Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 43 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCupraBorn
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-12-2023
Pinobigbird schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:09:
[...]

Nee, ik heb een Copper Edition One en de licentie eindigt exact 3 jaar na aflevering, februari 2025.
Wel raar overigens, aangezien ik in de mail van het aanmelden voor Cupra connect 10 jaar voorbij zie komen.

"Item name: CUPRA CONNECT PLUS Article duration: 10 jaar Price: 0, ​- EUR"

Maar overal komt wel de einddatum 16-12-2024 te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59

eisbaer

Zie signature

DutchCupraBorn schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:11:
[...]

Wel raar overigens, aangezien ik in de mail van het aanmelden voor Cupra connect 10 jaar voorbij zie komen.

Cupra connect is bij mij 3 jaar. Komt overeen met de info op de website. Cupra connect plus werd destijds niet aangeboden.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonH
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-09 09:25
Hallo allemaal!

Sinds deze week eigenaar van Born Essential. Nu hang ik 'em voor het eerst aan de laadpaal (openbaar/AC/17.25kW) maar de auto laadt maar met een kleine 4kW/24 km per uur. Nu begrijp ik dat ie niet hoger dan 11kW kan komen, maar dit is trager dan verwacht. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Groet, Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowMaster82
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo Allemaal,

Vorig jaar een nieuwe leasewagen uit mogen zoeken, wist al meteen dat ik elektrisch wilde gaan rijden.
Zat te twijfelen tussen de Hyundai Kona of de VW ID-3, kwam toen per toeval de Born tegen en was gelijk verkocht.
In september de Born Copper One met als kleur Arora blue besteld, deze zou in december 201 geleverd worden, mocht deze uiteindelijk in januari 2022 in ontvangst nemen.
Heerlijke wagen bevalt prima.

Heb alleen een vreemd probleem met de privacy shade onder het panorma dak, deze wil van de een op de andere dag niet meer open.
Ook deed de radio erg vreemd met het warme weer.
Volgende week gaat de wagen naar de dealer, eens zien wat daaruit komt.

Verder vind ik de Cupra app ontzettend traag reageren.
Als je smorgens ad hoc de wagen wil verwarmen of koelen, dan reageerd de app heel erg traag en is het maar de vraag of het uiteindelijk bij de wagen terecht komt,

grtz,

Shadowmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
LeonH schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:59:
Hallo allemaal!

Sinds deze week eigenaar van Born Essential. Nu hang ik 'em voor het eerst aan de laadpaal (openbaar/AC/17.25kW) maar de auto laadt maar met een kleine 4kW/24 km per uur. Nu begrijp ik dat ie niet hoger dan 11kW kan komen, maar dit is trager dan verwacht. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Groet, Leon
Zou even in de app checken of je niet per ongeluk langzaam laden aan hebt staan. Dan laadt ie trager op wat beter is voor de accu maar duurt dus wel veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
Het is mij een beetje onduidelijk wat de Cupra connect eigenlijk inhoud. In de folder van april staat dat het er voor 3 jaar bij zit. Als je dat nu aanmeld krijg je een proefperiode van 12 maanden.
Maar wat krijg je daarvoor? Is het alleen de app op de telefoon of gaat het ook om software en kaart updates? €135 per jaar is best veel om een paar gegevens op afstand in te zien.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 08:46
Tjen0707 schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:05:
[...]

Zou even in de app checken of je niet per ongeluk langzaam laden aan hebt staan. Dan laadt ie trager op wat beter is voor de accu maar duurt dus wel veel langer.
De daadwerkelijke laadstroom is afhankelijk van meerdere factoren zoals omgevingstemperatuur maar ook in hoe vol / leeg je accu's zijn. De maximale laadstroom haal je in de praktijk zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Eiríkr schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:57:
Hoe reageren de remlichten eigenlijk bij adaptive cruise control? Stel ik heb de snelheid ingesteld op 110 en iemand voor me rijdt bijvoorbeeld 100, 110, 100, 110 oftewel niet constant. Zal mijn auto dan telkens remlichten laten zien? Of is hij slim genoeg om te anticiperen zonder remlicht?
Mijn ervaring is, als een malle.. de remlichten gaan bij nagenoeg alle (af)remacties v/d cruise control branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:11
Ik heb gisteren getest wanneer de remlichten aangaan in de B stand als je het pedaal loslaat. Bij ongeveer de helft van de groene rembalk onder je kilometerteller gaan de remlichten aan is mijn ervaring. Ik denk dat dit niet anders is met ACC, dus ik zou die groene balk in de gaten houden dan weet je ongeveer wanneer je remlichten aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
linuxpro schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:43:
[...]

Mijn ervaring is, als een malle.. de remlichten gaan bij nagenoeg alle (af)remacties v/d cruise control branden.
Ok dank, iets om rekening mee te houden op de snelweg. Dat zorgt alleen maar voor onnodige remacties bij achterliggende auto's denk ik.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Nerrion schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:50:
Ik heb gisteren getest wanneer de remlichten aangaan in de B stand als je het pedaal loslaat. Bij ongeveer de helft van de groene rembalk onder je kilometerteller gaan de remlichten aan is mijn ervaring. Ik denk dat dit niet anders is met ACC, dus ik zou die groene balk in de gaten houden dan weet je ongeveer wanneer je remlichten aangaan.
Check, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
ShadowMaster82 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:16:
Verder vind ik de Cupra app ontzettend traag reageren.
Als je smorgens ad hoc de wagen wil verwarmen of koelen, dan reageerd de app heel erg traag en is het maar de vraag of het uiteindelijk bij de wagen terecht komt,
Hm, hebben anderen dit ook? Ik had dit met een Golf GTE en dat was best storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
Eiríkr schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:19:
[...]

Hm, hebben anderen dit ook? Ik had dit met een Golf GTE en dat was best storend.
Ja hij is vrij traag. Ik doe vaak klikken op 'Start' voor de airconditioning en dan leg ik m'n telefoon weg. Als ik dan na 2/3 minuten mijn telefoon weer pak is hij bezig. Als je er op gaat wachten is het inderdaad heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Eiríkr schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:19:
[...]

De app is erg basic en idd erg traag. Op mijn iphone sluit in regematig geforceerd de app om 'm opnieuw te laten connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjen0707
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-11-2023
linuxpro schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:41:
[...]

De daadwerkelijke laadstroom is afhankelijk van meerdere factoren zoals omgevingstemperatuur maar ook in hoe vol / leeg je accu's zijn. De maximale laadstroom haal je in de praktijk zelden.
Ik laad aan de publieke lader altijd met wel 60km pu, en ik snap ook wel dat dat temperatuurafhankelijk is. Was gewoon tip om dat eens te checken aangezien ik dat uit ervaring weet dat ie dan langzamer gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Vandaag het koopcontract getekend van een Born Business uitvoering (vapor grey). Levering zou naar verwachting nog december dit jaar zijn of januari 2023.

