob 2.0
TiksB schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:23:
Misschien is het hier al eens eerder besproken maar kan het zo snel niet terug vinden.

Iemand een idee hoe je laatste reisdoelen wist in de navigatie? Zodat deze niet op het scherm blijven staan.

Adrenaline One, Quasar Grey.
Het betreffende reisdoel uit de lijst naar links slepen en er verschijnt dan een prullenbakje, klikken en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Zijn er ervaringen met het zelf plaatsen van speakers achter? Ik was in de veronderstelling dat 5 speakers betekende 2 voor, 2 achter en een center speaker bij de voorruit. Maar blijkbaar tellen ze tweeters voor mee.

Is loshalen van bekleding zelf te doen en ligt er al een aansluiting? Of is het beter dit te laten doen?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:17

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

WooK schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:36:
Zijn er ervaringen met het zelf plaatsen van speakers achter? Ik was in de veronderstelling dat 5 speakers betekende 2 voor, 2 achter en een center speaker bij de voorruit. Maar blijkbaar tellen ze tweeters voor mee.

Is loshalen van bekleding zelf te doen en ligt er al een aansluiting? Of is het beter dit te laten doen?
Zijn bedrijven die setjes aanbieden, complete upgrades en allemaal aftermarket.

Van wat ik begrijp is de ID3 set voor achter niet compatibel. En is er nog geen set voor de born.
De kabels naar de achterdeuren missen ook compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
Jermaine schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:02:
[...]

Ik zie nu trouwens dat je geld had kunnen besparen; https://vw.cubictelecom.com/nl (en even helemaal naar beneden scrollen, tot aan het blauwe kadertje) 8)7
Was het maar zo een feest... https://seat.cubictelecom.com/nl Voor ons is het niet gratis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaYQoE-HgYpTg4OQsMGr7pIQolc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RaYOGZd7TuXl9xP06zxIv4Sc.png?f=fotoalbum_large

Het is niet mogelijk om met de vin van mijn Born aan te melden bij de VW versie van de website, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-03 07:48
M@cer schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:57:
Helaas sinds gisteren een melding in mijn Born na 16.000 zo goed als probleemloze kilometers..

Elektrosysteem werkt niet correct, Werkplaats opzoeken..
Deze melding krijg ik ook regelmatig. Heb een afspraak eind september staan. Ben benieuwd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvdPlas
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-03 07:48
[...]

Ik meen me te herinneren toe ik me aan het oriënteren was op de Cupra website (in de periode dat alleen de One’s er nog waren) OTA, 3 jaar allerlei functionaliteiten gratis en zelfs haal en breng service inclusief was. Nu geen (OTA) updates en zelf auto brengen. En wellicht nog meer zaken. Met name geen updates ontvangen, al dan niet OTA, vind ik zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiksB
  • Laatst online: 05-06 15:10
bob 2.0 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:15:
[...]

Het betreffende reisdoel uit de lijst naar links slepen en er verschijnt dan een prullenbakje, klikken en klaar. :)
Thnx, dat werkt. Had ze al eens verwijderd maar niet zo. Hoe ik dat toen gedaan heb? Geen idee meer van. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BePulverized
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-04 14:12
MartinV schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:56:
Ik hoor het graag.
Yes, afgelopen vakantie. Prima te doen. Zover ik gezien heb zijn er op de parkeerplaatsen van de ferries geen laadpalen. Wel is er een shell recharge station (150kw) in dover op nog geen 2 minuten rijden van de ferry port. Als je zorgt dat je op de terugweg even laad daar ben je eenmaal terug op vaste land snel genoeg bij een fastned in belgie bijv.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 13:10

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

EvdPlas schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:35:
[...]

Ik meen me te herinneren toe ik me aan het oriënteren was op de Cupra website (in de periode dat alleen de One’s er nog waren) OTA, 3 jaar allerlei functionaliteiten gratis en zelfs haal en breng service inclusief was. Nu geen (OTA) updates en zelf auto brengen. En wellicht nog meer zaken. Met name geen updates ontvangen, al dan niet OTA, vind ik zeer slecht.
OTA kan pas vanaf de 2.4 (om in ID3 termen te blijven). De Ones hebben nog versie 2.3, en hopelijk gaat die update voor ons One bezitters ook binnenkort komen. Ik wil eigenlijk wel gewoon naar de 3.x software..

