OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 05:23:
Maandag mag ik eindelijk (na een jaar wachten) m'n Cupra Leon Hybrid gaan halen. Ik heb de Cupra CONNECT-app al gedownload en ingesteld, enkel nog te connecteren met de auto, maar zijn er bepaalde speciale features waar ik bij de dealer achter moet informeren of wijst alles zichzelf uit op die app?
Voor de Formentor had ik ook alles al aangemaakt en geïnstalleerd.
Echter ging het totaal mis bij het ophalen van de auto en het toevoegen van de logingegevens in de auto zelf. Ten eerste stonden we in de kelder van het pand in Leusden met 0,0 bereik en bleef het wereldbolletje van de internetverbinding van de auto gewoon grijs. Dus maar naar buiten gereden, maar helaas kwam de auto niet online. Na 15 minuten vond ik het wel mooi geweest en heb ik aangegeven dat ik het thuis wel ging proberen en anders contact zou opnemen. Uiteindelijk duurde het 3 dagen voordat de auto online kwam. Donderdag de auto opgehaald en zondagochtend was het wereldbolletje ineens wit en kon ik de logingegevens van de Cupra account invullen.
Helaas werden deze niet herkend en heb ik om te testen via het scherm in de auto een nieuwe tweede Cupra account aangemaakt met mijn privé e-mailadres en vanaf dat moment ging alles zonder problemen.
Voor het koppelen moeten trouwens wel beide sleutels in de auto aanwezig zijn. En ik dacht dat je online ook het chassisnummer in moest vullen voor de gegevens op de Cupra website.
Ik had na het ophalen van de auto wel een complete reset gedaan van het systeem. Ik heb er een hekel aan dat iemand anders al van alles heeft zitten instellen. Dan weet je ook meteen waar alle instellingen zitten

Achterdeuren werden bijv. niet automatisch ontgrendeld via de bestuurdersdeur. Hoewel ik als IT'er zelden de handleiding erbij pak, heb ik 's avonds het hele boekje zitten doorlezen.
Hou er rekening mee dat alle instellingen worden gesynchroniseerd. Bijv. ook de spiegelinstellingen per stoelinstelling. Als je tussendoor de spiegels anders instelt en dan teruggaat naar een andere stoelinstelling dan gaan de spiegels ook terug naar het moment dat de stoelinstelling werd opgeslagen. Heel af en toe heb ik tijdens het rijden ineens dat het systeem zegt dat mijn instellingen worden toegepast vanuit het gesynchroniseerde profiel. Soms doe ik voor de zekerheid even een account sync als ik wat heb aangepast.
Ik kwam net dit bericht over een nieuwe uiterlijk van de Cupra Leon tegen:
https://www.autoweek.nl/a...uw-familiegezicht-op-pad/
[
Voor 3% gewijzigd door
Eddo op 30-09-2022 13:04
]