Ging nog een beetje korting vanaf omdat hij vanaf 1 januari natuurlijk duurder is en niet meer onder de subsidiegrens valt.

Achteraf had ik hem beter begin dit kalenderjaar kunnen bestellen, was ik een stuk goedkoper uit, maar goed, gegokt en verloren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
ShininNL schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:12:
Vandaag het koopcontract getekend van een Born Business uitvoering (vapor grey). Levering zou naar verwachting nog december dit jaar zijn of januari 2023.

Ging nog een beetje korting vanaf omdat hij vanaf 1 januari natuurlijk duurder is en niet meer onder de subsidiegrens valt.

Achteraf had ik hem beter begin dit kalenderjaar kunnen bestellen, was ik een stuk goedkoper uit, maar goed, gegokt en verloren :P
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Bah, mijn auto vindt sinds gistermiddag dat online modus niet meer kan. Ik stond op een locatie met nagenoeg nul bereik tijdens het starten, nu blijft de offline modus aan. Zelfs een nacht parkeren deed niets. Iemand een idee?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

MueR schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:39:
Bah, mijn auto vindt sinds gistermiddag dat online modus niet meer kan. Ik stond op een locatie met nagenoeg nul bereik tijdens het starten, nu blijft de offline modus aan. Zelfs een nacht parkeren deed niets. Iemand een idee?
Pinobigbird in "Het grote Cupra topic"

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 04:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

MueR schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:11:
[...]

Thanks, ga ik morgen proberen
Laat ons het resultaat weten!

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Zojuist mijn in juni nieuw geleverde Born Copper Edition H20 bij de lokale VAG Dealer/vakgarage gebracht.
Enkele weken geleden bij Cupra zelf gemeld die mij de keuze gaven te kunnen kiezen tussen ophalen auto en uitvoering werkzaamheden bij PON of naar de lokale garage - ik heb voor lokaal gekozen maar door vakantie niet aan toe gekomen. Vorige week telefonisch bij de garage gemeld en vandaag dus afspraak.

- Achteruitrijcamera doet het sinds levering niet. (Zekering #21 're-seaten' is een workaround, geen oplossing)
- Toch gevraagd of ze de 3.0 update kunnen uitvoeren.

De werkopdracht die ik vanochtend moest tekenen bevatte enkel 'diagnostiek storing achteruitrijcamera' maar mijn aanwijzing over zekering #21 was niet vermeld. Verder was niks bekend over een software update.

Ik ben niet graag pessimistisch.... maar......

EDIT 10:33 - Net gebeld. Ze mogen de werkzaamheden niet uitvoeren (iets met garantie), ik wordt doorverwezen naar een andere garage, maar ze kunnen die afspraak niet voor mij afhandelen.

[ Voor 10% gewijzigd door GenjiBlade op 20-09-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Vrijdagmiddag voor de 2e keer in 3 maanden een lekke band. Auto door de berger van de snelweg gehaald en neergezet op een plek v/d snelweg. Toen kwam de volgende berger om de auto 100m verderop achter een hek 'in opslag' te zetten want lekke band en daar kon maandag pas naar gekeken worden. Maandagavond werd auto bij een dealer gedropt en daar staat de Born nu. Nog altijd met een lekke band en misschien komen er vandaag aan toe om er naar te kijken. Dan moet de band, die niet op voorraad is besteld worden. Kortom, een lekke band kan dus zo maar betekenen dat je je auto een week kwijt bent.

En oh ja, vervangend vervoer krijg je niet want binnen de VAG groep heet een lekke band self inflicted en daarvoor krijg je geen vervangend vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
linuxpro schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:01:
Vrijdagmiddag voor de 2e keer in 3 maanden een lekke band. Auto door de berger van de snelweg gehaald en neergezet op een plek v/d snelweg. Toen kwam de volgende berger om de auto 100m verderop achter een hek 'in opslag' te zetten want lekke band en daar kon maandag pas naar gekeken worden. Maandagavond werd auto bij een dealer gedropt en daar staat de Born nu. Nog altijd met een lekke band en misschien komen er vandaag aan toe om er naar te kijken. Dan moet de band, die niet op voorraad is besteld worden. Kortom, een lekke band kan dus zo maar betekenen dat je je auto een week kwijt bent.

En oh ja, vervangend vervoer krijg je niet want binnen de VAG groep heet een lekke band self inflicted en daarvoor krijg je geen vervangend vervoer.
Is dit ook het geval met private lease via Pon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
Eiríkr schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:19:
[...]

Is dit ook het geval met private lease via Pon?
Het lijkt een VAG dingetje te zijn begreep ik van de berger dus ik zou verwachten van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
linuxpro schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:20:
[...]

Het lijkt een VAG dingetje te zijn begreep ik van de berger dus ik zou verwachten van wel.
Ai ai ai. Echt rot voor je. Ook Bridgestone banden?

-edit-

Ja dus, zie het al eerder in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door ericafterdark op 20-09-2022 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinxion
  • Laatst online: 08-09 10:42
linuxpro schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:01:

Ik had ook een lekke band, spijker erin dus kon nog wel rijden. Gisterochtend naar de Seat dealer gebracht, moesten nieuwe band bestellen. Die werd diezelfde dag geleverd en om 16 uur was de auto klaar met een nieuwe band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
vinxion schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:49:
[...]

Ik had ook een lekke band, spijker erin dus kon nog wel rijden. Gisterochtend naar de Seat dealer gebracht, moesten nieuwe band bestellen. Die werd diezelfde dag geleverd en om 16 uur was de auto klaar met een nieuwe band.
Ik had de pech dat het vrijdag eind v/d middag was, geen van de door Cupra mobility gebelde garages wilde wat doen of waren bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

DutchCupraBorn schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:11:
[...]

Ik heb na een aantal weken van niet werken van de app en tussenkomst van Cupra Nederland de app werkend en zie daar bij mij staan dat de e-manager t/m 31-12-2031 een licentie heeft.

Voor wat het waard is :)

I'm not as think as you stoned I am

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik heb net ook via WhatsApp en daarna via mail contact gehad met de VAG servicedesk (Cupra). Blijkbaar gaat dit standaard mis. En moet de 'app maker' (sic) volgens de dame aan de lijn, de licenties activeren door de auto toe te voegen aan hun zijde. Dit kon enkele dagen duren.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
DaMightyWackO schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:31:
Ik heb net ook via WhatsApp en daarna via mail contact gehad met de VAG servicedesk (Cupra). Blijkbaar gaat dit standaard mis. En moet de 'app maker' (sic) volgens de dame aan de lijn, de licenties activeren door de auto toe te voegen aan hun zijde. Dit kon enkele dagen duren.
Weet je toevallig wie de app-maker is?

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

initdebug schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:47:
[...]