De online functionaliteiten heb ik voor 10 jaar gekregen. Ook de haal en breng service heb ik gewoon?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Jermaine
Waar kun je dit versienummer achterhalen? Ik zie dat niet op dit scherm...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_uVGe5czp6rktKf6M_NnmYrqcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDYFEsL1vvDMFhLZOvjhdEyo.jpg?f=fotoalbum_large

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Jermaine schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:24:
[...]

Waar kun je dit versienummer achterhalen? Ik zie dat niet op dit scherm...?

[Afbeelding]
Nee ze hebben hier voor moeilijk gekozen. Maar in Volkswagen termen: de 2.4 update bracht OTA update mogelijkheden, de 3.0 update verandert de icoontjes onderin naar gekleurd. Dus zonder OTA mogelijkheden zitten wij nog op 2.3 max.

• bob 2.0
Ik kreeg dinsdag een update mededeling op m'n scherm. Heb op ja geklikt en ben weggelopen naar m'n werk. Betekent dat dan dat ik wel OTA heb?

• MartinV
BePulverized schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:21:
[...]

Yes, afgelopen vakantie. Prima te doen. Zover ik gezien heb zijn er op de parkeerplaatsen van de ferries geen laadpalen. Wel is er een shell recharge station (150kw) in dover op nog geen 2 minuten rijden van de ferry port. Als je zorgt dat je op de terugweg even laad daar ben je eenmaal terug op vaste land snel genoeg bij een fastned in belgie bijv.
Bedankt!
We gaan het gewoon proberen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
Audione0 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:11:
Yes! Zet mij ook maar in het Cupra Born bestel en lever overzicht! Afgelopen donderdag 26-08-2022 een Cupra Born Adrenaline besteld in de kleur Vapor Grey.

Vandaag is de order naar de productie afdeling gestuurd en als het goed is komt de Born week al 49 binnen.

Onze huidige Ford Focus new model uit 2019 kost ons bijna 1100 euro in de maand, wel een erg zuinige auto en rijdt verder heerlijk, maar het meeste geld gaat op aan brandstof (vrouw lief rijdt ongeveer 800km per week voor haar werk en ik dan nog een km of 100) en met deze auto gaat dit ons een hoop geld schelen gezien het laden thuis aan de paal op zonne-energie gaat.. (althans dt heb ik haar wijsgemaakt >:) :P )
kaanmijo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb dezelfde auto besteld, alleen andere kleur, anderhalve maand geleden (ook private lease) en kreeg ook week 49 te horen. Hopen dat die van mij naar voren is geschoven dan! :)
mr.DJ95 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:07:
[...]

Gefeliciteerd! Wat is de verwachte levering? Ben benieuwd hoe de performance rijdt in vergelijking met de One’s. Had vorig jaar eigenlijk mijn zinnen gezet op de performance zoals die nu wordt verkocht. Lang leven chip te korten.
Vegazz schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:23:
[...]

22 Augustus bevestiging gehad vanuit Athlon dat mijn Cupra Born Adrenaline (Vapor Grey) is besteld, ook geraamd op week 50!

Ik ben benieuwd of we 2022 nog halen :)
Vanochtend de CUPRA Specialist aan de lijn. Levering onder voorbehoud week 52. Vorige week donderdag besteld. Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK~E
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2023
Weet iemand ook of 't mogelijk is om (met obd11) vanwege de keyless entry de auto al te ontgrendelen als je hem nadert? Nu werkt het zo dat de auto pas ontgrendelt als je de deurhendel gebruikt (en moet je de hendel dus 2 x aantrekken). Ik had een id3 die dit wel als instelbare optie had namelijk dus in theorie zou de born 't ook moeten kunnen zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Eiríkr schreef op zondag 4 september 2022 @ 07:56:
[...]

Ja, zit er echt net boven :7

Misschien dat de limiet in 2023 hoger ligt.
Ik heb vanmiddag het een eea gecheckt, en het potje van 2023 is lager en de nieuw prijs mag niet hoger zijn 45k
Pff hier krijg ik dan echt jeuk van.. Je doet mee in heel het klimaat debat, je gaat voor een betere wereld en je betaalt grof geld, maar je krijgt geen subsidie?

Het doel is toch klimaat verbetering waar je aan mee doet? Wat is de reden van niet boven de 45k?

https://www.autovisie.nl/...chikbaar-voor-nieuwe-evs/

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 09-09-2022 18:53 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypto89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 11:51
WooK~E schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:06:
Weet iemand ook of 't mogelijk is om (met obd11) vanwege de keyless entry de auto al te ontgrendelen als je hem nadert? Nu werkt het zo dat de auto pas ontgrendelt als je de deurhendel gebruikt (en moet je de hendel dus 2 x aantrekken). Ik had een id3 die dit wel als instelbare optie had namelijk dus in theorie zou de born 't ook moeten kunnen zou ik denken.
Door je hand achter de deurhendel te houden gaat hij van slot, daarna kan je er aan trekken om hem open te doen. Automatisch openen bij benaderen van de auto zou ik ook wel mooi vinden :)

• Tjen0707
  • Laatst online: 22-11-2023
WooK~E schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:06:
Je hoeft niet 2x aan de hendel te trekken, hand er doorheen steken en openen is genoeg. Dus hij opent gewoon, als dat niet zo is moet je denk ik even naar de garage want dan is er wat stuk.

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:26
Ik druk altijd mijn hand op de hendel (dus niet trekken) en dan gaat hij al van het slot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCupraBorn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-12-2023
MueR schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:47:
[...]

OTA kan pas vanaf de 2.4 (om in ID3 termen te blijven). De Ones hebben nog versie 2.3, en hopelijk gaat die update voor ons One bezitters ook binnenkort komen. Ik wil eigenlijk wel gewoon naar de 3.x software..

De online functionaliteiten heb ik voor 10 jaar gekregen. Ook de haal en breng service heb ik gewoon?
Voor wat ik laatst heb gelezen, is dat je H30 nodig hebt om OTA updates te krijgen. Het verschil zit hem dan echt in de 12V accu (hetzelfde probleem dat de oude ID3's ook hebben). In andere landen worden die al vervangen, of zijn ze daar in ieder geval mee bezig.

H20 kan geen OTA softwareupdates ontvangen, dus ik gok dat we (degenen met een One en voor maart 2022 geproduceert) moeten wachten tot we uitgenodigd worden voor zo'n vervanging van de 12V accu naar een nieuwe versie.

Ik ga zelf in ieder geval nog contact opnemen met PON, om te vragen wat hier de status van is en wat het plan is.

Met H20 kunnen we dus, volgens mij, geen OTA updates ontvangen. Dus om van 2.3 naar 2.4 te gaan, zodat we daarna naar 3.0 kunnen, is echt die switch van 12V accu nodig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q251AQIDKpJmcmxrNtz0UGqgmec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVeJaNSFiaF1I7pLVOJ8XpcP.jpg?f=fotoalbum_large

Toch leuk, je eigen Cupra Born op streetview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:15
Maar door vervanging van de accu alleen wordt de hardware geupdate van H20 naar H30?
Zie de mijnne ook op H20 staan, binnenkort naar de dealer (Duitsland) daar toch eens navragen dan.
DutchCupraBorn schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:01:
[...]

Voor wat ik laatst heb gelezen, is dat je H30 nodig hebt om OTA updates te krijgen. Het verschil zit hem dan echt in de 12V accu (hetzelfde probleem dat de oude ID3's ook hebben). In andere landen worden die al vervangen, of zijn ze daar in ieder geval mee bezig.

H20 kan geen OTA softwareupdates ontvangen, dus ik gok dat we (degenen met een One en voor maart 2022 geproduceert) moeten wachten tot we uitgenodigd worden voor zo'n vervanging van de 12V accu naar een nieuwe versie.

Ik ga zelf in ieder geval nog contact opnemen met PON, om te vragen wat hier de status van is en wat het plan is.

Met H20 kunnen we dus, volgens mij, geen OTA updates ontvangen. Dus om van 2.3 naar 2.4 te gaan, zodat we daarna naar 3.0 kunnen, is echt die switch van 12V accu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hoe werkt die interieurvoorverwarming eigenlijk in de winter? Ruiten krabben overbodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
Eiríkr schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:02:
Hoe werkt die interieurvoorverwarming eigenlijk in de winter? Ruiten krabben overbodig?
Ja hij verwarmd de auto van binnen. Na een kwartiertje is alles ijsvrij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79aWD6X9xxcbsfVtSgrb4ybbNTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/njzGSGMsdsoQP216EPvi6CIt.png?f=fotoalbum_large

Vette pech voor de mensen die vanaf 1 januari i.v.m. de sepp-subside een aangeklede Cupra wilden scoren. Prijsstijging per 1 januari! Je hebt dan voor de hoofdprijs, net onder de subsidie grens nog een Essential te pakken.