Weet je toevallig wie de app-maker is?
Volgens mij Seat zelf, nu Cupra en of het ook onder Cariad valt weet ik niet. UX/UI komt iig van Edith Clúa

• initdebug
DaMightyWackO schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:10:
[...]

Volgens mij Seat zelf, nu Cupra en of het ook onder Cariad valt weet ik niet. UX/UI komt iig van Edith Clúa
Ah oke, thanks

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 15:58
Ik heb vandaag een afneembare steunhaak laten monteren op mijn Cupra Born. Deze en de bijzondere bedradingsset heb ikzelf eerst aangeschaft via Burghof en daarna deskundig laten monteren bij autobedrijf van der Zon in Lisse. Volgens Seat/Cupra kon er geen trek(steun)haak worden gemonteerd. Het was een klus van anderhalve dag, maar ik had vooraf een prijs afgesproken. Met de auto mag je geen aanhangwagen trekken, maar ik gebruik de steunhaak voor mijn fietsendrager. Ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Aanvankelijk maakte ik me nog zorgen over foutmeldingen binnen het elektrische systeem maar de Aragon 513plus-bedradingsset heeft dit - vooralsnog - voorkomen
Omdat ik op dit forum nog niet eerder heb gezien dat er een steunhaak is gemonteerd, stuur ik een paar foto's mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvCE0xs8m6e5TrgtnLrGXUIqmQA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/M9tiFcyafGbDqKZtdfD0cZMv.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCcRmuNjntbJiKKxJzoPm4cS1m8=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ZBREU6zofi9cnMFwZzkWPuKk.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SS5UH45-pK9bJqTT27idmypyz6g=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/LjjxKCupvCnpEORH6DLy5QYl.gif?f=fotoalbum_large

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Hallo mede-tweakers, er is een nieuwe tweaker met een Cupra erbij. In mijn geval een rode Formentor hybrid, bijna 2 weekjes nu.

Ik heb een vraag. Ik probeer Android Auto draadloos te verbinden, maar dat lukt niet. Via een usb kabel gaat het prima. Al paar de procedure opnieuw gedaan, maar geen succes.
Ik heb een OnePlus 7 pro met Android 11. Als deze met bluetooth is verboden, zie ik wel een Auto icon/notificatie in mijn telefoon. Maar bij tappen erop gebeurt niks en in de auto zelf kan ik ook niet Auto starten.
Vergeet ik iets of heb ik een te oude telefoon?

Leeg

• Joostul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 16:57
Heb je een vpn? Ik kan niet verbinden als mijn vpn actief is.

• M@cer
  • Laatst online: 09:25
1104JR schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:20:
Ik heb vandaag een afneembare steunhaak laten monteren op mijn Cupra Born. Deze en de bijzondere bedradingsset heb ikzelf eerst aangeschaft via Burghof en daarna deskundig laten monteren bij autobedrijf van der Zon in Lisse. Volgens Seat/Cupra kon er geen trek(steun)haak worden gemonteerd. Het was een klus van anderhalve dag, maar ik had vooraf een prijs afgesproken. Met de auto mag je geen aanhangwagen trekken, maar ik gebruik de steunhaak voor mijn fietsendrager. Ik ben zeer tevreden met het resultaat.
Gave oplossing, aan wat voor richtprijs moeten we denken?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

BlackiE1982 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:15:
Hallo mede-tweakers, er is een nieuwe tweaker met een Cupra erbij. In mijn geval een rode Formentor hybrid, bijna 2 weekjes nu.

Ik heb een vraag. Ik probeer Android Auto draadloos te verbinden, maar dat lukt niet. Via een usb kabel gaat het prima. Al paar de procedure opnieuw gedaan, maar geen succes.
Ik heb een OnePlus 7 pro met Android 11. Als deze met bluetooth is verboden, zie ik wel een Auto icon/notificatie in mijn telefoon. Maar bij tappen erop gebeurt niks en in de auto zelf kan ik ook niet Auto starten.
Ik heb een Pixel 6 pro en het werkte direct na BT verbinden, ik had dus geen extra stappen of configuratie nodig.
Staat wireless projection of wireless android auto wel aan in de settings van je tel 8) ? (en auto start / while locked)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

BlackiE1982 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:15:

Ik heb een oneplus 8 pro en dat werkt prima. Heb je android auto op je telefoon zelf wel eens gestart? Volgens mij moet je dat eerst een keer hebben gedaan voordat je auto er ook gebruik van kan maken

I'm not as think as you stoned I am

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
Ik heb sinds android 12, geen wireless connectie meer kunnen maken met android auto.

oude versie android auto erop / nieuwe telefoon reset, factory reset auto infotainment.

ik krijg op het scherm van de telefoon wel de pop-up(zie screenshot)
maar er gebeurd niets op het scherm in de auto( wat wel gebeurd via USB )

bluetooth connectie werkt prima, zie alleen het icoon van android auto er niet bijstaan.(die zie ik wel via USB connectie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Np7w9-mS5rmYNmpPq4j91X40bE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ko3z3RprC378KUAzl2sICzqF.jpg?f=fotoalbum_large

Knowledge is my Weapon

• 1104JR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 15:58
M@cer schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:02:
[...]

Gave oplossing, aan wat voor richtprijs moeten we denken?
588,- euro voor trekhaak en Aragon 513 plus kabelset.
350 euro voor montage. Achteraf bleek dat de benodigde uren de "begroting" hebben overschreden. Een volgende klant zal misschien meer moeten betalen voor de montage, alhoewel de ervaring van deze eerste montage misschien weer kostenverlagend kan zijn.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5A1wkQvxVz35fIWxNMUYoq0ORc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOQuLhRfEkPtAHUI2F3WQbCV.jpg?f=fotoalbum_large
Vanmorgen direct na het starten de melding dat 'Traffic Assist' niet beschikbaar was. En erger nog, adaptive cruisecontrol werkte ook niet (duurde even voordat ik er achter kwam dat die teruggeschakeld was na LIM mode - dus niet harder ging dan de ingestelde waarde). Was koud, en had'm voor het eerst voorverwarmd. Hele weg zelf remmen en gassen dus.... Na een tijd de auto in de parkeergarage gechecked en alles was weer ok. Ook op de terugweg alles weer ok... Hebben meer mensen hier last van (performance one)? Ik heb wel met de OBD11 de TA geactiveerd (maar dat is onzin, dus die waarden zet ik weer terug).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:41:
[Afbeelding]
Vanmorgen direct na het starten de melding dat 'Traffic Assist' niet beschikbaar was. En erger nog, adaptive cruisecontrol werkte ook niet (duurde even voordat ik er achter kwam dat die teruggeschakeld was na LIM mode - dus niet harder ging dan de ingestelde waarde). Was koud, en had'm voor het eerst voorverwarmd. Hele weg zelf remmen en gassen dus.... Na een tijd de auto in de parkeergarage gechecked en alles was weer ok. Ook op de terugweg alles weer ok... Hebben meer mensen hier last van (performance one)? Ik heb wel met de OBD11 de TA geactiveerd (maar dat is onzin, dus die waarden zet ik weer terug).
Heb het ook wel eens gehad. Bij volgende keer instappen was alles weer oke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:15
Ik heb dat al eens in een Skoda gehad. Waarschijnlijk is dan de camera/sensor vochtig of iets dergelijks waardoor die niet meer werkt. De auto probeert de functie alleen bij het starten en anders komt er een melding tot je weer de volgende keer in de auto stapt en start.