Bron: prijslijst van eind augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Een drukte van belang onlangs op de Leusdense Pon-campus: 75 nieuwe medewerkers van internationale accountantsfirma Ernst & Young kwamen hun eerste zaakauto ophalen, een CUPRA Born. Voor de mega-aflevering had CUPRA Nederland een speciaal event georganiseerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNjwO3oYnFh2w6t0iIiJrYKs2mA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EoqdaIq8TW3nebhxbtTIrZzR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLzguiHxC4tVke2f8-cIfnelDhc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3jb0SSWZNFoK7KstSmCWsufc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6UFTJJCTCCOkDDwbDRJGaFAG_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IdJsDxorpyp5Cp7jbFLmZ4Y2.jpg?f=user_large

Bron: https://www.linkedin.com/...are&utm_medium=member_ios

Ikzelf mag mij vanaf 1 oktober een Cupra Born bezitter noemen ^_^! Kan niet wachten!

[ Voor 26% gewijzigd door Jelleujelle op 12-09-2022 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Laatst online: 06-06 00:54

_serial_

and there was silence

Audione0 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:53:
[...]

Het doel is toch klimaat verbetering waar je aan mee doet? Wat is de reden van niet boven de 45k?
Vermoedelijk zorgen dat het potje niet te snel leeg gaat. De gemiddelde aangeklede EV middenklasser zit al snel boven de 45, dus vermoedelijk willen ze vooral het goedkopere segment zo wat aantrekkelijker maken.

[ Voor 198% gewijzigd door _serial_ op 13-09-2022 01:44 ]

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Laatst online: 06-06 00:54

_serial_

and there was silence

.

[ Voor 99% gewijzigd door _serial_ op 13-09-2022 01:44 ]

somewhere there was silence

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 11:10
_serial_ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 01:31:
[...]

Vermoedelijk zorgen dat het potje niet te snel leeg gaat. De gemiddelde aangeklede EV middenklasser zit al snel boven de 45, dus vermoedelijk willen ze vooral het goedkopere segment zo wat aantrekkelijker maken.
Wat ze eigenlijk ook zeggen is, dat als je een auto van boven de 45k kan betalen, dan moet je zelf je verantwoordelijkheid pakken en ook aan het klimaat denken. Vergis je niet, voor >80% van de NL is een auto boven de 45k niet te betalen...

Dus ik vind het wel logisch dat ze alleen subsidies geven onder de 45K. Ik zou het zelf nog liever lager zien, zodat modale salarissen een EV kunnen veroorloven. Helaas zijn er nog vrijwel geen EV's in de <25K categorie.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Audione0 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:53:
[...]

Ik heb vanmiddag het een eea gecheckt, en het potje van 2023 is lager en de nieuw prijs mag niet hoger zijn 45k
Pff hier krijg ik dan echt jeuk van.. Je doet mee in heel het klimaat debat, je gaat voor een betere wereld en je betaalt grof geld, maar je krijgt geen subsidie?

https://www.autovisie.nl/...chikbaar-voor-nieuwe-evs/
Dus het gaat je om het geld en niet het klimaat ;).

* Tylen heeft hem overigens ook puur voor het geld hoor ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:14
[...]

Even blonde vraag... wat is H20 / H30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• initdebug
linuxpro schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:26:
[...]