• ShadowMaster82
Afgelopen dinsdag de Born weggebracht ivm het niet meer werken van de privacy shade onder het panoramadak.
Had ook problemen met de radio dat die de connectie met mn telefoon verliest en dan als de verbinding herstelt is het scherm zwart blijft terwijl de navigatie wel werkt (Android Auto)
Verder had ik last van een vocht stank in de auto.

Privacy shade is gerepareerd, radio hebben ze ook naar gekeken en ook opgelost.
Lucht stank blijkt een slang stuk te zijn waardoor mn hele kofferbak zeik nat is.
Slang zou vandaag binnenkomen, verwacht de wagen morgen weer op te kunnen halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15-09 14:13
Galukon schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:07:
[...]

Ik heb dat al eens in een Skoda gehad. Waarschijnlijk is dan de camera/sensor vochtig of iets dergelijks waardoor die niet meer werkt. De auto probeert de functie alleen bij het starten en anders komt er een melding tot je weer de volgende keer in de auto stapt en start.
Dit heb ik met mijn Formentor ook al 2 ochtenden gehad. Na 5 minuten rijden gaat het lampje uit en is de melding weg op het dashboard. Is toch iets met vocht of condens door het weer. De sensor zit vrij laag bij deze auto. Bij mijn vorige Tiguan zat de camera in/achter het logo. Daar kreeg ik alleen meldingen bij hele harde regen. Maar die auto had weer hele andere problemen :X

Ruitverwarming en klimatiseren heb ik al 2 ochtenden gebruikt deze week. Het valt mij mee hoe snel de app dat start. Want de app openen duurt soms echt 30-60 seconden. Ik ben er nog niet achter of de accu hiervoor gebruikt wordt of dat het rechtstreeks via de laadpaal gaat. Het accu percentage bleef gewoon op 100% staan. En de stoelverwarming ook even uitgeprobeerd op stand 1. Dat was warm genoeg zeg. Ik moet even niet aan stand 3 denken :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APtFkK39q4EKUeKe61yo9jo1LTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79b6NGISfh6tzKpITChcK4sL.jpg?f=fotoalbum_large

• BlackiE1982
Joostul schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:10:
Heb je een vpn? Ik kan niet verbinden als mijn vpn actief is.
Nee, geen vpn aanstaan.
DaMightyWackO schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb een Pixel 6 pro en het werkte direct na BT verbinden, ik had dus geen extra stappen of configuratie nodig.
Staat wireless projection of wireless android auto wel aan in de settings van je tel 8) ? (en auto start / while locked)
De android auto app ook gestart tijdens bluetooth connectie. Hierin staat wireless AA aan. Wat bedoel je met wireless protection?
WooK schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:59:
[...]

Ik heb een oneplus 8 pro en dat werkt prima. Heb je android auto op je telefoon zelf wel eens gestart? Volgens mij moet je dat eerst een keer hebben gedaan voordat je auto er ook gebruik van kan maken
Dit heb ik ook een beetje. Bij usb is de AA icon actief en kan ik AA starten in de auto. Alleen verbonden met bluetooth is de AA icon wel zichtbaar maar niet in te drukken.

Moet ik ook verbonden zijn met de wifi hotspot?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerrion
BlackiE1982 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:39:
[...]

Nee, geen vpn aanstaan.
[...]

De android auto app ook gestart tijdens bluetooth connectie. Hierin staat wireless AA aan. Wat bedoel je met wireless protection?

[...]

Dit heb ik ook een beetje. Bij usb is de AA icon actief en kan ik AA starten in de auto. Alleen verbonden met bluetooth is de AA icon wel zichtbaar maar niet in te drukken.

Ik geloof van wel. Want als ik mijn telefoon wifi uitdoe, en in de auto stap en AA start, gaat automatisch wifi aan voor die verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:15

ScreamGT

joejoe

Eddo schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:11:
[...]

Dit heb ik met mijn Formentor ook al 2 ochtenden gehad. Na 5 minuten rijden gaat het lampje uit en is de melding weg op het dashboard. Is toch iets met vocht of condens door het weer. De sensor zit vrij laag bij deze auto. Bij mijn vorige Tiguan zat de camera in/achter het logo. Daar kreeg ik alleen meldingen bij hele harde regen. Maar die auto had weer hele andere problemen :X

Ruitverwarming en klimatiseren heb ik al 2 ochtenden gebruikt deze week. Het valt mij mee hoe snel de app dat start. Want de app openen duurt soms echt 30-60 seconden. Ik ben er nog niet achter of de accu hiervoor gebruikt wordt of dat het rechtstreeks via de laadpaal gaat. Het accu percentage bleef gewoon op 100% staan. En de stoelverwarming ook even uitgeprobeerd op stand 1. Dat was warm genoeg zeg. Ik moet even niet aan stand 3 denken :P

[Afbeelding]
Hoe bevalt de Formentor? Welke type heb je precies? En hoevaak moet je laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK~E
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2023
BlackiE1982 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:39:
[...]

Nee, geen vpn aanstaan.
[...]

[...]

Misschien een open deur maar dit vinkje staat wel aan? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhQsKCzrKk6HMSNDeUQzcyoQnDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gAVlAFu39yrbCdKMEWu5oif.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
WooK~E schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:13:
[...]

Misschien een open deur maar dit vinkje staat wel aan? [Afbeelding]
Yep 😁
Vanavond ga ik maar proberen met hotspots aan, op de telefoon en ook in de auto

Leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
ScreamGT schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:17:
[...]