Even blonde vraag... wat is H20 / H30?
Hardware versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Ah, eens uitzoeken welke versie mijn Born is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

ook na 2.4 behoudt je de H20.. h20 is gewoon hardwareversie van je infotainment. vanaf MY22.5 autos wordt H30 geplaatst.. en automatisch inparkeren kan faciliteren als je de ultrasonische sensors hebt.

waarschijnlijk gaan julie de Enyaq route volgen en niks met ota doen. Dus gelijk van versie 2.1/2.3 door naar 3.0 met een dealerbezoek en een 12v swap. Daarna zou OTA wel van toepassing moeten zijn voor de opvolgende versies

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Simply1337 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:01:
[...]

ook na 2.4 behoudt je de H20.. h20 is gewoon hardwareversie van je infotainment. vanaf MY22.5 autos wordt H30 geplaatst.. en automatisch inparkeren kan faciliteren als je de ultrasonische sensors hebt.

waarschijnlijk gaan julie de Enyaq route volgen en niks met ota doen. Dus gelijk van versie 2.1/2.3 door naar 3.0 met een dealerbezoek en een 12v swap. Daarna zou OTA wel van toepassing moeten zijn voor de opvolgende versies
Waar vind je dit soort informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Eiríkr schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:17:
[...]

Waar vind je dit soort informatie?
Niet, eigen detective werkv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:15
Goedenavond,

Mijn Cupra maakt tegenwoordig de melding Verbindingssysteem kan niet verbinden....
Enig idee hoe ik deze melding bij het opstarten kan fixen?

Nu duurt het ellendig lang voordat ik het systeem kan gebruiken...

Thanks!

Groetjes van G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Tylen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:02:
[...]

Dus het gaat je om het geld en niet het klimaat ;).

* Tylen heeft hem overigens ook puur voor het geld hoor ;)
Politiek antwoord:

Ik betaal netjes mijn belastingen (spekken van de subsidie pot) en doe mee in heel het klimaat geneuzel lees grote verbouwing en verduurzamen van ons huis en het aanschaffen van ooh zon schone elektrische wagen, dus ik zou er graag enigszins wat financiële hulp bij willen krijgen >:) Want het kost allemaal genoeg.

Kort antwoord:
Het draait allemaal om de duit en de fluit, zo bij de politiek, in het bedrijfsleven maar ook bij mij :X

Edit:
Maar aan de andere kant, weet je hoeveel liter brandstof je kunt kopen voor 45k en hoeveel gas je kopen aan 40k verduurzaming?

Maar zon Cupra is ook wel een kek wagentje, dus ik zeur niet:P

[ Voor 15% gewijzigd door Audione0 op 14-09-2022 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58
Zojuist mijn Cupra Born opgehaald van de schade herstellen voor 2 schade plekken op de carrosserie en een lelijke haal op het bronze deel van de velg. Velg is bij 2 velgherstellers geweest maar helaas kon geen van beide de kleur krijgen vanwege grondstof tekort.

Tip: Hou de bronze delen heel voorlopig.

Wat is het eigenlijk een fijne auto na een week in een VW Passat te hebben gereden.

• WooK~E
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2023
39R35 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:13:
[...]

Hi RHDTLEB,
Heb jij (of collega) het inmiddels goed werkend gekregen? Ik ben een Born bezitter en heb de Adrenaline "One" editie. Ook ik ervaar exact hetzelfde issue op het moment.. :-(
Is dit inmiddels opgelost? Heb hetzelfde en via cupra support gevraagd maar daar krijg je alleen een default reply van hoe je de app moet instellen. Tronity werkt bij mij ook niet. Komt geen vehicle beschikbaar na met mycupra gegevens te zijn ingelogd.

• M@cer
Ik heb mijn Born na een week ook weer terug, ik moet nog even vragen wat het nou precies was, maar de werkbon was een enorm lange lijst en iets met de batterij. Heerlijk om weer in de Cupra te rijden.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Vraagje? Gaat de Born in de nabije toekomst V2H ondersteunen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-06 17:59

MLLL

Palm Treo 650

** Knip. Offtopic. **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 14-09-2022 23:24 ]

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

** Knip. Offtopic. **

[ Voor 112% gewijzigd door Taro op 14-09-2022 23:23 ]

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-06 17:59

MLLL

Palm Treo 650

** Knip. Offtopic. **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 14-09-2022 23:22 ]

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Audione0 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:37:
Vraagje? Gaat de Born in de nabije toekomst V2H ondersteunen?
Aangezien geen enkele auto van VAG dit momenteel ondersteunt; don't count on it.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Graag weer terug naar het onderwerp van dit topic. Zonnepanelen, thuisaccu's, subsidies en inkomensongelijkheid kunnen in andere topics besproken worden.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

• M@cer
M@cer schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:41:
Ik heb mijn Born na een week ook weer terug, ik moet nog even vragen wat het nou precies was, maar de werkbon was een enorm lange lijst en iets met de batterij. Heerlijk om weer in de Cupra te rijden.
Net bericht gehad van de dealer en het probleem zat in de batterij, waarvan 1 van de cellen een verkeerde waarde gaf en dus defect was. Deze cel is vervangen.