Hoe bevalt de Formentor? Welke type heb je precies? En hoevaak moet je laden?
Ik heb de Formentor 1.4 e-Hybrid VZ Copper Edition in magnetic tech matt.
De auto bevalt erg goed en deze versie is voorzien van alle opties. De wegklapbare trekhaak werd alleen later gemonteerd bij Cupra in Leusden. Binnenkort eens kijken hoe makkelijk hij een trailer met boot uit het water trekt.
Zowel elektrisch als hybride vind ik het erg fijn rijden. Ik ben nog steeds verbaasd hoe soepel het wisselen tussen elektrisch en benzine gaat. Je hoort het uiteraard wel. Android Auto werkt ook goed. Ik heb zelf altijd Waze op het scherm staan. Die komt ook automatisch in beeld als de telefoon herkend wordt. Flitsmeister was geen succes helaas. Van Whatsapp en Teams berichten komt even kort de eerste regel in beeld. Het went verder wel snel dat je alles via een scherm moet doen. De meeste opties stel je toch maar 1 keer in. De geluidsinstallatie is voor mij meer dan voldoende.
Thuis gaat hij aan de Alfen laadpaal zodat hij altijd vol is en dat is ook handig met klimatiseren e.d.. Met zo'n kleine 12kW accu kun je niet snelladen en dan doe je er 3,5 tot 5 uur (op 230v) over. De standaard instelling is elektrisch bij het wegrijden, maar als ik de snelweg op ga, zet ik hem handmatig op hybride. Met een volle accu staat het elektrisch bereik op 54km. Heerlijk voor korte stukken, stadsverkeer, file en ook voor het optrekken vanuit stilstand. Ik ben niet zo'n fan van de start-stop functie op benzine auto's als het gaat om soepel wegrijden.

Tot nu toe zou ik 1 ding automatisch uitgeschakeld willen hebben en dat is de lane-assist. Deze stuurt wel hele abrupt heb ik gemerkt. Maar die kan ik inmiddels blindelings uitschakelen via de knoppen op het stuur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:16
Wat me hier opvalt is dat jij een funky achtergrondafbeelding op je display hebt, die heb ik volgens mij niet. Is dat een diep weggestopte instelling ergens in het instrumentenpaneel in het midden van het dashboard?

edit:
Never mind, ik zie hetzelfde op mijn display. Het is bij jou op de foto alleen iets beter zichtbaar 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Jermaine op 24-09-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013

ScreamGT

joejoe

Eddo schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:18:
[...]

Ik heb de Formentor 1.4 e-Hybrid VZ Copper Edition in magnetic tech matt.
De auto bevalt erg goed en deze versie is voorzien van alle opties. De wegklapbare trekhaak werd alleen later gemonteerd bij Cupra in Leusden. Binnenkort eens kijken hoe makkelijk hij een trailer met boot uit het water trekt.
Zowel elektrisch als hybride vind ik het erg fijn rijden. Ik ben nog steeds verbaasd hoe soepel het wisselen tussen elektrisch en benzine gaat. Je hoort het uiteraard wel. Android Auto werkt ook goed. Ik heb zelf altijd Waze op het scherm staan. Die komt ook automatisch in beeld als de telefoon herkend wordt. Flitsmeister was geen succes helaas. Van Whatsapp en Teams berichten komt even kort de eerste regel in beeld. Het went verder wel snel dat je alles via een scherm moet doen. De meeste opties stel je toch maar 1 keer in. De geluidsinstallatie is voor mij meer dan voldoende.
Thuis gaat hij aan de Alfen laadpaal zodat hij altijd vol is en dat is ook handig met klimatiseren e.d.. Met zo'n kleine 12kW accu kun je niet snelladen en dan doe je er 3,5 tot 5 uur (op 230v) over. De standaard instelling is elektrisch bij het wegrijden, maar als ik de snelweg op ga, zet ik hem handmatig op hybride. Met een volle accu staat het elektrisch bereik op 54km. Heerlijk voor korte stukken, stadsverkeer, file en ook voor het optrekken vanuit stilstand. Ik ben niet zo'n fan van de start-stop functie op benzine auto's als het gaat om soepel wegrijden.

Tot nu toe zou ik 1 ding automatisch uitgeschakeld willen hebben en dat is de lane-assist. Deze stuurt wel hele abrupt heb ik gemerkt. Maar die kan ik inmiddels blindelings uitschakelen via de knoppen op het stuur ;)
Thanks! Zijn maar weinig gebruikers ervaringen te vinden vanuit de praktijk voor de Formentor :+ Op Autoweek staat ook nog niks helaas. Zelf mag ik per 1 jan een auto uitkiezen, en de Formentor staat zeker op dat lijstje. Wist overigens niet dat ze een showroom in Leusden hadden... :') Woon er letterlijk 4 minuten vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo
ScreamGT schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:46:
[...]

Thanks! Zijn maar weinig gebruikers ervaringen te vinden vanuit de praktijk voor de Formentor :+ Op Autoweek staat ook nog niks helaas. Zelf mag ik per 1 jan een auto uitkiezen, en de Formentor staat zeker op dat lijstje. Wist overigens niet dat ze een showroom in Leusden hadden... :') Woon er letterlijk 4 minuten vandaan.
Ze zitten in de kelder bij Seat. Daar heb ik ook een testrit gemaakt met exact hetzelfde model als ik nu heb. Een testrit kun je eenvoudig online afspreken. Ik ben ook nog apart naar Amsterdam geweest om naar de matt blauwe versie te kijken, maar die vond ik toch minder.

Deze nieuwe video zag ik net: https://www.autoweek.nl/a...formance-welkom-duurtest/

[ Voor 8% gewijzigd door Eddo op 24-09-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowMaster82
Ben afgelopen vrijdag nog gebeld, wagen is nog niet klaar, waarschijnlijk volgende week donderdag pas.
Om de slang die stuk is te kunnen vervangen, moet het panormadak eruit.
Dat is best een klus begreep ik, dus vandaar dat ik nog even moet wachten om de wagen weer op te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
ShadowMaster82 schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:27:
Ben afgelopen vrijdag nog gebeld, wagen is nog niet klaar, waarschijnlijk volgende week donderdag pas.
Om de slang die stuk is te kunnen vervangen, moet het panormadak eruit.
Dat is best een klus begreep ik, dus vandaar dat ik nog even moet wachten om de wagen weer op te kunnen halen.
Dat valt even tegen zeg. Heb je vervangend vervoer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:08
Ik mag mijn Cupra Born Adrenaline Vapor Grey 8 oktober op gaan halen 🥳
Bestelling door de lease maatschappij geplaatst op 17 juni 2022, levertijd dus net geen 4 maanden.

Veel zin in, ik ben benieuwd wat voor range er in de winter uit te halen valt, mijn Opel Corsa-E komt niet erg ver met koud weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowMaster82
@ericafterdark Valt zeker tegen,heb gelukkig wel vervangend vervoer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jermaine
Het zal ook nog wel even duren voordat we de Tavascan hier zullen zien. Allemachtig, wat een prachtbak is dat zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-08 11:47
LeonH schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:59:
Hallo allemaal!

Groet, Leon
Ben heel benieuwd naar hoe de Essential bevalt! Ik krijg die van mij in november en heb nog niemand eerder op dit forum gezien die er ook een had. Hoe zit het met de cruise control? Het was mij niet helemaal duidelijk of alleen de 'adaptive' cruise control ontbrak of in zijn geheel.

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:15
Dariuz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:43:
[...]