Uiteindelijk allemaal netjes afgehandeld en heerlijk om de Cupra weer terug te hebben.

• ericafterdark
Hoe reageren de remlichten eigenlijk bij adaptive cruise control? Stel ik heb de snelheid ingesteld op 110 en iemand voor me rijdt bijvoorbeeld 100, 110, 100, 110 oftewel niet constant. Zal mijn auto dan telkens remlichten laten zien? Of is hij slim genoeg om te anticiperen zonder remlicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:38
Eiríkr schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:57:
Hoe reageren de remlichten eigenlijk bij adaptive cruise control? Stel ik heb de snelheid ingesteld op 110 en iemand voor me rijdt bijvoorbeeld 100, 110, 100, 110 oftewel niet constant. Zal mijn auto dan telkens remlichten laten zien? Of is hij slim genoeg om te anticiperen zonder remlicht?
Dusver is mijn ervaring (aldanniet minimaal mbt. EV's) dat ACC van VAG anticipeert en het "gas" los laat, uiteraard als er plots iets is zal 'ie remmen. Wil je het zeker weten, ga 's avonds/'s nachts een rondje rijden met de ACC aan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
TMobile schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:51:
[...]

Dusver is mijn ervaring (aldanniet minimaal mbt. EV's) dat ACC van VAG anticipeert en het "gas" los laat, uiteraard als er plots iets is zal 'ie remmen. Wil je het zeker weten, ga 's avonds/'s nachts een rondje rijden met de ACC aan :P
Is dat dan te zien vanuit de positie van de bestuurder? Ik wacht nog op mijn Cupra dus geen idee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 16:07
Eiríkr schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:46:
[...]

Is dat dan te zien vanuit de positie van de bestuurder? Ik wacht nog op mijn Cupra dus geen idee :P
Als je in het donker rijdt is het idd te zien wanneer de auto remt aan de rode gloed die je ziet van buiten in de binnenspiegel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ghostbus007
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-04 23:21
Begin augustus ook onze Cupra mogen ontvangen, 4 maand vroeger dan verwacht (België).

Nu blijkt dat we reeds SW versie 3.1 hebben gekregen van fabriek af, aangezien we de plug & charge optie in onze app kunnen activeren (zonder foutmeldingen). Nog niet in praktijk kunnen testen omdat de infrastructuur nog niet goed voorzien is in België.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5tkxMFR__GsnSSvL8p4-Dl_ZVA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQmskjwLq1Ywhm8fJm4Y3BPv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelee
  • Laatst online: 16-06 10:55
ghostbus007 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:56:
Begin augustus ook onze Cupra mogen ontvangen, 4 maand vroeger dan verwacht (België).

Nu blijkt dat we reeds SW versie 3.1 hebben gekregen van fabriek af, aangezien we de plug & charge optie in onze app kunnen activeren (zonder foutmeldingen). Nog niet in praktijk kunnen testen omdat de infrastructuur nog niet goed voorzien is in België.

[Afbeelding]
Mag ik vagen wanneer jij de auto hebt besteld?
Zelf op 31 mei besteld bij Mig Motors in Gent en er is nog steeds geen productiedatum gekend...
Levering was verwacht ten laatste eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostbus007
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-04 23:21
Eind maart besteld. Volgens het order eind september voorzien, maar ga er maar van uit dat het eerder eind november zal zijn.

De auto stond bij de dealer eind juli, het gebeurt dat een auto een stuk vroeger komt dan voorzien, maar gebeurt zeer zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 07:57
14 april besteld, met levering voor december. Tussentijds wel eens gevraagd maar hij kon niets toezeggen. 2 weken geleden ontving ik het VIN nummer. Weer gevraagd of dat betekent dat hij binnenkort geleverd gaat worden, geen reactie.
Op de website staat alleen dat ik een bestelling heb.
Deze week plots een email dat ik een afspraak voor aflevering kan maken.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Banden... ik heb voor de 2e keer in 3 maanden een lekke band, Bridgestone. Ik heb er nu een kleine 20.000km opzitten en die Bridgestone's lijken tot op de draad versleten te zijn. De beide lekkage's lijken in de wang ontstaan te zijn. Hoe zijn jullie ervaringen en hoe zijn de ervaringen met de Michelin's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCupraBorn
Simply1337 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:01:
[...]