Ben heel benieuwd naar hoe de Essential bevalt! Ik krijg die van mij in november en heb nog niemand eerder op dit forum gezien die er ook een had. Hoe zit het met de cruise control? Het was mij niet helemaal duidelijk of alleen de 'adaptive' cruise control ontbrak of in zijn geheel.
De Cruise Control ontbreekt in zijn geheel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
Cruise Control zit er niet op?? Dat zou voor mij wel essentieel zijn....
Dat kan toch eigenlijk niet voor een EV uit 2022 met een prijs van 40k..

[ Voor 34% gewijzigd door M@cer op 28-09-2022 09:26 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• ericafterdark
M@cer schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:24:
Cruise Control zit er niet op?? Dat zou voor mij wel essentieel zijn....
Dat kan toch eigenlijk niet voor een EV uit 2022 met een prijs van 40k..
Ik zie in de prijslijst inderdaad geen cruise control bij de Essential uitvoering.

https://www.cupraofficial...a-born-augustus-2022.ashx

• Dariuz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-08 11:47
Eiríkr schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:23:
[...]

Ik zie in de prijslijst inderdaad geen cruise control bij de Essential uitvoering.

https://www.cupraofficial...a-born-augustus-2022.ashx
Klopt, maar omdat ze het steeds Predictive Adaptive Cruise Control noemen zou je nog kunnen redeneren dat er wel een ouderwetse cruise control op zit zonder sensoren. Voor mij geen dealbreaker, gebruik het nu ook niet vaak, maar had wel iets duidelijkere benaming mogen krijgen.

• initdebug
Dariuz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:39:
[...]

Klopt, maar omdat ze het steeds Predictive Adaptive Cruise Control noemen zou je nog kunnen redeneren dat er wel een ouderwetse cruise control op zit zonder sensoren. Voor mij geen dealbreaker, gebruik het nu ook niet vaak, maar had wel iets duidelijkere benaming mogen krijgen.
Het is vast wel aan te zetten via Long Coding. Ik heb wel ACC en ik kan ook normale CC gebruiken doordat ik het geactiveerd heb

• M@cer
Gelukkig zit die enorm irritante Lane Assist wel op alle versies... :X
initdebug schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:56:
[...]

Het is vast wel aan te zetten via Long Coding. Ik heb wel ACC en ik kan ook normale CC gebruiken doordat ik het geactiveerd heb
Welke instellingen heb je hiervoor gebruikt in OBDeleven, want dit is mij helaas nog niet gelukt..?

[ Voor 9% gewijzigd door M@cer op 28-09-2022 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ze zijn al bezig met de facelift.

https://www.carscoops.com...etting-an-early-facelift/

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
M@cer schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:10:
Gelukkig zit die enorm irritante Lane Assist wel op alle versies... :X

[...]

Welke instellingen heb je hiervoor gebruikt in OBDeleven, want dit is mij helaas nog niet gelukt..?
Simply1337 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Module 13 Adaptive Cruise Control
Long Coding
-> Cruise Control Mode
--> Activated

krijg je een derde optie tussen limiter, ACC en CC
Zie bericht van Simply1337 in het Volkswagen ID.X Forum

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 17:09
Ik kon het niet zo 1-2-3 terugvinden, maar is er net zoals bij VW/Skoda (Honeymoon) een soortgelijk systeem waar de status van de bestelde auto kan geworden gevolgd?

Mid Augustus een Cupra Born Adrenaline besteld, toch fijn om te status in de gaten te kunnen houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerrion
Vegazz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:44:
Ik kon het niet zo 1-2-3 terugvinden, maar is er net zoals bij VW/Skoda (Honeymoon) een soortgelijk systeem waar de status van de bestelde auto kan geworden gevolgd?

Mid Augustus een Cupra Born Adrenaline besteld, toch fijn om te status in de gaten te kunnen houden :)
Helaas niet.

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 17:09
Jammer, dan hopen dat hun geadverteerde "Nog dit jaar leverbaar" op hun site blijft kloppen :)

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:08
Vegazz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:03:
[...]

Jammer, dan hopen dat hun geadverteerde "Nog dit jaar leverbaar" op hun site blijft kloppen :)
Je kan altijd even de dealer bellen, als je je bestelnummer bij de hand hebt kunnen ze het voor je nakijken

• ericafterdark
Vegazz schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:03:
[...]

Hier besteld op 31 augustus en vooralsnog levering week 52.

[ Voor 3% gewijzigd door ericafterdark op 28-09-2022 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:43

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

initdebug schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:18:
[...]

Nice, net ook even gedaan, nog niet getest maar was gisteren handig geweest toen de ACC een storing had ;')

moet ook nog even opzoeken hoe ik het online scherm uitschakel, en de lane assist gele icoon weg kan halen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNAhCYSg9snLC5CO8IcmgMyD9fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjYL6jm1bmkiA2EqXiCmcvwZ.jpg?f=fotoalbum_large

• SonjaVredeveld
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-08-2023
SonjaVredeveld schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:02:
[...]

Ik heb sinds een paar weken ook mijn Born, en helaas ook nog steeds geen 'actieve licentie' voor de app. Vandaag even gebeld met een Cupra Specialist, die mij wist te vertellen dat "ze" (Hoofdkantoor?) zelf aan de fabriek moeten doorgeven wanneer een Cupra is afgeleverd. Mijn kenteken staat namelijk nog op 'afleverdatum onbekend', waardoor de licentie nog niet actief gezet mag worden.

De specialist kan dus blijkbaar doorgeven aan de fabriek dat er een afleverdatum bekend is. Daarna zou het maximaal 3 werkdagen duren voordat de licentie actief is. Ik hoop dus volgende week een actieve app te hebben, anders wordt het nog een keer bellen.

Misschien is het dus even een belletje waard om ervoor te zorgen dat je licentie sneller vrijgegeven wordt
Wat een grap.

Nu, dik anderhalf maand, tientallen belletjes en mailtjes later, eindelijk een 'werkende' app. Werkend hierbij tussen haakjes, want de licentie is geactiveerd en gekoppeld aan de auto, alleen is geen van de opties mogelijk. Batterij blijft staan op 0% en de e-manager blijft non-stop inladen en op 'ongeldig' staan.

Is dit een bekend probleem? Iemand enig idee hoe ik wel mijn cupra gegevens in kan zien? Ik heb het direct nog weer doorgespeeld aan de cupra specialist, maar hun kennende zal het weer weken duren voordat er nieuwe voortgang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Bart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:03
Is er eigenlijk ergens een lijst te vinden van werkende ‘commando’s’ voor de Nederlandse spraaksturing?

De hulp van de auto wordt je ook niet echt wijzer van, in (buitenlandse) video’s op YouTube hoor je mensen dingen zeggen zoals ‘ik heb het koud’ en dan gaat de verwarming hoger, of ‘het is donker’ en dan gaat de rollo van het glazen dak open.
Maar dat soort dingen lijken bij mij niet te werken…

Zou interessant zijn om de juiste commando’s te leren kennen.

• M@cer
initdebug schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:18:
[...]

[...]

Helaas lijkt niet te werken bij mij.. Die instelling had ik al eens veranderd, maar geen effect.

• Patrock

Patrock

M@cer schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:44:
[...]

Helaas lijkt niet te werken bij mij.. Die instelling had ik al eens veranderd, maar geen effect.
Als het over cc gaat;
Je moet daarna wel ongeveer een kwartier buiten bereik zijn van de auto. Hij moet even in deep sleep. Daarna zag ik de optie beschikbaar via de mode slider.

• M@cer
Patrock schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:04:
[...]

Als het over cc gaat;
Je moet daarna wel ongeveer een kwartier buiten bereik zijn van de auto. Hij moet even in deep sleep. Daarna zag ik de optie beschikbaar via de mode slider.
Al verschillende keren geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.. Maar weer een keer uitzetten en dan na een dag nogmaals proberen. Is jouw Cupra ook van 2021 of van 2022?

• Patrock

Patrock

M@cer schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:09:
[...]

Al verschillende keren geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.. Maar weer een keer uitzetten en dan na een dag nogmaals proberen. Is jouw Cupra ook van 2021 of van 2022?
Een copper ONE model. mei / juni ergens geleverd. Ik zit dus nog niet op versie 3 van het OS.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 15:32
Vandaag kan ik mijzelf ook Born rijder noemen van een performance one editie!
Hij is vanmorgen voor de deur gezet.

Koppelen van de app haperde even maar verder gelukkig zonder problemen!
Laten we hopen dat het zo blijft.

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

eddyd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:49:
Vandaag kan ik mijzelf ook Born rijder noemen van een performance one editie!
Hij is vanmorgen voor de deur gezet.

Koppelen van de app haperde even maar verder gelukkig zonder problemen!
Laten we hopen dat het zo blijft.
Gefelciteerd!

En, hoe rijd je nieuwe bolide?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Maandag mag ik eindelijk (na een jaar wachten) m'n Cupra Leon Hybrid gaan halen. Ik heb de Cupra CONNECT-app al gedownload en ingesteld, enkel nog te connecteren met de auto, maar zijn er bepaalde speciale features waar ik bij de dealer achter moet informeren of wijst alles zichzelf uit op die app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddo
OneLeggedIdiot schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 05:23:
Maandag mag ik eindelijk (na een jaar wachten) m'n Cupra Leon Hybrid gaan halen. Ik heb de Cupra CONNECT-app al gedownload en ingesteld, enkel nog te connecteren met de auto, maar zijn er bepaalde speciale features waar ik bij de dealer achter moet informeren of wijst alles zichzelf uit op die app?
Voor de Formentor had ik ook alles al aangemaakt en geïnstalleerd.
Echter ging het totaal mis bij het ophalen van de auto en het toevoegen van de logingegevens in de auto zelf. Ten eerste stonden we in de kelder van het pand in Leusden met 0,0 bereik en bleef het wereldbolletje van de internetverbinding van de auto gewoon grijs. Dus maar naar buiten gereden, maar helaas kwam de auto niet online. Na 15 minuten vond ik het wel mooi geweest en heb ik aangegeven dat ik het thuis wel ging proberen en anders contact zou opnemen. Uiteindelijk duurde het 3 dagen voordat de auto online kwam. Donderdag de auto opgehaald en zondagochtend was het wereldbolletje ineens wit en kon ik de logingegevens van de Cupra account invullen.
Helaas werden deze niet herkend en heb ik om te testen via het scherm in de auto een nieuwe tweede Cupra account aangemaakt met mijn privé e-mailadres en vanaf dat moment ging alles zonder problemen.
Voor het koppelen moeten trouwens wel beide sleutels in de auto aanwezig zijn. En ik dacht dat je online ook het chassisnummer in moest vullen voor de gegevens op de Cupra website.

Ik had na het ophalen van de auto wel een complete reset gedaan van het systeem. Ik heb er een hekel aan dat iemand anders al van alles heeft zitten instellen. Dan weet je ook meteen waar alle instellingen zitten :P Achterdeuren werden bijv. niet automatisch ontgrendeld via de bestuurdersdeur. Hoewel ik als IT'er zelden de handleiding erbij pak, heb ik 's avonds het hele boekje zitten doorlezen.

Hou er rekening mee dat alle instellingen worden gesynchroniseerd. Bijv. ook de spiegelinstellingen per stoelinstelling. Als je tussendoor de spiegels anders instelt en dan teruggaat naar een andere stoelinstelling dan gaan de spiegels ook terug naar het moment dat de stoelinstelling werd opgeslagen. Heel af en toe heb ik tijdens het rijden ineens dat het systeem zegt dat mijn instellingen worden toegepast vanuit het gesynchroniseerde profiel. Soms doe ik voor de zekerheid even een account sync als ik wat heb aangepast.

Ik kwam net dit bericht over een nieuwe uiterlijk van de Cupra Leon tegen:
https://www.autoweek.nl/a...uw-familiegezicht-op-pad/

[ Voor 3% gewijzigd door Eddo op 30-09-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddy357
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik ben op zoek naar een 'wintersetje' voor mijn Born. Velgen en winterbanden dus, bij voorkeur 19" (ik heb nu 20" zomerbanden). Als ik het goed zie zijn de maten van de Born: 7,5Jx19 ET50, PCD 5x112 en Bore 57,1 mm.

Nu lijkt mij dat de VW ID3 identieke maten heeft, dus daar zou ik naar kunnen kijken.

Maar passen bijvoorbeeld de wielen van een ID4 er ook onder? 8Jx19 ET45, PCD: 5x112 en Bore: 57,1 mm. Daar is de flens (8J) dus iets anders en de offset (ET) ook. De achterwielen van de ID4 zijn in tegenstelling tot de Born wel breder dan de voorwielen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Paddy357 op 30-09-2022 14:41 . Reden: Toevoeging gedaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Eddo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:57:
[...]

Voor de Formentor had ik ook alles al aangemaakt en geïnstalleerd.
Echter ging het totaal mis bij het ophalen van de auto en het toevoegen van de logingegevens in de auto zelf. Ten eerste stonden we in de kelder van het pand in Leusden met 0,0 bereik en bleef het wereldbolletje van de internetverbinding van de auto gewoon grijs. Dus maar naar buiten gereden, maar helaas kwam de auto niet online. Na 15 minuten vond ik het wel mooi geweest en heb ik aangegeven dat ik het thuis wel ging proberen en anders contact zou opnemen. Uiteindelijk duurde het 3 dagen voordat de auto online kwam. Donderdag de auto opgehaald en zondagochtend was het wereldbolletje ineens wit en kon ik de logingegevens van de Cupra account invullen.
Helaas werden deze niet herkend en heb ik om te testen via het scherm in de auto een nieuwe tweede Cupra account aangemaakt met mijn privé e-mailadres en vanaf dat moment ging alles zonder problemen.
Voor het koppelen moeten trouwens wel beide sleutels in de auto aanwezig zijn. En ik dacht dat je online ook het chassisnummer in moest vullen voor de gegevens op de Cupra website.