Klopt, maar dat moeten ze dan wel gaan faciliteren. Bij de ID3's hebben ze dat al gedaan, van de Enyaq's heb ik zelf nog niks gelezen.. wellicht als ze daar begonnen zijn, dat we hetzelfde van Cupra kunnen verwachten.

Maar dat de H20 de hardware is, bedoelde ik ook, het is de versie van de 12V batterij, waarbij de 1 wel OTA updates kan ontvangen (de H30 dus). De H20 kan het dus niet. Vandaar dat je blijft steken op de 2.1-2.3.

Heeft 1 van jullie al contact gehad met Pon of Cupra hierover. Ik ben erg benieuwd wat zij daarover aangeven.

Ik heb overigens ook ergens gelezen dat de born One series 10 jaar Cupra Connect krijgen, maar in mijn app staat alles beschikbaar tot eind 2024 (dezelfde dag dat ik mijn Cupra kreeg, maar dan 3 jaar later). Hoe staat het bij jullie in de app?

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:24
DutchCupraBorn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:10:
[...]

Klopt, maar dat moeten ze dan wel gaan faciliteren. Bij de ID3's hebben ze dat al gedaan, van de Enyaq's heb ik zelf nog niks gelezen.. wellicht als ze daar begonnen zijn, dat we hetzelfde van Cupra kunnen verwachten.

Maar dat de H20 de hardware is, bedoelde ik ook, het is de versie van de 12V batterij, waarbij de 1 wel OTA updates kan ontvangen (de H30 dus). De H20 kan het dus niet. Vandaar dat je blijft steken op de 2.1-2.3.

Heeft 1 van jullie al contact gehad met Pon of Cupra hierover. Ik ben erg benieuwd wat zij daarover aangeven.

Ik heb overigens ook ergens gelezen dat de born One series 10 jaar Cupra Connect krijgen, maar in mijn app staat alles beschikbaar tot eind 2024 (dezelfde dag dat ik mijn Cupra kreeg, maar dan 3 jaar later). Hoe staat het bij jullie in de app?
Hier op het tweakers forum van de Enyaq wordt al wel gesproken over een update bij de dealer (aka de 12V vervangen en klaar maken voor OTA updates).

Ik heb CUPRA nederland wel eens gebeld en gemaild, maar kwam elke keer uit, “weten wij niet, is nog niet bekend” of “vraag maar aan de dealer”.
De dealer weet ook nog niks, dus is (ben ik bang) even afwachten.

In mijn app staan dat het tot en met 2032 loopt (copper one edition).

• bob 2.0
[...]

bij mij staat de licentie op eind maart 2032 inderdaad.

• drluna
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-06 07:51
[...]

Hier ook 2024, vreemd dat er verschil in lijkt te zitten.

• vinxion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 09:10
linuxpro schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:27:
Banden... ik heb voor de 2e keer in 3 maanden een lekke band, Bridgestone. Ik heb er nu een kleine 20.000km opzitten en die Bridgestone's lijken tot op de draad versleten te zijn. De beide lekkage's lijken in de wang ontstaan te zijn. Hoe zijn jullie ervaringen en hoe zijn de ervaringen met de Michelin's ?
Ik heb ook Bridgestone, 2 dagen geleden melding drukverlies, opgepompt maar gister weer de melding. Denk ook dat die lek is, ruim 13K gereden nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

H20's zullen ook naar 3.0 gaan.. en ota ready worden. Enyaqs zijn ook bezig/inplanbaar voor me3.0. gewoon veel voertuigen en dat kost tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCupraBorn
bob 2.0 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:14:
[...]

bij mij staat de licentie op eind maart 2032 inderdaad.
Ik heb de Adrenaline One, wellicht dat alleen de Copper dan 10 jaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 23:30

Pinobigbird

doesn't share food!

DutchCupraBorn schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:11:
[...]

Ik heb de Adrenaline One, wellicht dat alleen de Copper dan 10 jaar heeft gekregen?
Nee, ik heb een Copper Edition One en de licentie eindigt exact 3 jaar na aflevering, februari 2025.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.