Ik had na het ophalen van de auto wel een complete reset gedaan van het systeem. Ik heb er een hekel aan dat iemand anders al van alles heeft zitten instellen. Dan weet je ook meteen waar alle instellingen zitten :P Achterdeuren werden bijv. niet automatisch ontgrendeld via de bestuurdersdeur. Hoewel ik als IT'er zelden de handleiding erbij pak, heb ik 's avonds het hele boekje zitten doorlezen.

Hou er rekening mee dat alle instellingen worden gesynchroniseerd. Bijv. ook de spiegelinstellingen per stoelinstelling. Als je tussendoor de spiegels anders instelt en dan teruggaat naar een andere stoelinstelling dan gaan de spiegels ook terug naar het moment dat de stoelinstelling werd opgeslagen. Heel af en toe heb ik tijdens het rijden ineens dat het systeem zegt dat mijn instellingen worden toegepast vanuit het gesynchroniseerde profiel. Soms doe ik voor de zekerheid even een account sync als ik wat heb aangepast.

Ik kwam net dit bericht over een nieuwe uiterlijk van de Cupra Leon tegen:
https://www.autoweek.nl/a...uw-familiegezicht-op-pad/
Die uitleg is zeer helder. Ik hou er dan alvast rekening mee dat het wel eens kan zijn dat de app niet zal connecteren. Mocht dat niet het geval zijn, doe ik zelf ook een reset, maar als het geconnecteerd is, pas ik de instellingen nadien wel aan. Geen zin om achteraf weer alles te moeten connecteren.

Ik heb zelf 3 jaar auto's geladen/gelost van schepen en dan wordt er veel aangepast in de instellingen door diegenen die de auto besturen, dus dat zal ook wel het geval zijn bij de dealers en fabrieken. Ooit heeft er iemand zichzelf zo opgesloten in een BMW 8)7 .

Die facelift is voor het volgende productiejaar dus ik heb nog de neus zoals hij is ;-). En maar goed ook, want die nieuwe neus ziet er mij veel te braaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddyd
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 15:32
Audione0 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:30:
[...]

Gefelciteerd!

En, hoe rijd je nieuwe bolide?
Hij rijdt helemaal prima!
Wel Ff wennen waar de functies zitten tov egolf en anders werken.
Actueel verbruik om beetje zuinig te rijden moet je echt zelf in beeld brengen…
En ik zie niet of de actuele verkeersinformatie nu opgehaald is. Ff handleiding lezen of ie dit via mijn moby hotspot moet ophalen

Nostalgie: Gigabyte DS4, E8400, Asus x1900xt, Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX, 1x Intel X25-M, 2x Maxtor SATAII 250Gb, 1x Seagate 750 Gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Sinds vandaag de trotse bereider berijder van een Cupra Born! Fantastische auto, rijdt heerlijk, zo stil..

Het enige wat niet stil is, is de richting aanwijzer. Is daar qua geluid iets aan te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jelleujelle op 03-10-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:01
Jelleujelle schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:52:

Het enige wat niet stil is, is de richting aanwijzer. Is daar qua geluid iets aan te doen?
Nee, in ieder geval niet met de huidige software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:41
Sinds vandaag de trotse bereider van een Cupra Born! Fantastische auto, rijdt heerlijk, zo stil..

Wacht maar tot je het volume van je muziek harder zet en op Cruisecontrol drukt.. Oordopjes zijn geadviseerd.

Ik lees elders iets over een fix in 3.0: https://www.cuprabornforums.com/viewtopic.php?t=198. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Sinds vandaag de trotse bereider van een Cupra Born!
Hoe smaakt een Cupra Born?
Ik heb zoiets nog niet gegeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghostbus007
  • Registratie: Januari 2012
Deewop schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:46:
[...]

Wacht maar tot je het volume van je muziek harder zet en op Cruisecontrol drukt.. Oordopjes zijn geadviseerd.

Ik lees elders iets over een fix in 3.0: https://www.cuprabornforums.com/viewtopic.php?t=198. Weet iemand hier meer over?
Wij hebben versie 3.1 en... het is een pak stiller.... zelfs te stil dat je het soms niet hoort als de radio iets hard staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonjaVredeveld
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-08-2023
Deewop schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:46:
[...]

Er is in de settings ook ergens een optie om 'menugeluiden' (oid) uit te zetten, waardoor de knoppen op het stuur geen geluid meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
ghostbus007 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 01:52:
[...]

Wij hebben versie 3.1 en... het is een pak stiller.... zelfs te stil dat je het soms niet hoort als de radio iets hard staat.
Gelukkig want ik vond het bij de proefrit echt te hard.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• initdebug
Cardo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:45:
[Afbeelding]

Ik kwam deze online tegen als houder van de laadkabel. Bevalt me tot nu toe uitstekend! Aanrader voor wie de kabel altijd achterin gooit: https://www.printables.co...w-id3-charging-cable-hook
Past perfect in de Born (zelfde kofferbak layout). Als iemand hem wil maar geen 3D printer beschikbaar heeft, laat maar weten dan kan ik hem maken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiaLOi3NVJITl0qf2EOt22tp24A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMhMDnD7UdJsLAlk1vhrUx4I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
initdebug schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

Past perfect in de Born (zelfde kofferbak layout). Als iemand hem wil maar geen 3D printer beschikbaar heeft, laat maar weten dan kan ik hem maken...
Oeh, hebben! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Audione0

Strijdt der titanen

initdebug schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaradorn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 08:26
hey Hey! Heb een cupra born kunnen bestellen (met dank aan mijn werkgever _/-\o_ ) Het was de goedkoopste EV VAG groep auto in mijn lease budget.

Nu moeten ze een laadpaal gaan installeren voor dat ding, dit zal waarschijnlijk via de grond gaan, maar... hoe doen ze dit? Boren ze door de fundering heen? Iemand toevallig tekeningen hier van?

In de muur is voor mij helaas geen optie, huurhuis :/

Also, ik kan niet wachten tot ik hem heb, geschatte levering is voor het einde van dit jaar maar ik heb er tbh geen vertrouwen in, zo veel van mijn collega's wachten al maanden, sommige al zelfs 6 maanden en de verwachte datum voor een ID.4 is dan ook nog pas in Februari!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob 2.0
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:01
Bij mij is recent een laadpaal geplaatst. Er werd ter hoogte van de bestrating een gat geboord naar de kruipruimte toe, door de fundering dus. En de kabel werd doorgetrokken naar de meterkast.
Pagina: 1 ... 43 ... 105 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.